اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

اخبار عمومی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #16
    چهارشنبه: تحلیل بنیادی و تکنیکال نفت خام Crude Oil

    »»» تحلیل نفت خام سبک – Light Crude Oil
    قیمت نفت خام در معاملات روز سه شنبه باز هم کاهش یافت و به زیر 30 دلار در هر بشکه رسید. قیمت توانست از سد حمایت 31.21 دلاری (مینانگین متحرک 10-روزه) عبور کند، که حالا این حمیات تبدیل به مقاومت شده است. حمایت بعدی بازار در کف قیمتی ماه ژانویه، 27.55 دلار قرار دارد. بعد از بسته شدن بازار نیویورک، موسسه فرآورده های نفتی آمریکا، طی گزارشی اعلام کرد که ذخایر نفت خام به اندازه 3.8 میلیون بشکه افزایش یافته است. هر چند این، عدد نسبتا بزرگی است، اما بازار انتظار افزایش 4.8 میلیون بشکه ای را داشت.
    در حالیکه مومنتوم بازار، طبق اندیکاتور MACD در محدوده مثبت قرار دارد، اما نشان دهنده حرکات خنثی است، شاخص RSI هم، همراه با حرکات قیمتی به سمت پایین حرکت کرده است که نشان دهنده مومنتوم منفی است، با این حال عدد 39 واحدی این اندیکاتور، در محدوده پایینی رنج خنثی قرار دارد.
    هدف بعدی بازار می تواند 28 دلار باشد، اما به مرور زمان تا 25 دلار هم می تواند سقوط کند. هر رالی صعودی که در بازار شکل بگیرد، تنها فرصتی برای فروش خواهد بود. و به دلیل روند نزولی مدت، سناریو خرید با ریسک بالایی همراه خواهد بود.
    تحلیل-تکنیکال-نفت-خام-سبک-تایم-فریم-روزانه-3-فوریه.jpg

    »»» تحلیل نفت خام برنت
    بازار نفت برنت هم اُفت کرد، ولی نهایتا توسط سطح 32 دلاری حمیات شد، به نظر می رسد که بازار نفت برنت آماده جهش مثبتی است. با این حال، با افزایش قیمت، تعداد فروشندگان بازار هم بیشتر خواهد شد. از سویی دیگر، شکسته شدن کف قیمتی اخیر هم به معنی ورود فروشندگان جدید به بازار است، که این، سرعت اُفت قیمت ها را افزایش می دهد. شکسته شدن محدوه 32 دلاری بازار را تا 30 دلار می تواند پایین آورد. حمیات بعدی بازار، در 28 دلار قرار دارد. بنا به دلایل بنیادی بازار، از جمله مازاد عرضه، تضعیف تقاضا و تقویت دلار آمریکا، انتظار می رود که روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد. بایسیتی به یاد داشت که با وجود تعادل در معالمات روز سه شنبه، قیمت نفت 4 درصد کاهش یافته است.
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

    نظر


    • #17

      نظر


      • #18

        نظر


        • #19
          چهارشنبه: گزارش روزانه ( قبل بازار لندن)
          بامداد امروز چهارشنبه دلار نیوزیلند بعد از داده های خوب اشتغال، تقویت شد. تغییرات اشتغال به اندازه 0.9 درصد رشد داشت، در حالیکه نرخ بیکاری از 6.0 درصد به 5.3 درصد کاهش یافته است. NZD/USD در واکنش به این گزارشات خیره کننده از 0.6490 دلار به 0.6540 دلار صعود کرد. و در ادامه معاملات به 0.6550 هم رسید.
          دلار استرالیا هم بعد از گزارش تراز تجاری ضعیف، به 0.70 دلار رسید. این حمایت فعلا مانع از سقوط AUD/USD شده است، اما به نظر می رسد که قدرت کافی حمایتی را ندارد، و این حمیات بازار هم شکسته شود. در این صورت حمایت بعدی بازار در 0.6920 قرار دارد.
          USD/JPY به اُفت خود در معاملات بازار های آسیایی ادامه داد. کاهش شاخص های سهام و قیمت نفت بر این جفت ارز تاثیر منفی گذاشتند. دلار آمریکا تا 119.40 ین ژاپن رسید و حالا حمایت بازار در محدوده 119.00-118.80 قرار دارد. EUR/USD هم در محدوده 36-1.0912 نوسان کرد، در حالیکه GBP/USD در بازه 1.4441-1.4390 معامله می شد.
          شاخص سهام ژاپن، Nikkei، 3.4 درصد، شاخص ترکیبی شانگهای 1.2 درصد و شاخص هنگ سنگ هم 2.40 درصد منفی هستند.
          طلا با 0.05 درصد رشد در 1127 دلار، نفت خام سبک با 0.70 درصد کاهش در 29.66 دلار و نفت برنت هم با 0.65 درصد کاهش در 32.50 دلار معامله می شوند.۱۴ بهمن ۱۳۹۴

          نظر


          • #20

            نظر


            • #21
              دلایلی که مانع از توافق روسیه و عربستان بر سر کاهش تولید نفت می شود

              پنج دلیلی که مانع از توافق روسیه و عربستان برای کاهش تولید نفت می شود:
              .
              1- عربستان سعودی حتی در صورت موافقت با روسیه برای کاهش تولید نفت، نمی تواند به ادامه این توافق خوش بین باشد. روسیه در پانزده سال گذشته چندین بار به اوپک قول همکاری داده، ولی هیچ وقت نتوانسته به قول خود پایبند بماند.
              2- اوپک و عربستان سعودی به کار ساز بودن سیاست های نفتی اشاره کرده اند، و برای همین به سطوح بالای تولید نفت ادامه خواهند داد.
              3- باتوجه به رقابت میان روسیه و عربستان بر سر بازار نفت چین، همکاری بین اوپک و روسیه برای کاهش تولید نفت غیر منطقی است.
              4- شرکت های نفتی روسیه، حداقل به طور اسمی، از دولت مستقلند. اینکه دولت روسیه بتواند شرکت های بزرگ نفتی مثل Roseneft، Lukoil و سایر شرکت ها را مجاب به کاهش سطح تولید کنند، قطعی نیست.
              5- ایران، نمی تواند با کاهش سطح تولید نفت موافقت کند. با برداشته شدن تحریم ها، این کشور به شدت به دنبال مشتریان جدیدی برای نفت تولیدیش است. در حقیقت، ایران از سایر تولید کنندگان نفت اوپک می خواهد که با کاهش تولید خود، جا برای نفت ایران هم باز کنند. از طرفی توافق بر سر کاهش تولید نفت، هیچ سودی برای ایران نخواهد داشت، و حتی اگر ایران هم در مورد کاهش تولید نفت اظهار نظر کند، قطعی شدن چنین تصمیمی با اما و اگر های زیادی همراه خواهد بود.
              ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

              نظر


              • #22
                پوند انگلستان کانون توجهات بازار های امروز و فردا
                در معاملات دو روز آینده، توجه اصلی بازار به پوند انگلستان خواهد بود. گزارش pmi بخش خدماتی انگلستان قرار است امروز منتشر شود، که بعد از آن در روز پنجشنبه بیانیه سیاست های پولی بانک مرکزی و گزارش سه ماهه تورم منتشر خواهد شد. با وجود گزارش ضعیف pmi بخش ساخت و ساز، پوند در معاملات دیروز توانست موقعیت خود را حفظ کند. علاوه بر این معامله گران منتظر نشست نعیین نرخ های بهره فردا هستند. نشانه هایی از احتمال توافق برای جلوگیری از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا هم دیده می شود که از پوند حمایت کرد. Brexit یا خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، بزرگترین ریسک برای پوند انگلستان است، که اگر این ریسک بر طرف شود، می توان شاهد رالی صعودی قوی در پوند بود. اگر گزارش pmi امروز نشان دهده افزایش فعالیت ها در بخش خدماتی انگلستان باشد، می تواند شاهد رشد پوند تا قبل از نشست پولی بانک مرکزی بود.
                ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

                نظر


                • #23
                  سخنان امیدوار کننده رئیس بانک مرکزی نیوزیلند
                  رئیس بانک مرکزی نیوزیلند، ویلیر، معتقد است، کاهش نرخ های بهره به دلیل اُفت موقتی قیمت های نفت، تصمیم مناسبی نیست. با این سخنان ویلر، انتظارات نسبت به کاهش نرخ های بهره در نشست های آتی بانک مرکزی اندکی کاهش یافت. وی همچنین گفت که نرخ های بهره در یک بازه 18 تا 24 ماهه بر تورم تاثیر می گذارد، یعنی عملکرد آخرین کاهش نرخ های بهره به این زودی مشخص نمی شود. حالا مقامات پولی نیوزیلند بعد از کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در سه ماهه چهارم سال 2015 کمتر تحت فشار قرار دارند. با این حال، اگر نگرانی های در رابطه با اقتصاد جهانی شدت یابد، که مسلما بر اقتصاد نیوزیلند هم تاثیر خواهد گذاشت، بانک مرکزی بایستی در جهت تحریک تورم اقدام به کاهش نرخ های بهره کند. دلار نیوزیلند، در پی سخنان امیدوار کننده ویلر و همچنین کاهش نرخ بیکاری، تقویت شد، و اگر شاهد قبات بازار های جهانی باشیم، این ارز کالایی باز هم می تواند رشد کند.
                  ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

                  نظر


                  • #24
                    کورودا: نیاز باشد نرخ های بهره را دوباره کاهش می دهیم

                    کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، گفت که هیج محدودیتی در سیاست های تسهیل مقداری پولی وجود ندارد و بانک همواره آمادگی کاهش دوباره نرخ های بهره را دارد. وی انتقاد ها در رابطه با ته کشیدن ابزار های پولی بانک مرکزی ژاپن را رد کرد و گفت که اگر سیاست های پولی فعلی کافی نباشند، مقامات این بانک می توانند از ابزار های جدیدی برای رسیدن به هدف مطلوب تورمی استفاده کنند. کورودا در مورد عواملی که می توانند بانک را به اتخاذ سیاست های پولی انبساطی افراطی مجاب کنند، حرفی نزد، اما اشاره کرد که اگر نوسانات جهانی و کُند شدن اقتصاد های نوظهور ادامه داشته باشد، تاثیر بدی بر افزایش دستمزدهای پرداختی شرکت ها خواهد گذاشت. چنین ریسک های خارجی می توانند تمایلات و انتظارات کسب و کار های ژاپنی را به سمت بدبینی سوق دهند، که در نتیجه رسیدن به هدف تورمی مورد نظر بانک هم سخت تر خواهد بود.
                    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

                    نظر


                    • #25
                      یورو: احتمالا با ارزیابی مجدد سایست های پولی آمریکا و اروپا، رالی صعودی یورو هم کُند شود

                      حالا بانک مرکزی اروپا با مشکل روبرو شده است.همین که بازار از افزایش نرخ های بهره آمریکا ناامید شد، EUR/USD به سرعت با رالی صعودی رشد کرد. دلیل اصلی تضعیف یورو از ماه می سال 2014، حالا زیر سوال رفته است. این روند نزولی یورو در برابر دلار آمریکا به دلیل واگرایی سیاست های پولی بین فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا بود. با این وجود، با رسیدن EUR/USD به 1.1200 دلار، وقت آن رسیده که سیاست های پولی بانک مرکزی را دوباره بررسی کنیم.
                      اول از همه، به نظر می رسد که بازار به این باور رسیده، که بانک های مرکزی اصلی تنها زمانیکه نشست های پولی همراه با بازنگری پیش بینی های آتی اقتصادی است، اقدام به تغییر سیاست های پولی خواهند کرد. بانک مرکزی اروپا از این موضوع اطلاع دارد، و برای همین بود که در نشست ماه ژانویه تصمیم گرفت تا بیشتر به سمت سیاست های انبساطی متمایل شود. با این کار، بانک مرکزی از اعتبار و آبروی خود دفاع کرد، و در نتیجه آن، بازار متقاعد شده است که ماه مارس دور جدیدی از تسهیلات مقداری پولی آغاز خواهد شد.
                      فعالین بازار به شدت پیگیر عملکرد بعدی بانک های مرکزی اروپا و آمریکا در نشست های پولی ماه مارس هستند، که در این نشست هر دو بانک پیش بینی های اقتصادی را به روز رسانی خواهند کرد. از دید دلار آمریکا، نرخ اوراق آتی خزانه فدرال (انتظارات بهره ای بازار) از اواسط هفته گذشته، دیگر نشان دهنده افزایش نرخ های بهره در سال 2016 نیست، با این وجود فدرال رزرو همچنان اعتقاد دارد که افزایش نرخ های بهره در سال جاری تدریجی خواهد بود. بجز گزارش مبهم (اندکی متمایل به مثبت) هفته پیش اشتغال آمریکا برای ماه ژانویه، هر داده اقتصادی که از افزایش نرخ های بهره آمریکا قبل از ماه ژوئن حمایت کند، احتمالا مانع از تضعیف بیشتر دلار آمریکا خواهد شد.
                      از دید یورو، دلیل اینکه چرا بانک مرکزی اروپا در نشست ماه دسامبر اقدام به کاهش نرخ های سپرده کرد، اما تغییری در برنامه تسهیل مقداری پولی نداد (که بازار به شدت انتظار تغییر QE را داشت)، اهمیت بسیاری دارد. در زمان نشست ماه دسامبر، شرایط مالی چندان سخت نبود، چونکه یورو با اختلاف 5 درصدی پایین تر از نرخ EUR/USD NEER مورد نظر بانک مرکزی اروپا معامله می شد (NEER: نرخ مبادله موثر اسمی، نرخی است که پیش بینی های رشد اقتصادی و تورمی بانک مرکزی بر پایه آن تخمین زده می شوند). برای همین بانک مرکزی اروپا به این نتیجه رسید که زمان مناسبی برای استفاده از قدرت خود (برنامه تسهیل مقداری پولی) نیست، و در نتیجه یورو به شدت صعود کرد.
                      با این حال، نرخ برابری یورو، بخصوص بعد از تضعیف دلار در هفته پیش، دوباره برای مقامات بانک مرکزی اروپا ناخوشایند است:

                      EURUSD.jpg
                      یورو/دلار آمریکای قوی، شرایط را برای مکانیسم انتقال قیمت در ناحیه یورو سخت تر می کند، بخصوص در شرایط فعلی که نرخ روز EUR/USD به بالای NEER بانک مرکزی اروپا رسیده است. نرخ NEER بانک مرکزی برای سال 2016 در 1.0900 قرار دارد، در حالیکه نرخ بسته شدن یورور در هفته پیش در 1.1152 دلار قرار داشت، یعنی 2.31 درصد بالاتر از نرخ مطلوب بانک مرکزی اروپا برای سال 2016. قبل از نشست ماه اکتبر، که حرف از کاهش نرخ های سپرده بود، EUR/USD با 3.37 درصد فاصله مثبت بالاتر از نرخ NEER بانک مرکزی اروپا برای سال 2015 (1.11) قرار داشت.
                      این یعنی بازار وارد محدوده ای شده است که مقامات بانک مرکزی اروپا با سخنان و نظرات خود، شروع به تضعیف یورو خواهند کرد. تقویت یورو در برابر دلار آمریکا، احتمال اقدامات بیشتر تضعیف پولی از سوی بانک مرکزی اروپا را در ماه مارس هم افزایش داده است.
                      .
                      زمان انشار داده ها و رویداد های اقتصادی مهم یورو به وقت تهران:
                      .
                      دوشنبه:
                      Sentix Investor Confidence: ساعت 13:00
                      شاخص اطمینان سرمایه گذاران: (مهم) این شاخص اطمینان کسب و کار در ماه ژانویه بیش از حد انتظارات کاهش یافت و به 9.6 واحد رسید، که نشانگر نگرانی ها در رابطه با اقتصاد جهانی است. این بار انتظار می رود که شاخص به 7.2 واحد کاهش یابد.
                      سه شنبه:
                      German Trade Balance: ساعت 10:30
                      تراز تجاری آلمان: (مهم) مازاد تجاری آلمان یکی از عواملی است که از خرید یورو حمایت می کند. بعد از مازاد تجاری 19.7 میلیارد یورویی در ماه دسامبر، انتظار می رود که با کاهش مازاد تجاری به 19.4 میلیارد یورویی مواجه شویم.
                      چهارشنبه:
                      French Industrial Production: ساعت 11:15
                      تولیدات صنعتی فرانسه: (مهم) هر چند در ماه نوامبر، تولیدات صنعتی دومین اققتصاد بزرگ ناحیه یورو کاهش یافت، اما انتظار می رود که این بار به اندازه 0.2 درصد رشد کند.
                      پنجشنبه:
                      Eurogroup Meetings:
                      نشست گروه یورو: (مهم) مذاکرات در رابطه با یونان همچنان ادامه دارد و سومین بازپرداخت یونان قرار است برای اولین بار بررسی شود. آیا وزیران ناحیه یورو در مورد موضوعات حساس بحث خواهند کرد؟ اگر چنین باشد، یونان دوباره به سر خط اخبار تاثیر گذار بر یورو تبدیل خواهد شد. با این حال، این گروه می تواند دوباره موضوعات حساس را برای نشست های بعدی نگه دارد.
                      جمعه:
                      German GDP: ساعت 10:30
                      تولید ناخالص داخلی آلمان: (مهم) این گزارش اولیه برای سه ماهه چهارم سال 2015 است. بزرگترین اقتصاد ناحیه یورو در سه ماهه سوم سال 2015 به اندازه 0.3 درصد رشد کرد، که پایین تر از انتظار بازار بود. این گزارش برای کل ناحیه یورو مهم است. انتظار می رود که رشد اقتصادی بدون تغییر در 0.3 درصد سه ماهه باقی بماند. باید توجه کرد که آلمان گزارش نهایی شاخص بهای مصرف کننده (CPI) با منفی 0.8 درصد و شاخص بهای عمده فروشی با رشد 0.2 درصدی را همزمان منتشر کرده است، اما انتشار گزارش GDP از اهمیت بیشتری برخوردار است.
                      French NFP: ساعت 11:15
                      شاخص اشتغال بخش غیر کشاورزی فرانسه: (مهم) فرانسه در سه ماهه سوم سال 2015 با تغییری در داده های نهایی اشتغال روبرو نشد. احتمالا در گزارش اولیه سه ماهه چهارم سال 2015، شاهد رشد 0.1 درصدی باشیم.
                      Italian GDP: ساعت 12:30
                      تولید ناخالص داخلی ایتالیا: (مهم) سومین اقتصاد بزرگ ناحیه یورو برای مدت طولانی با مشکلات زیادی روبرو بود، اما در سال 2015 توانست رشد کند. در سه ماهه سوم سال 2015، به اندازه 0.2 درصد رشد کرد. انتظار می رود که این بار شاهد رشد 0.3 درصدی باشیم.
                      GDP: ساعت 13:30
                      تولید ناخالص داخلی: (مهم) در حالیکه داده های اولیه از سوی آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا منتشر شده اند، با این حال این گزارش مورد توجه بازار قرار دارد. در سه ماهه سوم سال 2015، رشد اقتصادی ناحیه یورو برابر 0.3 درصد، و یکسان با رشد اقتصادی آلمان بود. اقتصاددانان انتظار تکرار رشد 0.3 درصدی را دارند.
                      Industrial Output: ساعت 13:30
                      گزارش تولیدات صنعتی: (مهم) در ماه نوامبر شاهد صبت 0.7 درصدی برای این شاخص بودیم، حالا انتظار رشد 0.7 درصدی را داریم.
                      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

                      نظر


                      • #26
                        رویداد ها و شاخص های مهم اقتصادی هفته

                        زمان انتشار شاخص ها و رویداد های مهم اقتصادی بازار ارز خارجی به وقت تهران:.
                        سه شنبه:
                        US JOLTs: ساعت 18:30
                        موقعیت های شغلی ایجاد شده: (مهم) هر چند این شاخص با تاخیر همراه است، و گزارش مربوط به ماه دسامبر می شود، اما فدرال رزرو از نزدیک این گزارش را با هدف تعیین روند بلند مدت بازار کار پیگیری می کند. انتظار می رود که تعداد موقعیت های شغلی ایجاد شده از 5.43 میلیون به 5.54 میلیون افزایش یابد.
                        چهارشنبه:Janet Yellen Speaks: چهارشنبه و پنجشنبه ساعت 18:30
                        سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا، جنت یلن: (خیلی مهم!) رئیس فدرال رزرو قرار است در مقابل کنگره آمریکا درباره سیاست های پولی بانک مرکزی سخنرانی کند. یلن احتمالا در مورد تصمیم به عدم تغییر نرخ های بهره در نشست ماه ژانویه توضیح خواهد داد، و شاید در مورد زمان بندی مراحل بعدی افزایش نرخ های بهره هم اشاراتی بکند. ضعف های اقتصادی در چین، ژاپن و اروپا، نگرانی هایی را در مورد چشم انداز اقتصادی آمریکا بوجود آورده است. برای همین، مقامات پولی تصمیم گرفتند تا قبل از افزایش بعدی نرخ ها منتظر پایان یافتن این طوفان باشند.
                        US Crude Oil Inventories: ساعت 19:00
                        ذخایر نفت خام آمریکا: (مهم) ذخایر نفت خام در هفته گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافت. سطح این ذخایر با رشد 7.8 میلیون بشکه ای به 502.7 میلیون بشکه رسید، در حالیکه تحلیلگران انتظار رشد 4.8 میلیون بشکه نفت را داشتند. اقتصاددانان انتظار دارند که روند افزایش ذخایر نفت ادامه یابد.
                        پنجشنبه:US Unemployment Claims: ساعت 17:00
                        مدعیان بیکاری آمریکا: (مهم) تعداد مدعیان بیکاری در هفته پیش با رشد 8 هزار واحدی به 285 هزار نفر رسید. با این حال، آمار زیر آستانه 300 هزار واحدی نشان می دهد که کارفرمایان آمریکا به شدت دنبال استخدام نیروی کار هستند. میانگین متحرک چهار هفته ای مدعیان بیکاری با رشد 2 هزار واحدی به 284750 واحد رسید. اقتصاددان پیش بینی کرده بودند که مدعیان بیکاری این هفته به 280 هزار واحد خواهد رسید. این هفته احتمالا شاهد شاخص 287 هزار واحدی باشیم.
                        جمعه:Glenn Stevens Speaks: ساعت 02:00
                        سخنرانی رئیس بانک رزرو استرالیا، گلن استیونز: (خیلی مهم) در نشست هفته پیش، بانک مرکزی استرالیا نرخ های بهره را بدون تغییر نگه داشت. نگرانی ها در رابطه با اقتصاد جهانی، بخصوص چین، که یکی از شرکای تجاری مهم استرالیاست، باعث شد تا تراز تجاری این کشور بازهم کاهش یابد. با این حال، اقتصاد داخلی استرالیا در سال 2015 بهبود یافته و شرایط کسب و کار هم به بالای حد متوسط رسیده است، و شاهد رشد بازار کار و کاهش نرخ بیکاری بودیم.
                        US Retail Sales: ساعت 17:00
                        آمار خرده فروشی آمریکا: (خیلی مهم!) آمار خرده فروشی آمریکا در ماه دسامبر به اندازه 0.1 درصد کاهش یافت، که بدترین گزارش آمار خرده فروشی از سال 2009 محسوب میشود، این اُفت نگرانی هایی را در رابطه با سرعت رشد مخارج مصرف کنندگان در سال 2016 را افزایش می دهد. با این حال، گزارش با پیش بینی بازار مطابقت داشت. در سال 2015، فروش به اندازه 2.1 درصد رشد کرده است، که کوچکترین رشد در شرایط فعلی اقتصادی است. فروش ضعیف در بخش های الکترونیکی، البسه و خوار و بار، نشان می دهد که آمریکایی ها با وجود بهبود بازار کار، همچنان ترجیح می دهند که بیشتر پس انداز کنند تا مصرف. آمار خرده فروشی خالص، یعنی بجز بخش خودرو هم به اندازه 0.1 درصد کاهش یافت در حالیکه انتظار می رفت 0.2 درصد رشد کند. پیش بینی می شود، آمار خرده فروشی این هفته با رشد 0.1 درصدی همراه باشد، و خرده فروشی خالص بدون تغییر باقی بماند.
                        US UoM Consumer Sentiment: ساعت 19:00
                        ارزیابی تمایلات مصرف کنندگان توسط دانشگاه میشیگان آمریکا: (مهم) شاخص اطمینان مصرف کنندگان در ماه ژانویه با صعود به 93.3 واحد، به بالاترین سطح هفت ماهه رسید. این شاخص نشان می دهد که تورم پایین تاثیر مثبتی بر خانوار هایی که انتظار رشد درآمدی پایین را دارند، گذاشته است. اقتصاددانان پیش بینی 92.7 واحدی را داشتند. شاخص شرایط فعلی هم از 108.1 واحد به 105.1 واحد کاهش یافته است، در حالیکه چشم انداز شش ماهه به 85.7 واحد رسیده که بالاترین مقدار از ماه ژوئن است. پیش بینی می شود این هفته شاخص اطمینان مصرف کنندگان به 92.6 واحد برسد.
                        ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

                        نظر


                        • #27
                          انگلستان: سخنرانی جنت یلن و داده های بخش تولیدی

                          در صورتی که در سخنرانی این هفته رئیس فدرال رزرو به چشم انداز سیاست های پولی آتی اشاره شود، و این اشارات با حرف های قبلی فدرال رزرو فاصله داشته باشد، می توان شاهد ادامه تقویت پوند در برابر دلار آمریکا بود.
                          همان طور که رئیس بانک مرکزی انگستان، مارک کرنی، انتظارات نسبت به کاهش نرخ های بهره را از بین برد، اما توافق همه (9-0) اعضای کمیته پولی برای نگه داشتن سیاست های فعلی می تواند بر تقاضای پوند اثر منفی بگذارد، با این حال پوند انگلستان از بیشتر سناریو های نزولی جان سالم به در برده است. به نظر می رسد که کمیته پولی (MPC) هیچ عجله ای به نرمالیزه کردن سیاست های پولی خود ندارد. با انتظارات مبهمی که داده های تولید انگلستان را در این هفته احاطه کرده است، انتشار ادامه دار داده های ناامید کننده تولید، همراه با کاهش انتظارات برای افزایش نرخ های بهره انگلستان، می تواند برای پوند دردسر ساز باشد.
                          در مقابل، احتمالا جنت یلن، رئیس فدرال رزرو، سعی کند تا چشم انداز خوبی را از اقتصاد آمریکا به نمایش بگذارد. گزارش NFP هفته پیش نشان دهنده رشد دستمزدها، کاهش غیر منتظره نرخ بیکاری همراه با افزایش نرخ مشارکت نیروی کار بود. بهبود ادامه دار بازار کار آمریکا احتمالا دوباره انتظارات نسبت به افزایش نرخ های بهره این کشور را تقویت کند، به خصوص که این کشور به شرایط “اشتغال کامل” نزدیک می شود. علاوه بر این، تقویت آمار خرده فروش آمریکا احتمالا چشم انداز کوتاه مدت دلار آمریکا را مثبت کند، در این صورت انتظار جنت یلن، مبنی بر بهبود اقتصادی مصرف محور، هم بر شرایط سنگینی می کند، که در نتیجه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) مجبور به افزایش نرخ های بهره در ماه های آتی خواهد شد.
                          در عوض، عدم تغییر سیاست های پولی بانک مرکزی، همراه با لحن متمایل به سیاست های انقباض پولی از سوی رئیس فدرال رزرو آمریکا می تواند تقویت کوتاه مدت GBP/USD را خنثی کند، و این جفت ارز با ریسک ادامه روند نزولی که از تابستان سال 2015 شروع شده همراه شود. از تابستان گذشته بانک مرکزی انگستان از برنامه افزایش نرخ های بهره خود، نسبت به بانک مرکزی آمریکا عقب افتاده است. محدوده باز شدن ماهانه نرخ برابری مسلما مورد توجه بازار خواهد بود، چونکه GBP/USD در ماه فوریه به اوج 1.4668 دلار رسید، و با ادامه واگرایی سیاست های پولی می تواند تا کف سال 2016 در 1.4078 برسد.
                          .
                          زمان انتشار شاخص ها و رویداد های مهم اقتصادی انگلستان به وقت تهران:
                          .
                          سه شنبه:
                          BRC Retail Sales Monitor: ساعت 03:31
                          آمار خرده فروشی BRC: (مهم) این شاخص آمار خرده فروشی در فروشگاه های BRC را نشان می دهد، که یکی از داده های کلیدی برای ارزیابی مخارج مصرف کنندگان است.
                          Trade Balance: ساعت 13:00
                          تراز تجاری: (مهم) کسری تجاری انگلستان در ماه نوامبر به 10.6 میلیارد پوند کاهش یافت، که تقریبا مطابق انتظارات بود. پیش بینی می شود که کسری تجاری در ماه دسامبر اندکی بهبود یابد و به 10.4 میلیارد برسد.
                          چهارشنبه:
                          Manufacturing Production: ساعت 13:00
                          تولیدات کارخانجات: (خیلی مهم!) این شاخص کلیدی می تواند تاثیر قابل توجهی را بر GBP/USD بگذارد. این شاخص در دو دور قبلی با کاهش متوالی 0.4 درصدی همراه بود، که هر بار از انتظارات بازار پایین تر بود. حال بازار انتظار دارد که گزارش ماه دسامبر بدون تغییر در 0.0 درصد باقی بماند.
                          NISER GDP Estimate: ساعت 18:30
                          تخمین GDP: (خیلی مهم!) این شاخص ماهانه به تحلیلگران کمک می کند تا GDP را پیش بینی کنند. گزارش اصلی تولید ناخالص داخلی (GDP) هر سه ماه یک بار منتشر می شود. این گزارش بسیار باثبات بوده و در سه دور گذشته رشد 0.6 درصدی را نشان داده است.
                          پنجشنبه:
                          RICS House Price Balance: ساعت 03:31
                          تراز قیمت مسکن: (مهم) این شاخص تصویری از فعالیت های بخش مسکن را نشان می دهد. شاخص در ماه دسامبر به 50 درصد رسید، که اوج چهار ماهه محسوب می شود. انتظار می رود که در ماه ژانویه به 52 درصد برسد.
                          30-Year Bond Auction:
                          حراج اوراق قرضه 30-ساله: (کم اهمیت) بازدهی اوراق قرضه سی ساله در ماه ژانویه اندکی افزایش یافت و به 2.49 درصد رسید. آیا این بازدهی در حراج ماه فوریه هم رشد خواهد کرد؟
                          جمعه:
                          Construction Output: ساعت 13:00
                          آمار ساخت و ساز: (مهم) این شاخص در چهار دور از پنج ماه گذشته اُفت کرده است. با این حال، بازار انتظار بازگشت قوی 2.1 درصدی را دارد.
                          ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

                          نظر


                          • #28
                            سه شنبه: گزارش روزانه، قبل بازار لندن

                            در بامداد روز سه شنبه دوباره شاهد جریانات ریسک گریزی با سقوط شاخص های سهام و USD/JPY به پایین ترین سطح از نوامبر سال 2014 بودیم. فروش گسترده دیروز به دلیل سقوط آزاد دلار از 117.45 به 115.20 ین ژاپن شروع شد. که نهایتا این جفت ارز در 115.80 به کار خود خاتمه دارد، اما با شروع بورس توکیو، فروش گسترده دلار هم دوباره شروه شد و این جفت ارز به کف جدیدی در 114.21 رسید.
                            در این میان یورو از جریانات ریسک گریزی در بازار های جهانی سود برد و به اوج 1.1237 دلار رسید، که تنها 6 پیپ پایین تر از اوج هفته قبلی بود. در صورتی که اوج هفته گذشته شکسته شود، مقاومت بعدی بازار در 1.1243 و 1.15 قرار دارد.
                            در این میان، GBP/USD تقریبا 200 پیپ سقوط کرد، اما در بازار های آسیا نسبتا حرکات آرامی داشت و در محدوده 40-1.4415 نوسان می کرد. GBP همچنین در برابر سایر ارز ها هم تضعیف شد، EUR/GBP از 0.7660 به 0.7780 رسید. در صورتی که 0.78 شکسته شود، تا نرخ 0.80 مقاومت مهم دیگری دیده نمی شود.
                            حرکات قیمتی در ارز های کالایی به طور عجیبی آرام بود. AUD/USD از 0.7070 به 0.7020 سقوط کرد، در حالیکه NZD/USD ار 0.6620 به 0.6575 دلار کاهش یافت. حمایت های کلیدی بازار برای AUD/USD نرخ 0.70 و برای NZD/USD، نرخ 0.6550 است.
                            شاخص بورس ژاپن، Nikkei، 5.30 درصد منفی است.
                            طلا در 1193 دلار، نفت خام سبک با 1.30 درصد رشد در 30.09 دلار و نفت برنت هم با 0.55 درصد رشد در 33.05 دلار معامله می شوند.
                            ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

                            نظر


                            • #29
                              اروپا، منشا جریانات ریسک گریزی دیروز بازار های سهام و ارز خارجی

                              همه می دانیم که وقتی بازار های چین باز باشند، می توان انتظار نوسانات شدیدی در بازار ارز و سهام را داشت، اما وقتی بازار چین تعطیل باشد، باز هم همین اتفاق می تواند بیافتد. بازار های مالی چین به دلیل جشن سال نو، تمام هفته را تعطیل هستند، و در شب گذشته، تقریبا اکثر بازار های مالی مهم آسیا مثل هنگ کنگ، کره جنوبی و سنگاپور بسته بودند. فعالیت این مراکز مالی می تواند حرکات قابل توجهی را در معاملات آسیایی به راه بیاندازد، دقیقا حرکاتی که دیشب شاهد آن ها بودیم، این حرکات به دلیل حجم پایین معاملات روی داد. دیروز بازار های سهام به شدت با فروش روبرو بودند، که این موج منفی از بازار های سهام اروپا شروع شد. شاخص سهام آلمان، dax، 3.3 درصد منفی بود، در حالیکه شاخص سهام اسپانیا، ibex، به اندازه 4.4 درصد اُفت کرد. اُفت بزرگی هم در بازار های سهام آمریکا دیده شد، s&p 500 بیش از 2 درصد کاهش یافت. در حالیکه به نظر می رسد، دلیل خاصی برای چنین حرکات شدیدی در بازار دیروز دیده نمی شد، اما وضعیت بازار های اوراق قرضه داستان دیگری را نشان می دهند.
                              بر اساس افزایش بزرگ در بازدهی خارجی اروپایی، و اُفت شدید در نرخ های اوراق خزانه، سرمایه گذاران نسبت به اثرات سیاست های پولی بانک مرکزی بسیار نگران هستند. بازدهی اوراق خزانه ده ساله تقریبا 0.08 درصد کاهش یافت، در حالیکه بازدهی اسپانیا و ایتالیا بیش از 0.10 درصد افزایش یافت. اما حرکت اصلی بازدهی ها مربوط به کشور های پرتغال و یونان بود که به ترتیب 0.25 و 0.61 درصد افزایش یافتند. بازار سهام یونان همچنین به پایین ترین سطح از سال 1990 رسید که به دلیل اخباری از نشست وزیران گروه یورو بود، ظاهرا بررسی بازپرداخت بدهی یونان متوقف شده است. بر اساس گزارشی از رویترز، ” گفت و گو ها بین سران مالی یورو، برای بررسی روند بازپرداخت بدهی یونان و اصلاح سخت برنامه بازنشستکی دولتی و اهداف مالی، بعد از چهار روز متوقف شده است. قرار است این موضوعات در هفته بعدی دوباره بررسی شوند و نتیجه دو هفته بعد اعلام خواهد شد.”
                              این پنجمین سال متوالی است که یونان در سر خط خبر ها قرار دارد، و تمرکز امروز بر بدهی های سنگین این کشور است، که یاد آور تلخی مشکلات اعتباری اروپاست. اگر یونان نتواند تامین مالی اضافی را بدست آورد، سرمایه گذاران احتمالا دوباره شاهد تاثیر منفی آن بر یورو خواهند بود. رای دهندگان خسته شده اند، و حالا این خستگی به مسله بزرگی تبدیل شده است، و شاید دیگر جریانات سیاسی به تنهایی نتواند از یونان حمایت کند. با این حال، در کوتاه مدت، بانک مرکزی اروپا نسبت به جهش بازدهی خارجی و رشد بیش از 5 سنتی eur/usd از زمان نشست ماه دسامبر خوشنود یا راضی نیست. رالی صعودی یورو، به دلیل فروش گسترده این ارز تامین مالی بود، و انتظار نمی رود که این بازخرید فروش های قبلی زیاد دوام بیاورد. چونکه بانک مرکزی در مورد تسهیلات مقداری پولی بیشتر، حرف های جدیدی خواهد زد.
                              ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

                              نظر


                              • #30
                                احتمال مداخله بانک مرکزی ژاپن در بازار

                                اگر ین به روند رو به رشد خود ادامه دهد، بانک مرکز ی ژاپن اقدام به مداخله کلامی خواهد کرد. 115 نرخ مهمی است (usd/jpy) که مدت هاست به عنوان خط قرمز بانک مرکزی ژاپن تلقی می شود. نه تنها این نرخ در طول سال گذشته مانع از رشد بیتشر ین ژاپن شده است، اما کاهش 300 پیپی usd/jpy، آن هم بعد از بکار گیری نرخ های بهره منفی توسط ژاپن، مسلما چیزی نبود که بانک مرکزی این کشور انتظار آن را داشته باشد. بزرگترین ریسک برای usd/jpy، مداخله بانک مرکزی ژاپن است، این جفت ارز وارد محدوده ای شده، که مداخلات کلامی حداقل چیزی است که بایستی از بانک انتظار داشت، مداخلاتی که در مورد رشد ضعیف و نوسانات بازار های مالی جهانی خواهد بود.
                                ۲۰ بهمن ۱۳۹۴

                                نظر

                                پردازش ...
                                X