اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل های انجام شده بر روی طلا و نقره شرکت ewi

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #16
    طلا و نقره - 20 مارس 2013


    طلا و نقره مسیرهای متفاوتی را طی هفته گذشته طی کرده اند. نرخ spot طلا سه شنبه تا 1616.03$ افزایش یافت، در حالیکه نقره به روند جانبی پرپیچ و خم خود ادامه می دهد. همانطور که مشخص است، این عدم تایید نشانه سالمی برای یک حرکت صعودی نیست. اگر فلزات در فاز برگشتی بزرگتری باشند، حرکت هارمونیک(هماهنگ) بیشتری بین طلا و نقره برای نشان دادن پتانسیل بیشتر صعود لازم خواهد بود. همانطور که عنوان کرده ایم، "یک صعود هماهنگ به بالای 1620.37$ در طلا و 29.62$ در نقره به این معنی خواهد بود که یک کف از قبل اتفاق افتاده است و یک جهش خلاف روند بزرگتری حتی به سمت سطوح بالاتر بخوبی در جریان بوده است." در غیر اینصورت، جهش حال حاضر ملایم و نسبتا کوچک می باشد و منجر به موج دیگری رو به پایین در هر دو فلز حداقل در سطوح حمایت مربوطه(نمودار را ببینید) خواهد شد.

    نظر


    • #17
      طلا و نقره - 22 مارس 2013


      سطح کوچک کلیدی در عرصه فلزات گرانبها که از روز چهارشنبه بروز شده است، در الحاقیه موجود در نمودار نشان داده شده است. طلا و نقره یک مسیر واگرا را در کوتاه مدت ادامه می دهند، که اغلب اوغات منجر به برگشت روند می شود. در این مورد، طلا و نقره در تلاش برای قرار دادن یک حرکت صعودی بوده اند. طلا موفقیت بیشتری در صعود تا 1616.94$ طی 3 هفته گذشته داشته است، اما رفتار تاخیری نقره این را نشان می دهد که ممکن است مقداری نزول کند، یک پیروزی پرهزینه و پرضرر برای گاوها. احتمال این است که هر دو فلز بزودی یک موج نزولی جدید را آغاز را کنند، مگر اینکه نقره به یک صعود هماهنگ با طلا بپیوندد. موج بعدی رو به پایین ممکن است طلا و نقره را به زیر سطوح حمایت مربوط به خودشان در 1527.00$ و 26.11$ بکشاند.طلا توسعه کمیاب نسبی را به بالا خواهد راند که بموجب آن طلا و شاخص دلار هر دو با هم روند می گیرند. آخرین بار که من یک روند با همبستگی مثبت بین این دو را بخاطر می آورم اواسط تا نیمه دوم 2005 بود، هنگامی که طلا و شاخص دلار حرکت صعودی انجام دادند. این بار آنها باید کاهش یابند. اگرچه، در صورتیکه نقره هفته آینده قادر به پیوستن به طلا در یک فشار صعودی قدرتمندتر باشد، هر دو همچنان پتانسیل صعود به سطوح بالاتر، احتمالا برای هفته های پس از آن را خواهند داشت. الان این الگو در نقره بنظر بسیار ضعیف می آید، پس ما فکر می کنیم احتمالات به نفع کاهش است.

      نظر


      • #18
        طلا و نقره – 25 مارس 2013


        نقره هنوز نسبت به طلا تاخیر دارد پس از آنکه دوشنبه صبح نزول نمود و سپس بعدازظهر بازیابی شد. دیدگاه ما یکسان باقی می ماند: اگر هرگونه فرصت صعودی برای بودن وجود داشته باشد، نقره باید فشار صعودی طلا را تایید کند. عجالتا، نقره عقب مانده است، که اغلب نشانه ای سالم نمی باشد. اگر هر دو فلز آماده سقوط به سمت سطوح حمایت مربطه خودشان باشند، آنها باید حالا اینکار را انجام دهند. داده های CoT این هفته در طلا یک پیکربندی را نشان می دهد که مشابه همانی است که در کف قیمتی ماه می 2012 نزدیک 1527.00$ حضور داشت. یک صعود در طلا به بالای 1620.37$ بهمراه یک صعود همزمان در نقره به بالای 29.62$ نشان از این خواهد داشت که هر دو فلز دستخوش یک ریتریس صعودی بزرگتر بودند، همانی که می توانست هفته ها دوام بیاورد.

        نظر


        • #19
          طلا – 27 مارس 2013


          نفت و شاخص CRB در کوتاه مدت در حال صعود هستند و طلا نیز در تلاش برای بدست آوردن تکیه گاهش برای یک پرش می باشد. ما ساختاری مثبت را در داده های اخیر COT که به ممکن است به حمایت از حرکت صعودی طلا در طول هفته های پیش رو کمک کند را یادآوری نمودیم. اما عجالتا، طلا قادر به فشار صعودی آوردن به بالای سقف 26 فوریه خود در 1620.37$ نبوده است. و نقر بطور بدی به حرکت تاخیری خود ادمه میدهد. اگر طلا قادر به صعود به بالای 1620.37$ بهمراه صعود همزمان در نقره به بالای 29.62 باشد، نشانی قدرتمندانه از این خواهد بود که هر دو فلز در فرآیندی از ریتریس رو به بالای چند هفته ای به سمت حتی سطوح بالاتر بوده اند. همانطور که پیداست، احتمالات برابر هستند. یک شکست زیر 1561$ باید منجر به شتاب گرفتن قیمت به زیر سطح حمایت 1527$ خواهد شد.

          نظر


          • #20
            نقره – 27 مارس 2013


            نقره روز چهارشنبه تقریبا تا یک کف جدید کاهش یافت، با سقوط تا یک کف میان روزی در 28.11$ . قیمت ها قادر به برگشت جهشی در طول روز بودند، اما نقره spot هنوز پایین تر بسته شده است. واگرایی کوتاه مدت بین نقره و طلا در حال بزرگتر شدن است و ما حس قدرتمندی درباره جهت حرکت کوتاه مدت بعدی نداریم. من خواهم گفت که فشار به نفع نزول به سمت 26.11 یا پایین تر می باشد. اگرچه، درصورتیکه نقره بتواند به بالای 29.62$ صعود کند، همانطور که در پاراگراف قبلی عنوان شد، سناریوی کوتاه مدت تغییر خواهد کرد.

            نظر


            • #21
              طلا – 4 آوریل 2013


              طلا روز چهارشنبه در تایید نزول نقره، تا یک کف جدید در 1549.70$ کاهش یافت. قیمتها در آستانه یک حمایت بلند مدت در برگیرنده سطح 1527$ قرار دارند. قیمت spot طلا پیشاپیش طی 3 دوره قبلی – 25 سپتامبر 2011 ، 29 دسامبر 2011 و 16 می 2012 در این سطح حمایتی بوده است چهارمین مورد، که الان در حال اتفاق افتادن است، باید همانی باشد که " به سمتی دیگر شکست انجام خواهد". این حرکت معاملات stop را فعال خواهد نمود و منجر به حداقل یک فشار فروش شدید کوتاه مدت و حرکتی شدید رو به پایین خواهد شد. همچنین، قیمت یکبار برای همیشه به ما اجازه از بین بردن این احتمال رو به زوال را داده است که یک الگوی مثلث بزرگتر از سقف تمام دوران سپتامبر 2011 در 1921.50$ شکل گرفته است. این تقریبا غیرممکن است که پیش بینی کنیم طلا در کوتاه مدت چقدر می تواند پایین برود زیرا بخاطر طبیعت آن، "حرکات شدید" بیش از آنچه که کسی بتواند برآورد کند حرکت می کند. فقط یک close بالای 1616.94$، سقف 21 مارس، اشاره به این خواهد کرد که کف موقت در محل خود قرار داشته و یک حرکت صعودی چند هفته ای در جریان است.

              نظر


              • #22
                نقره – 4 آوریل 2013


                قیمت spot نقره به پایین تر رفتن ادامه می دهد، مانند امروز قیمتها تا سطح حمایت بلند مدت در برگیرنده 26.11$ سقوط کرده است. این حمایت معتبر و با اهمیت می باشد، از آنجایکه 4 نقطه تماس دارد که به بیش از 2 سال گذشته در ژانویه 2011 باز می گردد. 3 نقطه تماس اول – 26 سپتامبر 2011 ، 29 دسامبر 2011 ، 28 ژوئن 2012 – هرکدام به حرکت صعودی چند هفته ای دنبال شده است. در حالی که چنین چیزی دوباره می تواند اتفاق بیافتد، ما فکر میکنیم این بار احتمالات به نفع یک شکست زیر حمایت باشد. این شکست حد ضرر سفارشات را فعال خواهد نمود که درست زیر این سطح حمایت گذاشته شده است، حمایتی که بنوبت باید منجر به شتابگیری تا سطوح پایین تر شود، حداقل برای دوره ای کوتاه تا اینکه فشار از بین برود. شاخص تمایلات روزانه (trade-futures.com) تا 13% به نفع گاوها(خریداران) نقره افت کرده است، اما باید تا عددی یک رقمی افت کند پیش از آنکه به یک کف موقت دست یافته شود. یک close بالای 29.38$ ممکن است به این معنی باشد که فروش در بازار خسته شده است و حرت صعودی خلاف روند قوی تری در جریان است.

                نظر


                • #23
                  طلا و نقره – 6 آوریل 2013


                  طلا و نقره روز جمعه در تلاشی برای رهایی از شرایط اشباع فروش کوتاه مدت جهش نمود. طلا با صعود تا 1581.45$، در مقایسه با نقره قویتر بود. نقره تا 27.39$ افزایش یافت. طلا ممکن است پیش از ادامه نزول بیشتر، برای صعود تا ناحیه 1612$-1620$ که مشتمل بر خط بالایی کانال نزولی است تلاش کند. سطح همسان در نقره بالای 29.00$ است. اینکه هر کدام از این فلزات به این خط برسند، بازگشت به سطوح حمایت مربوطه برای بار چهارم قدرتمندانه نشان از این دارد که این فلزات این خط را رو به پایین خواهند شکست. ما از زمان بندی اتفاق افتادن این وضعت اطمینان نداریم، اما با توجه به نتیجه گیری هایمان در حالیکه الگو به توسعه خود ادامه می دهد، به شما اطلاع رسانی خواهیم نمود.

                  نظر


                  • #24
                    نقره – 8 آوریل 2013


                    نقره در نقطه مهم بخصوصی قراردارد. کاهش در وضعیت اشباع فروش است و قیمت تا حمایت بلند مدت در برگیرنده سطح 26.11$ بازگشته است. شاخص تمایلات روزانه (trade-futures.com) از Close روز جمعه در رقم Bulls23% می باشد، که این در حالی است که کف قیمتی، افراطی نیست. اگرچه، آنچه که قیمت را تا یک سطح افراطی حرکت داده است داده های Commitment of Traders می باشد. همانطور که در نمودار نشان داده شده است، Large Speculators در حال حاضر کوچکترین برآیند پوزیشنهای خرید در معیار 10 ساله از اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل 2003 را در اختیار دارند. قیمت نقره در حال ایجاد کف در حدود 4.35$ ، در پیشدستی یک صعود بزرگ در آوریل 2004 (8.47$) بوده است. همانطور که نمودار نشان می دهد، ساختار جدید نسبت به موقعیت معامله گران Commercials شبیه به کف ایجاد شده در 26.11$ در ژوئن 2012 می باشد. این اهمیت دارد. یک کاهش از طریق 26.11$ یک سیگنال کلیدی خطا خواهد بود، که باید منجر به شتابگیری به سمت پایین تر شود. این بازار خرسی(نزولی) را تایید خواهد کرد که از سقف آوریل 2011 درست زیر 50$ در جریان بوده است و احتمالا منجر به حتی نقد کردن های بزرگتر "معاملات خرید" توسط بخش Large Speculators می شود. این درباره وضعیت خرسی می باشد. دیدگاه گاوی این است که داده های جاری COT در حال راه اندازی یک صعود قیمتی قدرتمند، شبیه به حرکت صعودی 13.5 هفته ای از ژوئن 2012 تا اکتبر 2012 (35.47$) می باشد. ما فکر می کنیم احتمالات به نفع حالت خرسی باشد. در صورتیکه نقره با قدرت بالای گپ باز شده در 29.24$ (29 مارس) بسته شود، دوباره احتمالات را ارزیابی خواهیم نمود تا ببینیم که آیا به سمت حالت گاوی(صعودی) تغییر کرده است، یا اینکه آیا این صعود احتمالا زودگذر می باشد.

                    نظر


                    • #25
                      طلا – 8 آوریل 2013


                      داده های COT مربوط به طلا به نحوی شبیه به نقره است، اما نه تا آن حد افراطی. این داده ها در حدود سطوحی است که با همسطح با کف 1527$ ماه می 2012 شده است. اینجا نیز، شکست به زیر این سطح حمایتی باید منجر به افزایش نزول قیمت شود. یک close بالای 1620$ ممکن است مفهوم صعودی بزرگتری طی هفته های پیش رو داشته باشد. اگر این اتفاق بیافتد، دوباره احتمالات را در همان زمان ارزیابی خواهیم نمود.

                      نظر


                      • #26
                        نقره – 10 آوریل 2013


                        چیزی برای تحلیل حرکات روز دوشنبه که بخواهیم چهارشنبه شب تغییری در آن دهیم وجود ندارد. اگر یک کف قیمتی در 26.61$ (4 آوریل) اتفاق بیافتد، قیمت باید بهمراه یک انفجار قیمتی به بالای 29.94$ بسرعت آن را نشان دهد. همانظور که در حال حاضر معلوم است، جهش قیمت از کف باید مقداری از فشار نزولی را آزاد و قیمت را صعود داده تا بیشتر نزول کند.

                        نظر


                        • #27
                          طلا – 10 آوریل 2013


                          تحلیل طلا مشابه نقره است به این معنی که اگر یک کف در 1539.96$ واقع شود، قیمت باید نزول روز چهارشنبه را برگشته و به تندی بالای 1620$ حرکت کند. در حال حاضر، طلا در روند در کل نزولی خود باقی می مانند، که همچنان اشاره به قیمتهای پایین تر دارد.

                          نظر


                          • #28
                            طلا – 12 آوریل 2013


                            طلا حد ضررها را که درست زیر سطح حمایت قبلی در 1527.00$ بود فعال نمود. ما عنوان کردیم که این شکست، هنگامی که اتفاق بیافتد، منجر به شتاب گرفتن کاهش خواهد شد و امروز در چنین نقطه ای، قیمت spot 82$ پایین تر از سقف بود(5%). احتمالا مهمترین رویداد از نمای یک موج این است که شکست 1527$ امکان اینکه کل حرکت از قله سپتامبر 2011 در 1921.50$ یک مثلث 4 مورجی بوده باشد را از بین می برد. در این هفته، داده های Commitment of Traders وضعیتی را که شبیه به همراهی تا کف قیمتی می 2011 بود نشان داد. عدم موفقیت در حفظ آن با اهمیت است، زیرا یکبار برای همیشه نشان می دهد که شاخصه این بازار تغییر کرده است(این تغییر در واقع در سپتامبر 2011 شروع شده است).همانطور که نمودار ماهانه نشان داده شده است، یک 5 موجی صعودی کامل از آگوست 1999 در کف قیمتی 251.70$ با یک "خروج قیمت"(Throw Over) از خط بالای کانال صعودی انجام شده است. حمایت بعدی در قیمت 1283.77 – 1300.00$ می باشد، کف قیمتی که ریتریس 38.2% صعود انجام گرفته از سال 1999 است. بسته به هنگامی که قیمت به این ناحیه برسد، این نزول همچنین قیمت را تا نزدیکی خط کف کانالی خواهد آورد که شامل حرکت صعودی طلا طی دوره ای 12 ساله می باشد. در کوتاه مدت، قیمت می تواند تا 1510$-5140$ جهش کند، اما اگر این اتفاق بیافتد، باید حرکتی بر خلاف روند(countertrend) باشد.

                            نظر


                            • #29
                              نقره – 12 آوریل 2013


                              نقره روز جمعه تا سطح حمایت خود کاهش یافت و برای تثبیت تلاش کرد. کف میان روزی در 26.04$ دو تیک بالاتر از کف میان روزی از 26 سپتامبر 2011 (26.02$) قرار دارد، که بخشی از سطح حمایتی است که درباره اش بحث نمودیم.(در برگیرنده قیمت 26.11$). مشابه طلا، حد ضررها نیز نزدیک به لمس شدن هستند، که بدین معنی می باشد که کاهش نقره پتانسیل شتاب گرفتن را دارد. سطح حمایت نزدیک 24.25$ و سپس در 21.40$ است.
                              در نهایت، توجه کنید که این سرمایه گذاریهای "تورمی" مانند: طلا، نقره، نفت، گاز، کالاها و مس است که در حال از هم پاشیدن می باشد. تورم خیلی دور از انتظار نیست بلکه رکود اینظور است. بدلیل اهداف تورمی Fed سهام در حال صعود نیستند. آنها در حال افزایش هستند زیرا موج 3 می باشد و ما فکر می کنیم فاز جنون آمیز نهایی یک فرآیند تشکیل سقف می باشد که 13 سال پیش آغاز شده است. سال 2013 باید بسیار متفاوت از روشی که آغاز شده پایان یابد.

                              نظر


                              • #30
                                طلا – 15 آوریل 2013


                                طلا روز دوشنبه با کاهش میان روزی قیمت spot تا 1349.77$ حتی به قیمتهای پایین تر شتاب گرفت. هدف نزولی بعدی در1.2833$ - 1.3300$ ، کف نقطه ای که ریتریس 38.2% صعود کلی از کف سال 1999 می باشد. سطح 1300.00$ درست زیر موج مینور 4 از موج میانی (5) می باشد. میزان شاخص تمایلات با پایان دادن روز جمعه این شاخص در عدد 7% خریداران تا عددی تک رقمی افت نمود. شمارش روز دوشنبه بای مشابه یا پایین تر باشد. این کاهش با عنایت به خریدهای بیش از حد لوریج دار شده می باشد که مجبور به نقد (تسویه) کردن پوزیشنهایسان شدند. رالی خلاف روند، هنگامی که شروع شد، بدین دلیل است این نزول تحت فشار قرار گرفته است.. سپس فروش های بیش از حد لوریج دار با خلق یک صعود تند مجبور به cover کردن خواهند شد. پس از آنجاییکه هفته به اتنها می رسد نوسان فقط افزایش می یابد. آماده باشید.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X