اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۳۱ می تا ۴ ژوئن، ۲۰۲۱

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۳۱ می تا ۴ ژوئن، ۲۰۲۱

    ابتدا نگاهی به اتفاقات هفته گذشته می‌اندازیم:
    • : اگر نگاهی به چارت این جفت‌ارز در D1 بیندازید می‌توانید با اطمینان درباره روند صعودی در هشت هفته گذشته صحبت کنید. اما اگر به سمت تایم فریم‌های پایین‌تر، H4 یا H1 حرکت کنیم، روشن می‌شود که در دو هفته گذشته یک«حرکت ساید» وجود داشته که به دامنه ۱٫۲۲۶۵-۱٫۲۱۲۵ محدود شده است. آخرین قوس دوره پنج‌روزه در ناحیه نقطه پیوُت این کانال یعنی در سطح ۱٫۲۱۹۴ قرار گرفته است ولی هیچ سرنخی از روند آینده به ما نمی‌دهد.
    آمارهای کلان هفته گذشته به نظر ضدونقیض می‌رسند به همین دلیل نمی‌توانند انگیزه‌ای برای حرکت این جفت‌ارز به شمال یا جنوب باشند. تعداد تقاضاهای حقوق بیکاری در آمریکا همچنان در حال کاهش است اما شاخص فروش‌های تعویقی در بازار املاک در حال نزول است. سفارش کالاهای سرمایه‌ای (به جز بخش دفاع و هوانوردی) افزایش پیدا کرده است درحالی‌که سفارش‌های کالاهای بادوام نزول کرده است. داده‌های سالانه تولید ناخالص آمریکا (Q1) در سطح یکسانی باقی‌مانده‌اند. بنابراین سرمایه‌گذاران نمی‌دانند واقعاً باید چه‌کار کنند.
    بهار سال گذشته هنگامی‌که فدرال رزرو، پول ارزان را روانه بازار می‌کرد، سیاست آن کاملاً قابل‌درک بود: بیرون کشیدن اقتصاد از بحران و حمایت از قدرت خرید مردم. اکنون یک سال گذشته است و رکود تمام شده است، شاخص‌های سهام به‌صورت انفجاری رشد کرده‌اند و بیکاری در حال کاهش است و تورم در حال شتاب گرفتن است. اما فدرال رزرو همچنان اصرار دارد که هنوز به هدف‌های تعیین شده نرسیده است و بنابراین می‌گوید قطع یا کاهش برنامه‌های محرک مالی (QE) خیلی زود است. بنابراین سرمایه‌گذاران باید با پول ذخیره‌شان چه‌کار کنند؟
    برخی از این پول‌ها به سمت بازار سهام رفته است که مدت‌ها است در حال بیش‌خرید قرار دارد و همین پول‌ها شاخص S&P500 را به بالای ۴۲۰۰ و داوجونز را به بالای ۳۴۵۰ رسانده‌اند. بخش دیگری از این پول یعنی ۴۸۵٫۳ میلیارد دلار هم در حساب‌های بانک مرکزی با نرخ بهره صفر معطل نشسته است. باید اشاره کنیم که به دلیل برنامه‌های محرک مالی، این اتفاق نه‌تنها در آمریکا بلکه در سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی نیز افتاده است. به‌این‌ترتیب مقدار عظیمی از هم دلار و هم ارزهای اروپایی و سایر ارزها در دستان نه‌تنها آمریکایی‌ها بلکه سرمایه‌گذاران خارجی قرار دارند. بازار پر از تردید است و این موضوع به‌وضوح در چارت EUR/USD دیده می‌شود؛
    • : دینامیک‌های GBP/USD تحت تأثیر همان عواملی هستند که بر EUR/USD اثر می‌گذارند. ارز بریتانیایی نیز در دو هفته گذشته مثل یورو با دلار در روند ساید همراه شده است و در دامنه ۱٫۴۲۲۰-۱٫۴۰۷۵ نوسان می‌کند. هرچند برخلاف یورو، فعالیت‌های گاوها روی پوند به میزان قابل‌توجهی بیشتر است. انتظارات افزایش سریع‌تر نرخ بهره توسط بانک انگلستان نسبت به سرعت پیش‌بینی‌شده هم باعث تسهیل این اتفاق شده‌اند.
    روز پنجشنبه ۲۷ می یکی از مدیران بانک انگلستان به نام «گرتیان ویلگ» اعلام کرد که نرخ‌های بهره در نیمه اول ۲۰۲۲ می‌توانند افزایش پیدا کنند. این مسئول هم‌زمان اعلام کرد که فقط اگر بازار کار سریع‌تر از مقدار مورد انتظار احیا شود ممکن است این اتفاق بیفتد.
    نظر نخست‌وزیر بوریس جانسون که گفت آخرین آمارهای کووید-۱۹ نیازی به تنظیم برنامه‌ها برای رفع محدودیت‌های قرنطینه در ۲۱ ژوئن ندارند، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران را افزایش داده است. بعد از هر دو اظهارنظر، این جفت‌ارز مجدداً به مقدار بالای ۳۶ ماهه‌اش نزدیک شد و جلسه معاملاتی را در ۱٫۴۱۸۸ به پایان رساند؛
    • : در پیش‌بینی قبلی فقط ۲۵% از متخصصان به رشد دلار در این جفت‌ارز رأی دادند اما در نبرد بین گاوها و خرس‌ها، رشد بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا که روز پنجشنبه ۲۷ ژوئن از ۱٫۵۷% به ۱٫۶۲% افزایش پیدا کرد شدیداً از گاوها حمایت کرد. باتوجه‌به این‌که یِن یک ارز پناهگاه امن است این تغییرات همواره فشار شدیدی به ین وارد می‌کنند به‌خصوصی وقتی بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله ژاپنی را در نظر بگیرید که فقط ۰٫۲۵% است.
    ضمناً ین به دلیل ترس از تأخیر در احیای اقتصادی ژاپن تحت‌فشار بود. این فشارها به دلیل گزارش‌های رسانه‌ای ایجاد شده بودند که می‌گفتند مقامات کشور قصد دارند تا در توکیو و برخی مناطق دیگر، حالت اضطراری را به مدت سه هفته تا ۲۰ ژوئن تمدید کنند. بودجه پیشنهادی دولت رئیس‌جمهور بایدن به مقدار ۶ تریلیون دلار هم حمایت بیشتری از دلار را ایجاد کرد.
    به همین دلیل جفت‌ارز USD/JPY دامنه ۱۰۹٫۷۵-۱۰۸٫۵۵ را شکست و بالا رفت و به ارتفاع ۱۱۰٫۲۰ رسید و بالاترین مقدار ۷ هفته گذشته خودش را افزایش داد. این جفت‌ارز در پایان هفته کمی پایین‌تر رفت و به سطح ۱۰۹٫۸۳ رسید.
    • : در حال حاضر می‌توانید شباهت‌های زیادی با زمستان رمزارز در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را پیدا کنید. هرچند تفاوت‌های زیادی نیز بین آنها وجود دارد. بنابراین نمی‌توان با قطعیت گفت که اکنون شاهد ورود به زمستان ۲۰۲۱ هستیم یا خیر. اما می‌توان ماه گذشته را آخر پاییز نام‌گذاری کرد که شاید پس از آن با پریدن از زمستان، مستقیماً بهار آغاز شود.
    بازار زیر فشار نبرد مداوم بین ماینینگ و معاملات ارزهای مجازی در چین است. مثلاً مطالعه ۸ پاراگراف از سند منتشر شده توسط کمیسیون اصلاحات و توسعه مغولستان می‌تواند به ما کمک کند تا بفهمیم که چهی اتفاقاتی در حال رخ‌دادن هستند (طبق نظر دانشگاه کمبریج، این منطقه در چین از نظر ظرفیت رایانشی بیت‌کوین در مقام سوم جهانی قرار دارد).
    به پارک‌های صنعتی و مراکز داده دستور داده شده است تا مصرف انرژی‌شان را کاهش دهند و شرکت‌های ارتباطات راه دور از کار با ماینرها منع شده‌اند و به لغو مجوزشان تهدید شده‌اند. ضمناً مقامات وعده داده‌اند که ماینرهای غیرقانونی را تحت تعقیب قرار دهند. همین اتفاق درباره تلاش‌های پول‌شویی و تأمین سرمایه غیرقانونی با استفاده از رمزارزها نیز افتاده است. شرکت‌هایی که فعالیت‌هایشان مرتبط با ماینینگ رمزارز است و کارمندان ارشد آنها در فهرست افراد غیرقابل‌اعتماد قرار می‌گیرند و مسئولانی که از ماینرها حمایت می‌کنند در معرض اقدامات انضباطی قرار می‌گیرند.
    طبق اعلام رویترز، شرکت‌های ماینینگ بزرگ مثل BTC.TOP و HashCow به دلیل این قانون سخت‌گیرانه در حال کاهش فعالیت‌هایشان در چین هستند. HashCow هنوز ظرفیت کنونی را متوقف نکرده است اما از خرید فارم‌های جدید خودداری کرده است.
    این شرکت هم مثل BTC.TOP توقف کامل کار در جمهوری خلق چین در آینده را اعلام کرده است.
    از سوی دیگر خبرهای خوبی نیز وجود دارند. ایلان ماسک که بازار در ماه می به‌خاطر او افت شدیدی را تجربه کرد حالا به رشد دوباره بازار کمک کرده است. تعدادی از شرکت‌های ماینینگ آمریکای شمالی با او ملاقات کردند، رئیس آنها «مایکل سیلور» از MicroStrategy بود و آنها تصمیم گرفتند تا شورای ماینینگ بیت‌کوین را تشکیل دهند که هدف آن، کاهش انتشارات گاز گلخانه‌ای در این صنعت است.
    یکی از ماینرهای بیت کوین به نام «مارشال لانگم» از این حرکت انتقاد کرد و گفت که ماسک در حال گفتگو با شرکت‌های اشتباهی است چون آنها « هش‌ریت شبکه خیلی‌خیلی کمی» را کنترل می‌کنند. «لانگ» عقیده دارد اگر این میلیاردر می‌خواهد وضعیت را تغییر دهد باید با Coinmint و اعضای اتحادیه غیرانتفاعی بلاک‌چین تگزاس مذاکره کند که حدود ۱۵% از هش‌ریت را کنترل می‌کنند. هرچند همان‌طور که انتظار می‌رفت تصمیم برای ایجاد «شورای ماینینگ بیت کوین» نتیجه مثبت مدنظرش را داد: طبق اعلام خدمات CoinGecko ، ارزش بازار رمزارز تا حدود ۱۴% افزایش پیدا کرد و قیمت بیت کوین با این خبر تقریباً ۱۲% افزایش یافت. جفت‌ارز BTC/USD در قیمت بالای این هفته در ۴۰۸۶۵$ در ۲۶ می معامله شد.ولی این جفت‌ارز نتوانست بر شاخص ۴۱۰۰۰ دلار غلبه کند و در پایان روز جمعه مجدداً تا ۳۵۰۰۰ دلار افت کرد.
    شاخص ترس و طمع رمزارز هم در ۲۴ می به مقدار پایین ۱۲ ماهه خودش یعنی فقط ۱۰ نقطه نزول کرد که به معنای «ترس شدید» بازار است. هرچند در کنار نزول این شاخص، احتمال خریدهای جدید از سرمایه‌گذارانی که انتظار تخفیف زیادی دارند نیز درحال‌رشد است. این همان اتفاقی است که این بار هم افتاد. با برخورد قیمت‌ها به کف، قیمت‌ها دوباره بالا رفتند. این اندیکاتور در عصر جمعه، ۲۸ می در منطقه «ترس» در حوالی ۲۱ نقطه قرار داشت. پس پتانسیل رشد بیشتر بیت کوین هنوز از بین نرفته است.
    ارزش کل بازار رمزارز در ۱۲ می به ۲۵۶۰ تریلیون دلار سید. اما پس از آن یک ریزش اتفاق افتاد و بازار بیش از ۴۰% از ارزش خودش را در زمان نوشتن این بررسی در ۲۸ می از دست داد و تا ۱٫۵۲۹ تریلیون دلار کوچک شد. در این دوره کوتاه، حدود ۱ میلیون تراکنش اهرم‌شده لیکوئید شدند.
    پایین‌ترین مقدار شاخص دامیننس (سلطه) بیت کوین در ماه می، ۳۹٫۲۲% بود. این مقدار حالا کمی بالاتر رفته و در ۴۳٫۱۱% قرار دارد. و شاید همچنان به لطف فروش آلت‌کوین‌های با پایداری کمتر، رشد آن همچنان ادامه داشته باشد.

    ***
    در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی به دست آمده‌اند را بررسی کرده‌ایم و خلاصه بررسی‌هایمان را به شما ارائه کنیم:
    • : «گلدمن ساکس» و «دوش بانک» عقیده دارند که وضعیت کنونی شبیه به دوره ۲۰۰۷-۲۰۰۲ است که شاخص USD در حال پایین رفتن بود. تحلیل‌گران این شرکت‌ها عقیده دارند که سرمایه‌گذاران به‌مرورزمان به دنبال دارایی‌های بین‌المللی جذاب‌تری خواهند رفت و گرایش صعودی جفت‌ارز EUR/USD مجدداً نیروی تازه‌ای خواهد گرفت.
    اما متخصصان «مورگان استنلی» عکس این نظر را دارند. آنها عقیده دارند که اتفاقات کنونی بیشتر شبیه به دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ است که دلار در مواجهه با کسری حساب‌جاری بزرگ، تقویت شد. و حالا این کسری دررابطه‌با تولید ناخالص داخلی به بالاترین مقدار از سال ۲۰۰۸ تابه‌حال رسیده است. این اتفاق به دلیل این حقیقت افتاده است که برنامه‌های محرک مالی باعث شده‌اند تا واردات به آمریکا سریع‌تر از صادرات این کشور رشد کند. اما طرف‌داران روند گاویِ شاخص دلار DXY امیدوار هستند که دینامیک‌های اقتصاد آمریکا شتاب بیشتری نسبت به دینامیک‌های اروپایی و جهانی داشته باشند و این باعث شود تا سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا و سایر دارائی‌های علاقه‌مند شوند.
    ۵۰% از تحلیل‌گران با این نظر در کوتاه‌مدت موافق هستند و انتظار دارند که دلار تقویت شود و جفت‌ارز EUR/USD تا منطقه ۱٫۱۹۸۵-۱٫۲۰۰۰ افت کند. نزدیک‌ترین حمایت‌ها ۱٫۲۱۳۰ و ۱٫۲۰۶۰ هستند. ۳۰% از متخصصان به تداوم روند ساید در کانال ۱٫۲۲۶۵-۱٫۲۱۲۵ رأی می‌دهند و ۲۰% دیگر از شکسته شدن مرز بالایی این کانال و رشد این جفت‌ارز تا مقدار بالای امسال یعنی ۱٫۲۳۵۰ حمایت می‌کنند.
    باید به این نکته اشاره کرد که وقتی از پیش‌بینی هفتگی به پیش‌بینی میان‌مدت حرکت می‌کنیم، تعداد حامیان تقویت دلار و نزول این جفت‌ارز از ۵۰% به ۷۰% افزایش پیدا می‌کند. عدم تطابق کاملی بین اسیلاتورها در H4 دیده می‌شود. D1 هنوز در سلطه رنگ سبز است. ۵۰% از این اسیلاتورها به این صورت هستند که ۲۵% به رنگ قرمز و ۲۵% باقیمانده به رنگ خاکستری خنثی هستند. اکثر اندیکاتورهای روند در D1 به سمت شمال اشاره دارند (۷۵%).
    انتظار می‌رود که اطلاعات اقتصادی مهمی در هفته آینده منتشر شود. در روز دوشنبه، ۳۱ مِی، انتظار انتشار داده‌هایی درباره بازار مصرف‌کننده در آلمان را داریم و آمارهای مشابهی برای منطقه یورو به‌عنوان کل هم سه‌شنبه یعنی روز بعد منتشر می‌شوند. ضمناً اطلاعات فعالیت تجاری ISM در بخش تولید آمریکا هم در ۱ ژوئن منتشر خواهد شد.
    داده‌های فروش خرده‌فروشی آلمان هم چهارشنبه ۲ ژوئن منتشر خواهد شد. گزارش اشتغال در بخش خصوصی و شاخص ISM فعالیت تجاری در بخش خدمات آمریکا هم پنج‌شنبه، ۳ ژوئن منتشر خواهند شد. ضمناً داده‌های فروش خرده‌فروشی در منطقه یورو و تعداد شغل‌های جدید خلق شده در خارج از بخش کشاورزی آمریکا (NFP) هم در پایان هفته کاری یعنی در ۴ ژوئن منتشر خواهند شد.
    • : برخی متخصصان (۶۰% آنها) اظهارات «گرتیان ویلگ» درباره افزایش نرخ بهره را کاملاً جدی گرفته‌اند و به همین دلیل انتظار دارند که پوند در آینده نزدیک به مقدار بالای ۳۶ ماهه خودش در ۱٫۴۲۴۰ برسد. آنها در حمایت از این پیش‌بینی این نکته را یادآوری می‌کنند که بانک انگلستان، پیش‌بینی‌اش درباره آهنگ احیای اقتصادی را در اوایل ماه مِی بهبود داده است و این یعنی اقتصاد باید در پایان سال به سطح پیش از بحران برگردد.
    برعکس، سایر تحلیل‌گران (۴۰%) عقیده دارند که همه چیز تقریباً مبهم است و نیمه اول ۲۰۲۲ همچنان خیلی دور است و اتفاقات زیادی می‌تواند تا آن زمان بیفتد. به‌طورکلی هنوز خیلی زود است که خوشحال باشیم. به‌خصوص چون آمریکا در آن سوی اقیانوس هم بیکار ننشسته است. بنابراین این بخش از متخصصان طرف‌دار دلار هستند و انتظار دارند که GBP/USD افت کند. نزدیک‌ترین سطوح حمایت ۱٫۴۱۷۵، ۱٫۴۱۳۵ و ۱٫۴۱۰۰ هستند. هدف هم ۱٫۴۰۰۰ است.
    اندیکاتورهای تکنیکال همچنان به سمت گاوها هستند. ۷۵% از اسیلاتورها در D1 ، ۹۵% از اندیکاتورهای ترند به نفع روند گاوی هستند. تحلیل گرافیکی بازگشت رو به پایینی از مقاومت ۱٫۴۲۴۰ و افت تا حمایت ۱٫۴۰۰۰ را نشان می‌دهد.
    از بین اتفاقات این هفته می‌توان به سخنرانی «اندرو بیلی» رئیس بانک انگلستان در ۱ و ۳ ژوئن اشاره کرد که سرمایه‌گذاران در جریان آن، منتظر وعده‌های جدیدی برای افزایش نرخ بهره هستند. ضمناً خواندن گزارش تورم انگلستان که پنجشنبه ۳ ژوئن منتشر می‌شود هم جذاب است.
    • : قرائت‌های تحلیل تکنیکال برای این جفت‌ارز را می‌توان به صلح سبز تشبیه کرد، ۹۰% از اسیلاتورها و ۹۵% از اندیکاتورها در H4 و همین‌طور ۷۵% از اسیلاتورها و ۹۵% از اندیکاتورهای روند در D1 به رنگ سبز هستند. احساس گاوی توسط ۶۰% از متخصصان هم حمایت می‌شود. نزدیک‌ترین مقاومت در ۱۱۰٫۰۰ است و هدف شماره ۱ هم مقدار بالای هفته قبل در ۱۱۰٫۲۰ است، هدف شماره ۲ دستیابی دوباره به مقدار بالای ۱۲ هفته‌ای در ۱۱۰٫۹۵ است.
    ۴۰% از تحلیل‌گران طرف‌دار خرس‌ها هستند و انتظار دارند که این جفت‌ارز به کانال ۱۰۹٫۷۵-۱۰۸٫۵۵ برگردد. در صورت شکستن مرز پایینی کانال، هدف بعدی ۱۰۷٫۵۰ است
    • «دیوید روبنستین»، میلیاردر و هم‌بنیان‌گذار «کارلایل گروپ» عقیده دارد که احتمال این‌که بیت کوین کاملاً از صحنه مالی ناپدید شود، صفر است. حتی اگر این دارائی بخش زیادی از ارزش خودش را از دست بدهد همچنان تقاضا برای آن در زیرساخت خودش وجود دارد. اگر قیمت این کوین همچنان افزایش پیدا کند حتی بانک‌های مرکزی کشورهایی که با رمزارز‌ها مخالف هستند هم نگاه به آن را مدنظر قرار می‌دهند.
    این میلیاردر عقیده دارد «انواع دارائی جدید فقط یک مد زودگذر نیستند که به سرعت علاقه به آنها از بین برود. اکنون ما درباره بازار صدها میلیارد دلاری صحبت می‌کنیم. این کوین که در ابتدا ابزاری برای پرداخت‌های دیجیتال بود اکنون به یک دارائی کامل تبدیل شده است».
    داده‌های «گلسنود» که تجمیع پوزیشن‌های بلندمدت توسط نهنگ‌ها و جریان خروجی سرمایه‌گذاران بزرگ از بازارهای OTC را نشان می‌دهد نیز نظرات روبنستین را تأیید می‌کنند. شاید این نشان‌دهنده مرحله دیگری از انباشت دارائی بعد از یک دراوداون عمیق باشد که مانع از این می‌شود که بیت کوین، و بعد از آن کل بازار رمزارز، به سقوط آزاد واقعی دچار شود.
    اینفلوئنسرهای زیادی هستند که همچنان خوش‌بین هستند. «کیتی وود» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری «آرک اینوست» بار دیگر بر پیش‌بینی خودش تأکید می‌کند. او مطمئن است که هر اتفاقی که بیفتد بیت کوین همچنان به ۵۰۰۰۰۰ دلار می‌رسد.
    وود می‌گوید اصلاح اخیر شانس تأیید صندوق‌های بیت کوین از سوی SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) را افزایش داده است. نکته این است که محصولی با برچسب قیمت پایین‌تر به احتمال بیشتری می‌تواند چراغ سبز بگیرد.
    علاوه بر این «کیتی وود» درباره گفته‌های ایلان ماسک که باعث ریزش بازار رمزارز شد هم صحبت کرده است. او می‌گوید «ماسک» تحت فشار سهام‌دارانی مثل BlackRock بود تا کاری کند که قیمت BTC افت کند. اگرچه رئیس «آرک اینوست» انتظار دارد که «ماسک» به جامعه سرمایه‌گذاران رمزارز برگردد.
    برخی متخصصان عقیده دارند که آینده اتریوم درخشان است. «آسوات داموداران» استاد «دانشکده بازرگانی ان‌وای‌یو استرن» عقیده دارد که اتریوم تناسب بهتری با معامله در بورس نسبت به بیت کوین دارد. این متخصص عقیده دارد که اکوسیستم ETH منعطف‌تر است که باعث می‌شود کار با آن در معاملات به‌خصوص در محیط‌های پرنوسان ساده‌تر باشد. داموداران به این نکته اشاره می‌کند که بسیاری از دارائی‌های کوچک در بورس‌ها بهتر از بیت کوین معامله می‌شوند چون تراکنش با آنها سریع‌تر است. شبکه BTC خیلی درگیرتر است و این یعنی انتقال‌ها حتی نسبت به استانداردهای تراکنش فیات، به مدت‌زمان نسبتاً طولانی‌تری نیاز دارند. بنابراین این متخصص عقیده دارد که بیت کوین بیشتر به‌عنوان دارایی جهانی برای سرمایه‌گذاری مناسب است.
    در پایان این بررسی نگاهی به برخی آمارها می‌اندازیم. نتایج یک نظرسنجی مشترک که «هریس پول» و «کوپن کابین» انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که میم دوج‌کوین در بین شهروندان آمریکا مشهورتر از میم اتریوم است و احتمالاً این مشهور شدن به لطف ایلان ماسک بوده است.
    این تحقیق شامل ۲۰۰۰ بزرگسال آمریکایی می‌شد که اکثر آنها (۸۹%) حداقل یک‌بار نام رمزارز را شنیده بودند. در نهایت مشخص شد که ۷۱% از پاسخ‌دهندگان اطلاعاتی درباره بیت کوین دارند، ۲۹% درباره دوج‌کوین اطلاعات داشتند و ۲۱% چیزهایی درباره اتریوم می‌دانستند. استیبل کوین USD Coin هم به عدد مشابه ۲۱% رسید. حدود ۱۸% از شرکت‌کنندگان گفتند که با لایت‌کوین آشنا هستند و ۱۰% چیزهایی درباره وجود استلار شنیده بودند.
    ۲۳% دارائی‌های دیجیتال را به‌عنوان یک راه برای پول‌دار شدن سریع می‌دانستند و تقریباً یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان (۳۱%) مطمئن بودند که رمزارزها می‌توانند به پول آینده تبدیل شوند.
    گروه تحلیلی NordFX
    https://nordfx.com/

    هشدار: این مطالب اصلاً توصیه سرمایه‌گذاری به افرادی نیستند که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هدف از انتشار این مطالب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.

    #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin #nordfx



پردازش ...
X