اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

همه جیز اینجا پیدا میشه از مطالب جالب و خواندنی تا درد دل

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • نظر


    • نوشته اصلی توسط AmiR.PCM نمایش پست ها
      متاسفانه ما در فروم ها ، بیش از آنکه به مطالب مفید اهمیت دهیم ، بیشتر نگاهمون به تگ های کاربران است !
      امیر عزیز سلام


      از محتوی پستتون معلومه از موضوعی ناخرسندید

      البته بنده متوجه مقصود شما نشدم که صد در صد ناشی از به روز نبودن بنده در مورد معنی برخی کلمات هست ، بعنوان مثال معنی تگ را متوجه نشدم ( فکر کنم منظورتان نام کاربر و آبدی باید باشه )،

      یه مورد جالب به ذهنم رسید اینکه اخیرا بررسی در مورد تغیر واژه ها در گذر زمان صورت گرفته و به این نتیجه رسیده اند اگر کسی از یکی دو قرن قبل زنده میشد ، بیشتر مکالمات را متوجه نمیشد چون کلا تغیر کرده ، در مورد خودم که از دو قرن سابقه ام بیشتره ،

      و اما در مورد اهمیت دادن به پست دوستان ، بنده هم با شما هم عقیده ام و به نوشته هایم اگر نگاه کنید بارها به دوستان اهمیت تشکر از یکدیگر را گوشزد نمودم ، و بارها توضیح داده ام که واله با یک میلیون تشکر زیر پست حتی یک سیر خرما هم بهت نمیدهند ولی نقش مثبتی که در ادامه حیات و نشاط فضای فوروم داره ، مثل این هست که به انسانی ویتامین های حیاتی بدهی یا به گل و گیاه، کود ، ( اگر به گل کود ندهیم ممکنه ادامه حیات داشته باشه ولی نشاط نخواهد داشت ) ؛ و این برای دوستان تازه وارد لازم تره که ازشون تشکر کنیم ،

      ذر یک کلام پستی که زیرش خالیه ، برای نویسنده خیلی حال گیره ، و این مفهوم را القا میکنه که کسی اونو نخواسته بخونه ،

      حالا میخواهی نظر خودم را بگم ، اینکه این دگمه یک امتیاز برای تشکر کننده هست و نه برای شخص تشکر شده ، برای من که تشکر میکنم این امتیاز را داره که تونستم از یک همنوع سپاس کنم و برای طرف مقابل تنها حسن اش اینه که بدونه پستش را تعدادی خونده اند ، تازه از نظر اخلاقی مدیون تشکر کننده هم میشه ، ( و این علت اصلی برای اینکه برخی زیر و داخل پست دوستاشون موردشان را مینویسند هست که بیشتر مدیون محبت بقیه نشوند )


      امیدوارم مفهوم پستتان را درست متوجه شده باشم

      و اما راجع به پست های خودتان که اکثرا بار اموزشی دارند و هزار تشکر از شما هم بنظرم کم میاد و لیاقت بیشترشو داری

      ارادتمند موسوی
      ویرایش توسط مهدی موسوی : https://www.traderha.com/member/3099-مهدی-موسوی در ساعت 08-19-2015, 01:40 PM
      تحلیل طلا در بازه های زمانی گوناگون در کانال https://t.me/sofitahlil
      قابل استفاده برای تریدر های مبتدی

      نظر


      • فکر کنم برای بعضیا لازمه ....اینطور نیست ؟



        نظر


        • درود

          بیماری هلندی از کجا آمد؟

          واژه بیماری هلندی در سال ۱۹۷۷ توسط مجله اکونومیست برای توصیف رکود بخش صنعتی در هلند بعد از کشف گاز طبیعی در دهه۱۹۶۰ به کار گرفته شد. به زبان ساده، این عارضه زمانی رخ می دهد که درآمد یک کشور بر اثر عوامل فصلی به صورت ناگهانی افزایش می یابد «نفت 117 دلاری ، عمو محمود: قطعنامه دونت پاره شه، یارانه میدم به مردم» و متولیان اقتصاد کلان(دولت) هم با تصور دائمی بودن این درآمد آن را در جامعه تزریق می کنند، درآمد کشور زیاد شده و پول هم به جامعه منتقل می شود. اما با افزایش درآمد، تقاضا هم افزایش پیدا می کند. اگر این افزایش تقاضا به صورت ناگهانی انجام شود، عرضه جوابگوی تقاضا نخواهد بود و تعادل عرضه و تقاضا بر هم می خورد، در نتیجه قیمت ها افزایش می یابد «تورم 20 30 درصدی و الا ماشالله» و در یک روند طبیعی قیمت ها تا سقفی بالا می روند و با یک تأخیر زمانی تولید افزایش پیدا می کند و در نهایت پس از مدتی عرضه و تقاضا به تعادل قبل بر می گردند.

          بیماری هلندی از زمانی رخ می دهد که دولت به عنوان متولی اقتصاد کلان وارد کارزار می شود
          «بخش خصوصی و کارآفرینی های کوچک هم کشکشون رو بسابن و همچنین بادمجون واکس بزنن» و سعی می کند به طور مصنوعی و از طریقی غیر از افزایش تولید، قیمت ها را پایین نگه دارد. دولت متوسل به واردات کالاهای مصرفی ارزان میشود «خریدار ایرانی در چین:آقا یه گونی از اون کفشای نایک،یه گونی آدیداس، یه گونی دارا سارا، یه گونی دابل ایکس لارج از MG، یه گونیم تسبیح و...» تا قیمت ها را مهار کند در حالی که صنایع داخلی مجبورند با عوامل تولید گران، کالای گران را تولید و به قیمت ارزان بفروشند.

          البته هلند این شانس را داشت در زمانی که به این مشکل گرفتار شد، سایه کمونیسم، شرق اروپا را فراگرفته بود و کشورهای غربی برای اینکه مبادا هلند هم در دامن کمونیست ها بیفتد کمکهای بی دریغی به این کشور کردند «جان کری:عمو ظریف بیا بغلم یه ماچت کنم... آ قربون پسمل خوبم». با این وجود چند سالی طول کشید تا اقتصاد این کشور بتواند کمر راست کند. «سفره مردمی که کوچک شده یه مقدار به حالت قبل نزدیکتر بشه»

          به نظر می رسد پول های بلوکه شده ایران در کشورهای خارجی فارغ از اختلافات آماری در میزان آن، در حدی هست که بتواند پس از رفع تحریمها هم به عنوان کلید توسعه اقتصادی و ارتقای جایگاه منطقه ای و فرامنطقه ای کشور یا از سوی دیگر به منبعی برای تسری بیماری هلندی و زوال اقتصادی ایران تبدیل شود.

          به نظر کارشناسان، اقتصاد ایران از سالهای گذشته به نوعی با بیماری هلندی خفیف مواجه بوده اما پیش از انقلاب در دهه ۵۰ «مگه داریم، مگه میشه؟» و پس از انقلاب در دهه ۸۰ همزمان با افزایش شدید درآمد نفتی نوع حاد این بیماری گریبان اقتصاد کشور را گرفت.

          اوایل دهه ۵۰ و در زمان پهلوی دوم، با تحریم نفتی اسرائیل از سوی کشورهای عربی، قیمت جهانی نفت رو به افزایش گذاشت و درآمد نفتی ایران را چند برابر کرد. شاه با تزریق این درآمدها به بودجه جاری کشور عملا به بیماری هلندی در کشور دامن زد که اثرات آن در اواخر این دهه با رکود، تورم و بیکاری قابل مشاهده بود.
          « جل الخالق، سازنده تر از محمدرضا داشتیم مگه؟... خدا چوب بکنه تو ... فرد دروغگو»

          نروژ یکی از کشورهای نفت خیزی است که با وجود کسب درآمد هنگفت نفتی، با جلوگیری از ورود ناگهانی این منابع به اقتصاد، هیچگاه به بیماری هلندی دچار نشده است، به همین دلیل با وجود تفاوت.های ساختاری این کشور با ایران به طور کلی میتواند الگوی مناسبی برای مصرف درآمدهای نفتی در اقتصاد کشور باشد.


          لینک منبع با توضیحات کامل: http://alef.ir/vdcgqy9xuak97x4.rpra.html?289217

          Stay Foolish , Stay Hungry

          نظر


          • ثروتمندان جهان روی خط ضرر



            اقتصاد ایرانی:
            ضعف اقتصاد چین و کاهش صادرات جهانی در طول یک هفته گذشته موجب شد تا ۴۰۰ نفر از ثروتمندان جهان ۱۸۲ میلیارد دلار از دارایی های خود را از دست بدهند. از سپتامبر سال ۲۰۱۴ چنین ضرری گزارش نشده بود.
            به گزارش تعادل به نقل از بلومبرگ، روزجمعه به تنهایی ۷۶ میلیون دلار از ارزش دارایی های خالص این افراد کاسته شد. جان کالینز مدیر سرمایه گذاری در شرکت اسپریانت که وظیفه نظارت بر سرمایه ۸ میلیارد دلاری مشتریان ثروتمندش را برعهده دارد، در این باره گفت: «حتی برای کسانی که درصد خیلی کمی از جمعیت ثروتمند جهان را تشکیل می دهند نیز ۱۸۲ میلیارد دلار رقم قابل توجهی است. داشتن چنین هفته یی مثل هفته یی که گذشت، می تواند فاجعه باشد اما اگر چند قدم به عقب برگردیم و با دیدی باز به قضیه نگاه کنیم احتمالا دیگر احساس فاجعه بودن نسبت به این هفته را از دست خواهیم داد.» خسارت روز جمعه باعث شد تا موقعیت ۴۰۰ نفر ازثروتمندان جهان در وضعیت قرمز قرار بگیرد. ارزش دارایی کل این افراد با ۷۶ میلیارد دلار سقوط به ارزش واقعی ۳.۹۸ هزارمیلیارد دلار رسیده است. کاهش ارزش دلار به تنهایی موجب ضرر ۵ درصدی صنایع «برکشایر هاتاوی» شد. این ضرر چیزی حدود ۳.۶ میلیارد دلار ضرر برای این صنایع در بر داشته است.
            با توجه به داده های بلومبرگ دارایی های ثروتمندان جهان چیزی حدود ۶۳.۴ میلیارد دلار برآورد شده است. رکود بازار نفت از سال ۱۹۸۶ که بی سابقه بوده است به تنهایی ۱۵.۲ میلیارد دلار ضرر به کسانی وارد کرده که کسب وکارشان درحوزه انرژی است. «هارولد هام» با کاهش ۹ درصدی در ارزش خالص دارایی های خود ۸۹۵ میلیون دلار در این یک هفته از دست داد. «گلنکور» که شرکتی انگلیسی فعال در بخش صنایع معدنی است در طول هفته گذشته ۲۳۷ میلیون دلار از ضرر کرده است. این میزان ضرر برای این شرکت در طول ۱۳ سال گذشته بی سابقه بوده است. با توجه به این روند این شرکت با از دست دادن ۴۱ درصد از دارایی های خود از ابتدای سال ۲۰۱۵ کل دارایی هایش به ۳.۱ میلیارد دلار رسیده است.
            همچنین «مارک زاکربرگ» دارنده شبکه اجتماعی جهانی «فیس بوک» نیز ازجمله افرادی بود که بخش بزرگی از دلار در دسترسش را از دست داد. او فقط در روز پنج شنبه ۲ میلیارد دلار ضرر کرد و روز جمعه نیز ۱.۹ دلار دیگر را از دست داد. «وارن بافِت» ثروتمند ترین فرد جهان نیز ۳.۶ میلیارد دلار از دارایی هایش را از دست داد.
            پیش از این موسسه آکسفام اعلام کرده بود که دارایی های ۳۲ میلیون نفر که ثروتمندترین ها در دنیا هستند معادل ۹۸.۷ تریلیون دلار بوده که معادل ۴۱ درصد کل دارایی ها در دنیاست. بر همین اساس نیمی از ثروت جهان در دست تنها یک درصد از جمعیت جهان قرار گرفته بود. مطابق با آمارهای آکسفام میزان ثروت ۸۵نفر اول لیست ثروتمندان دنیا با میزان ثروت نیمه فقیر دنیا برابر است. این یک درصد صاحب ۱۱۰ تریلیون دلار ثروت است. مبلغ ۱۱۰ تریلیون دلار ۶۵ برابر مقدار پولی است که نیمه فقیر دنیا در کل دارند. ثروت نیمه فقیر دنیا با میزان ثروت ۸۵نفر اول در لیست ثروتمندان دنیا برابر است. با توجه به روند پیش آمده ممکن است درنحوه محاسبه دارایی های این یک درصد از جمعیت جهان تغییراتی ایجاد شود.

            تاثیر کاهش ارزش یوآن در چین
            دلیل عمده سقوط بازارهای جهان در روز جمعه اعلام ناگهانی کاهش ارزش یوآن ازسوی دولت چین بود که در ۶ سال گذشته بی سابقه بوده است. این اقدام چین درحالی صورت گرفت که دولتش اعلام کرده بود اقتصاد آن در سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است اما برخی از اقتصاددان ها معتقدند که این رقم پایین تر از آن چیزی است که دولت اعلام کرده است.
            در میان هفته پرضرر گذشته کاهش ناگهانی ارزش یوآن نخستین تاثیر خود را بر ثروتمندان داخلی کشورش داشته است. در نتیجه این موضوع ۲۶ تن از ثروتمندترین افراد چین به خاطر ضرر در بازارهای هنگ کنگ و کاهش ارزش یوآن ۱۸.۸ میلیارد دلار را درطول هفته گذشته از دست دادند. «وانگ جیلیان» از شرکت تجاری «دالیان واندای» پکن بیشترین ضرر را متحمل شد. در اثر این موضوع او به تنهایی ۳.۵ میلیارد دلار ضرر کرد.
            با این حال ۱۱ نفر از میلیاردهای چین این شانس را داشتند تا با استفاده از آشفتگی بازار چین به دارایی های خود اضافه کنند. بزرگ ترین برنده این آشفتگی بازار یک شرکت داروسازی چینی به نام «سان» بود که توانست بیشترین دلار را درهفته اخیر به جیب بزند. همچنین سی و نهمین فرد ثروتمند جهان نیز توانست ۴۶۷ میلیون دلار به ثروتش اضافه کند و سقف کل دارایی های اش را تا سقف ۱۸.۹ میلیارد دلار برساند
            ویرایش توسط Seyedi : https://www.traderha.com/member/14738-seyedi در ساعت 08-24-2015, 05:27 PM

            نظر


            • من که غیر از بحران 2008 چنین حرکتهایی رو یادم نمی آد
              دوری از بازار بهترین کاره الان

              نظر


              • عجب بازاری شده. فقط باید تماشا کرد.
                Truth Alone Triumphs
                حقيقت به تنهايي پيروز است

                نظر


                • بعضی ها امروز ثروتمند شدن و بعضی ها هم متاسفانه کال مارجین شدن.

                  نظر


                  • یه نگاه به پوند نیوزیلند بندازید
                    1200 پیپ صعود تو 10 دقیقه!!!
                    این بازار همیشه چیزایی برا یاد دادن داره
                    روزهایی که تبدیل به خاطره میشن،برا بعضیا خاطره بد و برا یه عده خاطره خوب

                    نظر


                    • بعد از بحران سال 2088 سه بار چنین رخدادی اتفاق افتاده است

                      طلا

                      فرانک

                      و الان یورو

                      اکثر خدمات دهندگان بازار تبادلات ارزی ماه های قبل هسداری مربوط به خطر معاملات در کراس های یورو اعلام کرده بودند و مارجین ها را کم و زیاد ... حال امروز 24 آگوست 2015 شاهد خرابکاری ها بر روی یورو هستیم.

                      حال سایت های خبری شروع به پوشش اسن حرکت میکنند و توجیح های زیادی در سایت ها میگنجانند. مثلا آفست معاملات در بازارهای آتی جهت پوشش ریسک بازارهای سهام و .. که حتی ما در سایت مانتره چنین دیدگاهی را منتشر نمودیم

                      اما واقعیت این هست که آفست ها به صورت پلکانی صورت میگیرد که بعضا در ساختار امواجی ما یک حالت تحکیم و تثبیت را مشاهده میکنیم.

                      امیدوارم که دوستان تدابیر امنیتی برای سرمایه خود چیده باشند و به صورت دو حساب تجاری و پس انداز در شرکت های ارائه دهنده خدمات ایجاد کرده باشند که در بحران فرانک در موردش به کرات صحبت نمودیم.

                      خوب طبعا در چنین مواقعی خلاء داریم و ریسک نقدینگی به بالاترین مقدار خود میرسد و نقاط تسویه همانند استاپ لاس ، تیک پرافیت ها ... عمل نمیکند و بعضا بازار در چنین مواقعی ریکویت هزار اذیت میکنند. مگر مارکت میکر یا بازارسازی که بازار ساختگی خود را داراست اینکار انجام دهد

                      نظر


                      • امروز تو یکی از این گروه های تلگرام یکی از دوستان گفت بر اساس علم استرولوژی امروز بازار قمر در عقرب هست،نتیجشم همین شد که امروز دیدیم...

                        لازم شد بیشتر در مورد این علم تحقیق کنیم...

                        نظر


                        • نوشته اصلی توسط mohsencomm نمایش پست ها
                          امروز تو یکی از این گروه های تلگرام یکی از دوستان گفت بر اساس علم استرولوژی امروز بازار قمر در عقرب هست،نتیجشم همین شد که امروز دیدیم...

                          لازم شد بیشتر در مورد این علم تحقیق کنیم...
                          قبلا تحقیق شده دادا
                          این بازار همیشه قمر در عقربه
                          آسترولوژی تو چند تا سایت قدیمی تاپیک داشت ولی ...

                          نظر


                          • نوشته اصلی توسط cold_fear نمایش پست ها
                            قبلا تحقیق شده دادا
                            این بازار همیشه قمر در عقربه
                            آسترولوژی تو چند تا سایت قدیمی تاپیک داشت ولی ...
                            نه عزیزم
                            منظورم در مورد خودم بود که باید برم دنبالش
                            لازم شد بدونیم تا تو این روزها معامله ای نکنیم

                            نظر


                            • یک ساعتی صبر کنید. انواع دلایل و تحلیل ها توجیه ها استخراج میشه اما افسوس که همه بهانه ای بیش نیست وسلام

                              باید در بستر آگاهی هر سرمایه گذاری قرار گیرد. ما در هیچ بازاری سرمایه گذاری نمی کنیم؛ بلکه بر روی آگاهی خودمان نسبت به بازارهای مختلف سرمایه گذاری می کنیم. هیچ بازاری به شما سود پایدار نمی دهد (مگر در یک بازه زمانی خاص) و این آگاهی شما از یک بازار است که منجر به سودآوری می شود.
                              خلاف گذشته افراد با پیچیدگی و حجم زیاد اطلاعات مواجه هستند و گاه قدرت تصمیم گیری را از ما می گیرد و منجر به این می شود که در مسیر یک سرمایه گذاری یا ایجاد کسب و کار دچار چالش ها و مشکلات بی شماری شویم. در مقایسه تفاوت های آگاهی و اطلاعات، آگاهی یعنی آگاهی از عدد و رقم، اینکه در صنعت چند سهم وجود دارد، این سهم پیرو است یا پیش رو، اثرپذیری عددی اش از شاخص های مختلف چیست و علت اینکه یک سهم خاص را در یک حجم خاصی می خریم چیست. اطلاعات پایین ترین سطح داده است و همه به آن دسترسی دارند اما نسبت به آن آگاهی ندارند. گاه عدد و رقم به ما می گوید که یک سرمایه گذاری را انجام دهیم یا نه.

                              نظر


                              • نوشته اصلی توسط mohsencomm نمایش پست ها
                                امروز تو یکی از این گروه های تلگرام یکی از دوستان گفت بر اساس علم استرولوژی امروز بازار قمر در عقرب هست،نتیجشم همین شد که امروز دیدیم...

                                لازم شد بیشتر در مورد این علم تحقیق کنیم...
                                ما دیشب اینها همه دیدیم..

                                نظر

                                پردازش ...
                                X