اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل های انجام شده بر روی طلا و نقره شرکت ewi

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • طلا – 2 ژانویه 2105



    پس از افت بین روزی قیمت طلا تا 1167.40$، این فلز قادر به برگشت گردیده و در قیمت نسبتا بالاتری بسته شد. مردود شناخته شدن ریزش موجود توسط سرمایه گذاران نشانه مثبتی برای پتانسیل موجود درباره رالی طلا است. اما ساختار حرکات قیمت هنوز تا آن جایی توسعه نیافته است که بتوانیم تایید کنیم یک پیشروی از درجه متوسط در جریان است. روز جمعه ممکن است آغاز یک حرکت باشد و باید ببینیم که آیا طلا در هفته آتی (از 5 ژانویه به بعد) قادر خواهد بود رفتار مورد نظر ما برای اینکه بتوانیم با دلیل و مدرک بیان کنیم که یک رالی در ابعاد بزرگتر در حال توسعه یافتن است را باجرا بگذارد.

    نظر


    • نقره – 2 ژانویه 2105



      نقره مشابه طلا عمل کرد که در آن قیمت در روز جمعه ابتدا شروع به نزول کرد اما قادر به برگشت و بسته شدن در قیمتی نسبتا بالاتر گردید. هنوز هم ساختار حرکتی قیمت نیاز به گسترش بیشتر دارد پیش از آنکه بتوانیم تایید کنیم در قیمت 14.49$ در روز 1 دسامبر یک پیشروی در ابعاد بزرگتر و طولانی مدت تر آغاز شده است.

      نظر


      • طلا – 7 ژانویه 2105



        پس از فشار وارد آوردن قیمت برای نزول تا 1223.51$ در روز سه شنبه (6 ژانویه)، طلا روز چهارشنبه به آرامی برگشت قیمت داشت. طی هفته گذشته یا قبل از آن، ما بجای نمای میان مدت حرکت قیمت با چشم انداز کوتاه مدت آن گلاویز بودیم. در میان مدت، می توان کاهشی که از قله 1921.50$ در سپتامبر 2011 تا کف 1131.83$ در 7 نوامبر 2014 ادامه یافته است را بعنوان یک پنج موجی کامل در نظر گرفت، که مت آن را بعنوان موج A (در دایره) اولیه نزولی در نظر گرفته ایم. این حاکی از آن است که یک پیشروی چندماهه خلاف روند در حال آغاز است، که وقتی کامل شود، موج B (در دایره) خواهد بود. در کوتاه مدت، رالی آغاز شده از کف 7 نوامبر هنوز تصویر شفافی از امواج فرعی که به ما اجازه دهد تشریح قطعی ارایه دهیم که موج اولیه B (در دایره) بدون شک آغاز شده ارایه نمی دهد. حقیقت این است که توانایی طلا در حفظ وضعیت خود در بالای ناحیه 1165$-1175$ علامت مشخصه ای است که اشاره به صعودی بودن طلا می کند.



        اینجا نشانه دیگری است که به یک رالی ادامه دار اشاره می کند. نمودار زیر خط سیر و جهت بازار صندوق معاملات تبادلی Gold Miners (GDX) را نشان می دهد، که کم و بیش سقف و کف های خود را همراستا با قیمت شمش طلا تشکیل می دهد. دوره هایی از بازدهی بالاتر در یک دارایی در مقابل دارایی دیگر در دوره های زمانی وجود دارد، اما ساختار امواج مشابه هستند. در GDX، موج میانی (4) یک مثلث را ترسیم کرده است، درست مانند نمودار شمش طلا. بازار سهام کف موج (5) خود را در روز 5 نوامبر در قیمت 16.45 تشکیل داده است، که روز بسته شدن در کف قیمت در شمش در 1140.52$ بود. موج اولیه صعودی از آن به بعد بنظر می رسد یک موج ایمپالس شفاف تر در GDX باشد، که نشانگر پتانسیل بزرگتری برای صعود می باشد. ما این صعود انجام گرفته را موج 1 مینور نامیده ایم. موج 3 بایستی GDX را طی هفته های پیش رو تا ناحیه 26.50-27.50 ببرد. پتانسیل صعود قیمت طی موج 4 و 5 وجود دارد. بنابراین الگوی حرکتی اینجا نشانگر اسن است قیمت اسپات طلا نیز رالی خواهد نمود. یک کاهش به زیر 17.16$ در GDX پتانسیل صعود در کوتاه مدت را باطل خواهد نمود، این در حالیست که یک کاهش از 1150$ در شمش طلا پتانسیل رالی را نیز از درجه اعتبار ساقط خواهد نمود.
        ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 01-09-2015, 03:43 AM

        نظر


        • نقره – 7 ژانویه 2105



          نقره هنوز ساختار ایده آل کوتاه مدتی برای مور صعودی را به نمایش نگذاشته است، اما بر پایه الگوی حرکتی در GDX، فرض ما بر این است که نقره نیز رالی خواهد نمود. هدف کوتاه مدت بعدی ما ناحیه 18.60$-18.90$ است، بهمراه پتانسیل صعودی بزرگتری که بعد از آن وجود دارد. یک کاهش از 15.50$ پتانسیل رالی را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

          نظر


          • طلا – 12 ژانویه 2105



            طلا یک closing high در مقیاس روزانه جدید را برای رالی آغاز شده از کف 7 نوامبر در 1131.85$ را ضمن تقویت مورد صعودی تشکیل داده است. فشار صعودی که که با گذشت از سقف بین روزی 1238.76$ تشکیل شده در 9 دسامبر به حرکت جاری صعودی ادامه خواهد داد، بمراه ثبت قیمت هایی بالاتر که پس از آن به وقوع خواهد پیوست. در مقابل در صورتی که قیمت به زیر 1150$ کاهش بیابد، از پتانسیل رالی کوتاه مدت صرفنظر خواهد شد.

            نظر


            • نقره – 12 ژانویه 2105



              نقره رالی انجام شده در طلا از 6 ژانویه به این سو را مورد تایید قرار نداده اما با فاصله کمی از این حالت قرار دارد. یک حرکت جهشی به بالای 16.74$ نقره را در راستای تایید آن قرار خواهد داد اما سپس لازمه نقره خواهد بود تا از سقف 17.36$ تشکیل شده در 10 دسامبر عبور کند، که تایید مهمتری برای طلا خواد بود. احتمالات در این جهت هستند که قطعا این اتفاق خواهد افتاد. این تحلیل در صورتی قیمت از 15.50$ پایین تر برود اشتباه خواهد بود.

              نظر


              • طلا و نقره – 14 ژانویه 2105





                طلا روز سه شنبه با حرکتی تند به بالای 1238.76$ سقف بین روزی 10 دسامبر رفت و روز چهارشنبه با فاصله کمی زیر این قیمت بسته شد. بنظر می رسد نقره با صعود به بالای سقف 17.36$ تشکیل شده در 10 دسامبر در آستانه تایید این حرکت طلا قرار دارد. بنابراین حتی در صورتی که امواج فرعی رالی آغاز شده از اواخر نوامبر الی دسامبر با استانداردهای موجود همخوانی ندارند، که قطعا این امواج فرعی اجازه یک رالی متداوم را در قیمت فلزات گرانبها می دهند. طلا مقامتی کوتاه مدتی در نزدیکی ناحیه 1250$-1264$ دارد؛ غلبه بر این محدوده بایستی منجر به یک فشار صعودی سریع به سمت 1300$ یا بالاتر شود. نقره بایستی حداقل تا محدوده 18.06$-18.61$ رالی صعودی کند. ارزش سهام دارندگان معدن طلا که به دقت و از نزدیک زیر نظر است در طول دو روز گذشته پایین بوده است. مادامیکه ETF دارندگان معدن طلا (GDX) زیر 18.55 بسته نمی شود، ما این ساختار حرکتی امواج را صعودی نام می گذاریم. در بخش شمش طلا، یک سطح کلیدی برای حالت صعودی 1169$ است: قیمت ها بایستی بالای این قیمت باقی بمانند. سطح کلیدی معادل در نقره 15.53$ است. مادامیکه قیمت به زیر این سطح نرود ما همچنان درباره نقره صعودی فکر می کنیم.
                ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 01-15-2015, 06:42 PM

                نظر


                • طلا – 16 ژانویه 2105



                  از آنجاییکه قیمت طلا با قدرت در این هفته به سمت بالا فشار وارد آورده است، فعلا در سال 2014 8% رشد داشته است. همانطور که روز نمودار نشان داده شده است سقف 1282.38$ تشکیل شده در روز جمعه به یک خط روند نزولی که از سقف موج (2) در 1796.30$ تشکیل شده در روز 5 اکتبر 2012 رسیده حرکتش را به سمت پایین ادامه می دهد. در حالی که ممکن است توقف کوتاه مدتی در حرکت نزولی قیمت وجود داشته باشد، در نهایت قیمت بایستی همچنان به بالاتر حرکت نماید. هدف بعدی در ناحیه 1340$-1350$ قرار دارد. هرگونه پولبک کوتاه مدت بایستی توسط یک سطح حمایتی موجود در ناحیه 1211$-1220$ متوقف شود.

                  نظر


                  • نقره – 16 ژانویه 2105



                    نقره با وارد آوردن فشار صعودی به بالای 17.36$، که سقف 10 دسامبر است، رالی طلا را مورد تایید قرار داد. هدف کوتاه مدت بعدی همچنان ناحیه 18.06$-18.61$ است و سقف تشکیل شده در روز جمعه درست زیر این ناحیه قرار دارد. اینجا نیز ممکن است یک توقف کوتاه مدت در رالی حرکتی نقره وجود داشته باشد اما در نهایت موج 3 بایستی قیمت نقره را پیش از پایان این موج به بالای 19.00$ ببرد. ناحیه حمایتی برای این فلز در 16.5-$-17.00$ قرار دارد.

                    نظر


                    • طلا – 21 ژانویه 2105



                      طلا صبح روز چهارشنبه تا 1305.44$ جهش کرد و سپس به نزدیکی قیمت close قبلی بازگشت و پولبک کرد. در سقف روز پنج شنبه، قیمت 78.6% موج (5) میانی که از سقف 1345.30$ در 10 جولای آغاز شده را ریتریس کرد، در فرآیندی که به سمت بالای خط روند نشان داده شده روی نمودار در حرکت بود. ارزیابی ما این است که رالی طلا کامل نشده است. اغلب اوقات قیمت به اوج یک مثلث کامل شده باز خواهد گشت. این سطح سقف موج (4) میانی خواهد بود، که یک الگوی مثلث را ترسیم کرده است. اما طی ماههای پیش رو بایستی پتانسیل حرکتی حتی به سمت بالاتر هم وجود داشته باشد، بخوص در صورتی که طلا در حال رالی کردن در قالب موج B اولیه (در دایره) باشد. هرگونه پولبک کوتاه مدت بایستی توسط محدوده حمایتی 1230$-1252$ متوقف شود.

                      نظر


                      • نقره – 21 ژانویه 2105



                        نقره در حال رالی کردن همراه با طلاست، که دلیل دیگری برای این است که چرا پیشروی طلا کامل نشده است. اغلب اوقات واگرایی بین بازاری بین طلا و نقره در پایان یک موج وجود خواهد داشت. سقف نقره در روز پنج شنبه در قیمت 18.52$، در نزدیکی بالاترین هدف کوتاه مدتی گقته شده در تحلیل روز جمعه قبل اتفاق افتاده است. احتمالات از آنجاییکه ساختار به توسعه خود ادامه می دهد همچنان به نفع حرکت به سمت بالاتر است. محدوده ای که ما در حال زیر نظر داشتن آن هستیم 18.90$-19.40$ است، که بایستی قیمت را به سمت خودش جذب کند. در کوتاه مدت، هرگونه پولبک بایستی در ناحیه 17.00$-17.37$ متوقف شود.

                        نظر


                        • طلا – 23 ژانویه 2105



                          طلا همچنان در یک رالی که کامل نشده قرار دارد. در کوتاه مدت، قیمت بایستی حداقل تا قله موج (4) میانی در الگوی مثلث حرکت نماید، که سطح 1325.50$ را در بر می گیرد. سقف روز پنج شنبه 1307.40$ بر پایه نرخ اسپات است. پتانسیل حرکت به بالاتر وجود دارد. به مجرد اینکه این موج کامل شود، ما احتمالا آن را موج 3 مینور از موج (A) میانی نام بگذاریم. قیمت در آینده نزدیک به زیر 1237$ نخواهد رفت.

                          نظر


                          • نقره – 23 ژانویه 2105



                            نقره نیز در قالب موج 3 مینور در حال صعود است. همانطور که در تحلیل قبلی به آن اشاره شد، یک محدوده هدف احتمالی که ما آن را زیر نظر داریم 18.90$-19.40$ است، کف ناحیه ای که نقره را تا ریتریس 61.8% فیبو از کاهش آغاز شده از 21.63$ در 10 جولای 2014 حرکت خواهد داد. هرگونه پولبک کوتاه مدت بایستی در محدوده 17.00$-17.37$ متوقف شود.

                            نظر


                            • طلا – 26 ژانویه 2105



                              پولبک طلا از سقف 1307.40$ (22 ژانویه) یک موج چهار است که، وقتی کامل شود، منجر به یک رالی در قالب موج پنج خواهد شد که تا سقف های جدید حرکت خواهد نمود. هدف موج پنج همچنان 1325.50$ یا بالاتر است. شاید به مجرد اینکه ببینیم موج چهار کجا پایاین می یابد بتوانیم آن را اصلاح کنیم، که این کار به ما اجازه خواهد داد تا محاسبات امواج بیشتری را بانجام برسانیم. مانند قبل، بایستی جلوی حرکت این پولبک به بالای سطح 1237$ گرفته شود.

                              نظر


                              • نقره – 26 ژانویه 2105



                                نقره نیز در حال پولبک کردن در قالب موج چهار است، که در سقف 18.52$ هفته گذشته آغاز شده است. حمایت موجود در محدوده 17.00$-1.7.37$ بایستی جلوی اصلاح قیمتی را گرفته و منجر به رالی در قالب موج پنجم شود که قیمت را تا ناحیه 18.90$-19.40$ بالا خواهد برد. یک نزول به قیمتی بسیار پایین تر از 17.00$ احتمال صعود قیمت را کاهش خواهد داد.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X