اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۲۵ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۲

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۲۵ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۲

    EUR/USD: واژه‌ها، روندها را هدایت می‌کنند
    • اظهارات مسئولان مهم بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو، عوامل اصلی هدایت‌کنندة روند هفته گذشته بودند. البته شروع این دوره پنج‌روزه، نسبتاً آرام بود: تعطیلات عید پاک تأثیر خودش را گذاشته بود. اروپا بر خلاف آمریکا نه‌تنها جمعه ۱۵ آوریل بلکه دوشنبه ۱۸ آوریل هم تعطیل بود. دوشنبه، دلار به دلیل نظرات نمایندگان رگولاتور آمریکایی، کمی حمایت شد. «رافائل بوستیک» ، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا، گفت که ممکن است نرخ بهره پایه در پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۷۵% باشد و «چارلز اوانز» رئیس فدرال رزرو شیکاگو عقیده داشت که نرخ بهره به ۲٫۵۰-۲.۲۵% خواهد رسید. «جیمز بولارد»، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، هم افزایش احتمالی فوری این نرخ کلیدی به میزان ۰.۷۵% در جلسه ماه می FOMC (کمیته بازار باز فدرال) را اعلام کرد.
    • سه‌شنبه، اوضاع به‌شدت تغییر کرد: حرکت جفت‌ارز EUR/USD معکوس شد و ۱۷۵ نقطه افت کرد و در پنجشنبه ۲۱ آوریل به ارتفاع ۱٫۰۹۳۵ رسید. این بار نه دلار بلکه یورو بود که توسط اظهارات متمایل به شاهین‌ها از سوی «شورای حکمرانی بانک مرکزی اروپا» حمایت می‌شد. به همین دلیل، «مارتینز کازاکس»، رئیس بانک مرکزی لاتویا، چهارشنبه گفت که افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا احتمالاً خیلی زود در جولای اتفاق خواهد افتاد. همکارش «پیر وونش»، رئیس «بانک ملی بلژیک»، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ در فردای آن روز، گفت که نرخ‌های بهره امسال می‌توانند مثبت شوند. «لوئیس دی گیندوس»، نایب‌رئیس بانک مرکزی اروپا، این احتمال را تأیید کرد، او اعلام کرد که شاید برنامه محرک مالی (QE) در ماه جولای به اتمام برسد و پس از آن، راه برای افزایش نرخ بهره باز خواهد شد.
      عامل دیگر حرکت این جفت‌ارز هم افزایش احساس ریسک و نزول بازده اوراق خزانه آمریکا بود. این عامل باعث شد تا شاخص دلار DXYبعد از برخورد با مقداری بالای دوساله خودش در روز سه‌شنبه ۱% افت کند.
    • عصر پنجشنبه، شرایط برای سومین بار تغییر کرد. دلار با کمک افزایش بازده اوراق خزانه ۱۰ساله آمریکا که تا ۲.۹۷۴% ، بالاترین سطح از دسامبر ۲۰۱۸، بالا رفته بود، حرکتی تهاجمی را در پیش گرفت. این اتفاق به لطف «جروم پاول» افتاد. رئیس فدرال رزرو که در جلسه‌ای در چارچوب اجلاس بهاره «صندوق بین‌المللی پول» سخنرانی می‌کرد، احتمال بالای افزایش نرخ بهره به میزان ۰.۵% در جلسه بعدی FOMCدر تاریخ ۳ تا ۴ می را تأیید کرد. «پاول» گفت درحالی‌که بازار کار آمریکا در حال حاضر «بیش از حد داغ است» ، این افزایش مدنظر قرار خواهد گرفت. او این احتمال که نرخ بهره می‌تواند در ماه ژوئن ۰.۵% دیگر افزایش پیدا کند را نیز رد نکرد. «کریستین لاگرید» ، رئیس بانک مرکزی اروپا، در سخنرانی‌اش در همان رویداد صندوق بین‌المللی پول، از اظهارنظر درباره احتمال افزایش نرخ یورو در جولای خودداری کرد. او به شکلی مبهم گفت «این بستگی به عملکرد اقتصادی خواهد داشت»، پس از آن بود که جفت‌ارز EUR/USD سقوط کرد.
    • رئیس ECBدر ۲۲ آوریل، آخرین روز جلسه کاری، تصمیم گرفت تا موضعش را کمی سختگیرانه‌تر کند. او این بار انکار نکرد که در حال حاضر ممکن است برنامه خرید بانک مرکزی اروپا در آغاز سه‌ماهه سوم به پایان برسد و اضافه کرد که نرخ‌های بهره می‌توانند خیلی زود در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کنند. در مقایسه با پنجشنبه، گفته‌های او بیشتر به شاهین‌ها متمایل بود اما کمکی به ارز یورو نکرد. این جفت‌ارز به مقدار پایین خودش در ۱٫۰۷۷۰ رسید و پس از آن اصلاح کوچکی به سمت شمال اتفاق افتاد و این جفت‌ارز کارش را در ۱٫۰۸۰۰ به پایان رساند.
      نتایج مناظره تلویزیونی بین «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «مارین لوپن» رهبر اپوزیسیون کمی از یورو حمایت کرد. نتایج نظرسنجی نشان داد که ۵۶% از پاسخ‌دهندگان عقیده داشتند که رئیس‌جمهور فعلی در مناظره متقاعدکننده‌تر از رقیبش ظاهر شده است.
      دور دوم انتخابات فرانسه، یکشنبه ۲۴ آوریل برگزار خواهد شد. امانوئل ماکرون در دور اول با ۲۷.۸۴% آرا پیروز شد. «مارین لوپن»، رئیس حزب راست افراطی «رالی ملی» ، ۲۳.۱۵% از آرا به خود اختصاص داد. البته می‌دانید که او به منتقدان اتحادیه اروپا تعلق دارد و از سال ۲۰۱۷ تقریباً خواستار خروج فرانسه از منطقه یورو شده است. طبق نظر تعدادی از تحلیل‌گران، اگر او به قدرت برسد، جفت‌ارز EUR/USDممکن است تا سطح ۱٫۰۵۰۰ یا حتی پایین‌تر افت کند.
    • در زمان نوشتن این بررسی هنوز نتایج انتخابات فرانسه مشخص نشده است پس اکثر تحلیل‌گران (۵۰%) اصلاً حرکت آینده این جفت‌ارز را پیش‌بینی نمی‌کنند، ۳۵% عقیده دارند که دلار همچنان به تقویت خودش ادامه می‌دهد. فقط ۱۵% از تحلیل‌گران نظری عکس آن دارند. همه اندیکاتورهای روند و اسیلاتورها در D1به رنگ قرمز هستند، اگرچه ۱۵% از اسیلاتورها این سیگنال را می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌فروش قرار دارد. نزدیک‌ترین حمایت در سطح ۱٫۰۷۷۰ قرار گرفته است. هدف خرسی بعدی EUR/USD ، مقدار پایین ۱۴ آوریل در ۱٫۰۷۵۷ خواهد بود. اگر آنها بتوانند این حمایت را بشکنند، هدف بعدی آنها مقدار پایین ۲۰۲۰ در ۱٫۰۶۳۵ و مقدار پایین سال ۲۰۱۶ در ۱٫۰۹۳۵ و ۱٫۱۰۰۰ خواهد بود.
    • از نظر انتشار داده‌های اقتصاد کلان، حجم سفارش‌های کالاهای سرمایه و کالاهای بادوام در آمریکا در سه‌شنبه ۲۶ آوریل منتشر خواهد شد. داده‌های تولید ناخالص ملی و وضعیت بازارهای مصرفی آلمان و منطقه یورو هم در پنجشنبه ۲۸ آوریل و جمعه ۲۹ آوریل منتشر خواهند شد. ضمناً داده‌های سالانه مقدماتی GDP آمریکا هم پنجشنبه منتشر خواهد شد.





    GBP/USD : نبرد برای ۱٫۳۰۰۰ به شکست انجامید. آیا ضدحمله‌ای وجود خواهد داشت؟
    • ما در بررسی قبلی فرض کردیم که نبرد گاوها و خرس‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند و خط مقدم نبرد از منطقه ۱٫۳۰۰۰ عبور خواهد کرد. به یاد دارید که ۱٫۳۰۰۰ سطح حمایت/مقاومت کلیدی بود زیرا نه‌تنها مقدار پایین ۱۵ مارس بلکه مقدار پایین ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را نیز تشکیل می‌داد.
      اکنون باید بگوییم که گاوها این نبرد را باختند. آنها که جفت‌ارز GBP/USD را تا ارتفاع ۱٫۳۰۹۰ بالا برده بودند، در نهایت تضعیف شدند و این جفت‌ارز سقوط کرد. کف محلی در روز جمعه در ۱٫۲۸۲۲ تثبیت شد و قوس نهایی کمی بالاتر در منطقه ۱٫۲۸۳۰ بسته شد.
    • دلایل سقوط پوند به هر دو سمت اقیانوس اطلس مربوط می‌شد. از یک سو، موضع متمایل به شاهین‌ها از سوی فدرال رزرو آمریکا و رشد بازده اوراق خزانه آمریکا را داشتیم. از سوی دیگر اظهارات محتاطانه بانک مرکزی انگلستان (BoE) و آمارهای اقتصاد کلان ضعیف انگلستان را شاهد بودیم.
      «
      اندرو بیلی»، رئیس رگولاتور بریتانیایی در اظهار نظری درباره وضعیت اقتصاد در روز پنجشنبه گفت که شوک تورمی در انگلستان بیش از آنکه شبیه به منطقه یورو باشد به آمریکا شباهت دارد. «ما نباید با انتظارات تورمی سرسری برخورد کنیم» ، او تکرار کرد که «خط بسیار ظریفی بین نبرد با تورم و تأثیر یک شوک بر درآمدهای واقعی وجود دارد
      روز بعد از سخنرانی رئیس بانک انگلستان، دفتر آمارهای ملی انگلستان، ضربه دیگری به پوند زد. این دفتر گزارش داد که فروش‌های خرده‌فروشی در ماه مارس، ۱.۴% افت کرده‌اند. این افت پس از نزول ۰.۵% در ماه فوریه به دست آمده بود و خیلی بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود، درحالی‌که پیش‌بینی‌ها حاکی از سقوط فقط ۰.۳% بودند.
    • به احتمال زیاد این شکست عظیم، سرمایه‌گذاران را وارد یک شوک خواهد کرد و مدتی زمان خواهد برد تا تمایل برای خرید ارز بریتانیا به حالت قبلی برگردد. خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا موفقیت خودشان را تثبیت کنند و جفت‌ارز GBP/USD را باز هم به پایین‌تر هل دهند. ۶۵% از تحلیل‌گران به این حرکت رأی می‌دهند و ۳۵% باقیمانده انتظار دارند که این جفت‌ارز به سمت شمال اصلاح کند.
      اندیکاتورهای قرمز در D1 برتری مطلقی دارند: ۱۰۰% از هم اندیکاتورهای روند و هم اسیلاتورها به رنگ قرمز هستند. البته باید اشاره کنیم که یک‌سوم از اسیلاتورها در منطقه بیش‌فروش هستند. هدف فوری خرس‌ها غلبه بر حمایت ۱٫۲۸۰۰، رسیدن به نقطه پایین اکتبر ۲۰۲۰ یعنی ۱٫۲۷۶۰ و باز کردن راه برای مقدار پایین سپتامبر ۲۰۲۰ در منطقه ۱٫۲۷۰۰-۱٫۲۶۸۵ است. هدف‌های دورتر برای نزول این جفت‌ارز در سطوح ۱٫۲۴۰۰، ۱٫۲۲۵۰، ۱٫۲۰۸۵ و ۱٫۲۰۰۰ قرار گرفته‌اند. گاوها تلاش خواهند کرد تا دوباره ابتکار عمل را به دست بگیرند و برای ۱٫۳۰۰۰ مبارزه کنند. البته آنها در این راه باید بر مقاومت‌های ۱٫۲۸۶۰ و ۱٫۲۹۱۵ غلبه کنند. در صورت حمله موفق به ۱٫۳۰۰۰، سطوح مقاومت ۱٫۳۱۰۰، ۱٫۳۱۵۰ و منطقه ۱٫۳۲۱۵-۱٫۳۱۹۰ در پیش رو خواهند بود.
    • هیچ انتشار داده مهمی درباره اقتصاد انگلستان در هفته آینده وجود نخواهد داشت. تنها چیزی که می‌توان به آن اشاره کرد انتشار اطلاعات بازار مسکن این کشور در جمعه، ۲۹ آوریل، است.





    USD/JPY : آیا بانک مرکزی ژاپن روی موضعش خواهد ایستاد؟
    • ین ژاپن، رکوردهای منفی را یکی پس از دیگری می‌شکند و این پیش‌بینی که هفته گذشته هم همراه با یک رکورد منفی دیگر باشد،در نهایت به واقعیت پیوست. جفت‌ارز USD/JPY در چهارشنبه ۲۰ آوریل، مقدار بالای دیگری را در قیمت ۱۲۹٫۳۹ ثبت کرد. آخرین باری که این جفت‌ارز به این مقدار بالا رسیده بود، ماه می ۲۰۰۲ یعنی ۲۰ سال قبل بود.
    • دلایل سقوط ین هم مشابه همان سال هستند: واگرایی نسبت به سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا. علی‌رغم این حقیقت که اکثر ژاپنی‌ها با ین ضعیف مخالف هستند اما بانک مرکزی ژاپن از افزایش نرخ بهره کلیدی حتی تا حد صفر خودداری می‌کند و نمی‌خواهد بسته محرک پولی را قطع کند. این رگولاتور عقیده دارد که حفظ فعالیت اقتصادی بسیار مهم‌تر از مبارزه با تورم است.
    • جلسه عادی «بانک مرکزی ژاپن» ، پنجشنبه هفته آینده، ۲۸ آوریل، برگزار خواهد شد. استراتژیست‌های «UOB Group» (یونایتد آورسیز بانک) عقیده دارند که این رگولاتور دوباره پارامترهای سیاست پولی را تغییر نخواهد داد. اقتصاددانان این بانک نوشته‌اند «ما مطمئن هستیم که بانک مرکزی ژاپن، سیاست پولی فعلی نرم خودش را در کل سال ۲۰۲۲ تغییر نخواهد داد و حداقل تا سال مالی ۲۰۲۳ یک بسته محرک چشمگیر را حفظ خواهد کرد»
    • ین از طرف گزارش‌هایی که نشان می‌دادند «شونیچی سوزوکی» وزیر خزانه‌داری درباره ایده مداخله تبادل خارجی هماهنگ با همتایش «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفتگو کرده است، کمی حمایت شد. به نظر می‌رسد که «مقام آمریکایی طوری رفتار کرده است که انگار این ایده را با نگاه مثبتی مدنظر قرار خواهد داد». البته منبعی از وزارت امور مالی ژاپن، امیدها برای تلاش مشترک بین دو کشور را سرکوب کرد و از توضیح درباره جزئیات مکالمه بین «سوزوکی» و «یلن» خودداری کرد.
    • جفت‌ارز USD/JPY که به مقدار بالای چندساله خودش رسیده بود در نیمه دوم دوره پنج‌روزه کمی به عقب برگشت و کار خودش را در سطح ۱۲۸٫۵۳ پایان داد. ۴۰ درصد از متخصصان به گاوها رأی می‌دهند تا مثل یک طوفان بتوانند ارتفاع‌های جدید بالایی را فتح کنند، ۳۰ درصد موضعی مخالف دارند و ۳۰ درصد هم بی‌طرف هستند. ۱۰۰% از اندیکاتورهای روند در D1به سمت شمال هستند، ۹۰% از اسیلاتورها هم چنین وضعیتی دارند (یک‌سوم آنها در منطقه بیش‌خرید هستند) ، و ۱۰ درصد باقیمانده به سمت جنوب هستند. نزدیک‌ترین حمایت‌ها در منطقه ۱۲۸٫۰۰-۱۲۷٫۸۰ و پس از آن ۱۲۷٫۴۵، منطقه ۱۲۶٫۷۵-۱۲۶٫۳۰، و سطوح ۱۲۶٫۰۰ و ۱۲۵٫۰۰ قرار دارند. مقاومت‌ها در سطوح ۱۲۸٫۷۰، ۱۲۹٫۱۰ و ۱۲۹٫۳۹ قرار گرفته‌اند. تلاش برای تعیین اهداف بعدی گاوها احتمالاً فقط از عهده پیشگوها برخواهد آمد. تنها چیزی که می‌توانیم فرض کنیم آن است که آنها مقدار بالای ۱ ژانویه ۲۰۲۲ یعنی ۱۳۵٫۱۹ را به‌عنوان یک هدف دور در نظر گرفته‌اند. با درنظرگرفتن این حقیقت که این جفت‌ارز در ۷ هفته گذشته ۱۴۰۰ نقطه افزایش داشته است، این جفت‌ارز اگر همین ریتم حرکتی را حفظ کند می‌تواند ظرف یک ماه و نیم به این ارتفاع برسد.
    • به‌غیراز جلسه بانک مرکزی ژاپن و گزارش سیاست پولی آن، هیچ اطلاعات مهم دیگری درباره وضعیت اقتصاد ژاپن وجود ندارد که در هفته آینده منتشر شود.





    ارزهای دیجیتال: BTC از ۳۰۰۰۰ دلار به ۲۰۰۰۰۰ دلار
    • بیت‌کوین در طول سال ۲۰۲۲ در راستای نقطه پیوُت در اطراف ۴۰۰۰۰ دلار حرکت کرده است و تلاش کرده است تا یا به ۵۰ هزار دلار برسد یا تا ۳۰۰۰۰ دلار افت کند. البته دلیل این نوسان‌ها، فدرال رزرو است. سرمایه‌گذاران نمی‌توانند تصمیم نهایی خودشان را بگیرند که در مواجهه با سختگیرانه شدن سیاست پولی و افزایش نرخ‌های بهره دلار چگونه رفتار کنند. به همین دلیل اشتهای آنها برای ریسک ابتدا افت می‌کند و بعد دوباره بالا می‌رود. قبل از هر چیز این گفته درباره بازار سهام هم صدق می‌کند و طلای دیجیتال هم همراه با بازار سهام نوسان می‌کند.
      ما مکرراً همبستگی جفت‌ارز BTC/USD با سهام شرکت‌های تکنولوژی را بررسی کرده‌ایم. «آرکِین ریسرچ» عقیده دارد که همبستگی بین بیت‌کوین و شاخص ترکیبی نزدک به بالاترین مقدار خودش از جولای ۲۰۲۰ تابه‌حال رسیده است. همین اندیکاتور بین بیت‌کوین و طلا تا مقدار پایین تاریخی خودش افت کرده است. این طلای فیزیکی است که اخیراً به‌عنوان یک هِج علیه تورم عمل کرده است و قیمت آن در ۸ مارس به سقف مقدار تاریخی خودش یعنی ۲۰۷۰ دلار در اونس رسید (حداکثر قیمت ۲۰۷۵ دلار در ۲ آگوست ۲۰۲۰ ثبت شده بود).
    • Bitcoin-ETP (محصول معامله شده در صرافی) به ما جریان خروجی پول را نشان می‌دهد. اگر ریتم فعلی حفظ شود، رکورد منفی تاریخی جولای ۲۰۲۱، یعنی زمانی که سرمایه‌گذاران ۱۳۸۴۹ بیت کوین را برداشت کردند، در پایان ماه جاری دوباره زده خواهد شد. تعداد آدرس‌های فعال روی شبکه بیت کوین هم به ۱۵٫۶ میلیون آدرس افت کرده است که ۳۰ % کمتر از سقف ژانویه ۲۰۲۱ است. داده‌های «گلسنود» نشان می‌دهند که در حال حاضر بسیاری از هولدرهای کوتاه‌مدت (کمتر از ۱۵۵ روز) و سفته‌بازها دارائی‌های BTC خودشان را فروخته‌اند.
      بازار در حال حاضر توسط هولدرهای بلندمدت (LTH) حمایت می‌شود. همان‌طور که قبلاً هم نوشته بودیم، اخیراً گرایشی به سمت انباشت طلای دیجیتال در بین این هولدرها به وجود آمده است. حجم انباشت دوباره چندین برابر جریان خروجی شده است. «گلسنود» عقیده دارد که نرخ جریان خروجی سکه‌ها از پلتفرم‌های متمرکز به BTC ۹۶,۲۰۰ در ماه افزایش پیدا کرده است که در نگاه به گذشته تاریخی، این رقم، بسیار نادر است. علاوه بر «نهنگ‌ها» ، افراد موسوم به «میگوها» (آدرس‌های با موجودی کمتر از BTC ۱) هم در این انباشت سهم داشته‌اند و سهمشان را به ۱۴.۲۶% از عرضه بازار رسانده‌اند.
    • در حال حاضر حدود ۱۵% از هولدرهای بلندمدت در زیان هستند اما آنها نه‌تنها به ذخیره کردن بیت کوین ادامه می‌دهند بلکه سکه‌های جدیدی می‌خرند و روی رشد آن در آینده حساب می‌کنند. مثلاً «میکرواستراتژی» که ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای تحلیلی است قصد دارد تا استراتژی خودش را «با شدت بیشتری ادامه دهد» و جمع‌کردن ذخایر بیت کوین را همچنان ادامه دهد. «Bitcoin Treasuries» عقیده دارد که شرکت «میکرواستراتژی» در ذخایر خودش مالک ۱۲۹۲۱۸ بیت کوین به ارزش ۵٫۱۷ میلیارد دلار است. این شرکت آخرین خرید ۱۹۰٫۵ میلیون دلاری خودش را در اوایل آوریل انجام داد. در مقایسه، شرکت «تسلا»، که جایگاه دوم را بعد از «میکرواستراتژی» در اختیار دارد، مالک ۴۳۲۰۰ بیت کوین به ارزش ۱٫۷ میلیارد دلار است.
    • در زمان نوشتن این بررسی یعنی غروب جمعه، ۲۲ آوریل، کل ارزش بازار ارز دیجیتال هنوز کمتر از سطح روانی مهم ۲ تریلیون دلار است و در سطح ۱٫۸۵۰ تریلیون دلار قرار دارد (این مقدار یک هفته قبل ۱٫۸۸۰ تریلیون دلار بود). شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال هم کمی افزایش یافته است: این شاخص از ۲۲ به ۲۶ نقطه صعود کرده است و از منطقه ترس شدید به منطقه ترس رسیده است.
      جفت‌ارز BTC/USD حوالی ۳۹۷۰۰ دلار در حال معامله است. نمودار چهار ماه گذشته، همراه با بالا و پایین‌های افزایشی آن، به سرمایه‌گذاران امید افزایش بیشتر قیمت را می‌دهد. البته همه چیز بستگی به جلسه فدرال رزرو در ماه می و احساس ریسک سرمایه‌گذاران دارد. به یاد دارید که «آرتور هیز» هم‌موسس «BitMEX»پیش بینی کرده بود تا بیت کوین در انتهای فصل دوم به دلیل نزول شاخص نزدک تا 30000 دلار افت کند. همین قیمت ۳۰ هزار دلار توسط «مایک ون د پوپ» ، تحلیل‌گر ارز دیجیتال هم ذکر شده بود اگرچه او به دلیل دیگری اشاره می‌کند: تنش‌های ژئوپلیتیک در شرق اروپا به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین.
    • متخصصان پرشمار دیگری نیز هستند که انتظار هیچ خبر خوبی از جفت‌ارز BTC/USD را در آینده نزدیک ندارند اگرچه آنها پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ای برای میان‌مدت و بلندمدت دارند. «آنتونی ترنچف»، مدیرعامل پلتفرم کریپتو-لندینگ به نام «Nexo» عقیده دارد که قیمت بیت کوین شاید در ۱۲ ماه آینده به بالای ۱۰۰ هزار دلار افزایش پیدا کند. البته او درباره چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین «نگران» است. به عقیده او، نرخ بیت کوین ممکن است همراه با بازارهای سهام سنتی به دلیل کاهش برنامه محرک پولی از سوی بانک مرکزی اروپا، افت کند.
      «
      پائولو آردوینو»، مسئول اصلی تکنولوژی در شرکت «Bitfinex» پیش‌بینی می‌کند که دینامیک‌های مشابهی برای بیت کوین اتفاق بیفتد. او عقیده دارد بیت کوین در پایان ۲۰۲۲، «خیلی بالاتر» از ۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود. البته او افت سریع قیمت در آینده نزدیک را تأیید می‌کند. او می‌گوید «در حال حاضر ما در شرایط ابهام جهانی در بازارها، نه فقط در ارزهای دیجیتال بلکه در بازارهای سهام، زندگی می‌کنیم».
    • «الی مارتینز» متخصص بازار ارز دیجیتال، نمودار قیمت بیت کوین را تحلیل کرده است و می‌گوید ارزش آن می‌تواند تا ۲۷۰۰۰ دلار افت کند. برای گاوها مهم است که بالای یک سطح حمایت حیاتی باقی بمانند تا از رسیدن به قیمت‌های پایین جلوگیری کنند. بر مبنای سطوح «فیبوناچی»، این سطح حمایت در محدود ۳۸۵۳۰ دلار قرار دارد. اگر این حمایت بشکند، نرخ طلای دیجیتال تا ۳۲۸۵۳ یا حتی ۲۶۸۲۰ دلار افت خواهد کرد. «مارتینز» هم مثل اکثر تحلیل‌گران عقیده دارد که نباید فقط روی تحلیل تکنیکال تمرکز کرد و تحلیل بنیادی را کنار گذاشت چون در حال حاضر قیمت بیت کوین خیلی به موقعیت ژئوپلیتیک جهان بستگی دارد.
    • «بنجامین کوون» تحلیل‌گر ارز دیجیتال مطمئن است که بیت کوین در حال نزدیک شدن به «نقطه انتخاب جهت روند» است. «کوون» می‌گوید که این اتفاق قبلاً هم افتاده است: «در سال ۲۰۱۳ بیت کوین یک مقدار پایین، بعد مقدار پایین دوم، بعد سومی را ثبت کرد و نهایتاً صعود خودش را شروع کرد. دوباره در سال ۲۰۱۸ دو مقدار پایین صعودی ثبت شد و ما فکر کردیم که همین اتفاق در سال ۲۰۱۳ نیز می‌افتد اما در پایان، بیت کوین به مقدار پایین جدیدی افت کرد
      این تحلیل‌گر عقیده دارد که برای احیای روند گاوی و کاهش احتمال روند خرسی، جفت‌ارز BTC/USD باید به بالای SMA دویست روزه خودش که در زمان نوشتن این بررسی، حوالی ۴۷۴۴۰ دلار است، صعود کند. «بنجامین کوون» می‌گوید «اگر بیت کوین بتواند نیرو و شهامت صعود به بالای SMA دویست روزه خودش را پیدا کندو به سطح ۵۰۰۰۰ دلار حرکت کند این وضعیت خیلی خوش‌بینانه خواهد بود. اما اگر بازار تا ۳۰۰۰۰ دلار افت کند و بیت کوین دوباره بالا برود چه؟ احتمال زیادی وجود دارد که به ۴۰۰۰۰ دلار یا شاید ۴۳۰۰۰ دلار برگردیم».
    • به احتمال زیاد، چشم‌انداز بازگشت اولین ارز دیجیتال از ۳۰۰۰۰ دلار تا ۴۰۰۰۰ دلار در موقعیت کنونی خیلی سرمایه‌گذاران را راضی نمی‌کند چون این سکه در حال حاضر در منطقه ۴۰۰۰۰ دلار معامله می‌شود؛ بنابراین برای این که سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم، نظر متخصص دیگری به نام «نیکولاس مرتن» از «DataDash» را ذکر می‌کنیم که عقیده دارد BTC می‌تواند سقف‌های رکورد جدیدی را در سال آینده ثبت کند. او عقیده دارد گاوها علی‌رغم نوسانات فعلی بازار هنوز کنترل اوضاع را از دست نداده‌اند. او می‌گوید «بازار فعلی به‌سختی می‌تواند سرمایه‌گذاران را تحت‌تأثیر قرار دهد اما این وضعیت همیشه در آغاز دوران انباشت مشاهده می‌شود. ساختار روند به همین صورت شکل می‌گیرد
      «
      مرتن» عقیده دارد که فارغ از این که اوضاع در حال حاضر چگونه به نظر می‌رسد، این حقیقت که بیت کوین ایجاد کف‌های بالاتر یا قله‌های بالاتر را شروع کرده است، تأیید می‌کند که گاوها سکان کشتی را در دست دارند. این تحلیل‌گر عقیده دارد که چون این وضعیت تداوم پیدا می‌کند پس نرخ BTC در سال آینده شانس زیادی برای رسیدن به ۱۵۰ هزار دلار یا حتی ۲۰۰ هزار دلار دارد.





    گروه تحلیلی NordFX





    https://nordfx.com/




    هشدار: این مطلب اصلاً توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیست که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند. هدف از انتشار این مطلب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.





    #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin #nordfx






پردازش ...
X