اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

اخبار مربوط به بورس ایران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #61
    وال استریت ژورنال: تمایل آمریکا به مذاکره مستقیم با دولت روحانی
    در شرایطی که قرار است، نمایندگان گروه ۱+۵ این هفته در بروکسل با یکدیگر دیدار و درباره تعیین تاریخ جدیدی برای مذاکره هسته.ای با ایران گفت.و.گو کنند، برخی منابع از تمایل آمریکا برای برگزاری مذاکره مستقیم با دولت جدید ایران سخن می.گویند. به گفته مقامات آمریکایی، این تمایل در پی مواضع مثبت حسن روحانی پدید آمده است.

    به گزارش «تابناک»،
    مقامات آمریکایی می.گویند، دولت اوباما آماده است در هفته.های آینده، ضمن برقراری تماس با دولت جدید ایران، زمینه برگزاری مذاکره مستقیم با ایران بر سر موضوع هسته.ای را فراهم کند.

    روزنامه «وال استریت ژورنال» ضمن انتشار این خبر می.نویسد، به باور مقامات آمریکایی، حسن روحانی از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، نشانه.های مثبتی را مبنی بر تمایل به تعامل بیشتر با جامعه جهانی بر سر موضوع هسته.ای از خود نشان داده است.

    این اظهارات در حالی مطرح می.شود که قرار است نمایندگان آمریکایی به همراه همکاران خود از دیگر کشورهای عضو گروه ۱+۵، روز سه.شنبه در بروکسل گرد هم آمده و درباره تعیین نقشه راهی برای ادامه مذاکرات هسته.ای با ایران به گفت.و.گو بپردازند. این گروه امیدوار است، بتواند دور جدید مذاکرات با ایران را در ماه سپتامبر برگزار کند.

    در این شرایط، مقامات آمریکایی می.گویند، کاخ سفید درصدد است به سرعت مواضع حسن روحانی را .آزمایش کرده و دریابد که آیا از نظر وی، شانسی برای پیشبرد مسیر دیپلماتیک وجود دارد یا خیر؟!

    وال استریت ژورنال اشاره می.کند، پیش از این، ارتباطات آمریکا با ایران. از طریق دفتر کا.ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام گرفته است.

    یکی از مقامات آمریکایی که قرار است در گفت.و.گوهای این هفته بروکسل شرکت کند، اظهار داشته: «ما از گفت.و.گوهای دوجانبه استقبال می.کنیم و می.خواهیم، .هر گونه شده بتوانیم. این فرایند را برقرار کنیم. ما مواضعی را می.شنویم که نشان می.دهد شاید ایران در جهت متفاوتی حرکت کند؛ اما هنوز در این باره مطمئن نیستیم».

    به نوشته این روزنامه، هم.اکنون مقامات آمریکایی. منتظر نخستین نشانه عملی از سوی ایران هستند؛ نشانه.ای که می.تواند در قالب تعیین مذاکره کننده هسته.ای جدید ایران نمایان شود. مقامات آمریکایی می.گویند، از انتقادات آشکار در مناظره.های انتخاباتی نسبت به روند کار جلیلی در پرونده هسته.ای شگفت.زده شده و بر این باور ند که این امر می.توان بیانگر آمادگی تهران برای تغییر مسیر در مذاکرات هسته.ای باشد.

    البته به نظر می.رسد این ابراز تمایل مقامات آمریکایی با شرط و شروطی نیز همراه است که از آن جمله، می.توان به ضرورت پاسخ ایران به بسته پیشنهادی گروه ۱+۵ در مذاکرات آلماتی اشاره کرد. در این راستا، هرچند برخی مقامات اروپایی و آمریکایی پیشنهاد می.کنند کاخ سفید برای تشویق ایران، نخست تخفیف شدیدی را در تحریم.ها اعمال کند، .مقامات ارشد آمریکایی می.گویند .ایران باید نخست به بسته پیشنهادی ۱+۵ در آلماتی پاسخی روشن و مشخص دهد.

    افزون بر این، آنها در عین حال لحن تهدیدآمیز خود را نیز کنار نگذاشته و می.گویند، پیشرفت.های ایران در برنامه هسته.ای، بدون اینکه پاسخ مشخصی به پیشنهادهای غرب .دهد، ممکن است واشنگتن را «مجبور کند» که بازه زمانی خود برای تخمین رسیدن ایران به بمب هسته.ای را کوتاه.تر کند.

    ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

    نظر


    • #62
      ایران به.جای نفت، قیر و پلاستیک صادر می.کند
      با کاهش صادرات نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران، سال گذشته میزان صادرات قیر، محصولات تکمیلی پتروشیمی و نفتی به ویژه قیر، مصنوعات پلاستیکی، رنگ و رزین ایران با افزایش همراه شده است.

      کد خبر: ۲۰۱۱۴۷

      تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸

      آفتاب: با وجود کاهش صادرات نفت خام ایران پس از افزایش تحریم.های بین.المللی و محدودیت.های مالی و بانکی، اما صادرات محصولات نهایی و با ارزش افزوده نفت، گاز و پتروشیمی کشور سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

      در این بین ایران سال گذشته نزدیک به 30 میلیون تن انواع محصولات نفتی، پتروشیمیایی و فرآورده.های تکمیلی پتروشیمی و پلیمری به بازارهای چهارگوشه جهان به ارزش تقریبی بیش از 22 میلیارد و 260 میلیون دلار صادر کرده است.

      بیشترین میزان افزایش صادرات محصولات نفتی ایران مربوط به قیر بوده است به طوری.که سال گذشته ایران بیش از ۲ ميليون و ۱۵۵ هزار تن قیر و معادل يك ميليارد و ۹۰ ميليون دلار به بازارهای جهانی صادر کرده است که صادرات این محصول ته مانده برج.های تقطیر پالایشگاه.ها از نظر ارزشی حدود۴۶ درصد و از نظر وزنی حدود 41 درصد رشد نسبت به سال 1390 داشته است.

      کاهش صادرات محصولات پتروشیمی

      ایران سال 1391 حدود 14.4 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش تقریبی 10.1 میلیارد دلار به بازارهای جهانی صادر کرده است که میزان صادرات پتروشیمی از نظر وزنی 32 درصد و از نظر ارزشی حدود 33 درصد نسبت به سال 90 با کاهش همراه بوده است.

      از این رو سال گذشته نزدیک به 100 هزار تن اتيلن، پروپيلن، بوتيلن و بوتادين به ارزش تقریبی۷۸ ميليون دلار به خارج کشور صادر شده است که صادرات اين محصولات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته حدود ۸۷ درصد كاهش ارزشي و ۸۳ درصد كاهش وزني داشته است.

      همچنین با صادرات دو میلیون و 450 هزار تن پروپان و بوتان حدود دو میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل شده است که صدور دو این محصول گازی از نظر وزني 34 درصد و از نظر ارزشی با 41 درصد کاهش همراه بوده است.

      از سوی دیگر ایران سال گذشته با صادرات سه میلیون و 148 هزار تن متانول بیش از يك ميليارد و ۱۸۵ ميليون دلار درآمد کسب کرده است که صادرات این محصول پتروشیمیایی از نظر ارزشی حدود 13 درصد و از نظر وزنی حدود 24 درصد با کاهش همراه بوده است.

      سال گذشته ۱۹۱ هزار تن پارازايلين به ارزش ۲۶۵ ميليون دلار توسط ایران به بازارهای جهانی صادر شده است که كه اين حجم از صادرات نسبت به سال ۱۳۹۰ از نظر ارزشی 54 درصد و از نظر وزنی حدود 60 درصد با کاهش همراه بوده است.

      نام محصول میزان صادرات ارزش صادرات میزان کاهش و یا افزایش ارزش صادرات
      قیر 2.155 میلیون تن 1.09 میلیارد دلار + 46درصد
      محصولات پتروشیمی 14.4 میلیون تن 10.1 میلیارد دلار - 33 درصد
      پروپیلن، بوتیلن، بوتادین 100 هزار تن 78 میلیون دلار - 87 درصد
      پروپان و بوتان (مایعات گازی) 2.450 میلیون تن 2 میلیارد دلار - 41 درصد
      متانول 3.148 میلیون تن 1.185 میلیارد دلار - 13 درصد
      پارازایلین 191 هزار تن 265 میلیون دلار - 54 درصد
      پلیمرها و پلاستیک 2.414 میلیون تن 3.640 میلیارد دلار + 9 درصد
      محصولات پایه نفتی 4.581 میلیون تن 3.076 میلیارد دلار + 32 درصد
      رنگ و رزین 46 هزار تن 124 میلیون دلار + 12 درصد
      کل صادرات 29.899 میلیون تن 22.26 میلیارد دلار -

      افزایش صادرات محصولات تکمیلی پتروشیمی

      به گزارش مهر، با وجود کاهش صادرات پتروشیمی ایران در سال 91 اما سال گذشته ۲ ميليون و ۴۱۴ هزار تن معادل سه ميليارد و ۶۴۰ ميليون دلار مواد اوليه پليمري و مصنوعات پلاستيكي توسط تولیدکنندگان ایرانی به بازار جهانی عرضه شده که صادرات این محوصلات از نظر ارزشی حدود 9 درصد و از نظر وزنی حدود 10 درصد با افزایش همراه بوده است.

      ميزان صادرات محصولات پايه نفتي در سال ۱۳۹۱ بيش از چهار ميليون و ۵۸۱ هزار تن معادل سه ميليارد و ۷۶ ميليون دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه در سال 90 حدود ۲۸ درصد كاهش وزني و ۳۲ درصد كاهش ارزشي داشته است.

      سال گذشته ميزان صادرات اسلك وكس حدود ۵۹ هزار تن معادل ۴۱ ميليون دلار بوده که صادرات این محصول نفتی از نظر وزنی رشدی 37 درصدی و از نظر ارزشی افزایشی 41 درصدی را تجربه کرده است.

      به گزارش مهر،سال گذشته حدود ۴۶ هزار تن معادل ۱۲۴ ميليون دلار انواع رنگ و رزین توسط ایران صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال 90 حدود ۱۲ درصد افزايش ارزشي و از نظر وزني ۲.۲ درصد كاهش داشته است.





      ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

      نظر


      • #63
        در گفتگو با دو کارشناس بازار سرمایه بررسی شد:
        "تاپیکو" به کدام سو می رود؟
        با توجه به شرایط کنونی سهام "تاپیکو"، برای ادامه روند مناسب قیمت این سهم، حضور حقوقی ها در آن و حمایت از این مجموعه بزرگ امری لازم به نظر می رسد؛ چراکه به طور کلی سهامدار حقیقی در اغلب موارد با دید کوتاه مدت پا به یک سهم می گذارد و در این بین اگر قیمت سهام مذکور نیز جای چندانی برای رشد نداشته باشد نمی توان به حضور و باقی ماندن فعالان حقیقی در آن امیدوار بود.

        بیش از 286 میلیون سهم شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تأمین روز گذشته در حالی مورد معامله قرار گرفت که بعد از گذشت دو روز از واگذاری سهام این شرکت در بورس، عرضه فعالان بازار سرمایه روی این سهم افزایش یافت و سهم مذکور تنها با رشد حدود هشت درصدی روندی متعادل اما پرحجم را در پیش گرفت.
        مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها در خصوص وضعیت کنونی "تاپیکو" در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: سهام "تاپیکو" در حالی پا به بورس گذاشت که به نظر می رسد قیمت واگذاری سهام این مجموعه بزرگ فاصله چندانی با ارزش ذاتی آن نداشت و شاید همین امر نیز فضای چندانی برای رشد قیمتی سهم مذکور را فراهم نیاورد.

        عباسیون ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی سهام "تاپیکو"، برای ادامه روند مناسب قیمت این سهم، حضور حقوقی ها در آن و حمایت از این مجموعه بزرگ امری لازم به نظر می رسد؛ چراکه به طور کلی سهامدار حقیقی در اغلب موارد با دید کوتاه مدت پا به یک سهم می گذارد و در این بین اگر قیمت سهام مذکور نیز جای چندانی برای رشد نداشته باشد نمی توان به حضور و باقی ماندن فعالان حقیقی در آن امیدوار بود.

        این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به زمان عرضه "تاپیکو" نیز عنوان کرد: به نظر می رسد زمان مناسبتر برای واگذاری این مجموعه بزرگ بورسی دو هفته پیش و در زمانی بود که نقدینگی ها هنوز جذب سهم های کوچک و در نتیجه بالا بردن بی رویه قیمت برخی از آنها نشده بود.
        اما متأسفانه با عرضه سهام این شرکت در هفته گذشته، نه تنها قیمت سهم مذکور رشد چندانی نکرد، بلکه نقدینگی فراوان بازار وارد سهام شرکت هایی شد که شاید بیش از ارزش ذاتی خود در حال معامله بودند و این امر خود یکی دیگر از نارسایی ها و عدم رعایت مهندسی لازم در واگذاری شرکت های بزرگی همچون نفت و گاز و پتروشیمی تأمین است.
        وی پیرامون دلایل منفی شدن روند دیگر گروه های فعال در بورس نیز گفت: آنچه در وهله اول اهمیت زیادی دارد توجه به این نکته بوده که به هر حال شاخص بورس توانایی رشد مداوم و بدون تنفس را نخواهد داشت و چه بسا چنین اصلاح قیمتی در پاره ای از موارد اثرات مثبتی نیز دارد. از سوی دیگر نزدیکی به زمان برگزاری مجامع شرکت های بزرگ، فرا رسیدن زمان تسویه خریدهای اعتباری در پایان ماه و همچنین بسته بودن برخی نمادها و احتمال بازگشایی آنها، تمایل سرمایه گذاران به نقد کردن سهام و خروج موقتی از آن را بیش از پیش می نماید.
        لزوم نقش آفرینی حقوقی ها
        مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس نیز در بیان وضعیت سهام "تاپیکو" اظهار داشت: آنچه پیرامون سهام شرکت های بزرگ و با حجم مبنای بالا مطرح بوده، حمایت مناسب سهامدار حقوقی از سهم و حفظ ارزش آن در بازار سرمایه می باشد.
        محمودزاده ادامه داد: این نگرانی در حالی بیشتر نمایان می گردد که نقدینگی موجود در بورس با دید کوتاه مدت و به عبارت بهتر با سیاست نوسان گیری وارد سهام شرکت ها گردد. اتفاقی که شاید بتوان گفت طی ماه های اخیر در خصوص سهام بسیاری از مجموعه های بورسی رخ داده است.
        وی اضافه کرد: با این اوصاف آنچه می تواند در شرایط کنونی موجب حفظ و رشد قیمت سهامی همچون "تاپیکو" گردد، نقش آفرینی مناسب حقوقی ها و تأکید بر پتانسیل های میان مدت و بلندمدت این سهم می باشد.
        این کارشناس بازار سرمایه در خصوص توانایی یا عدم توانایی سهام "تاپیکو" برای لیدر شدن در بازار گفت: آنچه موجب می شود تا سهمی با حرکت مثبت و قوی، کل گروه خود را به حرکت صعودی وا دارد در وهله اول حمایت و پشتیبانی مناسب از سهم مذکور و در وهله بعدی امید به چشم انداز و پتانسیل رشد سودآوری مناسب آن است. به عبارت بهتر صنعت مذکور بایستی حرفی برای گفتن داشته باشد تا بتوان سهمی از آن گروه را به عنوان لیدر مطرح کرد.
        محمودزاده در خاتمه عنوان کرد: با توجه به مطالب مطرح شده به نظر نمی رسد در شرایط کنونی بتوان از تک سهم خاصی ایفای نقش لیدری را انتظار داشت، حال آنکه حرکت گروهی صنایع می تواند بیشتر محتمل باشد.

        ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

        نظر


        • #64
          جزئیات گزارش اقتصادی وزیر اقتصاد به رهبر انقلاب
          وزیر اقتصاد افزود: همزماني تكانه هاي ارزي و رشد نقدينگي سبب تورم 30.5 درصدي در كشور شد. تجربه اقتصاد ايران حكايت از آن دارد كه تكانه هاي ارزي چنانچه با افزايش نقدينگي همراه شود با فاصله كوتاهي منجر به افزايش قيمت كالاها و خدمات مي شود، تجربه افزايش تورم به 35 درصد در سال 1373و 49.4 درصد در سال 1374 مويد اين مطلب است.
          کد خبر: ۲۸۵۶۲۲
          تاريخ: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲

          وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه غرب پس از تشدید جنگ اقتصادی، جنگ روانی را نیز آغاز کرده است گفت: بدهی دولت به بانک مرکزی بر اساس یک رویه قانونی تسویه شد.

          به گزارش مهر، سيد شمس الدين حسيني در ديدار اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبري با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور گفت: مستحضريد روندهاي اصلي اقتصاد جهاني شامل رشد اقتصادي، تجارت خارجي و جريان سرمايه.گذاري خارجي پس از بحران سال 2007 به اين سو كند، نوساني و مواجه با عدم اطمينان است. عملكرد رشد اقتصادي جهان در سال 2012 پايين.تر از پيش.بيني 3.5 درصد، حدود 3.1 درصد ثبت شد. رشد سال 2013 نيز كه قبلا 3.3 درصد پيش.بيني شده بود با بررسي عملكرد ماه.هاي آغازين سال بازبيني و حدود 3 درصد برآورد مي.شود. اين رشد به هيچ وجه براي جبران شغل.هاي از دست رفته كافي نبوده است، لذا نرخ.هاي بالاي بيكاري.كه در آمريكا حدود 7.5 درصد و براي اتحاديه اروپا براي سال 2013، 12.3 درصد پيش.بيني شده است، نگراني رؤسا و دولت هاي اين. كشورها را در پي دارد.

          وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: كندي رشد اقتصاد جهاني و عدم اطمينان به آينده منجربه آن شده است. كه پيش.بيني قيمت نفت براي سال 2013 با اندي. كاهش حدود 105 دلار پيش.بيني شود. البته در مقابل ناآرامي.هاي سياسي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا (mena) سبب افزايش قيمت و شكل.گيري انتظارات قيمتي نفت مي.شودكه علامت مثبتي براي رشد اقتصاد جهاني نيست. در كنار كندي رشد اقتصادي، عملكرد و پيش.بيني.هاي روند تجارت جهاني حكايت از رشد پايين آن دارد. رشد 2.5 درصدي براي عملكرد سال 2012 ثبت و پيش.بيني 3.5 درصد براي سال 2013 اعلام شده است. جريان سرمايه.گذاري خارجي در سال 2012، 18 درصد كاهش يافت و اگرچه براي سال 2013، 13 درصد رشد پيش.بيني شده است ليكن همچنان از عدد حدود 1976 ميليارد دلار سال 2007 کمتر است.

          حسینی ادامه داد: در مجموع عملكرد اقتصاد جهاني در سال هاي پس از بحران پايين و پيش.بيني.ها براي سال جاري اقتصاد جهاني تقريبا مشابه سال. گذشته اعلام شده است. البته ارقام پيش.بيني.هاي جديدتر نسبت به برآوردهاي قبلي به پايين. تعديل شده.اند. ضمن اينكه ريسک هايي چون ركود و مخاطرات حوزه يورو، كسري بودجه و بحران بدهي عمومي. كشورهاي توسعه يافته از جمله آمريكا و ناآرامي.هاي سياسي منطقه mena پابرجاست.

          وی تاکید کرد: اقتصاد ايران با چنين فضاي عمومي اقتصاد جهاني مواجه بوده است. اما تحليل فضاي بين.المللي فعاليت براي اقتصاد ايران بايد با ملاحظه روند تحريم.ها صورت پذيرد. مستحضريدكه تحريم.ها در يكسال و نيم.گذشته فراگيرتر و شديدتر شده.اند. تحريم پولي و مالي پس از تحريم بانک مركزي موج جديدي از فشار به اقتصاد ايران را تحميل. كرد و پيوند آن با تحديد و تحريم خريد نفت و مشتقات آن و حتي تحريم.هاي تجاري و لجستيكي، يک هجمه و يا به تعبير جنابعالي جنگ اقتصادي را به ايران تحميل.كرد. آمريكا و اتحاديه اروپا فراتر از قطعنامه ضد بشري سازمان ملل، با تهديد شركاي مالي و تجاري ايران تحريم.هاي فرا سرزميني و به زعم خودشان هوشمند و فلج.كننده را به ما تحميل. كردند.

          سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: البته هجمه و هياهوي رسانه.اي آنها را نيز نبايد دست. كم.گرفت. تشكيک در آمارهاي رسمي. كشور، حبابي و دروغ خواندن دستاوردهاي اقتصادي، بزرگنمايي و تكرار كاستي.ها، القاي دروغين بي.برنامگي، تزلزل و يأس در مديريت. كشور، پروژه جنگ رواني است كه به مثابه مكمل جنگ اقتصادي به. كار گرفته.اند. تلاش براي خمود، گرفتار و بدهكار نشان دادن اقتصادكشور از دسته همين بسته يا پروژه جنگ رواني است.

          وزیر اقتصاد افزود: اما اقتصاد ايران با درک همين طراحي.ها مديريت شد و در سايه روشنگري.هاي جنابعالي و شجاعت و هدايت رئيس.جمهور محترم، كشور پيش رفت. ما در دولت نيز همواره جنگ اقتصادي و جنگ رواني تحميلي دشمن را واكنشي به پيشرفت. كشور تلقي. كرديم و از منظر اقتصادي نيز چنين پنداشته.ايم. كه پايه خلق مزيت در اقتصاد نوين، دانش هاي پيشرفته چون دانش هوا و فضا، نانو و بيوتكنولوژي و علوم صلح.آميز هسته.اي است. مقابله، تحمل و تلاش براي غلبه بر ناهمواري.هاي تحريم راهي است.كه بايدبراي رسيدن به پيشرفت و عدالت طي شود. سياست و اداره امور اقتصادي.كشور، بر اساس بررسي.هاي.كارشناسي و تصميمات اتخاذ شده در نشست.هاي مستمر هفتگي. كه با حضور رئيس.جمهور محترم و يا معاون اول محترم ايشان و اعضاي ستاد تدابير اقتصادي برگزار مي شود انجام پذيرفت كه به برخي از آنها اشاره مي كنم.

          حسینی بیان داشت: در حوزه سياست مالي و اجراي بودجه، سال.گذشته يكي از منضبط. ترين و موفق.ترين سال هاي مالي را پشت سرگذارديم. اگر چه بودجه عمومي بالغ بر 144 هزارميليارد تومان تصويب شد ولي حجم فروش نفت و ميعانات گازي و زمان دسترسي به آن سبب شدكه بلافاصله پس از ابلاغ بودجه سال 1391، دركار مشتركي از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي و معاونت برنامه.ريزي و نظارت راهبردي يک بودجه واقعي ترسيم شود. پيش.بيني ما با در نظرگرفتن دو عنصر امكان پذيري و تحقق پذيري اين شد كه بايد آهنگ تخصيص اعتبار نه بر مبناي 144 هزار ميليارد تومان، بلكه براساس 95 هزار ميليارد تومان (يعني 66درصد مصوب) انجام پذيرد. با توجه به. كار كارشناسي 85 هزار ميليارد تومان پرداخت جاري و 10 هزار ميليارد تومان پرداخت عمراني و حوادث غيرمترقبه را هدفگذاري.كرديم. در بخش منابع فرض را بر تحقق 60 درصد عايدات نفتي.گذارديم و چون.گمان.كاهش واردات و تغيير تركيب آن با غلبه. كالاهاي اساسي و دارو كه داراي تعرفه.ها پايين هستند را داشتيم، لاجرم روي وصول ماليات هاي مستقيم، ماليات بر ارزش افزوده، خصوصي.سازي و ساير درآمدها متمركز شديم.

          سخنگوی اقتصادی دولت گفت: براي جبران. كاهش پرداخت.هاي عمراني شيوه.هاي قانوني مكملي چون فروش اوراق مشاركت، تهاتر طلب پيمانكاران با سهام و بدهي آنها با دولت و تحويل قير به پيمانكاران به جاي پرداخت عمراني را دنبال.كرديم. سرانجام اگرچه واگذاري دارايي.هاي سرمايه.اي.كه عمدتا به عايدي نفتي برمي.گردد حدود 39 درصد عدم تحقق داشت، اما عملكرد درآمدها به 90 درصد نزديک شد.

          وی اظهار داشت: در عمل. كشور با 104 هزار و پانصد ميليارد تومان يعني آسان تر ازپيش بيني اداره شدكه 89 هزار ميليارد تومان آن صرف پرداخت.هاي جاري و پانزده هزار و پانصد ميليارد تومان صرف پرداخت.هاي عمراني شد. البته ابتكار عمل دولت در تمركز روي طرح هاي عمراني با پيشرفت بالا تحت عنوان طرح مهر ماندگار سبب شد كه اثربخشي پرداخت.هاي عمراني با به ثمر نشستن اينگونه طرح ها مضاعف شود.

          حسینی تاکید کرد: تلاش.هاي برشمرده براي سال جاري و آينده هم. كارساز است، ضمن اينكه در بخش درآمدي، لايحه اصلاح قانون ماليات هاي مستقيم را تقديم مجلس.كرديم. كه در تكميل طرح عظيم و جامع مالياتي. كه اجراي آزمايشي آن از امسال آغاز شده است، مي.تواند درآمدهاي مالياتي را افزايش دهد و رفته رفته جايگزين نفت كند. در حوزه اثربخشي اعتبارات هزينه اي و عمراني نيز دو رويكرد جايگزيني خريد خدمت به جاي تصدي توليد خدمت و جايگزيني مشاركت به جاي. كارفرمايي در اجراي طرح هاي صنعتي و عمراني دنبال مي.شود.

          وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: در بخش ارزي ماهيت.كار متفاوت است. از يک طرف برخلاف برداشت عمومي. كه تعيين و تعادل نرخ ارز را همچون شرايط متعارف منحصر به مديريت بازار و خريد و فروش ارز در داخل كشور مي.داند، اين امر بيشتر تحت تاثير حجم درآمدهاي ارزي و در عين حال قبض و بسط امكان تبديل و نقل و انتقال بانكي آن در خارج از كشور و البته دسترسي به ذخاير قرار دارد. انقباض درآمدي، انسداد در تبديل و جا به جايي منابع ارزي در خارج و در عين حال آسيب.پذيري از عمليات سفته بازي و سوداگري در بازار موازي داخل، سبب .شدكه به رغم استفاده بخشي از ذخاير ارزي، با بي ثباتي و تكانه.هاي ارزي مواجه شويم.

          سخنگوی اقتصادی دولت بیان داشت: براي مقابله با مشكلات فوق تلاش.هاي زيادي شد كه ماحصل آن يک بسته سياستي است. كه با تصويب رئيس جمهور محترم، برنامه پايه مديريت بازار ارز قرارگرفت. مهمترين اين اقدامات شامل اولويت بندي مصارف ارزي، راه.اندازي مركز مبادله ارزي براي پوشش نيازهاي ارزي با اولويت، راه.اندازي سامانه ارزي براي مديريت يكپارچه عمليات تجاري، ارزي- بانكي و گمركي، كنترل خروج فلزات.گرانبها و سرمايه، ساماندهي بازار موازي (صرافي) ارز، كنترل مضاعف مرزها براي مقابله با قاچاق، راه.اندازي روش تهاتر و تطبيق الگوي ارزي و الگوي تجاري بودند.

          وی افزود: در مجموع اگر چه تكانه.هاي ارزي، آسيب.هايي را براي اقتصاد كشور به همراه داشت. ليكن اقدامات انجام شده ثبات نسبي را به بازار ارز برگرداند و به سهم خود آسيب.پذيري نظام ارزي. كشور را كاهش داد. كاهش درآمدهاي عمومي و در نتيجه تاخير در تسويه تنخواه خزانه طي سال مالي، دشواري تبديل درآمدهاي نفتي ارزي در خارج و در نتيجه تاخير درفروش به مشتريان و تحصيل ريال از جامعه و احتمال افزايش خالص دارايي.هاي خارجي بانک مركزي، اعطاي خط اعتباري براي واردات و ذخيره.سازي.كالاهاي اساسي و افزايش اضافه برداشت بانك ها از بانک مركزي به دليل تاخير مشتريان در تاديه بدهي هايشان عواملي بودندكه فشار بر پايه پولي و رشد نقدينگي دركشور را تشديد مي.كرد. اين امر دركنار تكانه.هاي ارزي، مي.توانست تورم مضاعفي را به. كشور تحميل.كند.

          حسینی بیان داشت: كار مشتركي توسط دستگاه.هاي اقتصادي صورت پذيرفت. كه نتيجه سياستي و اجرايي آن پيشگيري از رشد رو به تزايد نقدينگي و البته نوسانات نرخ ارز در ماه.هاي پاياني سال شد. محور اقدامات به این شرح بود؛ تنخواه.گردان خزانه. در اسفندماه كامل تسويه شد، اثر افزايش خالص دارايي.هاي خارجي بر پايه پولي به ميزان قابل توجهي خنثي شد، اضافه برداشت بانک ها. كنترل شد، بانک مركزي با انتشار اوراق مشاركت بخشي از نقدينگي را جمع.آوري.كرد. ماحصل همه اين تلاش.ها كنترل نقدينگي در حد 30.8 درصد بودكه اگرچه بالا است ليكن اگر آنرا با رشد نقدينگي در سال هايي چون 1373 و 1374 كه تكانه ارزي داشتيم مقايسه.كنيم قابل قبول است.

          وزیر اقتصاد افزود: همزماني تكانه هاي ارزي و رشد نقدينگي سبب تورم 30.5 درصدي در كشور شد. تجربه اقتصاد ايران حكايت از آن دارد كه تكانه هاي ارزي چنانچه با افزايش نقدينگي همراه شود با فاصله كوتاهي منجر به افزايش قيمت كالاها و خدمات مي شود، تجربه افزايش تورم به 35 درصد در سال 1373و 49.4 درصد در سال 1374 مويد اين مطلب است.

          سخنگوی اقتصادی دولت اظهار داشت: البته اقدامات جبراني سال گذشته با اخذ مجوز از حضرتعالي در قالب پرداخت جبراني به خانوارها آن هم با مبلغ بيشتر به خانوارهاي تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي صورت پذيرفت. رشد متوسط 25 درصدي حقوق در سال جاري نيز به همين دليل انجام پذيرفت.

          وی تاکید کرد: عملكرد توليدي بخش.هاي مختلف بسته به ساختار آنها متفاوت بوده است. مجموعه شرايط حادث شده در سال. گذشته. كه برجسته ترين آن افزايش نرخ ارز و دشواري هاي تأمين از خارج است، داراي اثرات نامتقارني بر بخش.هاي توليدي است. در يک جمع.بندي. كلي بخش .كشاورزي از شرايط پيش.آمده و افزايش نرخ ارز منتفع شده است. بخش صنعت و معدن در حوزه.هاي. كالايي. كه صادرات.گرا و داراي مازاد تجاري - ارزي است، منتفع شده است و در حوزه. كالاهايي. كه وابسته به واردات از خارج و ارزبر هستند تحت فشار قرار گرفته. است. در بخش خدمات، در حوزه.گردشگري داخلي و خدمات بازرگاني به ويژه صنعت بيمه. كه حق بيمه.هاي توليدي 52 درصد رشد داشته اند و براي دومين سال پياپي در جهان بالاترين بوده است. با رشد مواجه.ايم.

          وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در بخش انرژي هم شرايط متنوع است. در زير بخش.هاي.گاز و برق با رشد توليد و در عين حال افزايش خالص صادرات مواجه هستيم. جالب است.كه مصرف برق. كشاورزي و برق صنعتي به ترتيب 5 درصد و 9 درصد رشد داشته.اند. اما در بخش نفت. كاهش توليد و صادرات بالا بوده است. كه علت آن نه پايين بودن سرمايه.گذاري و ظرفيت فني توليد، بلكه محدوديت.هاي صادرات است.

          حسینی ادامه داد: بدين ترتيب بخش.هاي واقعي اقتصاد بسته به ميزان درگيري با تحريم و ساختارشان عملكرد متفاوتي را ثبت. كرده.اند. ليكن مطلبي را كه شهريور ماه سال .گذشته به عرض رساندم، تكرار مي.كنم. كه تطبيق با شرايط نياز به زمان دارد. به طور مثال اگرچه اثر اوليه و آني تكانه.هاي ارزي افزايش هزينه.ها و تورم بود و ليكن اثر بعدي، رقابتمندي و افزايش توليدات صادرات.گرا، مازاد صادرات غيرنفتي نسبت به واردات و افزايش شاخص.هاي بورس است. مستحضريدكه در سال. گذشته صادرات غيرنفتي به غير از پتروشيمي و ميعانات، 19.2 درصد رشد داشته است و شكاف تراز تجاري صادرات غيرنفتي و واردات به حدود 6 ميليارد دلاركاهش يافته است. در 3 ماهه اول امسال نيز صادرات غيرنفتي 9750 ميليارد دلاري بر واردات 9400 ميليارد دلاري، حدود 350 پيشي. گرفته است. شاخص. كل بورس. كه سال. گذشته 47 درصد و شاخص صنعت 59 درصد رشد داشته است، در سال جاري تاكنون به ترتيب 43 درصد و 40 درصد رشد داشته.اند.

          سخنگوی اقتصادی دولت بیان داشت: در حوزه اشتغال به رغم افزايش 0،8 درصدي نرخ مشاركت در بازار كار كه به حدود 38 درصد رسيده است، نرخ بيكاري نه تنها افزايش نيافته بلكه باكاهش اندک به 12.2 درصد در پايان سال 1391 رسيده است. ضريب جيني در مناطق روستايي در سال 1391 به كمتر 34 درصد و در مناطق شهري كمتر از 36 درصد رسيده است. نكته بسيار مهم اين است. كه ايران در سال هاي 2011 و 2012 بر اساس شاخص توسعه انساني. كه بر اساس 3 مؤلفه قدرت خريد، سلامت و سواد اندازه.گيري مي.شود، از مرتبه توسعه انساني متوسط به شمار كشورهاي با توسعه انساني بالا پيوسته است.

          وی خاطر نشان کرد: آنچه به عرض رساندم بيان مي.كند كه اقتصاد ايران به رغم همه فشارها و كاستي.ها و برخلاف دروغ پردازي هاي دشمنان نه تنها فلج نشده بلكه داراي نكات قوت فراوان است. ضمن اينكه توليد ناخالص داخلي كشور برحسب شاخص قدرت برابري خريد به مرز يک هزار ميليارد دلار رسيده و ايران در رتبه هفدهمين اقتصاد دنيا قرار گرفته است. ذخاير خارجي كشور از يكصد ميليارد دلار بيشتر و در مقابل مجموع تعهدات كشور اعم از بالقوه و بالفعل به 14.3 ميليار دلار يعني به 1.3 سال 1384 كاهش يافته است. نسبت 7 برابري ذخاير خارجي بيانگر وضعيت مطلوب ريسک اقتصادي كشور است. رشد سرمايه گذاري خارجي كشوركه بر خلاف جريان 18 درصدي منفي جهان در سال قبل، در ايران حدود 18درصد مثبت بوده است هم متاثر و هم مقوم اين وضع است. البته اجراي حكم بند (ب) ماده 26 قانون پولي و بانكي كشور هم فرصتي را پديد آورد كه دولت بتواند بدهي خود به بانک مركزي را تسويه كند و رويه اي قانوني را اتخاذ كند كه نه تنها سبب رشد پايه پولي و نقدينگي نشود بلكه منجر به استحكام مالي بانک مركزي و دولت شود.

          ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

          نظر


          • #65
            مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تغییر و تعدیل تعرفه های مخابراتی قطعی است گفت: براساس مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تعرفه گذاری ابلاغی به مخابرات با هماهنگی سایر دستگاههای ذیربط، اقدام لازم به عمل خواهد آمد و تعرفه های مخابراتی در بعضی از فواصل بین استانی کمتر از وضع موجود و در بعضی فواصل دیگر تغییر خواهد یافت.

            به گزارش مهر، مظفر پور رنجبر با بیان اینکه درآمد عملیاتی شرکت مخابرات ایران طی دو ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل برغم عدم تغییر در تعرفه های مخابراتی، 17 درصد رشد داشته است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته ایم در کل کشور به همه اهداف تعیین شده کمی و کیفی در بخش های تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت دست یابیم، به نحوی که در بیشتر استانها از برنامه جلو باشیم.


            وی افزود : علاوه بر واگذاری خدمات مخابراتی به مردم و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده ، برنامه هم کدی تلفن ثابت در برخی استانها نظیر استان قم و استان مرکزی به طور کامل اجرا شده و در برخی استان ها هم در حال اجراست.

            مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره افزایش تعرفه های مخابراتی گفت: تغییر و تعدیل تعرفه های مخابراتی قطعی است؛ براساس مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تعرفه گذاری ابلاغی به این شرکت با هماهنگی سایر دستگاههای ذیربط اقدام لازم به عمل خواهد آمد و تعرفه ها در بعضی از فواصل بین استانی کمتر از وضع موجود و در بعضی فواصل دیگر تغییر خواهد یافت.

            پور رنجبر ، توسعه خدمات ارزش افزوده در تلفن ثابت و همراه ، واگذاری به روز خدمات مخابراتی، مشتری مداری، اجرای پروژه تغییر و تحول و تشکیل شرکت ارتباطات ثابت را از دیگر برنامه های اجرایی و عملیاتی شرکت مخابرات ایران در سال جاری برشمرد و افزود : شرکت مخابرات ایران همراه با توسعه جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات به تجهیز شبکه مخابراتی کشور با فناوری های نو اقدام کرده و در حال حاضر تجهیزات خریداری شده در اکثر استان ها در حال نصب و راه اندازی است.

            وی اظهار امیدواری کرد که همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران تلکام در مهرماه سال جاری از دهها طرح جدید مخابراتی بهره برداری شود.

            ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

            نظر


            • #66
              گزینه.های احتمالی تیم جدید مذاکرات هسته.ای
              بر همین اساس به نظر می.آید که ترکیب تیم دیپلماتیک ایران در دولت یازدهم متشکل از دیپلمات.های کارکشته و مذاکره.کنندگان حرفه.یی خواهد بود که این گروه از لحاظ سوابق هیچ شباهتی به گروه فعلی نخواهد داشت.
              کد خبر: ۲۸۶۱۹۵
              تاريخ: ۲۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵

              ترکیب دیپلمات.ها و مذاکره.کنندگان ارشد ایران برای پیشبرد اهداف دیپلماتیک دولت حسن روحانی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

              به گزارش ایسنا به نقل از اعتماد، با توجه به اینکه از یک.سو مهم.ترین مباحث مورد انتقاد از سوی حسن روحانی در جریان مبارزات انتخاباتی معطوف به تصمیم.گیری.ها و رفتارهای دولت نهم و دهم در حوزه مسائل سیاست خارجی بوده و از سوی دیگر انتظار ۱+۵ برای دور جدید مذاکرات هسته.یی با ایران است، ترکیب دیپلمات.ها و مذاکره.کنندگان ارشد ایران برای پیشبرد اهداف دیپلماتیک دولت حسن روحانی از اهمیت فراوانی برخوردار است، به.گونه.یی که نه تنها این موضوع داخل ایران طی هفته.های گذشته محل گمانه.زنی.های محافل سیاسی و رسانه.یی بوده که حتی دیگر کشورها و به.ویژه دولت.های ۱+۵ نیز در انتظار شناختن دیپلمات.های دولت یازدهم هستند.

              بر همین اساس به نظر می.آید که ترکیب تیم دیپلماتیک ایران در دولت یازدهم متشکل از دیپلمات.های کارکشته و مذاکره.کنندگان حرفه.یی خواهد بود که این گروه از لحاظ سوابق هیچ شباهتی به گروه فعلی نخواهد داشت. بر اساس شواهد و قرائن موجود می.توان پیش.بینی کرد که هشت نفر اعضای تیم جدید هسته.یی ایران از میان این چهره.ها باشند:

              محمدجواد ظریف

              ظریف که به مدت پنج سال (از ۱۴ مرداد سال ۱۳۸۱ تا ۵ تیر سال ۱۳۸۶) سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد بود سال ۸۶ پس از بازگشت از ماموریت سفارت دائم ایران در سازمان ملل کمتر از او خبری شنیده شده است و تا پیش از پیروزی حسن روحانی گفته می.شد که مشغول فعالیت.های دانشگاهی است. اگرچه گفته می.شود علی اکبر صالحی طی یک سال گذشته از او درخواست مشاوره داشته که ظریف هرگز واکنشی به این خبر نداشته است. سوابق ظریف عبارتند از: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، دستیار ارشد وزیر خارجه، معاون حقوقی و بین.المللی وزارت. خارجه، دبیر اجلاس سران کنفرانس اسلامی تهران، استاد دانشکده روابط بین.الملل و عضو تیم مذاکرات هسته.یی در دوران روحانی.

              علی.اکبر ولایتی

              علی.اکبر ولایتی دیپلمات شناخته.شده.یی است. سیاستمداری که در جریان مناظره.های تلویزیونی بیش از آنکه اشتراک گفتاری با کاندیداهای اصولگرا داشته باشد نزدیک به حسن روحانی سخن گفت. او و روحانی در این مناظره.ها چندین بار حرف.های یکدیگر را تایید کردند و عملکرد سعید جلیلی، دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی را مورد نقد جدی قرار دادند. با توجه به تجربه ولایتی در حوزه سیاست خارجی و ارتباطات خارجی او، خبر حضور ولایتی در سمت شورای عالی امنیت ملی می.تواند صحت داشته باشد. ولایتی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶ وزیر خارجه و از آن تاریخ تاکنون مشاور مقام معظم رهبری در امور بین.الملل است.

              سیروس ناصری

              ناصری از دیپلمات.هایی است که در زمان نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل در ژنو، به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکراتی قطعنامه ۵۹۸ در عرصه سیاست خارجی مطرح شد. پس از آن در دوران روحانی، از اعضای تیم مذاکره.کننده هسته.یی ایران بود. ناصری که باسابقه.ترین سفیر ایران در ژنو و وین شناخته می.شود، مدتی سخنگوی تیم هسته.یی روحانی بوده است.

              سید حسین موسویان

              سخنگوی تیم هسته.یی روحانی که هم.اکنون به عنوان پژوهشگر میهمان در دانشگاه.های آمریکا فعالیت دارد، به.خاطر سوابق تحصیلاتی در آمریکا وارد تیم روحانی در شورای عالی امنیت ملی در مذاکرات هسته.یی شد و بعد از تغییر دولت هشتم و روی کارآمدن دولت احمدی.نژاد، از این سمت برکنار شد. سوابق موسویان عبارتند از: سفیر اسبق ایران در آلمان، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره.کننده ارشد هسته.یی، معاون مرکز تحقیقات استراتژیک، عضو موسس حزب اعتدال و توسعه و مدیر پیشین روزنامه ایران.نیوز.

              محمدرضا البرزی

              البرزی، سفیر و نماینده سابق ایران در مقر سازمان ملل در ژنو بوده است. معاونت پژوهش.های روابط بین.الملل مرکز تحقیقات استراتژیک و مدیریت کل اسبق سیاسی و بین.الملل وزارت امور خارجه در زمان خرازی، از دیگر سوابق اجرایی البرزی است.

              امیرحسین زمانی.نیا

              زمانی.نیا، عضو سابق تیم هسته.یی در حال.حاضر در مرکز تحقیقات استراتژیک مشغول فعالیت است. زمانی.نیا نخستین فرد از تیم مذاکره.کنندگان هسته.یی بود که در نخستین کنفرانس مطبوعاتی روحانی که دو روز پس از اعلام نتایج انتخابات برگزار شد، مدیریت جلسه را بر عهده داشت.

              سوابق زمانی.نیا عبارت است از: معاون پژوهش.های روابط بین.الملل مرکز تحقیقات استراتژیک، مدیرکل اسبق سیاسی و بین.الملل وزارت امور خارجه، سفیر اسبق ایران در مالزی، عضو تیم مذاکره.کننده هسته.یی و از مدیران ارشد دفتر ایران در نیویورک (سازمان ملل) در دوره خرازی.

              سید محمد صدر


              صدر از چهره.های برجسته سیاست خارجی دوران اصلاحات است. صدر در کنار محسن امین.زاده دو مدیر ارشد خاتمی در وزارت خارجه اصلاحات بودند. سوابق وی عبارتند از: معاون عربی و آفریقای وزارت. خارجه دوران اصلاحات و مشاور سید محمد خاتمی، پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات وزارت. خارجه، عضو موسس جبهه مشارکت.

              علی جنتی

              علی جنتی اگر چه پسر آیت.الله جنتی است اما بر خلاف پدرش از لحاظ سیاسی جزو شخصیت.های نزدیک به آیت.الله هاشمی. رفسنجانی است. رئیس صدا و سیمای خوزستان، استانداری خوزستان، رئیس دفتری هاشمی. رفسنجانی در مجلس، دو بار سفیر ایران در کویت و معاون سیاسی وزارت کشور از سوابق علی جنتی است. جنتی رفاقت صمیمانه.یی با حسن روحانی دارد و به نظر می.رسد که او یکی از اعضای تیم جدید هسته.یی ایران باشد.

              فریدون وردی.نژاد

              وردی.نژاد اگر چه به جز یک دوره سفارت در چین، در زمان ریاست.جمهوری خاتمی، سوابق خاصی در سیاست خارجی ندارد اما به.دلیل حضور پررنگ رسانه.یی در دوران اصلاحات و سوابق اجرایی وی که شامل هشت سال مدیریت خبرگزاری ایرنا و همچنین روزنامه ایران از ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۰، سفیر ایران در چین، از موسسان حزب اعتدال و توسعه، استاد رشته مدیریت در دانشگاه تربیت. مدرس، معاون پیشین نیروی قدس سپاه، عضویت در کمیته سیاسی، علمی و راهبردی سند چشم.انداز ۲۰ ساله نظام در مجمع تشخیص مصلحت و عضویت در کمیته سیاست خارجی و روابط بین.الملل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام می.شود و با توجه به اینکه از افراد نزدیک به روحانی است، از اعضای احتمالی ترکیب تیم سیاست خارجی او خواهد بود. وردی.نژاد در سال ۱۳۸۹ به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تهران بازنشسته شد.

              محمود واعظی


              دکتر واعظی از دیپلمات.های قدیمی وزارت خارجه از سال ۱۳۶۵ به این وزارتخانه پیوسته است. سمت.های اجرایی دکتر واعظی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به ترتیب عبارتند از: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵، مشاور وزیر خارجه از سال ۶۵ تا ۶۶، معاون سیاسی اروپا و آمریکای وزارت. خارجه از سال ۶۸ تا ۷۶، معاون اقتصادی وزارت خارجه از سال ۷۶ تا ۷۸، معاون پژوهش.های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۷۸ تاکنون. او همچنین معاون اروپای وزارت. خارجه در دهه ۸۰ و مشاور دکتر روحانی در امور سیاست خارجی است. واعظی جدا از حضور احتمالی در تیم هسته.یی جدید از کاندیداهای اصلی وزارت خارجه دولت یازدهم نیز هست.

              علی.اکبر صالحی

              صالحی اگر چه وزیر خارجه دولت احمدی.نژاد است و روزگذشته اعلام کرد که تا کنون صحبتی از سوی روحانی با وی برای ماندن در تیم جدید هسته.یی نشده است اما با توجه به سوابق وی و همچنین حضورش در تیم مذاکرات هسته.یی زمان روحانی یکی از گزینه.های احتمالی تیم جدید هسته.یی ایران است. صالحی می.تواند روند مذاکرات هسته.یی فعلی را در اختیار تیم جدید بگذارد. سوابق وی به ترتیب عبارتند از: رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف، نماینده دائمی ایران در آژانس بین.المللی انرژی اتمی، عضو تیم مذاکره.کننده هسته.یی در دوره روحانی، معاون وزیر علوم و سفیر ایران در سازمان کنفرانس اسلامی در جده.

              محمد سعیدی

              معاون سابق برنامه.ریزی، بین.الملل و امور مجلس سازمان انرژی اتمی و تیم مذاکره.کنندگان که هم.اکنون اخبار دقیقی از فعالیت.های وی در دسترس نیست.

              غلامعلی خوشرو


              خوشرو نیز در کنار امین.زاده و صدر از مدیران و معتمدان خاتمی بود که وارد عرصه دیپلماسی شد. سوابق او عبارت است از معاون بین.الملل وزارت خارجه، عضو تیم مذاکره.کننده هسته.یی و از اعضای ارشد جبهه مشارکت.

              محمدمهدی آخوندزاده


              او سفیر فوق.العاده و تام.الاختیار در جمهوری فدرال آلمان بود و بعد به عضویت تیم هسته.یی درآمد. برخی از سوابق آخوندزاده در حوزه مسائل دیپلماتیک عبارتند از: مشاور وزیر امور خارجه در امور کشورهای مشترک.المنافع، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هندوستان، مدیرکل حوزه وزیر خارجه، مشاور شورای. عالی امنیت ملی و مدیر بخش آسیا در مرکز تحقیقات استراتژیک، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، قائم مقام وزیر امور خارجه و معاون خاورمیانه و مشترک.المنافع وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان.

              ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

              نظر


              • #67
                درخواست برای آزادسازی صادرات تایر


                عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر گفت: با توجه به توان تولید داخل و همچنین آزاد بودن واردات، صادرات تایر نیز باید به طور کامل آزاد شود.

                مسعود بهرامی نوید در گفت.وگو با ایسنا ، اظهار کرد: در حال حاضر صادرات تایر ممنوع بوده و تنها اجازه صادرات درصد ناچیزی از تایر تولیدی داده می.شود.

                وی با بیان این.که این در حالی است که واردات تایر آزاد بوده و سقفی برای آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از آن سو نیز توان تولید داخلی این محصول بالا بوده و در صورت آزادسازی صادرات، مشکلی برای تامین نیاز داخلی وجود نخواهد داشت.

                عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ادامه داد: تولیدکننده تایر باید از سود کافی برخوردار باشد تا بتواند علاوه بر حفظ تولید، به توسعه فعالیت.ها نیز بپردازد. در این زمینه آزادسازی صادرات از جمله راهکارهای موجود خواهد بود.

                وی افزود: در سه ماهه اخیر صادرات تایر موتورسیکلت با رشد 140 درصدی از 400 تن در سه ماهه نخست سال گذشته به هزار تن رسیده است.

                بهرامی نوید با بیان این.که این موضوع نشان دهنده پتانسیل تولیدکنندگان تایر برای حضور در بازارهای جهانی است، تصریح کرد:. امیدواریم با آزادسازی کامل صادرات تایر فرصت لازم برای رشد صادرات و ارزآوری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.


                ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                نظر


                • #68
                  حسابرس معتمد بورس و عضو جامعه حسابداران رسمی ایران:
                  بیشترین منفعت از عرضه مبهم پالایشی ها برای کیست؟
                  عمده تصمیمات مربوط به حوزه پالایشگاهی در اختیار دولت است، اما دولت در عرضه این قبیل سهام عجله کرده تا کارنامه واگذاری های خود را نسبت به دولت های قبلی درخشان تر کند. این عرضه ها در درجه اول به نفع دولت و سازمان خصوصی سازی است تا آمارهای عملکردی آنها را ارتقاء بخشد. بدون توجه به اینکه خریداران بخش خصوصی مردم واقعی نیستند، بلکه شبه دولتی ها بیشترین حجم خریدها را در این عرضه ها انجام می دهند.

                  كدخبر: ۱۰۱۱۴۷
                  تاريخ: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۱

                  "بیشترین منفعت عرضه سهام پالایشی با صورت های مالی غیر شفاف متعلق به کدام گروه بوده است؟"

                  این سوالی است که این روزها با توجه به توقف نماد معاملاتی و انحراف معیار اطلاعات عملکردی شرکت های پالایشگاهی نسبت به برآوردهای قبلی آنها ذهن معامله گران و سرمایه گذاران را به خود مشغول کرده است.
                  در همین راستا طی نظرسنجی اخیر بورس نیوز که با این عنوان برگزار شده بیش از چهار هزار و 500 نفر شرکت کننده، به ترتیب دارندگان اطلاعات نهانی و نیز دولت و سازمان خصوصی سازی را از نظر کسب منفعت از محل عرضه سهام پالایشی در صدر این گروه ها قرار داده اند.
                  بطوریکه دارندگان اطلاعات نهانی نزدیک به 57 درصد از کل آراء را به خود اختصاص داده و دولت و سازمان خصوصی سازی نیز با کسب حدود 31 درصد از نظرات ارایه شده در جایگاه بعدی قرار گرفته است.
                  کارگزاران و پس از آن سرمایه گذاران نیز تنها نزدیک به هشت و چهار درصد از نظرات مخاطبان را به خود جلب کرده اند.

                  در همین ارتباط عضو جامعه حسابداران رسمی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز پیرامون اینکه آیا ورود این قبیل شرکت ها با نوسان بالای بودجه های برآوردی آنها معقولانه بوده است، اظهار داشت: عمده تصمیمات مربوط به حوزه پالایشگاهی در اختیار دولت است، اما دولت در عرضه این قبیل سهام عجله کرده تا کارنامه واگذاری های خود را نسبت به دولت های قبلی درخشان تر کند.
                  عباس هشی افزود: اشکال این نوع عملکرد از آنجایی در دولت دوم آقای محمد خاتمی نمایان شد که شبه دولتی ها خریدار بخش عمد ای از سهام واگذار شده از سوی سازمان خصوصی سازی بودند و این روند در دولت های نهم و دهم نیز با افزایش تعداد شبه دولتی ها ادامه یافت. حال آنکه این عرضه ها در درجه اول به نفع دولت و سازمان خصوصی سازی است تا آمارهای عملکردی آنها را ارتقاء بخشد. بدون توجه به اینکه خریداران بخش خصوصی مردم واقعی نیستند، بلکه شبه دولتی ها بیشترین حجم خریدها را در این عرضه ها انجام می دهند.
                  وی افزود: در درجه دوم این عملکرد مبلغ عرضه سهام در بورس را نیز بالا می برد که در نهایت رشد شاخص کل را منتج می سازد.
                  این استاد دانشگاه تأکید کرد: با توجه به اینکه شاخص براساس نماد ارزش سهامی که در بورس مورد معامله قرار می گیرد، محاسبه می شود و افزایش میزان عرضه ها شاخص ها را بالا می برد که در مجموع این مزیت را به همراه منفعت اول برای دولت به ارمغان می آورد.
                  هشی در خصوص اینکه سهامداران سود چندانی از این عرضه ها کسب نمی کنند، گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، مردم عادی به دلیل آنکه فرصت سرمایه گذاری مناسب دیگری در هیچ یک از بازارهای طلا، اتومبیل و مسکن ندارند، به سمت سرمایه گذاری در بورس روانه می شوند. حال آنکه در واگذاری پالایشگاه های دولتی صورت گرفته به طور معمول مشتریان شبه دولتی از قبل انتخاب شده و مذاکراتی برای خرید این سهام صوت می پذیرد. در نتیجه همواره خریدارانی در این برنامه ها حضور می یابند و در ظاهر عرضه ها با موفقیت انجام می شود.
                  وی ادامه داد: در این شرایط همه در حالی از واگذاری های صورت گرفته راضی هستند که به تبعات آن بر وضع اقتصادی کشور فکر نمی کنند.
                  این حسابرس معتمد بورس با تأکید بر اینکه بیشترین منفعت از محل این واگذاری ها به ترتیب نصیب دولت، سازمان خصوصی سازی و شبه دولتی ها می شود، ابراز داشت: مردم عادی اطلاعات زیادی از این شرکت ها ندارند و صرفاً پیرو روش سرمایه گذاران سهامداران عمده هستند که این گروه از سهامداران با دسترسی به اطلاعات و تحلیل، خرید سهم می کنند.
                  وی در خاتمه سخنان خود افزود: شبه دولتی ها نیز که خریدار بخش عمده این عرضه ها هستند، آنچنان قدرتی دارند که در تصمیم گیری های دولت دستوری عمل می کنند. از این رو آنها را می توان برندگان اصلی دانست. اما پس از تغییر اطلاعات این شرکت ها به دلیل عوامل متعددی همچون ناپایداری نرخ ارز، شرایط تحمیلی تحریم ها بر سیستم نقل و انتقالات ارزی در بانک مرکزی به ویژه در سال 91 قیمت سهم کاهش پیدا می کند و این سهامدار عادی و خرد است که متضرر می شود.
                  براساس گزارش بورس نیوز، آنچه مسلم به نظر می رسد عدم شفافیت صورت های مالی عملکردی و قابل اتکا نبودن پیش بینی های شرکت های پالایشگاهی در شرایط کنونی است که به هر دلیلی اعم از تصمیم های یکباره دولت و ابلاغیه های متعدد شرکت ملی پالایش و پخش و نیز عواملی همچون نوسان بهای نفت و ارز در کشور در این گروه مشاهده می شود.
                  اما باید توجه داشت که عمده زیان مربوط به این انحراف معیار اطلاعاتی را هیچ فردی متحمل نمی شود جز سهامدار خرد و حقیقی که بی خبر از هرگونه اطلاعات نهانی تنها برای سرمایه گذاری نقدینگی هرچند ناچیز خود وارد بورس شده و به امید کسب بازدهی مطلوب سهام پالایشی خریده است. فارغ از اینکه عدم شفافیت و انحراف معیار بالای این شرکت ها در نحوه گزارش دهی های میان و پایان دوره ای سرمایه آنها را تهدید می کند. اگرچه در مواردی این نوسان ها در جهت مثبت می تواند به نفع خریدارانی باشد که سهام را در آخرین لحظات قبل از توقف نماد معاملاتی پالایشگاه ها از برخی سهامداران بخت برگشته می خرند و بدآ به حال این سهامداران که در این شرایط و بی خبر از احتمال اعلام تعدیل مثبت چشمگیر در نقش فروشنده سهام ظاهر می شوند.
                  جالب آنکه سازمان بورس نیز به ویژه از سال گذشته بسیار مشتاق پذیرش و عرضه سهام پالایشگاه ها در بازار سهام بوده است. اما از این سازمان انتظار می رود در شرایط فعلی که نماد معاملاتی سهام تمام پالایشگاه ها برای روشن شدن وضعیت و شفاف شدن ابهامات موجود در آنها متوقف شده، همت بیشتری را در رفع این قبیل مشکلات اتخاذ کند و با اندیشیدن تدابیر لازم از تکرار دوباره این اتفاقات ممانعت ورزد.
                  اتفاقاتی که در "شپنا" رشد 205 درصدی قیمت سهم پس از توقف 9 ماهه را رقم زد و در حالی قیمت سهام "شتران" را در پی بازگشایی آن پس از توقف نماد 654 درصد افزایش داد که این بار "شتران" با اعلام تعدیل منفی 60 درصدی اطلاعات مالی سال 91 خود به بورس باز خواهد گشت.

                  ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                  نظر


                  • #69
                    برخورد با کدهای سهامداری متخلف در بورس
                    كدخبر: ۱۰۱۳۰۱
                    تاريخ: ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸

                    مدیر نظارت بر بورس.های سازمان بورس گفت: در برخی شرکت.های کارگزاری با کد معاملاتی اشخاص دیگر خرید و فروش می.شود؛ این کد.ها در سال.جاری شناسایی خواهند شد و درصورت مشاهده چنین مواردی کارگزاران با محرومیت مواجه می.شوند.
                    محمودرضا خواجه.نصیری در گفت.وگو با همشهری درباره کد.هایی که اصطلاحا هویت واقعی ندارند، گفت: اساسا بحث مربوط به استفاده از کد.های معاملاتی دیگران مربوط به امروز یا دیروز نیست، این موضوع از چند دهه گذشته در بورس تهران رواج داشته و تبدیل به یک فرهنگ شده است. وی افزود: به.طورسنتی یک عادت و فرهنگ قدیمی برای پنهان.کردن فعالیت.های اقتصادی در ایران وجود دارد که در تمام بخش.های اقتصادی مشاهده می.شود، ازجمله بحث مالیات که برای فرار از پرداخت مالیات، از هویت.های جعلی استفاده می.شود.


                    به گفته وی، در بازار سرمایه نیز این موضوع به شکل دیگری وجود دارد و از گذشته برخی سرمایه.گذاران به دلایل مختلف از طریق کد.های معاملاتی دیگران اقدام به خرید و فروش سهام می.کردند.وی در ادامه توضیح داد: با توجه به اجرای جدی.تر مقررات مربوط به پولشویی در بازار سرمایه از سال.جاری، این کد.ها در بازار سهام شناسایی خواهند شد و درصورت مشاهده چنین مواردی با کارگزار متخلف برخورد می.شود. خواجه.نصیری با بیان اینکه سازمان بورس قصد دارد امسال به.طور جدی این کد.ها را شناسایی و به آنها رسیدگی کند، تأکید کرد:


                    استفاده از کد معاملاتی دیگران برای خرید و فروش سهام در زمره پولشویی قرار می.گیرد و درصورت مشاهده چنین مواردی، مراتب به کمیته تخلفات ارجاع داده می.شود. وی تصریح کرد: با شناسایی همه کد.های معاملاتی درصورتی که به یک کد مشکوک شویم به.طور دقیق.تر و جزئی.تر معاملات این کد پیگیری خواهد شد و نهایتا به تمام این کد.ها رسیدگی خواهد شد.

                    ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                    نظر


                    • #70
                      کوره بلند شماره2 ذوب آهن اصفهان در آستانه تولید قرار گرفت

                      معاون بهره برداری
                      ذوب آهن اصفهان از راه اندازی کوره بلند شماره 2 این کارخانه در آینده نزدیک خبر داد.

                      به گزارش ایسنا، افضلی گفت: هم اکنون مرحله گرم شدن این کوره به پایان رسیده و آخرین مراحل تست راه اندازی آن در حال انجام است.

                      وی افزود: رگلاژهای نهایی نیز در حال اجرا است و به زودی کوره شماره 2 ذوب آهن اصفهان در مدار تولید قرار می گیرد.

                      ذوب آهن اصفهان دارای سه کوره بلند است و با راه اندازی کوره شماره 2 سالانه 1.4 میلیون تن به تولید این شرکت اضافه می شود و تحول چشمگیر اقتصادی را برای ذوب آهن به همراه دارد. هم اکنون ظرفیت تولید شرکت ذوب آهن اصفهان 3.6 میلیون تن در سال است.

                      ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                      نظر


                      • #71
                        طبق اطلاعات وصورتهای مالی میاندوره ای 3ماهه منتهی به 92،03،31(حسابرسی نشده) در خصوص شرکت ذوب آهن اصفهان با سرمایه ثبت شده 7،868،406 میلیون ریال، سود هر سهم پس از کسر مالیات 146 ریال اعلام شد. عملکرد مالی میاندوره ای 3ماهه منتهی به 92،03،31 درمقایسه با دوره 3 ماهه اول سال مالی قبل به ترتیب: فروش54درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 38 درصد افزایش، سود عملیاتی 227 درصد افزایش و سود خالص پس از کسر مالیات 219 درصد افزایش را نشان می دهد.

                        ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                        نظر


                        • #72
                          "شپاس" و تعدیل مثبت 25 درصدی
                          شرکت نفت پاسارگاد با سرمایه ای معادل با 60 میلیارد تومان برای هر سهم در سال مالی منتهی به اسفند 92 براساس عملکرد واقعی دوره 3 ماهه (حسابرسی شده) مبلغ 491 ریال سود خالص پیش بینی کرده که در دوره مورد بررسی 24 درصد از مبلغ مذکور را محقق نموده است.
                          "شپاس" که در پیش بینی قبلی عایدی خالص هر سهم را 3934 ریال اعلام کرده بود در گزارش اخیر خبر از تعدیل مثبت نزدیک به 25 درصدی داده و اعلام نموده که هيأت مديره درنظر دارد 70 درصد از سود خالص سال مالي 92 را جهت تقسيم بين سهامداران به مجمع عمومي عادي ساليانه پيشنهاد نمايد.

                          گفتنی است طبق اعلام شرکت قیمت گذاری محصولات داخلی با احتساب 17 درصد مازاد بر نرخ وکیوم باتوم و محصولات صادراتی بر اساس 25 درصد مازاد بر نرخ وکیوم باتوم بعلاوه هزینه های تبدیل محاسبه شده است و حسابرس شركت اعلام نموده 26.8 میلیون یورو تسهیلات ارزی دریافتی با نرخ ارز منشا داخلی تسعیر شده و از این بابت مبلغ 35 میلیارد تومان زیان تسعیر ارز شناسایی شده است.

                          ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                          نظر


                          • #73

                            افزایش ۲۲ برابری آبونمان مخابرات به بهانه هم.کدسازی!
                            جالب اینکه، بعد از این رایزنی.ها و ارائه پیشنهادات، تصمیم عجیبی گرفته شد که به دنبال آن مردم باید بیشتر این هزینه.ها را جبران کنند و در واقع هزینه هم.کدی از جیب مردمی پرداخت می.شود که شاید هیچ تمایلی به انجام این طرح نداشته باشند و تنها از این پس باید 900 تومان بیشتر پرداخت کنند.

                            کد خبر: ۲۹۰۰۸۸
                            تاريخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

                            با افزایش آبونمان دو جانبه مخابرات، یکی از محل هم.کدسازی و دیگری تصمیمات شورای رقابت، هزینه آبونمان مخابرات حداقل از ۶۳ تومان به ۱۴۱۰ تومان می.رسد که رشدی ۲۲ برابری را به ثبت خواهد رساند.

                            به گزارش تسنیم، هفته گذشته با اخبار متنوعی در حوزه مخابرات و ارتباطات روبرو بودیم که محور آن نیز حول دو شرکت مخابرات و همراه اول می.گشت.

                            موضوع نیز از این قرار بود که براساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با مصوبه هیات دولت دهم، مخابرات تصمیم به ادامه هم.کدسازی داخل استانی گرفت تا از این پس نرخ مکالمات شهرها و توابع نزدیک هم و داخل یک استان براساس تعرفه شهری محاسبه شود.

                            از طرفی هم رگولاتوری پیش از این تعرفه واحدی را برای مکالمات تلفن همراه دائمی بر پایه دقیقه.ای 515 ریال، قابل ارتقا تا 20 درصد در نظر گرفته بود که این تعرفه برای سیم.کارت.های اعتباری نیز طبق دستورالعمل.های پیشین موجود در پروانه اپراتورها تا 50 درصد بیش از تعرفه دائمی قابل اتخاذ است، که همراه اول اقدام به نوسازی تعرفه.های خود براساس دستورالعمل جدید کرد.

                            اما گذشته از این موضوعات، اجرای طرح هم.کدسازی تلفن.های ثابت ضرری را به شرکت مخابرات تحمیل می.کند که براساس گفته.های مدیر عامل آن، رقمی در حدود 120 میلیارد تومان می.شود و همین ضرردهی دلیلی برای جلوگیری از اجرای این طرح در آغاز اجرایش شد و تنها توانست چند استان از جمله تهران، البرز، قم را هم.کد کند.

                            مخابراتی.ها معتقد بودند تا زمانیکه محل تأمین هزینه.های هم.کدسازی از سمت دولت مشخص نشود، این طرح را معلق می.سازند و بر همین اساس وارد رایزنی با وزارت ارتباطات شدند.

                            اما جالب اینکه، بعد از این رایزنی.ها و ارائه پیشنهادات، تصمیم عجیبی گرفته شد که به دنبال آن مردم باید بیشتر این هزینه.ها را جبران کنند و در واقع هزینه هم.کدی از جیب مردمی پرداخت می.شود که شاید هیچ تمایلی به انجام این طرح نداشته باشند و تنها از این پس باید 900 تومان بیشتر پرداخت کنند.

                            اما از طرفی دیگر باید مد نظر داشت که با تعرفه واحد داخل استانی، هزینه.های تماس با شهرها و توابع کاهش پیدا می.کند و این برای کسانیکه تماس.های بین استانی ندارند بسیار قابل توجه است اما خوب برای کسانیکه تماس.هایشان بین استان.ها هم رد و بدل می.شود، هزینه.ها بیش از پیش می.شود.

                            در واقع این 900 تومان قرار است به عنوان آبونمان برای مشترکان لحاظ شود و بنابراین اگر در سررسید ماه جاری و ماه.های آینده رقم 900 تومانی را در آبونمان شهرهای هم.کد شده به جای رقم دیدیم، نباید تعجب کنیم.

                            به قولی شاید این ضرب المثل اینجا مصداق داشته باشد که "آش کشک خالته بخوری پاته، نخوری پاته"...

                            اما ای کاش موضوع به همینجا ختم شود.

                            شورای رقابت در صورتجلسه مورخ 1392/4/9 خود و بنا به پیشنهاد و درخواست پیشین مخابرات برای افزایش آبونمان در جهت پوشش.دهی بخشی از هزینه.های این شرکت، تصمیماتی را اتخاذ نمود که به شرح زیر است:

                            1.نرخ آبونمان تلفن ثابت بابت هر خط معادل هزینه 100 پالس در ماه منظور گردید. چنانچه مشترکان بیش از 100 پالس در ماه از هر خط تلفن استفاده کنند، این مبلغ به صورتحساب آنان اضافه نمی.شود و چنانچه میزان استفاده آنان کمتر از این مقدار باشد، به مأخذ 100 پالس در صورتحساب آن.ها منظور خواهد شد.

                            2.چنانچه شرکت مخابرات ایران در جهت ارتقای کارایی، نسبت به بهبود فناوری ارائه خدمات خود اقدام نماید، در صورت اثبات ارتقای کارایی، ضریب z منظور شده در دستورالعمل قیمت.گذاری مخابرات بنا به پیشنهاد شرکت مخابرات ایران، از سوی شورای رقابت مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت.

                            این یعنی اینکه مشترکان 100 پالسی و کمتر از این مقدار نیز باید با در نظر گرفتن پالس ریال (بدون حذف کد)، هزینه.ای بالغ بر 510 تومان نیز علاوه بر آن 900 تومان داشته باشند که مجموعا آبونمان به 1410 تومان می.رسد این موضوع همچنان در هاله.ای از ابهام قرار دارد! (آبونمان در گذشته 63 تومان بود)

                            زیرا مخابرات در روند حرکتی خود، گاهی شورای رقابت را محل اخذ تصمیمات نهادی تعرفه. و نرخ.گذاری دانسته و در بخشی دیگر همچون هزینه هم.کدسازی به سوی رگولاتوری رفته است! این حرکت مارپیچی، تداخل در تصمیمات نهادهای تصمیم.گیرنده را نیز به وجود می.آورد که انتظار می.رود مخابرات درباره چنین رفتارهایی توجیه منطقی داشته باشد.

                            ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                            نظر


                            • #74

                              معاون وزیر خارجه ایتالیا: خبر جدیدی دارم؛ پرونده اتمی ایران به ظریف سپرده شده
                              ایل سوله 24 اوره نوشت: لاپو پیستلي، معاون وزیر خارجه ایتالیا یکي از اولین غربي هایي است که نگاهي از داخل به ایران حسن روحاني انداخت. او براي دیداري دور روزه به ایران رفت که این اتفاق بعد از چندین سال افتاد. این نخستین بار است که یک مقام اروپایي بعد از سال ها یک دیدار رسمي از ایران انجام مي دهد. مسلما این اولین نشانه از سوي یک دولت اروپایي است که حاوي این پیام است که دوران احمدي نژاد به پایان رسیده است و از رئیس جمهور ایران انتظار تغییرات مي رود: از برنامه اتمي ایران گرفته تا ایجاد رابطه با آمریکا.


                              به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir، پیستلي مي گوید: "برداشت من این است که اتحادیه اروپا و ایتالیا باید از فضاي ایجاد شده براي برقراري مجدد روابط اقتصادي استفاده کنند. آنها باید از فضایي که از انتخاب ریاست جمهوري جدید بوجود آمده است، استفاده کنند. او رئیس جمهوري قوي است زیرا هم از جانب رهبر انقلاب ایران و هم از جانب اصلاح طلبان حمایت مي شود. احمدي نژاد هشت سال سختي را بوجود آورده بود."

                              منافع ایتالیا در اولویت است: دیپلماسي تجاري از سوي وزیر امور خارجه ایتالیا، اما بونینو، یک "اولویت" توصیف شده است.

                              پیستلي مي گوید: "ایتالیا، فرصت هاي زیادي در ایران دارد، این اولویت ها حتي فراتر از بخش هاي سنتي مثل نفت و کارخانه هاست: شاهد آن حضور شرکت هاي ایتالیایي در ایران به بهاي قرار گرفتن در برابر تحریم هاي آمریکا و اروپا است. عواقب حضور اقتصادی در ایران را به جان می خریم، حالا زمان آن رسیده است که روابط مشروع اقتصادي خود را با ایران از سر بگیریم. باید از موقعیت خود در بازار جهاني دفاع کنیم، درست مثل بقیه کشور ها. دولت روحاني که مي شود آن را فراجناحي توصیف کرد و با اینکه هیچ زني در آن وجود ندارد، ترکیبي است از محافظه کاران و اصلاح طلبان یک هدف مشخص را دنبال مي کند. روحاني گفت که تلاش مي کند که تحریم هاي اقتصادي را از میان بردارد."


                              به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir، روحاني بعنوان سرپرست سابق مذاکره کنندگان ایران، بخوبي مي داند که چطور بر سر مسئله هسته ای به توافق رسید.

                              پیستلي، مي گوید: "خبر جدید این است که پرونده اتمي ایران به وزیر امور خارجه جدید ایران، جواد ظریف، سپرده شده است اما رهبر عالی ایران نظارت کامل بر آن دارد. نتیجه مکالماتي که داشتم، دلگرم کننده بود: آنها مي گویند که آماده توافق در چارچوب پیمان منع تولید سلاح اتمي هستند."

                              وزیر امور خارجه معرفي شده، جواد ظریف، مرد تغییر است: او سفیر سابق ایران در سازمان ملل و فارغ التحصیل دانشگاه از آمریکا است. او در سال هاي 80 میلادي نقش مهمي در آزاد کردن گروگان هاي آمریکایي در لبنان داشت. او همان کسي است که بعد از جنگ در افغانستان با دولت ائتلافي کرزاي بدون حضور طالبان گفتگو کرد. افغانستان، مسئله اتمي و سوریه از موضوعاتي است که

                              پیستلي در مورد آن گفتگو کرده است: "بزودي یک یادداشت تفاهم با ایران به امضا مي رسانیم که بخصوص بعد از بازگشت نیروهاي ایتالیا از هرات در سال 2014، اهمیت زیادي دارد. در مورد گفتگو با طالبان ایراني ها تردید دارند. آنها مي گویند طالبان میانه رو و طالبان تندرو وجود ندارد و این یک برداشت کاملا غربی است."

                              پیستلي همچنین نامه نخست وزیر ایتالیا، انریکو لتا را به رئیس جمهور جدید ایران، حسن روحاني، داد و دیداري با محمد نهاوندیان، رئیس دفتر روحاني داشت. نهاوندیان یک شخصیت کلیدي است که در زمان خاتمي مشاور اقتصادي وي بود و بعد رئیس اتاق بازرگاني ایران شد. او یک عملگرا است و فارغ التحصیل اقتصاد از آمریکا است و در تهران زندگي مي کند.

                              صد روز اول، همانطور که چهره هاي دولت جدید مي گویند، مهم است: در این صد روز نباید درسیاست خارجي اشتباه کرد و مسائل داخلي هم بسیار مهم است تا این مفهوم که ایران درحال گفتگو است اما به اصول خود پایند است، القا شود. لازم به یادآوري است که "اصولگرایان" محافظه کار، اکثریت مجلس را دارند و وزیران جدید باید از این مجلس راي اعتماد بگیرند.

                              ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                              نظر


                              • #75
                                ظریف جایگزین جلیلی می شود


                                خبرنگار «انتخاب» گزارش داد: به زودی جواد ظریف ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را عهده دار خواهد شد. به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ مجمد جواد ظریف دیپلمات کارکشته ی ایرانی به زودی ریاست هیات مذاکره کننده ایرانی با گروه 5+1 را عهده دار خواهد شد.

                                پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
                                خبرنگار «انتخاب» گزارش داد: به زودی جواد ظریف ریاست هیات مذاکره کننده هسته ای ایران را عهده دار خواهد شد.
                                به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ مجمد جواد ظریف دیپلمات کارکشته ی ایرانی به زودی ریاست هیات مذاکره کننده ایرانی با گروه 5+1 را عهده دار خواهد شد.
                                پیگیری پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت ملی ایران خارج و به وزارت امور خارجه سپرده شده است.
                                این درحالیست که گفت و گوی روزهای اخیر ظریف با اشتون، یکی از نشانه های آغاز کار ظریف در این سمت مهم است.
                                قابل ذکر است، ایران تلاش دارد سطح مذاکرات هسته ای را به وزرای ارشد کشورهای غربی افزایش دهد.
                                سوابق ظریف
                                محمد جواد ظریف (زادهٔ ‎۱۷ دی ۱۳۳۸ در تهران) سیاستمدار و وزیر امور خارجه کنونی ایران است. وی سفیر و نمایندهٔ دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به مدت ۵ سال (از ۱۴ مرداد سال ۱۳۸۱ تا ۵ تیر سال ۱۳۸۶) بود. وی خود را عضو هیچیک از احزاب سیاسی ایران برنمی.شمارد.

                                ظریف در سال ۱۳۵۵ با ویزای دانشجویی به آمریکا رفت و لیسانس و فوق لیسانس روابط بین الملل در ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو گرفت. پس از گذراندن آزمون جامع دکترایش در ۱۳۶۴، اداره مهاجرت ایالات متحده، روادید او را باطل کرد. ظریف پس از آن در نمایندگی ایران در نیویورک مشغول شد و سه سال بعد از راه دور تحصیلات خود را تکمیل کرد و دکترای حقوق و روابط بین الملل در ۱۹۸۸ از دانشگاه دنور دریافت کرد.

                                وی به اقتضای حضور و همچنین فعالیت دیپلماتیک طولانی مدت در آمریکا، ارتباط گسترده.ای با جامعه آمریکا و محافل سیاسی و علمی این کشور داشته است. روزنامه هرالدتریبون، در مقاله¬ای به قلم "وارن هوگ"، به حضور گسترده محمد جواد ظریف در مجامع عمومی آمریکا اشاره می.کند:

                                ظریف در کتاب خاطراتش که به نام "آقای سفیر" منتشر شده است، درباره انتخاب او برای سمت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل می.گوید:

                                «فکر می.کنم در بهمن ماه سال ۱۳۸۰ بین من و آقای دکتر خرازی برای رفتن به نیویورک توافق صورت گرفت. ظاهرا آقای دکتر خرازی نیز همان موقع موضوع اعزام من را به رهبری هم گفته بودند. بعدها رهبری به من فرمودند که همان روز من به آقای حجازی گفتم که بهترین گزینه برای نیویورک شما هستید؛ اما بگذارید روند معمول وزارت خارجه طی شود. وقتی که رسما به ما معرفی شدید، شما هم رسما موافقت کنید... همچنین نکاتی را که برای مأموریت لازم بود یادآوری کردند. از جمله نکته.ای را فرمودند که من در همه کلاسهایم برای دانشجویان گفته.ام. به من فرمودند حتی اگر در موردی یقین داری که دیدگاهت ۱۸۰ درجه با من مخالف است، وظیفه داری دیدگاهت را بگویی. حتی ایشان مطرح کردند که این یک وظیفه شرعی است. بحمدلله من نیز همیشه این کار را انجام دادم.»

                                از دیگر سمت های وی می توان اشاره کرده به :

                                دستیار ارشد وزیر امور خارجه
                                معاون حقوقی و بین.المللی وزارت امورخارجه و مشاور سرکنسول.گری در سانفرانسیسکو
                                ریاست کمیسیون فرهنگی- یونسکو
                                ریاست کنفرانس آسیایی نژادپرستی و تبعیض نژادی
                                عضویت گروه شخصیت.های برجسته گفت و گوی تمدن.ها
                                ریاست کمیسیون خلع سلاح ملل متحد – نیویورک
                                ریاست کمیته متخصصین گفت و گوی تمدن.ها – جده
                                ریاست کمیته سیاسی دوازدهمین اجلاس سران عدم تعهد – دوربان
                                عضو گروه شخصیت.های برجسته زمامداری جهانی
                                سخنگویی هشتمین اجلاس سران کنفرانس اسلامی تهران
                                ریاست کارشناسان ارشد هشتمین اجلاس سران کنفرانس اسلامی تهران
                                ریاست کمیته سیاسی هشتمین اجلاس سران کنفرانس اسلامی تهران
                                ریاست کمیته حقوقی مجمع عمومی ۴۷ ملل متحد – نیویورک

                                نطق آتشین در مجلس

                                بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم ایران، وی محمدجواد ظریف را برای تصدی سمت وزیر امور خارجه ایران در دولتش به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. حسن قشقاوی، معاون کنسولی وقت وزارت امور خارجه، از این انتخاب استقبال کرد و عنوان کرد که کشورهایی که به دنبال گفتگو با ایران هستند، از این انتخاب استقبال کرده.اند. وی به عملکرد هنری کیسینجر، مشاور اسبق امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اشاره کرد که یک نسخه از کتاب دیپلماسی که توسط شخص وی تألیف گردیده را به ظریف هدیه داده است و در صفحه نخست آن نوشته است: «تقدیم به دشمن قابل احترام، ظریف»

                                ظریف با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در روز ۱۴ مرداد (روز بعد از مراسم تحلیف) به تشریح برنامه.های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان کمیسیون مربوطه پرداخت. وی در پاسخ به نمایندگان مجلس اظهار داشت:

                                بنده هرگز گرین.کارت نداشته.ام در حالی که ۱۰ سال است که شرایط دریافت آن را داشته.ام. فرزندانم در حالی در ایران زندگی می.کنند که می.توانستند در ایران نباشند. من هم پس از رجعت به ایران هرگز به آمریکا سفر نداشته.ام، در حالی که از سه دانشگاه معتبر آمریکا برای استادی دعوتنامه داشتم. در تمام مراحل کاری.ام نظرات مقام معظم رهبری را عملیاتی کردم، حتی اگر نظرم مخالف با نظر آقا بوده است. ما یک پیام جهانی و یک الگوی جهانی برای ملت.ها داریم و آمریکا از این پیام و الگو می.ترسد. ما باید زبان بین.المللی را بدانیم و هدف خود را با کمترین هزینه و بیشترین منافع دنبال کنیم. خودباوری و توانمندی جمهوری اسلامی قادر به برداشتن موانع از سر راه سیاست خارجی است و ضرورت آن فهم مشترک و هم.افزایی در حوزه اجراست.

                                همزمان با روز سوم بررسی کابینه دولت یازدهم، علی.اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین.الملل، ظریف را گزینه مناسب جهت تصدی پست وزیر امور خارجه معرفی کرد و مدیریت و کارآمدی.اش را در زمان همکاری مستقیم با ولایتی مورد تحسین قرار داد.
                                وی در نهایت توانست با کسب ۲۳۲ رای از ۲۸۱ رای ماخوذه (۸۲٫۵ درصد) تصدی وزارت امور خارجه دولت یازدهم رابدست بیاورد.

                                ساعاتی پس از این انتخاب، گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان و احمد داوداغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در پیما.های تلفنی جداگانه، تصدی پست وزارت امور خارجه را به وی تبریک گفتند و از وی درخواست کردند در آینده نزدیک به کشورهای متبوعشان سفر نماید.

                                ؛ ادب نیمی از عقل است ؛

                                نظر

                                پردازش ...
                                X