اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل های انجام شده بر روی طلا و نقره شرکت ewi

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • طلا – 6 آوریل 2016



    طلا بنظر می رسد آماده وارد آوردن فشار نزولی در روزهای پیش رو یا بعد از آن است. ما درباره پیشرفت موج (B) میانی که باید قیمت را حداقل تا ناحیه در بر گیرنده سطح 1190$ است پایین بکشاند بحث کرده ایم. مانند قبل، یک رالی به بالای 1271.31$ (17 مارس) باعث افزایش احتمالات برای تفسیری جایگزین از الگو می گردد.

    نظر


    • نقره – 6 آوریل 2016



      ارزیابی ما از امواج کوتاه مدت در نقره همچنان نشان از این دارد که قیمت پیش از آنکه بتوان الگوی حرکت ریزشی را کامل شده نام نهاد به زیر کف بین روزی جمعه گذشته در 14.77$ کاهش خواهد یافت. اگر این کاهش قریب الوقوع بالای 14.59$ ، که موج a از کف موج (iv) است از حرکت بایستد ، ما همچنان این ساختار را بعنوان مثلث نامگذاری خواهیم نمود. موج d از (iv) قیمت را در حالیکه مثلث به پیشرفت خود ادامه می دهد، برای یک هفته یا بیشتر بالاتر خواهد برد. با اینحال اگر نقره به بالای 14.59$ شکست انجام دهد، ما سقف 18 مارس را بعنوان بالاترین نقطه موج i (در دایره) نام خواهیم نهاد که این حرکت نزول حال حاضر را بنام موج ii (در دایره) خواهد زد که با خط Alt. روی نمودار نمایش داده شده است.

      نظر


      • طلا – 8 آوریل 2016



        طلا تابحال در برابر کاهش بیشتر مقاومت کرده است و در مقابل روز 7 آوریل جهش داشته است. تمامی چرخش های کوتاه مدتی قیمت در متن موج (B) میانی که در سقف 1283.14$ در 11 مارس آغاز شده است باقی می ماند. موج (B) ممکن است هرجایی بالای کف 1046.20$ در 3 دسامبر پایان یابد، اما محدوده های مطمئنی وجود دارد که حامل احتمال بالاتری از جذب قیمت پیش از آغاز موج (C) میانی می باشد. یکی از این محدوده ها که درباره اش بحث کرده ایم ناحیه است دربر گیرنده سطح 1190$. این شامل کف قیمتی موج 4 مینور از موج (A) میانی و نیز ریتریس 38.2% از موج (A) است. اگر طلا تا نزدیکی این سطح نزول کند، ما به شواهد نگاهی خواهیم انداخت تا ببینیم که آیا موج (B) به انتها خواهد رسید یا خیر. یک صعود به بالای 1271.31$ (17 مارس) به معنی یکی از دو احتمال زیر خواهد بود: موج B ممکن است با پیچیدگی بیشتری در حال توسعه باشد یا موج (C) ممکن است قبل از این هم در حال اتفاق افتادن بوده باشد.

        نظر


        • نقره – 8 آوریل 2016



          زیر سایه جهش نقره در دو روز منتهی به 8 آوریل، همانطور که روی نمودار ما با نامگذاری امواج نمایش داده شده است، کف 14.77$ در 1 آوریل حالا به شکل کف موج c از (iv) بنظر می رسد. موج d قیمت را برای یک هفته یا بیشتر بالاتر خواهد برد و باید منتج به صعود نقره تا محدوده 15.65$-16.00$ گردد. موج e یک پولبک خواهد بود که موج (iv) را کامل کرده و منجر به یک فشار صعودی تند و تیز به بالاتر خواهد شد. تفسیر دیگر این است که کف 1 آوریل پایان موج ii مینوت (در دایره) می باشد که با خط Alt. روی نمودار نمایش داده شده است. در این سناریو، نقره مشابه موج d در مثلث در کوتاه مدت رالی خواهد نمود. اما در مقابل این فشار صعودی که در 16.00$ متوقف خواهد شد، تا سقف های احیای کننده جدیدی به مسیر صعود خود ادامه خواهد داد که قیمت را بخوبی به بالای 16.19$ در 18 مارس خواهد برد.

          نظر


          • طلا – 11 آوریل 2016



            طلا و نقره روز 11 آوریل رالی تندی را تجربه کردند. در مقیاسی بزرگتر، طلا در موج B مقدماتی (در دایره)، که در کف 1046.20$ در 3 دسامبر آغاز شده است باقی می ماند. یک هدف قدرتمند برای رالی از درجه مقدماتی طلا 1486$ است. اگر موج B (در دایره) قرار بود 61.8% از موج A را ریتریس نماید، طلا به قیمت 1587$ دست خواهد یافت. بنابراین، دیدگاه ما صعودی باقی می ماند. در کوتاه مدت، چندین گزینه بادوام برای ساختار موجی وجود دارد. موج (B) میانی ممکن است الگویی پیچیده تر مانند یک flat، زیگزاگ دوبل یا مثلث را رسم نماید. تمامی این گزینه ها بدین معنی هستند که اصلاحی که در 11 مارس آغاز شده است هنوز کامل نیست. گزینه دیگر این است که موج (B) در 1208.20$ در 28 مارس باتمام رسیده باشد، اگر این اتفاق افتاده باشد، موج (B) هم از نظر قیمت و هم از نظر زمان نسبت به موج (A) کوتاه خواهد بود. چالش کوتاه مدت این است که 11 الگوی اصلاحی متفاوت الیوتی یا ترکیبی از اینها وجود دراد و اغلب اوقات باید منتظر باشیم تا برخی از گزینه ها پیش از دستیابی به نتیجه ای با اطمینان بالا حذف شوند. همانطور که در آغاز این پاراگراف عنوان شده است موج با درجه مقدماتی مورد نظر ما نیست، بلکه در موج از درجه میانی و مینور مورد نظر ماست.

            نظر


            • نقره – 11 آوریل 2016



              نقره بزرگترین پیشروی خود در مقیاس روزانه (افزایش از نظر درصد) را از 2 اکتبر سال گذشته به این سو را در روز 11 آوریل داشت. اگر این پیشروی در سطوح جاری متوقف شود، احتمالا معرف موج d از (iv) است، که یک مثلث را ترسیم خواهد نمود. موج e ریتریسی جزیی از موج d خواهد بود و موج (iv) را کامل خواهد نمود. اگر نقره به بالای 16.19$ یا سقف 18 مارس رالی کند، موج (iv) از الگوی مثلث حذف خواهد شد و احتمالات حول محور این دیدگاه که قیمت در حال رالی در قالب موج iii مینوت (در دایره) متمرکز خواهد شد. در مورد آخر، پیشروی نقره باید مداوم، ماندگار و با شیب تند شود و قیمت را به سرعت تا ناحیه 17.34$-17.82$ که هدف کوتاه مدت بعدی است ببرد. پتانسیل بالاتری برای صعود وجود دارد.

              نظر


              • طلا – 13 آوریل 2016



                یک واگرایی در فلزات گرانبها توسعه پیدا کرده است. طلا بین روزی افت تندی را انجام داده است، در حالیکه نقره به رالی خود ادامه داده است. دیدگاه ما درباره طلا نیز بر همین منوال است. رالی از درجه مقدماتی از ماه دسامبر باید قیمت را بطور چشمگیری طی ماههای پیش رو بالاتر ببرد. ساختار موجی درجه میانی گزینه های مختلفی در اختیار دارد. یکی از گزینه های این است که موج (B) میانی هنوز در جال پیشروی است اما پیچیده تر از کاهش انجام شده به فرم A-B-C از سقف 1283.14$ در 11 مارس تا کف 1208.20$ در 28 مارس. موج (B) ممکن است شکل یک flat، زیگزاگ دوبل یا مثلث را بخود بگیرد. در هر کدام از الگوها، پیشروی قیمتی کمی در جهت صعودی برای چندین هفته یا بیشتر به بالاتر از سقف 11 مارس بوقوع خواهد پیوست. به مجرد اینکه الگوی اصلاحی تکمیل شود، موج (C) میانی طلا را دوباره بالاتر خواهد برد. گزینه دیگر این است که موج (C) قبل از این آغاز شده است. گزینه دیگر این است که موج (C) پیش از این هم تا سقف های جدید قابل توجهی در جریان است. این گزینه احتمال وقوع کمتری دارد زیرا موج (B) را نسبت به موج (A) از لحاظ قیمتی و زمانی کوتاه خواهد ساخت. بعلاوه، واگرایی جاری بین طلا و نقرهاحتمال بیشتری برا نزول را در برابر صعود در کوتاه مدت بهمراه دارد. اگر طلا با قدرت به بالای 1283.14$ رالی انجام دهد و نقره با این پیشروی هماهنگ عمل نماید، احتمالات برای سناریویی که بموجب آن موج (C) در جریان است را افزایش خواهد داد.

                نظر


                • نقره – 13 آوریل 2016



                  نقره روز 12 آوریل به بالای 16.19$ رالی کرد، که به ما این اجازه را می دهد که موج (iv) از الگوی مثلث را حذف کنیم. ما گفتیم که یک سقف احیایی جدید "با این دیدگاه که قیمت در قالب موج iii مینوت (در دایره) رالی خواهد کرد یکی خواهد شد." اگرچه، هرچقدر بیشتر طول بکشد که طلا رالی نقره را با باقی ماندن زیر 1283.14$ (11 مارس) تایید کند، احتمال اینکه نقره قادر به ادامه پیشروی باشد کمتر خواهد شد، که تفسیر احتمالی دیگری را معرفی خواهد نمود. رالی ای که در 14.77$ در 1 آوریل آغاز شده است ممکن است پنجمین موج از یک پیشروی پنج موجی باشد که در کف 13.62$ در 14 دسامبر آغاز شده است (خط Alt. روی نمودار را ببینید). این سناریو نقره را به سقف کوتاه مدتی اش نزدیک تر می کند تا تفسیری که از موج iii (در دایره) داریم. مادامیکه نقره بالای 15.50$ باقی بماند، تحلیل ما بر وجود راه گریزی برای نقره جهت ادامه صعود در قالب موج iii (در دایره) خواهد بود. هف کوتاه مدت بعدی در ناحیه 17.34$-17.82$ باقی می ماند.

                  نظر


                  • طلا – 15 آوریل 2016



                    واگرایی بین طلا و نقره دست نخورده باقی می ماند و هر چقدر زمان بیشتری ادامه یابد،پیام نزول کوتاه مدت آن قدرتمندتر خواهد شد. طلا به یک رالی به بالای 1283.14$ یعنی سقف 11 مارس، بهمراه باقی ماندن نقره در قیمتی بالا بمنظور از میان بر داشتن این واگرایی نیاز خواهد داشت. همانطور که الان مشخص است، موج (B) میانی در حال ترسیم الگویی پیچیده تر از یک کاهش مستقیم به فرم A-B-C از 1283.14$ تا 1208.20$ (28 مارس) است. الگوی موجود ممکن است شکل یک flat، زیگزاگ دوبل یا یک مثلث را بخود بگیرد. تمامی این سه الگو احتمالات معتبر و با دوامی هستند و تمامی آنها نشان از این دارند که طلا برای پندین هفته بیشتر پیشروی قیمتی بسیار کمی را به بالای سقف 11 مارس انجام خواهد داد تا امواج فرعی موج (B) کامل شوند. اگر طلا قادر به از میان بر داشتن واگرایی حال حاشر شود و نقره در هماهنگی حرکتی به سمت بالا باشد، شاید احتمالات به سمت این دیدگاه بچرخند که موج (C) میانی در جریان است. همانطور که درباره اش بحث کردیم، یک هدف احتمالی برای موج B مقدماتی (در دایره) 1487$ است، که حد بالای موج چهارم قبلی است.

                    نظر


                    • نقره – 15 آوریل 2016



                      سقف نقره در حال حاضر 16.41$ است، که عصر روز 15 آوریل تشکیل شده است. اگر نقره قرار باشد که بطور قابل توجهی از نزدیک سطوح جاری بالاتر برود، مهم است که طلا بزودی این پیشروی را تایید نماید. در غیر اینصورت، فشار صعودی نقره تا سقف روز 15 آوریل احتمالا موج پنجم باشد، یعنی موج پایانی، که نشان دهنده این است که قیمت در شرف ریتریسی جزیی کل رالی انجام شده از کف 13.62$ در 14 دسامبر می باشد (خط Alt. روی نمودار را ببینید). ما به بر این باور خود مبنی برای وجود راه گریزی کوتاه مدت برای فشار صعودی نقره ادامه خواهیم داد تا ببینیم که آیا این حرکت می تواند تا سطوح بالاتر امتداد یابد یا خیر. هدف کوتاه مدت بعدی در ناحیه 17.34$-17.82$ باقی می ماند. اما یک کاهش به زیر 15.50$ بسیار بزرگتر از آن است که بتوان پیشروی حال حاضر را موج iii در نظر گرفت و در مقابل نشانگر این است که نامگذاری جایگزین انجام شده روی امواج شمارش عملی آنها بوده است.

                      نظر


                      • طلا – 18 آوریل 2016



                        واگرایی بین طلا و نقره دست نخورده باقی می ماند. طلا در حال ترسیم امواج فرعی موج (B) میانی است، که در سقف 1283.14$ در 11 مارس آغاز شده است. الگوهای مختافی وجود دارد که موج (B) ممکن است ترسیم کند، مثل یک flat، زیگزاگ دوبل یا مثلث، اما هر کدام از اینها در نهایت منجر به قطع و پایان پولبک جاری و آغاز موج صعودی دیگری تا سقف های احیایی جدید در قالب موج (C) میانی خواهد شد. ساختار حال حاضر گزارش COT برای سرمایه گذاران طلا نزولی است که در آن LS ها (دنبال کنندگان روند) بزرگترین خالص تعداد پوزیشن های خرید از اکتبر 2012 به این سو را در اختیار دارند که در بالاترین نقطه موج (2) میانی از موج A مقدماتی (در دایره) قرار دارد. سنجش های دیگر از تمایلات معامله گران خیلی هم منفی نیست، اما در متن و قالب یک حرکت اصلاحی از درجه میانی، طلا پیش از ادامه پیشروی خود از درجه مقدماتی که در ماه دسامبر سال گذشته آغاز شده است باید کار بیشتری برای انجام داشته باشد.

                        نظر


                        • نقره – 18 آوریل 2016



                          نقره نزدیک به سقف هفته گذشته در 16.41$ قرار دارد. مشابه طلا گزارش هفتگی COT از معاملات معامله گران فیوچرز و آپشن در حد بالای چندین ساله خود قرار دارد. LS ها (دنبال کنندگان روند) بزرگترین خالص تعداد پوزیشن های خرید از دسامبر 2005 به این سو را در اختیار دارند. با اینحال جالب توجه است، نقره حرکتی تند در صعود اما با حرکت کوتاه در برگشت نزولی اش پیش از ادامه یک پیشروی تند و تیز بعد از آن داشته است. هنوز، خواستار این نیستیم که شاهد استثنایی بعنوان نرم حرکتی قیمت داشته باشیم، اگرچه این حرکت یکی از موارد قابل توجه است. هدف کوتاه مدتی بعدی در ناحیه 17.34$-17.82$ قرار دارد. اما یک واگرایی نزولی مربوط به طلا چشمان ما را برای تفسیر جایگزین که در پایین نمودار نمایش داده شده است باز نگاه می دارد. یک کاهش به زیر 15.50$ بسیار بزرگتر از آن است که بتوان پیشروی حال حاضر را موج iii در نظر گرفت و در مقابل نشانگر این است که موج B مینور در حال توسعه یافتن بوده است.

                          نظر


                          • طلا – 20 آوریل 2016



                            طلا روز 20 آوریل نزولی بود، در حالیکه نقره به افزایش کوتاه مدتی خود ادامه داد. این واگرایی نزولی بر روی رالی کوتاه مدت در هر دو فلز تاثیر منفی می گذارد، مگر اینکه با فشار صعودی به بالای سقف 1283.14$ در 11 مارس این فشار نزولی پاک شود. گزینه های کوتاه مدت برای موج (B) ، از جمله یک زیگزاگ دوبل، یک flat و یک مثلث بر جای خود باقیست، که هر کدام از این گزینه های مبهم ممکن است در حال توسعه باشد. اینکه یک مثلث به مرحله استنتاج برسد یا خیر، نکته کلیدی این است که یک رالی از درجه مقدماتی از کف ماه دسامبر به این سو در مسیر خود باقیست. به مجرد اینکه قادر به تایید ادامه این پیشروی باشیم، درباره آن قلم خواهیم زد.

                            نظر


                            • نقره – 20 آوریل 2016



                              20 آوریل نقره به سرعت تا 17.28$ صعود کرد، درست کمی پایین تر از هدف کوتاه مدت خود در 17.34$-17.82$. از 1 آوریل به این سو، نقره تا سقف 20 آوریل تقریبا 17% رالی کرده است. اما با پایان سسشن این روز، قیمت اسپات نقره تقریبا تمام رالی پیشین خود را برگشت کرده است و اهداف مذکور بعنوان محدوده ای مقاومتی برای فشار صعودی جاری بر جای خود باقیست. اگر قیمت بتواند این محدوده را در هم شکند، پیشروی نقره هنوز هم قابلیت این را دارد که تا سطوح بالاتری پرواز کند. اما با در نظر گرفتن طلا که هنوز فشار صعودی اخیر نقره را تایید نکرده است، احتمالات برای اینکه رالی از 14.77$ موج v (در دایره) از موج A مینور (یا موج 1 مینور) باشد در حال افزایش است.

                              نظر


                              • طلا – 22 آوریل 2016





                                طلا روز 22 آوریل نزول تندی داشت، در حالیکه واگرایی نزولی بین طلا و نقره بر روی نمای کلی قیمت در فلزات تاثیر منفی می گذارد. همانطور که قبلا عنوان کردیم گزینه های کوتاه مدت برای ساختار موج (B) میانی ، از جمله یک زیگزاگ دوبل، یک flat و یک مثلث بر جای خود باقیست. احتمال شکل گیری flat در حال کاهش است. نمودار 4 ساعته یک سری از امواج نزولی دارای همپوشانی و سپس یک سری دیگر از امواج صعودی دارای همپوشانی را تا سقف 1270.54$ را نشان می دهد. این ساختار منطبق بر دیدگاه ما است که می گوید این تماما بخشی از یک حرکت اصلاحی از سقف 1283.14$ است. بنظر نمی رسد این حرکت کامل شده باشد.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X