اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم اندازهای هفتگی - کارگزاری پرسپولیس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • چشم انداز هفتگی منتهی به 24 جولای 2015

    ارزها

    دلار: بسته شدن نرخ دلار در قیمتی پایین تر پس از معاملات رنج روز جمعه

    دلار به نظر می رسد روز جمعه پس از چندین سسشن کاری از معاملات رنج بطور وسیعی آماده پایان دادن هفته در قیمتی پایین تر باشد بطوریکه معامله گران گرفتن پوزیشن های بزرگ روی این ارز در بازار ارزی را پیش از برگزاری نشست سیاست گذاران فدرال رزرو در هفته آینده به تاخیر انداختند.
    روز جمعه، دلار در برابر ین ژاپن پولبک نمود، اما این ارز پس از آنکه داده ها نشان دادند میزان فروش خانه های نوساز در ماه ژوئن 6.8% ، ضعیف ترین مقدار در هفت ماه گذشته، افت داشته است در برابر یورو و پوند صعود کرد . این هفته اخبار محرکی کمی در بازار وجود داشت تا باعث حرکت دلار شود.
    یک ریزش در کالاهایی مانند نفت خام، که 5% کاهش بهای هفتگی را به ثبت رسانده است، از دلار در برابر دلار استرالیا و کانادا حمایت نمود. روز جمعه، دلار استرالیا تا کف قیمتی خود در شش سال گذشته در 72.59 سنت سقوط کرد، این در حالیست که دلار کانادا تا 76.31 سنت که پایین ترین سطح از سال 2004 به این سو می باشد سقوط کرده است.
    روز جمعه روپیه اندونزی تا نرخ 13412 در برابر دلار سقوط کرد، که پایین ترین سطح در تقریبا دو دهه گذشته می باشد. وون کره جنوبی این هفته تقریبا 1.7% و روز جمعه 0.7% و تا 1159.3 سقوط کرد که پایین ترین سطح در سه سال گذشته می باشد. بات تایلند تا بدترین سطح خود از سال 2009 به این سو کاهش یافت.
    تحول قابل ذکر دیگر رخ داده در این هفته برگشت در ارزش دلار نیوزلند بود. kiwi، همانطور که بطور غیر رسمی شناخته شده است، یکی از بدترین بازدهی های ارزی در برابر دلار را عجالتا بخود اختصاص داده است. اما با وجود کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی نیوزلند به نظر رسید آماده است تا هفته کاری خود را در نرخی بالاتر در برابر دلار به پایان برساند. Kiwi این هفته 1% و تا 65.84 سنت افزایش یافت.
    شاخص دلار ICE، معیاری برای سنجش قدرت دلار در برابر سبدی از 6 ارز رقیب، 0.7% از آغاز هفته به این سو و تا 97.3110 سقوط کرده است.
    این هفته دلار 0.2% از ارزش خود را در برابر ین از دست داد. این ارز اخیرا در نرخ 123.78 ین معامله شده است. در همین حال، یورو با معامله شدن در نرخ 1.0974$ در بعدازظهر روز جمعه در بازار معاملات نیویورک 1.4% در برابر دلار افزایش یافت. پوند این هفته 0.6% و تا 1.5507$ کاهش یافت.

    یورو: افت ارزش یورو به زیر 1.10 بر سر آمار بدون قدرت روند بخشی در مسکن و شاخص PMI
    EUR/USD روز جمعه با توجه به داده های بدون روند در هر دو کشور به آرامی با برگشت مقداری از افزایش های صورت گرفته در یک سسشن پیش تر، به آرامی سقوط کرد.
    این جفت ارز پیش از معامله شدن در 1.0976 با 0.0009 یا 0.08% کاهش در محدوده ای باریک بین 1.0925 و 1.0996 معامله شده است. برای این هفته یورو بیش از 1.3% در برابر طرف آمریکایی خودش افزایش یافت، همچنانکه بحران بدهی یونان تدریجا به کم شدن قدرتش ادامه می دهد.
    با توجه به آمار مثبت بخش تولیدی دلار در ساعات کاری صبحگاهی بازار ایالات متحده پیش از کاهش صعودهای صورت گرفته پیرو انتشار آمار ناامید کننده بخش مسکن تا سقف های بین روزی صعود نمود. شاخص PMI موسسه Markir در ایالات متحده برای ماه جولای تا 53.8 صعود کرد، بالاتر از 53.4 خوانده شده در سال گذشته. اگرچه، به فاصله کوتاهی بعد از آن، دلار پس از آنکه وزارت بازرگانی ایالت متحده اعلام کرد میزان فروش خانه های مسکونی نوساز در ماه ژوئن 6.8% و تا 482000 واحد کاهش یافت. قیمت های میانه مسکن در رقم 281000$ و شکننده باقی ماند.
    در جایی دیگر، هیلاری کلینتون نامزد انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری ایالات متحده روز جمعه اصلاحاتی در مالیات بر در آمد شرکتی را پیشنهاد داد، از جمله طرحی که تقریبا نرخ افزایش مالیات بر درآمد را در سرمایه گذاری های کوتاه مدت دو برابر می کند. خانم کلینتون، عضو پیشتاز حزب دموکرات، همچنین شفافیت افزایش یافته برای خرید دوباره سهام و تغییراتی در پاداش مدیریتی را پیشنهاد داد.
    در اروپا، شاخص اولیه PMI موسسه Markit مربوط به منطقه یورو در ماه جولای تا 53.7 سقوط کرد، که پایین تر از سقف 54.2 برای چهارسال گذشته در ماه ژوئن می باشد. این کاهش بازتاب یک کاهش سرعت در بخش های تولیدی و خدمات کل حوزه یورو و همچنین یک افت عمیق در اعتماد مصرف کننده بوده است.
    معامله گران ارزی در انتظار نشست هفته آتی FOMC برای اشارات بیشتر درباره زمان بندی یک افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو که بسیار هم برای این کار صبر به خرج داده است می باشد. در اوایل هفته، جیمز بولارد ریاست بانک فدرال سنت لوییز گفت شانس 50 درصدی وجود دارد که Fed نرخ بهره را در نشست ماه سپتامبر FOMC افزایش دهد. روزها بعد از آنکه خانم ژانت یلن ریاست Fed بر این موضوع تاکید نمود که شرایط در اقتصاد این کشور احتمالا باعث توجیه یک افزایش نرخ بهره در زمانی در سال جاری گردد. تقریبا یک دهه از زمانی که آخرین بار بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره خود را بالا برده است می گذرد. برای تقریبا 6 سال، از زمان پایان بحران مالی به این سو نرخ بهره کوتاه مدت در سطحی بین صفر و 0.25% باقی مانده است.
    روز جمعه، Fed اعلام نمود که این ارگان بطور ناخواسته یک پیش بینی را منتشر نمود که در آن فاش شده بود که یکی از اقتصاددانان اش افزایشی 25 واحدی در نرخ بهره در سال جاری را پیش بینی کرده بود.
    EUR/USD احتمالا از سطح حمایتی خود در 1.0808 که کف قیمتی از 20 جولای به این سو می باشد صعود کرده است و به مقاومت خود در 1.1198 رسیده ساست که سقف قیمتی از 13 جولای به این سو می باشد.
    USD/CAD پیش از سقوطی نسبتا آرام در برگشت به قیمت 1.3047 به سقفی تازه در 12 سال گذشته در 1.3102 دست یافت.

    پوند: کاهش قدرت پوند در برابر دلار بر سر آمار قدرتمند مدعیان بیکاری ایالات متحده
    روز جمعه همچنانکه گزارش قدرتمند مدعیان بیکاری ایالات متحده در سسشن قبل تقاضا برای دلار را تقویت نمود، پوند تقریبا تا کف های قیمت دو هفته اخیر خود در برابر دلار سقوط کرد، این در حالیست که آمار خرده فروشی پایین تر از انتظار از سوی بریتانیا به فشار بر روی این ارز ادامه داد.
    پس از آنکه وزارت کار ایالات متحده روز پنج شنبه گزارش داد که تعداد افراد متقاضی برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به 18 جولای از مقدار قبلی 281000 نفر به مقدار 26000 نفر تا یک کف 40 سال گذشته در 255000 نفر کاهش یافت.
    این آمار انتظارات برای یک افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک را بالا برد. ریاست فدرال رزرو خانم یلن هفته گذشته اعلام کرد که این بانک مرکزی نرخ بهره را احتمالا "در زمانی در سال جاری افزایش خواهد داد".
    در همین حال، پوند پس از آنکه آمار روز پنج شنبه نشان داد خرده فروشی بریتانیا با کمتر از پیش بینی ها ظاهر شدن برای یک افزایش 0.3 درصدی، ماه گذشته 0.2% کاهش یافته است زیر فشار نزولی باقی ماند. خرده فروشی در مقیاس سالانه پایین تر از انتظارات برای یک رشد 4.9 درصدی در ماه ژوئن 4.0% افزایش یافت.
    یورو پس از آنکه گروه تحقیقاتی Markit اعلام کرد که شاخص PMI بخش تولیدی آلمان با ناماید کردن انتظارات برای عدم تغییر، از 51.9 در ماه ژوئن تا 49.6 در ماه جاری سقوط کرد.
    شاخص PMI بخش خدمات آلمان در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش تا 53.9 از 53.8 در ماه ژوئن در ماه جولای تا 53.7 کاهش یافت.
    Markit همچنین اعلام کرد که شاخص PMI بخش تولید فرانسه از 50.7 در ماه ژوئن تا 49.6 در ماه جاری سقوط کرده است؛ در حالیکه شاخص PMI بخش خدمات از 54.1 تا 52.0 کاهش یافت.
    برای کل حوزه یورو، Markit اعلام کرد شاخص PMI Composite، که آمار بخش تولید و خدمات را به هم ترکیب می کند، از 54.2 در ماه گذشته تا 53.7 در ماه جولای کاهش یافته است.

    ادامه دارد.....

    نظر


    • کالاها

      طلا: پنجمین هفته متوالی از سقوط قیمت طلا تا نزدیکی کف های قیمتی پنج و نیم سال گذشته، پایان هفته کاری با 3% نزول

      روز جمعه فیوچرز طلا در نزدیکی یک کف قیمتی در پنج و نیم هفته گذشته معامله شد، بهمراه انتظارات درباره اینکه فدرال رزرو بزودی نرخ بهره را برای کمک به کاهش قیمت ها برای پنجمین هفته متوالی افزایش خواهد داد.
      قرارداد طلا تحویل آگوست 8.60$ یا 0.8% کاهش یافت تا در بازار Comex، که روز پنج شنبه برای نخستین بار در 11 سسشن گذشته در روند صعودی معامله شده بود در قیمت 1085.50$ در هر اونس معامله شود.
      معاملات روز جمعه پایین ترین قیمت برای پرمعامله ترین قرارداد از فوریه 2010 به این سو بود.
      طلا از جمعه گذشته به این سو بیش از 46 $ در هر اونس از ارزشش کاسته شده است. قیمت این کالا هفته قبل 2.3% سقوط کرده است.
      خانم یلن ریاست Fed اخیرا با وادار نمودن معامله گران به تعدیل انتظاراتشان برای مسیر سیاست پولی ایالات متحده و تاثیر آن بر روی قیمت طلا بر طرح بانک مرکزی جهت افزایش هزینه استقراض (نرخ بهره) در سال جاری تاکید نموده است. نرخ بهره بالاتر نیز تمایل به حمایت از دلار، که عامل کاهش طلای ارزش گذاری شده بر حسب دلار می باشد، دارد.
      طلا وقتی نرخ بهره صعود کند ایجاد در آمد نمی کند و هزینه نگهداری دارد، و برای رقابت با چنین دارایی های مرتبط و تطبیق پذیر با نرخ بازدهی مانند اوراق بهادار تکاپو خواهد نمود.
      آمار اقتصادی ایالات متحده منتشر شده در روز جمعه نشان داد که داده مقدماتی شاخص PMI بخش تولید توسط موسسه Markit از کف 53.6 در 20 ماه گذشته در ماه ژوئن به آرامی تا 53.8 در ماه جولای افزایش یافت. میازن فروش منازل مسکونی تک خانوار در ایالات متحده در ماه ژوئن با 6.8% کاهش تا نرخ سالانه 482000 واحد سقوط کرد. در برابر این کاهش، شاخص دلار ICE حدود 0.3% بالاتر معامله شد.
      دیگر فلزات با کاهش 21.3 سنتی یا 1.5 درصدی نقره تا 14.488$ در هر اونس که حدود 2.3% در مقیاس هفتگی سقوط نمود، روز جمعه از ارزششان کاسته شد.
      مس با خلوص بالا تحویل ماه سپتامبر با کمی تغییر در 2.383$ در هر پوند هفته خود را به پایان رساند، کاهشی 4.6 درصدی در مقیاس هفتگی. پلاتین تحویل ماه اکتبر با از دست دادن 2.1% از ارزشش در مقیاس هفتگی، 40 سنت و تا 980.70$ در هر اونس کاهش یافت، این در حالیست که پالادیوم تحویل سپتامبر 4.75$ یا 0.8% تا 622.60$ در هر اونس صعود کرد، با 0.6% صعود در مقیاس هفتگی.

      نفت خام: بهای نفت خام پایین ترین کف قیمتی خود در چهار سال گذشته را به ثبت رساند
      نفت خام WTI با سقوط تا کف های قیمتی در چهار ماه اخیر با توجه به افزایش قابل توجه در تعداد دکلهای نفتی ایالات متحده، کاهش اخیر خود در روز جمعه را ادامه داد.
      در بازار NYME، نفت خام WTI تحویل سپتامبر پیش از معامله شدن در قیمت 48.17، یعنی 0.29 دلار یا 0.59% پایینتر بین 47.74$ و 49.02$ معامله شد. در نقطه ای، فیوچرز بلند مدت نفت شیرین تگزاس تا پایین ترین از اوایل ماه آوریل به این سو سقوط کرد. فیوچرز نفت خام ایالات متحده در هفت سسشن از هشت سسشن معاملاتی در قیمتی پایین تر بسته شد و تقریبا 23% طی ماه گذشته کاهش یافت، همچنانکه نگرانی های مربوط به عرضه بیش از حد جهانی و پیامدهای وسیع توافق هسته ای ایران بر افت بهای این کالا تاثیرگذار بوده است.
      بهای نفت خام روز جمعه سقوط بیشتری کرد تا در قیمت 48.14$ بسته شده و کاهش قیمت بیش از 5 درصد در مقیاس هفتگی را به ثبت برساند. قیمت این کالا تقریبا 55% از قله خود در تقریبا 107$ در ماه ژوئن سال گذشته کاهش یافته است و از آنجاییکه در ماه نوامبر سازمان اوپک در سقف تولید خود قرار داشت از کف 66.15$ که در آن زمان پایین ترین قیمت قرارداد در 5 سال قبلش بود حدود 27% از ارزش خود را از دست داد.
      روز جمعهبه گفته شرکت خدمات نفتی Baker Hughes (در بازار NYSE بنام BHI) در شمارش هفتگی دکلهای نفتی، تعداد این آیتم در ایالات متحده در هفته گذشته به میزان 21 حلقه و تا 659 حلقه افزایش یافت. یک هفته قبل تر، شمارش این آیتم کاهش نسبتا کمی تا 638 را تجربه کرد. کاهش جزیی پیرو دو هفته از افزایش این آیتم، پس از 29 هفته متوالی از کاهش اتفاق افتاد. شمارش تعداد دکلهای نفتی از سطح خود در پاییز گذشته وقتی در رقم 1500 حلقه تشکیل قله داد سقوط تندی را ترتیب داده است.
      اگرچه، تحلیلگران انرژی همچنانکه تولیدکنندگان نفت از این دکلها راههای خلاقانه ای برای حفاری بهینه تر ضمن حذف تعداد کمتری از دکلهای فعال می یابند، سهم کمتری برای شمارش تعداد دکلهای نفتی در مقایسه با سالهای اخیر قایلند. اوایل هفته، تولید نفت خام ایالات متحده در حدود 9.55 میلیون بشکه در روز باقی ماند، نزدیک به بالاترین سطح تولید در بیش از 40 سال گذشته.
      با این وجود رهبران جمهوریخواه در مجلس سنای ایالات متحده آقای جان کری وزیر امور خارجه این کشور را برای پذیرش توافق بد (نامطلوب) با ایران را در هفته گذشته در وین مورد مواخذع قرار داده اند،ریاست جمهور باراک اوباما متعهد شد تا هرگونه اقدام از سوی کنگره که توافق هسته ای را محکوم نماید وتو کند. سازمان ملل و میزبان قدرتهای غربی پذیرفته اند که به مجرد تکمیل توافق محدوده وسیعی از تحریم های شدید اقتصادی بر علیه ایران را بردارند.
      این توافق بعنوان عاملی نزولی برای بهای نفت خام دیده می شود، از آنجاییکه انتظار می رود ایران چند ماه پس از از بین رفتن تحریم ها میزان صادرات خود را با رساندن به 2 میلیون بشکه در روز دو برابر نماید. بنابرگزارش ها این کشور حاضر در خلیج فارس حدود 30 میلیون بشکه نفت خام ذخیره شده و آماده برای صادرات دارد. خروج نفت خام ایران به بازارهای انرژی بهای این کالا را در بازاری که با عرضه بیش ار حد اشباع شده است حتی بیشتر کاهش خواهد داد.
      فیوچرز نفت خام روز پنج شنبه در بازار NYME در قیمت 48.45$ در هر بشکه معامله شد، این پایین ترین قیمت معامله از 31 مارس به این سو می باشد. بر این اساس، بهای نفت خام شمن رسیدن به ناحیه "بازار نزولی" بیش از 20% از سقف 61.43$ معامله شده در ماه ژوئن کاهش یافته است.

      سهام

      سقوط ارزش سهام ایالات متحده در روز جمعه برای چهارمین سسشن متوالی، بهمراهثبت بزرگترین کاهش هفتگی در چند ماه گذشته
      سهام ايالات متحده روز جمعه با برجاي گذاشتن شاخص ها با بزرگترين زيان در مقياس هفتگي در ماههاي گذشته براي چهارمين سسشن متوالي سقوط كرد.
      طي چهار هفته گذشته، سرمايه گذاران سهام را به فروش رسانده اند همچنانكه درآمدهاي نااميد كننده از سوي شركتهايي مانند Apple، Caterpillar و IBM و نيز ريزش شديد در قيمت كالاها، نگراني را درباره رشد كند در اقتصاد جهاني به بازار برگرداند.
      سرمايه گذاران همچنين با گزارش مسكن كه نشان داد ميزان فروش خانه هاي مسكوني نوساز تك خانوار در ايالات متحده تا كندترين روند در هفت ماه گذشته افت نموده است دست و پنجه نرم كرده اند، كه نشان دهنده اين است بازار مسكن ايالات متحده شايد با تمام قدرت در حال رشد نباشد.
      به گفته استراتژيست ها: Maris Ogg، رياست شركت مشاوره اي Tower Bridge Advisors عنوان مي كند بازارها در حال دست و پنجه نرم كردن با تغيير در داستان رشد جهاني هستند.
      آقاي Ogg عنوان كرد: "درآمدهاي شركتي نشان دهنده اسن هستند كه چين ديگر داراي نرخ رشد 7% نيست، و ديگر تقاضاي در حال رشد كالاها در كار نيست. بنابراين شركتهايي كه وابسته به اين رشد هستند، مانند شركتهاي مواد و صنايع در حال آسيب ديدن هستند. در همين حال، تاثير مثبت بهاي كمتر نفت خام محقق نشده است. بازارها نياز به تعديل آن انتظارات دارند."
      طبق گفته Michaele Baele مديريت عامل در Private Client Reserve در U.S. Bank economic: "مجموعه اي از درآمدهاي بدون روند و نيز نگراني ها درباره رشد اقتصادي در ايالات متحده و در جايي ديگر باعث افزايش بدبيني سرمايه گذاران شده است."
      S&P 500 با ثبت 2.2% زيان هفتگي 22.50 واحد يا 1.1% پايين تر در 2079.65 بسته شد. كاهش هفتگي براي اين شاخص پرشيب ترين نزول از ماه مارس به اين سو بوده است.
      در ميان بخش هاي مختلف اين شاخص، سهم هاي مواد بزرگترين زيان را ديدند، با كاهشي برابر با 5.5% طي هفته، اين در حاليست كه بخش انرژي 4.1% زيان را به ثبت رساند.
      Nasdaq Composite 57.78 واحد يا 1.1% تا 5088.63 افت نمود، با پايان دادن به هفته با زيان 2.3 درصدي در مقياس هفتگي. اين شاخص صنايع سنگين از سطح بي سابقه قيمت close خود كه روز دوشنبه بر جاي گذاشته شد عقب نشيني نموده است.
      ميانگين Dow Jones صنعتي با ثبت يك زيان 2.9 درصدي در مقياس هفتگي 163.39 واحد يا 0.9% تا 17568.53 افت نمود.

      خلاصه هفته:
      این هفته، هفته ای نزولي برای بازار سهام ایالات متحده بود. داوجونز 517 واحد كاهش یافته و 2.68% نزول کرد. Nasdaq Composite 2.33% برای این هفته نزول كرده و 121 واحد کاهش يافت. 500S&P به میزان 47 واحد كاهش یافت و 2.19% صعود را براي این هفته به ثبت رساند.
      در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا 2.88 % سقوط کرده و 195 واحد از ارزشش در مقیاس هفتگی كاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 326 واحد نزول به میزان 2.80% كاهش را به ثبت رساند. علاوه بر این CAC 40 فرانسه نیز 67 واحد از دست داد و در مقیاس هفتگی 1.32% از ارزشش كاسته شد.
      در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 3.04% کاهش 35$ سقوط کرد، اين در حاليست كه نفت خام نيز 3.24$ سقوط کرد و 6.33% در طول هفته از ارزشش کاسته شد.
      یورو طی هفته قبل 1.57% صعود کرد این در حالیست که ين ژاپن 0.22% بر ارزشش افزوده شد. پوند 0.68% سقوط کرد اين در حاليست كه شاخص دلار ICEنيز 0.77 % در هفته اي كه گذشت سقوط کرد.
      ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 07-27-2015, 04:51 AM

      نظر


      • چشم انداز هفتگی منتهی به 21 آگوست 2015

        ارزها

        دلار: سقوط دلار برای دومین هفته متوالی همچنانکه سرمایه گذاران درباره افزایش نرخ بهره Fed در ماه سپتامبر به شک افتادند
        روز جمعه از آنجاییکه سهام در حال کاهش ایالات متحده نوسان بازار را تا سطوح ناراحت کننده ای راند، ضمن وادار کردن سرمایه گذاران به ارزیابی دوباره انتظاراتشان برای زمان بندی نخستین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از سال 2006 به این سو دلار برای دومین هفته متوالی کاهش یافت.
        شاخص دلار ICE، معیاری که قدرت دلار را در برابر سبدی از شش ارز را می سنجد، هفته را با 1.7% در قیمت 94.9720 به پایان رساند.
        واگرایی در سیاست پولی حاکی از این است که فدرال رزرو در حال انقباضی کردن سیاست پولی خود است در حالیکه باقی ماندن دیگر بانکهای مرکزی در وضعیت تسهیلی به دلار برای افزایش طی سال گذشته کمک نمود.
        اما تلاقی رویدادهای بی ثبات کننده از جمله کاهش هفته گذشته یوآن چین، ریزش در سهام و سقوط بهای نفت خام موجب این شد استراتژیست های بازار درباره افزایش نرخ بهره در سال جاری به تردید دچار شوند.
        برخی تحلیلگران حالا بر این باورند که BoE ممکن است پیش از Fed نرخ بهره خود را افزایش دهد.
        سهام ایالات متحده روز جمعه بزرگترین کاهش دو روزه خود از زمان بحران مالی به این سو را به ثبت رسانیده است همچنانکه میانگین داوجونز صنعتی 530 واحد تا 16459 سقوط کرد.
        افزایش نرخ بهره بازگشت سرمایه در دارایی های بر اساس دلار را با جذاب تر ساختن این ارز برای سرمایه گذاران خارجی افزایش خواهد داد.
        در میان ارزهای گروه 10 (G-10)، صعودها در یورو و ین متمرکز شد، بهمراه صعود هر دو ارز با مقداری بیش از 1% در برابر دلار در روز جمعه. دلار در اواخر ساعات کاری بازار آمریکای شمالی از 123.44 ین تا 122.20 کاهش یافت، که این پایین ترین سطح در برابر ین ژاپن در تقریبا دو هفته اخیر بوده است. یورو روز پنج شنبه از 1.1215$ تا 1.1360$، بعنوان بالاترین سطح در دوماه اخیر، در برابر دلار افزایش یافت.

        یورو:
        جهش بیش از 1 درصدی یورو تا بالاترین سطح در دو ماه اخیر بر سر ریزش در بازار دارایی و سهام چین
        با عنایت به ریزش سهمگین در بازارهای دارایی و سهام جهانی از انجاییکه نگرانی ها برای یک بحران و رکود در چین برقرار شد EUR/USD برای دومین سسشن متوالی جهت حرکت تا بالاترین سطح در تقریبا دو ماه اخیر، بیش از 1% افزایش یافت.
        سهام در سطح جهانی از بعدازظهر چهارشنبه به این سو دچار کاهش شده است وقتی که FOMC با انتشار بیانیه نسبتا متمایل به کاهش نرخ بهره از نشست ماه جولای خود که اشاراتی ارایه نموده است که ضعف متداوم در اقتصاد میتواند این ارگان را وادار به موکول کردن در افزایش نرخ بهره بعد از ماه سپتامبر نماید بازارها را پر از نوسان کرد. این برگشت نزولی ترسها از کاهش رشد اقتصاد جهانی را تشدید کرده است، همچنانکه بازارها از وال استریت و بریتانیا تا چین روز جمعه پیرو کاهشهایی بیش از 10% از سقف های اخیر وارد روند اصلاحی شده اند. میانگین داوجونز صنعتی پس از بدترین نزول یک روزه اش در چهار سال اخیر، بیش از 500 واحد در سسشن روز جمعه کاهش یافته است.
        همچنانکه نرخ بازدهی به کاهش خود ادامه داد، از هم پاشیدگی دارایی ها و سهام سرمایه گذاران را وادار به خزیدن به سوی اوراق قرضه دولتی نموده است. در نتیجه، اوراق خزانه داری ایالات متحده همراستا با یکی از قویترین ماههای خود در سال با عنایت به قیمت در حال افزایش اوراق قرضه می باشد. روز جمعه، نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله بین روزی چهار واحد پایه و تا کف 2.03% سقوط کرد، که پایین ترین سطح از اواخر ماه آوریل به این سو می باشد. نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولتی در آلمان و بریتانیا نیز طی سسشن روز جمعه کاهش یافتند
        در ساعات شبانه معاملاتی، گزارشها در چین نشان داد که شاخص تولید صنعتی این کشور با سریعترین روند در بیش از شش سال گذشته کاهش یافته است، که نشان دهنده بی میلی بی امان در بخش کارخانه ای این کشور است. یک رقم مقدماتی از شاخص PMI Caixin ابتدایی چین بریا ماه آگوست تا 47.1 سقوط کرد، که این پایین ترین سطح از پایان بحران مالی به این سو بوده است. رقمی زیر 50 سیگنالی برای وضعیت انقباضی در صنعت می باشد. این رقم بطور قابل ملاحظه ای به زیر پیش بینی 47.7 تحلیلگران سقوط کرد و وقتی این شاخص تا یک کف دو سال اخیر نزول یافت، روند کاهشی ماه جولای با رقم 47.8 را ادامه داد.
        بانک خلق چین (PBOC) در تلاشی برای به حرکت درآوردن اقتصادی که در حال تجربه کمترین سطح رشد در بیش از یک دهه گذشته می باشد اقدامات محرک وسیعی را سرتاسر سال مورد تایید قرار داده است. طی چندین ماه گذشته، دولت چین نرخ بهره خود را دو بار کاهش داده است،کاهش نسبت رزرو مورد نیاز (RRR) یا مقداری که بانکها باید در ذخایر نقدی خود داشته باشند و قوانین تنظیم شده درباره تامین مالی مارجین یا معاملات سهام با سرمایه های استقراضی در تلاشهایی برای تهییج نمودن فعالیت های اقتصادی می باشد. PBOC همچنین پیش از این طی اقدامی با نگاهی بر تقویت سطوح در حال کاهش صادارت ارزش یوآن را حدودا 2% در این ماه کاهش داده است.
        یورو در برابر دلار از 1.1215$ در روز جمعه تا 1.1360 که بالاترین سطح در دو ماه اخیر می باشد افزایش یافت.

        پوند:
        بسته شدن پوند در قیمتی بالاتر در برابر دلار بر سر داده های عمدتا مثبت اقتصادی ایالات متحده و تردیدهای درباره افزایش نرخ بهره
        شکست کوتاه مدت در GBP/USD ممکن است روند حرکتی را طی کل هفته گذشته از ماه آگوست در برگرفته باشد. آیا سخنرانی های کلیدی توسط مقامات بانک مرکزی اشاره به یک روند همگرایانه BoE و فدرال رزرو برای عادی سازی سیاست پولی می باشد.
        اگرچه، انتظار می رود گزارش مقدماتی GDP بریتانیا یک افزایش 0.7 درصدی در سه ماهه دوم را نشان می دهد. توضیحات بروز شده از سوی مارک کارنی از ریاست BoE و ریاست Fed آقای استنلی فیچر تاثیر بزرگتری بر روی چشم انداز کوتاه مدت برای بازار پوند دلار داشته باشد همچنانکه شرکت کنندگان بازار توجه خود را معطوف به سمپوزیوم اقتصادی Fed در Jackson Hole در Wyoming می نمایند. افزایش بالاتر از انتظار در شاخص CPI بریتانیا ممکن است فشار فزاینده ای بر روی BoE وارد آورد تا نرخ بهره خود را از کف تاریخی اش جدا نماید، و آقای کارنی ممکن است روش تهاجمی تری در آماده سازی خانوارها و کسب و کارها در ازای نرخ بهره بالاتر را اتخاذ نماید همچنانکه بانک مرکزی تورمی سریعتر را طی باقیمانده سال برآورد می کند.
        در مقابل، بیانیه Fed از تصمیم نرخ بهره 29 جولای به این سو نشان می دهد که احتمال افزایش ماه سپتامبر همچنان بالا است همچنانکه MPC عددی در حال رشد از ریسکهای نزولی برای چشم انداز اقتصادی را مشخص می نماید. قطعا، کاهش تجدید شده در بهای انرژی ممکن است نگرانی در حال رشدی برای MPC شود همچنانکه این کمیته در تلاش فراوان برای نایل شدن به هدف 2% برای تورم شوند و کاهش در رشد اقصاد جهانی ریسک تاخیر بیشتر دوره عادی سازی را بخصوص در حالیکه ژانت یلن عجله ای برای از بین بردن سیاست نرخ بهره صفر در 17 سپتامبر ندارد باعث می شود. بنابر گفته ای، اشارات متمایل به کاهش نرخ بهره از سوی آقای فیشر ممکن است از جذابیت دلار بکاهد، و این ارز ممکن است پیش از تصمیم نرخ بهره بعدی در 17 سپتانبر همچنانکه شرکت کنندگان بازار شرط بندی های خود برای یک تغییر در سیاست پولی Fed کاهش می دهد با نوسانتی در جهت مخالف روبرو شود.
        در نتیجه، سخنرانی های جدید از سوی BoE/Fed ممکن است تا حد زیادی حرکات قیمت را در هفته پی رو به بازار دیکته نماید همچنانکه شرکت کممدگان بازار به اهمیت دادن به چشم انداز برای سیاست پولی ادامه می دهند. با این وصف، تحولات اخیر قیمت اشاره به یک پیشروی دیگر در GBP/USD دارد، همچنانکه این ارز محدوده باریک حرکتی خود را که از ماه جولای به این سو باجرا گذاشته می شکند و این جفت ارز ممکن است همچنانکه روند صعودی خود از ماه ژوئن به این سو اجرا کرند به ریتریس نزول انجام گرفته از ماه ژوئن ادامه می دهد.

        نظر


        • چشم انداز هفتگی منتهی به 12 مارس 2016

          ارزها:
          دلار: ادامه افزایش ارزش دلار با حفظ دیدگاه مثبت روی این ارز بر سر نشست پیش روی Fed
          روز جمعه از آنجاییکه این ارز به احیای خود از زیانهای برجای گذاشته پس از آنکه ماریو دراگی ریاست ECB گفت این بانک تمایلی به کاهش بیشتر نرخ بهره ندارد دلار طی معاملاتی کم فروغ ارزش خود را در برابر دیگر ارزهای اصلی بازار در منطقه صعودی حفظ نمود. یوروپس از آنکه دراگی روز پنج شنبه گفت که بانک مرکزی برآورد نکرده است کاهش نرخ بهره بیشتر ضروری خواهد بود یا خیر، اما افزود که این تصمیم می تواند تغییر نماید. اما از آنجاییکه ECB نرخ بهره پایه خود را از 0.05% تا کف بی سابقه 0% کاهش داده است تقاضا برای این ارز همچنان زیر فشار نزولی باقی ماند. این بانک همچنین نرخ بهره سپرده گذاری را بیشتر وارد منطقه منفی نمود و برابر با 0.4%- کرد و نرخ بهره بین بانکی را از 0.3% تا 0.25% کاهش داد. علاوه بر این، ECB برنامه QE خود را با افزایش 20 میلیارد یورو در ماه تا 80 میلیارد یورو بالا برد که از ماه آوریل این حجم خرید اوراق قرضه دولتی را باجرا خواهد گذاشت. طبق محاسبات رویترز و داده های CFTC منتشر شده در روز جمعه، سفته بازان دیدگاه صعودی خود روی دلار را کاهش داده و خالص خرید خود را برای چهارمین هفته متوالی تا زیر 10 میلیارد دلار پایین آوردند. ارز خالص خرید روی دلار ز 7.45 میلیارد دلار در دو هفته قبل تا 6.88 میلیارد دلار در هفته منتهی به 8 مارس کاهش یافت. گزارش ماه فوریه مشاغل ایالات متحده هفته گذشته یک افت در دستمزدها را نشان داد که با تغذیه این دیدگاه که Fed عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد گزارش قدرتمند اشتغال را تحت الشعاع خود قرار داد. از آنجایی که نگرانی ها دربار ضعف داده های اقتصادی چین تقاضا برای ارزهای ایمن نظیر ین ژاپن و فرانک سوییس را تحریک نمود ارزش دلار کاهش یافت و بازدهی ضعیف این ارز در اوایل هفته نیز ادامه یافت. در مسیر ضعیف ترین بازدهی شاخص دلار از آوریل گذشته به این سو عجالتا در ماه مارس این شاخص 2% کاهش یافته است.
          در دیگر ارزها، سرمایه گذاران پوزیشن های خالص خرید روی ین ژاپن را تا بالاتری میزان در هشت سال گذشته افزایش دادند. خالص قراردادهای خرید روی ین از 59625 در هفته پیش تا 64333 در این هفته افزایش یافت. ترسها درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نگرانی های مداوم درباره اقتصاد جهانی باعث تقویت ین شده است، ارزی ایمن که عجالتا در سال جاری 5.4% در برابر دلار ارزشش افزایش یافته است. خالص قراردادهای فروش روی یورو تا بیشترین میزان از اوایل ماه فوریه به این سو افزایش یافته است. این هفته، خالص فروش روی یورو از 68541 در دو هفته پیش تا 71907 قرارداد افزایش یافت. محاسبات رویترز برای جمع پوزیشن های دلار از پوزیشن های سفته بازان بازار بین المللی پول روی ین ژاپن، یورو، پوند و فرانک سوییس و دلار کانادا و استرالیا بدست می آید.

          ادامه دارد...
          ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 03-13-2016, 08:19 AM

          نظر


          • یورو: رشد یورو تا سقف 3 هفته ای خودش بر سر تصمیم نرخ بهره ECB
            از آنجايي كه معامله گران ارزي به شوكهاي پس از تصميم نرخ بهره ECB براي اجراي اقدامات تسهيلي گسترده در نشست حياتي در سسشن گذشته پاسخ دادند، يورو از سقف هاي سه هفته اي خود كه در سسشن هاي قبلي به آن دست يافته بود عقب نشيني كرد. اين جفت ارز پيش از معامله شدن در 1.1148 با 0.26% كاهش ارزش در سسشن معاملاتي افزايش در محدوده اي وسيع بين 1.1080 و 1.1210 معامله شد. روز پنج شنبه ارزش يورو پيرو توضحيات متمايل به افزايش نرخ بهره از سوي ماريو دراگي رياست ECBبيش از 1.6% در برابر دلار افزايش يافت كه باعث قويترين حركت يك روزه در سه ماه گذشته شد. EUR/USD در هر دو سسشن گذشته بالاي 1.11 بسته شد. پيش از افزايش روز پنج شنبه، آخرين بار آستانه حركتي را روز 22 فوريه تحت الشعاع رار داد. EUR/USD احتمالا در قيمت 1.0709 مورد حمايت قرار گرفت، كف قيمتي كه از 5 ژانويه بود و به مقاومتي در 1.1378 كه سقف ايجاد شده در 11 فوريه بود رسيد. ريزش تند و پرشيب يك روز پس از آني اتفاق افتاد كه رياست هيات مديره ECB بسته جامع محرك را در نشست روز پنج شنبه در آخرين تلاش مذبوحانه خود براي از بين بردن تهديدهاي ركود و تقويت تمايلات سرمايه گذار مورد تاييد قرار داد.
            ECB نرخ بهره بين بانكي خود را با 0.05% كاهش در عدد 0.25% قرار داد و نرخ بهره ريفاينانس خود را 0.05% و تا عدد حداقل بي سابقه صفر كاهش داد. هيات مديره همچنين نرخ بهره سپرده گذاری را با کاهش 0.1 درصدی تا 0.4%- منفی تر کرد. در همین زمان، این بانک مرکزی اندازه خریدهای ماهانه اوراق قرضه را با افزایش 20 میلیارد یورویی به 80 میلیارد یورو در ماه رساند و این برنامه را چندین ماه دیگر تا مارس 2017 تمدید نمود. ECB برنامه جامع QE را ماه گذشته بمنظور افزایش میزان عرضه نقدینگی در دسترس بانکها برای وام دادن به کسب و کارها و افراد حقیقی باجرا گذاشت. علاوه بر این، ECB سری جدیدی از عملیات های ریفاینانس بلند مدت (LTRO) را روز پنج شنبه معرفی نمود و اعلام کرد که این بانک اوراق بدهی شرکتی غیر مالی صادره توسط شرکتهای تاسیس شده در منطقه یورو را خریداری خواهد نمود. همچنین روز جمعه، داده منتشر شده توسط CFTC نشان داد که خالص پوزیشن های خرید در دلار هفته گذشته از 7.45 میلیارد دلار تا 6.88 میلیارد دلار کاهش یافته است. این گزارش چهارمین هفته متوالی را مشخص نمود که خالص قراردادهای خرید در دلار به زیر 10 میلیارد دلار کاهش یافته است.
            شاخص دلار که قدرت ارز دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی را می سنجد، با افزایشی آرام 0.18% تا 96.23 رشد کرد. از زمان تقریبی سقف های 12 ماهه در اوایل ماه فوریه، دلار بیش از 3.4% کاهش یافته است.
            سرمایه گذاران پیرو تکمیل نشست دو روزه FOMC در ماه مارس، توجه خود معطوف به تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو در چهارشنبه آتی نموده اند. در حالیکه بصورت وسیعی از FOMC انتظار می رود نرخ بهره پایه خود را بدون تغییر رها نماید، بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است راهنمایی برای روند اتخاذ سیاست انقباضی طی چند ماه آتی عرضه نماید. در ماه دسامبر، FOMC سیاست نرخ بهره صفر را که به مدت هفت سال اتخاذ کرده بود با بالا بردن 25 واحد پایه تا محدوده هدفی بین 0.25% و 0.50% به حال خود رها کرد. از آنجایی که سرمایه گزاران خارجی بمنظور سرمایه گذاری بر روی نرخ بهره بالاتر به سمت دلار روانه می شوند، هرگونه افزایش نرخ بهره توسط Fed در سال جاری بعنوان نشانه ای صعودی برای دلار دیده می شود.

            پوند: صعود قدرت پوند و حفظ موقعیت خود در سقف سه هفته ای زیر سایه حمایت داده های اقتصادی

            روز جمعه پس از آنکه داده ها نشان دادند که کسری تجاری بریتانیا در ماه ژانویه بیشتر از مقدار مورد انتظار کاهش یافته است، پوند با حرکت حول و حوش یک سقف سه هفته ای در برابر دلار تقریبا بدون تغییر بود. پوند احتمالا در قیمت 1.4115 که کف روز پنج شنبه می باشد مورد حمایت واقع شد و در قیمت 1.4409 که بعنوان سقف 19 فوریه در بالای سرش قرار دارد روبرو شد. به گفته اداره آمار ملی بریتانیا کسری تجاری این کشور از 10.45 میلیارد پوند در ماه دسامبر که ارقام آن از رقم اولیه کسری 9.92 میلیارد پوند مورد تجدید نظر قرار گرفته بود تا 10.29 میلیارد پوند در ماه ژانویه کاهش یافته است. اقتصاددانان انتظار داشتند کسری تجاری ماه ژانویه برابر با 10.3 میلیارد پوند شود. پوند پس از آنکه ماریو دراگی ریاست ECB گفت که ECB برآورد نمی کند لزومی برای کاهش بیشتر نرخ بهره وجود داشته باشد، اما افزود که این موضوع ممکن است تغییر نماید تقویت شد. توضیحات پس از کاهش نرخ بهره پایه توسط ECB از 0.05% تا عددی بی سابقه برابر با صفر ارایه شد. افرادی که بازار را زیر نظر دارند انتظار تغییری را نداشتند. بعلاوه، ECB برنامه QE خود را به میزان 20 میلیارد یورو و تا 80 میلیارد یورو تقویت کرده است که از ماه آوریل آغاز شده و باجرا گذاشته می شود. پوند استرلینگ در برابر یورو در قالب EUR/GBP به مقدار 0.60% تا 0.7780 کاهش یافت. GBP/USD پس از انتشار داده های این کشور در نزدیکی سقف های سه هفته ای موقعیت خود را حفظ نموده است.

            کالاها


            طلا: سقوط قیمت طلا تا کف یک هفته ای بر سر انتظارات برای افزایش نرخ بهره در نشست هفته آتی
            Fed
            روز جمعه با توجه به بسته شدن بسیاری از معاملات در سود از آنجاییکه سرمایه گزاران پس از آنکه ECB تقریبا تمامی ابزارهای در اختیارش را جهت تحریک رشد نااستوار در سرتاسر منطقه یورو در نشستی که بدقت زیر نظر بود بکار برد در برابر پتانسیل واگرایی در میان بانکهای مرکزی مقاومت می کنند، طلا از نزدیکی سقف های 13 ماهه سقوط کرد. در بازار Comex بخش NYME، طلا تحویل آوریل پیش از معامله در قیمت 1260.30$، با 12.50$ یا 0.98% کاهش در سسشن معاملاتی در محدوده وسیعی بین 1255.0$ و 1283.70$ در هر اونس معامله شد. در هفته ای پرنوسان برای معاملات، طلا بطور مجازی بدون تغییر بسته شد. با وجود زیان های قابل توجه در روز جمعه، طلا هنوز با 17% رشد از زمان آغاز سال جدید میلادی صعودی است. این فلز گرانبها همگام با یکی از قویترین باز شدن های قیمت در دوره سه ماهه در 30 سال گذشته می باشد. طلا احتمالا در قیمت 1063.20$ با حمایت روبرو شده است، که کف تشکیل شده از روز 4 ژانویه می باشد و با مقاومتی در 1284.70$ که سقف 3 فوریه 2015 می باشد به یکدیگر رسیده اند. ريزش تند و پرشيب يك روز پس از آني اتفاق افتاد كه رياست هيات مديره ECB بسته جامع محرك را در نشست روز پنج شنبه در آخرين تلاش مذبوحانه خود براي از بين بردن تهديدهاي ركود و تقويت تمايلات سرمايه گذار مورد تاييد قرار داد. ECB نرخ بهره بين بانكي خود را با 0.05% كاهش در عدد 0.25% قرار داد و نرخ بهره ريفاينانس خود را 0.05% و تا عدد حداقل بي سابقه صفر كاهش داد. هيات مديره همچنين نرخ بهره سپرده گذاری را با کاهش 0.1 درصدی تا 0.4%- منفی تر کرد.
            در همین زمان، این بانک مرکزی اندازه خریدهای ماهانه اوراق قرضه را با افزایش 20 میلیارد یورویی به 80 میلیارد یورو در ماه رساند و این برنامه را چندین ماه دیگر تا مارس 2017 تمدید نمود. ECB برنامه جامع QE را ماه گذشته بمنظور افزایش میزان عرضه نقدینگی در دسترس بانکها برای وام دادن به کسب و کارها و افراد حقیقی باجرا گذاشت. علاوه بر این، ECB سری جدیدی از عملیات های ریفاینانس بلند مدت (LTRO) را روز پنج شنبه معرفی نمود و اعلام کرد که این بانک اوراق بدهی شرکتی غیر مالی صادره توسط شرکتهای تاسیس شده در منطقه یورو را خریداری خواهد نمود. طلا با سقوط بیش از 10 دلار در هر اونس پیرو بیانیه پس از نشست ECB بطور وسیعی در سسشن معاملاتی روز پنج شنبه نوسان نمود. این فلز زرد رنگ پس از آنکه ماریو دراگی ریاست ECB طی یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان نمود که اگر شرایط اقتصادی باثبات گردد نیازی به کاهش بیشتر نرخ بهره با شیب تندی رالی صعودی انجام داد. سرمایه گذاران پیرو تکمیل نشست دو روزه FOMC در ماه مارس، توجه خود معطوف به تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو در چهارشنبه آتی نموده اند. در حالیکه بصورت وسیعی از FOMC انتظار می رود نرخ بهره پایه خود را بدون تغییر رها نماید، بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است راهنمایی برای روند اتخاذ سیاست انقباضی طی چند ماه آتی عرضه نماید. در ماه دسامبر، FOMC سیاست نرخ بهره صفر را که به مدت هفت سال اتخاذ کرده بود به حال خود رها کرد.

            نفت خام:
            برخورد قیمت نفت خام با سقف 11 هفته ای خودش بر سر روند صعودی قیمت
            نفت خام برنت روز جمعه در مسیر سومین صعودی هفتگی بود که مورد حمایت گزارشی خوشبینانه از سوی آزانس بین المللی انرژی قرار گرفت که می گفت بازار ممکن است به کف قیمتی خود رسیده باشد. هنوز هم، تحلیلگران هشدار می دهند که اشباع در عرضه بزرگی از نفت خام در بازار باقی مانده است و Goldman Sachs (با نماد GS در NYSE) هشدار داده است که نفت خام ایالات متحده ممکن است در ماههای پیش رو از نظر ذخایر با مرحله اشباع برسد. فیوچرز نفت خام ایالات متحده (با نماد CLc1) ساعت 14:43 دقیقه بوقت GMT ضمن برخورد به سقف سال 2016 در قیمت 38.96$ در اوایل همین روز با 95 سنت صعود از آخرین قیمت close در قیمت 38.79$ در هر بشکه معامله شده است.
            فیوچرز نفت خام برنت (با نماد LCOc1) با 80 سنت صعود در قیمت 40.85$ در هر بشکه و در مسیر سومین صعود متوالی هفتگی قرار داشت. هر دو قرارداد در بیش از 45% بالاتر از کف های پیشین خود رد سال جاری در حال معامله شدن بوده اند. به گفته IEA در گزارش ماهانه خود نفت خام احتمالا تشکیل کف داده است و اینکه قیمت حداقل شروع به تاثیر گذاشتن بر روی میزان تولید کشورهای خارج از سازمان اوپک کرده است. به گفته دفتر IEA در پاریس "نشانه های شفافی وجود دارد که نیروهای بازار در حال کار بر روی توانایی های خود و تولید کنندگان با هزینه بالاتر در حال کاهش تولید خود هستند." به گفته این گروه که سیاستهای انرژی کشورهای صنعتی را هماهنگ می کند، بر این باور هستند تولید کشورهای غیر اوپک نسبت بهپیش بینی قبلی مبنی بر کاهش 600000 بشکه ای در روز، در سال 2016 به میزان 750000 بشکه در روز کاهش خواهد یافت. این سازمان همچنین اعلام کرد بازگشت ایران به سطح صادرات پیش از تحریم بیشتر از حد مورد انتظار بصورت تدریجی در حال اتفاق افتادن است که این فشار قابل توجهی بر روی بازار نمی گذارد. با این حال، ایران در این هفته اعلام کرد تا زمانی که سهم بازارش را دوباره بدست نیاورد در هیچ طرح کاهش یا توقف تولیدی مشارکت نخواهد نمود.
            روز منابع صنعتی نیز به رویترز اعلام کردند که پمپاژ نفت خام تولیدی از کردستان عراق به بندر کیهان ترکیه ادامه پیدا کرده است. بستن خط لوله در اواسط ماه فوریه 600000 بشکه در روز از موجودی بازار را کاهش داده است. اما ممکن است اختلال بیشتری در عرضه در ماههای وجود داشته باشد، که طبق گفته منابع نزدیک به رویترز در روز جمعه نگهداری و تعیمرات میدان نفتی Buzzard بریتانیا در ماه جولای تقریبا یک ماه باعث تعطیل شدن آن خواهد شد. این میدان نفتی تقریبا 180000 بشکه در روز نفت خام تولید می کند و بزرگترین یاری دهنده به جریان نفت خام Forties می باشد، یکی از چهار نفت خامی که نفت برنت را تحت فشار نزولی قرار می دهد. به گفته IEA با این اوصاف پیش بینی صعود شدید نفت خام جهانی و سهام محصولات در نیمه نخست 2016 در محدوده 1.5-1.9 میلیون بشکه در روز را می کند، اما این در نیمه دوم سال تا 0.2 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. این تولید مازاد مقداری هشدار ایجاد نمود که یک احیای قیمت نابهنگام می تواند مانع متعادل شدن بازار گردد.

            خلاصه هفته:

            این هفته، هفته ای خوب برای بازار سهام ایالات متحده بود. داوجونز 207 واحد افزایش یافته و1.47% صعود کرد. Nasdaq Composite 0.83%برای این هفته صعود كرده و 31 واحد افزایش يافت. 500S&P به میزان 23 واحد افزایش یافت و 1.38% صعود را براي این هفته به ثبت رساند.
            در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا 0.85 % سقوط کرده و 60 واحداز ارزشش در مقیاس هفتگی كاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 8 واحد صعود به میزان 0.01% افزایش را به ثبت رساند. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 26 واحد از بدست آورد و در مقیاس هفتگی 0.51% بر ارزشش افزوده شد.
            در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 0.63% کاهش 11.7$ سقوط کرد، اين در حاليست كه نفت خام 2.19$ صعود کرد و 2.83% در طول هفته بر ارزشش افزوده شد.
            یورو طی هفته قبل 2.78% صعود کرد این در حالیست که ين ژاپن 0.22% بر ارزشش افزوده شد. پوند 0.71% سقوط کرد و شاخص دلار ICEنيز 0.22 % در هفته اي كه گذشت صعود کرد.

            توجه :
            تمامی ارزهای در مقابل دلار به درصد سنجیده می شوند.

            نظر

            پردازش ...
            X