اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

درددل های بازاری

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • نوشته اصلی توسط sajjadfox نمایش پست ها
    [IMG][/IMG]

    جدال سطح مقاومت داینامیک و سطح مقاومت کلاسیک

    داینامیک شکسته و سطح مقاومت سنتی بر سر راه صعود.....
    من که دلم با پیروزی سنت هست..
    فرش های کهنه را مردم گرانتر میخرند...........


    [IMG][/IMG]



    باسلام

    یعنی شکست...................؟؟؟؟؟
    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

    persian gulf traders

    نظر


    • [IMG][/IMG]

      بازهم فلز گرانبها مستعد خروج از این تراکم............

      از کف بشکند درامد زائی اش بد نیست ...و لی پر ریسک
      اختلاف سلیقه ای فاحش دارد با قیمت جناب macd
      ویرایش توسط sajjadfox : https://www.traderha.com/member/5621-sajjadfox در ساعت 06-03-2014, 06:57 PM
      ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

      persian gulf traders

      نظر


      • رتبه بندی شرکتها از منظر حاکمیت شرکتی

        مدیر نظارت بر شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران گفت: مدیریت امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران پس از مطالعه روش های رتبه بندی شرکت ها از منظر حاکمیت شرکتی، و دریافت نظرات اساتید، صاحبنظران و جامعه دانشگاهی، با هدف محاسبه شاخص حاکمیت شرکتی، برای اولین بار اقدام به محاسبه امتیاز و تعیین رتبه حاکمیت شرکتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران کرده است.







        به گزارش روابط عمومی بورس ، سید روح الله حسینی مقدم مدیر نظارت بر شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران با تاکید بر محاسبه شاخص حاکمیتی شرکت ها ادامه داد: یکی از برنامه های توسعه ای مدیریت امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران در سال 1392 محاسبه شاخص حاکمیت شرکتی بود. بر این اساس، در گام نخست مطالعه تطبیقی از روش های رتبه بندی شرکت از این منظر در بورس های جهان در سطوح مختلف از جمله بورس لندن، نیویورک، فیلیپین، مالزی، هند، برزیل، پاکستان و ترکیه پرداخته شد. همچنین با نهادهای جهانی در خصوص حاکمیت شرکتی تعاملات زیادی صورت پذیرفت. کشورهای زیادی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت گزارش جامعی از روش های محاسبه شاخص بدست آمد. بر اساس مطالعات صورت گرفته متغیرهای مهم و مشترک بین کشورهای مختلف، به عنوان متغیرهای اصلی سیستم.های ارزشیابی راهبری شرکتی در نظر گرفته شد.



        وی تاکید کرد: پس از این مطالعه لازم بود چک لیست امتیاز دهی به ناشران تهیه شود. ضرورت داشت که چک لیست با توجه به مقررات و قوانین نافذ بر فعالیت شرکت ها در ایران تهیه شود. به همین دلیل چک لیست امتیاز دهی را هم در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار دادیم. پس از این اقدام، چک لیست نهایی شده به شور گذاشته شد. در این مرحله نظرات نزدیک به 25 صاحبنظر داخلی که با موضوع حاکمیت شرکتی آشنایی داشته و ساختار شرکت ها را نیز می شناختند، اخذ شد و سپس درخواست کردیم به هر بخش وزن مورد نظر خود را با توجه به اهمیت هر متغیر اختصاص دهند. سپس میانگین اوزان پیشنهادی برای هر متغیر تخصیص داده شد.



        مدیر نظارت بر شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران با مد نظر قرار دادن دیدگاه صاحبنظران یادآور شد: از طرفی پرسش هایی که در چک لیست از دید صاحبنظران کم اهمیت بود، حذف شد و میانگین درصدهای اختصاص داده شده به چک لیست مورد نظر به عنوان معیار نهایی انتخاب شد.



        وی با اشاره به محتوی چک لیست گفت: چک لیست نهایی مشتمل بر 5 قسمت اصلی است. بررسی اولیه چک لیست مورد نظر نشان می دهد که بر اساس اصول کلی حاکمیت شرکتی که در همه کشورهای دنیا طراحی شده است، تهیه گردید. این پنج قسمت عبارتند از:



        الف - حقوق سهامداران و ذینفعان با وزن 25% و 11 متغیر



        ب.- هیات مدیره، کمیته های آن و تعهد به حاکمیت شرکتی با وزن 25% و 10 متغیر



        ج.- حسابرسی با 15% وزن و 6 متغیر



        د.- افشا عمومی و شفاف سازی با 15% وزن و 7 متغیر



        ذ.- امتیاز اطلاع رسانی با 20% وزن و یک متغیر



        پس از اختصاص وزن به هر متغیر، برای محاسبه امتیاز هر متغیر منشوری تهیه شد تا رویه ها برای سنجش سطح رعایت و امتیازدهی هر متغیر یکسان گردد.



        حسینی مقدم امتیازبندی شرکت ها از نظر راهبری شرکتی را در اولویت دانست و اعلام کرد: پرسشنامه رتبه بندی با توجه به دستورالعمل راهبری شرکتی دارای پنج بخش اصلی است و هر بخش مشتمل بر چندین پرسش بوده که رتبه نهایی راهبری شرکتی هر شرکت با توجه به آن تعیین می شود. برای تکمیل این پرسش نامه سه روش مد نظر قرار گرفت و مزایا و معایب هر روش بررسی شد.



        وی افزود: روش اول تکمیل این چک لیست توسط مدیریت امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران بوده است. در این روش با استفاده از منابع در دسترس نظیر سایت شرکت، گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع، امتیاز اطلاع رسانی منتشر شده توسط سازمان بورس، گزارش کنترل داخلی شرکت و اظهار نظر حسابرس شرکت نسبت به صورتهای مالی به ویژه بحث معاملات و رعایت مقررات نسبت به تکمیل چک لیست اقدام می شد.



        مدیر نظارت بر شرکتهای بورس اوراق بهادار تهران با مد نظر قرار دادن روند رتبه بندی شرکت ها اظهار داشت: فرایند کار برای بیش از 300 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران سالی یکبار انجام می شود و با توجه به آنکه سال مالی بیش از 85 درصد شرکت های بورس تهران پایان اسفندماه است، این رتبه بندی در تیرماه هر سال انجام و نتایج آن قابل انتشار است. چنانچه بنا باشد در شاخص خاصی نیز از این رتبه بندی استفاده شود، در تیرماه هر سال این شرکت ها به روز خواهد شد.



        وی یادآور شد: در روش دوم چک لیست مذکور برای ناشران پذیرفته شده ارسال می شود تا دبیر هیات مدیره هر شرکت یا بخش مالی، آن را تکمیل کرده و برای بورس اوراق بهادار تهران ارسال کند. البته برای بالابردن قابلیت اتکا می توان از حسابرسان خواست تا پرسش نامه مذکور را تایید و سپس برای مدیریت ناشران ارسال شود. پس از دریافت چک لیستها، امتیازدهی و سپس رتبه بندی انجام می گیرد. چنانچه حسابرسی شدن این چک لیست ها ضروری نباشد می توان به طور تصادفی 10 درصد از چک لیست های اخذ شده را توسط کارشناسان بورس، بررسی و سپس بر اساس وزن هر بخش، امتیازدهی لازم انجام می شود که در پایان رتبه بندی شرکت ها بر اساس امتیازی که کسب کرده اند انجام می شود.



        مدیر نظارت بر شرکتهای بورس تهران گفت: روش سوم نیز سپردن موضوع رتبه بندی و امتیاز دهی به نهاد بیرونی و مستقل نظیر موسسات رتبه بند است. به عنوان مثال کشور ترکیه این امتیاز دهی توسط یک نهاد مستقل انجام می شود. قابل ذکر است نتیجه کار در سه روش همسان است. در نهایت چک لیست پذیرفته شده تکمیل و پس از امتیازدهی، رتبه بندی آنها صورت خواهد گرفت.



        حسینی مقدم با اشاره به سیستم رتبه بندی شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: شرکت بر اساس دو روش اول اقدام به رتبه بندی کرد. همانگونه که اشاره شد براساس آخرین منابع در دسترس از قبیل سایت شرکت، امتیاز اطلاع رسانی، نتایج طبقه بندی بورس، گزارش کنترل داخلی هر شرکت، گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع و اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی امتیاز هر شرکت تعیین شد. به منظور کاهش انحراف از واقعیت، امتیازات بدست آمده به مضرب پنج گرد شد. البته آنچه در حال حاضر به عنوان رتبه بندی شرکت ها از منظر حاکمیت شرکتی محاسبه و منتشر می شود با استفاده از روش اول است.



        وی اظهار داشت: رتبه راهبری شرکتی، سیاستها و رویه های راهبری شرکتی شرکت های بورسی و میزان رعایت منافع ذی نفعان شرکت با تاکید بر منافع سهامداران را ارزیابی می کند. رتبه بندی های راهبری شرکتی نسبی است و بر مبنای درصد از صفر تا 100 گزارش می شود.



        مدیر نظارت بر شرکتهای بورس تهران با تاکید بر متوسط امتیازی حاکمیت شرکتی ادامه داد: از آنجاکه تاکنون در خصوص انتشار جزییات امتیاز شرکت ها تصمیم گیری نشد، صرفا می توان بیان داشت که متوسط امتیاز راهبری شرکتی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حدود 57 از 100 است. متوسط امتیاز حاکمیت شرکتی در تابلوی اصلی بازار اول 62، در تابلوی فرعی بازار اول، 59 و در بازار دوم 57 است. همچنین صنعت داروسازی و لوازم خانگی و برقی به ترتیب با کسب 71 و 47 امتیاز، بیشترین و کمترین امتیاز راهبری را به خود اختصاص دادند. صنایعی مانند بانک و لیزینگ، بیمه، سیمان و ساختمان به ترتیب با امتیازهای 70، 65، 62 و 61 در رتبه های بعدی قراردارند.



        حسینی مقدم افزود: لازمه توسعه بازار سرمایه، توجه بیشتر به حقوق ذینفعان و بویژه سهامداران اقلیت شرکت های پذیرفته شده در بورس است. نگاه منصفانه به حقوق سهامدارانی که بسیاری از آنها صرفا از طریق مجازی منتظر دریافت اخبار و گزارش های شرکت هستند، ضرورت تحقق یک نظام حاکمیت شرکتی بایسته است. بدون شک توسعه بازار سرمایه ایران بدون توجه به سرمایه ها و پس اندازهای خرد ممکن و در عین حال خوشایند نیست. تجربه بین المللی نیز حکایت از آن دارد که برای توسعه بازار اوراق بهادار، توجه به حقوق تمامی ذینفعان به ویژه سهامداران جزء ضروری است.



        وی با مد نظر قراردادن رعایت استاندارهای بین المللی در بازار سرمایه ایران یادآور شد: از طرفی با تجهیز بازار سرمایه ایران به استانداردهای بین المللی بویژه داشتن یک نظام حاکمیت شرکتی می توان در جذب موثرتر سرمایه گذاران خارجی نیز گام برداشت. در حال حاضر متوسط امتیاز حاکمیت شرکتی 57 است که با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در بحث کنترل داخلی، افزایش کیفیت افشا، مناسب تر شدن کیفیت برگزاری مجامع و همچنین تصویب نهایی دستورالعمل حاکمیت شرکتی می توان به بهتر شدن این امور امیدوار بود. از طرفی با این رتبه بندی زمینه محاسبه شاخص حاکمیت شرکتی نیز در بورس تهران فراهم خواهد شد.
        ویرایش توسط arminfar : https://www.traderha.com/member/13968-arminfar در ساعت 06-05-2014, 06:33 PM

        نظر


        • روزنامه اکونومیک تایمز:


          آمریکا تشدید تحریم نفتی ایران را شش ماه به تعویق انداخت



          » سرویس: اقتصادي - انرژي
          کد خبر: 93031507323
          پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶




          آمریکا برنامه تشدید تحریم. نفتی ایران را به مدت شش ماه به تعویق انداخت.

          به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،. روزنامه اکونومیک تایمز اعلام کرد: با توجه به اینکه ایران به تمام تعهدات خود درخصوص برنامه هسته.ای عمل کرده است، رییس جمهوری آمریکا تشدید تحریم نفتی علیه ایران را به مدت شش ماه به تعویق انداخت.

          بر این اساس کاخ سفید اعلام کرد: اگرچه نفت کافی در بازار بین.المللی برای کشورهایی نظیر هند و چین به منظور کاهش وابستگی به نفت ایران و اجتناب از تحریم.های آمریکا وجود دارد، اوباما تصریح کرد.ه که هیچ نیازی برای انجام این کار در شش ماه آینده وجود ندارد، زیرا تهران به طور کامل با جامعه بین.المللی برای پرداختن به نگرانی.ها درباره برنامه هسته.ای خود عمل کرده است.

          جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: اگرچه شرایط بازار حاکی از این است که عرضه کافی برای کاهش بیشتر خرید نفت از ایران وجود دارد، اما آمریکا به توقف تلاشها برای کاهش فروش نفت خام ایران برای مدت شش ماه تحت توافق هسته.ای موقت بین پنج+یک و ایران پایبند است.

          وی گفت: ایران در ازای این اقدام و دیگر موارد کاهش تحریم متعهد شده که اقداماتی را برای توقف و در برخی موارد کلیدی توقف پیشرفت در برنامه هسته.ای انجام دهد.

          آژانس بین.المللی انرژی اتمی تایید کرده که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

          وی افزود: گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه آوریل نشان می.دهد که مصرف نفت جهان در ماههای اخیر از تولید فراتر رفته است و این امر به کاهش اندک ذخایر نفت جهانی منجر شده است.

          کارنی گفت: اختلال در عرضه نفت جهانی در ماههای اخیر در مقایسه با اوایل امسال افزایش یافته است اما این کاهش عرضه با افزایش تولید به ویژه در آمریکا جبران شده است.

          ظرفیت مازاد تولید نفت خام جهان در ماههای اخیر افزایش یافته اما همچنان کمتر از یک سال قبل است. موجودی نفت اعضای سازمان توسعه و همکاری.های اقتصادی سه درصد کمتر از سطوح سال گذشته است.

          قیمت نفت خام برنت حدود 110 دلار در هر بشکه است که مطابق با سطح قیمت شش ماه قبل است.

          کارنی خاطرنشان کرد: اگرچه این عوامل حاکی از اینست که عرضه و تقاضا در بازار به هم نزدیک است، همچنین نشان می.دهد عرضه کافی نفت غیرایرانی برای کاهش قابل توجه خرید از ایران وجود دارد که به دلیل میزان تقاضای کنونی و افزایش تولید نفت کشورهایی دیگر، موجودی نفت و فرآورده.های نفتی و ظرفیت تولید مازاد است
          انضباط فردی پلی است بین اهداف و رسیدن به موفقیت

          نظر


          • اروپا از بیم تورم منفی نرخ بهره را کاهش داد

            روز پنجشنبه، ١٥ خرداد (٥ مه)، ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که نرخ بهره پایه در حوزه پول یورو به پانزده صدم درصد کاهش یافته و بانک.های سپرده گذار نزد این بانک هم، به جای دریافت بهره، ناگزیر به پرداخت هزینه خواهند بود. نرخ بهره پایه حوزه یورو پیش از این بیست و پنج صدم درصد و نرخ بهره سپرده.های بانک.ها صفر درصد بود.
            تصمیم بانک مرکزی در واکنش به نگرانی در مورد تعمیق رکود در حوزه پول واحد اروپا - یورو - در حالی اتخاذ شده است که نرخ تورم در این منطقه به هفت دهم درصد رسیده است.
            تصمیم اخیر بانک مرکزی اروپا جدیدترین اقدام برای پایان دادن به رکود و همچنین، جلوگیری از خطر کاهش بیشتر نرخ تورم است. در ماه های اخیر، نگرانی هایی در مورد کاهش بیشتر نرخ تورم و حتی بروز تورم منفی - یعنی تنزل سطح عمومی قیمت کالا و خدمات - وجود داشته است. چنین وضعیتی می.تواند به بروز رکود اقتصادی عمیق و طولانی مدت منجر شود که مقابله با آن بسیار دشوار خواهد بود.
            وضعیت تورم منفی باعث کاهش و حتی توقف سرمایه.گذاری می.شود زیرا سرمایه.گذاران می.دانند که هنگامی که سرمایه.گذاری آنان به مرحله تولید و فروش کالا برسد، بهای کالای تولیدی کمتر از زمان سرمایه گذاری بوده و ضرر و زیان آنان کمابیش قطعی است. همزمان، خریداران کالا نیز که انتظار دارند روند تنزلی قیمت.ها ادامه یابد، خرید اقلام غیرضروری را به تعویق می.اندازند.
            نتیجه توقف سرمایه گذاری و خودداری مصرف.کننده از خرید کالا، کاهش هر چه بیشتر تقاضاست که روند کاهش قیمت.ها را سرعت می بخشد و رکود اقتصادی و عواقب آن مانند بیکاری را تشدید می.کند.
            بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از این وضعیت، به کاهش نرخ بهره پایه و منفی کردن نرخ بهره سپرده.های بانک.ها مبادرت کرده است.

            ماهیت تصمیم ها

            نرخ بهره پایه که در کشورهای مختلف به اسامی گوناگون خوانده می.شود، بهره.ای است که بانک مرکزی در قبال وام.های بسیار کوتاه مدت - معمولا چند ساعته و شبانه- از بانک.های تجاری مطالبه می.کند.این بانک.ها گاه با کمبود موقت نقدینگی جهت تسویه حساب های بین خود در پایان روز مواجه می.شوند و برای تامین نیاز خود، مبالغی را از بانک مرکزی وام می.گیرند. نرخ بهره.ای که بانک مرکزی برای این وام.ها مطالبه می.کند، نرخ بهره پایه خوانده می شود.
            نرخ بهره پایه بر سایر نرخ های بهره بانکی، از نرخ وامهای بین بانکها گرفته تا بهره پرداختی به سپرده گذاران و بهره دریافتی از وام گیرندگان تاثیر می گذارد. نرخ بهره پرداختی بانکهای تجاری به سپرده های بانکی مشتریان معمولا کمتر از نرخ بهره پایه است. بانکهای تجاری از وام گیرندگان وام بهره ای بیش از بهره پایه دریافت می کنند.
            با کاهش نرخ بهره پایه توسط بانک مرکزی اروپا، بهره ای که به سپرده مردم در بانکهای تجاری کشورهای عضو حوزه یورو تعلق می گیرد بسیار ناچیز است و بانک مرکزی اروپا امیدوار است این وضعیت باعث شود شهروندان کشورهای حوزه یورو به جای پس انداز و سپرده گذاری پول، آن را خرج یا سرمایه گذاری کنند و باعث افزایش تقاضا شوند. انتظار این است که افزایش تقاضا، تورم قیمتها را به سطح مطلوب بانک مرکزی اروپا، یعنی حدود دو درصد، افزایش دهد.
            همچنین، کاهش نرخ بهره می تواند انگیزه ای برای استقراض سرمایه گذاران از بانکهای تجاری برای سرمایه گذاری شود که نتیجه آن هم افزایش سطح اشتغال و افزایش تقاضا برای کالاها و در نهایت، کمک به رونق اقتصادی است.
            بانک مرکزی اروپا همزمان کوشیده است تا بانکهای تجاری را به دادن وام بیشتر به متقاضیان در برابر بهره کمتر ترغیب کند. تصمیم به منفی کردن نرخ بهره پرداختی به سپرده های بانکها نزد بانک مرکزی به این منظور اتخاذ شده است.
            در شرایط معمولی، بانکهای تجاری بخشی از پول مازاد بر نیاز خود را نزد بانک مرکزی سپرده گذاری می کنند و بهره ای در برابر آن دریافت می کنند. بانک مرکزی اروپا به منظور تشویق بانکهای تجاری به پرداخت هر چه بیشتر وام به متقاضیان وام به جای نگه داشتن آنها نزد بانک مرکزی، این نرخ را به صفر کاهش داده بود. اینک این نرخ به منهای یکصدم درصد تنزل کرده که به معنی آن است که بانکهای تجاری در ازای نگه داری پول به جای دادن وام به متقاضیان، عملا مجبور به پرداخت نوعی جریمه می.شوند.
            این روش از سالها پیش توسط بانک مرکزی ژاپن و از بیش از پنج سال پیش توسط فدرال ریزروز - بانک مرکزی آمریکا - به اجرا گذاشته شده است.
            یکی دیگر از تصمیمات روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا، خرید اوراق قرضه است. با این روش، بانک مرکزی نقدینگی بیشتری را در اقتصاد حوزه یورو تزریق می.کند با این امید که این اقدام باعث افزایش تقاضا شود.
            نتیجه ای دارد؟

            بانک مرکزی اروپا، مانند بانک مرکزی کشورهای پیشرفته که از دولت مستقل هستند، مسئولیت حفظ ارزش داخلی پول، یعنی جلوگیری از تورم را برعهده دارد و برای این منظور، از مجموعه سیاستهای پولی استفاده می کند.

            در سالهای منتهی به بحران مالی هفت سال پیش، اکثر کشورهای جهان برای مدیریت اقتصادی به سیاست های پولی متکی بودند و پس از آن نیز، برخی از آنها همچنان از توسل به سیاست های مالی - شامل تغییر در اقلام بودجه دولت - خودداری کرده.اند.
            برخی از اقتصاددانان در کارآیی سیاست های پولی دست کم در مقابله با رکود اقتصادی ابراز تردید کرده و گفته اند که دلیل استمرار رکود فعلی جهان عدم کارآیی این سیاست ها بوده است.
            در حالیکه بسیاری از کشورهای حوزه یورو با رکود عمیق و عواقب آن، مانند نرخ بالای بیکاری، دست به گریبان هستند، بروز تورم منفی چشم اندازی بسیار نگران کننده محسوب می شده و بانک مرکزی اروپا امیدوار است با اتخاذ سیاست های پولی جدید، با این وضعیت مقابله کند.
            در عین حال، منتقدان این نوع سیاست ها نسبت به نتیجه بخش بودن اقدامات امروز بانک ابراز تردید کرده و گفته اند که این سیاست ها نمی تواند مشکلاتی مانند بی اطمینانی مصرف کننده نسبت به آینده خود و در نتیجه، بی میلی او به خرج کردن، بیکاری و کمبود درآمد بیکاران، و عدم تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری را مرتفع کند. به گفته آنان، در شرایط بی اعتمادی نسبت به آینده اقتصادی، حتی ممکن است تصمیم هایی از قبیل آنچه که بانک مرکزی اروپا اتخاذ کرده عملا باعث تشدید نگرانی و بی اطمینانی بیشتر شود.
            به گفته آنان، ابعاد مشکلات اقتصادی اروپا بیش از آن است که یکدهم درصد کاهش نرخ بهره بتواند آنها را حل و فصل کند.
            البته کاهش نرخ بهره در حوزه یورو احتمالا به کاهش نرخ برابری یورو در برابر سایر ارزها منجر می شود و می تواند صادرات کشورهای حوزه را افزایش و واردات آنان را کاهش دهد. افزایش صادرات یک عامل ضد رکودی محسوب می شود هر چند در شرایط کنونی، باید تاثیر آن در بهبود وضع اقتصادی حوزه یورو را محدود دانست.

            منبع: بی بی سی​

            پی نوشت: واقعاً چه دنیای عجیبیه. در اروپا نگران منفی شدن تورم هستن و در ایران مردم با تورم 40 درصدی کمرشکن مواجهند.
            ویرایش توسط shahab_p : https://www.traderha.com/member/2979-shahab_p در ساعت 06-05-2014, 09:55 PM
            ما اشتباهات جدیدی اختراع نمی کنیم، اشتباهات گذشته را تکرار می کنیم.

            نظر


            • دکتر سیدمهدی برکچیان
              اقتصاد ایران 9 فصل است که به.طور پیوسته با نرخ.های رشد منفی مواجه است. بنابر برخی برآوردها در طول این دوره، میزان تولید در اقتصاد بیش از 10 درصد افت کرده است. برای این رکود به لحاظ عمق و دوام در تاریخ معاصر ایران کمتر نظیری می.توان پیدا کرد. از سوی دیگر به.دلیل سیاست.های غلط اقتصادی، این رکود با نرخ.های بالای تورم همراه شده است؛ به.طوری.که نرخ تورم در دو سال پیاپی 91 و 92 فراتر از 30 درصد بوده است. ترکیب رکود عمیق و تورم بالا، شرایط بسیار بغرنجی ایجاد کرده و لزوم تامل و دقت در سیاست.گذاری.های اقتصادی را دوچندان نموده است.
              در میان اقتصاددانان کشور تقریبا اجماع وجود دارد که ریشه رکود، شوک سمت عرضه اقتصاد است. به این معنا که تحمیل تحریم.های بین.المللی بر اقتصاد ایران، هزینه تمام.شده کالا برای تولیدکنندگان را افزایش داده و ضمن کاهش تولید تعادلی در اقتصاد، قیمت.ها را نیز افزایش داده است. با مرور تحولات اقتصادی سایر کشورها مشاهده می.کنیم که بروز شرایط رکود تورمی ناشی از شوک طرف عرضه و همچنین ترکیب آن با اشتباهات سیاست.گذاری در دهه.های گذشته در برخی کشورها سابقه دارد. یکی از معروف.ترین آنها رکود تورمی دهه 70 میلادی در آمریکاست. به.دنبال آن تجربیات، دسته.ای از اقتصاددانان بر این توصیه سیاستی پافشاری می.کنند که در شرایط رکود تورمی ناشی از شوک منفی عرضه، دولت بهتر است هیچ سیاست اقتصاد کلان خاصی را تمهید و اجرا نکند و اجازه دهد تا آثار شوک منفی عرضه در اقتصاد تخلیه شود و سپس اقتصاد به.طور طبیعی به نقطه تعادل جدید برسد.
              به.طور خاص، هر نوع سیاست اقتصاد کلان که به تحریک تقاضا بینجامد، بیش از آنکه سبب تحرک در تولید شود به افزایش تورم منجر خواهد شد. در اینجا منظور از سیاست اقتصاد کلان (Macroeconomic Policy)، سیاست.های پولی، مالی، ارزی و تجاری است.
              در چند ماه گذشته که موضوع خروج از رکود اقتصادی در محافل سیاست.گذاری و دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته، انعکاس توصیه فوق.الذکر در میان دسته.ای از اقتصاددانان داخلی مشهود بوده است. به عبارت دیگر، برخی از اقتصاددانان به دولت توصیه می.کنند که هیچ سیاست اقتصاد کلانی را برای خروج از رکود تدوین و اجرا نکند و اجازه دهد که اقتصاد به.طور طبیعی فاز بعد از اصابت شوک منفی عرضه به اقتصاد را پشت سر بگذارد. به نظر می.رسد که اتفاق نظر قابل.توجهی در میان اکثر اقتصاددانان داخلی وجود دارد که در شرایط فعلی، سیاست.های اقتصاد کلان معطوف به تحریک تقاضا که منجر به انبساط پولی شوند، سیاست.های مردودی هستند؛ چراکه آتش تورم را که در حال کنترل است، دوباره شعله.ور خواهند کرد؛ بنابراین سیاست.هایی از قبیل افزایش قدرت وام.دهی بانک.ها از طریق تزریق منابع بانک.مرکزی یا افزایش مخارج دولت که توسط منابع بانک.مرکزی تامین مالی شده باشد سیاست.هایی هستند که توصیه نمی.شوند؛ اما تاکید قاطع بر پرهیز از اتخاذ هر نوع سیاست اقتصاد کلان برای خروج از رکود، برخی سیاست.های اقتصاد کلان دیگر را نیز کنار می.گذارد؛ درحالی.که بی.فایده بودن آنها در شرایط جاری محل سوال است. برای اینکه بتوان موثر بودن برخی سیاست.های اقتصاد کلان را برای خروج از رکود در شرایط جاری توضیح داد، مناسب است که برخی تفاوت.های شرایط اقتصادی امروز ایران با شرایط رکود تورمی در سایر کشورها (و به.طور خاص، مورد آمریکا در دهه 1970) مورد توجه قرار گیرد.
              1- امسال انتظار می.رود درآمدهای نفتی دولت به.طور قابل.توجهی افزایش یابد به.نحوی که درآمدهای نفتی بودجه محقق خواهد شد و حتی درآمدهای مازاد نفتی برای دولت حاصل خواهد شد. دولت آمریکا در شرایط رکود تورمی دهه 70 فاقد چنین امکان درآمدی بود. آن دسته از دوستانی که مدافع امتناع سیاست اقتصاد کلان برای خروج از رکود فعلی هستند باید به این سوال پاسخ دهند که دولت با مازاد درآمد نفتی به.دست.آمده چه باید بکند؟ آیا نمی.تواند آن را به ابزاری برای خروج از رکود تبدیل کند؟ به.عنوان مثال، آیا نمی.تواند با اعمال تخفیف.های مالیاتی روی بنگاه.ها به ایجاد تحرک اقتصادی در بنگاه.ها کمک کند و کسری درآمد مالیاتی حاصل از تخفیف.ها را از طریق درآمد نفتی جبران کند؟ این طبیعتا یک سیاست مالی محسوب می.شود. دیگر اینکه، آیا نمی.تواند بخشی از درآمد مازاد نفتی را از طریق افزایش هزینه.های عمرانی دولت و البته مشخصا از طریق به اتمام رساندن برخی پروژه.های عمرانی خاص - به.ویژه در بخش.هایی که با کمبود سرمایه.گذاری مواجهند و نرخ بازگشت سرمایه.گذاری در آنها بالا است – به تولید و تحرک اقتصادی تبدیل کند؟ این نیز یک سیاست مالی و بودجه.ای است.
              2- عمده درآمدهای ارزی کشور، درآمدهای حاصل از صادرات نفت است که مستقیما در اختیار دولت می.باشد. چنین شرایطی در اقتصاد ایران، موقعیت ویژه.ای را برای دولت در زمینه قیمت.گذاری ارز خارجی ایجاد می.کند؛ یعنی اینکه دولت به.دلیل انحصار قابل.توجه بر عرضه ارز، نقش تعیین.کننده.ای در تعیین نرخ ارز در اقتصاد بازی می.کند. به این لحاظ نیز، موقعیت دولت ایران در شرایط امروز متفاوت از مثلا آمریکا در شرایط رکود تورمی دهه 70 است. با توجه به این موضوع آیا جای بررسی و تامل ندارد که دولت از طریق سیاست ارزی به ایجاد تحرک اقتصادی کمک کند؟ یکی از درس.هایی که از تجربه چند سال گذشته فراگرفته.ایم این است که کاهش نرخ ارز حقیقی سبب می.شود تا بسیاری از صنایع ما قدرت رقابت در مقابل کالاهای وارداتی را از دست بدهند و دچار آسیب شوند؛ بنابراین به نظر می.رسد حفظ امکان رقابت کالاهای داخلی از طریق هدف.گذاری نرخ ارز حقیقی، سیاست اقتصاد کلانی است که جای تامل دارد. البته در مورد نرخ ارز، نکته دیگری که واجد اهمیت است اصولا عدم شفافیت سیاست دولت است. عوامل اقتصادی نمی.دانند که دولت در زمینه نرخ ارز چه سیاستی را می.خواهد در پیش بگیرد. این نااطمینانی سبب می.شود تا بنگاه.ها بسیاری از تصمیمات مربوط به سرمایه.گذاری را به تاخیر اندازند؛ بنابراین اصولا فارغ از اینکه دولت چه سیاست ارزی در پیش بگیرد نفس شفاف کردن سیاست ارزی، خود سیاستی است که به خروج از رکود کمک می.کند.
              در زمینه سیاست.های تجاری هم می.توان به.طور مشابه، مواردی را مورد توجه قرار داد که برای رعایت اختصار، از اشاره به آن صرف.نظر می.کنیم؛ بنابراین اگر برخی به امتناع سیاست.های اقتصاد کلان در خروج از شرایط رکودی جاری معتقدند لازم است تا ابتدا برای سوالات بالا پاسخی ارائه کنند و بی.فایده یا مضر بودن سیاست.های مالی و ارزی فوق.الذکر را تبیین کنند.
              البته همه آنچه دولت می.تواند در زمینه خروج از رکود انجام دهد منحصر به سیاست.های اقتصاد کلان نیست. اتفاقا تدابیر و اقدامات دولت در زمینه.هایی چون تشویق و هل دادن بخش.های پیشرو اقتصاد به.عنوان لکوموتیوهای خروج از رکود، رفع مشکلات موجود در تامین منابع مالی برای تولید، جذب سرمایه خارجی، تسهیل و تشویق صادرات و مواردی از این قبیل می.تواند بسیار موثرتر از سیاست.های اقتصاد کلان باشد که تفصیل آن را به فرصت دیگری واگذار می.کنیم.
              استادیار اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف

              نظر


              • نوشته اصلی توسط mohammad63 نمایش پست ها
                روزنامه اکونومیک تایمز:


                آمریکا تشدید تحریم نفتی ایران را شش ماه به تعویق انداخت



                » سرویس: اقتصادي - انرژي
                کد خبر: 93031507323
                پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶




                آمریکا برنامه تشدید تحریم. نفتی ایران را به مدت شش ماه به تعویق انداخت.

                به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،. روزنامه اکونومیک تایمز اعلام کرد: با توجه به اینکه ایران به تمام تعهدات خود درخصوص برنامه هسته.ای عمل کرده است، رییس جمهوری آمریکا تشدید تحریم نفتی علیه ایران را به مدت شش ماه به تعویق انداخت.

                بر این اساس کاخ سفید اعلام کرد: اگرچه نفت کافی در بازار بین.المللی برای کشورهایی نظیر هند و چین به منظور کاهش وابستگی به نفت ایران و اجتناب از تحریم.های آمریکا وجود دارد، اوباما تصریح کرد.ه که هیچ نیازی برای انجام این کار در شش ماه آینده وجود ندارد، زیرا تهران به طور کامل با جامعه بین.المللی برای پرداختن به نگرانی.ها درباره برنامه هسته.ای خود عمل کرده است.

                جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: اگرچه شرایط بازار حاکی از این است که عرضه کافی برای کاهش بیشتر خرید نفت از ایران وجود دارد، اما آمریکا به توقف تلاشها برای کاهش فروش نفت خام ایران برای مدت شش ماه تحت توافق هسته.ای موقت بین پنج+یک و ایران پایبند است.

                وی گفت: ایران در ازای این اقدام و دیگر موارد کاهش تحریم متعهد شده که اقداماتی را برای توقف و در برخی موارد کلیدی توقف پیشرفت در برنامه هسته.ای انجام دهد.

                آژانس بین.المللی انرژی اتمی تایید کرده که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده است.

                وی افزود: گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه آوریل نشان می.دهد که مصرف نفت جهان در ماههای اخیر از تولید فراتر رفته است و این امر به کاهش اندک ذخایر نفت جهانی منجر شده است.

                کارنی گفت: اختلال در عرضه نفت جهانی در ماههای اخیر در مقایسه با اوایل امسال افزایش یافته است اما این کاهش عرضه با افزایش تولید به ویژه در آمریکا جبران شده است.

                ظرفیت مازاد تولید نفت خام جهان در ماههای اخیر افزایش یافته اما همچنان کمتر از یک سال قبل است. موجودی نفت اعضای سازمان توسعه و همکاری.های اقتصادی سه درصد کمتر از سطوح سال گذشته است.

                قیمت نفت خام برنت حدود 110 دلار در هر بشکه است که مطابق با سطح قیمت شش ماه قبل است.

                کارنی خاطرنشان کرد: اگرچه این عوامل حاکی از اینست که عرضه و تقاضا در بازار به هم نزدیک است، همچنین نشان می.دهد عرضه کافی نفت غیرایرانی برای کاهش قابل توجه خرید از ایران وجود دارد که به دلیل میزان تقاضای کنونی و افزایش تولید نفت کشورهایی دیگر، موجودی نفت و فرآورده.های نفتی و ظرفیت تولید مازاد است
                اگر تکذیبیه اش را هم بنویسی، نشان میدهد به امضایت پایداری

                نظر


                • بازار توافقی بورس، نامی آشنا برای سرمایه گذاران و فعالان در بازار سرمایه کشور می باشد، بازاری که بنا به برخی قوانین و محدودیت های موجود در آن کمتر سهامداری حاضر به فعالیت در این بازار می باشد.

                  بازار توافقی بورس، نامی آشنا برای سرمایه گذاران و فعالان در بازار سرمایه کشور می باشد، بازاری که بنا به برخی قوانین و محدودیت های موجود در آن کمتر سهامداری حاضر به فعالیت در این بازار می باشد.
                  بنابرگزارش
                  بورس نیوز
                  ، از سویی دیگر به بازار توافقی فرابورس، لقب بازار تبعیدی ها را نیز داده اند چراکه هر شرکتی که از بورس یا فرابورس بنا به دلایلی همچون عدم شفافیت، زیان قابل توجه و غیره اخراج می شود، به بازار توافقی فرستاده شده و باقی عمر خود را تا رسیدن به شرایط مطلوب و مورد نیاز برای معامله در بازارهای عادی بورس و فرابورس در آنها سپری می کند.

                  همچنین از جمله شرکت هایی که به این بازار وارد می شوند شرکت هایی هستند که شرایط حضور در بازارهای عادی، فرعی و اصلی را احراز نکرده و باید تا رسیدن به شرایط مورد نظر در این بازارها منتظر بمانند.

                  اما طی هفته های اخیر آنچه که از روند معاملاتی برخی از شرکت های فعال در این بازار مشاهده می شود، آن است که این بازار تبدیل به بهشت تبعیدی ها شده است، به عنوان مثال "بدکو" نماد معاملاتی فروشگاه های زنجیره ای دیوکس می باشد که در تاریخ 16 اردیبهشت ماه سال جاری با قیمت 636 ریال وارد بازار توافقی فرابورس شده است.

                  نکته قابل توجه در این نماد بازدهی بیش از 790 درصدی این شرکت طی 10 روز معاملاتی پس از بدو ورود به بازار توافقی می باشد بطوریکه قیمت سهام این شرکت از 636 ریال در تاریخ 16 اردیبهشت ماه به 4980 ریال در تاریخ 7 خرداد ماه جاری رسیده است.

                  از سویی دیگر در حالی نماد این شرکت با معامله 100 هزار سهمی وارد بازار توافقی شده است که این شرکت تا معاملات روز گذشته شاهد عرضه بیش از سه میلیون و 750 هزار سهم خود در این بازار بوده است بطوریکه طی معاملات روز گذشته 840 هزار و 634 سهم این شرکت در قیمت های 200 تومان تا 310 تومان با نوسان منفی 27 درصد مورد معامله قرار گرفت.

                  اما آمارهای نوسان این شرکت طی روزهای مختلف پس از حضور در بازار مذکور نیز بسیار قابل توجه می باشد که مهمترین آنها عباتند از:



                  حال تنها یک سوال مطرح است، با چه دلیلی ناظر بازار اجازه معامله سهام این شرکت با نوسانات فزآینده و چنین بازدهی نجومی را آن هم طی مدت 10 روز صادر کرده است؟
                  چه کسانی از این معاملات سود برده اند؟

                  نظر


                  • مصوبه مهم دولت درباره ممنوعيت خريد كالاهاي خارجي مشابه ساخت داخل

                    یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: هيات دولت ممنوعيت كالاهاي خارجي كه توليد مشابه داخلي دارند را در راستاي حمايت از توليد داخل تصويب و به وزارت صنعت، معدن و تجارت نفت، نيرو، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جهاد كشاورزي، فرهنگ وارشاد اسلامي، صدا وسيما ومعاونت برنامه ريزي ونظارت راهبري ابلاغ كرد.

                    به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا غفوري رئيس مركز روابط عمومي واطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به پيشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبه جديد دولت،. خريد كالاهاي خارجي داراي توليد مشابه داخلي توسط تمامي دستگاههاي دولتي و ساير نهادها و عناوين مشابهي كه به نحوي از بودجه عمومي يا دولتي استفاده مي.كند ممنوع شد و دستگاههاي اجرايي مكلف شدند از پرداخت اعتبار خريد كالا به صورت مستقيم خودداري كنند.

                    وی افزود: هيئت دولت به استناد اصل 138 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، خريد كالاهاي خارجي (اعم از كالاهاي ساخته شده،. قطعات، ملزومات،. تجهيزات و غيره تحت هر عنوان) داراي توليد مشابه داخلي مندرج در فهرست ممنوعيت خريد كالاهاي خارجي داراي مشابه توليد داخل توسط دستگاههاي مشمول را توسط تمامي دستگاه.هاي دولتي و ساير نهادهايي كه به نحوي از بودجه عمومي يا دولتي استفاده مي.كنند. در صورت انجام هزينه از محل وجوه دريافتي از بودجه عمومي يا دولتي بابت خريد اين نوع كالاها به صورت مستقيم يا از طريق پيمانكاران تملك دارايي.هاي سرمايه.اي ممنوع مي باشد

                    غفوری گفت: در اين مصوبه آمده است: ذيحسابان دستگاههاي اجرايي يا عناوين مشابه مكلفند از پرداخت اعتبار خريد كالاهاي ياد شده به صورت مستقيم با اسناد مندرج درصورت وضعيت.هاي ارسالي از سوي پيمانكاران خودداري نمايند.

                    وی اعلام كرد: در مصوبه هيات دولت تصريح شده ، هرگونه تغيير در فهرست ياد شده در كارگروهي با مسئوليت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با عضويت وزارتخانه.هاي نفت، نيرو، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و جهاد كشاورزي و حسب مورد دستگاه ذي.ربط صورت مي.گيرد.

                    غفوری گفت: براساس اين مصوبه، در صورت ابهام در تشخيص كالاها، ملاک عمل بودن نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

                    رئيس مركز روابط عمومي واطلاع رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بند مهمي در اين مصوبه اشاره كرد و گفت : هيات دولت تاكيد كرده است ، تبليغ كالاهاي خارجي در رسانه.هايي كه از بودجه عمومي استفاده مي.كنند جز در موارد مصرح قانوني ممنوع مي باشد.

                    وي گفت: در مواردي كه كالاي مشابه داخلي از نظر كيفيت، قيمت و يا حجم توليد قابل توجيه نباشد و يا ساير موارد اجتناب.ناپذير با پيشنهاد بالاترين مقام دستگاه اجرايي ذي.ربط و تأييد وزراي عضو كميسيون اقتصاد، خريد كالاي ياد شده مجاز خواهد بود.

                    غفوري در پايان گفت: مقررشد وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پايان سال 1393 ضمن ارائه گزارش عملكرد اجراي اين تصويب.نامه نسبت به بازنگري آن اقدام کند.
                    http://www.mehrnews.com/detail/News/2308345

                    نظر


                    • پیووت سالانه سدی مستحکم در برابر صعود

                      فکر نمیکنم قدرتی برای شکست داشته باشد و مشخصا نیاز شدید برای جمع اوری انرژی اگر ایالات متحده بخواهد به حباب سازی خود ادامه دهد

                      [IMG][/IMG]
                      ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                      persian gulf traders

                      نظر


                      • http://www.isna.ir/fa/news/930326142...A7%DB%8C%D9%85
                        ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                        persian gulf traders

                        نظر






                        • رئیس کل بانک مرکزی از آغاز خروج اقتصاد از رکود خبر داد و گفت: برنامه بانک مرکزی افزایش عرضه ارز است اما این به معنی تثبیت نرخ ارز نیست.





                          خبرگزاری مهر: ولی الله سیف صبح امروز در بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی در تهران، مهمترین هدف اقتصادی دولت در سال 93 را جبران رشد منفی اقتصادی سالهای اخیر و تدوین خط مشی خروج از رکود به صورت غیرتورمی اعلام کرد.

                          رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه اجرای سیاست های اقتصادی برای تحریک اقتصادی در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد، تسریع رشد اقتصادی را مهمترین هدف اقتصادی دولت یازدهم اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم که محور سیاست های پولی و اعتباری کشور تا زمان خروج از رکود و خیز گرفتن اقتصاد، توسعه دسترسی به اعتبارات بانکی بنگاه ها باشد.

                          وی، دسترسی به تولیدکنندگان واقعی به منابع بانکی را یک الزام دانست و افزود: عملکرد اقتصادی در سال 92 در بهبود ارزش پول ملی، کاهش عمق رکود اقتصادی، خروج بازار ارز از تلاطم، اصلاح و کاهش انتظارات تورمی و بهبود چشم انداز اقتصادی کشور است.

                          http://khabarfarsi.com/ext/9528917


                          همه چیز حکایت از بازسازی و رونقی اقتصادی دارد امیدواریم چشنی تداوم هم به همراه داشته باشد

                          انشالا
                          ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                          persian gulf traders

                          نظر


                          • با سلام

                            در بازار های جهانی امروز افزایش های عجیبی در فلزات تا الان داشتیم

                            مس 63 دلار افزایش

                            قلع 40 دلار
                            ونیکل 365 دلار

                            بورس های عربی به غیر از بورس مسقط ریزش داشته و اسیا هم همینطور ................
                            ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                            persian gulf traders

                            نظر


                            • با سلام

                              با این ریزش های شارپ و فشارهای فروش بنظر همه چیز امشب به ضرر ارز ایالات متحده هستش..تراز تجاری هم منفی شد


                              قدرتمندان دست به فروش دلار خواهند زد

                              [IMG][/IMG]
                              ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                              persian gulf traders

                              نظر


                              • نوشته اصلی توسط sajjadfox نمایش پست ها
                                پیووت سالانه سدی مستحکم در برابر صعود

                                فکر نمیکنم قدرتی برای شکست داشته باشد و مشخصا نیاز شدید برای جمع اوری انرژی اگر ایالات متحده بخواهد به حباب سازی خود ادامه دهد

                                [IMG][/IMG]


                                این همان سدی است که نظریه ی ریزشمان را پر رنگتر میکند

                                [IMG][/IMG]
                                ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                                persian gulf traders

                                نظر

                                پردازش ...
                                X