اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

روند یاب

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #61
    سوپاپ اطمینان بدن را بشناسید!



    مطابق گزارش مجله پرونشن،. بر اساس یک مطالعه جدید در آلمان، گاهی «نشان دادن عصبانیت» می.تواند خطر بروز چند بیماری مهلک را کاهش دهد.
    تبیان: افرادی که عصبانیت خود را به طور کامل فرو. می.خورند، سبب بالارفتن میزان هورمون استرس، یعنی کورتیزول در بدن خواهند شد و با این کار، تا 31 درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی، سرطان و فشار خون بالا قرار خواهند گرفت.
    هرچند زنان و مردان به شیوه.های متفاوتی عصبانیت خود را بروز می.دهند، با این حال متخصصان می.گویند در مجموع می.توان راه.های سالمی در پیش گرفت که در پی آن.ها، هم عصبانیت خود را کاهش دهیم و هم به خودمان و دیگران آسیبی نرسانیم.
    ویژگی مهم این روش.ها این است که محدودیت خاصی ندارند و همه افراد می.توانند آن.ها را به کار گیرند.
    واژگان مناسب
    عصبانیت را به شکل کلمات مۆدبانه در آورید و آن.ها را با کسی که به او اعتماد دارید، در میان بگذارید. این کار برای سلامت جسمانی و هیجانی شما بسیار ضروریست. به علاوه با کسی که شما را عصبانی کرده است صحبت کنید، اما هرگز در خلال این مکالمه، او را مقصر نخوانید. مثلاً بسیار ساده به او بگویید «وقتی شما به مشکل من می.خندید، به شدت عصبانی می.شوم.» بهترین کار پس از گفتن این سخنان آن است که از او دور شوید و با خشم و عصبانیت، به بحث با او نپردازید.

    عصبانیت خود را بنویسید

    زوج.های بسیاری هستند که سعی می.کنند برای حل مشکلاتشان با هم حرف بزنند و عوامل عصبانیتشان را حل و فصل کنند، اما بسیاری از زوج.ها کارشان به جر و بحث و گاهی نزاع کشیده می.شود. نوشتن یک یادداشت، روشی بسیار موثر برای چنین زوج.هایی است تا بدون دامن زدن به خشم و عصبانیت، بیشتر از خلق و خو و روحیات هم آگاه شوند. به علاوه، تحقیقات نشان می.دهد نوشتن یادداشت.های روزانه درباره اتفاقات استرس.زا می.تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و خسارات ناشی از استرس را بر بدن کاهش دهد.

    خشم خود را بر سر اشیای بی.خطر خالی کنید

    وقتی از کوره در می.روید، اگر دستِ بزن دارید، خشم خود را بر سر یک بالش خالی کنید. این کار می.تواند به ثبات احساسات شما کمک کند. به یاد داشته باشید اگر می.خواهید باز هم از آن بالش استفاده کنید و البته به دست و پای خودتان هم آسیب نزنید، بیش از 30 ثانیه بالش نگون.بخت را مورد ملاطفت قرار ندهید! پیاده.روی هم از آن فعالیت.هایی است که می.تواند کمک حالتان باشد. مطابق پژوهش.های علمی، پیاده.روی منظم روزانه می.تواند سبب آرامش اعصاب و کاهش فشار خون انبساطی (یا دیاستولی) شود.


    هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
    هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------

    نظر


    • #62
      5 تکنیک نشان دادن جذابیت با استفاده از زبان بدن

      زیبایی و جذابیت در نگاه شما به.صورت.های مختلفی ظاهر می.شود. بعضی افراد موی بور دوست دارند و بعضی دیگر قهوه ای را ترجیع می دهند. ممکن است شما از یک بدن خوش.فرم خوش.تان بیاید و بهترین دوست شما برعکس به بدنی نرم و در آغوش گرفتنی تمایل نشان دهد. سلیقه شما هرچه باشد، حقیقت این است که لازم نیست ستاره.ی هالیوود یا جورج کلونی دوم باشید تا جذاب به نظر بیایید. چیزی که در نظر اکثر مردم جذاب است، گشاده.رویی فرد و علاقه او به آن.هاست.
      شاید از خود بپرسید «چرا باید به خودم زحمت بدهم؟» در ژاسخ به این سوال باید بگویم به این دلیل که معمولاً به نظر می.آید که افرادی که جذاب جلوه می.کنند، صفات مثبت دیگری نیز دارند. مطالعات بیشماری نشان می.دهد که از نظر مردم، افراد جذاب به احتمال زیاد بااستعداد، خون.گرم، علاقه.مند، مهربان، حساس، پرکشش، باوقار، زودجوش و اجتماعی.اند. اگر این.ها شما را قانع نمی.کند، باید بگویم که از نظر دیگران افراد جذاب باهوش.تر و شادتر هم هستند. درستی یا نادرستی این موضوع مهم نیست. اگر جذابیت باعث می.شود که اینطور به نظر برسید، چرا می خواهید سر آن بحث کنید؟هرچند فیزیک و ظاهر شما عواملی موثر در تعیین جذابیت شما هستند، اگر زبان بدن.تان جذاب باشد آدم.ها دیگر به اندام یا چهره.ی نه چندان ایده.آل شما توجه نمی.کنند.

      ۱- استفاده از ارتباط چشمی
      به زمانی فکر کنید که وقتی با فرد مقابل مشغول صحبت بوده.اید همه حواسش به شما بوده است. احتمالاً آن شخص به چشمان شما نگاه کرده، بدنش را ثابت نگه داشته و به شما جرئت بیانِ احساسات و افکارتان را داده است. در واقع توجه او روی شما متمرکز بوده است. ایجاد و حفظ ارتباط چشمی با دیگران نشان دهنده.ی علاقه شما به آن.هاست. و اگر علاقه خود را به دیگران نشان دهید، آنها مجذوب شما می.شوند.هنگام نگاه کردن به آدم.ها اطمینان حاصل کنید که نگاه شما کنجکاوی.تان را برای شناختِ او منعکس می.کند. از اخم کردن، از گوشه چشم نگاه کردن، یا نگاه نکردن به چشم طرف مقابل خودداری کنید؛ مگر اینکه بخواهید به او این احساس را بدهید که دارید قضاوتش می کنید یا بی.اعتناهستید. در هم.کشیدنِ چهره نیز باعث می.شود صورتِ شما زودتر از آن.چه انتظار می.رود پرچین.وچروک شود.با توجه کردن و نشان.دادن علاقه به طرف مقابل، حس مهم.بودن را در او ایجاد می.کنید. هر کس که باعث شود دیگری احساس کند فردی مهم و ارزشمند است، خود.به.خود جذاب به نظر خواهد آمد.

      ۲- نشان.دادن شادابی و سرزندگی در صورت
      اگر لبخند بزنید، دنیا به شما لبخند می.زند و اگر بگریید، به.تنهایی گریه خواهید کرد. حداقل این چیزی است که پدربزرگم به من گفته است. لبخندی طبیعی و اقعی که همان دهان و هم چشم در ایجاد آن دخیل.اند، جذاب است. مردم می.خواهند با کسی باشند که حس خوبی به آن.ها بدهد. اخم.کردن و جمع.کردن لب.ها و در کل، یک چهره.ی درمانده، قطعا برای دیگران جذاب نیست.چهره.ای که سرشار از سرزندگی و اشتیاق و لذت است مانند آهن ربا عمل می.کند. چنین چهره.ای مردم را به سمت شما جذب می.کند و باعث می.شود بخواهند با شما همراه باشند. با لبخند می.توانید مستقیماً احساس دیگران را نسبت به خود تحت تاثیر قرار دهید. با حالت چهره.تان می توانید عکس.العمل افراد را نسبت به خود کنترل کنید. از طریق استفاده.ی درست و سنجیده از حالات چهره می.توانید آن.ها را به سمتی هدایت کنید که به شما واکنش مثبت نشان دهند و شما را فردی جذاب به حساب بیاورند. این بدان معنا نیست که باید پوزخندی مصنوعی روی صورت.تان باشد؛ این حالت قطعاً برای دیگران جذاب نیست.

      ۳- تشویق کردن
      از طریق تکان.دادن و کج.کردن سر و گرفتن آن به سمت طرف مقابل نشان می.دهید که به صحبت.های او گوش می.دهید و به حرف.هایش علاقه.مندید. هر کس که به فرد دیگری علاقه نشان دهد، قطعاً جذاب به نظر خواهد آمد.سر تکان دادن، طرف مقابل را به ادامه.ی صحبت دلگرم می.کند و نشان دهنده.ی توجه شما به اوست. کج کردن سر به یک سمت نشان می.دهد که درگیر گفت.وگو شده.اید و حواس.تان جمع است. در نتیجه.ی استفاده از حرکات و اشاره.های کوچک سر، نشان دادن توجه یا علاقه یا درگیر شدن در ماجرای کسی، این.طور به نظر می.رسد که دل.سوزید و با طرف مقابل ارتباط برقرار کرده.اید. کیست که این خصوصیات برای او جذاب و فریبنده نباشد؟

      ۴- استفاده از حرکات باز
      این حرکت به مردم خوش.آمد می.گوید و آن.ها را دعوت می.کند تا به قلمرو شما وارد شوند. وقتی نشان می.دهید فردی دلسوز و آرامید و با دیگران راحتید، خون.گرم و دست یافتنی به نظر می.رسید و این دو ویژگی مساوی است با جذاب بودن.اگر دوست دارید بازوان.تان را از روی سینه به حالت ضربدری قرار دهید یا این.که دست.هایتان را در جیب خود فرو ببرید، در مقابل این وسوسه مقاومت کنید و به جای آن دست.ها را باز و آزاد نگه دارید و کف آن.ها را در معرض دید بگذارید. نشانه.هایی که مانعی میان شما و دیگران ایجاد می.کنند مردم را از شما دور نگه می.دارند و باعث می.شوند سرد و دور از دسترس به نظر برسید. حرکات باز دیگران را تشویق می.کند تا به حریم شما وارد شوند و نشان می.دهد که شما آن.ها را همان.طوری که هستند می.پذیرید و برایشان ارزش قایلید.

      ۵- نشان دادن علاقه از طریق وضعیت قرارگیری بدن
      بدنی صاف و کشیده قطعاً جذاب.تر از بدنی قوز کرده و بی حال است. این بدان معنا نیست که باید خشک و بی.انعطاف باشید؛ برعکس بایستی بدن.تان منعطف و آماده.ی جذب دیگران به خود باشد و باعث شود دیگران در حضور شما احساس راحتی کنند.وقتی در موقعیتی غیررسمی نشسته.اید، به عقب تکیه بدهید و به شکل نامتقارنی قرار بگیرید. یک دست.تان را روی تکیه.گاه صندلی بیندازید. وضعیت.های دیگر را امتحان کنید. حالت.های باز و راحت، پذیراتر و جذاب.تر از حالتی.اند که دو دست را محکم به طرفین بدن بچسبانید. به.علاوه این حالت.ها به تلاش کمتری نیاز دارند.اگر می.خواهید اشتیاق خود را نشان دهید، کمی به جلو متمایل شوید و وضعیت متقارنی به خود بگیرید. این حالت متعادل نشان می.دهد که شما روی طرف مقابل متمرکزید و به او توجه می.کنید. اگر طوری رفتار کنید که گویی نسبت به طرف مقابل کنجکاوید و او برایتان مهم است، او نیز خود به خود به شما جذب می شود.
      ویرایش توسط روند یاب : https://www.traderha.com/member/6520-روند-یاب در ساعت 01-10-2014, 11:43 PM

      هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

      -----------------------------------------------------------------------------------------------
      معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------
      «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
      هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------

      نظر


      • #63
        چگونه زبان بدن خود را بهبود بخشیم؟
        پنج روش برای کار بر روی زبان بدن

        ۱. به حالت قرار گیری پاهای خود دقت. کنید.
        کارول کینسی گومن از کسانی بوده که در مورد اهمیت زبان بدن در محل کار، سال.ها تحقیق می.کرده است. یکی از بهترین توصیه.های وی، در مورد دقت در حالت پاهاست. بیشتر اوقات، توجه اصلی به بالاتنه و صورت است، ولی این پاها هستند که اطلاعات بیشتری را از احساساتمان منتقل می کنند:
        «هنگامی که به دو شخص در حال صحبت کردن، نزدیک می.شوید، به دو صورت پذیرفته خواهید شد. اگر پاهای دو نفر همکار شما در جای خود ثابت ماند و آن.ها فقط بالاتنه.ی خود را به سمت شما برگرداندند، اصلاً علاقه.ای به شما برای وارد شدن در گفتگو ندارند. امّا اگر پاها برای پذیرفتن شما باز شد، می.توان اطمینان داشت که برای همراهی، دعوت شده.اید».
        در مثالی دیگر از کتاب «گومن»، وی درباره وضعیت پایان گفتگو توضیح می.دهد:
        هرگاه با یک از همکاران صحبت می.کنید و احساس می.کنید که وی دارد توجه نشان می.دهد، بالاتنه.اش به سمت شماست، ولی پاهایش به سمت در، نشانه. رفته.اند، بدانید که گفتگویتان به پایان رسیده است. پاهای او به شما می.گویند که می.خواهد از این.جا برود. حالت.های پا، حتی اگر روی هم قرار گرفته باشند، همیشه نشانه.هایی روشن هستند.
        همین کار را می.توان در دفتر کار خود آزمایش کرد. وقتی با کسی صحبت می.کنید، مطمئن شوید که به اصطلاح، سر تا پا گوش است و توجه کاملش به شماست. به نتایجی جالب خواهید رسید.

        ۲. لبخند بزنید. این کار شما را خوشحال.تر می.کند.

        لبخند، ناشی از خوشحالی است؛ ولی آیا کاربرد دیگری نیز می.تواند داشته باشد؟ این مسئله مورد توجه پژوهشگران دانشگاه کاردیف بوده است. افرادی که واقعاً احساس خوشحالی نمی...کنند، ولی لبخند می.زنند، خوشحالی خود را افزایش می.دهند. مایکل لویس، یکی از نویسندگان گزارش این تحقیق می.گوید:
        «به نظر می.رسد که احساسات ما، تنها ناشی از مغز نیست. این همه.ی بخش.های بدن ما هستند که به احساسات کمک می.کنند و آن.ها را تقویت می.کنند».
        البته، توانایی لبخند زدن، داستان دیگری دارد. همین الان، قبل از این.که بخواهید در یک مکالمه.ی دشوار، مصاحبه.ی شغلی یا گردهمایی، این کار را انجام دهید، سعی کنید در اتاقی که در حال استراحت هستید یا هر جای ساکت دیگر، لبخند بزنید. این کار می.تواند به موفقیت بیشتر شما کمک کند.

        ۳. قبل از یک گردهمایی مهم، حالت.های اقتدار «امی کادی» را تمرین کنید.
        امی کادی، ۳ حالت اقتدار مشخص برای تمرین.های ۲ تا ۳ دقیقه.ای قبل از یک گفتگوی مهم دارد.
        این کارها را بعداً در یک جای آرام انجام دهید و نتایج کار را ببینید:
        حالت مقتدر اول:


        حالت مقتدر دوم:


        حالت مقتدر سوم:

        ۴. جهت.گیری بدن خود را به طرزی مؤدبانه با طرف صحبت.تان هماهنگ کنید.
        یکی دیگر از توصیه.های بسیار خوب گومن، هماهنگ.کردن جهت..گیری بدن با شخص مقابل در گفتگو، به طرزی مؤدبانه است. با این کار، شما قادر خواهید بود که از تنش بین صحبت.ها کم کنید و به سرعت به راه.حل برسید:
        « اگر جهت.گیری فیزیکیِ شما با طرف مقابل، هماهنگ باشد، به عنوان مثال، شانه.هایتان و چهره موازی با وی در حالت نشسته و یا ایستاده باشد، شرایط دشوار گفتگو تعدیل خواهد شد».
        این موضوع، به.ویژه در مورد اشخاصی که قبلاً ملاقات نشده.اند، می تواند بسیار صادق باشد. ایجاد یک توافق در شروع کار، بسیار مشکل است، ولی توجه به جهت.گیری بدن، تأثیر زیادی خواهد داشت.

        ۵. با یک نفس عمیق، صدای خود را پایین بیاورید
        با این.که یک تکنیک خاص برای حالت بدن نیست، ولی یک موضوع قابل.توجه است. زنان و مردان با صدای بم، قدرت رهبری بیشتری دارند و اقتدار بیشتری از آن.ها برداشت می.شود.
        برای پایین آوردن و بم کردن صدای خود، سعی کنید چند نفس عمیق بکشید. این.کار را به.خصوص قبل از یک مصاحبه انجام دهید. این حرکت، ناحیه.ی گلوی شما را آرام می.کند و به بم کردن صدای.تان کمک می.کند.

        ویرایش توسط روند یاب : https://www.traderha.com/member/6520-روند-یاب در ساعت 01-10-2014, 11:51 PM

        هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

        -----------------------------------------------------------------------------------------------
        معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
        -----------------------------------------------------------------------------------------------
        «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
        هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
        -----------------------------------------------------------------------------------------------

        نظر


        • #64
          ویژگی های آدم هایی که بدبخت هستند!


          بعضی ها اصلا دنبال غم و غصه می گردند. انگار بدشان نمی آید بدبخت و بیچاره باشند. روانشناسان بعد از سال ها تجربه و مطالعه به این نتیجه رسیدند که بیچاره و مفلوک بودن هنر می خواهد، چون به زحمت می توان شرایط را برای همیشه بد نگه داشت. کسی که ادعا می کند ذاتا بداقبال است، خلاقیت زیادی به کار برده تا بداقبال شود. درست زمانی که اوضاع رو به بهبود است و نه زلزله و سیلی در کار است، نه جنگ و تهدیدی و حتی تحریم ها هم یکی یکی غیب می شوند، غم و غصه جور کردن هنری است که نیاز به ابتکار، قوه تخیل و هوش دارد.

          اگر بخواهیم همیشه گناه داشته باشیم، چه باید بکنیم؟ همین اول کار بگویم که باید قید معتاد شدن، خلاف کردن، قماربازی و کتک کاری را زد چون این راه ها بیش از اندازه تابلو هستندو دل کسی را نمی سوزاند. (مردم بابت وضعیت اسفبار خلافکارها در نهایت یک چشمش کور تحویل می دهند.)

          ما به دنبال راهی هستیم که کسی از نیت واقعی مان بو نبرد، راهی که فورا اثر کند. باید طوری وانمود کنیم که دوست داریم شاد باشیم، وگرنه کسی بدبختی ما را جدی نمی گیرد. یعنی باید راهی را انتخاب کنیم که ضمن اینکه به بدبختی ختم شود، در ظاهر ما را قربانی شرایط جلوه دهد نه مقصر، اصل هنر همین است.

          فقط حواستان باتشد هنگام خراب کردن زندگی شخصی تان چه بخواهید چه نخواهید، زندگی پدر، مادر، همسر، فرزندان و ... را هم بی نصیب نخواهید گذاشت. آنها هم تا زمانی که اطراف شما هستند، در وضعیت بدتان شریکند و اگر هم تصمیم به ترکتان بگیرند که چه بهتر! حالا دلیل جدیدی برای ناله و شکوه از وضعیت اسفبارتان به دست آوردید. فقط چند نکته را قبل از شروع کار با هم مرور کنیم:

          اولا مردم برای آدم بدشانس و بیچاره دل می سوزانند، حتی کمی وجدان درد هم پیدا می کنند که دلیلش برای خودشان هم پوشیده است. این حس خیلی به کار می آید. عذاب وجدان آنهات قدرت ماست، چون کسانی که ما را دوست دارند و به ما وابسته هستند، حواسشان را جمع می کنند تا نمک به زخم ما نپاشیند.

          ثانیا وقتی همیشه ناراضی باشیم، امیدی هم نداریم و اگر اتفاق بدی بیفتد، حالمان گرفته نمی شود، چون اصلا حالی نداریم.

          ثالثاقیافه مغموم گرفتن موجب می شود اطرافیان حساب دیگری رویمان باز کنند، مخصوصا اگر غم دنیا و جامعه را بخوریم. می توانیم تریپ آدم هایی را به خود بگیریم که همیشه دل واپس آینده هستیم و چیزهایی را پیش بینی می کنیم که مردم الکی خوش و سطحی از آن سردر نمی آورند.

          حالا برویم سراغ یک آدم حرفه ای: کلوئه مارانس، روانکاو معروف به ما می گوید 14 عادت آدم هایی که فکر می کنند بدبختند، چیست. خب بهتر است زودتر دست به کار شویم. در ادامه چند روش موثر برای بدبخت بودن تقدیم حضورتان می گردد. (اگرچه ممکن است خودتان صاحب سبک باشید.)

          1- همیشه و به شدت از مشکلات مالی بترسید
          البته در زمان بحران های اقتصادی خیلی ها نگران بیکاری یا از دست دادن اموالشان هستند اما هنر شما این است که در زمان هایی که هیچ خبری هم نیست، نگران باشید. این نگرانی چند فایده دارد؛ اولا اگر از بی پولی بترسید، شغل خود را به هر قیمتی حفظ می کنید، حتی اگر از آن بیزار باشید. ثانیا در خساست به مراتبی می رسید که اسکروچ هم آرزویش را داشت.

          در محل کار، تاکسی، خانه و در هر فرصتی از گرانی شکوه کنید و دائما وضع بد مالی خود را به رخ بکشید. اگر کسی قصد خرید دارد، حتما رأی او را بزنید. اصلا بگویید تورم کنونی به خاطر ولخرجی های غیرمسئولانه افرادی چون او شکل گرفته است. در نهایت به خاطر خشک دستی و ناله زدن ها همه دوستان و آشنایان را فراری می دهید. حالا تنها، افسرده، بدبخت و نگران هستید. این فایده آخرش!

          2- حوصله تان را سر ببرید
          به خودتان بقبولانید که همه و همه چیز قابل پیش بینی است، زندگی یکنواخت و حوصله سربر است، چیزی برای هیجان زده شدن وجود ندارد و آدم جالبی مثل شما محکوم به تحمل یک عمر زندگی ملال آور است. هر جا که می رسید از اینکه همه چیز حوصله سربر است، گله کنید.جوری گله کنید که خودتان هم حوصله سربر شوید. کاری کنید که مردم شما را می بینند خمیازه بکشند. کاری کنید که دیگر هیچ کس دعوتتان نکند، اصلا کاری کنید که هیچ کس به شما زنگ هم نزند. اینجوری حتی حوصله تان بیشتر سر می رود. قول می دهم احساس تنهایی و بیچارگی هم به دنبالش می آید.

          3- روی خودتان انگ بگذارید
          از یک مشکل قابل حل روحی برای ساختن یک بیماری روانی استفاده کنید. مثلا اگر به تازگی کمی دلتان می گیرد، بگویید افسردگی دارید یا اگر در جمع راحت نیستید و دچار اضطراب می شوید، بگویید اختلال اضطراب دارید. این برچسب جدید را محور زندگی تان قرار دهید. در مورد بیماری روانی جدیدتان خوب مطالعه کنید و در جمع دوستان یافته هایتان را در مورد وضع روحی خود بازگو کنید. در حین سخنرانی علایم آن بیماری را نیز از خود بروز دهید. مثلا اگر افسرده هستید، وقتی در مورد افسردگی و اثرش روی زندگی تان صحبت می کنید، حتما گریه کنید یا حداقل کاری کنید که اشک در چشمانتان حلقه بزند، نفس عمیقی بکشید و شانه هایتان را پایین بیندازید و به زمین خیره شوید. مهم: وانمود کنید که این شرایط را اصلا دوست ندارید اما اسیرش شدید و کاری نمی توانید بکنید.

          4- روی خودتان هنگ کنید
          خودتان را زیر ذره بین بگذارید. همیشه نگران رفتارهایتان باشید، به کمبودهایتان فکر کنید و مشکلاتتان را نشخوار کنید. این باعث می شود نگاهتان به زندگی خراب شود. نگذارید نکات مثبت کوچک تمرکزتان را به هم بزند. هدف بزرگنمایی مشکلات و ایرادهای کوچک شخصی است.

          اگر سوژه کم آوردید، می توانید مشکلات جهان اطراف را به نوعی از آن خود کنید. مثلا اگر مادرتان مریض شده به این فکر کنید که چقدر بدشانس هستید که مادرتان مریض است و حالا باید به جای او کارهای خانه را انجام دهید. مشکل خانوادگی برای دوستتان پیش آمده؟ این هم بدبختی شماست که حالا باید ساعت ها به درد دل او گوش کنید و وسط این همه گرفتاری خودتان، به او دلداری دهید . با تمرکز روی مشکلات اطرافیان شما تبدیل به انسانی می شوید که بار مشکلات همه دنیا را به دوش می کشد.

          5- زودرنج و بدبین باشید
          هر کسی حرف زد، یقه اش را بگیرید و بگویید: «منظورت چیست؟» بدترین تعابیر را از حرف مردم داشته باشید. اصرار کنید که تعبیرتان درست است و قصد فلانی از زدن آن حرف توهین به شما بوده است. مثلا اگر کسی پرسید: «از چه چیز این فیلم خوشت آمده؟» فوری حدس بزنید منظورش این است که سلیقه شما در انتخاب فیلم افتضاح است یا چیزی از هنر سینما بارتان نمی شود.

          اگر کسی نتوانست به موقع وعده اش را عملی کند، فرض را بر این بگذارید که برای شما اهمیتی قائل نیست. شاید هم می خواسته حالتان را بگیرد. اگر بعدا طرف پرسید چرا ناراحت هستید و قیافه گرفته اید، اصلا بروز ندهید. بگذارید در خماری بماند.

          <strong>6- در همه کارها به نفع شخصی خود فکر کنید%)9(
          بعضی وقت ها ممکن است هوس کنید کار خیری انجام بدهید. دست نگه دارید. اول ببینید آیا از این کار چیزی به شما می رسد یا نه. مثلا آیا ممکن است کسی شما را حین انجام این کار خیر ببیند؟ اگرچه از خودتان متنفرید اما وظیفه اولیه تان این است که هوای خودتان را داشته باشید.

          7- نمک نشناس باشید
          تحقیقات نشان داده تشکر کردن به شادی فرد قدرشناس می انجامد، پس تشکر نکنید. فکر کردن به نعمت هایی که دارید کار آدم های احمق است. چه نعمتی؟ زندگی سراسر رنج و عذاب است.در این راه ممکن است اطرافیان موانعی ایجاد کنند. مثلا وقتی سر شام دارید از دانشگاهتان و حتی غذا گله می کنید، ممکن است پدرتان یادآور شود که بابت همین دانشگاه نصفه نیمه یا شام ساده هم باید شاکر خدا بود. به اینجور حرف ها توجه نکنید. فوری درجواب نیمه خالی لیوان را به رخ بکشید.

          8- همیشه منتظر اتفاقات ناگوار باشید
          خوشبینی موجب دلسردی می شود پس بهتر است فکر کنید درسی که خواندید به هیچ کاری نمی آید، شغلتان رات از دست می دهید، همسرتان به خاطر دیگری ترکتان می کند، فرزندانتان از شما بیزار خواهند شد و خلاصه زندگی تان به باد فناست.

          9- همه چیز تقصیر والدینتان است
          یکی از مهمترین اقدامات مقصر شمردن والدین برای همه کم و کسری ها و شکست هاست. به هر حال آنها شما را به دنیا آوردند و اینطور بزرگ کردند. همه ویژگی های بدتان را از آنها به ارث برده اید. اگر هم ویژگی مثبتی در وجود شماست، به آنها ربطی ندارد؛ شانسی بوده است. البته فقط آنها مقصر نیستند، معلم کلاس دوم دبستان که جلوی کلاس مسخره تان کرد یا آن بچه قلدری که در سوم راهنمایی گوشمالی تان داد، اولین دوستی که دلتان را شکست همه به جز خودتان. قربانی بودن شرط اصلی بدبخت بودن است.

          10- لذت نبرید. با خود تکرار کنید
          فقط مردم سطحی از غذا، استراحت، فیلم و طبیعت لذت می برند. اگر برحسب اتفاق مچ خودتان را حین لذت بردن از مزه ای، آهنگی یا تابلویی گرفتید، فوری یادآوری کنید که اینها همه زودگذرند و هیچ کدام بدی های این جهان را جبران نمی کنند. فورا یاد سال های تباه شده، قربانیان زلزله بوشهر، بیماران لاعلاج، یا چرا راه دور برویم، عزیزان از دست رفته! مدت هاست یادی از آنها نکرده اید. مثلا اگر دارید از خوردن غذایی کیف می کنید، در ذهنتان کودکان گرسنه آفریقا را به یاد آورید.

          11- دعوا راه بیندازید
          این بهترین راه به هم زدن رابطه با همسر یا هر کسی که دوستش دارید است. هر از چندگاهی، سر چیزی کوچک قشقرق به پا کنید و کولی بازی درآورید. این نمایش هر بار دست کم باید یک ربع به طول بینجامد و در صورت امکان در مکان های عمومی اجرا شود. برای شروع عوا می توانید بی هوا بگویید: «یه چیزی توی دلم مونده که باید بگم. اینجوری نمی توانم ادامه بدم...» اگر طرف مقابل عکس العمل نشان داد، دست پیش گرفته، قهر کنید وقیافه بگیرید، انگار به شدت دلتان شکسته اما برای اینکه او فرصت عکس العمل نداشته باشد، بهترین زمان دعوا وقتی است که او عجله دارد و باید تا نیم ساعت دیگر جایی باشد یا می توانید وقتی او سر کار است یا دورش شلوغ است، به او زنگ بزنید و تلفنی دعوا کنید.

          12- در گذشته گیر کنید
          اگر گذشته خوبی داشتید، دائم آه بکشید و از آن یاد کنید. دیگر هیچ چیز مثل گذشته نیست، نه غذاها مزه بدیم را می دهد نه مردم به خوبی آن ایام هستند. پدر و مادر که پیر شدند، رابطه برادر – خواهری هم دیگر صفای گذشته را ندارد، همسرتان که دیگر از همه بدتر ... حیف چه زود گذشت ... وقتی بچه بودید، چه آرزوها داشتید. فکر می کنید بهترین شغل را خواهید داشت، بهترین زندگی و شریک زندگی ... چه فکر می کردید و چه شد ... چقدر تصمیم های اشتباه گرفتید، چه فرصت ها که از دست دادید...

          اگر گذشته قابل تعریف هم نداشتید، باز هم برای ناله کردن می توان از آن استفاده کرد. شما در زمانه بدی پا به جهان گشودید. کدام یک از امکاناتی که امروزی ها دارند یا در کشورهای پیشرفته هست، در زمان نوجوانی و رشد شما بود؟ همیشه یک جای کار می لنگید. چگونه ممکن است در چنین شرایطی فرصت خوشبختی پیدا کرده باشید؟ قضیه این است که خاطرات بد، اشتباهات بزرگ و حوادث تلخ در زندگی شما بسیار بیشتر از خاطرات فشنگ و موفقیت ها تاثیر گذاشته اند. خودتان را درگیر این اتفاقات تلخ کنید، مطمئن باشید که با انجام این کار هر چقدر هم در آینده اتفاقات خوشایند رخ بدهد، شما شاد نمی شوید.

          13- دنبال همسری بگردید که نیاز به اصلاح داشته باشد
          سعی کنید نیمه گم شده تان را از میان آدم های مورددار پیدا کنید، مثلا دائم الخمر، معتاد یا حداقل کفترباز باشد و سعی در درست کردنش داشته باشید، حتی اگر خودش نخواهد. از صمیم قلب باور داشته باشید که او اصلاح پذیر است، حتی اگر همه شواهد خلافش را ثابت کند.

          14- به زمین و زمان گیر بدهید
          همه چیز بو می دهد، حتی سایه خودتان. بدون اینکه کسی نظرتان را بخواهد در مورد همه چیز غرولند کنید. «این را می خوای بپوشی؟» ... «چقدر موقع غذا خوردنسروصدا می کنی؟!» ... اگر مثلا کسی جلویتان تخم مرغ می خورد، به او بگویید که حالتان از تخم مرغ به هم می خورد. حتما موقع اینگونه اظهارنظرها صورتتان را جوری مچاله کنید انگار راسویی کنار دماغتان خرابکاری کرده است.

          بهتر است از چیزهایی ایراد بگیرد که عموما همه آن را می پسندند. این جوری تافته جدا بافته می شوید. ایراد گرفتن از ترافیکی آلودگی تهران ابتکار نمی خواهد. مهم ایراد گرفتن از چیزهایی است که مورد تحسین همگان است، مثل آخرین فیلم اصغر فرهادی یا توافقات ژنو.

          برای بیچاره بودن لازم نیست همه موارد فوق را مو به مو اجرا کنید. چهار یا پنج مورد کافی است اما یادتان نرود خودتان را برای اینکه همه 14 مورد را عملی نکردید نبخشید. موفق باشید.

          هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

          -----------------------------------------------------------------------------------------------
          معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
          -----------------------------------------------------------------------------------------------
          «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
          هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
          -----------------------------------------------------------------------------------------------

          نظر


          • #65
            چند سخن از بزرگان

            ----------------------------------
            آرام باش،
            توکل کن،
            تفکر کن،
            سپس آستین ها را بالا بزن،
            آنگاه دستان خداوند را می بینی که زودتر از تو دست به کار شده است.
            حضرت علی (ع)


            -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

            نخست بخواه٬ آنگاه صبر کن. چندان نخواهد گذشت که پاسخ خواهد آمد.

            مثل این همه مردم نباش که حتی پیش از آنکه بیازمایند٬ دست می کشند.
            قلبا متقاعد باش که کامیاب خواهی شد٬ تا کامیاب شوی.
            جایی برای شک و تردید نگذار.
            دکتر وین دایر

            -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

            «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
            هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
            -------------------------------------------------------------------------------------------




            هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

            -----------------------------------------------------------------------------------------------
            معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
            -----------------------------------------------------------------------------------------------
            «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
            هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
            -----------------------------------------------------------------------------------------------

            نظر


            • #66
              کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟


              کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟
              یک دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه كشور با بیان اینکه ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد تاکید کرد:
              « آهن مهمترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتا به شکل کم خونی بروز نمی کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است.»
              دکتر تیرنگ نیستانی گفت:«ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد بویژه اینکه کمبودهای تغذیه ای در دوره کنونی به شکل بالینی و آشکار کنترل شده است اما کمبود تحت بالینی یا کمبود حاشیه ای می تواند علائم گنگ و مبهمی داشته و در برخی مواقع خود را به شکل ضعف و بی حالی نشان می دهد.
              ضمن اینکه یادمان باشد انرژی داشتن ، شادابی و فعالیت مرتبط به توده ماهیچه ای بدن می شود و افرادی که بضاعت توده ماهیچه ای آنها کم است با وجود وزن مناسب دچار ضعف و بی حالی می شوند.»
              وی ادامه داد:
              «آهن مهمترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتا به شکل کم خونی بروز نمی کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است بویژه کمبود آن در میان زنانی که در سنین بارداری و یا دوره قاعدگی قرار دارند وجود دارد و با احساس این علائم بایستی سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد.»
              این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود:
              «کمبود برخی از ویتامین ها نیز همراه با ضعف و بی حالی است که می توان به ویتامین های گروه b به خصوص b2 و b6 و نیاسین اشاره کرد که با کمبود آن فرد دچار تحریک پذیری و عصبی بودن ، ضعف و بی حالی می شود و در صورتی که فردی از الگوی غذایی نامناسبی پیروی کند احساس ضعف و بی حالی کرده و باید گفت با الگوی غذایی نابسامان فرد به درجاتی از ضعف و بی حالی دچار می شود.»
              این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد:
              «کمبود ویتامین d که اکنون تنها به عنوان ویتامین استخوان ساز شناخته شده است موجب بروز ضعف و بی حالی می شود و طی تحقیقات جدید انجام گرفته مشخص شده است که در سالمندان تعداد دفعات به زمین خوردن که موجب بروز شکستگی می شود با کمبود این ویتامین رابطه عکس دارد و هر چه این ویتامین در بدن فرد کم باشد شانس دفعات زمین خوردن وی بیشتر است و در واقع انقباض ماهیچه ای با کمبود ویتامین d رابطه داشته و موجب بروز بی حالی و سستی در فرد می شود.»
              دکتر تیرنگ نیستانی افزود:«آفتاب مهمترین منبع ویتامین d است همچنین این ویتامین در روغن کبد ماهی که در جیره غذایی مردم ما رایج نیست موجود است و زرده تخم مرغ و قارچ نیز تا حدودی حاوی این ویتامین هستند و اخیرا روش هایی در حال ابداع است که قارچ ها را در معرض uv قرار می دهند تا میزان ویتامین d موجود در آن بالاتر رود.»

              هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

              -----------------------------------------------------------------------------------------------
              معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
              -----------------------------------------------------------------------------------------------
              «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
              هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
              -----------------------------------------------------------------------------------------------

              نظر


              • #67
                امضای پیام آذرباد عزیز واسه اینکه بیشتر بخونمش


                من يک معامله گر موفق هستم ، زيرا:
                1) لبه هاي خود را کاملا بي طرفانه انتخاب ميکنم.
                2) قبل از ورود به هر معامله ريسک خود را تعيين ميکنم.
                3) يا کاملا اين ريسک را ميپذيرم يا وارد معامله نميشوم.
                4) بدون هيچ درنگ يا محافظه کاري بر طبق لبه هاي خود عمل مي کنم.
                5) همانقدر از بازار سود ميگيرم که موقعيتش را براي من فراهم کرده .
                6) به طور مرتب بر خودم نظارت دارم تا خطا نکنم.
                7) کاملا به لزوم رعايت اين اصول براي موفقيت مستمر دربازار باور دارم،در نتيجه هيچ گاه از آنها تخطي نميکنم.
                (مارک داگلاس)

                هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

                -----------------------------------------------------------------------------------------------
                معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
                -----------------------------------------------------------------------------------------------
                «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
                هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
                -----------------------------------------------------------------------------------------------

                نظر


                • #68


                  آیا می دانید حرکات کششی که در ورزش انجام می دهید چه تاثیری بر میل جنسی شما دارد؟

                  ورزش آثار مفید متعددی در حفظ و ارتقای سلامت جنسی مردان دارد. بررسی ها نشان داده اند مردانی که به طور منظم ورزش می کنند، به علت خون رسانی بهتر به اعضای مختلف بدنشان، سلامت جنسی و لذت جنسی بیشتری را در مقایسه با مردانی که اهل ورزش نیستند، تجربه می کنند…

                  بررسی ها نشان می دهند ۳۰ دقیقه ورزش در روز نه فقط باعث بهبود سلامت جنسی می شود، بلکه توان و بنیه افراد را افزایش می دهد و باعث بهبود عملکرد قلب و گردش خون می شود و در نتیجه خون به بهترین نحو جریان پیدا می کند. حتی ورزش باعث تحریک حواس پنج گانه می شود.

                  ورزش های قلبی و عروقی، تحمل و توان فرد را بالا می برند و باعث می شوند بنیه جسمی فرد به حدی قوی شود که دیگر مانند قبل به سرعت خسته و درمانده نشود. ورزش به تناسب اندام فرد کمک می کند و درنتیجه جذابیت جنسی وی بیشتر می شود. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، احساس خوبی درباره خودشان دارند و حس می کنند جذابیت آنها بیشتر و احساس رضایت آنها از وجود خود و زندگی مشترک بیشتر می شود.

                  از سوی دیگر، مردانی که ورزش در برنامه روزانه زندگی آنها جایی ندارد، سطح پایین تری از هورمون تستوسترون در خون خود دارند و این امر بر سلامت جنسی آنها تاثیر نامطلوب می گذارد. پزشکان بر این باورند که مردان، به ویژه پس از ۴۰ سالگی، برای اینکه میل جنسی خود را در حد مطلوبی نگه دارند، باید در یک برنامه ورزشی منظم و منطبق بر اصول علمی شرکت کنند. کم تحرکی می تواند به بروز دیابت، پرفشاری خون و چاقی منجر شود که همه این بیماری ها کاهش میل جنسی و اختلال های جنسی را در پی خواهد داشت.

                  ورزش از طریق کاهش استرس و هیجان های روانی نیز به سلامت جنسی مردان کمک می کند. مشخص شده است که مردان کم تحرک یا بی تحرک سطح بالاتری از استرس را در مقایسه با مردان پرتحرک تجربه می کنند که این استرس با تاثیر بر هیپوتالاموس و هیپوفیز مغز باعث کاهش ترشح هورمون تستوسترون و در نتیجه اختلال عملکرد جنسی در مردان می شود.

                  کاهش میزان تستوسترون ، در مردان کم تحرک می تواند باعث اختلالات نعوظ، کاهش میل جنسی، خستگی، ضعف و کاهش لذت جنسی شود. از دیگر فواید ورزش این است که فرد ورزشکار تصویر ذهنی بهتری از بدن خود دارد که این امر تاثیر مثبتی بر عملکرد جنسی او می گذارد.

                  تاثیر ورزش بر میل جنسی
                  نتیجه یک تحقیق، نشان داده است که ۸۰ درصد مردان و ۶۰ درصد زنانی که دست کم هفته ای ۲ تا ۳ بار در یک برنامه ورزشی شرکت می کنند، میل جنسی شان بیشتر از حد میانگین است. ورزش منظم ، سن جنسی افراد را کاهش می دهد. به عنوان نمونه، در یک مطالعه، سن جنسی در افراد ۶۰ ساله ای که به طور منظم شنا می کنند، حدود ۲ دهه کمتر از سن شناسنامه ای آنها است.

                  همچنین در یک مطالعه دیگر مشخص شد مردان بیش از ۵۰ سالی که به طور منظم ورزش می کنند، ۳۰ درصد کمتر از دیگر همسالان غیرفعال شان به ناتوانی جنسی دچار می شوند. افزون بر این، ورزش منظم باعث آزاد شدن مقدار زیادی ماده اندروفین در بدن می شود که این امر به نوبه خود باعث لذت جنسی بیشتر در فرد می شود.

                  از سوی دیگر، ورزش منظم باعث افزایش استقامت قلبی-عروقی و استقامت عضلانی می شود و رابطه زناشویی را تقویت می کند و باعث می شود فرد در این رابطه، کمتر به ضعف و خستگی دچار شود. همچنین نتایج یک تحقیق دیگر نشان داده است که یوگا تاثیر بسزایی در ارتقای سلامت جنسی مردان و بهبود قوای جنسی و میل جنسی آنها دارد.

                  نسخه ای برای ارتقای سلامت جنسی
                  برای بهره مند شدن از آثار سودمند ورزش در سلامت عمومی و سلامت جنسی ، بهتر است در یک برنامه ورزشی مبتنی بر اصول علمی شرکت کنید. البته نباید فراموش کرد که نسخه ورزشی هر فرد همانند نسخه دارویی او باید دقیقا براساس ویژگی ها، نیازها و عوامل جسمانی و فیزیولوژیک وی تجویز شود.

                  • برنامه ورزش هوازی:
                  از جمله ورزش های هوازی می توان به مواردی نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن آهسته، طناب زدن، شنا و استفاده از تردمیل یا دوچرخه ثابت اشاره کرد.

                  طبق دستور العمل کالج پزشکی ورزشی آمریکا، همه افراد و از جمله مردانی که قصد دارند برای حفظ سلامت جنسی خود ورزش کنند باید دست کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی با شدت متوسط در هفته یا ۹۰ دقیقه فعالیت ورزشی شدید در هفته داشته باشند که می توان این مدت را به جلسات ۳۰ دقیقه ای در روزهای مختلف هفته تقسیم کرد. برای افرادی که آمادگی جسمانی کمی دارند می توان در شروع برنامه ورزشی ، جلسات را به دوره های ۱۰ دقیقه ای تقسیم کرد.

                  برای تعیین شدت مناسب ورزش در افراد، متخصصان پزشکی ورزشی از شیوه های مختلفی بهره می گیرند که در این میان می توان به مواردی نظیر تعیین شدت براساس ضربان قلب هدف، معیار درک خستگی و تست تکلم اشاره کرد. به طور کلی شدت ورزش در هر فرد با توجه به شرایط جسمی و فیزیولوژیک وی و براساس نتایج آزمون های سنجش آمادگی جسمانی تعیین می شود.

                  • ورزش های کششی:
                  همه افراد، از جمله مردانی که قصد دارند برای حفظ سلامت جنسی خود ورزش کنند، باید هر روز گروه های مختلف عضلانی خود را تحت کشش قرار دهند و کشش هر عضله باید دست کم ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول کشیده و برای هر گروه عضلانی ۳ تا ۵ بار در هر دوره تکرار شود.

                  • ورزش های قدرتی یا مقاومتی:
                  این گونه ورزش ها به منظور افزایش استقامت و قدرت عضلانی تجویز می شوند و از جمله آنها می توان به ورزش های ایزومتریک و ایزوتونیک، کار با ماشین های وزنه و کشش های ورزشی اشاره کرد. همه افراد، از جمله مردانی که قصد دارند برای حفظ سلامت جنسی خود ورزش می کنند، باید دست کم هفته ای ۲ بار گروه های بزرگ عضلانی خود را تقویت کنند که این کار در ابتدا با تعداد دوره های کمتر و با ۸ تا ۱۵ بار تکرار در هردوره شروع می شود و به تدریج تعداد دوره ها یا میزان وزنه ها با توجه به شرایط فرد اضافه می شود.

                  ناگفته نماند که همه افراد، به ویژه افرادی که سن بیش از ۴۵ سال دارند یا به بیماری خاصی دچارند، باید پیش از شروع یک برنامه ورزشی حتما با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنند تا برنامه ورزشی مناسب و متناسب با شرایط جسمانی و فیزیولوژیک خود را دریافت کنند.

                  هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

                  -----------------------------------------------------------------------------------------------
                  معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
                  -----------------------------------------------------------------------------------------------
                  «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
                  هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
                  -----------------------------------------------------------------------------------------------

                  نظر


                  • #69
                    لوریج چیست؟ لوریج کیست؟ لوریج کجاست؟
                    تو جیب جا میشه عایا؟
                    عایا خوردنی است؟

                    در مورد لوریج فکر نمیکنم اینطور باشه که بروکر بابت لوریجی که با ما میده ملزم به داشتن سرمایه ای به عنوان پشتوانه باشه، لوریج تنها یک قرارداده ( و نه پشتوانه پولی از طرف بروکر ) که باعث میشه پتانسیل سود یا زیان تریدر بالاتر بره
                    چطور؟
                    یک مثال ساده میزنم
                    تصور کنین شما 100 میلیون تومان پول دارین و قصد خرید کالای a رو دارین ، و این a کالاییست که دائما در نوسانه و قیمتش امکان افزایش و کاهش متناوب داره

                    بنده دلال کالای a هستم، توجه کنید من دلال هستم یعنی خودم کالای a ندارم که به شما بفروشم بلکه وقتی میبینم شمای خریدار a میای و درخواست میدی میرم توی بازار و فروشنده های a رو به شما لینک میکنم که بهتون بفروشن و خودم یک مبلغی
                    به عنوان کارمزد برمیدارم
                    شما به من دلال a مراجعه میکنین و میگین که میخوام a بخرم قیمت چنده؟
                    من میگم هر a یک میلیون تومان!
                    شما با 100 میلیون تومن پولی که داری میتونی 100 عدد a از من بخری
                    اگه قیمت a بشه 2 میلیون تومن شما 100 تا a رو میفروشی 200 میلیون تومن و 100 میلیون تومن سود میکنی، اگه قیمت a بشه 200 هزار تومن شما 100 تا a رو میفروشی 20 میلیون تومن و با 80 میلیون ضرر میری خونت
                    حالا یه کرمی در وجود شما هست ( کرم رو تجسم کن!) که میخوای بیشتر از 100 میلیون تومان سود کنی، باشه حرفی نیست، برای سود بیشتر باید سرمایه بیشتری بیاری و سود بیشتر ببری اما تو سرمایه بیشتر از 100 میلیون نداری
                    حالا چیکار کنیم؟
                    من دلال a یه پیشنهاد دارم برات، گوش کن و تصمیم بگیر
                    پیشنهاد میکنم با هم یه قراردادی ببندیم
                    قرارداد میبندیم که شما 100 میلیونت رو بدی به من، اما من به جای 100 تا a بهت 200 تا a بدم!! یعنی دو برابر
                    فکر میکنی من دارم پول 100 تا a دیگه رو خودم تامین میکنم تا تو سود بیشتری ببری ؟
                    خدایی رو پیشونیم چیزی نوشته؟ نه خدایی؟ چیزی نوشته؟
                    نه عزیزم چیزی ننوشته من دلال a هستم و یک بازاری، احتمالا خیلی زبل تر از تو، پس شرایط قرارداد پیشنهادیم رو گوش کن
                    قرارداد ما یه شرطی داره، و اون شرط اینه:
                    من و تو قرارداد کتبی میبندیم که 100 میلیون تومنت رو به من بدی و من برای تو به جای 100 تا، 200 تا a اختصاص یدم، اما کالای a رو به تو تحویل نمیدم.
                    بلکه سود یا زیان ناشی از نوسان قیمت 200 تا a رو به تو اختصاص میدم. به اینصورت که :
                    1_ اگر قیمت a از هر واحد 1 میلیون تومن به هر واحد 2 میلیون تومن افزایش پیدا کرد (خود تو پرافیتت رو روی 2 میلیون تومن تعیین کردی)، من در قیمت 2 میلیون تومن 200 تا a تو رو میفروشم و پولت میشه 400 میلیون تومن
                    و
                    2_ اگر قیمت a از هر واحد 1 میلیون تومن به هر واحد نیم میلیون تومن کاهش پیدا کرد، یعنی شما 200 تا نیم میلیون تومن معادل 100 میلیون ضرر میکنی و این یعنی تمام پولت رو از دست دادی، خب بالانس حساب شما صفر شد.
                    سوال:
                    ایا من دلال a بابت این ضرر شما، پولی به جایی پرداخت کردم؟ آیا من هم متضرر شدم؟
                    میبینید که جواب منفی است، من ضرر نکردم که هیچ کارمزد دلالی ام را هم در همان ابتدا از شما گرفته ام.
                    پس آیا فروشندگانی که من به شما لینکشان کردم متضرر شدند؟
                    باز هم جواب منفی است.
                    اینجا کسی متضرر نشده جز خود شما، شما 100 میلیون تومان داشتید، و الان فقط همان 100 میلیون تومان خود را از دست داده اید و نه پولی بیش از این 100 میلیون تومان، تمام ضرر از جیب شما پرداخت شده و نه جیب هیچ کس دیگر!
                    پس نیازی نبوده که من دلال (بروکر) برای شما پشتوانه مالی تامین کنم!
                    حالا اگر شما از این لوریج 2:1 (اختصاص 200 تا a به شما در قبال 100 میلیون تومن سرمایه تان) استفاده نمیکردید و فقط 100 عدد کالای a خرید میکردید چه اتفاقی می افتاد؟
                    در صورت افزایش قیمت a به 2 میلیون تومن پول شما به 200 میلیون تومن میرسید
                    و در صورت کاهش قیمت a به نیم میلیون تومن پول شما به 50 میلیون تومن میرسید ( و نه صفر تومن )
                    این معنی لوریج به زبان خیلی ساده است، برای دادن لوریج به حساب تریدر نیازی نیست که بروکر یا بانک برای تریدر پشتوانه مالی در نظر بگیره
                    اگه لوریج 1:50 هم در نظر بگیریم باز هم داستان همینه
                    به طور خلاصه:
                    قرار داد میبندیم که با 100 میلیون تومان سرمایه ات به جای 100 تا a، تعداد 5000 a به شما اختصاص داده بشه
                    1_ اگه قیمت هر واحد a شد 2 میلیون تومن ( خودت پرافیت رو انتخاب کردی روی 2 میلیون)، حساب شما میشه 10 میلیارد تومن!!
                    2_ اما اگه قیمت هر واحد a کاهش کوچکی در حد 20 هزار تومن پیدا کرد و رسید به هر واحد 980 هزار تومن، شما 5 هزار تا 20000 تومن معادل تمام سرمایه 100 میلیون تومنی خودت رو از دست داده ای و پولت صفر میشه، تبریک! شما کال شدید.
                    میبینید که برای لوریج به هر میزانی باشه کسی جز شما متضرر نمیشه و نه من دلال a و نه فروشندگاه a برای شما پشتوانه مالی در نظر نگرفته ایم
                    حالا یک سوال دیگه:
                    در مواردی که بازار اسلیپیج داره ممکنه قیمت از روی استاپ شما لیز بخوره و ضرری حتی بیش از سرمایه اولیه تان رو به حساب تحمیل کنه، خب در اینصورت چه کسی ضرر مازاد بر 100 میلیون تومن شما رو تامین کنه؟
                    حقیقت اینه که برای احتیاط بروکر زمانی شما را کال میکنند که هنوز حدود 20% از این 100 میلیون سرمایه شما باقی است (بعضی بروکرها 40% یا حتی 50%) و این اختیار بروکر در بستن پوزیشن های تریدر در قرارداد اولیه ذکر شده و همه
                    تریدرها قبل از افتتاح حساب آن را پذیرفته اند.
                    البته این احتیاط 20 درصدی برای هر دو طرف خوبه، هم برای تریدر که حداقل 20 درصد از بالانس حسابش باقی میمونه، و هم برای بروکر ریسک ضرر بیشتر از مبلغ بالانس حساب شما رو ( در مواردی مثل اسلیپیج) تقریبا به صفر میرسونه

                    خب نتیجه این مثال طولانی:

                    لوریج به هیچ عنوان پشتوانه مالی از طرف بروکر یا بانک شما نیست، بلکه صرفا یک قرارداد است که یا سودش توی جیب شما میره و یا دودش توی چشم شما و نه هیچ کس دیگه ای

                    ارادتمند همگی
                    علی
                    پ.ن: از دوستان عذر خواهی میکنم به خاطر توضیح خیلی طولانی، بیشتر برای خودم توضیح دادم تا این موضوع همیشه یادم بمونه و هر وقت فراموش کردم که لوریج چیه به این مثال مراجعه کنم
                    ویرایش توسط روند یاب : https://www.traderha.com/member/6520-روند-یاب در ساعت 01-25-2014, 05:17 PM

                    هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

                    -----------------------------------------------------------------------------------------------
                    معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
                    -----------------------------------------------------------------------------------------------
                    «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
                    هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
                    -----------------------------------------------------------------------------------------------

                    نظر


                    • #70
                      هویژ (هویج)
                      دارو غذا:مرکز اطلاعات دارویی و مدیریت و اقتصاد دارو و سلامت
                      روزنامه خراسان :

                      بتاکاروتن موجود در هویج بیشتر از آن چه تصور کنید برای مردان مفید است. به گفته متخصصان، هویج باید حداقل هفته ای ۲بار مصرف شود.
                      مردان بالای ۳۰سال که تشکیل خانواده داده اند باید به خوردن هویج اهمیت زیادی بدهند.
                      برای تصفیه خون، هفته ای یک بار آب هویج بخورید.
                      برای بهبود کیفیت اسپرم، هویج خام مصرف کنید.
                      هویج هر نوع ناراحتی معده معده کلسترول خونرا تسکین می دهد.
                      برای کاهش میزان کلسترول خون، هر شب پس از شام یک لیوان آب هویج مصرف کنید.
                      برای برطرف کردن دوربینی و آب مروارید در مردان موثر است.
                      با تقویت سلامت قلب، بیماری های مربوط به قلب را دور نگه می دارد.
                      به گفته متخصصان مصرف هویج، بیماری لثه را درمان می کند و مانع از بوی بد دهان می شود.
                      به طور روزانه هویج خام که حاوی ویتامین c است، مصرف کنید.
                      مصرف روزی یک هویج، در پیشگیری از سرطان مفید است.
                      تقویت کننده سیستم ایمنی است.
                      برای کنترل انسولین، مبتلایان به دیابت، هویج خام بخورند.
                      برای تسکین ناراحتی روده ای و پیشگیری از یبوست هویج مصرف کنید.
                      پتاسیم موجود در هویج، میزان بالای سدیم مربوط به فشارخون را متعادل می کند.


                      هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

                      -----------------------------------------------------------------------------------------------
                      معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
                      -----------------------------------------------------------------------------------------------
                      «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
                      هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
                      -----------------------------------------------------------------------------------------------

                      نظر


                      • #71
                        6 لقمه ای که جوان تان می کند

                        اگر می.خواهید جوانی.تان را حفظ کنید، این شش نوع خوراکی را فراموش نکنید:
                        روغن زیتون، ماست، ماهی، شکلات، آجیل و توت سیاه.



                        روغن زیتون:
                        چهار دهه پیش از این نتیجه مطالعات محققان ۷ کشور نشان داد که چربی.های اشباع نشده تک.ظرفیتی در زیتون به طور بارزی موجب کاهش سرعت ابتلا به بیماری.های قلبی و سرطان می.شوند. اکنون ما می.دانیم که روغن زیتون دارای پلی.فنول.ها و آنتی اکسیدان.های قوی است که مانع ابتلا به بیماری.های مرتبط با سن فرد می.شود.

                        ماست:
                        در دهه ۱۹۷۰ شایع شد که تعداد افراد بالای صد سال در کشور جورجیا بیشتر از سایر کشورهاست و گزارشات آن زمان اعلام کرد که علت این امر خوردن ماست است. غذایی که در تمام رژیم.های غذایی مردم آن کشور وجود دارد. ماست منبع غنی کلسیم است که مانع ابتلا به استئوپروز می.شود و کمک موثری در حفظ سلامت دستگاه گوارش است و خطر ابتلا به بیماری.های گوارشی مرتبط با سن را کاهش می.دهد.

                        ماهی:
                        سی سال پیش محققان شروع به مطالعه در مورد مبتلا نشدن بومیان آلاسکا به بیماری.های قلبی کردند. اکنون دانشمندان می.دانند که علت این امر مصرف زیاد ماهی بوده است. ماهی منبع فراوان امگا۳ است که مانع رسوب کلسترول در شریان.ها و آرتیمی قلب می.شود.

                        شکلات:
                        در بین مردم کنا از جزیره سان بلاس، دور از سواحل پاناما، سرعت ابتلا به بیماری.های قلبی ۹ برابر کمتر از مردم خود پاناما است. علت آن این است که مردم کنا نوعی نوشیدنی مخصوص دارند که سرشار از کاکائو است. کاکائو منبعی غنی از فلانوول.هاست که سلامت عملکرد رگ.های خونی را حفظ می.کند و در نتیجه خطر ابتلا به فشارخون، دیابت نوع دو، بیماری.های کلیوی و دیوانگی را کاهش می.دهد.

                        آجیل:
                        مطالعات نشان می.دهد افرادی که آجیل می.خورند. به طور متوسط ۲/۵ سال بیشتر از سایرین عمر می.کنند. آجیل منبع غنی از روغن.های اشباع نشده است و بنابراین خاصیتی شبیه روغن زیتون دارند. همچنین آجیل.ها حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین، مواد معدنی و فیتوشیمیایی.ها مثل آنتی.اکسیدان.ها است.

                        توت سیاه:
                        در یک مطالعه که در سال ۱۹۹۹ به چاپ رسید، محققان تأثیر مصرف توت را در افزایش طول عمر موش.های آزمایشگاهی به اثبات رساندند. این تأثیر در مورد انسان نیز صدق می.کند. ترکیبات موجود در توت التهاب و آسیب.های احتراقی را تسکین می.دهد. همچنین مانع کاهش حافظه و عملکرد مغزی می.شود.

                        هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

                        -----------------------------------------------------------------------------------------------
                        معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
                        -----------------------------------------------------------------------------------------------
                        «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
                        هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
                        -----------------------------------------------------------------------------------------------

                        نظر


                        • #72

                          پوستی جوان و زیبا با این 3 آبمیوه طبیعی


                          بدانید و آگاه باشید نوشیدن مرتب آب میوه ها و آب سبزیجات تازه باعث تامین آب و دفع سموم از سلول های بدن می شود.



                          زمانی که دستگاه گوارش درست کار نکند اثرات آن روی پوست نیز نمایان می.شود. به این ترتیب که پوست خراب شده و کثیف به نظر می.رسد. برای همین هم زیبایی و طراوت خود را از دست می.دهد. زمانی که کلیه.ها با ضایعات زیادی رو به رو می.شود این سموم به دنبال راهی می.گردند تا از پوست بیرون بزنند و همین امر هم باعث بروز جوش، قرمزی پوست و مشکلات پوستی دیگر می.شود. خوشبختانه میوه.ها و سبزیجات مثل همیشه کارساز هستند و به رفع این مشکل کمک می.کنند. به خاطر اینکه می.توانند سیستم گوارشی را تمیز کرده و ویتامین.ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست را تامین کنند.
                          با ما باشید تا با 3 آب.میوه.ی زیبا و تمیزکننده.ی پوست آشنایتان کنیم. بدانید و آگاه باشید نوشیدن مرتب آب میوه.ها و آب سبزیجات تازه باعث تامین آب و دفع سموم از سلول.های بدن می.شود. برای تهیه.ی آب میوه بهتر است از مخلوط کن استفاده کنید نه از آب.میوه.گیری به خاطر اینکه در این صورت بیش.ترین میزان فیبر و ویتامین.های این مواد غذایی حفظ می.شود. فیبرها برای سلامت پوست و کلا بدن بسیار مهم و ضروری.اند.

                          ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای زیبایی پوست

                          ویتامین A

                          ویتامین A باعث حفظ سلامت سلول.های پوستی می.شود. این ویتامین یک آنتی.اکسیدان قوی می.باشد که از پوست در برابر رادیکال.های آزاد محافظت می.کند. باید بدانید که رادیکال.های آزاد دمار از روزگار پوست در آورده و باعث پیری زودرس آن می.شوند. ویتامین A همچنین کمک می.کند تا میزان ترشح سبوم کاهش پیدا کند. سبوم بیش از اندازه باعث بروز مشکلاتی از قبیل آکنه می.شود. کمبود این ویتامین باعث می.شود که پوست خشن، خشک و ترک.خورده می.شود (به خصوص در ناحیه.ی دور دهان).

                          ویتامین E

                          ویتامین E آنتی.اکسیدانی است که اثرات منفی رادیکال.های آزاد را کاهش می.دهد. تقریباً در تمام محصولات آرایشی بهداشتی مانند کرم.ها از این ویتامین و همچنین ویتامین A استفاده می.شود.ویتامین B
                          ویتامین B از 8 ویتامین تشکیل شده است که برای احیای سلول.ها لازم و ضروری است.
                          ویتامین B1(تیامین) و ویتامین B3(نیاسین) باعث بهبود جریان خون شده و مواد مغذی لازم را به سلول.های پوست می.رسانند.
                          ویتامین B2(ریبوفلاوین) به سلامت پوست و رشد خوب موها و ناخن.ها کمک زیادی می.کند. کمبود ویتامین B2 می.تواند پوست را ترک.خورده و درعین.حال چرب کند.
                          ویتامین B5 باعث تنظیم ترشح هورمون.ها شده و استرس را از بدن دور می.کند.
                          کمبود ویتامین B6 می.تواند باعث خشکی پوست شده و مشکلاتی از قبیل اگزما یا لکه.های قهوه.ای ایجاد کند.

                          ویتامین C

                          ویتامین C برای ساخت کلاژن پوست لازم و ضروری است. کلاژن همان پروتئینی است که در پوست وجود دارد و باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست می.شود.

                          بتاکاروتن

                          بتاکاروتن برای مقابله با اثرات منفی رادیکال.های آزاد مفید است و در بدن به ویتامین A تبدیل می.شود که برای سلامت پوست لازم است.

                          سیلیس

                          سیلیس در بافت.هایی مانند پوست و مو وجود دارد و برای اینکه ناخن.ها، موها و پوست در سلامت کامل باشد لازم و ضروری است.

                          زینک یا همان روی

                          زینک خاصیت ضدالتهابی دارد و باعث می.شود که زخم.ها راحت.تر و زودتر بهبود پیدا کنند.

                          آب میوه ها و آب سبزیجات دوستدار پوست


                          1_ آب سبزیجات برای داشتن پوستی صاف
                          مواد لازم

                          هویج 2 عدد
                          کرفس 1 شاخه
                          سیب 1 عدد
                          خیار 1 عدد

                          روش تهیه

                          سبزیجاتتان را داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید. خیار سرشار از سیلیس است که خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می.برد.


                          2_ آب سبزیجات طبیعی ضد چروک طبیعی


                          مواد لازم

                          کلم برگ 4 برگ بزرگ
                          هویج 6 عدد
                          زنجبیل تازه 1 تکه ی کوچک

                          روش تهیه

                          این سبزیجات را داخل آب.میوه.گیری بریزید و آب آن را بگیرید. کلم حاوی بتاکاروتن، ویتامین C و سلنیوم می.باشد که پیری را از پوست دور می.کنند.


                          3_ میوه های قرمز برای اینکه رنگ و رویتان باز شود


                          مواد لازم
                          تمشک 1 مشت
                          مورد صحرایی 1 مشت
                          توت فرنگی 1 مشت
                          شاه توت 1 مشت

                          روش تهیه

                          این میوه های قرمز را داخل مخلوط کن بریزید و میل کنید. تمام میوه.های قرمز سرشار از ویتامین.های A، C و E هستند که خدمت بزرگی به خوش آب و رنگ شدن پوست می.کنند.
                          ویرایش توسط روند یاب : https://www.traderha.com/member/6520-روند-یاب در ساعت 01-31-2014, 01:44 AM

                          هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

                          -----------------------------------------------------------------------------------------------
                          معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
                          -----------------------------------------------------------------------------------------------
                          «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
                          هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
                          -----------------------------------------------------------------------------------------------

                          نظر


                          • #73
                            چگونه از عقاید احمقانه بپرهیزیم؟ / برتراند راسل

                            برای پرهیز از انواع عقاید احمقانه ای که نوع بشر مستعد آن است، نیازی به نبوغ فوق بشری نیست. چند قاعده ساده شما را اگر نه از همه خطاها، دست کم از خطاهای ابلهانه باز می.دارد.
                            اگر موضوع چیزی است که با مشاهده روشن میشود، مشاهده را شخصاً انجام دهید. ارسطو می.توانست از این باور اشتباه که خانمها دندانهای کمتری از آقایان دارند با یک روش ساده پرهیز کند: از خانمش بخواهد که دهانش را باز کند تا دندانهایش را بشمارد. او این کار را نکرد چون فکر می.کرد می.داند. تصور کردن این که چیزی را می.دانید در حالی که در حقیقت آن را نمی.دانید، خطای مهلکی است که همه ی ما مستعد آن هستیم. من باور دارم که خارپشتها سوسکهای سیاه را می.خورند، چون به من این طور گفته اند؛ اما اگر قرار باشد کتابی درباره.ی عادات خارپشتها بنویسم، تا زمانی که نبینم یک خارپشت از این غذای اشتهاکورکن لذت می.برد، مرتکب چنین اظهار نظری نمی.شوم. در هرحال، ارسطو کمتر از من محتاط بود. نویسندگان باستان و قرون وسطا اطلاعات جامعی درباره تک.شاخ.ها و سمندرها داشتند. با وجود آن که هیچکدامشان حتا یک مورد از آنها را هم ندیده بودند، یک نفر هم احساس نکرد لازم است از ادعاهای جزمی درباره.ی آنها دست بردارد.

                            اغلب موضوعات از این ساده.تر به بوته.ی آزمایش در می.آیند. اگر مثل اکثر مردم شما ایمان راسخ پرشوری نسبت به برخی مسائل دارید، روشهایی وجود دارد که می.تواند شما را از تعصب خودتان با خبر کند. اگر عقیده.ی مخالف، شما را عصبانی می.کند، نشانه آن است که شما ناخودآگاه می.دانید که دلیل مناسبی برای آنچه فکر می.کنید، ندارید. اگر کسی مدعی باشد که دو بعلاوه.ی دو می.شود پنج، یا این که ایسلند در خط استوا قرار دارد، شما به جای عصبانی شدن، احساس دلسوزی می.کنید، مگر آن که اطلاعات حساب و جغرافی شما آن قدر کم باشد که این حرفها در افکار شما تزلزل ایجاد کند.اغلب بحثهای بسیار تند آنهایی هستند که طرفین درباره.ی موضوع مورد بحث دلایل کافی ندارند. شکنجه در الاهیات به کار می.رود، نه در ریاضیات؛ زیرا ریاضیات با علم سر و کار دارد، اما در الاهیات تنها عقیده وجود دارد. بنابراین هنگامی که پی می.برید از تفاوت آرا عصبانی هستید، مراقب باشید؛ احتمالاً با بررسی بیشتر درخواهید یافت که برای باورتان دلایل تضمین کننده ای ندارید.

                            یک راه مناسب برای این که خودتان را از انواع خاصی از جزمیت خلاص کنید، این است که از عقاید مخالفی که دوستان پیرامونتان دارند آگاه شوید. وقتی که جوان بودم سالهای زیادی را دور از کشورم در فرانسه، آلمان، ایتالیا و ایالات متحده به سر بردم. فکر می.کنم این قضیه در کاستن از شدت تعصبات تنگ نظرانه ام بسیار مؤثر بوده است. اگر شما نمی.توانید مسافرت کنید، به دنبال کسانی بگردید که دیدگاههایی مخالف شما دارند. روزنامه های احزاب مخالف را بخوانید. اگر آن افراد و روزنامه ها به نظرتان دیوانه، فاسد و بدکار می.آیند، به یاد داشته باشید که شما هم از نظر آنها همینطور به نظر می.رسید. با این وضع هر دو طرف ممکن است بر حق باشید، اما هر دو نمی.توانید بر خطا باشند. این طرز فکر زاینده نوعی احتیاط است.
                            برای کسانی که قدرت تخیل ذهنی قوی دارند، روش خوبی است که مباحثه ای را با شخصی که دیدگاه متفاوتی دارد در ذهن خود تصور کنند. این روش در مقایسه با گفتگوی رودررو یک فایده و تنها یک فایده دارد و آن این که در معرض همان محدودیتهای زمانی و مکانی قرار ندارد. مهاتما گاندی راه آهن و کشتیهای بخار و ماشین آلات را محکوم می.کرد، او دوست می.داشت که تمام آثار انقلاب صنعتی را خنثی کند.شما ممکن است هرگز این شانس را نداشته باشید که با شخصی دارای چنین عقایدی روبرو شوید، زیرا در کشورهای غربی اغلب مردم با دستاوردهای فن آوریهای جدید موافقند. اما اگر شما می.خواهید مطمئن شوید که در موافقت با چنین باور رایجی بر حق هستید، روش مناسب برای امتحان کردن این است که مباحثه ای خیالی را تصور کنید و در نظر بگیرید که اگر گاندی حضور می.داشت چه دلایلی را برای نقض نظر دیگران ارائه می.داد. من گاهی بر اثر این گونه گفتگوهای خیالی واقعاً نظرم عوض شده است؛ به جز این، بارها دریافتم که با پی بردن به امکان عقلانی بودن مخالفان فرضی، تعصبات و غرورم رو به کاستی می.گذارد.

                            نسبت به عقایدی که خودستایی شما را ارضاء می.کند، محتاط باشید. از هر ده نفر، نه نفر چه مرد و چه زن قویاً معتقدند که جنسیتشان برتری ویژه ای دارد. دلایل زیادی هم برای هر دو طرف وجود دارد. اگر شما مرد باشید می.توانید نشان دهید که اغلب شعرا و بزرگان علم مرد هستند؛ اگر زن باشید می.توانید پاسخ دهید که اکثر جنایتها هم کار مردان است. این پرسش اساساً حل شدنی نیست، اما خودستایی این واقعیت را از دید بسیاری از مردم پنهان می.کند.همه ما، اهل هر جا که باشیم، متقاعد شده ایم که ملت ما برتر از سایر ملتهاست. ما با وجود دانستن این که هر ملتی محاسن و معایب خاص خودش را دارد، معیارهای ارزشیمان را به گونه.ای تعریف می.کنیم که ثابت کنیم ارزشهایمان مهمترین ارزشهای ممکن هستند و معایبمان تقریباً ناچیزند. در اینجا دوباره انسان معقول می.پذیرد که با سوالی روبروست که ظاهراً جواب درستی برای آن وجود ندارد. دشوارتر از آن، این است که بخواهیم مراقب خودستایی بشر به واسطه.ی بشر بودنش باشیم، زیرا ما نمی.توانیم با ذهن غیربشری مباحثه کنیم. تنها راهی که من برای برخورد با این نوع خودبینی بشر سراغ دارم، این است که به خاطر داشته باشیم بشر جزء ناچیزی از حیات سیاره کوچکی در گوشه کوچکی از این جهان است و همانطور که می.دانیم در دیگر بخشهای کیهان هم ممکن است موجوداتی باشند که نسبت بزرگیشان به ما مثل نسبت بزرگی ما به یک ستاره دریایی است.

                            منبع:
                            http://www.ketabnews.com/detail-27545-fa-1.html
                            پ.ن1: فرصت نکردم بخونمش، فقط تیترش به نظرم جالب اومد، اینجا میذارم که در اولین فرصت بخونم
                            پ.ن2: انجمن هنوز برای من فـــــیـــــلــــتــــــــــــــــــــره

                            هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

                            -----------------------------------------------------------------------------------------------
                            معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
                            -----------------------------------------------------------------------------------------------
                            «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
                            هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
                            -----------------------------------------------------------------------------------------------

                            نظر


                            • #74
                              رفع عوامل شناخته شده و پنهان بوی بد دهان یا تنفس بدبو




                              اگر شما در مورد رفع مشکل بوی بد دهانتان جدی هستيد، بايد ريشه اين مشکل را پيدا کنيد.





                              يکی از تصورات بسيار متداول و نادرست بعضی از مردم اين است که بوی بد دهان (halitosis) يا نفس بد بو فقط به واسطه غذاهايي که می خوريم ايجاد مي شود.

                              اما عوامل بسيار زياد دیگری مي تواند در آن نقش داشته باشد از قبيل بيماری های لثه، دهان خشک يا شرايط پزشکی ويژه. بسياري از درمانهای خانگی نيز تنها راه حل های موقتي هستند يا حتی مي توانند بر اين مشکل بيافزايند. بهتر است ابتدا با یک دندانپزشک مشورت کنيد تا بهترين درمان را بيابيد.


                              بوی بد دهان یا نفس بد بو

                              بوی بد دهان يا نفس بد بو به صورت کلماتی مترادف استفاده می شود. اين مشکل شرايط ناخوشايندي است که برای بسياری از مردم پيش مي آيد و باعث شرمندگی آنها مي شود. بسياري از مردم حتی نمي دانند که نفس بد بو دارند یا نه. چون اطرافیان ممکن است برای ناراحت نشدن دوست و همکارشان به آن فرد اطلاع ندهند؛. اگر اين مشکل در نتيجه شرايط دهانی باشد، دندانپزشک آن را درمان خواهد کرد.




                              پروتئينها در غذا، خون و بافتهای دهانی که دچار مشکل شده اند، توسط باکتريهای بی هوازی که در سطح زبان و گلو زندگي مي کنند، تجزيه می شوند؛ اين باکتريها هنگامی که در تماس با آمينو اسيدهای مشخصی در پروتئينهايی که پيش تر ذکر شد قرار می گيرند، از انتهای زبان و گلو ترکيباتی آزاد مي کنند که باعث بوي بد مي شود.

                              بسياری از محصولات درمانی از جمله قرص ها و اسپری ها، غلبه بر اين مشکل را تبليغ مي کنند؛ در حقيقت اين درمانها تنها مشکل نفس بد بو را مخفی می کنند که به اين ترتيب صدمات بيشتری را موجب مي شوند. اگر شما در مورد رفع مشکل بوی بد دهانتان جدی هستيد، بايد ريشه اين مشکل را پيدا کنيد.



                              چگونه مشکل بوی بد دهان اتفاق مي افتد؟

                              تخمين زده شده است که منشا اصلی بيش از 95 درصد از موارد بوی بد دهان، مربوط به حفره دهان است و موارد بسيار کمی به دليل اختلالات معده اتفاق مي افتد.

                              دهان شما ميليونها باکتری دارد. آنها می توانند ذرات باقيمانده غذا در دهانتان را تجزيه کنند که نتيجه آن چيزی است که به عنوان پلاک می شناسيم. پلاک مي تواند گازهای بد بويی مانند سولفيد هيدروژن، دی سولفيد دی متيل، متانول و غيره متصاعد کند. اين گازها در نتيجه متابوليسم بی هوازی ايجاد مي شوند ( فعالیت باکتريها بدون اکسيژن محيط). اگر تجمع پلاک (در مرز لثه ودندان های بالا و پايين) زياد شود، فعاليت باکتريهاي بي هوازی نيز بالا مي رود و اين به نوبه خود منجر به ایجاد حجم بيشتر گازهای بد بو مي شود.به بیان ساده تجمع افزایش پلاک بوی بد دهان را ايجاد می کند. اين مشکل شامل دندانهای مصنوعی پلاستيکی که به درستی نگهداری نشوند نيز می شود.




                              نشانه های مشکل بوی بد دهان چيست؟

                              نشانه اصلي نفس بد بو، خارج شدن بوي بد از دهانتان مي باشد. شما بوی بد دهانتان را متوجه نمی شويد چون بو در بينی شما به سلولهايی مي رسد که ممکن است به آن بو عادت کرده باشند. تنها زماني متوجه بوي بد دهانتان مي شويد که ديگران درباره اش به شما بگويند. متاسفانه بسياري از مردم از انجام چنين کاري امتناع مي کنند چون ممکن است شما آن را بی ادبی تلقی کنيد.




                              بوی دهان صبحگاهی چيست؟

                              يکي از اولين مواردی که هنگام صبح به آن توجه مي کنيد، خشکي دهانتان است و علت اصلي آن هم کم بودن جريان بزاق در طول خواب است. بزاق مسئول نرم و لغزنده کردن دهان شماست و بزاق کمتر به معني خشکي بيشتر است. اين خشکی باعث مي شود سلولهاي مرده به زبان و داخل گونه بچسبند. باکتريها با اين سلولها واکنش می دهند و بوی ناخوشايندي ايجاد می کنند. اين پديده به عنوان "دهان صبحگاهي" شناخته مي شود.

                              اگر شما برای فشار خون يا افسردگي دارو مصرف مي کنيد، مشکل "دهان صبحگاهي" تان بدتر مي شود. الکل و مشروبات، بدن شما را کم آب مي کند و جريان بزاقتان را کاهش می دهد. تنفس از طريق دهان نيز باعث خشکي دهان مي شود. بزاق راکد نيز به دليل فعاليت باکتريها بو ايجاد مي کند.

                              مي توانيد با شستشوی دهان با آب تميز، نوشيدن ميزان زياد آب و خوردن چيزهايی که توليد بزاق را تحريک کنند، از اين مشکل اجتناب کنيد.

                              دلايل بوي بد دهان می تواند به طور کلي به صورت زير طبقه بندی شود:

                              1. داخل دهان

                              2. خارج از دهان

                              3. عادتهاي مضر

                              4. ساير





                              1- درون دهان

                              الف - بهداشت ضعيف دهان متداولترين علت نفس بد بو است. مسواک زدن و نخ دندان کشيدن ناکارامد باعث مي شود ذرات غذا بين دندانها باقي بمانند و موجب فساد در دهانتان شوند و در نهايت موجب بيماري هاي شديد لثه شود (مانند التهاب لثه).

                              حفظ بهداشت دهان براي جلوگيري از بد بو شدن دهان لازم است. بايد دندانهايتان و نيز زبانتان را به درستی مسواک بزنيد تا از باقيمانده های غذا و پلاکها خلاص شويد. همچنين با نخ دندان بين دندانها را تميز کنيد. اين کار بهتر است پس از غذا خوردن انجام شود.

                              ب - عفونت های لثه: لثه هاي قرمز يا ورم کرده که پس از استفاده از مسواک يا نخ، خونريزي مي کنند.

                              ج - حفره های ناشی از پوسیدگی های دندانی

                              د - آبسه در ريشه های دندان يا چرک بين دندانها

                              ه - روکش های نا مناسب دندان

                              ز - دهان خشک : خشکي دهان ناشی از صحبت کردن طولاني مدت ،کم آبی بدن،رادیو تراپی و ...

                              خشکی دهان به واسطه کاهش بزاق ايجاد مي شود؛ بزاق براي پاک کردن دهان و نيز از بين بردن ذراتي که بو ايجاد مي کنند، ضروری است. بايد تا جايي که مي توانيد آب بنوشيد تا دهانتان را مرطوب نگه داريد.

                              ح - دندان مصنوعی : دندانهاي مصنوعی را خوب تميز کنيد تا از پلاک ها پاک شود.





                              2 - خارج از دهان

                              الف - بیماریهای مختلف : از قبيل سينوزيت، برونشيت، ديابت، مشکلات کليه يا کبد، بيماري لثه، عفونت در دستگاه تنفسي و غيره که ممکن است باعث بوي بد نفس و دهان شوند و به درمان توسط پزشک متخصص نياز دارد.

                              مثلا اگر شما کتواسيدوز ديابتي داريد، ممکن است نفستان بوي ميوه دهد و اين شرايط در طي ساعتها يا روزها مي تواند مخرب باشد. اگر روده تان مسدود شده باشد ممکن است تنفسي با بوي مدفوع داشته باشيد.


                              بوی بد دهان کاذب چیست؟
                              برخي افراد احساس مي کنند دهان بد بويي دارند اما ديگران متوجه آن نمي شوند. اين مشکل به عنوان بوي دهان کاذب (pseudo-halitosis) شناخته مي شود.


                              علت های موقت بوی بد دهان :

                              1. سيگار کشيدن و مصرف الکل : برای رها شدن از بوي بد دهان بايد اين عادتها را ترک کنيد.

                              2. غذاها : سير، پياز و غيره ، بوی بد نفس ناخوشايندی ايجاد مي کنند؛ اين مواد در خون جذب مي شوند و سپس به ريه ها انتقال مي يابند (جايي که بايد خارج شوند) و موجب ايجاد بوي بد مي گردند.






                              چگونه از بوی بد دهان جلوگيری کنيم؟

                              1 . ساده ترین اقدام مراجعه به دندانپزشک مربوطه برای اطمینان از سلامت دهان و دندانهایتان است.

                              2 . از دندانپزشک بخواهید روش صحیح استفاده از مسواک و نخ دندان را به شما بیاموزد.

                              3 . بايد مطمئن شويد که دهانتان هميشه مرطوب است. از کم آب شدن بدن اجتناب کنيد و روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشيد.

                              4. ميوه و سبزی به طور مرتب مصرف کنيد و مصرف گوشت به ويژه گوشت قرمز را به حداقل برسانيد.

                              5. از مصرف زياد محصولات غذايي دارای شکر خودداری کنيد. شکرهای تصفيه شده ( گلوکز يا ساکارز) رشد باکتريها در دهانتان را افزايش مي دهند که باعث تشکيل پلاک بيشتر مي شود. اين فرايندها به ايجاد گازهاي بودار منجر مي شوند.

                              6. رژيمهای متعادل شامل ويتامينها و مواد معدني داشته باشيد. ويتامين C و ماده معدنی روي در وعده غذايي ضروری هستند. عنصر روی رشد پلاک را کم مي کند.

                              7. سيگار کشيدن را متوقف کنيد چرا که انواع مشکلات سلامتي از جمله نفس بد بو را ايجاد م کند.

                              8. دندانپزشکتان را برای چکاپ به طور مرتب ببينيد ( هر 6 ماه يکبار).


                              چه زمانی لازم می شود تا حتما با دندانپزشک مشورت کنيد؟

                              اگر نفس بد بو همراه با لثه های متورم دارای خونريزی يا دندان لق داريد فورا با دندانپزشک مشورت کنيد. اگر نفس بد بو همراه با گلو درد، تب، خلطهاي سرفه آور، آبريزش از عقب بيني و تراوش بيني بدون رنگ داريد، فورا به پزشک مراجعه نماييد.

                              برخي شرايط پزشکي (ديابت، بيماري کبد يا کليه مزمن) ممکن است باعث بوي بد نفس شوند و در اين صورت بايد با دکتر مربوطه مشورت کنيد.





                              داروها و درمان بوی بد دهان چيست؟

                              طبق گزارش AAP (آکادمي دندانپزشکي آمريکا)بدترين درمانهاي خانگي براي بوي بد نفس عبارتند از استفاده بيش از حد از دهان شويه، قرصهاي نعنا، آدامس، تنباکوي نعناي جويدني، مسواک زدن با خمیر دندان جرمگير و روشهاي تنظيف روده اي.

                              بوي بد دهان يا نفس بد بو مي تواند با نگهداری بهداشت دندان، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به طور مرتب، چکاپ هاي دوره اي دندان ،تميز کردن توسط دندانپزشک، شستشوي دهان با دهان شويه ضد عفوني کننده و ترميم دندان درمان شود. به علاوه تغيير سبک زندگي از قبيل ترک سيگار، اجتناب از الکل و داشتن رژيم کم شکر و متعادل ما را از مشکل بوي بد دهان دور نگه مي دارد.

                              اولين قدم در درمان بوي بد دهان، پاک کردن دندانهايتان از همه اثرات پلاک و رسوب است. برای افرادي که لثه هاي حساس دارند و رسوب و پلاک زيادي در دندانهايشان تشکیل شده است، فرايند تميز کردن دندان سخت است. همچنين بايد روش صحيح مسواک زدن و نخ دندان کشيدن آموزش داده شود و بهداشت خوب دهان را بايد هميشه انجام دهند تا مشکلات لثه ديگر بازنگردند.


                              اما عاملی مهم و پنهان یعنی بیماریهای لثه که منجر به بوی بد دهان می شوند.

                              در بیماریهای لثه،شیار طبیعی لثه ها از حد طبیعی عمیق تر می شود و اغلب با مسواک تمیز نمی شود و محل مناسبی برای تجمع باکتری ها می باشد.لثه ملتهب بسیار مستعد خونریزی استو با کوچکترین تحریکی خون می آید و باعث ایجاد بوی تعفن و بوی بد دهان می شود. البته در مواردی این التهاب و خونریزی به راحتی دیده نمی شود و سر درگمی ایجاد می کند.

                              معمولا براثر صحیح مسواک نزدن ،بعد از مدتی مقداری از مواد غذایی در لابلای لثه ها و دندان ها گیر کرده و باعث فساد و بوی بد دهان می شوندکه متاسفانه به راحتی مشخص نمی شود و ناپیداست تا زمانی که باعث تورم و قرمزی لثه شود.در این مرحله برای بر طرف شدن مشکل به روشهای جراحی نیاز می شود که اکنون دندانپزشکی لیزری که بی خطر ترین و بی درد ترین روش هم می باشد توصیه می شود .چرا که در روش قدیمی بافت هایی از لثه بایستی با تیغ جراحی شوند و بخیه زده شوندکه علاوه بر دردشدید باعث اسکار و نا فرمی لثه وحتی تحلیل لثه می شود .برای اطلاعات بیشتر در زمینه درمان بوی بد دهان و مشکلات لثه ای و کاربرد لیزر اینجا را کلیک کنید.





                              بوی بد دهان چه مدت طول می کشد؟

                              اين کاملاً بستگي به علت بوي بد دهان دارد. اگر بوي بد نفس به واسطه مشکلاتي در بهداشت مناسب دهان ايجاد شده باشد، درمانهای ساده در این فاز بیماری مي تواند بلافاصله اين مشکل را رفع کند. سينوزيت مزمن باعث بوي بد دهان مي شوند و مادامي که بیماری در سينوسها وجود داشته باشد اين مشکل مکررا باز مي گردد. اگر اين مشکل در نتيجه هر يک از بيماري هايي که سابقا ذکر شده باشد، زمان بيشتري طول ميکشد و ميتواند در اين مدت با داروهاي مناسب کنترل شود.

                              اگر شما بوي بد دهان يا تنفس بد بو ناشی از مشکلات لثه را به موقع درمان نکنيد، التهاب لثه پيشروي خواهد کرد که شکل خيلي جدي تر بيماري لثه است. به دليل التهاب لثه در خطر لق شدن دندان قرار مي گيريد .به علاوه بر اساس آخرین تحقیقات حمله قلبي ٬ سکته وحتی سقط جنین یا زایمان زودرس در افرادی که التهاب لثه دارند، بالاتر است.


                              http://www.seemorgh.com/health/2114/181482.html
                              ویرایش توسط روند یاب : https://www.traderha.com/member/6520-روند-یاب در ساعت 02-15-2014, 04:50 PM

                              هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

                              -----------------------------------------------------------------------------------------------
                              معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
                              -----------------------------------------------------------------------------------------------
                              «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
                              هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
                              -----------------------------------------------------------------------------------------------

                              نظر


                              • #75
                                5 نکته ای که شما را در زندگی موفق میکند!




                                چه کنیم که موفق تر شویم؟ چطور می توانیم در تمامی عرصه های زندگی، چه حرفه ای و چه شخصی، پیشرفت کنیم؟

                                چه کنیم که موفق تر شویم؟ چطور می توانیم در تمامی عرصه های زندگی، چه حرفه ای و چه شخصی، پیشرفت کنیم؟
                                در طول دهه های متوالی مقاله ها و مطالب زیادی از ادبیات درباره این موضوع نوشته شده است، اما در اینجا من ۵ نکته ای را ارائه می کنم که به گمانم اساسی هستند...

                                ۱ - فعال باشید
                                ویکتور فرانکل می گوید بین محرک و پاسخ خلاء وجود دارد و در حدفاصل این خلاء، تمامی آزادی ما نهفته است. با اینکه وی از محرومیت های شدید در اردوگاه های کار اجباری نازی رنج می برد، اما به این باور رسید که خود مسوول اندیشه ها و اعمال خود است و فقط برخی واکنش های شرطی نیست.
                                همانند فرانکل، ما نیز باید تلاش کنیم با همنوا کردن تمامی تجارب زندگی، سرنوشت خود را بیافرینیم. هر چیزی از ذهن ما آغاز و به بیرون ساطع می شود بنابراین هر آنچه در اطراف ما رخ می دهد بازتابی از دنیای درون خود ماست. اینکه ما به این دنیای درون اجازه دهیم سرکش شود، اینکه بگذاریم علف های هرز رشد کنند و همه جا را بگیرند یا اینکه بوستان سرسبز و دلپذیری را پرورش دهیم، همه انتخاب خود ماست؛ این معنی واقعی فعال بودن است.

                                ۲ - مسوولیت پذیر باشید
                                از آنجا که ما این قدرت را داریم که تجربه ها را انتخاب کنیم، نیاز داریم مسوولیت این انتخاب را هم پذیرا باشیم. شاید هر چیزی که در سر راه ما قرار می گیرد نتیجه مستقیم افکار ما نباشد (هر چند برخی ممکن است بگویند باشد) اما هر آنچه ما به زندگی مان جذب می کنیم، تا حد زیادی، بازتابی از نحوه اندیشیدن ماست. اکثر اینها در سطح ناخودآگاه رخ می دهند اما همین ناخودآگاه از ذهن اندیشمند ما خط می گیرد بنابراین تغییر در نحوه اندیشیدن، دنیای ما را متحول خواهد کرد و ما در برابر آن مسوول هستیم.

                                رفتار ما نتیجه طبیعی تصاویر ذهنی ماست بنابراین مسوول رفتارمان نیز هستیم، همچنین در برابر رفتاری که در دیگران تحمل می کنیم. اگر بگذاریم دیگران روی اعصاب ما راه بروند، آن وقت باید خودمان را سرزنش کنیم.

                                ۳ - رهبر خوبی باشید
                                هیچ گاه در هیچ یک از عرصه های زندگی اثربخش نخواهیم بود مگر اینکه مهارت های رهبری مطلوبی داشته باشیم. رهبری یک هنر است و هر یک از ما باید رویکردمان را نسبت به آن پیدا کنیم. اول از همه، باید بفهمیم چگونه خودمان را رهبری کنیم، یعنی اینکه یک قطب نما داشته باشیم، یک خط سیر که همه کارهای ما را راهنمایی کند. این قطب نما، معمولا به شکل یک بیانیه ماموریت شخصی است، سندی که بیان کننده جزییات ارزش هایی است که ما با آنها زندگی می کنیم.

                                همانطور که دیگران را رهبری می کنیم، حال به عنوان والدین، مدیران، در خانواده و سازمانی که ما خود بخشی از آن هستیم، نیاز داریم پیش از هر کاری و مهم تر از هر چیزی با مثال رهبری کنیم تا روشن کنیم ارزش های ما چه هستند و اینکه ما با آنها زندگی می کنیم. هرگونه عدم انسجامی در ارزش های ادعا شده و رفتار ما شناسایی و قضاوت می شود و باعث از بین رفتن اثربخشی ما خواهد شد. خوددرگیری های فردی و استانداردهای دوگانه میخی خواهند بود بر تابوت توانایی ما برای رهبری.

                                یک رهبر خوب، ماهرانه و به آرامی رهبری خواهد کرد، پشت همه، بدون سروصدا و هیاهو. در کلام تائو ته شینگ:

                                سرباز خوب ترس را القا نخواهد کرد.
                                جنگجوی خوب نمایانگر تجاوز نخواهد بود.
                                اشغالگر خوب خود را درگیر نبرد نخواهد کرد.
                                رهبر خوب تمرین قدرت نخواهد کرد.
                                این همان ارزش بی اهمیتی است.
                                این راه دستیابی به همکاری دیگران است.
                                این راه ساختن همان هارمونی است که در طبیعت هست.

                                ۴ - اجازه ندهید ترس شما را بازدارد.
                                من عاشق تمامی فیلم های اِم.نایت شیامالان هستم. فیلم مورد علاقه من نیز «روستا» است. این فیلم راجع به روبرو شدن با ترسی است که مدام بر ما چیره می شود و رسیدن به این واقعیت که هر زمان که ما با آنها رودررو می شویم، ناپدید می شوند. هیچ چیزی آن نیست که به نظر می رسد. زمانی شنیدم (هر چند به یاد ندارم که کجا) که بیشترین فرمانی که در کتاب مقدس آمده است این است: «هراس به خود راه ندهید.»
                                در هر برهه ای از زندگی که باشیم، ترس وجود خواهد داشت. هر زمانی که کار تازه ای انجام می دهیم، ترس وجود دارد. هر زمانی که خود را به بالاتر می کشیم یا حلقه راحتی خود را بیشتر می کنیم، ترس وجود دارد. این طبیعت زندگی است. زندگی همواره در حرکت است چه ما به جلو حرکت کنیم، رشد کنیم، به عقب برگردیم یا بمیریم. ما انتخابی داریم؛ یا رشد کنیم یا بمیریم. رشد و ترس دست به دست هم پیش می روند. بخشی از یک بسته هستند و اگر همه نتوانیم این بسته را به آغوش بکشیم، از دست خواهیم رفت.

                                از شکست نهراسید، شکست ناگزیر و ضروری است. به زندگی همه افراد موفق بنگرید تا زمزمه شکست را ببینید. این شکست اساس پیروزی است، به شرطی که از آن یاد بگیریم.

                                دیگران را نیز نترسانید. آنها هم مانند شما زیبا و آسیب پذیرند. تنها گاهی اوقات برای مراقبت از خود از راه های مختلف تلاش می کنند. هر کسی تمام تلاش خود را می کند، پس با دیگران با وقار برخورد کنید و از آنها نهراسید. هرگاه با ترس هایتان روبرو شدید، چون دود ناپدید خواهند شد.

                                ۵ - هیچ گاه از آموختن دست نکشید
                                من به این نتیجه رسیده ام یادگیری فعالیتی اساسی در یک زندگی موفق و هدفمند است. اگر در یادگیری شکست بخوریم، در رشد کردن هم موفق نخواهیم بود و این مساوی با مرگ است. زندگی فرصت های بیکرانی برای یادگیری در اختیار ما قرار می دهد و هر چقدر شرایط سخت تر باشد، احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که یاد بگیریم.

                                از دیگران هم می توانیم یاد بگیریم، به ویژه افراد پرتلاش و مبارز. آنها همانند فرشتگانی از آسمان هستند که به ما در مورد خویشتنمان می آموزند. همچنین می توانیم از اتفاقات اطراف خود نیز درس بگیریم و بیشتر از همه، با تماشای خود، با دیدن اینکه چگونه واکنش نشان می دهیم و چه انگیزه ای ما را به حرکت وامی دارد، یاد خواهیم گرفت.

                                اگر این ۵ عمل، به عادت تبدیل شوند، منجر به موفقیت در تمام عرصه های زندگی خواهند شد. مسلما اینها نسخه ای آنی نخواهند بود اما اساسی خواهند شد برای یک زندگی مفید.




                                http://www.seemorgh.com/entertainment/2384/187941.html
                                ویرایش توسط روند یاب : https://www.traderha.com/member/6520-روند-یاب در ساعت 02-15-2014, 05:06 PM

                                هیچ تریدری در دنیا صلاحیت تعیین حجم و حتی اردر گذاری نداره. این وظیفه نرم افزار هاست.

                                -----------------------------------------------------------------------------------------------
                                معلوم بودن هدف، نقطه آغاز همه موفقیت هاست.
                                -----------------------------------------------------------------------------------------------
                                «من دعا و هو لایحس سوی الاجابة، استجیب له»:
                                هر کس دعا کند و جز اجابت احساس نکند، دعایش مستجاب می شود.
                                -----------------------------------------------------------------------------------------------

                                نظر

                                پردازش ...
                                X