اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

بهترین کتاب تکنیکال

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید





  • کتابی که هر معامله گری برای درک بیشتر بازار و ابزارهای تحلیلی ان

    از ان گریزی نیست

    نظر


    • هر کی تو بازارهای مالی فعالیت میکنه

      او را از این کتاب گریزی نیست /

      حرف اول
      شروع
      بخش اول مقدمه
      1 چرا اين کتاب را نوشته ام
      2 چرا يک متد فكري جديد
      بخش دوم طبيعت، معامله از ديدگاه روان شناختي
      3 حق هميشه با بازار
      4 محيطي با پتانسيل نا محدود براي سود و ضرر
      5 قيمت ها هميشه بدون محدوه معيني در حركت
      6 بازار يک محيط پويا
      7 در بازار پويا، دلايل حركت بازار نامشخص
      8 سه مرحله براي تبديل شدن به يك معامله گر موفق

      بخش سوم ساختن يک چهارچوب را براي درک خودمان

      9 درك ماهيت رواني بازار
      10 چگونه خاطرات، وابستگي ها، و باورها فضاي فكري ما را مديريت مي كنند
      11 چرا بايد انعطاف پذيري را بياموزيم
      12 پويايي در دستيابي به اهداف
      13 مديريت انرژي فكري
      14 فنوني براي تغييرات موثر
      بخش چهارم چگونه يك معامله گر منظم شويم
      15 روان شناسي تغييرات قيمت
      16 مراحل موفقيت
      17 پايان
      .................................................. .................................................. ......................
      حرف اول
      از سال 1979 تا كنون جايگاه منحصر به فرد من در جامعه مالي، به من اجازه بحث و سوال با هزاران نفر از تجار، دلالان و مشاوران را داده است. من يک دلال و يا يک نويسنده نيستم. من ریيس اجرايي CompuTrac هستم. اين شركت خدمات تجزيه و تحليل فني در مورد سهام و قرارداد آتی را ارائه مي كند. احساس مي كنم كه موقعيت من به عنوان يك فرد بي طرف موجب شده كه مردم به راحتي با من صحبت كنند. از سال 1960 كه معامله گري مستقل خود را شروع كردم به سرعت متوجه شدم كه مشكلات رواني معامله گران موجب جلوگيري از موفقيت آن ها در بازار مي شود. اين تشخيص موجب شد كه عده بيشتري از مردم براي مشاوره به من مراجعه كنند.
      به عنوان يك نتيجه صادقانه احساس مي كنم كه موفقيت در تجارت 80 درصد رواني و تنها 20 درصد به متد معامله گري اعم از فاندمنتال يا تكنيكال مربوط مي شود. براي مثال شما مي توانيد با يك دانش متوسط از تحليل فاندامنتال و تكنيكال، در صورتي كه كنترل روحي خود را از دست ندهيد، در بازار سود كنيد و برعكس اگر بهترين و بزرگ ترين سيستم معاملات را داشته باشيد، اما كنترل رواني وجود نداشته باشد، شما بازنده هستيد.
      يك معامله گر خوب به تجربه دريافته است كه قبل از يك معامله موفق ممكن است با چندين معامله زيان ده روبه رو شود. مديريت سرمايه و حد ضررهاي واقع بينانه مي تواند معامله گر را از خطرات جدي محافظت كند تا اينكه در يك حركت بزرگ بازار به سود برسد.
      مديريت سرمايه از دو عنصر اساسي تشكيل شده است: مديريت رواني و مديريت ريسك. مديريت ريسك زير مجموعه عوامل رواني است كه توسط معامله گر درك و قبل از آنكه در موقعيت خطرناكي قرار گيرد در نظر گرفته مي شود.
      مطمئنا حركت با احتياط در بازار و مطالعه و تجزيه و تحليل، مخصوصا براي معامله گران جوان، يك ضرورت است. اما آزمون نهايي معامله گر در بازار واقعي و تحت فشار آن است. به آهستگي شروع كنيد. در هر معامله سوال كنيد: چه انگيزه اي داشته ايد؟ آن معامله را چگونه مديريت كرديد؟ آيا با موفقيت همراه بود؟ چرا؟ آيا با ضرر همراه بود؟ چرا؟ قبل از آنكه معامله جديدي را انجام دهيد به ارزيابي ها، نظرات و پيشنهادات معاملات قبلي خود رجوع كنيد.
      من در تمام سمينارهاي بزرگ شركت سعي مي كنم كارگاه هايي داشته باشم تا بر جنبه هاي مختلف روحي و رواني بازار كار كنيم. الهه مرگ، كسي كه سرمايه شما را از بين مي برد و سودتان را ناپديد مي كند نه اسرارآميز است و نه كاملا روشن و واضح، اما به سادگي شما را به گمراهي مي كشد.
      "مديا درست قبل از آنكه فرزندانش را به قتل برساند گفت: من مي دانم چه عمل بدي انجام مي دهم، اما احساسات من از منطق من قوي تر است." اگر در هنگام معامله كردن احساسات شما منعكس كننده ذهن شما است ، بنابراين قطعا "معامله گر منظم" كتابي است كه شما بايد آن را مطالعه كنيد.
      خواندن اين كتاب بسيار لذت بخش است. من براي فرا گرفتن آن ها هزينه سنگيني پرداختم و راه دشواري را سپري كردم. مي توانم صفحات كتاب را بخوانم و بگويم من آن هستم، من آن هستم. جملات مهم و كليدي كتاب را علامت گذاري كنيد و درست مانند آنكه با دوست خود صحبت مي كنيد آن ها را بخوانيد و از مطالعه آن لذت ببريد. شما خوش شانس هستيد، چون قبل از آنكه اشتباهات خيلي جدي انجام دهيد درباره آن مي آموزييد.
      اميدوارم در مورد خودتان بيشتر ياد بگيريد و در زمينه مهارت هاي خود مطالعه كنيد.
      معامله¬گر ها كساني هستند كه براي فكر كردن وقت مي گذارند و براي باقي ماند در بازار تمرين مي كنند و احتمالا موفق مي شوند.
      تیماتی اسلاتر
      مدیرعامل شرکت نرم افزاری کامپیوتریس


      شروع .................................................. .................................................. .........
      معامله گر منظم راهنمايی جامع براي فهم اين نكته است كه براي تبديل شدن به يك معامله گر موفق در بازار سهام يا قرارداد آتی نياز به خودشناسي، انضباط و بازنگري شخصيتي است. اين كتاب يك راهنماي گام به گام براي "تطبيق" با موفقيت در موقعيت هاي غير معمول رواني بازارهاي جهاني است.
      مي گويم "تطبيق دادن" زيرا بسياري از مردم در محيط بازار اقدام به معامله مي كنند، بدون آنكه متوجه شوند كه اين محيط تفاوت بسياري با محيط اطراف آن ها دارد. عدم شناخت اين تفاوت ها موجب مي شود كه بسياري از اعتقادها و باورها كه موجب عملكرد موثر در محيط اجتماعي مي شود، در محيط بازار موانع رواني ايجاد كرده و دستيابي به موفقيت را بسيار سخت نمايد. براي دستيابي به سطوح موفقيت، به عنوان حداقل نياز معامله گران، آن ها بايد اقدام به درك تفاوت هاي بازار كنند. برخلاف ديگر محيط هاي اجتماعي، مهارت هاي معامله گري، درجه بسيار بالايي از خود كنترلي و اعتماد به نفس را از معامله گر طلب مي كند كه موفقيت هاي او تابعي از آن ها است. با اين حال بسياري از ما نمي توانيم خود را كنترل كنيم. زيرا همانند بچه ها آموخته ايم كه اختيار ما توسط يك محيط ساخت يافته قوي تر كنترل شود تا رفتار ما براي مطابقت با انتظارات جامعه اصلاح گردد.
      به اين ترتيب ما تحت تاثير نيروهاي خارجي مجبور بوده ايم در چهارچوب يك سيستم پاداش و مجازات، روش هاي خاصي از رفتار را بروز دهيم. به عنوان پاداش ما را در بيان برخي از سليقه ها و روشها آزاد مي گذارد و به عنوان تنبيه ما را از داشتن چيزهايي كه مي خواهيم محروم مي كند، براي ما ايجاد درد كرده و يا ه صورت مختلف ما را تنبيه بدني مي كند. به عنوان يك نتيجه ما به طور معمول تنها صورتي از كنترل رفتاري را آموخته ايم كه مبتني بر دوري از درد، فيزيكي يا روحي، از كسي يا چيزي است كه فكر مي كنيم قدرت بيشتري از ما دارد. از آنجايي كه مجبور به چشم پوشي از قدرت شخصي خود عليه ديگران شده ايم، طبيعتا ما بر اساس همان چهارچوب ذهني روش هاي سنتي را براي موفق شدن توسعه مي دهيم (از راه هاي خاصي كه هر كدام از ما آموخته ايم تا به خواسته هاي خود برسيم). بنا به آنچه كه گفته شد: ما آموخته ايم كه كسب قدرت و دستكاري آن و فشار براي تغيير دنياي بيروني، تنها راه براي رسيدن به خواسته هاي ما است.
      شما به عنوان يك معامله گر بايد بدانيد كه منابع ذهني كه شما در زندگي روزمره تان براي به دست آوردن خواسته هايتان استفاده مي كنيد در محيط بازار كارايي ندارد. قدرت و كنترلي كه لازمه اداره بازار است (آن ها را براي آنچه كه مي خواهيد به كار بگيرید) فراتر از قدرت چند نفر انگشت شمار است. و محدوديت هاي خارجي كه در محيط اجتماع براي كنترل رفتار شما وجود دارد در داخل محيط بازار وجود خارجي ندارد. بازار به هيچ وجه قدرت يا كنترلي روي شما ندارد، بدون انتظار از نوع رفتار شما و بدون توجه به خواسته هاي شما حركت مي كند. در حقيقت اگر شما نمي توانيد بازار را كنترل يا اداره نماييد و بازارها هم هيچ قدرت و يا كنترلي روي شما ندارند، بنابراين مسوليت ادراك شما و نتايج رفتار شما فقط با شما است. كاري كه شما مي توانيد انجام دهيد كنترل خودتان است. به عنوان يك معامله گر شما مي توانيد قدرت يا پول به خودتان بدهيد يا پول تان را به ديگر معامله گران ببخشد.
      اينكه شما كداميك از اين دو راه را انتخاب نماييد با چند فاكتور روحي مشخص مي شود كه يا اصلا مورد توجه قرار نمي گيرد و يا خيلي كم به آن توجه مي شود. و اين ادامه دارد تا اينكه شما مهارت هاي جديدي را كسب نمایيد و هم چنين ياد بگيريد كه چگونه خود را با شرايط بازار تطبيق دهيد.
      براي دستيابي به يك موفقيت پايدار در اين بازار نياز داريد كه ياد بگيريد چگونه خود را كنترل نمایيد. ممكن است راه هاي اين كار به كلي براي شما نا آشنا باشد. همچنين بايد ياد بگيريد چگونه براي ارتقا ديدگاه تان با شناخت احتمالات ممكن براي رسيدن به روياهاي تان در عرصه تجارت، به خودتان آزادي ذهني اهدا نمایيد.
      تنها تعداد كمي از معامله گران درك كرده اند كه مسوليت همه فعاليت هايشان در بازار فقط با خود آن ها است. حتي كم تر كساني هستند كه مي¬پذيرند پيامدهاي رواني معامله كردن در بازار ناشي از درك آن ها از محيط بازار است و بايد براي دستيابي به درك بالاتري از بازار تلاش كنند. هيچ يك از ما در دوران رشد ياد نگرفته ايم در فضايي كه هيچ ساختار محدود كننده اي وجود نداشته و داراي آزادي مطلق هستيم، چگونه بايد رفتار كنيم. در محيط بازار اين تنها شما هستيد كه قوانين را وضع مي كنيد و سپس بايد با نظم و انضباط به آن پاي بند باشيد. اين كار بسيار مشكل است. نوسانات قيمت هاي سيال، هميشه در حركت هستند. حوادث كاملا بر خلاف ساختاري كه ما به آن عادت كرده ايم اتفاق مي افتند. در محيط بازار تصميم ها در مقابل شما به اندازه نوسان قيمتها بي¬انتها است. تصميم¬گيري صرفا براي اينكه در بازار شركت كرده باشيد، اشتباه است.، بلكه بايد تصميم بگيريد كه چه زماني وارد شويد، چه مدت در بازار باقي بمانيد و تحت چه شرايطي از بازار خارج شويد. هيچ آغازي، ادامه اي و پاياني وجود ندارد. تنها چيزي كه وجود دارد افكار ذهني شما است.
      علاوه بر آن در هر تصميمي پيامدهاي رواني منفي وجود دارد. اين را بدانيد كه حتي كوچك ترين تعهد مالي از يك قرارداد در هر تجارت يك پتانسيل نا محدود براي ضرر كردن است. از ديدگاه روانشناختي، اين بدان معني است كه هر موقعیت معامله ممكن است همه روياهاي استقلال مالي شما را برآورده كند و بطور هم زمان خطر از دست رفتن كل سرمايه شما را با خودش دارد. حركت و نوسانات دایمي قيمت به سادگي شما را به ناديده گرفتن خطرات با اعتماد به نفس كاذب و اينكه در اين زمان لازم نيست از قوانين خود پيروي كنيد، مي فريبد.
      بازار محيطي است با آزادي عمل مطلق. تركيبي از امكانات نامحدود و خطرات نامحدود. اگر شما يكي از شركت كنندگانی هستيد كه به پارامترهاي روحي رواني بي توجه است (كسي كه رفتارهايش در چهارچوب ذهني به سمت ساختارها، محدوديت ها و انتظارات خارجي متمايل است) پس براي حوادث اين محيط و فاجعه هاي مالي آن بايد آماده باشيد.
      اين سناريو شوم قطعا توضيح مي دهد كه چرا افراد كمي از معاملات به سود مي رسند. تقريبا تمام كساني كه تلاش براي ايجاد يك معامله كامل و بي نقص را دست كم گرفته اند و توانايي هاي خود را بيش از حد واقعي برآورد كرده اند، انتظارشان از بازار زياد مي شود. بنابراين بیش تر افراد، اگر نگویيم همگي،درجاتي از "آسيب هاي رواني" را متحمل مي شوند.
      تعريف من از" آسيب هاي رواني" هر چهارچوب ذهني است كه پتانسيل ايجاد ترس را داشته باشد. از نتايج ترس، ايجاد شرايط روحي مانند استرس، اضطراب، سردرگمي، نااميدي و يا خيانت است. در واقع شرايط احساسي دردناك، محصول انتظارات غيرواقع گرايانه است. انتظارات غير واقع گرايانه بين باورهاي شخص در مورد چيزهايي كه بايد باشد و شرايط واقعي كه منطبق بر باورهاي شخص نيست، ايجاد تضاد مي كند. اين تضاد از طريق احساسات ما به صورت درد بيان شده كه ما به طور كلي با عناوين استرس، اضطراب،سردرگمي و ... مي شناسيم. به نظر مي رسد براي اجتناب از اين درد، سيستم دفاعي رواني به صورت غريزي از ورود هرگونه اطلاعات تاييد كننده وجود تضاد بين انتظارات و واقعيات بيروني جلوگيري مي كند. اين دفاع شامل انكار، توجيه، چشم پوشي و ... همه گي در نتيجه اعوجاج (انحراف) ذهني است.
      اعوجاج ذهني زماني رخ مي دهد كه سيستم رواني ما به طور خودكار اطلاعات محيط بيروني را با شكل دهي و گزينش اطلاعات، منحرف مي كند تا براي اجتناب از احساس هر گونه درد، تضاد بين انتظارات ما و واقعيات بيروني را جبران نمايد. اين كار به گونه اي انجام مي شود كه ما به يك "واقعيت مشترك" بين باورهاي مان و واقعيت هاي بيروني معتقد شويم. من با تعريف"واقعيت مشترك" يك تناظر بين باورهاي خودم و شرايط واقعي محيط ايجاد مي كنم.
      اگر شما اطلاعات بازار را تحريف نمایيد، نمي توانيد واقعيت هاي بازار را درك كنيد، همچنين نمي توانيد با توهم خودتان مقابله كنيد، تا جایي كه از نااميدي احتمالات ممكن را ناديده مي گيريد. در اين مرحله خود را در معرض چيزي قرار مي دهيد كه به آن "آگاهي اجباري" گفته مي شود. بديهي است در صورتي كه بازار بر خلاف چيزي كه شما اجازه درك آن را به خود مي دهيد، كاري انجام دهد (زيرا مقداري، نه همه، اطلاعات بازار آن طور كه شما مي خواهيد در دسترس نيست) مقداري از سرمايه خود را از دست خواهيد داد. اين تحريف واقعيت ها تا جايي ادامه خواهد داشت، كه تناقض بين باورهاي شما و اطلاعات واقعي بازار سيستم دفاع رواني(توهم) شما را درهم بشكند. اين مساله معمولا باعث ايجاد حالت شوك مي شود، تا جايي كه ممكن است تعجب كنيد چه گونه اتفاقات بد به اين سرعت براي شما رخ مي دهد. در چنين وضعيتي ضررهاي پي در پي در بازار شما را وادار به مقابله با توهم داشتن درك مشترك از بازار مي كند و باعث ايجاد يك آگاهي دردناك مي شود.
      در زمان هايي، لازم است به بررسي و بازنگري درك خود از بازار بپردازيد. زيرا به خاطر نحوه شكل گيري افكارمان از زمان كودكي، از طريق درك اين مساله كه در آينده چه اتفاقي مي افتد، سعي در كنترل حوادث بازار داريم. ما بازار را پيش بيني مي كنيم و سپس سفت و سخت در انتظار رخ دادن آنچه پيش بيني كرده ايم مي مانيم. اين جاست كه شما نياز به فراگيري تكنيك هاي انعطاف پذيري رواني داريد تا اجازه دهيد ديدگاه تان ارتقا يابد. به نحوي كه احتمالات و حوادث مختلف را در نظر گيريد. شايد شما قادر به كنترل بازار نباشيد، اما مي توانيد ادراكات خود را كنترل نمایيد و از آن ها به منظور دستيابي به درجه بالاتري از واقع بيني و در نتيجه درجه بالايي از درك مشترك از بازار، استفاده کنيد.
      آگاهي هاي اجباري ممكن است دردناك باشند، اما به احتمال زياد آن ها نمي توانند مانع از جذب شما به فرصت هايي كه بازار فراهم مي كند شوند. با اين حال اثر رواني انباشته شدن آن در ذهن شما بسيار منفي است. اگر شما از طريق چندين آگاهي اجباري برنجيد، ادراك شما به جاي جست و جوي فرصت هاي بازار، به شدت تبديل به وزنه اي جهت اجتناب از درد مي شود. ترس از دست دادن پول، اشتباه كردن يا گم كردن فرصت ها ، انگيزه اوليه شما از عمل كردن يا نكردن خواهد شد.
      زماني كه ترس انگيزه انجام دادن يا ندادن كاري شود، چند مشكل عمده بوجود مي آيد. زماني كه با تمركز بر ترس به فرصت ها نزديك مي شويد دامنه درك شما محدود مي شود. شما اطلاعاتي كه به دلخواهتان هست را درك مي كنيد و اين بزرگترين دليل وجود ترس در شما است. ترس بطور سيستماتيك مانع اعتماد شما به اطلاعات بازار كه بيان گر فرصت هاي ديگر است، مي شود. همان طور كه شما ارتباط منفي بين ترس و آگاهي را درك ميكنيد، ممكن است متعجبانه بياموزيد كه تلاش تان براي جلوگيري از ضرر، منجر به ايجاد آن مي شود. ترس همچنين دامنه پاسخ گويي شما را به هر وضعيتي محدود مي كند. تعداد قابل توجهي از معامله گران رنج مي برند، زماني كه دقيقا مي دانند چه كار مي خواهند انجام دهند، اما در زمان انجام دادن آن، خود را بطور كامل ناتوان مي يابند.
      قبل از آنكه كسي بتواند در يك محيط تجاري بدون ساختار مشخص موفق شود، نيازمند آن است كه اعتماد به نفس و اطمينان به خويشتن را در خود تقويت كند. من اعتماد به نفس را عدم وجود ترس همراه با اطمينان به خويش تعريف مي كنم. اينكه بدانيم در حال حاضر چه كاري نياز هست انجام دهيم و سپس بدون درنگ آن را انجام دهيم. هرگونه دو دلي، تنها ايجاد ترديد و ترس خواهد كرد. هر درجه از ترديد و دودلي كه در ذهن وجود داشته باشد، به همان اندازه شما احساس ترس و اضطراب مي كنيد. نتيجه منفي تجربه معامله كردن در حالت ترس، اضطراب و سردرگمي، ايجاد يا افزايش باور ضعف و بي كفايتي در خويشتن است.
      بدون در نظر گرفتن اينكه ما با چه سختي تلاش مي كنيم تا نتايج رفتارهاي خود را از ديگران مخفي نمایيم، به وضوح مشخص است كه نمي توانيم اين نتايج را ازخودمان مخفي كنيم. اگر رفتار بازار با شما مرموز به نظر مي رسد، به خاطر رفتار مرموز و مديريت نشده شما است. صرف نظر از آن چيزي كه درك مي كنيد يا خواهان آن هستيد. به احتمال زياد شما نمي توانيد رفتار بعدي بازار را تعيين كنيد وقتي كه حتي نمي دانيد رفتار آينده خودتان چگونه است.
      تعدادي از معامله گراني كه از موانع رواني عبور كرده اند، حكمت اين كار را در قالب جملات طلايي به ما آموخته اند. "ياد بگيريد چگونه ضرركنيد!"، " به دنبال روندها برويد"، " روندها دوست شما هستند" ، "جلوي ضررها را بگيريد و به سودها اجازه پيشرفت دهيد"، "براي شناخت بازار لازم است كه ابتدا خودتان را بشناسيد" و ... .
      كتاب "معامله گر منظم" به طور كامل به كاوش، تحليل و سپس سازماندهي اجزا اين مشاوره رواني با فرايند يادگيري گام به گام مي پردازد. اين فرآيند شما را از طريق مراحل لازم براي بدست آوردن موفقيت در محيط بازار هدايت مي كند. اين كتاب به شما توضيح مي دهد چه مهارت هايي لازم است، چرا نياز داريم آن ها را درك كنيم و چه گونه بايد آن ها را فرا بگيريم.
      اين كتاب در چهار بخش سازمان يافته است. اولين بخش شامل يك مقدمه و دو فصل است. بخش دوم شامل فصل سوم تا هشتم است كه به تعريف مشكلات و چالش هاي پيش رو براي يك معامله گر موفق مي پردازد. بخش سوم متشكل از شش فصل است كه به شما بينش اساسي لازم براي شناسايي آنچه كه در روان تان بايد تغيير كند و چگونه گي ايجاد اين تغيير را مي دهد. بخش چهارم شامل فصول 15 و 16 است كه تمام نكات مهم براي توسعه مهارت هاي تجاري خاص را در يك چهارچوب جمع بندي كرده است. در اين فصل مي آموزيد كه چگونه هدف مندانه فعاليت هاي بازار را زير نظر بگيريد و تعيين كنيد كه كجا لازم است خود را محدود كنيد. پياده سازي اين مراحل نيازمند باز شدن اين محدوديت ها در يك مسير پربار و بي دردسر است.







      نظر







      • کتاب روان شناسی کاربردی بازار سرمایه

        مطالعه ای بر بازار بورس ایران

        نوشته : حمید رضازاده-یحیی خوشرنگ

        ناشر : چالش

        ترجمه : -

        شابک : 978-964-2522-64-4

        تعداد صفحات : 106

        شمارگان چاپ : 2000

        نوبت چاپ : اول- زمستان 1392

        لیتوگرافی : فرشیوه

        قیمت پشت جلد : 6000 تومان

        درباره کتاب :

        یک تحلیل گر خوب لزوما یک معامله گر خوب نیست
        ! هستند کسانی که از نقطه نظر تحلیلی در سطح قابل قبولی می باشند اما هنگام معاملات عملکرد مناسبی ندارند.آنچه یک معامله گر حرفه ای را از یک تحلیل گر متمایز می سازد تسلط وی بر رفتار شناسی بازار و توان کنترل هیجانات در تصمیم گیری های فردی است.اشراف به مباحث روان شناسی معاملات و مدیریت صحیح سرمایه معمولا به موفقیت در معاملات منجر می شود، حتی اگر معامله گر چندان به مباحث تحلیلی مسلط نباشد. کتاب حاضر کوششی است برای ارائه ی مطالبی که یک تحلیل گر بایستی برای تبدیل شدن به یک معامله گر خوب بداند و به کار گیرد....

        فهرست مطالب :

        مقدمه ی مولف

        تاریخچه ای بر "رفتار مالی"

        درس های روانشناسی بازار

        درس اول : اولویت اول : حفظ سرمایه !

        درس دوم : در جهت حرکت آب شنا کنید !

        درس سوم : مدیریت سرمایه داشته باشید !

        درس چهارم : اصل تشکیل پرتفوی را رعایت کنید !

        درس پنجم : استراتژی معاملاتی انتخاب کنید و به آن پایبند باشید !

        درس ششم : استراتژی خود را مورد ارزیابی قرار دهید

        درس هفتم : داشتن دید بلند مدت؛ تنها راه ورود و خروج مناسب به یک سهم

        درس هشتم : بازار همواره فرصت خرید بهینه می دهد

        درس نهم : حجم معاملات را جدی بگیرید

        درس دهم : بدست آوردن موفقیت در سرمایه گذاری نیازمند ضریب هوشی بالایی نیست

        درس یازدهم : ذهن تان را از پیش فرض ها بشویید

        درس دوازدهم : قبل از خرید و فروش اقدام به تحلیل کنید

        درس سیزدهم : زیان های شروع کار هزینه ی آموزش شماست

        درس چهاردهم : سهم هایی بخرید که روند حرکتی شان با روحیات شما همخوانی دارد

        درس پانزدهم : در سود صبور باشید و در زیان عجول

        درس شانزدهم : قیمت ها در بازار تعین می شوند نه در ذهن ما

        درس هفدهم : قیمت ها بر اساس انتظارات شکل می گیرند نه واقعیت ها

        درس هجدهم : فقط کاری را که می فهمید انجام دهید

        درس نوزدهم : مسئولیت خرید و فروش خود را بر عهده بگیرید

        درس بیستم : مدام خرید و فروش نکنید

        درس بیست و یکم: نقاط حمایت و مقاومت تکنیکالی را بدانید

        درس بیست و دوم : واقع بین باشید

        درس بیست و سوم : همیشه ریسک های بالا متضمن بازدهی های بالا نیستند

        درس بیست و چهارم : پیگیر روند سهم هایی باشید که فروخته اید

        درس بیست و پنجم : همیشه یک گام از بازار جلوتر باشید

        درس بیست و ششم: اشتباهات سرمایه گذاری خود را بپذیرید

        درس بیست و هفتم : احساسی عمل نکنید

        درس بیست و هشتم : ترس از تغییر وضعیت موجود (دگرگونی گریزی)

        درس بیست و نهم : تمام سود بازار مال شما نیست

        درس سی ام : خرید و فروش حقوقی ها را کامل تجزیه و تحلیل کنید

        درس سی و یکم : حرکات گروهی صنایع مختلف را جدی بگیرید و به تحلیل آن بپردازید

        درس سی و دوم : قبل از مرگ خودکشی نکنید

        درس سی و سوم : بازار بی رحم تر از آن است که فکر می کنید

        درس سی و چهارم : شرکت هایی را که از زیان خارج می شوند ، جدی بگیرید

        درس سی و پنجم : با شایعه بخر با خبر بفروش

        درس سی و ششم : از زیان نترسید، به سودهای کلان بیاندیشید

        درس سی و هفتم : خود تأییدی پس از وقوع

        درس سی و هشتم : پایین آوردن میانگین قیمت خرید : تسکینی برای بازیافتن اعتماد به نفس یا استراتژی معاملاتی

        درس سی و نهم : به گشت و گذار بیهوده در سایت ها و فروم های بورسی عادت نکنید

        درس چهلم : اطلاعات نهانی و رانت اطلاعاتی : واقعیت یا بهانه

        اصطلاحات و واژگان مالی رفتاری

        نظر


        • اینم اون کتاب که مهندس آزادی در مصاحبه که در این فروم داشتن و راجع به تاثیر گذارترین کتاب از ایشون سوال شده

          این کتاب را نامبردن

          download


          نظر


          • یادش بخیر در سال های دورتر نه کتابی بود نه منبع درست حسابی و قابل اتکایی.... الان چشم باز میکنی سیل کتاب و جزوه و فیلم و ......

            با خود می گفتم کاش آن زمان هم این منابع با این گستردگی بودند و برای یک کتاب و خواندنش مجبور نبودی تا کوه قاف بروی!

            خون دلها خورده ایم!
            .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
            https://telegram.me/Cyclicalwaves
            https://telegram.me/NimaAzaadi




            نظر


            • نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
              یادش بخیر در سال های دورتر نه کتابی بود نه منبع درست حسابی و قابل اتکایی.... الان چشم باز میکنی سیل کتاب و جزوه و فیلم و ......

              با خود می گفتم کاش آن زمان هم این منابع با این گستردگی بودند و برای یک کتاب و خواندنش مجبور نبودی تا کوه قاف بروی!

              خون دلها خورده ایم!
              عیدتون مبارک جناب ازادی

              نیت و اراده جناب عالی در تدوین دوره اموزشی که اکنون در اختیار جامعه معامله گران ایران است


              و تالیف کتابهای درحوزه تکنیکال بازهم تاکید میکنم تالیف نه ترجمه بی نظیر است

              بنده وقتی کتاب رکن سوم بازار جناب عالی رو مطالعه میکنم در هر بار مطالعه

              از اینکه هموطنی داریم که با یک امکانات محدود و در خلاف جریان موافق جامعه همچین کتابی رو تالیف کرده

              از یک جهت در دل بر مولف درود میفرستم از طرفی انچه میشود بهتر از این باشد را متصور میشوم

              بر حسرت و انده ام افزوده میشود

              باشد که شاهد توفیقات بیشتر جناب عالی و در این امر خطیر که گویی در بعضی مواقع یک تنه و تنها بار این تعالی جامعه معامله گران را در این سالهای


              بعد از تحریم بدوش کشیده و با یک تلاش مثال زدنی کمر بر توسعه مباحث و در بعضی موارد نواوری زده اید

              باشد که مورد تاییدات خداوند قرار گرفته و در این امر شاهد توفیقات بیشتر شما انسان بزرگوار باشیم

              در یک کامل جناب ازادی وقتی در یکجا نوشتید که دیگر از اینکه نظرات بزرگان خاصه جناب گن فرموده بودید که

              دیگر نمی خواهید افکار اینها را مورد بازبینی فزار دهید و دل را و همت خود را برای فراتر از این بزرگان قرار داهید

              بنده را سراپا شوق فرا گرفت که در محضر شما کسب فیض میکنم و از اینکه انقدر همت بلند دارید در دل تحسین

              کرده و اروزی بهترینها را برای شما دارم


              باشد که پیروز و سربلند باشید
              ویرایش توسط arminfar : https://www.traderha.com/member/13968-arminfar در ساعت 05-27-2014, 08:47 AM

              نظر







              • کتاب تحلیل بنیادی ، تکنیکال یا ذهنی
                نوشته : مارک ج داگلاس
                ناشر : چالش
                ترجمه : ریحانه هاشم پور
                شابک : 978-964-2522-14-9
                تعداد صفحات : 200
                شمارگان چاپ : 1500
                نوبت چاپ : سوم -بهار 1393
                لیتوگرافی : فرشیوه
                قیمت پشت جلد : 10000 تومان
                درباره کتاب :
                این کتاب در زمینه آموزش مهارت های روانشناختی لازم برای کـسب سود مستمر در بازار بورس و ارز است و سعی دارد با تلفیق این مهارت ها وتوانایی تحلیل بازار به سود قابل اطمینان و مداوم دست یابید .
                فهرست مطالب :
                عنوان
                مقدمه مترجم
                پیشگفتار
                مقدمه مولف
                فصل اول: به سوی موفقیت
                درابتدا:تحلیل بنیادی
                تغییر روش به تحلیل تکنیکال
                تغییر روش به تحلیل ذهنی
                فصل دوم:وسوسه معامله گری
                جذابیت
                خطرات
                حفاظ ها
                مشکل:مقاومت دربرابر ایجاد قوانین
                مشکل:ناتوانی در قبول مسئولیت
                مشکل:اعتیاد به سودهای تصادفی
                کنترل خارجی در مقابل کنترل داخلی
                فصل سوم:قبول مسئولیت
                شکل دهی محیط ذهنی
                برندگان ،بازندگان،رونق یا ورشکـستگی
                فصل چهارم:استمرار
                اندیشیدن درباره معامله گری
                مفهوم واقعی ریسک پذیری
                محیط ذهنی خود را تحلیل کنید
                فصل پنجم:عوامل موثر در درک بازار
                نرم افزار ذهن خود را اشکال زدایی کنید
                پذیرش ویادگیری
                ادراک وریسک
                نیروی تعمیم
                فصل ششم:چشم انداز بازار
                اصل عدم قطعیت
                اساسی ترین ویژگی بازار
                فصل هفتم
                :لبه معامله گری
                :اندیشیدن در حوزه احتمالات

                پراداکـس احتمالات:نتایج تصافی ،سود مستمر
                معامله گری
                مدیریت توقعات
                حذف ریسک احساسی
                فصل هشتم:تغییر عقاید
                تعریف مساله
                تعریف اصطلاحات
                حقایق بنیادی چگونه به این مهارت ها مربوط می شوند؟
                حرکت به سمت«زون»
                فصل نهم:ماهیت عقاید
                منشا یک عقیده
                عقاید وتاثیر آنها بر روی زندگی
                عقاید چگونه زندگی مارا شکل می دهند؟
                عقاید بر خلاف حقایق
                فصل دهم:تاثیر عقید بر روی معامله گری
                ویژگی های اولیه یک عقیده
                ارزیابی شخصی ومعامله گری
                فصل یازدهم:اندیشیدن مانند یک معامله گر
                مرحله مکانیکی
                خود را تحت نظر بگیرید
                نقش انضباط شخصی
                ایجاد عقیده «تداوم موفقیت»
                مراحل انجام تمرین
                انتخاب نمونه برای ارزیابی معاملات
                آزمایش
                قبول ریسک
                انجام تمرین
                کلام آخر
                خودآزمایی

                نظر


                • کتاب شاخص های تکنیکال از دست ندید :

                  http://www.ketab.ir/bookview.aspx?bookid=1243089
                  با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                  https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                  پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                  https://t.me/Mostafatrader


                  نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                  https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                  کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                  https://t.me/signalhha

                  نظر










                  • کتاب کالبد شکافی امواج الیوت
                    نوشته : امیر حسین شهید زاده
                    ناشر : سیمین دخت
                    ترجمه : -
                    شابک : 978-964-8587-78-4
                    تعداد صفحات : 104
                    شمارگان چاپ : 2000
                    نوبت چاپ : اول - 1389
                    لیتوگرافی : -
                    قیمت پشت جلد : 8000 تومان
                    درباره کتاب :
                    این کتاب به شمانحوه ی صحیح ترید کردن در بازارهای سرمایه را در تمام تایم فریم ها به گونه ای آموزش می دهد که با استفاده از مفاهیم مطرح شده در این کتاب بتوانید معاملاتی داشته باشید که ضریب موفقیت در آنها بسیار بالا باشد . کتابی که در پیش رو دارید اولین مجموعه از مجموعه ای ارزشمند است که با خواندن تک تک کتاب های این مجموعه تریدهایتان دگرگون می شود . خواندن این کتاب برای افراد مبتدی که آشنایی کمی با بازارهای فارکس ، کالا یا سهام دارند ، اصلا توصیه نمی شود . مخاطبین این مجموعه افرادی هستند که مراحل مقدماتی را پشت سر گذاشته اند و مایلند میزان بهره وری را در تریدشان بالا ببرند.
                    فهرست مطالب :
                    سخنی با شما
                    مقدمه مؤلف
                    فصل اول- اهداف
                    فصل دوم - فرازی به پترن ( روند و اصلاح )
                    تعریف اصلاح
                    الف ) خط روند
                    ب) شرایط برگشت روند از نزولی به صعودی
                    فصل سوم - فرازی بر فیبوناچی
                    سری اعداد فیبوناچی
                    معرفی درصدهای مهم فیبوناچی و کاربرد آن ها در بازار
                    1) Fibonacci Retracement
                    2) Fibonacci expansion یا native Price Projection
                    فصل چهارم -ساختار امواج
                    بخش اول : حرکت
                    قوانین موج 1
                    قوانین موج 2
                    قوانین موج 3
                    قوانین موج 4
                    قوانین موج 5
                    بخش دوم : اصلاح
                    موج A
                    موج B
                    موج C
                    فصل پنجم - ترکیب فیبوناچی با ساختار امواج
                    الف ) ساختار امواج ایمپالس با فیبوناچی
                    موج 1
                    موج 2
                    موج 3
                    واکنش موج 3
                    موج 4
                    موج 5
                    ب ) رابطه ساختار امواج اصلاحی با فیبوناچی
                    موج A
                    موج B
                    موج C
                    فصل ششم - لزوم در اختیار داشتن سیستم معاملاتی
                    منابع

                    نظر





                    • کتاب استادی در تئوری موجی الیوت
                      ارائه کننده ی سبک نیلی : نخستین رویکرد علمی و عملی پیش بینی بازار به وسیله ی تئوری الیوت
                      نوشته : گلن نیلی به همراه اریک هال
                      ناشر : سیمین دخت
                      ترجمه : ناصر دادگستر
                      شابک : 5-84-8587-964-978
                      تعداد صفحات : 376
                      شمارگان چاپ : 2000
                      نوبت چاپ : دوم - زمستان 1392
                      لیتوگرافی : رامین
                      قیمت پشت جلد : 20000 تومان
                      درباره کتاب :
                      کتاب حاضر با هدف ایجاد یک ترقی چشمگیر در قابلیت بقای تئوری موج الیوت نوشته شده و این هدف را با مطرح کردن یک رویکرد علمی و کاربردی پیرامون تحلیل بازارها انجام می دهد.این رویکرد ابتکاری که با نام تحلیل موجی الیوت به سبک نیلی شناخته شده است ، نتیجه ی یک دهه معامله ، تدریس و تحقیق فراگیر توسط نگارنده می باشد. حین مطالعه ی این کتاب به سرعت درخواهید یافت که شبیه هیچ کتاب دیگری در حوزه ی تحلیل بازارها نیست. آن چه در کتاب معرفی شده ، اولین رویکرد گام به گام درباره ی تئوری موجی الیوت می باشد که تا کنون به رشته ی تحریر درآمده است .هیچ جنبه ای از این تئوری باقی نمانده که شما بخواهید در آن تعمق و تحقیق کنید. تمام جزئیات کاملا شرح داده شده و به قول بروس بابکوک «هر جمله ای وقف چیز مهمی شده است».

                      فهرست مطالب :
                      سپاس گذاری
                      پیش گفتار
                      مقدمه ی مؤلف
                      فصل 1 – مباحث مقدماتی
                      تئوری موجی الیوت چیست ؟
                      الگوهای قیمتی ناشی از روان شناسی
                      پدیده ی طبیعی غیر متناوب
                      یک ابزار منحصر به فرد تحلیلی
                      نمونه های اضافی
                      چرا تئوری موجی الیوت را بیاموزیم ؟
                      منافع مضاعف
                      کاربرد چند حوزه ای
                      غیر ضروری شدن تکنیک های پرشمار
                      سودمند در توضضیح نشان گرها
                      سیگنال های کمیاب ولی موثق
                      چرا مُباحثه ؟
                      پیچیدگی
                      افکار عمومی
                      سال ها برای استاد شدن
                      کاربرد تئوری مستلزم وقت است
                      صف بی انتهای ویژگی ها
                      به یاد سپاری
                      ابهام مکرر
                      دشواری
                      چرا این کتاب مُباحثات بیشتری تولید خواهد کرد؟
                      چه چیزی تئوری موجی الیوت را منحصر به فرد می کند ؟
                      چشم انداز کامل
                      دسته بندی پُر جزئیات
                      ساده سازی شگرف
                      توصیف روشن رفتار قیمت
                      چگونه باید تئوری را بیاموزیم ؟
                      چرا یک کتاب دیگر راجع به تئوری الیوت لازم بود ؟
                      تکنیک های الحاقی لازم بود
                      روش های خاصی تعریف شد
                      نمودارهای عینی ، قبلا موجود نبود
                      معرفی مفاهیم تخصصی
                      مراحل اصلی معرفی
                      واژه شناسی جدید
                      یافته های جدید ، ملحقات نیلی
                      چطور این مفاهیم و تکنیک ها را ابداع کردم ؟
                      دوره ی آموزش تلفنی
                      ساعات کار طولانی
                      تئوری کجاها کاربرد دارد؟
                      چطور تحلیل گر می تواند الیوت را درک کرده و با آن کار کند ؟
                      با دقت زیاد
                      با فکر باز
                      بعد چه ؟
                      فصل 2- مفاهیم عمومی
                      چه چیزی یک «موج» است ؟
                      چرا امواج رخ می دهند ؟
                      چرا موج ها مهم هستند ؟
                      دارایی ها
                      روان شناسی
                      الگوها
                      چطور امواج را کلاس بندی می کنید ؟
                      کلاس ها
                      درجه
                      چگونه امواج را برچسب گذاری می کنید ؟
                      سازماندهی
                      برچسب های پیشرفت
                      چه داده هایی بایست در تحلیل امواج مورد استفاده قرار بگیرد ؟
                      داده ی قیمت نهایی
                      نمودارهای میله ای
                      نمودارهای آتی ها
                      داده های نقدی
                      چطور داده ها را ترسیم می کنید ؟
                      چه تعداد نمودار لازم است ؟
                      امواج تا چه حد پیچیده می شوند؟
                      چطور این دانش برای تحلیل مورد استفاده قرار می گیرد ؟
                      فصل 3- تحلیل مقدماتی
                      آماده سازی نمودار و مدیریت داده ها
                      شناسایی تک موج ها
                      قانون تناسب ( مقیاس بندی صحیح نمودارها )
                      قانون خنثایی
                      وقایع نگاری
                      قانون معاینه ( تعیین موقعیت نسبی تک موج ها )
                      قوانین بازگشت
                      تشخیص قانون :
                      قانون 1
                      وضعیت ها برای قانون 1
                      قانون 2
                      وضعیت ها برای قانون 2
                      قانون 3
                      وضعیت ها برای قانون 3
                      قانون 4
                      وضعیت ها برای قانون 4
                      دسته ها برای وضعیت های «a» تا «e» از قانون 4
                      قانون 5
                      وضعیت ها برای قانون 5
                      قانون 6
                      وضعیت ها برای قانون 6
                      قانون 7
                      وضعیت ها برای قانون 7
                      خلاصه ی تصویری از قوانین بازگشت
                      قوانین پیش ساختی منطق
                      فرایند تبدیل شناسه های قانون
                      قانون 1
                      قانون 2
                      قانون 3
                      قانون 4
                      قانون 5 {:F3/:c3/:5/:L5/(:L3)}
                      قانون 6
                      قانون 7
                      به کارگیری نشان گرهای وضعیت
                      دستور العمل
                      مشخصات و توالی نشان گرهای وضعیت
                      فرایند جداسازی الگوها
                      شرایط خاص
                      خلاصه ی فصل 3
                      فصل 4 – معاینات واسطه ای
                      گروه های تک موج
                      قانون تشابه و تعادل
                      قیمت
                      زمان
                      مراحل (1تا3)
                      آزمون «انحراف» زیگزاگ
                      بعد چه ؟
                      فصل 5 - ملاحظات مرکزی
                      ساختار بساموج ها
                      شتاب دارها
                      قوانین ضروری ساختار
                      اِعمال در حرکت بازار
                      قانون امتداد-آزمون لیتموس
                      الحاق برچسب های پیشرفت به گروه امواج
                      قوانین مشروط ساختار
                      قانون تناوب
                      قانون همسانی
                      قانون همپوشانی
                      مرور
                      نقطه ی تفکیک- شتاب دارها
                      کانال بندی
                      نسبت های فیبوناچی
                      موج ممتد 1st
                      موج ممتد 3rd
                      موج ممتد 5th
                      درجه
                      معرفی واقع گرایانه-(شتاب دارها)
                      تصحیحی ها
                      الحاق برچسب های پیشرفت به گروه امواج
                      قوانین ضروری ساختار
                      تخت ها (5-3-3)
                      موجb قوی
                      موج b معمولی
                      موج b ضعیف
                      زیگزاگ ها (5-3-5)
                      معمولی
                      بریده
                      کشیده
                      مثلث ها (3-3-3-3-3)
                      ** مثلث های انقباضی (عمومی)**
                      محدود (خاص)
                      نوع افقی
                      نوع غیر عادی
                      نوع جاری
                      نامحدود (خاص)
                      رانش پسامثلثی
                      ** مثلث های انبساطی (عمومی)**
                      I. محدود (خاص)
                      II. نامحدود (خاص)
                      قوانین مشروط ساختار
                      تناوب
                      نقطه ی تفکیک – تصحیحی ها
                      کانال بندی
                      نسبت های فیبوناچی
                      تخت ها (5-3-3)
                      زیگزاگ ها (5-3-5)
                      مثلث ها (3-3-3-3-3)
                      درجه
                      معرفی واقع گرایانه – (تصحیحی ها)
                      پیوست
                      فصل 6 – قوانین پس ساختی منطق
                      شتاب دارها
                      مراحل دوگانه ی تأیید الگو
                      تصحیحی ها
                      الزامات برای تأیید الگو
                      تخت ها و زیگزاگ ها
                      مثلث ها
                      فصل 7 – نتایج
                      دستورالعمل های فشرده سازی
                      گروه بندی مجدد
                      تجمیع
                      برچسب های پیشرفت-بازبینی شده
                      قانون پیچیدگی
                      تک موج ها
                      بساموج ها
                      فراموج ها
                      اَبَر موج ها
                      مطالبی بیشتر راجه به درجه
                      عنوان گذاری درجه ها
                      نمادگذاری درجه ها
                      مرور
                      یک موج چیست ؟ - بازبینی شده
                      نمودار گردش کار برای کل سبک نیلی در تحلیل موجی الیوت
                      فصل 8 – ساختار بساموج ها ، فراموج ها و ...
                      ساختار بساموج های پیچیده
                      نوع استاندارد
                      نوع غیر استاندارد
                      قوانین بازگشتی اافه
                      *مشخصات*
                      تصحیحی پیچیده با x موج (های) کوچک
                      تصحیحی پیچیده با x موج (های) بزرگ
                      مرور
                      ساختار فراموج ها
                      شتاب دار
                      تصحیحی
                      ساختار فراموج های پیچیده
                      ساختار اَبَر موج ها
                      شتاب دار
                      تصحیحی
                      مطالبی بیشتر راجع به تناوب
                      پیچیدگی
                      ساختار
                      مطالبی بیشتر راجع به امتدادها
                      امتدادها در مقابل بخشیزه ها
                      اهمیت دانستن اینکه کدام موج ممتد است
                      دانستن اینکه یک شمارش را از کجا آغاز کنیم
                      فصل 9 – ملحقات اصلی نیلی
                      نقاط تماس خط روند
                      قانون زمان
                      کاربرد قانون زمان
                      قانون استقلال
                      وقوع همزمان
                      قانون استثناء
                      ضرورت برقرارماندن یکپارچگی «ساختار»
                      قفل گذاری ساختار
                      انعطاف پذیری برچسب های «پیشرفت» (بسط یک الگو)
                      فصل 10 – قوانین تخصصی منطق
                      مفاهیم الگویی
                      بازگشت برمبنای رتبه بندی قدرت
                      تمام تصحیحی ها (به استثنای مثلث ها)
                      زیگزاگ سه گانه
                      ترکیبی سه گانه
                      تخت سه گانه
                      زیگزاگ دوگانه
                      ترکیبی دوگانه
                      تخت دوگانه
                      زیگزاگ کشیده
                      تخت کشیده
                      زیگزاگ
                      B ناقص
                      متعارف
                      غیر عادی
                      C ناقص
                      ناقص غیر عادی
                      دوگانه ی سه تایی
                      سه گانه ی سه تایی
                      تصحیحی جاری
                      تصحیحی دوگانه ی جاری سه تایی
                      تصحیحی سه گانه ی جاری سه تایی
                      مثلث ها
                      مثلث انقباضی
                      محدود
                      نامحدود
                      مثلث انبساطی
                      محدود
                      نامحدود
                      الگوهای شتاب دار
                      روند دار
                      ترمینال
                      فصل 11 – کاربرد تخصصی برچسب پیشرفت
                      الگوهای شتاب دار
                      روند دار
                      ترمینال
                      الگوهای تصحیحی
                      تخت ها
                      زیگزاگ ها
                      مثلث ها
                      مثلث های انقباضی
                      محدود
                      نا محدود
                      مثلث های انبساطی
                      محدود
                      نامحدود
                      فصل 12- ملحقات تخصصی نیلی
                      کانال بندی (کاربردهای منحصر به فرد)
                      موج 2
                      تشخیص یک جاری دو گانه ی سه تایی (یک الگوی موج 2nd)
                      موج 4
                      موج B
                      فعالیت مثلثی
                      فعالیت ترمینال
                      خط روند 4-2 واقعی
                      شناسایی شتاب دارها توسط کانال بندی
                      موج 1st ممتد
                      موج 3rd ممتد
                      موج 5th ممتد
                      امتداد دو گانه
                      شناسایی تصحیحی ها توسط کانال بندی
                      تخت ها
                      مفاهیم ضمنی کانال بندی تخت ها
                      زیگزاگ ها
                      مثلث ها
                      الگوهای پیچیده
                      زیگزاگ های دوگانه و سه گانه
                      ترکیبی های دو گانه و سه گانه (که با زیگزاگ شروع می شوند)
                      تخت های دو گانه و سه گانه
                      ترکیبی های دو گانه و سه گانه (که با تخت ها شروع می شوند)
                      تشخیص خاتمه ی امواج
                      نسبت های تخصصی فیبوناچی
                      داخلی
                      الگوهای شتاب دار
                      الگوهای تصحیحی
                      خارجی
                      شتاب دار ها
                      تصحیحی ها
                      امواج مفقود
                      کی و کجا رخ می دهند ؟
                      چطور رخ می دهند ؟
                      الگوهای بساموج (فقط) :
                      چرا رخ می دهند ؟
                      چه الگوهایی مستعد پذیرش آن هستند ؟
                      تقلید
                      ناقص دوگانه
                      تخت های دو گانه
                      زیگزاگ های دوگانه و سه گانه
                      موج 1st ممتد
                      موج 5th ممتد
                      گسترش احتمالات
                      تغییرات روی برچسب های پیشرفت متمرکز


                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط P R A V D A نمایش پست ها
                        ( گزارشی از صفحه فیس بوک دکتر علی محمدی ) :
                        عرض سلام و ادب دارم خدمت تمامی دوستان
                        ایام نوروز امسال را با همکاری یکی از دوستان اختصاص دادم به ترجمه و ویرایش جدیدترین منبع الیوت که توسط انتشارات بلومبرگ حدود 5 ماه پیش منتشر شده است. زیبایی مطالب و مثال های کاربردی آن باعث شد تا هر چه سریع تر این مهم را به سرانجام رسانم.
                        از مهمترین ویژگی این کتاب جدید بودن و در عین حال عملی بودن آن است. بنده کتابی سراغ ندارم که مثال های عملی الیوت را با این دقت فوق العاده توضیح دهد . مطالب و افکار نویسنده در مواجه با کتاب به گونه ای است که شما خودتان را در آن موقعیت معاملاتی احساس می کنید. نکته ای که رابرت پرچتر نیز در مقدمه کتاب به آن اشاره کرده است. بهتر است به بخش از مقدمه پرچتر در خصوص این کتاب اشاره نمایم:
                        «این یک کتاب در مورد اینکه چگونه برخی از روش.ها، معاملات مناسبی را بر روی کاغذ طراحی می.کنند، نیست. وین و جف در این کتاب سعی دارند گام به گام، افکارشان در مواجه با برخی از معاملات واقعی خود را به تصویر بکشانند. آن.ها همچنین احتمالاتی که ممکن است شما در معاملات خود با آن.ها روبرو شوید و نحوه مدیریت آن.ها را به تصویر کشیده.اند؛ معماهای واقعی که بایستی با ملاحظه مورد تجزیه و تحلیل و اقدام دقیق قرار گیرند. »
                        یک جمله ای در این کتاب وجود دارد که در سال های متمادی به آن مکررا اشاره کرده ام و برخی نیز به این خاطر بر من خرده گرفته اند که در این کتاب به صراحت بیان شده و آن این جمله است:
                        "کتابی که معامله کردن را برای شما آسان جلوه دهد، در انتها هزینه زیادی را بر شما متحمل می.سازد."
                        در حال حاضر کتاب زیر چاپ قرار دارد . امیدوارم که به نمایشگاه کتاب امسال برسد.


                        بنده این کتاب رو از نزدیک دیدم و یک مرور کلی داشتم . متاسفانه ترجمه ی بسیار ضعیف و پیچیده ای داره و ظاهرا همونطور که خود آقای محمدی گفتند در ایام نوروز و در فرصت کوتاهی ترجمه شده و فکر می کنم به همین دلیل بوده که ترجمه خوبی از آب در نیومده. به نظر من کسی که زبانش در حد معمول باشه می تونه از کتاب اصلی استفاده کنه. حداقل واسه من که اینطور بوده!!! یعنی همون سختی که در خوندن کتاب زبان اصلی داشتم در خوندن ترجمه هم وجود داشت !!!
                        تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار
                        که رحــ ـم اگر نکند مدعـی ، خدا بکنـــد

                        نظر


                        • وحید جان کتاب اصلی رو اگه داری بده خودم ترجمه کنم

                          نظر


                          • نوشته اصلی توسط aio نمایش پست ها
                            وحید جان کتاب اصلی رو اگه داری بده خودم ترجمه کنم
                            با منی علی جان ؟! :d
                            تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار
                            که رحــ ـم اگر نکند مدعـی ، خدا بکنـــد

                            نظر


                            • اره داش :دی

                              به قول استاد موسوی نمی دانم این دی چیست ولی دی

                              نظر


                              • نوشته اصلی توسط aio نمایش پست ها
                                اره داش :دی

                                به قول استاد موسوی نمی دانم این دی چیست ولی دی
                                آخه من فرشید بودم! واسه همین یه لحظه شک کردم!!!

                                منظور از :دی یا به عبارتی همون d: شکلک لبخند شیطنت آمیز هستش که این می شه !!!

                                پ ن : کتاب رو هم الان آپلود می کنم لینکشو برات می فرستم.
                                ویرایش توسط lucifer_quest : https://www.traderha.com/member/3602-lucifer_quest در ساعت 06-05-2014, 06:13 PM
                                تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار
                                که رحــ ـم اگر نکند مدعـی ، خدا بکنـــد

                                نظر

                                پردازش ...
                                X