اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

اخبار عمومی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #31
    نوسانات اخیر دلار آمریکا ناشی از سخنان مقامات پولی است، نه داده های اقتصادی

    اگر دیدگاه جنت یلن، مثل ویلیام دودلی (رئیس فدرال رزرو نیویورک) باشد، دلار آمریکا به ضعف های اخیر ادامه خواهد داد، اما اگر یلن نسبت به وضع اقتصادی آمریکا خوش بین باشد، دلار به شدت در بازار تقویت خواهد شد. اگر کمی به گذشته نگاه کنیم، در حالیکه فدرال رزرو دلایلی برای به تعویق انداخت افزایش نرخ های بهره دارد، اما اکثر گزارشات مهم اقتصادی امسال، نشان دهنده عملکرد خوب آمریکا در برابر سایر رقبای اقتصادی است، که این عامل، خرید دلار را جذاب تر می کند. مشکل اینجاست که معامله گران زیادی در دلار موقعیت خرید گرفته اند، و سخنان نگران کننده ویلیام دودلی در هفته گذشته، بسیاری از این سرمایه گذاران را به وحشت انداخت، که در نتیجه تعدادی از خریداران دلار اقدام به فروش کردند. برای اینکه دلار آمریکا دوباره قدرت خود را بدست آورد، بایستی شاهد اظهار نظر های خوش بینانه ای در رابطه با اقتصاد آمریکا از سوی رئیس فدرال رزرو باشیم.
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

    نظر


    • #32
      شایعات مربوط به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا همچنان دلیل اصلی فروش پوند است

      همزمان با کاهش بازدهی انگلستان که از اُفت نرخ اوراق خزانه بیشتر بود، پوند در برابر دلار آمریکا تضعیف شد. نگرانی ها در مورد مسله خروج انگلستان از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد، و به تازگی نخست وزیر این کشور، کامرون، متهم به تشویش اذهان عمومی شده است. وی هشدار داد، اگر انگلستان از اتحادیه اروپا خارج می شد، هزاران پناهنده می توانستند شبانه به مرز این کشور نزدیک شوند. این سخنان وی اشاره ای به توافق سال 2003، Le Touquet، است که بر اساس آن مرز ها برداشته خواهند شد، اما ظاهرا این توافق بین فرانسه و انگلستان است و ربطی به عضویت در اتحادیه اروپا ندارد؛ علاوه بر این، تعدادی از داده های اقتصادی درجه دوم (از لحاظ اهمیت) قرار است در این هفته منتشر شوند، که امروز گزارش تراز تجاری را در پیش داریم. با توجه به گزارش منفی تورمی هفته پیش و نگرانی ها در رابطه با خروج انگلستان، تنها استراتژی معاملاتی برای پوند، فروش در رالی هاست.
      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

      نظر


      • #33
        چهارشنبه: گزارش روزانه، قبل بازار لندن

        با باز شدن بازار های آسیا از سطوح منفی، فشار فروش جدیدی هم بر USD/JPY وارد شد. این جفت ارز از اوج 115.25 در اوایل معاملات آسیا به 114.25 سقوط کرد، که تنها 4 پیپ از کف دیروز فاصله داشت. حمایت 114.20/25 برای سومین بار در یک روز گذشته، مانع از تقویت بیشتر ین شده است، اما این حمایت هم به نظر شکننده می آید، و احتمالا این محدوده هم شکسته شود. حمایت بعدی بازار در 113.50 قرار دارد.
        در معاملات بازار نیویورک، یورو باز هم از جریانات ریسک گریزی سود برد و به اوج 1.1340 دلاری رسید. اما در معاملات آسیا تا حدودی اُفت کرد و به کف 1.1282 دلار برگشت، با این حال همچنان از سوی خریدران حمایت می شود. انتظار می رود که EUR/USD از سوی 1.1243 به خوبی حمایت شود. این نرخ، مقاومت کلیدی قبلی بازار است.
        با این وجود، دلار استرالیا در معاملات آسیا بین 80-0.7040 نوسان می کرد. این هفته تقویم اقتصادی استرالیا نسبتا خلوت است، برای همین اگر سخنرانی جنت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، بازار را به هم نریزد، احتمالا جفت ارز های AUD هم حرکات آرامی را تجربه خواهند کرد. NZD/USD هم در معاملات بامداد امروز بین 45-0.6605 نوسان می کرد. حمایت بازار در 0.6560 جای گرفته، در حالیکه مقاومت های کلیدی هم در نرخ های 0.6670 و 0.6750 قرار دارند.
        شاخص سهام بورس ژاپن، Nikkei، به اندازه 3.60 درصد منفی است.
        طلا در محدوده 1191 دلاری، نفت خام سبک در محدوده 28.50 و نفت برنت هم در 31.05 دلار معامله می شوند.
        بازدهی اوراق قرضه 10 ساله:
        آمریکا: 1.72 درصد
        انگلستان: 1.41 درصد
        آلمان: 0.24 درصد
        ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

        نظر


        • #34
          چرا بانک مرکزی ژاپن در بازار مداخله نمی کند؟

          بازار ها سقوط می کنند و ین ژاپن صعود. از اوایل ماه، ین ژاپن بیش از 5 درصد در برابر دلار آمریکا تقویت شده است. ین ژاپن یکی از ارز های تامین مالی است، اما این وضعیت، با خروج سرمایه گذاران از معاملات ریسکی در حال تغییر است. در کمتر از هفت روز معاملاتی، USD/JPY به اندازه 700 پیپ سقوط کرده است. تقویت ین در برابر دلار آمریکا به دلیل خوش بینی ها نسبت به اقتصاد این کشور نیست. در حقیقت تقویت ین، هزینه قابل توجهی را بر ژاپن تحمیل می کند، این کشور متکی به بخش صادراتی است، برای همین حیات اکثر صنایع ژاپنی هم به ارزش ین وابسته است. در حالیکه شرکت های پیشرو، معمولا اقدام به پوشش ریسک ین می کنند (Hedge)، اما سرعت عمل آن ها بسیار آرام است و تنها می توانند بخشی از رشد های ین ژاپن را پوشش دهند. برای همین، تقویت ین بر سود دهی شرکت های ژاپنی هم تاثیر منفی می گذارد، که نتیجه آن در کل اقتصاد نمایان می شود. به دلیل نوسانات بازار های مالی جهانی و ضعف گسترده اقتصاد ژاپن، اکثر سرمایه گذاران به این فکر می کنند آیا بانک مرکزی مانع از تقویت بیشتر ین خواهد شد یا خیر؟
          آخرین باری که وزیر مالی ژاپن به بانک مرکزی دستور مداخله در بازار را داد، سال 2011 بود، درست بعد از وقوع زلزله و سونامی. بانک مرکزی ژاپن در بین سال های 1999 و 2004 بسیار در بازار فعال بود، اما بیشتر این مداخلات زمانی روی داد که USD/JPY زیر نرخ 110 قرار داشت. با این حال بین سال های 2003 و 2004، بانک مرکزی مبادرت به خرید دلار آمریکا در برابر فروش ین در محدوده بین 105 و 120 می کرد، تلاشی که برای نجات صادر کنندگان ژاپنی صورت گرفت، در آن موقع رشد اقتصادی ژاپن صفر بود و تورم منفی هم بر بازار سایه افکنده بود. در بیشتر دوره های سال 2015، رشد اقتصادی ژاپن مثبت بود، اما در سه ماهه چهارم سال، انتظار می رود که GDP به محدوده منفی وارد شود. تورم همچنان پایین است، و از زمانی هم که نرخ های بهره منفی بکار گرفته شده، ین هم بطور قابل توجهی رشد کرده است، که همه این موارد، دخالت دولت ژاپن در بازار را توجیه می کند. مقامات پولی ژاپن نرخ های برابری را زیر نظر گرفته اند، و اخیرا هشدار داده اند که بازار را از نزدیک پیگیری می کنند. خط قرمز این بانک نرخ 115 است، پس اگر USD/JPY بیش از نرخ های فعلی اُفت کند، دولت ژاپن وارد بازار خواهد شد. اما بانک مرکزی به دو دلیل صبر کرده است: یک، منتظر واکنش بازار به سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکاست و دوم، منتظر انتشار داده های CFTC در مورد وضعیف معاملات خرید و فروش ین در بازار است.
          ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

          نظر


          • #35
            سخنرانی جنت یلن، ساعت 18:30 به وقت تهران

            مسولیت جنت یلن بیش از گذشته سنگین تر شده است، سرمایه گذاران منتظر راهنمایی های وی هستند. فروش های گسترده اخیر دلار آمریکا، کاهش بازدهی اسناد خزانه و سقوط بازار های سهام، همگی بازتاب دهنده نگرانی ها در مورد اقتصاد آمریکا و سیاست های پولی فدرال رزرو هستند. اخیرا تعدادی از مقامات فدرال رزرو، گفته اند که احتمالا نرخ های بهره در ماه بعد بدون تغییر باقی خواهد ماند، حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا رئیس فدرال رزرو هم با این نظرات موافق است یا خیر. اگر داده های اشتغال جمعه گذشته آمریکا، نشان دهنده بهبود در نرخ بیکاری و رشد دستمزده ها نبود، جنت یلن هم هیچ راهی بجز عدم تغییر نرخ های بهره در ماه بعد در پیش روی خود نمی دید. با اینکه هنوز پنج هفته تا نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (fomc) باقی مانده، می توان انتظار داشت که همچنان فرصت برای تقویت اقتصاد آمریکا و همچنین افزایش نرخ های بهره وجود دارد. سخنرانی جنت یلن، امروز در ساعت 18:30 برگذار خواهد شد.
            ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

            نظر


            • #36
              با وجود گزارش ضعیف تولیدات صنعتی آلمان، یورو همچنان حمایت می شود

              رشد اخیر یورو در برابر دلار آمریکا نشان دهنده این است که سرمایه گذاران انتظار سیاست های انقباضی ضعیف تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا دارند. مشکلات بانکی در اروپا، و افزایش بازدهی اوراق قرضه کشور های حاشیه (مثل یونان و پرتغال)، مانع از خرید یورو نشده است. یورو ارز تامین مالی است، و ریسک های های ناشی از نقدینگی، معاملات فروش یورو را معکوس کرده است. با این حال، تقویت eur/usd بسیار جالب است، چونکه فروش اخیر یورو در این هفته به دلیل مشکلات ناشی از خود ناحیه یورو بود. درست همان طوری که تقویت ین ژاپن بر اقتصاد این کشور آسیب می رساند، رشد بازدهی اوراق قرضه کشور های حاشیه هم می تواند منجر به رشد یورو شود. همراه با این موارد، تقویت یورو، بانک مرکزی اروپا را تحت فشار قرار می دهد تا از تسهیلات مقداری پولی بیشتری استفاده کند، بخصوص که شاهد کاهش شدید در تولیدات صنعتی آلمان هستیم. بازار انتظار رشد 0.5 درصدی تولیدات صنعتی آلمان را داشت، اما این شاخص اقتصادی به اندازه 1.2 درصد اُفت کرد.
              ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

              نظر


              • #37
                چهارشنبه: گزارش روزانه، قبل بازار نیویورک

                بازار منتظر سخنرانی رئیس فدرال رزرو در مقابل کنگره آمریکاست، با این حال دلار نسبت به روز های گذشته حمایت شد. اما در معاملات بامداد امروز آسیا، USD/JPY دوباره سقوط کرد و به 114.25 رسید.
                بانک مرکزی ژاپن مجبور شد تا مداخله نسبتا ضعیفی در بازار داشته باشد. بانک مرکزی به تعدادی از مراکز مبادلاتی ارز، پیامی فرستاد تا بازار را آگاه کنند، که بانک به دنبال خرید USD/JPY برای حمیات از جفت ارز است. این حرکت تا حدودی فروش در این جفت ارز را متوقف کرد، اما شاخص سهام ژاپن، Nikkei، روز را با بیش از 2 درصد اُفت به پایان رساند. با این حال معاملات اروپا با کاهش جریانات ریسک گریزی همراه بود، که در نتیجه آن Euro Stoxx به اندازه 2 درصد رشد کرد، در این میان، افزایش قیمت سهام دویچه بانک به کمک شاخص آمد.
                در کل، به نظر می رسد که بازار به کف متزلزلی رسیده است، دلار دیگر با فروش گسترده مواجه نیست، و نرخ 114 از اُفت بیشتر USD/JPY جلوگیری می کند و همچنین نرخ 1.1300 هم به مقاومت قوی برای EUR/USD تبدیل شده است.
                سخنرانی جنت یلن، کانون توجه این هفته بازار ارز است، و اگر چه رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست امروز بدبین خواهد بود، اما احتمالا برای دفاع از سیاست های فدرال رزرو، با خوش بینی و جسارت بیشتری حرف بزند. هر چند اکثر تحلیلگران بازار دیگر به افزایش نرخ های بهره در ماه مارس اعتقادی ندارند، اما یلن و همکارانش، حداقل برای اینکه نشان دهند این بانک مستقل از بازار عمل می کند، تصور افزایش نرخ های بهره در آینده را همچنان زنده نگه دارند.
                در نتیجه انتظار می رود که رئیس فدرال رزرو، بحران فعلی در بازار های سرمایه جهانی را آرام کند، و احتمالا به بهبود بازار کار آمریکا اشاره کند. طبق آخرین گزارش ها، دستمزدها با بالاترین سرعت در 8 سال گذشته افزایش یافته اند. اگر چنین اتفاقی بیافتد، دلار می تواند تقویت شود، و USD/JPY به 116.00 برسد و EUR/USD به سمت 1.1100 حرکت کند. بعد از فروش گسترده دلار، سخنرانی امروز می تواند دلیل خوبی برای رالی اصلاحی بازار باشد.
                با این وجود، اگر جنت یلن در سخنان خود نسبت به کاهش رشد اقتصادی آمریکا اشاره کند، و یا محتاطانه رفتار کند، بازاری که به شدت جو منفی دارد، می تواند USD/JPY را حتی از حمایت محدوده 114.00 هم پایین تر بکشد. چونکه چنین رفتاری می تواند تاییدی بر وحشت های اخیر در بازار های جهانی باشد.
                ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

                نظر


                • #38
                  [ATTACH=CONFIG]4554[/ATTACH]
                  .

                  ❌ سخنرانی ساعت 18 امروز جنت یلن، کانون توجه در بازار ارز است.

                  اگر چه رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست امروز بدبین خواهد بود، اما احتمالا برای دفاع از سیاست های فدرال رزرو، با خوش بینی و جسارت بیشتری حرف بزند. هر چند اکثر تحلیلگران بازار دیگر به افزایش نرخ های بهره در ماه مارس اعتقادی ندارند، اما یلن و همکارانش، حداقل برای اینکه نشان دهند این بانک مستقل از بازار عمل می کند، تصور افزایش نرخ های بهره در آینده را همچنان زنده نگه دارند.

                  ?????? در نتیجه انتظار می رود که جنت یلن رئیس فدرال رزرو، سعی در کمرنگ نشان دادن بحران فعلی در بازار های سرمایه جهانی کند، و احتمالا به بهبود بازار کار در آمریکا اشاره کند ، به طوریکه طبق آخرین گزارش ها، رشد دستمزدها با بالاترین سرعت در 8 سال گذشته افزایش یافته اند. اگر جنت یلن به چنین سخنانی اشاره کند، دلار می تواند تقویت شود، و usd/jpy به 116.00 برسد و eur/usd به سمت 1.1100 حرکت کند. توجه داشته باشید که بعد از فروش گسترده دلار، سخنرانی امروز می تواند دلیل خوبی برای رالی اصلاحی بازار باشد.

                  ?????? با این وجود، اگر جنت یلن در سخنان خود نسبت به کاهش رشد اقتصادی آمریکا اشاره کند، و یا محتاطانه رفتار کند، بازاری که به شدت جو منفی دارد، می تواند usd/jpy را حتی از حمایت محدوده 114.00 هم پایین تر بکشد. چونکه چنین رفتاری می تواند تاییدی بر وحشت های اخیر در بازار های جهانی باشد.
                  ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

                  نظر


                  • #39

                    نظر


                    • #40
                      .


                      ❌ در طی جلسه سخنرانی رییس فدرال رزرو در مقابل اعضای کنگره ، دلار تحت فشار قرار گرفت.

                      ♦️ جنت یلن اظهار کرد که ریسک و تهدید رکود بازارهای مالی جهان میتواند سرعت رشد اقتصاد آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد، ولی با این حال اشاره کرد که قطار اقتصاد آمریکا در مسیر ریل گذاری شده خود قرار دارد و اقتصاد با رشد ملایمی در آینده به حرکت خود ادامه خواهد داد.

                      ♦️ در مجموع جنت یلن از جایگاه محافظه کارانه ای سخن گفت و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار نبود، و همین امر دلار را کمی تحت فشار قرار داد، و در همین حال طلا نیز کمی تقویت شد.

                      ♦️ در طی جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ جنت یلن با اعضای کنگره، دلار در برابر ارزهایی مانند ین ژاپن تحت فشار قرار گرفت و لحظاتی نرخ برابری usd/jpy به 113.98 (کف نوامبر 2014) نیز رسید.
                      ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

                      نظر


                      • #41
                        نگاهی به دلار های کالایی (nzd – aud – cad)

                        نوسانات بزرگ روزانه در قیمت نفت خام همچنان محرک اصلی usd/cad است. در شروع بازار نیویورک، قیمت نفت پایین بود، اما بعد از گزارش ذخایر نفتی اندکی تقویت شد، ولی این رشد قیمت خیلی زیاد دوام نیاورد. کاهش مستمر قیمت نفت، خبر بدی برای اقتصاد کاناداست و وقتی این خبر با گزارش های ضعیف بخش بازار کار کانادا ترکیب می شود، بایستی انتظار نرخ های بالای 1.40 را برای usd/cad داشت. در مقابل، دلار های استرالیا و نیوزیلند بعد از گزاش های قوی اقتصادی در برابر دلار آمریکا تقویت شدند. شاخص اطمینان مصرف کنندگان استرالیا در ماه فوریه بهبود یافته بود، در همین حال هم مخارج کارت های اعتباری نیوزیلند افزایش یافته است.
                        ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

                        نظر


                        • #42
                          نگرانی های مشترک بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا

                          یورو دیروز آسیب دید، چونکه درست همان نگرانی هایی که ذهن فدرال رزرو را تشویش کرده، برای هفته هاست که گریبان گیر بانک مرکزی اروپاست. در بررسی یک ساله، سهام های اروپایی بین 8 تا 20 درصد منفی هستند، در حالیکه سهام های آمریکا بین 7 تا 14 درصد در محدوده منفی قرار دارند. بازدهی اوراق قرضه اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و یونان افزایش یافته اند، که منجر به افزایش هزینه استقراض برای این کشور های می شود، کشور هایی که در حال حاضر به سختی می توانند بدهی های فعلی خدماتی را پرداخت کنند. به این شرایط، نوسان بازار های مالی جهانی یا قیمت پایین نفت را هم اضافه کنید، و می توان به راحتی درک کرد که چرا شایعاتی مبنی بر خرید سهام بانکی توسط بانک مرکزی اروپا و در قالب برنامه تسهیل مقداری (qe) شنیده می شود. بانک مرکزی اروپا نسبت به احتمال افزایش محرک های پولی در ماه ژانویه بسیار جدی است، و با بدتر شدن شرایط، احتمال افزایش این کار در طول چند هفته گذشته هم افزایش یافته است. Eur/usd بایستی خیلی پایین تر از نرخ های فعلی معامله شود، اما اول باید فروش و ضعف گسترده دلار آمریکا آرام شود.
                          ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

                          نظر


                          • #43
                            پنچشنبه: گزارش روزانه، قبل بازار لندنبامداد امروز، باز هم همه چشم ها به usd/jpy بود. این جفت ارز در بازار های آسیایی روز را از محدوده 113.60 شروع کرد، اما با شروع به کار بازار های هنگ کنگ با فشار جدیدی روبرو شد و نهایتا به کف جدید 112.53 سقوط کرد. حمایت ضعیفی را در 112.00 و 111.00 می توان انتظار داشت، اما تا نرخ 110.00 هیچ حمایت تکنیکال قوی دیده نمی شود.جریانات usd/jpy دلار آمریکا را به طور گسترده ای تحت فشار قرار داده است. Eur/usd، که در طول سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا تا کف 1.1160 دلار پایین آمد، سریعا با رالی صعودی به اوج 1.1320 رسید. احتمال اینکه مقاومت 1.1340 دوباره لمس شود بسیار بالاست، و اگر این مقاومت هم شکسته شود، تا 1.15 دلار می تواند صعود کند.پوند انگلستان هم در میان تضعیف دلار آمریکا رشد کرد و gbp/usd توانست از کف 1.4450 دلاری بازار نیویورک با رالی صعودی به 1.4565 دلار در بازار آسیا برسد. مقاومت بعدی در 1.4585 قرار دارد و همچنین 1.4667 همچنان سطح کلیدی مهمی برای بازار است.امروز مهمترین خبر بازار، گزارش مدعیان بیکاری آمریکاست.بورس های ژاپن امروز تعطیل هستند. شاخص هنگ سنگ به اندازه 4.15 درصد منفی است.طلا در 1208 دلار، نفت خام سبک در 26.95 دلار و نفت برنت در 30.57 دلار معامله می شوند.۲۱ بهمن ۱۳۹۴

                            نظر


                            • #44
                              خلاصه سخنان رئیس فدرال رزرو آمریکا


                              [ATTACH=CONFIG]4555[/ATTACH]

                              بر اساس سخنان رئیس فدرال رزرو آمریکا، هیچ تصمیمی در مورد افزایش نرخ های بهره در نشست ماه مارس گرفته نشده است، و شانس افزایش نرخ ها در ماه بعد به سرعت در حال کاهش است. با توجه به فروش گسترده در بازار های سهام جهانی، دلار قوی و ادامه کاهش قیمت نفت، فدرال رزرو راهی بجز اعتراف به فشار های منفی جدید بر اقتصاد آمریکا نداشت. طبق سخنان دیروز جنت یلن، بانک مرکزی آمریکا دیگر به دنبال افزایش 3 تا چهار مرحله ای نرخ های بهره در سال جدید نیست، و تنها می توان انتظار افزایش یک مرحله و در بهترین حالت، دو مرحله افزایش را داشت. با این وجود، جنت یلن هنوز از فکر افزایش نرخ های بهره در ماه مارس در بیرون نیامده است. وی دیروز دوباره بر تقویت بازار کار آمریکا و تاثیر مثبت افزایش دستمزد ها بر درآمد و مخارج مصرف کنندگان تاکید کرد.
                              بعد از سخنرانی رئیس فدرال رزرو، سرمایه گذاران اقدام به خرید دلار کردند، چونکه جنت یلن به حد کافی به ریسک های موجود اشاره نکرده بود، اما با پایان معاملات نیویورک، سرمایه گذاران به این نتیجه رسیدند که افزایش نرخ های بهره در ماه بعد با احتمال کمی همراه است. سرمایه گذاران از رئیس بانک مرکزی آمریکا می خواستند که عدم تغییر نرخ های بهره در ماه بعدی را تایید کند، و در حالیکه وی به طور ضمنی این کار را کرد، اما ظاهرا کافی نبود، به هر حال بایستی قبل از تعیین نرخ های بهره تا انتشار گزارش nfp بعدی صبر کند. انتظار نمی رود که نرخ های بهره در ماه بعد افزایش یابد، هر چند که پنج هفته تا نشست بعدی باقی مانده، نمی توان پیش بینی کرد که آیا بعد از حرکات شدید منفی دلار آمریکا، این ارز تقویت خواهد شد یا خیر. بایستی بازار های مالی را به دقت زیر نظر داشته باشید، چونکه یلن در سخنان دیروزش گفت، ” شرایط مالی آمریکا نسبت به گذشته ضعیف تر شده است” و اگر این شرایط ادامه داشته باشد، ” می تواند بر چشم انداز اقتصادی هم تاثیر منفی بگذارد.” همچنین وی اشاره کرد که شرایط اقتصاد های خارجی، بر رشد اقتصادی آمریکا ریسک منفی را تحمیل می کند، و انتظارات تورمی هم در پایین ترین حدد ممکن پیش بینی های بانک مرکزی قرار دارد. با این حال، بهبود در بازار کار آمریکا می تواند از اقتصاد این کشور حمایت کند، به گفته رئیس فدرال رزرو، ” اقتصاد از بسیاری جهات به شرایط عادی (نرمال) نزدیک است” و ” دلایل خوبی وجود دارد که از افزایش تورم به مرور زمان حمایت می کنند.”
                              .
                              بطور خلاصه، سه نکته مهمی که از سخنان دیروز جنت یلن می تواند استنباط کرد به شرح زیر است:
                              .
                              1. فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ های بهره هنوز تصمیم نگرفته، ولی احتمال چنین تصمیمی پایین است.
                              2. فدرال رزرو نسبت به نوسانات بازار های مالی ؛ دلار قوی، مابه التفاوت های وسیع اعتباری و قیمت های پایین نفت، به شدت نگران است
                              3. اما بانک مرکزی نسبت به بازار کار خوش بین است و معتقد است، که افزایش دستمزد ها بر مخارج مصرف کنندگان هم اثر خوبی خواهد گذاشت.
                              ۲۲ بهمن ۱۳۹۴

                              نظر


                              • #45
                                پنجشنبه: تحلیل بنیادی و تکنیکال نفت خام Crude Oil
                                »»» تحلیل نفت خام سبک – Light Crude Oil
                                قیمت نفت خام سبک بعد از شکست حمایت 27.55 دلاری به کف ماه ژانویه در 26.15 دلار رسید. این اتفاق بعد از گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا روی داد، که در این گزارش به کاهش تقاضای میعانات نفتی اشاره شده بود. مقاومت بازار در میانگین متحرک ده روزه در 30.81 دلار قرار دارد. مومنتوم بازار هم طبق اندیکاتور MACD منفی است.
                                بازار نفت خام سبک در معاملات روز چهارشنبه سعی کرد تا صعود کند، اما موفق نبود و به سمت پایین برگشت. با ادامه وضعیت موجود، احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در بازار وجود دارد. به هر حال، کف جدیدی در بازار شکل گرفته است، که نشانه بسیار بدی است. اگر کف قیمتی دیروز شکسته شود، احتمالا بازار بتواند از سد حمایتی 25 دلاری هم پایین تر برود. حتی اگر بازار از این سطوح تقویت شود، مقاومت زیادی تا 34 دلار وجود دارد، برای همین سناریو خرید نفت در بازار منطقی نیست، و بهترین کار در رالی های صعوی، فروش نفت است.
                                بر اساس گزارش EIA، ذخایر نفت تجاری آمریکا در طول هفته گذشته به اندازه 0.8 میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین به اندازه 1.3 میلیون بشکه نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است، و در بالای محدوده میانگین قرار دارد. ذخایر میعانات سوختی هم به اندازه 1.3 میلیون بشکه افزایش یافته است، که همچنین در محدوده بالایی سطح نرمال از این موقع سال قرار دارد.
                                تحلیل-تکنیکال-نفت-خام-سبک-تایم-فریم-روزانه-11-فوریه.jpg
                                »»» تحلیل نفت خام برنت
                                بازار نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه نوسانی بود. به نظر می رسد که بازار هنوز نتوانسته در مورد روند بعدی تصمیم بگیرد، اما حرکات قیمتی روز سه شنبه بسیار منفی بود، برای همین انتظار می رود که فشار نزولی بر بازار همچنان ادامه داشته باشد. همین که بازار به زیر 30 دلار برسد، هدف بعدی 28 دلار خواهد بود و احتمالا پایین تر هم برود.
                                این دو بازار نفت، همواره از یکیدیگر پیروی می کنند، برای همین، کاهش قیمت نفت خام سبک به کف قیمتی جدید، احتمال کاهش قیمت های نفت برنت را هم تقویت می کند. برای همین، هر رالی صعودی بازار بایستی فرصتی برای فروش در نظر گرفته شود. همچنین سطوح بالای 36 دلاری هم به شدت مقاومتی هستند.
                                ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
                                ویرایش توسط hasanfxx : https://www.traderha.com/member/21132-hasanfxx در ساعت 02-11-2016, 01:09 PM

                                نظر

                                پردازش ...
                                X