اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

همه جیز اینجا پیدا میشه از مطالب جالب و خواندنی تا درد دل

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • کاریکاتورهایی با موضوع یارانه و هدفمندی و ...

    با توجه به ثبت نام مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها و حاشیه های آن، این موضوع به بحث اصلی اکثر محافل خبری و هنری تبدیل شده که تصاویر زیر نگاه برخی از کاریکاتوریست ها به این مسئله را نشان می دهد که با نگاهی طنز پردازانه به این امر پرداخته اند.


    اختلال در سامانه یارانه آغاز شد




    یارانه نقدی پردرآمدها قطع می..شود




    انصراف از یارانه ... !!!




    تصمیمات مجلس برای توزیع یارانه




    ثبت نام فامیل دور برای دریافت یارانه




    جریمه یارانه بگیران غیرمستحق




    خط پایان یارانه!




    یارانه بگیران واقعی




    یارانه راستی آزما!




    یارانه به هزار و یک شرط




    تعرفه گاز خانگی ۲۰ درصد افزایش یافت




    جایی برای پولدارها نیست!




    دو سناریوی دولت برای قیمت بنزین کلید خورد




    یارانه بگیرها و یارانه نگیرها




    بدون شرح ...











































    دل کندن از یارانه







    ثبت نام یارانه با ترس!




    تعرفه گاز خانگی ۲۰ درصد افزایش یافت




    بیمه زنان خانه دار!




    در آستانه گران شدن قیمت بنزین




    انصراف از ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها




    آغاز ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی




    انصراف یارانه ای وزیر اقتصاد!




    بررسی فرم یارانه ها بر اساس راستی آزمایی




    کارت قرمز به یارانه بگیر دروغگو!




    بدون شرح ...












    نظر


    • تصاویری تکان دهنده از مهم.ترین فجایع طبیعی جهان

      فجایع طبیعی معمولا آن دسته اتفاقاتی هستند که بشر همیشه دست به دعا است تا هرگز در طول زندگیش شاهد آنها نباشد. اما طبیعت بی توجه به خواست قلبی ما انسان.ها و بنا بر قوانین طبیعی خود راه پیموده و گاهی حوادثی ویرانگر از آستین بیرون می.آورد. در این میان عکاسانی از جان گذشته هم پیدا می.شوند که با به خطر انداختن زندگی خود از این لحظات مهیج تصویر برداری می.کنند. این تصاویر برگرفته از طوفان، فوران.های آتشفشانی، سیلاب، بهمن و دیگر اتفاقات ناگوار هستند. در ادامه ایمیل تعدادی از این عکس.ها را به تماشا می.نشینیم.

      طوفان شن، Sahara، مراکش








      گردشگران از جستجو و کندوکاو در میان تلماسه.ها آن.هم سوار بر شتر لذت زیادی می.برند. برای آزمودن زندگی مردمان صحرا نشین حتی چادرهایی تهیه می.شود که مسافران شب را در آنجا سپری می.کنند. اگرچه طوفان.های شن معمولا در این گونه اکوسیستم.ها مکرر رخ می.دهد ولی مسلما برای مسافران ماجراجو منعی ایجاد نخواهد کرد. طوفان.های شن در سحارا معمولا از فوریه تا آوریل رخ می.دهند.

      طوفان (دهانه رود دورو) Foz do Douro، پورتو، پرتغال








      این فانوس دریایی که در کنار دهانه رود دورو قرار گرفته است کانون اصلی توجه در این تصاویر است. اقیانوس اطلس در این تصویر در حالی مشاهده می.شود که امواج سهمگینش این فانوس را زیر هجوم خود قرار داده.اند. اینجا در زمان آرامش اقیانوس جایی دوست داشتنی و سواحل آن مناسب پیاده.روی.های رمانتیک است، اما زمانی که طوفان از راه می.رسد بهتر است تا حد امکان از اقیانوس فاصله بگیرید. اگر یکبار شانس گرفتن چنین عکسی نصیب.تان شد منتظر عکس بعدی نمانده و از آب دور شوید. این طوفان.های شدید معمولا در فاصله ماه.های ژانویه تا فوریه مشاهده می.گردند.

      شیکاگوی یخ زده، ایلینویز، ایالات متحده











      این تصویر که در فصل زمستان گذشته از شهر شیکاگو برداشته شده موجبات حیرت همگان را فراهم نموده است. کاهش درجه حرارت هوا در این فصل رکوردی عجیب از خود برجای گذاشته است. دریاچه میشیگان به طور کامل یخ بسته و اگر آب کمی گرمتر از هوا باشد بخار از آن به هوا برمی.خیزد. ساختمان خالی از سکنه.ای که در تصویر مشاهده می.کنید تا قسمت.های درونی نیز به طور کامل یخ زده است. شیکاگو که از نظر وسعت بعد از نیویورک سیتی قرار گرفته همیشه مقصد مناسبی برای مسافرت و گردش به شمار می آمده، اما این روزها خود و ساکنینش دوران خوشی را سپری نمی.کنند.

      طوفان.های رعد و برق، گرند کنیون، آریزونا، آمریکا








      یکی از هفت عجایب طبیعی زمین دره گرند کنیون است و بخشی از پارکی حفاظت شده بوده که پربازدیدترین نقطه این کشور به شمار می.رود. اما گاهی اوقات عکاسان برای عکس برداری از طوفان.های رعد و برقی عازم این دره می.شوند. حتی از همین فاصله که در عکس مشاهده می.شود نیز خطر این رعد وبرق.ها بسیار جدی است. این نوع طوفان معمولا دو مرتبه در سال در زمستان و اواخر تابستان رخ می.دهد، پس بهتر است در روزهایی که آسمان صاف است به بازدید این دره بروید چرا که گیر افتادن در میان چنین بلایی قطعا بسیار مصیبت بار خواهد بود.

      هبوب (Haboob) ، فونیکس، آریزونا








      هبوب عبارتی عربی است که برای طوفان.های گرد و غبار به کار برده می.شود. در تصویری که مشاهده می.کنید یک هبوب بزرگ در حال بلعیدن شهر فونیکس است. خوشبختانه در این حادثه هیچ کس آسیب ندید. همانطور که می.بینید ارتفاع دیوار گردو غباری که در حال هجوم به سوی شهر است بسیار بلند و ترسناک است. در زمان این طوفان باد با سرعتی معادل 96 کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن بوده است.

      گردباد مکنده بزرگ، کلرادو، ایالات متحده








      گردبادهای غول آسا گاهی بسیار شدید بوده و گاها از چندین گردباد کوچک.تر تشکیل شده.اند. در آمریکا این نوع گردباد پدیده چندان ناآشنایی نیست و معمولا در قسمت.های مرکزی و جنوب شرقی این کشور به دفعات رخ می.دهند. جویندگان طوفان عاشق مناطقی هستند که این گردبادها در آنجا ظهور می.یابند حتی برای سفر به این نقاط ترتیب تورهای مسافرتی هم می.دهند. اما گردشگران معمولی بهتر است تا حد امکان از مواجه با چنین تصاویری پرهیز .کنند.

      بهمن









      بهمن می.تواند بسیار مخرب و ویرانگر باشد چرا که به محض شروع با شدت و بدون وقفه به جریان می.افتد. در اقامتگاه.های کوهستانی و پیست.های اسکی برای جلوگیری از آسیب.های ناشی از بهمن نرده.هایی تعبیه شده تا جلوی ریزش برف را گرفته و از تاثیرات مخرب آن تا حد امکان جلوگیری کنند. بهتر است هر کجا که با تجمع برف مواجه هستید خطر بهمن را در نظر داشته و نکات ایمنی را رعایت کنید. عکس.هایی که می.بینید از فاصله.ای امن و از درون هلیکوپتر برداشته شده پس از ماجراجویی.های خطرناک پرهیز کنید.

      جریان.های گدازه.ای، هاوایی








      پنج آتشفشان مختلف جزایر هاوایی را شکل داده.اند. اگرچه کیلائیو (Kilauea) فعال.ترین آنها به شمار می.رود. عکاسان جان خود را به خطر انداخته و از جریان ماگما و گدازه.های این آتشفشان عکس.هایی مهیج تهیه کرده.اند. این تصاویر در طول آخرین فعالیت کیلائیو و حدود سه سال قبل در ژانویه 2011 برداشته شده.اند. این آتشفشان همین چند وقت پیش نیز یک فوران داشت.

      گردباد، کانزاس، آمریکا








      اغلب گردبادها در تگزاس رخ می.دهند، هرچند اگر قدرت تخریب آنها را در نظر بگیریم کانزاس از این نظر خطرناک.ترین نقطه آمریکا به شمار می.رود. هر ساله حدود 50 گردباد در این مکان رخ می.دهد. هر چند که حتی خطرناک.ترین آنها نیز قدرت از میدان به در کردن جویندگان ماجراجوی گردباد را ندارد. به عنوان نمونه به این تصاویر نگاه کنید و خطری که عکاس در زمان عکس.برداری درگیر آن بوده را مد نظر قرار دهید. تنها حرفه.ای.ها به سراغ این ابرگردبادها می.روند.

      آتشفشان چایتن (Chaiten)، چایتن، شیلی








      این آتشفشان فعال در می 2008 یک فوران گدازه ای را تجربه کرد، آنهم برای اولین بار پس از آن که برای هزاران سال خاموش و غیر فعال بود. پدیده.ای کمیاب از فوارن گاز و انفجار در قسمت فوقانی دهانه این آتشفشان جریان گدازه.ای را همراهی می.کرد. ابری از خاکستر برای چندین ماه کل شهر را پوشانده و به دنبال آن جریان گدازه خسارات سنگینی را به ساکنین محلی تحمیل نمود. هم اکنون فعالیت.های خفیفی از این آتشفشان گزارش شده است.



      نظر


      • ویرایش توسط مصطفی : https://www.traderha.com/member/9-مصطفی در ساعت 04-12-2014, 10:52 PM
        با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

        https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

        پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

        https://t.me/Mostafatrader


        نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

        https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

        کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

        https://t.me/signalhha

        نظر


        • حكايت شيخ و شتر


          حكايت شيخ و شتر
          بزرگي با حال بدي در بستر بيماري، خود را در آستانه مرگ ديد. بنابراين از فرزندان و مريدان خود خواست كه از كوچك و بزرگ در شهر براي او حلاليت بگيرند و كسي را از قلم نياندازند تا با خاطري آسوده تر رهسپار سراي باقي شود.
          فرزندان و مريدان شيخ در شهر گشتند و از هر كه لازم بود رضايت گرفتند و نتيجه را به شيخ بازگو كردند. شيخ باز هم خود را آسوده نيافت و گمان برد كه كسي از او رنجيده خاطر است. بنابراين از نزديكان خواست كه از حيوانات متعلق به شيخ هم حلاليت بگيرند. آنها نيز با اميد بهبود خاطر مراد خود، از همه حيوانات حلاليت گرفتند تا به شتري رسيدند كه با لجالت تمام از حلاليت دادن سر باز مي زد و مي خواست خود با شيخ صحبت كند.
          شيخ هم با آن حال پيش شتر رفت و گفت: «مي دانم كه بارهاي سنگين بر تو گذاشتم و در صحرا و بيابان تو را تشنه، اين و طرف و آن طرف بردم به جاي علف به تو خار دادم در حالي كه خودم سير بودم و آب گوارا مي نوشيدم. با اين حال از تو طلب بخشش دارم و از ملازمان مي خواهم تا آخر عمرت، تو را در ناز و نعمت نگاه دارند.»
          شتر با ناراحتي گفت: «اي بزرگ، خداي من و تو، مرا براي بار بردن، خار خوردن و تحمل تشنگي آفريده است. من از بار بردن براي تو و تشنگي ها آزرده خاطر نيستم. اما آنچه از تو بر دل دارم به تو مي گويم و تو را مي بخشم. روزي سوار بر اسب با خدم و حشم در جلوي كاروان مي رفتي و من و ديگر شتران در پي ساربان در راه بوديم. در ميانه راه، خاري در پاي ساربان رفت و از كاروان عقب ماند و تو افسار شتران را بر پشت الاغي بستي. ما بدين چاره تو ناچار بوديم، حال آن كه ما را شأن و منزلت بر پيروي ساربان بود نه دنباله روي حمار.»
          شرح حكايت

          انتخاب و انتصاب مديران در همه رده.هاي مديريتي سازمان بايد بر اساس شايستگي.ها باشد. در غير اينصورت همراهي و مشاركت نيروي انساني را از دست خواهيد داد.

          نظر


          • طنز روز


            نظر


            • سلام

              در مورد تخلیل الیوتی تاریخی ایران که axis X بر پایه دوران حکومت ها و سلسله ها بوده و axis Y که موزد سوال اقا نیما نیز هست قدر مسلم شامل فاکتورهائی هست که دز مجموع میشه دز یک کلمه بعنوان ( سعاذت و بزرگی ملی ) قلمداد کرد ,, با شناختی که از نیما و نوع طرح سوالشان دارم اینکه ایشان هم احتمالا مثل بنده و تعدادی از دوستان به برغکس بودن منحنی ها در بخشی از کل تحلیل شاید معترض باشند البته غرض میکنم شاید

              ولی بنده که به خاطر کبر سن،، مقدار بیشتری از انتهای منحنی را لمس کرده ام با یک مثال ساذه اشاره میکنم که به موضوغ هواپیما هم ربط داشته باشه

              همانگونه که در اخبار امده دو نفر جوان ایرانی مسافر هواپیما پاسپورتهائی داشتند که دزدی بوده و هر یک به قیمت ده میلیون تومان به این دو نفر برای فرار از کشور و پناهنذه شدن فروخته شده بود ؛؛ ضمنا همین قبل از عید دو مورد قایق که پناهنده های ایرانی را داشت در ابهای نزدیک استرالیا غرق کردند و یک جوان را هم که توانسته بود به یکی از شهرهای فقیر نشین برسه؛ مردم ان شهز به اعتراض اینکه اینها میایند و کاری که باید گیر ما بیاید را با حقوق کم میگیرند زدند و کشتند ؛؛ میدونید تعداد مهاجرین قانونی .و غیر قانونی چه رقم بزرگی هست ؟؟؟

              در دوره قبل حتی یک مورد هم پناهنده ایرانی محض درمان هم نمیتونستید پیدا کنید

              همین قیاس به تنهائی خیلی موارد را میتونه روشن کنه

              دیگه فکر کنم لازم نباشه صد ها موزد و فاکتور اقتصادی و غیر اقتصادی را بسنجیم

              مثل مورد تشخیص بیماری میماند که یک درجه تب نشون میده ایا این شخص میتونه بیمار باشه یا نه ؟؟ بعد میائیم ازمایشات دیکر و رادیولوزی و ..... میدهیم
              ویرایش توسط مهدی موسوی : https://www.traderha.com/member/3099-مهدی-موسوی در ساعت 04-12-2014, 11:18 PM
              تحلیل طلا در بازه های زمانی گوناگون در کانال https://t.me/sofitahlil
              قابل استفاده برای تریدر های مبتدی

              نظر


              • چه خیاط ماهری است روزگار ...
                که دل هیچکسی را برای من تنگ نیافرید

                نظر


                • نظر یک دوست


                  نظر یک دوست
                  چند روز پیش تو مجلسی بودم که آدمای وزینی هم حضور داشتن صحبت از بورس شد که گفتند یکی از راههای کاهش نقدینگی جامعه سوخت پول در بازار سرمایه هست به این صورت که سرمایه مردم رو تو بورس وارد می کنن و سهام یه دفعه سقوط شیدید می کنه و هیچ چیزی هم دست مردم رو نمیگیره.
                  طبق گفته اونا این اتفاق در امریکا, آلمان و چند بارهم در ایتالیا تکرار شده.الان هم تو ايران...
                  ویرایش توسط hoars : https://www.traderha.com/member/11640-hoars در ساعت 04-13-2014, 01:34 AM

                  نظر


                  • نظر


                    • مکالمه با شیطان



                      مکالمه با شیطان

                      به شیطان گفتم: «لعنت بر شیطان»! لبخند زد.
                      پرسیدم: «چرا می خندی؟»

                      پاسخ داد: «از حماقت تو خنده ام می گیرد»

                      پرسیدم: «مگر چه كرده ام؟»
                      گفت: «مرا لعنت می كنی در حالی كه هیچ بدی در حق تو نكرده ام»

                      با تعجب پرسیدم: «پس چرا زمین می خورم؟!»
                      جواب داد: «نفس تو مانند اسبی است كه آن را رام نكرده ای. نفس تو هنوز وحشی است؛ تو را زمین می زند.»

                      پرسیدم: «پس تو چه كاره ای؟»
                      پاسخ داد: «هر وقت سواری آموختی، برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز»

                      نظر


                      • نظر


                        • بورس ایران پوکیت :


                          ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                          نظر


                          • ورود به معامله با منطق انسانی
                            خروج
                            از معامله با احساس ماشینی
                            لینکهای پرایس اکشن:

                            وبسایت

                            کانال تلگرام

                            نظر


                            • نوشته اصلی توسط بابک چابک نمایش پست ها
                              به نظر من دوره پهلوی نزولی نیست . ...

                              دوره جمهوری اسلامی هم یک کارکشن نیست .... یک موج ایمپالس قوی نزولی است ...
                              سلام

                              در این مورد خود نگارنده هم توضیح دادند.....لینک

                              در مورد اين نمودار يک بار ديگه به دوستاني که احساساتشون جريحه دار شده توضيح بدم
                              دوستان عزيز موج ايمپالس مخصوصا از نوع موج يكش در جامعه به معناي تغيير بنيادي در افكار و نگرش جمعي است و انقلاب ، هر انقلابي چه انقلاب ايران يا انقلاب فرانسه منظورم نفس انقلاب هست به معناي ميل به تغيير و شروع يک روند جديد مي باشد. بنابراين صرف نظر از اين که در حال حاضر اين انقلاب چه پيامدهايي براي ما داشته اون حركت يک موج قوي از نوع تغيير بوده.
                              يک مثال از بورس که شايد ذهن رو نزديک کنه ، صدراي 420 هست. کسي که خريدتش در يک موج ايمپالس و رو به بالا تريد کرد . حالا آيا ميشه بگيم چون بعد از اون موج صدرا تا 100 تومن افت کرد و اون معامله گر بيچاره شد پس اصلا اون موج ايمپالس نبوده و ذات يافته از هستي بخشش دچار تغيير شده؟! اون موج ايمپالس شماره يک بوده و موجي که اون تريدر را متضرر کرد موج اصلاحي 2 بود و بايد منتظر موج سومي "از جنس موج اول" بود!
                              اگر با دقت خوانديد و باز قانع کنند نبود عذر تقصير!

                              http://pro.bourex.info/viewtopic.php...=asc&start=260

                              نظر


                              • روش درست در بورس !
                                1-هيچوقت طي ساعات معاملاتي،پاي سيستم نمي نشينم مگر رصد سهمي خاص
                                2-قبل از خريد يا فروش با چند تن از دوستان اهل فن(بنيادي وتکنيکي) به صحبت در مورد سهم مي پردازيم
                                3-دنبال سهم رشد کرده،به هيچ وجه نمي رویم
                                4-وقتي حجم در مثبت بالا رفت مي فروشم ودر منفي مي خرم
                                5-هر وقت در باب سهمي شايعات زياد شد سيگنال فروش براي ما صادر مي شود
                                6-از فرومها تاثيري پذيري نداشته باشيم مگر سخني به صداقت
                                7-اگر بدانيم سهمي100%صعوديست بازهم کل سبد را به ان اختصاص ندهيم
                                8-بيشتر روي سهمهاي رند بازار ونقد شونده سرمايه گذاري کنيم
                                9 -اصلا وابدا طمع نکنيم
                                10- به قوانين بورس و استراتژي شخصي پايبند باشيم
                                11- معامله کردن منطقی است نه احساسی

                                نظر

                                پردازش ...
                                X