اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته از dgcx

بستن
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته از dgcx

    تحلیل بازار بورس طلا و ارز دوبی (DGCX) از رویدادهای هفته جاری:

    تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (5 تا 9 دسامبر 2011) از dgcx


    دوشنبه 5 دسامبر، اخبار اقتصادی چندانی منتشر نخواهد شد تا توجه بازار را به خود جلب کند. اکنون اخبار مربوط به اشتغال ماهانه آمریکا و آمارهای خرده فروشی و تورم که هفته پیش اعلام شدند، سپری شده است. با این حال، تصمیم بانکهای مرکزی برای تعیین نرخ بهره حائز اهمیت خواهد بود خصوصاً در شرایطی که منطقه یورو با چالشهای بزرگی برای حل بحران بدهی ها مواجه است و بخشهای مختلفی از بازارهای مالی جهان، درتلاش برای محدود کردن گسترش این بحران هستند.

    در ایالات متحده، سه شنبه 6 دسامبر، اولین گزارش ماهانه ضریب اطمینان مصرف کننده (شاخص خوشبینی اقتصادی(IBD/TIPP منتشر می شود و روز جمعه نیز گزارش اولیه شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده دانشگاه میشگان/رویتر اعلام خواهد شد. آمارهای ماه نوامبر نشان می دهد که وضعیت ضریب اطمینان مصرف کننده پس از چندین ماه کاهش، خصوصا در فصل تابستان، رو به بهبود است و احتمالا درماه دسامبر نیز این روند ادامه خواهد داشت. قیمت بنزین کاهش یافته و بازار کار و اشتغال نیز به تدریج و آهستگی رو به بهبود است. با این حال، بازارهای مالی همچنان پرنوسان هستند و آینده ی اقتصادی چندان مشخص و مطمئن نیست.

    انتظار می رود، شاخص تولید بخش خدمات (ISM- Non-Manufacturing) ایالات متحده که روز دوشنبه اعلام خواهد شد، روند رشد رو به اطمینان و مشخصی را نمایان کند. برخی از آمارهای منطقه ای در خصوص تولید خدمات به دلیل بهبود شرایط، رو به افزایش بوده است.

    روز جمعه نیز در آمریکا میزان کسری تراز تجاری ماه اکتبر اعلام می شود و اولین آمارهای مرتبط با میزان صادرات در تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه چهارم، مشخص خواهد شد. در سه ماهه سوم، کاهش میزان صادارات، موجب بهبود وضعیت صادرات گردید و از این رو احتمال می رود، میزان صادرات در سه ماهه چهارم نیز مثبت باشد.

    میزان سفارش کارخانجات در ماه اکتبر نیز خبری است که روز دوشنبه منتشر می شود و احتمالاً این میزان با کاهش همراه باشد. میزان سفارش کالاهای بادوام (Durable goods) پیشتر اعلام شد و با کاهش به رقم 0.7% رسید. با توجه به کاهش قیمت نفت، احتمالاً میزان سفارش کالاهای معمولی نیز محدود شود. با این حال، از آنجاییکه انتظار می رود به دلیل سفارش بالای بخش هواپیمایی، گزارش میزان سفارش کالاهای بادوام ماه نوامبر، قابل توجه و مهم باشد، از این رو، اعلام ضعیف میزان تولیدات کارخانجات چندان قابل اعتنا نخواهد بود.
    ویرایش توسط PCM : https://www.traderha.com/member/1-pcm در ساعت 04-11-2012, 05:46 PM

  • #2
    تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (12 تا 16 دسامبر 2011) از dgcx

    در هفته جاری، اخبار اقتصادی متعدد و مهمی در ایالات متحده منتشر خواهد شد که از جمله می توان به آمار خرده فروشی ماهانه، تورم، میزان تولیدات کارخانجات و بیانیه نشست fomc اشاره کرد. در این میان، خبرهای مربوط به میزان خرده فروشی که روز سه شنبه منتشر خواهد شد، اهمیت قابل توجهی دارد. با توجه به سپری شدن روز جمعه سیاه (جشن فردای روز شکرگزای) و انتظار برای افزایش میزان خرید کالاها، انتظار می رود تاثیر محسوسی در آمار خرده فروشی ماه نوامبر دیده شود.

    همچنین پیش بینی می شود، میزان فروش سالانه تا سال مالی منتهی به نوامبر، با افزایش همراه باشد. از سوی دیگر، احتمالاً میزان فروش وسایط نقلیه نیز در ماه گذشته افزایش داشته زیرا با کاهش قیمت بنزین، تقاضا برای خرید بیشتر شده است. از سوی دیگر، با کاهش قیمت انرژی، انتظار می رود میزان تورم نیز کاهش داشته باشد هرچند احتمال افزایش قیمت برخی از اقلام مواد غذایی نیز وجود دارد.

    روز چهارشنبه، آمارهای واردات و صادرات منتشر خواهد شد که انتظار می رود، به دلیل بالا رفتن قیمت نفت، میزان واردات تحت فشار قرار گیرد. بالا رفتن قیمت دلار آمریکا در برابر برخی از ارزها، هزینه های واردات غیرنفتی را بیشتر خواهد کرد.

    روز پنجشنبه، شاخصهای تورم ppi (تورم وارد بر تولید کننده) و روز جمعه، شاخص تورم cpi (تورم سبد کالای مصرف کننده) اعلام خواهد شد که احتمالاً تغییر و افزایش ناچیزی خواهند داشت. بر خلاف افزایش قیمت نفت، قیمت بنزین کاهش داشته و انتظار می رود این عامل، مانع از افزایش قیمتها و تغییر شاخصهای تورم گردد. قیمت مواد غذایی نیز افزایش چندانی نداشته اند با این حال، افزایش قیمت میوه و سبزیجات، احتمالا مانع کاهش شاخص تورم گردند.

    شاخص تولیدات کارخانجات، شاخص تحقیق امپایر و گزارش چشم انداز تجاری فیلادلفیا نیز خبرهایی است که روز پنجشنبه اعلام خواهند شد. پیش بینی می شود، شاخص امپایر و فیلادلفیا افزایش چندانی نداشته باشند و همچنان در راستای آمارهای نه چندان مطلوب ماههای تابستان قرار گیرند.

    نظر


    • #3
      تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (19 تا 23 نوامبر) از dgcx

      هفته جاری نزدیک به زمان تعطیلات کریسمس استY بازارهای اوراق بهادار روز جمعه 23 دسامبر تعطیل می شوند و روز دوشنبه 26 دسامبر نیز در تعطیلات باقی خواهند ماند. نزدیکی به روزهای تعطیلات پایان سال به این معنی است که بازار توجه چندانی به اخبار اقتصادی نخواهد داشت و در این میان و از بین رویدادهای اقتصادی هفته، آمار مربوط به سفارشات کالاهای بادوام و GDP سه ماهه سوم آمریکا اهمیت بیشتری داشته و خبرهای مربوط به شروع ساخت و ساز مسکن و تعداد فروش مسکن موجود نیز تا حدی توجه بازار را به خود جلب خواهد کرد. در آستانه شروع تعطیلات، برخی از اخبارهای اقتصادی زودتر از زمان مقرر شده، منتشر خواهند شد.

      در تقویم برنامه های نشست بانک فدرال آمریکا و مقامات دولتی نیز برنامه ی خاصی تا بعد از تعطیلات سال نوی میلادی دیده نمی شود. آمارهای مربوط به سفارش کالاهای بادوام (ماه نوامبر) روز جمعه منتشر خواهد شد. انتظار می رود، به دلیل بهبود سفارشات بخش حمل و نقل، این مولفه شاهد رشد قابل توجهی باشد. در ماه نوامبر، شرکت بوئینگ سفارشات زیادی را در نمایشگاه هوایی دوبی دریافت کرد و از سوی دیگر، تقاضا برای ماشین آلات موتوری نیز افزایش یافته است. روز پنجشنبه، گارش شاخص رشد اقتصادی (GDP) سه ماهه سوم 2011 منتشر می شود و بازار به انتظار اعلام وضعیت در دوره زمانی ماههای جولای تا سپتامبر خواهد بود. انتظار می رود در پیش بینی برای سه ماهه چهارم نیز شاهد رشد قابل توجهی باشیم. میزان درآمد و هزینه های شخصی ماه نوامبر نیز در روز جمعه منتشر می شود. احتمالاً میزان رشد دستمزدها و حقوق چندان زیاد نباشد و این درحالی است که به نظر می رسد به دلیل تعطیلات، هزینه ها افزایش داشته باشند.

      گزارش نهایی رویتر/دانشگاه میشیگان در خصوص شاخص تمایلات مصرف کننده در ماه دسامبر نیز روز پنجشنبه، یک روز زوتر از زمان معمول، منتشر می شود. درگزارش اولیه، این شاخص عدد 67.7 بود که 3.6 واحد از ماه نوامبر افزایش داشته و اکنون انتظار می رود تغییر چندانی در گزارش نهایی دیده نشود. اما اگر تغییر صورت گیرد، بدان معنی است که مصرف کنندگان، با توجه به کاهش قیمت بنزین و بهبود بازار کار، اعتماد بیشتری به شرایط یافته اند.

      گزارش متقاضیان بیمه بیکاری در هفته منتهی به 17 دسامبر نیز روز پنجشنبه منتشر می شود و انتظار می رود همگام با آمارهای مثبت اشتغال رو به کاهش باشد. در دوره ماهانه نیز اگر این تعداد کاهش یابد، می توان امیدوار بود که کاهش نرخ بیکاری به رقم 8.6% در ماه نوامبر، آمار صحیحی بوده و این روند در ماه نوامبر نیز ادامه خواهد یافت.

      شاخصهای پیشروی اقتصادی در ماه نوامبر گزارشی است که Conference Board منتشر می کند، و برای این دوره، انتظار می رود به دلیل پایین بودن تعداد متقاضیان بیمه بیکاری، روند مثبتی را نشان دهند. همچنین، بهبود مولفه های نرخ بهره، ضریب اطمینان مصرف کننده و هزینه ها، از جمله دلایلی برای رشد شاخصهای پیشروی اقتصادی است.
      روز سه شنبه، BLS گزارش منطقه ای و ایالتی از بیکاری در ماه نوامبر را منتشر می کند و احتمالاً این میزان نسبت به گزارش ملی تغییر چندانی نداشته باشد.

      نظر


      • #4
        متاسفانه منابع مفید و کاربردی در زمینه تحلیل بنیادی ، خیلی کم هستند.اصلا میشه بگم که منبع جامع و با ارزشی من نتونستم پیدا کنم.
        از تیم مدیریت خواهشمندم در این زمینه در صورت امکان اقدامی برای در دسترس گذاشتن منابع مفید تحلیل بنیادی انجام بدهند.

        نظر


        • #5
          تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (09 تا 13 ژانویه 2012) از dgcx

          این هفته، اخبار چندانی در تقویم اقتصادی ایالات متحده دیده نمی شود با این حال، میزان خرده فروشی و گزارش اقتصادی بانک فدرال (موسوم به کتاب بژ) از اهیمت خاصی برخوردار است. برخی از اعضای بانک فدرال سخنرانی خواهند داشت و از آنجاییکه این سخنرانی ها، اولین اظهار نظر اعضای بانک فدرال پس از انتشار صورتجلسه fomc است، برای بازار جالب توجه است.

          گزارش میزان خرده فروشی آمریکا در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد و با توجه به میزان هزینه های مصرف کننده در سه ماهه چهارم، انتظار می رود شاهد افزایش میزان خرده فروشی باشیم خصوصاً که در روزهای پایانی سال، میزان فروش طبیعاً افزایش داشته است. فروش وسایط نقلیه موتوری در ماه دسامبر بهتر از حد انتظار اعلام شد و طبق پیش بینی ها، میزان خرده فروشی در سایر موارد نیز نسبتاً رشد قابل توجهی داشته است. به طور کلی، میزان فروش در روزهای پایانی سال و فصل حراج بسیار خوب بوده اما از آنجاییکه این فروش با تخفیفهای زیادی همراه بود، این احتمال وجود دارد که افزایش این شاخص، تاثیر چندانی در تقویت دلار نداشته باشد. از سوی دیگر، کاهش قیمت بنزین، موجب کاهش قیمت کلی فروش در بخش جایگاههای توزیع داشته است.


          میزان کسری تراز تجاری آمریکا، در روز جمعه اعلام خواهد شد و احتمالاً این میزان در محدوده ماههای اخیر باقی بماند. با این حال، با توجه به فصل تعطیلات، احتمال افزایش واردات وجود دارد و البته احتمال کاهش میزان صادرات به دلیل کاهش رشد اقتصادی در برخی از مناطق نیز هست. افزایش قیمت دلار در ماه دسامبر، تاثیر چندانی بر این آمار نخواهد داشت.
          شاخص تورم واردات که گزارش آن هم در روز جمعه منتشر می شود، احتمالاً با افزایش همراه باشد. قیمت محصولات پتروشیمی به دلار بوده و در ماههای اخیر نیز شاهد افزایش نسبی قیمت نفت خام بوده ایم و به نظر می رسد که این وضعیت در شاخص لحاظ شود. از سوی دیگر، شاخص تورم صادرات احتمالاً با کاهش همراه باشد زیرا قیمت محصولات و مولفه های کشاوری در دسامبر کاهش داشته است.
          یکی دیگر از گزارشهای مهم روز جمعه، شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده دانشگاه میشیگان/ رویترز است. آمارهای هفتگی از افزایش نسبی اطمینان مصرف کننده در ابتدای سال جاری خبر می دهند. بهبود آمارهای اشتغال نیز از دیگر دلایل رشد ضریب اطمینان مصرف کننده خواهد بود.

          روز پنجشنبه، آمار درخواست بیمه بیکاری اعلام می شود که احتمالاً همراستا با روند کنونی ادامه یابد و زیر 400000 و حتی اندکی پایین تر از آن قرار گیرد. تعداد مدعیان بیکاری از نیمه سال 2008 تا کنون در این سطوح نبوده است.

          آمارهای ذخایر تجاری که روز پنجشبه اعلام می شود احتمال مشخص کند که میزان ذخایر کارخانجات 0.5% افزایش داشته است. هم اکنون میزان ذخایر بخش ساخت و ساز در سه ماهه چهارم مثبتی را نشان می دهد.

          گزارش اقتصادی بانک فدرال (موسوم به کتاب بژ)، وضعیت اقتصادی 12 بخش بانک فدرال را برای شش هفته از اواخبر نوامبر تا اوایل سال 2012 مشخص خواهد کرد و گزارش آن روز چهارشنبه منتشر می شود. پیش بینی می شود در این گزارش رشد اقتصادی وضعیت متعادلی را نشان دهد.

          در هفته جاری، بانک های مرکزی انگلیس و اروپا در روز پنجشنبه تشکیل جلسه خواهند داد و سیاستهای پولی خود را اعلام می کنند. همچنین، برخی از سیاستگذاران پولی بانک فدرال نیز سخنرانی خواهند داشت. در این میان، سخنرانی ایستر جورج، رئیس جدید بانک فدرال کانزاس سیتی در روز سه شنبه قابل توجه خواهد بود.

          ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 01-11-2012, 12:45 PM

          نظر


          • #6
            تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (16 تا 20 ژانویه 2012) از dgcx

            روز 16 ژانویه به مناسبت تولد مارتین لوترکینگ، بازارهای آمریکا و ادارات فدرال در تعطیلات باقی خواهند ماند و از این رو، اخبار اقتصادی خاصی منتشر نمی شود. گزارشهای متعددی از وضعیت درآمد شرکتها نیز منتشر خواهد می شود. خرده فروشان به ارایه تخفیفات آخر زمستان می پردازند و به تدریج اجناس بهاری را عرضه خواهند کرد، با این حال، آمارهای مربوط به خرده فروشی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه منتشر خواهند شد.

            به جز روزهای اول هفته که حجم اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اخبار جدیدی در خصوص تورم، تولید و بخش مسکن منتشر خواهد شد که مورد توجه بازار و معامله گران است. در روز چهارشنبه شاخص تورم تولید کننده و روز پنجشنبه، شاخص تورم سبد کالای مصرف کننده اعلام می شود. اظهارات اخیر مقامات بانک فدرال به این موضوع اشاره دارد که اخیرا، دغدغه مقامات بانک فدرال معطوف به کاهش قیمت ها است برای مثال، قیمت شکر، از کامادتی ها، در ماههای تابستان کاهش داشته است. آمارهای تورم در ماه دسامبر احتمالا نشان دهنده کاهش قیمتها در برخی از مولفه های کلیدی از جمله وسایط نقلیه باشد. با این حال، از آنجاییکه قیمت نفت خام در طی ماههای اخیر با افزایش نسبی همراه بوده است، انتظار می رود در بخشهای مربوط به بنزین و نفت گرمایشی برای ماه دسامبر شاهد فشار افزایشی باشیم.

            شاخص تحقیق امپایر روز چهارشنبه و چشم انداز تجاری بانک فدرال فیلادفیا روز پنجشنبه خواهد بود که وضعیت بخش کارخانجات را در ماه ژانویه مشخص خواهد کرد. شاخص کلی فعالیتها در هر دو گزارش احتمال بیانگر رشد، البته با سرعت کم، در ماههای آتی خواهد بود. هرگونه افزایش در این شاخصها نشانه ای از بهبود رشد کلی اقتصادی تلقی خواهد شد.

            شاخص تولید بخش صنعتی و ظرفیت بهره وری، روز چهارشنبه اعلام می شود که احتمالاً با افزایش همراه باشد. افزایش بهای نفت احتمالا موجب بهبود در برخی از مولفه های صنعتی خواهد شد. در همین روز، آمارهای tics نیز اعلام خواهد شد که با توجه به دوره زمانی که مصادف با وضعیت بحران اعتباری در اروپا بوده، احتمالا نشان دهنده افزایش حجم سرمایه گذاری به ایالات متحده و خرید اوراق قرضه این کشور باشد.

            نظر


            • #7
              تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (30 ژانویه تا 03 فوریه 2012) از dgcx

              در هفته جاری، اخبار و رویدادهای اقتصادی متعددی منتشر می شود اما تنها برخی از آنها مورد توجه بازار خواهد بود و مهمترین خبر نیز، اعلام آمارهای اشتغال ایالات متحده است که روز جمعه اعلام می شود.

              در روز جمعه، علاوه بر آمارهای اشتغال ماه ژانویه، آمار تجدید نظر دوره سالانه نیز اعلام خواهد شد. انتظار می رود در این تجدید نظر، آمارهای سال 2011 اندکی تغییر کند اما عمده توجه بازار به پیش بینی ها در خصوص وضعیت اشتغال در سال 2012 معطوف خواهد بود که آیا روند بهبود تولید اشتغال در بخش خصوصی ادامه دارد یا نه. تحلیلگران پیش بینی می کنند تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه ژانویه، با کاهش از رقم ماه گذشته (200 هزار) به 148 هزار فرصت شغلی برسد و نرخ بیکاری نیز بدون تغییر همان رقم 8.6% باقی بماند.

              روز چهارشنبه، آمارهای اشتغال بخش خصوصی (ADP) در ماه ژانویه، منتشر می شود که می تواند تا حد زیادی وضعیت کلی اشتغال را مشخص کند. در طی دو ماه گذشته، شاهد کاهش قابل توجه این آمار بوده ایم اما همراستا با رشد کلی اشتغال در بخش خصوصی بوده و حداقل می تواند نمایی از انتظارات بازار را برای بازار اشتغال معیّن کند.

              گزارش چلنجر در خصوص وضعیت اشتغال نیز که روز پنجشنبه اعلام می شود، احتمالاً نشان دهد که روند کاهش اشتغال افزیش قابل توجهی داشته است. وضعیت بخش صنعت نیز احتمالاً تغییر مثبت قابل توجهی نداشته باشد و حتی ممکن است در مولفه های اشتغال بخش صنعت، شاهد افت محسوس نیروی کار در سه ماهه آخر 2011 بوده باشیم.
              تعداد متقاضیان بیمه بیکاری (مدعیان بیکاری) در هفته منتهی به 21 ژانویه، روز پنجشنبه اعلام خواهد شد و طبق پیش بینی ها، تغییر خاصی نداشته باشد. بیشتر نوساناتی که پیشتر در این خصوص شاهد بودیم عمدتاً مربوط به تغییرات فصلی بوده است.

              شاخص تولید (ISM Manufacturing Index) ماه ژانویه، در روز چهارشنبه اعلام می شود و انتظار می رود شاهد رشد نسبی آن در مولفه های مدیران خرید و Fed District Banks باشیم. بخش کارخانجات پس از افولی که در سه ماهه تابستان 2011 داشت، به تدریج روندی رو به رشد را تجربه کرده است.

              پیش از اعلام گزارش ISM، بانک فدرال دالاس، گزارش چشم انداز وضعیت تولید تگزاس را در روز دوشنبه منتشر می کند و همچنین گزارش مدیران خرید بخش تجاری شیکاگو نیز روز سه شنبه اعلام می شود. آمارهایی که از بانکهای فدرال نیویورک، فیلالفیا و ریچموند منتشر شده، وضعیت مثبتی از رشد تولید کارخانجات را نشان می دهد و این وضعیت برای بانک فدرال دالاس نیز مشهود است. شاخص مدیران خرید شیکاگو، دو سال است که رشد قابل توجهی دارد که شامل وضعیت بخش تولیدی و خدماتی است.

              گزارش بانک فدرال دالاس از چشم انداز وضعیت بخش خدمات تگزاس، روز سه شنبه منتشر می شود. پیشتر، گزارش بانک فدرال ریچموند رشد آرام و آهسته ای را در بخش خدمات مشخص کرده بود که با این حال، باز هم رو به رشد بوده است. از این رو، احتمال می رود گزارش بانک فدرال دالاس نیز به همین گونه باشد. در این صورت، هنگامی که گزارش میزان تولید بخش خدمات (ISM Non Manufacturing) در روز جمعه منتشر شود، انتظار می رود شاهد رشد نسبی آن باشیم.

              گزارش دیگری که روز جمعه این هفته منتشر می شود، میزان سفارش کارخانجات در ماه دسامبر است که احتمالاً متاثر از رشد قوی 3.0% سفارش کالاهای بادوام که روز 26 ژانویه اعلام شد، قرار گیرد. پیش بینی می شود، افزایش بهای نفت، بر میزان سفارش کالاهای معمولی تاثیر گذاشته باشد و در مجموع، گزارش پایانی سال برای این دو احتمالاً رشد مناسبی داشته باشد. مولفه های مربوط به کالاهای بادوام احتمالاً به دلیل افزایش سفارشات غیردفاعی بخش هواپیماسازی افزایش یابد و سایر مولفه ها نیز افزایش داشته باشند.



              ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 01-29-2012, 03:47 PM

              نظر


              • #8
                تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (06 تا 10 فوریه 2012) از dgcx

                در هفته ی جاری، تصمیمات بانکهای مرکزی بزرگ جهان از جمله خبرهای مهم است. بانک مرکزی اروپا، بانک مرکز انگلیس و بانک مرکزی استرالیا تشکیل جلسه می دهند و در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی تصمیم گیری خواهند کرد.

                وضعیت کلی نرخ بهره بانکی جهانی تقریباً از دو هفته پیش رقم خورده است: هنگامی که بن برنانکه، رئیس بانک فدرال ایالات متحده، از تصمیم این بانک برای تثبیت و عدم تغییر نرخ بهره پایین فعلی تا اواخر سال 2014 خبر داد. از سوی دیگر، محدود بودن هزینه های مصرف کننده و همچنین عدم ارایه تسهیلات از سوی بانکها به این معنی است که تاکید بانکهای مرکزی به ارایه تسهیلات و شرایط آسان اعتباری خواهد بود.

                نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) روز پنج شنبه برگزار می شود درحالیکه برخی از گمانه ها کاهش میزان نرخ بهره بانکی از رقم فعلی 1.0% به 0.75% را مطرح می کنند، اما انتظار می رود این کاهش تا ماه مارس محقق نشود. از ماه دسامبر و هنگامی که بانک مرکزی اروپا اقدام به تزریق نقدینگی به بازار نمود، اسپرد اوراق قرضه کاهش یافت و از فشارهای موجود ناشی از کمبود نقدینگی هم کاسته شد، از این رو، انتظار می رود، در نشست این هفته بانک مرکزی، تغییری در میزان نرخ بهره صورت نگیرد.

                بانک مرکزی انگلیس (BoE) نیز روز پنجشنبه تصمیم خود در خصوص میزان نرخ بهره و سیاستهای پولی را اعلام می کند. پیش بینی می شود، سیاستهای انبساطی ادامه یافته و بانک مرکزی اقدام با خرید اوراق قرضه اقدام به تزریق 50 میلیارد پوند کند.

                نشست بانک مرکزی استرالیا (RBA) روز سه شنبه صورت خواهد گرفت و این احتمال وجود دارد که میزان نرخ بهره با 0.25% کاهش همراه باشد. از آنجاییکه بانک مرکزی استرالیا، پیشتاز تغییر در نرخ بهره جهانی در میان سایر بانکهای مرکزی و افزایش آن بوده است، تصمیم اخیر آن می تواند بسیار مهم و قابل توجه باشد.

                در سایر خبرهای مهم هفته، روز پنج شنبه، شاخص تورم مصرف کننده چین برای ماه دسامبر اعلام خواهد شد که انتظار می رود با کاهش از 4.1% به 4% تغییر کند. این کاهش می تواند خبر خوبی برای بانک مرکزی چین باشد تا بتواند سیاستهای پولی خود را تعدیل و از رشد اقتصادی حمایت کند.



                ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 02-06-2012, 11:44 AM

                نظر


                • #9
                  تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (13 تا 17 فوریه 2012) از dgcx

                  در هفته جاری، عمده توجه بازار به وضعیت یونان معطوف خواهد بود. نخست وزیر یونان سرانجام توانسته موافقت کابینه خود برای اعمال برنامه های ریاضتی و کاهش بیشتر بودجه را که از شروط دریافت کمک مالی اتحادیه اروپا بوده، بدست آورد و اکنون می باید این لایحه در پارلمان کشور نیز به تصویب برسد. این شرایط بر وضعیت یورو به عنوان ارز واحد اروپایی تاثیر گذار خواهد بود و با توجه به تاثیرات منفی بحران کنونی بر کشورهایی نظیر ایتالیا و اسپانیا، حتی می تواند سرنوشت مبهم و تاریکی را برای آینده یورو رقم زند.

                  اکنون برخی از کارشناسان می گویند که موضوع یونان اصلا مشکل بزرگی برای اروپا نیست و حتی اگر آنها موافق دریافت کمک های مالی نباشند به راحتی از اتحادیه پولی جدا خواهند شد و این مساله، اصل اتحاد پولی را برهم نخواهد زد. مساله اصلی آن است که به رغم انتشار آمارهای مثبت اقتصادی از ابتدای سال 2012، هنوز نشانه های واقعی و مثبتی برای خروج از وضعیت بحران اعتباری طی دو سال گذشته دیده نشده است. بدین جهت، بازار کاملاً بی صبر و طاقت است و منتظر است تا نشانه هایی از بازگشت به وضعیت طبیعی را مشاهده کند و از این رو، باید گفت شرایط بحران کماکان پابرجاست.

                  تصویت لایحه اقدمات ریاضتی در یونان و سپس ارایه بسته دوم کمک های مالی اتحادیه اروپا به این کشور، می تواند خبر خوبی برای یورو باشد و موجب کاهش اسپرد اوراق قرضه کشورهای منطقه گردد. همچنین می تواند موجب تقویت بازارهای نفت، طلا و نقره گردد که طی هفته های گذشته در وضعیت منفعل قرار گرفته بودند.

                  در رویدادهای این هفته، شاخص رشد اقتصادی (GDP) ژاپن اعلام خواهد شد که انتظار می رود با کاهش به 0.3%- تغییر کند. در ایالات متحده، رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و قرار است اوباما سخنرانی انتخاباتی کند که انتظار می رود موضع گیری هایی نیز در خصوص وضعیت اقتصادی داشته باشد.

                  بانک مرکزی ژاپن، برای تعیین نرخ بهره، تشکیل جلسه می دهد و به احتمال زیاد تغییری در میزان فعلی اعمال نکند. در انگلیس، آمارهای تورم اعلام می شود و همچنین گزارش تورم بانک مرکزی انگلیس نیز منتشر خواهد شد. خبر مهم دیگر هفته، انتشار صورتجلسه نشست FOMC و تصمیمات بانک فدرال در خصوص QE3 است که مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت و در آلمان، گزارش تولید ناخالص داخلی احتمال با افزایش همراه باشد. در مجموع انتظار می رود، آمارهای اقتصادی اروپا مثبت اعلام شوند و چشم انداز وضعیت کلی نسبتاً بهبود یابد.


                  نظر


                  • #10
                    تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (27 فوریه تا 02 مارس 2012) از dgcx

                    هفته گذشته یکی از بهترین هفته های خبری برای بازار کالاها، سهام ، اوراق قرضه و تا حدی ارزها بود. قیمت نفت به دلایل ژئوپلوتیکی به ناگهان صعود کرد، آمارهای اقتصادی مثبتی اعلام شد و فرصتهایی متعددی برای انجام معاملات لحظه ای فراهم آمد. تنشهای اخیر غرب و ایران بر سر مساله برنامه هسته ای و تصمیم ایران برای توقف فروش نفت به برخی از کشورهایی اروپایی، از جمله دلایل افزایش نوسانات قیمت نفت بوده است و نگرانی از وضعیت اقتصاد جهانی نیز تمایل سرمایه گذاران به طلا را بیشتر کرد و در نتیجه قیمت این فلز گرانبها نیز افزایش یافت.

                    از سوی دیگر، در ایالات متحده به دلیل اعلام آمارهای مثبت اقتصادی، تقاضا برای خرید سهام افزایش یافت و در نتیجه بازارهای سهام آمریکا هفته را در بالاترین سطح افزایش که از ژوئن 2008 تا کنون بی سابقه بوده است، به پایان رساندند. بازار اوراق قرضه آمریکا نیز به دلیل حضور بانک فدرال برای خرید اوراق قرضه، رونق خاصی یافت و سرانجام آنکه، در اروپا، بسته کمک مالی به یونان به تصویب رسید و در نتیجه، ارزهای اروپایی در مقابل دلار تقویت شدند. در آسیا، ین ژاپن ناگزیر به ادامه سقوط در برابر ارزهای همتای خود شده است زیرا بانک مرکزی کماکان ژاپن سیاست تزریق نقدینگی را برای جلوگیری از افزایش قیمت ین دنبال می کند.

                    در هفته جاری نیز رویدادهای اقتصادی قابل توجهی منتشر خواهند شد؛ گروه بیست (G20) در نشست مکزیک، وضعیت کمک های اقتصادی اروپا را بررسی و نسبت به آن اعلام موضع خواهد کرد و ممکن است در خصوص افزایش بودجه کمک های اضطراری صندوق بین المللی پول (IMF) نیز تصمیماتی اتخاذ شود. آمارهای تورم در اروپا و آمریکا منشر خواهند شد.

                    روز 28 فوریه، گزارش بانک مرکزی اروپا منتشر می شود که احتمال نشان دهد بانکهای اروپایی همچنان نیازمند نقدینگی بوده و موسسات مالی نیز خواستار جلب نقدینگی در حود 450 میلیارد یورو هستند. برای تامین این میزان نقدینگی، فروش اوراق قرضه خارجی راهکار احتمالی است که در نتیجه موجب کاهش نرخ بازدهی شده و به بانکها اجازه می دهد تا ترازنامه های خود را تنظیم کنند. نتیجه ی این امر، تقویت یورو را به همراه خواهد داشت.



                    نظر


                    • #11
                      تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (05 تا 09 مارس 2012) از dgcx


                      [ توجه مهم: لطفا برای خواندن آخرین و به روز ترین تحلیل به آخرین پست این صفحه (در پایین) مراجعه کنید. ]

                      هفته گذشته، با کاهش تقاضای فیزیکی برای خرید، قیمت طلا که طی ماههای اخیر روندی رو به صعود داشت به شدت سقوط کرد. یکی دیگر از دلایل افت قیمت طلا این بود که بن برنانکه، رئیس بانک فدرال ایالات متحده در اظهارات خود به احتمال حذف برنامه انبساط کمی 3 (
                      OE3) اشاره نموده بود. خریداران طلا معمولاً طالب پایین بودن بازدهی اوراق قرضه دولتی آمریکا و تضعیف دلار هستند. اکنون، چشم انداز استمرار وضعیت نرخ بهره پایین و احتمال عدم خرید اوراق قرضه بیشتر از سوی بانک فدرال، موجب تعدیل بازار اوراق قرضه و تقویت دلار آمریکا شده است.

                      سران اروپا در بروکسل معاهده ی رشد اقتصادی و کنترل کسری بودجه را امضاء کردند. رئیس جمهور فرانسه پس از آخرین نشست سران، در خصوص شرایط جاری گفت " هنوز از وضعیت بحران اقتصادی خارج نشده ایم اما در حال سپری کردن این دوران هستیم". هنوز موضوع قانع کردن بخش خصوصی برای تن دادن به جابجایی 70% از طلبهای خود که به صورت اوراق قرضه از دولت یونان در اختیار دارند با اوراق قرضه جدید، حل و فصل نشده است. با این حال خبر دیگری که در همین رابطه از یونان منتشر شده حاکی از آن است که در این جابجایی، سواپ ورشکستگی اعتباری (CDS) یا به عبارتی، تضمین در مقابل ریسک ناشی از ورشکستگی یا عدم توانایی پرداخت این اوراق، کماکان به قوّت خود باقی است. این مساله تاثیر مهمی بر تغییر تمایلات سرمایه گذاران برای خروج از بازارهای کم ریسک و کم سود از جمله اوراق قرضه و طلا داشته است.

                      وزیران دارایی اروپا در روز 9 مارس برای تعیین وضعیت تغییر و جابجایی اوراق قرضه تشکیل جلسه خواهد داد. ناکامی در رسیدن به یک توافق همه جانبه، می تواند ضررهای بزرگی را به بانکهای اروپایی تحمیل کند. یکی از مسایل مهم در پیش روی اقتصاد جهانی وضعیت رشد است که به نظر می رسد، با تحمیل اقدامات ریاضتی نیز چندان موفقیت آمیز نبوده است. اسپانیا به طور مستقل هدف کسری بودجه خود را از 4.4% از رشد ناخالص داخلی به 5.8% افزایش داده و صراحتاً اعلام نموده که این تصمیم بدون مشورت با مقامات اروپایی اتخاذ شده است.

                      در هفته جاری، بانک مرکزی استرالیا، نرخ بهره بانکی جدید خود را اعلام خواهد کرد که انتظار می رود، این میزان بدون تغییر باقی مانده و همچنان سیاستهای انبساطی بانک مرکزی استرالیا ادامه یابد. در نیوزیلند نیز سیاستگذاران پولی برای تعیین نرخ بهره بهره تشکیل جلسه می دهند و انتظار می رود نرخ بهره فعلی 2.25% تغییری نکند. بانکهای مرکزی اروپا و انگلیس نیز در روز پنجشنبه تشکیل جلسه می دهند و برای آنها نیز انتظار می رود تغییری در نرخ بهره صورت نگیرد. پیش بینی می شود به دلیل افزایش مزایده های اوراق قرضه از سوی ECB، نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در تمامی طول سال جاری همچنان رقم 1% باقی بماند.

                      خبر مهم و قابل توجه این هفته، اعلام آمارهای اشتغال ایالات متحده (Non-Farm Payrolls) است و پیش بینی می شود، در ماه گذشته- فوریه- تعداد 207000 فرصت شغلی جدید در این کشور ایجاد شده باشد.

                      ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 04-24-2012, 11:22 AM

                      نظر


                      • #12
                        تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (12 تا 16 مارس 2012) از dgcx

                        این هفته شاهد انتشار خبرهای قابل خواهیم بود. در حال حاضر، جابجایی اوراق قرضه یونان تقریباً به میزان 95.7% مورد توافق بستانکاران بخش خصوصی قرار گرفته و از این رو، به نظر می رسد این مرحله با موفقیت رو به اتمام است. بدین ترتیب، اکنون وضعیت بحران اعتباری و نیز شرایط نامطمئن یورو چندان در معرض توجه اصلی بازار نیستند. با این حال، هنوز هم مسائل مختلف و مهمی در اروپا وجود دارد که می تواند بازار را تحت توجه خود قرار دهد. استفاده از اقدامات تجمیعی، هزینه ای در حدود 3 میلیارد دلار از بازپرداخت بیمه ای را در بر خواهد داشت و اکنون این سوال وجود دارد که این پول از کجا تامین خواهد شد؟ بودجه صندوق های بازنشستگی و ذخایر بانکهای اروپایی رو به کاهش است و ترازنامه های مالی هماهنگ نیستند.


                        بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره بانکی را هفته گذشته بدون تغییر تثبیت کرد اما هدف ترم را به 2.3% تغییر داد. ترکیب شرایط اقدامات ریاضتی، افزایش قیمت کامادتی ها (خصوصاً نفت)، محدودیت های موجود در زمینه وضعیت اعتباری برای بانکها و بخش خصوصی، تاثیر زیادی بر وضعیت اقتصادی گذاشته و از این رو، شرایط کشورهای اروپایی را دچار مشکل کرده است. آلمان، به عنوان بزرگترین اقتصاد منطقه اروپا، رشد اقتصادی سریعتری نسبت به سایر اقتصادهای دیگر دارد و از این رو، وضعیت تورم در این کشور تحت کنترل است. آقای دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا، بر این باور است که افزایش نقدینگی و ایجاد تسهیلات لازم برای بانکها، تثبیت شرایط اقتصادی و ایجاد اطمینان در بازارهای اروپایی، می تواند زمینه ساز رشد اقتصادی و جلب سرمایه های بیشتر شود. حتی اگر، همه ی این عوامل نیز فراهم گردد، باز هم بازار به همه پرسی در خصوص بسته های کمک مالی واکنش نشان خواهد داد و ناکامی در تایید آن، می تواند مانع از تصویب هرگونه کمک مالی دیگر شود.


                        آمارهای اشتغال ایالات متحده که روز جمعه اعلام شد، بسیار قوی بود و روند مثبت رشد اقتصادی ای این کشور را نمایان ساخت. همچنین، تجدید نظر این آمار برای دور گذشته نیز به این معنی است که در مجموع 300000 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است. با این حال، نرخ بیکاری 8.3% بوده که اگر تغییر کند، می تواند در نتایج انتخابات ریاست جمهوری تاثیرگذار باشد. این احتمال وجود دارد که نرخ بیکاری طی ماههای آینده به زیر 8% کاهش یابد که در نتیجه، شانس دموکراتها در انتخابات را بیشتر خواهد کرد. سیاست اخذ مالیتهای بیشتر از ثروتمندان و ارایه خدمات رفاهی بیشتر به اقشار ضعیف که اوباما آن را دنبال می کند، نیز تاثیرگذار خواهد بود. اما اگر نرخ بیکاری تغییر نکند، چشم انداز برنامه های ریاضت اقتصادی و عدم توازن بودجه، از جمله مواردی است که جمهوریخواهان می توانند با استناد به آن، رای دهندگان را به سوی خود جلب کنند. پس از اعلام آمارهای اشتغال آمریکا، بازارهای سهام تضعیف شدند و در ادامه، در وضعیت خنثی قرار گرفتند و در مقابل، بازارهای اوراق قرضه تقویت شدند.

                        در هفته ی جاری، نشست وزیران دارایی اروپا در روزهای اول هفته، از جمله خبرهای قابل توجه است. روز سه شنبه، بانک مرکزی ژاپن برای تعیین نرخ بهره تشکیل جلسه خواهد داد. آمارهای خرده فروشی ایالات متحده و صورتجلسه FOMC، نیز سه شنبه اعلام می شوند. احتمال آنکه بانک فدرال برنامه های انبساط کمّی (QE) جدیدی را در سال 2012 اجرا کند، بسیار کم است. روز پنجشنبه، بانک مرکزی سوئیس، نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد که انتظار می رود، تغییری نداشته باشد با این حال، بانک مرکزی سوئیس سیاست پایین نگاه داشتن قیمت EURCHF در زیر نرخ 1.2000 را به خوبی دنبال می کند. روز جمعه، آمارهای تورم ایالات متحده منتشر می شود که انتظار می رود نسبت به رقم پیشین (2.1%) افزایش داشته باشد و به 2.2% برسد. تثبیت تورم سال جاری مهمترین نگرانی اقتصاد آمریکا است زیرا موجب عدم تغییر نرخ بهره و در نتیجه، استمرار رشد اقتصادی خواهد شد زیرا افزایش تورم، می تواند خبر بدی برای بازارهای اوراق قرضه باشد.


                        ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 03-12-2012, 02:38 PM

                        نظر


                        • #13
                          تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (19 تا 23 مارس 2012) از dgcx

                          به رغم آنکه شاخص تورم مصرف کننده در ایالات متحده که به بالاترین میزان خود طی ده ماه گذشته رسید، این عامل نتوانست موجب افزایش مجدد بازده اوراق قرضه خزانه داری (Treasure yield) شود. با این حال، آمارهای قوی بخش اشتغال و نشانه های متعددی که از رشد اقتصادی ایالات متحده وجود دارد و نیز نگرانی هایی که از افزایش قیمت انرژی وجود دارد، میزان بازدهی اوراق قرضه ده ساله آمریکا را هفته گذشته به بالاترین رقم شش سا ل گذشته رساند. تمامی بازارها نسبت به تورم، واکنش نشان می دهند و منحنی نرخ بهره، احتمال افزایش 25 واحدی به نرخ بهره بانک فدرال را در سه ماهه سوم سال 2013 را پیش بینی می کنند، در حالی که بسیاری از پیش بینی ها، این تغییر را تا اواخر سه ماهه چهارم 2014 زودتر نمی دانند.

                          چشم انداز اجرای دور تازه ای از سیاستهای انبساطی در اقتصاد ایالات متحده نیز کمرنگ شده است. چیزی که از اقتصاد ایالات متحده انتظار می رود، رشد اقتصادی است و نه تورم و بدترین شرایط آن است که این دو باهم ترکیب شوند. از آنجاییکه بازده اوراق قرضه در منحنی بازده اوراق قرضه آمریکا هنوز چندان فاصله ای از پایین ترین میزان خود ندارد، شوک های تورمی می تواند موجب افزایش این بازده گردد. سال گذشته، تاثیر این شوک ها را در بازار اوراق قرضه، و نه بازارهای سهام، شاهد بودیم. تا کنون مقامهای دولتی در خصوص رشد تورم واکنش خاصی نشان نداده اند و بانک فدرال بر این باور است که افزایش اخیر قیمتها در حوزه انرژی موقتی است و در مجموع، تورم کنترل شده و پایین باقی خواهد ماند.

                          در اوخر هفته گذشته، بازارهای اوراق قرضه در روندی خنثی حرکت کردند و از آنجاییکه آمارهای تورم مصرف کننده مطابق پیش بینی ها نبود، دلار تضیف شد. بازار ارز هنوز هم بسیار شکننده است و چنانکه بسیاری از تحلیلگران پیش می کنند که حرکت دلار در یک مسیر ادامه یابد، تجربه نشان داده که انتشار خبرهای مثبت، می تواند به شروع حرکتی نزولی بیانجامد.

                          در هفته ای که گذشت، موضوع بدهیهای یونان چندان در صدر اخبار نبود اما خبرهایی حاکی از آن منتشر شد که ممکن است بسته کمک مالی اروپا از رقم فعلی 500 میلیارد یورو به 700 میلیارد افزایش یابد. این موضوع می تواند به کمتر شدن اسپرد بازده اوراق قرضه کشورهای بحران زده با اوراق قرضه کشورهایی که از ثبات اقتصادی بالایی برخوردار هستند، گردد. تقویت رشد اقتصادی ایالات متحده، در بازارهای انرژی و نوسانات زوج ارزی دلار/ین نمود پیدا می کند. با توجه به شروع فصل بهار که در آن رانندگی محبوبیت بیشتری در ایالات متحده می یابد، تمایل مصرف کنندگان امریکایی به خرید اتومبیل و به تبع آن مصرف انرژی بیشتر شده و این درحالی است که آمارهای مثبت اشتغال نیز این تمایل را تایید می کند. از سوی دیگر، افزایش اختلاف بازده بین آمریکا و ژاپن، موید تقویت دلار/ین خواهد بود.

                          در هفته جدید، عمده توجه بازار به شاخص تورم مصرف کننده آلمان در روز سه شنبه، انتشار صورتجلسه بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه و آمارهای بخش مسکن ایالات متحده خواهد بود.

                          نظر


                          • #14
                            تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (26 تا 30 مارس 2012) از dgcx

                            برای مدتها، تعیین عوامل اصلی محرّک و محدودیتهایی که تمایلات اصلی بازار را در بر می گرفتند، امری قابل تشخص بود، اما در حال حاضر، شرایط تغییر کرده و تشخیص این محدودیتها و مرزها کار ساده ای نیست؛ برای مثال، چشم انداز اقتصاد ایالات متحده، و خصوصا وضعیت نرخ بهره بانک فدرال، چنین وضعیتی دارد.

                            در هفته*ی گذشته، رئیس بانک فدرال در سخنانی محافظه کارانه، اظهار داشت، برای رشد و احیای اقتصاد کشور، می باید هزینه های خانوار افزایش یابد، امری که به نظر، دغدغه و نگرانی وی محسوب می شد و در عین حال، از تمایل وی به تثبیت شراط فعلی نرخ بهره خبر می دهد. برنانکه، در خصوص بحران اروپا نیز خواستار افزایش محرکهای اقتصادی، خصوصاً در بخش بانکی شد و ازسوی دیگر، معتقد بود که برای تحریک رشد اقتصادی و ایجاد رقابت، توازان خارجی می باید کاهش یابد. در همین حال، جیمز بالرد، رئیس بانک فدرال سنت لوئیس، در کنفرانس سرمایه گذاری آسیا اظهار داشت، اقتصاد ایالات متحده به نقطه حساسی رسیده است. وی به ریسک افزایش تورم و مشکلات ناشی از مدیریت افزایش قیمتها اشاره نمود که هرچند نشانه هایی از رشد اقتصادی را به همراه دارد و آمارهای اخیر نیز آنرا تایید می کند، اما این دغدغه هایی را برای کنترل آن ایجاد خواهد کرد. اشاره وی، به وضعیت نرخ بهره بانک فدرال است که انتظار می رود بین سه ماهه سوم یا چهارم سال 2013 افزایش یابد و این درحالی است که برنانکه، این افزایش را برای سال 2014 پیش بینی می کند.

                            در هفته گذشته، بازارهای سهام جهانی ضعیف ترین عملکرد هفتگی را از ابتدای سال جاری (2012) ثبت کردند. با این حال، از آنجاییکه این اولین باری است که از ابتدای سال جاری بسیاری از بازارهای سهام با افت قیمت مواجه شده اند، این خبر چندان نگران کننده نبود است. تاریخ نشان می دهد، وضعیت ریسک تورم و بهبود رشد اقتصادی، به خوبی در بازارهای سهام قابل مشاهده است و بیشتر وضعیت آتی را نمایانگر هستند. در بیشتر مراحلی که وضعیت اقتصادی رو به تضعیف بوده، بازارهای سهام به طور منظم روند صعودی داشته اند. هفته ی گذشته، بیشتر تحلیلگران اقتصادی پیشنهاد کردند که چون رشد اقتصادی ایالات متحده کماکان ادامه دارد، اکنون زمان آن فرارسیده تا با خروج از سرمایه گذاریهای محتاطانه، معاملات پر ریسک شروع شود.

                            دلیل اختلاف نظر میان اظهارات برنانکه و جمیز بولارد، در خصوص نرخ بهره، وضعیت نوسانات قیمت نفت در هفته گذشته بوده است. هنوز هم خریداران نفت بر این باورند که حرکت صعودی قیمت ادامه خواهد یافت هرچند که در پایان هفته، قیمت اندکی کاهش داشت با این حال، الگوی خرید در نرخهای پایین و شروع حرکت صعودی جدید همچنان پایدار است. سرمایه گذاران نفت، نگران افزایش تحریمها علیه ایران و در مقابل، بسته شدن تنگه هرمز و مشکلات ناشی از آن هستند. درمقابل، معامله گران طلا، عمدتاً نیمه خالی لیوان را به جای نیمه ی پر آن می بینند. در هفته گذشته، بسیاری از معامله گران از بازار خارج شدند و عدم تقاضای فیزیکی نیز بر شرایط بازار تاثیرگذاشت. شایان ذکر است که بدنبال انتشار آمارهای بخش مسکن در ایالات متحده و پیش بینی سرمایه گذاران از ادامه سیاستهای محرک اقتصادی در آمریکا، خرید شمش طلا رونق گرفت و بیشترین میزان خرید روزانه در یک ماه را ثبت کرد.

                            در هفته ی جاری، عمده توجه بازار به اظهارات برنانکه، رئیس بانک فدرال ایالات متحده و دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا معطوف خواهد بود. آمارهای اقتصادی مهم هفته نیز شامل اعلام شاخص تورم (CPI) و رشد ناخالص داخلی (GDP) در ایالات متحده و نیز شاخص تورم منطقه یورو است که مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت.


                            نظر


                            • #15
                              تحلیل رویدادهای اقتصادی هفته (02 تا 06 آوریل 2012) از dgcx

                              هفته*ی گذشته، نوسانات قیمت نفت در صدر اخبار بود و چشم*انداز آزادسازی ذخایر استراتژیک اروپا و آمریکا بر وضعیت بازار تاثیرگذاشت.قیمت نفت خام وست تگزاس به میزان 3% کاهش یافت. به*دنبال افزایش فشارها و عقب نشینی اوباما از سیاست تحریم کشورهای واردکننده نفت از ایران، عرضه نفت خام بیشتر شد و در نتیجه، قیمت کاهش یافت. سازمان اوپک (OPEC)میزان تولیدات نفت خود را افزایش داده و کارشناسان پیش بینی می کنند، عرضه نفت هم اکنون از میزان تقاضا بیشتر است. گفته می شود، برخی از تولیدکنندگان مهم و کلیدی نیز به کاهش قیمت نفت چراغ سبز نشان داده اند.

                              در هفته*ی جاری، آمارهای مهمی از وضعیت رشد اقتصادی ایالات متحده منتشر خواهد شد. هنوز هم اجرای برنامه های انبساط کمی ( QE3) ازنظر برخی از سرمایه گذاران منتفی نشده که در این صورت می تواند به افزایش قیمت نفت و طلا بیانجامد، هرچند که این احتمال با گذشت ماهها رو به کاهش گذاشته است.

                              در سه ماهه اول سال 2012، شاخصهای اصلی سهام در آمریکا به میزان 10% افزایش یافتند، در مقابل، بازارهای اوراق قرضه بیشترین کاهش را کاهش فصلی را از ابتدای سال جاری متحمل شدند. بانک فدرال ایالات متحده در هفته جاری اقدام به فروش اوراق قرضه کوتاه مدت و درمقابل خرید اوراق قرضه بلند مدت نمود تا بدین وسیله نرخ اوراق قرضه رهنی را پایین نگاه دارد. این سیاست برای کاهش قیمت مسکن و تقویت هزینه های خریداران تدوین شده است. پس از انجام این عملیات، ابتدا قیمت اوراق قرضه اندکی افزایش یافت و سپس کاهش یافت. در مجموع، با افزایش فشارهای تورمی، قیمت اوراق قرضه و سهام افزایش یافت.

                              در میان نشانه*هایی که از وضعیت اقتصادی ایالات متحده وجود دارد، در این هفته گذشته، آمارهای تعداد مدعیان بیکاری هفته قابل توجه بود. این تعداد به پایین ترین رقم از سال 2008 رسید. با این حال، رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه پایانی سال گذشته، رقم 3% اعلام شد که کمتر از انتظار بازار بوده و اکنون نگرانی*های متعددی در خصوص میزان رشد و سود شرکتها وجود دارد. این موضوع، موجب کاهش موقتی خرید اوراق قرضه گردد زیرا سرمایه گذاران از کاهش سرمایه گذاریهای تجاری هراس دارند.

                              تحقیقاتی که در خصوص تمایلات تجاری انجام شده، بیانگر ظهور نشانه های مثبتی است؛ شاخص چشم انداز اقتصادی میزگرد تجاری از 77.9 سه ماهه گذشته به 96.9 رسیده و شاخص ضریب اطمینان تامسون رویترز/میشیگان از 75.3 به 76.2 افزایش یافته است. از این رو، چندان جای تعجب نداشت وقتی بن برنانکه، رئیس بانک فدرال ایالات متحده در سخنرانی خود، رشد اقتصادی کشور را تایید نمود هرچند که وی در ادامه اظهار داشت، همچنان سیاستهای حمایتی تا مدتهای طولانی ادامه دارد.

                              هم اکنون در بازار، احتمال افزایش نرخ بهره بانک فدرال که پیشتر احتمال می رفت اواخر سال 2014 باشد، نه ماه جلوتر پیش بینی می شود و انتظار می رود در اواخر سال 2013 صورت گیرد. همچنین، تعدادی از اعضای بانک فدرال نیز برای کنترل تورم، خواستار افزایش زودهنگام نرخ بهره هستند.

                              در هفته*ی جاری، عمده توجه بازار به آمارهای اشتغال ایالات متحده معطوف خواهد بود. انتظار می رود، نرخ بیکاری به 10.8% برسد. در استرالیا، بریتانیا و اروپا، نرخ بهره بانکهای مرکزی اعلام خواهد شد که طبق پیشبینی های، تغییری در آن صورت نخواهد گرفت. روز جمعه، تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده آمریکا در ماه گذشته اعلام می شود که انتظار می رود به رقم 211000 برسد که در این صورت، کمتر از آمارهای ماه گذشته خواهد بود.



                              نظر

                              پردازش ...
                              X