اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

اخبار مربوط به بورس ایران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #76
    نظرسنجی سناتورهای کنگره آمریکا تعداد199نفر در مقابل 49نفر مخالف جنگ سوریه

    http://pcmbrokers.org/pcmfileupload/...8482668551.jpg
    فایل های پیوست شده
    اشگهایی که هنگام شکست میریزیم همان عرقهایی هست که در راه کسب پیروزی نریختیم./

    نظر


    • #77
      نوشته اصلی توسط خسروی نمایش پست ها
      نظرسنجی سناتورهای کنگره آمریکا تعداد199نفر در مقابل 49نفر مخالف جنگ سوریه

      http://pcmbrokers.org/pcmfileupload/...8482668551.jpg
      کنگره تا دوشنبه تعطیل هست ها

      نظر


      • #78
        نوشته اصلی توسط alizali نمایش پست ها
        کنگره تا دوشنبه تعطیل هست ها
        سلام علی آقا

        بله.درسته. این نظرسنجی هم مربوط به دیروز ساعت 9 و نیم صبح هست البته به وقت محلی.
        A Brilliant Mind Cannot Work Succesfully With a Weak Body.______William.D.GANN

        نظر


        • #79
          نوشته اصلی توسط Arash72 نمایش پست ها
          سلام علی آقا

          بله.درسته. این نظرسنجی هم مربوط به دیروز ساعت 9 و نیم صبح هست البته به وقت محلی.
          خوب سوال من هم همینه
          کنگره ای که تعطیله کجا رای گیری کرده اند
          کجا نظر سنجی کرده اند
          به اینها هیچ استنادی نیست

          نظر


          • #80
            درسته کنگره تعطیله ولی این نظر سنجی هست که از سناتورهای کنگره به عمل اومده نه رای گیری .این هم لینک مستقیم

            Congress may vote ‘No’ on Syria attack — RT USA
            اشگهایی که هنگام شکست میریزیم همان عرقهایی هست که در راه کسب پیروزی نریختیم./

            نظر


            • #81
              لغو ممنوعیت صادرات برخی کالاها در آینده نزدیک
              کد خبر: ۲۹۴۵۰۸
              تاريخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶

              معاون کل سازمان توسعه تجارت از احتمال لغو برخی از محدودیت.ها و ممنوعیت.های صادرات کالا در آینده نزدیک خبر داد.

              به گزارش ایسنا، کیومرث فتح.الله کرمانشاهی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل چند نرخی شدن ارز و وجود ارز رانتی مجبور شدیم ممنوعیت و محدودیت.هایی را روی صادرات برخی کالاها اعمال کنیم، افزود: در حال حاضر که در قانون بودجه ارز رسمی 2450 تومان تعیین شده و ارز مرجع نیز فقط به چند قلم کالای استثنایی به منظور تامین کالای اساسی موردنیاز مردم داده می.شود می.توان راجع به حذف ممنوعیت.ها و محدودیت.های صادراتی برخی کالاها تصمیم.گیری کرد.

              وی افزود: سال گذشته برخی کالاها با ارز رانتی وارد کشور شدند و درست نبود که ما به آنها اجازه صادرات بدهیم. همچنین در راستای بحث جلوگیری از خام فروشی نیز صادرات برخی کالاها دچار ممنوعیت و یا پرداخت عوارض شد.

              او با بیان اینکه اگر کالایی با ارز رانتی وارد کشور نشده باشد و صادرات آن خام فروشی هم نباشد نباید جلوی صادرات آنرا گرفت،. افزود: در همین راستا اخیرا عوارض 15 درصدی صادرات ماکارونی حذف شد. چرا این صنعت هم.اکنون مواد اولیه خود را با قیمت آزاد تامین می.کند و لزومی ندارد که مانع صادرات آن شویم.

              وی گفت: در مورد سایر کالاها نیز قرار است طی جلساتی درباره حذف ممنوعیت و یا عوارض صادراتی آنها تصمیم.گیری کنیم که این کار با هدف تسهیل تجارت و در راستای حذف منافع ملی، تجار و صادرکنندگان انجام می.شود.

              معاون کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به کاهش 8 درصدی صادرات غیرنفتی کشوردر پنج ماهه امسال گفت: در همین مدت واردات کالا نیز 26 درصد کاهش یافت که عمده دلیل این کاهش مربوط به افت واردات مواد اولیه صنایع بوده است. چرا که با واردات مواد اولیه تولید ظرفیت.های خالی صنایع نیز تکمیل می.شود.

              این مقام مسئول همچنین درباره احتمال حذف ممنوعیت صادراتی برخی محصولات پتروشیمی نیز توضیح داد: تصمیم.گیری درباره حذف ممنوعیت.ها و محدودیت.های صادراتی شامل محصولات پتروشیمی نیز خواهد بود. اگرچه پتروشیمی.ها ابتدا باید نیاز بازار داخلی را تامین و سپس اقدام به صادرات کنند.

              کرمانشاهی افزود: ما اعلام کرده.ایم که ستاد تنظیم بازار یک بار برای همیشه نیاز بازار داخلی را به محصولات پتروشیمی اعلام کند تا شرکت.های پتروشیمی بتوانند برای صادرات مازاد نیاز بازار برنامه.ریزی کنند.

              وی تاکید کرد: باید شرایط در تجارت کشور به گونه.ای شود که صادرات و واردات همه کالاها به راحتی انجام شود اما به دلیل شرایط ویژه کشور سال قبل محدودیت.هایی در این حوزه اعمال شد.

              به گزارش ایسنا آبان ماه سال گذشته سازمان توسعه تجارت صادرات 52 قلم کالا را ممنوع اعلام کرد که با واکنش.های مختلفی روبرو شد. نتیجه این اعتراض.ها به اعمال اصلاحات در فهرست ممنوعیت.های صادراتی منجر شد و در بخشنامه.ای که 17 آبان ماه مصوبه شد تعداد کالاهای صادرات ممنوع از 52 به 39 کاهش یافت و علاوه بر آن صادرات 34 قلم کالا هم مشمول عوارض شد. به این ترتیب در مجموع 73 قلم کالا مشمول ممنوعیت یا محدودیت صادراتی شدند.

              در بین اقلامی که به طور کلی مشمول ممنوعیت صادرات شدند می.توان به کالاهایی مانند گندم، گوشت قرمز، شکر خام، جو، ذرت دامی، کنجاله سویا، انواع دانه.های روغنی، شیرخشک، انواع روغن.های خام و خوراکی، شمش فولادی، شمش آلومینیوم، قراضه فلزات، دام زنده سبک و سنگین، لاستیک خودرو، انواع چوب، پوست خام، انواع پنبه، دوده کربن، انواع کاغذ، انواع ضایعات پلیمری، جوش شیرین و چند قلم کالای دیگر اشاره کرد.

              در همین حال کالاهایی مانند زعفران، انواع شکلات، انواع فرآورده.های گوشتی، انواع مربا و شربت، لبنیات، انواع شیرینی، باتری، شیر، تخم. مرغ خوراکی، پیراهن، میلگرد، ماکارونی، چای، خوراک دام و علوفه فرآوری شده، ورق فولادی، کنسانتره و گندله سنگ.آهن، نان، انواع نبات، مفتول سیمی، برنج، حبوبات، کاتد مسی و سبوس نیز مشمول عوارض صادراتی شدند.

              در تیر ماه امسال تغییراتی در فهرست کالاهای دچار محدودیت و یا ممنوعیت صادرات رخ داد که از آن جمله می.توان به کاهش تعداد کالاهای مشمول ممنوعیت صادرات به 13 قلم اشاره کرد.

              ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

              نظر


              • #82
                آخوندی افزود: بخش فنی که عمدتا باید در حوزه راه و ساختمان فعالیت کند، بخش معماری و شهرسازی که باید برنامه ریزی های کالبدی و معماری را تهیه کند، بخش اقتصاد حمل و نقل و اقتصاد مسکن از دیگر مواردی است که باید در این مرکز پیگیری شود.
                مهر: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قیمت قیر در چند سال گذشته بیش از 20 برابر شده است، گفت: پژوهشکده حمل و نقل باید دوباره احیا شود.

                عباس آخوندی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به ضرورت احیای پژوهشکده حمل و نقل، اظهار داشت: این پژوهشکده یکی از بهترین مراکز آموزشی در کشور بود که متاسفانه در فرآیند ادغام از بین رفت و من بسیار متاسفم که چنین اتفاقی در حوزه پژوهشی کشور افتاد.

                وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت.های دکتر شکرچی زاده احیای پژوهشکده حمل و نقل است، گفت: این پژوهشکده در حوزه فنی و سیستم.های حمل و نقل و اخیرا در اقتصاد حمل و نقل گزارش.های بسیار خوبی را تهیه کرده است اما مورد بی مهری قرار گرفت و در حال حاضر یک ساختمان نیمه تعطیل به شمار می رود.

                وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مراکز تحقیقاتی توقع یک مرکز تجملاتی نداریم، گفت: عمده فعالیت تحقیقاتی و برنامه ریزی باید از طریق این مرکز سازماندهی شود و در ذهن من چهار بخش عمده برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

                آخوندی افزود: بخش فنی که عمدتا باید در حوزه راه و ساختمان فعالیت کند، بخش معماری و شهرسازی که باید برنامه ریزی های کالبدی و معماری را تهیه کند، بخش اقتصاد حمل و نقل و اقتصاد مسکن از دیگر مواردی است که باید در این مرکز پیگیری شود.

                وی با اشاره به اینکه حوزه حمل و نقل بسیار پیچیده و مهم است، اظهارداشت: برای افزایش سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل باید طرح جامع حمل و نقل ایران تهیه شود، زیرا به دلیل نداشتن رویکرد یکپارچه در حمل و نقل، مشکلات جدی در کسب و کار این صنعت داریم.

                آخوندی با اشاره به اینکه امکان تخلیه و بارگیری 186 میلیون تن کالا در دریاها را داریم، تصریح کرد: کل میزان ترانزیت کشور به حدود 12 تا 13 میلیون تن می رسد در حالی که میلیاردها دلار برای ساخت کریدور شمال جنوب هزینه شده است.

                وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت ایجاد حمل و نقل چند وجهی در کشور، گفت: چندین سال است که بخش حمل و نقل ریلی در کشور مطرح است اما توسعه ای در این زمینه صورت نمی گیرد به طوری.که دسترسی به جاده رایگان است اما دسترسی به ریل 25 درصد درآمد ناوگان را شامل می شود.

                وی با تاکید بر اینکه قیمت قیر بیش از 20 برابر شده است، تصریح کرد: در این شرایط فناوری جایگزین قابل تامل است و باید به وسیله تکنولوژی های روز در میزان مصرف قیر صرفه جویی شود.

                آخوندی با تاکید بر طرح آمایش سرزمینی و توزیع جمعیت که در سال 1375 تهیه شده بود، گفت: در حال حاضر 17 سال از تهیه این طرح می گذرد اما اطلاعاتی در این زمینه در دسترس نیست، بنابراین باید مرکز به این حوزه هم توجه کند.

                وی با اشاره به ایجاد مرکز اطلاعات ساختمان و مسکن، اظهار داشت: از اواسط دهه 80 کد رهگیری در بخش مسکن مطرح شد و تمامی اطلاعات معاملات مسکن در این سامانه به ثبت می رسد اما عموم مردم به این اطلاعات دسترسی ندارند، بنابراین یکی دیگر از فعالیت.های این مرکز باید ایجاد دسترسی آزاد به اطلاعات مسکن برای عموم مردم است.

                آخوندی با تاکید بر اینکه این مرکز باید اطلاعات را یکجا و به صورت متمرکز داشته باشد، اظهارداشت: پژوهش به همراه آموزش یکی دیگر از ضروریات مراکز تحقیقاتی است به طوری که این مرکز می تواند دوره های مشترک را با دانشجویان برگزار نماید و یا در حوزه های ارشد و دکترا به صورت محدود دانشجو پذیرش کند.

                ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                نظر


                • #83
                  توصیه صالح.آبادی به سهامداران/ افراد کم.ریسک وارد معاملات آتی نشوند
                  رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن توصیه به سهامداران مبنی بر نگاه بلندمدت به سرمایه.گذاری در بورس، تأکید کرد: نوسان جزء ذات بازار سرمایه بوده و مسئله مهم نگاه بلندمدت در روند سرمایه.گذاری است.
                  علی صالح.آبادی در گفت.وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ضمن توصیه به سرمایه.گذاران مبنی بر انجام تحلیل.های کارشناسی و تصمیم.گیری بر مبنای ارزش واقعی سهام. شرکت.ها، اظهار داشت: سرمایه.گذاران سعی کنند تا به دور از هیجان و در بلند مدت به سرمایه.گذاری نگاه کنند.
                  وی ادامه داد: نوسان جزء ذات بازار سرمایه است و مسئله مهم نگاه بلندمدت در روند سرمایه.گذاری است. صالح.آبادی بازدهی و نقدشوندگی بازار را از مهمترین مزایای سرمایه.گذاری در بورس دانست و تأکید کرد: نباید دائم انتظار افزایش یا کاهش قیمت.ها را داشت، چرا که در بلندمدت بازار بازدهی خوبی نصیب سرمایه.گذاران کرده است. رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با بیان اینکه سرمایه.گذاران نباید همه سرمایه.های خود را در یک سهم جمع کنند، گفت: سهامداران به سرمایه.گذاری در سبدهای مختلف توجه کنند که در صورت نوسان آن دچار ضرر و زیان نشوند. صالح.آبادی گفت: کسانی.که ریسک.پذیری پایینی دارند نباید مستقیما در یک سهم سرمایه.گذاری کنند و این افراد باید در قالب خرید اوراق مشارکت و یا ترکیبی از اوراق بهادار وارد بازار شوند. * پیشنهاد صالح.آبادی به سرمایه.گذاران کم.ریسک و ریسک.پذیر
                  وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر ابزارهای گوناگونی برای افراد ریسک.پذیر، کم ریسک و عادی ایجاد کرده.ایم، گفت: افراد به تناسب میزان ریسک.پذیری می.توانند از این ابزارها استفاده کنند. وی با بیان اینکه سرمایه.گذاران کم ریسک نباید در قراردادهای آتی خرید و فروش کنند، تأکید کرد: این افراد باید در قالب اوراق و یا سبدی از چند سهام سرمایه.گذاری کنند.

                  ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                  نظر


                  • #84

                    با حکم دادگاه اروپا صورت گرفت
                    ابطال تحریم.های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و 17 شرکت دیگر

                    باحکم دیوان دادگستری اروپا تحریم.های یک جانبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و 17 شرکت دیگر ابطال شد.

                    به گزارش خبرگزاری فارس، محمد حسین داجمر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب افزود: به دنبال وضع تحریم.های یک جانبه و بی وجه اتحادیه اروپا ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با پیگیری و استفاده از وکلای مجرب؛ ابطال تصمیمات غیر قانونی اتحادیه اروپا را در دستور کار خود قرار داد که در نهایت پس از ماه ها تلاش، پیگیری و برگزاری جلسات رسیدگی، دادگاه اروپا صبح امروز دوشنبه 25 شهریور ماه حکم ابطال تحریم های اتحادیه اروپا را صادر کرد. وی در ادامه تاکیدکرد: این موفقیت بزرگ بیش از پیش بر حقانیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بی اساس بودن اتهامات وارده صحه گذاشت.

                    ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                    نظر


                    • #85
                      هیات دولت، اجازه صادرات به مجتمع های پتروشیمی داد

                      شهریور ۲۵, ۱۳۹۲ @ ۲:۵۳ ب.ظ

                      [1]

                      پتروتحلیل- صادرات محصولات پتروشیمی از اوایل مهرماه آغاز خواهد شد. به گزارش پتروتحلیل و به گفته یک مقام آگاه، هیات دولت با ارسال نامه ای به بورس کالا پس از بررسی های به عمل آمده، اجازه صادرات مازاد عرضه محصولات پتروشیمی در بورس را به مجتمع های پتروشیمی داده است. به این ترتیب مجتمع های پتروشیمی قادر هستند از ابتدای مهرماه مازاد عرضه های خود را در بورس کالا صادر کنند.
                      به گفته این مقام آگاه زمزمه هایی نیز مبنی بر آزادسازی صادرات پس از مهرماه هم شنیده می شود، با توجه به اینکه در مرحله اول روان سازی صادرات تنها مجتمع های پتروشیمی قادر خواهند بودند مازاد محصولات خود را در بورس عرضه کنند، به احتمال زیاد در مرحله دوم که پس از مهرماه عملی خواهد شد صادرات بخش خصوصی نیز آزاد خواهد شد.

                      ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                      نظر


                      • #86
                        جهش دوم پتروشیمی در راه است/ زنگنه: 40 میلیارد دلار پتروشیمی تولید می.کنیم

                        وزیر نفت با اشاره به برنامه ریزی برای جهش دوم در توسعه صنعت پتروشیمی از افزایش ارزش تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری ایران به 40 میلیارد دلار خبر داد.

                        به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن نامدار زنگنه در جمع مدیران صنعت پتروشیمی در خصوص مهمترین برنامه.های توسعه صنعت پتروشیمی در دولت تدبیر و امید، گفت: افزایش ارزش تولیدات و تکمیل زنجیره های ارزش تولید محصولات تکمیلی پتروشیمی و پلیمری از برنامه های اولویت دار در این بخش است.

                        وزیر نفت با اعلام اینکه پتروشیمی یکی از ارکان اصلی صنعت نفت ایران در زنجیره تولید است، تصریح کرد: با تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی علاوه بر کاهش خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده مضاعف اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغال آفرینی پایداری هم در سطح کشور شکل می گیرد.

                        این عضو کابینه دولت یازدهم با یادآوری اینکه در شرایط فعلی محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای مختلفی همچون تایوان و چین صادر و در آن جا تبدیل به محصولات نهایی و مصرفی شده و دوباره به ایران بازمی گردد، اظهار داشت: از این رو ایران ظرفیت بالقوه و قابل توجه.ای برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در اختیار دارد.

                        این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که احداث مجتمع.های پتروشیمی در نقاط مختلف کشور را زمینه ای برای توسعه و تقویت فرهنگ صنعتی شدن ایران است، افزود: در طول سال های ٧٥ تا ٨٥ جهش نخست در صنعت پتروشیمی به وقوع پیوست.

                        رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ادامه داد: با این جهش توسعه.ای، ارزش تولیدات پتروشیمی ایران از یک میلیارد دلار در سال به نزدیک ٢٠ میلیارد دلار و در جهش دوم به ٤٠ میلیارد دلار افزایش می یابد.

                        زنگنه همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از خوراک واحدهای پتروشیمی در خطوط گاز کشور به عنوان سوخت استفاده می شود، خاطرنشان کرد: باید این خوراک صرف تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بیشتری شود.

                        عباس شعری مقدم مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اصلاح و منطقی سازی قیمت گاز پتروشیمی.ها، مشارکت بخش خصوصی و تعریف راهکارهای جدید جذب منابع مالی، کاهش آثار تحریم، اصلاح ساختار شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ممیزی شرکت.ها را 5 برنامه کلیدی خود برای توسعه پتروشیمی در دولت یازدهم اعلام کرده است.
                        Set And Forget

                        نظر


                        • #87
                          یک مقام آگاه در بانک مرکزی در گفت.وگو با فارس:

                          لغو تحریم سوئیفت قوت گرفت/ تلاش نمایندگی .های سوئیفت برای اتصال به بانک.های ایران

                          یک مقام آگاه در بانک مرکزی گفت: شرکت سوئیفت نمایندگی.های دارد که برخی از آنها مدتی است برای ارائه خدمات به بانک.های رفع تحریم شده ایرانی فعال شده.اند.
                          یک مقام آگاه در شبکه بانکی کشور در گفت.وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به لغو تحریم تعدادی از بانک.های کشور توسط دادگاه اتحادیه اروپا، اظهارداشت: احتمال لغو تحریم سوئیفت و اتصال مجدد بانک.های لغو تحریم شده زیاد است. وی افزود: هم.اکنون شرکت.هایی که به واسطه تحریم بانک.های ایرانی، مشتریان خود را از دست داده بودند، با رای دادگاه، به دنبال جذب مجدد این بانک.ها و افزایش گستره نفوذ خود در بازار هستند.
                          این مقام مسئول گفت: شرکت سوئیفت نمایندگی.هایی دارد که برخی از آنها مدتی است برای ارائه خدمات به بانک.های رفع تحریم شده توسط اتحادیه اروپا فعال شده.اند. وی تاکید کرد: احتمال لغو تحریم.های سوئیفت در شرایط کنونی زیاد است زیرا شکایت بانک.های ایرانی پذیرفته شده است، البته اتصال به سوئیفت مدتی زمان می.برد. علاوه بر سوئیفت، مسائلی مانند رتبه.بندی بانک.ها، عضویت بانک.ها در ICC، کارت.های مستر و کارت.های اعتباری مجموعه خدماتی است که از زمان اعمال تحریم.ها قطع شده و رای فعلی دادگاه اتحادیه اروپا بر رفع آن تحریم.ها بسیار تاثیرگذار است.
                          به گزارش فارس سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است که از حروف اول عبارتSociety for Worldwide Interbank Financial Telecommunication گرفته شده و مرکز آن درکشور بلژیک است و مؤسسات مالی در سراسر جهان از این سیستم جهت تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می.کنند.
                          بعد از خاتمه جنگ جهانی دوم، به ویژه در اواخر دهه 1950، تجارت جهانی به سرعت شروع به رشد و شکوفایی کرد. در اوایل دهه 1960 نمایندگان بانک های بزرگ اروپایی و آمریکایی تصمیم گرفتند تا با اتخاذ روش نوینی تبادل پیام.های بین بانکی را به نحوی طرح.ریزی کنند که اتوماسیون سیستم بانکی بین.المللی را به همراه داشته باشد
                          در نهایت در ماه مه 1973 سوییفت با عضویت 239 بانک از 15کشور در نزدیکی بروکسل پایتخت کشور بلژیک تأسیس شد.
                          چهار سال تلاش شد تا مراحل قانونی تأسیس سوئیفت، خرید تجهیزات و نصب و راه.اندازی انجام بگیرد. در نهایت سوئیفت در سال 1977 با عضویت 518 بانک از 22 کشور با ارسال پنج هزار پیام در اولین روز راه.اندازی شد.
                          رشد چشمگیر سوئیفت مرهون دارا بودن مزایای فراوان این سیستم برای بهره.گیران است که مهمترین آنها استاندارد، قابلیت اطمینان، امنیت، سرعت، کاهش هزینه.ها، قابلیت دستیابی، تسویه سریع و هم زمان حساب.ها است.

                          ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                          نظر


                          • #88
                            گزارش آقای دکتر ظریف ،وزیر امور خارجه 7ساعت قبل:

                            سلام دوستان
                            روزهای پنجشنبه و جمعه در نیویورک به ملاقات با آقای بان کی مون دبیرکل ملل متحد و آقای یان الیاسون قائم مقام وی، ملاقات با وزیر خارجه اندونزی، ملاقات با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ، دو جلسه جداگانه دو ساعته توجیهی با سردبیران و اعضای هیئت تحریریه مجله تایم و روزنامه نیویورک تایمز، دیدار سه ساعته بسیار شیرین و غرورآفرین با جمعی از فعالان ایرانی موسسات مطالعاتی آمریکا (به ویژه جوانان عزیز نسل دوم و سوم ایرانی) و دیدار و گفتگو با همکاران در نمایندگی گذشت و شب ها هم کماکان به بی خوابی ناشی از اختلاف ساعت.
                            هر دو شب هم شام کاری در رزیدانس داشتیم. شب اول با جمعی از سفرای تأثیرگذار اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین نزد ملل متحد و شب دوم با گروهی از صاحب نظران برجسته آمریکایی که در طول ده سال گذشته نقش ممتازی در روشنگری و مقابله با جنگ طلبان و تندروها در آمریکا داشته اند.
                            امروز و فردا هم که اینجا تعطیل است از صبح علی الطلوع تا پاسی از شب دیدار و گفتگو با اندیشمندان و شخصیت های برجسته سابق سیاسی و فعالین جامعه مدنی در آمریکا و اروپا خواهم داشت که حدود یک ساعت دیگر با صبحانه کاری با آقای خاویر سولانا (سلف خانم اشتون) آغاز می شود و آخرین آنها شام یکشنبه شب با دوست سی ساله ام آقای کوفی عنان خواهد بود و ملاقات های متعدد در این بین منجمله با اخضر ابراهیمی، چند وزیر خارجه و رییس شورای روابط خارجی.
                            موضوعات مهم در همه این دیدارها تببین دیدگاه استراتژیک و مذهبی ایران در نفی سلاح های هسته ای و کشتار جمعی، ضرورت شکل دادن به اراده سیاسی در غرب برای حل پرونده هسته ای، اثرات منفی تحریم ها بر معیشت مردم همزمان با تقویت اراده آنها برای مقاومت در برابر تحمیل و تضییع حقوقشان، راه های پایان دادن به بحران سوریه از طریق مذاکره و مراجعه به صندوق رای، اوضاع خطرناک منطقه، خطر افراط و فرقه گرایی در منطفه و جهان، محکومیت سلاح های شیمیایی و ضرورت خارج کردن سلاح های شیمیایی از دست گروه های تندرو و تکفیری همزمان با امحای سلاح های شیمیایی دولت سوریه، ضرورت فشار بر اسراییل برای خلع سلاح هسته ای و شیمیایی در جهت ایجاد منطقه عاری از سلاح کشتار جمعی در خاورمیانه و آینده افغانستان بعد از 2014 و ... بود.
                            مجموعا گفتگوهای خوبی بود و امیدوارم نتایج ملموسی برای کشور و مردم داشته باشد.
                            تا دیدار مجازی بعدی خدا نگهدار.
                            نیویورک- شنبه 6 و سی دقیقه بامداد.
                            Set And Forget

                            نظر


                            • #89
                              نرخ 600 تا 1800 تومانی دلار

                              اقتصاد > اقتصاد کلان - عباس شاکری، استادکرسی اقتصادکلان دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی که در روزنامه شرق به چاپ رسیده نوشت:

                              خبرهای خوش برآمده از سیاست خارجی کشور که امید را به جامعه تزریق کرده، در بازار ارز تاثیراتی داشت که نشان داد بازار ارز ایران بیشتر از هر دوره.ای در این چندسال وابسته به سیاست و عدم.پیوند با نیروهای بنیادی اقتصاد شده است. از نقطه.نظر تئوری، وقتی بسترهای مورد نیاز و ساختارها و نهادهای تامین و نیز رقابت.پذیری در اقتصاد وجود داشته باشد، بالارفتن قیمت ارز افزایش معنی.داری در صادرات به وجود می.آورد. از سال 79 تا 89 به خاطر وفور درآمدهای نفتی با وجود تورم، سیاست رسمی کشور، ثابت نگه.داشتن قیمت ارز بود که تصمیمی کاملا غیراقتصادی و غیرمرتبط با نیروهای بنیادی بازار بود. در واقع نرخی که شکل گرفته بود نرخی نبود که نشان.دهنده وضعیت نیروهای اقتصادی باشد.
                              در یک.سال گذشته که موج تحریم.ها علیه کشور حالت فزاینده به خود گرفت و انتقال درآمدهای نفتی به داخل کشور با مشکل و مساله .روبه.رو شد، در واقع شکل دیگری از تاثیر سیاست و نیروهای غیرمولد و نااقتصادی بر بازار شکل گرفت و التهابی دامن بازار را گرفت که قیمت دلار.هزارتومانی را تا چهارهزارتومان بالا کشید و اگر برخی تمهیدات نبود بالاتر از آن هم می.رفت. این افزایش قیمت به جهش صادراتی کشور هم منجر نشد و تنها رکود تورمی را به ارمغان آورد. در کره یا چین یا دیگر کشورهای .رو به توسعه، افزایش نرخ ارز صادرات را شتاب می.دهد؛ اما در ایران چون مقدمات فنی، نهادی و ساختاری را فراهم نکردیم، این سیاست موفق نبود. ما باید رقابت.پذیری و ارتقای کیفیت را در دستورکار قرار می.دادیم. در این صورت بود که می.توانستیم از طریق قیمت.ها به صادرکنندگان و تولیدکنندگانمان علامت دهیم. در اقتصادهایی که رقابتی هستند و ساختار باثباتی دارند، تکلیف مشخص است و افزایش نرخ ارز، تاثیر قابل.ملاحظه.ای در صادرات دارد با محدودیت.های دیگری مواجه نیست یا تاثیر سویی بر دیگر بخش.های اقتصاد ندارد. در حالی که می.بینید در ایران به دلیل وابستگی کلیت تولید و عرضه داخلی به عضو پیوندی و برون.زا -درآمد نفت- وقتی قیمت ارز بالا می.رود عملا هزینه تولید زیاد می.شود و منجر به تورم می.شود و خود این تورم هم ایجاب می.کند که نرخ ارز باز بالاتر برود و این دور ادامه پیدا می.کند. در واقع با مساله.ای به نام بازار کم.عمق ارز مواجهیم. یک بررسی ساده نشان می.دهد که از سال 38 تا 57 نرخ ارز 70ریال بود، با این نرخ و با محاسبه نرخ تورم داخل و خارج به نرخ 1800تومان در برابری ریال و دلار می.رسیم اما اگر بر اساس نظریه «برابری قدرت خرید مطلق» بانک جهانی که درآمد سرانه کشورها را حساب می.کند، به قیمت هر دلار 600 تومان می.رسیم که بانک جهانی نیز این نرخ را برای ایران در نظر می.گیرد که این هم درست نیست اما به هر.رو این محاسبات نشان می.دهد که قیمت ارز در بازار ایران به.شدت غیرواقعی است و این به خاطر آن است که نیروهای اصلی اقتصاد کم.اثر هستند و سیاست پراثر و کنش است. پایین.آمدن قیمت دلار در روزهای اخیر این احتمال را پدید آورده که نرخ بازار به نرخی که دولت تعیین کرده است نزدیک شود و در واقع یک تک.نرخی غیربرنامه.ریزی.شده برای کشور به وجود می.آید، در این خصوص بانک مرکزی لازم است نقش اصلی خویش در حفظ و بالابردن ارزش پول ملی را سرلوحه خود قرار دهد و از طرفی هم دولت و تیم اقتصادی از این کاهش قیمت باید استقبال کنند و نقش و اهمیت نیروهای اصلی اقتصاد را در بازار بیشتر از سایر عوامل تقویت کنند. این مسیری است که ثبات و نشانه.های مثبت را به اقتصاد ایران برمی.گرداند.
                              3131
                              Set And Forget

                              نظر


                              • #90
                                خبر خوش برای خریداران خودرو
                                رییس اتحادیه نمایشگاه.داران و فروشندگان خودرو کشور از پایان نوسان قیمت.ها در بازار آزاد خودرو به دنبال اتمام تعطیلات تابستانی خبر داد.
                                به گزارش ایسنا: حسن زمانی افشار اظهار کرد: از دوشنبه هفته جاری با پایان یافتن تعطیلات تابستانی، قیمت خودروها در بازار آزاد نیز به ثبات نسبی خواهد رسید. وی با بیان این.که البته در یک هفته اخیر نیز نوسان خاصی در قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نداشتیم، خاطرنشان کرد: بنابراین در صورتی که نرخ ارز در سطوح حدودا ۳۰۰۰ تومانی فعلی تثبیت شود قیمت خودروها در بازار ثابت خواهد ماند. زمانی افشار ادامه داد: در صورت کاهش شدید نرخ ارز نیز شاهد پایین آمدن قیمت خودرو.ها و در صورت افزایش شدید نرخ ارز شاهد بالا رفتن قیمت.ها خواهیم بود. با این حال انتظار داریم دولت جدید نرخ ارز را کاهش دهد تا قیمت خودروهای داخلی و وارداتی کاهش یابد. وی افزود: در حال حاضر برخلاف برخی اظهارات صورت گرفته، بازار خودرو همچنان راکد بوده و رونقی در بازار دیده نمی.شود. بنابراین کاهش احتمالی قیمت خودروها موجب راه افتادن بازار شده و به نفع کاسبان و فروشندگان خواهد بود. رییس اتحادیه نمایشگاه.داران و فروشندگان خودرو کشور با بیان این.که پیش.بینی می.کنیم در صورت تثبیت نرخ ارز در سطوح فعلی قیمت خودروهای داخلی و وارداتی تا بهمن و اسفند ماه سال جاری ثابت مانده و افزایش نیابد، تصریح کرد: البته در بهمن و اسفند با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، شاهد رونق نسبی بازار و افزایش ناچیز قیمت.ها خواهیم بود. وی خاطرنشان کرد: به نظر می.رسد که با پایان یافتن تعطیلات تابستانی و آغاز مهر ماه به تعداد مالکانی که خودروی خود را برای فروش در بازار عرضه می.کنند اضافه خواهد شد
                                Set And Forget

                                نظر

                                پردازش ...
                                X