اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

همه جیز اینجا پیدا میشه از مطالب جالب و خواندنی تا درد دل

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • قربانی کردن منافع حیاتی آمریکا برای رسیدن به توافق با ایران

    تنش زدایی با ایران، مهمترین اولویت اوباما است
    منتقدین معتقدند که اوباما منافع حیاتی ایالات متحده را برای رسیدن به توافق قربانی کرده است. آنها معتقدند که اوباما با استفاده از رویکرد نیکسون در قبال چین به دنبال پایان 35 سال خصومت و ایجاد رابطه حسنه با ایران است.



    باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تلاش زیادی برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران انجام داده است. این مسئله تبدیل به یکی از اولویت های وی در سیاست خارجی و میراث وی برای دوران ریاست جمهوری شده است. منتقدین معتقدند که وی در این زمینه ریسک زیادی انجام داده است. مذاکره کنندگان در حالی مشغول کار بر روی توافق تا زمان مهلت 24 نوامبر هستند که براساس این توافق ایران در ازای تعلیق دائمی فعالیت های مربوط به تولید سلاح هسته ای باید مشمول لغو تحریم های بین المللی شود. این توافق جایگزین توافق موقت سال گذشته خواهد شد.

    به گزارش دیپلماسی ایرانی ، اوباما هفته ی گذشته در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت «هنوز شکاف زیادی میان ایران و شش کشور در مذاکرات وجود دارد. شاید ما نتوانیم این شکاف ها را پر کنیم.» اما منتقدین رویکرد دولت آمریکا معتقدند که اوباما منافع حیاتی ایالات متحده را برای رسیدن به توافق قربانی کرده است. آنها معتقدند که اوباما با استفاده از رویکرد نیکسون در قبال چین به دنبال پایان 35 سال خصومت و ایجاد رابطه حسنه با ایران است تا در کنار ریچارد نیکسون که در سال 1972 درها را رو به چین باز کرد، قرار بگیرد. گزارش هایی که از پیشنهاد های محرمانه و بعضاً نه چندان محرمانه ی واشینگتن به تهران منتشر می شود، این معنی استنباط می شود که این تلاش ها برای ممانعت ایران از رسیدن به سلاح هسته ای نیست.

    تونی بادران، محقق مرکز دفاع از دموکراسی ها در این رابطه می گوید «شکی نیست که مهمترین اولویت اوباما در خاورمیانه، تنش زدایی با ایران است. این تلاش ها موجب بازگشت نفوذ ایران در منطقه خواهد شد.» نگرانی از ریسک بیش از اندازه رئیس جمهور در این مسئله موجب شده است تا مخالفین درباره قبول کردن توافق بد با تهران هشدار دهند و اعلام کنند که لایحه ی تحریم های جدید که به خاطر درخواست دولت جلوی آن گرفته شده بود را تصویب خواهند کرد.
    سناتور مارک کرک (جمهوری خواه از ایلینوی) و سناتور رابرت منندز (دموکرات از نیوجرسی) روز چهارشنبه اعلام کردند «ما معتقدیم که توافقی خوب است که نه تنها از برنامه هسته ای غیرقانونی ایران جلوگیری کند و اجازه ندهد که ایران در شمار کشورهای در آستانه ی داشتن سلاح هسته ای قرار بگیرد، بلکه آن را از بین ببرد. این توافق باید تحقیق، توسعه و هرگونه تولید ایران در زمینه ی مسائل هسته ای را محدود کند و تمام ابهام ها درباره ی ابعاد نظامی احتمالی باید رفع شود. همچنین باید یک سیستم نظارتی و بازرسی قوی به منظور جلوگیری ایران از گریز هسته ای و فعالیت های مخفیانه، وضع شود. تخفیف تدریجی تحریم ها تنها زمانی رخ می دهد که ایران به دقت به تمام قسمت های این توافق عمل کند. اگر توافق احتمالی به این اهداف دست پیدا نکند، ما به اتفاق همکارانمان در کنگره، همانند گذشته، اقدام قاطعانه انجام خواهیم داد.»
    اقدامات اوباما در امتناع از سخت گیری به بشار اسد، متحد علوی نظام شیعه ی ایران، موجب بروز نگرانی هایی در این باره شده است. این مسئله استراتژی رئیس جمهور در قبال داعش را که به حمایت متحدان عرب و شورشیان سوریه بسیار نیازمند است، در معرض خطر قرار داده است. اگرچه دولت گزارش داده که در حال بازبینی سیاست های خود در قبال سوریه است، اما هیچ نشانه ای از انجام اقدام نظامی علیه بشار اسد، که متحدین ایالات متحده به شدت به دنبال آن هستند، وجود ندارد.
    در حالی که اعتراض شدید اسرائیل به هرگونه توافق ایالات متحده با ایران، در صدر خبرها قرار دارد، عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم به صورت عصبی گونه ای در حال مشاهده ی گسترش نفوذ تهران و گروه های شیعه در عراق، لبنان و یمن هستند که واکنشی از سوی اوباما نداشته است. بادران در این باره می گوید «وی موفق شده است تا مجموعه ای جدید از اولویت ها در منطقه را به همه تحمیل کند.» این درحالی است که اوباما اخیراً در نامه ای به آیت الله خامنه ای گفته است در صورت رسیدن به توافق هسته ای، دو کشور می توانند بر سر مبارزه با گروه تروریستی داعش با یکدیگر همکاری کنند.


    تنها راه موفقیت در بازارمالی جهانی ، ترک اعتیاد طمع است .

    برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
    http://traderha.com/threads/6811-Teamwork-EURUSD?p=200352&viewfull=1#post200352

    نظر


    • دموكراتها؛شکست سیاسی، پیروزی اجتماعی

      رقی خواه ها در انتخابات شکست خوردند، اما اندیشه هایشان در حال پیروزی ست
      ترقی خواهها این روزها دار و دسته ای زانوی غم به بغل گرفته اند و دلیلش تنها نتایج انتخابات هفته گذشته نیست. به چشم آنها دلایل زیادی برای غصه خوردن وجود دارد، می گویند سطح فقر تغییری نکرده و در دهه های اخیر پیشرفت کمی صورت گرفته است. دیگر چه؟ نابرابری درآمدی افزایش پیدا کرده و به حد و اندازه سال های پرخروش دهه بیست برگشته است. و بالاتر از همه این که درآمد طبقه متوسط نه تنها افزایشی نداشته که حتی در حال کاهش است.



      اما مسأله.ای هست؛ هر یک از این ادعاها با اغراق قابل توجهی همراهند. در واقع ترقی خواه.ها در حال حاضر دلایلی کافی برای خوشحال بودن دارند. چرا؟ چون اوضاع به هیچ.وجه آن.قدرها که مدعی.اند بد نیست و دلیلش هم این است که خط مشی ترقی. خواهانه در حال جواب دادن است. برنامه بهداشتی و بیمه پزشکی، معافیت.های مالیاتی براساس درآمد دریافتی، کاهش مالیات به نفع کارگران محروم، گسترش پوشش بیمه.ای و چیزهای نظیر آن همه، سیاست.هایی. اند که در حال ساخت آمریکایی بهترند.
      فقر: رو به کاهش
      اندازه.گیری.های رسمی میزان فقر تقریباً به هیچ.کار نمی.آیند، با توجه به این.که در دهه شصت وضع شده.اند و قادر نیستند میزان درآمد واقعی را محاسبه کنند. اگر راه سنجش درست.تری را به کار ببریم، راهی که به شکلی موجه، ارزش مزایای دولتی و واگذاری.ها و هدیه. های مالیات بر درآمد (و وام.های مالیاتی) را هم شامل شود، شاهد خواهیم بود که در واقع فقر در دهه. های اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است: پایین آمدنش نتیجه مداخله. گری.های موفقیت. آمیز دولتی به منظور بالا بردن استانداردهای زندگی برای اقشار کم. درآمد آمریکا بوده است. امروز، واگذاری.ها و وام.های دولتی نزدیک به 40 میلیون آمریکایی را از فقر نجات داده است. طبق محاسبات آرلوک شرمن در مرکز بودجه و سیاست.گذاری، اگر تور حمایتی مانند سال 1964 عمل می.کرد، از هر هشت نفر در این جمعیت، هفت نفرشان هنوز در فقر به سر می.بردند. به گفته دفتر بودجه کنگره، امنیت اجتماعی به تنهایی 6/8 درصد از میزان فقر را تقلیل داده است.
      نابرابری: تا حد زیادی در دست بررسی
      یکی از حرف.های همیشگی ترقی خواه.ها این است که یک اقلیت در رأس هرم، بیشتر درآمد ملی را قبضه کرده.اند و نابرابری درآمدی در حال افزایش است. اما قضیه پیچیده .تر و خوشبینانه. تر از این حرف.هاست. اگر موشکافانه .تر نگاه کنیم، بیشتر دیاگرام. های تکان دهنده نابرابری با بررسی کردن «درآمد بازار» به.وجود آمده .اند، یعنی پیش از اعمال واگذاری و مالیات.ها.
      ما بین سال.های 2000 و 2010، بیشترین سودها در درآمد واقعی با کسر مالیات، در واقع در پله. های پایین نردبان قرار گرفته. اند؛ حفظ درآمدها در پایین پله توزیع، نتیجه تلاش.های سخت دولت برای کاهش اثرات نابرابری.ست. به ویژه با قطع مالیات یا وامِ مالیاتی برای اقشار کم.درآمد. بدون این اقدامات دولت، نابرابری بی.شک تا 90 درصد بالاتر می.رفت.
      درآمد طبقه متوسط: مورد حمایت قرار گرفته
      وضعیت طبقه متوسط هم برای خیلی از ترقی.خواه.ها مایه نگرانی.ست و این نگرانی بی.دلیل هم نیست، اما لحن وحشت.زده برخی از شعارهای سیاسی دیگر بی.جاست. بی.شک سال.های درخشان رشد درآمد را که پس از جنگ دوم جهانی از راه رسید؛ پشت سر گذاشته.ایم. اما اشتباه است که گمان کنیم طبقه متوسط آمریکا در حال غرق شدن است. مردمی که در رأس هرم توزیع درآمدنی.اند از خیلی.های دیگر اوضاع بهتری داشته.اند. اما این نیز روشن است که درآمدهای واقعی در سه دهه گذشته روی نمودار افزایش پیدا کرده.اند: اما این تصویر برای اکثریت نیز چندان نومید کننده نیست. چرا؟ خب یکی از مهم.ترین نکات این است که وضعیت خانوارهای با درآمد متوسط را نباید با وضعیت مردان با درآمد متوسط یکی دانست، چرا که بیشتر این خانواده.ها زنان را هم شامل می.شوند که عملکرد بهتری دارند و در سه دهه گذشته رشد چشمگیری در اشتغال، موفقیت تحصیلی و میزان دستمزد داشته.اند. البته، اگر لازم باشد هم پدر و هم مادر برای کسب دستمزد یکسان کار کنند، ممکن است وضعیت یک خانواده از بسیاری جنبه.ها بدتر شود و همین است که «ذخیره.ی» درآمد خانواری که از طریق زنان کارمند به دست می.آید، همیشه هم یک موفقیت انگاشته نمی.شود، اما اگر مشکل این باشد، باید روشن.تر از آن حرف بزنیم. بار دیگر باید گفت که بخش بزرگی از این موضوع مرهون اقدامات دولتی است. دولت در ابتدا با استفاده از قانون.گذاری برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در محل.های کاری، کمک کرد تا راه برای تغییر در مشاغل و درآمدهای زنان باز شود. دوم، وام.های مالیاتی نقشی بزرگ در بالا بردن درآمد در خانواده.های کارگر ایفا کردند. سوم، ارزش مزایای خدماتی از طرف کارفرما و دولت- بالاتر از همه درباره بیمه سلامت- به شکلی چشمگیر برای طبقه متوسط آمریکا بیشتر شده است، به خصوص از زمان لایحه مراقبت مقرون به صرفه، به گفته برت لس اقتصاددان، برای خانوارهایی که در پله میانی توزیع درآمدی.اند، این مزایا در سال 2010 به اندازه 17 درصد درآمد واقعی تخمین زده می.شود، در حالی که این رقم در سال 1980، 6 درصد بوده است.
      اینجا لازم است به نکته.ای اشاره شود. مبارزه علیه فقر موفق.تر از آنی بوده که هر دو طرف به آن اذعان می.کنند، اما هنوز راه زیادی تا پایانش وجود دارد. میزان نابرابری هنوز بی.اندازه بالاست، حتی با این.که اکثریت جمعیت را در بر نگرفته است. استانداردهای معیشتی در زندگی طبقه متوسط آمریکا «راکد» نیستند، اما جداسازی میانگین درآمدها و میزان رشد آن جداً نگران کننده است. درآمدهای بازار و نابرابری، دارای اهمیت.اند.
      واقعیت این است که اوضاع برای اکثر مردم رو به بهبود است، حتی اگر نسبت به گذشته روند کندتری داشته باشد، ولی هنوز خیلی چیزها هست که می.تواند و باید که بهتر شود.
      پس چرا ترقی. خواه.ها تا این حد منفی .بافند؟ یک فرضیه می.تواند این باشد: آنها برای توجیه و تصدیق اقدامات دولت، مشکلات را بزرگ.تر از حد واقعیشان نشان .می.دهند. اگر رأی دهندگان را قانع نکنید که با مشکلی جدی روبه .رو هستند، پس امید به چه درد می.خورد و چه حمایتی را قرار است کسب کند؟ ترقی. خواه.ها می.خواهند باز توزیع را از این هم پیش.تر ببرند، پس باید درباره میزان بالا و شوکه .آور نابرابری داد سخن سردهند. به منظور پیروز شدن در مبارزه برای بالا بردن حداقل دستمزد، به حال کاهش درآمد طبقه متوسط تأسف می.خورند. (و توجه داشته باشید که چهار ایالت رأی به افزایش پایه حقوق دادند.در حالی که همزمان با آن جمهوری خواه.ها را برگزیدند).
      ترقی. خواه.ها به منظور کسب حمایت برای تدابیر ضدفقر، اسناد تغییرناپذیر درباره فقر در آمریکا را برجسته می.کنند.
      برای ترقی. خواه.ها، فلاکت و غصه خوردن یکی از استراتژی.های سیاسی برای دفاع از خود است، چرا که مدام این حس را تقویت می.کند که دولت جواب نمی.دهد. این به خصوص در سال 2016، بعد از دو دوره در اختیار داشتن کاخ سفید صحت خواهد داشت. معنای شعارهای نومیدانه ترقی.خواه.ها به شکلی ضمنی این است که: «بله، ما همه این کارها را قبلاً انجام. داده.ایم (جامعه بزرگ، وام.های مالیاتی، اصلاحات رفاهی، کوپن.های مواد غذایی) اما واقعیتش هیچ.یک جواب.گو نبوده.اند، ببینید اوضاع چقدر دارد خراب می.شود.»
      منبع: مجله ی صدا


      تنها راه موفقیت در بازارمالی جهانی ، ترک اعتیاد طمع است .

      برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
      http://traderha.com/threads/6811-Teamwork-EURUSD?p=200352&viewfull=1#post200352

      نظر


      • توافق در تهران برای تمدید مذاکرات هسته ای تا عید نوروز

        وزنامه آساهی ژاپن مدعی شد:
        توافق در تهران برای تمدید مذاکرات هسته ای تا عید نوروز

        ایران که مذاکره با شش کشور از جمله کشورهای غربی را برای حل و فصل مسائل هسته ای دنبال می کند، در آستانه روز بیست و چهارم ماه جاری ( پایان مهلت مذاکره هسته ای) رویکرد در جهت درخواست تمدید مذاکره هسته ای را قوت بخشیده است.



        روزنامه آساهی ژاپن نوشت: ایران که مذاکره با شش کشور از جمله کشورهای غربی را برای حل و فصل مسائل هسته ای دنبال می کند، در آستانه روز بیست و چهارم ماه جاری ( پایان مهلت مذاکره هسته ای) رویکرد در جهت درخواست تمدید مذاکره هسته ای را قوت بخشیده است.


        به گزارش تیک ، یکی از مقامات دولت ایران به روزنامه آساهی گفت: از آنجا که اهداف ما در جهت کاهش تحریم ها برآورده نشده است، در مذاکره هسته ای که در امروز در وین برگزار می شود، « توافق میانه» با کشورهای غربی را مدنظر داریم.


        چنانچه مذاکرات هسته ای تمدید شود، پس از ماه ژوییه برای دومین بار خواهد بود که مذاکره هسته ای ایران و شش کشور تمدید می شود.ایران و آمریکا که در راس مذاکره هسته ای جای دارند، تمایل به توافق را از دست ندادند. با این حال حزب دموکرات- حزب حاکم دولت اوباما در انتخابات میان دوره ای آمریکا شکست خورده است و از سوی دیگر در ایران صداهایی که عدم بهبود اقتصادی را زیر سوال می برد، تقویت شده است. بنابراین حمایت از دو دولت ایران و آمریکا که مذاکره را دنبال می کنند، متزلزل شده و ممکن است تمدید مذاکره خطر عدم توافق را تشدید نماید.

        بنا بر ادعای روزنامه آساهی به نقل از یک مقام ایرانی، روزهای سیزدهم و چهاردهم نوامبر در تهران در خصوص رویکرد مذاکره جلسه ای تشکیل شده است. نهادهای عالی رتبه کشور در این جلسه گرد هم آمدند و از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در خصوص محتوای مذاکره هسته ای که از روز نهم تا یازدهم ماه جاری در مسقط عمان برگزار شد، گزارش دریافت کردند.

        در این گفتگو با درخواست تمدید مذاکره تا ماه مارس سال آینده که مصادف با نوروز در ایران است، موافقت شده است. از سوی دیگر در این جلسه با اعلام « توافق عمومی» و یا « توافق میانه» در مذاکره وین در روز هجدهم ماه جاری که بر اساس آن در ازای کاهش برخی از تحریم ها، برنامه های هسته ای ایران محدود شود، موافقت شده است.

        ایران در مذاکره عمان کاهش مرحله ای تحریم ها را پیشنهاد داده است. ایران با اولویت قرار دادن تحریم همه جانبه نفت خام که اتحادیه اروپا در سال 2012 میلادی اعمال کرده است و همچنین تحریم مربوط به داد و ستد بانکی به دست اتحادیه اروپا و آمریکا، ساخت جدول فرآیند زمان لغو تحریم ها را درخواست کرد.

        اما گذشته از اینکه شورای امنیت سازمان ملل از سال 2006 تا 2010 میلادی در مجموع چهار قطعنامه تحریم ها علیه ایران تصویب کرد، کشورهای مختلف هم به شکل مستقل تحریم هایی را علیه ایران اعمال کردند که به لحاظ محتوایی بسیار متنوع است. به خصوص اینکه تعداد تحریم هایی که به دست آمریکا اعمال شده است، بسیار زیاد است و ایجاد مسیرهایی برای لغو تحریم ها تا روز بیست چهارم ماه جاری دشوار خواهد بود.


        تنها راه موفقیت در بازارمالی جهانی ، ترک اعتیاد طمع است .

        برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
        http://traderha.com/threads/6811-Teamwork-EURUSD?p=200352&viewfull=1#post200352

        نظر


        • افشای تخلف های مالیاتی بزرگ با ظاهر قانونی

          شاید آنچه در لوکزامبورگ در مورد کاربست یک سیستم مالیاتی پیچیده، ویژه شرکت های بزرگ رخ داده، یک رسوایی جهانی باشد که البته بیشتر گریبان قلمروی دوک نشین لوکزامبورگ را می گیرد. این عضو کوچک بنیانگذار اتحادیه اروپا و منطقه پولی یورو سیستمی را به اجراگذارده که اگرچه غیر قانونی به نظر نمی رسد، اما اجازه داده مالیات بیش از یکصد شرکت بزرگ چند ملیتی تا حد صفر نزول کند.
          فهرست این شرکت ها از جمله شامل اپل، بانک کردیت اگریکول، آی کیا، آمازون و دهها شرکت بزرگ دیگر است. این شرکت ها موفق شده اند برای کاهش مالیات خود معاملات پنهانی بسیار حفاظت شده ای با لوکزامبورگ انجام دهند و کمیسیون اروپا نیز از انجام تحقیقات مالیاتی اجتناب کرده است.
          این افشاگری شوک آور، نتیجه گرارش تحقیقاتی کنسرسیوم بین المللی خبرنگاران پژوهشگر است که به گفته آنها پس از مطالعه ۲۸هزار صفحه اسناد مربوط به مقررات مالیاتی در لوکزامبورگ منتشر شده است. رفتار مالیاتی انجام شده ظاهرا قانونی است. مقامات لوکزامبورگ هرگونه معامله جانبدارانه مالیاتی را انکار می کنند. اما برای نمونه آمازون در سال ۲۰۱۳ در اروپا حدود ۲۰ میلیارد یورو درآمد داشته که با لوکزامبورگ توافق کرده بخشی از درآمد خود از سال ۲۰۰۳ به بعد را شامل نرخ مالیاتی متفاوتی کند. با این حال آمازون نیز با استناد به اینکه این کار قانونی است، هرگونه تخلف مالیاتی را انکار می کند. شرکت سوئدی آی کیا، که شرکتی چند ملیتی است، و در سراسر اروپا دارای فروشگاه های بزرگ است، با در پیش گرفتن یک طرح مالیاتی پیچیده، صورت حساب های مالیاتی خود در کشورهایی که جنس فروخته است را به شدت کاهش داده است. این شرکت با دایر کردن یک دفتر مرکزی در لوکزامبورگ و دفاتر دیگر در هلند، بلژیک و مناطق امن مالیاتی نظیر کشورهای حوزه کارائیب و سوئیس، موفق به این کار شده است.
          برخی کارشناسان اقتصادی و مالی بر این نظرند که کاربست چنین سیستم های پیچیده مالیاتی، نهادها و مقامات ناظر را از ورود به جزئیات این سیستم و تعیین اینکه حجم اصلی فعالیت این شرکت ها در چه مناطق و کشورهایی بوده باز می دارد.
          بنا به گزارش کنسرسیوم بین المللی خبرنگاران پژوهشگر، نمونه دیگر شرکت پپسی است که با تقسیم کار در یک سیستم درهم تنیده شامل برخی کشورها و نیز برخی مناطق امن مالیاتی مانند قبرس و برمودا، رفتار مالیاتی خود را مطابق با قوانین کشورهایی که در آنها فعال بوده جلوه داده است.
          ایکه آ، اپل و آمازون سودهای گزافشان را با فرارهای مالیاتی چند برابر کرده اند
          آن میشل شما روزنامه نگار روزنامه لوموند هستید. شما گزارشی درباره ساختار فرار مالیاتی شرکتهای چند ملیتی بزرگ که در لوکزامبورگ مستقر می شوند تهیه کرده اید.
          در تحقیقاتتان از فرار مالیاتی شرکتی چون ایکه آ صحبت کرده اید. به نظر شما سود این شرکتها از فرار مالیاتی در لوکزامبورگ چقدر است؟
          آن میشل: تعیین دقیق رقمی که این شرکتها و یا ایکه آ از فرار مالیاتی تصاحب کرده اند بسیار دشوار است، در واقع توافق شرکتهای بزرگ با دولت لوکزامبورگ در زمانهای مختلفی صورت گرفت و ما تنها بخشی از آنرا در تحقیقاتمان بدست آوردیم. با این حال در یکی از توافقهای مالیاتی که تحلیل کرده ایم، می بینیم که دولت این کشور به ایکه آ اجازه داده است تا نزدیک 5 میلیارد یورو در یک مقطع سوددهی داشته باشد. در واقع مقر این شرکت سوئدی نیز که در لیختن اشتاین قرار دارد این امکان را می دهد که یکی از سودآورترین شرکتهای جهان درصد بسیار پایینی مالیات پرداخت کند. آنها تنها با ماندن در لیختن اشتاین چیزی حدود 730 میلیون یورو سود کرده اند.
          یورونیوز: این شرکتها برای فرارهای مالیاتی به این گستردگی از چه ساختاری استفاده می کنند؟ می توانید بیشتر توضیح دهید؟
          آن میشل: در واقع لوکزامبورگ مانند یک جعبه چندکاره مالیاتی است که امتیازات زیادی برای شرکتهای بزرگ فراهم می کند. مانند شرکتهای وابسته به چند ملیتهایی که اجازه می دهند در برخی موارد شرکتهای بزرگ کاملا از پرداخت مالیات معاف شوند و یا اینکه ناگزیر نباشند به هیچ سازمان و یا دولتی مالیات دهند. در واقع این شرکتهای بزرگ تحت یک مکانیسم پیچیده سعی می کنند تمامی درآمدهایشان در سراسر جهان را به ایکه آ منتقل کنند تا در آنجا بدون پرداخت مالیات از سوددهای گزاف بی بهره نمانند. نرخ مالیاتی در آنجا نزدیک به 0 است.
          یورونیوز: کدامیک از شرکتهای بزرگ و چند ملیتی از فرار مالیاتی بهره برده اند؟
          آن میشل: آنها بیشتر چندملیتهایی چون اپل، آمازون، پپسی، هاینزو همچنین دیگر شرکتهای بزرگی چون ایکه آ هستند.
          درباره ایکه آ آنچه اهمیت دارد متوجه می شویم که این شرکت تنها از طریق لوکزامبورگ نبوده که دست به فرار مالیاتی زده بلکه این شرکت در ساختار اصلی توانسته به جایی برسد که تمام سود شرکت را در بهشتهای مالیاتی ثبت کند. از قبرس گرفته تا جبل الطارق …
          یورونیوز: چه کشورهایی میزبان فرارهای مالیاتی هستند؟
          آن میشل: لوکزامبورگ تنها کشوری نیست که میزبان فرار کنندگان مالیاتی است. سه کشور دیگر نیز در این لیست اروپایی قرار می گیرند. هلند، ایرلند و سوئیس. اما به جرات می توان گفت که لوکزامبورگ به همراه هلند ساختار مالیاتی اشان را بگونه ای تنظیم کرده اند تا بتوانند براحتی میزبان شرکتهای بزرگ باشند و آنها هم از گریزهای فوق العاده مالیاتی بهره ببرند.

          Copyright © 2014 euronews
          Occupy Wall Street


          نظر


          • چرا استقلال بانک مرکزی ایران بر زندگی همه شهروندان اثر می.گذارد؟

            رضا رامین
            مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران به تازگی مصوبه.ای برای نحوه تعیین رئیس.کل بانک مرکزی داشته که تسلط و نفوذ دولت را بر نهاد سیاستگذار پولی ایران تقویت می.کند.
            این تصمیم با انتقاد تعدادی از اقتصاددانان همراه شده و حتی اخبار غیر رسمی از ناخرسندی حسن روحانی، رئیس.جمهور از این تصمیم حکایت دارد.
            جلسه مجمع تشخیص مصلحت در مورد نحوه تعیین رئیس کل بانک. مرکزی در دهم آبان ماه برگزار شد و رئیس.جمهور در این جلسه شرکت نداشته است.
            به نوشته اقتصادنیوز، یکی از سایت.های حامی دولت، حسین مرعشی مامور شده که نارضایتی حسن روحانی از این تصمیم را به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع منتقل کند.
            علت ناخرسندی آقای روحانی، تعارض مصوبه مجمع تشخیص مصلحت با «استقلال» بانک مرکزی نقل شده است که از وعده.های اصلاحی حسن روحانی در جریان انتخابات یازدهمین دوره ریاست.جمهوری بود.
            طی یکسال گذشته دولت او سعی کرده تا در مسیر مستقل شدن بانک مرکزی گام بردارد و کاهش رشد نرخ تورم طی یکسال گذشته، نتیجه همین رویکرد بوده است.
            جزییات مصوبه مجمع

            با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت، رئیس.کل بانک مرکزی با پیشنهاد وزیر اقتصاد، تصویب هیئت دولت و حکم رئیس.جمهور منصوب می.شود. این مصوبه در صورت تایید آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، به قانون تبدیل خواهد شد.
            مجمع تشخیص مصلحت که بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست.جمهوری، مدتها بود برای حل اختلاف ارکان نظام، مورد مشورت قرار نمی.گرفت، در پی چند سال سکوت قانونی برای نحوه تعیین رئیس.کل بانک مرکزی، در این زمینه دخالت کرد.
            این اقدام در پی آن انجام گرفت که هنگام تصویب برنامه پنجم توسعه در سال ۱۳۸۹ به.دلیل اختلاف.نظر مجلس و شورای نگهبان، نحوه تعیین رئیس بانک مرکزی، مسکوت مانده بود. به دنبال آن رهبر جمهوری اسلامی موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داد و تصمیم.گیری در این خصوص را به مجمع واگذار کرد.
            در هنگام بررسی برنامه پنجم، نظر مجلس بر این بود که رئیس.کل بانک مرکزی توسط روسای سه قوه انتخاب شود تا استقلال بانک مرکزی از دولت افزایش یابد، اما دولت با این نظر مخالف بود و آن را در تضاد با اصل تفکیک قوا و دخالت در امور اجرایی می.دانست.
            اما آنچه در نهایت مجمع تشخیص مصلحت به آن رای داد، در واقع بازگشت به روال قبل از دوران برنامه چهارم توسعه است.
            تاریخچه تعیین رئیس بانک مرکزی در ایران

            بهمنی، مظاهری و شیبانی، سه رئیس.کل بانک مرکزی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی.نژاد از سال ۱۳۳۹ که بانک مرکزی ایران تاسیس شد، روش تعیین رئیس. این نهاد چند بار تغییر کرده است. در ابتدا رئیس کل بانک مرکزی به پیشنهاد وزیر اقتصاد، تصویب هیئت.وزیران و با «فرمان ملوکانه » برای سه سال تعیین می.شد.
            بعد از آن در سال ۱۳۵۱ و با تصویب قانون پولی و بانکی کشور، مدت دوره ریاست به ۵ سال افزایش یافت و حکم ریاست بر بانک مرکزی با «فرمان همایونی» صادر می.شد.
            بعد از انقلاب و با تصویب قانون «حذف فرمان همایونی» در سال ۱۳۶۰، رئیس کل بانک مرکزی به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی، تایید مجمع عمومی بانکها و در نهایت تصویب هیئت دولت تعیین. می.شد و وزیر اقتصاد حکم او را صادر می.کرد.
            بعد از آنکه استقلال بانک مرکزی به عنوان یک اصلاح ضروری اقتصادی مطرح شد، نحوه تعیین رئیس بانک مرکزی نیز در سال ۱۳۸۳ و در برنامه چهارم توسعه مورد اصلاح قرار گرفت. به طوری که رئیس. بانک مرکزی به پیشنهاد رئیس.جمهور و تایید مجمع عمومی بانک مرکزی و سپس با حکم رئیس.جمهور منصوب می.شد.
            پنج سال بعد در سال ۱۳۸۹ و هنگام تصویب برنامه پنجم، برای نخستین بار شرایطی برای رئیس بانک مرکزی در نظر گرفته شد. داشتن حداقل ۱۰ سال تجربه فعالیت پولی و بانکی و دست.کم مدرک کارشناسی ارشد در رشته.های مرتبط با بانکداری، از جمله معیارهای داشتن صلاحیت ریاست بر بانک مرکزی در نظر گرفته شد.
            البته تغییر روش انتخاب رئیس بانک مرکزی هم مد نظر بود که مورد تایید نهایی قرار نگرفت و تصمیم نهایی در این خصوص به مجمع تشخیص مصلحت واگذار شد.
            اما آنچه مجمع تشخیص مصلحت در آبان ۱۳۹۳ مصوب کرد، از چند جهت بی.سابقه و بازگشت به شرایط ما قبل برنامه چهارم است. مجمع برای نخستین بار از زمان تاسیس بانک مرکزی تاکنون، در چهار حوزه برای ریاست بانک مرکزی اعلام نظر کرد.
            نخست درباره نحوه تعیین رئیس.کل بانک مرکزی به شکلی که در سطرهای پیشین گفته شد. دوم شرایط ریاست بر بانک مرکزی را ساده.تر و از جمله داشتن مدرک کارشناسی ارشد را حذف کرد و تجربه کاری برای تصدی این پست را به هفت سال کاهش داد. در سومین حوزه، دوباره برای دوره ریاست بانک مرکزی، ظرف زمانی پنچ ساله را قید کرد. چهارمین حوزه.ای که مجمع تشخیص مصلحت برای آن اعلام نظر کرد، روش عزل رئیس بانک مرکزی بود به.طوریکه اختیار کامل آن را به رئیس. جمهور داد.
            استقلال بانک مرکزی یعنی چه؟

            اگر بانک مرکزی استقلال مالی نداشته باشد، دولت.ها هرگاه برای اجرای پروژه.های اقتصادی و سیاسی دچار محدودیت مالی شوند، به سراغ منابع بانک مرکزی می.آیند و این اقدام نتیجه.ای جز افزایش نرخ تورم ندارد

            علت حساسیتی که به روش تعیین رئیس.کل بانک مرکزی وجود داشته و دارد، نحوه کارکرد این دستگاه حاکمیتی است که در اقتصادهای پیشرفته روز به روز مستقل.تر از دولتها عمل می.کند.
            برخلاف استقلال نظام دادگستری و دستگاه قضایی که برای بسیاری از نخبگان و شهروندان، موضوعی روشن است، استقلال بانک مرکزی از دولت گاهی ابهام ایجاد می.کند و هنوز مفهوم روشنی برای افکار عمومی نیست.
            البته استقلال بانک مرکزی در تمام دنیا موضوع جدیدی است و هنوز عمر آن به یک قرن هم نرسیده. اساسا روند آن بعد از جنگ جهانی دوم و در اقتصادهای غربی و در یک حرکت تدریجی آغاز شد؛ ولی در حال حاضر کمتر مخالفتی با استقلال بانک مرکزی ابراز می.شود.
            تعریف.ها و اهداف مختلفی از استقلال بانک مرکزی ارایه می.شود، اما در یک توضیح کلی می.توان استقلال بانک مرکزی را در سه حوزه مالی، اجرایی و کارکردی، خلاصه کرد.
            منظور از استقلال مالی این است که دارایی.ها و تعهدات بانک مرکزی از دارایی.ها و تعهدات دولت تفکیک شود، به.طوری که خزانه بانک مرکزی، به عنوان خزانه دولت تلقی نشود و دولت.ها برای پیشبرد امور مالی خود، به منابع بانک مرکزی دست.اندازی نکنند.
            اگر چنین نباشد، دولت.ها هرگاه برای اجرای پروژه.های اقتصادی و سیاسی دچار محدودیت مالی شوند، به سراغ منابع بانک مرکزی می آیند و این اقدام نتیجه.ای جز افزایش نرخ تورم ندارد. نمونه اخیر این اتفاق در ایران، پروژه «مسکن مهر» است.
            ابعاد مالی این پروژه در تاریخ اقتصاد ایران کم سابقه بود ولی از آنجا که برای تامین مالی اجرای آن، منابعی پیش.بینی نشده بود، دولت به سراغ منابع بانک مرکزی رفت. این اقدام حجم نقدینگی را بالا برد و به گفته وزیر اقتصاد دولت یازدهم، حدود نیمی از پایه پولی ایران در پایان سال ۱۳۹۱ مربوط به مسکن مهر است. نتیجه این روش تامین منابع هم تورمی بالایی بود که به اقتصاد ایران تحمیل شد.
            منظور از استقلال کارکردی این است که بانک مرکزی بتواند بدون دخالت دولت سیاست پولی خود را برای حفظ ارزش واحد پول ملی پیش ببرد و نرخ پول و اعتبارات، فقط و فقط، با هدف حفظ ارزش قدرت پول ملی تنظیم شود.
            اگر چنین استقلالی وجود نداشته باشد دولت.ها مانند آنچه در ایران رخ می.دهد نرخ بهره بانکی را بر اساس منافع خود تنظیم می.کنند. به.طور نمونه وقتی دولت در پی تزریق نقدینگی به واحدهای اقتصادی است خواستار نرخ پایین سود بانکی است درحالی که سیاست.گذار پولی که به حفظ قدرت پول می.اندیشد در شرایط تورمی خواستار کند شدن گردش نقدینگی و افزایش نرخ سود بانکی است.
            رئیس بانک مرکزی بریتانیا به پیشنهاد پارلمان، تایید نخست.وزیر و با حکم ملکه یا شاه کشور منصوب می.شود. اما به دلیل آنکه وظیفه این نهاد در صیانت از واحد پول استرلینگ کاملا روشن است، هیچ یک از بخش.های سیاسی و اجرایی بریتانیا امکان اعمال فشار بر او را ندارند

            منظور از استقلال اجرایی نیز ایجاد محدودیت برای دولت و دولتمردان در عزل و نصب و نظام تصمیم.گیری بانک مرکزی است تا هرگاه که سیاست پولی بانک مرکزی با خواسته.های مالی دولت مطابقت نداشت، امکان فشار سیاسی به مدیریت بانک مرکزی وجود نداشته باشد.
            در دهه.های گذشته بارها صفحات اقتصادی روزنامه.های ایران، اخبار اختلاف میان وزیر اقتصاد و سازمان برنامه را با رئیس بانک مرکزی گزارش کرده.اند که ریشه بیشتر این اختلاف.ها در همین موضوع نهفته بوده است. حتی چندین ترمیم کابینه در دهه.های گذشته برای گماردن فردی به ریاست بانک مرکزی بوده که در برابر خواسته.های مالی دولت مقاومت نکند و نقطه اوج این اتفاق، تغییر سه رئیس.کل بانک مرکزی طی هشت ساله دولت محمود احمدی نژاد بود.
            انتخاب رئیس بانک مرکزی و استقلال سیاستگذار پولی

            نحوه و مدت زمانی که رئیس بانک مرکزی انتخاب می.شود یک نشانه و معیار برای میزان استقلال بانک مرکزی است. اما روش واحدی در انتخاب بالاترین مقام پولی کشورها وجود ندارد؛ حتی در آن دسته از ممالک که دارای شرایط اقتصادی مشابه هستند. با این حال وجه مشترک تمام اقتصادهای پیشرفته، عدم دخالت سیاستمداران در امور سیاستگذاری پولی است.
            به طور نمونه رئیس بانک مرکزی بریتانیا به پیشنهاد پارلمان، تایید نخست.وزیر و با حکم ملکه یا شاه کشور منصوب می.شود. اما به دلیل آنکه وظیفه این نهاد در صیانت از واحد پول استرلینگ کاملا روشن است، هیچ یک از بخش.های سیاسی و اجرایی بریتانیا امکان اعمال فشار بر او را ندارند. تخصص به قدری در اداره بانک مرکزی انگلیس مهم است که نه تنها مارک کارنی، رئیس فعلی این بانک به هیچ یک از احزاب سیاسی بریتانیا وابستگی ندارد، بلکه اساسا تابعیت انگلیسی هم ندارد و یک شهروند کانادایی است.
            آنچه برای ایران هم از سوی اقتصادانان برای داشتن یک بانک مرکزی مستقل توصیه می.شود، تعیین وظایف بانک مرکزی به.گونه.ای است که حصارهای حقوقی و قانونی فرصت مداخله سیاسی و نقش سیاستمداران را در امور سیاستگذاری پولی محدود کند.
            نحوه تعیین رئیس..کل بانک مرکزی، رویکرد حکومت به این مقوله را روشن می.کند و نشان می.دهد حاکمان ایران تا چه میزان حاضر به پذیرش نهادی هستند که تابع دستور سیاسی نباشد.
            ابراهیم کاشانی ۱۳۳۹
            علی اصغر پورهمایون ۱۳۴۰
            مهدی سمیعی ۱۳۴۳
            خداداد فرمانفرمائیان ۱۳۴۸
            مهدی سمیعی ۱۳۴۹
            عبدالعلی جهانشاهی ۱۳۵۰
            محمد یگانه ۱۳۵۲
            حسن علی مهران ۱۳۵۴
            یوسف خوش کیش ۱۳۵۶
            محمدعلی مولوی ۱۳۵۷
            علیرضا نوبری ۱۳۵۸
            محسن نوربخش ۱۳۶۰
            مجید قاسمی ۱۳۶۵
            محمدحسین عادلی ۱۳۶۸
            محسن نوربخش ۱۳۷۳
            جواد وهاجی (پس از مرگ نوربخش) ۱۳۸۲
            ابراهیم شیبانی ۱۳۸۲
            طهماسب مظاهری ۱۳۸۶
            محمود بهمنی ۱۳۸۷
            ولی الله سیف ۱۳۹۲
            Occupy Wall Street


            نظر


            • تذکر به قالیباف در شورای شهر: پارک ۵۰۰ میلیاردی با چه مجوزی واگذار شد؟

              رحمت.الله حافظی، عضو شورای شهر تهران، به محمدباقر قالیباف، شهردار، تذکر داده که روشن کند زمین پارک مادر، در غرب تهران را با چه مجوزی به بانک انصار واگذار کرده است.
              • 5 نوامبر 2014 - 14 آبان 1393


              'تذکر به قالیباف در شورای شهر: پارک ۵۰۰ میلیاردی با چه مجوزی واگذار شد؟'
              Occupy Wall Street


              نظر


              • -
                ویرایش توسط nikin : https://www.traderha.com/member/16818-nikin در ساعت 11-20-2014, 02:40 AM
                Occupy Wall Street


                نظر


                • در تاپیک تخصصی بحثی شکل گرقت و به نکاتی اشاره شد .از آنجاکه آن تاپیک تخصصی ست برای حفط و انسجام تاپیک بد ندیدم اینجا گپی بزنیم و درد و دل کنیم .
                  -------------------------------------------------------------------------------------+
                  بهراد عزیز شما نسبت به من لطف دارید

                  بهرحال اختلاف سلیقه همیشه هست و شخصیت و دیدگاه افراد متفاوته و حتی هدف از حضور در فروم هم متفاوته بشخصه سعی میکنم قضاوت نکنم بهر حال محیط محیطیست آزاد برای حضور همه افراد با اهداف ودیدگاه های متفاوت به نظرم تذکر با احترام همراه باشه مفید تر واقع میشه شاید هم نشه بهر حال امیدوارم همه با احترام متقابل به بیان دیدگاهشون بپردازند براتون ارزوی موفقیت دارم
                  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
                  دوستان عزیز کمی بیندیشیم .برای چی اینجا هستیم .چه کار و هدفی را دنبال میکنیم و وقت میگزاریم .
                  منم اختلاف نظر و سلیقه را قبول دارم . هر کس نگاه خودش را داره .قرار بر قضاوت دیگری هم نیست .و محیط مجازی هم که ارث پدری نیست . آزاده اماااااااااااااا ...
                  زمانیکه شخصی به خودش اجازه میده دیگری را قضاوت کنه اونم بدون دلیل و مدرک و تهمت کلاهبرداری بزنه ... من و شما چه کار میکنیم ؟؟؟
                  سکوت اختیار میکنیم !!!!فقط نظاره گر هستیم چون به من تهمت زده نشده !!!من فقط باید گلیم خودم را از آب بیرون بکشم و دیگران به هیچ ....

                  نتیجه : برای هزارمین بار مفهوم خط روند و کاربرد آن ....قصه نخ نما شده 90% و اینکه آیا در این بازار سودی هست؟؟اندیکاتور آری یا نه ؟؟ در یک جمله از نگاه نو و ایده جدید خبری نیست . فقط و فقط دور باطل
                  بعد از مدت ها شخصی قراره تاپیک باز کنه بی غل و غش تجربه اش رو در میان بگزاره فارغ از مبحث تاپیک ) باید از مدیران سایت بخواد افسار و مهار بگزارند...!!تا شاید سدی جلوی این تیپ افراد بسازه .
                  وقتی مطلبی عنوان نمیشه و فقط باور غلط و مشتی لمپن پر مدعا هست :پس حضور من و شما در این میان چه سودی و عایدی داره ؟؟؟
                  نمیفهمم چطور یک انسان ( انسان !!) به این راحتی به خودش اجازه میده به دیگری تهمت کلاهبرداری بزنه؟؟؟اونم سر یک سیگنال .
                  اما یک چیز را باور دارم . اگر من و شما سکوت کنیم .به مقام انسان توهین کردیم .و سکوت بدور از شخصیت وادب ست .
                  پوزش میخوام . اهل این تیپ حواشی نیستم و این چند خطی که تایپ کردم به هیچ وجه قصدم دفاع از شخص خاصی نبود .فقط و فقط شرح واقعیت امروز ما ست .
                  امیدورام از گذشته درس بگبریم و دیگه شاهد اتفاقی نظیر این نباشیم .

                  نظر


                  • نوشته اصلی توسط behrad نمایش پست ها
                    در تاپیک تخصصی بحثی شکل گرقت و به نکاتی اشاره شد .از آنجاکه آن تاپیک تخصصی ست برای حفط و انسجام تاپیک بد ندیدم اینجا گپی بزنیم و درد و دل کنیم .
                    -------------------------------------------------------------------------------------+
                    بهراد عزیز شما نسبت به من لطف دارید


                    بعد از مدت ها شخصی قراره تاپیک باز کنه بی غل و غش تجربه اش رو در میان بگزاره فارغ از مبحث تاپیک ) باید از مدیران سایت بخواد افسار و مهار بگزارند...!!تا شاید سدی جلوی این تیپ افراد بسازه .
                    وقتی مطلبی عنوان نمیشه و فقط باور غلط و مشتی لمپن پر مدعا هست :پس حضور من و شما در این میان چه سودی و عایدی داره ؟؟؟
                    نمیفهمم چطور یک انسان ( انسان !!) به این راحتی به خودش اجازه میده به دیگری تهمت کلاهبرداری بزنه؟؟؟اونم سر یک سیگنال .
                    اما یک چیز را باور دارم . اگر من و شما سکوت کنیم .به مقام انسان توهین کردیم .و سکوت بدور از شخصیت وادب ست .
                    پوزش میخوام . اهل این تیپ حواشی نیستم و این چند خطی که تایپ کردم به هیچ وجه قصدم دفاع از شخص خاصی نبود .فقط و فقط شرح واقعیت امروز ما ست .
                    امیدورام از گذشته درس بگبریم و دیگه شاهد اتفاقی نظیر این نباشیم .

                    بي غل و غش يعني انديكاتور نسخه پرو كه فرموده بودند شما تونستي دانلود كني
                    يعني پستهايي كه من در جواب شما يا ايشون بزنم توسط ناظر حذف و سانسور نميشه
                    يكي پيدا شده تو تاپيك طلا هر چي به دهنش اومده به ما گفته ولي پستهاش حذف نشده ولي اگه من جواب محترمانه بدم پستم حذف ميشه


                    metatrader@rzb

                    نظر


                    • سلام
                      نمودار ساده - گویا و ...

                      http://pseharmonics.files.wordpress....sh-set-up1.jpg
                      ویرایش توسط guest : https://www.traderha.com/member/14028-guest در ساعت 11-21-2014, 09:41 AM

                      چند لینک از دوستان : پولدوست syzygy ezzal

                      نظر


                      • China cuts 1-year lending rate by 0.4 pps
                        تنها راه موفقیت در بازارمالی جهانی ، ترک اعتیاد طمع است .

                        برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
                        http://traderha.com/threads/6811-Teamwork-EURUSD?p=200352&viewfull=1#post200352

                        نظر


                        • سلام خدمت همه دوستان و بزرگواران

                          ظاهرا اینجا جای درد دل هم هست!!!! پس حرفی که تو دلم بود را اینجا میگم!
                          خیلی وقت بود به این فروم سر نمیزدم با وجود حضور اساتید عزیزی چون جناب یزدی و استاد آزادی .... وسایر عزیزان بزرگواری که وقت میزارن و تحلیلهای خوبشون را اینجا قرار میدهند. برگشتم و دیدم استاد خوبم جناب موسوی عزیز هم برگشتن و چه غوغایی برپاست. بینهایت ازین بابت خوشحالم. آرزوی قلبیم بعد از سلامتی و شادی ایشون این هست که مارو تنها نزارن و و باز هم شاهد پستهای پر بار و با ارزش ایشون باشیم.

                          این فروم مرجع با ارزشی هست برای کسانی چون من که علم بالایی ندارند تو این بازار شام!! کاش قدر اونو بدونیم و بالاتر ازون قدر اساتیدی که به اون وزن و ارزش میدن. عزیزانی که از وقت خودشون برای امسال من هزینه میکنن.

                          وظیفه خودم دونستم که از همه این عزیزان تشکر کنم چون ار مطالب خوبشون بسیار آموختم.
                          برای همه آرزوی سلامتی دارم.

                          ارادتمند

                          حسام

                          نظر


                          • شکست کری در بازی روانی ظريف

                            اين خبر بازي پاريس را بر هم زد و با وجود اينکه آلن اير به خبرنگاران آمريکايي حاضر در زير چادر سفيد، ايميل زده بود که قطعا نشست پاريس برگزار مي شود توئيت هاي غير رسمي دهان به دهان مطرح مي شود که جان کري اعلام کرده است که اگر ظريف به تهران نرود من به پاريس نمي روم.





                            مذاکرات ایران و ۱+۵ برای رسیدن به راهکاری جامع در مذاکرات هسته.ای، در حالی از سه.شنبه 27 آبان.ماه. به طور غیررسمی از سر گرفته شد که تا سوم آذر، آخرین روز تعیین شده برای مذاکرات زمانی، چهار روز باقی است و در این فاصله اندک تا پایان مذاکرات با آمدن وزرای خارجه آمریکا و کشورهای اروپایی طرف مذاکره با ایران به وین، سرنوشت حساس.ترین مذاکرات سیاسی ایران در هاله.ای از ابهام قرار دارد.
                            به گزارش «تابناک»؛ دور تازه. مذاکرات گسترده با هدف دستیابی به راهکاری جامع برای رفع چالش.های پیش آمده بر سر برنامه هسته.ای ایران، در حالی از اسفندماه سال گذشته (1392) در وین از سر گرفته شد و سرانجام پس از شش دور مذاکرات سخت و نفس.گیر که آخرین دور آن، هفده روز در جریان به طول انجامید، مذاکرا.ت برای مدت چهار ماه تا سوم آذرماه تمدید شد تا در این مدت مذاکرات با لحنی جدی در خصوص نقاط اختلاف میان طرفین صورت پذیرید.
                            این مذاکرات در سفر رئیس.جمهور و وزیرامورخارجه کشورمان به نیویورک و در حاشیه اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل نیز پی گرفته شد؛ اما پس از دور هفتم مذاکرات، همچنان برخی اختلافات پابرجا ماند که مهم.ترین آن.ها در خصوص تعداد سانتریفیوژ.ها و برخی جزئیات دیگر بود تا در ...نهایت مذاکرات برای ارائه راه.حل.های منطقی و دستیابی به توافق معقول، دوباره در پایتخت اتریش از سر گرفته شود.
                            در دور هشتم مذاکرات که 22 تا 24 مهرماه در وین برگزار شد، درباره برخی جزئیات دیدگاه.های نزدیکی حاصل آمد اما همچنان برخی اختلافات پابرجا ماند و سپس در دور نهم مذاکرات که 18 تا 20 آبان ماه به میزبانی عمان برگزار شد که پس از این مذاکرات، ارزیابی برخی رسانه.ها از دست یافتنی.تر شدن توافق حکایت داشت؛ توافقی که احتمال وقوعش در دهمین دور مذاکرات که از سه شنبه 27 آبان ماه در وین کلید خورد.
                            حال در فاصله چهار روز تا پایان مذاکرات، بیش از هر زمان دیگری است و جدی.ترین مخالفان توافق نیز در بدبینانه.ترین تحلیل.ها از توافق موقت دیگر و تمدید مذاکرات خبر می.دهند و البته توافق بر سر تمدید مذاکرات تا اینجای کار، با تکذیب طرف ایرانی همراه شده است.
                            روز نخست مذاکرات پیش از ناهار کاری محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با کاترین اشتون هماهنگ کننده ١+ ٥ با مذاکرات کارشناسی آغاز و در پایان شب نیز با مذاکرات کارشناسان پایان یافت. همچنین در نخستین روز از دهمین دور مذاکرات در وین، دیدارهای دو و چند جانبه.ای میان ایران، آمریکا، اتحادیه اروپا و چین برگزار شد و روز دوم مذاکرات نیز با دیدارهای دو و چند جانبه پی گرفته شد. این دور از مذاکرات، حساس ترین و مهمترین مرحله مذاکرات و به گفته محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان مرحله آخر مذاکرات است.
                            در دومین روز مذاکرات نیز شاهد دیدار دو جانبه هیات ایرانی و هیات آمریکایی بودیم اما اتفاقی که بیش از این دیدار مورد توجه قرار گرفت، نشست کارشناسی ایران و فرانسه بود که با شایعات مبنی بر نقش آفرینی غیرسازنده فرانسه در روند مذاکرات متاثر از عربستان و اسرائیل همراه بود؛ موضوعی که زمان مشخص می.کند تا چه میزان واقعیت داشته است.
                            در روز دوم مذاکرات اخبارها درباره تمدید مذاکرات تقویت شد و برخی از طرفین غربی نیز صراحتاً در این زمینه سخن گفتند اما در مقابل برخی از احتمال دستیابی به یک توافق کلی به عنوان مقدمه توافق نهایی و تمدید مذاکرات برای مدتی کوتاه سخن به میان آوردند؛ رویکردهایی که مورد تایید طرف ایرانی قرار نگرفته است. در فاصله چهار روز تا پایان مهلت یک ساله مذاکرات و فرارسیدن سوم آذر، سومین روز مذاکرات معاونین وزرای خارجه ایران و روسیه آغاز شد.
                            روز سوم مذاکرات نیز با اخبار متعددی درباره تمدید مذاکرات همراه بود، با این تفاوت که این بار تاریخ تمدید نیز در اخبار آمده بود و عنوان شده بود مذاکرات تا ماه مارس (اسفند 93 و فروردین 94) تمدید خواهد شد. در عین حال جان کری پس از انجام یک سلسله مذاکرات با وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، عمان و عربستان در لندن و پاریس، در عصر پنجشنبه وارد وین شد و مذاکراتی دو ساعته و سه جانبه میان او، کاترین اشتون و محمدجواد ظریف برگزار شد.
                            22:36- سنای آمریکا با انتصاب رامین طلوعی، یک آمریکایی ایرانی.تبار، به سمت معاون امور مالی بین.المللی وزارت خزانه.داری ایالات متحده موافقت کرد. این خبر را روز پنجشنبه سایت رسمی وزارت خزانه.داری آمریکا اعلام کرد و نوشت که وی در این مقام عهده.دار مسئولیت سیاست مالی و بین.المللی خزانه..داری آمریکا، هماهنگی با کشورهای گروه 20 و مسائل اقتصادی دو جانبه و داخلی خواهد بود. جاکوب لی، وزیر خزانه.داری آمریکا با ستایش تجربه آقای طلوعی گفته اقدامات وی می.تواند در تلاش.های دولت برای تقویت احیای اقتصادی آمریکا از طریق مدیریت مسائل اقتصاد بین.المللی حیاتی باشد.
                            در ادمه بیانیه وزرات خزانه.داری آمریکا آمده است که آقای طلوعی سمت.های مختلفی را در این وزارتخانه بر عهده داشته است. او از سال 2003 تا 2006 مدیر اداره نیمکره غربی و از سال 2001 تا 2003 مشاور ارشد معاون وزیر خزانه.داری در امور بین.المللی بوده است. رامین طلوعی از سال 1999 تا 2001 نیز در مقام معاون مدیر و اقتصاد.دان بین.المللی در بخش اروپای مرکزی و جنوب شرقی وزارت خزانه.داری آمریکا مشغول به کار بود. این آمریکایی ایرانی.تبار فارغ التحصیل کار.شناسی ارشد از دانشگاه هاروارد و دارای مدرک دکترا از کالج بالیول دانشگاه آکسفورد است.
                            22:20- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری، وزیر خارجه این کشور، سفر خود به پاریس را به تعویق انداخته و فعلا در وین حضور خواهد داشت. این تعویق به دلیل تداوم مذاکرات با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، انجام گرفته است.
                            پیشتر وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه.ای اعلام کرده بود که جان کری به مانند لوران فابیوس به پاریس بازخواهد گشت. در این بیانیه اعلام شده است که برنامه زمانی سفرهای بعدی هنوز مشخص نشده و معلوم نیست که وی کی به وین بازخواهد گشت.
                            گفته می.شد که زمان بازگشت کری منوط به پاسخی خواهد بود که ظریف از تهران خواهد آورد اما ظاهرا پس از لغو سفر وزیر امور خارجه ایران کری نیز سفر به پاریس را به تعویق انداخته است.
                            22:00- به يکباره يک خبر بر روي خروجي هاي رسانه هاي ايراني قرار گرفت مبني بر اينکه، يک منبع نزديک به تيم مذاکره کننده، اظهار داشت: «ما از مسقط تاكنون طرح هاي مختلف داده ايم و هنوز اين ايده ها به مرحله اي نرسيده كه ظريف به تهران برود.» اين خبر بازي پاريس را بر هم زد و با وجود اينکه آلن اير به خبرنگاران آمريکايي حاضر در زير چادر سفيد، ايميل زده بود که قطعا نشست پاريس برگزار مي شود توئيت هاي غير رسمي دهان به دهان مطرح مي شود که جان کري اعلام کرده است که اگر ظريف به تهران نرود من به پاريس نمي روم.
                            به گزارش اميد هسته اي، گروه 1+5 درصدد بود تا خبر بازگشت ظريف به تهران را به گونه اي جلوه دهد که اگر مذاکرات به نتيجه نرسيد به سرعت به گونه اي جلوه دهند که گويي تهران اجازه تصميم گيري و انعطاف به ظريف را نداده است که با خبر منتفي شدن بازگشت ظريف عمليات رواني آمريکايي ها به يکباره شکست خورد.
                            به نظر مي رسد جان کري در روزهاي پاياني مذاکرات هسته اي توان بازي خواني ظريف را ندارد و در گام اول عمليات رواني تيم ايراني شکست خورد.
                            21:57- محمدجواد ظریف در واکنش به گمانه.زنی.های رسانه.ها در خصوص سفر احتمالی وی به تهران برای مشورت با مسئولان ارشد نظام گفت: بحث های مهمی این چند روز مطرح شده ولی پیشنهاد قابل توجهی نبوده است که به تهران ببرم.
                            21:35- جف راتکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت که فعلا بر ضرب.الاجل 24 نوامبر متمرکز هستیم. وی درباره شرایط مذاکرات گفت که شرایط مذاکرات همچنان سیال باقی مانده است.
                            21:00- مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه خبرسازیها مبنی بر آرائه طرح و پیشنهاد جدید کشورهای ٥+١ به ایران و پردازش های پیرامون ان را بی اساس خواندوضمن تکذیب این موضوع اظهارداشت: در سه روز گذشته مذاکرات فشرده و متعدد دو جانبه و چندجانبه بر اساس طرح ها و ابتکارات متعدد تیم مذاکره کننده إیرانی که اخرین انها در مسقط پیشنهاد گردید، انجام شده و مذاکرات درسطوح مختلف کارشناسی و سیاسی ادامه دارد و هیچگونه طرح جدیدی از طرف کشورهای٥+١ ارایه نشده است.
                            20:51- سومین دور نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و هماهنگ کننده 1+5 در وین لحظاتی پیش آغاز شد.
                            20:23- پایگاه خبری «ای.اِی ورلدویو» در گزارشی مدعی شد که کشورهای حاضر در گروه 1+5 طرحی جدید به ایرانیان پیشنهاد داده.اند که ضامن پیشرفت در برخی موارد و تمدید مذاکرات تا ماه مارس است. بر اساس خبری که منابع مطلع و البته ناشناس به این پایگاه خبری داده.اند، طرح پیشنهادی 1+5 شامل توافق جامع هسته.ای نمی.شود ولی با ارائه راهکارهای رو به جلو در برخی موارد مورد اختلاف، از تمدید مذاکرات تا ماه مارس (اوایل اسفند) حمایت می.کند.
                            بر اساس خبر «ای.اِی ورلدویو» ایرانی.ها نسبت به این پیشنهاد «امیدوار» بوده و در حال بررسی آن هستند. در همین حال، خبرگزاری رویترز هم به نقل از منابع مطلع نوشته است که گروه 1+5 سندی را به ایران ارائه کرده.اند که اصول توافق جامع و نحوه لغو تحریم.ها در قبال اعمال محدودیت بر برنامه هسته.ای، در آن تشریح شده است. ایتارتاس نیز پیش از این از ارائه طرحی تازه خبر داده بود.
                            20:09- وزیر امور خارجه آمریکا امشب بار دیگر با همتای ایرانی خود و هماهنگ کننده گروه 1+5 دیدار خواهد کرد. این دومین دیدار ظریف، کری و اشتون است که روز جمعه برگزار خواهد شد.
                            19:58- فیلیپ هاموند و لوران فابیوس، وزیران خارجه انگلیس و فرانسه عصر امروز پس از دیدار و گفت وگو با همتایان خود به پایتخت هایشان بازگشتند.
                            19:42- گاردین، یک مقام اروپایی نزدیک به مذاکرات اعلام کرده است که مذاکرات امروز (30 آبان) در فضایی جدی برگزار شده است.
                            19:39- گفت.وگوی دوجانبه محمدجوادظریف و لوران فابیوس وزیران خارجه ایران و فرانسه پس از یک ساعت و نیم در وین به پایان رسید.

                            19:24- هانس بلیکس، دیپلمات سوئدی و مدیرکل سابق آژانس انرژی اتمی امروز (جمعه) به خبرگزاری ریانووستی روسیه اعلام کرد با توجه به اینکه روسیه به عنوان یک شریک قابل اعتماد خود را به ایران اثبات کرده است، تهران باید پس از ارزیابی نیازهای انرژی خود توافقات هسته.ای اخیر خود با روسیه را در نظر داشته باشد.
                            بلیکس گفت: من نمیدانم آنها در مذاکرات بر روی چه موضوعی بحث می.کنند، زیرا در مذاکرات نیستم. اما تصور می.کنم ایران پس از برآورد نیازهای هسته.ای آتی خود باید توافقات اخیر با روسیه بر روی قرارداد دو راکتور هسته.ای و همچنین تحویل سوخت را مورد توجه قرار دهد. تصور می.کنم روسیه در گذشته یک تامین کننده قابل اطمینان برای ایران بوده و اعتقاد دارم برای ایران ممکن است که این مسائل را در نظر داشته باشد. بنابریان این یک عامل جدید، مهم و از دید من امیدوارکننده است.
                            19:21- اولی هاینون، معاون اسبق مدیر کل آژانس بین.المللی انرژی اتمی طی یادداشتی در روز جمعه مدعی شد توافق هسته..ای با ایران به گسترش رقابت تسلیحاتی در منطقه منجر خواهد شد. وی در این یادداشت در اندیشکده واشنگتن مدعی شد عربستان و امارات در صورت توافق با ایران برنامه هسته.ای خود را تسریع خواهند کرد.
                            19:09- جمهوری.خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از باراک اوباما رئیس جمهور این کشور شکایت کردند. جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل اقدامات باراک اوباما برای اجرای قانون سلامت از وی شکایت کردند. قانونگذاران معتقدند که اوباما از اختیارات قانونی خود سوءاستفاده کرده است. این طرح دعوی امروز (جمعه) علیه سازمان بهداشت و خدمات درمانی و خزانه.داری مطرح شد. جمهوریخواهان اوایل سال جاری میلادی به دلیل نادیده گرفتن برخی بندهای قانونی علیه اوباما شکایت کردند.
                            دموکراتها اعلام کردند هرگونه شکایت در اینخصوص یک موضوع فرعی سیاسی و هدر دادن پول خواهد بود. این شکایت چندین ساعت پس از آن اتفاق افتاد که اوباما اعلام کرد درباره موضوع مهاجرت به شیوه خود وارد عمل خواهد شد و همین مسئله خشم بیشتر جمهوریخواهان را به همراه داشت.
                            18:30- «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با ظریف مجدداً گفت که کماکان «شکاف.های قابل.توجهی» باقی مانده است. وی که گفته می.شود قصد دارد در ساعات آینده وین را به مقصد لندن ترک کند، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که «هنوز فاصله قابل.توجهی بین طرفین شرکت.کننده در مذاکرات مربوط به پرونده هسته.ای ایران وجود دارد و کارشناسان کماکان بحث و بررسی در خصوص این پرونده را ادامه خواهند داد.»
                            هاموند همچنین گفته که وزرای خارجه 1+5 آخر هفته (روز یکشنبه) گرد هم خواهند آمد، خبری که وزارت خارجه روسیه ساعتی پیش تأیید کرده بود.
                            هاموند همچنین با تکرار سخنان قبلی خود در خصوص لزوم انعطاف.پذیر بودن ایرانیان گفته که «روشن است که طرفین می.خواهند در مسیر رسیدن به توافق تلاش کنند ولی هیچ یک از ما نمی.خواهیم که یک توافق بد حاصل شود؛ ما صراحتاً اعلام کرده.ایم که باید انعطاف بیشتری از طرف ایرانیان نشان داده شود.»
                            هاموند در تفسیر نتایج نشان دادن انعطاف از سوی ایرانیان گفته که «در عوض ما هم آماده.ایم مقداری انعطاف نشان دهیم ولی زمان کوتاه است.»
                            رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس جو حاکم بر مذاکرات را هم مورد ارزیابی قرار داده و گفته که این دور از مذاکرات وین «مثبت» بوده و در «جوی بسیار دوستانه» برگزار شده است.
                            18:27- اتحادیه اروپا روز جمعه برای توافق هسته.ای بین ایران و گروه 1+54 ابراز امیدواری کرد. «میجا کوچیجانیگ»، سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری در بروکسل ابراز امیدواری کرد دو طرف بتوانند به توافقی طولانی مدت برای پایان دادن به مناقشات بر سر برنامه هسته.ای ایران دست یابند.
                            خبرگزاری رسمی کویت ضمن اعلام این خبر افزود، وی درباره تمدید احتمالی مذاکرات هسته.ای بین ایران و گروه 1+5 گفته است که مهلت نهایی برای توافق بین دو طرف 24 نوامبر، برابر با سوم آذرماه است.
                            18:21- مهر گزارش داد، اشتاین مایر وزير خارجه آلمان فردا به وین سفر خواهد کرد. همچنین لاوروف وزير امورخارجه روسيه نیز برای حضور در مذاکرات هسته.ای يك شنبه به وين سفر می.كند. اخبار رسیده همچنین حاکی از آن است که احتمال دارد جان کری، علی رغم اخبار منتشره، امشب وین را ترک نکند.
                            18:15- نمایندگان مجلس عوام انگلیس با انتشار بیانیه.ای که به امضای 100 نفر از قانونگذاران این مجلس رسید خواستار موضع.گیری سخت.تر لندن در مذاکرات هسته.ای با ایران شدند. 43 سناتور جمهوری.خواه نیز اعلام کرده.اند که اگر دولت باراک اوباما به توافقی برسد که بخواهد با دور زدن کنگره تحریم.ها علیه ایران را به طور گسترده لغو کند، در مقابل آن خواهند ایستاد.
                            18:12- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود بر سر یک میز به رایزنی پرداخت.
                            18:01- خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از مقامات نزدیک به مذاکرات هسته ای اعلام کرد، گروه 1+5 پیشنهادات جدیدی به ایران داده است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، از طریق یک خط امن به تهران منتقل خواهد کرد. گفتگوها درباره پیشنهادات درباره عناصر کلیدی یک توافق احتمالی است. این پیشنهاد شامل نکاتی درباره لغو برخی تحریم ها علیه ایران و محدودیت.ها بر برنامه هسته.ای این کشور است.
                            17:41- محمدجواد ظریف و فیلیپ هاموند وزرای خارجه ایران و انگلستان لحظاتی پیش در چهارمین روز از دهمین دور مذاکرات جامع هسته.ای در وین به گفت.وگو نشستند. ظریف پیش از این نشستی چهارجانبه با هاموند، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و هانس دیترلوکاس نماینده آلمان در گروه 1+5 داشت.
                            17:32- ریانووستی گزارش داد، وزارت خارجه روسیه در بیانیه.ای اعلام کرد که وزرای خارجه روسیه و آمریکا می.گویند وزیران خارجه گروه 1+5 احتمالا در روزهای آینده برای رایزنی درباره برنامه هسته.ای ایران دیدار می.کنند. وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از این بیانیه اعلام کرد که جان کری و سرگئی لاوروف بر روی این مسئله توافق دارند که به تلاش.های بیشتری برای دستیابی به توافق براساس برنامه از پیش توافق شده نیاز است.
                            17:16- درحالی که خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) روز جمعه از سفر اشتاین مایر به وین در ساعت 7 صبح روز شنبه خبر داده است، ساسون شبلی معاون سخنگوی وزارت امور خارجه زمان اعلام شده از سوی رسانه ها برای این سفر را تایید نکرد.
                            شبلی روز جمعه در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان با خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا درخصوص ملحق شدن فرانک والتر اشتاین مایر به همتایان خود در مذاکرات هسته ای وین،افزود: وزیر امور خارجه آلمان در طول امروز (جمعه) از آفریقای جنوبی به برلین باز خواهد گشت اما اینکه چه زمانی عازم وین شود،این موضوع به روند مذاکرات بستگی دارد.
                            17:09- خبرگزاری روسی ریانووستی روز جمعه از قول دبیر اجرایی یک کنفرانس امنیت هسته.ای که در مسکو برگزار می.شود گزارش داد ایران احتمالاً با یک دوره 12 ماهه برای گریز هسته.ای موافقت می.کند. لاسینو زبرو گفت با بیان اینکه ایران و گروه 1+5 در فاصله نزدیکی با توافق قرار دارند گفت که ایران احتمالاً با یک دوره 12 ماهه برای گریز هسته..ای موافقت خواهد کرد.
                            16:54- یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که خواست نامش بیان نشود، بعد از ظهر جمعه در پاسخ به این سوال که گفته می شود جان کری وزیر امور خارجه آمریکا طرح جدیدی را به دکتر ظریف ارائه کرده که وی برای مشورت درباره این طرح به تهران می رود؟ گفت: این موضوع صحت ندارد.
                            وی تاکید کرد: این ما بوده ایم که از مذاکرات مسقط تا کنون طرح های مختلفی را ارائه کرده ایم. این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در عین حال تصریح کرد: هنوز این ایده ها به مرحله ای نرسیده که دکتر ظریف آنها را به تهران ببرد؛ از این رو ایشان به تهران نمی رود و مذاکرات ادامه می یابد.
                            16:45- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با لوران فابیوس و فیلیپ هاموند، همتایان فرانسوی و انگلیسی، کاترین اشتون، هماهنگ کننده گروه 1+5، و نیز نماینده آلمان در مذاکرات هسته.ای دیدار و گفتگو کرد.
                            16:12- علی لاریجانی امروز (جمعه) پیش از عزیمت به جیبوتی در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران گفت: زمینه هایی برای تفاهم در کلیت مذاکرات وجود دارد. تا آنجایی که به من اطلاع دادند طرفین مذاکرات جدی داشته اند و اگر چارچوب هایی را که تاکنون وضع شده ، مرور کنیم زمینه هایی برای تفاهم در کلیت وجود دارد. در شرایط فعلی مجال خوبی برای تفاهم وجود دارد به شرط این که نگاه های عادلانه و عاقلانه ای وجود داشته باشد.
                            16:08- فایننشال پست هم اکنون ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در وین، پایتخت اتریش گردهم آمده.اند تا به یک توافق جامع هسته.ای تا پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر (3 آذر) دست یابند.
                            هلیما کرافت،. رییس یکی از فعالان بازار نفت و رییس اداره تولیدات بازارهای بین.المللی دراین باره گفت:. ورود دوباره ایران با ظرفیت بالای تولیدات نفتی خود به بازار اوپک،. بازار نفت را اشباع می.کند و قیمت صعودی نفت را کاهش خواهد داد. رسیدن به موقع به یک توافق جامع هسته.ای و برداشته شدن کامل تحریم.های نفتی ایران می.تواند تلاش برخی از مقامات اوپک که اخیراً. سعی دارند با کاهش تولیدات نفت، قیمت آن را بالا ببرند، را متوقف کند.
                            بر این اساس مذاکرات هسته.ای ایران سایه عظیمی بر نشست آتی اوپک که در 27 نوامبر برگزار می.شود انداخته است؛ هم.چنین برای اوپک پیش.بینی امتیازات کاهش تولیدات نفت بدون پی بردن به نتیجه مذاکرات هسته.ای ایران و 1+5. کار بسیار دشواری خواهد بود.
                            15:39- دومین نشست محمدجواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون وزرای خارجه ایران و آمریکا و هماهنگ.کننده 1+5 که پیش از ظهر امروز -جمعه - در وین برگزار شده بود بعد از دو ساعت پایان یافت.

                            15:20- لوران فابیوس و فیلیپ هاموند، وزرای خارجه فرانسه و انگلیس نیز امشب برای مشورت با مقامات و سران خود وین را به مقصد کشورهای خود ترک می.کنند.
                            15:12- توئیتر جان بورگر، سردبیر دیپلماتیک گاردین: امشب یک مکث در مذاکرات هسته ای ایران در وین. ظریف، هاموند، فابیوس به پایتخت های خود باز می گردند. کری گفت: به پاریس می روم.
                            15:05- توئیتر جان بورگر، سردبیر دیپلماتیک گاردین: هاموند درباره مذاکرات هسته ای ایران در وین: مباحث مثبت با فضای صمیمی. جایزه ای بزرگ روی میز اما زمان چندان زیادی باقی نمانده است.
                            15:01- فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلستان دقایقی پیش وارد هتل پله کوبوگ، محل برگزاری مذاکرات هسته.ای ایران و گروه 1+5 شد. وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مذاکرات هسته.ای ایران بسیار سخت و پیچیده است از ایران خواست که برای دستیابی به توافق انعطاف بیشتری از خود نشان دهد و در ازای آن "ما نیز انعطاف نشان خواهیم داد
                            15:00- منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به منظور مشورت و تبادل نظر با مسوولان ارشد کشور احتمالا امشب به تهران می رود. ظریف تاکنون دو دور مذاکرات سه جانبه با جان کری وزیر امور خارجه و کاترین اشتون هماهنگ کننده 1+5 داشته است. ظریف قرار است بعد ازظهر امروز به وقت محلی با لوران فابیوس و فیلیپ هاموند وزیران خارجه فرانسه و انگلیس نیز دیدار و گفت و گو کند. سایر مذاکره کنندگان و دیپلمات های ارشد ایرانی در وین خواهند ماند تا به رایزنی ها و مذاکرات خود ادامه دهند.
                            14:58- آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به احتمال عدم حصول توافق در فرآیند مذاکرات گفت:. اگر بنا باشد همچنان این مذاکرات ادامه یابد ضمن تقدیر و تشکر از مذاکره.کنندگان امیدواریم این فرآیند با حفظ عزت ملت ایران ادامه یابد. باید توجه داشت دستگاه تبلیغاتی حکومت.های انگلیس و آمریکا به دنبال این هستند که نتیجه مذاکرات هرچه که باشد منجربه اختلاف افکنی در کشور ما شود. مذاکرات هر طور که تمام شود نباید مذاکره کنندگان به جای تقدیر، توبیخ شوند.
                            امام جمعه مشهد با بیان اینکه ملت ایران یک مرتبه نوشیدن جام زهر توسط امام مظلوم خود را تجربه کرده.اند، اظهار داشت: این مردم تحمل ندارند مقام معظم رهبری دوباره جام زهر را بنوشند. هر نوع نتیجه.ای که مذاکرات داشته باشد اگر خلاف میل مقام معظم رهبری باشد مردم در مقابل آن خواهند ایستاد.
                            14:57- وزیر خارجه فرانسه دقایقی پیش وارد هتل پله کوبورگ، محل مذاکرات میان ایران و 1+5در وین شد. فابیوس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای دستیابی به توافق هسته.ای به وین آمده.ام. انرژی هسته.ای صلح.آمیز برای ایران آری، اما بمب هسته.ای نه.
                            14:41- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به رغم فشردگی زمان و جدی بودن مذاکرات، با فرارسیدن وقت نماز ظهر، جلسه سه جانبه با اشتون و جان کری را متوقف کرد.
                            14:38- ریانووستی، کارشناسان روز جمعه به این نتیجه رسیدند که امکان توافق هسته.ای جامع درخصوص برنامه هسته.ای ایران تا مهلت 24 نوامبر وجود ندارد. رابرت آینهورن در کنفرانس انرژی هسته.ای، خلع سلاح و عدم گسترش در مسکو گفت: پیشرفت در راستای راه.حل جامع به شدت کاهش یافته است. در سه روز باقی.مانده می.توانیم اینگونه نتیجه.گیری کنیم که درستیابی به توافق جامع تا 24 نوامبر غیرممکن است. تعدادی از مسائل همچنان باقی است. مهمترین موضوع اندازه ظرفیت غنی.سازی است که ایران مجاز به حفظ آن خواهد بود. آمریکا و متحدانش خواستار کاهش شدید این ظرفیت هستند. تاکنون مذاکره کننده.گان ایرانی با هرگونه کاهش قابل.توجه ظرفیت مخالفت کرده.اند.
                            لی گیوفو، مدیر مرکز مطالعات خاورمانه در موسسه مطالعات بین.الملل چین نیز با نظر آینهورن موافق بود و گفت: پیش.بینی دستیابی به توافق جامع واقع.بینانه نیست.
                            14:32- روزنامه «گاردین» گزارش داد، «جان کری» وزیر خارجه ایالات متحده که برای شرکت در مذاکرات اتمی ایران به وین رفته است، با رد ادعای تمدید مذاکرات، اصرار دارد که رسیدن به توافق تا پیش از مهلت پایانی مذاکرات یعنی دوشنبه، 24 نوامبر (سوم آذر) امکان.پذیر است. وی همچنین پیش از سفر به وین در پاریس گفته بود «درباره تمدید مذاکرات بحث نمی.کنیم، برای رسیدن به توافق مذاکره می.کنیم. به همین سادگی».
                            در عین حال یکی از مقامات پیشین کاخ سفید که تا همین چند هفته پیش در بخش سیاست.های خاورمیانه مشغول به کار بود به خبرنگار این روزنامه گفته جمع.بندی و دستیابی به توافق جامع، در زمان باقی مانده، امکان.پذیر نیست و از لزوم تمدید شش ماهه مذاکرات برای دستیابی به نتیجه خبر داده است.
                            گاردین در گزارش خود به نقل از محققین و گزارشگران حوزه مذاکرات اتمی ایران می.نویسد که اگرچه تمدید مذاکرات می.تواند راهی برای رسیدن به توافق باشد ولی ریسک.های خود را نیز به همراه دارد چرا که می.تواند به لابی مخالفین دستیابی به توافق فرصت کارشکنی بیشتری بدهد.
                            14:24- راشا تودی گزارش داد،. سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، پس از دیدار با وزیر خارجه عربستان سعودی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: گفتگوی هسته.ای با ایران وارد مرحله جدی شده است. تقریبا تمام عناصر دستیابی به یک توافق هسته.ای آماده است.
                            لاوروف گفت: از مشارکت کنندگان در مذاکرات وین می.خواهیم که اراده لازم برای حل موضوع هسته ای ایران بر اساس حفظ منافع مشترک را داشته باشند. رسیدن به توافق هسته ای با ایران زمان.بر است. ما برای حل مسئله هسته ای ایران در چارچوب توازن منافع عمل می.کنیم.
                            وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسکو و ریاض در صدد تشکیل کارگروهی برای مبارزه تروریسم هستد.با سعود الفیصل درباره راه.های همکاری در زمینه به کار گیری صلح آمیز انرژی هسته ای گفتگو کردم."
                            14:19- «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه گفت امروز برای شرکت در مذاکرات هسته.ای راهی وین می.شود. ریابکوف که از در مذاکرات حضور داشت روز گذشته برای حضور در نشستی در مسکو، وین را ترک کرده بود.
                            14:11- فارین پالیسی، تونی بلینکن، مشاور معاون امنیت ملی آمریکا گفت: رسیدن به یک توافق جامع تا پیش ازضرب الاجل 24 نوامبر کار دشواری است و به پایین آوردن خواسته.های دو طرف بستگی دارد. در حال حاضر فکر می.کنم رسیدن به نقطه.ای که دو طرف خواستار آن هستند کار دشواری است اما غیرممکن نخواهد بود. انتیجه مذاکرات کاملا به گام.هایی که ایران در جهت متقاعد کردن ما و دیگر کشورهای عضو گروه 1+5 برای ثابت کردن این موضوع که برنامه هسته.ای ایران کاملا صلح.آمیز خواهد ماند بستگی دارد.
                            13:56- یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه در گفت.وگو با خبرگزاری ایتارتاس گفت که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) با سعود الفیصل، همتای عربستانی.اش در خصوص تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا، روند مذاکرات هسته.یی ایران و 1+5، مذاکرات فلسطینی - اسراییلی و روابط دو جانبه دو کشور گفت.وگو خواهد داشت.
                            به نوشته الیوم السابع، سعود الفیصل در سفری دو روزه.اش به مسکو با ولادیمر پوتین، رییس.جمهور روسیه نیز دیدار و طی آن پیامی را از امیر عبدالله بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان به وی تسلیم خواهد کرد.
                            در همین راستا روزنامه کویتی الرای العام از دیدار امیر متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز، رییس گارد ملی عربستان با باراک اوباما، رییس.جمهور آمریکا خبر داد و نوشت: معمولا کاخ سفید تنها به رییسان.جمهور و نخست.وزیران کشورها به عنوان کسانی که در راس قوه مجریه کشورها هستند، اجازه ملاقات با رییس.جمهور را صادر می.کند اما در این میان عربستان مستثنی است و امیر متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز روز گذشته با باراک اوباما دیدار و گفت.وگو کرد.
                            13:40- دکتر محمدجواد ظریف و جان کری به همراه کاترین اشتون پیش از ظهر روز جمعه در چارچوب مذاکرات جامع هسته.ای در هتل کوبورگ وین دیدار کردند. اولین نشست سه.جانبه پنج.شنبه شب در هتل کوبورگ به مدت دو ساعت انجام شد.
                            13:30- آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: ارزش هایی که به دست آورده ایم را نباید از دست دهیم و همانطور که ملت ما سال ها این ارزش ها را حفظ کرد، تیم مذاکره کننده باید حافظ این ارزش ها باشد و مقام معظم رهبری نیز شما را حمایت خواهد کرد.
                            13:29- پایگاه اطلاع.رسانی وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در نشست روزانه خود با خبرنگاران با اشاره به سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به وین برای حضور در مذاکرات هسته.ای گفت:. وی اکنون در وین به سر می.برد. وی پیش از دیدار سه جانبه با کاترین اشتون و ظریف وزیر امور خارجه ایران با هیأت آمریکایی دیدار و گفت.و.گو کرده است. پیش از این سفر در طول روزهای گذشته کری با بسیاری از شریکان بین.المللی آمریکا در سفرش به لندن و پاریس درباره مساله هسته.ای ایران و روند مذاکرات دیدار و گفت.وگو کرده است. اکنون جان کری در وین به سر می.برد تا با هیأت آمریکایی مشورت کند.
                            سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا درهیچ یک از سخنانش از کلمه تمدید استفاده نکرده است و همان گونه که جان کری گفت ما درباره مساله تمدید مذاکرات گفت.وگو نمی.کنیم حتی در میان اعضای 1+5. ما تنها درباره دستیابی به توافق گفت.و.گو می.کنیم و تمرکزمان بر روی این مساله است. بر همین اساس وی به وین رفته است.
                            وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر تشکیک نسبت به دستیابی به توافق گفت: وی گفته است (روند مذاکرات مشکل است اما قابل دسترسی است). شرکای ما می.توانند دیدگاه.های خود را بیان کنند.
                            13:26- برخی نشانه ها حاکی از تغییر موضع پاریس نسبت به ایران و همسو شدن آن با دیگر اعضای 1+5 در مسیر توافق با ایران است.
                            13:17- چندین خبرنگار مستقر در وین گزارش داده است که شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشت «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به تهران، برای رایزنی و مشورت بیشتر در مورد مذاکرات، وجود دارد.
                            خبرنگار شبکه. بی.بی.سی در توئیتر به نقل از منابع آگاه گزارش داده است که دیدارهای امروز آقای ظریف، مشخص می.کند که آیا لازم است وی سفری به تهران داشته باشد یا نه. وزیر امور خارجه امروز با همتایان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی خود دیدار می.کند.
                            برخی دیگر از خبرنگاران هم گزارش داده.اند که احتمال دارد این دیدار یک روزه باشد و وزیر خارجه پس از آن بار دیگر به محل مذاکرات هسته.ای بازگردد. هنوز این خبر از سوی هیچ.یک از مقامات ایرانی تائید نشده است.
                            13:15- در ادامه دیدارها و رایزنی.های دو و چند جانبه میان هیات.های مذاکره کننده ایران و ۱+۵ صبح روز جمعه معاونان وزیران خارجه ایران و چین با یکدیگر دیدار کردند.
                            13:01- روزنامه انگلیسی تلگراف در مقاله.ای به بررسی چالش.های پیش روی مذاکرات هسته.ای پرداخته است و به این مسئله اشاره می.کند که جان کری برای رفع تنش هسته.ای ایران و غرب باید در کنار همتای ایرانی خود راه.حلی برای چهار موضوع اساسی زیر بیابند:
                            1- اورانیوم: یکی از محورهای اصلی اختلاف میان ایران و آمریکا است. ایران جمعا 19500 سانتریفیوژ در اختیار دارد و معتقد است تنها برای تولید اورانیوم 5 درصد و سوخت مورد نیاز نیروگاه.ها مورد استفاده قرار می.گیرند. زمانی آمریکا بر عدم دستیابی ایران به حتی یک سانتریفیوژ تاکید داشت اما اکنون جان کری به دنبال اطمینان از این مسئله است که درصورت تمایل احتمالی ایران به تولید بمب اتم واشنگتن یک سال زمان کافی برای واکنش در برابر آن را داشته باشد. برای دستیابی به این زمان یک ساله ذخایر اورانیوم ایران باید تا 80 درصد کاهش یافته و به 4000 دستگاه برسد. علاوه بر این ایران باید ذخایر فعلی اورانیوم غنی شده خود را از 8.4 تن به یک تن کاهش دهد. درعین حال ایران به دنبال حفظ تمام سانتریفیوژهایی است که به سختی و با هزینه زیاد در نیروگاه.های خود نصب کرده وبه علاوه به دنبال گسترش ظرفیت غنی سازی خود است. زمان مورد نیاز برای هسته.ای شدن به متغیرهای بسیاری از جمله تعداد سانتریفیوژها و میزان ذخایر اورانیوم بستگی دارد. درصورتی که ایران تمام ذخایر اورانیوم خود را تحویل داده و تمامی آنها را از کشور خارج کند، آنگاه می.تواند بیش از 4000 سانتریفیوژ را حفظ کرده و همچنان اطمینان دهد که برای اینکه در آستانه هسته.ای شدن قرار بگیرد به حدود 12 ماه زمان نیاز است.
                            2. پلوتونیوم: ایران دارای راکتور آب سنگین اراک است که سوخت تولید شده در این نیروگاه می.تواند به پلوتونیوم تسلیحاتی تبدیل شود و راه دیگری برای تولید بمب اتم باشد. از این رو آمریکا به دنبال اطمینان از اصلاح برگشت.ناپذیر این راکتور به یک راکتور آب سبک بدون امکان استفاده تسلیحاتی از آن است. طفره رفتن از این مورد چندان ساده نیست و دیپلمات.ها معمولا از نوعی ابهام در تفاهم.نامه.های بسیار حساس استفاده می.کنند. زمانی که این مسئله به زیرساخت.ها و سخت.افزارها مرتبط می.شود عملی کردن آن بسیار مشکلتر خواهد شد.
                            3. شفافیت:کارشناسان معتقدند درصورت نیت احتمالی ایران برای دستیابی به بمب اتم، این کشور به صورت مخفیانه دست به این اقدام خواهد زد. از این رو آمریکا خواستار اقدامات شفاف.ساز بیشتری از سوی ایران است. این مسئله نیازمند فراهم ساختن شرایط بازدید سرزده بازرسان آژانس از هر تاسیساتی است. ایران در حال حاضر بر اساس تفاهم مشترک با آژانس تا اندازه.ای اجازه دسترسی بازرسان به تاسیسات خود را داده است. جان کری دست.کم از ایران خواهد خواست تا با اجرای یک پروتکل الحاقی امکان بازرسی.های بیشتری را برای آژانس فراهم ساخته و یا پا را از این فراتر نهاده و خواستار اقدامات شفاف.سازی بیشتری از سوی ایران شود.
                            4.تحریم.ها: هدف ایران در مذاکرات اطمینان از لغو هرچه سریعتر تحریم.های اقتصادی است. آنچه مقامات آن را معماری تحریم.ها علیه ایران می.نامند استثنایی و پیچیده است. سه نوع تحریم علیه ایران وجود دارد: تحریم.های اعمال شده از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل. درصورت توافق نهایی اتحادیه اروپا و سازمان ملل مایل به رفع تحریم.ها هستند. مسئله مهم جمهوریخواهان در آمریکا هستند که ممکن است به بهانه امضای یک توافق هسته.ای بد از سوی اوباما با لغو تحریم.ها علیه ایران مخالفت کنند. حال باید دید اوباما برای رفع تحریم.ها علیه ایران از قدرت ریاست.جمهوری خود استفاده می.کند یا این مسئله در کنگره به رای گذاشته می.شود. این مسئله برای ایران کلیدی است زیرا مقامات تهران تنها در این صورت آماده توقف برنامه هسته.ای خود هستند که از لغو تحریم.های آمریکا علیه ایران اطمینان داشته باشند.
                            12:55- روزنامه کریستین ساینس مانیتور در تحلیلی با مطرح کردن این سوال که چقدر ایرانی.ها را می.شناسید بحث.های مطرح شده توسط مقامات آمریکایی درباره اینکه تحریم.ها ایران را پای میز مذاکره کشانده رد می کند. اسکات پترسون نویسنده این مطلب در ادامه با اشاره به فضای ایران از قول یک کارشناس تصریح می.کند که تحریم.ها بیش از آنکه تاثیر واقعی و محسوس داشته باشند دارای تاثیر روانی بوده.اند.
                            12:53- همچنین قرار است دیدار وزیر خارجه ایران با وزرای خارجه انگلیس و فرانسه با حضور رئیس هیات آلمان در ساعت 14 به وقت وین (16:30 به وقت تهران) برگزار شود.
                            12:52- جان کری وزیر خارجه آمریکا که در وین به سر می.برد قرار است با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی و لوران فابیوس همتای فرانسوی خود دیدار کند. یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این دیدار ساعت 13 به وقت وین (15:30 به وقت تهران) برگزار می.شود و این در شراطی است که دیروز عصر دیدار سه جانبه.ای میان کری، ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون هماهنگ کننده گروه 1+5 برای بررسی چگونگی رسیدن به توافق جامع برگزار شده است.
                            نشست کری با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود پس از دیدار مجدد سه جانبه امروز با ظریف و اشتون برگزار خواهد شد.
                            کری پیش از این دیدار سه جانبه به صورت دو جانبه با اشتون دیدار می.کند.
                            12:49- مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در حاشیه اختتامیه همایش فرصت‎های سرمایه.گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه قرارداد نیروگاه شماره دو و سه بوشهر امضا شده است، اعلام کرد: ارزش اقتصادی این قرارداد قابل توجه بوده و امیدواریم اجرای این پروژه.ها حجم مبادلات بین دو کشور را متحول کند.
                            این دیپلمات ایرانی در ادامه از امضای یادداشت تفاهم ضمیمه به پروتکل همکاری هسته.ای خبر داد و افزود: این یادداشت تفاهم ضمیمه بین ایران و روسیه بوده که برای تولید سوخت در ایران در آینده منعقد شده و هر دو کشور در زمینه تولید مشترک سوخت همکاری می‎کنند. سند دیگری هم مبنی بر ساخت و اجرای نیروگاه بوشهر بین دو کشور امضا شده که عملیات اجرایی نیروگاه اول باید از امسال آغاز شود و ساخت نیروگاه دوم نیز از دو سال آینده آغاز خواهد شد.
                            12:40- یک عضو نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته.ای کشورمان در گفتگو با مهر به وین درباره دیدار شب گذشته ظریف، اشتون و کری در وین گفت: مذاکرات جدی و صریح بود و وارد جزئیات شده و همه موضوعات مورد بررسی قرار گرفت. ادامه بحث ها به امروز موکول شده است.
                            اين عضو نزديك به تيم مذاكره كننده در پاسخ به اين سئوال كه آيا پيشنهادات جديدي مطرح شده است اظهار داشت: پیشنهادات مختلف برای پیشبرد کار مطرح است.
                            12:37- «گری سیک» مشاور کاخ سفید در امور ایران و خلیج فارس در شورای امنیت ملی دولت دولت جیمی کارتر طی یادداشتی در مجله «پولتیکو» با اشاره به اینکه نباید اجازه داد ایران از میز مذاکرات هسته.ای کناره.گیری کند، تاکید کرد که در صورت شکست مذاکرات همانند سال 2005 می.توان انتظار داشت که مخالفان توافق در تهران و واشنگتن و دیگر کشورها درباره نیت.های طرف مقابل ابراز تردید کنند.
                            گری سیک با اشاره به اینکه شکست در مذاکرات منجر به حاشیه کشاندن دولت حسن روحانی و تیم وی خواهد شد تصریح می.کند که ایران در صورت عدم دستیابی به توافق تولید غنی سازی 20 درصد را از سر خواهند گرفت.
                            این تحلیل.گر برجسته آمریکایی در ادامه تاکید کرد که عدم دستپیابی به توافق با ایران در موعد مقرر شده در 24 نوامبر-3 آذر منجر به تقویت جناح ضد ایرانی در داخل آمریکا می.شود که رژیم تحریم.هخا علیه ایران را وضع کردند، می.افزاید: یکی از موفقیت های اوباما حفظ کردن هماهنگی میان 5+1 بود درحالی که کشورهای این گروه در قبال مسائلی چون سوریه و اوکراین با یکدیگر دارای اختلاف بودند.
                            12:35- صفر نعیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری با اعلام اینکه در نهایت جمهوری اسلامی ایران پیروز مذاکرات هسته.ای است، به فارس گفت: تاکنون 95 درصد مسائل مابین ایران و 1+5 حل شده است و تنها 5 درصد اختلافات باقی مانده است که آنها هم در خصوص تعداد سانتریفیوژ.ها و چگونگی لغو تحریم.هاست. برخی افراد از عدم تمدید مذاکرات و پایان آن سخن به میان می.آورند و می.گویند که توافق بین ایران و 1+5 صورت نخواهد گرفت ولی بهتر است بدانیم که رژیم صهیونیستی و عربستان به دلیل عناد با جمهوری اسلامی ایران مخالف شدید توافق هسته.ای بین ایران و 1+5 هستند.
                            وی اظهار داشت: مذاکرات نهایی ایران و 1+5 به نتیجه خواهد رسید زیرا منافع ایران و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی و همچنین آسیایی در این قضیه است و آنها از کش و قوس.های ایجاد شده در عرصه بین.الملل خسته شده.اند. مذاکرات چه تمدید شود و چه تمدید نشود مطمئنا نتیجه خواهد داد.
                            نعیمی با اشاره به تحریم.های ضد ایرانی غرب گفت: تحریم.های ضدایرانی در پایان مذاکرات پس از توافق نهایی حتما باید لغو شود ولی به طور قطع نمی.توان گفت که پیروزی جشن سوم آذر چه کشوری است و مشخص نیست که ایران خوشحال راند نهایی مذاکرات است یا 1+5.
                            12:29- روزنامه آمریکایی یو اس ای تو دی، سخنگوی سفارت آلمان در واشنگتن تاکید کرده است که ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 با ضرب الاجل 24 نوامبر ممکن است به مفاد اولیه یک توافق جامع دست یابند اما برای تکمیل و آغاز رسمی آن به فرصت بیش.تری نیاز دارد که احتمالا تا اواسط سال میلادی آینده طول می.کشد.
                            12:20- روزنامه «خراسان» به قلم خبرنگار خود از وین، با این مقدمه نوشت: با یک مقام ارشد وزارت خارجه درباره حال عمومی آقای ظریف صحبت می کردیم. به شوخی گفتم که اگر مردم آنقدر که برای تیم. ملی فوتبال در جام جهانی دعا کردند، برای مذاکرات با 1+5 هم دعا می.کردند الان آمریکایی.ها واقع.بین شده بودند.
                            وی جواب داد: «امروز توی یک مذاکره دوجانبه آقای ظریف، آرام صحبت می.کرد.» شاید همان طور که در روز اول گفت، منتظر است تا ببیند طرف مقابل اراده سیاسی برای پیشرفت و مذاکرات واقعی را دارد یا خیر؟ «آن هم ظریف که بلند صحبت کردنش در مذاکرات حتی گاهی به داد زدن شباهت پیدا می.کند.» در دوره.های قبلی مذاکرات چند دفعه اتفاق افتاده است که محافظ.ها از شدت داد و بیدادی که از داخل اتاق مذاکره به گوش می.رسیده، بی.اجازه وارد اتاق شده.اند. یک بار هم آقای صابری، کارشناس حقوقی نمایندگی از نگرانی وارد اتاق شده بود که خانم اشتون به او می.گوید به دادهای ظریف عادت دارد!
                            12:15- خبرگزاری رویترز گزارش کرد که رژیم صهیونیستی به شدت به تلاش.ها برای رسیدن به توافق نهایی هسته.ای بی.اعتماد است اما حامی سرسخت صهیونیست.ها در آمریکا که همان آیپک است، کنار کشیده است. آنها اوایل سال جاری میلادی موفق نشدند علیرغم تلاش.های بسیار زیاد دولت آمریکا را وادار به تحمیل تحریم.های بیشتر علیه ایران کنند و کاخ سفید گفت که تحریم.ها، مذاکرات با ایران را از مسیر اصلی منحرف می.کند.
                            بر اساس این گزارش، در حالیکه نشانه.های زیادی وجود دارد که مهلت 24 نوامبر برای رسیدن به توافق هسته.ای با ایران، احتمالاً مجدداً تمدید شود، آیپک سکوت پیشه کرده است و بررسی می.کند که چگونه در میان جو سیاسی در حال تغییر واشنگتن به نتیجه این مذاکرات واکنش نشان دهد.
                            یک منبع نزدیک به آیپک می.گوید: تا زمانیکه مشخص نشود که چه در وین رخ می.دهد، چیزی برای لابی. کردن وجود ندارد اما بعد از آن سوال اینجا است که شاهد یک فشار شدید برای تعامل با کنگره باشید یا خیر. ممکن است این آرامش قبل از طوفان باشد».
                            12:10- خبرنگار روزنامه آلمانی تاگس تسایتونگ گزارش داد که فرانک والتر اشتاین مایر که قرار بود عازم کنگو شود به دلیل حضور در مذاکرات هسته ای سفر خود را لغو کرده است و احتمالا عازم وین خواهد شد.
                            12:00- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 1+5 همچنان بر روی زیاده.خواهی اصرار دارد در حالی که جمهوری اسلامی ایران در مورد لغو تحریم.ها بسیار جدی است و اعلام کرده که تا زمانی که کل تحریم.ها لغو نشود مذاکرات نتیجه.بخش نخواهد بود.
                            اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر طرف غربی به همین شیوه فعلی ادامه دهد تمدید مذاکرات معنا و مفهوم پیدا نمی.کند زیرا وقتی پیشرفتی در مذاکرات مشاهده نمی.شود و غرب بر روی خواسته.های ناحق پافشاری می.کند تمدید مذاکرات هم چیزی را حل نخواهد کرد مگر اینکه در چند روز باقیمانده 1+5 بنای بر تصمیم درست و عاقلانه بگیرد.
                            11:56- لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه با اشاره به مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 گفت:«ایران کاملا حق دارد که از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کند و پاریس می خواهد تا ضمن تعامل، اختلافات را کم کند.»
                            11:55- صدای روسیه ضمن اشاره به این موضوع که هنوز سفر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به وین مشخص نیست گزارش داد، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج.شنبه گفت: بدون انگیزه.های و ابتکارات جدید از سوی 1+5 و ایران طراحی توافق درباره برنامه هسته.ای ایران بسیار دشوار خواهد بود. مذاکرات در شرایط سخت جریان دارد. رسیدن به توافق دشوار خواهد بود اما نباید این شانس از دست برود.
                            هم.چنین خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از معاون وزیر امور خارجه روسیه که سرپرستی هیأت روسی در مذاکرات هسته.ای را بر عهده دارد درباره تمدید مذاکرات گفت: هیچ یک از طرف.های مذاکره کننده مساله تمدید مذاکرات را بیان نمی.کنند.
                            11:50- روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز همزمان با مذاکرات هسته.ای در وین در رستای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که توافق هسته.ای با ایران در تهران به مشکل برخواهد خورد.
                            11:43- سومین نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آمریکا و هماهنگ کننده ۱+۵ قرار است ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی (۱۳:۳۰ به وقت تهران) در هتل «پله کوبورگ» وین برگزار شود.


                            تنها راه موفقیت در بازارمالی جهانی ، ترک اعتیاد طمع است .

                            برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
                            http://traderha.com/threads/6811-Teamwork-EURUSD?p=200352&viewfull=1#post200352

                            نظر


                            • نوشته اصلی توسط r-kamyab نمایش پست ها
                              China cuts 1-year lending rate by 0.4 pps
                              یکی از دوستان تحلیل فاندمنتالی درباره این خبر بزاره

                              میگن روند Aud رو بکلی تغییر میده و چه تاثیری رو طلا داره؟

                              ممنون میشم .
                              تنها راه موفقیت در بازارمالی جهانی ، ترک اعتیاد طمع است .

                              برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
                              http://traderha.com/threads/6811-Teamwork-EURUSD?p=200352&viewfull=1#post200352

                              نظر


                              • واکنش مخالفین به توافق چه خواهد بود؟

                                تلاش کنگره برای شکست مذاکرات
                                واکنش مخالفین به توافق چه خواهد بود؟

                                روز پنجشنبه سناتورهای جمهوری خواه نامه ای به آقای اوباما نوشتند و در آن نسبت به گزارش هایی که شنیده می شود دولت اوباما به دنبال دور زدن کنگره و انجام توافقی یک جانبه است، هشدار دادند.



                                بعد از آن که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا کنگره را بر سر استفاده از دستورات اجرایی اش بر سر مسئله مهاجرت به چالش کشید، ممکن است دولت یک بار دیگر با رهبران کنگره در این زمینه درگیر شود و آن توافق جامع هسته ای یا تمدید مذاکرات هسته ای با ایران است. در حالی که وزرای خارجه شش قدرت جهانی و ایران در وین، مشغول کار بر مذاکرات در ساعت های پایانی منتهی به روز دوشنبه هستند، شواهد نشان می دهد که اتفاقی به جز شکست مذاکرات رخ خواهد داد. در هر صورت با رسیدن به یک توافق بر سر چارچوب های کلی، احتمالاً مذاکرات نیاز به زمانی اضافی برای رسیدن به توافق بر سر مسائل فنی دارد.


                                به گزارش دیپلماسی ایرانی ، جان کری وزیر خارجه آمریکا که پیش از این قرار بود روز جمعه وین را به مقصد پاریس ترک کند، اعلام کرد که به خاطر دیدار مجدد با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و دیگر مقامات رسمی در وین خواهد ماند. یکی از دلایل کلیدی که منجر به فشار به مذاکرات برای رسیدن به نتیجه می شود این است که مذاکره کنندگان می دانند در صورتی که مذاکرات به توافق منتهی نشود و یا به صورت مبهمی تمدید شود، مخالفین توافق در واشنگتن و تهران آماده ی حمله به آن هستند.
                                کلسی داونپورت، رئیس بخش سیاست های خلع سلاح انجمن کنترل تسلیحات، در این رابطه می گوید: «هر دو طرف می دانند که کار پس از رسیدن به توافق دشوارتر است. مخالفت های داخلی ای در تهران و واشنگتن وجود دارد که رسیدن به توافق تا 24 نوامبر را سخت تر می کند.» در تهران، مخالفین توافق تندروهایی هستند که مخالف هرگونه محدودیتی بر سر برنامه هسته ای هستند. در واشنگتن، کنگره بسیار نگران توافق است. قانون گذاران به طور ویژه ای به دنبال اقداماتی خرابکارانه از قبیل تصویب تحریم های جدید علیه ایران هستند.
                                روز پنجشنبه سناتورهای جمهوری خواه مارکو روبیو از فلوریدا و مارک کرک از ایلینوی نامه ای به آقای اوباما نوشتند و در آن نسبت به گزارش هایی که شنیده می شود دولت اوباما به دنبال دور زدن کنگره و انجام توافقی یک جانبه است، هشدار دادند. این سناتورها از این هراس دارند که کاخ سفید در ازای الزاماتی ضعیف و خطرناک، کمک های قابل توجهی به ایران در زمینه ی تحریم ها کند. این نامه به امضای 41 سناتور جمهوری خواه دیگر هم رسیده است.
                                اما اگر توافق ضعیف باشد، اوباما علاوه بر جمهوری خواهان از سوی دموکرات ها هم مورد انتقاد قرار خواهد گرفت. دموکرات برجسته ای همچون سناتور رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا هم درباره ی توافق ضعیف هشدار داده است. یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که کنگره می تواند دست رئیس جمهور را برای رسیدن به توافق را ببندد، مثلا با تحمیل دور تازه ای از تحریم ها، جهان آمریکا را به عنوان مقصر شکست مذاکرات خواهد دانست و عواقب آن که می تواند شامل فروپاشی اجماع بین المللی علیه ایران و یا اقدام نظامی باشد، به پای آمریکا نوشته خواهد شد.
                                جورج پرکوویچ، کارشناس خلع سلاح و معاون موسسه کارنگی در این باره می گوید: «اگر اقدامات کنگره منجر به انجام عمل اجباری علیه ایران شود در آن صورت جهان چه کسی را سرزنش خواهد کرد؟» پرکوویچ در ادامه می گوید: «شکست مذاکرات پیامدی واقعی برای حفظ حمایت بین المللی در زمینه ی مهار برنامه هسته ای ایران دارد، این مسئله ای است که ایرانی ها به خوبی آن را درک کرده اند، اما بعید به نظر می رسد که در کنگره کسی این موضوع را فهمیده باشد.»
                                گزینه ای که کنگره در صورت توافق با ایران یا تمدید مذاکرات ممکن است انجام دهد، تصویب تحریم های جدید است، اما این مسئله باعث پسرفت در مذاکرات خواهد شد. سناتور باب کورکر (جمهوری خواه از تنسی) که در سنای جدید، رئیس کمیته روابط خارجی خواهد شد، در تابستان چنین چیزی را پیشنهاد داده بود. اما بعضی از اعضای کنگره اعتقاد دارند که این قبیل اقدامات کنگره در قبال ایران بیش از حد ملایم است. به قول دیلن ویلیامز هدف همه ی تندروها در آمریکا و گروه های حامی اسرائیل، شکست توافق است.


                                تنها راه موفقیت در بازارمالی جهانی ، ترک اعتیاد طمع است .

                                برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
                                http://traderha.com/threads/6811-Teamwork-EURUSD?p=200352&viewfull=1#post200352

                                نظر

                                پردازش ...
                                X