اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم اندازهای هفتگی - کارگزاری پرسپولیس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • سهام

    قیمت close داوجونز، S&P 500 در بالاترین قیمتهای خود بر سر توافق تمدید کمک مالی به یونان
    سهام ایالات متحده روز جمعه با فرستادن S&P 500 و میانگین صنعتی داوجونز تا سطوح بی سابقه ای بر سر اخباری که وزرای اقتصاد حوزه یورو با تمدید مهت کمک مالی یونان تا یک دوره چهارماه موافقت کردند رالی صعودی کرد.
    S&P 500 با 9 سهم از 10 سهم اصلی این گروه که ساعات کاری خود را مثبت به پایان رساندند 12.85 واحد یا 0.6% تا 2110.30 صعود کرد. این شاخص پایه طی هفته 0.6% افزایش یافت.
    میانگین صنعتی داوجونز با افزودن 154.67 واحد یا 0.9% تا 18140.44 از یک زیان سه رقمی تا یک صعود سه رقمی 0.86% نوسان کرد. این شاخص برای نخستین بار در سقف بی سابقه در سال جاری بسته شد و 0.7% افزایش را طی هفته به نام خود ثبت نمود.
    نزدک کامپوزیت با افزودن 31.27 واحد یا 0.6% تا 4952 و صعود 1.3 درصدی طی هفته 0.63% برای هشتمین سشن متوالی کاری افزایش یافت. این شاخص با 4.6% صعود در مقایسه با یک افزایش .5% برای S&P 500 نسبت به سایر شاخص های موجود بازدهی و برتری بالایی داشت.
    این صعود Nasdaq با یک صعود به تعداد 8 سشن متوالی در سال گذشته همسان می باشد و به سقف میان روزی تمام دوران خود در 5132.52 که در مارس 2000 درست پیش از ترکیدن حباب dot-com به آن دست یافته شده نزدیک تر شده است. S&P 500 نیز هفته را کمی مثبت تر به پایان رساند که سومین هفته از صعود این شاخص می باشد.
    Ben Pace مسئول سرمایه گذاری در شرکت HPM Partners در نیویورک گفت، توافق یونان به سرمایه گذاران این اجازه را خواهد داد تا بر روی عوامل بنیادی که بایستی محرک بازار باشند متمرکز شوند.
    سهام ETF مربوط به Global FTSE Greece 20 10.1% جهش نموده است، این در حالیست که سهم های بانک ملی یونان موجود در بازار سهام ایالات متحده 21.7% تا 1.96$ افزایش یافته است. S&P 500 82 سقف تازه و 2 سقف جدید را در 52 هفته گذشته بر جای گذاشته است.؛ نزدک کامپوزیت 107 سقف قیمتی و 23 کف قیمتی جدید را به ثبت رسانیده است.

    خلاصه هفته گذشته:

    این هفته، هفته ای مثبت و صعودی برای بازار سهام ایالات متحده بود. با شروع از بازار سهام ایالات متحده، داوجونز 121 واحد صعود کرده و 0.67% افزایش يافت. Nasdaq Composite 1.27% صعود كرده و 62 واحد افزايش يافت. 500S&P به میزان 13 واحد صعود کرده و 0.63% رشد را براي این هفته به ثبت رساند.
    در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا با 1.28% صعود 87 واحد بر ارزشش افزوده شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 87 واحد صعود به میزان 0.80% افزایش يافت. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 1.50% بدست آورده و در مقیاس هفتگی 71 واحد بر ارزشش افزوده شد.
    در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 1.95% سقوط قیمت 24$ از ارزشش كاسته شد این در حالیست که نفت خام 3$ سقوط كرد و 5.44% در طول هفته کاهش یافت.
    یورو طی این هفته 0.09% کاهش يافت در حالیکه ین 0.17% از ارزشش کاسته شد. پوند 0.01% صعود كرد ضمن اینکه شاخص دلار ICE این هفته 0.01% در برابر 6 ارز اصلی رقیبش نزول کرد.

    نظر


    • چشم انداز هفتگی منتهی به 27 فوریه 2015

      ارزها


      دلار:
      برجای گذاشته شدن صعود در مقیاس ماهانه توسط دلار پس از یک ماه حرکت جانبی این ارز
      شاخص دلار پس از طی ماه فوریه در وضعیت جانبی همچنانکه سرمایه گذاران در انتظار نشانه های بیشتری درباره زمانبندی حرکت بعدی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می باشند در مقیاس ماهانه صعود برجای گذاشت.
      برای ماه فوریه، شاخص 0.4% افزایش یافت. دلار بر سر این انتظارات که Fed امسال برای کاهش نرخ بهره اقدام خواهد نمود همچنانکه دیگر بانکهای مرکزی مهم دنیا، بخصوص ECB و BoJ که سیاست فوق انبساطی را دنبال می کنند بطور مستمر در اکثر ماههای سال 2014 صعودی بود. با افزایش صورت گرفته در ماه فوریه، شاخص دلار از 31 دسامبر سال گذشته به این سو 5.5% افزایش داشته است.
      دلار بر سر تجدید نظر پایین تر از انتظار صورت گرفته در GDP سه ماهه چهارم ایالات متحده اندکی حمایت شد. وزارت بازرگانی نرخ رشد سالانه را در عدد 2.2% ثابت نگه داشت، که ا برآورد اولیه 2.6% پایین تر بود اما بالای پیش بینی های انجام گرفته بای تجدید نظر 2 درصدی بود.
      مارشال گیتلر، استراتژیست در شعبه لندن IronFX گفت، دلار روز پنج شنبه پس از آنکه شاخص Core CPI ایالات متحده بیشتر از عدد مورد انتظار افزایش یافت جهشی صعودی نمود، این در حالیست که یک سقوط در شاخص تورم ضمن ضدرت بخشیدن به تصور Fed درباره اینکه بازار کار در حال بهبود است رشد واقعی دستمزد را تقویت نمود.
      Jane Foley استراتژیست ارزی در Rabobank گفت؛ ریاست فدرال رزرو ژانت یلن این هفته هشدار داد رشد دستمزد همچنان بی جان و کم قدرت است و این مقدار تورم زیر هدف بلند مدت Fed باقی می ماند.
      شاخص دلار که قدرت دلار را در برابر سبدی متشکل از 6 ارز بر وزن بیشترین معامله انجام شده می سنجد، 0.23% تا 95.13 کاهش یافت.
      EUR/USD 0.20% تا 1.1220$ صعود کرد. یورو پس از آنکه داده مقدماتی نشان داد که شاخص تورم آلمان این ماه با عبور از انتظارات برای یک افزایش 0.7%، پس از یک کاهش 1.1 درصدی در ماه ژانویه 0.9% صعود کرد. دلار در برابر ین جایگاه خودش را حفظ نمود که در قالب USD/JPY در 119.36 قرار داشت و در برابر فرانک سوئیس در قالب USD/CHF 0.48% تا 0.9484 نزول نمود.
      دلار استرالیا، نیوزلند و کانادا بطور وسیعی صعودی باقی ماند، که در قالب AUD/USD 0.24% تا 0.7823 صعود نمود، در قالب NZD/USD 0.41% تا 0.7563 افزایش یافت، این در حالیست که USD/CAD 0.42% تا 1.2463 کاهش یافت.

      نظر


      • یورو: برخورد یورو به پایین ترین قیمت در یکماه گذشته پس از گزارشهای اقتصادی بدون گرایش نزولی یا صعودی از سوی ایالات متحده
        دلار استرالیا، نیوزلند و کانادا بطور وسیعی صعودی باقی ماند، که در قالب AUD/USD 0.24% تا 0.7823 صعود نمود، در قالب NZD/USD 0.41% تا 0.7563 افزایش یافت، این در حالیست که USD/CAD 0.42% تا 1.2463 کاهش یافت.
        طی یک گزارش تجدید نظر شده، دانشگاه میشیگان اعلام کرد شاخص تمایلات مصرف کننده اش با عبور از انتظارات برای یک افزایش تا 94.0 از 93.6 در ماه ژانویه تا 95.4 در این ماه افزایش یافته است.
        UoM همچنین اعلام کرد که شاخص انتظارات تورمی برای 12 ماه آتی در ماه فوریه بدون تغییر در سطح 2.8% باقی ماند.
        بطور جداگانه ای، اتحادیه بنگاه داران املاک اعلام کرد که میزان پیش فروش منازل مسکونی با عدم ناتوانی در عبور از انتظارات برای یک افزایش 2.0 درصدی در ماه ژانویه 1.7% افزایش یافت. ارقام ماه دسامبر نسبت به پیش بینی قبلی برای 3.7% افت با یک کاهش 1.5 درصدی مورد تجدید نظر قرار گرفت.
        داده ها همچنین نشان دادند که شاخص PMI شیکاگو از 59.4 در ماه ژانویه تا یک مقدار حداقل 45.8 در 5.5 سال گذشته در ماه فوریه سقوط کرد. تحلیل گران انتظار داشتند این شاخص در ماه فوریه تا 58.0 کاهش یابد.
        این گزارش به فاصله کوتاهی پس از آن اعلام شد که اداره تحلیلهای اقتصادی اعلام نمود که GDP ایالات متحده کمتر از برآوردهای اولیه برای یک نرخ رشد 2.6% اما بالاتر از انتظارات برای 2.1% رشد به میزان 2.2% در سه ماهه چهارم 2014 رشد یافته است.
        در حوزه یورو، داده های مقدماتی نشان داد که شاخص تورم آلمان با رد شدن از انتظارات برای یک افزایش 0.7%، پس از یک کاهش 1.1 درصدی در ماه ژانویه، 0.9% در ماه فوریه افزایش یافته است.
        داده ها همچنین نشان دادند که هزینه کرد مصرف کننده فرانسه با عدم ناتوانی در عبور از انتظارات برای یک سقوط 0.5 درصدی 0.6% در ماه گذشته افزایش یافته است. ارقام ماه دسامبر از برآورد قبلی برای یک افزایش 1.5% تا یک صعود 1.6% مورد تجدید نظر قرار گرفت.
        EUR/USD از قیمت 1.1245، سقف قیمتی سسشن فاصله گرفت تا در طول ساعات معاملات صبحگاهی با 0.08% کاهش به 1.1189 برخورد کند. این جفت ارز احتمالا در 1.1097 بعنوان کف روز 26 ژانویه با حمایت و در 1.1380 بعنوان سقف روز پنج شنبه با مقاومت روبرو شود.
        یورو در برابر پوند در قالب EUR/GBP موقعیت خود را در قیمت 0.7263 حفظ نمود.

        پوند:
        افزایش در ارزش پوند بر سر ارقام ضعیف GDP ایالات متحده و ارقام PMI
        روز جمعه، پس از آنکه رشته ای از داده های ناامید کننده در روز پنج شنبه که سطح خوشبینی را درباره قدرت احیای اقتصادی این کشور را خدشه دار نمود همچنانکه سرمایه گذاران در اواخر روز بر روی انتشار گزارشهای تازه اقتصادی ایالات متحده متمرکز شدند، پوند در برابر دلار کاهش یافت.
        پس از آنکه وزارت کار ایالات متحده روز پنج شنبه گزارش داد که هفته گذشته تعداد افراد پرکننده درخواست مزایای بیکاری از میزان 282000 نفر مورد تجدید نظر قرار گرفته هفته پیش از آن به میزان 31000 تا 313000 نفر افزایش یافته است، میزان تمایلات بسوی دلار در وضعیت آسیب پذیری باقی ماند.
        داده ها همچنین نشان داد که شاخص CPI ایالات متحده در مقایسه با برآوردها برای یک کاهش 0.6 درصدی ماه گذشته 0.7% کاهش یافته است، این در حالیست که میزان Core CPI که باستثنای هزینه های مواد غذایی و انرژی می باشد، بالاتر از انتظارات برای یک افزایش 0.1 درصدی به میزان 0.2% در ماه ژانویه صعود نمود.
        از دیدگاه خوشبینانه تر، وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که کل سفارشات کالاهای بادوام بالاتر از انتظارات برای یک افزایش 1.7 درصدی، به میزان 2.8% در ماه گذشته افزایش یافته است، این در حالیست که میزان Core این داده که بدون آیتم های پرنوسان حمل و نقل لحاظ می شود، در ماه ژانویه با عدم توانایی در برآورده ساختن پیش بینی ها برای یک افزایش 0.5 درصدی، 0.3% افزایش یافت.
        پوند به داده های روز پنج شنبه که نشانگر این بود که GDP بریتانیا بدون تغییر نسبت به یک برآورد اولیه و مطابق با انتظارات در سه ماه پایانی 2014 0.5% افزایش یافته است واکنش کوچکی نشان داد. اقتصاد بریتانیا در سه ماهه قبل از آن 0.7% رشد داشته است.
        رشد اقتصادی سالانه بریتانیا بدون تغییر نسبت به انتظارات اولیه و مقدماتی 2.7% در سه ماهه منتهی به دسامبر افزایش یافته است. اقتصاد بریتانیا با نرخ سالانه 2.6% در سه ماهه سوم 2014 افزایش یافته است.
        GBP/USD در طول ساعات کاری صبح بازار اروپا، به کف سسشن در 1.5405 برخورد نمود، این جفت ارز متعاقبا در قیمت 1.5390 با کاهش 0.11 درصدی وارد وضعیت تراکمی شد. پوند احتمالا در 1.5332، بعنوان کف 23 فوریه و در 1.5552، بعنوان سقف روز پنج شنبه با مقاومت روبرو خواهد شد.
        پوند استرلینگ در قالب EUR/GBP با صعودی 0.33% تا 0.7293 در برابر یورو نزولی بود.

        نظر


        • کالاها

          طلا: صعود طلا به قیمتی بالاتر، اما با اینحال ماه فوریه را 5% پایین تر به پایان رساند
          روز جمعه با توجه به داده های اقتصادی بدون روند مشخصی از سوی ایالات متحده و دلار با وضعیت نسبتا نزولی قیمت طلا برای سومین روز متوالی افزایش یافت.
          اگرچه برای ماه فوریه، طلا پیرو افزایش های بی سابقه در ماه ژانویه بیش از 5% سقوط کرد. طلا نخستین ماه سال جاری را 8% بالاتر با یکبار دستیابی به 1300$ به پایان رساند. سرمایه گذاران طلا در ماه ژانویه بواسطه بالاترین افزایش در قیمت طلا در سه سال گذشته سود بردند.
          با اینحال قیمت با توجه به انتظارات برای یک افزایش نرخ بهره قریب الوقوع سقوط کرده است. در اوایل هفته گذشته، شهادت متمایل به کاهش نرخ بهره ژانت یلن ریاست Fed نشان داد که بانک مرکزی ممکن است در ماههای پیش رو در صورتی که دستمزدها افزایش یابد و تورم به هدف 2% Fed نزدیکتر شود نرخ بهره را بالا ببرد.
          معامله گران همچنان جهت حرکت دلار را زیر نظر دارند، و به شدت درباره زمانبندی افزایش نرخ بهره Fed فکر کرده و از تاثیر موج اخیر داده های اقتصادی ایالات متحده در جستجوی خود برای سنجیدن ظاهر جذاب این فلز کاسته اند.
          وزارت بازرگانی اعلام کرد، روز جمعه پس از آنکه انتشار داده های اقتصادی بدون روند خاصی از سوی ایالات متحده دلار تضعیف شد. GDP سه ماهه پایانی 2014 با نرخ 2.2% افزایش یافت، که پایین تر از برآورد اولیه 2.6% بود. در سه ماهه سوم، اقتصاد ایالات متحده با نرخ 5% رشد کرده بود.
          در بخش Comex بازار NYME، فیوچرز طلا تحویل آوریل با 0.1% افزايش در 1211.70$ در هر اونس تروی قرار داشت. فیوچرز طلا روز جمعه در ساعات کاری صبح بازار ایالات متحده به بالاترین سقف خود در 1219.20$ دست یافت.
          فیوچرز طلا احتمالا در 1177.80$، بعنوان کف 5 ژانویه با حمایت و در 1215.30$ بعنوان سقف 20 فوریه با مقاومت روبرو شود.
          علاوه برای، فیوچرز نقره تحویل می با0.037$ یا 0.22% سقوط قیمت در 15.813$ در هر اونس تروی قرار داشت، فیوچرز مس تحویل می با 0.008 یا 0.29% تا 2.687$ در هر پوند افزایش یافت.

          نفت خام:
          نفت خام بزرگترین افزایش بها از ماه ژوئن به این سو در مقیاس ماهانه را تجربه کرد
          نفت خام با ثبت نخستین ماه از افزایش از ژوئن سال گذشته به این سو هنگامی که بهای نفت خام شروع به کاهش طولانی مدت خود نمود ماه فوریه را بالاتر از 49$ در هر بشکه به پایان رساند. پس از کاهش های صورت گرفته طی 7 ماه گذشته، فیوچرز نفت خام با ثبت بزرگترین درصد صعود ماهانه خود در تقریبا 6 سال گذشته برگشت نمود.
          طبق گزارش وال استریت ژورنال، بهای روزانه نفت خام در 25 روز از 38 روز کاری بیش از 2% در جهتی صعودی و نزولی نوسان نمود. نوسانهای بزرگ باعث شد شاخص نوسان نفت خام CBOE در هفته های اخیر صعود شدیدی را به ثبت برساند.
          فیوچرز نفت خام روز پنج شنبه تا 48.15$ در هر بشکه کاهش یافت، یک روز پس از آنکه EIA در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که ذخایر نفت خام ایالات متحده هفته گذشته 8.4 میلیون بشکه افزایش یافته است. EIA انتظار داشت در پیش بینی هفتگی اش این افزایش 4.0 میلیون بشکه باشد.
          نفت خام تحویل آوریل در NYME بیش از 2.80% یا 3.3% و بعبارتی 1.59$ برای معامله شدن در قیمت 49.76$ در هر بشکه افزایش یافت. قیمت ماه جاری بر پایه قراردادهایی با نزدیکترین فاصله به تاریخ انقضا 3.2% صعود کرد. برای آن هفته قیمت 2.1% نزول داشت.
          نفت خام برنت ماه آوریلدر بازار فیوچرز ICE لندن 2.53$ یا 4.2% افزایش یافت تا سسشن کاری روز جمعه را در قیمت 62.58$ در هر بشکه به پایان برساند. در مقیاس ماهانه، قیمت پایه نفت خام اروپا 18.1% افزایش یافت که بزرگترین افزایش ماهانه برای یک قرارداد ماهانه از می 2009 به این سو، از هنگامی که برنت تقریبا 29% بر قیمت خود افزود بوده است. برای هفته ای که گذشت، قیمت 3.9% افزایش یافت. برنت و WTI هر دو کاهشهایی را طی هفته ماه گذشته بر جای گذاشته است.
          در بازار NYME، نفت WTI تحویل آوریل 2.65% یا 1.27$ تا 49.45$ در هر بشکه افزایش یافت. افزایش تند و تیز روند نوسانات فرار قیمت را ادامه داد، همچنانکه قیمت بطور چشمگیری طی چندین هفته دچار تزلزل شده است.
          علاوه براین، گاز طبیعی 1.26% یا 0.034 واحد تا 2.732$ صعود کرد.
          بهای نفت خام بیش از 50% از ماه ژوئن به این سو افت کرده است، چهارمین کاهش بزرگ برای نفت خام طی دوره ای شش ماهه.

          سهام


          حرکت جانبی قیمت سهام ایالات متحده با اینحال صعودهایی بزرگ در مقیاس ماهانه

          بازارهای ایالات متحده پس از برجای گذاشتن بالاترین صعودهای ماهانه در بیش از دو سال گذشته ماه فوریه را در نزدیکی سقفهای بی سابقه ای به پایان رساند.
          S&P 500 6.25 یا 0.3% پایین تر در 2104.73 هفته را به پایان رساند و 0.3% زیان طی هفته گذشته را به ثبت رساند. اگرچه این شاخص طی ماه گذشته 5.5% پیشروی داشت، که بهترین افزایش ماهانه از اکتبر 2011 به این سو بوده است.
          شاخص Dow Jones ضمن به پایان رساندن هفته در وضعیتی flat و بدون روند 82.04 واحد یا 0.5% تا 18132.38 افت نمود. این شاخص 5.7% افزایش را طی ماه گذشته به ثبت رساند، که بزرگترین درصد افزایش از ژانویه 2013 به این سو بوده است. Nasdaq Composite 24.36 واحد یا 0.5% تا 4936.53 کاهش یافت و طی هفته گذشته نسبتا بالاتر قرار داشت. افزایش ماهانه 7.1 درصدی بهترین حرکت صعودی ماهانه از ژانویه 2012 به این رو به ثبت رساند.
          پس از اعلام برنامه های کاهش میزان سرمایه گذاری بدترین بازدهی روز مربوط بود به شرکت Southwestern Energy، که 1.21$ یا 4.5% از دست داد و تا 25.14 سقوط کرد. شرکت هولدینگ JC Penney نیز پس از بر جای گذاشتن کف چشمگیر فروش در سه ماهه چهارم 6.80% یا 0.62 واحد تا 8.50 نزول کرد. Weight Watchers Internationa نیز در میان بزرگترین بازندگان روز بود، با 35.38% یا 6.23 افت تا 11.33$.
          بدترین بازدهی روز در اختیار شرکت Catamaran بود، که 1.21$ یا 4.59% از دست داد و تا 25.14$ سقوط کرد. Monster Beverage نیز بزرگترین سهم صعودی در NASDAQ بود.

          خلاصه هفته گذشته:


          این هفته، هفته ای بدونی روندی خاص برای بازار سهام ایالات متحده بود. با شروع از بازار سهام ایالات متحده، داوجونز 7 واحد سقوط کرده و 0.04% کاهش يافت. Nasdaq Composite 0.16% صعود كرده و 8 واحد افزايش يافت. 500S&P به میزان 5 واحد سقوط کرده و 0.25% کاهش را براي این هفته به ثبت رساند.
          در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا با 0.46% صعود 32 واحد بر ارزشش افزوده شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 351 واحد صعود به میزان 3.18% افزایش يافت. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 2.49% بدست آورده و در مقیاس هفتگی 120 واحد بر ارزشش افزوده شد.
          در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 1.95% سقوط قیمت 9$ بر ارزشش افزوده شد این در حالیست که نفت خام 2$ سقوط كرد و 3.53% در طول هفته کاهش یافت.
          یورو طی این هفته 1.59% کاهش يافت در حالیکه ین 0.53% از ارزشش کاسته شد. پوند 0.01% صعود كرد ضمن اینکه شاخص دلار ICE این هفته 1.06% در برابر 6 ارز اصلی رقیبش نزول کرد.

          نظر


          • چشم انداز هفتگی منتهی به 6 مارس 2015

            ارزها

            دلار: جهش ارزش دلار تا بالا ترین سقف های خود در 11 سال گذشته بر سر گزارش درخشان اشتغال در ایالات متحده
            روز جمعه پس از آنکه آمار nfp ماه فوریه اداره کار از انتظارات فراتر رفت شاخص دلار برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و یورو تا پایین ترین سطح خود در 11 سال گذشته در برابر دلار افت نمود.
            شاخص دلار، معیار قدرت دلار در برابر سبدی از شش ارز رقیب، روز جمعه را با 1.3% صعود تا 97.63 افزایش یافت که بالاترین سطح این شاخص در بیش از 11.5 سال گذشته بوده است.
            نرخ برابری دلار در برابر یورو بیش از نیمی از ارزش شاخص را شامل می شود. افزایش های صورت گرفته در روز جمعه شاخص را تا بالاترین مقدار سالانه خود از مارس 1985 به این سو رانده است.
            یورو پس از سقوط تا پایین ترین سطح از سال 2003 به این سو در 1.0839$ پس از انتشار گزارش اشتغال در معاملات اخیر خود در 1.0844$ قرار داشت. این ارز به نرخ 1.1030$ در اواخر روز پنج شنبه معامله شده است. یورو از آنجاییکه ECB آماده می شود تا در روز 9 مارس خرید ماهانه 60 میلیارد یوروی اوراق بدهی خصوصی و دولتی بعنوان بخشی از برنامه محرک 1.1 تریلیون یورویی اعلام شده در ماه ژانویه را آغاز نماید پس از ثبات نسبی در ماه فوریه این هفته در برابر دلار کاهش یافت.
            شاخص دلار، که قدرت دلار را در برابر سبدی از 6 ارز بر اساس میزان معامله شدنشان می سنجد، با 1.13% افزایش در 97.49 قرار داشت.
            یورو تا پایین ترین کف های قیمتی خود در 11.5 سال گذشته افت نموده است، که در قالب EUR/USD با 1.31% کاهش در 1.0883 قرار داشت. دلار در برابر ین و سوئیس فرانک در ارزش بالاتری قرار داشت، که در قالب USD/JPY با 0.81% افزایش در 121.11 قرار داشت و در قالب USD/CHF با 0.80% صعود تا 0.9818 افزایش یافت پوند استرلینگ تا حداقل کفهی قیمتی خوددر 1 ماه گذشته سقوط کرد، با 1.08% کاهش در قالب GBP/USD تا 1.5081. AUD/USD با 0.55% کاهش در 0.7739 قرار داشت و NZD/USD با 1.22% کاهش تا 0.7393 نزول کرد، این در حالیست که USD/CAD 0.87% پیشروی نمود تا در قیمت 1.2595 معامله شود.

            نظر


            • یورو: سقوط یورو تا پاین ترین کفهای خود در یک دهه گذشته در برابر دلار بر سر داده اشتغال ایالات متحده
              از آنجاییکه معامله گران بازار ارزی برای واگرایی اتفاق افتاده که ممکن است پیرو آغاز برنامه محرک در اروپا بهمراه احتمال افزایش نرخ بهره در ایالات متحده بیاید اهمیت قایل شده اند یورو در برابر دلار برای سومین روز متوالی تا پایین ترین قیمت خود در 11 سال گذشته سقوط کرد.
              روز جمعه، یورو برای نخستین بار از سال 3002 به این سو به زیر 1.09 در برابر دلار کاهش یافت. از آنجاییکه ECB آماده آغاز برنامه 60 میلیارد یورویی QE خود در روز دوشنبه می شود، کاهش ارزش این ارز ادامه می یابد. ماریو دراگی ریاست ECB روز پنج شنبه اعلام کرد که برنامه خرید اوراق قرضه تا سپتامبر 2016 یا در صورتی که این بانک مرکزی به نرخ تورم هدف 2 درصدی خود نزدیک نشود فراتر از نیز بطول خواهد انجامید.
              برنامه های خرید اوراق قرضه، مانند QE توسط سیاست گذاران بعنوان راهی برای تحریک اقتصاد با رشد بخشیدن به قیمت بازاری اوراق قرضه دنبال می شود. هنگامی که قیمت اوراق قرضه افزایش یابد، نرخ بازدهی ضمن کاهش نرخ وام رهنی و دیگر وام ها کاهش پیدا می کند.
              یکی از اهداف مورد نظر در اجرای حجم عظیمی از چاپ پول ارزان این است که این اقدام ارزش یورو را در برابر دیگر ارزها در بازار مبادلات ارزی کاهش می دهد. ارزش یورو نیز بیش از 1% در برابر ین و 0.85% در برابر دلار استرالیا سقوط کرد.
              روز جمعه پیرو انتشار داده مثبت اشتغال ایالات متحده ارزش دلار در برابر یورو افزایش یافت. ایالات متحده 295000 شغل در ماه فوریه افزود، مطابق آمار اداره کار ایالات متحده، که بیشتر از 55000 شغل بالاتر از پیش بینی های انجام شده برای این ماه و رقم 239000 ماه فوریه بود. در همین حال از آنجاییکه نرخ بیکاری از 5.7% تا 5.5% سقوط کرده است، رشد اشتغال بطور میانگین طی 3 ماه گذشته 288000 بوده است.
              EUR/USD در ساعات پایانی معاملات بازار ایالات متحده با 0.0186 یا 1.69% کاهش در قیمت 1.0841 بسته شد. این جفت ارز در ساعات ابتدای صبح بازار ایالات متحده پیش از افت 0.0 درصدی همزمان با انتشار گزارش بالاتر از انتظار اشتغال ایالات متحده به سقف روزانه 1.0979 دست یافت.

              پوند: افت پوند تا حداقل کف قیمتی خود در 4 هفته گذشته در برابر دلار پس از انتشار داده اشتغال ایالات متحده

              استرلینگ روز جمعه پس از گزارش قدرتمند اشتغال ایالات متحده با افت تا پایین ترین کفهای قیمتی خوددر 4 هفته گذشته سقوط تندی در برابر دلار نمود، بهمراه نگرانی هایی درباره احتمال برهم خوردن انتخابات ماه می بریتانیا که بر روی شاخص تمایلات نیز تاثیر گذار است.
              صعود پوند در برابر یورو از آنجایی سرچشمه گرفته است که اختلافهای موجود در نرخ بهره این دو کشور به نفع پوند تمام شده است بهمراه آماده شدن ECB برای اجرای برنامه خرید 1100 میلیارد یورویی اوراق قرضه اش.
              معامله گران گفته اند، فاصله ایجاد شده بین نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولتی در بریتانیا و 10 ساله در آلمان با تقویت پوند به بالاترین میزان خود از سال 1997 به این سو دست یافته است.
              با اینجال در ساعات کاری بعدازظهر روز جمعه، حرکت تند دلار توجهات بازار را معطوف خود ساخت. این ارز پس از آنکه گزارش nfp 295000 شغل ایجاد شده در ماه فوریه را بنمایش گذاشت به بالاترین ارزش خود در برابر سبدی از ارزها در 11.5 سال گذشته برخورد نمود، که بخوبی بالاتر از پیش بینی های انجام شده برای یک افزایش 24000 شغلی قرار داشت.
              ارزش پوند در برابر دلار بر سر حمایت کسب شده از سوی آمارهای مثبت اقتصادی در ایالات متحده طی چند هفته گذشته افزایش یافت. این صعودهای انجام شده در پوند انتظارات برای احتمال یک افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره در بریتانیا را زنده نگاه داشت
              استرلینگ پیرو افتی 2.3 درصدی که بزرگترین کاهش هفتگی از اواخر سال 2011 به این سو می باشد طی هفته با 1% کاهش در برابر دلار در نرخ 1.5077$ قرار داشت. این ارز در برابر یورو با وجود معامله شدن در قیمت 72 پنس بعنوان بالاترین قیمت از دسامبر 2007 به این سو از ارزش بالاتری برخوردار بود. استرلینگ در برابر یورو از ارزش بالاتری برخورد بود، بهمراه کاهش EUR/GBP به میزان 0.18% تا 0.7222.

              نظر


              • چشم انداز هفتگی منتهی به 13 مارس 2015

                ارزها

                دلار:
                عبور شاخص دلار از عدد تاریخی 100برای نخستین بار از سال 2003 به این سو
                از آنجاییکه انتشار آمار ضعیف از سوی ایالات متحده خوشبینی درباره قدرت اقتصاد این کشور را خنثی نموده و بر روی میزان تقاضا برای دارایی های پر ریسک فشار نزولی وارد آورد، ارزش دلار روز جمعه تا بالاترین قیمت های خود در 11.5 سال گذشته در برابر سبدی از دیگر ارزهای عمده بازار افزایش یافت.
                وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که شاخص بهای مصرف کننده با مخدوش نمودن انتظارات برای یک صعود 0.3 درصدی، پس از یک کاهش 0.8% در ماه ژانویه، ماه گذشته 0.5% سقوط نمود.
                میزان Core این داده که باستثنای مواد غذایی، انرژی و تجارت می شود نیز در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش 0.1 درصدی و پس از یک کاهش 0.1% در ماه قبل از آن، در ماه فوریه 0.5% کاهش یافت.
                طی گزارشی جداگانه، دانشگاه میشیگان اعلام کرد که شاخص تمایلات مصرف کننده این دانشگاه نسبت به رقم 95.4 در ماه فوریه شمن ناامید کردن انتظارات برای یک صعود تا 95.5 تا پایین ترین میزان خود در چهارماه گذشته در 91.2 در ماه فوریه سقوط نمود. دانشگاه میشیگان همینطور اعلام نمود که انتظارات تورمی برای 12 ماه آتی از 2.8 در ماه فوریه تا 3.0% در ماه مارس افزایش یافته است.
                پس از آنکه ECB روز دوشنبه بعنوان بخشی از یک برنامه خرید دارایی ها به میزان 60 مییارد یورو در ماه شروع به خرید اوراق بهادار نمود یورو همچنان زیر فشار نزولی باقی ماند.
                از آنجاییکه گروه وزرای اقتصاد ناجیه یورو به گفتگوهای خود در بروکسل برای بحث درباره یافتن یک مجموعه از اصلاحات از سوی یونان بعنوان بخشی از برنامه بررسی کمک مالی به این کشور ادامه دادند نگرانی ها درباره وضعیت یونان نیز بر روی یورو فشار نزولی وارد آورد. نخست وزیر یونان آلکسیس تسیپارس روز پنج شنبه اعلام نمود که این کشور قادر خواهد بود حتی درصورتی که اعتباردهندگان کمک مالی به این کسور ارایه ندهند مسئولیت های مالی خود را بانجام برساند.
                شاخص دلار که قدرت دلار را در برابر سبدی از شش ارز عمده بر اساس میزان معاملات انجام شده بر روی آنها می سنجد، با 1.12% صعود تا 100.24 که قویترین سطح از سپتامبر 2003 به این سو می باشد افزایش یافت.
                EUR/USD 1.34% و تا حداقل قیمت خود در 12 سال گذشته یعنی 1.0490 کاهش یافت. علاوه براین، دلار در برابر ین در قالب USD/JPY در نرخ 121.25 قرار داشت و در برابر فرانک سوئیس در نرخ بالاتری قرار داشت که در قالب USD/CHF با 0.64% صعود تا 1.0087 افزایش یافت. استرلینگ نزول کرد و در قالب GBP/USD با 1.02% کاهش تا یک کف قیمتی در 4.5 سال گذشته در 1.4730 سقوط کرد.
                AUD/USD با 1.08% کاهش تا یک کف قیمتی تقریبا در 6 سال گذشته در 0.7623 سقوط نمود، این در حالیست که NZD/USD 0.88% تا 0.7325 برگشت نزولی نمود. USD/CAD 0.93% برای معامله در یک سقف قیمتی 1.2803 در 6 سال گذشته افزایش یافت.

                ادامه دارد...

                نظر


                • یورو: سقوط یورو تا پایین ترین کفهای قیمتی در 12 سال گذشته در برابر دلار همچنانکه بانکهای مهم دنیا چشم انداز خود درباره یورو را کاهش می دهند
                  از آنجاییکه انتشار پایین تر از انتظار گزارشهای اقتصادی ایالات متحده تمایلات ریسک پذیری را خنثی نموده و از آنجاییکه نگرانی ها درباره نتیجه گفتگوها درباره کمک مالی یونان همچنان بر سر جای خود باقیست یورو روز جمعه بیش از 3% از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد تا نزدیک به پایین ترین قیمتهای خود در 12 سال گذشته معامله شود.
                  وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که شاخص بهای مصرف کننده با مخدوش نمودن انتظارات برای یک صعود 0.3 درصدی، پس از یک کاهش 0.8% در ماه ژانویه، ماه گذشته 0.5% سقوط نمود.
                  میزان Core این داده که باستثنای مواد غذایی، انرژی و تجارت می شود نیز در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش 0.1 درصدی و پس از یک کاهش 0.1% در ماه قبل از آن، در ماه فوریه 0.5% کاهش یافت.
                  طی گزارشی جداگانه، دانشگاه میشیگان اعلام کرد که شاخص تمایلات مصرف کننده این دانشگاه نسبت به رقم 95.4 در ماه فوریه شمن ناامید کردن انتظارات برای یک صعود تا 95.5 تا پایین ترین میزان خود در چهارماه گذشته در 91.2 در ماه فوریه سقوط نمود.
                  دانشگاه میشیگان همچنین اعلام نمود که انتظارات تورمی برای 12 ماه آتی از 2.8 در ماه فوریه تا 3.0% در ماه مارس افزایش یافته است.
                  علاوه بر این، پس از آنکه ECB روز دوشنبه بعنوان بخشی از یک برنامه خرید دارایی ها به میزان 60 مییارد یورو در ماه شروع به خرید اوراق بهادار نمود یورو همچنان زیر فشار نزولی باقی ماند.
                  از آنجاییکه گروه وزرای اقتصاد ناجیه یورو به گفتگوهای خود در بروکسل برای بحث درباره یافتن یک مجموعه از اصلاحات از سوی یونان بعنوان بخشی از برنامه بررسی کمک مالی به این کشور ادامه دادند نگرانی ها درباره وضعیت یونان نیز بر روی یورو فشار نزولی وارد آورد.
                  نخست وزیر یونان آلکسیس تسیپارس روز پنج شنبه اعلام نمود که این کشور قادر خواهد بود حتی درصورتی که اعتباردهندگان کمک مالی به این کسور ارایه ندهند مسئولیت های مالی خود را بانجام برساند.
                  EUR/USD 1.34% و تا حداقل قیمت خود از ژانویه 2003 به این سو یعنی 1.0490 کاهش یافت. این در حالیست که GBPUSD پیش از آنکه هر دو ارز یک احیای طبقه بندی شده آرام را داشته باشند با 0.94% کاهش تا 1.4700 بعنوان پایین ترین سطح از ژوئن 2010 به این سو معامله شد. یورو در اواخر روز پنج شنبه در قیمت 1.0634$ معامله شد، این در حالیست که پوند در نرخ 1.4849$ معامله شد. یورو در برابر پوند موقعیت خود را حفظ نمود و در قالب EUR/GBP در قیمت 0.7143 قرار داشت.

                  پوند:
                  افت ارزش پوند در روز جمعه تا سطوح حداقل در 20 ماه گذشته از آنجاییکه ارزش سهام بریتانیا سقوط می کند
                  روز جمعه از آنجاییکه دلار از گزارش ناامید کننده خرده فروشی ایالات متحده در سسشن گذشته و از آنجاییکه سرمایه گذاران چشم بر داده های بعدی ایالات متحده که در ادامه روز منتشر می شد داشتند، پوند تا حداقل کفهای قیمتی خود در 20 ماه گذشته در برابر دلار سقوط کرد.
                  دلار بر سر گزارش روز پنج شنبه که از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده منتشر شد و نشاندهنده این بود که خرده فروشی در ماه فوریه و برای سومین ماه متوالی از کاهش خود 0.6% سقوط کرده است. اقتصاددانان افزایشی 0.3 درصدی را پیش بینی کرده بودند.
                  در همین زمان وزارت کار گزارش داد که تعداد افراد متقاضی استفاده از مزایای بیکاری هفته گذشته با 36000 نفر کاهش تا 289000 نفر سقوط کرد که نشاندهنده این است که احیا در بازار کار در حال ادامه تقویت مسیر خود می باشد.
                  پوند روز پنج شنبه پس از آنکه دفتر آمار ملی بریتانیا اعلام کرد کسری تجاری کالای این کشور از 9.93 میلیارد پوند در ماه دسامبر تا 8.41 مییارد پوند در ماه ژانویه کاهش یافت، که این ارقام از برآورد قبلی کسری تجاری 10.15 میلیارد پوند مورد تجدیدنظر قرار گرفتند.
                  منطقه یورو بزرگترین شریک تجاری بریتانیا است. یورو تمسال تقریبا 8% در برابر پوند افت نمود. یورو در EURGBP در روز جمعه در مقایسه با نرخ 70.62 پنس در روز پنج شنبه به ارزش 71.37 پنس خریداری می شد.
                  استرلینگ در GBPUSD در زمان بسته شدن بازار اروپا به نرخ 1.4745$ معامله می شد، این نخستین بار است که پوند به نرخی زیر 1.48 از ژوئن 2010 به این سو معامله می شود یورو در EURGBP در مقایسه با عددی حدود 70.62 پنس در روز پنج شنبه، روز جمعه به قیمت 71.37 پنس مقایسه می شود.

                  نظر


                  • کالاها

                    طلا: مقاومت و ایستادگی طلا بالای 1150$، اما همچنان زیر نظر برای کاهش در مقیاس هفتگی
                    از آنجایی که داده های اقتصادی انتظارات برای یک افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا ماه ژوئن را خنثی نمود طلا روز جمعه با یافتن حمایتی موقعیت خود در بالای سطح 1150$ را در هر اونس حفظ نمود، اما قیمت 1% در هفته قبل کاهش یافت که بواسطه افزایش در ارزش دلار بود.
                    صعودهای اولیه طلا باعث شد پس از آنکه داده ها نشان دادند شاخص بهای تولید کننده ایالات متحده بیش از انتظار سقوط کرد کاهش زیادی نیابد. شاخص تمالات مصرف کننده دانشگاه میشیگان در ماه مارس در رقم 91.2 منتشر شد، که این بدترین رقم خوانده شده از ماه نوامبر به این سو بود.
                    صبح روز جمعه، پس از آنکه یک گزارش منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده نشان داد که بهای تولید کننده بریا ماه فوریه به میزان 0.5% کاهش یافته است قیمت فیوچرز طلا به آرامی افزایش یافت. پیش از این، اقتصاددانان یک افزایش 0.3 درصدی پیرو یک افت تقریبا 1% را در ماه پیش از آن یعنی ژانویه پیش بینی کرده بودند.
                    طلا بین نزولهای (نوسانهای) بزرگ و کوچک در حرکت بود. طلای ماه آوریل 50 سنت برای معامله در قیمت 1152.40$ در هر اونس در بازار Comex صعود کرد. برای این هفته، این فلز حدود 1% زیان را به نام خود ثبت نمود.
                    نقره ماه می 2.2 سنت یا 0.1% تا 15.494$ در هر اونس سقوط کرد، تقریبا 2% پایین تر برای این هفته. در معاملات دیگر فلزات، پلاتین ماه آوریل 30 سنت افزایش یافت تا در قیمت 1115.20$ در هر اونس بسته شود، این در حالیست که پالادیوم ماه ژوئن 1.75$ یا 0.2% تا 788.70$ در هر اونس افزایش یافت. هر دو قرارداد برای این هفته شاهد زیان هایی نزدیک به 4% بودند.
                    مس تنهای فلز اصلی در بازار Comex بود که برای این هفته افزایش یافت. مس ماه می در قیمت 2.6635$ در هر پوند معامله شد، نیم سنت افزایش در ازای سسشن معاملاتی جهت به حساب آوردن یک افزایش تقریبا 2.2 درصدی برای این هفته.

                    نفت خام:
                    کاهش بهای نفت خام به زیر 45$ و در نزدیکی کف قیمتی خود در 1 سال گذشته
                    از آنجاییکه یک گزارش ماهانه از سوی آژانس انرژی IEA نگرانی ها درباره اینکه اشباع عرضه نفت خام و کاهش ظرفیت ذخایر در ایالات متحده ممکن است باعث تضعیف بیشتر بهای نفت خام گردد فیوچرز نفت خام روز جمعه سقوط تندی را تجربه کرد تا کاهشی هفتگی تقریبا 10% را به ثبت برساند.
                    پس از آنکه معاملات در بازار Nymex روز جمعه پایان یافت، وزارت انرژی ایالات متحده برنامه خودش برای خرید تا 5 میلیون بشکه نفت خام برای ذخایر استراتژیک پتروشیمی خود را اعلام کرد. قیمت در معاملات الکترونیک به بالای 45$ در هر بشکه بازگشت.
                    در بازار ICE، نفت خام برنت تحویل ماه آوریل 3.70% یا 2.13 تا 55.15$ در هر بشکه سقوط کرد. در قیمت بسته شدن روز جمعه، اختلاف بین قیمت پایه نفت خام بین المللی و ایالات متحده به بالای 10$ در هر بشکه افزایش یافت – بالاتر از سطح 8.7$ در آغاز هفته.
                    طبق گزارش IEA، سطوح عرضه نفت خام ایالات متحده نشانه های کمی از برگشت از سقف های بی سابقه خود را نشان می دهد. در سراسر کشور ذخایر نفت خام به 448.9 میلیون بشکه رسید که بیشترین میزان در بیش از 80 سال گذشته می باشد.
                    بهای نفت خام تحویل ماه آوریل 2.21$ یا 4.7% برای معامله در 44.84$ در هر بشکه در بازار NYME سقوط کرد. قیمت هفته کاری را با زیانی 9.6 درصدی به پایان رساند. نفت خام آوریل در بازار فیوچرز ICE لندن 2.41$ یا 4.2% کاهش یافت تا در قیمت 54.67$ در هر بشکه معامله شود، بهمراه 8.5% کاهش در قرارداد با نزدیک ترین ماه انقضا برای این هفته.
                    علاوه بر این، سوخت بازار Nymex تحویل ماه آوریل 4.7 سنت یا 2.6% تا 1.762$ در هر گالن سقوط کرد، آماده ثبت زیانی بیش از 6% برای این هفته. نفت گاز تحویل ماه آوریل 6.6 سنت یا 3.7% تا 1.713$ در هر گالن سقوط قیمت داشت، کاهشی بیش از 8% برای این هفته. قرارداد گاز طبیعی تحویل ماه آوریل کمتر از 1 سنت و تا 2.727$ در هر میلیون BTU سقوط قیمت داشت. این کالا شاهد کاهشی تقریبا 4 درصدی بود.

                    سهام

                    سقوط ارزش سهام ایالات متحده و شاخص های مهم بازار و پایان دادن هفته با زیان و کاهش
                    از آنجاییکه انتظارات برای یک افزایش نرخ بهره تا اواسط سال جاری افزایش یافته است هفته ای متلاطم پر از نوسانهای وحشیانه در بازار ارزها برپا شده بود، بهمراه افزایش ارزش دلار تا سقف های چندین ساله در برابر یورو.
                    گزارش ها از یک اشباع در عرضه و تولید افزایش یافته باعث شد بهای نفت خام از آنجاییکه این کالا کاهش قیمت سختی را با عنایت به ارزش بیشتر دلار تجربه کرده بود طی هفته تقریبا 10% کاهش یابد. داده های اقتصادی ضعیف تر از انتظار به خلق و خوی نزولی وال استریت افزود و باعث کاهش بیشتر آن گردید.
                    S&P 500 12.55 واحد یا 0.6% پایین تر در 2053 بشته شد و 0.9% طی هفته از ارزش خود را از دست داد. سهم های بخش انرژی با 2.8% سقوط طی هفته پرچم دار سهم های نزولی بود. میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) 145.91 واحد یا 0.8% تا 17749.31 افت نمود و یک نزول 0.6 درصدی طی هفته را به نام خود به ثبت رساند. Nasdaq Composite روز انتهایی هفته را با 21.53 واحد یا 0.4% کاهش در 4871.76 به پایان رساند و 1.1% طی هفته کاهش یافت.
                    روز جمعه داده شاخص تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان تا پاین ترین سطح خود از ماه نوامبر به این سو افت کرد. جدای این موضوع، با وجود نخستین افزایش در هزینه های سوخت از تابستان گذشته به این سو، بهای تولید کننده در ایالات متحده برای چهارمین ماه متوالی در فوریه سقوط کرد، عمدتا بدلیل یک افت تند و تیز در گروه پرنوسان معاملات خرده مارجینی.
                    بهترین بازدهی سسشن کاری در DJIA مربوط به شرکت مایکروسافت با 0.88% یا 0.36 واحد افزایش برای معامله در قیمت 41.38 در زمان بسته شدن بود. در همین حال، شرکت اینتل 0.42% یا .013 واحد برای بسته شدن در قیمت 30.93 بر ارزشش افزوده شد و UnitedHealth Group Incorporate با 0.30% یا 0.35 واحد افزایش در اواخر ساعات معاملات در قیمت 115.23 قرار داشت.
                    بهترین بازدهی ها در NASDAQ Composite شرکت Amarin بود که 21.58% تا 2.90$ افزایش یافت، Seanergy Maritime Holdings Corp که 16.87% برای معامله در قیمت 0.900 صعود کرد و Micron Technology که 2.48% برای بسته شدن در قیمت 28.71$ افزایش یافت.
                    در بازار مبادلات سهام NYSE سهام نزولی بر سهام صعودی با نسبت 2082 به 720 از نظر تعداد غالب بودند. در بازار مبادلات سهام نزدک 1652 سهم نزولی و 1129 سهم صعودی بودند، این در حالیست که 4 سهم بدون تغییر بودند.

                    خلاصه هفته گذشته:


                    این هفته، هفته ای منفی و نزولی برای بازار سهام ایالات متحده بود. با شروع از بازار سهام ایالات متحده، داوجونز 108 واحد سقوط کرده و 0.60% کاهش يافت 1.12% نزول كرده و 55 واحد کاهش يافت. 500S&P به میزان 18 واحد سقوط کرده و 0.88% کاهش را براي این هفته به ثبت رساند.
                    در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا با 2.47% نزول 171 واحد از ارزشش کاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 351 واحد صعود به میزان 3.0.4% افزایش يافت. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 0.92% بدست آورده و در مقیاس هفتگی 46 واحد بر ارزشش افزوده شد.
                    در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 3.19% سقوط قیمت 38$ از ارزشش کاسته شد این در حالیست که نفت خام نیز 5.76$ سقوط كرد و 11.35% در طول هفته کاهش یافت.
                    یورو طی این هفته 3.16% کاهش يافت در حالیکه ین 0.48% از ارزشش کاسته شد. پوند نیز 2.24% نزول كرد ضمن اینکه شاخص دلار ICE این هفته 2.25% در برابر 6 ارز اصلی رقیبش صعود کرد.

                    نظر


                    • چشم انداز هفتگی منتهی به 20 مارس 2015

                      ارزها

                      دلار: دلار در ارزشی بسیار بالاتر در برابر یورو در پایان هفته از آنجاییکه توضیحات ارایه شده توسط Fed بر روی دلار فشار نزولی وارد می آورد
                      دلار روز جمعه سقوط تندی نمود و با کمک به شکل گرفتن رالی در سهام وال استریت و نفت خام بزرگترین کاهش هفتگی خود در برابر یورو را در بیش از 3 سال گذشته بر جای گذاشت.
                      Nasdaq روز جمعه بالاترین قیمت بسته شدن خودش را در 15 سال گذشته بر جای گذاشت و افزایش ارزش در مقیاس هفتگی به میزان 3.2% را در بر داشت.
                      دارایی های پرریسک تر مانند سهام هفته ای پرقدرت را در کل در بر داشتند که عمدتا بدلیل بیانیه سیاست پولی Fed در روز چهارشنبه بود، که لحنی با تمایل بیشتر به سمت کاهش نرخ بهره از آنچه معامله گران انتظار داشتند در بر داشت. به نظر رسید که بحث Fed بر خلاف افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن می باشد.
                      شاخص دلار بیش از 20% از اواسط 2014 به این سو افزایش یافته است. قدرت دلار برای مدتی ارزش سهام ایالات متحده را به وضعیت شناوری برد زیرا این ارز بعنوان گواهی از یک اقتصاد در حال قدرت گرفتن ایفای نقضش کرده است ، اما اخیرا در این باره نگرانی ها بابت تاثیری که می تواند بر روی سود شرکتهای چندملیتی داشته باشد وجود داشته است.
                      فیوچرز نفت خام ایالات متحده نخستین پیشروی هفتگی در برابر پنج هفته گذشته از نزول را داشته است، و S&P 500 روز جمعه به سومین هفته از حرکت نزولی خود رسید. یورو بزرگترین جهش هفتگی خود در برابر دلار را رد بیش از 3 سال گذشته بر جای گذاشت، این در حالیست که شاخص دلار از طرف بزرگترین افت در مقیاس هفتگی از سال 2011 به این سو صدمه دید.
                      شاخص دلار با نماد DXY، که قدرت دلار در برابر سبدی متشکل از ارزهای اصلی را می سنجد، 1.37% افت نمود، که برزگترین کاهش یک روزه از سپتامبر 2013 به این سو می باشد. یورو 1.4% و تا 1.0811$ افزایش یافت، و ارزش ین 0.61% در برابر دلار صعود نمود.
                      میانگین صنعتی داوجونز 168.36 واحد یا 0.94% تا 18127.39 افزایش یافت، S&P 500 با نماد SPX، 18.82 واحد یا 0.9% تا 2108.09 افزایش یافت و Nasdaq Composite 34.04 واحد یا 0.68% تا 5026.42 صعود کرد.
                      در بخش فلزات گرانبها، طلا و نقره هر دو برای سومین سسشن متوالی صعود کردند، این صعود نیز بواسطه کاهش ارزش دلار بود. قیمت طلا 1% افزایش یافت این در حالیست که نقره 3.9% جهش قیمتی داشت. مس 3.3% افزایش قیمت را در بر داشت.

                      یورو:
                      صعود یورو تقریبا به میزان 1.5% در برابر دلار پس از توضیحات Fed
                      EUR/USD از آنجاییکه یورو روزها پس از آنکه نرخ برابری این دو ارز اجتناب ناپذیر به نظر رسید تقویت شدیدی را در برابر دلار تجربه نمود مسیر نوسانی بی سابقه خود را روز جمعه ادامه داد.
                      دو روز پس از آنکه توضیحات نسبتا متمایل به کاهش نرخ بهره از سوی ژانت یلن ریاست Fed باعث کاهش فزاینده ارزش دلار گردید، یورو روز جمعه بیش از 1.5% در برابر رقیب آمریکایی خودش افزایش یافت تا هفته را در نرخ 1.0824 به پایان برساند. هفته گذشته در همین زمان، یورو ضمن دستیابی به پایین ترین نرخ در 11 سال گذشته تا 1.05 کاهش یافت.
                      با این وجود، یلن به این موضوع اشاره نمود که Fed می تواند نرخ بهره را در نزدیکترین زمان ممکن و در ماه ژوئن بالا ببرد، ایشان هنوز به نظر می رسید که لحنش متمایل به کاهش نرخ بهره بهمراه پیش بینی مبنی بر نرخ تورم و رشد GDP پایین تر بود. بانک مرکزی ایالات متحده همچنین پیش بینی نمود که نرخ بهره با روندی آرام و کندتر از آنچه انتظار می رفت افزایش خواهد یافت.
                      پیش از این، یورو بر سر افزایش نرخ بهره در ایالات متحده همزان با آغاز برنامه QE 60 میلیارد یورویی ماهانه ECB طبق آنچه انتظار می رفت در مسیر نزولی و سقوط شدیدی قرار داشت. در برنامه QE، سیاست گذاران بمنظور بالا بردن پای پولی در سیستمی گسترده تر اوراق بهادار را با پولهای تازه چاپ شده خریداری می کنند. برنامه های QE تمایل به بالا بردن قیمت بازاری اوراق قرضه دارند . هنگامی که قیمت اوراق قرضه افزایش یابد، نرخ بازدهی با پایین آوردن نرخ وامهای رهنی و دیگر وامها کاهش می یابد.
                      ماه گذشته، از آنجاییکه نرخ بازدهی در اوراق بهادار ایالات متحده ضمن کاهش اوراق قرضه کشور آلمان افزایش ناگهانی و شدید یافت اختلاف بین نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده و آلمان به بالاترین میزان خود در 25 سال گذشته دست یافت. در روزهای اخیر، با این وجود، نرخ بازدهی در اوراق بهادار ایالات متحده در جهت مخالف حرکت کرده است. روز جمعه، همچنانکه نرخ اوراق 10 ساله 0.049 و تا 1.92 افت نمود، اوراق 30 ساله ایالات متحده 0.035 و تا 2.503 و اوراق 2 ساله 0.036 و تا 0.581 کاهش شدید یافتند، نرخ بازدهی اوراق بدهی خارجی ایالات متحده سقوط کرد.
                      از آنجاییکه آنجلا مرکل صدراعظم آلمان در گفتگوهای مربوط به بسته کمک مالی حوزه یورو به آتن موضعی سخت در برابر یونان بخود گرفت، یورو در پایان هفته رالی خود را ادامه داد. خانم مرکل شرایط سخت گیرانه ای برای اینکه یونان بسته حیاتی کمک مالی را از سوی اعتبار دهندگانش دریافت نماید را تنظیم نمود، با تاکید دوباره بر این موضوع که این بسته تنها در صورتی تایید خواهد شد که اتحادیه یورو لیستی از اقدامات اصلاحات اقتصادی را که یونان تمایل به ارایه آن در مدت کوتاهی داشته باشد را دریافت نماید.
                      یک روز پس از آنکه اوراق قرضه 10 ساله یونان تا بالاترین نرخ خود در 2 سال گذشته در 12.2% افزایش ناگهانی یافت، روز جمعه 54 واحد و تا 11.1 افت نمود. شاخص دلار که قدرت این دلار در برابر سبدی از 6 ارز اصلی را می سنجد، بیش از 1.40% و تا 98.05 سقوط نمود.

                      پوند: حفظ موقعیت پوند در برابر دلار پس از انتشار داده میزان استقراض بخش دولتی
                      پوند روز جمعه پس از داده مثبت استقراض بخش دولتی موقعیت خود را در برابر دلار حفظ نمود، ضمن اینکه شاخص تمایلات بر روی دلار پس از بیانیه اخیر سیاست پولی فدرال رزرو همچنان آسیب پذیر باقی ماند.
                      طی گزارشی دفتر آمار ملی بریتانیا اعلام کرد که خالص استقراض بخش دولتی تا 6.22 میلیارد پوند در ماه فوریه افزایش یافت، کمتر از افزایش مورد انتظار تا 7.70 میلیارد پوند. ارقام ماه ژانویه برآورد قبلی مبنی بر کاهش 9.41 میلیارد پوندی تا 8.93 میلیارد پوند افت کرد.
                      در همین حال، دلار پس از آنکه Fed روز چهارشنبه اشاره کرد که رشد اقتصادی ایالات متحده متعادل شده و اینکه نرخ بهره با سرعتی کمتر از پیش بینی قبلی افزایش خواهد یافت همچنان شکننده باقی ماند.
                      طی یک بیانیه پیرو نشست سیاست پولی، بانک مرکزی ایالات متحده نیز پیش بینی خود برای رشد و تورم را اعلام کرد.
                      Fed عبارت "صبور" بودن را بر سر زمانبندی افزایش نرخ بهره کنار گذاشته است، اما این را افزود که تغییر در راهبرد پیش رو بدین معنی نبود که درباره زمانبندی برای افزایش نرخ بهره تصمیم گرفته است.
                      پس از آنکه رهبران اتحادیه اروپا اعلام کردند که یونان جهت برقراری یک برنامه جدید اصلاحات برای تثبیت کمک مالی اضافی لازم جهت جلوگیری از ورشکستگی مالی این کشور در روزهای پیش رو توافق کرده است یورو مقداری مورد حمایت بازار واقع شده است.
                      پوند در برابر یورو کاهش یافت، که در قالب EUR/GBP با 0.29% صعود تا 0.7245 افزایش یافت.

                      ادامه دارد...
                      ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 03-22-2015, 08:02 PM

                      نظر


                      • کالاها

                        طلا: ادامه افزایش قیمت طلا تا بالاترین قیمت در دو هفته اخیر و صعود 3% بر سر ضعف دلار
                        از آنجاییکه توضیحات متمایل به کاهش نرخ بهره از سوی ریاست فدرال رزرو ژانت یلن در ابتدای هفته به فشار آوردن بر روی دلار در حال نزول ادامه داد فیوچرز طلا روز جمعه بعدازظهر تا نزدیکی یک سقف قیمتی در دو هفته اخیر افزایش یافت.
                        در حالیکه فدرال رزرو وضعیت خود بر باقی ماندن بر برنامه زمانبندی برای افزایش نرخ بهره را از میان برداشت، خانم یلن به نظر رسید لحنی متمایل به کاهش نرخ بهره بهمراه پیش بینی هایی جهت نرخ تورم و رشد GDP را داشت. بانک مرکزی ایالات متحده همچنین پیش بینی نمود که نرخ بهره با روندی آرام و کندتر از آنچه انتظار می رفت افزایش خواهد یافت.
                        در هند، فیوچرز طلا به میزان 60 روپیه تا 26315 روپیه در ازای 10 گرم با توجه به تقاضای پایین تر از سوی جواهر فروشان و خرده فروشان سقوط نمود. کاهش معتدل یک روز پس از آنکه طلا به میزان 293 روپیه یا 1.14% در بازار مبادلات کالاهای چندگانه افزایش یافت هند بزرگترین خریدار فلزات گرانبها در جهان است.
                        طلا تحویل آوریل در بازار Comex 15.60$ یا 1.3% افزایش یافت تا در قیمت 1184.60$ در هر اونس معامله شود. قیمت طلا بر پایه پرمعامله ترین قراردادها افزایش هفتگی 2.8% را به ثبت رساند. این قراردادها در بالاترین سطح خود از 5 مارس به این سو معامله شد. نقره ماه می 76.9 سنت یا 4.8% جهش نمود تا در قیمت 16.888$ در اونس پایان یابد، با افزایش قیمتی بالاتر از 9% برای هفته.
                        در معاملات بازار Comex، پلاتین تحویل آوریل 21.60$ یا 1.9% تا در قیمت 1141.20$ در هر اونس افزایش یابد، با افزایش 2.3% برای این هفته، این در حالیست که پالادیوم ماه ژوئن 13.3.$ یا 3.8% تا 779.10$ در هر اونس افزایش یافت، با کاهشی حدود 1.2% برای هفته. مس ماه می 10.1 سنت یا 3.8% تا 2.761$ در هر پوند بر ارزشش افزوده شد، با تقریبا 3.5% رشد برای هفته.

                        نفت خام: صعود بهای نفت خام تا نخستین افزایش هفتگی در پنج هفته گذشته

                        از آنجاییکه یک افت در ارزش دلار و کاهش دیگری در تعداد تاسیسات نفتی به قیمتها در ثبت نخستین افزایش در مقیاس هفتگی در پنج هفته گذشته کمک نمود فیوچرز نفت خام روز جمعه رالی کرد.
                        مطابق آمار ارایه شده توسط FctSet، برپایه پرمعامله ترین قراردادها، فیوچرز نفت خام شاهد حدودا 3.9% افزایش در هفته گذشته بود. قرارداد ماه آوریل نسبت به معاملات یک هفته قبل تقریبا 1.9% صعود داشته است.
                        برنت خام ماه می در بازار مبادلات فیوچرز ICE لندن با 89 سنت یا 1.6% صعود در قیمت 55.32$ در هر بشکه به پایان رسید و افزایشی بیش از 1% را در مقیاس هفتگی بر پایه پرمعامله ترین قراردادها را به ثبت رساند.
                        شاخص دلار ICE برای هفته قبل 2.2% پایین تر معامله می شد. از آنجاییکه حرکت واحد دلار می تواند بر میزان جذابیت کالاهای با قیمت بر پایه دلار نسبت به دیگر کالاهای بر پایه دیگر ارزها تاثیرگذار باشد، ارزهای کالاهای با قیمت بر پایه دلار شامل نفت خام، اغلب نسبت به ارزش دلار معکوس حرکت می کنند.
                        داده های روز جمعه از سوی Baker Houghs نشان داد که تعداد تاسیسات فعال و در حال استخراج نفت و گاز طبیعی از 20 مارس 56 عدد نسبت به هفته قبل تا 1069 عدد سقوط کرده است. تعداد تاسیسات نفتی با 41 عدد کاهش تا 825 عدد رسیده است.
                        در بازار NYME قرارداد ماه آوریل که در زمان بسته شدن روز جمعه منقضی شد، با 1.76$ یا 4% صعود در قیمت 45.72$ در هر بشکه معامله شد. نفت خام نحویل ماه می که تبدیل به قراردادی با نزدیک ترین تاریخ انقضا شد، 1.04$ یا 2.3% و تا 46.57$ در هر بشکه صعود کرد.
                        علاوه براین، در بازار Nymex، قرارداد گاز طبیعی ماه آوریل پیش از برخورد به بالاترین قیمت در 2.919$ پیرو صعود در بهای نفت خام، 2.7 سنت یا 1% سقوط کرد تا در قیمت 2.768$ در هر میلیون BTU معامله شود.
                        قرارداد سوخت Nymex ماه آوریل 2.4 سنت یا 1.3% تا 1.798$ در هر گالن افزایش یافت که برای هفته گذشته 2% صعود را به ثبت رساند. نفت کوره تحویل ماه آوریل در قیمت 1.734$ در هر گالن به پایان رسید، 1.2 سنت یا 0.7% صعود، بهمراه 1.2% رشد قیمت برای هفته ای که گذشت.

                        سهام


                        جهش ارزش سهام ایالات متحده، دستیابی Nasdaq به بالاترین سطح در 15 سال گذشته، S&P افزایش در مقیاس هفتگی را بر جای گذاشت
                        سهام ایالات متحده روز جمعه با بسته شدن Nasdaq Composite در بالاترین سطح خود در 15 سال اخیر رالی صعودی کرد.
                        Nasdaq Composite 34.04 واحد افزایش یافت تا با قرار دادن این شاخص در فاصله ای نزدیک به قیمت بی سابقه بسته شدن 5048.62 که در مارس 200 به یان دست یافت روز پایانی هفته را در قیمت 5026.42 به پایان رساند.
                        روز جمعه، این شاخص به سطح 5042.14 برخورد نمود، بالاترین نقطه از زمانی که این شاخص به سطح بی سابقه بین روزی اش در 5132.52 دست یافت به این سو. تقریبا سه هفته از زمانی که Nasdaq به بالای سطح 5000 برای نسختین بار از سال 2000 به این سو شکست انجام داده است.
                        S&P 500 18.79 واحد یا 0.9% افزایش یافته است تا در قیمت 2108.06 بسته شود. این شاخص هفته گذشته 2.7% صعود نموده است، که این صعود بواسطه سخنرانی ریاست Fed ژانت یلن بود که روز چهارشنبه اعلام نمود که این بانک مرکزی نرخ بهره را با سرعتی کمتر از آنچه درست چند ماه قبل برنامه ریزی شده افزایش خواهد داد. S&P حرکت نزولی سه هفت ای خود را متوقف ساخت و درست 0.4% پایین تر از قیمت close بی سابقه اش ایستاد.
                        در همین حال، Nasdaq Composite روز جمعه 0.7% افزایش یافت و برای هفته گذشته با بسته شدن در قیمت 5026.42، 3.2% رشد را به ثبت رساند. شاخص صنایع سنگین با پایان یافتن 0.4% زیر بالاترین قیمت close در تمام دوران این شاخص که در 10 مارس 2000 به آن برخورد نموده است، به بالاترین قیمت بسته شدن در 15 سال اخیر دست یافت.
                        میانگین صنعتی داوجونز روز جمعه 168.62 واحد یا 0.9% افزایش یافت و برای این هفته ای که گذشت 2.1% رشد را به ثبت رساند.

                        خلاصه هفته گذشته:

                        این هفته، هفته ای مثبت و صعودی برای بازار سهام ایالات متحده بود. با شروع از بازار سهام ایالات متحده، داوجونز 233 واحد صعود کرده و 1.30% کاهش يافت. Nasdaq Composite 3.17% صعود كرده و 145 واحد افزایش يافت. 500S&P به میزان 55 واحد صعود کرده و 2.66% افزایش را براي این هفته به ثبت رساند.
                        در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا با 4.19% صعود 282 واحد بر ارزشش افزوده شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 240 واحد صعود به میزان 2.03% افزایش يافت. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 1.53% بدست آورده و در مقیاس هفتگی 77 واحد بر ارزشش افزوده شد.
                        در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 2.57% صعود قیمت 30$ بر ارزشش افزوده شد این در حالیست که نفت خام نیز 1.18$ سقوط كرد و 2.51% در طول هفته کاهش یافت.
                        یورو طی این هفته 2.89% افزایش يافت در حالیکه ین 1% بر ارزشش افزوده شد. پوند نیز 1.74% صعود كرد ضمن اینکه شاخص دلار ICE این هفته 2.38% در برابر 6 ارز اصلی رقیبش نزول کرد.

                        نظر


                        • چشم انداز هفتگی منتهی به 27 مارس 2015

                          ارزها

                          دلار: کاهش ارزش دلار برای دومین هفته متوالی
                          دلار با کاهش انتظارات برای اینکه فدرال رزرو بالا بردن نرخ بهره را بعدا با سرعتی پایین تر از آنچه بازار برآورد کرده بود آغاز خواهد نمود، بزرگترین کاهش دو هفته ای خود را در برابر یورو از سپتامبر 202 یه این سو به ثبت رساند.
                          ارزش دلار حدود 3.7% در برابر یورو طی دو هفته گذشته کاهش یافته است. این بزرگترین درصد کاهش از هفته منتهی به 14 سپتامبر به این سو به فاصله کوتاهی پس از آنکه ECB برنامه تراکنشهای پولی تمام عیار خود (OMT) را که به بازیابی اعتماد سرمایه گذاران در بدهی کشورهای این منطقه کمک نمود بوده است. هنوز، ارزش یورو از 31 دسامبر سال گذشته به این سو بیش از 10% در برابر دلار پایین تر است. ژانت یلن ریاست فدرال رزرو در یک کنفرانس مطبوعاتی به میزبانی بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو سخنرانی نمود، اما سخنان ایشان تاثیر کمی بر روی دلار گذاشت. ایشان بر روی دیدگاه برقرار شده در نشست هفته گذشته Fed، که یک افزایش نرخ بهره امسال اتفاق خواهد افتاد، و اینکه بانک مرکزی شتابی برای بالا بردن نرخ بهره ندارد تصریح نمودند.
                          یلن گفت "بطور محتاطانه ای خوشبین" بود که رشد اقتصادی امسال به 2.3% خواهد رسید و اینکه نرخ بیکاری سقوط بیشتری خواهد نمود. هزینه کرد مصرف کننده احتمالا "به مقدار قابل قبولی" افزایش یابد.
                          بسیاری از تحلیلگران پس از آنکه رشد سالانه نرخ رشد GDP برای سه ماهه سوم تا 5% افزایش یافت، که بالاترین رقم از سه ماهه سوم 2003 به این سو بوده است، یک حد اعتدال را در رشد GDP سه ماهه چهارم سال قبل پیش بینی کرده بودند. اقتصاد ایالات متحده شاهد ارقام قدرتمندی بر سر تورم و میزان فروش خانه های نوساز در ابتدای هفته بود، اما گزارش سفارشات کالاهای بادوام، که روز چهارشنبه منتشر شد، بعنوان عاملی برای حمایت از تاخیر رخ داده در افزایش نرخ بهره نقش بازی نمود.
                          یورو در مقایسه اواخر روز پنج شنبه که در قیمت 1.0880$ قرار داشت در قیمت 1.0886$ معامله شد. دلار در مقایسه با سطح 119.19 ین که اواخر روز چهارشنبه شاهد آن بود به قیمت 119.19 ین معامله شد. ارزش پوند در قالب GBP/USD با 0.32% افزایش و تا 1.4897 در سطح بالاتری باقی ماند.
                          علاوه بر این، دلار موقعیت خود را در برابر ین و فرانک سوئیس حفظ نمود و در قالب USD/JPY در 119.18 قرار گرفت و در قالب USD/CHF در 0.9624 قرار داشت. AUD/USD به میزان 0.91% و تا 0.7757 کاهش یافت و NZD/USD به میزان 0.49% و تا 0.7562 برگشت انجام داد. در همین حال، USD/CAD 0.41% و تا 1.2535 افزایش یافت.

                          یورو:
                          بالاتر بسته شدن قیمت یورو در برابر دلار بر سر داده های ضعیف ایالات متحده
                          از آنجاییکه نگرانی ها بر سر مسایل بدهی یونان به فشار نزولی خود بر روی ارزش یورو ادامه داد و همچنانکه تقاضا برای دلار بواسطه داده بالاتر از انتظار مدعیان بیکاری سسشن قبلی این کشور روز جمعه در برابر دلار مورد حمایت قرار گرفت ارزش این ارز کاهش یافت.
                          پس از آنکه یونان موفق به برگزاری مزایده برای قیمت گذاری در روز چهارشنبه جهت تثبیت یک پرداخت از صندوق کمک های مالی منطقه یورو درماه آتی جهت کمک به برطرف نمودن ورشکستگی نشد تمایلات بر روی یورو شکننده باقی ماند. آتن درخواست تجدید نظر را برای تاسیسات ثبات مالی منطقه یورو جهت برگشت 1.2 میلیارد یورویی که اعلام شده بود بیش از حد پرداخت شده بود را که وقتی اوراق قرضه مورد نظر برای تامین سرمایه بانک در این ماه جابجا شده بود اعلام نمود. از دولت یونان انتظار می رود یک لیستی از اصلاحات پیشنهادی به شرکای منطقه یورو را تا دوشنبه بعدی اعلام نماید.
                          در همین حال، پس از آنکه داده های روز پنج شنبه نشان داد که تعداد افراد متقاضی مزایای بیکاری در ایالات متحده در هفته پیش تا یک کف قیمتی در پنج هفته گذشته سقوط نمود که خوشبینی درباره قدرت بازار اشتغال را افزایش شدید بخشید دلار هنوز تحت حمایت بازار قرار داشت.
                          وزارت کار ایالات متحده اعلام نمود تعداد افراد متقاضی اولیه مزایای بیکاری در هفته منتهی به 21 مارس به میزان 9000 نفر و تا 282000 نفر نسبت به رقم کل 291000 نفری کاهش یافت. EUR/USD طی اوایل کاهش در بازار اروپا، به 1.0801 برخورد نمود، که این کمترین قیمت از 23 مارس به این سو بوده است، این جفت ارز متعاقبا در قیمت 1.0853 با 0.29% کاهش وارد فاز تراکم و حرکت جانبی گردید.
                          احتمال داشت این جفت ارز در 1.0765، بعنوان کف 23 مارس و مقاومت 1.1052، بعنوان سقف روز پنج شنبه حمایت شود. یورو نیز در برابر پوند در ارزش پایینتری قرار داشت، که در قالب EUR/GBP به میزان 0.61% تا 0.7285 کاهش یافت.

                          پوند:
                          صعود پوند بر سر ارقام ضعیف GDP ایالات متحده و سخنرانی خانم یلن
                          از آنجاییکه تقاضا برای دلار مورد حمایت داده های بالاتر از انتظار اقتصادی سسشن قبلی ایالات متحده قرار گرفت و از آنجاییکه بازارها چشم بر گزارش پیش رو درباره رشد سه ماهه چهارم ایالات متحدهدوخته بودند روز جمعه پوند تا یک حداقل قیمتی در یک هفته گذشته در برابر دلار سقوط کرد.
                          پس از آنکه داده ها در روز پنج شنبه نشان دادند که تعداد افراد متقاضی مزایای بیکاری در ایالات متحده در هفته گذشته تا یک حداقل در پنج هفته گذشته کاهش یافت که خوشبینی درباره قدرت بازار اشتغال را افزایش شدید بخشید از دلار حمایت وسیعی صورت گرفت.
                          وزارت کار ایالات متحده اعلام نمود تعداد افراد متقاضی اولیه مزایای بیکاری در هفته منتهی به 21 مارس به میزان 9000 نفر و تا 282000 نفر نسبت به رقم کل 291000 نفری کاهش یافت. گزارش دیگری نشان داد که بخش خدمات ایالات متحده از ماه سپتامبر سال گذشته به این سو با سریعترین نرخ در این ماه افزایش یافته است.
                          در بریتانیا، در روز جمعه جامعه سازندگان مسکن Nationwide اعلام کردند که بهای مسکن در این ماه 0.1% در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش 0.2 درصدی پس از یک کاهش 0.1 درصدی در ماه فوریه افزایش داشته است.
                          در ادامه روز جمعه، ایالات متحده داده نهایی خود درباره رشد اقتصادی سه ماهه چهارم و رقم تجددینظر شده شاخص تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان را منتشر کرد.
                          GBP/USD طی ساعات معاملات صبحگاهی به نرخ 1.4797 برخورد نمود، که این پایین ترین قیمت این جفت ارز از 20 مارس به این سو می باشد، این جفت ارز متعاقبا در قیمت 1.4820 با 0.20% کاهش، وارد فاز تراکمی گردید.
                          پوند احتمالا در قیمت 1.4720 بعنوان کف 20 مارس، که پایین ترین قیمت می باشد با حمایت، و مقاومت در قیمت 1.4995، که سقف روز پنج شنبه می باشد روبرو شد. استرلینگ در برابر یورو و در قالب EUR/CAD با 0.36% کاهش در قیمت 0.7301 قرار داشت.

                          ادامه دارد...

                          نظر


                          • کالاها

                            طلا: سقوط ارزش طلا برای نخستین بار در طول 8 سسشن معاملاتی گذشته بر سر داده های ضعیف ایالات متحده
                            فیوچرز طلا روز جمعه ضمن پایان دادن به یک صعود هفت سسشنی که قیمت ها را تا بالاترین سطح در بیش از 3 هفته گذشته بالا برده است با یک نزول قیمت معامله شد.
                            از آنجاییکه کاهشهای اتفاق افتاده در دارایی های جهانی و آشفتگی در یمن به شناور شدن تقاضا برای سرمایه گذاری بر روی ایمنی این فلز بخصوص طی دو سسشن گذشته کمک نموده، قیمت رالی کرده است. Colin Cieszynski، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets گفت: عامل اساسی و اصلی پشت این پیشروی قیمت طی چند هفته گذشتهاجرای برنامه QE از سوی ECB است. توضیحات ادا شده از سوی ریاست ECB "نشانگر این است برنامه QE که فعلا بخوبی در حال اجراست که این بعنوان حمایتی برای قیمت طلا است."
                            از آنجاییکه سرمایه گذاران از دارایی های پر ریسک با توجه به کاهشهای وسیع شکل گرفته در بازارهای دارایی و بالا گرفتن تنش ها در خاورمیانه فاصله گرفتند، فیوچرز طلا در روز پنج شنبه با فشار صعودی از 1200$ عبور کرد. قیمت این فلز در برابر داده های روز جمعه ایالات متحده، که یک رقم ابتدای ساعات کاری را تایید نمود که رشد اقتصادی در آن در سه ماهه نهایی سال قبل کاهش یافته است واکنش زیادی از خود نشان نداد. رشد سه ماهه چهارم در نرخ 2.2% باقی ماند.
                            کاهشهای اخیر در ارزش دلار به افزایش قیمت طلا که تابع حرکات دلار است کمک نموده است. شاخص دلار ICE روز جمعه 0.2% پایین تر معامله شده است.
                            Erik Gebhard شریک بنیانگذار شرکت Altavest Worldwide Trading گفت "با نگاه به هفته پیش رو، نگاه معامله گران به سوی داده های اشتغال ماه مارس ایالات متحده است که روز جمعه اعلام و مقدار Core شاخص مصارف شخصی ماه فوریه که روز دوشنبه اعلام می شود است." Gebhard اشاره کرد "داده های اشتغال و تورم شاخص های کلیدی هستند که فدرال رزرو زیر نشر دارد، و آنها هر دوی این داده های در تصمیمتشان در هنگام اجرای افزایش نرخ بهره تاثیر خواهند داد."
                            طلا تحویل آوریل روز جمعه 5$ یا 0.4% برای معامله در 1199.80$ در هر اونس کاهش یافت. طی 7 سسشن معاملاتی از صعود قیمت این قرارداد، فیوچرز طلا در کل 4.9% صعود را به ثبت رساند. برای هفته ای که گذشت، قیمت 1.3% افزایش یافت. نقره تحویل ماه می با بر جای گذاشتن یک رشد در مقیاس هفتگی به اندازه 1.1%، 7.1 سنت یا 0.4% پایین تر در قیمت 17.069$ در هر اونس معامله شد. قیمت دیگر فلزات همراه با طلا و نقره کاهش یافت. مس تحویل ماه می 4.35 سنت یا 1.6% تا 2.7675$ در هر پوند و تقریبا 0.2% برای هفته ای که گذشت کاهش یافت. پلاتین تحویل آوریل 10.40$ یا 0.9% تا 1143.60$ در هر اونس سقوط کرد، 0.2% بالاتر نسبت به معاملات یک هفته قبل. پالادیوم تحویل ژوئن با نزولی تقریبا 4.9 درصدی برای هفته ای که گذشت 32.35$ یا 4.2% تا 741$ در هر اونس کاهش یافت.

                            نفت خام:
                            صعود 5 درصدی بهای نفت خام برای این هفته بر سر نگرانی های موجود درباره یمن
                            روز جمعه از آنجاییکه نگرانی ها درباره عرضه این کالا در رابطه بحران موجود در یمن کم شده است بهای فیوچر نفت خام بیش از 2$ در هر بشکه سقوط کرد، قیمت هنوز هفته کاری خود را با یکی از بزرگترین صعود های هفتگی اش در بیش از 4 سال گذشته به پایان رسانده است.
                            با وجودیکه عربستان سعودی رهبری حملات هوایی کشورهای عربی بر ضد شورشیان الحوصی در یمن را روز جمعه ادامه داد، سوالاتی درباره تاثیر این حملات بر روی عرضه نفت این کشور مطرح شده است. یمن از لحاظ استراتژیک در باب المندب قرار گرفته است، تنگه ای که خلیج عدن را به دریای سرخ وصل می کند. در ابتدای هفته ای که گذشت، با توجه به نگرانی درباره ترسهای افزایش یافته بر سر اینکه بسته شدن این تنگه ممکن است صادرات نفت خام را از این نقطه حیاتی محدود سازد بهای نفت خام افزایش یافت.
                            بهای نفت خام برنت و ایالات متحده بدلیل کاهش تهدیدها نسبت به تاسیسات نفتی خاورمیانه و حملات هوایی به رهبری عربستان در یمن حدود 3% در نیویورک کاهش یافتند.
                            نفت خام WTI تحویل ماه می در بازار NYME 2.69$ یا 5.22% تا 48.75$ در هر بشکه سقوط کرد. روز پنج شنبه، نفت خام WTI پس از آنکه عربستان سعودی و مصر برنامه های خود برای اجرای یک حمله نظامی زمینی بر ضد نظامیان الحوصی اعلام نمودند، بیش از 5% افزایش یافت، که بزرگترین افزایش در مقیاس روزانه برای این فلز در ماه مارس بود. برای هفته ای که گذشت، نفت خام WTI تقریبا 6% یا 2.20$ در هر بشکه افزایش یافت، که این یکی از بزرگترین افزایش ها از سال 2011 به این سو می باشد.
                            نفت خام WTI تحویل ماه می در قیمت 48.87$ در هر بشکه معامله شد، 2.56$ یا 5% پایین تر در بازار NYME، بهمراه قرارداد با نزدیکترین تاریخ انقضا که در پی یک جهش 4.5 درصدی در روز پنج شنبه برای هفته ای که گذشت 4.9% بالاتر بسته شد. نفت خام برنت ماه می در بازار مبادلات فیوچرز ICE لندن با بر جای گذاشتن یک افزایش 2 درصدی در مقیاس هفتگی، 2.78$ یا 4.7% تا 56.41$ در هر بشکه سقوط کرد.

                            سهام
                            شکست در حرکت چهار روزه نزولی سهام ایالات متحده، همچنان در حال بر جای گذاشتن بزرگترین کاهش در مقیاس هفتگی از ماه ژانویه به این سو
                            سهام ایالات متحده با بسته شدن در قیمتی تقریبا بالاتر در روز جمعه حرکت چهار روزه نزولی اش را شکست، اما هنوز هم بزرگترین کاهش هفتگی را از زمان پایان ماه ژانویه به این سو بر جای گذاشته است. شاخص های اصلی، که در کل سسشن معاملاتی به سختی در منطقه مثبت قرار گرفته بودند، در 15 دقیقه پایانی معاملات پس از آنکه ریاست فدرال رزرو خانم ژانت یلن نکات آماده شده خود در نشست سیاست پولی را منتشر کرد به آرامی رالی صعودی کردند. یلن گفت که افزایش تدریجی نرخ بهره احتمالا در سال جاری اتفاق بیافتد اما تاکید نمود که ابنک مرکزی محتاطانه قدم برخواهد داشت.
                            S&P 500 4.78 واحد یا 0.2% بالاتر در 2061.02 بسته شد، اما در طول هفتگی 2.2% نزول کرد. این شاخص پایه برای امسال پس از افزایش آرام روز جمعه کمی وارد ناحیه مثبت شد.
                            میانگین صنعتی داوجونز سسشن معاملاتی را 34.43 یا 0.2% بالاتر در 17712.66 به پایان رساند، اما 2.3% کاهش را طی هفته گذشته به ثبت رساند. Nasdaq Composite 27.86 واحد یا 0.6% تا 4891.22 بر ازرشش افزوده شد. این شاخص هفته را با 2.7% نزول به پایان رساند. سهم های بخش بیوتکنولوژی نیز با نزول 5.2 درصدی طی هفته برای iShares Nasdaq Biotechnology ETF این هفته نزولی بودند.

                            خلاصه هفته:


                            این هفته، هفته ای منفی و نزولی برای بازار سهام ایالات متحده بود. با شروع از بازار سهام ایالات متحده، داوجونز 246 واحد سقوط کرده و 1.37% کاهش يافت، Nasdaq Composite 2.69% نزول كرده و 135 واحد کاهش يافت. 500S&P به میزان 47 واحد سقوط کرده و 2.23% کاهش را براي این هفته به ثبت رساند.
                            در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا با 1.54% نزول 107 واحد از ارزشش کاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 171 واحد سقوط به میزان 1.42% کاهس يافت. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 53 واحد از دست داد و در مقیاس هفتگی 1.05% از ارزشش کاسته شد.
                            در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 2.50% افزایش قیمت 29$ صعود کرد این در حالیست که نفت خام نیز 2.90$ صعود كرد و 6.37% در طول هفته افزایش یافت.
                            یورو طی این هفته 2.25% صعود کرد در حالیکه ین 1.34% افزایش یافت. پوند نیز 0.37% سقوط كرد ضمن اینکه شاخص دلار ICE این هفته 0.42% در برابر 6 ارز اصلی رقیبش صعود کرد.

                            نظر


                            • با درود حضور همه دوستان و همراهان گرامی

                              با توجه به مسایل سیستمی پیش آمده، قادر به ارایه تحلیل و چشم انداز جامع هفتگی نبودیم.
                              از این بابت از همه شما پوزش می طلبیم.

                              با امید روزهای بهتر
                              بخش خبری

                              نظر


                              • چشم انداز هفتگی منتهی به 17 آوریل 2015

                                ارزها

                                دلار: کاهش نزول قدرت دلار بر سر داده های قدرتمند ایالات متحده، با این وجود هنوز هفته را با 2% کاهش بسته است
                                روز جمعه دلار در برابر ارزهای اصلی دارای ثبات بود، همچنانکه یک گزارش درباره تمایلات مصرف کننده در ایالات متحده به آرام کردن نگرانی ها درباره زمانبندی یک افزایش نرخ بهره به ادامه فشار نزولی بر روی ارزش این ارز کمک نموده است.
                                داده مقدماتی از دانشگاه میشیگان نشان می دهد شاخص تمایلات مصرف کننده از 93.0 در ماه مارس با عبور از انتظارات برای رقم 94.0 تا 95.9 افزایش یافت.
                                داده مقدماتی پس از آنی منتشر شد که اداره آمار اشتغال اعلام کرد که بهای مصرف کننده ماه گذشته ضمن ناامید کردن انتظارات برای یک افزایش 0.3 درصدی و پس از یک افزایش 0.2 درصدی در ماه فوریه، 0.2% رشد نموده است. در مقیاس سالانه، بهای مصرف کننده ایالات متحده در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش 0.1 درصدی، 0.1% در ماه مارس سقوط کرده است. شاخص core این داده که باستثنای مواد غذایی و انرژی می شود، 0.2% در ماه گذشته و همراستا با انتظارات و پس از یک رشد 0.2 درصدی در ماه فوریه، ماه گذشته 0.2% افزایش یافت.
                                از آنجاییکه داده های ناامید کننده ایالات متحده در سرتاسر هفته منتشر شده است سفته بازی درباره اینکه فدرال رزرو ممکن است بالا بردن نرخ بهره را تا اواخر 2015 بتاخیر انداخته و در مقابل کاهش آن در اواسط سال جاری را تقویت نموده است، دلار همچنان زیر فشار نزولی باقی مانده است. شاخص دلار که قدرت این ارز را در برابر سبدی بر وزن میزان معاملات انجام شده از شش ارز اصلی را می سنجد بدون تغییر در 97.87 قرار داشت.
                                در همین حال، دلار موقعیت خود را در برابر ین حفظ نمود که در قالب USD/JPY در 119.09 قرار داشت و در برابر فرانک سوئیس در قالب USD/CHF 0.14% تا 0.9548 کاهش یافت.

                                یورو: ادامه رالی یورو در برابر دلار و پایان دادن هفته با صعودهایی پایدار و مستحکم
                                از آنجایی که داده مصرف کننده بالاتر از انتظار ایالات متحده و نگرانی های مربئط به بحران بدهی یونان زیر ذره بین بازار قرار دارد یورو هفته خود را با ادامه رالی در برابر دلار به پایان رساند.
                                یورو پس از آنکه داده تجدید نظر شده نشان داد که بهای مصرف کننده (تورم) منطقه یورو همراستا با انتظارات و بالاتر از برآورد مقدماتی برای رشد%، به میزان 1.1% افزایش یافت. تورم حوزه یورو در ماه فوریه 0.3% کاهش یافته است. این نرخ با رشد خود درست تا زیر 2% به هدف ECB نزدیک تر شده است. Core CPI ، که باستثنای هزینه های مواد غذایی و انرژی، مواد الکلی و تنباکو بالاتر از برآورد اولیه برای رشد 0.6%، در ماه فوریه 1.4% افزایش یافته است.
                                EUR/USD در ساعات کاری بازار ایالات متحده 0.0046 یا 0.49% تا 1.0811 افزایش یافت. پیش از آن در ساعات کاری بازار اروپا این جفت ارز پیش از نوسان در سرتاسر سسشنی پرتحرک به نرخ 1.0849 دست یافت، که بالاترین سطح از 8 آوریل به این سو می باشد،. برای هفته ای که گذشت، یورو تقریبا 2% در برابر رقیت آمریکایی خودش افزایش یافت. از زمان آغاز ماه مارس، این جفت ارز به ندرت از محدوده 1.05 تا 1.10 خارج بوده است.

                                پوند: جهش پوند تا سقف های یک ماهه در برابر دلار صرفنظر از داده های اقتصادی شکننده بریتانیا
                                روز جمعه حتی پس از انتشار گزارشهای اغلب شکننده اقتصادی از سوی بریتانیا همچنانکه تمایلات بر روی دلار پس از داده های منتشر شده روز پنج شنبه آسیب پذیر باقی ماند، پوند تا سقف های قیمتی در یک ماه گذشته در برابر دلار جهش نمود. GBP/USD طی ساعات کاری بازار اروپا به 1.5003 یعنی بالاترین قیمت این جفت ارز از 19 مارس به این سو برخورد کرد، این جفت ارز متعاقبا با .042% افزایش در قیمت 1.4998 وارد وضعیت تراکمی شد.
                                پوند احتمالا در قیمت 1.4809 که کف روز پنج شنبه است با حمایت و در قیمت 1.5148 که سقف 18 مارس است با مقاومت روبرو شود. در یک گزارش،، دفتر ملی آمار اعلام کرد که آمار مدعیان بیکاری بریتانیا ماه گذشته در مقایسه با انتظارات برای یک کاهش 29500 نفری تا تعداد 20700 نفر افت نمود. ارقام ماه فوریه از برآورد اولیه برای یک افت 31000 نفری تا یک سقوط 29100 نفری تغییر نمود.
                                یک گزارش جداگانه نشان داد که نرخ بیکاری بریتانیا از 5.7% در ماه ژانویه همراستا با انتظارات تا 5.6% در ماه فوریه کاهش یافت. بعلاوه، داده ها نشان دادند که میانگین درآمد در بریتانیا، پایین تر از انتظارات برای یک افزایش 1.8 درصدی، پس از یک تجدید نظر افزایشی تا 1.9% در ماه ژانویه در ماه فوریه 1.7% صعود کرده است.

                                کالاها

                                طلا: افزایش نسبی قیمت طلا پس از ریزش فیوچرز چین و نگرانی ها درباره بازپرداخت بدهی یونان
                                از آنجاییکه نگرانی های در حال افزایش مربوط به بازپرداخت بدهی یونان و ریزش در بازار سهام چین بر تاثیر رشد بالاتر از انتشار داده مصرف کننده ایالات متحده می چربید، طلا افزایش نسبتا کمی را روز جمعه به ثبت رساند.
                                فیوچرز طلا پس از آنکه اداره آمار اشتغال ایالات متحده اعلام کرد شاخص بهای مصرف کننده برای ماه مارس، کمی پایین تر از پیش بینی ها برای یک افزایش 0.3 درصدی 0.2%رشد داشت. ارقامی نزدیکتر نشان داد که قیمت در فروش لوازم پزشکی، خودرو و کامیون کارکرده و مبلمان خانگی رشد داشته است؛ این در حالیست که قیمت بلیط هواپیما برای چهارمین بار در پنج ماه گذشته کاهش یافته است.
                                طلا که وابسته به سهام و نرخ بهره نیست، در تلاش است تا با دارایی های با نرخ بازدهی در فضای نرخ بهره بالاتر بالا رقابت کند. با وجود شاخص های قدرتمند، هنوز نشانه های از رشد کند اقتصادی در سرتاسر اقتصاد در این گزارش وجود داشت. سطوح پایین برای انرژی منجر به تجدید نظرهای نزولی در انتظارات تورمی تا 2.5% و پایین تر از یک پیش بینی قبلی برای رقم 3.0% برای ماههای باقیمانده سال گردید. انتظارات تورمی پایین ممکن است ریسک اینکه مصرف کنندگان میزان هزینه کرد خود را در حالیکه در انتظار قیمت های پایین تر هستند کاهش دهند را بالا می برد.
                                در بازار Comex، فیوچرز طلا تحویل ماه ژوئن 5.50$ یا 0.45% تا 1205.50$ در هر اونس تروی افزایش یافت. طلا در ساعات کاری بعدازظهر روز جمعه به سقف 1207.80$ دست یافت، بالاتر از یک کف ثبت شده در 1197.00$. فیوچرز طلا از زمان دستیابی به کف 1149.00 در روز 17 مارس تقریبا 5% صعود داشته است.

                                نفت خام

                                ریتریس بهای نفت خام از سقف های قیمتی خود در یکسال گذشته بر سر نگرانی های حاصل از یونان و افت در بازار دارایی ایالات متحده
                                فیوچرز نفت خام روز جمعه از آنجاییکه شرکت کنندگان در بازار از ابتدای هفته زمانی که قیمت ها در بالاترین سطح در سال جاری قرار داشتند راضی به بستن معاملات خود در سود شدند، کاهش یافت. در بازار NYMEX، فیوچرز نفت خام WTI تحویل ماه می 1.00$ یا 1.76% تا 55.71$ در هر بشکه سقوط کرد تا یک حرکت متداوم 6 روزه صعودی را به ثبت برساند. روز پنج شنبه، فیوچرز نفت خام سبک شیرین تگزاس که شامل یک رالی امتداد یافته که هفته گذشته هنگامی کهبهای نفت خام در پی یک افزایش بی سابقه در ذخایر نفت خام این کشور تا نزدیکی 50$ در هر بشکه کاهش یافت در 57.37$ تشکیل قله داد. نفت خام WTI هنوز هم برای پنجمین هفته متوالی به بالاتر صعود کرد.
                                بهای نفت خام WTI بعدازظهر روز جمعه پس از آنکه شرکت خدماتی صنعت نفت Baker Hughes هفته گذشته اعلام کرد تعداد چاههای نفتی در ایالات متحده با 26 حلقه کاهش تا 734 حلقه، که پایین ترین سطح از نوامبر 2010 به این سو می باشد، نزول کرده است تقریبا یک دلار کاهش یافت. جمع کل تعداد حلقه چاههای نفت خام از زمان عبوراز تعداد 1600 حلقه چاه در در ماه اکتبر سال قبل حالا برای بیستمین هفته متوالی کاهش یافته است. Hughes گفت شمارش هفتگی تعداد چاههای نفت خام 42 حلقه کاهش را نشان می دهد، به شدت پایین تر در مقایسه با یک دوره دو هفته ای در اواسط ماه فوریه وقتی که کل تعداد حلقه های چاه با بیش از 80 حلقه برای دو هفته متوالی کاهش یافت.
                                در خاورمیانه، مبارزان قبیله ای وفادار به عبدالربوه منصور هادی ریاست جمهور یمن اعلام کردند کنترل میادین نفتی مسیلا در استان جنوبی هدراموت را بدست گرفته اند. در حالیکه که یمن صادرکننده کوچکی در زمینه نفت خام می باشد، از نظر استراتژیکی در یکی از بزرگترین گذرگاههای نفتی دنیا قرار دارد.

                                سهام

                                افت تند سهام ایالات متحده بر سر ترسهای ناشی از عدم توانایی یونان در بازپرداخت بدهی و تنظیم مقررات جدید صورت گرفته در بازار سهام چین
                                سهام ایالات متحده روز جمعه در نتیجه ترسهای در حال افزایش ناشی از احتمال عدم توانایی یونان در پرداخت بدهی و تنظیم مقررات جدید بازار سهام از سوی چین سرمایه گزاران را به وحشت اندخت. شاخص های S&P 500 میانگین صنعتی داوجونز از سوی کاهش یک واحدی در بیش از سه هفته آسیب دید و هفته گذشته خود را پس از دو هفته متوالی از صعود با زیان به پایان رساند.
                                میانگین صنعتی داوجونز 29.67 واحد یا 1.5% تا 17826.10 افت نمود و هفته را 1.3% پایین تر به پایان رساند. این شاخص در سال جاری به محدوده منفیخود بازگشته است. همچنین شرکت Express Co. که 4.4% کاهش یافته است در روز جمعه پس از آنکه این شرکت آمریکایی کارت اعتباری اعلام کرد نتایج کاری این شرکت بواسطه قدرت و ارزش بیشتر دلار صدمه دیده است به کاهش بیشتر این شاخص کمک نمود.
                                این مسیر به شاخص Nasdaq Composite نیز کشیده شده که سسشن کاری خود را 75.98 واحد یا 1.5% تا 4931.81 و 1.3% نزول طی هفته به پایان رساند. شاخص S&P 500 23.83 واحد یا 1.1% پایین تر در 2081.16 بسته شد و یک کاهش 1 درصدی را طی هفته به ثبت رساند.
                                بر اسا برخی تحلیل ها، افزایش های اخیر در بازارهای دارایی اروپا و ارزش گذاری های بالا در شاخص های بازار سهام ایالات متحده نیز باعث آسیب پذیری آنان جهت یک پولبک گردید.

                                خلاصه هفته:
                                این هفته، هفته ای منفی و نزولی برای بازار سهام ایالات متحده و اروپا بود. با شروع از بازار سهام ایالات متحده، داوجونز و S&P بدترنی بازدهی را داشتند. داوجونز حدود 232 واحد سقوط کرده و 1.28% برای این هفته کاهش يافت. Nasdaq Composite 1.28% برای این هفته نزول كرده و 64 واحد کاهش يافت. با این وجود 500S&P بیش از 47 واحد سقوط کرده و 1% کاهش را براي این هفته به ثبت رساند.
                                در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیادر منطقه قرمز بسته شد و با 1.34% نزول 95 واحد از ارزشش در مقیاس هفتگی کاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 686 واحد سقوط به میزان 5.54% کاهش يافت. علاوه بر این CAC 40 فرانسه نیز بخوبی عمل نکرد و 97 واحد از دست داد و در مقیاس هفتگی 1.86% از ارزشش کاسته شد.
                                در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 0.13% نزول قیمت 2$ کاهش یافت این در حالیست که نفت خام نیز 4.5$ جهش كرد و 8.71% در طول هفته افزایش یافت.
                                یورو طی این هفته 2.25% صعود کرد در حالیکه ین 1.34% افزایش یافت. پوند نیز 0.37% سقوط كرد ضمن اینکه شاخص دلار ICE این هفته 0.42% در برابر 6 ارز اصلی رقیبش صعود کرد.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X