اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی بازار فارکس و ارزهای دیجیتال ۱۰ تا ۱۴ ژانویه‌ی سال ۲۰۲۱

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی بازار فارکس و ارزهای دیجیتال ۱۰ تا ۱۴ ژانویه‌ی سال ۲۰۲۱

    EUR/USD: در حال انتظار برای نشست FOMC در ماه ژانویه




    جفت‌ارز EUR/USD برای هفتمین هفته‌ی پی در پی روند جانبی‌اش را حفظ کرده است و بین سطح‌های ۱.۱۲۲۰ و ۱.۱۳۸۵ نوسان می‌کند. حتی انتشار پروتکل‌ها هم نتوانست وضعیت این جفت‌ارز را از شرایطی که نشست ماه دسامبر کمیته‌ی فدرال بازار آزاد برایش به وجود آورده بود، تغییر دهد. همین مساله باعث می‌شود متوجه بشویم که این بانک مرکزی، عزمش را برای محکم کردن سیاست پولی و تقویت دلار جزم کرده است. مشخصا این نهاد ناظر از تورم بالای کشور ترسیده است. همچنین انتظار نداشته که موج اومیکرون روی فعالیت‌های اقتصادی ایالات متحده تاثیر منفی بگذارد.

    فدرال رزرو تصمیم گرفته تا برای آرام کردن شرایط، بالاخره چاپ پول را متوقف کند و نرخ بهره را بالا ببرد. نقشه‌ی راه آینده‌ی نزدیک شامل سه نقطه‌ی اصلی است. اولین نقطه محدود کردن برنامه‌ی تحریک اضطراری در ماه مارس، دوم افزایش سه مرحله‌ای نرخ بهره‌ی کلیدی در ۲۰۲۲ (که مرحله‌ی اول آن ممکن است در ماه مارس اتفاق بیافتد) و سومین نقطه، این است که نهاد ناظر نرمال کردن تعادل بازار را شروع کند.

    این مقاصد فدرال رزرو باعث شد که جریان سرمایه‌ی تندی از دارایی‌های ریسکی خارج شود. شاخص‌های سهام و قیمت‌های ارزهای دیجیتال سقوط کردند و در همین حین، شاخص DXY دلار افزایش پیدا کرد. البته باید در نظر داشت که ارز ایالات متحده به اندازه‌ی کمی تقویت شده است: دلار تنها ۴۵ نقطه را از یورو پس گرفت و جفت‌ارز EUR/USD از ۱.۱۳۴۵ تا پیوت‌پوینت ۱.۱۳۰۰ پایین رفت.

    انتشار داده‌های بازار کار آمریکا در روز جمعه ۷ ژانویه می‌توانست رویداد مهم دیگر این هفته باشد. انتظار می‌رفت تعداد کارهایی که خارج از بخش کشاورزی به وجود آمده است (NFP) از ۲۴۹ هزار به ۴۰۰ هزار عدد افزایش پیدا کند. اما در عوض تا ۱۹۹ هزار عدد پایین آمد. از طرف دیگر نرخ بیکاری هم از ۴.۲ درصد تا ۳.۹ درصد کاهش پیدا کرد. البته پیش‌بینی می‌شد که این نرخ به ۴.۱ درصد برسد. به این ترتیب سرمایه‌گذاران سیگنال شفافی به دست نیاوردند و این جفت‌ارز دوره‌ی هفتگی‌اش را نزدیک مرز بالایی کانال جانبی، در ۱.۱۳۶۰ تمام کرد.

    بعضی از متخصصین می‌گویند که اختلاف بین رفتار تهاجمی فدرال رزرو و رفتار آرام بانک مرکزی اروپا بالاخره باعث خواهد شد که دلار بیشتر تقویت شود و جفت‌ارز EUR/USD بیش از این نزول کند.

    به خاطر داشته باشید که بانک مرکزی اروپا، در جلسه‌ی آخر سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی تورم را برای ۲۰۲۲ افزایش داد. با این حال، تصور آن‌ها بر این است که این افزایش تورم پدیده‌ای موقت است و به همین دلیل نیازی وجود ندارد که نگرانش باشیم. یک بار دیگر اعلام شد که نرخ تامین مالی مجدد تا زمانی که تورم به سطح هدف ۲.۰ درصد نرسد و مدت مدیدی را در همان جا نماند، تغییری نخواهد کرد. دست آخر، نتیجه‌ی «اصلی» جلسه‌ی ماه دسامبر بانک مرکزی اروپا بیانیه‌ی کریستین لگارد، رییسش بود که عنوان می‌کرد افزایش نرخ بهره در ۲۰۲۲ «بسیار بعید» است.

    استراتژیست‌های گروه بانکداری هلندی ING، می‌گویند دلار آمریکا تقویت خواهد شد. آن‌ها باور دارند که جفت‌ارز EUR/USD در سه‌ماهه‌ی دوم و چهارم امسال به ناحیه‌ی ۱.۱۱۰۰ خواهد رفت و در سه‌ماهه‌ی چهارم، از آن‌ها پایین‌تر میاید و به ۱.۱۰۰۰ می‌رسد. ● تحلیل‌گران یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای دنیا، HSBC(شرکت بانکداری هنگ‌کنگ و شانگهای) هم با ING موافق هستند و می‌گویند این جفت‌ارز پایین میاید.

    CIBC (بانک تجاری سلطنتی کانادایی) هم چیزی شبیه به این را می‌گوید. نظر آن‌ها جفت‌ار برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۱۱۵٫۰۰، در سه ماهه‌ی دوم ۱۱۶٫۰۰، سه‌ماهه‌ی سوم ۱۱۵٫۰۰ و چهارم ۱۱۴٫۰۰ خواهد بود. هلدینگ مالی جی پی مورگان هم آینده‌ی این جفت‌ارز را آرام‌تر می‌بیند و به سطح ۱.۱۲۰۰ اشاره می‌کند.

    البته این نظر در میان متخصصین مخالفینی هم دارد. به عنوان مثال بانک بارکلیز همین الآن هم ارزش دلار را بسیار کمتر از چیزی که هست، در نظر می‌گیرد. به همین دلیل انتظار دارد که این ارز با کاهش اشتهای ریسک و قیمت کالاها ارزشش را از دست بدهد. دلیل این دو هم بهبود اقتصاد جهان و آرام شدن تورم خواهد بود. سناریویی که بارکلیز برای EUR/USD نوشته است شبیه به چنین چیزی است: رشد تا ۱.۱۶۰۰ در سه‌ماهه‌ی دوم، ۱.۱۸۰۰ در سه‌ماهه‌ی سوم و ۱.۱۹۰۰ در سه‌ماهه‌ی چهارم.

    مورگان استنلی باور دارد که نرخ بهره‌ی فدرال رزرو به آرامی به رشدش ادامه خواهد داد. این در حالی خواهد بود که بانک‌های مرکزی دیگر سیاست‌هایشان را از کبوتر به باز تغییر می‌دهند. به این ترتیب سیاست‌های نهادهای ناظر شروع به همگرا شدن خواهند کرد، فشار روی دلار افزایش پیدا می‌کند و جفت‌ارز EUR/USD تا ۱.۱۸۰۰ بالا می‌رود. استراتژیست‌های گلدمن ساکس هم همین سطح را هدف این جفت‌ارز می‌دانند.

    با وجودی که شاخص NFP چندان قوی ظاهر نشده است، می‌توانیم برای کوتاه‌مدت انتظار داشته باشیم که این جفت‌ارز تا جلسه‌ی فدرال رزرو در ژانویه اطراف سطح ۱.۱۳۰۰ نوسان کند. به طور دقیق‌تر، بین ۱.۱۲۲۰ و ۱.۱۳۸۵ و تحت سیطره‌ی احساسات خرس‌ها. هفتاد درصد از تحلیل‌گران با این پیش‌بینی موافقند. ۱۵ درصد نظر موضعی خنثی گرفته‌اند و ۱۵ درصد مابقی هم طرفدار خرس‌ها هستند.

    شاخص‌های نمودار روزانه نظر واحدی ندارند؛ چرا که تحت تاثیر روندهای چند هفته‌ای و جانبی قرار دارند. در میان اسیلاتورها، ۶۳ درصد صعودی هستند. اما ۲۰ درصد همین الان هم سیگنال می‌دهند که این جفت‌ارز بیش از حد به فروش می‌رسد، ۲۰ درصد طرف جنوب را می‌گیرند و ۲۰ درصد هم طرفدار روند جانبی هستند. پنجاه و پنج درصد از اندیکاتورهای روند سبز و ۴۵ درصدشان قرمز هستند.

    نزدیک‌ترین خط مقاومت ۱.۱۳۸۵ است، بعد از آن ناحیه‌ی ۱.۱۴۳۵-۱.۱۴۶۵ قرار دارد و در آخر هم خط ۱.۱۵۲۵ است. نزدیک‌ترین سطح مقاومت ۱.۱۲۷۵، بعد از آن ۱.۱۲۲۰ است. بعد از این، کف ۲۴ نوامبر در ۱.۱۱۸۵ و ناحیه‌ی ۱.۱۰۷۵ قرار دارد.

    در تقویم اقتصادی هفته‌ی پیش رو، انتشار داده‌ها در ۱۲، ۱۳ و ۱۴ ژانویه به چشم می‌خورد. در این روزها داده‌های بسیاری از اقتصاد ایالات متحده منتشر خواهند شد. این داده‌ها شامل شاخص‌های قیمت مصرف‌کننده و شاخص‌های خرده‌فروشی، شاخص‌های قیمت تولیدکننده و حجم فروش در دسامبر ۲۰۲۱ هستند.







    GBP/USD: بازهای بانک مرکزی بریتانیا علیه بازهای فدرال رزرو




    برخلاف فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلیس حمله‌ای را علیه قیمت‌های صعودی ماه دسامبر آغاز کرده است. همین حمله هم روی بازار تاثیر گذاشته است. پس از این که تورم در بریتانیا تا ۵.۱ درصد افزایش پیدا کرد و به قله‌ای ۱۰ ساله رسید، نهاد ناظر نرخ را برای اولین بار در سه سال گذشته از ۰.۱ درصد به ۰.۲۵ درصد رساند. این تصمیم با وجود بدتر شدن شرایط مربوط به همه‌گیری گرفته شد که به دلیل سویه‌ی جدید ویروس به وجود آمده است. اما به گفته‌ی رییس بانک انگلستان اندرو بیلی، وظیفه‌ی شماره‌ی یک این بانک این است که فشار قیمتِ روی اقتصاد و جامعه کم شود.

    البته که افزایش نرخ به اندازه‌ی ۱۵ پایه‌ی نقطه‌ای نمی‌تواند چشمگیر نامیده شود. اما مهمترین چیز این است که اولین قدم همین الآن هم برداشته شده است و بازارها انتظار دارند که در ماه فوریه، دومین افزایش نرخ را ببینند.

    این انتظارات از ارز بریتانیا کردند و GBP/USD سقف هفت‌هفته‌ای خودش را در روز ۵ ژانویه به ۱.۳۵۹۸ رساند. آخرین قیمت هفته کمی پایین‌تر، در ۱.۳۵۹۰ بود.

    استراتژیست‌های بانک سرمایه‌گذاری بارکلیز باور دارند که قیمت پوند هنوز هم بسیار کم است و سیاست فدرال رزرو در آخر، باعث خواهد شد که ارزش دلار پایین بیاید. آن‌ها این احتمال را هم از قلم نیانداخته‌اند که به دلیل موج جدید کویید۱۹ و برگزیت، این جفت‌ارز خواهد توانست در سه‌ماهه‌ی اول سال تا ۱.۳۳۰۰ پایین بیاید. اما باز هم بالا خواهد رفت (تا ۱.۳۷۰۰ در سه‌ماهه‌ی دوم و ۱.۴۰۰۰ در سه‌ماهه‌ی سوم) و تا انتهای سال (سه‌ماهه‌ی چهارم) به سطح ۱.۴۲۰۰ باز خواهد گشت.

    کپیتال اکونومیکس، یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی مستقل در بریتانیا موضعی متضاد گرفته است. متخصصین این مرکز بالعکس، انتظار دارند که پوند ضعیف شود و ترکیبی از ۱)رشد اقتصادی ضعیف ۲)کاهش شتاب تورم و ۳)سرعت کم بانک مرکزی انگلستان را مورد اشاره قرار می‌دهند. این سه عامل می‌توانند ما را به این نتیجه برسانند که این نهاد ناظر بریتانیا ممکن است نرخ بهره را به جای ۱ درصد، در ماه‌های پیش رو تنها ۰.۵ درصد افزایش دهد. این اتفاق می‌تواند بازارها را ناامید کند.

    اما علاوه بر رشد و نزول ارز بریتانیا، سناریوی سومی هم وجود دارد. تحلیل‌گران گروه ING پیش‌بینی می‌کنند که پوند جایی میان مثلث دلار قوی‌تر، ارزهای کالایی پایدار و ارزهای ضعیف‌تر و کم‌سود قرار بگیرد. به این ترتیب سناریوی آن‌ها می‌گوید که جفت‌ارز GBP/USD در کنار خط ۱.۳۴۰۰ حرکت جانبی خواهد داشت.

    زمانی که از آینده‌ی نزدیک این جفت‌ارز حرف می‌زنیم، باید این را هم بگوییم که ۴۰ درصد از تحلیل‌گران می‌گویند تا ۱.۳۶۰۰ صعود خواهد کرد، ۵۰ درصد می‌گویند تا پایین ۱.۳۴۰۰ خواهد رفت و ۱۰ درصد هم می‌گویند روندی جانبی در پیش خواهد گرفت.

    شاخص‌های نمودار روزانه را بسیار راحت می‌توان خلاصه کرد. در میان اسیلاتورها، ۱۰۰ درصدشان سبز هستند. البته ۲۵ درصد از آن‌ها همین الان هم در ناحیه‌ی فروش بیش از حد به سر می‌برند. در میان شاخص‌های روند، ۹۰ درصد سبز هستند و تنها ۱۰ درصد از آن‌ها قرمز شده‌اند.

    خطوط حمایت در ۱.۳۵۲۵، ۱.۳۴۸۰، ۱.۳۴۳۰، ۱.۳۳۷۵ و بعد از آن ۱۰۰ نقطه پایین‌تر قرار دارند. خطوط مقاومت هم در ۱.۳۶۰۰، ۱.۳۷۳۵ و ۱.۳۸۳۵ هستند.

    شاخص‌های کلان اقتصادی مهم در بریتانیا، هفته‌ی آینده منتشر خواهند شد. ما تنها می‌توانیم به داده‌های حجم تولید در صنعت تولید اشاره کنیم که در روز سه‌شنبه ۱۱ ژانویه و جمعه ۱۴ ژانویه منتشر خواهد شد.







    USD/JPY: جفت‌ارزی در قله‌ی ۵ ساله




    رنگ اندیکاتورهای این جفت‌ارز هم بیشتر سبز است. اما برخلاف GBP/USD، این حال و هوا به معنای این نیست که دلار ضعیف می‌شود. بالعکس، در حال تقویت شدن است.

    یک هفته پیش گفتیم که ژاپن نیاز به ین ضعیف دارد. رییس بانک ژاپن، هاروهیکو کورودا، اخیرا گفته است که ین ضعیف بیش از این که به اقتصاد کشورش ضربه بزند به آن کمک می‌کند. به گفته‌ی این مقام مسئول، ارزانیِ ین از صادرات حمایت می‌کند و سود شرکت‌ها را افزایش می‌دهد. اگر هم به چارت USD/JPY نگاه کنید، کلماتش را متفاوت از بیانیه‌های رسمی نمی‌بینید. این جفت‌ارز سقفش را در روز ۴ ژانویه تغییر داده است و به نقطه‌ای صعود کرده که از ژانویه‌ی ۲۰۱۷ در آن حضور نداشته است؛ به ارتفاع ۱۱۶.۳۵.

    به گفته‌ی متخصصین گروه ING، رشد این جفت‌ارز در اینجا متوقف نخواهد شد و ما تا انتهای سال، آن را در ارتفاع ۱۲۰.۰۰ خواهیم دید. مورگان استنلی هم دلار را ترجیح می‌دهد و از این جفت‌ارز انتظار ۱۱۸.۰۰ را می‌کشد. از آن طرف گلدمن ساکس باور دارد که این جفت‌ارز تا سال ۲۰۲۳ تا ۱۱۱٫۰۰ پایین خواهد رفت.

    این جفت‌ارز هفته را در سطح ۱۱۵.۵۵ تمام کرد. همانطور که قبلا اشاره شد بسیاری از شاخص‌های نمودار روزانه با وجود اصلاح اندک، به سمت بالا اشاره می‌کنند. در میان اسیلاتورها، ۹۰ درصد صعودی هستند که ده درصد، می‌گویند این جفت‌ارز بیش از حد به فروش می‌رسد. ۱۰ درصد مابقی هم انتظار روند خنثی دارند. در میان شاخص‌های روند ۸۵ درصد نظر بر خرید دارند، ۱۵ درصد هم می‌گویند باید فروخت. متخصصین هم با شاخص‌ها موافقند. ۸۰ درصد از آن‌ها با گاوها هم‌نظرند، صفر درصد طرف خرس‌ها را می‌گیرند و ۲۰ درصد هم روند خنثی را ترجیح می‌دهند. سطوح حمایت در ۱۱۵.۵۰، ۱۱۵.۰۰، ۱۱۴.۲۵، ۱۱۳.۷۵، ۱۱۳.۲۰، ۱۱۲.۵۵ و ۱۱۲.۷۰ قرار دارند. نزدیک‌ترین خط مقاومت در ۱۱۶.۳۵ قرار دارد.







    ارزهای دیجیتال: زمستان کاملی برای دنیای ارزهای دیجیتال؟ یا انجمادی موقت؟




    در حال حاضر در میانه‌ی زمستان در نیمکره‌ی شمالی هستیم. می‌توان گفت که دمای بازار ارزهای دیجیتال اما، زیر صفر است. قیمت‌ها در حال پایین آمدن هستند و هیچ‌ نشانه‌ای از گرما وجود ندارد. موج دیگر سرما زمانی آمد که در شب ششم ژانویه، از فدرال رزرو آمریکا اخباری منتشر شد که می‌گفتند این نهاد ناظر آمریکایی می‌خواهد نرخ بهره را زودتر از موعد و سریعتر از چیزی که انتظار می‌رفت افزایش دهد. این خبر، با بیرون آمدن صورتجلسه‌ی ماه دسامبر کمیته‌ی بازار آزاد فدرال (FOMC) مشخص شد.

    این اخبار باعث شدند که خرس‌ها دوباره شروع به حمله کنند. ناآرامی‌های ضد دولتی در قزاقستان هم باعث افزایش اضطراب سرمایه‌گذاران شده است. حتما به خاطر دارید که بعد از ممنوعیت استخراج در چین، بعضی از استخراج‌کننده‌ها به آن‌جا رفتند و در نتیجه، قزاقستان به دومین مرکز استخراج بیت‌کوین در دنیا تبدیل شد (مقام اول ایالات متحده با ۳۵.۴ درصد، دوم قزاقستان با ۱۸.۱ درصد و سوم روسیه با ۱۱.۲۳ درصد از کل استخراج). دولت در قزاقستان اینترنت را قطع کرده و به همین دلیل، هش‌ریت شبکه‌ی بیت‌کوین بسیار پایین آمده است.

    این دو رخداد باعث شده‌اند که جفت‌ارز BTC/USD خط حمایت ۴۶۰۰۰ دلار را بکشند؛ جایی که خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه از آن می‌گذرد. سپس، نمودار از ۴۲۰۰۰ دلار پایین‌تر آمد. شاخص ترس و طمع بیت‌کوین به سطح ترس شدید رفته است و از ۱۰۰ نقطه، روی ۱۵ قرار دارد تا نشان دهد که بازار به شدت وحشت‌زده است. شاخص سیطره‌ی بیت‌کوین تا ۳۹.۶۵ درصد پایین آمده است و به کف ماه می سال ۲۰۲۱ رسیده. (در نظر داشته باشیدکه در ۲۰۱۳، این شاخص بالاترین میزانش را داشت؛ ۹۵.۸۸ درصد). طبیعتا بیت‌کوین با سقوطش، ارزهای دیجیتال جایگزین را به دنبال خودش خواهد کشاند. در روز ۲۷ دسامبر، سطح سرمایه‌ی کل این ارز دیجیتال ۲.۴۳۹ تریلیون دلار بود. تا ۷ ژانویه، ۱۹ درصد از این عدد از دست رفت و به ۱.۹۸۰ تریلیون دلار رسید. به این ترتیب، سطح روانی و مهم ۲ تریلیون دلار شکسته شد.

    باید در نظر داشت که حمله‌ی خرس‌ها پیش از جلسه‌ی فدرال رزرو در ۲۶ ژانویه قابل پیش‌بینی بود. بررسی هفتگی ما از اخبار کریپتو، نظر اقتصاددان الکس کروگر را آورده بود که می‌گفت «سرمایه‌گذاران باید انتظار داشته باشند که از دارایی‌های ریسکی زودتر از جلسه‌ی فدرال‌رزرو خارج شوند». دقیقا همین اتفاق هم در حال رخ دادن است.

    خط بعدی دفاع فعال گاوها، بر اساس تعدادی از متخصصین، منتظر این است که خرس‌ها به ۳۹۵۰۰ تا ۴۱۹۰۰ دلار برسند. این خط همانجا نزدیک کف ۱۲ آوریل است. بنا به گفته‌ی TradingView، در آن بازه حجم زیادی از نقدینگی وجود دارد. این نقدینگی حتی قبل از آخرین موج افزایش قیمت دارایی‌ها هم از بازار بیرون کشیده نشد؛ زمانی که قیمت بیت‌کوین به بالاترین میزانش در تاریخ رسید.

    علی‌رغم این واقعیت که بازار ارزهای دیجیتال برای هفته‌ی هشتم متوالی در حال نزول است، بسیاری از متخصصین و سرمایه‌گذاران امید دارند که بهار ارزهای دیجیتال بالاخره سر برسد. به عنوان مثال، یکی از بنیانگذاران سایت Block.One، بازیگر پیشین و نامزد پیشین ریاست‌جمهوری ایالات متحده «براک پیرس» مطمئن است که بیت‌کوین امسال به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید. دولت‌ها در حال چاپ مقادیر بی‌شماری از پول هستند و در آتش تورم می‌دمند. همین هم مهمترین دلیلی خواهد بود که بیت‌کوین خیز بردارد. این اینفلوئنسر با خوش‌بینی می‌گوید «اگر بیت‌کوین با ۱۰۰ هزار دلار معاوضه شود تعجب نمی‌کنم. احتمالش زیاد است که این ارز دیجیتال ظرف یک لحظه از ۲۰۰ هزار دلار بالاتر برود».

    آنتونی تنچف، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریتی نکسو، یکی از بزرگترین فعالان بازار ارزهای دیجیتال (بیش از ۶ میلیارد دلار)، از آینده‌ای نجومی برای ارز دیجیتال اصلی خبر داد. او پیش‌بینی کرده است «من فکر می‌کنم بیت‌کوین امسال به ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد، شاید در میانه‌ی سال».

    رییس شرکت سرمایه‌گذاری آوا لبز، جان وو، نظرش را در مصاحبه‌ای با CNBC بیان کرده است که در آن می‌گوید سطح سرمایه‌ی بازار ارزهای دیجیتال در ۲۰۲۲ تا ۵ تریلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی جان وو، دارایی‌های دیجیتال این قابلیت را دارند که در سال آینده ارزش بازارشان را حداقل دو برابر کنند.

    به گفته‌ی رییس آوا لبز، ارزهای دیجیتال تنها دارایی‌هایی خواهند بود که می‌توانند هم در برابر کارهای فدرال رزرو و هم رکوردهای تورمی بایستند. در ابتدای ماه دسامبر، تورم در دنیا به رکوردی ۴۰ ساله رسید. همچنین، جان وو ادعا کرده است که با رشد بازار ارزهای دیجیتال، سهم بیت‌کوین از ۳۰ درصد کمتر خواهد شد. البته قیمت به ازای هر سکه از ۷۵۰۰۰ دلار بیشتر می‌شود.

    بنجامین کوئن، یک راه جالب برای ارزیابی چشم‌انداز ارز دیجیتال پرچمدار پیشنهاد داده است. از نظر او بیت‌کوین همین الآن هم به کف خودش رسیده است. شاید نزولش ادامه پیدا کند و به ۴۰ هزار دلار برسد. به گفته‌ی کوئن، اگر ارزش بیت‌کوین را نه بر حسب دلار، بلکه بر حسب دارایی‌های دیگر بسنجیم، اطلاعات بیشتری به دست خواهیم آورد. به عنوان مثال او پیشنهاد می‌دهد که بیت‌کوین را با شاخص S&P500 جفت کنیم. به گفته‌ی این متخصص، از این نظر بیت‌کوین همین الان هم به کفی بحرانی رسیده است. او می‌گوید «بیت‌کوین سطح‌هایی را تست می‌کند که قبلا در ماه سپتامبر تست‌شان کرده بود».

    متخصصین Glassnode هم با بنجامین کوئن هم‌نظرند. البته آن‌ها شیوه‌هایی کاملا متفاوت را برای بررسی بازار استفاده می‌کنند. تخمین‌های آن‌ها می‌گوید که شاخص‌های بازار بیت‌کوین تصویری نسبتا مثبت رسم کرده‌اند، چرا که بخش بیشتری از این دارایی دیگر قابل تبدیل به پول نیست و چنین بیت‌کوین‌هایی در حال افزایش هستند. Glassnode در گزارشش از بیت‌کوین نیروهای وارد بر این ارز و عملکرد عرضه را بررسی کرده است. این گزارش ۳ ژانویه ۲۰۲۲ منتشر شد. نتایج نشان دادند که رشد عرضه‌ی دارایی‌های غیر قابل تبدیل به پول، در سال گذشته شتاب گرفته است و در حال حاضر ۷۶ درصد از کل بازار را پوشش می‌دهد. Glassnode دارایی غیر قابل نقد را بیت‌کوینی می‌داند که به یک کیف پول منتقل شده باشد و آن کیف پول، تا به حال هیچ ارزی را خرج نکرده باشد. بخش قابل نقد BTC که ۲۴ درصد است، در کیف‌پول‌هایی ذخیره شده که معمولا آن‌ها را معامله یا خرج می‌کنند.

    این اطلاعات نشان می‌دهند که هر لحظه، بیت‌کوین‌های بیشتری در حال ذخیره شدن هستند. به عبارت دیگر انباشت بیت‌کوین در حال افزایش است. کاهش عرضه‌ی ارزهای نقدشونده این موضوع را هم گوشزد می‌کند که نباید در آینده‌ی نزدیک منتظر حراج‌های عظیم یا تسلیم شدن خرس‌ها باشیم.

    چیز زیادی به جلسه‌ی فدرال رزرو در ۲۶ ژانویه نمانده است. بعدا خواهیم دید که چقدر از این تخمین‌ها درست بوده‌اند. برای نتیجه، فقط کلمات بنجامین کوئن که در بالا آورده شد را به خاطر میاوریم. او نوشته است «در دنیای سرمایه‌گذاری هرچیزی ممکن است. تمام مدل‌ها می‌توانند اشتباه باشند. اما بعضی از آن‌ها کارآمدند».







    توجه: این محتوا نباید به عنوان توصیه‌ی سرمایه‌گذاری یا راهنمایی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفته شود. هدف، تنها دادن اطلاعات است. معامله در بازارهای مالی با ریسک همراه است و می‌تواند باعث شود کل سرمایه‌تان را از دست بدهید.




    #eurusd #gbpusd #usdjpy #فارکس #پیش_بینی_فارکس #سیگنال_فارکس #کریپتوکارنسی #بیتکوین #ارز_دیجیتال #ارز_رمزدار
پردازش ...
X