اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

اخبار مربوط به بورس ایران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #91
    آیدین سیار در روزنامه قانون نوشت: در راستای سفری که تیم ریاست جمهوری در روزهای آینده به نیویورک خواهد داشت، دفتر رئیس جمهور سابق طی نامه ای به حسن روحانی تجربیات گرانسنگ خود را به زور در اختیار رئیس جمهور گذاشت. متن این نامه به شرح زیر است:
    توضیح: از آنجایی که آقای احمدی نژاد مدتی است سخنرانی نکرده ، قسمت.هایی از نامه اش را با لحن سخنرانی نوشته تا دور بودن از میادین به تسلطش خللی وارد نکند.


    جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، سلام علیکم. من از شما سوال می.کنم. حال شما چطور است؟ خوش می.گذرد؟ خب خدا را شکر. باید هم خوش بگذرد. پروژه.های پایان یافته، دولتِ پاکیزه، کشورِ فضایی، دستاوردهای جهانی، عَدالت اجتماعی، ثروت فراواااان، بدهی.های صاف شده ... با این چیزهایی که ما برایتان گذاشته ایم چرا باید بد بگذرد؟ (الان دارم می.خندم و چشم.هایم ریز شده) جناب آقای روحانی همانطور که می.دانید حضور در عرصه بین المللی و مراودات جهانی احتیاج به تجربیات فراوان دارد. امروز می.خواهم تجربیات خودم را در اختیار شما بگذارم. مورد اول این است که وقتی آدم به مسافرت می.روووود ... به جای دوردستی می.روووود...

    بالاخره باید برای فامیل و دوست و آشنا سوغاتی بیاورد. ما در این هشت سال برای این که خدای نکرده ... زبانم لااااال... پول بیت المال برای سوغاتی حیف و میل شود، کل فامیل را با خودمان می.بردیم خارررررج ... که هر کی هر چیزی دوست داره ... بخررره ... چرا باید جلوی فامیل.ها را بگیریم؟ الان مشکل مملکت بردن فامیل رئیس جمهوره؟(دارم می.خندم) پس شما هم دو سه تا هواپیما اجاره کن و ... کل فامیل را ببررررررر ... که فرداااا ... پس فردااااا ... پشت سررررت ... حرف در نیاررررررن. خب این از این. اما نکته بعدی دیپلماسی رسانه ای است. دستاوردهای ما در این زمینه زیاد است آقای رئیس جمهور. من در نیویورک با هر مصاحبه ای که می.کردم چندین کشور را شیفته خودم می.کردم. جالب است که اکثر آنها هم کشورهایی بودند مثل کومور و جیبوتی و گابن که اصلا تلویزیون نداشتند! حالا حتما می.پرسید چگونه؟ من از شما می.پرسم آقای روحانی! (مکث!) چگوووونه؟ (باز هم می.خندم) ما با هلی کوپتر به کابل برق گیر کردیم و نیفتادیم، اینها که چیزی نیست. کرامات دم دستی ماست!

    جناب دکتر روحانی! من به شما این را می.گویم و تمام ... توصیه آخر من به شما حفظ دستاوردهاست. دولت نهم و دهم محدوده ارتباطش را با جهان گسترش داد، این گسترش به حدی بود که ما حتی با کشورهایی که از نقشه جهان بیرون زده بودند ارتباط برقرار می.کردیم. حالا اگر بگوییم ماورای جهان دوباره به ما می.گویند انحرافی و ... آقای روحانی! این را هم بگویم و دیگر واقعا تمام ... موقع سخنرانی در سازمان ملل سلام من را به صندلی.ها برسانییییید ... بهشان بگوییید ... دلمممم ... لک زده برایِ ... نیم ساعت درد دل با اوناااا ... مخلص آقای رئیس و مردم شریف ایران. خدااانگهدااااااااار ...


    Set And Forget

    نظر


    • #92
      [QUOTE=7484;92573]
      دوست عزیز سلام لطف کنید اخبار مرتبط با بورس رو درج کنید مثلا این نامه چه ربطی به بورس داره ؟
      از این که زحمت میکشید و مسائلی رو که مربوط به بورس ایران هست رو جهت اطلاع عزیزانمون در تاپیک درج میکنید بسیار سپاس گذارم .

      ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

      نظر


      • #93
        تکبیر

        نظر


        • #94
          ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۹

          صنعت خودرو ایران در حالی طی سال.های گذشته در جمع 13 خودروساز بزرگ جهان قرار داشت که حالا طبق جدیدترین آمار ارائه شده، به رده بیست و یکم دنیا سقوط کرده است و این نشان از حال همچنان ناخوش لکوموتیو صنایع کشور دارد.

          بنابر آماری که سازمان بین.المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری ارائه کرده، خودروسازان ایرانی در نیمه نخست(سال جاری میلادی) تنها 359 هزار و 670 دستگاه انواع خودرو را به تولید رسانده.اند که در مقایسه با مدت مشابه سال 2012، افت 5/38 درصدی را به خود می.بینند.

          خودروهای تولیدی طی نیمه نخست سال 2013، فقط شامل محصولات سواری نمی شود و انواع خودروهای تجاری مانند اتوبوس و کامیون و وانت را نیز در بر می.گیرد. بر این اساس، از 359 هزار و 670 دستگاه خودروی تولیدی ایران در نیمه نخست 2013 بالغ بر 310 هزار و 600 دستگاه از نوع خودروهای سواری و 49 هزار و 70 دستگاه خودروی تجاری بوده است. ایران در میان تولیدکنندگان خودروهای سواری رتبه 18 جهان را در این دوره به خود اختصاص داده است و از نظر تولید خودروهای تجاری رتبه 20 را به دست آورده است، هر چند در مجموع بیست و یکمین خودروساز دنیا محسوب می.شود، اما افت تولید خودرو در ایران تنها شامل نیمه نخست سال جاری میلادی نمی شود و این روند پایدار کاهش تولید، از سال 2012 آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد.

          بنابر گزارش ارائه شده از سوی سازمان سازندگان وسائل نقلیه موتوری، خودروسازان ایرانی در سال 2012 و در مقایسه با سال قبل از آن، 40 درصد افت تولید را تجربه کرده و آمار تولیدشان به زیر یک میلیون دستگاه رسید. این در حالی است که طی سال 2011، ایران به اوج تولید خود در صنعت خودرو رسید و توانست یک میلیون و 640 هزار دستگاه انواع خودروهای سواری و تجاری را به تولید برساند.

          این حجم تولید سبب شد تا ایران به سیزدهمین خودروساز دنیا در سال 2011 تبدیل شود، هرچند در سال بعد و به دلیل افت شدید تولید، تا رده هجدهم پایین آمد. اگرچه گمان می.رفت با کمک دولت، روند کاهش تولید در صنعت خودرو ایران متوقف شود، اما مجموعه.ای از تحریم.های داخلی و خارجی، این صنعت را روز به روز ضعیف.تر کرد و کارش را به جایی رساند که حالا دیگر جزو 20 خودروساز اول دنیا هم نیست. سقوط صنعت خودرو ایران به رده بیست و یکم خودروسازان جهان نشان.دهنده تداوم بحران تولید در این صنعت است، بحرانی که اگر فکری برای حل آن نشود، قطعا کاهش بیشتر و بیشتر تیراژ را به همراه خواهد داشت و شاید روزی برسد که خودروساز بزرگ خاورمیانه، نامش حتی در جمع 30 خودروساز اول دنیا نیز نباشد.

          در مورد اینکه چرا خودروسازی ایران از آن اوج در سال 2011 به این وضع در سال 2013 رسیده است، دلایل مختلفی بیان می.شود و در بین آنها، «تحریم» و «بی.پولی» بیشترین تاثیر را بر سقوط این صنعت داشته.اند.

          به غير از تحریم.ها صنعت خودرو در داخل نیز با محدودیت.هایی از سوی بانک.ها و سایر نهادهای دولتی دست و پنجه نرم کرده.اند. قفل شدن تسهیلات بانکی، وضع قوانینی ضد تولید (مانند افزایش هزینه گشایش اعتبار از 10 به 130 درصد) و همچنین عدم دسترسی شرکت.های خودروساز به ارز مبادله.ای و مرجع، از جمله تحریم.های داخلی بودند که در کنار تحریم.های خارجی، قفل به پای خودروسازان ایرانی بستند و اجازه حرکت به آنها را ندادند.

          دولت حتی قرار بود سال گذشته دو هزار میلیارد تومان وام به صنعت خودرو تزریق کند اما آنقدر بر سر راه آن سنگ.اندازی شد که در نهایت پولی دست خودروسازان را نگرفت. از آن سو البته تحریم.های خارجی نیز رفته رفته خود را نشان داده و خودروسازی ایران را بیش از پیش در تنگنا قرار دادند. اولین زهر تحریم را شرکت پژوی فرانسه به بدن خودروسازی ایران ریخت و با رفتن ناگهانی اش، دست ایران خودرو را در حنا گذاشت.

          اقدام پژو خلاف قرارداد و تعهدی بود که به ایران خودرو داشت، اما این شرکت فرانسوی تحت تاثیر آمریکایی.ها و به دلیل آنکه جنرال موتورز کمی از سهامش را خرید، شریک بیست و چند ساله.اش را تنها گذاشت و رفت. رفتن پژو تاثیر زیادی بر کاهش تولید ایران خودرویی.ها داشت، تا جایی که تولید پژو 207 برای همیشه و پژو 206 برای مدتی، متوقف شد و طول کشید تا ایران خودرو از گیجی ضربه.ای که خورده، دربیاید. ایران خودرویی.ها البته اقدام پژو را تلافی کرده و با داخلی.سازی و همچنین تامین قطعات پژو 206 از منابع خارجی، این محصول را دوباره به خط تولید بازگرداند، هرچند با تیراژی بسیار کمتر از قبل.

          تحریم.های خارجی فقط گریبان ایران خودرو را نگرفت و دو خودروساز بزرگ دیگر ایران؛ یعنی سایپا و پارس خودرو را نیز بی.نصیب نگذاشت، به نحوی که سایپا نتوانست برای خودروهای رفته.اش (زانتیا و ریو) جایگزینی پیدا کند و پارس خودرو هم با کاهش تیراژ روبه.رو شد.

          سایپایی.ها قرار بود کیاسراتو را جایگزین زانتیا کنند؛ اما شرکت کیاموتورز کره تحت تاثیر تحریم.های بین.المللی، با آنها راه نیامد و سراتو نتوانست راهی جاده مخصوص شود. سایپا البته در تولید پراید و تیبا نیز به مشکل خورد که البته این مشکل بیشتر تحت تاثیر بی.پولی و عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان قرار داشت، هر چند تحریم.های خارجی نیز بی.تاثیر نبودند.

          از آن سو پارس خودرویی.ها نیز نیسان قشقایی خود را که با کلی امید و آرزو روانه خط مونتاژ کرده بودند، در همان روزهای ابتدایی تشدید تحریم.ها، از دست دادند و تولید پرایدشان هم پایین آمد. این شرکت دلش به تندر-90 و مگان خوش بود، اما از ابتدای امسال و به دلیل تعلیق فعالیت.های رنو در ایران، تولید این دو محصول نیز به مشکل خورد، تا جایی که در حال حاضر مگان تقریبا تولیدی ندارد و تندر نیز با تیراژی اندک روزگار می.گذراند.

          تعلیق فعالیت.های رنو نیز تحت تاثیر تحریم.ها انجام شد، به نحوی که رنویی.ها نتوانستند در مقابل تحریم صنعت خودرو ایران مقاومت کنند و ناچار به رفتن اما رفتنی مقطعی شدند. آنها حالا امیدوارند با بهبود روابط ایران و آمریکا، راهی برای ماندن در جاده مخصوص پیدا کنند، چه آنکه خود نیز راضی به ترک یکی از بزرگ.ترین بازارهای خودرو خاورمیانه نيستند.

          هرچه هست، مجموعه مشکلات کوچک و بزرگی که طی دو سال گذشته گریبان خودروسازی ایران را گرفته، راه نفسش را بسته و آن را فعلا به رده بیست و یکم خودروسازان دنیا فرستاده است.

          رشد جهانی تولید خودرو
          اما نگاهی بیندازیم به جدول رده بندی خودروسازان دنیا در نیمه نخست سال 2013 میلادی؛ جدولی که چینی.ها در صدر آن جای دارند و هلندی.ها قعرنشینش هستند. طبق گزارش اعلامی، در نیمه نخست سال 2013 میلادی، 43 میلیون و 654 هزار دستگاه انواع خودروهای سواری و تجاری در دنیا به تولید رسیده که این آمار از رشد 8/1 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 2012 میلادی حکایت می.کند.

          بر این اساس، چین با تولیدی حدود 10 میلیون و 752 هزار دستگاه، بزرگ.ترین سازنده خودرو در دنیا طی نیمه نخست سال 2013 به حساب می.آید. چشم بادامی.های چینی در مقایسه با مدت مشابه سال 2012 میلادی، 8/12 درصد رشد تولید داشته.اند.

          آمریکایی.ها نیز که تقریبا نصف چینی.ها خودرو تولید کرده.اند و در رده دوم جدول جای دارند، 4/5 درصد رشد را به خود می.بینند. همچنین خودروسازان ژاپنی نیز حدود چهار میلیون و 675 هزار دستگاه طی نیمه نخست سال 2013 تولید داشته.اند که این آمار از عقبگرد 9/10 درصدی آنها حکایت داشته و رده سوم بزرگ.ترین خودروسازان دنیا را برایشان به ارمغان آورده است.

          از آلمانی.ها هم خبر می.رسد که تیراژ حدودا دو میلیون و 868 هزار دستگاهی شان سبب شده رده چهارم جدول به آنها اختصاص یابد. افت 1/3 درصدی تولید در مقایسه با نیمه نخست سال 2012، حاصل کار آنها در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی بوده است. کره جنوبی نیز پنجمین خودروساز بزرگ دنیا لقب گرفته و حدودا 500 هزار دستگاه نسبت به آلمان.ها، کمتر تولید کرده و افتی 1/4 درصدی را به خود می.بیند.

          از کره که بگذریم، با هندی.ها در رده ششم جدول روبه.رو می.شویم. هند که حالا جزو بازارهای نوظهور خودرو دنیا به شمار می.رود، کمی بیش از دو میلیون دستگاه خودرو را در بازه زمانی موردنظر به تولید رسانده، اما افتی 7/8 درصدی را نیز تجربه کرده است. پس از هند، این برزیل است که با تولیدی حدودا یک میلیون و 857 هزار دستگاهی، هفتمین خودروساز دنیا به حساب می.آید و 1/18 درصد نیز رشد تیراژ را دارا است. البته بیشترین رشد تولید متعلق به رومانی است که خودروسازان آن 6/36 درصد افزایش تیراژ داشته.اند.

          رومانی البته بیست و پنجمین خودروساز دنیا است و در نیمه نخست سال 2013 تنها حدود 225 هزار دستگاه تیراژ داشته است. از دیگر نکات قابل.توجه جدول رده.بندی خودروسازان دنیا، قرار گرفتن ترکیه در رده پانزدهم دنیا است، کشوری که یکی از بزرگترین صادرکنندگان قطعات خودرو محسوب می.شود. همچنین فرانسوی.ها در حالی سیزدهمین خودروساز دنیا شده و جای ایران را گرفته.اند که نتوانسته.اند تولید خود را حتی به یک میلیون دستگاه برسانند. این تیراژ سبب شده تولید خودرو در فرانسه نسبت به نیمه نخست سال 2012 میلادی، 20 درصد افت کند. فرانسوی.ها اگرچه در صنعت خودرو اعتبار جهانی دارند، اما طبق جدول ارائه شده، آنها پایین.تر از کشورهایی مانند تایلند، مکزیک، اسپانیا و حتی روسیه قرار گرفته.اند.

          پژوسیتروئن و رنو دو خودروساز مطرح فرانسه هستند که هر دو آنها روزگاری با خودروسازی ایران همکار بودند و حالا پژو رفته و رنو هم بین رفتن و ماندن معلق مانده است. رتبه سیزدهمی فرانسه در تولید خودرو نشان.دهنده عادی نبودن شرایط تولید در شركت پژو و رنو است، دو شرکتی که از دست دادن بازار ایران قطعا برایشان گران تمام شده و خواهد شد.
          Set And Forget

          نظر


          • #95
            اقتصادی > انرژی
            ورود یک محصول کمیاب به سبد نفت ایران/ رونمایی از جانشین جدید طلای سیاه
            همزمان با سیاست وزارت نفت برای متنوع سازی سبد تولید و صادرات فرآورده.های نفتی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش آثار تحریم نفت ایران، برای نخستین بار تولید یک محصول کمیاب و پرمصرف نفتی در پالایشگاه.های کشور آغاز شد./ سه شنبه



            به گزارش خبرنگار مهر، یکی از سیاست.های ایران پس از تحریم نفت، متنوع سازی سبد صادرات نفت و فراورده های نفتی بوده است.

            پیش بینی می شود با صادرات فرآورده.های ویژه نفتی همچون انواع سوخت هواپیما و بالگرد، حلال.ها، ایزوفید، ایزوماکس و انواع پارافین در کنار محصولات عمده نفتی همچون نفتای سبک و سنگین، گاز مایع، انواع گریدهای نفت کوره و گوگردهای گرانول بتوان کسری بخشی از درآمدهای نفتی جبران شود.

            از این رو از سال گذشته تاکنون با بهره.برداری از طرح.های جدید بهینه.سازی، توسعه و بهبود فرآیند، علاوه بر افزایش تولید محصولات سنتی نفتی همچون بنزین، گازوئیل، نفت سفید و گاز مایع، چندین محصول جدید و ویژه نفتی هم وارد سبد نفت کشور شده است.

            در این بین می توان به محصولاتی همچون پروپیلن، بنزین انواع بالگرد، هواپیماهای مسافربری، سم پاشی، آموزشی و سوخت جت اشاره کرد که منجر به متنوع سازی سبد فرآورده.های نفتی ایران هم شده است.

            همزمان با متنوع سازی سبد تولید محصولات نفتی کشور، بهبود کیفیت فرآورده.های نفتی به ویژه بنزین و گازوئیل با حذف و یا کاهش میزان گوگرد، افزایش درجه آرام سوزی همچون ارتقای عدد اکتان، حذف برخی از ترکیبات حلقوی و آروماتیک شیمیایی همچون "بنزن" از دیگر سیاست.های کلان توسعه صنعت پالایش نفت ایران است.

            علاوه بر توسعه کمی و کیفی پالایشگاه.های موجود نفت، از سالجاری ساخت و بهره.برداری از طرح.های جدید پتروپالایشگاهی هم در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده.های نفتی ایران قرار گرفته است.

            بر این اساس فروردین ماه سالجاری اولین پتروپالایشگاه ایران با ظرفیت تولید روزانه یک تا 1.2 میلیون لیتر پروپیلن در پالایشگاه شازند راه.اندازی شد و تا چند روز آینده دومین پتروپالایشگاه کشور هم در حاشیه پالایشگاه نفت تبریز با هدف جداسازی بنزن از ترکیب فرآورده.های نفتی در مدار بهره.برداری قرار می.گیرد.

            همزمان با این تغییرات جدید در سبد تولید فرآورده.های نفتی، برای نخستین بار تولید یک محصول کمیاب نفتی هم در پالایشگاه.های نفت ایران آغاز شد.

            بر این اساس با اعمال یکسری تغییرات فنی در واحدهای تقطیر پالایشگاه نفت شیراز، برای نخستین بار محصول نفتی " واکیوم سلاپس" با ظرفیت تولید روزانه 250 تن آغاز شده که این محصول نفتی در صنایع قیر و تولید ایزوگام با تقاضای بالایی در داخل و خارج کشور همراه است.
            Set And Forget

            نظر


            • #96
              کد خبر: ۳۴۶۸۲۹
              تعداد نظرات:
              تاریخ انتشار:
              ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
              - 24 September 2013



              روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

              کلید دولت یازدهم بالاخره یکی از چندین قفلی که تولید خودرو را به مخاطره انداخته بود، باز کرد. به این ترتیب میزان پیش پرداخت برای واردات کالا و خدمات که در دولت دهم از 10 درصد به 130 درصد معادل ریالی رسیده بود، با دستور بانک مرکزی به 30 درصد کاهش یافت.

              بانک مرکزی در پی اجرای مصوبه هیات.وزیران اعلام کرد: از این پس میزان پیش دریافت برای واردات کالاها و خدمات در روز گشایش اعتبار اسنادی. حداکثر به میزان 30. درصد معادل ریالی اقلام و مواد ثبت سفارش شده خواهد بود. افزایش شدید و ناگهانی میزان مبلغ گشایش اعتبار یکی از مشکلات بزرگ خودروسازان برای واردات مواد اولیه مورد نیاز آنها بود، به این ترتیب به نظر می.رسد با اجرای این مصوبه بخشی از مشکلات خودروسازان در تولید مرتفع شود. در همین زمینه دبیر انجمن قطعه سازان کاهش نرخ گشایش ال.سی را نشانه ای امیدبخش برای بهبود شرایط مالی خودروسازان می.داند و می.گوید: امیدواریم بانک.ها نیز با همین سرعتی که دولت مصوبه پیشین را لغو و اصلاح کرده است عمل کنند و برای تولیدکنندگان مانع تراشی نکنند.

              ساسان قربانی در ادامه با تاکید بر اینکه این تصمیم می.تواند بسیاری از محدودیت.های نقدینگی در شرکت.هایی را که برای تولید به تامین مواد اولیه نیازمند هستند رفع کند، می.گوید: اما نباید فراموش کنیم که تا مشاهده تاثیر کاهش گشایش ال.سی بر تولید و رسیدن آن به چرخه تولید چیزی حدود 3 تا 4 ماه زمان می.برد، این زمانی است که طی آن سفارش.های جدید به دست خودروسازان یا قطعه سازان می.رسد.

              کاهش هزینه گشایش ال.سی بار زیادی را از دوش خودروسازان برمی دارد و حالا آنها می.توانند مواد اولیه موردنیازشان برای تولید را با محدودیت.های کمتری تامین کنند، اما آیا این کاهش مبلغ گشایش ال.سی می.تواند تاثیری در کاهش قیمت خودرو داشته باشد؟

              ساسان قربانی در پاسخ به این سوال می.گوید: این حرکت اگر با رفع تحریم همراه شود می.تواند طی یک سال آینده در قیمت تمام شده نیز تاثیرگذار باشد، زیرا تمام مشکلات تولید در حال حاضر به گشایش ال.سی ختم نمی.شود. قربانی تاکید کرد در کوتاه.مدت نمی.توان اثر کاهش نرخ ال.سی را بر قیمت.ها مشاهده کرد.
              Set And Forget

              نظر


              • #97
                خودروسازان جهانی به ایران باز می.گردند

                چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۴
                کد مطلب: 202295


                یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از لغو تحریم صنعت خودرو و بهبود شرایط بین.المللی شرکت.هایی چون کیا، پژو سیتروئن و به.ویژه رنو نخستین خودروسازانی خواهند بود که به ایران بازمی.گردند.

                شهرام ..... - عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - در گفت.وگو با ایسنا، اظهار کرد: در همکاری.های اقتصادی محاسبه سود و زیان حرف اول را می.زند بنابراین اگر عامل خارجی چون فشارهای سیاسی برخی کشورها نباشد، شرکتهایی چون کیا، پژو سیتروئن و به.ویژه رنو برای بازگشت به ایران پیش قدم خواهند شد.


                وی با بیان این.که حجم صادرات قطعات پژو به ایران به قدری بالا بود که این شرکت تمایل دارد مجددا به این بازار بازگردد، خاطرنشان کرد: بنابراین پژو جزو اولین شرکت.هایی است که به ایران باز خواهد گشت.


                این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: رنو نیز در ایران منافع زیادی داشته و در سال.های اخیر سرمایه.گذاری.های کلانی در کشور انجام داده است که مسکوت ماندن آن.ها به ضرر این شرکت خواهد بود.


                وی با اشاره به این.که آخرین محصول تولیدی شرکت کیا موتورز در ایران خودروی ریو بود، تصریح کرد: قرار بود پس از آن خودروی سراتو جایگزین زانتیا شود که به دلیل تحریم.ها این پروژه نیز مسکوت مانده است بنابراین اولین همکاری مشترک کیا موتورز با شرکت.های ایرانی احتمالا راه.اندازی پروژه تولید سراتو خواهد بود.


                عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: بنابراین پیش.بینی می.شود در صورت لغو تحریم صنعت خودرو و همچنین روان سازی جریان نقل و انتقال ارز به داخل کشور بازگشت خودروسازان جهانی به ایران آغاز شود.


                وی تصریح کرد: نکته مهم در این زمینه اعتمادسازی مجدد برای همکاری.های مشترک است که البته با توجه به منافع دو طرف این امر ظرف چند ماه آینده محقق شده و همکاری.ها از سر گرفته خواهد شد.
                Set And Forget

                نظر


                • #98

                  توافق پنهانی ایران وآمریکا

                  ایران و آمریکا پنهانی در زمینه برنامه هسته.یی با یکدیگر توافق کرده.اند

                  پایگاه خبری دبکا با ادعای اینکه ایران و آمریکا در دو ماه گذشته پنهانی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده.اند و سلطان قابوس، پادشاه عمان میانجی آنها بود مدعی شد که دو کشور از قبل به توافقاتی با یکدیگر در زمینه برنامه هسته.یی ایران دست یافته.اند.

                  به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری دبکا که وابسته به رژیم صهیونیستی است با اشاره به دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با جان کری، همتای آمریکایی.اش که روز پنجشنبه در چارچوب مذاکرات تهران و گروه 1+5 در نیویورک انجام خواهد شد، مدعی شد که ایران و آمریکا از قبل در این چهار مورد به توافقاتی دست یافته.اند:

                  1. توانایی.های هسته.یی ایران در وضعیت فعلی.شان حفظ خواهند شد. تهران خواستار این شده است که حقش برای غنی.سازی اورانیوم به رسمیت شناخته شود و همه دخایر جمع شده.اش از جمله اورانیوم با غنای 20 درصد در داخل کشور نگه داشته شود.

                  2. تهران تعیین سرحد برای تعداد سانتریفیوژهای غنی.سازی در سایت نطنز را می.پذیرد. تصمیم.گیری درباره تعداد دقیق آن هنوز انجام نگرفته است. تعداد ماشین.ها برای غنی.سازی اورانیوم تا 5 درصد نیز هنوز تحت بررسی است. محدودیتی برای سانتریفیوژهایی که غنی.سازی کمتری را فراهم می.کنند، وجود ندارد. گفت.وگوها در این زمینه هنوز نهایی نشده است، زیرا واشنگتن خواستار محدود کردن تعداد سانتریفیوژهای پیشرفته ir-1 و ir-2 فعال است و تهران با این کار مخالف است.

                  3. ایران پروتکل الحاقی معاهده منع گسترش تسلیحات هسته.یی (ان.پی.تی) را که به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه می.دهد سرزده به سایت.های هسته.یی اعلام.شده سر بزنند امضا خواهد کرد. این پروتکل علاوه بر آن به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه می.دهد علاوه بر محل نگهداری اورانیوم غنی.شده، دوربین.هایی در سالن.هایی که سانتریفیوژها در آن می چرخند قرار دهند. در اینجا مشخص نیست که آیا ایران اصرار می.کند که اسراییل هم این پروتکل را امضا کند و اجازه بازرسی از سایت.های هسته.یی.اش را بدهد یا خیر.

                  4. آمریکا و اتحادیه اروپا به تدریج همه تحریم.ها را لغو خواهند کرد.

                  به گزارش ایسنا، این پایگاه خبری صهیونیستی در حالی این ادعاها را مطرح می.کند که ایران و آمریکا تاکنون حرفی از توافق در هیچ زمینه.ای در رابطه با برنامه هسته.یی ایران نزده.اند و باید منتظر ماند و دید نتیجه دیدار و گفت.وگوی وزیر خارجه ایران و همتایانش از کشورهای عضو گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) چه خواهد بود.

                  ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                  نظر


                  • #99
                    مدیرعامل مخابرات اعلام کرد:
                    افزایش 7 تا 14 درصدی نرخ مکالمات در صورت موافقت دولت
                    مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه نرخ مکالمات تلفن همراه و ثابت هم اکنون مانند گذشته محاسبه می شود و تغییری در نرخ ها ایجاد نشده گفت: در صورت موافقت دولت و با اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نرخ مکالمات تنها 7 تا 14 درصد در بخش موبایل و تلفن ثابت افزایش خواهد یافت.



                    مظفر پوررنجبر در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت تعرفه های مخابراتی با توجه به سررسید صورتحسابهای دوره پنجم - اول مرداد تا مهر - اظهار داشت: هم اکنون نرخ مکالمات تلفن ثابت به ثابت مانند گذشته و به ازای هر پالس مکالمه 58.71 ریال مطابق تعرفه گذاری شورای رقابت محاسبه می شود؛ در همین حال با توقف طرح یکسان سازی کدهای استانی، مبلغ آبونمان نیز که قرار بود 900 تومان باشد همان 30 تومان محاسبه می شود و برای نرخ های مکالمه با تلفن همراه با توجه به یکسان سازی جابجایی، منتظر دستور دولت برای تغییر نرخ ها هستیم.
                    وی با بیان اینکه مذاکرات تنگاتنگی طی چند روز اخیر با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تعیین تکلیف نرخ های مخابراتی صورت گرفته است، گفت: مخابرات پیشنهاد دریافت آبونمان ماهانه 900 تومانی را به ازای اجرای طرح یکسان سازی کدهای شهرستانها پیشنهاد داده است.
                    پوررنجبر با اشاره به توقف اجرای طرح یکسان سازی کدهای استانی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تغییر نرخ ها افزود: پیشنهاد مخابرات برای تامین هزینه های این طرح، همان چیزی است که در مصوبه 160 کمیسیون تنظیم مقررات آمده است که در صورت اجرای این مصوبه، تنها 7 تا 14 درصد در نرخ های پایه افزایش قیمت خواهیم داشت.
                    وی یکسان سازی کدهای استانی تلفن ثابت و حذف جابجایی مکالمات تلفن همراه را به نفع مشترکان عنوان کرد و گفت: مخابرات به دلیل هزینه های بسیار، تمایلی به هم کدی تلفن ثابت نداشت اما با اصرار و تاکید وزیر ارتباطات دولت دهم این طرح در 4 استان تهران، قم، مرکزی و البرز اجرایی شد که وزیر ارتباطات دولت یازدهم دستور توقف آن را صادر کرد.
                    مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه جبران هزینه های طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی، باید به نوعی از سوی دولت تامین شود، افزود: به هیچ وجه افزایش 60 تا 100 درصدی نرخ های مخابرات را با اجرای تعرفه های جدید تایید نمی کنیم و براساس محاسبات صورت گرفته، در صورتیکه نرخ های جدید مخابرات اعمال شود تنها 7 تا 14 درصد در نرخ های پایه تلفن همراه و ثابت افزایش قیمت خواهیم داشت.
                    Set And Forget

                    نظر


                    • جزئیات ابطال تحریم های اروپا علیه کشتیرانی
                      بعد از آن كه كشتي هاي ايراني از بيمه شدن توسط شركت هاي بيمه تحريم شدند، ايران براي تاسيس يك بيمه مخصوص كشتي ها اقدام كرد كه به آن بيمه (p&i) گفته مي شود؛ ما براي اولين بار درايران صاحب اين بيمه شديم

                      کد خبر: ۲۹۷۹۵۵
                      تاريخ: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵

                      رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، به بررسی روند ابطال تحریم های اروپا علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

                      به گزارش العالم؛محمد حسن داجمر شامگاه یکشنبه در برنامه رأی و قضیه گفت: اين تحريم ها از نوامبر ۲۰۰۸ آغاز شد که هشت مورد از آنها توسط اتحاديه اروپا و دو مورد توسط انگليس تصويب شده بود.

                      داجمر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تحریم ها از نظر حقوقی بي پايه و اساس بود كشتيراني جمهوري اسلامي ایران در سال هاي اول تلاش كرد كه از طريق ديپلماتيك اين مساله را حل كند، اما وقتي به نتيجه نرسيد تقريبا از دوسال بعد يعني در سال ۲۰۱۰ شكايتي را در دادگاه اروپا ثبت كرد و مستنداتي را ارائه داد.

                      داجمر ادامه داد: سه سال پس از طرح شكايت ما، شش لايحه رد و بدل شد، سه لايحه از طرف ما و سه لايحه از طرف آن ها بعلاوه برخی مستندات؛ تقريبا از ماه آوريل با تشکیل جلسه رسمي دادگاه مستندات دو طرف مورد بررسي قرار گرفت و همين چند روز پيش حكم دادگاه صادر شد كه خوشبختانه دادگاه مستنداتي را كه ما ارائه داديم پذيرفت و استنادات طرف مقابل را بي اساس دانست و بدین ترتیب حقانيت كشتيراني جمهوري اسلامي ثابت شد.

                      ابطال ادعاها و اتهامات با مستندات و مدارک

                      وی تأکید کرد: در نهایت ثابت شد كه کشتیرانی ایران مطابق با قوانين و مقررات بين المللي كار كرده و استانداردهاي بين المللي را رعايت كرده است. داجمر با اشاره به ادعای طرف مقابل مبنی بر اینکه كشتيراني عامل سپاه و عامل دولت ايران است، خاطرنشان کرد: مستنداتي ارائه كرديم كه ثابت مي كند كشتيراني شركتي است كه در بورس تهران سهام آن عرضه مي شود و سهامداران خصوصي بسيار دارد و سپاه در مديريت آن هيچ نقشي نداشته است.

                      وی ادامه داد: ادعای ديگري كه داشتند اين بود كه کشتیرانی در حال همکاری در زمينه هاي موشكي و هسته اي است، كه در اين جا هيچ سند و مدركي ارائه نكرده بودند ما هم مستنداتمان را ارائه كرديم كه اين ادعا هيچ پايه و اساسي ندارد.

                      حکم دادگاه با دو حالت روبرو است

                      داجمر اظهار داشت: دو حالت امكان دارد اتفاق بيفتد، يا اين كه آنها اعتراضي به حكم نكنند، كه طبيعتا بعد از ۷۰ روز اين حكم اجرايي مي شود؛ يا اين كه در اين مدت از حق استيناف خود استفاده مي كنند كه طبيعتا دادگاه تجديد نظر، استنادات جديد آن ها را مورد بررسي قرار مي دهد و حكم نهايي را صادر مي كند. داجمر تأکید کرد: آن ها هرگونه اسناد و مداركي را كه مي توانستند ارائه كنند به دادگاه بدوي ارائه داده اند؛ و قاعدتا اگر دليل محكم تر و محكمه پسندتری داشتند، ارائه مي كردند.

                      برای رَد ادعاها دست ما پُر است

                      وی خاطرنشان کرد: حتي اگر هم مستنداتي ارائه كنند ما براي رد استنادات آن ها دستمان پر است، و اميدواريم اگر دادگاه تجديد نظر هم تشكيل شد، درصورتیکه در آن دادگاه مسائل سياسي آن نفوذ نكند بسيار اميدواريم كه حكم نهايي به نفع كشتيراني جمهوري اسلامي صادر شود. البته تا به حال آن ها اعتراضي به حكم نكرده اند.

                      دلیل تأخیر در صدور حکم دادگاه اروپایی

                      داجمر اظهار داشت: در مرحله قبل هم از طرف خود اتحاديه اروپا و هم از طرف هاي ديگر فشارهاي سياسي زيادي وجود داشت، و تاخير بسيار زيادي كه در صدور اين حكم صورت گرفت ناشي از همین فشارهاي سياسي بود. به صورتیکه دادگاه پرونده ما را در اولويت بررسي قرار نداد.

                      داجمر ادامه داد: دادگاه اروپا با صدور این حکم سعی کرد تا استقلال خود را به نحوي نشان دهد؛ اميدواريم كه در مرحله تجديد نظر هم اين استقلال دادگاه اروپا كه اعتبار مهمي براي اتحاديه اروپا به شمار مي رود، پا برجا باشد؛ و ما شاهد راي مستقل و بي طرفانه دادگاه باشيم.

                      داجمر تأکید کرد: در شرايط فعلي تغييري در خطوط كشتيراني نداده ايم و كشتي ها ما در همان خطوطي كه با كشورهاي ديگري كه تجارت ما با آن ها رشد كرده است در تردد هستند، ولي طبيعتا درصورتيكه اروپا تحريم ها را لغو کند، مجددا خطوط خود را به مرور به اتحاديه اروپا فعال خواهيم كرد.

                      ظرفیت کشتیرانی ایران

                      داجمر در خصوص ظرفیت و توانایی.های شركت كشتيراني ایران گفت: کشتيراني جمهوري اسلامي ايران و شركت هاي تابع آن در شرايط فعلي حدود ۱۶۵ فروند ناوگان دراختيار دارد كه ظرفيت حدود شش ميليون تن دراختيار ما است. اين كشتي ها در زمينه هاي مختلف فعاليت مي كنند كه عمده آنان كشتي هاي فله بر هستند كه براي انتقال كالاهاي اساسي مانند گندم ، خوراك دام ، زغال سنگ و سنگ آهن و غيره از آن ها استفاده مي شود.

                      داجمر اظهار داشت: ما در درياي خزر هم ناوگان قابل توجهي داريم كه كشورهاي اطراف درياي خزر را با ايران ارتباط مي دهد؛ در خليج فارس هم كه كشتي هاي مسافربري و كشتي هاي باری و مسافربری و كشتي هاي تانكر داريم كه براي حمل كالاهاي شيميايي و نفتي و فرآورده هاي نفتي از آنها استفاده می شود؛ البته شركت اصلي كه ايران در زمينه هاي نفت كش ها عمل مي كند، شركتي مستقل است كه زير نظر وزارت نفت است و ما به طور تكميلي ، در برخي جاها در زمينه هاي نفتي هم سرويس مي دهيم.

                      نحوه مقابله با تحریم بیمه کشتیرانی

                      داجمر در خصوص تأثیر تحریم ها بر روند بیمه شدن کشتی ها گفت: بعد از آن كه كشتي هاي ايراني از بيمه شدن توسط شركت هاي بيمه تحريم شدند، ايران براي تاسيس يك بيمه مخصوص كشتي ها اقدام كرد كه به آن بيمه (p&i) گفته مي شود؛ ما براي اولين بار درايران صاحب اين بيمه شديم كه با حمايت وسپرده يك ميليارد دلاري دولت نزد بانك مركزي، اين بيمه در كشورهاي مسير تردد كشتي هاي ايراني مورد پذيرش قرار گرفت و ما توانستيم تحريم را خنثي كنيم. داجمر تأکید کرد: اکنون اين بيمه سابقه خوبي پيدا كرده و بعد از لغو تحريمها هم مي تواند به كار خود ادامه دهد.

                      وی ادامه داد: كشتي راني ما در حال حاضر بزرگ ترين ناوگان تجاري در منطقه خاورميانه است و مجموعه فعاليت هاي مختلف را دارد. داجمر گفت: طبيعتا اگرتحريم ها برداشته شود ظرفيت و پتانسيل توسعه كشتي راني بسيار بالاست مخصوصا كه بيش از ۴ هزار دريانورد در كشتي راني فعاليت مي كنند، و موسسات آموزشي براي تربيت دريانورد و نيز زيرساخت هاي لازم براي توسعه دريانوردي را در اختيار داريم.

                      انتقال تجربیات در زمینه آموزش دریانوردی

                      داجمر اظهار داشت: در اجلاس مشتركی که با بسياري از كشورها داشتیم در خصوص انتقال تجربياتمان به ویژه در زمینه آموزش دريانورد اعلام آمادگي كرده ايم؛ زيرا موسسات آموزشي ما تحت نظر سازمان جهاني دريانوردي قرار دارد.

                      وی تأکید کرد: با بعضي از كشورها در اين زمينه توافقاتي داشته ايم. همچنین مي توانيم شركت هاي مشترك كشتي راني براي حمل و نقل دريايي داشته باشيم كه در گذشته با مصرو كويت چنين تجربه هايي داشته ايم.




                      ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                      نظر


                      • کد خبر: ۳۴۹۲۸۸
                        تاریخ انتشار:
                        ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۵
                        -
                        06 October 2013

                        وزیر اقتصاد با اعلام "برای تأمین یارانه نقدی در هر ماه 1000 میلیارد تومان کسری داریم"، گفت: حذف پردرآمدها از لیست یارانه در دستور کار یکی از کمیته.های ستاد هدفمندی قرار گرفت. در ضمن افزایش قیمت سوخت تا پایان سال منتفی است.


                        به گزارش تسنیم، علی طیب.نیا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل بانک مسکن گفت: درآمد ناشی از افزایش قیمت. حامل.های انرژی ماهانه حدود 1500 میلیارد تومان است. ضمن آنکه مبالغی هم از طریق ردیف.های بودجه صرف پرداخت نقدی یارانه.ها می.شود که متأسفانه با کمبود منابع مواجه.ایم به.طوری که حدود هزار میلیارد تومان کسری پرداخت.های نقدی داریم که از طریق روش.های مختلف در حال تأمین آنها هستیم.


                        طیب.نیا تصریح کرد: ماهانه 3500 میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی می.کنیم در حالی که شاید کل هزینه.های عمرانی دولت در طول سال به چیزی حدود 10 هزار میلیارد تومان بالغ نشود. مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه بودجه سال 92 پیش.بینی کرده بود که قیمت حامل.های انرژی حدود 38 درصد افزایش پیدا کند. این کار بایستی از تیرماه سال جاری انجام می.شد اما دولت قبلی بنا به دلایلی این مأموریت را انجام نداد و با توجه به گذشت زمان شاید این 38 درصد هم جوابگوی کمبود منابع مالی لازم نباشد.


                        وی با تأکید بر "دولت تا پایان سال قصد چنین افزایشی را در قیمت حامل.های انرژی ندارد" تصریح کرد: یکی از گزینه.هایی که دنبال می.شود و حکم قانونی از ناحیه مجلس دارد همین افزایش قیمت حامل.های انرژی با هدف برقراری تعادل مالی در تراز مالی سازمان هدفمندی یارانه.ها است. از طرف دیگر بحث حذف بعضی از دهکهای درآمدی بالا که واقعاً به این منابع نیازی ندارند و در هزینه.های زندگی آنها نقشی ایفا نمی.کند در دستور کار یکی از کمیته.های ستاد هدفمندی یارانه.ها قرار گرفته است.


                        وزیر اقتصاد ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که در ایران اطلاعات لازم در خصوص درآمدهای مردم به.گونه.ای که بتوان دهک.های درآمدی را تفکیک کرد در اختیار نداریم. یک کارگروه روی این موضوع کار می.کند تا راههای شناسایی و تفکیک این دهک.ها را مشخص کند. آن چیزی که قصد دولت و سیاست دولت است و نمایندگان مجلس هم با آن هم.نظر و هم.صدا هستند این است که بتوانیم زمینه شناسایی این دهک.های بالا را فراهم کنیم تا پرداخت.ها صرفاً به دهک.های پایین جامعه صورت گیرد.

                        Set And Forget

                        نظر


                        • فراخوان مقاله در همایش نفت و گاز و پتروشیمی

                          در پی تحریم های مختلف که توسط امریکا و کشورهای اروپایی و ... انجام شده، صنعت نفت ایران نیز دچار مشکلاتی شد، ولی این بار مرکز علوم و فنون انرژی شرکت دانشگاهی پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران قصد دارد با برگزاری همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی با ارائه راه حل های جدید و از طریق آشنا کردن شرکت های نفتی بتواند گامی موثر در پیشرفت این صنعت بردارد.
                          جالب است که بدانید این همایش در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد در تاریخ 1392/12/01 برگزار خواهد شد . و از جمله حامیان علمی این همایش می توان مجمع عالی نخبگان ایران و از جمله حامیان بین المللی این همایش شامل " tckit " و " OxfordCert " نام برد .
                          در این همایش از تمام علاقمندان دعوت شده تا در همایش ثبت نام کنند و یا با ارسال مقاله در همایش شرکت کنند...
                          آدرس سایت این همایش : همایش بین المللی نفت ، گاز و پتروشیمی

                          نظر


                          • اولین مشارکت آمریکایی ها درصنعت برق ایران
                            وی با تاکید بر اینکه در نمایشگاه امسال پنج هیات بزرگ تجاری از کشورهای ارمنستان، عراق، سوریه، عمان و افغانستان مشارکت دارند، بیان کرد: علاوه بر این در مراسم افتتاحیه وزیران انرژی کشورهای ارمنستان و سوریه هم به همراه یک هیات بزرگ تجاری حضور بهم رساندند.
                            کد خبر: ۳۰۲۹۲۸
                            تاريخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

                            مهر: غلامرضا پیرعلی، مجری برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین.المللی صنعت برق و نهمین نمایشگاه بین.المللی آب و فاضلاب با اشاره به مشارکت بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه آب و برق تهران گفت: نمایشگاه امسال در مساحتی به وسعت بیش از 55 هزار متر مربع در محل نمایشگاه های بین.المللی تهران برگزار می شود.

                            این مقام مسئول با اعلام اینکه نمایشگاه آب و برق تهران بزرگترین نماشگاه بین المللی صنعت آب و برق در بین کشورهای منطقه خاورمیانه است، تصریح کرد: در نمایشگاه امسال علاوه بر شرکت های داخلی حدود 77 شرکت از کشورهای خارجی همچون چین، ترکیه، کره جنوبی، اتریش، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، اسپانیا، عراق، عمان، هند، دانمارک، لهستان، هلند و ایالات متحده آمریکا حضور دارند.

                            وی با تاکید بر اینکه در نمایشگاه امسال پنج هیات بزرگ تجاری از کشورهای ارمنستان، عراق، سوریه، عمان و افغانستان مشارکت دارند، بیان کرد: علاوه بر این در مراسم افتتاحیه وزیران انرژی کشورهای ارمنستان و سوریه هم به همراه یک هیات بزرگ تجاری حضور بهم رساندند.

                            پیرعلی همچنین با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال یک هیات بلندپایه عراقی از استان های مختلف این کشور همسایه هم مشارکت دارند، تاکید کرد: در حاشیه نمایشگاه آب و برق تهران یک همایش با محور توسعه صادرات و سه کارگروه تخصصی صنایع آب و برق برگزار خواهد شد.

                            ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                            نظر


                            • شبکه اینترنتی دویچه وله در گزارشی اعلام کرد، در آخرین گزارش صندوق بین المللی پول درباره اقتصاد ایران پیش بینی شده که رشد منفی اقتصاد ایران پایان یافته و تورم در این کشور نیز کاهش می یابد.

                              به گزارش ایرنا ، شبکه اینترنتی دویچه وله در گزارشی نوشت: صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش خود که پس از سفر 10 روزه ی کارشناسان این نهاد به ایران انتشار یافت،

                              پیش بینی کرده است که وضعیت اقتصاد ایران رو به بهبود خواهد رفت.


                              این گزارش که بعد از سفر اخیر اعضای این نهاد مالی بین المللی به ایران و پس از بررسی وضعیت اقتصاد ایران تنظیم گردیده در دهمین گزارش مالی مفصل صندوق بین المللی پول درباره ی اقتصاد ایران ارایه شده است.

                              دویچه وله اضافه کرد: بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی ایران در سال 2012 برابر با منفی 1.9 درصد بود و پیش بینی می شود که این رقم در پایان سال 2013 به منفی 1.5 برسد.

                              دویچه وله توضیح داد: برآورد صندوق بین المللی پول این است که در سال 2014 روند منفی رشد اقتصادی متوقف شود و این رقم در پایان سال 2014 به مثبت 1.3 افزایش یابد.

                              این نهاد مالی بین المللی پس از پایان سفر کارشناسان خود به ایران در بیانیه ای که در این زمینه منتشر کرد، نوشته است که در این سفر تلاش شد با دست اندرکاران و برنامه ریزان اقتصادی ایران درباره ی سیاست های بلند مدت برای بهبود و رشد اقتصاد این کشور توافق شود.

                              صندوق بین المللی همچنین اضافه کرده است که کارشناسان این صندوق با مقام های ایرانی درباره ی تغییر در پرداخت یارانه ها، اصلاح مورد نیاز در بخش بانکی و دیگر بنگاه های اقتصادی و همچنین در تعیین چارچوب های سیاست های پولی و مالی ایران هم فکری و تبادل نظر کرده اند.

                              این گزارش در بخش بررسی اقتصاد کشورهای منطقه ی خاورمیانه و شمال آفریقا با اشاره به ناآرامی ها و درگیری های سوریه و مصر و کاهش تولید نفت برخی کشورها و تحریم نفت ایران، اعلام کرد که تولید نفت در این منطقه از جهان در کل دو درصد کاهش داشته است.

                              صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که رشد اقتصادی طی دو سال آینده در جهان و در منطقه ی خاورمیانه بهبود یابد و میزان تولید ناخالص ملی این کشورها نیز با اندکی رشد روبرو شود.

                              ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                              نظر



                              • راه.اندازی خط مونتاژ خودروهای آمریکایی در ایران
                                کد خبر: ۳۱۰۲۴۷
                                تاريخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶

                                خبرگزاری رویترز در گزارشی مفصل از استقبال فروشندگان خودرو در ایران از خودروهای آمریکایی خبر داد.


                                به گزارش ایسنا، رویترز این گونه آغاز کرده است که "برف سنگینی روی خیابان شلوغ ریخته است. خط ماشین جدیدی هنوز روی خیابان باقی مانده که مربوط به یک دوج چلنجر، یکی از نمادهای خودروهای آمریکایی است. اینجا نیویورک، مونترئال یا توکیو نیست. اینجا تبریز، شهری در شمال غربی ایران است که به نمایشگاه آخرین خودروهای آمریکایی تبدیل شده است."

                                به نوشته رویترز تا قبل از انقلاب اسلامی سال 1979 ایران یکی از بازارهای بزرگ خودروها و کامیون.های ساخت آمریکا محسوب می.شد. اما بعد از انقلاب به دلیل قطع روابط سیاسی و تحریم.های اقتصادی عملا خودروهای آمریکایی دیگر سهمی در بازار ایران ندارند.

                                با این وجود تقریبا از سال گذشته صدها مدل خودروی آمریکایی و اروپایی در تبریز نمایان شده.اند. شهری که فاصله چندانی از منطقه آزاد تجاری نزدیک به ارمنستان و آذربایجان ندارد.

                                تاکنون تعداد زیادی تصاویر و ویدئو از خودروهای آمریکایی به عنوان مثال از خودروی چلنجر پوشیده از برف در فضای مجازی توسط فروشندگان، خودروبازان و مالکان این خودروها در ایران منتشر شده است.

                                ایران چندی پیش با کشورهای 1+5 درباره برنامه هسته.ایش در ژنو به توافق رسید و به این ترتیب قرار شد به تدریج برخی از تحریم.های وضع شده علیه ایران لغو شوند. اتقافی که باعث شد برخی نسبت به ورود مجدد خودروهای آمریکایی به بازار ایران امیدوار شوند.

                                مدیر فروش یکی از 20 واردکننده خودروهای آمریکایی به ایران می.گوید: ما اینجا خودروهای شگفت انگیزی را می.بینیم. اینجا علاقه زیادی به این خودروها وجود دارد چرا که تاکنون طی سال.های گذشته تقریبا هیچ خودروی آمریکایی در ایران نبوده است. این اتفاق خوبی برای کسب و کار ما است.

                                منطقه آزاد تجاری ارس 8 سال پیش به ثبت رسید و در شمال غربی ایران واقع است و از سال گذشته واردات خودرو به این منطقه آغاز شد. در شرایطی که واردات خودرو به ایران با محدودیت.های زیادی مواجه است اما خودروها می.توانند با پرداخت کمترین تعرفه و عوارض وارد منطقه آزاد تجاری ارس شوند.

                                فعالان اقتصادی که با رویترز تماس گرفته.اند می.گویند که بیش از 1500 دستگاه خودرو از نیمه نخست سال 2012 تاکنون در منطقه ارس فروخته شده است. بیش از نیمی از این خودروها نیز برندهای آمریکایی شامل شورولت، جی.ام.سی، کادیلاک، فورد و دوج بوده.اند.

                                ویدئوها و تصاویر متعددی نیز روی فضای مجازی گذاشته شده که درباره قیمت خودروهای آمریکایی در منطقه ارس در آنها و ویژگی.ها و چگونگی خرید آنها توضیح داده شده است.

                                طبق قوانین مناطق آزاد تجاری فقط افراد وابسته به ساکنان یا فعالان اقتصادی به ثبت رسیده در منطقه می.توانند اقدام به خرید خودرو کنند. مالکان این خودروها نیز می.توانند در داخل منطقه خودشان و حتی تبریز اقدام به رانندگی با این خودروها کنند.

                                مالکان این خودروها همچنین مجوز موقتی را تحت عنوان پلاک موقت یا گذر موقت دریافت می.کنند تا بتوانند در سایر نقاط ایران نیز با این خودروها تردد کنند. اعتبار این مجوز حدود دو ماه است.

                                در ژوئن سال جاری میلادی یک شرکت ثبت شده در ارس تبلیغاتی را در رسانه.های ایران شروع کرد که در آن از آغاز فروش خودروهای آمریکایی در ایران بدون هیچ.گونه محدودیتی خبر داده شده بود.

                                براساس آنچه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منتشر کرده در یکی از این تبلیغات تصویری از خودروی شورولت نشان داده شده که کنار آن نوشته شده است: بازگشت یک افسانه پس از 34 سال.

                                صاحبان این شرکت مدعی هستند که کارشان قانونی بوده و دارای مشتریان بالقوه.ای نیز هستند.

                                شش ماه پیش هیچ نشانه.ای از باز شدن بازار ایران دیده نمی.شد اما منابع آگاه اعلام می.کنند که دولت ایران در حال تشویق شرکت.های این کشور برای پیدا کردن راه.هایی برای ورود خودرو و کامیون.های آمریکایی به این کشور هستند.

                                یک فعال اقتصادی ایران در حوزه خودرو می.گوید: دولت نه فقط به دنبال واردات خودرو از آمریکا است بلکه حتی روزی می.رسد که خط مونتاژ خودروهای آمریکایی نیز راه.اندازی می.شود. صحبت کردن در این باره هنوز خیلی زود است اما این اتفاق خواهد افتاد.


                                سال.ها پیش جنرال موتورز، بزرگترین خودروساز آمریکا شریک یکی از خودروسازان ایران بود. همچنین با وجود برگزاری کنفرانس اخیر بین.المللی خودرو اما هیچ.یک از نمایندگان شرکت.های خودروسازی آمریکایی در این کنفرانس حضور نداشتند.





                                ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                                نظر

                                پردازش ...
                                X