اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل های انجام شده بر روی طلا و نقره شرکت ewi

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • طلا – 15 جولای 2105



    طلا یک کف جدید برای حرکت روز چهارشنبه تشکیل داده است، این در حالیست که نقره این کار را نکرده است. طلا بین روزی پیش از جهشی نسبتا آرام تا نقطه close تا 1143.10$ کاهش یافت. نمودار دوشنبه شب ما از مدیران سرمایه که در قراردادهای فیوچرز و آپشن طلا معامله می کنند، همانطور که هر هفته در گزارش COT محاسبه و شمارش شده است، تسلیم کامل در برابر کاهش قیمت را نشان می دهد. از نظر تاریخی، این بدان معناست که قیمت طلا بسیار بیشتر از آنچه مدیران سرمایه متوجه هستند نزدیک به یک کف است. نامگذاری امواج ما نشان می دهد که موج B اولیه (در دایره) در حال ترسیم یک flat صعودی است. یا موج (B) از B (در دایره) در 17 مارس یک کف در 1142.87$ تشکیل داده است یا این کار را با شکستی آرام در 1131.85$ (7 نوامبر) انجام خواهد داد، که در این مورد الگوی حرکتی تبدیل به یک flat توسعه یافته خواهد شد. موج (C)، به مجرد اینکه آغاز شود، یک رالی طلا خواهد بود که حداقل قیمت را به بالای 1307.40$، سقف موج (A)، خواهد برد.
    ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 07-16-2015, 10:44 PM

    نظر


    • نقره – 15 جولای 2015



      همانطور که عنوان شد، نقره کف جدید طلا، که پتانسیل یک واگرایی صعودی برقرار می سازد را مورد تایید قرار نداده است. بر پایه داده های COT در گزارش قبلی همراه با روابط قیمت و زمان بحث شده در تحلیل روز جمعه نشان دادیم، احتمالات هنوز به نفع رالی برای نقره است. یک فشار صعودی به بالای سقف 15.78$ به مقدار زیادی احتمالات را به سمت مورد صعودی سوق خواهد داد و دورنمای این فلز را طی هفته های پیش رو به سمت سطوحی حتی بالاتر نشان خواهد داد. یک کاهش به زیر کف 14.66$ اخیر (7 جولای) روابط زمانی نشان داده شده در نمودار را خنثی و نفی خواهد نمود و تقره را در برابر کاهش بیشتر طی کوتاه مدت آسیب پذیر خواهد کرد. اگرچه، شاخص تمایلات هنوز مطابق با بازاری است که در حال پایان دادن به یک کاهش باشد تا بازاری که در حال آغاز یک کاهش یا در میانه راه آن است.

      نظر


      • طلا – 17 جولای 2105



        طلا در ازای بازار نزولی با سقوط از طریق کف ماه نوامبر در 1131.85$ تا یک کف جدید شکست انجام داده است. اما نقره به مقاومت در برابر سرنوشتی مشابه ادامه می دهد، بنابراین واگرایی همچنان باقیست. طلا پیش از جهشی نسبتا آرام به بالاتر تا 1131.00$ کاهش یافت. تمایلات نزولی همچنان قدرتمند است. شاخص تمایلات نشان می دهد تنها 14% از معامله گران تفکر صعودی دارند. الگوی موجود در طلا به یک flat توسعه یافته تغییر شکل داده است بهمراه کف قیمتی جدید، اما هدف بالای 1307.40$، در شرایطی مشابه قرار گرفته است. موج (C) صعودی بایستی پنج موج را تحت پوشش قرار دهد.

        نظر


        • نقره – 17 جولای 2015



          همانطور که عنوان شد، نقره حرکت طلا را مورد تایید قرار نداد، که احتمال یک واگرایی صعودی را برقرار می سازد. به انتظار خود درباره وقوع یک رالی ادامه خواهیم داد مگر اینکه نقره به زیر کف 14.42$ شکست انجام دهد. یک صعود به بالای سقف 15.78$ روز دوشنبه این را تایید خواهد نمود که نقره آماده صعود در یک حرکت است که بایستی تقریبا قابل مقایسه با رالی موج (C) برآورد شده در طلا باشد. نمودار آخرین اعداد تمایلات را نشان می دهد، که معادل سطوح موجود در طلا می باشد. در واقع نشان دهنده یک صعود آرام طی کف های قبلی می باشد. خارج از عرف و مرسومات نیست اگر خروجی این تفکر برابر با یک پیشروی باشد. خودداری نقره بری حرکت از 14.66$ با وجود شکل گیری کف جدید در طلا نشانه مثبت دیگری برای رسیدن به این نتیجه است.

          نظر


          • طلا – 20 جولای 2105






            طلا روز دوشنبه با تشکیل یک کف بین روزی در 1081.30$ سقوط تندی کرد. این ریزش به نظر می رسد مربوط به آب و هوا باشد و تمایلات به سمت پتانسیلی برای یک رالی قوی تر می شود. شاخص DSI تا درست 10% تمایلات خریداران افت کرده است، که کمترین درصد از 11 مارس به این سو، سه و نیم روز کاری پیش از کف تشکیل شده در 17 مارس می باشد، که ما آن را موج A از (B) می نامیم. اخبار منفی با شیب تندی در حال افزایش هیجانات می باشند.
            در گزارشی به گفته بلومبرگ "سقوط قیمت طلا همچنانکه نزول قیمت این کالا بدتر و بدتر می شود باعث کاهش معدن داران طلا می گردد."، در خطی از یک گزارش دیگر درباره طلا از بلومبرگ آمده است "ریزش قیمت در طلا هیچ نشانی از کاهش سرعت را به همراه ندارد." یک مقاله نویس از Marketwatch اینطور توضیح می دهد که "طلا ممکن است همینطور به روند نزولی خود ادامه دهد" ، مقاله ای دیگر درباره طلا از همین منبع اینطور عنوان می کند که "طلا تا یک کف قیمتی در پنج شال گذشته کاهش یافته است" و همچنین "دیگر چی عاملی می تواند طلا را در مسیر نزولی خود نگاه دارد". این مهم است که اخبار را برای خواندن آنچه می گویند نخوانیم بلکه برای آنچه مفهومش است مطالعه کنیم. کاربرد کلمات "کاهش" "لغزش" و "سقوط" ترسناک و هولناک به نظر می رسند اما آنچه معنی شان می باشد این است که تمایلات به حد اکسترمم خود رسیده است. گزارش COT این هفته نشان می دهد که سفته بازان بزرگ بازار که روند را دنبال می کنند، در حال نقد کردن پوزیشن های فیوچرز و آپشن خود می باشند، این در حالیست که تجاری های بازار مشغول خرید بوده اند. ما فلش هایی روی نمودار قرار داده ایم که نشان دهنده 3 مثال قبلی وقتی که رفتار مشابهی اتفاق افتاد می باشد. هر مثال منجر به یک رالی خلاف روند گردید، که آنچه ما انتظار داریم تا این رالی بر اساس آن طبقه بندی شود می باشد: موج (C) میانی از موج B (در دایره) اولیه. بعلاوه، در حالیکه نقره یک کف بین روزی در روز دوشنبه در 14.53$ تشکیل داده است، بالای کف ماه دسامبر در 14.49$ باقی می ماند. کف روز دوشنبه در طلا یک ریتریس 50 درصدی از کل پیشروی از کف 251.70$ در 23 آگوست 1999 را تا سقف 1921.50$ در 6 سپتامبر 2011 نشان می دهد. اگر هرگونه فشار فروشی باقی مانده باشد، موج C از (B) معادل موج A از (B) در 1068.00$ خواهد بود. احتمالات برای اینکه طلا در گیر و دار نهایی خود از یک کاهش باشد که منجر به یک پیشروی خلاف روند چندین ماهه گردد بالاست. درجه مذکور از بدبینی اغلب اوقات تمایل به تشکیل یک کف قیمتی دارد.
            ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 07-23-2015, 09:27 AM

            نظر


            • نقره – 20 جولای 2015



              شاخص DSI در نقره همانند طلا همانطور که در شکل بالا نمایش داده شده تا 10% سقوط کرد. کاهش روز دوشنبه روابط زمانی مشخص بین امواجی را که هفته گذشته درباره اش بحث کردیم را از درجه اعتبار ساقط خواهد نمود. کف بین روزی جدید در 14.53$ وضعیت نمودار را برای یک واگرایی صعودی احتمالی در مومنتوم آماده خواهد نمود. این پتانسیل به یک سیگنال صعودی با موجی کامل بهمراه یک رالی از 15.78$، سقف 13 جولای تبدیل خواهد شد.

              نظر


              • نقره – 22 جولای 2015



                نقره نیز در نزدیکی آغاز یک رالی قرار دارد. شاخص DSI نیز مشابه شاخص DSI در طلا ارقام متوالی از 5% تمایل به خرید را تشکیل داده است. همانطور که دوشنبه شب عنوان شد، کل فلز گرانبها و مجتبع فلزات صنعتی بالاترین مقدار تقاضا برای فروش است. شاخص DSI مربوط به مس 8%، پلاتین 8% و پالادیوم 14% است. تنها سوال کوتاه مدتی این است که آیا موج نزولی دیگری برای تشکیل یک کف وجود دارد یا اینکه آیا رالی پیش بینی شده آغاز شده است یا خیر. کف تشکیل شده در نقره عجالتا 14.53$ در 20 جولای است. یک رالی از 15.78$، که سقف 13 جولای است، احتمالات را برای اینکه یک پیشروی بزرگتر آغاز شده باشد بالا می برد. اگر نقره یک کف جدید زیر 14.49$ بسازد، استاپ معاملات باحتمال زیاد فعال خواهد شد و منتج به یک افزایش تند و تیز در حرکت به زیر 14.00$ می شود که بایستی به سرعت معکوس گردد.

                نظر


                • نقره – 22 جولای 2015



                  نقره نیز در نزدیکی آغاز یک رالی قرار دارد. شاخص DSI نیز مشابه شاخص DSI در طلا ارقام متوالی از 5% تمایل به خرید را تشکیل داده است. همانطور که دوشنبه شب عنوان شد، کل فلز گرانبها و مجتبع فلزات صنعتی بالاترین مقدار تقاضا برای فروش است. شاخص DSI مربوط به مس 8%، پلاتین 8% و پالادیوم 14% است. تنها سوال کوتاه مدتی این است که آیا موج نزولی دیگری برای تشکیل یک کف وجود دارد یا اینکه آیا رالی پیش بینی شده آغاز شده است یا خیر. کف تشکیل شده در نقره عجالتا 14.53$ در 20 جولای است. یک رالی از 15.78$، که سقف 13 جولای است، احتمالات را برای اینکه یک پیشروی بزرگتر آغاز شده باشد بالا می برد. اگر نقره یک کف جدید زیر 14.49$ بسازد، استاپ معاملات باحتمال زیاد فعال خواهد شد و منتج به یک افزایش تند و تیز در حرکت به زیر 14.00$ می شود که بایستی به سرعت معکوس گردد.

                  نظر


                  • طلا – 22 جولای 2105






                    طلا به سرعت در حال نزدیک شدن به آغاز یک رالی است. شاخص DSI معامله گران طلا اعداد 5% متوالی را به ثبت رسانده است، تنها در سال 1987 برای دومین بار در این داده تاریخی بود که این اتفاق افتاد. نوبت دیگر 31 اکتبر-3 نوامبر بود، که دو روز کاری پیش از بسته شدن کف (5 نوامبر)موج A(در دایره) اولیه نزولی از قله تشکیل شده در طلا در سال 2011 بود. تمایلات صعودی بازار متعلق به مشاوران معاملاتی و روزنامه ها در 29% قرار دارد، پایین ترین درصد موجود خریداران در 14 سال قبل از آن، از آوریل 2001 به بعد، در نزدیکی یک کف تشکیل شده در طلا. تیترهای خبری به تکثیر بهمراه عباراتی به شدت توصیفی به ادامه می دادند. بلومبرگ روز چهارشنبه اعلام کرد که استخراج کنندگان طلا "محو و نابود" شده اند. یک داستان خبری این تیتر را زده است "کاهش طلا به مس، قلع و روی هم شیوع پیدا کرد"، بهمراه این تیتر فرعی "هیچ چیزی ایمن نیست". تمایلات مطابق بر آغاز حداقل یک رالی کوتاه مدت است. در نهایت، روز چهارشنبه دهمین close متوالی نزولی را در قراردادهای فیوچرز طلا مشخص نمود، که بلندترین حرکت طلا در تقریبا 20 سال گذشته می باشد. "قیمت های" Close بطور تصادفی توزیع نشده اند اما در مقابل تمایل به همگرا شدن در سه نقطه مشخص در ساختار امواج دارند: سقف ها یا کف های تشکیل شده در بازار یا در موج سه از سه (نقطه دقیقا میانی یک موج که منجر به شتاب گرفتن حرکت قیمت می شود). ما می دانیم که طلا در سف خود قرار ندارد، که منجر به نتیجه گیری برای دو احتمال دیگر گردد. درجه بدبینی، در کل فلزات (گرانبها و صنعتی)، نشان دهنده این می باشند که احتمالات به نفع تشکیل یک کف در بازار در برابر تشکیل یک " موج سه از سه " است. در رابطه با ساختار امواج، موج (B) میانی نزولی در طبقات بسیار نزدیک به پایانی خود قرار دارد. قیمت کف تشکیل شده عجالتا 1081.30$ است که در روز دوشنبه 20 جولای تشکیل شده است. همانطور که عنوان شد، اگر هرگونه فشار فروشی باقی مانده باشد، موج C از (B) برابر با موج A از (B) خواهد شد. در 1064.00$، موج (B) 1.382 برابر موج (A) خواهد شد، ارتباطی مرسوم در یک flat توسعه یافته. بنابراین این رنج حرکتی، 1064$-1068$، اگر کاهش قیمت ادامه یابد هدف بعدی می باشد. یک close زیر 1023.00$ نامگذاری کوتاه مدتی امواج را تغییر خواهد داد، زیرا موج (B) از موج B اولیه (در دایره) نسبت به موج (A) بسیار بزرگتر خواهد بود. در حالیکه فکر نمی کنیم این اتفاق بیافتد، اما اگر افتاد، تمایلات احتمالا بدبینانه تر خواهد شد، حتی تا درجه ای بی سابقه.
                    یک گزارش منتظر شده در چهارشنبه صبح روزنامه محلی اینجا این دلیل را عامل پشت پرده کاهش رخ داده در طلا عنوان کرد: "طلا امسال حدود 7% بر سر این انتظارات که فدرال رزرو نرخ بهره را بالا خواهد برد سقوط کرد ضمن کاهش تقاضا برای شمش طلا که عموما برگشت سرمایه را صرفا از طریق افزایش قیمت عرضه می کند." این منطقی بنظر می رسد اما کاملا غلط است. تمامی انتظارات این است که تلاش برای منطقی سازی یک ارتباط قیمتی غیررسمی بین یک بازار . برخی عوامل خارجی در برابر حقیق نشان داده شده توسط نموداری ساده پایداری ندارد. نمودار هفتگی موجود قیمت طلا و نرخ بهره کوتاه مدت از سال 2000 الی 2008، طی بخش عمده ای از بازار صعودی قبلی طلا را نشان می دهد. نرخ بهره کوتاه مدت از سال 2000 الی 2003 در حال کاهش بوده است (خط قرمز رنگ)، در حالیکه طلا در حال تشکیل ی کف و آغاز حرکت صعودی خود بوده است. نرخ بهره از ژوئن 2003 الی جولای 2006 با قدرت افزایش یافته است، یک حرکت سه ساله که طبق شمارش امواج زیر، بایستی بدین معنی بوده باشد که قیمت طلا بعد از آن در حال کاهش بوده است. در صورت صعود نرخ بازدهی باعث "کاهش تقاضا برای شمش طلا که عموما برگشت سرمایه را صرفا از طریق افزایش قیمت عرضه می کند." گردد، همچنانکه ما به سمت باور نمودن این حقیقت پیش می رویم، چطور طلا ممکن است 112% طی دوره مشابه رالی کرده باشد؟ طلا نیز رالی کرده در حالیکه نرخ بهره بعد از آن کاهش یافت، که نشان دهنده این امر است که همبستگی باثباتی بین قیمت طلا و نرخ بازدهی وجود ندارد. طلا مستقل از تحرکات نرخ بهره حرکت می کند. طبق معمول، مدرک اثبات نظرات می در نمودار موجود است.

                    نظر


                    • طلا – 24 جولای 2105






                      اواخر عصر روز جمعه گزارش COT مربوط به طلا به دست ما رسید و این گزارش نشان می دهد که مدیران سرمایه خالص فروش (Short) قراردادهای فیوچرز و آپشن را برای نخستین بار از زمانی که این گروه از سرمایه گذاران توسط CFTC در سال 2006 در این گزارش احتساب شده اند تغییر داده اند. همانطور که نمودار نشان می دهد، مدیران سرمایه طی این دوره زمانی در یا نزدیک به سقف های قیمتی طلا عاشق (خریدار) آن و در یا نزدیک به کفهای قیمتی از آن فراری (فروشنده) بوده اند. این گروه در حال حاضر در حال پوزیشن گیری با تفکر ادامه کاهش در قیمت طلا تا درجه ای می باشند که پیش از این سابقه نداشته است.نمودار زیر به گواه لازم برای نشان دادن تمایلات در طلا مفید فایده است. من چیز زیادی برا افزودن به ایم مبحث ندارم مگر اینکه اینطور بنظر برسد که کل فلزات گرانبها و صنعتی به سرعت در حال نزدیک شدن به یک برگشت روند می باشند. شاخص DSI برای مس نشان می دهد معامله گران چندین روز شاخص DSI را در رقم 5% تمایل خریداران بازار حفظ کرده اند. پلاتین 11% تمایل از سوی خریداران دارد و پالادیوم 8% تمایل خریداران را به خود اختصاص داده است. قیمت در دو فلز دیگر باتشکیل کف های بین روزی در روز دوشنبه 20 جولای در کف های جدید قرار ندارند. این شاید نشانه ای از خستگی حرکت نزولی باشد، با اینحال خیلی زود است که شک خودمان را تایید کنیم. بعلاوه، ارزهای مربوط به کشورهای وابسته به تجارت کالا، مانند نیوزیلند، استرالیا و کانادا نسبت به دلار در موقعیت ضعف قرار داشته اند. نمودار زیر دلار نیوزلند نشان می دهد، که سطح مشابه و بالایی از بدبینی در آن وجود دارد، همانطور که در فلزات مشاهده شده است. یک رالی در طلا احتمالا همزمان با یک رالی در نمودار دلار نیوزلند خواهد بود.

                      نظر


                      • نقره – 24 جولای 2015



                        نقره نیز همراه با طلا و دیگر فلزات رالی خواهد نمود. بر اساس آخرین گزارش COT مدیران سرمایه نیز به همین ترتیب در سطوح بی سابقه ای از خالص فروش (Short) قراردادهای فیوچرز و آپشن قرار دارند. ما برآورد می کینم که رالی قریب الوقوع نقره در کمترین حالت چندین هفته بطول خواهد انجامید. هدف اولیه 16.00$-16.50$ است اما عمق بدبینی درباره فلزات پتانسیلی بیشتر از آن را نشان می دهد. همچنانکه فشار صعودی پیشرفت می کند خواهیم دید اندیکاتورهای مربوطه چگونه واکنش نشان خواهند داد.

                        نظر


                        • طلا – 27 جولای 2105



                          در تحلیل قبلی، ما عدد خالص فروش مدیران سرمایه در قراردادهای فیوچرز و آپشن طلا، نخستین خالص فروش در تاریخچه نه ساله این گزارش را نشان دادیم. CFTC همین داده را برای سفته بازان بزرگ بازار (عمدتا صندوق های هج – Hedge Fund) و تجاری ها (افراد آگاه داخل شرکتهای تجاری) دنبال می کند. نمودار زیر تعداد خالص پوزیشن های خرید برای هر کدام از این گروهها را نشان می دهد. عدد حال حاضر تعداد خالص قراردادها (پیکان قرمز رنگ) بتازگی از سطحی فراتر رفته که در کف ژوئن سال 2013 در 1180.04$ به ثبت رسیده است، که ما آن را کف موج 03) نزولی (در نمودار نشان داده نشده است) می نامیم. شاخص تمایلات دقیقا در جهت مخالف آنی می باشد که چندین هفته قبل از آنکه بالاترین سقف قیمت در 1921.50$ در سپتامبر 2011 و سقف 1796.30$ در اکتبر 2012، که موج (2) می باشد، حکفرما شد. ما این دو دوره زمانی را با پیکان های قهوه ای رنگ مشخص کردیم. با این معیارها، شاخص تمایلات مطابق با یک پیشروی برای طلا می باشد. در کوتاه مدت، طلا ممکن است یک نزول دیگر به زیر کف روز جمعه در 1077.25$ داشته باشد اما لزوما اینطور نیست. حمایت قیمت در ناحیه 1064$-1068$ بر جای خود باقیست.
                          ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 07-30-2015, 02:03 AM

                          نظر


                          • نقره – 27 جولای 2015



                            نقره نیز همراه با طلا و دیگر فلزات رالی خواهد نمود . شاخص DSI معامله گران نقره به تازگی پنج روز متوالی از صعود تک رقمی را برای نخستین بار از محدوده 30 اکتبر تا 5 نوامبر سال گذشته به این به ثبت رسانده است. نقره با پایان دادن به یک نزول چهار ماهه و آغاز یک رالی 20 درصدی تا 18.37$ در 22 ژانویه یک کف با قیمت close را در 5 نوامبر در 15.37$ تشکیل داد. دراینجا نیز، ممکن است یک افت به زیر کف 14.36$ روز جمعه پیش از آغاز پیشروی برآورد شده توسط ما وجود داشته باشد، اما لزومی برای این اتفاق وجود ندارد. رالی مورد بحث، به مجرد اینکه تایید شود، بایستی حداقل چندین ماه بطول بیانجامد.

                            نظر


                            • طلا – 29 جولای 2105



                              طلا ممکن است هنوز از کف 1077.25$ روز جمعه پایین تر برود تا موج فرعی خود را پایان ببخشد، اما الزامی برای انجام این کار وجود ندارد. ما درباره درجه بالایی از بدبینی به بحث پرداختیم، که احتمالا توسط تیترهای خبری بلومبرگ پوشانده شده که صبح روز چهارشنبه طی آن اعلام کرد: "وضعیت طلا صرفا قرار است بدتر شود." چنین اعتقادی توسط یک منبع خبری نادر است و معمولا فقط پس از یک روندی که به مدت طولای با اجبار حرکت کرده است اتفاق می افتد، یا آنقدر قدرتمند است که سرمایه گذاران و صاحبنظران از تداوم آن اطمینان دارند. تقریبا همیشه نشان از حرکت در جهت خلاف دارد: رونی که در یا نزدیک به نقطه خستگی خود قرار دارد، بهمراه تعداد کمی از سرمایه گذاران که برای ادامه آن باقی مانده است. ممکن است اعتقاد مشابهی را در فوریه 2001 بخاطر بیاورید، وقتی که طلا با 40% کاهش از یک سقف در فوریه 1996 و 70% نزول از یک قله قیمتی در سال 1980در قیمت 253$ قرار داشت. بعد از آن زمان، تیتر خبری در روزنامه Barron شکل گرفت (12 فوریه 2001)، که گفته بود: " لکه دار شد! هیچ کس انتظار ندارد قیمت طلا بزودی صعودی شود." کف بین روزی طلا در 16 فوریه 2001 در 253.50$ اتفاق افتاد. داستانهای خبری، مدارک روایی هستند اما وقتی رشته بلندی از شاخص تمایلات بدبینی را متوقف می کنند، معنی دارد هستند. حمایت کوتاه مدتی در 1064$-1068$ باقی می ماند اما اگر یک موج نزولی نهایی یک حرکت شدید قیمتی باشد، ممکن است کمی پاییان تر برود.

                              نظر


                              • نقره – 29 جولای 2015



                                نقره پتانسیل حرکتی ای مشابه طلا را پیش روی خود دارد. در اینجا نیز، ممکن است پیش از آغاز پیشروی پیش بینی شده ما یک افت قیمت به زیر کف 14.36$ روز جمعه داشته باشیم، اما اجباری برای روی دادن این واقه نیست. رالی مورد بحث، به مجرد اینکه مورد تایید قرار بگیرد، بایستی چندین ماه بطول بیانجامد. ابتدا به ساکن، انتظار جهشی تند به بالای 16.00$ را داریم که پس از آن قیمت به صعود خود ادامه خواهد داد.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X