اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل های انجام شده بر روی طلا و نقره شرکت ewi

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #46
    طلا و نقره – 08 می 2013




    طلا و نقره به یک الگوی حرکت جانبی خالص ادامه می دهند. طلا به سمت سقف 1487.62$ در 3 می رالی برگشتی انجام داد و هنوز پتانسیل را برای یک حرکت تند و خلاصه به سطوح بالاتر قبل از برگشت نزولی را حفظ می کند. محدوده مقاومتی در 1510$-1540$ وجود دارد. مانند قبل شکست کف 1 می در 1440.20$ به ما اجازه کنار گذاشتن یگ الگوی احتمالی که اجازه "پرش" فوق الذکر و بالا رفتن احتمالات اینکه طلا فاز بعدی نزولی را آغاز نموده است را خواهد داد. نقره با تاخیر به دنبال نوسانات کوتاه مدت طلا می باشد. اما نقره نیز از حرکات جانبی تا نقطه ای که امکان یک "جهش" به بالاتر پیش رو قبل از آغاز موج قابل توجه نزولی وجود داشته باشد عبور کرده است. ناحیه مقاومتی در 25.70$-26.00$ است. اما در کل، وضعیت ما درباره هردوی فلزات بهادار تغییر نکرده است. به محض اینکه انرژی این جهش از اواسط ماه آوریل بطور کامل بپایان برسد، قیمتهای طلا و نقره حتی تا کفهای پایین تر سقوط خواهد نمود. از هم اکنون، چیزی در ساختار یا اندیکاتورها برای تغییر این دیدگاه وجود ندارد. اگر اوضاع تغییر کند، بلافاصله درباره اش با شما به بحث خواهیم نشست.

    نظر


    • #47
      طلا – 10 می 2013




      طلا روز جمعه تا 1419.63$ کاهش یافت، که الگویی که اجازه یک "انفجار" پیش از فرضیه نزول بلندمدت تر داد را از بین برد. این "انفجار" باحتمال صدای آزاد شدن انرژی از زیر جهش چند هفته گذشته بوده است. در حالیکه هنوز چندین انتخاب برای قیمت ها وجود دارد، در کل روند نزولی است. نمودار هفتگی هدف 1250$-1300$ را نشان می دهد اما احتمالات اینطور در حال رشد هستند که قیمت طلا پیش از تلاش برای یک رالی خلاف روند بلند مدت تر، نزول بیشتری خواهد نمود.

      نظر


      • #48
        نقره – 10 می 2013

        url=http://pcmbrokers.org/pcmfileupload/][/url]

        نقره از زمان فشار صعودی 26 آوریل تا 24.78$ ، به پیچ و خم حرکات جانبی حود ادامه داده است. قیمتها میان روزی تا 23.16$ سقوط کرد اما بعد به بالا بازگشت. همچنان الگوی کلی به بهترین وجه صعود 4 موجی از 21.99$ در 16 آوریل تا سقف 26 آوریل را نامگذاری نموده است. موج نزولی بعدی باید قیمتها را حداقل تا ناحیه 20$ بکشاند. روند قیمتی در حال تضعیف در نقره سردمدار افشای ناتوانی در بازدهی افتصادی در کشورهای مختلف می باشد. این روندی است که ادامه خواهد داشت. در کوتاه مدت، مقاومت در ناحیه 25.70$-26.00$ باقی می ماند.

        نظر


        • #49
          نقره – 13 می 2013


          عمل اخیر نقره یک حرکت آشفته می باشد، اما در صورتی که با دقت بیشتری به نمودار روزانه حرکات قیمت از سقف سال 2011 نگاه کنید، می توانید 2 فشار صعودی واضح در آنچه باید یک موج چهارم درجه پایین باشد را تشخیص دهید. اگر این شمارش a-b-c دقیق باشد، یک رالی خلاف روند از نزول ماه آوریل خود تا 21.99$ در 16 آوریل در 29 آوریل پایان یافته است. سقوط دیگر به سمت پایین تر باید بزودی وارد میدان شود. موج v باید قیمت را حداقل تا ناحیه 20$ ببرد. اصول امواج الیوت اینطور شرح می دهد که امواج سوم همانطور که "انتظار می رود دیده می شوند". این یکی باید ارزش صبر کردن را داشته باشد، از آنجاییکه هنوز تازه آغاز سکون بازار نقره می باشد. مقاومت بالایی در ناحیه 25.70$-26.00$ باقی می ماند

          نظر


          • #50
            طلا – 13 می 2013




            طلا از یک ریتریس 61.8% از نزول اخیر خود با پایین بازگشته است و در تلاش برای صعود است. این تلاش باید با شکست بپایان برسد ار آنجاییکه کاهش اواخر هفته گذشته پتانسیل را برای هرگونه سقف های قابل توجه از بین برده است. از ماه اکتبر طلا بطور پیوسته در حال عقب نشینی بوده است، اما قسمت خیره کننده این از هم پاشیدگی از 9 آوریل آغاز شده و تا 16 آوریل ادامه داشته است. همانطور که نمودار دوم نشان می دهد، رالی پس از آن یک ریتریس 61.8% از این حرکت نزولی است. همچنین نمودار نشان می دهد که این رالی صعودی به نحوی مدیریت شده که شهرت صعودی طلا را در میان معامله گران وصله و پینه کند. در سقف اخیر طلا، 46% معامله گران صعودی بودند. این بسیار دور از حد بالای آن می باشد، اما خط آبی رنگ در بخش پایین نمودار یک تغییر جالب از 9 آوریل، هنگامی که این نزول آغاز شده است را نشان می دهد. در آن زمان 25% معامله گران تفکر صعودی داشتند. پس، با وجود اینکه طلا همچنان بطور قابل توجهی از سقف 1590 خود در 9 آوریل رو به پایین است، معامله گران حالا خیلی بیشتر تفکر صعودی دارند. خط سبز رنگ، که یک مووینگ 5 روزه می باشد، در 43% تشکیل قله داده، در حالیکه خط مووینگ 10 روزه قرمز رنگ در 40.2% قله تشکیل داده است. با توجه به مجازاتی که آنها متحمل گشته اند، این ارقام منعکس کننده حالت ارتجاعی(انعطاف پذیری) چشمگیری در بخش خریداران طلا می باشد. آنها همچنین بطور کامل پتانسیل رالی صعودی که این تحلیل بر پایه رقم 3% تفکر گاوی(خریداری) از 15 آوریل تشخیص داده را از بین برده اند. هدف بعدی طلا منطقه 1250$-1300$ نشان داده شده در نمودار طلای فوق است. شاخص تمایلات fix احتمالات اینکه طلا پیش از اینکه یک رالی قابل توجه را به ثبت برساند به زیر این سطح سقوط کند را بطور چشمگیری افزایش می دهد.

            نظر


            • #51
              طلا – 15 می 2013



              چهارشنبه روز قابل توجهي براي طلا بود. اين فلز در قيمت 1393.58$ بسته شد. زير 1400$ و كف بسته شدن هفتگي در ماه آوريل در 1404$. با توجه به مقاله وال استرايت ژورنال، خريدها در فستويال آكشايا هند موفق به سقف خريد سال گذشته نشد. معاون اول يك امور بانكي مصرف كننده در يكي از بانكهاي هند گفت "بنظر مي آيد مصرف كنندگان در انتظار اصلاح بيشتر قيمت هستند". اين مقاله مي گويد سرمايه گذاران درباره "طول مدت برگشت طلا از كف هاي 26 ماهه ثبت شده در 15 آوريل شك دارند، همچنانكه بسياري از اين نگران شده اند به محض اينكه فصل بهار عروسي در هند كه با فستيوال آكشايا تريتيا به قله خود رسيده است ببايان برسد افزايش در تقاضاي فيزيكي براي اين فلز از پا بيافتد." اين وضعيت از آنجاييكه اين تحليل نشان داد كه جشن و سروردر برگيرنده بازار گاوي طلا هنگامي كه طلا تمام مسير خود در بازگشت به سپتامبر 2011 را تشكيل قله داده است رو به پايان است، براي خوانندگان شگفتي در بر ندارد.همانطور كه ما اشاره كرديم، با اين وجود، اين جشن ادامه يافت. بسياري از روساي بانك مركزي همچنان اين كاهش در طلا را فرصتي براي افزودن به ذخاير طلايشان لحظ مي كنند. همچنانكه طلا به كفهاي جديدي رانده مي شود، بسياري از تصميمشان براي خريد در رالي ماه آوريل تاسف خواهند خورد. هدف بعدي براي طلا ناحيه 1250$-1300$ نشان داده شده در نمودار باقي مي ماند. يك ريسك در بازگشت به سقف 1487.62$ در 3 مي اشاره به اين خواهد كرد كه اين اصلاح كه در ماه آوريل آغاز شده ادامه دارد. هر حركتي شبيه به اين بايد با فرضيه كاهش پيگيري شود.

              نظر


              • #52
                نقره – 15 می 2013



                نقره نيز به زيبايي در حال همكاري با پيش بيني ما مي باشد. اين چشم انداز ما از روز دوشنبه مي باشد: "شما مي توانيد
                می توانید 2 فشار صعودی واضح در آنچه باید یک موج چهارم درجه پایین باشد را تشخیص دهید. اگر این شمارش a-b-c دقیق باشد، یک رالی خلاف روند از نزول ماه آوریل خود تا 21.99$ در 16 آوریل در 29 آوریل پایان یافته است". نقره الان در 60 سنت داخل كف ماه آوريل و زير كف close هفتگي در 15 آوريل مي باشد. Close امروز پايين ترين از اكتبر 2010 خواهد بود. اين كاهش شايد بآرامي در سطح 21.99$ از حركت باز ايستد، اما بايد پس از آن حداقل تا ناحيه 20$ ادامه يابد. هر گونه رالي صعودي بايد زير سقف 24.87$ موج iv در 26 آوريل پايان يابد. اگر آن سقف بايستي سقوط كند، مقاومت بالاسري آن در ناحیه 25.70$-26.00$ باقی می ماند.

                نظر


                • #53
                  طلا – 17 می 2013



                  به محض اینکه طلا کف 1321.50$ در 6 آوریل را بشکند، دوباره فشار فروشی قدرتمند در دوره ای کوتاه می تواند شکل بگیرد. هدف بعدی در ناحیه 1250$-1300$ باقی می ماند، که خیلی زیر کف 16 آوریل نیست، اما در صورتی که تعداد فروشندگان زیاد شود، قیمت ها ممکن است پایین تر نزول کنند. همانطور که در نمودار هفتگی نشان داده شده، هدف بعدی سطح 1038$ را در بر می گیرد، که قله موج اصلی 3 ( با دایره مشخص شده) می باشد. هرگونه صعود به بالای 1475$ نشان از این می باشد که الگوی دیگری با انتخابهای متفاوتی در حال توسعه بوده است.

                  نظر


                  • #54
                    نقره – 17 می 2013



                    موج v نزولی نقره با شروع از سقف 26 آوریل در 24.87$ بر پایه قیمت spot ، در جریان باقی می ماند. این موج نزولی باید قیمت ها را تا کف 20$ و احتمالا پایین تر بکشاند، که وابسته به شدت فشار فروش می باشد. هرگونه فشار صعودی به بالای سقف 24.87$ موج iv اشاره به انتخابهای دیگری برای این الگو خواهد نمود.

                    نظر


                    • #55
                      طلا – 20 می 2013




                      اینجا نشانی دیگر از دورنماهای بدبینی افراطی نسبت به طلا می باشد که در بلومبرگ بنمایش درآمده است. گراف فوق در نمودار بالا قیمت spot طلا در تایم روزانه می باشد. گراف زیر آن انحراف معاملات آپشن طلا، ETF مربوط به طلا را نشان می دهد. بخصوص، خطی که اختلاف بین معاملات put و call در بخش آپشن را نشان می دهد که هر کدام 10% خارج از سرمایه می باشند. چهارشنبه گذشته(15 می)، معاملات put آپشن که 10% OTM 6 واحد نوسانی بالای معاملات call آپشن 10% OTM معامله می شدند، بالاترین انحراف حداقل از سال 2008 ، که این داده ها منتشر شدند. به خط قرمز بر روی نمودار توجه کنید، که 3 حد بالای انحراف را از قله قیمتی سپتامبر 2011 را مشخص می کند. یک "سقف" انحراف نشانه ای از بدبینی نسبت به طلا است؛ از آنجاییکه یک افزایش در تقاضا برای معاملات put در تلاش برای حفاظت در برابر کاهش قیمت را نشان می دهد.
                      طلا طی هفته های پیش رو یا بیشتر باید به بالای 1500$ رانده شود. ما به محض اینکه قیمت ها به بالای این سطح رانده شود به ساختار نمودار و اندیکاتورها نگاه خواهیم انداخت و پتانسیل حرکت بعدی را پس از آن ارزیابی خواهیم نمود. در مقابل، یک شکست زیر 1321.50$، با تایید شکست در نقره به زیر 20.07$ ، می تواند جریان شدیدی از فشار فروش و قیمتهای خیلی پایین تر پس از آن را آزاد سازد.

                      نظر


                      • #56
                        نقره – 20 می 2013




                        شاخص DSI نقره در مقابل سقوط 17% جمعه شب هرگز به زیر 10% افت نکرده است. اما این شاخص روز 15 آوریل به رقم بی سابقه کف 2% و قیمت close روز دوشنبه 22.99$ بالای قیمت close 23.00$ در آن روز از ماه آوریل اصابت کرد. صبح روز دوشنبه، قیمتها کف 20$ را زده و احیا شد. علاوه بر این، Large Speculator ها و Small Trader ها مجموع پوزیشن های خرید کوچکی را در اختیار دارند، در حالیکه تجاری ها، که همیشه در مجموع در حالت short هستند، کوچکترین حالت net short خود را در 11.5 سال اخیر، از سپتامبر 2011 در اختیار دارند. احتمالات به نفع یک رالی کوتاه مدت نیز می باشد؛ بهمراه احتمال صعود نقره به سمت سطح حمایت پیشین دربرگیرنده قیمت 26.11$. همانطور که عنوان شد، یک کاهش به زیر کف 20.07$ امروز در رابطه با یک کاهش طلا به زیر 1321.50$ ، این پیش بینی را تا یک جهش معلق و بجای آن به فشار فروش و پتانسیل قیمتهای پایین تری بلافاصله پس از آن اشاره خواهد نمود.

                        نظر


                        • #57
                          نقره – 22 می 2013


                          نقره برخلاف طلا یک محدوده بزرگ حرکتی با یک اختلاف سقف تا کف 1.03$ را روز چهارشنبه تجربه کرد. قیمتها در حدود 0.21$ پایین تر از روز سه شنبه بسته شدند. تحلیلی مشابه طلا به نقره نیز دلالت می کند. شاخص تمایلات در بالاترین حد خود هستند، که اشاره به این دارد که پتانسیل برای یک رالی چند هفته ای بالا می باشد، اما قیمتها باید یا یک نزول شدید توسعه یابد و یا فشار صعودی خود را حالا شروع کند. نقره باید به سمت حمایت پیشین در حدود 26.11$ صعود کند. این دیدگاه بلافاصله پس از یک شکست سنگین در هر دو فلز به زیر کفهای اخیر خود به حالت تعلیق در خواهد آمد. حمایت بعدی در ناحیه وسیع 15.00$ - 17.25$ قرار دارد.

                          نظر


                          • #58
                            طلا – 20 می 2013




                            در گروه فلزات گرانبها، ما اینطور قضاوت کردیم که برگشت روز دوشنبه باید یک حرکت احساسی کوتاه مدت باشد که اشاره به این می کند که طلا و نقره به آخرین کفهای خود رسیده باشند. اینکه این نگرشی صحیح باشد یا خیر باید منظر ماند تا مشاهده شود زیرا اینطور بنظر می آید که، عجالتا، طلا طی 3 موج تا سقف میان روزی امروز رالی کرد، که یک حرکت خلاف روند در نظر گرفته می شود. پتانسیلی برای این قیمتها وجود دارد که به بالاتر ادامه یافته و به یک رالی قدرتمندتر مبدل شود، اما این باید خیلی زود اتفاق بیافتد. سسشن روز چهاشنبه تا حد بالا نوسانی بود، بهمراه یک رنج میان روزی 45$ . با پایان روز، قیمتها در حدود 10$ پایین تر بودند. با وجود این حرکت سریع در طلا، که روز تحلیل روز دوشنبه بر روی آن بحث کردیم، اگر هر دو فلز طلا و نقره به یر کف های 20 می خودشان بترتیب در 1338.05$ و 20.07$ سقوط کنند، موجی از فشار فروش ممکن است قیمتها را پس از آن بصورتی تند به سطوحی پایین تر براند. یک دلیل این است که ضرورتا متشکل از یک "سیگنال خطای" صعودی می باشد که بموجب آن روند قیمت (نزولی) بسیار قوی می باشد که حتی نشانه های صعودی نظیر این حرکت تند و داده های COT کافی نیستند ک یک رالی را آغاز کنند. اگر حتی یک فلز چنین کف قیمتی را بدون یک کف دیگر بسازد، احتمالا یک حرکت همراه با عدم تایید(واگرایی) دیگر خواهد بود و اشاره به این دارد که فلزات بطور قطع در یک کف موقتی هستند، درست یکی از پرنوسان ترین آنها. پس چند ساعت آینده باید درباره روند طلا و نقره طی دوره کوتاه تا میان مدت صحبت کند. یک رالی صعودی دیگر در حال حاضر در طلا باید قیمت را به بالای 1500$ ببرد، که بخشی از یک فشار صعودی بزرگ خلاف روند می باشد. یک شکست توسط هر دو فلز طلا و نقره تقره را تا یک کف حمایتی در 1250$-1300$ و احتمالا پایین تر ببرد.

                            نظر


                            • #59
                              طلا – 24 می 2013




                              عجالتا، جهش طلا از کف 1338.05$ روز دوشنبه(20 می) شکل یک صعود خلاف روندی را بخود گرفته است. بنظر می آید که یک صعود "A-B-C" یا نوعی از این الگوی اصلاحی باشد. ممکن است این صعود به شکل یک موج ایمپالس با یک موج قدرتمند دیگر صعودی در آید، اما تا زمانی که طلا زیر 1450$ بماند، روند بلند مدت تر بعدی که نزولی می باشد بقوت خود باقی خواهد ماند. معیارهای تمایلات به سود یک رالی بزرگتر باقی می ماند، اگرچه همانطور که در تحلیل روز چهارشنبه عنوان کردیم، عدم توانایی برای "برخاستن از قعر" در صورت شرایط "اشباع فروش" اشاره به یک روند نزولی اساسی قدرتمند دارد. هدف نزولی بعدی ناحیه 1250$-1300$ یا پایین تر باقی می ماند. یک فشار صعودی قدرتمند از طریق 1450$ باحتمال این چشم انداز کوتاه مدت را تغییر خواهد داد. اگر این فشار صعودی اتفاق بیافتد ما موجها را بررسی کرده و نتیجه گیری خودمان را ارایه خواهیم داد.

                              نظر


                              • #60
                                نقره – 24 می 2013


                                نقره نیز بهمین ترتیب از کف 20.07$ خود در 20 می طی الگویی خلاف روند جهش نمود. سناریویی مشابه آنچه برای طلا شرح داده شد اینجا نیز کاربرد دارد. این جهش از حرکت باز ایستاد، و در صورتیکه اوایل هفته آینده این صعود ادامه نیابد، قیمت نقره باحتمال دور دیگری از فشار قروش را تجربه خواهد نمود. یک شکست سنگین زیر 1338.05$ در طلا و در نقره 20.07$ هر دو فلز را در فاز دیگری از فروش همراستا خواهد نمود. حمایت بعدی در محدوده وسیع 15.00$-17.25$ می باشد. در مقابل، یک فشار صعودی از طریق سقف موج 4 در 24.87$(26 آوریل) اشاره به این خواهد داشت که این کاهش توان خود را از دست داده و دوره ای از رالی، باحتمال برای چندین هفته در جریان بوده است.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X