اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۴ تا ۸ جولای ۲۰۲۲

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و رمزارزها برای ۴ تا ۸ جولای ۲۰۲۲

    EUR/USD: دلار دوباره در حال قدرت گرفتن است
    • جفت‌ارز EUR/USD یک هفته و نیم در کانال ساید ۱٫۰۶۰۰-۱٫۰۵۰۰ حرکت کرد، البته واضح است که نه سرمایه‌گذاران و نه سفته‌بازان به این رکود علاقه‌مند نیستند. اما چکیده شدن نوعی ماشه برای شکستن این کانال لازم بود.
      آخرین جلسه رهبران G7 و اجلاس ناتو، هیچ کدام بیانیه‌های واضح و شفافی صادر نکردند. در هر این بیانیه‌ها، تمایل به تداوم کمک به اوکراین در جبهه نبرد با روسیه اعلام شد و بلوک ناتو دو عضو جدید سوئد و فنلاند را پذیرفت. اما این نتایج به‌اندازه کافی قوی نبودند که روی قیمت‌های دلار و یورو تأثیر بگذارند.
    • ماشه تقویت دلار که سه‌شنبه ۲۸ ژوئن، جفت‌ارز EUR/USD را به حرکت به سمت جنوب و شکستن مرز پایینی کانال در چهارشنبه وادار کرد، رشد تقاضا برای دارائی‌های حفاظتی در بحبوحه نگرانی درباره چشم‌انداز اقتصاد جهان بود. با درنظرگرفتن این حقیقت که دلار اخیراً به‌عنوان دارایی حفاظتی عمل کرده است، کفه ترازو به این سمت سنگینی می‌کند.
    • «کریستین لاگرید» رئیس بانک مرکزی اروپا که در اجلاس سالانه بانک مرکزی اروپا در «سینترا» در پرتغال سخنرانی می‌کرد گفت «انتظارات تورمی در منطقه یورو بسیار بالاتر از قبل هستند» و «احتمال کمی دارد که به‌زودی به شرایط تورم پایین برگردیم» و بانک مرکزی اروپا «تا جایی که لازم باشد برای کاهش تورم به هدف ۲% جلو خواهد رفت». «کریستین لاگرید» تأیید کرد که بانک مرکزی اروپا قصد دارد نرخ بهره کلیدی خودش را در جلسه ۲۱ جولای ۰.۲۵% بالا ببرد تا به این هدف برسد. البته طبق نظر فعالان بازار، این اقدام ملایم احتمالاً هیچ‌گونه اثر جدی نخواهد داشت. جلسه بعدی این بانک فقط در ۸ سپتامبر یعنی پاییز برگزار خواهد شد. پس به احتمال زیاد تورم در این دوره همچنان افزایش خواهد یافت.
      سخنرانی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو که در اجلاس بانک مرکزی اروپا به‌عنوان همکار و مهمان افتخاری شرکت کرده بود، لحن کاملاً متفاوتی در مقایسه با «کریستین لاگرید» داشت. او به حضار اطمینان داد که اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی برای سازگاری با سیاست پولی انقباض فعال قرار دارد که توسط سازمان تحت‌نظر او در حال اجرا است.
      واگرایی بین سیاست پولی دقیق بانک مرکزی اروپا و سیاست متمایل به شاهین‌های فدرال رزرو همیشه در بازار به نفع دلار تعبیر شده است. این بار هم همین اتفاق افتاد و جفت‌ارز EUR/USD به نزول خود ادامه داد.
    • داده‌های اقتصاد کلان آمریکا که در نیمه دوم ۳۰ ژوئن منتشر شدند، کمی به یورو کمک کردند. انگیزه صعود موقت این جفت‌ارز، انتشار داده‌های GDP بود که کمتر از حد انتظار بود و ۱.۶% افت را به‌جای ۱.۵% افت نشان می‌دهد. ضمناً این آمارها کند شدن نرخ رشد اقتصادی از ۵.۵% به ۳.۵% را نشان می‌دادند. اطلاعات «هزینه پایه مصرف شخصی» در آمریکا هم نتوانست انتظارها را برآورده کند. اطلاعات تقاضای حقوق بیکاری در آمریکا هم به شکل قابل‌توجهی بدتر از حد انتظار بود. تعداد درخواست‌های اولیه حقوق بیکاری باید از ۲۳۳ هزار به ۲۱۸ هزار کاهش پیدا می‌کرد البته این عدد در عمل فقط تا ۲۳۱ هزار کاهش پیدا کرد. همین وضعیت درباره درخواست‌های حقوق بیکاری تکراری هم مشاهده می‌شد و تعداد آنها از 1.331K فقط به 1.328K کاهش پیدا کرده بود.
    • البته همه عوامل منفی بالا فقط توانستند موقتا یورو را حمایت کنند. ثابت ماندن سود فصلی روی دلار هم کمک زیادی نکرد و دلار دوباره جمعه تهاجمی شد. انتشار اطلاعات تورم در منطقه یورو که از ۸.۱% به ۸.۶% شتاب پیدا کرده بود، فقط فرار سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن را سریع‌تر کرد. به همین دلیل این جفت‌ارز در کف محلی ۱.۰۳۶۴ تثبیت شد و دوره پنج‌روزه را در ۱٫۰۴۲۵ به پایان رساند.
    • آرای متخصصان در زمان نوشتن این بررسی، یعنی غروب ۱ جولای، به این صورت تقسیم شده است: ۳۵% طرف‌دار گاوها هستند، ۵۰% از خرس‌ها پشتیبانی می‌کنند و ۱۵% هم بی‌طرف هستند. ۷۵% از اسیلاتورهای D1 به رنگ قرمز، ۱۰% از آنها سبز و ۱۵% خاکستری خنثی هستند. ۱۰۰% از اندیکاتورهای روند به رنگ قرمز هستند. نزدیک‌ترین مقاومت در منطقه ۱٫۰۵۰۰-۱٫۰۴۷۰ سپس منطقه ۱٫۰۶۱۵-۱٫۰۶۰۰ قرار دارد، گاوها در صورت موفقیت تلاش خواهند کرد که تا منطقه ۱٫۰۷۷۰-۱٫۰۷۵۰ صعود کنند، هدف بعدی ۱٫۰۸۰۰ است. به جز ۱٫۰۴۰۰، وظیفه شماره ۱ خرس‌ها عبور از منطقه حمایت ۱٫۰۳۶۴-۱٫۰۳۵۰ است که توسط کف‌های ۱۳ می و ۱ جولای تشکیل شده است. اگر آنها موفق شوند طوفانی را برای رسیدن به کف ۲۰۱۷ و نقطه ۱٫۰۳۴۰ برپا خواهند کرد و پایین‌تر از آن فقط حمایت ۲۰ ساله و هدف بزرگ یعنی برابری ۱:۱ باقی می‌ماند.
    • ۴ جولای در هفته آینده، تعطیلات سراسری آمریکا است: آمریکا استقلال خودش را در این روز جشن می‌گیرد. آمارهای فروش خرده‌فروشی در منطقه یورو روز چهارشنبه، ۶ جولای منتشر خواهند شد. انتشار شاخص فعالیت تجاری ISM در بخش خدمات آمریکا و انتشار صورت جلسه ژوئن کمیته بازار باز فدرال (FOMC) در همان روز هم اتفاقات مهمی هستند. صورت جلسات مربوط به جلسه بانک مرکزی اروپا و گزارش ADP درباره سطح اشتغال در بخش‌های خصوصی و غیرکشاورزی آمریکا و تعداد درخواست‌های اولیه برای حقوق بیکاری هم پنجشنبه ۷ جولای منتشر خواهند شد. بخش دیگری از داده‌های بازار کار آمریکا هم جمعه ۸ اکتبر منتشر خواهند شد که شامل اندیکاتورهای مهمی مثل نرخ بیکاری و تعداد مشاغل جدید خلق شده در خارج از بخش کشاورزی (NFP) می‌شود.

    GBP/USD : شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با EUR/USD
    • دینامیک‌های GBP/USD در هفته گذشته شبیه به EUR/USD بود. دلایل بالا و پایین رفتن قیمت‌ها هم مشابه هستند. بنابراین دلیلی ندارد که دوباره آنها را اینجا ذکر کنیم. این جفت‌ارز به مدت یک هفته و نیم در کانال ساید خودش بین ۱٫۲۳۲۵-۱٫۲۱۶۵ نوسان کرد و در ۲۸ ژوئن افت کرد. شکسته شدن حمایت ۱٫۲۱۰۰ فشار خرس‌ها را افزایش داد و یک کف دوهفته‌ای در ۱٫۱۹۷۵ ثبت شد. پس از آن بود که اصلاحی به سمت شمال اتفاق افتاد و این جفت‌ارز کارش را در ۱٫۲۰۹۵ به پایان رساند.
    • علیرغم این حقیقت که یورو و پوند رفتار مشابهی نسبت به دلار داشتند اما همچنان تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد. موقعیت اقتصاد منطقه یورو به دلیل وابستگی شدید به انرژی طبیعی روسیه، منبعی که به دلیل تحریم‌های وضع شده برای روسیه بعد از تهاجم به اوکراین محدود شده است، با پیچیدگی‌هایی مواجه شده است. وضعیت به تدریج در حال بهبود است و می‌دانیم آمریکا در ماه ژوئن برای اولین بار از نظر عرضه گاز به اروپا از روسیه سبقت گرفت. البته همچنان ما با راه‌حل نهایی مشکل انرژی فاصله زیادی داریم.
      وابستگی انگلستان به انرژی روسیه بر خلاف اتحادیه اروپا کاملاً اندک است. البته تقویت پوند با مانعی به نام «بی ثباتی سیاسی» روبرو است. اگرچه نخست وزیر «بوریس جانسون» از رای عدم اعتماد در ماه ژوئن جان به در برد، اما چند قانون گذار از حزب محافظه کار خودش هم علیه او رای دادند. ضمناً حزب محافظه کار پس از انتخابات فرعی دو کرسی خودش را در پارلمان انگلستان از دست داده است. مشکلات مربوط به برگزیت هم باعث افزایش عصبیت در این کشور شده اند. پوند بریتانیا بعد از این که MP لایحه‌ای را تصویب کرد که به وزرا اجازه می‌داد تا بخشی از پروتکل ایرلند شمالی را لغو کنند، بیشتر تحت فشار قرار گرفت.
      برخی متخصصان عقیده دارند تورم در انگلستان همچنان رشد خواهد کرد و شاید در نوامبر از ۱۱% فراتر رود.
    • در حال حاضر ۶۰% از متخصصان عقیده دارند جفت‌ارز GBP/USD تلاش خواهد کرد تا حمایت ۱٫۱۹۷۵ و کمی بعدتر ۱٫۱۹۳۲ را تست کند، برعکس، ۴۰% منتظر شکستن مقاومت ۱٫۲۱۰۰ و حرکت به سمت شمال هستند. از بین اندیکاتورهای روند در D1، توازن قدرت، ۱۰۰% به ۰% به نفع قرمزها است. برتری خرس‌ها در اسیلاتورها قطعیت کمتری دارد: ۷۵% از اسیلاتورها سقوط را نشان می‌دهند و ۲۵% به شرق چشم دوخته‌اند. حمایتی قوی در ۱٫۲۰۰۰ وجود دارد و پس از آن به کف ۱ جولای در ۱٫۱۹۷۵ و کف ۱۴ ژوئن در ۱٫۱۹۳۲ می‌رسیم. هدف میان‌مدت خرس‌ها این است که به کف مارس ۲۰۲۰ یعنی ۱٫۱۴۰۹ برسند. اگر این جفت‌ارز رشد کند با مقاومت در مناطق و نقاط زیر مواجه خواهد شد: ۱٫۲۱۰۰، ۱٫۲۱۷۵-۱٫۲۱۶۰، ۱٫۲۲۳۵-۱٫۲۲۰۰، ۱٫۲۳۲۵-۱٫۲۳۰۰، ۱٫۲۴۳۰-۱٫۲۴۰۰، ۱٫۲۴۶۰، سپس در مراحل بعد اهدافی مثل ۱٫۲۵۰۰ و ۱٫۲۶۰۰ را می‌بینیم.
    • از بین رویدادهای اقتصاد کلان انگلستان توصیه می‌کنیم که به سه‌شنبه ۵ جولای توجه کنید که رئیس بانک انگلستان «اندرو بیلی» قرار است سخنرانی کند. شاخص PMI ترکیبی و شاخص فعالیت تجاری در بخش خدمات انگلستان در همان روز منتشر خواهند شد و شاخص فعالیت تجاری بخش ساختمان این کشور هم روز بعد منتشر خواهد شد.

    USD/JPY: فقط فرصتی برای استراحت یا تغییر روند؟
    • جفت‌ارز USD/JPY در هفته گذشته دوباره سقف ۲۴ساله جدیدی را ثبت کرد و چهارشنبه ۲۹ ژوئن به ارتفاع ۱۳۶٫۹۹ رسید. البته تفاوت با سقف قبلی ۲۲ ژوئن کمتر از ۳۰ نقطه بود و چارت دوهفته‌ای بیشتر شبیه به یک کانال ساید است تا یک روند صعودی. شاید قدرت گاوها تمام شده است و دستکم آنها به یک استراحت نیاز دارند.
      در نهایت آیا ممکن است رؤیای قدیمی واردکنندگان و زنان خانه‌دار ژاپنی محقق شود و ین دوباره تهاجمی شود و باز هم وضعیت ارز پناهگاه امن محبوب را کسب کند؟ احتمالش هست. اما دستیابی به آن تضمین شده نیست. تفاوت بین سیاست پولی بسیار کبوتری بانک ژاپن و سیاست پولی شاهینی بانک مرکزی آمریکا، بسیار زیاد است.
    • اکثر تحلیل‌گران (۵۰%) هنوز انتظار دارند که این جفت‌ارز حداقل تا منطقه ۱۳۱٫۰۰-۱۲۹٫۵۰ به پایین حرکت کند. ۳۰% از متخصصان به این رای می‌دهند که این جفت‌ارز دوباره تلاش خواهد کرد به سقف جدیدی برسد و از ۱۳۷٫۰۰ فراتر رود و ۲۰% عقیده دارند این جفت‌ارز یک کانال ساید وسیع‌تر ۱۳۷٫۰۰-۱۳۴٫۵۰ را برای حرکت انتخاب خواهد کرد. تصویر اندیکاتورها در D1 کاملاً با نظر متخصصان تفاوت دارد. ۶۵% از اسیلاتورها به رنگ سبز هستند (که ۱۰% از آنها در منطقه بیش‌خرید هستند)، ۶۵% باقیمانده هم به سمت شمال هستند و فقط ۳۵% به سمت جنوب هستند. نزدیک‌ترین حمایت در ۱۳۴٫۷۵-۱۳۴٫۵۰ قرار گرفته است و پس از آن به مناطق و نقاط زیر می‌رسیم: ۱۳۴٫۰۰، ۱۳۳٫۵۰، ۱۳۳٫۰۰، ۱۳۲٫۳۰، ۱۳۱٫۵۰، ۱۳۰٫۳۰-۱۲۹٫۷۰، ۱۲۸٫۶۰ و ۱۲۸٫۰۰. به‌غیراز غلبه بر مقاومت فوری در محدوده ۱۳۶٫۳۵-۱۳۶٫۰۰ و دستیابی به ارتفاع ۱۳۷٫۰۰ نمی‌توانیم اهداف دیگری را برای گاوها تصور کنیم. اغلب در پیش‌بینی‌ها با اعداد رندی مثل ۱۳۷٫۰۰، ۱۴۰٫۰۰ و ۱۵۰٫۰۰ مواجه می‌شویم. اگر نرخ رشد این جفت‌ارز مثل ۳ ماه گذشته باقی بماند در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر به منطقه ۱۵۰٫۰۰ خواهد رسید.
    • هیچ اتفاق مهمی در هفته آینده در ژاپن نمی‌افتد نه انتشار آمارهای اقتصاد کلان و نه حتی اتفاقات سیاسی.

    ارزهای دیجیتال: آیا بیت‌کوین تا ۱۱۰۰ دلار افت خواهد کرد؟ ما به تصمیمات فدرال رزرو چشم می‌دوزیم.
    • نبرد بر سر ۲۰۰۰۰ دلار در نیمه دوم ژوئن هم ادامه داشت. جفت‌ارز BTC/USD تا ۱۷۹۴۰ دلار افت کرد و بعد تا ۲۱۹۴۰ صعود کرد. باید اشاره کنیم که ۲۰۰۰۰ دلار از نظر تاریخی، مهم‌ترین سطح برای بیت‌کوین است. کافی است به این نکته توجه کنیم که در ریزش فاجعه‌بار دسامبر ۲۰۱۷، بیت کوین به این محدوده شاخص و به ارتفاع ۱۹۲۷۰ دلار رسید و سپس ۸۴% افت کرد. متخصصان زیادی انتظار دارند که حالا هم اتفاق مشابهی بیفتد و افت بیشتر ۵۰ تا ۸۰ درصدی را برای جفت‌ارز BTC/USD پیش‌بینی می‌کنند. «رابرت کیوساکی» نویسنده کتاب پرفروش «پدر فقیر، پدر ثروتمند» ریزش حتی شدیدتر بیت کوین یعنی ۹۵% ریزش و رسیدن به قیمت ۱۱۰۰ دلار را پیش‌بینی می‌کند.
      در حال حاضر (شب جمعه، ۱ جولای) بیت کوین در منطقه ۱۹۴۴۰ دلار معامله می‌شود. کل ارزش بازار ارز دیجیتال اکنون ۰٫۸۷۶ تریلیون دلار است (هفته قبل ۰٫۹۶۰ تریلیون دلار بود). شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال هم مثل هفته قبل در منطقه ترس شدید و ۱۱ نقطه از ۱۰۰ نقطه ممکن قرار دارد.
    • اگر نگاهی به چارت‌ها بیندازید متوجه می‌شوید که خرس‌ها در هفته گذشته برتری واضحی کسب کرده‌اند. اگر بخواهیم منصف باشیم باید بگوییم واقعا نمی‌توانیم خود بیت کوین را برای این ریزش سرزنش کنیم. کل موضوع به تقویت دلار برمی گردد که به دلیل افزایش نرخ بهره و سیاست انقباض پولی بانک مرکزی آمریکا در حال رشد است. سرمایه‌گذاران در چنین وضعیتی ترجیح می‌دهند تا با خرید دلار از دارایی‌های ریسکی خلاص شوند. بازارهای سهام جهانی هم تحت فشار فروشندگان هستند و شاخص‌های MSCI World و MSCI EM که به ترتیب وضعیت را در بازارهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می‌دهند، اکنون در حال نزول هستند. فشار اصلی در بازارهای توسعه یافته بر روی اروپا است اما فشار روی آمریکا هم کمتر نیست: شاخص‌های S&P500، داوجونز و نزدک ترکیبی که بیت کوین رابطه مستقیمی با آنها دارد هم در حال حرکت به جنوب هستند.
    • شرکت‌های ماینینگ که نیاز به نقدینگی دارند هم فشار نزولی بیشتری روی قیمت‌های بیت کوین وارد می‌کنند. «نیکولاس پانگیرتزوگلو» استراتژیست بانک «جی پی مورگان» عقیده دارد این وضعیت در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ هم ادامه خواهد داشت. طبق محاسبات این متخصص،شرکت‌های ماینینگ عمومی حدود ۲۰% از هش‌ریت را تشکیل می‌دهند. بسیاری از آنها بیت کوین‌های خودشان را برای پوشش هزینه‌های عملیاتی و وام‌های خدماتی فروخته اند. ماینرهای خصوصی هم به دلیل دسترسی محدودتر به سرمایه همین اقدامات را انجام می‌دهند . او می‌گوید «اگر سودآوری تولید بیت کوین افزایش پیدا نکند خالی کردن بیت کوین در سه ماهه سوم هم ادامه خواهد داشت. این وضعیت در ماه‌های می و ژوئن هم کاملاً مشهود بود. این خطر وجود دارد که این فرایند همچنان ادامه پیدا کند.»
      طبق نظر بلومبرگ، هزینه ماینینگ ۱ بیت کوین از ۱۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار در سال جاری به دلیل معرفی تجهیزاتی با صرفه جویی انرژی بیشتر به حدود ۱۵۰۰۰ دلار در ماه ژوئن افت کرده است. با این حال هنوز روشن نیست که آیا این مقدار برای فعالیت پایدار ماینرها کافی است یا خیر.
    • «مایک نووگراتز» رئیس و موسس بانک کریپتوی «گلکسی دیجیتال» در مصاحبه‌ای با «نیویورک مگزین» می‌گوید: «رکود در بازار ارز دیجیتال حداقل ۱۸ ماه دیگر ادامه خواهد داشت و این صنعت اولین نشانه‌های بازیابی را بعد از انبساط و سهل گیری در سیاست پولی فدرال رزرو شاهد خواهد بود. امیدوارم بدترین حالت‌ها را پیش‌بینی کرده باشیم. اگر می‌دانستم تورم در دو فصل بعدی چقدر خواهد بود می‌توانستم مطمئن تر صحبت کنم. [...] فکر می‌کنم فدرال رزرو باید افزایش نرخ را در پاییز به پایان برساند و به نظر من این کار باعث خواهد شد تا مردم آرام بگیرند و دوباره دارایی‌های سرمایه‌ای بخرند».
      «نووگراتز» عقیده دارد این بحران، نوع نگاه مردم به دارایی‌های پرریسکی مثل ارز دیجیتال را تغییر داده است. او می‌گوید چند ماه گذشته، وابستگی این صنعت به اهرم را نشان داده است و عده زیادی دانشی درباره این اهرم ندارند. اکنون ورشکستگی بازیگران ضعیف و فروش دارایی‌هایی که ریزش کرده‌اند زمان خواهد برد. طبق نظر او، وضعیت فعلی شبیه به بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ است که با موجی از ادغام‌ها در صنایع سرمایه گذاری و بانکداری همراه بود.
    • «بنجامین کوون» تحلیل‌گر ارز دیجیتال شک دارد که پیش‌بینی‌های نرخ بالای بیت کوین برای ۲۰۲۳ به واقعیت تبدیل شوند. به خصوص او درباره پیش‌بینی سرمایه گذار خطرپذیر «تیم دریپر» صحبت می‌کند که به عقیده او قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ بالای ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهد بود و به ۲۵۰ هزار دلار می‌رسد. «کوون» نوشته است «قبلا عقیده داشتم بیت کوین در سال ۲۰۲۳ بالای صد هزار دلار خواهد رسید اما حالا درباره این موضوع تردید دارم. به خصوص بعد از آنکه سیاست فدرال رزرو در شش ماه گذشته تغییر زیادی کرد نظرم عضو شده است. حالا به چیزهای دیگری مثل آمارهای سانه‌های اجتماعی نگاه می‌کنم و می‌بینم تعداد افراد علاقه‌مند به ارز دیجیتال در حال نزول است. اگر خرید بنزین برای مردم دشوار باشد، پس خرید بیت کوین برای آنها بسیار دشوارتر است.»
      «کوون» پیش‌بینی می‌کند که در دو سال آینده به‌جای یک رالی بزرگ یک بازار غیرجذاب بیت کوین را خواهیم داشت: «فکر می‌کنم امسال بازار خرسی به پایان برسد و بعد مرحله انباشت شروع خواهد شد مثل سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹. بعد آماده سازی‌های آرامی برای هاوینگ بعدی بیت کوین انجام خواهد شد و فد ممکن است نرخ بهره را به دلیل پیروزی بر تورم در این دوره پایین بیاورد.»
    • روشن است که بسیاری از پیش‌بینی‌ها به مدل ها، اندیکاتور و سایر ابزارهای تحلیلی وابسته هستند. مثلا هفته قبل نوشتیم که «آنتونی ساسانو» خالق «The Daily Gwei» و هم‌موسس اتریوم، «ویتالیک بوترین» از مدل ذخیره به جریان (S2F) که تحلیل‌گر محبوبی با نام مستعار PlanB برای پیش‌بینی هایش از آن استفاده می‌کند، انتقاد کردند. PlanB بعد از این انتقاد نمودارهای نه فقط یک مدل پیش‌بینی بلکه پنج مدل پیش‌بینی متفاوت را منتشر کرد. درو اقع S2F دیدگاه بیش از حد خوشبینانه‌ای را نشان می‌داد. دقیق ترین تصویر به تخمین‌هایی تعلق داشت که بر اساس پیچیدگی و هزینه‌های ماینینگ بیت کوین ساخته شده بودند.
    • تحلیل‌گر دیگری به نام «Dave the Wave» از مدل منحنی رشد لگاریتمی (LGC) استفاده می‌کند و عقیده دارد بیت کوین می‌تواند ظرف ۴ سال تا ۱۱۰۰% رشد کند و به ۲۶۰۰۰۰ دلار برسد. «Dave the Wave» پیش‌بینی می‌کند که در کوتاه مدت بیت کوین احتمالاً تا ۲۵۰۰۰ دلار رشد خواهد کرد.
    • پلتفرم تحلیلی ارز دیجیتال با نام «CryptoQuant» اعلام کرده است که اکثر اندیکاتورهای چرخه‌ای (Bitcoin Puell Multiple، MVRV، SOPR و MPI BTC Miner Position Index) نشان می‌دهند که بیت کوین به کف خودش نزدیک است. مقدار این اندیکاتورها بر اساس یک الگوی تاریخی تعیین می‌شود که چندین بار قبل از روند صعودی مشاهده شده است. ضمناً این اندیکاتورها نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین در حال حاضر کمتر از ارزش واقعی آن است و یک رالی صعودی نزدیک را نشان می‌دهند. میزان قابل توجه زیان‌های محقق نشده هم این پیش‌بینی را تأیید می‌کنند.
    • «آنتونی اسکاراموچی» موسس صندوق سرمایه گذاری «SkyBridge Capital» می‌گوید«بیت کوین از نظر تکنیکالی در منطقه بیش فروش قرار دارد». او با تحلیل قیمت فعلی BTC در زمینه رشد نمایی فعالیت والت‌ها و افزایش تعداد موردهای کاربری، این نکته را مطرح می‌کند. همزمان این مدیر «هج فوند» به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که بیت کوین را با به صورت گذشته نگر بررسی کنند. در این روش مشخص می‌شود که این دارایی در حال حاضر «به دلیل اهرم بیش از حدی که استفاده از آن می‌تواند ارزشمند باشد، بسیار ارزان است.»
    • در پایان بررسی قبلی درباره «مدل پیش‌بینی» دیگری صحبت کردیم که «ناییب بوکله» رئیس جمهور السالوادور مطرح کرده بود، او گفته بود: «توصیه می‌کنم دیگر به چارت‌ها نگاه نکنید و از زندگی تان لذت ببرید. اگر به BTC علاقه‌مند هستید، سرمایه گذاری شما امن است، ارزش آن بعد از پایان بازار خرسی خیلی رشد خواهد کرد. مسئله اصلی صبر است.»
      حالا «ییفان هه» مدیر عامل شرکت بلاکچین چینی «Red Date Technology» به این توصیه پاسخ داده است. او ارز دیجیتال را با هرم‌های مالی مقایسه کرده است و گفته است مقامات السالوادور و «جمهوری آفریقای مرکزی» (CAR) که تصمیم گرفتند بیت کوین را قانونی کنند، نیاز شدیدی به آموزش پایه امور مالی دارند. «هه» می‌گوید رهبران این کشورها کل کشور را در معرض ریسک قرار داده اند مگر این که قصد اصلی آنها فریب شهروندان خودشان بوده باشد. هنوز نمی‌دانیم که این سخنان به «ناییب بوکله» برخورده است یا خیر. اخبار مربوط به این موضوع را حتما دنبال خواهیم کرد.
    گروه تحلیلی NordFX

    https://nordfx.com/

    هشدار: این مطلب اصلا توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیست که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند. هدف از انتشار این مطلب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.
پردازش ...
X