اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

دانسته های یک تریدر فاندامنتالیست (بنیادی)

بستن
این موضوع بسته شده است
X
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #61
    جریان یا چرخه اقتصادی ( Circular Flow )


    اقتصاد دانان تمایل دارند برای تحلیل شرایط اقتصاد داخلی یک کشور و درک پدیده های اقتصادی از الگوها استفاده کنند.

    در اقتصاد برای نشان دادن جریان درامد و مخارج بین خانوارها و بنگاه های اقتصادی از الگوی ساده ای به نام جریان مدور استفاده می شود.



    جریان مدور اقتصادی شامل چهار بخش زیر است:

    عوامل تولید ( به بازار عوامل تولید, بازار نهاده های تولید نیز گفته میشود )
    برای بدست آوردن درآمدی که مصرف کنندگان را قادر به تقاضا برای کالاها و خدمات تولید شده در جامعه کند یک یا چند عضو از هر خانوار باید منابعی را که در اختیار دارند عرضه کنند این منابع شامل نیروی کار فیزیکی و نیروی کار فکری و دارائیها (به صورتهای مختلف آن) است همچنین میتوان سازمان دهندهها و یا مدیران را نیز به عنوان بخشی از نیروی کار ماهر به حساب آوردکه مانند بقیه نیروی کار خدمت خود را به صورت سازماندهی و تولید ارائه میدهند.

    پس میتوان گفت مراحل تولید در اختیار خانوارها است. بنگاهها در مقابل در اختیار گرفتن عوامل تولید که از طرف خانوارها گرفته میشود تولید میکند که در ازای این تولید پرداختهای با عنوان درآمد به آنها عرضه میشود این پرداختها بسته به عواملی که در اختیار بنگاهها قرار گرفته... مختلف هستند مثلا در ازای افرادی که در بنگاهها یا کارخانها فعالیت میکنند دستمزد پرداخت میشود درازای زمین و ملک یا امثال اینها اجاره پرداخت میشود و درازای منابع مالی سود به خانوارها پرداخت میشود پس به طور کلی منظور از عوامل تولید, مدیران و نیروی کار فکری و افراد خانوارها (نیروی کار غیر فکری) و زمین و ملک و ابزارآلات و... را درنظر گرفت .


    بنگاه های تولیدی

    در اقتصاد کوچکترین واحد تولیدکننده را یک بنگاه اقتصادی میگویند.


    کالا و خدمات

    تولیداتی که با کمک بازار عوامل تولید در بنگاههای اقتصادی انجام گرفته است, باید در جایی برای عرضه به مصرف کنندگان خانوارها قرارگیرند این مکان همان بازار کالا و خدمات است پس بنگاهها تولیدات خود را روانه بازار کالا و خدمات میکنند همچنین خانوارها درآمدهایی را که از بنگاهها از طریق فعالیت عوامل تولید در بنگاهها بدست آوردند را در بازار کالا و خدمات خرج میکنند (مخارج) این مخارج دوباره از طریق کالاها و خدمات به بنگاههای اقتصادی انتقال می یابد و آنها نیز دوباره تولید میکنند این جریان مدور همینطور ادامه میابد.


    خانواده

    کوچکترین واحد مصرف کننده را خانوار می نامند . اینکه تمامی افراد یک جامعه جزو خانوارها به حساب می آیند زیرا تمامی افراد جامعه مصرف میکنند و بنابر این مصرف کننده محسوب میشوند.


    پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

    ارادت خلیل
    ویرایش توسط FundTrader : https://www.traderha.com/member/3510-fundtrader در ساعت 11-23-2012, 12:40 AM

    نظر


    • #62
      اگر راز و رموزی در مورد معاملگری وجود داشته باشد چیزی نیست به جز اصول زیر:

      1. قادر باشیم بدون ترس یا خودشیفتگی به معامله بپردازیم
      2. بازار را آن گونه هست دریابیم نه آنگونه که میخواهیم باشد
      3. قادر باشیم کاملا در ((جریان لحظه اکنون)) تمرکز کنیم
      4. به طور ناخودآگاه وارد ((زون)) شویم


      ارادت خلیل

      نظر


      • #63
        ادامه جریان یا چرخه اقتصادی ( Circular Flow )



        خانوارها عوامل تولید خود را در اختیار بنگاه ها قرار میدهند و به ازای آن درامد کسب میکنند .سپس درامد کسب شده را به صورت مخارج در بازار کالا و خدمات (بازار تولیدات)خرج یا پس انداز میکنند.. . عوامل تولید در بنگاهها فعالیت کرده و کالا و خدمات تولید میکنند این کالا و خدمات تولید شده (تولید ملی) روانه بازارهای کالا و خدمات میشود و کالاها و خدمات تولید شده توسط بنگاهها در نهایت توسط بازار کالا و خدمات به خانواده ها منتقل میشود

        پس بنگاهها با در اختیار گرفتن عوامل تولید از خانوارها هم تولید میکنند (که روانه بازار کالا و خدمات میشوند) و هم درآمد (درآمد ملی) را برای خانوارها ایجاد میکنند و خانوارها نیز درآمد ایجاد شده را با نام مخارج کل در بازار کالاها و خدمات خرج میکنند و این مخارج درواقع دوباره به بنگاهها انتقال می یابد و همواره این جریان ادامه میابد


        نکته 1: بازار کالا و خدمات بازاری است که تولیدات نهایی در انجا به فروش میرسند.

        نکته 2: بازار عوامل تولید نیز بازاری است که خانوارها عوامل تولید مانند نیروی کار،زمین ؛ملک و....را در اختیار بنگاه ها قرار میدهند.

        نکته 3: درآمد ملی عبارت است از تمامی درآمدهای بدست آمده به وسیله خانوارها . ازجمله دستمزدها و اجاره ها و بهره های دریافتی و سود در طول یکسال است.

        نکته 4: تولید ملی عبارت است از مجموع ارزش پولی تمامی کالاها و خدمات تولید شده در اقتصاد در طول یکسال.

        ارادت خلیل

        نظر


        • #64
          ادامه جریان یا چرخه اقتصادی ( Circular Flow )

          خانوارها از درآمد خود (همان درآمد ملی) به دو طریق استفاده میکنند:

          1- مستقیم با نام مخارج مصرفی
          2- غیر مستقیم با نام پس انداز

          در مورد مخارج مصرفی توضیح دادیم اما پس انداز :

          پس انداز خانوارها معمولا در بازارهای مالی مثل بانک، بورس سهام و صندوقهای بازنشستگی و غیره صورت میگیرد. این پس انداز انجام گرفته خانوارها از طریق وام دادن از طرف بازارهای مالی به بنگاههای مالی صرف سرمایه گذاری خواهد شد.

          نکته کلیدی: سرمایه گذاری عبارت است از صرف وجوهی که توسط بنگاهها در بازار کالا و خدمات انجام می شود و شامل سرمایه گذاری ثابت و سرمایه گذاری در موجودی انبارها است.

          نکته 1 : منظور از سرمایه گذاری ثابت، خرید کالاهای سرمایه ای جدیدی است که به وسیله سایر بنگاهها تولید شده است. مانند ماشینهای تولید شده , ساختمانهای ساخته شده و وسایل و تجهیزات اداری.

          تکته 2 :سرمایه گذاری در موجودی انبارها عبارت است از تغییرات در موجودی کالاهای تولید شده و مواد خامی که بنگاهها در انبارهایشان ذخیره میکنند. اگر این موجودیها در حال افزایش باشد سرمایه گذاری در موجودی انبارها مثبت است و اگر در حال کاهش باشند سرمایه گذاری در موجودی انبارها منفی است.

          پس منظور از مخارج سرمایه گذاری وجوهی است که صرف خرید کالاهای سرمایه ای می شوند. پس در نهایت سپردها منجر میشود بنگاهها وامهایی را که از بانکها دریافت کرده اند صرف خرید از بازار کالا و خدمات که محصولات بنگاههای دیگر را ارائه میکنند بکنند.


          پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

          ارادت خلیل

          نظر


          • #65
            یک معاملگر چنین خود را قانع میکند :

            - آنچه برای فلانی پیش آمده هرگز برای من اتفاق نمی افتذ و من از او زرنگ تر هستم !

            - من هرگز این همه پول از دست نخواهم داد ، آنقدرها هم احمق نیستم !

            - تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال من بی عیب است !

            خود را باهوش فرض کنید تا چنین اتفاقاتی رخ دهد و منجر به ورزشکستگی شوید.


            پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

            ارادت خلیل

            نظر


            • #66
              ادامه جریان یا چرخه اقتصادی ( Circular Flow )

              نقش دولت را در نظر بگیریم و الگویی به شکل زیر داریم.


              دولت در اقتصاد کشورها وظایف متعددی را انجام میدهد. ولی در مدل ما فرض می شود که نقش دولت این است که فقط از خانوارها مالیات دریافت کند و درآمدهای حاصل از جمع آوری مالیات را خرج خرید کالاها و خدمات (مانند آموزش , بهداشت , جاده سازی) از بازار کالا و خدمات میکند که مخارج دولتی نامیده میشود پس همانطور که دیدیم بخشی از درآمد خانوارها صرف مالیات میشود.

              دولتها نقش های دیگری هم دارند مثلا دولتها از بنگاهها و معاملات در بازارها نیز مالیات دریافت میکنند. همین دولت می تواند از بازارهای مالی (بانکها و...) قرض بگیرد و یا قرض بدهد

              نکته کلیدی:
              اگر دولت بیش از میزان مالیاتهای دریافتی خرید کند با کسری بودجه مواجه میگردد.
              اگر مالیاتهای خاص بیش از خریدهای دولت باشد , دولت با مازاد بودجه مواجه است.


              پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

              ارادت خلیل
              آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

              چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


              نظر


              • #67
                ادامه جریان یا چرخه اقتصادی ( Circular Flow )

                الگوی مدور بالا که به الگوی چهاربخشی مشهور است که این حالت که به آن اقتصاد باز میگویند نشان دهنده جریان مدور با وجود بخش خارجی است که یک اقتصاد جامع و کامل را نشان می دهد اقتصاد یک کشور با دیگر کشورها به شکلی با یکدیگر ارتباط دارند.

                1– واردات: چون جریان نشان داده شده در شکل زیر فقط جریان وجوه است بنابر این با صادرات وجوه به سمت داخل می یابند و علامت فلش به سمت بیرون است.

                2- صادرات: صادرات دومین وسیله ارتباط اقتصاد داخلی یا اقتصادهای خارجی است. وجوه پرداختی توسط خارجیان خریدار کالاها و خدمات داخلی (که از بازار کالا و خدمات انجام می شود) به سوی بازار های تولید داخلی جریان دارد و با صادرات وجوه به سمت داخل می آیند. و به همین خاطر جهت فلش به سمت داخل است.

                3- اگر به اندازه ای ارزش واردات , صادرات کالاها و خدمات انجام نشود قسمتی از واردات باید به صورت اعتباری خریداری شود.

                در چنین حالتی ارتباط سومی بین اقتصاد داخلی و اقتصادهای بیگانه ایجاد خواهد شد. این ارتباط جریان وجوه به صورت قرض از خارجیان است که از بخش خارجی به داخل بازارهای مالی وارد خواهد شد. به طور معکوس اگر صادرات بیش از واردات باشد جریان وجوه (سرمایه گذارهای بین المللی) از بازارهای مالی داخلی به طرف بخش خارجی خواهد بود.


                پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

                ارادت خلیل
                آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                نظر


                • #68
                  رابطه بنیادهای اقتصادی و الگوهای اقتصادی


                  شاخص های اقتصادی که در سایتهای مختلف می بینیم دماسنجهای قسمتهای مختلف الگوی بالا هستند.

                  نکته کلیدی: شاخصهای اقتصادی در آخر تاپیک آموزشی به طور مفصل آورده خواهد شد همراه با دسته بندی و درجه بندی ...


                  1 – رفتار بنگاههای اقتصادی و بازار کالا و خدمات توسط شاخصهای بخش کارخانه ای و صنعت سنجیده می شوند.

                  2- رفتار خانوارها توسط شاخصهای مصرف سنجیده می شوند.

                  3- رفتار بازار نهاده های تولید توسط آمار اشتغال و بیکاری سنجیده می شود.

                  4- رفتار بخش خارجی به طور کلی توسط نماگرهای تراز پرداختها سنجیده می شود.

                  5- رفتار کل اقتصاد و یا سلامت اقتصاد توسط مجموعه نماگرهای مختلف سنجیده می شود.


                  پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

                  ارادت خلیل
                  آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                  چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                  نظر


                  • #69
                    سایت ها و اداره هایی رو که به انتشار امار اقتصادی هر کشوری میپدازند

                    1.اداره امار وزارت بازرگانی ارزهای اصلی

                    امریکا: www.bea.gov
                    کانادا: www.statcan.ca
                    استرالیا: www.abs.gov.au
                    ژاپن: Cabinet Office Home Page
                    سوئیس:SECO - Staatssekretariat f�r Wirtschaft SECO
                    نیوزلند: www.stats.govt.nz
                    بریتانیا: www.statistics.gov.uk


                    2.بانکهای مرکزی

                    استرالیا:http://www.oenb.at
                    نیوزلند:http://www.rbnz.govt.nz
                    سوئیس:http://www.snb.ch
                    کانادا:http://www.bankofcanada.ca/en
                    ژاپن:Home �F��{��s Bank of Japan
                    بریتانیا:http://www.bankofengland.co.uk
                    امریکا:http://www.federalreserve.gov
                    بانک مرکزی اروپا:www.ecb.int


                    پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

                    ارادت خلیل
                    آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                    چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                    نظر


                    • #70
                      اهداف اقتصادی

                      اقتصاد دانان به وسیله 3 شاخص مهم و اصلی اقتصاد عملکرد کلی آن را مورد بررسی قرار می دهند.

                      این 3 شاخص عبارت اند از :
                      1.رشد اقتصادی یا رشد درامد و تولید ملی
                      2.نرخ تورم و سطح عمومی قیمت ها
                      3.نرخ اشتغال و بیکاری


                      اولین هدف کلان مشخص کننده درآمد سرانه افراد در یک اقتصاد و یا رونق و رکود اقتصادی ، رشد اقتصادی میباشد.

                      نرخ رشد اقتصادی یک کشور از رابطه درصد تغییر در تولید (درامد)ملی نسبت به سال گذشته به دست می اید.

                      رشد اقتصادی بالاتر در یک اقتصاد مفاهیم زیادی را می رساند.از جمله افزایش تولید کالاها و خدمات ,افزایش درامدها,افزایش مصرف,کاهش بیکاری و در نهایت افزایش رفاه اقتصادی.

                      تورم در محدوده هدف دومین هدفگذاری اقتصادی می باشد.از آنجا که تورم با رشد اقتصادی و اشتغال کامل رابطه مستقیم دارند ، سیاستگذاران اقتصادی به دنبال آن هستند که کمترین میزان تورم به ازاری بیشترین رشد اقتصادی ایجاد شود. برای هر کشوری محدوده تورم مناسب متفاوت است

                      سومین هدف اقتصادی ، اشتغال کامل است که اغلب کشورها محدوده مناسب نرخ بیکاری 4 تا 6 درصد می دانند


                      پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

                      ارادت خلیل
                      آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                      چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                      نظر


                      • #71
                        سیاست های اقتصادی

                        استفاده دیگری که از مدار چرخشی می شود برای نشان دادن دوره های کسب و کار و رونق و رکود است.در طول زمان هرچه سرعت گردش کالا و خدمات در مدار بیشتر شود ، رونق اقتصادی بیشتری شکل میگیرد و بلعکس

                        نکته کلیدی : جریان دوری (مدار) با وجود تحلیل و تفسیر دوره های اقتصادی و جریان بین خانوار و بنگاه ها و دولت نمیتواند جایگاه قیمت را نشان دهد.

                        سیاست های که برای برطرف کردن عدم نعادل مدار اقتصادی ایجاد میشود را سیاست های انبساطی و انقباضی میگویند.

                        دولتمردان و سیاست گذاران اقتصادی با شناخت وضعیت و حقایق موجود در زمینه بهبود اقتصاد و راه های برون رفت اقتصاد از کسادی از ابزارهای مالی و پولی استفاده می کنند.

                        * سیاست های که از طرف بانک مرکزی به وسیله مجموعه ابزارهایی به مانند جابه جایی میزان پایه پولی ، نرخ بهره یا عملیات بازار باز انجام میشود را سیاست پولی می نامند

                        * سیاست های که از طرف دولت از طریق مجموعه ابزارهای مانند کاهش یا افزایش مالیات صورت می پذیرد سیاست مالی می گویند


                        نکته
                        : سیاست های پولی و مالی معمولا هم راستا باید باشند .

                        نکته کلیدی :
                        اگر سیاست های انبساطی طوری باشد که در کمترین زمان روی مدار بهبود ایجاد نکند نه تنها منجر به افزایش پول محلی نمیشود بلکه موجب کمتر شدن ارزش ان پول میشود و بر عکس.


                        پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

                        ارادت خلیل
                        آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                        چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                        نظر


                        • #72
                          عملیات بازار باز

                          عملیات بازار باز عبارت از خرید و فروش اوراق قرضه دولتی توسط بانک مرکزی است.

                          اگرچه خزانه داری هر کشور مسئول انتشار اوراق قرضه دولتی است اما در مواقع ضروری بانک مرکزی با خرید و فروش این اوراق در بازار آزاد روی حجم نقدینگی اثر می گذارد .به این عمل بانک مرکزی عملیات بازار باز گفته میشود.

                          بانک مرکزی با خرید اوراق قرضه باعث افزایش پول در دست مردم و در نتیجه افزایش حجم نقدینگی میشود و با فروش اوراق قرضه ای که قبلا نگهداری کرده است جریان معکوسی بر حجم نقدینگی می گذارد.

                          عملیات بازار باز به عنوان ابزاری در جهت کنترل عرضه پول در کشور هایی که از این وسیله استفاده میکنند عامل بسیار مفید و موثری است.زیرا بانک مرکزی از طریق خرید یا فروش اوراق قرضه می تواند سریعا حجم نقدینگی را تغییر دهد



                          پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

                          ارادت خلیل
                          آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                          چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                          نظر


                          • #73
                            ادامه سیاست های اقتصادی

                            یکی از فاکتور های کلیدی که روند ارزی را در مقابل ارز دیگر تعیین میکند رشد اقتصادی می باشد.

                            اقتصادی که رشد اقتصادی در آن دیده میشود ،انتظارات در آن اقتصاد برای اینکه بانک مرکزی نرخ بهره را برای رام کردن تورم ناشی از سرمایه گذاری در آن کشور افزایش دهد تقویت می کند.

                            با افزایش نرخ بهره جریان سرمایه گذاری خارجی دربازار های مالی آن کشور افزایش پیدا میکند.افزایش سرمایه گذاری به معنی افزایش تقاضا برای ارز آن کشور می باشد.تقاضای بیشتر برای ارز یک کشور موجب تقویت ارز آن کشور خواهد شد.

                            بنابراین داریم:
                            افزایش رشد اقتصادی »» افزایش نرخ بهره»» افزایش سرمایه گذاری»» افزایش تقاضا برای ارز»» افزایش ارزش ارز


                            مثال:

                            یکی از مثالهای خوب برای بیان تاثیر رشد اقتصادی بر روند یک جفت ارز ، رشد اقتصادی ایالات متحده ومنطقه یورو می باشد.

                            حال به بررسی تولید ناخالص داخلی این 2 ناحیه می پردازیم.در سال 2005 رشد اقتصادی آمریکا به حدود 13 تریلیون دلار و رشد اقتصادی منطقه یورو به حدود 11 تریلیون دلار رسیدند. در این سال رشد منطقه یورو به طور چشمگیری از ایالات متحده کمتر بود .

                            1/5 در صد رشد میانگین در سال ،اگرچه ایالات متحده 2 درصد رشد را به نمایش گذاشت. در نتیجه این مسئله باعث شد جریان سرمایه از اروپا به آمریکا افزایش یابدو جفت ارز
                            eur/usd با کاهشی حدودا 2000 واحدی روبرو گردید.

                            اما در سال 2006 هر چند که اقتصاد یورو رشد داشت اما رشد اقتصادی در آمریکا به شدت کاهش یافت این مسئله باعث شد در سال 2006
                            eur/usd حرکت صعودی داشته باشد.



                            پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

                            ارادت خلیل
                            آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                            چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                            نظر


                            • #74
                              نکات مهم سیاست های اقتصادی


                              نکته
                              کلیدی: سیاست انبساطی برای رشد اقتصادی و اشتغال کامل به اجرا گذاشته میشود و سیاست انقباضی برای مهار تورم اتفاق می افتد

                              نکته کلیدی: سیاست های مالی و پولی انقباضی اثراتش بسیار زودتر نسبت به سیاست های پولی و مالی انبساطی در بازارها میگذارد

                              نکته کلیدی: از آنجا که در دولت در کشور های صنعتی نقش کوچکی دارد به همین دلیل کمتر از سیاست های مالی (مالیات و مخارج دولت)استفاده می شود و در نتیجه چندان مورد بررسی قرار نمی گیرد.

                              نکته کلیدی: مهمترین جایگاهی که سیاست های پولی و مالی اثر میگذارد بازارهای مالی می باشد ، از آنجا که معاملگران بنیادی به دنبال جهت و روند اصلی در بازار هستند هر دو بعد ، مدار اقتصادی و بازارهای مالی برای تعیین اثرات کوتاه مدت و بلند مدت حائز اهمیت هستند

                              نکته کلیدی: تنها عاملی که میتوان با آن کل مدار اقتصادی را سنجید ، تولید ناخالص داخلی می باشد نکته کلیدی: دیدگاه و جریان کلی بازار و مدار اقتصادی به طور ناگهانی دستخوش تغییر نمی شود


                              پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

                              ارادت خلیل
                              آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                              چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                              نظر


                              • #75
                                مولفه های مهم در اقتصاد و نحوه برقراری تعادل در یک اقتصاد

                                اقتصاد دانان با استفاده از 3 شاخص مهم و اصلی اقتصاد عملکرد کلی آن را مورد سنجش قرار میدهند.این 3 شاخص برجسته عبارت اند از:

                                1.رشد اقتصادی یا رشد درامد ملی و تولید ملی
                                2.نرخ تورم و سطح عمومی قیمت ها
                                3.نرخ اشتغال و بیکاری

                                رابطه تنگاتنگی بین این 3 متغییر وجود دارد و در دنیای واقعی با استفاده از آمارهای موجود رابطه نزدیک آنها تایید شده است.

                                سرمایه گزاران در بازارهای مالی به طور دقیق تورم ، بیکاری و تولید ملی را ارزیابی میکنند.

                                یکی از گفتار های که به طور پیوسته تحلیلگران و سرمایه گزارن را تحت تاثیر قرار می دهد رشد اقتصادی کشورهاست.

                                میزان تغییر در تولید و یا درآمدهای هر کشوری به طور کلی رشد اقتصادی آن کشور را نشان می دهد.

                                از آنجا که تقاضا برای ارز یک کشور تحت تاثیر میزان سرمایه گذاری در آن کشور است و تقاضای موسسات مالی در راستای سرمایه گزاری بسیار می تواند بر نرخ های مبادله اثر گذار باشد

                                تعیین میزان تقاضا برای ارز تحت تاثیر میزان رشد درامد و تولید ملی است.


                                به بیان دیگر
                                : اگر در یک کشور تولید و درآمد به واسطه شرایط مناسب افزایش یابد به طوری که نرخ رشد آن فزاینده باشد تفسیر آن این چنین خواهد بود که:

                                سرمایه گذاری گسترش خواهد یافت و بدین ترتیب بازارهای سهام و ارز آن کشور نیز با تقویت روبرو میگردند.


                                پ.ن: تاپیک پرسش و پاسخ این بخش

                                ارادتمند خلیل
                                ویرایش توسط عبدالرحمان : https://www.traderha.com/member/7755-عبدالرحمان در ساعت 04-06-2013, 03:50 PM
                                آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                                چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                                نظر

                                پردازش ...
                                X