اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

"نظرات شخصی است!"

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • نوشته اصلی توسط Rahmani نمایش پست ها
    بانوی شرقی عرض ادب

    بچه های اینجا اکثراً تریدرن "کار به نوع معامله ... ندارم" ، بحث اینه که کدام راه بهتر سریعتر و از همه مهمتر آسانتر صورت میگیره !

    در مورد تحلیل دیدگاهم 180 درجه با شما فرق داره ، با مثال میگم ، وقتی یک حرکت ایمپالس شکل گرفته به دلیل نشست فومک و ... ما استراتژیمون نسبت به چارت مشخص هست ، حالا میشه بگین چطور خلافش تحلیل کنیم؟

    قبوله که هزار دلیل میشه خلاف حرکت زد اما همه به یک ارزش و اولویت نگاه کنیم؟

    بگذریم ، ساعت 12:30 شب چه حرفهایی میزنم " مخم هنگه جسارت بنده را ببخشید"

    اتفاقا یک سوال که برای من بوجود میاد اینکه وقتی حتی نمیشه تیک بعدی بازار رو تشخیص داد که کدام طرفی هستش انوقت چطوری باید بگیم که یک حرکت ایمپالس شروع شده یا اینکه حرکت و موچ بعدی یک حرکت کارکشن هستش.
    وقتی یک الیوت کار در کنار شمارش امواجی که داره بیش از چندین الترنایتو برای شمارش خودش در نظر میگیره به نظر من این به ان معنی هستش که با زبان بی زبانی میگه که هیچ قطعیتی در بازار وجود نداره.

    برای مثلا من یک تحلیل در زیر ارائه میدم که به نظر میرسه انچه خوبان همه دارند این تحلیل یک جا داره و از نظر تحلیلی یک ناحیه بسیار قوی برای برگشت میتونه باشه. در حالی که همانطور که مشاهده می کنید بازار تنها کاری که انجام نداره تریگر به این ناحیه بوده.

    و شما می توانید حرکت بازار رو در چارت و عدم برگشت ان رو مشاهده کنید.

    gy.jpg

    در ضمن شما هر قیمتی رو که در نظر بگیرید ما می تونیم با استفاده از ابزارهای تحلیلی چند تا خط انجا داشته باشیم و با این روش تمام چارت ما میتونه خطوطی باشه که از تحلیل ها ارائه شده خط خطی شده نبابر این تمام قیمت ها و ناحیه ها استعداد برگشت دادن یا عبور قیمت رو دارند و دقیقا به همین خاطر هستش که به نظر من تحلیل کردن هیچ فایده ای نداره و اگر دوستان تریدر هستند به جای تحلیل باید به دنبال یک استراتژی باشند که به انها سیگنال های ورود و خروج ارائه کنه
    و از انجایی که با تحلیل تمام چارت رو میشه خطی برای برگشت پیدا کرد و این خطوط میتونه لول های فیبو ناتچی خطوط گن ناحیه ای پی ار زد الگوهای هارمونیک خطوط ترسمی الگوهای کلاسیک خطوط چنگال اندورز و لول های عمل و عکس العمل ان و درصد های فیبوی احتمال اتمام و یا شروع یک موج از نظر شمارش امواج و یا خطوط ترسمی پیوت های محاسباتی روزانه و هفتگی و هر خطی که شما از نظر ترسیمی می توانید در چارت داشته باشید مثل ابر ایچموکو و یا سایر خطوط تحلیلی این و همان طور که شماده می کنید ما می توانیم در هر قیمتی رو چارت خطوطی داشته باشیم که از تحلیل سرچشمه گرفته و به نظر من علت شکست 90 درصدی اهالی این بازار به خاطر اهمیت دادن به خطوط و تحلیل هستش و نظر من این هستش که همان بهتر خطی در چارت نباشه و با چارت خالی و بوجود امدن شواهد که ما بهش تریگر میگیم با رعایت مدیریت سرمایه و رعایت مدیریت سرمایه و باز هم با رعایت مدیریت سرمایه وارد بازار بشیم. و به جای این که به دنبال تحلیل و روش های ان باشیم ایا بهتر نیستش که بحث ها به سمت دلایل ورود و تریگر هدایت بشه و استراتژی هایی رو مطرح کنیم که درصد احتمال سود دهی انها وجود داشته باشه

    برای مثال برای من که یک تریدر هستم اصلا مهم نیست که الان بازار به یک ناحیه پی ار زد رسیده و یا اینکه الان قیمت به خطوط چنگال واکنش داده و یا اینکه این جاکه قیمت به ان عکس العمل نشان داده یک الگوی کلاسیک 123 بوده و الا اخر و تنها چیزی که برای من هم هستش اینکه قیمت به یک ناحیه واکنش نشان داده و همان واکنش قیمت کفایت میکنه و علت ان واکنش و اینکه در ان ناحیه چه خطی وجود داره اصلا مهم نیستش.

    و از انجایی که با تحلیل تمام چارت رو میشه خطی برای برگشت پیدا کرد پس همان بهتر که خطی در چارت نباشه و با چارت خالی و بوجود امدن شواهد که ما بهش تریگر میگیم با رعایت مدیریت سرمایه و رعایت مدیریت سرمایه و باز هم با رعایت مدیریت سرمایه وارد بازار بشیم.

    با احترام به تمام کسانی که تکنیکال کار می کنند به یاد دارم که دوستی می گفت. تحلیل تکنیکال علم توجیه گذشته بازار بوده و برای اینده هیچ کارائی نداشته و اگر این قدر سختگیرانه برخورد نکنیم بهتر است بگوییم که تریگر و واکنش قیمت به یک ناحیه علم ایست که باید یک تریدر به ان تسلط داشته باشه و به نظر من متاسفانه بیش از 90 درصد از اهالی این بازار شاید حتی ان رو نمیشناسند و به جای پرداختن به نشان های ورود به دنبال تحلیل بازار و پیدا کردن ناحیه هایی هستند که شاید بازار به ان واکنش نشان بدهد در حالی که فقط کافی است بدانیم احتمال واکنش بازار به تمام قیمت های موجود وجود داشته و تنها کافی است که علم شناخت واکنش را بدانیم. و در این صورت هیچ احتیاجی به دانستن علم تحلیل تکنیکال وجود ندارد و تنها دانستن ان بهتر از ندانستن ان است.

    حالا به تصوی زیر نگاه کنید و اینکه ما بدون هیچ تحلیلی و با توجه به تریگر کندلی و شناخت واکنش و رفتار بازار می توانیم هر کجا که یک پیوت قیمتی تشکیل شد با رعایت مدیریت سرمایه و در نظر گرفتن ای تی ار حرکت جفت ارز تصمیم به ورود به بازار داشته و هیچ تحلیلی هم برای ان نظر نگرفته ایم. و فقط بر اساس تشکیل پیوت های کندلی و تارکت اول پوزیشن ها برابر ای تی ار حرکت در همان تایم فریم میشه بدون هیچ تحلیلی ترید کرد و قسمت دوم ترید رو هم بی ای کرد و به امید کسب سود بیشتر باشیم.

    بیش از 9 ترید با تارکت 70 پپ که تنها یکی از انها به استاپ خورده فقط بر اساس تشکیل پیوت کندلی در تایم فریم چهار ساعته در طی دو هفته بدون هیچ تحلیل دیگری. ( حدود 500 پپ در دو هفته روی یک جفت ارز)


    ag.jpg
    ویرایش توسط بانوی شرقی : https://www.traderha.com/member/10330-بانوی-شرقی در ساعت 08-25-2013, 02:09 PM
    امضاء

    نظر


    • نکته بگم محض اطلاع : الیوت استراتژی نیست ! منبع تشریح ساختار هست ...

      آلترناتیو بسته به دیدگاه شما داره ، مثال زنده اونس جهانی است که حرکت صعودی بعضی ها abc و اشخاص دیگری 12345 میبینن ! مهم نیست که چیه مهم اینه که میخواد بریزه یا نه ! نقطه ورود و استاب و تارگت کسی نمیاد با الیوت مشخص کنه " گرچه میشود از تارگت های امواج در این زمینه بهره برد "

      همون مثال الگوهای کندلی که زدید در خیلی جاها شاهد الگوی برگشتی در چارت هستیم اما آیا قیمت تغییر جهت میده؟

      صد البته در لول های مهم همچون پیوت ها ، prz ها ، کلاسترها... حائز اهمیت و بها دادن هست.

      شما همه چیز خلاصه کردید در دانش قسمت تحلیل تکنیکال ( 8.25% کار )... به شخصه حتی قبول ندارم تکنیکال کار محض در دراز مدت موفق باشه ، پس بحث رو یک بعد بازار بیهوده است !

      قصد توجیح یا تغییر عفیده ندارم ، چرا که هرکس راه کسب سود رو به نحوی خودش باید پیدا کنه !
      آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

      چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


      نظر


      • نوشته اصلی توسط بانوی شرقی نمایش پست ها

        [ATTACH=CONFIG]1612[/ATTACH]

        سلام و درود

        استفاده از الگوهای کندلی تکنیکی است که بیش از یک قرن سابقه تاریخی دارد . و استفاده از الگوهای کندلی نیز خود یک نوع علم تکنیکال است .
        پس در عجبم که چطور به این راحتی علم تکنیکال مردود میشود . و اگر علم تکنیکالی نباشد و یا سطوح مهم قابل شناسایی نباشد کی متوجه خواهید شد
        که این کنش است یا واکنش . جالب اینجاست که شما خود در تصویرتان از الگوهای تکنیکال بهره بردید و حال آنکه آنرا نقض فرمودید . و جالبتر اینجاست
        که با استفاده از همان الگو مسیر کنشی را پیدا کرده و در آن ترید نمودید . پس ایکاش صفحه ای را قرار میدادید که نمایی از تحلیل تکنیکال در آن نمیبود .
        با این گفتار هیچ چیزی را نقض نمیکنم بلکه معتقدم تمامی روشها درست هستند در صورتی که من بازار و رسم بازار و استفاده به جای از ابزار ها را بلد باشم .
        اگر من بلد نیستم دال بر بد بودن آنها نیست .
        با عذر خواهی از جناب پیام غزیز که تاپیک شما را با اسپم خویش آلوده کردم . اما نتوانستم نمای نمودار را ندیده بگیرم

        موفق و پیروز باشید

        ویرایش توسط shyazdi : https://www.traderha.com/member/2792-shyazdi در ساعت 08-25-2013, 03:03 PM
        آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
        گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
        آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
        پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
        پی دی اف شبانه : دانلود

        پاور پوینت پترن 123 : دانلود
        پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

        نظر


        • نوشته اصلی توسط Mohammad-H نمایش پست ها
          سلام پيام جان

          بسيار بهره ميبريم از تجربيات شما و ديگر دوستان

          با اجازه شما تصورم اينه كه روي 1.05666 يه برگشت داريم، مطابق با 88.6 تايم ديلي و اي تي آر، ببينيم چه پيش خواهد آمد...

          ارادت بنده را پذيرا باشيد

          سلام

          رومو زمين ننداخت و 50 پيپ نصيبمون كرد.
          نبردهای زندگی همیشه به نفع قویترین ها پایان نمی پذیرد، بلكه دیر یا زود برد با آن كسی است كه بردن را باور دارد...

          نظر


          • درود سعید جان

            چه حرفیه آقا؟!!

            موضوعی مطرح شده تا روش بحث بشه .

            اسپم کدومه سعید جان؟

            به نظرم کسی رو دو طرف موضوع تعصبی نداشته باشه . با عرض معذرت این بازار که پدر و مادر شناخته شده ای نداره ارزش تعصب نداره.

            فقط از دوستان خواهش میکنم حرمتها را نگه دارند .

            !Objects in the mirror are further than they appear


            من يک معامله گر موفق هستم ، زيرا:

            1) لبه هاي خود را کاملا بي طرفانه انتخاب ميکنم.
            2)قبل از ورود به هر معامله ريسک خود را تعيين ميکنم.
            3)يا کاملا اين ريسک را ميپذيرم يا وارد معامله نميشوم.
            4)بدون هيچ درنگ يا محافظه کاري بر طبق لبه هاي خود عمل مي کنم.
            5)همانقدر از بازار سود ميگيرم که موقعيتش را براي من فراهم کرده .
            6)به طور مرتب بر خودم نظارت دارم تا خطا نکنم.
            7)کاملا به لزوم رعايت اين اصول براي موفقيت مستمر دربازار باور دارم،در نتيجه هيچ گاه از آنها تخطي نميکنم. (مارک داگلاس)


            نظر


            • یک سوال از شما که از همین هفته گذشته میپرسم " مثال زنده " :


              20 آگوست ساعت 6 صبح به وقت ایران نشست سیاست پولی RBA بود و سیگنالی مبنی بر سیاست تسهیلی بیشتری صادر کرد که باعث عرضه دلار استرالیا شد و ریسک همبسته بر نیوزلند اثر کرد و به صورت یدک کش عرضه شد ! (ولر هم نیمساعت بعد بلغو بور کرد)

              21 آگوست ساعت 10:30 شب هم فومک سیگنال های مبنی بر کاهش تدریجی سیاست های تسهیلی صادر کرد و اصلاح انگلیسیش Tapering...( مهم نیست کجای میز قرار دادن مهم اینه که رو میز هست )


              حالا وضعیت چارت دلار نیوزلند به دلار ایالات متحده به شکل زیر هست :




              حالا حرکت اصلاحی هست یا پیشرو؟ چندتا آلترنایتو میبینید؟

              ویرایش
              : رو همین نمودار بالا چندتا الگوی کندلی برگشتی مشخص کنم که فیل شد؟
              ویرایش توسط عبدالرحمان : https://www.traderha.com/member/7755-عبدالرحمان در ساعت 08-25-2013, 03:34 PM
              آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

              چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


              نظر


              • نوشته اصلی توسط بانوی شرقی نمایش پست ها
                اتفاقا یک سوال که برای من بوجود میاد اینکه وقتی حتی نمیشه تیک بعدی بازار رو تشخیص داد که کدام طرفی هستش انوقت چطوری باید بگیم که یک حرکت ایمپالس شروع شده یا اینکه حرکت و موچ بعدی یک حرکت کارکشن هستش.
                وقتی یک الیوت کار در کنار شمارش امواجی که داره بیش از چندین الترنایتو برای شمارش خودش در نظر میگیره به نظر من این به ان معنی هستش که با زبان بی زبانی میگه که هیچ قطعیتی در بازار وجود نداره.

                برای مثلا من یک تحلیل در زیر ارائه میدم که به نظر میرسه انچه خوبان همه دارند این تحلیل یک جا داره و از نظر تحلیلی یک ناحیه بسیار قوی برای برگشت میتونه باشه. در حالی که همانطور که مشاهده می کنید بازار تنها کاری که انجام نداره تریگر به این ناحیه بوده.

                و شما می توانید حرکت بازار رو در چارت و عدم برگشت ان رو مشاهده کنید.

                [ATTACH=CONFIG]1611[/ATTACH]

                در ضمن شما هر قیمتی رو که در نظر بگیرید ما می تونیم با استفاده از ابزارهای تحلیلی چند تا خط انجا داشته باشیم و با این روش تمام چارت ما میتونه خطوطی باشه که از تحلیل ها ارائه شده خط خطی شده نبابر این تمام قیمت ها و ناحیه ها استعداد برگشت دادن یا عبور قیمت رو دارند و دقیقا به همین خاطر هستش که به نظر من تحلیل کردن هیچ فایده ای نداره و اگر دوستان تریدر هستند به جای تحلیل باید به دنبال یک استراتژی باشند که به انها سیگنال های ورود و خروج ارائه کنه
                و از انجایی که با تحلیل تمام چارت رو میشه خطی برای برگشت پیدا کرد و این خطوط میتونه لول های فیبو ناتچی خطوط گن ناحیه ای پی ار زد الگوهای هارمونیک خطوط ترسمی الگوهای کلاسیک خطوط چنگال اندورز و لول های عمل و عکس العمل ان و درصد های فیبوی احتمال اتمام و یا شروع یک موج از نظر شمارش امواج و یا خطوط ترسمی پیوت های محاسباتی روزانه و هفتگی و هر خطی که شما از نظر ترسیمی می توانید در چارت داشته باشید مثل ابر ایچموکو و یا سایر خطوط تحلیلی این و همان طور که شماده می کنید ما می توانیم در هر قیمتی رو چارت خطوطی داشته باشیم که از تحلیل سرچشمه گرفته و به نظر من علت شکست 90 درصدی اهالی این بازار به خاطر اهمیت دادن به خطوط و تحلیل هستش و نظر من این هستش که همان بهتر خطی در چارت نباشه و با چارت خالی و بوجود امدن شواهد که ما بهش تریگر میگیم با رعایت مدیریت سرمایه و رعایت مدیریت سرمایه و باز هم با رعایت مدیریت سرمایه وارد بازار بشیم. و به جای این که به دنبال تحلیل و روش های ان باشیم ایا بهتر نیستش که بحث ها به سمت دلایل ورود و تریگر هدایت بشه و استراتژی هایی رو مطرح کنیم که درصد احتمال سود دهی انها وجود داشته باشه

                برای مثال برای من که یک تریدر هستم اصلا مهم نیست که الان بازار به یک ناحیه پی ار زد رسیده و یا اینکه الان قیمت به خطوط چنگال واکنش داده و یا اینکه این جاکه قیمت به ان عکس العمل نشان داده یک الگوی کلاسیک 123 بوده و الا اخر و تنها چیزی که برای من هم هستش اینکه قیمت به یک ناحیه واکنش نشان داده و همان واکنش قیمت کفایت میکنه و علت ان واکنش و اینکه در ان ناحیه چه خطی وجود داره اصلا مهم نیستش.

                و از انجایی که با تحلیل تمام چارت رو میشه خطی برای برگشت پیدا کرد پس همان بهتر که خطی در چارت نباشه و با چارت خالی و بوجود امدن شواهد که ما بهش تریگر میگیم با رعایت مدیریت سرمایه و رعایت مدیریت سرمایه و باز هم با رعایت مدیریت سرمایه وارد بازار بشیم.

                با احترام به تمام کسانی که تکنیکال کار می کنند به یاد دارم که دوستی می گفت. تحلیل تکنیکال علم توجیه گذشته بازار بوده و برای اینده هیچ کارائی نداشته و اگر این قدر سختگیرانه برخورد نکنیم بهتر است بگوییم که تریگر و واکنش قیمت به یک ناحیه علم ایست که باید یک تریدر به ان تسلط داشته باشه و به نظر من متاسفانه بیش از 90 درصد از اهالی این بازار شاید حتی ان رو نمیشناسند و به جای پرداختن به نشان های ورود به دنبال تحلیل بازار و پیدا کردن ناحیه هایی هستند که شاید بازار به ان واکنش نشان بدهد در حالی که فقط کافی است بدانیم احتمال واکنش بازار به تمام قیمت های موجود وجود داشته و تنها کافی است که علم شناخت واکنش را بدانیم. و در این صورت هیچ احتیاجی به دانستن علم تحلیل تکنیکال وجود ندارد و تنها دانستن ان بهتر از ندانستن ان است.

                حالا به تصوی زیر نگاه کنید و اینکه ما بدون هیچ تحلیلی و با توجه به تریگر کندلی و شناخت واکنش و رفتار بازار می توانیم هر کجا که یک پیوت قیمتی تشکیل شد با رعایت مدیریت سرمایه و در نظر گرفتن ای تی ار حرکت جفت ارز تصمیم به ورود به بازار داشته و هیچ تحلیلی هم برای ان نظر نگرفته ایم. و فقط بر اساس تشکیل پیوت های کندلی و تارکت اول پوزیشن ها برابر ای تی ار حرکت در همان تایم فریم میشه بدون هیچ تحلیلی ترید کرد و قسمت دوم ترید رو هم بی ای کرد و به امید کسب سود بیشتر باشیم.

                بیش از 9 ترید با تارکت 70 پپ که تنها یکی از انها به استاپ خورده فقط بر اساس تشکیل پیوت کندلی در تایم فریم چهار ساعته در طی دو هفته بدون هیچ تحلیل دیگری. ( حدود 500 پپ در دو هفته روی یک جفت ارز)


                [ATTACH=CONFIG]1612[/ATTACH]
                درود؛

                2 نکته:

                1- در ترید بر اساس الگوهای هارمونیک، ما بی مقدمه و به صورت دفعی و مکانیکی وارد معامله نمی شویم. ما یک منطقه PRZ مشخص می کنیم و در تایم های پایین تر به دقت price action را دنبال می کنیم. یعنی ما یک تحلیلی انجام می دهیم که فلان منطقه استعدادبرگشت روند و حرکت در جهت مخالف را دارد اما تا دیدن نشانه های قطعی از پوزیشن گیری خودداری می کنیم.

                2- اینکه تحلیل تکنیکال بر اساس گذشته است، درست. اما کدام علم بر اساس تحلیل گذشته نیست؟! مثلاً اقتصاد. اینکه گفته می شود سیب زمینی یک کالای پست است چرا که با افزایش درآمد مصرف آن کاهش می باید، بر اساس مشاهده رفتارهای گذشته بوده است و لاغیر. اصولاً مشاهده بنای علم است و مشاهده مربوط به گذشته است. تکرار مشاهدات منجر به شکل گیری یک تز می شود.

                حرفی که شما می زنید مبتنی بر نظریه Random Walk هست که می گوید حرکات بازار تصادفی و رندم است. این به نظرم ناشی از جهل ما است. ما ناظرانی هستیم که گاهی با شرطی شدن دنبال روندها و برگشت روندها می رویم و هر وقت آن پدیده مورد انتظار روی نداد می گوییم که بازار رندم است. مثل آن کبوترهایی که در قفس بودند و داستان دانه دادنشان

                . اگر اعداد سری فیبوناچی را به علی پروین نشان بدهیم احتمال بالای 99% می گوید که مشتی رقم رندم بیش نیستند، اما همین ها را به یک دانشجوی ریاضی بدهیم آناً تشخیص می دهد و اعداد آتی را هم به شما ارائه می دهد. عالم یکسره بر اساس نظم دقیق بنا شده و درباره بازار به نظر من با تحلیل تکنیکال می توان تا حدی که لبه احتمالات را به نفع ما برگرداند آینده بازار را پیش بینی کرد.

                شاد باشید

                پی نوشت:

                چنانچه استاد یزدی گرامی فرمودند، آن مدلی که شما هم در تصویر قرار داده اید، دقیقاً ترید مبتنی بر تحلیل است. یک بار دیگر هم همینجا گفتم، کسی که اعتقاد به جدایی تحلیل از ترید دارد باید چارت خالی داشته باشد. کوچکترین خط، میانگین، پیوت، سطح، اندیکاتور .... منجر به شکل گیری bias ذهنی می شود. یعنی همان by product ناشی از ترید مبتنی بر تحلیل که چنین از آن گریزانند دوستان. هر نوع پردازش اطلاعات نوعی تحلیل است.

                استراتژی که سیگنال ورود بدهد هم باز مبتنی بر گذشته و مشاهدات است. همین که back test می گیریم، خود تاییدی بر این مدعا نیست؟!
                ویرایش توسط AIO : https://www.traderha.com/member/4465-aio در ساعت 08-25-2013, 06:58 PM

                نظر


                • علی جان

                  تنظیمات نمایش تعداد پستها برای من روی 20 هست در نتیجه لینکی که دادی به همین صفحه لینک میشد.

                  چیزی به نام چارت لخت و مادر زاد نداریم ! یک رکن نمودار شاخص درون آن هست که میشه قیمت که به هر شکلی نمایش داده بشه اولین ابزار نمودار میشه .

                  پستت رو جواب ندادم چون احساس کردم بحث داره بیراهه میشه و هر کدام بر طبل خود میکوبیم.

                  در تاپیک خودت گفتم

                  یه روزی میرسه که موقعیت رو تحلیل میکنی نه بازار رو !!

                  مطلبی که روش تاکید دارم پیش بینی کردن بازار و پیش پیش رفتن به سراغ روندهای شکل نگرفته است.این بخش از تحلیل که با پیش بینی همراه هست مورد نظر هست نه تحلیل موقعیت !!

                  از اونجایی که مسئله ممکنه یه مقدار برای بقیه عجیب باشه ، ترجیح میدهم که خودت به مرور این مطلب سهل و ممتنع را دریافت کنی .

                  !Objects in the mirror are further than they appear


                  من يک معامله گر موفق هستم ، زيرا:

                  1) لبه هاي خود را کاملا بي طرفانه انتخاب ميکنم.
                  2)قبل از ورود به هر معامله ريسک خود را تعيين ميکنم.
                  3)يا کاملا اين ريسک را ميپذيرم يا وارد معامله نميشوم.
                  4)بدون هيچ درنگ يا محافظه کاري بر طبق لبه هاي خود عمل مي کنم.
                  5)همانقدر از بازار سود ميگيرم که موقعيتش را براي من فراهم کرده .
                  6)به طور مرتب بر خودم نظارت دارم تا خطا نکنم.
                  7)کاملا به لزوم رعايت اين اصول براي موفقيت مستمر دربازار باور دارم،در نتيجه هيچ گاه از آنها تخطي نميکنم. (مارک داگلاس)


                  نظر


                  • دوستان شايد نظرم يكم خنده دار بياد، اما ميگم چون ميدونم فضاي اين فروم و خاصه اين تاپيك خنديدن بر نظرات نيست.

                    يه مفهومي از گفته هاي مارك داگلاس تو ذهمنه كه ميگه ما همش دنبال روندي هستيم كه نمي دونيم كي تموم ميشه يا تا كجا ادامه پيدا ميكنه، پس بدون غرض و كينه و چشمداشت با حركات بازار همراه بشيم تا لذت همراهي رو ببريم، تا اينكه تو كف اين باشيم كه كي تموم ميشه يا.....!

                    بقول مارك داگلاس: "در لحظه حاضر باشيم."

                    پ.ن: پيام امروز داشتم به نمودار مدل خطي نيگاه ميكردم، چقدر زيبا ميشه وقتي هيجانات بازار حذف ميشه، خيلي جالب ميشه بازار رو رصد كرد. نظرت چيه؟ البته پرايس اكشن كندلي در هنگام ورود رو حتما بايد مد نظر داشت!
                    ویرایش توسط Barcelona : https://www.traderha.com/member/4220-barcelona در ساعت 08-25-2013, 08:47 PM
                    Think / Act / Enjoy

                    نظر


                    • نوشته اصلی توسط Barcelona نمایش پست ها
                      دوستان شايد نظرم يكم خنده دار بياد، اما ميگم چون ميدونم فضاي اين فروم و خاصه اين تاپيك خنديدن بر نظرات نيست.

                      يه مفهومي از گفته هاي مارك داگلاس تو ذهمنه كه ميگه ما همش دنبال روندي هستيم كه نمي دونيم كي تموم ميشه يا تا كجا ادامه پيدا ميكنه، پس بدون غرض و كينه و چشمداشت با حركات بازار همراه بشيم تا لذت همراهي رو ببريم، تا اينكه تو كف اين باشيم كه كي تموم ميشه يا.....!

                      بقول مارك داگلاس: "در لحظه حاضر باشيم."

                      پ.ن: پيام امروز داشتم به نمودار مدل خطي نيگاه ميكردم، چقدر زيبا ميشه وقتي هيجانات بازار حذف ميشه، خيلي جالب ميشه بازار رو رصد كرد. نظرت چيه؟ البته پرايس اكشن كندلي در هنگام ورود رو حتما بايد مد نظر داشت!
                      طاها جان

                      یه پست نیما زد امروز ...

                      ببین بازهم حرفت جای خنده داره؟


                      نمودار خطی اصل نمودار است . منتها تایمفریم روزانه به بالا و با اندکی اغماض 4 ساعته. اگر مبنا را لاین چارت قرار میدهی باید به مبنایت وفادار باشی .

                      !Objects in the mirror are further than they appear


                      من يک معامله گر موفق هستم ، زيرا:

                      1) لبه هاي خود را کاملا بي طرفانه انتخاب ميکنم.
                      2)قبل از ورود به هر معامله ريسک خود را تعيين ميکنم.
                      3)يا کاملا اين ريسک را ميپذيرم يا وارد معامله نميشوم.
                      4)بدون هيچ درنگ يا محافظه کاري بر طبق لبه هاي خود عمل مي کنم.
                      5)همانقدر از بازار سود ميگيرم که موقعيتش را براي من فراهم کرده .
                      6)به طور مرتب بر خودم نظارت دارم تا خطا نکنم.
                      7)کاملا به لزوم رعايت اين اصول براي موفقيت مستمر دربازار باور دارم،در نتيجه هيچ گاه از آنها تخطي نميکنم. (مارک داگلاس)


                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط پیام نمایش پست ها
                        ...

                        یه روزی میرسه که موقعیت رو تحلیل میکنی نه بازار رو !!

                        مطلبی که روش تاکید دارم پیش بینی کردن بازار و پیش پیش رفتن به سراغ روندهای شکل نگرفته است.این بخش از تحلیل که با پیش بینی همراه هست مورد نظر هست نه تحلیل موقعیت !!

                        ...
                        سلام . به نظرم اصل مطلب همین 3 جمله پیام عزیز هست که باهاش میشه بحث های انجام شده رو جمع بندی کرد.

                        دو مبحث در اینجا مطرح شد :
                        مبحث اول اینکه آیا بدون تحلیل و بر پایه سیستم تریدری می توان سود کرد؟
                        و مبحث دوم اینکه آیا با تحلیل همه جانبه بازار می توان به سود بیشتری رسید؟

                        در مورد بحث اول, قبل از هر چیز باید توجه داشت که همه سیستم های تریدری به نحوی از ابزارهای تحلیل تکنیکال استفاده می کنند یعنی یک سیستم تریدری نمیتواند در خلأ شکل بگیرد . به هرحال هر سیستم تریدری به ابزارهایی نیاز دارد که بتواند بر اساس آنها جهت معامله و نقاط ورود و خروج را مشخص کند. پیوت ها, خطوط روند, میانگین های متحرک, انیدکاتورها (ATR, MACD , ...) , الگوهای کندل استیک و ... همه ابزارهای تکنیکال برای تحلیل بازار هستند که در سیستم های تریدری مختلف از آنها استفاده می شود. پس بهتر است سوال بالا را به صورت زیر مطرح کرد:
                        آیا یک تریدر بدون اینکه خودش بازار را تحلیل کند ( و در اینجا هم منظور , عمدتاً تحلیلهای پیچیده و چند بعدی بازار می باشد) و تنها با استفاده از یک سیستم تریدری می تواند از بازار سود بگیرد و موفق باشد؟ بنظر من پاسخ این سوال مثبت است زیرا با مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه مناسب می توان با یک سیستم ساده و متوسط هم از بازار سود گرفت. فقط کافی است تریدر از قوانین سیستم به طور کامل پیروی کند. در این راه حتی نیاز نیست که تریدر از منطق سیستم معاملاتی یا منطق ابزارهای به کار گرفته شده مطلع باشد. به عنوان مثال فرض کنید یک موج سه الیوت با طول حداقل 100 پیپ در جریان است و یک سیستم معاملاتی (با هر منطق و ابزاری ) در میانه موج سوم الیوت تریگر ورود به معامله ای با 15 پیپ حد سود و ریسک به ریوارد 1به 1 را صادر می کند. یک تریدر بدون نیاز به دانستن الیوت و اینکه الان در چه موجی هستیم و بدون نیاز به دانستن اینکه موج از کجا آغاز شده و کجا به انتها می رسد می تواند با پیروی از این سیستم 15 پیپ سود بگیرد و اگر از هر 10 معامله 6 یا 7 معامله آن با سود بسته شود این سیستم می تواند تریدر را پولدار کند. بنابراین یک تریدر برای سود گرفتن از بازار نیازی به استفاده از روشهای پیشرفته و وقتگیر تحلیل تکنیکال ندارد. به نظرم این همان موردی است که در پستهای پیام عزیز و بانوی شرقی مورد اشاره قرار گرفت.

                        و اما در مورد بحث دوم که آیا با تحلیل پیشرفته ابعاد بازار می توان به سود بیشتری رسید؟
                        به نظر من جواب این سوال هم مثبت است زیرا اولاً هر سیستمی مسلماً سیگنالهای خطایی هم صادر می کند و چنانچه تریدر قادر به تحلیل ابعاد مختلف بازار باشد می تواند با تشخیص سیگنالهای ضعیف از ورود به برخی معاملات زیانده خودداری کند که در دراز مدت باعث افزایش راندمان معاملات می شود.
                        از سوی دیگر سیستمهای معاملاتی بسیار موفقی هم بر اساس تحلیلهای پیشرفته بازار مانند سیستمهای مبتنی بر الیوت و یا الگوهای هارمونیک وجود دارد که نمونه بارز آن سیستم داینامیک تریدینگ آقای رابرت ماینر است که بر اساس تحلیل ابعاد مختلف بازار یک سیستم پرسود معاملاتی با استراتژی های مختلف ورود و خروج از بازار ابداع کرده است. فرض کنید یک تریدر با تبحر در مباحث الیوت و تحلیل ساختار بازار قادر باشد انتهای یک کارکشن abc و پایان موج دوم الیوت را که اتفاقاً با PRZ الگوی گارتلی و یک پیوت قوی تشکیل یک کلاستر بازگشتی قدرتمند را داده شناسایی کند. مسلماً می تواند با ورود به بازار با یک استراتژی مدون و با افزودن بر حجم معاملات در مقاطع مختلف در قالب یک سیستم معاملاتی مشخص به سودهای فراوانی دست یابد.
                        ما اشتباهات جدیدی اختراع نمی کنیم، اشتباهات گذشته را تکرار می کنیم.

                        نظر


                        • با سلام و درود

                          از همین اول بگم که وقتی این تاپیک رو مطالع می کردم و دیدم در مورد یک مبحث بسیار مهم صحبت شده و ان اینکه ایا بهتر است لیمیت کار باشیم یا استاپ کار و اینکه کدام بهتر است و مزایا و معایت هر کدام چه می تواند باشد از بحث خوشم امد
                          و اینکه ایا برای سود گرفتن از بازار تحلیل لازم است یا خیر و اینکه داشتن یک استراتژی می تواند تریدر را از تحلیل بی نیاز کند به نظرم امد که نظرات خودم رو بیان کنم

                          در ادامه اگر دوستان فکر می کنند که نوشته های من باعث منحرف شدن بحث و جریان تاپیک شده می توانیم ادامه ندهیم ولی گفتن این موضوع رو لازم می دونم که بگم من نخواهستم خدای نکرده به کسی و یا روشی توهین کنم و یا روشی رو زیر سوال ببرم و یا اینکه بخواهم روش های تحلیلی موجود رو با هم مقایسه کنم و ان اینکه مثلا روش تحلیل تکنیکال بهتر است یا اینکه روش تحلیلی فاندامنتال یا بین بازاری و یا انتظارات و الا اخر

                          کل مطالب ارائه شده من در این راستای مطالب تاپیک بوده و اینکه به نظر من داشتن یک استراتژی برای تریدر خیلی حیاتی از تحلیل هستش و از انجایی که تمام نقاط و ناحیه ها و قیمت های بازار در هر لحظه استعداد واکنش داشته و میتوانیم این احتمال را در نظر بگیریم که هر لحظه مارکت می تواند نسبت به هر قیمتی واکنش نشان دهند بنابراین احتیاج به تحلیل نیستش و همانطور که قبلا هم گفتم دانستن ان بهتر از ندانستن ان است. و در هیچ کجا هم قید نکردم که خودم از تحلیل اعم از تکنیال و یا فاندامنتال و غیره استفاده نمی کنم بلکه روی سخن من به سوال اصلی تاپیک هستش که بسیاری از تریدر ها متاسفانه انقدر که تحلیل اهمیت میدهند در بین خطوط ترسیم خود در چارت و قیمت گم شده و از اصل موضوع دور میشوند
                          در صورتی که یک تریدر می تواند با داشتن حداقل های موجود هم ترید های موفق داشته باشد و اصلا نظر و بحث من در مورد این که چرا این ارز ریزشی شد و علت ان حرکت چی بوده و یا اینکه چرا بازار به ناحیه مهم تکنیکالی که داشتیم واکنش نشان نداد و خدای نکرده زیر سوال بردن زحمت های دوستانی که در سایت تحلیل های تکنیکال و یا فاندامتنالی ارائه میدهند نیست و نبوده بلکه من هم مثل خیلی از دوستان در این بحث شرکت کردم تا بگم که خیلی ها از اصل موضوع کارشون که تریدر بودن هستش دور شده و این پرداختن بیش از اندازه به تحلیل و دور شدن از استراتژی هستش و به نظر من برای یک تریدر داشتن استراتژی خیلی مهم از تحلیل بازار هستش و این به ان خاطر هستش که تحلیل در دل خود استراتژی نهفته بوده و با داشتن یک استراتژی مدون و سوداور احتیاجی به انجام این همه تحلیل نبوده و نیست و پرداخت به تحلیل های گوناگون احتمال سر در گمی برای تریدر داشته و این کار حتی باعث میشه تا به استراتژی خودش هم خیانت نکنه و با دخالت تحلیل های شخصی در استراتژی محیطی رو برای خودش ایجاد کنه به سمت شکست هدایت بشه.

                          من به شخصه از تحلیل های زیبای یکی دو نفر ازر دوستان این سایت که فکر کنم یکی از انها به نام اقای یزدی باشه بسیار استفاده کردم و یکی از خوبی های پست های ایشون این هستش که بعد از تحلیل به شکل مشخص نقاط و دلایل ورود به بازار رو هم با ارائه تارکت و استاپ ارائه میده

                          به هر حال اگر باعث انحراف موضوع تاپیک شدم امیدوارم و اگر فکر می کنید مباحث ارائه شده در این تاپیک نباید ارائه میشده ضمن پوزش میتوانید انها رو پاک کنید و چنانچه در نوشته های من به روش و شخصی هم توهین شده که فکر می کنم نشده معذرت خواهی کرده و امیدوارم که یک روزی امار موفقیت تریدر ها به سمت کم شدن از 90-95 درصد بازنده پیش بره و هر تریدری یک سیستم و استراتژی ساده و سود اور داشته باشه.
                          امضاء

                          نظر


                          • با سلام
                            در چند صفحه اخیر بحثی در باره تحلیل پذیری بازار و یا عدم آن مطرح شده. شخصا نظری در این مورد نمیدم. چون اعتفاد دارم فضای چارت، محیطی حیرت انگیز است که تمام ضد و نقیض ها در آن مجموع بوده و همه به درستی اثبات میشوند.
                            آنچه اهمیت دارد رسیدن شاید معتقد بودن "عمیق" به روش و پایبند بودن به آن است که در نتیجه آن شجاعت و جسارت معامله کردن در لحظه قطعی را به تریدر میدهد. و مطئنا تفاوت هست بین شجاعت و حماقت و بی قیدی. و تا زمانی که شما قلبا و عمیقا به روش خود ایمان نداشته باشید هیچ گاه شجاعت ترید را نخاهید یافت.
                            برخی به سادگی و به راحتی به این اعتقاد و جسارت دست می یابند و برخی با عبور از روش های تو در تو و قیلترهای متعدد.
                            مسیر هر کس کاملا منحصر به فرد و یگانه است. اما در انتها یک هدف وجود دارد که مشترک است و بارها دیده ایم که اضخاص مختلف بل روش های مختلف و حتی متناقض به این هدف رسیده اند. (و این شاید یکی از عمده دلایلی است که نوآموزان و کم تجربه های ایم بازار با دیدن موفقیت دیگران مدام شاخه به شاخه میشوند)
                            در هر حال با وجود تریدرهای موفقی که در این فروم (یا دیگر فضاهای مجازی) وجود دارند، شاید تلاش در زیر سوال بردن روش ها کمی بی انصافی باشد.و این در حالی است که به عقیده بنده بخش عمده معمله گری را مسائل روانیدر بر میگیرد و سیستم و روش و ... سهم بسیار اندکی در روند موفقیت یک تریدر دارند.
                            شخصا در حال یاد گیری الگوهای هارمونیک هستم و نه به عنوان سند موقثیت، بلکه تنها به عنوان یک نشانه گراف یک ماه اخیر را که عمده تمرکز فعالیتم را روی این نوع نگاه و تحلیل گذاشتم پیوست میکنم.( لازم به ذکر است در هنگام ظبط این گراف تعدادی معامله باز هنوز وجود داشت که در برآنید -270 شناور بودند)

                            تعصب و یک سویه نگری در هر جایی و هر زمانی ثمری جز حرکت رو به عقب و انحطاط نداشته و ندارد.
                            موفق باشید.

                            نظر


                            • از موقعیت های مد نظر در پست های قبل که تحلیل کردیم این دو تا دارن به نقطه ورود نزدیک میشن.


                              هميشه آماتورها در امتداد يک روند قوي به دنبال الگوهاي برگشتي مي گردند...


                              «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به گمان فتاده در راه یقین// می ترسم از آن که بانگ آید روزی// کی بی خبران راه نه آن است و نه این»



                              .

                              نظر


                              • و همچنین اینکه من پوند ین را وارد شدم. یورو پوند هم الان میخرم.

                                دلار ین هم دیگه وقتشه ولی فعلا دیگه بسه !!!

                                پ.ن : هیچ کدام از اینها سیگنال معاملاتی نیست و جهت اطلاع اعلام میشود و بدیهی است که مسئولیت استفاده از این تحلیل ها به عهده خودتان است.

                                پایدار باشید.





                                هميشه آماتورها در امتداد يک روند قوي به دنبال الگوهاي برگشتي مي گردند...


                                «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به گمان فتاده در راه یقین// می ترسم از آن که بانگ آید روزی// کی بی خبران راه نه آن است و نه این»



                                .

                                نظر

                                پردازش ...
                                X