اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته از dgcx

بستن
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #16
    تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (09 تا 13 آوریل 2012) از dgcx

    هم اکنون دو وضعیت متفاوت در جریان کلی بازار دیده می شود: استمرار رشد اقتصادی ایالات متحده و تداوم بحران اعتباری در اروپا. در هفته گذشته و با انتشار صورتجلسه بانک فدرال، شاهد مخالفت بسیاری از اعضاء با اجرای برنامه های انبساط کمی (QE3) بودیم و از این رو، اکنون احتمال اجرایی شدن چنین برنامه ای بسیار ضعیف است با این حال، مذاکرات صورت گرفته در کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال با سخنان اخیر برنانکه، رئیس بانک فدرال تناقضات جدّی دارد. در واکنش به این تحولات، قیمت طلا کاهش یافت و دلار آمریکا در مقابل یورو تقویت شد.

    اکنون و با بهبود شاخصهای اقتصادی آمریکا، روسای بانکهای فدرال بخشهای مختلف، به مساله رشد تورم حساس شده اند و پیش بینی ها حاکی از آن است که نرخ بهره بانک فدرال، در محدوده بین ماههای سپتامبر و دسامبر 2013 افزایش یابد که یکسال زودتر از پیشبینی بانک فدرال است. نرخ بازده اوراق قرضه به بالای 2.0% رسیده که یادآور وضعیت باثبات آن در سپتامبر 2011 است. حال، چنانکه انتظارات تورمی همچنان افزایش یابد و احتمال تغییر زودهنگام در نرخ بهره بانکی آمریکا وجود داشته باشد، احتمال افزایش تقاضا برای خرید اوراق قرضه در سطوح فعلی بعید است. شاهد ما بر این مدعا، کاهش تقاضا برای خرید اوراق قرضه در هفته گذشته می باشد.

    بخش دیگر چشم انداز مثبت اقتصاد ایالات متحده، تقویت شاخصهای سهام در این کشور است. از ماه نوامبر 2011، رشد شاخصهای سهام آغاز شده و این درحالی است که بازار طی چند هفته گذشته در روندی خنثی قرار داشته. شاخص S&P500 هم اکنون در بالاترین سطح خود از سال 2088 قرار دارد و این بهترین دلیل برای اثبات افق روشن اقتصادی در سال جاری است.

    اما از اروپا، خبرهای ناامید کننده به گوش می رسد؛ شاخصهای سهام و بازارها کماکان تحت تاثیر وضعیت بحران اعتباری قرار دارند. اسپانیا اکنون در وضعیتی است که ناگزیر به کاهش بودجه است و فشارهای زیادی نیز از سوی EC بر این کشور وارد می شود که بیانگر شرایط ریاضت اقتصادی است. بدین ترتیب، سرمایه گذاران نیز آینده ی روشنی برای سرمایه گذاری نمی بینیند زیرا این احتمال وجود دارد که اسپانیا قادر به تامین مالی از طریق کاهش کسری بودجه و افزایش مالیاتها نباشد و این مساله از این جهت اهمیت دارد که برخلاف یونان، اسپانیا کشوری است که چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا را دارد. در حال حاضر، نرخ بیکاری این کشور بالای 20% است و نرخ بیکاری جوانان در حدود 50% می باشد. در مزایده اخیر، بازده اوراق قرضه اسپانیا در هفته گذشته باز هم افزایش یافت و هزینه سواپ اعتباری نیز به شدت رشد کرد. اما در آلمان، بازده اوراق قرضه کاهش یافت.

    در نوسانات بازار ارز، تقاضا برای فرانک سوئیس افزایش یافت و قیمت یورو/فرانک به سطح 1.2000 رسید. منابع بازار ادعا می کنند که بانک مرکزی سوئیس مبلغ 9 میلیارد فرانک را در روز پنجشنبه برای فروش فرانک وارد بازار کرده اند زیرا طبق سیاست همیشگی سوئیس، بانک مرکزی در تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت فرانک است. گفته می شود سال گذشته مجموع مداخله بانک مرکزی سوئیس برای تنظیم بازار به 17 میلیارد فرانک رسید.

    روز جمعه، آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده منتشر شد و مشخص گردید که در ماه گذشته، 200,000 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است. انتظار می رفت این تعداد به 210,000 شغل برسد. نرخ بیکاری ماه مارس نیز بدون تغییر نسبت به ماه گذشته آن، همان رقم 8.3% اعلام شد. از آنجاییکه در روز پنجشنبه، تعداد متقاضیان بیمه بیکاری (مدعیان بیکاری هفته) در حدود 6000 نفر کاهش داشت، انتظار می رفت شاهد اعلام بهتر و قوی تر آمارهای اشتغال باشیم.

    در هفته جاری، بانک مرکزی ژاپن، نرخ بهره بانکی خود را اعلام خواهد کرد که انتظار می رود تغییری نداشته باشد اما توجه بازار به اظهارات و موضع گیری مقامات بانکی در خصوص سیاستهای آتی، معطوف خواهد بود. شاخص تورم مصرف کننده (CPI) فرانسه و شاخص تورم تولید کننده آمریکا (PPI) و شاخص تورم مصرف کننده (CPI) از جمله خبرهای این هفته هستند. انتظار داریم آمارهای اقتصادی ایالات متحده مثت و قوی اعلام شوند.




    ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 04-09-2012, 09:29 AM

    نظر


    • #17
      تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (16 تا 20 آوریل 2012) از dgcx

      با شروع سه ماهه دوم سال 2012، الگوی انجام معاملات مطمئن و کم ریسک همچنان ادامه دارد. در آغاز سال شاهد هجوم معامله گران برای خرید دلار به جای یورو بودیم. بازارهای درآمد ثبات در ایالات متحده و آلمان به رکورد صعودی جدیدی رسید و از این رو، تقاضا برای خرید دلار افزایش یافت. هفته*ی گذشته برخی از عوامل و آمارهای اقتصادی بر جریان بازار تاثیر گذاشت؛ آمارهای اقتصادی ایالات متحده آمریکا ضعیف تر از گذشته اعلام شد با این حال، معامله گران همچنان به خرید دلار و طلا و بازار اوراق قرضه دولتی اقدام کردند. بدین ترتیب، تمایلات کلی بازار دستخوش اعلام آمارهای ضعیف اقتصادی در ایالات متحده و از سوی دیگر، شرایط نابسامان اقتصادی و بحران مالی اعتباری اروپا بود که طی چند ماه گذشته کماکان ادامه داشته است. در مجموع، هفته*ی گذشته بحران اعتباری اروپا بر وضعیت معاملاتی تاثیرگذار بود.

      هم اکنون اسپانیا در مرکز بحران اعتباری اروپا است. این کشور که چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا را دارد، در صورت ورشکستگی مشکلات عظیمی را برای اروپا ایجاد خواهد کرد. افزایش اقدمات ریاضتی در وضعیت شکننده*ی اقتصادی این کشور، افزایش بازدهی اوراق قرضه و نرخ بالای بیکاری از جمله عواملی هستند که افزایش بحران دامن می زنند. پیشتر و در اوایل ماه جاری، بازارهای اوراق قرضه تمایل چندانی به مزایده اوراق قرضه در این کشور نداشتند و این در حالی است که نرخ سواپ اعتباری نیز افزایش یافته است. بانک مرکزی اروپا اکنون در تلاش برای جلوگیری از افت قیمت اوراق قرضه اروپایی است. در ایتالیا، که یکی از بزرگترین کشورهایی است که بازار اوراق قرضه این کشور در جهان مطرح است، پیش بینی می شود، چنانکه وضعیت کشورهای اروپایی بهبود نیابد، با مشکلات جدی مواجه خواهد شد طوریکه نه کمکهای بانک مرکزی و نه صندوق بین المللی پول، قادر به مرتفع کردن این مشکلات نخواهد بود. بسیاری براین باورند که اگر یک برنامه جدید خرید اوراق قرضه مشخص نشود، هراس سرمایه گذاران از وضعیت فعلی فرو نخواهد نشست.

      در خارج از اروپا، هفته ی گذشته شاهد اعلام آمارهای ضعیف اقتصادی در چین بودیم. رشد اقتصادی این کشور به 8.1% رسید که پایین ترین میزان در طی سه سال گذشته بوده است. هند نیز از جمله کشورهایی است که وضعیت اقتصادی آن چندان مطلوب نیست و هفته گذشته ارز این کشور به پایین ترین میزان از اواسط ماه ژانویه رسید. بازارهای سهام مهم در جهان، بیشترین افت قیمت و عملکرد خود در سال 2012 را در هفته گذشته تجربه کردند با این حال، تقاضای زیادی برای خرید اوارق قرضه ایالات متحده بوجود آمد. بهای نفت به بالای ***100 دلار در هر بشکه رسید و میانگین قیمت 100 روزه آن به 98.69 دلار/بشکه رسید.

      در هفته جاری، اجلاس G20 در اواخر هفته تشکیل می شود که مورد توجه بازار خواهد بود. در تقویم اقتصادی هفته، آمارهای خرده فروشی ایالات متحده منتشر می شود که انتظار می رود کمتر از ماه مارس اعلام شود. در اروپا و انگلیس آمارهای تورم اعلام خواهد شد و این انتظار وجود دارد که شاهد افزایش تورم در اروپا و انگلیس باشیم. در آلمان، آمارهای شاخص PPI نیز قابل توجه است زیرا به نظر می رسد در اروپا تورم رو به افزایش است و این آمار می تواند وضعیت را تا حد زیادی مشخص کند. این خبر در بازار وجود دارد که چین خواستار افزایش باند معاملاتی خود به 1% است که در این صورت برای وضعیت اقتصاد جهانی مثبت خواهد بود و در نتیجه، می تواند به تقویت دلار و طلا در هفته جاری کمک کند.

      نظر


      • #18
        تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (23 تا 27 آوریل 2012) از dgcx

        موفق ترین استراتژی معاملاتی کامادتیها و ارزها در بلوک دلار/ ارزهای اروپایی انتظار برای تغییر روند خنثی معاملاتی است. هفته گذشته، یورو برای اندک زمانی به زیر سطح حمایت 1.3000 فرود آمد و در ادامه با ظهور تردیدهایی در خصوص وضعیت اقتصادی ایالات متحده، بار دیگر اقبال خریداران به یورو افزایش یافت. قیمت طلا و نفت افزایش یافت اما قیمت نوسانات مختلفی را تجربه کرد. قویترین ترند موجود در معاملات ارزی، حرکت دلار/ین و دلار روپیه بود و دلار حرکت صعودی خود را در برابر این ارزها ادامه داد.

        در حال حاضر، استراتژی غالب بازار، "وضعیت خنثی" است که البته با اعلام اخبار قابل تغییر است. هفته ی گذشته، خبر قابل توجه، اعلام کاهش در تعداد متقاضیان بیمه بیکاری (مدعیان بیکاری هفته) و کاهش در آمارهای شروع ساخت و ساز بود که نشان می داد وضعیت رشد اقتصادی ایالات متحده در حال یکنواخت شدن است. در آلمان، اعلام بهتر از حد انتظار آمارهای ضریب اطمینان مصرف کننده، بیشتر از خبر مربوط به بازار اوراق قرضه اسپانیا و ایتالیا مورد توجه قرار گرفت. هم اکنون، بازارهای اوراق قرضه کشورهای حاشیه ای منطقه یورو، جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارند و دولتها می باید بیش از 6% برای آن پول پرداخت کنند. اگر این وضعیت تغییر کند، شاید به زودی شاهد آن باشیم که سود اوراق قرضه به بالای 7% نیز برسد.

        در هفته ی گذشته، به رغم اعلام آمارهای مثبت درآمد شرکتها در آمریکا، بازار سهام واکنش چندانی به آن نشان نداد. جالب آنکه، حتی حجم معاملات اوراق قرضه آمریکا نیز کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران به نظر چندان تمایلی به اخذ سود از وضعیت فعلی نشان نمی دهند. اکنون، تنها هدف سرمایه*گذاران، بازارهای مطمئن مالی و خصوص اوراق قرضه آلمان است. صندوق بین المللی پول (IMF) اکنون پس از نشست هفته ی گذشته، G20 مشکلات متعددی را برای تامین نقدینگی در پیش رو دارد زیرا برزیل و چین تعهدات خود برای تامین نقدینگی را کاهش داده اند و از این رو، برنامه های این صندوق با مشکلاتی همراه است.

        هفته ی جاری برای رویدادهای قابل توجهی منتشر خواهد شد از جمله اینکه ژاپن و هند با مشکلات جدی برای مدیریت ارز خود رو به رو هستند. تقاضا برای خرید ین رو به افزایش است و از سوی دیگر، دولت ژاپن در G20 اعلام نمود که خواستار افزایش قدرت ین نیست. از سوی دیگر، روپیه نیز در حال افزایش قیمت است و احتمال مداخله دولت برای تنظیم قیمت وجوددارد. در این هفته، بانک مرکزی آمریکا (FOMC) نرخ بهره بانکی حدید خود را اعلام خواهد کرد که انتظار می رود، تغییری نداشته باشد اما صورتجلسه این نشست مهم است زیرا می تواند تا حدی چشم انداز آتی سیاستگذاری پولی این کشور را مشخص کند. وضعیت رشد اقتصادی آمریکا و نیز آمارهای مرتبط با تورم در اروپا نیز از اخباری است که در هفته جاری قابل توجه بازار خواهد بود.

        نظر

        پردازش ...
        X