اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تجربیات شما از تریدری ! ( بحث آزاد تریدر ها )

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #61
    نوشته اصلی توسط fx2015 نمایش پست ها
    میشه تنظیمات موینگ اوریچ های که استفاده می کنیو بگی؟
    مرسی
    تنظیمات با پریود های 12 ، 32 ، 200 . ma method روی Linear Weighted ..
    انتخاب استراتژی مناسب + تست استراتژی + رعایت ریسک به ریوارد + رعایت مدیریت سرمایه + کنترل احساسات و خویشتن داری + رعایت دیسیپلین کاری = سود مستمر و موفقیت .

    نظر


    • #62
      قوانین کهنه اما بسیار خوب

      باید اعتراف کنم که من آنقدر باهوش نیستم که این قوانین معاملات را وضع کرده باشم. حدود ۱۵سال پیش یک بازرگان بزرگ آنها را به من یاد داد، هر چند به شما اطمینان میدهم که هنوز هم قابل اجرا هستند. اگر از قوانین تبعیت کنید و تاجایی که ممکن است به ندرت آنها را زیر پا بگذارید، هر سال میتوانید پول در آورید، یک سال بیشتر یک سال کمتر اما به هر حال پول در آورید. قوانین ساده اند اما تبعیت از آنها مشکل است. اگر در این ۱۷ سالی که بازرگان بودم چیزی آموخته باشم این است که روش های ساده تر بهتر به کار می آیند. آنها که همیشه به شاخص های پیچیده اتفاقی، میانگی های متغیر نسبی خطی، تکنیک های هموارسازی، اعداد فیبنو ناچی و غیره وابسته اند، معمولاً در هزار توی این اصول و قواعد پیچیده گم می شوند و نمی توانند تصمیمی منطقی بگیرند. یک تکنیک می گوید ” بخر” دیگری می گوید “بفروش”. یکی می گوید ” موقعیت خود را تغییر نده” یکی دیگر می گوید ” معامله تازه ای انجام بده” اما به خاطر داشته باشید: راه های ساده تر بهتر کار می کنند.

      ۱- نخستین و مهمترین قانون این است که در بازاهای صعودی همیشه باید در وضعیت long (خرید) باشیم. این قانون ممکن است واضح به نظر آید، اما چند نفر از ما تا بحال در هر بازار صعودی روی رالی فروخته ایم؟ با این دیدگاه که بازار خیلی زیاد، خیلی سریع پیش رفته است. من قبلاً این کار را کرده ام اما بعید می دانم که در آینده باز هم تکرارش کنم. به همین دلیل نتوانسته ایم با تشخیص دور نمای صعود اولیه سودی به دست آوریم و در مقابل هنگامی که در وضعیت short (فروش) قرار داشتیم، حقیقتاً پول و فرصت را از دست داده ایم. در یک معامله صعودی یا باید در وضعیت long باشیم یا بی طرف. به خاطر داشته باشید: نداشتن position خود یک position است.

      ۲- آنچه را که نشانه قدرت است بخرید و آنچه را که نشانه ضعف است بفروشید. عامه مردم هنگام سقوط قیمت ها خرید میکنند در حالی که حرفه ای ها هنگامی خرید می کنند که قیمتها افزایش یافته اند. هر چند این ممکن است ظاهراً منطقی نباشد اما خرید قدرتمند است. قانون نجات این نیست که” ارزان بخر، گران بفروش”. بلکه این است که” گران بخر، گران تر بفروش”. علاوه بر این با مقایسه ی سهام مختلف در یک گروه، فقط قوی ترین را بخرید و ضعیف ترین را بفروشید.

      ۳- هنگام شرکت در یک معامله چنان وارد شوید که گویی پتانسیل آن را دارد که تبدیل به بزرگتن معامله ی سال شود. تا یک معامله را به خوبی و به طور کامل بررسی نکرده اید و یک مبارزه را برای افزودن به معامله طرح و تدبیر نکرده اید و نقشه های احتمالی را برای خروج از معامله در نظر نگرفته اید، وارد معامله نشوید.


      ۴- هنگام اصلاحات کوچک در برابر روند کلان به معاملات بیفزایید. در بازارهای صعودی هنگلم اصلاحات کوچکی که به سطوح Support (حمایت) باز میگردد، به معامله بیفزایید. در بازارهای نزولی هنگامی که اصلاحاتی در محدوده های Resistance (مقاومت) رخ میدهد، بر آن بیفزایید. از ۳۸٫۲% تا ۵۰% سطح اصلاحات تغییر قبلی یا از میانگین متحرک (مووینگ اوریج) مناسب به عنوان اولین امتیازی که به آن می افزایید استفاده کنید.

      ۵- صبور باشید. اگر معامله را از دست دادید، پیش از ورود به معامله صبر کنید تا یک اصلاح اتفاق بیفتد.

      ۶- صبور باشید. هنگامی که معامله ای در جریان است اجازه دهید که پیش رود و به آن فرصت کافی بدهید تا سودی را که انتظار دارید از آن بدست آورید.
      انتخاب استراتژی مناسب + تست استراتژی + رعایت ریسک به ریوارد + رعایت مدیریت سرمایه + کنترل احساسات و خویشتن داری + رعایت دیسیپلین کاری = سود مستمر و موفقیت .

      نظر


      • #63
        ۷- صبور باشید. یک ضرب المثل قدیمی می گوید: تا سود می کنید ورشکست نمی شوید. این ضرب المثل شاید بی ارزش ترین پندی است که تا بحال شنیده ام. ولی به اعتقاد من کسب سودهای جزئی مطئن ترین راه رسیدن به ضرر نهایی است چرا که سودهای جزئی هرگز به شما اجازه پیشرفت و کسب سودهای هنگفت را نمیدهند. سود واقعی در معامله فقط در یک یا دو یا سه معامله بزرگ سال به دست می آید پس باید این تواناییی را در خود پرورش دهیم و در مقابل کسب در معاملات صبور باشد و اجازه دهید تا توسعه یابد و به آنگونه معاملات بزرگ تبدیل شوند.



        ۸- صبور باشید. هنگامی که معامله ای در جریان است صبر کنید تا کار کند به آن فرصت دهید تا خود را از اختلالات گاه و بی گاه جدا کند. صبر کنید تا دیگران سود شما را از آنچه دریافته اید ببینند.



        ۹- صبور نباشید. همانطور که قبلا گفتم ضررهای سریع و کوچک بهترین ضررها هستند. از دست دادن پول مهم نیست بلکه اتلاف سرمایه های ذهنی هنگامی که آنقدر صبر می کنید تا معامله ای را از دست بدهید مهم است.



        ۱۰- هرگز تحت هیچ شرایطی به یک معامله زیان آور نیفزایید و هرگز در موقعیتی متوسط باقی نمانید. اگر در حال خرید هستید قیمت هر خرید باید از قیمت خرید قبلی بیشتر باشد و اگر در حال فروش هستید قیمت هر فروش باید از قبلی کمتر باشد. این قانونی است که باید بی چون و چرا از آن تبعیت کنید.



        ۱۱- بر روی آنچه که بیشتر در آن موفق بوده اید بیشتر کار کنید و بر آنچه که کمتر موفق بوده اید کمتر. هر روز موقعیت های مختلفی را که داشته اید بررسی کنید. به معاملاتی که بیشترین سود را داشته اند بیافزایید و از آنها که سود نداشته اند یا سود کمی داشته اند بکاهید. این موضوع پایه و اساس آن ضرب المثل قدیمی است که می گوید: ” بگذار سودت در جریان باشد”.



        ۱۲- تا زمانی که قواعد تکنیکالی و فاندامنتالی هر دو جایز ندانند معامله (trade) انجام ندهید. این قانون ممکن است چندان به مذاق کارشناسان و فن گرایان مطلق خوش نیاید اما اهمیتی نمی دهم من تا زمانی که مطمئن نشوم که آنالیزهای فاندامنتالی من و قوانین ساده ای که از آنها پیروی می کنند در یک جهت جریان دارند معامله ای انجام نمی دهم. در این صورت می توانم با قدرت و اطمینان فعالیت کنم و موقعیت خود را حفظ نمایم.
        انتخاب استراتژی مناسب + تست استراتژی + رعایت ریسک به ریوارد + رعایت مدیریت سرمایه + کنترل احساسات و خویشتن داری + رعایت دیسیپلین کاری = سود مستمر و موفقیت .

        نظر


        • #64
          ۱۳- اگر ضررهای شدیدی تجربه کردید مدتی استراحت کنید تمام معاملات را ببندید و چند روز هیچ معامله ای انجام ندهید. به دنبال ضررهای شدید و غیر منتظره ممکن است ذهنتان شما را فریب دهد. وسوسه انگیزه “جبران پول از دست رفته” بسیار شدید و قوی است که نباید تسلیم آن شد.



          ۱۴- وقتی خوب و موفق معامله می کنیدکمی وسعت کار را افزایش دهید. همه ما دورانی باور نکردنی را تجربه کرده ایم که در آن تمام معاملات پر سودند. وقتی در این شرایط قرار می گیرید معاملات خود را گسترش دهید. وقتی خورشید می درخشد باید به اصطلاح پاداش خود را بگیریم.



          ۱۵- هنگام افزودن به یک معامله فقط یک چهارم تا یک دوم موجودی خود را بیفزایید. برای مثال اگر ۴۰۰ سهم از یک سهام را در اختیار دادرید هنگام افزودن بیش از ۱۰۰ یا ۲۰۰ سهم نیفزایید. این کار باعث می شود که قیمت متوسط دارایی شما کمتر از نصف فاصله متغیر تغییر کند و در نتیجه شما می توانید بدون تغییر قیمت متوسط خود ۵۰ درصد اصلاحات را انجام دهید.



          ۱۶- مثل یک پارتیزان فکر کنید. ما می خواهیم در آن سمت از بازار مبارزه کنیم که برنده است نه این که برای کسب شهرت وقت و سرمایه خود را با خرید نزول ها و فروش اوج های برخی تغییرات بازار هدر دهیم. وظیفه ما این است که با مبارزه در کنار نیروهای برنده سود و درآمد بیشتری کسب کنیم. اگر هیچ یک از طرفین برنده نیست اصلاً مجبور نیستیم مبارزه کنیم.



          ۱۷- اوج بازار با خشونت و جفتک اندازی شکل می گیرد و نزول آن با آرامش این را هرگز فراموش نکنید.



          هیچ نبوغی در این قوانین نیست. اینها فقط آگاهی های عادی هستند نه بیشتر اما به گفته ولتر آگاهی های عادی غیر عادی هستند. معامله گری یک کار معمولی است که به عقل سلیم وابسته است. اگر معاملات خود را مخالف عقل سلیم انجام دهیم ضرر می کنیم. شاید همیشه اینطور نباشد اما سرانجام به شدت ضرر خواهیم کرد. به سادگی معامله کنید از روش های پیچیده و سیستم های تکنیکی مبهم پرهیز کنید و براساس روندهای اصلی معامله نمایید.
          انتخاب استراتژی مناسب + تست استراتژی + رعایت ریسک به ریوارد + رعایت مدیریت سرمایه + کنترل احساسات و خویشتن داری + رعایت دیسیپلین کاری = سود مستمر و موفقیت .

          نظر


          • #65

            حتما اینو شنیدین که مدیریت سرمایه اصل مهم بقا و موفقیت هر تریدری هست. اما واقعا به جرات میشه گفت 70 درصد ( حتی بیشتر ) تریدر ها در این مورد هنوز مشکلات جدی دارند. می دونید چرا؟!
            علتش اینه که در جزوات ، کتاب ها و کلاس های آموزشی با اینکه معمولا به مدیریت سرمایه همون اول اشاره می کنند اما با جزئیات و تفصیل برای دانشجو این مبحث خیلی مهم رو باز نمی کنند. این نکته حتی در بیشتر کتاب های تکنیکال کامل و واضح جا نمی افته. همین باعث میشه جناب آقای استــــــاد وقتی سر کلاس میره بعد یکم توضیح کوچیک و مختصر در جلسه اول می پره رو مباحث تکنیکال. تقصیری هم نداره ها ! میدونید چرا؟ چون دانشجو معمولا توجه اش روی مباحث تکنیکال بیشتر جلب میشه. چون جذابتر از موضوع خشک مدیریت سرمایه هست! تکنیکال وقتی جناب اســـــتاد با چارت های از پیش تعیین شده توضیح میده در حکم یک نقاشی جذابه! آره دیگه قشنگه چون عکس حیوانات توشه. مثل کوسه، پروانه ، خرچنگ ، گرگ ( همون ولفی ) .... مدیریت سرمایه مثل اینه دانشجو رو مجاب کنی بشینه سر کلاس ریاضی یا منطق !!

            در صورتی که یک دانشجو مهمترین چیزی که نیاز داره اینه که مدیریت سرمایه براش کاملا جا بیافته ، درکش کنه ، رو چارت تمرین کنه. وقتی که 70 درصد رمز موفقیت در تریدری به مدیریت سرمایه بر می گرده چرا میرید به اون 10 یا 20 درصد تکنیکال می چسبید؟!

            پیشنهاد من به یک شخص تازه کار اینه قبل اینکه رو چارت تمرین تحلیلات پیچیده تکنیکال کنه بره با چارت خشک و خالی بدون نقاشی کشیدن رو چارت چند ماه تمرین مدیریت سرمایه کنه. کاری با تکنیکال نداشته باشه یه حساب دمو باز کنید با یک مدیریت سرمایه از پیش تعیین شده و مکتوب ترید کنید. اصلا سود کردن و ضرر کردن تو این حساب براتون مهم نباشه. هدف این باشه که از اصول مدیریت سرمایه تخطی نکنید . زمانی برید دنبال فراگیری تکنیکال که در اصول رعایت مدیریت سرمایه بعد از چند ماه پایبند بودید و زیرش نزدید! میدونم که بیشتر از 90 درصد ما ها این کارو از اول نکردیم. خیلی ها هم بعد گذشت چند سال هنوز ضعف جدی تو این اصل مهم دارند.

            تازه بعد از فراگرفتن و تمرین مدیریت سرمایه نباید سریع رفت دنبال یاد گرفتن تکنیکال ... اصلا هر چقدر دیرتر ذهنتون رو درگیر یاد گیری تکنیکال کنید به نفعتونه ...

            اینو جدی گفتم اگر شمایی که تازه کارید یا شما دوست عزیزی که تموم مباحث تکنیکال رو یاد گرفتی و الان خودت شدی یه پا استاد تحلیلگری اما نمی تونی هنوز از تحلیل ها سود کسب کنی باید بری اصول مدیریت سرمایه رو خوب یاد بگیری ، خوب تمرین کنی.ضعف شما تحلیل نیست ضعف شما مدیریت سرمایه صحیح هست. یه حساب دمو باز کن بدون نقاشی کردن تکنیکی خودت رو ملزم کن به رعایت اصول مدیریت سرمایه! هر موقع تونستی عادت های اشتباهات گذشته رو در این اصل مهم تریدری ترک کنی تازه حرفی واسه گفتن داری. همین رعایت اصول مدیریت سرمایه کلی روانشناسی توشه. تازه می فهمی چطور شخصیتی داری...! این شخصیت تریدری خودش کلی بحث داره سعی می کنم بعدا بیشتر در موردش بحث می کنم.

            این مطالب کاملا نوشتار خودم بود. امیدوارم به اساتیـد بر نخوره!

            موفق و سر بلند باشید.



            ویرایش توسط Technical Trader : https://www.traderha.com/member/12644-technical-trader در ساعت 11-11-2015, 09:39 PM
            انتخاب استراتژی مناسب + تست استراتژی + رعایت ریسک به ریوارد + رعایت مدیریت سرمایه + کنترل احساسات و خویشتن داری + رعایت دیسیپلین کاری = سود مستمر و موفقیت .

            نظر


            • #66
              پیشنهاد خوب

              نوشته اصلی توسط karen92 نمایش پست ها

              حتما اینو شنیدین که مدیریت سرمایه اصل مهم بقا و موفقیت هر تریدری هست. اما واقعا به جرات میشه گفت 70 درصد ( حتی بیشتر ) تریدر ها در این مورد هنوز مشکلات جدی دارند. می دونید چرا؟!
              علتش اینه که در جزوات ، کتاب ها و کلاس های آموزشی با اینکه معمولا به مدیریت سرمایه همون اول اشاره می کنند اما با جزئیات و تفصیل برای دانشجو این مبحث خیلی مهم رو باز نمی کنند. این نکته حتی در بیشتر کتاب های تکنیکال کامل و واضح جا نمی افته. همین باعث میشه جناب آقای استــــــاد وقتی سر کلاس میره بعد یکم توضیح کوچیک و مختصر در جلسه اول می پره رو مباحث تکنیکال. تقصیری هم نداره ها ! میدونید چرا؟ چون دانشجو معمولا توجه اش روی مباحث تکنیکال بیشتر جلب میشه. چون جذابتر از موضوع خشک مدیریت سرمایه هست! تکنیکال وقتی جناب اســـــتاد با چارت های از پیش تعیین شده توضیح میده در حکم یک نقاشی جذابه! آره دیگه قشنگه چون عکس حیوانات توشه. مثل کوسه، پروانه ، خرچنگ ، گرگ ( همون ولفی ) .... مدیریت سرمایه مثل اینه دانشجو رو مجاب کنی بشینه سر کلاس ریاضی یا منطق !!

              در صورتی که یک دانشجو مهمترین چیزی که نیاز داره اینه که مدیریت سرمایه براش کاملا جا بیافته ، درکش کنه ، رو چارت تمرین کنه. وقتی که 70 درصد رمز موفقیت در تریدری به مدیریت سرمایه بر می گرده چرا میرید به اون 10 یا 20 درصد تکنیکال می چسبید؟!

              پیشنهاد من به یک شخص تازه کار اینه قبل اینکه رو چارت تمرین تحلیلات پیچیده تکنیکال کنه بره با چارت خشک و خالی بدون نقاشی کشیدن رو چارت چند ماه تمرین مدیریت سرمایه کنه. کاری با تکنیکال نداشته باشه یه حساب دمو باز کنید با یک مدیریت سرمایه از پیش تعیین شده و مکتوب ترید کنید. اصلا سود کردن و ضرر کردن تو این حساب براتون مهم نباشه. هدف این باشه که از اصول مدیریت سرمایه تخطی نکنید . زمانی برید دنبال فراگیری تکنیکال که در اصول رعایت مدیریت سرمایه بعد از چند ماه پایبند بودید و زیرش نزدید! میدونم که بیشتر از 90 درصد ما ها این کارو از اول نکردیم. خیلی ها هم بعد گذشت چند سال هنوز ضعف جدی تو این اصل مهم دارند.

              تازه بعد از فراگرفتن و تمرین مدیریت سرمایه نباید سریع رفت دنبال یاد گرفتن تکنیکال ... اصلا هر چقدر دیرتر ذهنتون رو درگیر یاد گیری تکنیکال کنید به نفعتونه ...

              اینو جدی گفتم اگر شمایی که تازه کارید یا شما دوست عزیزی که تموم مباحث تکنیکال رو یاد گرفتی و الان خودت شدی یه پا استاد تحلیلگری اما نمی تونی هنوز از تحلیل ها سود کسب کنی باید بری اصول مدیریت سرمایه رو خوب یاد بگیری ، خوب تمرین کنی.ضعف شما تحلیل نیست ضعف شما مدیریت سرمایه صحیح هست. یه حساب دمو باز کن بدون نقاشی کردن تکنیکی خودت رو ملزم کن به رعایت اصول مدیریت سرمایه! هر موقع تونستی عادت های اشتباهات گذشته رو در این اصل مهم تریدری ترک کنی تازه حرفی واسه گفتن داری. همین رعایت اصول مدیریت سرمایه کلی روانشناسی توشه. تازه می فهمی چطور شخصیتی داری...! این شخصیت تریدری خودش کلی بحث داره سعی می کنم بعدا بیشتر در موردش بحث می کنم.

              این مطالب کاملا نوشتار خودم بود. امیدوارم به اساتیـد بر نخوره!

              موفق و سر بلند باشید.


              سلام به همه دوستان عزیر
              این نکته که کارن عزیز در بالا به اون اشاره کردن من کاملا باهاش موافقم این بازار اول مدیریت سرمایه بعد چیزای دیگه.
              یه پیشنهاد بسیار خوبی داشتن در مورد امتحان این موضوع با حساب دمو که به نظرم بسیار پیشنهاد خوبیه مدیریت سرمایه موضوع بسیار مهمی است چرا که یک تیغ دو لبه عمل میکنه بعضی اوقات اشخاص به خاطر ترس از ضرر اینقدر حجم رو کم میگیرن که در نهایت با گذشت یه دوره زمانی علی رغم سیستم خوب معاملات هم سود چندانی عاید دوستان نمیشه و البته اون روی سکه هم میتونه ضرر های جبران ناپذیر بزنه.
              یه موضوع دیگه هم در مورد این موضوع هست این که ذهن باید قابلیت پذیرش سود را داشته باشه که موضوع تو بحث روشناسی ترید قرار دارد.


              بسیار نکات و حقایق مهم تو این نوشتار کارن عزیز هست من به شخصه چندین بار اون رو خوندم و لذت بردم، به این موضوع اعتقاد دارم که مدیریت سرمایه اصل بقا و شرط اول پیروزی در بازارهای مالی پولی هست.
              ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ
              ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ
              "ﺷﯿﺦ ﺑﻬﺎﯾﯽ"

              . No matter how many patterns, lines, fibs, etc. I draw on the chart, the market will do what it will do
              If you are not sure, then you do not have a trading plan for yourself in place. I suggest you make one before you continue to do any
              trading
              .You cannot control the outcome of a trade. You can only control the setup and the risk you accept


              نظر


              • #67
                بر اساس بررسی های انجام شده توسط مجله motivation and emotion

                به نظر میآید اثر درماندگی ، امید ، اضطراب ، نا امیدی و خوشنودی که از عوامل تاثیر کذار بر روی معامله گر است تا 24 ساعت هنوز در بدن وجود دارد !
                همچنین اثر عصبانیت ، بی حوصلگی و تعجب نیز تا 2 ساعت پس از آن ادامه دارد
                به نظر بهتر است در صورت وقوع چنین پیشامد هایی دو راه پیش روی معامله گر باشد تا معاملات بعدی او تحت تاثیر نباشد
                1:معامله گر راهی برای سرکوب کردن زودتر این هرمون ها بداند
                2: معامله نکردن تا زمان فروکش کردن این هرمون ها


                "البته این نظرات برداشت شخصی بود ، شاید نظر متخصص روانشناسی چیزی جز این باشد"
                منبع تحقیق
                ویرایش توسط AmiR.HJ : https://www.traderha.com/member/11686-amir-hj در ساعت 11-22-2015, 01:38 PM
                مساله از جایی آغاز میشود که ما خود را جایز خطا میدانیم

                نظر


                • #68
                  در مورد نحوه ایجاد تغییر در مدل ترید

                  خیلی وقت ها ما متوجه اشتباهاتی درون مدل تریدمان و مدل رفتارمان در خصوص مدیریت ترید میبینیم که در پی رفع اونها هستیم اما اکثر مواقع رفع کردن این ایراد در ما زمان زیادی میگیرد یا رفع نمیشود ! این بدلیل مدل رفتار اشتباه ماست

                  پیشنهاد میشود تریدر سعی کند برای خود تعیین کند ترید بعدی را حتما رعایت کند ، و به همین ترتیب ترید بعدی و همینطور ادامه دهد

                  "که اینکار از نظر روانشناسی توصیه میشود . "
                  مساله از جایی آغاز میشود که ما خود را جایز خطا میدانیم

                  نظر


                  • #69
                    تجربه شخصی

                    یه موضوعی از تجربه خودم بگم اول تو بازار نباید ذهن را روی اسم(Label) یا کانال یا هر چیزی بست باید منتظر بود و دید در زمان مشخص واکنش قیمت چیه!
                    دومی که مهم تر از اولیه این که دید بزرگان چه میکنن و در جهت حرکت بزرگان پوزیش گرفت.
                    سومی که باید هیجان در معاملات را سرکوب کرد حتی به قیمت از دست دادن سود و از بین رفتن فرصت معاملات
                    البته موارد فوق تجربه شخصیه بنده است.
                    ﺻﺪ ﺳﺎﻝ ﺭﻩ ﻣﺴﺠﺪ ﻭ ﻣﯿﺨﺎﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﯼ ﻋﻤﺮﺕ ﺑﻪ ﻫﺪﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﮔﺮ ﺩﺳﺖ ﻧﮕﯿﺮﯼ
                    ﺑﺸﻨﻮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﺧﺮﺍﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺪ ﻫﺮ ﺩﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺑﮕﯿﺮﯼ
                    "ﺷﯿﺦ ﺑﻬﺎﯾﯽ"

                    . No matter how many patterns, lines, fibs, etc. I draw on the chart, the market will do what it will do
                    If you are not sure, then you do not have a trading plan for yourself in place. I suggest you make one before you continue to do any
                    trading
                    .You cannot control the outcome of a trade. You can only control the setup and the risk you accept


                    نظر


                    • #70
                      سلام دوستان گرامی.
                      من تازه به این انجمن اومدم.
                      من توی بازار تبادلات ارزی سابقه دارم و خیلی توش حرفه ای هستم ولی توی بورس سهام گرچه قبلا آشنایی جزئی داشتم ولی خیلی ماهر نیستم.
                      در همین مورد میخواستم یه چند تا سوال از عزیزانی که در بورس مهارت دارند بپرسم.

                      ممنون.

                      نظر


                      • #71
                        تاپیک بسیار خوبیه امیدواریم ادامه داشته باشه

                        هر تریدر حرفه ای به سه چیز اعتقاد راسخ داره :

                        1- ترید در جهت روند

                        2- گذاشتن استاپ لاس

                        3- دوری از هیجان و پایبند بودن به پلن


                        این سه موردیه که با گوشت و پوست و خون هر تریدر حرفه ای امیخته شده...حتی اگر حسابش در ضرر فرو رفته باشه حسابشو نجات میده و رو سود میاره چون میدونه ضرر جزئی از این کار هست و هیچ ترسی از ضرر و گذاشتن استاپ لاس نداره حتی اگه بارها پشت سر هم استاپ بخوره...این مرحله ای هست که تریدر به توانایی خودش ایمان اورده و باور کرده که من میتونم به راحتی از این بازار سود بگیرم...

                        رعایت این 3 مورد موفقیت رو تضمین میکنه و شمارو جزو اون به اصطلاح 5 درصد برنده بازار میکنه...

                        موفق باشید...

                        نظر

                        پردازش ...
                        X