اطلاعیه

بستن
1 از 2 < >

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
2 از 2 < >

مقدمه ای بر این تالار

علیرغم اینکه پرسپولیس کپیتال از ابتدا همواره سعی و اصرار داشت که فقط روی مسئولیت بروکر بودن خود متمرکز باشد ولی اصرار مشتریان و هواداران شرکت بر نیاز و لزوم ارائه نظر های فنی مستقل در باره قیمت ها و کمک فکری و فنی به تریدر ها، فروم ما محل مناسبی برای این مهم شد و ما امروز مفتخریم که علاوه بر فراهم آوردن بستر مناسب جهت ترید و حمایت تریدر ها در زمینه اتصال مستقیم به بازار، از همراهی و همکاری بهترین و پر سابقه ترین تحلیل گران بازار برخوردار باشیم.

دوستانی که مدتی است با فروم ما آشنائی دارند حتما با آقای مصطفی روبین و تحلیل های زیبای ایشان هم آشنا هستند و از آنها حداکثر بهره را می برند. آقای نیما آزادی که تحلیل های حرفه ای ایشان سالها در فروم های مربوط به موضوع مورد تحسین همه بوده است نیز امروز به ما افتخار همکاری داده اند و ما در پرسپولیس کپیتال با عزمی راسخ تصمیم داریم این تالار را به مرجع شماره یک تحلیل های فنی بازار ارتقاء داده و این درخواست و نیاز شما عزیزان را به بهترین نحو ممکن پاسگو باشیم.

لازم دیدم پس از تشکر از آقایان مصطفی روبین و نیما آزادی که در این امر مهم به ما دست همکاری داده اند نکته کوچکی را نیز به عنوان یادآوری ذکر کنم.

تحلیل های این تالار در بسیاری از موارد نقاط ورود و خروجی را که با احتمال قابل توجهی می توانند به سود دهی منجر شوند پیشنهاد خواهند کرد. برای استفاده از این مطالب در نظر گرفتن دو چیز دارای اهمیت بسیار زیادی است.

اول اینکه دوستان حتما حد ضرر را در نظر داشته و حتما آن را به صورت یک اردر استاپ لاس در پلتفرم وارد نموده و اطمینان حاصل کنند که در صورت حرکت قیمت در خلاف جهت پیش بینی و خوردن استاپ لاس درصد بزرگی از سرمایه خود را از دست ندهند.

دوم اینکه فراموش نکنیم که پوزیشن هائی که با ضرر بسته خواهند شد جزو لاینفک علم و هنر ترید هستند و نکته مهم آنست که جمع سود ها باید بیش از جمع ضرر ها باشد. همچنین طبیعت آماری و آشوبی بازار مالی بخصوص در تایم فریم های پائین بهتر قابل مشاهده و بهره برداری است تا تایم فریم های بالاتر که با یک خبر که هیچکس انتظارش را ندارد رابطه خود را با یک الگو یا تحلیل فنی به کلی از دست می دهند. پس بهتر است پس از برخورداری از منطق صحیح نگرش به بازار (که همکاران ما در این تالار به آن می پردازند) هرچه می توانید تعداد معاملات خود را افزایش دهید. برای اینکار تارگت های سود و زیان کوچکتر و زمان باز بودن پوزیشن کوتاهتر مناسبترند.

از صمیم قلب آرزو می کنیم بتوانیم علاوه بر بستر سالم ترید و اتصال مستقیم به بازار با ارائه راهنمائی فنی به شما تریدرهای عزیر موفقیت روزافزون شما را شاهد باشیم. لطفا از طرح سئوالات خود در این تالار دریغ نفرمائید.

مهدی دریس زاده
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

راهنمای استفاده از فروم و آموزش فروم نویسی

بستن
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • راهنمای استفاده از فروم و آموزش فروم نویسی

    سلام

    با توجه به سوالات زیادی که کاربران در رابطه با فروم نویسی دارند تصمیم دارم تا آموزش جامعی در این مورد اینجا ارائه دهم. امیدوارم برای همگان مفید واقع بشود. همه بخش های زیر به مرور تکمیل خواهند شد و هر بخش دیگری غیر از موارد زیر که در فروم به آن برخوردید و طرز کار با ان را نمی دانستید در پایان این آموزش میتوانید مطرح کنید.

    لیست:

    تعاریف
    عناوین و درجه های کاربری در سایت و معرفی رنگها و جایگاهها
    ثبت نام و شیوه ورود به سایت
    ارسال پاسخ پیشرفته و سریع در تاپیک ها
    ابزارهای ویرایش متن
    امکانات اضافی در ارسال پست
    ایجاد نقل قول از مطلب دیگران
    ایجاد تاپیک جدید
    ایجاد تاپیک نظر سنجی
    شیوه تشکر از پست و گزارش پست خلاف
    پیام خصوصی
    پیام های عمومی
    گروه های کاربری
    لیست تماس ها و دوستان
    آلبوم ها و عکس ها
    تنظیمات شخصی (کنترل پنل کاربری)
    شیوه آپلود فایل یا عکس
    امکان دعوت از کاربران برای بازدید از تاپیک
    شیوه رفع مشکل در هنگام بروز خطا
    اشتراک: شیوه ی اشتراک در تاپیکها، انجمن ها و ...
    طریقه اتصال به فیس بوک


    ویرایش توسط ناظرسایت : https://www.traderha.com/member/5564-ناظرسایت در ساعت 08-19-2016, 06:42 PM

  • #2
    تعاریف

    فروم: عبارت از انجمن سایت می باشد که با آدرس http://traderha.com/forum.php در دسترس می باشد و صفحه اصلی قرار گیری بخشهای مختلف با موضوعات مختلف می باشد . فروم یا انجمن گسترده ترین مکان موجود در سایت می باشد . که همه بخشها و قسمتها در آن قرار دارد و خود فروم نیز قسمتی از سایت می باشد.

    تالار:عبارت از محلی که در تقسیم بندی فروم برای یک موضوع کلی با چندین موضوع مشابه می باشد . هر تالار شامل چندین بخش می باشد. به عنون مثال در حال حاضر فروم ما به 5 تالار کلی تقسیم شده است:

    بخش: عبارت از محلی کوچکتر از تالار که برای موضوع مشخص و رشته خاص مدنظر قرار گرفته شده و مطالب و موضوعات در آن قرار داده میشود. به عنوان مثال تالار مباحث آموزشی مربوط به بازارهای مالی شامل 5 بخش می باشد که اولین بخش آن بخش آموزشی سطح پایه و آخرین بخش مسابقات می باشد .

    زیرمجموعه: هر بخش ممکن است یک یا چندین زیرمجموعه نیز داشته باشد که برای دسته بندی موضوعات مدنظر گرفته شده است . به عنوان مثال در تالار مباحث آموزشی مربوط به بازارهای مالی ، در اولین بخش آن که بخش آموزشی سطح پایه می باشد 5 زیرمجموعه وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

    تاپیک: عبارت از موضوع مشخص و مستقل در یک بخش یا زیرمجموعه می باشد که دارای عنوان مطلب و متن می باشد .

    پست:
    پاسخ مطالب ارسالی در تاپیکها به عنوان پست گفته میشود. در واقع تاپیک شروع مطلب و پست، مطالبی در ادامه و پاسخ مطالب گفته شده حساب میشود. هر تاپیک میتواند چندین صفحه پست را شامل شود که به ازای هر ده پست یک صفحه اضافه میشود .
    ویرایش توسط ناظرسایت : https://www.traderha.com/member/5564-ناظرسایت در ساعت 08-19-2016, 07:23 PM

    نظر


    • #3
      عناوین و درجه های کاربری در سایت و معرفی رنگها و جایگاهها

      درجـــــه های كـــــاربــــري

      1.کاربر تازه وارد: کاربر به محض ورود در درجه karbar.png قرار میگیرد.
      2.کاربر عضو: پس از ارسال 30 پست کاربر در درجه کاربری karbarozv.png قرار میگیرد.

      3.کاربر فعال: پس از ارسال 100 پست کاربر در درجه کاربری karbarefaal.pngقرار میگیرد.
      4.عضو برجسته: barjeste.png
      هر کاربری که در تالاری به صورت جدی حضور چشمگیر داشته و فعالیت نماید و در موضوع تالار تخصص داشته و علاقمند به فعالیت باشد میتواند بعد از گذشت یک ماه با تشخیص مدیران سایت به عنوان عضو برجسته انتخاب شده و فعالیت نماید.
      5.کاربر ارشد:arshad.png
      کاربرانی که در تالارها به صورت فعال حضور مستمر داشته و مطلب ارسال نموده یا در مباحث مطرح شده شرکت نمایند بنا به پیشنهاد مدیران تالارها به عنوان کاربر ارشد انتخاب میشوند و دسترسی های آنان بیشتر از کاربران عادی می باشد.
      6.عضو افتخاری:eftekhari.png
      کاربرانی که به طور مستمر در فروم فعالیت ندارند ولی در فروم حضوری مفید داشته اند.
      7.مدیر بخش:modirbaksh.png
      برای مدیریت تالار و بخش های تحت مدیریت خود ( امکان ویرایش ، حذف ، جابجایی و ... مطالب داخل تالار) اختیار عمل دارد.مدیران سایت انجمنهای مخصوصی را مورد بررسی قرار میدهند. عموما آنها قادرند كه پيامهائی را حذف و یا تغییر داده و یا موضوعی را جابجا كنند. مدیریت سایت معمولا به كسانی محول میگردد كه برای موضوعات آن انجمن مفید تشخیص داده شده و آگاه به مسائل مطرح شده باشند.


      7.ناظر سایت:nazer.png
      رسیدگی به امور تخلفات صورت گرفته در سایت و بررسی اعتراض ها و حل و فصل این موارد.
      8.مدیر سایت:modir.png
      ویرایش توسط ناظرسایت : https://www.traderha.com/member/5564-ناظرسایت در ساعت 08-19-2016, 07:33 PM

      نظر


      • #4
        ثبت نام و ورود به سایت

        برای استفاده از امکانات سایت شما باید در سایت عضو باشید. عضویت در سایت و فروم رایگان است. برای شروع ثبت نام ابتدا باید وارد سایت اصلی شوید.

        سپس گزینه های خواسته شده را پر کنید. پس از آن ایمیل برای شما ارسال می شود که حاوی لینک فعال سازی عضویت شما می باشد. پوشه اسپم یا جانک خود را نیز چک کنید زیرا ممکن است این ایمیل وارد این پوشه ها شده باشد. پس از کلیک روی لینک فعال سازی،شما به صفحه ی سایت منتقل میشید و با نام کاربری و پسورد خود هم به سایت و هم به فروم میتوانید لوگین کنید.

        شما باید در هر بازدیدتون با حساب کاربری خودتون وارد سایت بشید تا از امکانات سایت استفاده کنین. در قسمت مربوطه نام کاربری و رمز عبور خودتون رو وارد کنین.


        اگر تیک "ذخیره؟" رو بزنین بعد از هر بار مراجعه به سایت از همون کامپیوتر سایت شما را با حساب کاربریتون شناسایی میکند تا زمانی که دکمه ی خروج رو بزنید.
        بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور روی ورود کلیک کنید. پیام خوش آمدگویی نمایش داده میشه و چند لحظه بعد شما وارد سایت میشید.

        نظر


        • #5
          ارسال پاسخ

          برای ارسال پاسخ چند راه وجود دارد که در ادامه توضیح داده میشود:

          اولین راه استفاده از "ارسال پاسخ سریع" هست.در پایین ترین قسمت هر تاپیک کادر ارسال پاسخ سریع قرار دارد که بدون اینکه به صفحه ی جدیدی منتقل شوید پاسخ خود را ارسال میکنید. ابزارهای پاسخ سریع از حالت پیشرفته کمتر هست ولی برای یک ارسال ساده و سریع کاملا مفید و کاربردی هستند:

          پس از تایپ متن خود و ویرایش ان، بر روی دکمه ارسال پاسخ سریع کلیک میکنید.




          روش بعدی استفاده از صفحه پیشرفته ادیتور هست. برای دسترسی به این صفحه می توانید بر روی دکمه "صفحه پیشرفته" کلیک کنید.در صفحه پیشرفته علاوه بر اینکه می توانید برای پست خود عنوان تعیین کنید به ابزارهای پیشرفته ادیت و ویرایش متن هم دسترسی دارید که در ادامه این ابزارها توضیح داده خواهند شد.

          نظر


          • #6
            ابزارهای ویرایش متن

            با استفاده از ابزارهای موجود میتوانید متن پاسخ رو ویرایش کنید. با استفاده از ابزارهای "نوع قلم" فونت و "اندازه ی قلم" اندازه ی متن رو تنظیم کنید. در حالت پیش فرض فونت Tahoma و سایز 2 تنظیم شده و نیازی به تغییر نیست. دقت کنید برای اعمال تغییرات متن رو انتخاب کنید.

            color.png تغییر رنگ متن انتخابی
            smilie.png اضافه کردن شکلک به متن
            attach.png اضافه کردن فایل جهت پیوست: شما با استفاده از این ابزار میتوانید چند فایل رو به پست مورد نظر ضمیمه کنید.بعد از اولین کلیک روی این ابزار صفحه ی جدیدی موسوم به "مدیریت فایل پیوست" باز میشود. برای آپلود (بار گذاری) فایل روی سرور شما 2 راه دارید:
            1. فایل رو از کامپیوتر خود آپلود کنید.
            2. فایل از یک آدرس اینترنتی آپلود کنید.
            بعد از آپلود فایل، وقتی شما پست رو ارسال کنید پایین پست لینک فایل توسط سیستم قرار داده میشود. در صورت نیاز با استفاده از همون ابزار فایل() لینک فایل رو درون متن پاسخ قرار بدید.
            undo.png و redo.png: با استفاده یک گام به عقب میروید[IMG]editor/undo.png[/IMG](Ctrl +z) و با استفاده از [IMG]images/editor/redo.png[/IMG] شما یک گام به جلو میروید (Ctrl+y).
            bold.png: ضخیم کردن (Bold) متن انتخابی
            italic.png: نمایش متن انتخابی به صورت مایل (Italic)
            underline.png: نمایش خط زیر متن انتخابی (underline)
            justifyright.png و justifycenter.png و : به ترتیب راست چین، میان چین و چپ چین کردن متن انتخابی.
            : اضافه کردن شماره به خطوط انتخابی.
            : اضافه کردن نقطه به ابتدای خط خطوط انتخابی.
            : افزایش بیرون رفتگی.
            : کاهش بیرون رفتگی.
            :ساختن لینک: با کلیک روی این ابزار کادری باز میشود آدرس لینک مورد نظر رو وارد کنید و ok رو بزنید. همچنین شما میتوانید عکس یا متنی رو انتخاب کنید و به لینک تبدیل کنید. برای این کار متن یا عکس را انتخاب کرده و روی کلیک کنین، آدرس را وارد کنین و ok کنید.
            :حذف لینک از متن:این ابزار متنی را که با استفاده از به لینک تبدیل کرده اید به متن خالی و بدون متن تبدیل می کند.
            : برای قرار دادن عکس توی پست از این ابزار استفاده میشود. برای این کار روی آن کلیک کرده و در کادر نمایش داده شده آدرس عکس مورد نظر رو وارد کنید. (توی تب از From URL)
            :برای نقل قول کردن متنی در پست از این ابزار استفاده میشود. این ابزار یکی از پرکاربردترین ابزار های انجمن ها هست. راه های مختلفی برای ایجاد نقل قول وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از همین دکمه است. برای تبدیل یک متن به نقل قول، متن را انتخاب کنید و روی دکمه کلیک کنید. دو تگ [Quote] و [Quote/] به ابتدا و انتهای متن اضافه میشود که متن را در داخل یک کادر با سربرگ "نقل قول" قرار میدهد.

            ,,: برای قرار دادن کدهای برنامه نویسی تو پست از این ابزارها استفاده می شود تا از به هم ریختگی کدها جلوگیری شود.

            : با استفاده از این ابزار میتوانید نحوه ی نمایش متن و تصویر رو در کادر ادیتور تغییر بدید.
            اگر ابزار فعال باشد و شما مطلبی رو از جای دیگری کپی کنید همه ی مشخصات مطلب (عکس، سایز متن و غیره) کاملا لحاظ می شود(به صورت پیش فرض فعال است).
            ویرایش توسط ناظرسایت : https://www.traderha.com/member/5564-ناظرسایت در ساعت 08-19-2016, 07:47 PM

            نظر


            • #7
              امکانات اضافی در ارسال پست

              خوب ابزارهای ویرایش متن تکمیل شد حالا به ادامه ابزارهای می پردازیم که در قسمت پایین ادیتور متن قرار دارند و در قبل از ارسال پست میتوانید انها را تنظیم کنید.


              آیکون های پست: شکلک هایی هستند که برای مشخص کردن حال و هوای پست از این آیکون ها استفاده میشود.
              نمایش امضاء: نمایش یا عدم نمایش امضای شما پایین پست مورد نظر
              غیر فعال کردن اتوماتیک لینکها در متن موضوع: تغییر حالت نمایش لینک ها
              غیر فعال کردن شکلک ها در متن موضوع: این مورد هم برای غیر فعال کردن شکلکها در متن پست به کار می رود.
              مدیریت فایل های پیوست: این دکمه شما رو به صفحه ی " مدیریت فایل های پیوست" راهنمایی میکند.
              اشتراک: وقتی تیک مربوطه رو میزنید گزینه*های اشتراک فعال میشوند، شما با انتخاب یکی از گزینه های این بخش میتوانید توی تاپیک مشترک بشوید.
              امتیاز موضوع: شما میتوانید به تاپیک مورد نظر رتبه بدهید.

              حالا همه ی کارهای پست انجام شده برای اطمینان از صحت پست دکمه ی پیش نمایش رو بزنید، صفحه دوباره بارگذاری می شود ونحوه ی نمایش پست معلوم میشود. اگر در متن مشکلی بود میتوانید ان را رفع کنید. بعد از این که از صحت متن اطمینان پیدا کردید از دکمه ی ارسال پاسخ استفاده کنید و پست رو ارسال کنید.


              ویرایش پست

              پس از ارسال پست، شما میتوانید پستی رو که ارسال کردید ویرایش کنید برای انجام این کار باید روی در گوشه ی چپ و پایین پست کلیک کنید. صفحه ی ویرایش نمایان میشود و شما میتوانید ویرایش رو انجام بدید و دکمه ی ذخیره رو فشار بدید تا تغییرات اعمال شود.
              اگر نیاز به ابزارهای بیشتر بود با استفاده از دکمه "صفحه پیشرفته" به صفحه ای شبیه صفحه ی ارسال پست هدایت می شوید. در کادر"دلیل برای ویرایش" نیز میتوانید علت ویرایش رو وارد کنید. وقتی پستی ویرایش میشود متنی به شکل نام ویرایش کننده، تاریخ و علت ویرایش در پایین پست نمایش داده میشود.

              نظر


              • #8
                ایجاد نقل قول از مطلب دیگران

                راه اولی که در قسمت دکمه های ویرایش متن توضیح داده شد، برای قرار گرفتن یک متن دلخواه درون کادر نقل قول در یک پست بود.

                اگر بخواهیم پست های دیگران را نقل قول کنیم، از قسمت که گوشه ی سمت چپ و پایین هر پست هست استفاده می کنیم، که در ادامه توضیح داده میشود:

                : با فشردن این دکمه کل متن پست مورد نظر به صورت نقل قول در می آید و شما میتوانید پاسخ خود را در زیر آن تایپ کنید.

                نقل قول چندگانه:
                : شما با استفاده از این دکمه میتوانید پست های بیشتری به نقل قول های خود اضافه کنین و به همه ان ها در یک پست پاسخ بدید. برای انجام این کار ابتدا در همه پست هایی که میخواهید روی آن ها نقل قول کنید روی کلیک کنید تا به صورت در آید و سپس در آخرین پست روی کلیک کنید تا ادیتور همراه با پست هایی که نقل قول کردید به نمایش درمیاد و پاسخ خود را در زیر آن تاپیک تایپ کنید.

                نظر


                • #9
                  ایجاد موضوع (تاپیک) جدید

                  برای ایجاد یک تاپیک اصلی ترین کاری که باید انجام بدین جستجو هست. حتما جستجو کنید که تاپیک شما مشابه ای ندارد بعد اقدام به انجام این کار کنید.
                  دومین کاری که باید انجام بدهید پیدا کردن محل مناسب برای تاپیک هست.
                  بعد از انجام دو مرحله مهم بالا وارد بخشی که میخواهید تایپک را ایجاد کنید شوید و با فشردن دکمه ی به صفحه ی ایجاد تاپیک هدایت میشوید.

                  عنوان یکی از ارکان مهم یه تاپیک به حساب می اید. عنوان تاپیک باید طوری باشد که با یه نگاه بشود از محتوای ان مطلع شد.از ارسال تاپیک با عنوان های "کمک" ،"یه سوال" ، "چیکار کنم" و ... بپرهیزید.

                  اکثر ابزار ها شبیه ابزار های ارسال پاسخ هست. ابزارهای اضافی که در این بخش وجود دارد برچسب ها و اضافه کردن نظرسنجی می باشد که در اینجا توضیح داده خواهند شد:

                  یکی دیگر از رکن های تاپیک برچسب ها هستند، برچسب های دقیق و حساب شده موتور های جستجو رو بیشتر به تاپیک ترغیب میکنند. برچسب هایی که مربوط به موضوع تاپیک هستند را توی کادر مخصوص ان که زیر پنجره ادیتور واقع شده است، وارد کنید.همانطور که در تصویر زیر مشخص است برچسب ها رو باید با کاما از هم جدا کنید.


                  نظر


                  • #10
                    ایجاد تاپیک نظرسنجی

                    شما میتوانید به تاپیک خودتون نظرسنجی هم اضافه کنید.بهتر است تاپیک های با موضوع نظرسنجی را در تالار نظرسنجی باز کنید.پس از ایجاد موضوع جدید که در پست قبلی توضیح داده شود برای اینکه این موضوع تبدیل به نظرسنجی شود، از قسمت زیرین، گزینه "اضافه کردن نظرسنجی" را انتخاب کنید:


                    با زدن تیک نظرسنجی و انتخاب تعداد گزینه ها وقتی تاپیک را ایجاد کنید به صفحه ی "افزودن نظرسنجی" هدایت می شوید.
                    در قسمت "سوال نظر سنجی" سوال رو وارد کنید. در قسمت "تعداد انتخاب های نظرسنجی" تعداد گزینه ها رو میشود تغییر داد، وقتی عدد رو وارد کردید، دکمه ی "بروز رسانی" رو فشار بدید تا تعداد گزینه ها اعمال شود. متن گزینه ها رو در قسمت خودشون وارد کنید.



                    در کادر "پایان زمان نظرسنجی" در صورت لزوم میتوانید مدت زمانی که میخواهید نظر سنجی انجام شود را وارد کنید. در صورتی که میخواهید نظرسنجی برای همیشه باز باشه عدد صفر رو وارد کنید.
                    در کادر امکانات اضافی بخش میتوانید تیک "مجوز انتخاب چندگانه" رو بزنید تا کاربرها این امکان رو داشته باشند که بتوانند بیشتر از یک انتخاب بکنند. در صورتی که تیک زده نشود هر کاربر فقط اجازه یه انتخاب دارد.
                    با زدن تیک "نمایش عمومی آراء کاربران" کاربرها میتوانند ببینند که چه کاربری کدام گزینه را انتخاب کرده است.
                    با استفاده از دکمه "پیش نمایش نظرسنجی" میتوانید یک پیش نمایش از نظر سنجی بگیرید و در صورت تائید از دکمه ی "ایجاد نظر سنجی جدید" استفاده کنید.

                    نظر


                    • #11
                      شیوه تشکر از پست و گزارش پست خلاف

                      برای قدردانی کردن از سایر کاربران سه راهکار در سایت پیش بینی شده که استفاده از دکمه تشکر، استفاده از سیستم امتیاز و استفاده از دکمه ی می پسندم (Like) هست.

                      دکمه ی تشکر: شما با استفاده از دکمه در گوشه ی پایین هر پست میتونید از کاربر موردنظر به خاطر پستش تشکر کنید. وقتی شما از پستی تشکر میکنید نام شما در کادر پایین پست در کنار همه تشکرکنندگان پست قرار میگیرد.

                      سیستم امتیاز: سیستم امتیاز سیستمی به مراتب پیشرفته تر از سیستم تشکر است. در این سیستم با استفاده دکمه در گوشه سمت راست و پایین هر پست میتوانید به کاربر موردنظر به اندازه " قدرت امتیازدهی " خودتون امتیاز بدید و یا از ان به اندازه ی نصف قدرت امتیاز دهی خودتون امتیاز کم کنید.
                      در صورتی که با پست موافق هستین گزینه ی " موافقم " رو انتخاب و در غیر این صورت " مخالفم " رو انتخاب کنید و سپس از قسمت "امتیاز اهدائی" میزان امتیازی که میخواهید به کاربر اضافه کنید را تعیین کنید. در کادر " پی نوشت های شما در این پست " یادداشتی را برای ارسال کننده وارد کنید و روی "اضافه به امتیاز" کلیک کنید. پیامی جهت تشکر از شما بابت این امتیاز دهی نمایش داده میشود، روی ok کلیک کنید.
                      بررسی امتیازات کسب شده: لیست امتیازات خودتون رو در صفحه ی تنظیمات کاربری می بینید.
                      قوانین مربوط به سیستم امتیازدهی را با دقت مطالعه کنید.

                      دکمه ی می پسندم:
                      راه سوم برای قدردانی از پست مفید کاربران استفاده از دکمه ی "می پسندم" هست. این سیستم امکاناتی شبیه دکمه ی تشکر دارد. در واقع علاوه بر اینکه با استفاده از دکمه تشکر از زحمت کاربر بابت ارسال آن پست تشکر کرده اید هنگامی که آن پست برای شما شخصا مفید واقع شده است از این دکمه نیز استفاده نمایید.

                      گزارش پست خلاف:
                      وقتی با پست یا پیامی که مغایر با قوانین سایت هست برخوردید با استفاده از یا لینک " گزارش تخلف" تخلف های صورت گرفته رو به مدیران گزارش کنید.

                      نظر


                      • #12
                        پیغام خصوصی

                        برای گفتگوی خصوصی با کاربران سایت شما میتوانید از پیغام خصوصی استفاده کنید. برای ایجاد پیام خصوصی راه های زیادی وجود دارد که به چند مورد از ان ها اشاره می کنیم.

                        1. از لینک "کنترل پنل کاربری" استفاده کنید و در لیست سمت راست روی "ارسال پیام خصوصی جدید" کلیک کنید.


                        به صفحه ایجاد پیام هدایت می شوید، تمامی تنظیمات و ابزارهای این صفحه درست مثل ایجاد پست هست فقط یک قسمت "دریافت کننده" دارد. در کادر "دریافت کننده" شما باید نام کاربری گیرنده (یا گیرنده ها) رو وارد کنید.همچنین می توانید با کلیک روی "ارسال رونوشت مخفی به" یک کپی از نامه رو به شخص دیگری بفرستید که شخص گیرند اولی نام او را نبیند.
                        بسته به سطح کاربرتون شما میتوانید به چند کاربر ارسال همزمان داشته باشید. برای ارسال همزمان به چند کاربر مثل شکل زیر از علامت " ; " بین نام های کاربری استفاده میکنیم.
                        در بخش تنظیمات متفرقه چند گزینه وجود دارد:
                        درخواست رسيد هنگام خوانده شدن پيغام:به شما این اجازه را میدهد تا بدانید آیا پیغام خوانده شده یا خیر
                        ذخیره یک نسخه از پیام در پوشه فرستاده شده: اگر میخواهید یک کپی از پیام ارسالیتون داشته باشید تیک آن را بزنید،
                        حالا میتوانید پیام رو ارسال کنید.

                        راه های دیگر دسترسی به ارسال پیام خصوصی:
                        2.یکی از راحتترین راه ها وقتی هست که پست کاربر موردنظر روبروی شماست. برای ارسال پیام خصوصی روی نام کاربری مورد نظر کلیک کرده و از منوی باز شده "پیام شخصی" را انتخاب کنید.


                        3.روش سوم وقتی صفحه پروفایل(Profile) کاربر باز هست ، روی "ارسال پیام خصوصی" کلیک کنید.


                        خواندن پیام خصوصی:
                        وقتی پیام خصوصی ای برای شما فرستاده میشود به محض ورود شما به سایت (یا رفرش کردن صفحه) پیامی برای شما نمایش داده میشود که به شما اعلام میکند پیام خصوصی خوانده نشده دارید.
                        اگر میخواهید پیام رو بخوانید روی ok کلیک کنید. پیامی مبنی بر اینکه میخواهید پیام در صفحه جدید باز شود یا در همین صفحه، نمایش داده میشود. اگر میخواهید پیام در صفحه جدید باز شود ok کنید در غیر این صورت cancel کنید. دقت کنید که ممکن است Pop-up Blocker اجازه ی باز شدن در صفحه ی جدید را ندهد. در این صورت روی نوار زرد بالای سایت کلیک کنید و Allow را بزنید. وارد صفحه ورودی پیام هاتون شدید. در قسمت پیام های شخصی پیام هایی که با آیکون نمایش داده شدند یا عنوان آن ها ضخیم تر نوشته شده، پیام هایی هستند که شما هنوز نخوانده اید. با کلیک روی عنوان اونها به صفحه پیام هدایت میشوید.

                        ابزارهای صفحه پیام های خصوصی:
                        شما با استفاده از ابزارهای گوشه ی پایین صفحه ی پیام خصوصی می توانید یک سری عملیات روی پیام انتخاب شده (تیک خورده) انجام بدید:

                        نظر


                        • #13
                          پیام های عمومی

                          یکی از راه های ارتباط بین کاربرها استفاده از پیام عمومی هست. تفاوت این نوع پیام با پیام خصوصی در این است که به صورت عمومی هست و همه میتوانند آن را خوانند (البته بستگی دارد به اینکه که کاربر لیست پیام ها را برای چه کسایی محدود کرده باشد).
                          برای ارسال پیام عمومی به یک کاربر کافی است روی نام کاربر کلیک کنید تا به صفحه ی پروفایل کاربر برید. سپس در تب "پیغام بازدید کنندگان" در کادر موردنظر، پیامتون رو بنویسید و ارسال کنید.



                          وقتی برای شما پیام عمومی ای ارسال شده باشد در مشخصات کاربری شما نمایش داده میشود.در این صفحه شما میتوانید پیام هایی که برایتان ارسال شده است را مدیریت کنید.

                          • حذف پیام: با استفاده از ابزار " حذف پیام " شما میتوانید پیام رو به صورت موقتی حذف کنید.
                          • باز گرداندن پیام: با استفاده از این ابزار پیام هایی که موقتا حذف شدند را می شود به حالت اول برگرداند. البته بسته به سطح کاربری شما ممکن این قابلیت رو نداشته باشید.
                          • موافقت با پیام : با استفاده از این ابزار پیام ها را میشود تایید کرد. به صورت پیش فرض هر پیامی که برای شما ارسال میشه تایید شده است.
                          • عدم موافقت با پیام : در صورتی که میخواهید پیامی از دید عموم پنهان باشد با استفاده از این ابزار میتوانید این کار راو انجام بدید.


                          نکته : در صورتی که پیام مورد نظر نیاز به گزارش تخلف دارد شما میتوانید از گزینه "گزارش " در بالای هر پیام استفاده کنید.

                          نظر


                          • #14
                            گروه های دسته جمعی

                            گروه های دسته جمعی یکی از پرکاربردترین بخش های انجمن هاست. با عضویت در گروه های موجود یا ایجاد گروه جدید شما میتوانید با دیگر کاربرهای عضو، راجع به یک موضوع خاص بحث و تبادل نظر کنید.
                            برای دسترسی به این صفحه 2 راه دارید:از منوی بالای سایت گزینه "گروه ها" را انتخاب کنید.از زیر منوی ارتباطات گزینه "گروه های دسته جمعی" را انتخاب کنید.
                            در صفحه ی گروه های دسته جمعی شما میتوانید لیست گروه های موجود و گروه هایی که عضو هستید رو ببینید. برای عضویت در گروه در صفحه ی اول آن روی " پیوستن به این گروه " کلیک کنید.
                            از منوی امکانات گروه روی " اشتراک در این گروه " کلیک کنید، در صفحه ی بعد نوع اطلاع رسانی رو مشخص کنید و " اشتراک جدید " رو بزنید. با مشترک شدن در گروه میتوانید از بروز رسانی های گروه مورد نظر باخبر بشوید. درون گروه مثل درون تالار هست و امکان ایجاد تاپیک در آن وجود دارد.
                            بعضی از گروه ها برای عضویت نیاز به دعوت نامه دارند وقتی برای شما دعوتنامه ارسال میشود در پنل کاربریتون نمایش داده میشود. روی " دعوتنامه های عضویت در گروه" کلیک کنید. لیست گروه هایی که شما را دعوت کردند به نمایش در می اید، روی گروه کلیک کنید. در این صفحه دو انتخاب دارید میتوانید " پیوستن به این گروه " رو بزنید و عضو بشید و یا رد دعوتنامه رو بزنید.



                            نظر


                            • #15
                              لیست تماس ها و دوستان

                              شما میتوانید در این قسمت که از صفحه ی 'کنترل پنل شما' و همچنین از منوی ارتباطات در بالای فروم، قابل دسترس هست لیست تماس ها و دوستان را ببینید.
                              وقتی شما کاربری رو در لیست تماس قرار دادید فقط جهت یادآوری هست و تیک بالای اون زده شده و وقتی شما کاربری رو در لیست دوستان قرار می دید از طرف مقابل هم درخواست میشه که شما رو در لیست خودش قرار بده و تیک " دوستان " زده میشود.


                              برای اضافه کردن یک کاربر به این لیست، نام کاربری مورد نظر وارد کنید و یکی از دکمه های " اضافه نمودن تماس " یا " اضافه کردن دوست " را بزنید تا کاربر مورد نظر به لیست اضافه شود.

                              برای حذف یک کاربر هم تیک دوست یا لیست تماس کاربر رو بردارید و دکمه ی " ذخیره تغییرات " را فشار بدید.
                              وقتی کاربری از شما درخواست دوستی کند در پنل کاربری شما نمایش داده میشود.
                              روی " درخواست برای افزودن در لیست دوستان " کلیک تا به صفحه ی " لیست دوستان و تماس " منتقل بشید. پایین لیست نام و تصویر کاربر درخواست کننده نمایش داده میشود. تیک کنار نام کاربر رو بزنید. در صورتی که تمایل به ایجاد دوستی دارین تیک موافقت رو بزنید و در غیر این صورت تیک رد رو بزنید و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

                              نظر

                              پردازش ...
                              X