اطلاعیه

بستن
1 از 2 < >

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
2 از 2 < >

مقدمه ای بر این تالار

علیرغم اینکه پرسپولیس کپیتال از ابتدا همواره سعی و اصرار داشت که فقط روی مسئولیت بروکر بودن خود متمرکز باشد ولی اصرار مشتریان و هواداران شرکت بر نیاز و لزوم ارائه نظر های فنی مستقل در باره قیمت ها و کمک فکری و فنی به تریدر ها، فروم ما محل مناسبی برای این مهم شد و ما امروز مفتخریم که علاوه بر فراهم آوردن بستر مناسب جهت ترید و حمایت تریدر ها در زمینه اتصال مستقیم به بازار، از همراهی و همکاری بهترین و پر سابقه ترین تحلیل گران بازار برخوردار باشیم.

دوستانی که مدتی است با فروم ما آشنائی دارند حتما با آقای مصطفی روبین و تحلیل های زیبای ایشان هم آشنا هستند و از آنها حداکثر بهره را می برند. آقای نیما آزادی که تحلیل های حرفه ای ایشان سالها در فروم های مربوط به موضوع مورد تحسین همه بوده است نیز امروز به ما افتخار همکاری داده اند و ما در پرسپولیس کپیتال با عزمی راسخ تصمیم داریم این تالار را به مرجع شماره یک تحلیل های فنی بازار ارتقاء داده و این درخواست و نیاز شما عزیزان را به بهترین نحو ممکن پاسگو باشیم.

لازم دیدم پس از تشکر از آقایان مصطفی روبین و نیما آزادی که در این امر مهم به ما دست همکاری داده اند نکته کوچکی را نیز به عنوان یادآوری ذکر کنم.

تحلیل های این تالار در بسیاری از موارد نقاط ورود و خروجی را که با احتمال قابل توجهی می توانند به سود دهی منجر شوند پیشنهاد خواهند کرد. برای استفاده از این مطالب در نظر گرفتن دو چیز دارای اهمیت بسیار زیادی است.

اول اینکه دوستان حتما حد ضرر را در نظر داشته و حتما آن را به صورت یک اردر استاپ لاس در پلتفرم وارد نموده و اطمینان حاصل کنند که در صورت حرکت قیمت در خلاف جهت پیش بینی و خوردن استاپ لاس درصد بزرگی از سرمایه خود را از دست ندهند.

دوم اینکه فراموش نکنیم که پوزیشن هائی که با ضرر بسته خواهند شد جزو لاینفک علم و هنر ترید هستند و نکته مهم آنست که جمع سود ها باید بیش از جمع ضرر ها باشد. همچنین طبیعت آماری و آشوبی بازار مالی بخصوص در تایم فریم های پائین بهتر قابل مشاهده و بهره برداری است تا تایم فریم های بالاتر که با یک خبر که هیچکس انتظارش را ندارد رابطه خود را با یک الگو یا تحلیل فنی به کلی از دست می دهند. پس بهتر است پس از برخورداری از منطق صحیح نگرش به بازار (که همکاران ما در این تالار به آن می پردازند) هرچه می توانید تعداد معاملات خود را افزایش دهید. برای اینکار تارگت های سود و زیان کوچکتر و زمان باز بودن پوزیشن کوتاهتر مناسبترند.

از صمیم قلب آرزو می کنیم بتوانیم علاوه بر بستر سالم ترید و اتصال مستقیم به بازار با ارائه راهنمائی فنی به شما تریدرهای عزیر موفقیت روزافزون شما را شاهد باشیم. لطفا از طرح سئوالات خود در این تالار دریغ نفرمائید.

مهدی دریس زاده
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

بازار تبادلات ارزی سرکاری است

بستن
این موضوع بسته شده است
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #16
    نوشته اصلی توسط salaralee نمایش پست ها
    اینطور که شما از احساسات صحبت می کنید مانند این است که در پیست رالی شرکت می کنیم این کلمه "غلبه بر احساسات" را هم جهت توجیه ضرر باب کرده اند، این بازار همه چیزش عیان است و نیازی به احساس منفی داشتن به آن ندارد --> "95% از دست دادن حساب و ما بقی سودی کم و زمانی زیاد برای ترید" خودش یعنی منفی و دیگر هیچ عقلی نمی پذیرد این شرایط مثبت باشد و اگر به کسی بگویید که من بازاری را می شناسم (و آن فرد از این بازار مطلع نباشد) که حداقل 95% از سرمایه را از دست می دهند آیا حاضر به سرمایه گذاری هستی چه خواهد گفت؟
    هیچ شکی ندارم که اگر یک استراتژی مناسب انتخاب بشه و با احساسات حد ضرر و حد سودها تغییر داده نشه این استراتژی موفق خواهد بود. پیشنهاد دوستمون محسن خیلی خوبه شما یک استراتژی انتخاب کن علت ورود و خروج ها از پوزیشن هات رو بنویس با ذکر احساسات درونیت قبل از ورود و بعد از نتیجه پوزیشن. از هر پوزیشن قبل از ورود و بعد از نتیجه چه سود و ضرر اسکرین شات بگیر و آرشیو نگه دار . بعد از مدتی بشین بررسی کن دنبال چرا ها بگرد ببین مشکل از شماست یا بازار ؟! مطمئنم بیشتر از 95 درصد ماها این کار رو نمی کنیم یا اگر بکنیم در کوتاه مدت به دلایلی بی حوصله و بیخیال این عمل میشیم .
    در این بازار احساسات ، بی نظمی و بی منطقی جا نداره.
    وقتی به چند سال پیشم فکر می کنم و با الان مقایسه می کنم می بینم اون موقع چقدر احساساتی بودم در بازار و از وقتی احساسات رو در بازار کمتر دخالت می دم عملکردم در بازار بهتر شده.الان طوری شدم که حتی در زندگی شخصی خودم هم کمتر احساساتی میشم. اینو حتی اطرافیانم درک کردن!
    هر شغلی مناسب هر روحیه ای نیست. تریدری هم شغله ، پس ممکنه سازگار با روحیه شما نباشه. وقتی دیدید نمی تونید خودتون رو منطبق بر نظم و مقررات درون بازار ببینید و احساسی عمل می کنید ادامه کار در این بازار اشتباه کاملا محضه. هر چه زودتر رهاش کنید . برید دنبال حرفه دیگه.
    در پاسخ سوال آخر شما جواب بنده : بلــــــــــه ، حاضرم سرمایه گذاری کنم چون من تلاشم رو می کنم تا جز اون 5 % افراد موفق باشم.
    انتخاب استراتژی مناسب + تست استراتژی + رعایت ریسک به ریوارد + رعایت مدیریت سرمایه + کنترل احساسات و خویشتن داری + رعایت دیسیپلین کاری = سود مستمر و موفقیت .

    نظر


    • #17
      اوه اوه اوه.

      نمیدونم این چه جریانیه راه افتاده.یه ماهی هستش هر جا میری همه ناامید و داغون.

      این آخرین پستی هستش که توی تمام فروم های ایرانی تا اطلاع ثانوی مینویسم.به خودم گفتم فقط بدو!بدو که این حس ممکنه به تو هم القا بشه و والسلام!

      هر جا میری همه شکست خورده!همه هم دارن سعی میکنن به بقیه بگن بابا ما که شکست خوردیم تو هم بیای شکست میخوری.
      -------------------------------------------------
      کلا یه معضل بزرگ توی دموکراسی(هر جایی که همه میتونن صحبت کنن و نظر بدن) هست.دموکراسی با ریشه دموس به معنی اراذل و اوباش.دموکراسی هم یعنی حکومت اراذل و اوباش.البته منظور من اراذل و اوباش نیست.
      توی دموکراسی اونایی که باید حرف بزنند حرف نمیزنند.اونایی که نباید حرف بزنند ،حرف میزنند!
      این چیزی هستش که الان دقیقا توی بازار تبادلات ارزی ایران هست!
      -------------------------------------
      اون دوستمون چه خوب گفت که هدف شما از این تاپیک دو تا میتونه باشه(هدف شما و هدف همه تاپیک هایی که توی این یه ماه اخیر خیلی زیاد شدن).

      الان با این تاپیک ها فقط دارید روحیه شکست رو ترویج میدید.همه رو داغون میکنید!
      ----------------------------------------
      هر کاری همین ضریب موفقیت پایین رو داره عزیزم.
      اونی که میره مهندس میشه(خودم مهندس الکترونیک هستم) اولش از سد کنکوری میگذره که توش از هر 100 نفر 2نفر قبول میشن اون رشته و دانشگاه خاص.(زمان ما اینطوری بود.بگذریم که الان نیست).از اون 2 نفر ها هم همه اشون نایل به هدف نمیشن.
      پزشکی هم همینه.
      طلا فروشی هم همینه اتفاقا!
      شما موفقیت رو میبینی .نه شکست ها رو.از هر 10 تا طلا فروشی شاید 2-3 تاش باشند که 20 ساله طلا فروشند!
      --------------------------------------------------
      این کار هم با روحیات خیلی ها سازگار نیست.
      روحیات این خیلی ها چیه؟اینه:

      -تنبلی و منتظر بودن:منتظر بمونیم یکی بیاد یه چیزی یاد بده که سود کنیم باهاش.(رجوع کنید به استاد نماهایی که ظهور کردند و پیروانشون!)

      درس نگرفتن از اشتباهات:هر شکست قدمی است به سوی پیروزی.اما وقتی بهشون میگی ژورنالت رو بده ببینم 100 تا ترید آخرت رو چجوری کار کردی برمیگرده میگه من ژورنالم توی ذهنمه!تو دلش هم میگه این لوس بازیا چیه!

      نهایتا انگیزه بسیاری برای ورود به این بازار همین تنبلی است.طرف میگه به به عجب کاری.کیشینی پشت کامپیوتر و دلار پارو میکنی!

      -------------------------------------------------------
      جملاتی هم که از این جماعت میشنوی این هاست:

      بازار تصادفی است.
      بازار سرکاری است.
      بازار ...

      باز این جماعت یه زحمت به خودشون نمیدن بپرسن مرد حسابی اینقدر پول جابه جا میشه به صورت تصادفی و سرکاری!
      -------------------------------
      جا داره سوال عمیق تری از این افراد شکست خورده بکنی:

      موفقیت و شکست در هر کاری ریشه های مشترکی دارند.باید از این دوستان پرسید:

      دوست عزیز شما با این روحیه در چه کاری موفق بوده اید که بخواید اینجا موفق بشید!

      --------------
      شاد باشید.
      ویرایش توسط komijani : https://www.traderha.com/member/12814-komijani در ساعت 10-14-2015, 11:55 AM

      نظر


      • #18
        متاسفانه افرادی که آلوده این بازار شده اند حاضر به پذیرفتن سرکاری بودن و غیر منطقی بودن کسب درآمد از این بازار نیستند و سالهاست که با متاتریدر درگیر هستند و یکسری کلماتی مثل دیسیپلین، کنترل احساسات و غیره خودشون رو قانع و توجیه میکنن ولی در پس این کلمات جز اتلاف عمر و سرمایه چیز دیگری وجود ندارد و این که تلاش کنیم بشیم اون 5% هم توهمی بیش نیست، همه ماها می دانیم که بروکرها مارکت میکر هستند و در مقابل ما قرار دارند که این یعنی درصد بالایی از سرمایه را کال می کنند و به قول شما اون 5% هم با قوانین بروکر که گذاشته می شود آنها هم نصیبی از این بازار نمی برند و جالب اینجاست عزیزی که از اقتصاد دم می زند سوال من این است که شمایی که رو در روی یک بروکر مارکت میکر هستی این کجایش اقتصاد است؟ این که بروکر آمده تا حسابت را از چنگت در بیاورد بله با روحیه من سازگار نیست، این که بدانم جلوی روی من و در پس متاتریدر کسانی هستند که دندان تیز کرده برای پول من صحیح است که با روحیه دو دو تا چهار تای من سازگار نیست این که تمام ضررهایم را توجیه کنم با دلایل واهی که اونها رو در اکسل ننوشتم مسلما با روحیه تعقل ام سازگار نیست شمایی که تنبلی را عامل ضرر میدانی کدام یک از افراد کم و کاستی داشته اند و این حرف توجیه برای افراد تازه وارد به این عرصه است.

        سوال: اگر این مارکت دارای روند است و به قول بعضی ها تصادفی نیست پس چرا درصد موفقیت پایین است (به قول قدیمی ها پس کو دنُبه ش)؟ مگر این نیست که تصادفی نباشد بایستی موفق ها بیشتر باشند لااقل 50-50 باشند؟

        سوال: در این بازار بی نظمی و بی منطقی جا ندارد! خب منطق اگر داشت این وضع تریدرها نبود!

        سوال: توی دموکراسی اونایی که باید حرف بزنند حرف نمیزنند.اونایی که نباید حرف بزنند ،حرف میزنند! خب شماها یک عمر بالای ده سال حرف زدید و دیگران را اغوا کردید کجا را گرفتید؟
        چقدر افراد را وارد این ورطه کردید و عذاب وجدان هم نگرفتید؟گرفتید؟

        سوال: مرد حسابی اینقدر پول جابه جا میشه به صورت تصادفی و سرکاری ! این همه پول جابجا میشه! کجا جابجا میشه با مارکت میکر؟

        سوال: دوست عزیز شما با این روحیه در چه کاری موفق بوده اید که بخواید اینجا موفق بشید! شما چنان دفاع میکنی از این بازار که با یک بازار عقلانی سر و کار داریم و این که من در جای دیگر موفق بوده ام چیزی جز سفسطه نیست و ربطی به این موضوع ندارد شما بیا این بازار را با عقل خودت ارزیابی کن

        سوال: هر 10 تا طلا فروشی شاید 2-3 تاش باشند که 20 ساله طلا فروشند! به طور کلی همه حرفه ها یک طرف و forex هم یک طرف و اصلا قابل قیاس نیستند از لحاظ سود و ضرر و طلا فروشی و سودش مربوط به محل مغازه و سرمایه بستگی داره جدای از هر مشکلات دیگه و کدوم شغل شبیه قمار هست تا به این حد؟

        سوال: جملاتی هم که از این جماعت میشنوی این هاست:

        بازار تصادفی است.
        بازار سرکاری است.
        بازار ..
        مگر این نیست که آنهایی که دم از سود می زنند و در پستوی خانه شان به هیچ سودی نرسیده اند و جیب بروکرها را پر کرده اند جز این است و مدام شکست های خودشان را با گفتن این جملات قرمز رنگ توجیه می کنند که بازار تصادفی نیست اگر نیست باز هم تکرار می کنم شماها همه تحصیل کرده هستین 95% کال بقیه هم بخور و نمیر؟ این کجاش غیر تصادفیه؟

        سوال: درس نگرفتن از اشتباهات:هر شکست قدمی است به سوی پیروزی.اما وقتی بهشون میگی ژورنالت رو بده ببینم 100 تا ترید آخرت رو چجوری کار کردی برمیگرده میگه من ژورنالم توی ذهنمه!تو دلش هم میگه این لوس بازیا چیه! این کلمات متعلق به سال های اولیه ورود به فارکس و همچنین ظهور شرکت های هرمی است و ایا هر شکست قدمی به سوی پیروزی بروکر و سودهای حاشیه نبوده؟

        نظر


        • #19
          با سلام خدمت دوستان عزیز

          متاسفانه چند وقتی هست که مشاهده میشود افراد زیادی به این نتیجه رسیدند که چون سودی در این بازار نکردند یا کسی را نتوانستند ببینند که سود میکند پس کلا ماهیت این بازار را انکار میکنند
          خب در ابتدا به این دوستان حق داده میشود چون جو موجود در جامعه نیز این چنین هست و تمام افراد در تمام کارها دچار یکجور بی باوری به مسایل مختلف شدند
          اما من از این دوستان خواهش میکنم کمی بیشتر فکر کنند و سعی کنند در ابتدا خود و تواناییهای خود را بشناسند سعی کنند خود را با دیگری مقایسه نکنند
          در واقع توانایی افراد با هم متفاوت هست و چون یک نفر در یک کاری موفق بود دلیل نمیشود من هم در همان کار موفق شوم پس لازم هست در ابتدا خودم را بشناسم
          در مرحله دوم به این فکر کنیم که تمام علومی که امروز وجود دارد روزی اصلا وجود نداشت و یک نفر پیدا شد و در زمانی که کسی ان را باور نداشت توانست کاری غیر ممکن را ممکن کند
          در واقع در این جهان هیچ کاری غیر ممکن نیست همه چیز ممکن هست فقط باید این باور را در ذهن خود بسازیم سپس راه را برای رسیدن به ان هدف پیدا کنیم سپس تلاش کنیم با تکیه بر توانایی خود و کمک خداوند و سپس به خود زمان دهیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم
          روزی اگر کسی میگفت میشود به فضا رفت افراد دیرباور این موضوع را مسخره میکردند اما این اتفاق افتاد و مثالهای گوناگون دیگر
          پس هیچ وقت یک چیز را منکر نشویم بلکه بیاییم در صدد راهی باشیم که ایرادات خود در عدم موفقیت را پیدا کنیم و انها را رفع کنیم تا به موفقیت برسیم
          خیلی از دوستان فقط به دنبال این هستند که فقط یک سیستم ترید بهشان اموزش داده شود و با ان به سود برسند اما همین ضعف بزرک و عمده دلیل شکست هست
          برای موفقیت نیاز به طراحی یک برنامه کاری متشکل از همه عوامل هست وبعد از ان شخصی سازی یک روش با توجه به روحیات شخصی
          ببخشید دوستان مطالب زیاد شد امیدوارم همگی موفق و سلامت باشید

          نظر


          • #20
            صحبت دوستان ییشتر حول این مطلبه که بیش از 90 درصد از تریدرها بازنده اند البته جایی دیگه دوستان گفتن بیش از 90درصد تازه کار ها بازنده اند
            حالا بگذریم
            سوال من اینه که شمایی که این مطلب تکرار میکنی آیا میتونی به من یک مقاله علمی یا حدالقل یک رفرنس معتبر از سایتی معتبر(نه صرف این که سایت انگلیسی زبانه) به من نشون بدی که یک سری تحقیقات جامع آماری انجام داده باشه بعد به این نتیجه رسیده باشه که90 درصد بازنده اند


            البته قبلا هم این سوال مطرح کردم ولی پاسخی یافت نشد !!
            باتشکر از دوستانی که سرچ میکنند و پاسخ بنده را می دهند

            نظر

            پردازش ...
            X