اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چشم اندازهای هفتگی - کارگزاری پرسپولیس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • چشم انداز هفتگی منتهی به 24 آوریل 2015

    ارزها

    دلار: کاهش نزول ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی بازار بر سر داده های بهتر از انتظار ایالات متحده
    روز جمعه پس از آنکه گزارش سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده مقداری دلار را مورد حمایت خود قرار داد این ارز نزول های خود در برابر سبدی از ارزهای اصلی را کاهش داد، اگرچه تردید جاری درباره زمانبندی افزایش نرخ بهره ایالات متحده احتمالا صعودهای در ارزش این ارز را محدود نماید.
    داده های رسمی نشان دادند که سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده پس از یک کاهش 1.4% در ماه گذشته با عبور از انتظارات برای یک افزایش 0.6 درصدی، در ماه مارس 4% صعود نمود.
    مقدار Core این داده که باستثنای آیتم های حمل و نقل می باشد، ضمن برآورده نساختن انتظارت برای یک صعود 0.3%، به میزان 0.2% سقوط نمود. ارقام ماه فوریه از یک برآورد قبلی مبنی بر یک سقوط 0.6%، تا یک کاهش 1.3 درصدی مورد تجدید نظر قرار گرفت.
    این داده پس از آنی منتشر شد که یک رشته از گزارش های اقتصادی پایین تر از انتظار اخیر از سوی ایالات متحده سرمایه گزاران را به پایین آوردن انتظارات برای یک افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو وا داشت.
    این ارز قبل از این نیز افزایش یافته بود، پس از آنکه مووسسه تحقیقات اقتصادی Ifo اعلام کرد که شاخص فضای کسب و کار آلمان از 107.9 در ماه مارس با عبور از انتظارات برای یک صعود تا 108.4 تا یک سقف در 10 ماه گذشته در رقم 108.6 در ماه آوریل افزایش یافته است.
    جمعه گذشته، ریاست بانک مرکزی سوئیس توماس جوردن هشدار داد که فرانک با عنایت به تردید درباره بحران بدهی یونان و اینکه این بانک مرکزی آماده مداخله در بازارهای ارزی برای کاهش آنچه ارزش بالای ارز این کشور خوانده می شود ممکن است افزایش یابد.
    شاخص دلار؛ که قدرت این ارز را در برابر سبدی از 6 ارز با توجه به میزان معاملاتشان می سنجد، 0.10% تا 97.34 کاهش یافت.
    یورو از سقف 1.0899 خود در دو نیم هفته گذشته که در ابتدای سسشن روز جمعه به آن برخورد کرده بود فاصله گرفت، که در قالب EUR/USD در 1.0832 قرار داشت و هنوز 0.08% برای روز جمعه صعود داشته است. GBP/USD 0.55% تا 1.5138 افزایش یافت، درست زیر یک سقف در یک ماه گذشته در 1.5172 که در ابتدای روز جمعه به آن برخورد کرده بود.
    دلار استرالیا هنوز هم صعودی بود و در قالب AUD/USD 0.36% تا 0.7806 افزایش یافت، این در حالیست که NZD/USD 0.14% تا 0.7581 کاهش یافت. علاوه بر این، دلار زیان های خود در برابر دلار کانادا را در قالب USD/CAD با 0.12% صعود تا 1.2158 از بین برد.

    یورو: کاهش صعود ارزش یورو در برابر دلار بر سر داده بالاتر از انتظار کالاهای بادوام ایالات متحده

    روز جمعه دلار با برخورد به پایین ترین قیمت در دو هفته گذشته حفظ روند نزولی خود در برابر یورو کاهش یافت.
    یورو در برابر دلار با وجود نگرانی های موجود درباره یونان گرفتار شده در بحران بدهی بهمراه توضیحات تند ادا شده از سوی رهبران منطقه یورو درباره وزیر دارایی این کشور در برابر دلار صعود کرد.
    شاخص در حال بهبود تمایلات کسب و کار آلمان به یورو کمک کرد، این در حالیست که داده های شکننده درباره سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده بر روی دلار سنگینی می کرد.
    گزارش کالاهای بادوام آخرین آیتم از رشته ای از اعداد پایین ترن از انتظار بود که به کاهش اعتماد سرمایه گذاران درباره اینکه فدرال رزرو نرخ بهره کوتاه مدت را در زمانی در همین سال جاری بالا خواهد برد کمک می کند. یک رقم صعودی در داده کالاهای بادوام پیش بینی ها را پشت سر می گذارد، اما شاخص سرمایه گذاری در کسب و کار سقوط کرده است، همانطور که مقدار core این داده به ثبت رسانیده است.
    Matthew Weller تحلیلگر ارشد تکنیکال در Forex.com گفت: جفت ارز EUR/USD " در معاملاتی آرام و کم نوسان در حدود سطح 1.0800 در هفته گذشته وارد وضعیت تراکمی شده است" با وجود نگرانی های پیش رو درباره وضعیت بدهی یونان و نشست روز جمعه eurogroup. "در واقع این جفت ارز در طول هفته صعود کرد تا از عصر روز جمعه به این سو به اواسط سطح 1.0800 دست یابد."
    داده های رسمی نشان دادند که سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده پس از یک کاهش 1.4% در ماه گذشته با عبور از انتظارات برای یک افزایش 0.6 درصدی، در ماه مارس 4% صعود نمود.
    مقدار Core این داده که باستثنای آیتم های حمل و نقل می باشد، ضمن برآورده نساختن انتظارت برای یک صعود 0.3%، به میزان 0.2% سقوط نمود. ارقام ماه فوریه از یک برآورد قبلی مبنی بر یک سقوط 0.6%، تا یک کاهش 1.3 درصدی مورد تجدید نظر قرار گرفت.
    این داده پس از آنی منتشر شد که یک رشته از گزارش های اقتصادی پایین تر از انتظار اخیر از سوی ایالات متحده سرمایه گزاران را به پایین آوردن انتظارات برای یک افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو وا داشت.
    طبق داده های FactSet، یورو 0.5% و تا 1.0869$ افزایش یافت و صعود هفتگی 0.6 درصدی را بنمایش گذاشت. یورو در برابر پوند در قالب EUR/GBP با 0.48% کاهش تا 0.7153 سقوط کرد.

    پوند:
    جهش پوند تا سقف خود در یکماه گذشته در برابر دلار صرفنظر از داده ضعیف خرده فروشی بریتانیا
    روز جمعه همچنانکه تقاضا برای دلار پس از آنکه داده های پایین تر از انتظار روز چهارشنبه ایالات متحده و پیش از یک گزارش درباره سفارش کالاهای بادوام این کشور در اواخر روز بطور وسیعی زیر فشار نزولی قرار داشت پوند تا سقف قیمتی خود در یک ماه گذشته در برابر دلار افزایش یافت.
    روز پنج شنبه پس از آنکه وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد هفته گذشته تعداد افراد مجرد متقاضی استفاده از مزایای بیکاری از رقم 294000 نفر هفته قبل از آن بطور غیرمنتظره ای با 1000 نفر افزایش تا 295000 نفر صعود داشته است دلار زیر فشار نزولی باقی ماند.
    داده های همچنین نشان دادند که میزان فروش خانه های نوساز ماه گذشته در مقایسه با انتظارات برای یک سقوط 5.3 درصدی تا 513000 واحد، ماه مارس با 11.4% صعود تا 481000 واحد افزایش داشته است.گزارشات ضعیف خوشبینی درباره احیای اقتصاد ایالات متحده را خنثی نمود و منجر به این شد که سرمایه گذاران از انتظارات خود برای نرخ بهره بالاتر دست بکشند.
    پوند به داده های روز پنج شنبه که نشان دهنده این می باشد که خرده فروشی بریتانیا در مقایسه با انتظارات برای یک صعود 0.4 درصدی به میزان 0.5% سقوط کرده است. در مقیاس سالانه، خرده فروشی بریتانیا با ناامید ساختن انتظارات برای یک افزایش 5.4% به میزان 4.2% در ماه مارس افزایش یافته است.
    داده Core خرده فروشی که باستثنای خودرو و سوخت می شود، کمتر از 0.4% مورد انتظار، به میزان 0.2% افزایش یافت.
    در منطقه یورو، مووسسه تحقیقات اقتصادی Ifo اعلام کرد که شاخص فضای کسب و کار آلمان از 107.9 در ماه مارس با عبور از انتظارات برای یک صعود تا 108.4 تا یک سقف در 10 ماه گذشته در رقم 108.6 در ماه آوریل افزایش یافته است.
    GBP/USD در طول ساعات کار بازار اروپا به 1.5144 برخورد نمود، که بالاترین قیمت این ارز از 18 مارس به این سو می باشد، این جفت ارز با صعودی 0.56 درصدی متعاقبا در قیمت 1.5140 وارد وضعیت تراکمی گردید. پوند احتمالا در 1.4957 بعنوان کف روز پنج شنبه با حمایت و در 1.5256 بعنوان سقف 6 مارس با مقاومت روبرو شود. استرلینگ در برابر یورو نزول داشت که در قالب EUR/GBP با 0.13% صعود تا 0.7197 افزایش یافت.

    نظر


    • کالاها

      طلا: کاهش قیمت طلا همچنانکه دلار بدلیل داده بالاتر از پیش بینی کالاهای بادوام ایالات متحده احیا می شود
      همچنانکه سرمایه گذاران در انتظار نشست هفته آتی FOMC مانده و چشم بر گواه های جهت یابی کوتاه مدت دلار دوختند فیوچرز طلا روز جمعه با برجای گذاشتن این فلز زردرنگ در مسیر نزول در مقیاس هفتگی بازنده میدان بود.
      بهای نفت خام پس از آن که داده ابتدای روز جمعه نشان داد سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده با تعدیل فصلی در ماه مارس 4% افزایش یافت، اگرچه یک افت در ارسال کالاهای سرمایه ای باصطلاح core نشانه دیگری ارایه داد از اینکه GDP سه ماهه نخست سال جاری احتمالا ضعیف باشد.
      روز جمعه دلار در برابر اغلب رقبایش کاهش یافت، اما موفق نشد باعث افزایش قیمت طلا گردد. کاهش بیشتر ارزش دلار می تواند عامل نثبتی برای بهای کالاهای بر پایه دلار باشد زیرا باعث می شود برای مصرف کنندگان غیردلاری ارزان تر شوند، این در حالیست که دلار با ارزش بالاتر می تواند بر روی بهای کالاها تاثیر منفی داشته باشد. از زمان پایان سال گذشته به این سو، شاخص دلار ICE تقریبا 7.6% افزایش یافته است.
      طلا تحویل ماه ژوئن در بازار Comex 17.70$ یا 1.5% تا 1176.60$ در هر اونس سقوط کرد. بر اساس داده های FactSet با تعقیب پرمعامله ترین قراردادها، طلا در مسیر کاهش تقریبا 2.2% هفتگی می باشد و قیمت این کالا از 19 مارس به این سو زیر 1180$ بسته نشده است. نقره ماه می با 3.4% کاهش برای هفته ای که گذشت 15.9 سنت یا 1% تا 15.675$ در هر اونس از ارزشش کاسته شد.
      در دیگر فلزات، پلاتین ماه جولای 11.50$ یا 1% تا 1125.20$ در هر اونس کاهش یافت، این در حالیست که پالادیوم ماه ژ<ئن 1.65$ یا 0.2% تا 771.55$ در هر اونس افزایش یافت. مس ماه می 6.56 سنت یا 2.1% تا 2.751$ در هر پوند افزایش یافت. هر سه این فلزات آماده به ثبت رساندن زیان برای هفته ای که گذشت بودند.

      نفت خام:
      افت ارزش فیوچرز نفت خام همچنانکه ذخایر این کشور افزایش می یابد، اما همچنان نزدیک به سقف های خود در 4 ماه گذشته قرار دارد
      فیوچرز نفت خام ایالات متحده روز جمعه با قیمت کاهش یافته معامله شد، این در حالیست که همچنانکه درگیری در یمن باعث نگرانی هایی درباره اختلال احتمالی در عرضه در خاورمیانه گردید فیوچرز برنت سقفی را برای سال جاری به ثبت رساند و افزایشی را برای هفته ای که گذشت را مشخص نمود.
      از آنجاییکه با وجود افزایش تماسها از سوی کاخ سفید برای یافتن راح حل دیپلماتیک برای درگیری بیش از یکامهه در این کشور عربستان سعودی حملات هوایی به اهداف نیروهای الحوصی در شهر عدن را در روز چهارشنبه ادامه داد بهای نفت خام همچنان رو به افزایش است. یمن از لحاظ استراتژیک در یکی از بزرگترین گذرگاههای دنیا قرار گرفته است.
      وال استریت ژورنال روز پنج شنبه گزارش داد که کشتی ایرانی مشکوک به حمل سلاح برای تحویل به شورشیان در یمن ضمن جلوگیری از یک رویارویی احتمالی در خلیج عدن مسیر خود را عکس نموده و بسوی آبهای ایران حرکت نمود.
      فیوچرز نفت خام پس از آنکه گزارش روز چهارشنبه دولت نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده هفته گذشته در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش 2.8 میلیون بشکه ای 5.3 میلیون بشکه صعود نمود کمی کاهش یافت. ذخایر سوخت نفت گاز با عبور از انتظارات برای یک کاهش 0.7 میلیون بشکه ای به مقدار 2.1 میلیون بشکه افت نمود.
      نفت خام ایالات متحده در سسشن های معاملاتی اخیر با عنایت به برقراری انتظارات برای اینکه تولید نفت ماسه ای ایالات متحده افزایش یافته . ممکن است در ماههای پیش رو در بحبوحه یک از همپاشیدگی در حال پیشرفت در حفاری چاههای نفت بخوبی مورد حمایت بوده است.
      قرارداد نفت خام ماه ژوئن در قیمت 57.15$ در هر بشکه معامله شد، 59 سنت یا 1% در بازار NYME مورد معامله قرار گرفت. در مقایسه با پایان سسشن جمعه گذشته، قیمت حدود 2.5% از تسویه حساب قرارداد ماه می به این سو که در آن زمان جزو معاملاتی با نزدیکترین زمان انقضا قرار داشت صعودی بود، اما 0.3% از قیمت close قرارداد ماه ژوئن در آن روز پایین تر بود.
      قرارداد نفت خام ماه ژوئن در بازار مبادلات فیوچرز ICE لندن ضمن معامله در بالاترین سطوح خود از ماه دسامبر به این سو 43 سنت یا 0.7% تا 65.28$ در هر بشکه افزایش یافت. برای هفته ای که گذشت، این قرارداد شاهد افزایشی تقریبا 2.9 درصدی بود.
      فیوچرز نفت خام برنت و WTI بر پایه قراردادهای با نزدیکترین ماه انقضا روز پنج شنبه هر دو در بالاترین سطوح خود از ماه دسامبر سال گذشته به این سو معامله شدند. پیش بینی می شود بهای نفت خام برنت برای یک سال کامل افزایشی به میزان 4.33$ تا 59.54$ در هر بشکه داشته باشد. این کالا همچنین پیش بینی نفت خام Nymex خود را برای یک سال تمام به میزان 4.28$ تا 53.62$ بالا برد.
      اگرچه، اعلام شد بهای نفت خام با عنایت به صعودی بودن ذخایر نفت خام به میزان 1.9 میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم در ماه می و ژوئن همچنان زیر فشار خواهد بود.
      به بازار Nymex باز می گردیم، قرارداد بنزین تحویل ماه می با افزایشی حدود 4% برای هفته ای که گذشت، در قیمت 2.008$ در هر گالن بسته شد.، این در حالیست که قرارداد نفت گاز ماه می با کمتر از نیم سنت کاهش در قیمت 1.928$ در هر گالن قرار داشت که تقریبا 2.4% برای هفته صعود نمود.
      قرارداد فیوچرز گاز طبیعی ماه می بدون تغییر در قیمت 2.531$ در هر میلیون BTU به پایان رسید، تقریبا 3.9% نزول برای هفته ای که گذشت.

      سهام


      سهام ایالات متحده بر سر گزارش های بالاتر از انتظار درآمد شرکتها هفته خود را با صعودهای مستحکم و قدرتمندی به پایان رساند.
      از آنجاییکه گزارش بهتر از انتظار درآمدهای شرکتی Nasdaq Composite و S&P 500 را در هم پیچاند تا هفته را در بالاترین سقف های خود در تمام دوران به پایان برسانند سهام ایالات متحده با صعودهای مستحکمی همراه شد. Nasdaq Composite برای پنجمین سسشن متوالی، با برجای گذاشتن بزرگترین افزایش هفتگی از اکتبر 2014 به این سو حرکت صعودی نمود. این شاخص صنایع سنگین سسشن روز جمعه را 36.02 واحد یا 0.7% بالاتر در 5092.08 به پایان رساند و 3.3% طی هفته افزایش یافت.
      S&P 500 با عبور از قیمت close بی سابقه قبلی در محدوده ای بسیار باریک که 2 مارس به آن دست یافته بود 4.77 واحد یا 0.2% بالاتر در 2117.70 به پایان رسید. این شاخص 1.8% افزایش را طی هفته به ثبت رساند. میانگین صنعتی داوجونز 21.45 واحد یا 0.1% تا 18080.14 بر ارزش افزوده شد و 1.4% برای هفته افزایش یافت.
      در دیگر بازارها: در آسیا، شاخص Hang seng0.8% افزایش یافت، در حالیکه شاخص Nlkkei 225 0.8% سقوط کرد. روز جمعه همچنانکه دلار به کمترین نرخ خود در دو هفته گذشته در برابر یورو برخورد کرد شاخص دلار سقوط کرد. طلا با سقوط 17.70 دلاری یا 1.5 درصدی تا 1176.60$ در هر اونس کاهش یافت. نفت خام با 1% کاهش در قیمت 57.15$ در هر بشکه معامله شد.
      سهام اروپا نسبتا مثبت بسته شد، در حالیکه شاخص Athex Composite یونان 3.4% صعود کرد.

      خلاصه هفته:


      این هفته، هفته ای مثبت و صعودی برای بازار سهام ایالات متحده بود. با شروع از بازار سهام ایالات متحده، داوجونز 254 واحد صعود کرد و 1.42% برای این هفته افزایش يافت. Nasdaq Composite 3.25% برای این هفته صعود كرد و 160 واحد افزایش يافت. ب 500S&P 37 واحد صعود کرده و 1.77% افزایش را براي این هفته به ثبت رساند.
      در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا 76 واحد افزایش یافت و 1.09% صعود نمود. DAX 30 آلمان نیز 122 واحد صعود نموده و در رقم 1.05% مثبت به ثبت رسید. علاوه بر این CAC 40 فرانسه نیز 58 واحد افزایش یافت و 1.12% در مقیاس هفتگی صعود نمود.
      در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 1.92 % سقوط قیمت 23$ کاهش یافت این در حالیست که نفت خام 0.1$ صعود كرد و 0.17% در طول هفته افزایش یافت.
      یورو طی این هفته 0.87% صعود کرد در حالیکه ین 0.05% کاهش یافت. پوند.1.58% صعود كرد ضمن اینکه شاخص دلار ICEطی این هفته 0.60% سقوط کرد.

      نظر


      • چشم انداز هفتگي منتهي به 1 مي 2015

        ارزها


        يورو: جهش دلار در برابر اغلب ارزهای اصلی رقیب بر سر داده های مثبت ایالات متحده
        دلار روز پنج شنبه پس از گزارشهاي اغلب مثبت اقتصادي همچنانكه بيانيه سياست پولي اخير فدرال رزرو به فشار نزولي خود بر روي دلار ادامه داد در برابر سبدي از ارزهاي اصلي ديگر از ارزش نسبتا پايين تري برخوردار بود.
        ارزش دلار در برابر يورو روز جمعه با نزول براي سومين هفته متوالي كاهش يافت. دلار در برابر يورو براي هفت سسشن سقوط كرده است كه بلندترين حركت نزولي از دسامبر 2013 به اين سو مي باشد.
        در ابتداي سسشن روز جمعه، دلار پس از آنكه هجوم گزارش هايي متوسط درباره فعاليت توليدي به اندازه كافي قدرتمند ظاهر شدند تا فروش يورو را براي سود در معاملات از رالي اخير پيش از پايان هفته از پايين ترين سطح بين روزي در برابر يورو از اواخر فوريه به اين سو افزايش يافت.
        داده توليدي دلار را براي نخستين بار در 8 روز گذشته به بالاي نرخ 120 ين راند. اين ارز احتمالا اينطور به نظر رسيد كه هفته را در برابر ين پس از شش هفته از كاهش ها مثبت به پايان برساند. دلار براي اغلب روزهاي سال در محدوده اي باريك بين 118 ين و 120 ين مورد معامله قرار گرفته است.
        جداي اين موضوع، وزارت بازرگاني اعلام كرد كه شاخص هزينه كرد شخصي ايالات متحده ماه گذشته 0.4% افزايش يافته است، كه پايين تر از انتظارات براي يك افزايش 0.5 درصدي بود. اين شاخص در ماه فوريه 0.2% افزايش يافته بود.
        شاخص بخش توليدي ISM براي ماه آوريل با رقم 51.5% منتشر شد، كه از سطح خود در ماه مارس تغييري نكرده است. اين در حاليست كه اقتصاددانان پيش بيني 52.2% را نموده بودند.
        دلار صعود هاي خود را در برابر پوند از سسشن روز پنج شنبه به اين سو پس از گزارش پايين تر از انتظار بخش توليدي ادامه داده است. اين ارز اكثر زيان هاي خود را در ابتداي هفته گذشته جبران نموده است.
        يورو پس از افزايش تا بالاترين سطح از اواخر ماه فوريه به اين سو در ابتداي سسشن معاملاتي در نرخ 1.1212$ مورد معامله قرار گرفت. يورو روز پنج شنبه در نرخ 1.12114$ معامله شد. پوند در مقايسه با نرخ 1.5354$ در نرخ 1.5151$ مورد معامله قرار گرفت. دلار در مقايسه با 119.45 ين در نرخي برابر با 120.15 ين مورد معامله قرار گرفت.
        دلار در برابر ين از ارزش بيشترزي برخوردار بود كه در قالب USD/JPY 0.37% تا 119.46 افزايش يافت و در برابر فرانك سوئيس در قالب USD/CHFدر نزديكي كف هاي قيمتي خود در دو ماه گذشته در 0.9328 در قيمت 0.9389 كه در اوايل سشن معاملاتي به آن برخورد كرد قرار گرفت.
        دلار استراليا و نيوزلند با شيب تندي كاهش يافتند كه در قالب AUD/USD با 1.54% كاهش تا 0.7884 نزول داشت و در قالب NZD/USD با 0.99% كاهش تا 0.7611 نزول نمود.
        از زمان سقوط يورو تا يك كف قيمتي در 12 سال گذشته در برابر دلار در اواسط ماه مارس، اين ارز تقريبا 7% رشد داشته است.
        شاخص دلار كه ارزش دلار در برابر سبدي از 6 ارز بر اساس ميزان معاملات انجام شده بر روي آنها را مي سنجد، 0.13% تا 95.17 كاهش يافت، كه از كف قيمتيخود طي دو ماه گذشته در 94.48 بالاتر قرار داشت.
        شاخص دلار ICE، معياري براي سنجش ارزش دلار در برابر سبدي متشكل از شش ارز، 0.6% تا 95.1450 افزايش يافت.

        یورو:
        سقوط یورو در برابر ارزش بیشتر دلار بر سر حجم پایین معاملات روزانه در ماه می
        دلار کاهش ادامه دار در برابر یورو را روز جمعه در سسشنی باریک از معاملات محدود به بستن پوزیشن ها در سه روز تعطیلی آخر هفته متوقف نمود، که این حرکت نزولی بلندترین حرکت از دسامبر 2013 به این سو بود.
        اکثریت بازارها در آسیا، از جمله چین روز جمعه بمناسبت روز اول ماه می تعطیل بودند. اغلب بازارها در اروپا باستثنای لندن بسته بودند.
        معامله گران ارزی با امید به ارایه نشانه ای از زمان بندی برای افزایش نرخ بهره توسط Fed در ابتدای هفته نشانه های کمی از سوی FOMC فرو رفته در وضعیت دفاعی در قالب یک بیانیه نرخ بهره مبهم را دریافت کردند. این در حالیست لحن نسبتا متمایل به کاهش نرخ بهره Fed تمام منابع تقویمی برای احتمال افزایش نرخ بهره را از سوی سیاست پولی خود حذف نمود، دلار هنوز محدوده ماه ژوئن خود را برای تعیین یک جهش تعیین ننموده است. روز جمعه، ریاست فدرال رزرو ایالت کلیولند لورتا مستر گفت ماه ژوئن گزینه روی میز برای یک افزایش نرخ بهره می باشد.
        شاخص تمایلات مصرف کننده ایالات متحده برای ماه آوریل نسبتا کاهش یافت، همچنانکه نتیجه بررسی شاخص مصرف کننده دانشگاه میشیگان چندین واحد تا 95.9 افزایش یافت که بالاتر از رقم 93.0 در ماه مارس بود. رقم حال حاضر نسبت به رقم مقدماتی برای ماه مارس بدون تغییر بود، اما زیر پیش بینی تحلیلگران برای انتشار رقم 96.0 بود. شاخص زیرمجموعه این بررسی در شرایط حال حاضر بطور نسبتا متعادلی تا 107 افزایش یافتند. که بالاتر از رقم قبلی 105 بود.
        هزینه کرد ساخت و ساز nationwide اگرچه به میزان .6% 0.6% در ماه مارس کاهش یافت که زیر انتظارات برای یک افزایش 0.4 درصدی می باشد. شاخص PMI تولیدی مقدماتی نیز پایین تر از 55.7 در ماه مارس تا 54.1 سقوط کرد. این شاخص بواسطه ضعف در صادرات ایالات متحده می باشد، که برای نخستین بار از نوامبر سال گذشته به این سو می باشد. موسسه ISM در همین حال، گفت که شاخص ملی فعالیت کارخانه در رقم 51.05 برای ماه آوریل قرار داشت که بدون تغییر از اوایل ماه گذشته به این سو بود.
        در جایی دیگر، گفتگوها در رابطه با بحران بدهی کشور یونان بین آلکسیس سیپارس و گروهی از وام دهندگان با نام گروه بروکسل برنامه ریزی کرده اند تا در سرتاسر هفته نشستی با شیک داشته باشیم. روز چهارشنبه، Moody در بحبوهه نگرانی ها درباره اینکه کشورهای دارای مشکل به توافقی همزمان با گروه اعتباردهندگانش که در گروه troika عضو شده اند که شامل ECB، کمیسیون اروپا و IMF می باشد اوراق قرضه دولتی بانکی را از Caa1 تا Caa2 کاهش داده است.
        EUR/USD پیش از معامله شدن در 1.199 در ساعات کاری بعدازظهر بازار آمریکا به میزان 0.23% به زیر 1.12 سقوط نمود کاهش یافت. اگرچه دلار یک حرکت نزولی را در چهار سسشن کاری در برابر یوروو به نمایش گذاشت، وقتی که این ارز در قیمت 1.0658 تشکیل سقف داد هنوز چندین درصد از سطح خودش در 21 آوریل فاصله داشت. این جفت ارز در قالب الگویی توقفی در سطوحی بین 1.05-1.10 از اوایل ماه مارس به این سو پیش از رالی یورو طی دو هفته گذشته در حرکت بوده است.

        ین ژاپن:
        ادامه نزول ارزش ین همزمان با انتشار داده دستمزد، صعود ارزش دلار در برابر ین پیش از تعطلات رسمی در ژاپن
        ین ژاپن در روز جمعه پس از رشته ای از داده ها که یک تلاش بی وقفه از سوی اقتصاد برای دستیابی به هدف تورم با ثبات 2% بانک مرکزی را نشان داد کاهش ارزش اولیه خود را را احیا نمود.
        دلار نسبتا در برابر ین از ارزش بیشتری برخوردار بود، اما در برابر یورو در روز جمعه کاهش یافت، بهمراه بسیاری از سرمایه گذاران که از گرفتن پوزیشن های با حجم بالا پیش از تعطیلات "هفته طلایی" در هفته آینده پرهیز می کنند.
        شرکت کنندگان بازار واکنشی بی انگیزه را به داده بهای مصرف کننده ژاپن که در ابتدای روز منتشر شد نشان داد که تورم در ژاپن برای نخستین بار در تقریبا یکسال گذشته در ماه مارس افزایش یافته است، بهمراه یک افزایش 0.2% در صعود سالانه اما همچنان بسیار دور از هدف 2% بانک مرکزی.
        داده ها بخشی از یک بسته کاری شلوغ شامل داده های مختلف از سرتاسر منطقه می باشد که در انتهای هفته منتشر خواهد شد، حتی با وجود اینکه بسیاری از کشورها روز 1 می را بعنوان روز کارگر میشناسند، از جمله چین که هنوز هم ارقام رسمی تولیدی و نیز خدماتی را بر جای گذاشته است.
        در ژاپن، مقدار Core بهای مصرف کننده 2.2% در مقیاس سالانه در ماه مارس 2.2% افزایش یافت، کمی بالاتر از 2.1% دیده شده. همچنین، نرخ بیکاری تا 3.4% کاهش یافته، بهتر از پیش بینی انجام شده برای کاهش تا 3.5%. اما میزن هزینه کرد خانوار برای دوازدهمین بار متوالی با سقوط 10.6 درصدی افت نمود اگرچه بهتر از پیش بینی انجام شده مبنی بر افت 12.1 درصدی توسط تحلیلگران می باشد.
        داده تولیدی رسمی کشور برای ماه آوریل در رقم 50.1 جای گرفت، بهتر از رقم مورد انتظار و درست در حوزه صعود. شاخص غیرتولیدی یا همان خدمات از 53.7 در ماه مارس تا 53.4 آوریل سقوط نموده است.

        نظر


        • کالاها:

          طلا: کاهش قیمت طلا تا پایین ترین سطح از ماه مارس به این سو با ثبت کف های متوالی طی 6 هفته
          فیوچرز طلا روز جمعه از آنجاییکه سرمایه گذاران نگاهشان به داده های منتشر شده اخیر بود تا به سنجش میزان تقاضای این فلز کمک نمایند با ثبت ششمین هفته متوالی از زیان در پایین ترین سطح در شش هفته گذشته معامله شد.
          قیمت این فلز روز پنج شنبه بیش از 2% افت نمود تا پس از یک افت بزرگتر از انتظار در آمار مدعیان بیکاری جدید ایالات متحده، 0.1% زیان ماهانه را برای طلا بر جای بگذارد. داده اقتصادی بالاتر از انتظار می تواند تقاضای سرمایه گذاری بر روی طلا را کند نماید.
          داده های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که شاخص PMI موسسه ISM در 51.5% قرار داشت. شاخص تمایلات مصرف کننده تا رقم نهایی 95.9 برای ماه آوریل افزایش یافت که مطابق با برآورد مقدماتی بود، در حالی که میزان هزینه کرد در ساخت و ساز در ماه مارس 0.6% سقوط داشت.
          آمار اشتغال کارخانه ای ISM در کمترین میزان خود اط سپتامبر 2009 به این سو قرار داشت و میزان هزینه کرد در ساخت و ساز بخوبی زیر پیش بینی منتشر شد و این کاهش مقداری حمایت برای قیمت طلا فراهم آورد، بهمراه حرکت قیمت و فاصله گرفتن از کف های سسشن معاملاتی روز جمعه.
          معامله گران فلزات با امید به یافتن نشانه ای از زمان بندی برای یک افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ابتدای هفته، در روز چهارشنبه شواهدی را از بیانیه مبهم نرخ بهره FOMC که در وضعیت دفاعی قرار دارد دریافت نمودند. در حالیکه تمایل Fed به کاهش نرخ بهره تمامی منابع تقویمی درباره احتمال یک افزایش نرخ بهره بر اساس سیاست پولی را از بین برد، هنوز ماه ژوئن را بعنوان تاریخی برای یک افزایش نرخ بهره رد نکرده است. روز جمعه Loretta Mester گفت ماه ژوئن هنوز "بعنوان گزینه ای روی میز" برای افزایش نرخ بهره وجود دارد.
          طلا احتمالا در قیمت 1149$ بعنوان کف قیمتی از 17 مارس به این سو مورد حمایت قرار گرفته است و در قیمت 1186.90$ بعنوان سقف ثبت شده در 22 آوریل به مقاومت رسیده است. این فلز گرانبها که ارتباطی به نرخ بهره یا مشتقات آن ندارد، در تلاش فراوان است تا با دارایی های پربازده در دوره های افزایش نرخ بهره رقابت کند.
          طلا تحویل ماه ژوئن در بازار Comex 7.90$ یا 0.7% سقوط کرد تا در قیمت 1174.50$ در هر اونس معامله شود. پس از شمارش زیان 40 دلاری طی 2 سسشن معاملاتی قبل از روز جمعه، قیمت در پایین ترین میزان خود اط 19 مارس به این سو بسته شده است. نقره تحویل ماه جولای 1.8 سنت یا 0.1% تا 16.135$ در هر اونس کاهش یافت، بهمراه افزایش تقریبا 3.2 درصدی قیمت برای هفته ای که گذشت.
          Aslam با افزودن اینکه مقاومت قیمت در 1220$ قرار دارد، گفت: حمایت اصلی برای طلا در قیمت 1168$ قرار دارد و شکست این سطح راه را برای سقوط قیمت به سمت سطح 1140$ باز خواهد نمود.
          در معاملات دیگر فلزات، پلاتین تحویل ماه جولای 10.70$ یا 0.9% تا 1129.70$ در هر اونس سقوط کرد، و آماده برای ثبت یک افزایش 0.7 درصدی برای هفته ای که گذشت گردید، این در حالیست که پالادیوم با صعودی 0.5 درصدی برای هفته ای که گذشت 2.75$ یا 0.4% تا 773.75$ در هر اونس کاهش یافت. مس تحویل ماه جولای 4.3 سنت یا 1.5% تا 2.9295$ در هر پوند افزایش یافت، بهمراه اینکه قیمت حدود 6.6% برای هفته ای که گذاشت افزایش داشته است.

          نفت خام: افت بیشتر بهای نفت خام هزمان با کاهش تعداد چاههای استخراج نفت خام ایالات متحده و افزایش صادرات نفت عراق
          فیوچرز نفت خام هفته را با قیمت پایین تری به پایان رساند که بواسطه فشار ایجاد شده از سوی گزارشهایی مبنی بر این می باشد که صادرات نفت خام عراق تا بالاترین میزان خود در 30 سال گذشته افزایش یافته است، اما قیمت این کالا همچنان افزایش را برای این هفته به ثبت رسانده است که هفتمین صعود متوالی بهای این کالا می باشد. بطوریکه تولید گزارش شده از سوی سازمان اوپک در بالاترین سطح خود از اواخر سال 2012 به این سو قرار گرفته است.
          بهترین افزایش ماهانه بهای نفت خام در تقریبا شش سال گذشته به وقوع پیوسته است، و رکورد هفتگی افزایش قیمت را هم به ثبت می رساند. که هفتمین هفته متوالی از صعود قیمت در مقیاس هفتگی می باشد.
          Phil Flynn ، تحلیلگر ارشد بازار در Price Futures Group گفت "نفت خام روز جمعه پس از آنکه عراق اعلام کرد صادرات نفت این کشور به بالاترین مقدار خود در 30 سال گذشته افزایش یافته است مومنتوم صعودی خود را از دست داد." همچنین او عنوان نمود؛ "این هیجان آور است زیرا چند ماه پیش، ترسهای حاصل از اینکه نیروهای داعشی ممکن است بر روی صادرات این کالا تاثیرگذار باشند هرگز به ثمر ننشست.
          گزارشهای خبری نشان می دهند عراق نسبت به 2.98 میلیون بشکه در روز در ماه مارس حدود 3.08 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل نصت خام خود را صادر نموده است. چرا که توافق بر سر برنامه هسته ای ایران ممکن است به معنی تغییر در قیمت نفت خام باشد.
          همچنین برای ماه آوریل، بررسی های جداگانه اجرا شده از سوی رویترز و بلومبرگ نشان دادند که تولید نفت اوپک در یا در نزدیکی بالاترین سطوح خود از اواخر سال 2012 به این سو قرار گرفته است.
          نفت تحویل ماه ژوئن در بازار NYCMبه مقدار 48 سنت یا 0.8% برای معامله شدن در قیمت 59.15$ در هر بشکه کاهش یافت. بهای این قرارداد ماه آوریل را با 25% افزایش به پایان رساند.
          با دنبال نمودن قراردادهای مداوم، فیوچرز نفت خام شاهد یم افزایش 3.5 درصدی در مقیاس هفتگی بود. این هفتمین افزایش هفتگی این کالا بود.
          در همین حال، نفت خام برنت تحویل ماه ژوئن در بازار فیوچرز ICE لندن 32 سنت یا 0.5% تا 66.45$ در هر بشکه سقوط کرد. فیوچرز برنت 1.8% از قیمت close جمعه گذشته به این سو افزایش یافته است. این چهارمین افزایش متوالی در مقیاس هفتگی می باشد.
          در بازار Nymax، سوخت خودرو تحویل ماه ژوئن تقریبا در قیمت 2.045$ در هر گالن روز کاری را به پایان رساند. نفت گاز تحویل ماه ژوئن با تغییر کمی در 1.982$ در هر گالن قرار گرفت. این محصولات 2% یا بیشتر برای این هفته افزایش یافتند.
          گاز طبیعی تحویل ماه ژوئن 2.5 سنت یا 0.9% تا 2.776$ در هر میلیون BTU افزایش یافت. قیمت این کالا برای پرمعامله ترین قراردادها تقریبا 10% برای هفته گذشته افزایش را نشان داد.

          سهام

          پایان دادن هفته ای مثبت در سهام ایالات متحده، بهمراه پیشروی شاخص های اصلی با صعودی بیش از 1% در روز جمعه
          سهام ایالات متحده هفته کاری را مثبت به پایان رساندند، بهمراه پیشروی بیش از 1% شاخص های اصلی در روز جمعه. اما شاخص های اصلی هنوز هم طی هفته کاهش های نسبتا کی را بر جای گذاشتند.
          روز جمعه، سرمایه گذاران با دسته ای از گزارش های اقتصادی، گزارش های درآمدی شرکت ها و ارقام فروش ماهانه خودرو کنار آمدند، اما بیشتر رالی ایجاد شده به اشباع فروش طی هفته نسبت داده شده است.
          روز پنج شنبه بطور خاص بواسطه نزول های اتفاق افتاده در سهم های بیوتکنولوژی و تکنولوژی حرکت نمود. در حالیکه هفته ای که گذشت تردید بیشتری درباره زمانبندی نخستین افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و ارقام پایین تر انتظار درباره GDP ایالات متحده در سه ماهه نخست سال به ارمغان آورد.
          ارقام فعالیت تولیدی کمتر از انتظارات ظاهر شد، اما واکنش به این داده ها کم و ضعیف بود. اگرچه، شاخص های اعتماد مصرف کننده کمی افزایش یافتند. سرمایه گذاران نیز در حال ارزیابی میزان فروش ماهانه خودرو هستند.
          John Manley استراتژیست ارشد در Wells Fargo Advantage Funds گفت سرمایه گذران نبایست زیاد غرق در جهش روز جمعه که احتمالا به دلیل اشباع در فروش سهام در طول هفته گذشته می باشد شوند.
          Markit ارایه کننده داده داده های بازار، روز جمعه اعلام کرد ارقام دوم و نهایی شرایط بخش تولیدی در ماه آوریل از مقدار مقدماتی 54.2 تا 54.1 کاهش یافت.
          همچنانکه سفارشات جدید ایالات متحده رشد نمودند شاخص تولید کنندگان ایالات متحده در ماه آوریل به آرامی رشد کردند، اما این بخش از اقتصاد میزان اشتغال را تا پایین ترین سطح از سقوط 2009 به این سو کاهش نمود.
          در همین حال، تمایلات مصرف کننده تا رقم نهایی 95.9 در ماه آوریل افزایش یافت، که بالاتر از 93 ثبت شده در ماه مارس و منطبق بر برآورد مقدماتی انجام شده بود.
          هزینه های پروژه های ساخت و ساز 0.6% تا یک نرخ تعدیل شده فصلی سالانه 967 میلیارد دلار در ماه مارس سقوط نمود.
          جدای این موضوع، بر اساس ارقام مقدماتی ارایه شده از سوی اخبار خودرو، میزان فروش خودرو در ماه آوریل بر اساس پیش بینی انجام شده 5.4 درصدی تا یک نرخ تعدیل شده سالانه فصلی 16.2 میلیون افزایش یافت.
          S&P 500 22.78 واحد یا 1.1% بالاتر در 2108.29 بسته شد، اما هفته کاری را 0.4% پایین تر به پایان رساند. میانگین صنعتی داوجونز 183.54 واحد یا 1% تا 18024.06 جهش نمود اما یک نزول 0.3% را طی هفته بر جای گذاشت.
          Nasdaq Composite 63.97 واحد یا 1.3% تا 5005.39 افزایش یافت، اما هفته کاری خود را با یک زیان 1.7 درصدی به پایان رساند، که اکثریت این نزول بدلیل ریزش شدید و بزرگ در صنعت بیوتکنولوژی بود.
          در بازارهای دیگر: اغلب بازارها در آسیا و اروپا بمناسبت روز کارگر تعطیل بودند. در میان تعداد کمی از بازارهای بورس فعال در آسیا، شاخص Nikkei225 ژاپن کمی مثبت تر هفته را به پایان رساند.
          فیوچرز نفت خام برای معامله شدن در قیمت 59.15$ در هر بشکه 0.8% کاهش یافت و 3.5% طی هفته رشد نمود. بهای این قرارداد در ماه آوریل 25% افزایش یافت. فیوچرز طلا 0.7% سقوط کرد تا در قیمت 1174.50$ در هر اونس معامله شود و طی هفته گذشته تقریبا بدون تغییر بوده است.

          خلاصه هفته:


          این هفته، هفته ای منفی و نزولی برای بازار سهام ایالات متحده بود. داوجونز 56 واحد سقوط کرده و 0.31% برای این هفته کاهش يافت. Nasdaq Composite 1.71% برای این هفته نزول كرده و 87 واحد کاهش يافت. 500S&P 10 واحد سقوط کرده و 0.46% کاهش را براي این هفته به ثبت رساند.
          در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیادر منطقه قرمز بسته شد و با 1.20% نزول 85 واحد از ارزشش در مقیاس هفتگی کاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 270 واحد سقوط به میزان 2.30% کاهش را به ثبت رساند. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 133 واحد از دست داد و در مقیاس هفتگی 2.57% از ارزشش کاسته شد.
          در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 0.17% صعود قیمت 2$ افزایش یافت این در حالیست که نفت خام نیز 2$ صعود كرد و 3.24% در طول هفته افزایش یافت.
          یورو طی هفته قبل 3% صعود کرد در حالیکه ین 1.01% کاهش یافت. پوند 0.58% سقوط كرد ضمن اینکه شاخص دلار ICE این هفته 1.70% در برابر 6 ارز اصلی در هفته ای که گذشت صعود کرد.
          ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 05-05-2015, 09:40 PM

          نظر


          • چشم انداز هفتگی منتهی به 15 می 2015

            ارزها

            دلار:
            افت دلار در برابر ارزهای اصلی بازار پس از انتشار داده ناامید کننده اقتصادی ایالات متحده

            دلار روز جمعه پس از آنکه یک رشته از گزارشهای ناامید کننده اقتصادی از سوی ایالات متحده نگرانی های تازه ای درباره قدرت احیای اقتصادی این کشور رقم زدند صعودهایش در برابر سبدی از دیگر ارزهای اصلی را کاهش داد.
            دانگشاه میشیگان طی یک گزارش مقدماتی گفت که شاخص تمایلات مصرف کننده این دانشگاه از سطح 95.9 در ماه آوریل تا کمترین مقدار در هفت ماه گذشته در 88.6 در ماه می سقوط کرده است. تحلیلگران انتظار افزایش تا 96.0 را در داشتند.
            این دانشگاه همچنین اعلام کرد شاخص انتظارات تورمی این دانشگاه برای 12 ماه آتی از 2.6% در ماه آوریل تا 2.9% در ماه می افزایش یافته است.
            علاوه بر این، فدرال رزرو گزارش داد که تولید صنعتی ایالات متحده ضمن برهم زدن انتظارات برای یک صعود 0.1 درصدی 0.3% در ماه آوریل سقوط کرده است، این در حالیست که محصول بخش تولیدی ایالات متحده ماه گذشته در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش 0.2 درصدی بدون تغییر بوده است.
            این داده ها پس از آنی منتشر شده است که فدرال رزرو ایالت نیویورک اعلام کرد شاخص Empire State این بانک از 1.19- در ماه آوریل تا 3.9 در ماه می صعود کرده است. تحلیلگران انتظار صعود این شاخص تا 5.00 را در این ماه داشتند.
            یورو در نرخ 1.1446$ معامله شد که بالاترین نرخ در سه ماه گذشته بود، در مقایسه با 1.1400$ که در روز پنج شنبه به ثبت رسید. پوند در قیمت 1.5725$ معامله شد، در مقایسه با 1.5774$ که روز پنج شنب به ثبت رسید. دلار در مقایسه با 119.21 ین در نرخ 119.38 ین معورد معامله قرار گرفت.
            شاخص دلار ICE معیاری برای سنجش قدرت دلار در برابر سبدی از 6 ارز رقیب، 0.2% تا 93.2710 کاهش یافت.
            پوند نیز در قالب GBP/USD با افزودن 0.13% به ارزش خود تا 1.5795 و ضمن نزدیک شدن دوباره به بالاترین قیمت در 6 ماه گذشته در سقف 1.5816 که روز پنج شنبه به ثبت رسید کنترل اوضاع را دوباره بدست گرفت.
            در جایی دیگر، دلار همچنان در برابر ین و فرانک سوییس صعودی بود و در قالب USD/JPY 0.12% تا 119.34 صعود نمود و در قالب USD/CHF با 0.59% پیشروی تا 0.9176 صعود نمود.
            در سوییس، دفتر آمار فدرال پیش از این گزارش داد که شاخص بهای مصرف کننده پس از یک افزایش 0.2% در ماه آوریل، در ماه مارس در مقایسه با انتظارات برای یک کاهش 0.1 درصدی به میزان 2.1% سقوط نمود.
            دلار استرالیا و نیوزلند نزول های خود در برابر دلار را کاهش دادند. اما همچنان ارزششان پایین تر باقی ماند که در اقلب AUD/USD به میزان 0.51% تا 0.8040 کاهش یافت و در قالب NZD/USD به مقدار 0.33% تا 0.7475 نزول کرد. در همین حال، USD/CAD 0.19% برای معامله در 1.2009 صعود نمود.

            یورو:
            صعود ارزش یورو به سمت رقم 1.15 در برابر دلار پس از انتشار داده های شکننده و ضعیف ایالات متحده
            یورو روز جمعه همچنانکه این ارز پیرو دسته ای دیگر از داده های شعیف اقتصادی ارزشش کاهش یافت در ادامه حرکت رو به بالای خود تا چهارمین سسشن متوالی به صعود یکنواخت و استوار در برابر دلار ادامه داد.
            شاخص اعتماد مصرف کننده، یکی از نقاط یکه روشن در اقتصاد ایالات متحده در هفته های اخیر، به نظر افزایش یافته است. روز جمعه، دانشگاه میشیگان گزارش داد شاخص تمایلات مصرف کننده این دانشگاه تا 88.6 کاهش یافت، بسیار پایین تر از حداقل برآوردها برای رقمی برابر با 93.5. در رابطه با شرایط حال حاضر، این بررسی یک کاهش 7.2 درصدی تا 99.8 را نشان داد، که پایین ترین سطح از ماه اکتبر به این سو بوده است. انتظارات مصرف کننده با 7.3% سقوط از آخرین رقم در 81.5، که بدترین سطح در 5 ماه گذشته می باشد نسبتا ضعیف ظاهر شد.
            آمار نزولی بررسی انجام شده بعد از آنی منتشر شد که اداره آمار و نفوس ایالات متحده تغییر کوچکی در میزان هزینه کرد مصرف کننده را در کل کشور گزارش داد. خرده فروشی ایالات متحده پایین تر از پیش بینی اقتصاددانان برای یک افزایش 0.2 درصدی، بدون تغییر باقی ماند. سیاست گذاران متمایل به افزایش نرخ بهره در فدرال رزرو به شاخص قدرتمند تمایلات مصرف کننده و کاهش اتفاق افتاده در میزان هزینه کرد سه ماهه بعنوان نشانه هایی از اقتصاد در حال بهبود اشاره کردند. داده نزولی، اگرچه، ممکن است متمایلان به کاهش نرخ بهره در FOMC را جهت تاخیر در افزایش نرخ بهره راضی کنند.
            ماه گذشته، FOMC تمامی اشارات و مراجع تقویمی خود در رابطه با زمانبندی برای نخستین افزایش نرخ بهره در حدودا یک دهه گذشته را حذف نمود. در حالیکه جان ویلیامز ریاست فدرال رزرو سانفرانسیسکو در ابتدای هفته اعلام کرد که یک افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن هنوز بعنوان گزینه ای روی میز قرار دارد، این احتمال بطور فزاینده ای در حال رشد است که Fed پیش از بالا بردن نرخ بهره خود به بالاتر از 0.25%-0% حال حاضر، تا ماه سپتامبر یا حتی دسامبر صبر خواهد نمود.
            در همین زمان، دانشگاه میشیگان اشاره کرد که انتظارات تورمی در بهای انرژی به مقدار زیادی در حال افزایش است. طبق بررسی انجام شده روی مصرف کنندگان انتظارات تورمی برای سال آینده از 0.3% تا 2.9% افزایش یافته است. Fed مایل به دیدن این است که پیش از افزایش دادن نرخ بهره، نرخ تورم به سمت رقم هدف گذاری شده 2% سالانه اش در حرکت است.
            سرمایه گذاران در انتظار شاخص بهای مصرف کننده هفته آینده هستند تا نشانه های بیشتری در اقتصاد این ایالت بدست آورند. با اینحال CPI پس از سقوط تند در ماه ژانویه، 0.2% در ماه مارس افزایش یافت، این شاخص هنوز 0.1% در مقیاس سالانه پایین تر بود. بازارهای اوراق قرضه نوعا وقتی رالی می کنند که افزایشی در CPI رخ داده باشد.
            یورو در نرخ 1.1446$ معامله شد که بالاترین نرخ در سه ماه گذشته بود، در مقایسه با 1.1400$ که در روز پنج شنبه به ثبت رسید. پوند در قیمت 1.5725$ معامله شد، در مقایسه با 1.5774$ که روز پنج شنب به ثبت رسید. دلار در مقایسه با 119.21 ین در نرخ 119.38 ین معورد معامله قرار گرفت.
            طبق داده منتشر شده از سوی CFTC، علاوه بر این، سفته بازان شرط بندی ها روی صعود بازار فیوچرز را که دلار تا 29.9 میلیارد دلار، که پایین ترین عدد از آگوست 2014 به این است در هفته منتهی به 12 می افزایش خواهد یافت را کاهش دادند. تحلیلگران در Scotiabank اشاره کردند که تمایلات روی یورو "به شدت نزولی" باقی مانده است، بهمراه 25.1 میلیارد دلار از قراردادهای فروش در اختیار در برابر یورو، که حدود 84% از پوزیشن های خرید دلار را تشکیل می دهد.
            ارزش دلار از زمان دستیابی به سقف ثبت شده در بیش از 12 سال گذشته در اواسط ماه مارس، به میزان 9% در برابر یورو کاهش یافت. این ارز برای سال جاری 5.6% صعودی باقی مانده است.

            پوند: افت ارزش پوند از سقف های ثبت شده در 6 ماه گذشته بر سر داده شکننده و ضعیف تولید ساختمانی بریتانیا

            ارزش پوند روز جمعه با پولبک نمودن از یک سقف قیمتی ثبت شده در شش ماه گذشته همچنانکه دلار از داده های بدون روند سشن روز جمعه ایالات متحده احیا شد و همچنانکه سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش های دیگر ایالات متحده در ادامه روز شدند در برابر دلار کاهش یافت.
            روز پنج شنبه، وزارت کار اعلام کرد تعداد آمریکایی های متقاضی دریافت مزایای بیکاری را در هفته منتهی به 9 می به میزان 1000 نفر تا 264000 نفر سقوط کرد، که درست بالای یک کف ثبت شده در 15 سال گذشته که دو هفته پیش به آن دست یافت قرار گرفت، که نشان دهنده این است که احیای اقتصادی در بازار کار در حال ادامه یافتن است.
            اما داده های اقتصادی تحت الشعاع گزارش دیگری که نشان می دهد شاخص بهای تولید کننده ماه گذشته 0.4% سقوط کرده و در مقیاس سالانه 1.3% پایین تر قرار داشت که بزرگترین افت از سال 2010 به این می باشد قرار گرفت.
            تورم ضعیف انتظارات برای اینکه فدرال رزرو بالا بردن نرخ بهره تا زمانیکه احیای اقتصادی در مسیر با ثباتی قرار بگیرد را بتاخیر خواهد انداخت را تقویت نموده است.
            سرمایه گذاران حالا چشم به گزارش های تولید صنعتی ایالات متحده، فعالیت بخش تولیدی در منطقه نیویورک و شاخص تمایلات مصرف کننده دارند، که در اواخر روز اعلام خواهند شد تا در این گزارش های به نکات نشانه های بیشتری درباره قدرت اقتصاد این کشور دست یابند.
            در بریتانیا، دفتر ملی آمار روز جمعه گزارش داد که میزان ساخت و ساز با بر هم زدن انتظارات برای یک افزایش 4.1 درصدی 3.9% در ماه مارس افزایش یافت. تغییر در ساخت و ساز در ماه فوریه از یک برآورد انجام شده مبنی بر 0.9% سقوط تا یم کاهش 0.3% مورد تجدید نظر قرار گرفت.
            از آنجاییکه مقامات رسمی یونان روز جمعه آماده برگزاری گفتگوهایی با مقامات ناحیه یورو و IMF بودند با توجه به فشار موجود برای آتنی ها برای رسیدن به یک توافق برای بسته کمک مالی با توجه به اتمام ذخایر نقدینگی و زمان تمایلات بر روی این ارز همچنان آسیب پذیر است.
            پوند در قیمت 1.5725$ معامله شد، در مقایسه با 1.5774$ که روز پنج شنب به ثبت رسید. پوند احتمالا در 1.5630 بعنوان کف روز 13 می با حمایت و در 1.5816 با مقاومت روبرو شود.

            نظر


            • کالاها

              طلا: افت آرام قیمت طلا از بالاترین قیمت های ثبت شده در 3 ماه گذشته بر سر داده های ضعیف اقتصادی از سوی ایالات متحده
              فیوچرز طلا طی دقایق پایانی معاملات روز جمعه بازگشت نمود تا کمی صعود را برای این سسشن تجربه نموده و در مقیاس هفتگی 3% رشد نماید.
              قیمت طلا بدلیل کاهش ارزش دلار از آنجاییکه سرمایه گذاران آخرین داده های اقتصادی و تاثیرگذاری آنها بر روی جذابیت سرمایه گذاری این فلز را را مورد ارزیابی قرار دادند مورد حمایت قرار گرفت.
              قرارداد طلا تحویل ژوئن 10 سنت افزایش پیدا کرد تا در قیمت 1225.30$ در هر اونس در بازار Comex مورد معامله قرار بگیرد. این بالاترین معامله انجام در تقریبا سه ماه گذشته می باشد.
              با تعقیب پرمعامله ترین قرارداد، قیمت 3.1% در هفته گذشته صعود کرده است.
              نقره تحویل ماه جولای 9.8 سنت یا 0.6% تا 17.563$ در هر اونس افزایش یافت. قیمت 6.7% برای هفته قبل صعود داشته است.
              Julian Phillips موسس و مشارکت کننده در GoldForecaster.com گفت: "قیمت طلای Comex بدلیل ضعیف در ارزش دلار در هفته ای که گذشت تقویت شد. از نظر تکنیکال، قیمت در "دام نزول" قرار دارد."
              او گفت، این به معنی آن است که "معامله گرانی که در وضعیت فروش (short) قرار دارند ممکن است زیان نموده و مجبور به cover کردن معاملاتشان شوند." اگر طلا بالای 1220$ بماند Phillips انتظار مشاهده "cover کردن معاملات short و برقرار شدن مومنتوم خرید" را دارد.
              در اخبار اقتصادی روز جمعه ایالات متحده، رقمی که نشان دهنده تولید کنندگان در ایالت نیویور است کمتر از انتظار افزایش یافت. تولید صنعتی 0.3% در ماه آوریل سقوط کرد و شاخص تمایلات ماه می تا کمترین میزان خود در هفت ماه گذشته کاهش یافت.

              نفت خام: پایین تر بسته شدن بهای نفت خام، اما همچنان در حال بر جای گذاشتن بلندترین صعودها در مقیاس هفتگی
              نرخ پایه نفت خام ایالات متحده روز جمعه در قیمتی پایین تر معامله شد، اما همچنان افزایشی برای نهمین هفته متوالی را به ثبت رساند که گفته می شود بلند مدت ترین حرکت نزولی در مقیاس هفتگی در در حداقل 30 سال گذشته می باشد.
              نگرانی ها درباره اشباع عرضه در بازار قیمت را تحت فشار نزولی قرار دارد، اما ضعف در دلار و بیست و سومین هفته متوالی از کاهش در تعداد چاههای نفت فعال به کاهش زیان های حاصل از کاهش قیمت کمک نمود.
              در بازار NYME، نفت خام WTI تحویل ماه ژوئن 19 سنت یا 0.3% کاهش یافت تا در قیمت 59.69$ در هر بشکه معامله شود.
              طبق گزارش قیمت فیوچرز گروه Phil Flynn، بر پایه قراردادهای با بیشترین حجم معاملات، نفت خام WTI ضمن مشخص نمودن بلند مدت ترین حرکت صعودی در حداقل 30 سال گذشته برای نهمین هفته متوالی صعود نموده است. به همین ترتیب، گزارش های جدید می گوید این حرکات صعودی در مقیاس هفتگی بلندمدت ترین آنها از سال 1983 به این سو بوده است.
              نفت خام برنت تحویل ماه جولای در بازار مبادلات فیوچرز ICE لندن در قیمت 66.81$ در هر بشکه هفته را به پایان رساند که 11 سنت یا 0.2% افزایش یافته است. بر پایه قراردادهای با بیشترین حجم معاملات، قیمت پایه جهانی نفت خام حدودا 2.2% برای این هفته افزایش یافته است.
              Darin Newsom تحلیلگر ارشد در DTN عنوان کرد "کاهش بهای نفت خام WTI در روز جمعه مربوط به حرکات در شاخص دلار بود." او گفت مقاومت اولیه برای WTI در 58.60$ قرار دارد و بسته شدن زیر سطح حمایتی ممکن است منجر به یک ریزش شود، بخصوص اگر دلار رالی کند.
              داده های واصله از Baker Hughes حاکی از این است که روز جمعه تعداد چاههای فعال و در حال حفاری برای نفت خام از 15 می برای بیست سومین هفته ابا 8 چاه کاهش تا 660 پاه فعال سقوط کرده است. تعداد چاهها - که محدودیتی برای فعالیت در این صنعت است – تقریبا 58% از زمان تشکیل قله قیمتی در ماه اکتبر کاهش یافته است.
              بهای نفت خام در ساعات ابتدایی سسشن معاملاتی سقوط تندی نمود اما زیان های خود را همچنانکه دلار کاهش بیشتری یافت جبران نمود. بهای نفت خام بر اساس دلار قیمت گذاری می شود، بنابراین تغییرات در ارزش دلار می تواند نفت خام را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان تر یا گران تر نماید.
              نفت خام بدلیل نگرانی های موجود و فعال درباره عرضه بیش از حد جهانی به همچنان زیر فشار نزولی قرار گرفته است.
              در اوایل هفته ای که گذشت، آژانس بین المللی انرژی (IEA)اعلام کرد ضمن اینکه انتظار دارد رشد میزان تولید نفت خام نشانه هایی از کاهش سرعت رشد را نشان دهد، دیگر تولیدکنندگان مانند روسیه و عربستان سعودی به افزایش تولید خود ادامه می دهند.
              در بازار Nymex، سوخت خودرو تحویل ژوئن تقریبا بدون تغییر در قیمت 2.057$ در هر گالن بود، بهمراه 3.3% رشد برای هفته ای که گذشت. نفت گاز تحویل ژوئن نیز با کمی تغییر در 2.005$ در هر گالن با 2.6% صعود برای هفته ای که گذاشت به پایان رسید.
              گاز طبیعی تحویل ژوئن در قیمت 3.016$ در هر میلیون BTU معامله شد، کمتر از یک سنت افزایش، به همراه افزایش 4.7 درصدی قیمت برای هفته ای که گذشت.

              سهام

              سهام ایالات متحده با افزایش در مقیاس هفتگی هفته کاری خود را به پایان رساند
              سهام ایالات متحده روز جمعه را با سسشنی پرنوسان که در مرز مثبت و منفی قرار داشت بهمراه صعود شاخص های اصلی در مقیاس هفتگی به سمت بالا به پایان رساند.
              سرمایه گذاران با گزارش های اقتصادی ضعیف تر از انتظار که زمان بندی برای افزایش نرخ بهره بعدی توسط Fed را همچنان برای سرمایه گذاران در تردید قرار داد دست و پنجه نرم کردند.
              دو گزارش بخش تولیدی که پیش از باز شدن بازار منتشر شدند، با قرار گرفتن بعنوان دلیل اصلی و اساسی روند ضعف اخیر در اقتصاد ایالات متحده پایین تر از انتظارات بودند. ارقام مقدماتی ماه می درباره تمایلات مصرف کننده تا پایین ترین سطح در 7 ماه گذشته و نیز پایین تر از پیش بینی های انجام گرفته سقوط کرد.
              S&P 500 1.63 واحد یا 0.1% بالاتر در قیمت 2122.73 بسته شد که رکوردی تازه به حساب می آید. این شاخص پایه 0.3% صعود را طی هفته گذشته تجربه کرد.
              میانگین داوجونز صنعتی (DJIA) 20.32 واحد یا 0.1% تا 18272.56 بر ارزشش افزوده شد، ضمن اینکه برای هفته ای که گذشت 0.5% صعود را به ثبت رساند.
              Nasdaq Composite سسشن کاری را با 2.5 واحد نزول در 5048.29 به پایان رساند، اما قادر گشت در طول هفته گذشته 0.9% افزایش یابد.
              از آنجایی که سرمایه گذاران با کاهش در بازارهای اوراق قرضه و رشته ای از داده های بدون روندی مشخص که سوالها درباره قدرت اقتصاد ایالات متحده را افزایش داده است سهام ایالات متحده در طول هفته گذشته مداوم در حال صعود و نزول بوده است.
              این کاهش سفته بازی درباره اینکه Fed بجای ماه ژوئن منتظر بالا بردن نرخ بهره تا اواخر سال خواهد شد یا خیر که بعضی شرکت کنندگان بازارها در حال پیش بینی آن بوده اند را تحریک نموده است.
              ریاست سابق Fed دونالد کوهن گفت گفتگو و بحث بر سر زمان بندی افزایش نرخ بهره در یک حرکت بین سپتامبر و دسامبر متمرکز می شود.
              شاخص Empire State بخش تولید در ماه می به ناحیه مثبت بازگشت، اما صرفا به مقدار کمی و پایین تر از پیش بینی ها بود.
              فدرال رزرو روز جمعه اعلام کرد، تولید صنعتی در ماه آوریل 0.3% تعدیل شده در مقیاس فصلی سقوط کرد. داده تجدیدنظر شده از سوی بانک مرکزی ایالات متحده نشان داد که این شاخص حالا پنجمین کاهش مستقیم در میزان تولید می باشد.
              در همین حال، طبق گزارشی بر اساس شاخص دانشگاه میشیگان که روز جمعه منتشر شده، شاخص تمایلات مصرف کننده در مقایسه با رقمی نهایی برای ماه آوریل که در 95.9 قرار داشت تا یک رقم مقدماتی 88.6 برای ماه می سقوط کرد؛ که کمترین مقدار در هفت ماه گذشته بود.
              در دیگر بازارها، بازارهای سهام اروپایی افزایش های صورت گرفته را از دست داده و پس از آنکه ارزش یورو پیرو داده های ضعیف ایالات متحده افزایش یافت در قیمت پایین تری هفته را به پایان رساندند.
              در آسیا، شاخص Hang Seng هنگ کنگ 2% بالاتر بسته شد، که این تقویت بواسطه گفتگویی که در آن عنوان شد برنامه اتصال سهام بین هنگ کنگ و شنژن (Shenzhen) بزودی در آخر این هفته اعلام خواهد شد.

              خلاصه هفته:


              این هفته، هفته ای مثبت برای بازار سهام ایالات متحده بود. داوجونز 82 واحد صعود کرده و 0.82% برای این هفته افزایش يافت. Nasdaq Composite 0.89% برای این هفته صعود كرده و 44 واحد افزایش يافت. 500S&P 7 واحد صعود کرده و 0.33% افزایش را براي این هفته به ثبت رساند.
              در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا 1.23% سقوط کرده و 87 واحد از ارزشش در مقیاس هفتگی کاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 263 واحد سقوط به میزان 2.24% کاهش را به ثبت رساند. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 96 واحد از دست داد و در مقیاس هفتگی 1.89% از ارزشش کاسته شد.
              در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 2.87 % صعود 34$ افزایش یافت این در حالیست که نفت خام نیز 1$ صعود كرد و 1.03% در طول هفته افزایش یافت.
              یورو طی هفته قبل 1.77% صعود کرد در حالیکه ین 0.50% افزایش یافت. پوند 2.12% صعود كرد ضمن اینکه شاخص دلار ICE این هفته 1.67% در برابر 6 ارز اصلی در هفته ای که گذشت نزول کرد.
              ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 05-17-2015, 06:25 PM

              نظر


              • چشم انداز هفتگی منتهی به 22 می 2015

                ارزها

                دلار: جهش ارزش دلار در برابر رقبای اصلی پس از داده تورمی بهتر از انتظار
                دلار هفته کاری را کمی قوی تر و با صعودی بیشتری در برابر رقبای خود آغاز کرد، اما روز سه شنبه پس از آنکه داده ها نشان دادند تعداد آغاز خانه سازی ها در ماه آوریل 20% افزایش یافته است صعودی انجام گرفته شتاب گرفت. داده های قدرتمند روز چهارشنبه از ارزش دلار حمایت کرده و باعث افزایش آن شدند، اما پس از آنکه بیانیه بعد از نشست سیاست گذاران Fed در ماه آوریل نشان داد بعید است نرخ بهره را در نشست ماه ژوئن بالا ببرند، شروع به کاهش ارزش نمود.
                ژانت یلن ریاست فدرال رزرو در سخنرانی روز جمعه در شهر Providence گفت این بانک مرکزی اگر اقتصاد همانطور که انتظار می رود بهبود یابد احتمالا امسال نرخ بهره را بالا خواهد برد. بطور وسیعی انتظار می رفت Fed در نیمه دوم سال جاری اقدام به افزایش نرخ بهره نماید، و دلار بر سر توضیحات ارایه شده با تغییر کمی روبرو گردید.
                طی یک گزارش، وزارت کار اعلام کرد که شاخص بهای مصرف کننده ایالات متحده همراستا با انتظارات و پس از یک صعود 0.2 درصدی در ماه مارس، 0.1% در ماه آوریل افزایش یافت.
                بهای مصرف کننده سالانه در مقایسه با انتظارات برای یک کاهش 0.1 درصدی پیرو یک سقوط 0.1 درصدی در ماه مارس، 0.2% در ماه آوریل کاهش یافت.
                شاخص core بهای مصرف کننده که استثنای مواد غذایی و انرژی هستند، فراتر از انتظارات برای یک افزایش 0.2 درصدی پس از یک افزایش 0.1 درصدی در ماه مارس، 0.3% در ماه آوریل افزایش یافت.
                این گزارش پس از آنکه رشته ای از داده های کاهش یافته ایالات متحده در روز پنج شنبه تردید جدیدی را درباره قدرت اقتصاد این کشور برانگیخت منتشر شد.
                دلار پس از آنکه ریاست ECB ماریو دراگی در کنفرانسی در پرتغال گفت که سیاست های ECB به اقتصاد منطقه یورو برای احیای اقتصادی کمک نموده است..
                وزیر اقتصاد آلمان ولفگانگ چابل روز جمعه گفت اگر پیشرفت در گفتگوها با اعتبار دهندگان کشورهای اروپایی متوقف شود یونان شاید مجبور به اختراع یک " ارز موازی" باشد.
                دفتر آمار ملی پیش از این گزارش داد که خالص استقراض بخش دولتی در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش 7.80 میلیارد پوندی، به میزان 6.04 میلیارد پوند در ماه آوریل افزایش یافته است.
                بانک مرکزی ژاپن در نشست ماهانه سیاستگذاری خود، سیاست پولی خود را مسکوت نگاه داشته و به اعتماد رو به رشد در قدرت اقتصاد اشاره نمود.
                یورو پس از داده بهای مصرف کننده تا 1.1000$ سقوط نمود که پایین ترین سطح در حدود سه هفته گذشته نسبت به قیمت 1.1110$ در اواخر روز پنج شنبه در نیویورک می باشد. این ارز اواخر روز جمعه در بازار نیویورک در نرخ 1.1005$ مورد معامله قرار گرفت. دلار تا 121.58 ین تقویت شد که بالاترین سطح از اواسط ماه مارس به این سو نسبت به قیمت 121.05 ین در اواخر روز پنج شنبه می باشد. پوند از 1.5662$ تا 1.54.77$ کاهش یافت.
                دلار در روز جمعه با پایان دادن به هفته با 3.4% صعود در برابر یورو نخستین صعود هفتگی خود را در برابر این ارز طی پنج هفته گذشته به ثبت رساند. اگرچه، دلار هنوز حدود 5% زیر سقفی با بیش از 12 سال سابقه در برابر یورو که در اواسط ماه مارس به آن دست یافته شد قرار دارد.

                یورو: افت یورو همزمان با اشاره هایی از سوی خانم یلن درباره افزایش احتمالی نرخ بهره در سال جاری
                دلار در روز جمعه با پایان دادن به هفته با 3.4% صعود در برابر یورو نخستین صعود هفتگی خود را در برابر این ارز طی پنج هفته گذشته به ثبت رساند. اگرچه، دلار هنوز حدود 5% زیر سقفی با بیش از 12 سال سابقه در برابر یورو که در اواسط ماه مارس به آن دست یافته شد قرار دارد.
                دلار هفته کاری را کمی قوی تر و با صعودی بیشتری در برابر رقبای خود آغاز کرد، اما روز سه شنبه پس از آنکه داده ها نشان دادند تعداد آغاز خانه سازی ها در ماه آوریل 20% افزایش یافته است صعودی انجام گرفته شتاب گرفت. داده های قدرتمند روز چهارشنبه از ارزش دلار حمایت کرده و باعث افزایش آن شدند، اما پس از آنکه بیانیه بعد از نشست سیاست گذاران Fed در ماه آوریل نشان داد بعید است نرخ بهره را در نشست ماه ژوئن بالا ببرند، شروع به کاهش ارزش نمود.
                دوره ضعف این ارز بود. دلار روز جمعه پس از آنکه یک گزارش نشان داد که بهای مصرف کننده core در ماه آوریل 0.3% افزایش یافته که سریعترین نرخ رشد از ژانویه 2013 به این سو می باشد دوباره صعود کرد و نشانه ای برای اینکه تورم در ایالات متحده ممکن است در نهایت زیر نظر باشد تا به سطح هدف Fed که درست زیر 2% است برسد.
                ژانت یلن ریاست فدرال رزرو در سخنرانی روز جمعه در شهر Providence گفت این بانک مرکزی اگر اقتصاد همانطور که انتظار می رود بهبود یابد احتمالا امسال نرخ بهره را بالا خواهد برد. بطور وسیعی انتظار می رفت Fed در نیمه دوم سال جاری اقدام به افزایش نرخ بهره نماید، و دلار بر سر توضیحات ارایه شده ایشان با تغییر کمی روبرو گردید.
                یورو پس از داده بهای مصرف کننده تا 1.1000$ سقوط نمود که پایین ترین سطح در حدود سه هفته گذشته نسبت به قیمت 1.1110$ در اواخر روز پنج شنبه در نیویورک می باشد. این ارز اواخر روز جمعه در بازار نیویورک در نرخ 1.1005$ مورد معامله قرار گرفت.
                در حالیکه ارزش دلار پیرو سخنرانی خانم یلن، اشارات ایشان تاثیر کمی بر روی جفت ارز EUR/USD گذاشت. روز جمعه نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده تقریبا 2 واحد پایه افزایش یافت تا سسشن کاری را در نرخ 2.215% به پایان برساند. بازارهای اوراق قرضه نوعا وقتی رالی می کنند که شاخص CPI به سطوح بالاتر حرکت نماید.

                پوند:
                افت نرخ پوند در برابر دلار در حالیکه خانم یلن اشاره افزایش احتمالی نرخ بهره می کند.
                روز جمعه پس از آنکه داده های نشان دادند خالص استقراض بخش دولتی ماه گذشته کمتر از انتظار افزایش یافت پوند در برابر دلار وضعیت باثباتی داشت، در حالیکه تقاضا برای دلار همچنان زیر فشار نزولی قرار داشت.
                دفتر آمار ملی پیش از این گزارش داد که خالص استقراض بخش دولتی در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش 7.80 میلیارد پوندی، به میزان 6.04 میلیارد پوند در ماه آوریل افزایش یافته است.
                تغییر در خالص استقراض بخش دولتی برای ماه مارس از برآورد قبلی 6.74 میلیارد پوند افزایش تا رشد 6.06 میلیارد پوندی مورد تجدید نظر قرار گرفت.
                در همین حال، پس از آنکه رشته ای از داده های نزولی ایالات متحده در روز پنج شنبه تردید جدیدی را درباره قدرت احیای اقتصادی این کشور برانگیخت منتشر شد، دلار همچنان زیر فشار نزولی باقی ماند.
                وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد تعداد متقاضیان انفرادی برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به 16 می بیش از انتظار و به میزان 10000 نفر از رقم کل 264000 نفر هفته گذشته تا 274000 نفر افزایش یافت.
                جدای این موضوع، انجمن ملی دارندگان بانگاه املاک اعلام کرد که میزان فروش خانه های موجود از رقم مورد تجدید نظر قرار گرفته در ماه قبل که 5.21 میلیون واحد بود بطور غیرمنتظره ای در ماه آوریل به میزان 3.3% و تا 5.04 میلیون واحد سقوط کرد.
                علاوه بر این، بانک فدرال رزرو فیلادلفیا اعلام کرد که شاخص بخش تولید ضمن برآورده نساختن انتظارات برای یک افزایش تا 8.0، از رقم 7.5 در ماه آوریل تا 6.7 در ماه می کاهش یافت.
                در منطقه یورو، موسسه Ifo اعلام کرد که شاخص فضای کسب و کار آلمان در مقایسه با یک کاهش صورت گرفته تا 108.3، از 108.6 در ماه آوریل تا 108.5 در ماه جاری نزول کرد.
                پوند از 1.5662$ تا 1.5477$ کاهش ارزش داشت. ارزش استرلینگ در برابر یورو در قالب EUR/GBP با صعود 0.57 درصدی تا 0.7134 در برابر یورو نزول را تجربه نمود.
                ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 05-25-2015, 07:04 PM

                نظر


                • چشم انداز هفتگي منتهي به 29 مي 2015
                  ارزها

                  دلار
                  : افت ارزش دلار در برابر رقبای اصلی خود پس از انتشار داده های اقتصادی بدون جهتی خاص
                  ارزش دلار روز جمعهپس از آنكه انتشار داده هاي بدون جهتي خاص موفق به حمايت از خوشبيني درباره قدرت اقتصاد اين كشور نگرديد بطور وسيعي در برابر سبدي از ديگر ارزهاي اصلي پايين تر باقي ماند.
                  طي يك گزارش مقدماتي، اداره تحليل اقتصادي اعلام كرد توليد ناخالص داخلي در مقايسه با با انتظارات براي يك كاه 0.8 درصدي و پيرو نرخ رشدي 0.2 درصدي در سه ماهه پاياني 2014، 0.7% در سه ماهه نخست 2015 كاهش يافت.
                  جداي اين موضوع، دانشگاه ميشيگان طي يك گزارش مورد تجديد نظر قرار گرفته اعلام كرد، كه شاخص تمايلات مصرف كننده اين دانشگاه در مقايسه باانتظارات براي يك افزايش تا 89.9 از 88.6 در ماه آوريل تا 90.7 در ماه مي افزايش يافت.
                  اين دانشگاه همچنين اعلام نمود انتظارات تورمي اين دانشگاه براي 12 ماه آتي از 2.9% در ماه آوريل تا 2.8% در ماه مي كاهش يافته است.
                  همچنين داده ها نشان دادند كه شاخص PMI ايالت شيكاگو در مقايسه با انتظارات براي يك افزايش تا 53.0 از عدد 52.3 در ماه آوريل تا 46.2 در ماه جاري سقوط كرد.
                  دلار در روز جمعه ماه مي را در نرخ بالاتري در برابر رقباي اصلي خود، يعني يورو، ين ژاپن و پوند به پايان رساند كه عامل اين افزايش يك برگشت صعودي در داده هاي اقتصادي ايالات متحده و قوت قبل دادن دوباره از سوي رياست Fed خانم ژانت يلن بود كه بانك مركزي احتمالا در سال 2015 نرخ بهره را بالا ببرد.
                  رالي دلار پس از آنكه دلار به نهمين ماه از حركت صعودي خود برخورد نمود با پايان دادن در نرخي پايين تر در ماه آوريل در ماه مي خود را به اثبات رساند.
                  يورو در اواخر روز جمعه در نيويورك، با 2% كاهش در ماه جاري، در نرخ 1.0980$ معامله شد. پوند 0.4% و تا 1.5277$ كاهش يافت، دلار 3% تا 124.08 ين ژاپن تقويت شد و دلار كانادا 3% و تا 80.37 سنت كاهش يافت.

                  يورو
                  : یورو صعودهایی متعادلی را در برابر دلار بر جای گذاشت، اما در مقیاس ماهانه افت کرد
                  يورو روز جمعهبا توجه به داده هاي بدون جهت اقتصادي ايالات متحده و تداوم بي ثباتي در رابطه با بحران بدهي يونان با امتداد بخشيدن رالي خود تا سومين سسشن متوالي افزايش هاي نسبتا متعادلي را در برابر دلار بر جاي گذاشت.
                  براي ماه جاري، يورو پس از باز شدن در ماه مي بالاي 1.12 تقريبا 2% در برابر دلار سقوط كرد. نوسانات بسيار بالا در اين جفت ارز در كل ماه مي، معامله گران اين ارز را بطور ظاهري در انتظار قرار داد. اين جفت ارز روز 15 مي پيش از سقوط تا يك كف ماهانه 1.0819 در 27 مي تا يك سقف سه ماهه در 15 مي در 1.1467 صعود كرد، اختلافي تقريبا 6.5 درصدي.
                  اين جفت ارزتقريبا يك ساعت پس از آنكه انتشار GDP ايالات متحده براي سه ماهه نخست در ساعات كاري صبحگاهي ايالات متحده تا 0.7%- مورد تجديد نظر نزولي قرار گرفت تا يك سقف سسشن معاملاتي 1.0990 جهش نمود. اين عدد همراستا با انتظارات تحليلگران براي يك تجديد نظر نزولي تا 0.8%- بود. وقتي اداره تحليل اقتصادي ايالات متحده (BEA) بطور مقدماتي GDP سه ماهه نخست را منتشر نمود، يك يك افزايش 0.2 درصدي از سه ماهه قبلي به اين سو را گزارش كرد.
                  يك افزايش در واردات تا 5.6% از يك افزايش مقدماتي 1.8 درصدي، پيرو يك كاهش ناگهاني در واردات در بنادر ساحل غربي (West Coast) كه تصور شد دليل اين تجديد نظر باشد اتفاق افتاد. تعطيلي كار در بندر در سرتاسر زمستان بر روي اقتصاد ايالات متحده در سه ماهه نخست فشار نزولي وارد آورد. GDP سه ماهه نخست نيزوقتي اين ارز به ميزان 2.1% از سه ماهه قبلي به اين سو سقوط كرد در سال 2014 كند و بي جان بوده است. براي سه ماهه دوم، انتظار مي رود GDP در حاليكه عوامل زودگذر از بين مي روند تقريبا 3% طي دوره افزايش يابد.
                  جداي اين موضوع، يك برگشت طي دو هفته گذشته نتيجه شاخص صتمايلات مصرف كننده دانشگاه ميشيگان را تا 90.7 بالا برده است، بالاتر از مقدار اوليه 88.6 كه در اواسط ماه اعلام شد. اين عدد هنوز بطور قابل توجهي پايين تر از سطح ماه آوريل در 95.9 قرار دارد. در همين حال، انتظارات مصرف كننده، از 88.8 تا 84.2 سقوط كرد كه نشان دهنده اعتماد كاهش يافته در چشم امداز بلند مدت بازار كار است.
                  در بروكسل، گزارشات متناقضي از سطح پيشرفت بدست آمده در گفتگوهاي در جريان بين يونان و گروه سه عضوي اعزا كنندگان نقدينگي (وام) (Troika) وجود داشت. با وجود گزارش هاي متناقض مقامات رسمي منطقه يورو اواخر عصر روز پنج شنبه اعلام كردند كه توافقي كه بسته كمك مالي حياتي را براي آتن آزاد خواهد كرد "غير حتمي" بود. پيش تر، يونان اميدوار بود تا روز يك شنبه بتوان به يك راه حل دست يافت.
                  نااميدي مقامات رسمي يونان براي دستيابي به يك توافق پيش از آنكه چندين آيتم الزام آور به سبب نشست ماه ژ.وئن IMFسرجمع به بيش از 1.5 ميليارد يورو منجر شود بطور فزاينده اي در حال رشد است.
                  دلارماه مي را در برابر رقيب اصلي خود، يورو، در نرخي بالاتر به پايان رساند. يورو اواخر روز جمعه در نيويورك با 2% كاهش در ماه مي در نرخ 1.0980$ معامله شد.

                  پوند
                  : افت بیشتر ارزش پوند در برابر دلار، در حال نزدیک شدن به کف قیمتی خود در 3 هفته گذشته بر سر ارقام GDP
                  ارزش پوند روز جمعه در حاليكه تقاضا براي دلار بدليل انتظارات براي يك افزايش نرخ بهره پيش رو و پيش از انتشار داده رشد اقتصادي ايالات متحده در همان روز با دستيابي دوباره به كمترين قيمت در سه هفته گذشته در برابر دلار كاهش يافت.
                  تقاضا براي دلار همچنانكه داده اقتصادي منتشر شده در هفته گذشته از جمله گزارشات درباره تورم، ميزان فروش خانه هاي نوساز، سرمايه گذاري در كسب و كار و اعتماد مصرف كننده همگي نشان از اين داشتند كه اقتصاد ايالات متحده پس از يك كاهش رشد در سه ماهه نخست در حال بدست گرفتن مومنتوم صعودي خود مي باشد.
                  نگاه شركت كنندگان بازار بر انتشار داده رشد اقتصادي ايالات متحده در سه ماهه نخست سال جاري كه در ادامه روز اعلام شد بود تا نشانه هاي بيشتري درباره قدرت اقتصاد اين كشور بيابند.
                  انتظارات درباره اينكه اقتصاد اين كشور به روند صعودي خود باز خواهد گشت اين ديدگاه را كه فدرال رزرو حدود ماه سپتامبر شروع به بالا بردن نرخ بهره خواهد كرد را مورد حمايت قرار داده است.
                  پس از آنكه دفتر آمار ملي روز پنج شنبه اعلام كرد كه دومين برآورد اين ارگان از GDP رشد 0.3 درصدي در سه ماهه نخست كه نسبت به برآورد اوليه بدون تغيير بود و پايين تر از انتظارات براي عديي برابر با 0.4% بود را مورد تاييد قرار داده،پوند نيز زير فشار نزولي باقي ماند.
                  در مقياس سالانه، GDP 2.4% افزايش يافته است، كه با برآورد اول نيز در يك راستا قرار داشت.

                  نظر


                  • چشم انداز هفتگی منتهی به 5 ژوئن 2015

                    ارزها

                    دلار: جهش دلار در برابر رقبای اصلی پس از گزارش درخشان اشتغال ایالات متحده
                    روز جمعه پس از آنکه داده ها نشان دادند که اقتصاد ایالات متحده تعداد بسیار زیادتر از انتظاری در ماه گذشته اشتغالزایی کرده است که باعث بالا رفتن شدید خوشبینی درباره قدرت بازا اشتغال گرددی، دلار بطور وسیعی در مقابل سبدی از ارزهای اصلی در ارزش بالاتری باقی ماند.
                    طی یک گزارش، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد اقتصاد این کشور 280000 شغل در ماه می افزوده است که فراتر از انتظارات برای یک افزایش 225000 شغلی بوده است. اگرچه، ارقام ماه آوریل تا از برآورد قبلی برای افزایش 223000 شغلی تا یک افزایش 221000 مورد تجدید نظر قرار گرفت.
                    این گزارش همچنین نشان داد که نرخ بیکاری ایالات متحده ماه گذشته از 5.4% در ماه آوریل تا 5.5% افزایش یافته است. تحلیلگران انتظار داشتند این نرخ بدون تغییر باقی بماند.
                    میانگین درآمد ساعتی ایالات متحده با فراتر رفتن از انتظارات برای یک افزایش 0.2 درصدی، پس از یک افزایش 0.1 درصدی در ماه قبل از آن در ماه می 0.3% رشد نمود.
                    شاخص دلار که قدرت دلار در برابر سبدی از شش ارز اصلی با وزن دهی حجم معاملات را می سنجد، با 0.95% رشد تا 96.41 افزایش یافت که بالاترین قیمت از 2 ژوئن به این سو می باشد.
                    پس از آنکه یونان با ارسال درخواست برای تجمیع پرداخت بدهی در یک بسته 1.7 میلیارد دلاری در این ماه رای پرداخت در یک نوبت روز پنج شنبه به IMF اعلام کرد در پرداخت بدهی حدود 339 میلیون دلاری تا روز جمعه تاخیر خواهد داشت، ارزش دلار صدمه دید.
                    نخست وزیر یونان آلکسیس تسیپارس پیشنهادهای اعتبار دهندگان به دولت را برای کمک گرفتن مجوز جهت کمک مالی بیشتر در بازپرداخت بدهی را رد نمود. پیرو گفتگوهای اواخر شب گذشته با آقای نخست وزیر در روز پنج شنبه، صدراعظم آلمان آنجلا مرکل گفت "ما هنوز با نقطه ای بتوان در آن به نتیجه ای دست یافت فاصله زیادی داریم."
                    جمعه گذشته، داده های رسمی نشان دادند که سفارشات کارخانه ای کشور آلمان با فراتر رفتن از انتظارات برای یک رشد 0.5 درصدی به میزان 1.4% در ماه آوریل افزایش داشت. تغییر در سفارشات کارخانه ای برای ماه مارس از برآوردق بلی برای 0.9% رشد، تا یک افزایش 1.1% مورد تجدید نظر قرار گرفت.
                    دلار پس از آنکه گزارش اشتغال نشان داد اقتصاد این کشور در ماه می با قدرت برگشت نموده است که باعث یک افزایش در نرخ بازدهی اوراق قرضه گردید، با برخورد به بالاترین نرخ در 13 سال گذشته در برابر ین ژاپن در برابر اغلب رقبای خود در روز جمعه افزایش ارزش را تجربه نمود.
                    یورو از 1.1238$ در اواخر روز پنج شنبه تا 1.116$ در روز جمعه سقوط نمود، این در حالیست که سهام اروپا برای سومین روز متوالی دچار کاهش شده است.
                    دلار در اواخر روز پنج شنبه با دستیابی به سقف 125.715 در ابتدای روز کاری که در 13 سال گذاشته سابقه نداشته است در مقایسه با 124.61 ین ژاپن تا 125.61 جهش نموده است، این در حالیست که یورو از نرخ 139.79 در برابر ین صعود کرده و در نرخ 139.64 ین قرار داشت.

                    یورو:
                    افت یورو در برابر دلار بر سر نگرانی های پرداخت بدهی یونان و داده اشتغال ایالات متحده
                    ارزش یورو در برابر دلار همچنانکه داده مثبت اشتغال ایالات متحده این تفکر را که فدرال رزرو ممکن است نخستین افزایش نرخ بهره را در تقریبا یک دهه در سال جاری بنا نهد، روز جمعه با ادامه نزول از سسشن روز قبل از آن به تندی سقوط کرد.
                    این جفت ارز در ساعات صبحگاهی معاملاتی ایالات متحده پس از آنکه اداره آمار کار ارقام بهتر از انتظار اشتغال ماه می را منتشر نمود کاهش یافت. ماه گذشته گزارش nfp به میزان 280000 شغل افزایش یافت، بسیار بالاتر از حداقل پیش بینی تحلیلگران برای یک افزایش 220000 نفری. اشتغال بخش خصوصی به میزان 262000 نفر در ماه می افزایش یافت، بطوریکه خدمات کسب و کار حرفه ای 63000 موقعیت شغلی را در همین ماه افزودند. بازار کار همچنین پیرو یک افزایش قابل توجه 35000 شغلی در ماه قبل از آن، 17000 موقعیت شغلی در بخش ساخت و ساز افزود.
                    مهمتر از آن اینکه، میانگین درآمد ساعتی ایالات متحده با فراتر رفتن از انتظارات برای یک افزایش 0.2 درصدی، پس از یک افزایش 0.1 درصدی در ماه آوریل، در ماه می 0.3% رشد نمود. Fed تمایل دارد تا پیش از برقراری نخستین افزایش نرخ بهره در تقریبا یک دهه گذشته شاهد رشد قوی در دستمزد و حرکت تورم به سمت هدف مشخص شده اش در 2% باشد. در حالیکه اقتصاد این کشور با روند آرامی طی چند ماه گذشته رشد کرده است، اعضای متمایل به افزایش نرخ بهره در Fed بر سر این موضوع بحث کرده اند که عوامل موقتی مانند آب و هوای سخت زمستانی و یک ناآرامی کارگری در بندر ساحل غربی جلوی رشد را گرفته است. وازرت کار همچنین با تاکید بر دیدگاههای متمایل به افزایش نرخ بهره ارقام اشتغال را برای دو ماه گذشته به سمت بالا مورد تجدید نظر قرار داد.
                    در حالیکه نرخ بیکاری در ماه می تا 5.5% افزایش یافت، نرخ مشارکت نیروی کار نیز در ماه گذشته با افزایش 0.1 درصدی تا 62.9% افزایش یافت.
                    این ارقام باعث افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده بیش از 10 واحد پایه و تا 2.409% گشت که بالاترین سطح در شش ماه گذشته می باشد. قیمت اوراق قرضه وقتی نرخ بازدهی رشد کند کاهش می یابد. نرخ بازدهی بالا همچنین نشانه ای از بهبود رشد در اقتصاد کشور می باشد.
                    در همین حال، نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله آلمان یک واحد پایه و تا 0.84% کاهش یافت، بطوریکه اختلاف بین نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله آلمان و ایالات متحده تا بیش از 157 واحد پایه افزایش یافت.
                    در جایی دیگر، دو طرف روز جمعه در گفتگوهای بدهی یونان موفق به دستیابی به یک توافق مشترک نشدند. در ابتدای هفته گذشته، ریاست جمهور فرانسه هولانده گفت یونان و اعتبار دهندگان بین المللی آن به نظر ساعتها از از توافقی که می تواند کمک حیاتی به این کشور تحت محاصره قرار گرفته توسط بدهی فاصله را آزاد نماید فاصله دارند. با اینحال، نخست وزیر یونان ممکن است روز پنج شنبه با یکجا نمودن چهار تعهد جداگانه خود نسبت به IMF در یک بازپرداخت در پایان همین ماه اعتبار دهندگان به این کشور را دلخور کرده باشد. با این کار، یونان بازپرداخت یک تعهد 300 میلیون دلاری در روز جمعه را بتاخیر انداخته است.
                    یورو از 1.1238$ در اواخر روز پنج شنبه تا 1.116$ در روز جمعه سقوط نمود، این در حالیست که سهام اروپا برای سومین روز متوالی دچار کاهش شده است.

                    پوند:
                    افت ارزش پوند در برابر دلار پس از صعود بالاتر از انتظار داده اشتغال ایالات متحده
                    ارزش پوند در حالیکه تمایلات بر روی دلار پیش ازانتشار گزارش nfp ایالات متحده در ادامه روز غالبا مورد اقبال بود روز جمعه در برابر دلار کاهش یافت.
                    سرمایه گذاران چشم بر داده nfp ایالات متحده که در ادامه روز منتشر می شد داشتند تا نشانه های بیشنری درباره قدرت بازار اشتغال در آن بیابند.
                    روز پنج شنبه، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد، تعداد افراد متقاضی استفاده از مزایای بیکاری از هفته قبل که تا 284000 نفر مورد تجدید نظر قرار گرفته بود در هفته منتهی به 30 می به تعداد 8000 نفر و تا 276000 نفر کاهش یافت. تحلیلگران انتظار داشتند ارقام اولیه هفته گذشته با 5000 نفر کاهش تا 279000 سقوط نماید.
                    این گزارش یک روز پس از آنی منتشر شد که داده ها نشان دادند بخش خصوصی ایالات متحده 201000 موقعیت شغلی در ماه گذشته افزوده است، کمی بیشتر از انتظارت برای افزایش 200000 شغلی.
                    پوند روز پنج شنبه پس از آنکه BoE نرخ بهره را در حرکتی که بسیار مورد انتظار بازار بود در 0.50% حفظ نموده و روند خرید دارایی ها را در رقم 375 میلیارد پوند حفظ نمود، کمی مورد حمایت بازار قرار گرفت.
                    داده های رسمی نشان دادند که سفارشات کارخانه ای کشور آلمان با فراتر رفتن از انتظارات برای یک رشد 0.5 درصدی به میزان 1.4% در ماه آوریل افزایش داشت. تغییر در سفارشات کارخانه ای برای ماه مارس از برآوردق بلی برای 0.9% رشد، تا یک افزایش 1.1% مورد تجدید نظر قرار گرفت.
                    اما سرمایه گذران پس از آنکه یونان با ارسال درخواست برای تجمیع پرداخت بدهی در یک بسته 1.7 میلیارد دلاری در این ماه رای پرداخت در یک نوبت روز پنج شنبه به IMF اعلام کرد در پرداخت بدهی حدود 339 میلیون دلاری تا روز جمعه تاخیر خواهد داشت، در وضعیت هشدار و انتظار باقی ماندند.
                    نخست وزیر یونان آلکسیس تسیپارس پیشنهادهای اعتبار دهندگان به دولت را برای کمک گرفتن مجوز جهت کمک مالی بیشتر در بازپرداخت بدهی را رد نمود. پیرو گفتگوهای اواخر شب گذشته با آقای نخست وزیر در روز پنج شنبه، صدراعظم آلمان آنجلا مرکل گفت "ما هنوز با نقطه ای بتوان در آن به نتیجه ای دست یافت فاصله زیادی داریم."

                    نظر


                    • کالاها

                      طلا: کاهش قیمت طلا پس از داده قدرتمند اشتغال ایالات متحده، بسته شدن نزولی قیمت در سومین هفته متوالی
                      فیوچرز طلا روز جمعه را با نزول به پایان رساند که پس از جهشی بالاتر از انتشار در آمار nfp ماه می در پایین ترین سطح در تقریبا سه ماه گذشته می باشد و برای سومین هفته متوالی نزولی بوده است.
                      وزارت بازرگانی اعلام کرد اقتصاد ایالات متحده 280000 شغل جدید در ماه می افزوده است، که بزرگترین جهش از پایان سال 2014 به این سو بوده و بخوبی بالاتر پیش بینی عمومی 210000 شغلی می باشد. نرخ بیکاری از 5.4% تا 5.5% افزایش یافت.
                      این ارگان اعلام کرد: "بزرگترین حرکت صعودی دلگرم کننده در رشد دستمزد اتفاق افتاد که اعتماد مورد بیشتری را به fed بخشیده است." تا در سال جاری نرخ بهره را افزایش دهد." این صعود دلار را در برابر سبدی از ارزها از جمله یورو تقویت نمود.
                      پیش بینی می شود نخستین افزایش نرخ بهره در تقریبا یک دهه، که می تواند حین اینکه سیاست پولی انقباضی می شود و نرخ بازدهی اوراق قرضه افزایش می یابد در تلاش فراوانی باشد، بعنوان عاملی منفی برای طلا عمل نماید. تردید درباره مساله یونان بعنوان عاملی در بازار بر جای خود باقیست. یونان روز پنج شنبه اعلام کرد یک سری از پرداختهای هفتگی در ماه ژوئن به IMF را به یک پرداخت واحد در پایان ماه می تبدیل خواهد نمود. پیش بینی می شد این حرکت بحران بدهی را کمی بهبود بخشد.
                      جوليان فيليپس موسس و همكار GoldForecaster.com عنوان نمود، "تصميم يونان براي بتعويق انداختن يك پرداخت 300 ميليون يورويي (338 ميليون دلاري) تا پايان ماه، بهمراه ديگر پرداختها نشان مي دهد كه با وجود اطمينان بخشيدن دوباره، توافقي به اين زودي ها براي يونان در كار نمي باشد." و "تا زمان دستيابي به توافق، انتظار نوسان بزرگي در گروهي از ارزها مي رود."
                      فيوچرز طلا تحويل ماه آگوست 7.10$ يا 0.6% براي معامله در قيمت 1168.10$ در هر اونس سقوط كرد. قيمت پرمعامله ترين قرارداد در پايين ترين ميزان خود از 18 مارس به اين سو معامله شده است. براي هفته اي كه گذشت، قيمت 18% كاهش را تجربه نمود.
                      نقره تحويل ماه جولاي نيز 11.9 سنت يا 0.7% تا 15.984$ در هر اونس ارزش خود را از دست داد. قيمت حدود 4.3% براي هفته قبل كاهش قيمت داشت.
                      در معاملات فيوچرز ديگر فلزات، پلاتين جولاي 7.20$ يا 0.7% تا 1092$ در هر اونس سقوط كرد، كاهشي 1.8 درصدي براي هفته قبل، اين در حاليست كه پالاديوم سپتامبر با از دست دادن 1.3$ از ارش خود در هفته قبل، 4.35$ يا 0.6% تا 750.95$ در هر اونس كاهش يافت.

                      نفت خام:
                      افزایش بهای نفت خام در انتهای روز کاری همچنانکه کاهش در تعداد چاههای استخراج به رالی بهای نفت خام در آخرین دقایق کمک می کند
                      فيوچرز نفت خام روز جمعه با افزايش هايي براي نرخ پايه نفت خام ايالات متحده كه در چند دقيقه پاياني سسشن معاملاتي پس از انتشار يك گزارش اقتصادي كه نشان دهنده 26مين هفته متوالي كاهش در تعداد چاههاي استخراج نفت خام فعال بود تشديد شد و در قيمت بالاتري معامله شد.
                      اين اخبار بر فشار وارده از سوي تصميم سازمان اوپك براي عدم تغيير سقف توليد چيره كرد.
                      Baker Hughs روز جمعه گزارش داد كه تعداد چاههاي فعال استخراج نفت خام از 5 ژوئن به اين سو با 4 حلقه كاهش به 642 حلقه چاه رسيده است. بازار اميد به اين بسته است كه 26 هقته از روند نزولي اين گزارش بطور قابل توجهي بر سطوح توليد و ميزان عرضه تاثيرگذار خواهد بود.
                      Phil Flynn تحليلگر ارشد در Price Futures Group در توضيح رالي قيمت در آخرين دقيقه گفت "نتيجه گزارش شمارش تعداد چاههاي استخراج نفت خام در آخرين لحظات وارد بازار شد"
                      در همين حال، علي النعيمي وزير نفت عربستان سعودي گفت كه كارتل نفتي (اوپك) سقف 30 ميليون بشكه در روز خود را حفظ خواهد نمود – حركتي كه بطور وسيعي انتظار انجام آن مي رفت، اما معامله گران نگراني خود را درباره اينكه اين تصميم اوپك ممكن است به معني اين باشد كه اشباع در عرضه جهاني نفت خام ادامه خواهد يافت را نشان دادند.
                      بهاي نفت خام، كه در منطقه مثبت و صعودي در حال معامله شدن بوده است، پس از اعلاميه اوپك فورا كنترل اوضاع را در دست گرفت و سپس غالبا در قيمتي پايين تر معامله شد.
                      اما اغلب بر اين باور بودند كه اوپك سطوح توليد حال حاضر خود را حفظ خواهد نمود بطوريكه با كشورهاي توليد كننده غير عضو در اوپك در حال مبارزه مي باشد تا سهم خود از بازار جهاني نفت خام را حفظ نمايد.
                      در بازار مبادلات NYME، نفت خام تحويل جولاي 1.13$ يا 2% بالاتر در قيمت 59.13$ در هر بشكه معامله شد. اين كالا بر سر تصميم اوپك در اوايل روز جمعه زير 57$ معامله شد. قيمت پس از آنكه نتيجه شمارش تعداد چاههاي استخراج نفت خام حدود ساعت 1 بعدازظهر به وقت شرق ايالات متحده منتشر شد بطور قطعي افزايش يافت.
                      قيمت هنوز 1.9% براي هفته اي كه گذشت نزول داشته است، نخستين نزول در مقياس هفتگي براي پرمعامله ترين قرارداد از هفته منتهي به 13 مارس به اين سو.
                      نفت خام برنت جولاي، قيمت پايه معاملات جهاني در بازار مبادلات ICE لندن، 1.28$ يا 2.1% تا 63.13$ صعود نمود كه به سوي ثبت زيان 3.4% در مقياس هفتگي حركت نمود.
                      اگر به بازار مبادلات Nymex بازگرديم، قرارداد سوخت خودرو ماه جولاي با 4.9 سنت يا 2.5% افزايش در قيمت 2.03$ در هر گالن هفتع خود را به پايان رساند كه در مقياس هفتگي 1.6% نزول را به ثبت رساند. نفت كوره جولاي 2.6 سنت يا 1.4% تا 1.87$ در هر گالن بر ارزشش افزوده شد كه در مقياس هفتگي 4.1% از قيمتش كاسته شد.
                      قرارداد فيوچرز گاز طبيعي در قيمت 2.59$ در هر ميليون BTU معامله شد، كه 3.6 سنت يا 1.4% نزول در مقياس هفتگي و تقريبا 2% كاهش قيمت داشت.

                      سهام


                      کاهش ارزش سهام ایالات متحده در انتهای روز معاملاتی همچنانکه گزارش اشتغال احتمال افزایش نرخ بهره را به ارمغان می آورد.
                      سهم هاي ايالات متحده روز جمعه در حاليكه يك گزارش اشتغال بالاتر از انتظار، انتظارات براي يك افزايش نرخ بهرهرا افزايش مي دهد غالبا در قيمت پايين تري به پايان رسيدند.
                      ، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد اقتصاد این کشور 280000 شغل در ماه می افزوده است که فراتر از انتظارات برای یک افزایش 210000 شغلی بوده است. نرخ بيكاري تا 5.5% رشد يافته است، اما غالبا بدليل اين بوده است تعداد آمريكايي هاي بيشتري وارد آمار نيروي در جستجوي كار شده اند.
                      با اين وجود، عددي مثبت براي اقتصاد وسيعتر، گزارش قدرتمند اشتغال ترس و نگراني معامله گران را از اين موضوع همراه با خود دارد كه همچنان كه يك افزايش نرخ بهره قريب الوقوع مي شود روزهاي اجراي سياست پولي انقباضي در حال رسيدن به پايان خود مي باشد.
                      طبق داده هاي مقدماتي، بازار سهام ايالات متحده روز جمعه تقريبا در قيمت پايين تري بسته شدند بطوريكه يك گزارش بالاتر از انتظار اشتغال، انتظارات براي يك افزايش در نرخ بهره را در پاييز امسال بالا برده است. اما شاخص هاي اصلي با فاصله از كف هاي ثبت شده در بازار بسته شدند در حاليكه قدرت اقتصادي كه بواسطه گزارش مشاغل بنوعي نگراني ها درباره يك افزايش نرخ بهره كه توجه بعضي معامله گران در بازار سهام را معطوف خود خواهد نمود را خنثي و نرخ بهره استقراض شركت ها افزايش خواهد داد.
                      S&P 500 3.01 واحد يا كمي بيشتر از 0.1% كاهش يافت تا پس از كاهش 0.5 درصدي در معاملات صبحگاهي در قيمت 2092.83 بسته شود. ميانگين صنعتي داوجونز 56.19 واحد يا 0.3% تا 17849.39 سقوط نمود. Nasdaq Composite با صعود 9.33 واحد يا 0.2 درصدي براي بسته شدن در قيمت 5068.46 تحركات شديي را به نمايش گذاشت. براي هفته اي كه گذشت، S&P 500 و داوجونز به ترتيب 0.7% و 0.9% از ارزش خود را از دست دادند، اين در حاليست كه NASDAQ اساسا بدون تغيير بوده است.

                      خلاصه هفته:


                      این هفته، هفته ای منفي برای بازار سهام ایالات متحده بود. داوجونز 162 واحد نزول کرده و 0.90% برای این هفته كاهش يافت. Nasdaq Composite 0.04% برای این هفته سقوط كرده و 2 واحد كاهش يافت. 500S&P 14 واحد سقوط کرد و 0.68% كاهش را براي این هفته به ثبت رساند.
                      در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا 2.57% سقوط کرده و 179 واحد از ارزشش در مقیاس هفتگی کاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 217 واحد سقوط به میزان 1.90% کاهش را به ثبت رساند. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 87 واحد از دست داد و در مقیاس هفتگی 1.74% از ارزشش کاسته شد.
                      در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 1.50 % سقوط 18$ كاهش یافت اين در حاليست كه نفت خام نيز 1.42$ سقوط كرد و 2.35% از ارزش خود را در طول هفته از دست داد.
                      یورو طی هفته قبل 0.98% صعود کرد این در حالیست که ين ژاپن نیز 1.19% از ارزشش را از دست داد. پوند 0.07% افزايش يافت اين در حاليست كه شاخص دلار ICE 0.55% در هفته اي كه گذشت كاهش یافت.

                      نظر


                      • چشم انداز هفتگی منتهی به 12 ژوئن 2015

                        ارزها


                        دلار:
                        کاهش رشدهای صورت گرفته در دلار حتی در حالیکه دانشگاه میشیگان شاخص درخشان تمایلات مصرف کننده را منتشر می کند
                        دلار روز جمعه همچنانکه داده ها نشان دادند که تمایلات مصرف کننده ایالات متحده بیشتر از انتظار در این ماه افزایش یافته است و اینکه شاخص PPI کمی بیشتر از انتظار در ماه می افزایش یافت، بطور وسیعی در برابر سبدی از دیگر ارزهای اصلی در نرخی بالاتر باقی ماند.
                        در یک گزارش مقدماتی، دانشگاه میشیگان اعلام کرد شاخص تمایلات مصرف کننده این دانشگاه از 90.7 در ماه می در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش تا 91.5، تا 94.6 در این ماه افزایش یافت.
                        این دانشگاه همچنین اعلام کرد شاخص انتظارات تورمی آن برای 12 سال آتی از 2.8% در ماه می تا 2.7% کاهش یافته است.
                        این گزارش پس از آنی منتشر شد که داده ها وزارت کار اعلام کرد که شاخص PPI این ارگان در ماه می 0.5% افزایش یافته است، درست بالاتر از انتظارات برای یک رشد 0.4 درصدی و پس از یک کاهش 0.4 درصدی در ماه قبل از آن.
                        شاخص PPI سالانه ماه گذشته پس از یک افت 1.3 درصدی در ماه آوریل همراستا با انتظارات 1.1% کاهش یافت.
                        مقدار Core این داده که باستثنای مواد غذایی و انرژی می باشد، هم راستا با انتظارات و پیرو یک سقوط 0.2 درصدی در ماه آوریل، 0.1% در ماه می افزایش یافت.
                        شاخص دلار که قدرت دلار در برابر سبدی از شش ارز اصلی با وزن دهی حجم معاملات را می سنجد، با حفظ موقعیت و بدون تغییر در 94.04 قرار داشت، که از سقف های چهار روزه که پیش از این به 95.67 برخورد کرده بود پایین تر قرار داشت.
                        پس از آنکه IMF روز پنج شنبه در حالیکه آتن را متهم به شکست درباره بازار کار و اصلاحات صندوق های بازنشستگی می کند از گفتگوهای با موضوع بدهی یونان خارج شد یورو تحت فشار نزولی قرار گرفت.
                        برنامه نخست وزیر یونان آلکسیس تسیپارس ادامه گفتگوها در بروکسل با ریاست کمیسیون اروپا ژان کلود جانکر در روز جمعه بود. اگرچه برگزاری چنین نشست هایی حالا مورد تردید قرار دارند.
                        یک سخنگوی دولت گفت تیم مذاکره کننده یونان آماده تشدید تلاش ها جهت برقراری یک توافق "حتی در 24 ساعت آتی" می باشد.
                        یورو روز پنج شنبه در نیویورک از 1.1268$ تا 1.1256$ کاهش یافت، پوند از 1.5516 تا 1.5516 تا 1.5556 تقویت شد، دلار از نرخ 123.5490 ین ژاپن دچار تغییر شد و در نرخ 123.40 ین مورد معامله قرار گرفت.
                        شاخص دلار ICE، معیاری برای سنجش قدرت دلار در برابر سبدی از 6 ارز اصلی، بدون تغییر در 95.4200 قرار داشت، و 1.4% در مقیاس هفتگی کاهش یافت.

                        یورو:
                        بدون تغییر ماندن یورو بر سر بحران بدهی یونان در انتهای هفته، اما در برابر دلار هفته را با ارزش بالاتری به پایان رساند
                        یورو روز جمعه در حالیکه معامله گران برای آخر هفته ای پر از سخنرانی درباره بحران بدهی یونان پیش از ادامه گفتگوهای محتوایی در هفته آتی با رالی از یک ریزش جزیی در یک سسشن قبل تر در برابر دلار صعود کرد.
                        یک روز پس از آنکه مقامات رسمی IMF بطور ناگهانی گفتگوها با یونان را در بروکسل ترک گفته، وزیر دارایی هلند Jeroen Dijsselbloem هشدار داد که این کار از لحاظ عملی برای کامل نمودن توافق یونان بدون راهنمایی IMF "غیر قابل تصور" است. قبلا، ریاست وزاری دارایی گروه یورو خاطر نشان کرد پس از آنکه یونان بنابر گزارش ها به یک توافق با آلمان جهت پذیرش مقداری از اقدامات ریاضت اقتصادی پیشنهاد شده توسط آنجلا مرکل در تبادل با دریافت بخشی از 7.2 میلیارد یورو باقیمانده از بسته کمک 240 میلیارد یورو نزدیک شده رضایت داد، می توان به یک توافق در نشست هفته آتی در لوکزامبورگ دست یافت.
                        مطابق انتشار خبر در روزنامه Financial Times، روز جمعه، یونان بنابر گزارش ها پیشنهاد جدیدی را به اعتباردهندگان بین المللی ارایه داده است. این پیشنهاد شامل امتیازهایی در ساختاربندی دوباره بدهی شده است، اما شامل هیچگونه اصلاحی در صندوق بازنشستگی نشده است، که همین نکته ای اصلی برای IMF بوده است. یک روز قبل از آن، مقامات IMF گفتگوهای کوتاه پرتنش را با توجه به شکاف و اختلاف زیاد بین دو طرف درباره ملاحظات مالی، مالیاتی و صندوق بازنشستگی کاهش دادند.
                        وقت یونان پیش از آنکه زمان تمدید بسته کمک مالی در 30 ژوئن منقضی شود رو به پایان است. این کشور افتاده در دام کمبود نقدینگی همچنین پرداختی یکجا به مبلغ 1.5 میلیارد یورو را در پایان این ماه به IMF بدهکار است.
                        سهم ها روز جمعه در میان نمونه برداری وسیعی که از بانکهای یونانی صورت گرفت، از جمله بانک ملی یونان، Alpha Bank، Euro bank Ergasias و Piraeus Bank SA کاهش یافتند، که هر کدام بیشتر از 10% در سسشن معاملاتی با کاهش روبرو شدند.
                        در ایالات متحده، دلار صعودهای صورت گرفته را پس از دستیابی به سقف های قیمتی در ساعات صبحگاهی معاملاتی ایالات متحده از دست داد. در یک گزارش مقدماتی، دانشگاه میشیگان اعلام کرد شاخص تمایلات مصرف کننده این دانشگاه از 90.7 در ماه می در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش تا 91.5، تا 94.6 در این ماه افزایش یافت. تحلیلگران انتظار یک افزایش نسبتا کم تا 91.5 را داشتند. اقتصاددانان در دانشگاه میشیگان نیز اعلام کردند که انتظارت تورمی بلند مدت این دانشگاه بالاتر از 10 سال از 2.8% در ماه قبل تا 2.7% در ماه ژوئن کاهش یافت.

                        طی گزارشی جداگانه اداره آمار کار ایالات متحده اعلام کرد که شاخص PPI این ارگان در ماه می 0.5% افزایش یافته است، کمی بالاتر از پیش بینی ها برای یک افزایش 0.4 درصدی در ماه قبل از آن. شاخص دلار که قدرت این ارز در برابر سبدی از 6 ارز اصلی می سنجد، به یک سقف سسشن معاملاتی در 95.67 دست یافت.
                        EUR/USD 0.0002 یا 0.03% افزایش یافت تا هفته را با صعود در 1.1262 به پایان برساند. روز جمعه، این جفت ارز در روزی پرنوسان بین 1.1152 و 1.1295 در حرکت بود. برای این هفته، یورو پس از باز شدن در قیمت 1.1112 در روز دوشنبه تقریبا 1.4% در برابر رقیب آمریکایی خود افزایش یافت.

                        پوند:
                        افزاشی ارزش پوند بر سر کاهش قدرت دلار و نگرانی های مربوط به بدهی یونان
                        روز جمعه در حالیکه تقاضا برای دلار بواسطه آمار بالاتر از انتظار خرده فروشی ایالات متحده و پیش از گزارش تکمیلی درباره تمایلات مصرف کننده که در ادامه روز منتشر شد مورد حمایت معامله گران قرار گرفت پوند در برابر دلار کاهش یافت.
                        دلار پس از آنکه وزارت بازرگانی روز پنج شنبه اعلام کرد که خرده فروشی بالاتر از انتظارات برای یک رشد 1.1 درصدی به میزان 1.2% افزایش یافت و اینکه مقدار Core خرده فروشی که باستثنای فروش خودرو در مقایسه با پیش بینی ها برای یک افزایش 0.7 درصدی 1.0% در ماه می افزایش یافت مشمول حمایت شرکت کنندگان بازار گردید. در همین زمان وزارت کار اعلام کرد که تعداد متقاضیان استفاده از مزایای بیکاری در هفته منتهی به 6 ژوئن بطور غیر منتظره ای به میزان 2000 نفر و تا رقم 279000 افزایش یافته است.
                        سرمایه گذاران چشم بر یک گزارش مقدماتی درباره تمایلات مصرف کننده ایالات متحده که در ادامه روز منتشر شد داشتند، تا نشانه های بیشتری درباره قدرت اقتصاد این کشور بیابند.
                        استرلینگ در برابر یورو در قیمت بالاتری قرار داشت که در قالب EUR/GBP با 0.24% نزول در نرخ 0.7234 بود.
                        پس از آنکه IMF روز پنج شنبه در حالیکه آتن را متهم به شکست درباره بازار کار و اصلاحات صندوق های بازنشستگی می کند از گفتگوهای با موضوع بدهی یونان خارج شد یورو تحت فشار نزولی قرار گرفت.
                        IMF اعلام کرد تیم مذاکره کننده تعدادی گفتگو پس از به بن بست رسیدن داشته است و به واشنگتن بازخواهد گشت.
                        برنامه نخست وزیر یونان آلکسیس تسیپارس ادامه گفتگوها در بروکسل با ریاست کمیسیون اروپا ژان کلود جانکر در روز جمعه بود. اگرچه برگزاری چنین نشست هایی حالا مورد تردید قرار دارند.
                        یک سخنگوی دولت گفت تیم مذاکره کننده یونان آماده تشدید تلاش ها جهت برقراری یک توافق "حتی در 24 ساعت آتی" می باشد.
                        پوند از قیمت 1.5499$ تا قیمت 1.5527$ تغییر کرده و مورد معامله قرار گرفت و در قیمت 1.55489 بسته شد.

                        کالاها


                        طلا: باقی ماندن نسبتا بدون تغییر قیمت طلا بر سر گفتگوهای بدهی یونان
                        روز جمعه در حالیکه یک بن بست در گفتگوهای بلند مدت درباره بدهی یونان به فشار خود بر روی قیمت طلا ادامه دادند، فیوچرز طلا با توجه به نوسان دلار نسبتا بدون تغییر بود.
                        یک روز پس از آنکه مقامات رسمی IMF بطور ناگهانی گفتگوها با یونان را در بروکسل ترک گفته، وزیر دارایی هلند Jeroen Dijsselbloem هشدار داد که این کار از لحاظ عملی برای کامل نمودن توافق یونان بدون راهنمایی IMF "غیر قابل تصور" است. قبلا، ریاست وزاری دارایی گروه یورو خاطر نشان کرد پس از آنکه یونان بنابر گزارش ها به یک توافق با آلمان جهت پذیرش مقداری از اقدامات ریاضت اقتصادی پیشنهاد شده توسط آنجلا مرکل در تبادل با دریافت بخشی از 7.2 میلیارد یورو باقیمانده از بسته کمک 240 میلیارد یورو نزدیک شده رضایت داد، می توان به یک توافق در نشست هفته آتی در لوکزامبورگ دست یافت.
                        روز جمعه، یونان بنابر گزارش ها پیشنهاد جدیدی را به اعتباردهندگان بین المللی ارایه داده است. این پیشنهاد شامل امتیازهایی در ساختاربندی دوباره بدهی شده است، اما شامل هیچگونه اصلاحی در صندوق بازنشستگی نشده است، که همین نکته ای اصلی برای IMF بوده است. یک روز قبل از آن، مقامات IMF گفتگوهای کوتاه پرتنش را با توجه به شکاف و اختلاف زیاد بین دو طرف درباره ملاحظات مالی، مالیاتی و صندوق بازنشستگی کاهش دادند.
                        وقت یونان پیش از آنکه زمان تمدید بسته کمک مالی در 30 ژوئن منقضی شود رو به پایان است. این کشور افتاده در دام کمبود نقدینگی همچنین پرداختی یکجا به مبلغ 1.5 میلیارد یورو را در پایان این ماه به IMF بدهکار است.
                        Dijsselbloem گفت: "اگر یونان تمایلی به انجام اقدامات سخت ندارد، ختی در صورتیکه غیرمعمول باشند، پس یونان هرگز نجات نخواهد یافت." سهم ها روز جمعه در میان نمونه برداری وسیعی که از بانکهای یونانی صورت گرفت، از جمله بانک ملی یونان، Alpha Bank، Euro bank Ergasias و Piraeus Bank SA کاهش یافتند، که هر کدام بیشتر از 10% در سسشن معاملاتی با کاهش روبرو شدند.
                        طلا در دوره های عدم ثبات اقتصادی شدید بعنوان یک کالای ایمن برای سرمایه گذاران دیده می شود.
                        در ایالات متحده، دلار صعودهای صورت گرفته را پس از دستیابی به سقف های قیمتی در ساعات صبحگاهی معاملاتی ایالات متحده از دست داد. در یک گزارش مقدماتی، دانشگاه میشیگان اعلام کرد شاخص تمایلات مصرف کننده این دانشگاه از 90.7 در ماه می در مقایسه با انتظارات برای یک افزایش تا 91.5، تا 94.6 در این ماه افزایش یافت. تحلیلگران انتظار یک افزایش نسبتا کم تا 91.5 را داشتند. اقتصاددانان در دانشگاه میشیگان نیز اعلام کردند که انتظارت تورمی بلند مدت این دانشگاه بالاتر از 10 سال از 2.8% در ماه قبل تا 2.7% در ماه ژوئن کاهش یافت.
                        در بخش Comex بازار NYME، قرارداد طلا تحویل آگوست 0.40 یا 0.03% تا 1180.00$ در هر اونس سقوط کرد. فیوچرز طلا در روز پایانی هفته در محدوده ای باریک بین 1176.10$ و 1183.50$ مورد معامله قرار گرفت. برای این هفته، طلا کمتر از 1% افزایش یافت.
                        طلا احتمالا در قیمت 1162.10$ یک کف قیمتی در روز 5 ژوئن مورد حمایت بازار قرار گرفته است و در سقف 10 ژوئن در 1191.81$ با مقاومت روبرو شود.

                        نفت خام:
                        بسته شدن بهای نفت خام در قیمتی پایین تر اما افزایش در مقیاس هفتگی بر سر کاهش در تولید در ایالات متحده
                        فیوچرز نفت خام روز جمعه در حالیکه نگرانی ها درباره عرضه بیش از حد پس از تولیدی قدرتمند از سوی بعضی از تولید کنندگان عمده و مهم نفت خام در دنیا بر روی بهای این کالا برای دومین سسشن متوالی فشار نزولی وارد آورد، اما قیمت در مقیاس هفتگی بر سر نشانه هایی از کاهش در تولید نفت خام ایالات متحده افزایش را به ثبت رساند.
                        اوپک تقریبا 1 میلیون بشکه در روز یا بیشتر بالاتر از سقف تولید 30 میلیون بشکه ای در روز تولید کرده است، که این موضوع را در نشستی که هفته گذشته برگزار گردید مورد تصریح قرار گرفت. اسلام اعلام کرد: "این تایید می کند که این سازمان تنها علاقه مند به حفظ سهم بازار خود می باشد – بخصوص عربستان صعودی."
                        با نگاه به روبرو، دانیل آنگ، تحلیلگر Phillip Futures گفت نشست قاطعانه سیاست پولی Fed در هفته پیش رو احتمالا شاخص دلار را به حرکت واخواهد داشت، که می تواند بنوبه خود بر معاملات نفت که بر پایه دلار می باشد تاثیر گذار باشد. آقای آنگ انتظار دارد فیوچرز نفت Nymex و برنت به ترتیب در قیمت 60$ و 64$ در هر بشکه با حمایت روبرو شوند.
                        Oswald Clint در Sanford S. Bernstein گفت: "در همین حال، گزارش سازمان IEA که روز پنج شنبه منتشر شد چیزی برای هر دو بازار صعودی و نزولی در بر داشت، اما در نهایت کاهش محدوده معاملاتی همچنان ادامه دارد."
                        بازار اینطور بنظر آمد که بواسطه داده های منتشر شده از سوی Baker Hughes در روز جمعه که نشان می داد تعداد چاههای فعال استخراج نفت خام در ایالات متحده برای بیست و هفتمین هفته متوالی سقوط کرده است. چاههای فعال در استخراج نفت خام از 12 ژوئن به این سو با 7 حلقه کاهش به 635 حلقه رسیده است.
                        قرارداد نفت خام ماه جولای 81 سنت یا 1.3% برای معامله در 59.96$ در هر بشکه در بازار NYME مورد معامله قرار گرفت. بر پایه پرمعامله ترین قرارداد، قیمت شاهد افزایشی حدود 1.4 درصدی در این هفته بود.
                        قرارداد نفت خام برنت ماه جولای در بازار فیوچرز ICE لندن 1.24$ یا 1.9% تا 63.87$ در هر بشکه سقوط کرد. قرارداد جولای، که روز دوشنبه منقضی می شود، حدود 0.8% برای این هفته رشد داشته است، اما بر اساس پرمعاماه ترین قراردادريال قیمت تقریبا 2.1% برای این هفته صعود کرده است.
                        در بازار Nymex، قرارداد بنزین ماه جولای 1.7 سنت یا 0.8% تا 2.121$ در هر گالن سقوط کرد، بهمراه صعود قیمت به میزان 4.5% برای این هفته و قرارداد نفت گاز ماه جولای با افزایشی 1.1 درصدی برای هفته به میزان 3.2 سنت یا 1.7% تا 1.889$ در هر گالن ارزشش کاهس یافت.
                        گاز طبیعی جولای 7.5 سنت یا 2.7% تا 2.75$ در هر میلیون BTU کاهش یافت اما در حالیکه آب و هوای گرم تر دورنماها برای تقاضای ناشی از خنک شدن هوا را بالا برد آماده ثبت افزایشی تقریبا 6.2 درصدی برای این هفته بود.

                        سهام


                        بسته شدن سهام ایالات متحده در ارزشی پایین تر بر سر نگرانی یونان و نشست Fed
                        سهم های ایالات متحده روز جمعه با از بین بردن آنچه صعود در مقیاس هفتگی بوده است در قیمت پایین تری بسته شدند. بازارها پیرو ریزش ها در بازارهای سهام اروپا از آنجاییکه نگرانی ها درباره داستان غم انگیز بدهی یونان تشدید شد زیر فشار نزولی بودند.
                        Quincy Krosby، استراتژیست بازار در Prudential Financial، گفت عصبی بودن در میان سرمایه گذاران درباره احتمال عدم توانایی یونان در بازپرداخت بدهی از روی افزایش اتفاق افتاده در اوراق قرضه واضح و مشخص بود.
                        Krosby گفت: "دارایی ها و سهام در اروپا با تنظیم وضعیت معامله گران برای معاملات روز جمعه بدلیل تیترهای خبری بازار دچار ریزش شدند. اما حتی در صورتیکه یونان در تیترهای خبری قرار نداشت، نشست Fed که هفته پیش رو برگزار خواهد شد و سرمایه گذاران معمولا توجه خود را معطوف چنین نشست هایی می نمایند."
                        واکنش سرمایه گذاران به داده بهای مصرف کننده (PPI) پیش از باز شدن بازار از آنجاییکه یک جهش 0.5 درصدی در ماه می با پیش بینی ها مطابقت پیدا کرد اندک بود.
                        Karyn Cavanaugh استراتژیست ارشد بازار در Voya Investment Management درباره چشم انداز بازار سهام گفت: داده های مثبت اقتصادی اخیر درآمدهای را در نیمه دوم سال بالا خواهند برد.
                        ایشان عنوان کردند: "بازارها به بالاتر نوسان خواهند نمود اما در آن سطوح بالاتر وقتی فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد نوسان وجود خواهد داشت."
                        Cavanaugh گفت: "دلایل ژانت یلن برای بالا نبردن نرخ بهره در حال اتمام است، بنابراین با توجه به داده های اخیر افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر بسیار محتمل بنظر می رسد."
                        زیان برای بازار سهام اروپا در روز جمعه ادامه یافت، با نزول 5.9 درصدی شاخص Athens Composite و افت 0.9 درصدی Stoxx Europe.
                        Michael O’Rourke مدیر استراتژیست بازار در JonesTrading طی یادداشتی گفت: "وضعیت حال حاضر در حال رسیدن به نقطه ای است که یونان نتواند بدهی خود را بپردازد و ‘موسسات اعتبار دهنده’ انتخابی در اختیار نخواهند داشت مگر ارایه زمانی برای بازپرداخت بدهی یا اجبار به خروج یونان از منطقه یورو."
                        S&P 500 با پایان بخشیدن به هفته در همان قیمتی که آغاز هفته در آن باز شده بود 14.75 یا 0.7% پایین تر قیمت 2094.11 بسته شد. میانگین داوجونز صنعتی (DJIA) 140.53 واحد یا 0.8% تا 17898.84 افت نمود، اما طی هفته 0.3% افزایش یافت. Nasdaq Composite با کاهشی 31.41 واحدی یا 0.6 درصدی تا 5051.10 و از دست دادن 0.3% طی هفته روز جمعه را در قیمتی پایین تر به پایان رساند.

                        خلاصه هفته:


                        این هفته، هفته ای نسبتا مثبت برای بازار سهام ایالات متحده بود. داوجونز 50 واحد افزایش یافته و 0.28% صعود کرد. Nasdaq Composite0.34% برای این هفته سقوط كرده و 17 واحد كاهش يافت. 500S&P به میزان 1 واحد افزایش یافت و 0.06% صعود را براي این هفته به ثبت رساند.
                        در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا 0.29% سقوط کرده و 20 واحد از ارزشش در مقیاس هفتگی کاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 1 واحد سقوط به میزان 0.01% کاهش را به ثبت رساند. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 20 واحد از دست داد و در مقیاس هفتگی 0.40%از ارزشش کاسته شد.
                        در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 1.10 % افزایش 13$ صعود کرد، اين در حاليست كه نفت خام نيز 0.81$ افزایش یافت و 1.37% در طول هفته بر ارزشش افزوده شد.
                        یورو طی هفته قبل1.66% صعود کرد این در حالیست که ين ژاپن 1.76% بر ارزشش افزوده شد. پوند 2.17% صعود کرد اين در حاليست كه شاخص دلار ICE 1.49 % در هفته اي كه گذشت كاهش یافت.

                        نظر


                        • چشم انداز هفتگی منتهی به 19 ژوئن 2015

                          ارزها

                          دلار: از بین رفتن صعودهای صورت گرفته در ارزش دلار در برابر یورو بر سر توضیحات Fed، اما حمایت بلند مدت همچنان دست نخورده
                          دلار صعودهای صورت گرفته در برابر سبدی از دیگر ارزهای اصلی را در معاملاتی کم حجم و رنج روز جمعه از دست داد، اما ازآنجاییکه بازارها با موضوع جدیدترین بیانیه سیاست پولی فدرال رزرو کنار آمدند و همچنانکه نگرانی های بدهی یونان به فشار نزولی خود بر تمایلات بازار ادامه یافت این ارز همچنان تحت حمایت شرکت کنندگان بازار باقی ماند.
                          پس از آنکه فدرال رزرو پیش بینی رشد اقتصاد ایالات متحده و دورنمای نرخ بهره خود در بیانیه سیاست پولی را روز چهارشنبه کاهش داد که باعث اجبار سرمایه گذاران برای کاهش انتظارات درباره زمانبندی افزایش اولیه نرخ بهره گردید دلار زیر فشار نزولی قرار گرفت.
                          شاخص دلار که قدرت دلار در برابر سبدی از شش ارز اصلی با وزن دهی حجم معاملات را می سنجد، پس از برخورد به بالاترین قیمت سسشن در 94.70 با 0.15% صعود در 94.35 قرار داشت.
                          مهلت کمک مالی حال حاضر به یونان 30 ژوئن باتمام می رسد که آتن نیز باید در این تاریخ حدود 1.6 میلیارد یورو به IMF بازپرداخت نماید.
                          کریستین لاگارد ریاست IMF گفت اگر پرداخت بدهی سر زمان خود بانجام نرسد، یونان بعنوان کشوری ناتوان در بازپرداخت بدهی اعلام خواهد شد و صلاحیت خود را از دریافت هرگونه کمک مالی دیگری از سوی IMF سلب خواهد نمود.
                          جمعه گذشته، دفتر آمار ملی روز جمعه گزارش داد که خالص استقراض بخش دولتی بریتانیا ماه گذشته به رقم 9.35 میلیارد پوند برخورد نمود. که بالاتر از 5.46 میلیارد پوند در ماه آوریل می باشد، کشوری که این داده آن نسبت ب0ه برآورد قبلی انجام شده مورد تجدیدنظر قرار گرفت.
                          BoJ در نشست ماهانه اش در روز جمعه تعهد خود به افزايش ايه ولي د نرخ سالانه 80000 ميليارد ين را از طريق خريدهاي تهاجمي دارايي حفظ نمود. اين تصميم با 8 راي موافق در برابر 1 راي مخالف انجام شد.
                          هاروهيكو كورودا رياست BoJ با ارايه توضيحي درباره اين تصميم بيان داشت كه با رشد هزينه هاي سرمايه اي و بهبود تمايلات كسب و كار، تورم بدون نياز به اجراي حجم بالاتري از سياست انبساطي احتمالا به هدف 2% دست يابد.
                          يورو ايين تر از قيمت 1.1370$ در قيمت 1.1345 معامله شد. از آنجاييكه نگراني ها درباره آينده يونان پس از آنكه يك نشست بين اين كشور و مقامات رسمي ناحيه يورو در روز پنج شنبه شكست خورد در منطقه يورو همچنان مصرانه بر جاي خود باقيست، EUR/USD 0.17% تا 1.1344$ كاهش يافت.
                          دلار استراليا و نيوزلند كاهش يافتند كه در قالب AUD/NZD 0.49% تا 0.7760نزول يافت و در قالب NZD/USD 0.36% تا 0.6899 عقب نشيني نمود، كه نزديك به پايين ترين كف قيمتي در پنج سال گذشته ثبت شده در روز چهارشنبه در 0.6873 بود. علاوه بر اين، دلار در برابر ين در قالب USD/JPY 0.25% تا 122.64 كاهش يافت و در برابر فرانك سوئيس در قالب USD/CHF با حفظ موقعيت خود در قيمت 0.9219 قرار داشت.

                          يورو: یورو هفته را در برابر رقبای اصلی پیش از گفتگوی یونان با اعتبار دهندگان بدون تغییر پایان داد.

                          يورو از آنجاييكه دو طرف گفتگوهاي طولاني مدت بدهي يونان آماده نشست اضطراري رهبران اتحاديه اروپا شده اند، در برابر دلار با سرعت نسبتا كمي سقوط كرد.
                          يك روز پس از آنكه گفتگوهاي رده بالا در لوكزامبورگ بدون توافقي در گفتگوهاي بلند مدت بدهي يونان با شكست روبرو شد، بنابر گزارش ها ECB بسته كمك مالي و نقدينگي خود براي بانكهاي يونان را به ميزان تا 3.3 ميليارد يورو افزايش داد. چند روز پس از آنكه صاحبان حسابهاي پس انداز با تاكيد بر كمبود اطمينان در اقتصاد ضعيف اين كشور 2.0 ميليارد يورو از پس اندازهاي خود را طي دوره اي 72 ساعته از بانكهاي يونان برداشت كردند.
                          يونان پيش از آنكه پرداخت وام يكجا به مبلغ 1.5 ميليارد يورو را در 30 .ژوئن به IMF بدهكار باشد، مهلتش رو به اتمام است. در همين بين، 7.2 ميليارد يوروي باقيمانده از بسته محرك مالي 240 ميليارد يورويي از سوي اعتباردهندگان بين المللي در همين ماه منقضي خواهد شد.روز دوشنبه، تمامي 27 عضو اتحاديه اروپا در نشستي اضطراري حضور به هم خواهند رساند تا درباره اينكه شانس نهايي يونان براي جلوگيري از عدم ناتواني براي پرداخت بدهي اش چه خواهد بود به گفتگو بپردازند. در طول حضور در سنپترزبورگ، در نشست روز دوشنبه نخست وزير يونان آلكسيس سيپراس به اين مورد اشاره نمود كه "براي راههاي موفقيت" تلاش خواهد نمود، در حاليكه با افزودن اين مورد كه، "ثابت خواهد شد آنهايي كه در سناريوهاي بحران ترور سرمايه گذاري كنند، در اشتباه بوده اند."
                          در جايي ديگر، جان ويليامز رياست بانك فدرال رزرو سانفرانسيسكو روز جمعه بر اين موضوع تاكيد دوباره نمود كه يك افزايش نرخ بهره در سال 2015 ممكن است صحيح باشد، ضمن افزودن به اينكه انتظار طولاني مدت براي افزايش نرخ بهره ريسك افزايش يافته را تحميل مي كند. اين اشارات نخستين توضيحات عمومي ارايه شده توسط يكي از روساي Fed از زمانيكه FOMC روز چهارشنبه از صدور هرگونه اعلاميه درباره زمان بندي براي يك افزايش در نرخ بهره خودداري نمود.
                          اگرچه نرخ بازدهي اوراق قرضه 10 ساله آلمان 6 واحد پايه تا 0.75% سقوط نمود، نرخ بازدهي هنوز 16 واحد در اين ماه بالاتر از قبل مي باشد. نرخ بازدهي اوراق بهادار 10 ساله ايالات متحده 8 واحد پايه تا 2.26% افت نمود، در حايكه اختلاف بين اوراق قرضه آلمان و ايالات متحده به افزايش خود ادامه داد.
                          شاخص دلار شاخص دلار ICE، معیاری برای سنجش قدرت دلار در برابر سبدی از 6 ارز اصلی، پيش از سقوطي نسبتا كم به ميزان 0.07% تا 94.32، به سقف سسشن معاملاتي 94.70 در ساعات معاملات صبحگاهي ايالات متحده دست يافت.
                          يورو در اواخر ساعات معاملاتي نيويورك در روزپنج شنبه به قيمت 1.1345$ معامله شد، پايين تر از قيمت 1.1370$ . EUR/USD با رسيدن به دومين سسشن از حركت صعودي 0.0010 يا 0.09% تا 1.1353 كاهش يافت. اين جفت ارز پس از افزايش تا سقف ماهانه 1.1438 در يك سسشن قبل تر، با اين وجود هم، اين هفته را با بيش از 1% صعود به پايان رسانده است.
                          EUR/USD احتمالا در قيمت 1.1188 كه كف 15 ژوئن مي باشد مشمول حمايت بازار شد و در قيمت 1.1450 كه سقف 18 مي مي باشد به سطح مقاومت رسيده است.

                          پوند: افزایش ارزش پوند بر سر داده های مثبت استقراض، افزایش بیش از 2 درصدی در برابر دلار در مقیاس هفتگی
                          طبق گفته آلکس ادواردز، مدیریت corporate desk در بازار ارزی، افزایشی بیش از 2 درصدی در برابر دلار در این هفته پوند انگلیس را عزیز بازار ارزهای خارجی نمود، این ارز بیشتر از رقبای صنعتی خودش بازدهی داده است.
                          پوند روز پنج شنبه سطح 1.19$ را شکست که بالاترین سطح از اواسط نوامبر به این سو بود، و این صعود بواسطه ضعف وسیع دلار و سیلی از داده ای قدرتمند بریتانیا بوقوع پیوست.
                          روز چهارشنبه، میانگین درآمدهای هفتگی برای دوره سه ماهه منتهی به آوریل 2.7% نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافت، که قویترین افزایش از اواسط سال 2011 به این سو بود. ارقام ماه مارس از 1.9% تا 2.3% مورد تجدید نظر قرار گرفت.
                          اما این گزارش عالی نبود. تعداد افراد تازه بیکار شده مدعی استفاده از مزایای بیکاری در ماه می 6500 نفر کاهش یافت که این کمترین کاهش در 2 سال گذشته می باشد. اقتصاددانانی که توسط مجله وال استریت ژورنال نظر سنجی شدند انتظار یک کاهش 11600 نفری را داشتند.
                          اما Marc Chandler، مدیریت جهانی استراتژی بازار ارزی در Brown Brothers Harriman گفت این افزایش در آمدها "منطبق با بازار کاری ضعیفتر" بود.
                          روز سه شنبه، داده های رسمی نشان داد تورم بهای مصرف کننده بریتانیا پس از کاهش تا منطقه منفی در ماه آوریل، در مقیاسی سالانه در ماه می 0.1% افزایش یافت.
                          بیانیه سیاست پولی ماه ژوئن BoE نیز به حمایت از پوند کمک نمود. این بیانیه، که روز چهارشنبه منتشر شد مشخص نمود که سیاست گذاران برای یک افزایش نرخ بهره به تحریک پرداخته بودند، با اینحال این کمیته رای گیری را باتفاق آرا با نتیجه حفظ نرخ بهره حال حاضر به پایان رساند.
                          پوند روز جمعه در قیمت 1.5892$ مورد معامله قرار گرفت، که بالاتر از 1.5877$ در اواخر روز پنج شنبه در نیویورک بود. پوند احتمالا در 1.5622$ با حمایتی روبرو شود که کف 17 ژوئن می باشد و در 1.5930$ که سقف روز پنج شنبه و هفت ماه گذشته می باشد با مقاومت روبرو خواهد شد.
                          ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 06-21-2015, 12:27 PM

                          نظر


                          • کالاها

                            طلا: طلا موقیعت خود را بالای سطح 1200$ حفظ کرد تا در مقیاس هفتگی صعود به ثبت برساند با در نظر گرفتن پیش رو بودن گفتگوهای یونان
                            فیوچرز طلا روز جمعه کمی کاهش یافت، اما بالای 1200$ در هر اونس معامله شد تا همچنانکه معامله گران چشم بر گفتگوهای بدهی یونان دارند تا تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز را بسنجند، افزایشی را برای هفته بر جای بگذارد.
                            دلار هفته گذشته فشار بیشتری بر روی طلا وارد نمود، اما پس از آن افزایش های صورت گرفته در را از دست داد، بنابراین طلا نیز از آنجاییکه بازارها تحولات مرتبط با یونان را زیر نظر دارند زیان های دیده شده را کاهش داد. این به افزایش نزول در دلار کمک نمود.
                            Aslam گفت: "ابتدای هفته ای که گذشت، اصطلاح "شیوه نزدیک شدن تدریجی" فدرال رزرو ایالات متحده در بالا بردن نرخ بهره باعث مورد حمایت بازار قرار گرفتن طلا در بازار گردید." این به شدت گرفتن کاهش دلار کمک نمود.
                            از آنجاییکه حرکات در دلار می تواند بر روی جذابیت آن کالاها برای دارندگان همان کالاها در قالب دیگر ارزها تاثیر گذار باشد، قیمت کالاها بر مبنای دلار اغلب اوقات ، بطور عکس با دلار مورد معامله قرار می گیرند.
                            روز جمعه، دیده شده است که ریاست کمیسیون اروپا دونالد تاسک با گفتن اینکه نشست روز دوشنبه "قدم نهایی" در گفتگوها درباره کمک یونان نخواهد بود، انتظارات پیش از یک نشست اضطراری رهبران اروپا را کم اهمیت نمود.
                            Aslam گفت: "قمار سیاسی در بالاترین نوسان خود قرار دارد و هر دو طرف با هر دو دست خود در حال بازی کردن هستند و توجه زیادی به اینکه چقدر در حال خطر کردن هستند نمی باشند"، "این تقاضای بیشتری را برای فلزات گرانبها به بازار تزریق نموده است."
                            Julian Phillips موسس و مشارکت کننده در GoldForecaster.com گفت که روز دوشنبه شاهد تصمیم نهایی اتحادیه اروپا خواهد بود.
                            Phillips گفت: "ما شاهد این هستیم که مجبور به گفتن جواب نه به این فرآیند خواهند گردید." ، "هفته آتی احتمالا هفته ای پرنوسان برای طلا و دیگر بازارهای مالی در سرتاسر دنیا خواهد بود."
                            طلا تحویل آگوست 10 سنت سقوط کرد تا در بازار Comex در قیمت 1201.90$ در هر اونس معامله شود. قیمت شاهد یک افزایش هفتگی 1.9 درصدی بود.
                            همچنین در بازار Comex، نقره ماه جولای 4.4 سنت یا 0.3% تا 16.109$ در هر اونس سقوط کرد تا صعود 1.8% هفتگی را به ثبت برساند. پلاتین ماه جولای 4$ یا 0.4% بالاتر در قیمت 1086.80$ معامله شد. اما 0.9% نزول در مقیاس هفتگی را به ثبت رساند، در حالیکه پالادیوم ماه سپتامبر با 11.25$ یا 1.6% سقوط در 707.40$ معمله شد تا در مقیاس هفتگی زیانی بیش از 4% را به ثبت برساند.
                            مس ماه جولای 3.7 سنت یا 1.4% ارزشش را از دست داد و هفته کاری را در قیمت 2.569$ در هر پوند به پایان رساند، با کاهشی بالغ بر 4% برای هفته ای که گذشت.

                            نفت خام:
                            بهای نفت خام بر سر کسقوط تعداد چاههای استخراج نفت در ایالات متحده کاهش یافت تا زیان را در هفته کاری به ثبت برساند
                            فیوچرز نفت خام روز جمعه از آنجاییکه معامله گران بر روی افزایش بیشتر در تولید نفت خام عربستان سعودی شرط بندی کردند، نگران تقاضای انرژی که گرفتار درام حال حاضر بدهی یونان شده و گفتگوها درباره برنامه هسته ای ایران را زیر نظر داشتند آسیب دید و نزول کرد تا زیانی را برای هفته ای که گذشت به حساب خود بگذارد.
                            نفت خام ماه آگوست در بازار مبادلات فیوچرز ICE لندن 1.24$ یا 1.9% تا 63.02$ در هر بشکه سقوط کرد. قیمت بر پایه پرمعماه ترین قراردادها 1.3% کاهش داشت.
                            NaeemAslam تحلیلگر ارشد بازار در AvaTrade گفت: بازار نفت خام در حال سبک سنگین کردن توضیحات داده شده توسط وزیر نفت عربستان سعودی می باشد که تایید نمود کشورش در صورت افزایش تقاضا نفت خام بیشتری به بازار تزریق خواهد نمود."
                            Aslam "اعضای اوپک پیشاپیش نفت خام بیشتری در 12 ماه گذشته نسبت به پیش بینی شان تولید کرده اند و این توضیحات استدلالهایی را که این سازمان به تولید بسیار بیشتر ادامه خواهد داد را شدت بیشتری بخشید."
                            طبق بررسی موسسه platts منتشر شده در اوایل ماه جاری، میزان تولید اوپک در ماه می تا 31.11 میلیون بشکه در روز افزایش یافت، همچنانکه میزان تولید عربستان سعودی تا 10.25 میلیون بشکه در روز صعود کرد. کل میزان تولید از سف تولید گروه که 30 میلیون بشکه در روز می باشد عبور کرده است.
                            تحلیلگران گفته اند که اوپک و بالاترین عضو آن یعنی عربستان سعودی سقف تولید خود را بدلیل نبرد با تولید کنندگان غیراوپک بر سر سهم بازار پایین نیاورده است.
                            Phil Flynn تحلیلگر ارشد بازار در Price Futures Group گفت: "عربستان سعودی که درباره بالا بردن تولید صحبت می کند بنظر ناامید و مستاصل می رسد"، "اگر اینطور باشد، باید با ظرفیت تولید ذخیره آنها خداحافظی کنیم."
                            آژانس خبری Saudi گزارش داد، وزیر نفت عربستان النعیمی گفت او به آینده بازار نفت در ماههای پیش رو در رابطه با ادامه بهبودی و افزایش تقاضای جهانی خوشبین بود. عربستان سعودی و روسیه یک توافق همکاری پتروشیمی را روز پنج شنبه بامضا رساندند، که بنابر گرارش ها شامل همکاری با یکدیگر بر روی توسعه انرژی هسته ای می باشد. Flynn گفت: نگرانی ها درباره اعلام عدم توانایی یونان در بازپرداخت بدهی اش نیز فشار بر روی بهای نفت خام وارد آورد. این اعلام عدم توانیی ممکن است "اروپا را وارد یک بحران نموده و سرعت آنچه را که در حال بهبود بخشیدن تقاضای اتحادیه اروپا بوده است را کاهش دهد."
                            سرمایه گذاران نفتی نیز پیش از یک توافق احتمالی هسته ای ایرانیان، که ممکن است منتج به عرضه بیشتر نفت خام به بازارها گشته و به آن صدمه وارد سازد بدنبال اخبار مربوطه بودند.
                            در همین حال، داده های Baker Hughes روز دوشنبه بیست و هشتمین هفته متوالی از سقوط را در تعداد چاههای نفتی فعال در ایالات متحده را نشان داد.
                            در بازار NYME، نفت خام ماه جولای 84 سنت یا 1.4% کاهش یافت تا در قیمت 59.61$ در هر بشکه کاهش یابد. دربین پرمعامله ترین قراردادها، قیمت شاهد یک کاهش در مقیاس هفتگی به میزان 0.6% بوده است.
                            قرارداد سوخت خودرو تحویل ماه جولای 5.2 سنت یا 2.4% تا 2.059$ در هر گالن سقوط کرد – با ثبت کاهشی حدود 3% در هفته ای که گذشت. نفت گاز ماه جولای 4.8 سنت یا 2.5% تا 1.867$ در هر گالن از ارزشش کاسته شد، که حدود 1.2% برای هفته ای که گذشت کاهش یافت.

                            سهام

                            کاهش ارزش سهم های ایالات متحده در حالیکه سرمایه گذاران همچنان مراقب بن بست در گفتگوهای بدهی یونان هستند
                            از آنجاییکه بن بست پایدار در گفتگوهای بدهی یونان توجه سرمایه گذاران را متوجه آخر هفته نمود سهم های ایالات متحده روز جمعه را در ناحیه ای بسیار پایین به پایان رساندند.
                            طبق نظر تحلیلگران، یک باصطلاح چهارگانه – witching day (روز افسون گری) – وقتی آپشن و فیوچرز سهام وشاخص های سهام همزمان منقضی می شوند، ممکن است به ریزش انتهای سسشن معاملاتی در روز جمعه کمک کرده باشد.
                            اگرچه، رالی های قیمتی طی هفته به ثبت رکوردهای بی سابقه شاخص های اصلی در مقیاس هفتگی کمک نمود. S&P 500 11.25 واحد یا 0.5% پایین تر در قیمت 2109.99 هفته را به پایان رساند، که در آن تمام 10 بخش تشکیل دهنده اش در قیمت پایین تری بسته شدند. گروه صنایع سودند و مالی ها سردمدار این نزول ها بودند. شاخص پایه 0.8% صعود را زی هفته به ثبت رساند.
                            جمعه روز آماده سازی صحنه توسط ECB بود،که تقریبا 24 ساعت پس از آنکه وزرای اقتصاد منطقه اروپا موفق به رسیدن به توافق درباره یونان گرفتار در بدهی نشدند، یک وام اضطراری را برای سیستم بانکی یونان مورد تایید قرار داد.
                            رهبران منطقه یورو پس از آنکه وزرای اقتصاد موفق دستیابی به هیچگونه توافقی بین یونان و وام دهندگانش در روز پنج شنبه نشدند، یک نشست اضطراری با موضوح بحران را روز دوشنبه برگزار خواهد نمود.
                            سهام ایالات متحده روز جمعه هفته خود را در وضیعی همراه با هشدار به پایان رساند، اما شاخص های اصلی هنوز هم در مقیاس هفتگی افزایش قیمت را به ثبت رسانده اند. S&P 500 11.31 واحد یا 0.5% پایین تر در قیمت 2109.94 بسته شد، اما 0.8% سود را طی هفته بر جای گذاشت. میانگین داوجونز صنعتی 101.16 واحد یا 0.6% تا 18014.68 کاهش یافت، اما هفته کاری خود را با 0.6% افزایش به پایان رساند. Nasdaq Composite روز جمعه را 15.95 واحد یا 0.3% پایین تر در قیمت 5117.00 به پایان رساند و 1.3% افزایش هفتگی را بر جای گذاشت.

                            خلاصه هفته:

                            این هفته، هفته ای نسبتا مثبت برای بازار سهام ایالات متحده بود. داوجونز 117 واحد افزایش یافته و 0.65% صعود کرد. Nasdaq Composite 1.30% برای این هفته صعود كرده و 66 واحد افزایش يافت. 500S&P به میزان 16 واحد افزایش یافت و 0.76% صعود را براي این هفته به ثبت رساند.
                            در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا 1.10 % سقوط کرده و 75 واحد از ارزشش در مقیاس هفتگی کاسته شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 156 واحد سقوط به میزان 1.4% کاهش را به ثبت رساند. علاوه بر این CAC 40 فرانسه 86 واحد از دست داد و در مقیاس هفتگی 1.76%از ارزشش کاسته شد.
                            در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 1.76 % افزایش 21$ صعود کرد، اين در حاليست كه نفت خام نيز 0.59$ کاهش یافت و 0.98% در طول هفته از ارزشش کاسته شد.
                            یورو طی هفته قبل1.18% صعود کرد این در حالیست که ين ژاپن 0.56% بر ارزشش افزوده شد. پوند 2.17% صعود کرد اين در حاليست كه شاخص دلار ICE 0.95 % در هفته اي كه گذشت كاهش یافت.

                            نظر


                            • چشم انداز هفتگی منتهی به 10 جولای 2015

                              ارزها

                              دلار: نرخ دلار بر سر نگرانی های ناشی از یونان بطور وسیعی در برابر ارزهای رقیب اصلی اش پایین تر بسته شد
                              از آنجاییکه امیدها برای پیشرفت در مذاکرات بدهی یونان به حمایت از تقاضا برای دارایی های پرریسک تر تر ادامه داد، روز جمعه نرخ دلار در برابر سبدی از دیگر ارزهای اصلی بطور وسیعی پایین تر باقی ماند.
                              در اواخر روز پنج شنبه، دولت یونان پیشنهاد داد تا کاهش هزینه های دردناکی را بانجام برساند و میزان مالیاتهای دریافتی را در آخرین تلاشش برای درخواست جهت گرفتن یک بسته کمک مالی دیگر از سوی اروپا پیش از آنکه این کشور وارد ورشکستگی گردد را افزایش دهد.
                              آتن در جستجوی دریافت حداقل 50 میلیارد یورو طی سه سال آتی بود. در مقابل، دولت تعدادی از اقدامات ریاضتی را که گفته می شود جمعی بین 12 تا 13 میلیارد یورو دارد را ارایه داده است که بطور قابل توجهی بیشتر از تعهدات پیشین یونان می باشد.
                              قرار بر این شد آلکسیس سیپارس نخست وزیر یونان در جمعه آتی موارد اصلاحات را در پارلمان این کشور به رای گیری بگذارد.
                              دفار آمار ملی بریتانیا روز جمعه گزارش داد که کسری تجاری این کشور از 9.39 میلیارد پوند در ماه آوریل تا 8 میلیارد پوند در ماه می کاهش یافته است، که این ارقام آن از پیش بینی شده قبلی به میزان 8.56 میلیارد پوند مورد تجدید نظر قرار گرفت.
                              این افزایش پس از آنکه مقامات مسئول چینی بررسی موشکافانه فروش قراردادهای short را افزایش داده و قوانین بیمه ها برای سرمایه گذاری در سهم های پربازده در پی کاهش اخیر در سهام این کشور تسهیل نمود شدت گرفت.
                              بازارهای سهام و دارایی در چین با آشفته ساختن بازارهای مالی جهانی بیش از 30% از ارزش خود را طی سه هفته گذشته از دست داده است.
                              دلار با صعود از 122122.70 ین پیش از سخنرانی تا 122.80 ین بر صعودهای خود در برابر ین افزوده است. در همین حال، یورو با سقوط از 1.1165$ پیش از سخنرانی تا 1.1144$ صعودهای خود را در برابر دلار کاهش داد. خانم یلن در City Club کلیولند به سخنرانی پرداخت.

                              یورو:
                              جهش ارزش یورو به بالای 1.12 بر پیش بینی توافقی بین یونان و منطقه یورو
                              EUR/USD 1% در روز جمعه با دستیابی به بالاترین سطح در ماه جاری افزایش یافت، همچنانکه بازارها در سرتاسر منطقه یورو در پیش بینی پتانسیل توافق احتمالی بین یونان و وام دهندگان به این کشور طی آخر هفته ارزششان افزایش یافت.
                              قانون گذاران آماده شبی خسته کننده و طاقت فرسا در آتن شدند همچنانکه پارلمان یونان نشانه هایی به بازارها ارسال نمود که یک رای گیری درباره پیشنهاد بسته کمک مالی آقای سیپارس نخست وزیر ممکن است تا ساعت 6 صبح روز شنبه بطول بیانجامد. بحث بر سر یک بسته محرک حیاتی، که می تواند یونان را قادر به باقی ماندن در منطقه یورو نماید؛ با فاصله کوتاهی پس از نیمه شب بوقت آتن آغاز شد.
                              آقای سیپارس پیشنهاد خود را پنج شنبه شب سه ساعت پیش از پایان مهلت مقرر در نیمه شب تسلیم هیات تصمیم گیری troika که متشکل از وام دهندگان بین المللی از IMF ، ECB و کمیسیون اروپا می باشند نمود. تحت توافق موجود در این پیشنهاد، یونان می تواند بسته محرک مالی 53.5 میلیارد یورویی را از طریق مکانیزم ثبات اروپا (ESM) دریافت نماید.
                              سیپارس گفت: "ما با تصمیمات حیاتی روبرو شده ایم"، "ما لیستی برای موارد الزامی تهیه کرده ایم تا توافق را بجای اولتیماتومی که گروه یورو به ما داده است برای کشور به ارمغان بیاوریم، اما مطمئنا نا با توجه به الزامی که یونان را به بیرون از منطقه یورو هدایت نماید. ما همه در این قضیه درگیریم."
                              با اشاره به گفته های پارلمان یونان درعصر روز جمعه، وزیر اقتصاد این کشور اوکلید ساکالاتوس بر روی پیشنهادی تاکید نمود که شامل سوآپ بدهی ESM-ECB، اصلاحات مالی و سرمایه گذاری قابل توجه و رهایی از فشار بدهی بیشتر بعنوان بخشی از برنامه می شود. گروه یورو اعلام کرد، روز شنبه، وزرای اقتصاد حاضر در گروه یورو این درخواست را با حضور مقامات مسئول یونان برای کمک نالی از سوی ESM به بحث و بررسی خواهند گذاشت، این در حالیست که سه موسسه ارزیابی خود از ریسک را نسبت به ثبات مالی در ناحیه یورو، نیازهای مالی یونان و قابلیت ثبات بدهی دولتی این کشور ارایه می دهند.
                              یونان پنج شنبه گذشته 13 صفحه از بررسی های اساسی انجام شده روی سیاست اقتصادی و کاهش بودجه را به وام دهندگان خود و نیز پارلمان یونان تسلیم نمود. پیشنهاد جدید یونان به نظر می رسذ به معیارهای مورد تقاضا توسط کشورهای وام دهنده نزدیک تر شده است.
                              در جایی دیگر، ریاست Fed خانم یلن تاکیدی دوباره بر این مساله نمود که بانک مرکزی ایالات متحده بدنبال بالا بردن نرخ بهره در زمانی در سال جاری می باشد. ایشان در سخنرانی خود در City Club کلیولند اهمیت این موضوع را که نخستین افزایش نرخ بهره Fed در بیش از یک دهه گذشته با اولویت دادن به موضوع تمرکز بر روی روند تدریجی عادی سازی این سیاست پولی در مقیاس بلند مدت تر می باشد را کاهش داد.
                              طبق داده های FactSet درباره تحولات یونان، یورو به سقف بین روزی خود در 1.1218$ برخورد نمود. یورو در اواخر روز پنج شنبه در بازار نیویورک به قیمت 1.1039$ برخورد نموده و بازگشت.

                              پوند: افزایش قدرت پوند در برابر دلار پس از انتشار داده های بالاتر از انتظار گزارش تجارت بریتانیا

                              روز جمعه پس از آنکه داده ها نشان دادند که کسری تجاری بریتانیا بطور غیرمنتظره ای در ماه می کاهش یافته است و از آنجاییکه توافق بدهی یونان موجب حمایت از دارایی های ریسک پذیری بیشتر شرکت کنندگان بازار گردید ارزش پوند در برابر دلار افزایش یافت.
                              دفار آمار ملی بریتانیا روز جمعه گزارش داد که کسری تجاری این کشور از 9.39 میلیارد پوند در ماه آوریل تا 8 میلیارد پوند در ماه می کاهش یافته است، که این ارقام آن از پیش بینی شده قبلی به میزان 8.56 میلیارد پوند مورد تجدید نظر قرار گرفت.
                              تحلیلگران انتظار افزایش کسری تجاری این کشور در ماه می تا 9.70 میلیارد پوند را داشتند.
                              در همین زمان، پس از آنکه دولت یونان پیشنهاد داد تا کاهش هزینه های دردناکی را بانجام برساند و میزان مالیاتهای دریافتی را در آخرین تلاشش برای درخواست جهت گرفتن یک بسته کمک مالی دیگر از سوی اروپا پیش از آنکه این کشور وارد ورشکستگی گردد را افزایش دهد، تمایلات بازار بهبود یافت.
                              آتن در جستجوی دریافت حداقل 50 میلیارد یورو طی سه سال آتی بود. در مقابل، دولت تعدادی از اقدامات ریاضتی را که گفته می شود جمعی بین 12 تا 13 میلیارد یورو دارد را ارایه داده است که بطور قابل توجهی بیشتر از تعهدات پیشین یونان می باشد.
                              این حرکت یونان را یک قدم به توافق با وام دهندگان اروپایی اش نزدیک تر نمود، کسانی که روز یکشنبه برای گرفتن تصمیم نهایی درباره اینکه آیا به این کشور مجوز وامهای اضطراری بیشتری را بدهند یا خیر.
                              در همین حال، دولت یونان تعطیل نمودن بانکها و محدودیت برداشت 60$ در روز از ماشین های خودپرداز را تا روز دوشنبه تمدید نمود.

                              ادامه دارد...
                              ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 07-12-2015, 12:32 PM

                              نظر


                              • کالاها

                                طلا: بسته شدن قیمت طلا در عددی پایین تر بریا سومین هفته متوالی بر سر پیش بینی توافق بدهی یونان
                                طلا در بازار دارایی و سهام ایالات متحده رالی نمود و توضیحات ارایه شده از سوی ریاست Fed خانم یلن با پایین کشیدن نسبی قیمت برای سسشن انتهایی هفته و بالا بردن زیان این فلز تا 0.5% به راکد شدن ظاهر جذاب طلا کمک نمود.
                                قیمت طلا برای بخشی از سسشن روز جمعه دچار نوسان شد و بدلیل ارزش پایین تر دلار بر سر ادامه نگرانی ها درباره اقتصاد چین و رشد دورنماهای موجود برای توافقی معین در انتهای همین هفته بین یونان و وام دهندگان بین المللی آن مشمول مقداری حمایت بازار گردیده است.
                                خانم یلن ریاست فدرال رزرو روز جمعه اعلام کرد شاهد نشانه هایی از اقتصاد بوده است که در حال بهبودی بوده است و انتظار دارد افزایش نرخ بهره در زمانی در همین امسال صحیح و بجا باشد.
                                نرخ بهره واقعی در حال صعود فرصت در اختیار داشتن طلا را بدلیل هزینه های آن کاهش می دهد، زیرا این فلز بازدهی در بر ندارد، و سرمایه گزاران را ترغیب به رفتن به سوی دارایی های پر ریسک تر مانند سهام می نماید. نرخ بهره بالاتر می تواند ارزش دلار را نیز تقویت نماید، که معمولا در جهت مخالف جهت حرکت قیمت طلا تغییر می نماید.
                                در همین حال، سهام ایالات متحده با جلب توجه بیشتر نسبت به طلا بر سر امیدهای تجدید شده درباره اینکه یونان با وام دهندگان خود به توافق خواهد رسید رالی نمود.
                                وزیر اقتصاد این کشور اوکلید ساکالاتوس رئوس مطالب پیشنهادی را اشاره نمود که شامل سوآپ بدهی ESM-ECB، اصلاحات مالی و سرمایه گذاری قابل توجه و رهایی از فشار بدهی بیشتر بعنوان بخشی از برنامه می شود. گروه یورو اعلام کرد، روز شنبه، وزرای اقتصاد حاضر در گروه یورو این درخواست را با حضور مقامات مسئول یونان برای کمک مالی از سوی ESM به بحث و بررسی خواهند گذاشت، این در حالیست که سه موسسه ارزیابی خود از ریسک را نسبت به ثبات مالی در ناحیه یورو، نیازهای مالی یونان و قابلیت ثبات بدهی دولتی این کشور ارایه می دهند.
                                گروه یورو در یک نشست اضطراری در بروکسل گفت، ECB و IMF نتایج ارزیابی خود از ریسک ثبات مالی در ناحیه یورو، نیازهای تامین مالی یونان و قابلیت پایداری بدهی دولتی این کشور را ارزیابی خواهد نمود.
                                طلا تحویل آگوست 1.30$ یا 0.1% کاهش یافت تا در بازار Comex در قیمت 1157.90$ در هر اونس معامله شود. با تعقیب پرمعامله ترین قرارداد، مشخص می شود قیمت حدود 0.5% برای این هفته و برای سومین هفته متوالی کاهش یافت. از ابتدای ماه تا به امروز، قیمت تقریبا 1.1% کاهش یافت. نقره 12 سنت یا 0.8% تا 15.481$ در هر اونس افزایش یافت و برای این هفته 0.5% سقوط نمود.
                                در دیگر فلزات، مس با خلوص بالا 1.4 سنت یا 0.6% کاهش یافت و در قیمت 2.538$ در هر پوند قرار گرفت. این فلز شاهد تقریبا 3.5% سقوط قیمت هفتگی بود. کالاهای صنعتی از آنجاییکه نگرانی ها درباره اقتصاد چین، یکی از بزرگترین وارد کنندگان فلزاتی مانند مس شدت گرفته است تحت فشار نزولی قرار گرفته اند.
                                پلاتین تحویل اکتبر 9.90$ یا 1% تا 1032.30$ در هر اونس صعود کرد که در مقیاس هفتگی حدودا 4.8% از ارزش خود را از دست داد.
                                پالادیوم تحویل سپتامبر 12.35$ یا 1.9% تا 650.35$ در هر اونس بر ارزشش افزوده شد، بهمراه کاهش قیمت در مقیاس هفتگی به میزان 6.4%.

                                نفت خام: ثبت کاهش هفتگی 4.86 درصدی توسط نفت خام بر سر مذاکرات بدهی یونان و گفتگوهای هسته ای ایران
                                روز جمعه علیرغم کاهش ارزش دلار، در بحبوحه خوشبینی افزایش یافته ناشی از یک توافق در مذاکرات بدهی یونان و تاخیر دوباره در گفتگوهای هسته ای ایران، فیوچرز نفت خام بدون روندی مشخص بود.
                                علاوه بر این، سرمایه گذاران بار روانی توضیحات متمایل به افزایش نرخ بهره ارایه شده از سوی خانم ژانت یلن بر سر احتمال افزایش نرخ بهره توسط Fed در ادامه سال جاری، یک رالی در سهام و دارایی های چین و افزایش بیشتر در تعداد چاههای استخراج نفت خام در ایالات متحده در ساعات بعدازظهر کاری را همچنانکه بهای نفت خام WTI همچنان پایین باقی ماند هضم کردند.
                                در بازار NYME، بهای نفت خام WTI تحول ماه آگوست 0.03 یا 0.07% از ارزش خود را از دست داد تا در قیمت 52.73$ در هر بشکه بسته شود. برای سسشن روز جمعه، نفت خام WTI بین 51.97$ و 53.81$ در هر بشکه معامله شد. برای این هفته، فیوچرز نفت خام شیرین بلند مدت تگزاس پس از آنکه رالی روز پنج شنبه مقداری از زیان تند از سسشن معاملاتی روز دوشنبه به این سو را پاک نمود تقریبا 5% سقوط کرد.
                                در بازار ICE، نفت خام برنت تحویل ماه آگوست 0.09 یا 0.15% تا 58.70$ در هر بشکه افزایش یافت. فیوچرز برنت پیش از سقوط تقریبی در ساعات کاری بعدازظهر بازار ایالات متحده به سقفی بین روزی در 59.66$ دست یافت. طی پنج روز گذشته کاری، فیوچرز برنت تقریبا به میزان 2.70% کاهش یافت.
                                در وین، ایران و قدرتهای غربی، با تمدید مهلت روز جمعه تا اوایل هفته پیش رو مهلت دیگری برای توافق جامع هسته ای را از دست دادند. حین ارایه گزارش درباره تحولات در مذاکرات فشرده، سخنگوی کاخ سفید جاش ارنست گفت مذاکرات با مهلت های تعیین شده رو به جلو حرکت نمی کند بلکه سودمندی و مفید فایده بودن گفتگوها بین دو طرف باعث پیشبرد آن می شود. هنوز هم، طرفهای گفتگو به دست یافتن به یک توافق در روز جمعه که توسط کنگره ایالات متحده برای یک دوره بررسی 30 روزه تنظیم شده نیاز دارند. حالا هرگونه توافقی که تا 7 سپتامبر به آن دست یافته شود منوط به یک بررسی 60 روزه توسط کنگره می باشد.
                                یک توافق هسته ای بعنوان عاملی نزولی برای بهای نفت خام دیده می شود، همچنانکه ایران بنابر گزارش ها 30 میلیون بشکه از نفت خام را در مخازن خود ذخیره کرده و آماده صادرات می باشد. خروج این حجم از نفت خام ایران می تواند بهای آن را در بازارهای جهانی که پیش از این نیز بواسطه عرضه بیش از حد باشباع رسیده است را تحت فشار نزولی قرار دهد. بطور وسیعی باور بر این است که ایران اگر خیل عظیمی از تحریم های شدید اقتصادی توسط قدرتهای غربی برداشته شود صادرات خود را افزایش خواهد داد.
                                نفت خام WTI تحویل ماه آگوست 4 سنت یا 0.1% سقوط کرد تا در قیمت 52.74$ در هر بشکه در بازار NYME معامله شود. برای هفته ای که گذشت بهای این کالا حدود 7.4% کاهش یافت.
                                در میان فیوچرزهای انرژی در بازار Nymex، سوخت خودرو تحویل آگوست 2.9 سنت یا 1.4% تا 2.017$ در هر گالن سقوط کرد که در مقیاس هفتگی 0.9% کاهش را نشان می دهد، این در حالیست که نفت گاز تحویل آگوست با کاهشی کمتر از نیم سنت در قیمت 1.74$ در هر گالن بسته شد تا در مقیاس هفتگی 5.4% ارزش خود را از دست دهد.
                                گاز طبیعی تحویل آگوست 4.4 سنت یا 1.6% تا 2.777$ در هر میلیون BTU افزایش یافت، بهمراه کاهش قیمت 1.8 درصدی در مقیاس هفتگی.

                                سهام

                                رالی سهم های ایالات متحده بر سر این خوشبینی که یونان به توافقی با وام دهندگان خود دست خواهد یافت و در منطقه یورو باقی ماند.
                                سهم های ایالات متحده روز جمعه امیدها درباره اینکه یونان غوطه ور در بدهی در انتهای همین هفته به توافقی با وام دهنگان به این کشور دست یافته و خود را از خوروج از حوزخ یورو دور نگه خواهد داشت را تجدید نمود.
                                یک برگشت تند در سهام کشور چین در طول پنج شنبه شب، که برخی از زیان های چشمگیر طی ماه گذشته را کاهش داد، نیز به تقویت تمایلات کمک نمود.
                                شاخص های اصلی هفته ای پرنوسان را به پایان رساندند، که سرآمد آنها نوسانات شدید در سهام جهانی و بازارهای کالا و نیز یک توقف 3.5 ساعته معاملات در بازار مبادلات سهام نیویورک (NYSE) در روز چهارشنبه بود که تقریبا جایی بود که این اتفاقات شروع شد.
                                Quincy Krosby استرتژیست بازار در Prudential Financial عنوان نمود تیترهای خبری عامل اصلی حرکت قیمت در بازار سهام ایالات متحده طی چند هفته گذشته بوده است.
                                روز جمعه پس از آنکه دولت این کشور در اواخر روز پنج شنبه پیشنهاد اصلاحات جدیدی را که بنظر می رسید به الزامات وام دهندگان در برخی از اختلاف انگیزترین مسایل نزدیک تر شده است تسلیم نمود تمایلات در یونان بالاتر از انتظارات رفت.
                                برنامه اصلاحات یک پی شرط برای بسته کمک مالی جدید می باشد، که به شدت مورد نیاز یونان برای دوری گزیدن از ورشکستگی و پتانسیل خروج از ناحیه یورو می باشد
                                بانکها و بازار سهام یونان حداقل تا دوشنبه تعطیل باقی خواهند ماند. شاخص Global X FTSE Greece 20 9.2% افزایش یافت، این در حالیست که بازارهای سهام اروپایی رالی های تاثیرگذاری را در کل بازار به اجرا گذاشتند.
                                S&P 500 بزرگترین افزایش یک روزه خود را در دو ماه گذشته بر جای گذاشت، اما هفته کاری خود را بطور مجازی بدون تغییر به پایان رساند. شاخص پایه 25.31 واحد یا 1.2% تا 2076.62 پیشروی نمود. افزایش های صورت گرفته از پایه بوده است، بطوریکه تمام 10 بخش اصلی صعودی بودند.
                                میانگین داوجونز صنعتی 211.79 واحد یا 1.2% تا 17760 افزایش یافت و یک افزایش 0.2 درصدی در مقیاس هفتگی را بر جای گذاشت. تمام اعضای شاخص Dow روز جمعه در قیمت بالاتری بسته شدند. Nasdaq Composite 75.30 واحد یا 1.5% تا 4997.70 رالی نمود، اما هفته کاری خود را 0.2% پایین تر به پایان رساند.

                                خلاصه هفته:

                                این هفته، هفته ای تقریبا بدون روند برای بازار سهام ایالات متحده بود. داوجونز 30 واحد افزایش یافته و 0.17% صعود کرد. Nasdaq Composite 0.22% برای این هفته نزول كرده و 11 واحد کاهش يافت. 500S&P به میزان 1 واحد افزایش یافت و 0.01% صعود را براي این هفته به ثبت رساند.
                                در بازار سهام اروپا، FTSE 100 بریتانیا 1.32 % سقوط کرده و 87 واحد بر ارزشش در مقیاس هفتگی افزوده شد. DAX 30 آلمان نیز با ثبت 258 واحد صعود به میزان 2.33% افزایش را به ثبت رساند. علاوه بر این CAC 40 فرانسه نیز 95 واحد از دست داد و در مقیاس هفتگی 1.97% بر ارزشش افزوده شد.
                                در بازار كالا، طلا براي اين هفته با 0.50% کاهش 6$ سقوط کرد، اين در حاليست كه نفت خام نيز 2.70$ سقوط کرد و 4.86% در طول هفته از ارزشش کاسته شد.
                                یورو طی هفته قبل 0.77% صعود کرد این در حالیست که ين ژاپن 0.06% بر ارزشش افزوده شد. پوند 0.46% سقوط کرد اين در حاليست كه شاخص دلار ICE 0.18 % در هفته اي كه گذشت سقوط کرد.
                                ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 07-12-2015, 05:37 PM

                                نظر

                                پردازش ...
                                X