اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال و فارکس برای ۱۸ تا ۲۲ آوریل ۲۰۲۲

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال و فارکس برای ۱۸ تا ۲۲ آوریل ۲۰۲۲








    EUR/USD: سیب فدرال رزرو و پرتقال بانک مرکزی اروپا




    دلار به تقویتش ادامه می‌دهد و جفت‌ارز EUR/USD هم پایین می‌رود. کف هفتگی بعد از جلسه‌ی بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه ۱۴ آوریل به ۱٫۰۷۵۷ رسید. آخرین نوسان بعد از اصلاح در حدود ۱٫۰۸۰۸ بود.

    ما در پیش‌بینی قبلی‌مان سه دلیل برای رشد ارز ایالات متحده ذکر کردیم. اولین دلیل اختلاف بین سیاست‌های پولی فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا بود. حالا احتمال این که موضع بانک مرکزی ایالات متحده به سمت انقباض پیش برود بیشتر شده است. یکی از دلایل این اتفاق، انتشار آخرین داده‌های تورم این کشور است. شاخص قیمت مصرف‌کننده به سقف چهل‌ساله‌اش رسیده است؛ ۸٫۵ درصد. چنین شتاب تورمی می‌تواند باعث شود این نهاد ناظر برنامه‌اش برای افزایش نرخ کلیدی بهره را بررسی و تهاجمی‌تر عمل کند. همچنین، ترازنامه‌ی ماه می را هم پایین بیاورد.

    جان ویلیامز، رییس فدرال رزرو نیویورک که نایب رییس کمیته‌ی بازار آزاد فدرال هم هست، در مصاحبه‌اش با بلومبرگ گفت برای فدرال رزرو توجیه بیشتری دارد که در اسرع وقت، نرخ بهره را به سطحی خنثی برساند. به عبارت دیگر این نرخ نباید نرخ رشد را سرکوب کند یا این که اقتصاد را به حرکت وادارد. چنین نرخی، بین ۲ تا ۲٫۵ درصد خواهد بود. بنابراین به نظر واقع‌بینانه می‌رسد که در ماه می، هزینه‌ی استقراض از فدرال رزرو ۰٫۵درصد افزایش پیدا کند.

    برخلاف بازهای مهاجم فدرال رزرو، همکاران‌شان در اروپا بسیار آرام و کبوتر هستند. بانک مرکزی اروپا در جلسه‌ی ۱۴ آوریلش نرخ بهره را بدون تغییر و در سطح صفر درصد نگه داشت؛ چیزی که انتظارش را هم داشتیم. به علاوه، نمایندگان بانک از قبل گفته بودند افزایش هزینه‌ی استقراض می‌تواند ابهام را در بازار بالا ببرد و به همین دلیل، برای رشد اقتصادی بیشتر مضر باشد تا مفید.

    کریستین لگارد، رییس این نهاد ناظر در کنفرانس مطبوعاتی‌اش تایید کرده که این بانک، از فدرال رزرو آرام‌تر حرکت می‌کند و ناحیه‌ی یورو از سوی اقدامات نظامی در اوکراین ضربه‌ی بیشتری خواهد خورد. به گفته‌ی خانم لگارد، اقتصادهای آمریکا و اروپا مثل سیب و پرتقال غیر قابل مقایسه هستند. این تمثیل پربار، تاثیر زیادی روی بازار گذاشت و نتیجه‌اش این شد که جفت‌ارز EUR/USD تا کف دو ساله‌اش پایین آمد.

    البته شرایط اقتصادی فعلی در ناحیه‌ی یورو باعث خوشبینی کسی نمی‌شود و بسیاری از متخصصین، می‌گویند وضعیت در آینده بدتر می‌شود. شاخص احساسات اقتصادی آلمان که در هفته‌ی گذشته منتشر شد، تا کف چند ماهه‌ی جدیدی پایین آمده و به منفی ۴۱٫۰ رسیده است (یک ماه پیش منفیِ ۳۹٫۹ بود). شاخص شرایط فعلی برای لوکوموتیو اقتصاد اروپا هم از منفی ۲۱٫۴ ماه مارس، به منفی ۳۰٫۸ در ماه آوریل رسیده است. پیش‌بینی رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۲۲ در این پس‌زمینه پایین آمده و از ۴٫۵ به ۲٫۷ رسیده است.

    شرایط می‌تواند از این هم بدتر شود. رییس کمیسیون اروپایی، اورسولا فون در لاین و مسئول دیپلماسی اروپا، جوزپ بورل اعلام کرده‌اند قصد دارند که در بسته‌ی تحریمی جدید علیه روسیه، روی واردات هیدروکربن‌ها از روسیه محدودیت بگذارند. به همین دلیل ریسک رکود تورمی در اروپا نسبتا بالا خواهند ماند.

    در پیش‌بینی قبلی به دلیل دیگری برای فشار بر یورو اشاره کردیم؛ انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه. اولین دور این انتخابات در روز یکشنبه ۱۰ آوریل اتفاق افتاد. رییس‌جمهور حاکم، امانوئل مکرون با ۲۷٫۸۴ درصد پیشتاز است. ماری لوپن، رییس حزب راست افراطی حرکت ملی ۲۳٫۱۵ درصد رای آورد. شکاف هنوز زیاد نیست و ممکن است اپوزیسیون در دور دوم که ۲۴ آوریل برگزار می‌شود، برنده شوند. رهبر آن‌ها ماری لوپن، ضد اتحادیه‌ی اروپا است. در نظر داشته باشید که او در سال ۲۰۱۷ تقریبا درخواست داد که این کشور از ناحیه‌ی یورو خارج شود. بعضی از تحلیل‌گران می‌گویند اگر این بانو به قدرت برسد، ممکن است جفت‌ارز EUR/USD تا سطح ۱٫۰۵۰۰ یا حتی کمتر از آن پایین برود.

    عامل دیگری هم وجود دارد که این جفت‌ارز را به پایین می‌راند و آن زوال اشتهای ریسک دنیاست. شاخص سهام S&P500 برای هفته‌ی سوم پی در پی پایین آمد. از سوی دیگر تقاضا برای دارایی‌های ایمن مثل دلار و اوراق خزانه‌داری ایالات متحده در حال افزایش است.

    در این لحظه، ۵۰ درصد از تحلیل‌گران می‌گویند دلار تقویت می‌شود. چهل درصد هم نظرشان مخالف این است و ۱۰ درصدِ باقی‌مانده، موضعی خنثی گرفته‌اند. تمام شاخص‌های روند و اسیلاتورهای نمودار روزانه به رنگ قرمز هستند. اما ۲۵ درصد از این اسیلاتورهای می‌گویند این جفت‌ارز بیش از اندازه به فروش می‌رسد.

    نزدیک‌ترین خطوط حمایت در سطح ۱٫۰۸۰۰ قرار دارد. نزدیک‌ترین هدف برای خرس‌های EUR/USD کف ۱۴ مارس در ۱٫۰۷۵۷ خواهد بود. اگر بتوانند این خط حمایت را بشکنند، به کف ۲۰۲۰ در ۱٫۰۶۳۵ و کف ۲۰۱۶ در ۱٫۰۳۲۵ خواهند رسید. گاوها تلاش خواهند کرد تا این جفت‌ارز را بالای سطح ۱٫۱۰۰۰ ببرند و اگر توانستند، به سطح ۱٫۱۰۵۰ برسند. اما برای این کار، باید ابتدا بر مقاومت‌های ۱٫۰۸۴۰ و بعد از آن ۱٫۰۹۰۰-۱٫۰۹۳۰ غلبه کنندو

    تقویم هفته‌ی پیش رو شامل سخنرانی روسای فدرال‌رزرو و بانک مرکزی اروپا، جروم پاول و کریستین لگارد در روز پنجشنبه ۲۱ آوریل است. داده‌های بیکاری و فعالیت کسب و کار در ایالات متحده هم در این روز منتشر خواهند شد. داده‌های فعالیت کسب و کار آلمان و منطقه‌ی اروپا به طور کلی در روز جمعه ۲۲ آوریل منتشر خواهند شد.







    GBP/USD: جنگ بر سر ۱٫۳۰۰۰




    در پیش‌بینی قبلی اکثر متخصین (۶۵ درصد) از اصلاح جفت‌ارز GBP/USD به سمت بالا حرف می‌زدند و کاملا حق با آن‌ها بود. در ابتدای این هفته به نظر رسید که برنده، خرس‌ها خواهد بود. آن‌ها توانستند بر حمایت ناحیه‌ی ۱٫۳۰۰۰ پیروز شوند و جفت‌ارز را تا ۱٫۲۹۷۲ پایین بیاورند.

    احتمالا به خاطر دارید که ۱٫۳۰۰۰، سطح حمایت-مقاومت مهمی بود و نه تنها کف ۱۵ مارس، بلکه کف سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است. گاوها توانستند ابتکار عمل را در روز چهارشنبه ۱۳ آوریل در دست بگیرند، این مقاومت را بشکنند، به ارتفاع ۱٫۳۱۴۷ برسد و هفته را هم بالای آن و در ۱٫۳۰۶۰ تمام کنند.

    پیروزی تاکتیکی و احتمالی بانک انگلستان در نبرد با فدرال رزرو بر سر افزایش نرخ بهره، باعث شد تا پوند کمی جان بگیرد. نرخ تورم در بریتانیا از ۶٫۲ درصد به ۷ درصد رسید. بانک انگلستان پیش‌بینی کرد که ممکن است این شاخص در ماه آوریل به حداکثر خودش، ۷٫۲ درصد، برسد. اما تعدادی از بانک‌ها با این نظر نهاد ناظر موافق نبودند و باور داشتند که تورم در این نقطه متوقف نخواهد شد و در ماه آوریل به ۹ درصد خواهد رسید. بعد از آن هم به رشد خودش ادامه خواهد داد. به همین دلیل بانک انگلستان باید برای این مشکل کاری کند. این «کار» هم قطعا این است که نرخ بهره را افزایش دهد. همین چشم‌انداز بود که ارز بریتانیا را به رشد انداخت.

    می‌توان انتظار داشت که نبرد بر سر ۱٫۳۰۰۰ هفته‌ی آینده هم ادامه داشته باشد. اگر پیروزی از آن خرس‌ها باشد، تلاش خواهند کرد تا کف ۱۳ آوریل در ۱٫۲۹۷۲ را حرکت دهند و راه را به سمت کف نوامبر ۲۰۲۰ (در حدود ۱٫۲۸۵۰) و بعد از آن کف سپتامبر ۲۰۲۰ در ناحیه‌ی ۱٫۲۷۰۰ باز کنند. نزدیک‌ترین خط مقاومت در ۱٫۳۰۵۰ است. سی درصد از تحلیل‌گران می‌گویند پیروزی با خرس‌ها است. اما اکثرشان (۷۰ درصد) با گاوها هستند. نزدیک‌ترین خط مقاومت ۱٫۳۱۰۰، ۱٫۳۱۵۰ و ناحیه‌ی ۱٫۳۱۹۰-۱٫۳۲۱۵ است. بعد از آن هم ۱٫۳۲۷۰-۱٫۳۳۲۵ و ۱٫۳۴۰۰ قرار دارد. در میان شاخص‌های روزانه، رنگ قرمز به صورت مطلق ارجحیت دارد. در میان اسیلاتورها ۷۵ درصد با همین رنگ کشیده شده‌اند. پانزده درصد باقی‌مانده سبز هستند و ۱۰ درصد هم خاکستری و خنثی. اندیکاتورهای روند به طور کامل و ۱۰۰ درصد قرمز هستند.

    در میان رویدادهای راجع به اقتصاد بریتانیا، می‌توانیم سخنرانی‌های رییس بانک انگلستان، اندرو بایلی در روزهای ۲۱ و ۲۲ آوریل را ذکر کنیم. داده‌های فعالیت کسب و کار در بخش‌های تولید و خدمات بریتانیا هم در روز جمعه ۲۲ آوریل منتشر خواهد شد.







    USD/JPY: آیا انتظار داریم ین باز هم رکورد منفی بزند؟




    به نظر می‌رسد چیزی نمی‌تواند جلوی نزول ین و رشد جفت‌ارز USD/JPY را بگیرد. ارز ژاپن پشت سر هم رکوردهای جدیدی را به سمت پایین فتح می‌کند و این جفت‌ارز هم رکورد ۱۲۶٫۶۷ را زده است. آخرین باری که این جفت‌ارز به چنین ارتفاعی رسید بیست سال پیش، در روز اول ماه مه ۲۰۰۲ بود.

    در پیش‌بینی قبلی اشاره کردیم که اکثر مردم ژاپن با ین ضعیف مخالفند. اما با این وجود، بانک ژاپن هنوز هم نمی‌خواهد نرخ بهره‌ی اصلی را بالا ببرد و سیاست تسهیل کمی را کاهش دهد. این نهاد ناظر باور دارد که نگه داشتن فعالیت اقتصادی از مبارزه با تورم بسیار مهم‌تر است. همین واگرایی بین سیاست پولی فدرال رزرو و بانک ژاپن، جفت‌ارز USD/JPY را به سمت بالا هل می‌دهد.

    این جفت‌ارز دوره‌ی معاملاتی هفتگی را در ۱۲۶٫۳۷ تمام کرد. چهل و پنج درصد از تحلیل‌گران می‌گویند هفته‌ی آینده روند صعودی حفظ خواهد شد. کمی بیشتر، ۵۵ درصد، به خاطر میاورند که در هفته‌ی آخر ماه مارس و بعد از روند صعودی شدیدی که این جفت‌ارز به خودش دید، اصلاحی جدی در آن صورت گرفت. الآن هم منتظرند تا همان اتفاق تکرار شود. در این جا باید در نظر داشت زمانی که پیش‌بینی‌مان را به ماه ژوییه می‌بریم، تعداد کسانی که از تقویت دلار حمایت می‌کنند به ۸۰ درصد می‌رسد. قبلا به استراتژیست‌های روبوبانک اشاره کرده‌ایم که باور دارند پرش سریع USD/JPY به بالای ۱۲۵٫۰۰، احتمال این که بانک ژاپن برنامه‌ی تسهیل کمی‌اش را مورد بازنگری قرار دهد به طور جدی بالا خواهد برد. این اتفاق هفته‌ی پیش افتاد.

    در میان اندیکاتورهای نمودار روزانه ابهام کامل وجود دارد. صد در صد از اندیکاتورهای روند و ۱۰۰ درصد از اسیلاتورها به سمت بالا نگاه می‌کنند و این در حالی است که ۳۵ درصد از اسیلاتورها، در ناحیه‌ی خرید بیش از حد هستند. بدون هیچ شکی باید بگوییم که حمایت اصلی در روزهای آتی سطوح ۱۲۶٫۰۰ و ۱۲۵٫۰۰ خواهد بود. پس از آن، با در نظر گرفتن نوسان بالای جفت‌ارز، می‌توانیم درباره‌ی نواحی ۱۲۳٫۶۵-۱۲۴٫۰۵، ۱۲۲٫۳۵-۱۲۳٫۰۰ و ۱۲۰٫۶۰-۱۲۱٫۳۰ صحبت کنیم. برنامه‌ی گاوها این است که ارتفاع ۱۵ آوریل را به روز کنند و نمودار را بالای ۱۲۷٫۰۰ ببرند. هر تلاشی برای تعیین اهداف بعدی‌شان در حالی که روی سطوح ۲۰ سال پیش تمرکز کرده‌ایم، بیشتر شبیه به طالع‌بینی خواهد بود.

    این هفته انتظار نمی‌روند که هیچ آمار مهمی از اقتصاد ژاپن منتشر شود.







    ارزهای دیجیتال: ۱۲ آوریل، روز پرواز به سوی فضا. اما نه برای بیت‌کوین




    نمی‌توان نیمه‌ی اول آوریل را برای بازار ارزهای دیجیتال موفقیت‌آمیز نامید. دو هفته پیش در روز ۴ آوریل، بیت‌کوین هنوز می‌خواست از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بالاتر برود. سپس گاوها کاملا تسلیم شدند و در روز ۱۲ آوریل، کف ناحیه‌ای در ۳۹۲۱۰ دلار تشکیل شد. باید در نظر داشته باشیم که در این روز، سالگرد اولین سفر فضایی جشن گرفته می‌شود. در این روز اولین فضانورد جهان، یوری گاگارین، به فضا رفت و دور زمین چرخید. اما BTC/USD نتوانست به ستارگان برسد. چیزی که مشاهده کردیم بیشتر فرو افتادن از مدار بود.

    در زمان نوشتن این متن، بعد از ظهر روز جمعه ۱۵ آوریل، این جفت‌ارز در حدود ۴۰۴۴۰ دلار معامله می‌شود. سطح سرمایه‌ی کل بازار کمی کاهش پیدا کرده است و هنوز پایین‌تر از سطح روانی مهم ۲ تریلیون دلار، در ۱٫۸۸۰ تریلیون است. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال هم در مدار قبلی باقی نمانده است و از سطح خنثای ۳۷ به ۵۰ رسیده که نشان می‌دهد بازار ترس شدیدی را تجربه می‌کند.

    قبلا نوشته‌ایم که بیت‌کوین جزوی از اقتصاد جهانی شده است و حالا از خودش همبستگی شدیدی با شاخص‌های سهام نشان می‌دهد. به همین دلیل نمودار قیمت‌هایش بیش از هرچیزی با شاخص S&P500 همگرا است. به گفته‌ی Arcana Research تا ماه مارس ۲۰۲۲، ضریب همبستگی بین بیت‌کوین و S&P500 برابر با ۰٫۴۹۷ بود. ارز دیجیتال اصلی به دنبال بازار سهام بالا و پایین می‌رود. همین بازار هم بر اساس کارهای فدرال رزرو بالا و پایین می‌رود. دیگر صحبتی از استقلال بیت‌کوین وجود ندارد.

    همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، اخیرا روند مشخصی به وجود آمده است که طی آن طلای دیجیتال انباشته می‌شود. حجم انباشت‌ها چندین برابر بیت‌کوین‌های استخراجی شد. به گفته‌ی Glassnode نرخ خروجی بیت‌کوین‌ها از پلت‌فرم‌های متمرکز به ۹۶۲۰۰ بیت‌کوین در ماه رسیده است؛ میزانی که تا به الآن بی‌سابقه بوده. علاوه بر وال‌ها، کسانی که با نام «میگو» از آن‌ها یاد می‌شود (کسانی که زیر یک بیت‌کوین در حساب‌شان دارند) هم به انباشته‌شدن بیت‌کوین کمک می‌کنند. با این حساب، چرا قیمت‌ها افزایش پیدا نکردند؟

    جواب ساده است: سرمایه‌گذار جدیدی وجود ندارد. سرمایه‌گذاران قدیمی هم یا به حالت صاحبان بلندمدت درمیایند، یا واگذارشان می‌کنند. به گفته‌ی Coinglass تنها در روز ۱۲ آوریل، پوزیشن‌های بیت‌کوینی به ارزش حدود ۴۳۹ میلیون دلار بسته شدند. بیش از ۸۸ درصد از این‌ها، پوزیشن‌های خرید بودند. قراردادهای آتی بیت‌کوینی با ارزش ۱۶۰ میلیون هم بسته شدند. اما سرمایه‌گذاران جدیدی که به بخش ارز دیجیتال وارد می‌شوند جریان بزرگی نمی‌سازند.

    از انتهای ماه مارس سرمایه‌گذاران اشتهایشان را برای ریسک از دست داده‌اند. به همین دلیل هم شاخص DXY دلار و سود اوراق ده ساله‌ی ایالات متحده به قله‌های جدیدی رسیده است. به دلیل تورم فزاینده‌ی ایالات متحده که در ماه مارس به ۸٫۵ درصد رسیده است، بازارهای منتظر بانک مرکزی ایالات متحده هستند تا نرخ بهره را یک بار دیگر در جلسه‌ی ماه می، نه ۰٫۲۵، بلکه ۰٫۵ درصد بالا ببرد. به همین دلیل هم توجه بیشتر از سوی دارایی‌های با نرخ بالا به سمت ابزارهای محافظه‌کارانه سوق داده می‌شود.

    به گفته‌ی تحلیل‌گران بلومبرگ، ارزش ارز دیجیتال پرچمدار به زودی تا ۲۶ هزار دلار پایین خواهد آمد. متخصصین تاکید کرده‌اند که اگر الگوی تحلیل تکنیکال موسوم به «پرچم خرس» کار کند، به زودی همین اتفاق خواهد افتاد. از نظر آن‌ها، نرخ بیت‌کوین در حال حاضر به راهش ادامه می‌دهد تا سطح حمایت اصلی‌اش را، در کنار ۳۷۵۰۰ دلار لمس کند. اگر این ارز بتواند بالاتر از این سطح بماند، بازار هم دچار فاجعه خواهد شد.

    پیش‌بینی جفری هالی کمی خوشبینانه‌تر به نظر می‌رسد. او باور دارد که ارزهای دیجیتال پرچمدار به معامله‌شان در بازه‌ای ادامه خواهند داد که مرز پایینی‌اش ۳۶۵۰۰ دلار است. اگر بیت‌کوین بیش از این پایین بیاید، می‌تواند ضررهایی جدی را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به وجود بیاورد. اما اگر بیت‌کوین در آینده‌ی نزدیک از مرز بالایی این بازه در ۴۷۵۰۰ عبور کند، شرایطی به وجود خواهد آمد که بتوان رکورد جدیدی را در قیمتش شاهد بود.

    همچنین افراد تاثیرگذاری هستند که هیچ نگرانی‌ای درباره‌ی شرایط فعلی بازار ندارند. یکی از این افراد مایکل سیلر از شرکت میکروستراتژی است؛ شرکتی که برای سرمایه‌گذاری‌اش در بیت‌کوین مشهور شده. دیگری کیتی وود، رییس شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست است که هنوز به بیت‌کوین باور دارد و به دنبال افزایش قیمتش است.

    سیلر و وود در کنفرانس ۲۰۲۲ بیت‌کوین در میامی سخنرانی کردند و نتیجه گرفتند که سیاست پولی فدرال رزرو باز هم فشار تورمی ایجاد خواهد کرد و قیمت‌ها را بالا می‌برد. کیتی وود می‌گوید در چنین شرایطی بیت‌کوین، توان بالقوه‌ی زیادی دارد تا به عنوان راهی برای توزیع ریسک استفاده شود و قیمتش می‌تواند به ۱ میلیون دلار به ازای هر سکه برسد. رییس آرک اینوست می‌گوید «برای این کار کمی تقلا نیاز است. نیازی به تقلای زیاد نیست. تنها چیزی که لازم داریم، این است که ۲٫۵ درصد از دارایی‌ها به بیت‌کوین تبدیل شوند».

    نویسنده و سرمایه‌گذار مشهور، رابرت کیوساکی، نظری مشابه دارد. او باور دارد که دلار ایالات متحده و بازارهای دیگر به دلیل افزایش قیمت خوراک، نفت و انرژی در حال فروپاشی هستند و تورم هم مدام در حال گسترش است. نویسنده‌ی کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر بی‌پول» مطمئن است دنیا به سمت بحران حرکت می‌کند و این فرآیند، به سادگی نیمی از جمعیت ایالات متحده را از بین خواهد برد. او می‌گوید در این شرایط، ارزهای دیجیتال راه خوبی برای کاهش ریسک‌ها هستند. اما تمام مردم به این نوع دارایی متوسل نخواهند شد. کیوساکی تاکید می‌کند که در حال حاضر ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها حتی ۱۰۰۰ دلار هم پس‌انداز ندارند. نرخ تورم در حال افزایش است و رقمش به زودی از ۵۰ درصد بیشتر خواهد شد. این سرمایه‌گذار می‌گوید که پس از آن انقلابی به وقوع خواهد پیوست.

    تحلیل‌گران شرکت مورنینگ‌ستار گزارشی منتشر کرده‌اند که در آن ادعا می‌شود ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان نمی‌توانند در سود، با بازارهای اوراق قرضه و سهام رقابت کنند. همچنین می‌گویند که بیت‌کوین هنوز بیش از آن ریسک دارد که با طلا مقایسه شود. نوینده‌های این گزارش استدلال می‌کنند که با وجود چشم‌انداز سود کلان بازار ارزهای دیجیتال، باید در زمان استفاده از آن‌ها بسیار محتاط بود. مورنینگ‌ستار می‌نویسد «هر صعود نفس‌گیری به سقوطی وحشیانه ختم می‌شود».

    سخت بتوان درباره‌ی این بحث کرد که سرمایه‌گذاری یا نوسان‌گیری در بازار دارایی‌های دیجیتال نسبتا ریسکی است. اما در این کسب و کار چیزهایی مشخصی وجود دارند که برایتان مفید خواهند بود؛ مثل هر بازار دیگری. همین بازار است که ما درباره‌اش، به طور منظم ترفندهای زندگی کریپتویی می‌نویسیم. این بار می‌خواهیم درباره‌ی انرژی گرمایی و مردی به نام جاناتان یوآن حرف بزنیم که فرزندانش دوست دارند در استخر شنا کنند. اما نمی‌توانستند؛ چون آب سرد بود.

    جاناتان به طور فعالانه‌ای ارز دیجیتال استخراج می‌کرد و توجهش به این جلب شد که این کار، حرارت بسیار زیادی به وجود میاورد. او یک دستگاه تبادل گرما خرید و از آن استفاده کرد تا سیستمی برای گرم کردن آب نصب کند. او می‌گوید که با این دستگاه، آب می‌تواند در دمای ۳۲ درجه‌ی سانتی‌گراد باقی بماند و مزرعه‌ی استخراج هم یک سیستم خنک‌سازی با آب به دست آورده است. جاناتان یوآن به این هم اشاره می‌کند که تقریبا همه‌چیز می‌تواند با این اصل گرم شود؛ محل سکونت، گاراژ و هر محل دیگری. فرض بر این است که دمای دستگاه می‌تواند تا ۶ درجه بالا برود.

    البته در اینجا خرده‌کاری‌هایی وجود دارد. وقتی که این مخترع دستگاه استخراج ASIC را تا حد ممکن داغ کرد، دمای استخرش هم از ۴۳ درجه بالاتر رفت. بچه‌ها هم خوش‌شان نیامد و دوباره شنا کردن را ترک کردند. بقراط، پدر یونانی علم پزشکی راست می‌گفت که «هرچیز خوبی باید دوز کمی داشته باشد».




    گروه تحلیل NordFX




    https://nordfxfarsi.com/692-forex-and-cryptocurrency-forecast-for-april-18-22-2022.html







    توجه: این محتوا نباید به عنوان توصیه‌ی سرمایه‌گذاری یا راهنمایی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفته شود. هدف، تنها دادن اطلاعات است. معامله در بازارهای مالی با ریسک همراه است و می‌تواند باعث شود کل سرمایه‌تان را از دست بدهید.




    #eurusd #gbpusd #usdjpy #فارکس #پیش_بینی_فارکس #سیگنال_فارکس #کریپتوکارنسی #بیتکوین #ارز_دیجیتال #ارز_رمزدار
پردازش ...
X