اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پیش‌بینی بازار فارکس برای ارزهای دیجیتال و بازار فارکس، ۹ تا ۱۳ دسامبر سال ۲۰۱۹

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پیش‌بینی بازار فارکس برای ارزهای دیجیتال و بازار فارکس، ۹ تا ۱۳ دسامبر سال ۲۰۱۹





    قبل از هرچیز، بیایید نگاهی به اتفاقات هفته‌ی قبل داشته باشیم:




    - EUR/USD.بانک «بنک آو امریکا مریل لینچ» (Bank of America Merrill Lynch) می‌گوید فراگیرترین استراتژی بازار بعد از «خرید سهام»، «فروش دلار» است. معاملات فروش نوسان‌گیری در این جفت‌ارز، به رکوردی دو ساله رسیده است. شاخص دلار (DXY) به پایین‌تر از ۹۰ آمده است و این در حالی است که در ۱۵ مارس ۲۰۲۰ در ۱۰۲.۸۲ بود. دلار در روزهای قبل ارزشش را دوباره بازیابی کرده است. دلیل این اتفاق هم این است که در کنگره‌ی ایالات متحده، از بسته‌ی تحریک مالی جدیدی صحبت می‌شود. از همه‌چیز گذشته، هر دلار جدیدی که به اقتصاد آمریکا وارد شود قدرت خرید این ارز را کاهش می‌دهد.

    جلسه‌ی فدرال رزرو که در روز سه‌شنبه ۱۷ دسامبر برگزار شد، تقریبا هیچ اثری روی احساسات بازار نگذاشت. نرخ بهره تغییری نکرد و می‌توان گفت که خوشحالی بیش از حد قبل از کریسمس کنفرانس مطبوعاتی را خراب کرد. حرف جدیدی درباره‌ی برداشتن قرنطینه زده نشد و هیچ نگرانی‌ای درباره‌ی وضعیت فعلی اقتصاد به زبان نیامد. با این وجود شاید این انفعال نه فقط به دلیل کریسمس، بلکه در کنارش به دلیل تغییر رییس جمهور ایالات متحده هم باشد. صاحب جدید کاخ سفید هنوز سر جایش ننشسته است. صاحب قبلی‌اش هم از همین الآن دو پای لنگان دارد و قدرتش را هر لحظه بیشتر از دست می‌دهد.

    به لطف امیدی که سرمایه‌گذاران برای رشد بیشتر S&P500 و خروجی مذاکرات برگزیت دارند، جفت‌ارز EUR/USD حرکتش به سمت شمال را ادامه داده است و حدود ۱۴۰ نقطه در یک هفته اضافه کرده است. آخرین نوسان این جفت‌ارز هم در ارتفاع ۱.۲۲۵۰ بوده است.




    - GBP/USD.دلار در حال ضعیف شدن است و این امید وجود دارد که گفتگوهای برگزیت در لحظه‌ی آخر به نتیجه برسند. این دو دلیل، باعث شده است تا این جفت‌ارز بالا برود. سقف هفته در ۱۷ دسامبر هم به ۱.۳۶۲۵ رسیده است و نشان از ۴۰۰ نقطه سود دارد. اما بعد از همه‌ی این‌ها یک اصلاح به وجود آمد و دوره‌ی معاملاتی ۵ روزه را همان پایینِ سطح ۱.۳۵۰۰ تمام کرد.

    رسانه‌ها می‌گویند تنها مشکلی که سر راه توافق باقی مانده، ماهیگیری در آب‌های بریتانیا است. همین گزارش‌ها هم باعث شده‌اند تا امید به توافق زیاد شود. بازارها از بیانیه‌های رییس شورای اروپایی، اورسولا فون در لاین که گفته است «راه باریکی» به سمت توافق وجود دارد، در کنار کمیسیونر اروپایی تجارت بین‌الملل، مایکل بارنیه که تایید کرده «احتمال حصول توافق تجاری هنوز باقی مانده است»، تشویق شده‌اند.

    به نظر می‌رسد که بریتانیا هم توافق را قبول دارد. اما همان‌طور که اعلام شده است، «نه به بهای از دست رفتن حکمرانی و کنترل روی دربا». بوریس جانسون تهدید کرده که اگر حد ۳ ساله‌ی پیشنهادی‌اش پذیرفته نشود، ماهیگیران اروپایی را حداقل هشت سال از دریاهای بریتانیا دور نگاه خواهد داشت.

    در کل «بودن یا نبودنِ» هملت که به نظر برای ۴۲۰ سال پیش می‌رسد، هنوز روی برگزیت کاربرد دارد و باز است.




    - USD/JPY.ین پایدار است، بازه‌ی معاملاتی خزانه‌داری آمریکا تغییری نکرده است، دلار در حال ضعیف شدن است و شاخص DXY دلار هم دارد پایین میاید. تمام این‌ها باعث می‌شود تا جفت‌ارز USD/JPY حرکت نزولی‌اش را در کانالی میان‌مدت و نزولی ادامه دهد. این کانال، در انتهای ماه مارس گذشته شروع شده است. این جفت‌ارز در روز سه‌شنبه ۱۷ دسامبر به میانه‌ی این کانال رسید و کف هفتگی‌اش را در ۱۰۲.۸۵ ثابت کرد. آخرین نقطه‌ی دوره‌ی معاملاتی پنج روزه در ۱۰۳.۳۰ ست شد.




    - ارزهای دیجیتال.چیزی که بیت‌کوین سه سال منتظرش بود اتفاق افتاد. این جفت‌ارز نه‌تنها رکوردی تاریخی زد، نه‌تنها سطح ۲۰ هزار را شکست، بلکه ظرف مدت کوتاه بین ۱۲ تا ۱۷ دسامبر از ۱۸ هزار به ۲۳ هزار و ۶۲۰ دلار رسید و ۳۰ درصد به ارزشش اضافه کرد.

    بسیاری از متخصصین می‌گویند اگر صعودهای دسامبر ۲۰۱۷ و دسامبر ۲۰۲۰ را با هم مقایسه کنیم، تفاوت اصلی‌شان را در این می‌بینیم که در سال ۲۰۱۷ نیروی اصلی از سمت سرمایه‌گذاران خرد میامد. اما امسال، سرمایه‌گذاران سازمانی هستند که حرف اول را می‌زنند. شرکت تحلیلی Chainalysis می‌گوید «جامعه‌ی» وال‌های بیت‌کوین (۱۰۰۰ بیت‌کوین و بیشتر) از شروع سال به اندازه‌ی ۳۰۲ کیف پول بزرگتر شده است و در انتهای ماه قبل، ۲۲۷۴ کیف پول در خودش داشته است. موجودی این آدرس‌ها هم در طول این مدت ۱.۴ میلیون بیت‌کوین اضافه شده است.

    اگر بخواهیم منصف باشیم، باید بگوییم که تعداد کاربران خرد هم در حال افزایش است. داده‌های تحلیلی Glassnode می‌گویند تعداد آدرس‌های بیت‌کوین که موجودی‌شان صفر نیست، به ۳۳ میلیون نزدیک شده و رکورد تاریخی‌اش را جا به جا کرده است. تعداد کیف‌پول‌هایی که موجودی‌شان بیش از ۱ بیت‌کوین است هم به طور مداوم زیاد می‌شود. این شاخص اخیرا رکورد ۸۲۵ هزار و ۱۰۵ را رد کرده و از رکودی اندک که در انتهای ماه سپتامبر گرفتارش بود، خارج می‌شود.

    البته بارها در این باره نوشته‌ایم؛ شیوع کرونا باعث شده تا بیت‌کوین بیشتر فراگیر شود. اما احتمالا زود است که بخواهیم درباره‌ی پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. در تحقیقی که Opinium و AltFi از ساکنین بریتانیا انجام دادند، تنها ۱۰ درصد از آن‌ها گفتند که بیت‌کوین دارند. با وجودی که نتایج سال ۲۰۲۰ این تحقیق بدون شک نشان از بهبودی بالا دارد (یک سال قبل، درصد این افراد ۵.۳ درصد بود)، هنوز تعداد صاحبان بیت‌کوین در این پویش کم است. بنابراین می‌توان گفت که بازار ارزهای دیجیتال که در روز ۱۷ دسامبر، سطح سرمایه‌اش را به ۶۷۰ میلیارد دلار رسانده بود، توان بسیار بالایی برای رشد دارد.

    باید در نظر داشت با وجودی که بیت‌کوین همین الآن هم از ارتفاع ۲۰۱۷ فاصله‌ی زیادی گرفته است، اما سطح سرمایه‌اش به رکورد ۸۳۰ میلیارد دلار نرسیده است. این رکورد، جایی است که در روز ۷ ژانویه‌ی ۲۰۱۸ شاهد بودیم. به عبارت دیگر، مقدار خرده‌پول‌هایی که قیمت بیت‌کوین را بالا می‌برند از قبل بسیار بیشتر است. همین هم می‌تواند نشان دهد که این جفت‌ارز شدیدا اضافه خرید دارد. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال هم این واقعیت را تایید می‌کند. مقدار این شاخص، ظرف هفت روز از ۸۹ به ۹۵ رسید و به مقدار حداکثر ۱۰۰ واحد بسیار نزدیک شد. اما باید در نظر داشت که تعطیلات کریسمس در حال نزدیک شدن هستند و در بازار لاغرِ این تعطیلات، هر اتفاقی ممکن است بیافتد. ممکن است نوسان‌ها صفر شوند یا این که دندانه‌های بلندی روی نمودار شکل بگیرند.




    ***

    می‌توانیم برای پیش‌بینی هفته‌ی پیش‌رو، نظرات تحلیلگران مختلف را به همراه پیش‌بینی‌هایی از شیوه‌های تکنیکال و گرافیکی جمع کنیم و به این صورت خلاصه‌شان کنیم:




    - EUR/USD.سه‌شنبه‌ی هفته‌ی آینده، ۲۴ دسامبر، معاملات فارکس در ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی بسته خواهند شد و در روز ۲۵ دسامبر مصادف با کریسمس، هیچگونه معامله‌ای انجام نخواهد شد (لطفا سایت NordFX، بخش اخبار شرکت را برای جزییات مربوط به برنامه‌ی زمان‌بندی معاملات در تعطیلات کریسمس و سال جدید ببینید).

    آخر سال وقتی است که بازیگران بزرگ پوزیشن‌هایشان را می‌بندند، همه‌چیز را جمع می‌زنند و دنبال خوشگذرانی می‌روند. اما همان‌طور که بالاتر عنوان شد، معامله‌گران باید در این بازار کم‌جان منتظر اخبار غافلگیرکننده باشند. این اخبار هم قرار نیست حتما مثل هدیه‌های بابانوئل دوست‌داشتنی باشند. مهمترین می‌تواند به وجود آمدن توافق بین اتحادیه‌ی اروپا و بریتانیا درباره‌ی برگزیت (یا شاید به وجود نیامدنش) باشد.

    زمانی که این نوشته را می‌نویسیم، ۹۵ درصد از شاخص‌های روند در نمودار چهار ساعته و تمامی‌شان در نمودار روزانه سبز هستند. همچنین، ۷۵ درصد از اسیلاتورها هم در نمودار چهار ساعته و هم در نمودار روزانه نظر به بالا دارند. اما ۲۵ درصد باقی‌مانده سیگنال می‌دهند که این جفت‌ارز بیش از اندازه به فروش می‌رسد و امکان دارد اصلاحی در آن صورت بگیرد.

    تحلیل‌های گرافیکی نمودار چهار ساعته پیش‌بینی می‌کنند که این جفت‌ارز در بازه‌ی معاملاتی ۱.۲۱۷۵-۱.۲۳۰۰ نوسان خواهد کرد و در نمودار روزانه، این احتمال را نشان می‌دهند که تا ۱.۲۳۵۵ بالا برود. هشتاد درصد از متخصصین با این حرکت موافقند. بیست درصد باقی‌مانده انتظار دارند این جفت‌ارز تا حمایت ۱.۲۱۰۰ پایین بیاید و زمانی که پیش‌بینی از هفتگی به ماهانه می‌رود، تعداد آن‌هایی که از خرس‌ها حمایت می‌کنند به ۶۵ درصد می‌رسد. نزدیک‌ترین حمایت‌ها در سطوح ۱.۲۰۵۵ و ۱.۱۹۰۰ هستند.




    - GBP/USD. همان‌طور که هفته‌ی پیش نوشتیم، سه سناریو سر راه برگزیت قرار دارد.

    ۱- نرم و خنثی این که شرایط فعلی دوره‌ی گذار، برای شش ماه یا یک سال دیگر ادامه پیدا کند تا دو طرف به تدریج، به سمت قوانینی شبیه به قوانین پایه‌ای سازمان تجارت جهانی حرکت کنند. در این حالت، پوند دچار فروپاشی شدیدی نمی‌شود. اما به سمت پایین خواهد رفت. نزدیک‌ترین سطح حمایت در این مورد ۱.۳۲۷۵ است، بعد از آن ۱.۳۱۰۰ و ۱.۳۰۰۰ قرار دارد و دست آخر هم ۱.۲۸۵۰ سر راه حرکت نزولی خواهد بود.

    ۲- این که «سخت‌ترین» برگزیت اتفاق بیافتد. هیچ توافقی صورت نگیرد و مذاکرات همین‌طور ادامه پیدا کند. در این صورت، ممکن است این جفت‌ارز به مقادیر میانه‌ی ماه می ۲۰۲۰ برسد که در ناحیه‌ی ۱.۲۰۷۵-۱.۲۱۶۰ هستند.

    ۳- نتیجه این شود که توافقی جامع بین اتحادیه‌ی اروپا و بریتانیا به وجود بیاید. در این صورت، خواهیم دید که پوند ابتدا تا ارتفاع ۱.۳۵۰۰ و بعد از آن، شاید تا ارتفاع‌های ۲۰۱۸ در ۱.۴۳۵۰ بالا برود.

    به زودی خواهیم فهمید که کدام گزینه قرار است انتخاب شود.




    - USD/JPY. نود درصد از اسیلاتورها و ۱۰۰ درصدِ اندیکاتورهای روند در نمودار روزانه همین الآن به رنگ قرمز هستند و انتظار دارند که این جفت‌ارز در کانال میان‌مدت نزولی بیش از این پایین برود. تحلیل‌گران پشتیبانی تحلیل‌های گرافیکی نمودار چهار ساعته و روزانه را دارند. آن‌ها می‌گویند این جفت‌ارز به احتمال زیاد، در بازه‌ی معاملاتی بین ۱۰۲.۷۰ تا ۱۰۴.۰۰ نوسان می‌کند که مرزهای بالایی و پایینی کانال حرکت نمودار هستند.




    - ارزهای دیجیتال.بنابراین ارزشش را دارد که منتظر تکرار «زمستان ارزهای دیجیتال» باشیم؟ یا این که جفت‌ارز BTC/USD بعد از اصلاحی اندک دوباره دارد به ارتفاعاتی جدید‌تر می‌رود؟

    رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر فقیر» قانع شده است که ارزهای دیجیتال سال آینده با طوفانی که چاپ ارزهای دستوری به وجود آورده است، به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید. این کارآفرین با گفتن این که «آمریکا در دردسر افتاده است»، مرگ دلار و «آینده‌ی روشن» طلا، نقره و بیت‌کوین را پیش‌بینی می‌کند.

    تحلیل‌گر شناخته‌شده‌ی ارزهای دیجیتال، PlanB، که مدل ارزیابی مشهور انباشت و جریان (StoF) را توسعه داده است، باور دارد که قیمت ارز دیجیتال اصلی می‌تواند تا آخر سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار و شاید ۳۰۰ هزار دلار برسد. PlanB اذعان می‌کند که این چشم‌انداز، برای بعضی از سرمایه‌گذاران خوشبینانه و حتی متحیرکننده است. اما افزایش قیمت بیت‌کوین در گذشته، به او اجازه داده است که چنین پیش‌بینی‌ای داشته باشد.

    تحلیل‌گران JPMorgan Chase، شرکت عظیم مالی آمریکایی، می‌گویند سرمایه‌گذاران احتمالا در سال‌های آینده تا ۶۰۰ میلیارد دلار در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. شرکت‌های اروپایی، آمریکایی و ژاپنی برای این کار باید تنها ۱ درصد از سرمایه‌ی صندوق‌های بازنشستگی‌شان را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند.

    آقای Nikolaos Panigirtzoglou، استراتژیست JP Morgan می‌گوید ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اخیر شرکت بیمه‌ی عمر متقابل ماساچوست (Massachusetts Mutual Life Insurance Company) مرحله‌ی جدیدی را در این که این موسسات، ارز دیجیتال اول را به عنوان نوعی از دارایی بپذیرند عبور داده است. ضمنا این تحلیل‌گر اذعان دارد که برای سرمایه‌گذاران سنتی کاملا دشوار است که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. چرا که این دارایی‌ها، از نظر مسئولیت بازگشت سرمایه شرایط نظارتی لازم را هنوز به دست نیاورده‌اند. به این ترتیب مقدار سرمایه‌ای که برای خرید بیت‌کوین لازم است می‌تواند محدود شود.

    در کل، این که نهادهای ناظر دولتی با ارزهای دیجیتال چه برخوردی داشته باشند یکی از فاکتورهای کلیدی در توسعه‌ی این بازار است. در کنفرانس اخیر BlockShow، این مشکل به طور جدی مورد بحث قرار گرفت. سخنرانان می‌گفتند که بازار نامترکز باید با نهادهای ناظر ارتباط داشته باشد؛ اما نمی‌تواند امتیازات کامل را به آن‌ها بدهد. اگر روی این بازار نظارت کامل وجود داشته باشد، دیگر نمی‌تواند با بازار ارزهای دستوری تفاوتی کند.

    حالا بیایید راجع به چشم‌اندازهای جفت‌ارز BTC/USD در چند هفته‌ی آینده حرف بزنیم. میانگین پیش‌بینی‌ها این است که احتمال افزایش قیمت بیت‌کوین به ۲۵-۲۶ هزار دلار حدود ۳۰ درصد باشد. افزایشش تا بالای ۳۰ هزار دلار هم با احتمال ۱۰ درصد ممکن است. احتمال این که این جفت‌ارز تا ناحیه‌ی ۱۸۵۰۰-۲۰۰۰۰ پایین برود هم ۲۰ درصد است.

    آن‌هایی که در این جای کار نگران سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین هستند، می‌توانند به ایتریوم نگاهی بیاندازند. بیت‌کوین همین الآن هم از سقف سال ۲۰۱۷ شانزده درصد بالاتر زده است. اما ایتریوم، هنوز جا دارد که از قیمت فعلی‌اش در ۶۷۰ دلار به رکورد تاریخی‌اش در ۱۴۲۰ دلار برسد. این در حالی است که امسال، ایتریوم در مجموع وضع بهتری نسبت به بیت‌کوین داشت. این ارز از کف ماه مارس ۶۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است. این مقدار برای بیت‌کوین، ۴۶۵ درسد بوده.

    به علاوه، بلاک‌چین این ارز دیجیتال جایگزین اخیرا به‌روز شده است. ایتریوم ۲.۰ ایتریوم را امن‌تر، کارآمدتر، مقیاس‌پذیر و (امیدواریم) سودده‌تر کرده است.

    در اینجا باید به خاطر بیاوریم که «ویتالیک بوترین»، یکی از بنیانگذاران ایتریوم، همه را تشویق می‌کرد برای خرید دارایی‌های دیجیتال وام و قرض نگیرند و خودشان را بدهکار نکنند. او گفته است که قبل از به وجود آمدن ایتریوم، «تنها چند هزار دلار» دارایی داشت. اما نوشته است «از نصف بیت‌کوین‌هایم خلاص شدم تا مطمئن شوم که اگر قیمتش صفر شد، ورشکسته نمی‌شوم».




    گروه تحلیل NordFX




    https://nordfxiran.com/557-Forex-Forecast-and-Cryptocurrencies-Forecast-for-December-21-25-2020.html

    توجه: این محتوا نباید به عنوان توصیه‌ی سرمایه‌گذاری یا راهنمایی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفته شود. هدف، تنها دادن اطلاعات است. معامله در بازارهای مالی با ریسک همراه است و می‌تواند باعث شود کل سرمایه‌تان را از دست بدهید.




    #eurusd #gbpusd #usdjpy #فارکس #پیش_بینی_فارکس #سیگنال_فارکس #کریپتوکارنسی #بیتکوین #ارز_دیجیتال #ارز_رمزدار

  • #2
    پیش‌بینی بازار فارکس و ارزهای دیجیتال ۱۱ تا ۱۵ ژانویه‌ی سال ۲۰۲۱




    قبل از هرچیز، بیایید نگاهی به اتفاقات هفته‌ی قبل داشته باشیم:




    - EUR/USD.از زمانی که همه‌گیری کوید۱۹ از ماه مارس گذشته شروع شده است، دلار در حال پایین آمدن بوده و جفت‌ارز EUR/USD هم به همین دلیل بالا رفته است. حالا دیگر چیزی نمانده است که به سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ برسیم. نتایج هفته‌ی گذشته را می‌توان صفر در نظر گرفت. چیزی که در این جا سرزنش می‌شود هم کریسمس و تعطیلات سال جدید است، هم بالا رفتن سود اوراق خزانه‌داری ایالات متحده. در کنار همه‌ی این‌ها، بیانیه‌ی تهاجمی نماینده‌های فدرال رزرو هم قرار دارد.

    بعد از این که جو بایدن تاییدیه‌اش را از کنگره دریافت کرد و دموکرات‌ها اکثریت سنا را در اختیار گرفتند، سود اوراق ۱۰ ساله‌ی خزانه‌داری آمریکا سر به فلک کشید و دلار را هم با خودش بالا برد. رییس «بانک فدرال رزرو ریچموند»، آقای «توماس بارکین» (Thomas Barkin) گفت که رشد سود اوراق خزانه‌داری نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران تمایل دارند نرخ سود بالاتری را روی دلار ببینند. رییس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا، «پاتریک هارکر» (Patrick Harker) پیش‌بینی کرد کاهش برنامه‌ی تسهیل کمی می‌تواند در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ انجام شود. تمام این موارد اشتهای گاوها را به شدت کاهش داد و باعث شد پوزیشن‌های خریدشان روی EUR/USD را ببندند. در نتیجه، این جفت‌ارز هفته را در ۱.۲۲۲۵ تمام کرد.




    - GBP/USD.طوفان‌هایی که امضای توافق برگزیت برپا کرده بودند خوابید و به دنبال EUR/USD، جفت‌ارز GBP/USD هم نفسی کشید. وقتی در ۴ ژانویه به ۱.۳۷۰۵ رسید، آخر هفته‌اش همان‌جایی بود که در میانه‌ی ماه دسامبر آن را دیده بود و در ۱.۳۵۶۰ دوره‌ی معاملاتی را تمام کرد.




    - USD/JPY. سه هفته قبل پیش‌بینی کردیم که این جفت‌ارز از میانه‌ی کانال میان‌مدتش به مرز بالایی‌اش خواهد رفت. این کانالی است که از مارس ۲۰۲۰، این جفت‌ارز در آن به آرامی پایین می‌رود. دقیقا همین اتفاق افتاد. نمودار دو دفعه، در چهارم و پنجم ژانویه و بعد از این که خط میانی را لمس کرد، با شدت به سمت بالا رفت و در ۸ ژانویه به مرز بالایی کانال در ۱۰۴.۱۰ رسید. سپس بازگشت کوچکی اتفاق افتاد و بعد از آن، نمودار در ۱۰۳.۹۵ منجمد شد. در نظر داشته باشید که ناحیه‌ی ۱۰۴.۰۰ در چهار ماه گذشته سطح حمایت و مقاومتی قوی بوده است و جفت‌ارز، بارها از آن پرش کرده است.




    - ارزهای دیجیتال. دوازده سال قبل، در ۳ ژانویه‌ی ۲۰۰۹ بود که شخص یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، شبکه‌ی اصلی بیت‌کوین را راه‌اندازی کرد و بلاک ظهورش را با ۵۰ بیت‌کوین استخراج کرد. چند روز بعد در ۱۲ ژانویه، اولین تراکنش بیت‌کوین اتفاق افتاد و ساتوشی ناکاموتو، ۱۰ بیت‌کوین را به Hal Finney فرستاد. در ماه ژوییه‌ی ۲۰۲۰، اطلاعات حساب توییتر Whale Alert نشان داد که ساتوشی ناکاموتو قبل از ناپدید شدن مرموزش در ۱۰ سال قبل، توانسته بود ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۱۵۰ بیت‌کوین را استخراج کند. حالا که قیمت بیت‌کوین به ۴۱ هزار دلار رسیده است، این مقدار استخراج‌شده به ۴۵ میلیارد دلار می‌رسد و ناکاموتو می‌تواند بیست و پنجمین فرد ثروتمند دنیا باشد.

    در حقیقت، ما همین الآن مهمترین خبر هفته‌ی گذشته را اعلام کردیم. ارز دیجیتال اصلی روز جمعه ۸ ژانویه از ۴۱ هزار دلار بالاتر رفته است. در نتیجه از ماه دسامبر تا الآن، ظرف تنها ۵ هفته، بیت‌کوین ۱۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

    نه‌تنها سرمایه‌گذاران، بلکه استخراج‌کننده‌ها هم از این موضوع بسیار خوشحال شدند. دسامبر برای آن‌ها موفقیت‌آمیزترین ماه در طول سه سال گذشته شد. سرویس تحلیلی Block Research می‌گوید در ماه دسامبر، کل درآمد استخراج‌کننده‌ها به ۶۹۲ میلیون دلار رسید که می‌شود ۱ میلیون دلار بر ساعت.

    در حال حاضر، بازار استخراج ارزهای دیجیتال تحت سلطه‌ی چین است که بنا بر برخی تخمین‌ها، ۵۰ درصد از کل هش‌ریت جهان را در خودش دارد. حتی رییس ریپل، بیت‌کوین و ایتریوم را ارزهای دیجیتال تحت کنترل چین نامیده است.

    حرف از ریپل شد. یک هفته و نیم گذشته دارندگان این ارز دیجیتال جایگزین کمی امیدوار شدند. به خاطر بیاورید از ۲۴ نوامبر و در حالی که ارزهای دیجیتال اصلی دیگر در حال افزایش قیمت بودند، XRP/USD به آرامی در حال پایین آمدن بود. این ارز تا آخر ۲۰۲۰ از ۰.۷۷ دلار به ۰.۱۷ دلار رسید تا ۷۹ درصد از ارزشش را از دست بدهد.

    اما این هم همه‌ی ماجرا نیست. بزرگترین فاجعه برای ریپل در بازار آتی منتظرش است. در ۲۳ دسامبر، قیمت‌های آتی ماه مارس این ارز در پلت‌فرم مشتقات BitMEX به ۰.۰۰۰۲۳ دلار رسید. سرمایه‌گذاران ۸۰ میلیون سکه را ظرف یک دقیقه فروختند. این .حرکت، واکنشی بود که بازار به پرونده‌ی حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده داد. در این پرونده، استارت‌آپ ریپل متهم شده بود که به طور غیرقانونی، ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اوراق بهادار را تحت پوشش XRP فروخته است.

    حالا شرایط کمی آرام‌تر شده است و XRP در روز ۸ ژانویه با قیمت ۰.۳۱ دلار معامله می‌شود. اگر معامله‌گری جلوتر سفارش خرید ریپل می‌گذاشت، می‌توانست تنها ظرف دو هفته ۱۳۵۰ درصد سود کند.

    وقتی به ارز دیجیتال اصلی باز می‌گردیم، می‌بینیم که نوسانش مثل ریپل نجومی نیست، اما با این حال بسیار چشمگیر است و به ۱۰ درصد در ساعت می‌رسد. شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال هم در ناحیه‌ی خرید بسیار زیاد است؛ ۹۵ از ۱۰۰. اما با این وجود وقتی قیمت‌های بیت‌کوین را دنبال می‌کنیم، می‌بینیم که سطح سرمایه‌اش را به طور مداوم ادامه داده است و به ۱.۱ تریلیون دلار رسیده است. ضمنا شاخص سلطه‌ی بیت‌کوین به ۷۰ درصد نزدیک شده است.




    ***

    می‌توانیم برای پیش‌بینی هفته‌ی پیش‌رو، نظرات تحلیلگران مختلف را به همراه پیش‌بینی‌هایی از شیوه‌های تکنیکال و گرافیکی جمع کنیم و به این صورت خلاصه‌شان کنیم:




    - EUR/USD.یک هفته قبل، توضیح دادیم که تحلیل‌گران بانک‌ها و آژانس‌های مالی دنیا چگونه در سال ۲۰۲۱ این جفت‌ارز را چگونه می‌بینند. میانه‌ی این پیش‌بینی‌ها ۱.۲۵۰۰ بود که ارتفاع ژانویه و فوریه‌ی سه سال قبل را در خودش داشت.

    در آینده‌ی نزدیک، ۶۰ درصد از متخصصین امیدوار خواهند بود که این ژانویه اگر نگوییم ماه معکوس شدن روند، حداقل ماه اصلاح عمیق روند شود و نمودار را به سطح ۱.۲۵۰ یا حتی ۱.۱۹۰۰ برساند. نزدیک‌ترین خط حمایت در ناحیه‌ی ۱.۲۱۰۰ است. اما درمورد اندیکاتورها، تنها ۸۰ درصدشان در نمودار چهار ساعته بودند که این حرکت را پیش‌بینی می‌کردند. در نمودار روزانه، هم اسیلاتورها و هم اسیلاتورهای روند موضعی خنثی گرفته‌اند.

    چهل درصد تحلیل‌گران با گاوها هستند. تحلیل‌های گرافیکی نمودار چهار ساعته و روزانه هم آن‌ها را تایید می‌کنند. آن‌ها می‌گویند این جفت‌ارز که از ۱.۲۲۰۰ به عقب هل داده شده است، باید به روند صعودی برگردد و به زودی آن را در ۱.۲۳۵۰ خواهیم دید. بعد از آن ۱.۲۵۰۰ آن‌چنان دور از انتظار نیست.

    رویدادهای هفته‌ی پیش رو شامل انتشار داده‌های نرخ بهره‌ی ایالات متحده است که در روز چهارشنبه ۱۳ ژانویه و جمعه ۱۵ ژانویه انجام خواهد شد. جروم پاول، رییس فدرال رزرو هم زمانبندی کرده است که در انتهای هفته‌ی کاری سخنرانی داشته باشد. بازار هم منتظر است که ببیند آیا او حرف‌های همکارانش، توماس بارکین و پاتریک هارکر را تایید می‌کند یا خیر. آن‌ها گفته بودند احتمال دارد نرخ بهره بالا برود و برنامه‌ی تسهیل کمی هم محدود شود.




    - GBP/USD.به طور کل، پیش‌بینی یک یا دو هفته‌ی آینده در اینجا بسیار شبیه پیش‌بینی یورو به دلار است. اندیکاتورهای تکنیکال نمودار روزانه سیگنال‌های خنثی یا چند جهته تولید می‌کنند. شصت درصد از متخصصین، ۷۰ درصد از اسیلاتورها و ۷۵ درصد از اندیکاتورهای روند در نمودار چهار ساعته می‌گویند این جفت‌ارز پایین می‌رود. چهل درصد از تحلیل‌گران می‌گویند این جفت‌ارز رشد خواهد کرد. اندیکاتورهای باقی‌مانده‌ی نمودار چهار ساعته و تحلیل‌های گرافیکی روی هر دو تایم‌فریم هم همین حرف را می‌زنند. سطوح حمایت روی ۱.۳۵۲۵، ۱.۳۴۸۵ و ۱.۳۲۸۵ هستند. خط حمایت قدرتمند بعدی در ناحیه‌ی ۱.۳۱۸۵ است. سطح‌های مقاومت در ۱.۳۶۲۰ و ۱.۳۷۲۵ هستند.

    در میان رویدادهای هفته‌ی پیش رو باید به سخنرانی رییس بانک مرکزی انگلستان اندرو بایلی توجه داشته باشیم که در روز دوشنبه ۱۱ ژانویه اتفاق خواهد افتاد.




    - USD/JPY.این که ین چطور رفتار کند، تا حد زیادی به احساسات ریسک‌پذیر سرمایه‌گذاران و رفتار اوراق خزانه‌داری ایالات متحده بستگی دارد. در حال حاضر بسیاری از تحلیل‌گران (۵۵ درصد) مطمئنند که این جفت‌ارز در کانال میان‌مدت و نزولی می‌ماند و بعد از مبارزه با مرز بالایی‌اش در حدود ۱۰۴.۰۰، به میانه‌اش باز خواهد گشت. این احتمال را ۲۵ درصد از اسیلاتورها تایید کرده‌اند و سیگنال می‌دهد که این جفت‌ارز در نمودار چهار ساعته و روزانه بیش از حد به فروش می‌رسد. نزدیک‌ترین خط حمایت در ۱۰۳.۶۵ است و بعدی، ۱۰۳.۰۰. هدف در نزدیکی ناحیه‌ی ۱۰۲.۵۰ قرار گرفته است.

    سی و پنج درصد از تحلیل‌های گرافیکی نمودار روزانه می‌گویند این جفت‌ارز باز هم خواهد توانست مرز بالایی کانال مشخص‌شده را بشکند و تا ناحیه‌ی ۱۰۴.۷۰-۱۰۵.۰۰ بالا برود. هدف بعدی گاوها در ۱۰۵.۷۰ قرار دارد و دست آخر، ۱۰ درصد باقی‌مانده‌ی تحلیل‌گران موضعی خنثی دارند. آن‌ها می‌گویند که این جفت‌ارز در کناره‌های پیوت‌پوینت ۱۰۴.۰۰ نوسان خواهد کرد.




    - ارزهای دیجیتال. حالا که کاملا مطمئنیم جو بایدن در ایالات متحده به قدرت رسیده است، سرمایه‌گذاران هم خوشبین‌تر از همیشه هستند. curtailmentمایک نواگراتز، بنیانگذار بانک دیجیتال گلکسی دیجیتال، در CNBC به این اشاره کرده است که تیم ترامپ هرگز نمی‌توانستند رشد ارز دیجیتال اصلی را متوقف کنند. او همچنین ابراز امیدواری کرده است که نهادهای ناظر مالی تحت رهبری رییس‌جمهور جدید موضع ثابت‌تری بگیرند. نوگراتز گفت «امیدوارم بعد از تحلیف [۲۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۱]، نهادهای ناظر پیشروتری داشته باشیم. خوشحالم که منتظر دولت جدید و ساختار نظارتی باشم که به جای مبارزه با ارزهای دیجیتال، از آن‌ها حمایت کند.

    درباره‌ی ورود سرمایه‌گذاران بزرگ سازمانی به بازار در کنار محدودیت‌های نظارتی، باید گفت که نوسان شدید ارزهای دیجیتال اصلی مانع آن‌ها شده است. متخصصین در بانک جی‌پی‌مورگان باور دارند تصویر جایگزینی برای طلا می‌تواند بیت‌کوین را از این هم مشهورتر کند و پیش‌بینی می‌کنند که تا ۱۴۶۰۰۰ دلار افزایش قیمت برایش به وجود میاورد. اما برای این که این اتفاق بیافتد، شاخص‌های نوسان بیت‌کوین و طلا باید به سمت هم نزدیک شوند و چنین اتفاقی «چند سال طول خواهد کشید».

    تخمین جی‌پی مورگان برای این که اخیرا چه اتفاقی برای بیت‌کوین میافتد، می‌تواند برای بسیاری از افراد بسیار محافظه‌کارانه در نظر گرفته شود. تحلیل‌گران سرمایه‌گذاری شرکت Pantera Capital می‌گویند بازار تنها چند هفته از بیت‌کوین ۱۱۵ هزار دلاری فاصله دارد. آقای Dan Morehead، رییس شرکت سرمایه‌گذاری Pantera Capital در مصاحبه با CNBC عرضه‌ی محدود بیت‌کوین را موتور اصلی رشدش دانسته است. او توضیح داد که در حال حاضر غول‌هایی چون پی‌پل و Grayscale، بیش از چیزی که استخراج‌کننده‌ها می‌توانند عرضه کنند بیت‌کوین می‌خرند.

    در این لحظه، تراست‌های بیت‌کوین و ایتریوم Grayscale به ترتیب ۱۴ میلیارد و ۷۵ میلیون، و ۱ میلیارد و ۸۰۸ میلیون دلار دارایی دیجیتال جمع‌آوری کرده‌اند. کوین روک تحلیل‌گر می‌گوید این غول مالی باز هم بیت‌کوین خواهد خرید و به این صورت برنامه‌ریزی کرده است که ارزش بیت‌کوین به طور مداوم بالا خواهد رفت.

    تحلیل‌گر مشهور دیگری به نام ویلی وو هم با این تحلیل موافق است. از نظر او بعد از این که بیت‌کوین مرز ۲۴ هزار دلار را رد کرد، مشخص شد که بازار بالاخره توانسه است تحت کنترل سرمایه‌گذاران بلندمدت درآید.

    بایننس، یکی دیگر از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال هم با این پیش‌بینی موافق است. مدیر بخش آمریکایی این شرکت، کاترین کولی گفته است «ما فکر می‌کردیم که قیمت ۵۰ هزار دلار منطقی است، اما این عدد به قطع و یقین بالاتر خواهد رفت. من فکر می‌کند که ما تا انتهای ۲۰۲۱، به ازای هر بیت‌کوین ۷۵ هزار یا ۱۰۰ هزار دلار خواهیم داشت».

    و در آخر، شجاعانه‌ترین تحلیل جفت‌ارز BTC/USD را یکی از بنیانگذاران Insider به نام Henry Blodget و مدیرعامل صرافی بیت‌کوین Kraken به نام Jesse Powel گفته است. آن‌ها می‌گویند قیمت بیت‌کوین به ۱ میلیون دلار خواهد رسید. اما جسی پاول باور دارد که این اتفاق را سفته‌بازان رقم خواهند زد. اما هنری بلوجت می‌گوید که رشد سرمایه‌گذاران سازمانی دلیلش است.

    سطح سرمایه‌ی ایتریوم هم از ۱۴۰ میلیارد دلار بیشتر شده است که چندین برابر بیشتر از غول‌های خودروسازی چون جنرال موتورز (۵۹.۵ میلیارد)، ب‌ام‌و (۴۷.۱ میلیارد) و فراری (۳۶.۲ میلیارد) است. تحلیل‌گرا Messari، ریان واتکینز، می‌گوید جریان ورودی پول به ETH در سال ۲۰۲۱ از این هم بیشتر خواهد بود. بعضی از سرمایه‌گذاران همین الآن هم تنها روی ایتریوم متمرکز شده‌اند. رویداد کلیدی این ارز دیجیتال جایگزین راه‌اندازی قراردادهای آتی ایتریوم در بورس شیکاگو خواهد بود. در کل، تحلیل‌های معامله‌گر بازار بورس آمستردام، مایکل ون دو پوپ می‌گویند در سه‌ماهه‌ی اول امسال مسابقه‌ای شدید باید در بازار ارزهای دیجیتال جایگزین شکل بگیرد.




    گروه تحلیل NordFX




    https://nordfxiran.com/573-Forex-Forecast-and-Cryptocurrencies-Forecast-for-January-11-15-2021.html

    توجه: این محتوا نباید به عنوان توصیه‌ی سرمایه‌گذاری یا راهنمایی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفته شود. هدف، تنها دادن اطلاعات است. معامله در بازارهای مالی با ریسک همراه است و می‌تواند باعث شود کل سرمایه‌تان را از دست بدهید.




    #eurusd #gbpusd #usdjpy #فارکس #پیش_بینی_فارکس #سیگنال_فارکس #کریپتوکارنسی #بیتکوین #ارز_دیجیتال #ارز_رمزدار

    نظر


    • #3
      پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس، ۱۸ تا ۲۲ ژانویه‌ی سال ۲۰۲۱




      قبل از هرچیز، بیایید نگاهی به اتفاقات هفته‌ی قبل داشته باشیم:




      - EUR/USD. در پیش‌بینی هفته‌ی پیش، اکثر متخصصین (۶۰ درصد) می‌گفتند این جفت‌ارز ابتدا تا حمایت ۱.۲۱۰۰ و سپس، احتمالا ۵۰ نقطه پایین‌تر از آن می‌رود. تقریبا همه‌چیز هما‌ن‌طوری پیش رفت که پیش‌بینی شده بود. جفت‌ارز EUR/USD در انتهای هفته‌ی معاملاتی در سطح ۱.۲۰۷۵ بود.

      باید در نظر داشت که از ابتدای سال ۲۰۲۱، شرایط بازار به نوعی غیرعادی بوده است. معمولا افزایش قیمت سهام فشاری رو به پایین را به دلار اعمال می‌کند. هفته‌ی گذشته دقیقا همین اتفاق افتاد. شاخص S&P500 که از احساسات ریسک‌پذیر نیرو گرفته بود، به طور مداوم بالا رفت. اما شاخص دلار که دارایی دفاعی به حساب میاید، به آرامی در حال پایین آمدن بود. بانک «مریل لینچ» (Bank of America Merrill Lynch) می‌گوید در ماه دسامبر، سرمایه‌گذاران بزرگ امید داشتند که کوید۱۹ به سرعت شکست بخورد. به همین دلیل هم به شدت سهم‌های شرکت‌های تکنولوژی را می‌خریدند و از دلارهایشان خلاص می‌شدند. حالا شرایط به شدت تغییر کرده است. شاخص USD DXY به موازات S&P500 شروع به صعود کرده است.

      دلیلش چیست؟ اول، سهام شرکت‌های آمریکایی در حال حاضر به نظر بیش از اندازه گران‌قیمت به نظر می‌رسند. حداقل از نقطه‌نظر سرمایه‌گذاران آمریکایی. به علاوه ما در مقاله‌ی قبلی‌مان این را هم نوشتیم که بعد از تایید رییس‌جمهور منتخب آمریکا، جو بایدن و اکثریت دموکرات مجلس سنا، سود اوراق قرضه‌ی ده‌ساله‌ی خزانه‌داری آمریکا به شدت بالا رفت و دلار را خم با خودش بالا کشید. رهبران بانک فدرال رزرو (FRB) ریچموند و فیلادلفیا بر آتش دمیدند. آن‌ها گفتند که احتمال دارد برنامه‌ی تسهیل کمی کاهش و نرخ بهره‌ی دلار، افزایش پیدا کند. به این ترتیب، گاوها پوزیشن‌های خریدشان را در EUR/USD بستند.




      - GBP/USD. این جفت‌ارز در پنج سال گذشته شکل سینوسی داشته است و در کانال ۱.۳۴۵۰-۱.۳۷۰۰، با پیوت‌پوینت ۱.۳۵۷۵ نوسان کرده است. این جفت‌ارز در ابتدای راه به مرز پایینی این بازه‌ی معاملاتی افتاد. سپس چرخید و با شدت بالا رفت تا در روز چهارشنبه، به مقادیر ۲.۵ سال قبل برسد.

      پوند در هفته‌ی گذشته تحت حمایت رییس بانک انگلستان، اندرو بایلی بود که نه‌تنها احتمال نرخ بهره‌ی منفی را رد کرد، بلکه گفت ویروس کرونا نمی‌تواند ساختار اقتصاد بریتانیا را تغییر دهد. در نتیجه، پوند توانست بیشترین سود را در دو ماه گذشته به سرمایه‌گذارانش برساند. اما بعد از آن، به دنبال روند کلی تقویت دلار، این جفت‌ارز به پیوت‌پوینتش بازگشت و هفته را در ۱.۳۵۸۰ تمام کرد.




      - USD/JPY. پیش‌بینی‌ای که اکثریت تحلیل‌گران (۵۵ درصد) با آن موافق بودند، کاملا صحیح بود. این جفت‌ارز در میان کانال میان‌مدت کاهشی باقی ماند و با بازگشت از مرز بالایی، به خط میانی بازگشت.

      حتما به خاطر دارید که ۱۰ درصد دیگر تحلیل‌گران فرض کردند این جفت‌ارز حرکتی جانبی خواهد داشت و دور پیوت‌پوینت ۱۰۴.۰۰ نوسان می‌کند. حرف آن‌ها هم درست بود: این جفت‌ارز هفته را از ۱۰۳.۹۵ شروع کرد و در این ناحیه تمامش کرد؛ دقیقا در ۱۰۳.۸۵.




      - ارزهای دیجیتال. در شب جمعه ۱۵ ژانویه، نمودار بیت‌کوین هم می‌تواند نشان از بازگشت به روند صعودی داشته باشد، هم نشان از ادامه دادن اصلاح نزولی. این جفت‌ارز بعد از رسیدن به ارتفاع ۴۱ هزار و ۴۳۵ دلار در ۸ ژانویه، به سمت پایین بازگشت و در روز ۱۱ ژانویه به ۳۰ هزار و ۶۰۰ دلار رسیده بود. تمام شاخص‌های اصلی از قبل می‌گفتند که بیت‌کوین بیش از اندازه گران است. فقط یک بهانه لازم بود تا چنین اصلاح عمیقی اتفاق بیافتد. این بهانه هم وقتی پیدا شد که نرخ سود اوراق خزانه‌داری ایالات متحده بالا رفت و دلار تقویت شد. در نتیجه، ارز دیجیتال اصلی بیش از ۲۵ قیمتش را ظرف مدت ۳ روز از دست داد.

      این جفت‌ارز بعد از آن دوباره به سطح ۴۰ هزار نزدیک شد تا سرمایه‌گذارانش خوشحال شوند. ایالات متحده هم یک بار دیگر دلیل رسمی این حرکت بود. به طور دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، رییس‌جمهور منتخب آمریکا دلیل این اتفاق بود که گفت بسته‌ی کمکی جدیدی به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد که شامل ۲۰۰۰ دلار پرداختی مستقیم به شهروندان آمریکایی می‌شود. چنین بسته‌ی تحریکی عظیمی به احتمال زیاد تورم را افزایش خواهد داد و در نتیجه، تقاضای دارایی‌های ریسکی مثل ارزهای دیجیتال را افزایش خواهد داد.

      تمام اتفاقات مهم بالاخره روزی تمام شده‌اند. رشد بیت‌کوین هم در روز ۱۴ ژانویه تمام شد و قیمت رکورد جدیدی نزد. سپس رییس بانک مرکزی اروپا، کریستین لگارد از کل جهان درخواست کرد تا بازار ارزهای دیجیتال را تحت نظارت قرار دهند. او درباره‌ی طبیعت سفته‌بازانه‌ی بیت‌کوین گفت که چنین نظارتی می‌تواند از کشورهای گروه هفت شروع شود، سپس به گروه ۲۰ برسد و در آخر، در جهان اجرا شود.

      خرس‌ها هم از این شرایط استفاده کردند و کنترل شرایط را دوباره در دست گرفتند. جفت‌ارز BTC/USD هم در بعد از ظهر روز جمعه ۱۵ ژانویه از ۳۵ هزار دلار پایین‌تر آمد.

      باید در نظر داشت که فعالیت سرمایه‌گذاران از ابتدای سال ۲۰۲۱ بسیار کمتر شده است. به نقل از CoinShares، در هفته‌ی اول ژانویه ۲۹ میلیون دلار در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت‌کوین سرمایه‌گذاری شده است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری‌های مشابه در هفته‌ی قبل از کریسمس، بیش از ۱ میلیارد دلار بودند. البته چنین آرامشی را می‌توان با در نظر گرفتن تعطیلات کریسمس توجیه کرد. به علاوه، وال‌های ارز دیجیتال هم به اصلاح ۸ تا ۱۱ ژانویه عکس‌العمل آرامی داشتند. معاملاتی که از آن‌ها بیرون آمدند، تنها بخش کوچکی از کیف‌پول‌های بیت‌کوین‌شان را در بر می‌گرفت.

      داده‌های پی‌پل نشان می‌دهد که حداقل بازار خرده‌فروشی پس از کریسمس، از خواب سال نو بیدار می‌شود. حجم بیت‌کوین مبادله شده در این پلت‌فرم از ابتدای ژانویه ۹۵۰ درصد افزایش داشته است؛ حدود ۱۰ برابر. سرویس تحلیلی Nomics می‌گوید کاربران این پلت‌فرم تنها در روز اول ژانویه ۲۰۲۱، ۲۲.۸ میلیون دلار تراکنش با بیت‌کوین انجام دادند. ده روز بعد، این مقدار به ۲۴۲ میلیون دلار رسید.

      سطح کل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۵ ژانویه ۱ تریلیون دلار بود (این شاخص در ۱۰ ژانویه ۱.۱۳ تریلیون دلار بود). شاخص تسلط بیت‌کوین هم در ناحیه‌ی ۶۸ درصد بود و شاخص ترس و طمع بیت‌کوین ظرف یک هفته از ۹۵ به ۸۸ رسید.




      ***

      می‌توانیم برای پیش‌بینی هفته‌ی پیش‌رو، نظرات تحلیلگران مختلف را به همراه پیش‌بینی‌هایی از شیوه‌های تکنیکال و گرافیکی جمع کنیم و به این صورت خلاصه‌شان کنیم:




      - EUR/USD. جروم پاول، رییس فدرال رزرو بیانیه‌ی همکارانش از بانک‌های فدرال رزرو منطقه‌ای را رد کرد و گفت که نباید در آینده‌ی نزدیک، به افزایش نرخ بهره و محدود کردن سیاست پولی نرم اتکا داشت. این کلمات، در کنار بسته‌ی جدید ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن، احتمالا باعث می‌شوند تا سود اوراق قرضه‌ی دلار متوقف شوند و از گاوها در S&P500 هم حمایت شود. به علاوه، امید به واکسیناسیون که باعث می‌شود GDP به شدت رشد کند هم رنگ نباخته است. به همین دلیل متخصصین وال‌استریت ژورنال پیش‌بینی می‌کنند که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال پیش رو، ۴.۳ درصد افزایش پیدا کند.

      اما آیا این اتفاق باعث می‌شود که همبستگی فعلی بین دلار و بازار سهام از بین برود؟ آیا صعود دلار متوقف می‌شود؟ نه‌تنها آمریکایی‌ها، بلکه سرمایه‌گذاران عمده‌ی کشورهای دیگر هم از رشد شاخص S&P500 حمایت می‌کنند. چنین تزریق سرمایه‌ای از خارج باعث خواهد شد تا ارز ایالات متحده تقویت شود.

      حالا دقیقا درباره‌ی جفت‌ارز EUR/USD صحبت کنیم. مشخص است که در زمان نوشتن این پیش‌بینی (۱۵ ژانویه)، بسیاری از شاخص‌ها قرمز هستند. تمامی شاخص‌های روند در نمودار چهار ساعته، ۷۵ درصد از آن‌ها در نمودار روزانه و ۷۵ درصد از اسیلاتورهای هر دو تایم‌فریم به پایین نگاه می‌کنند. اسیلاتورهای باقی‌مانده سیگنال می‌دهند که این جفت‌ارز بیش از اندازه به فروش می‌رسد.

      در این لحظه نظر اکثر متخصصین به دو بخش مساوی تقسیم شده است. اما وقتی افق دیدمان را از هفتگی به میان‌مدت می‌بریم، ترازو به سمت گاوها سنگینی می‌کند. شصت و پنج درصد از تحلیل‌گران که تحلیل‌های گرافیکی نمودار روزانه هم آن‌ها را تایید می‌کنند، انتظار دارند که دلار ضعیف شوند و این جفت‌ارز در یک و نیم ماه آینده، حداقل تا ۱.۲۵۰۰-۱.۲۵۵۰ بالا برود. نزدیک‌ترین خط‌های مقاومت ۱.۲۱۷۵، ۱.۲۲۷۵، ۱.۲۳۰۰ و ۱.۲۳۵۰ هستند. حمایت اصلی در ۱.۱۸۰۰-۱.۱۹۰۰ قرار دارد.

      در میان رویدادهای مهم هفته‌ی پیش رو باید به تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره‌ی نرخ بهره و کنفرانس مطبوعاتی مدیر این بانک بعد از آن توجه داشت. این اتفاقات در ۲۱ ژانویه خواهند افتاد. داده‌های فعالیت کسب و کار آلمان و منطقه‌ی اروپا به طور کلی روز بعد از آن، ۲۲ ژانویه منتشر خواهد شد.




      - GBP/USD. نه‌تنها آلمان و اتحادیه‌ی اروپا، بلکه حتی بریتانیا هم داده‌های فعالیت کسب و کار (Markit در بخش خدمات) را در ۲۲ ژانویه منتشر خواهد کرد. این داده‌ها می‌توانند به سرمایه‌گذاران این سیگنال را بدهند که نژاد جدید ویروس کرونا، چگونه روی اقتصاد این کشور تاثیر گذاشته است. در نظر داشته باشید پیش از این، بریتانیا گزارش کرده بود که تعداد مرگ‌ها و موارد جدید در هفته‌های گذشته‌ی لندن و جنوب شرقی انگلستان رکورد زده است.

      اما مشکلات مربوط به کوید۱۹ در کشورهای دیگر هم تشدید می‌شود که ایالات متحده شامل آن‌ها است. به همین دلیل ۶۰ درصد از تحلیل‌گران که تحلیل‌های گرافیکی نمودار چهار ساعته و روزانه هم تاییدشان می‌کنند، باور دارند این جفت‌ارز خواهد توانست به سطح ۱.۳۷۰۰ بازگردد و احتمالا ۱۰۰ نقطه از آن بالاتر برود. استدلال دیگری که برای رشد این جفت‌ارز میاید، بسته‌ی تحریک اقتصادی جدید ایالات متحده است که بالاتر درباره‌اش صحبت شد.

      سطوح مقاومت در ۱.۳۵۴۰ و ۱.۳۴۵۰ قرار دارند.




      - USD/JPY. نمودار این جفت‌ارز در دو هفته‌ی اول ژانویه از سطح پایینی کانال میان‌مدت و نزولی‌اش به سطح بالایی آن رفت. چند تن از متخصصین می‌گویند این اتفاق به افزایش احساسات ریسک‌پذیر سرمایه‌گذاران و کاهش نرخ بهره‌ی ین به عنوان ارز ایمن ارتباط دارد. آن‌ها به این دلیل باور دارند که این جفت‌ارز هنوز هم می‌تواند مرز بالایی کانال را بشکند و تا ناحیه‌ی ۱۰۵.۰۰ بالا برود. ۳۵ درصد از تحلیل‌گران و تحلیل‌های گرافیکی در نمودار روزانه این سناریو را قبول دارند. هدف بعدی گاوها در ۱۰۵.۷۰ است، نزدیک‌ترین مقاومت در این ناحیه هم در ۱۰۴.۰۰-۱۰۴.۳۵ قرار دارد.

      اکثر متخصصین (۶۵ درصد) مطمئنند که این جفت‌ارز در میانه‌ی کانالی که گفتیم باقی خواهد ماند. نزدیک‌ترین خط حمایت در ۱۰۳.۶۰ است و بعدی، در ۱۰۳.۰۰ قرار دارد. هدف در نزدیکی ناحیه‌ی ۱۰۲.۵۰ قرار گرفته است.




      - ارزهای دیجیتال. سطح سرمایه‌ی کل بازار ارزهای دیجیتال هم به ۱ تریلیون دلار رسیده است. این سطح، از نظر روانی بسیار مهم است؛ مخصوصا برای سرمایه‌گذاران خرد. رشد بیشتر این شاخص به طور شفافی پیش‌بینی درباره‌ی بالا رفتن BTC/USD را تایید می‌کند؛ حداقل تا ۵۰ هزار دلار. اگر سطح سرمایه پایین برود، ممکن است سکه‌ها مثل بهمن فروخته شوند. مثال دم دستی‌اش زمستان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ است که همه به یادش دارند.

      ضمنا بازار هنوز تحت سیطره‌ی حس و حال خوشبینانه است. برای مثال، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال بلومبرگ، مایک مک‌گلون باور دارد که هدف واقعی برای بیت‌کوین ۵۰ هزار دلار است. او چند ماه قبل پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین باید در دسامبر ۲۰۲۰ به ارتفاع جدیدی برسد؛ اتفاقی که تحققش را دیدیم. این متخصص گفته است «من فکر می‌کند که این دارایی مرز ۵۰ هزار دلار را در آینده‌ی نزدیک رد خواهد کرد». همچنین، اضافه کرده است که شانس بیت‌کوین برای رشد بسیار بیشتر از شانسش برای کاهش است. اصلاح تا ۲۰ هزار دلار هم در حال حاضر از نظر عملی ممکن نیست.

      مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری Pantera، آقای Dan Morehead هم پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین ۱۱۵ هزار دلار را تا آگوست ۲۰۲۱ خواهد زد. اتفاقاتی مثل راه‌اندازی یوآن دیجیتال هم کمک خواهند کرد که ارزهای دیجیتال به اقتصاد جهانی نفوذ کنند.

      اگر این اتفاق بیافتد، در دنیا میلیونرها و میلیاردرهای دیجیتال بیشتر خواهیم دید. به گفته‌ی فوربس، در حال حاضر لیست پولدارترین‌های آن‌ها شبیه به این است:

      در صدر آن‌ها برادران Winklevoss قرار دارند که صرافی بیت‌کوین Gemini را بنانهاده‌اند. ارزش تخمینی دارایی‌های دیجیتال آن‌ها به گفته‌ی فوربس، هریک حدود ۱.۴ میلیارد دلار است. آقای Matthew Roszak، یکی از بنیانگذاران Bloq هم با ۱.۲ میلیارد دلار دارایی دیجیتال رتبه‌ی دوم را دارد. پس از او، سرمایه‌گذار خطرپذیر، Tim Draper قرار دارد. فوربس می‌گوید ارزش دارایی‌های او حدود ۱.۱ میلیارد دلار است.

      مقام چهارم برای رییس MicroStrategy، آقای Micheal Sailor است. او حدود ۶۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال دارد. نفر پنجم هم بنیانگذار بانک ارز دیجیتال Galaxy Digital، مایک نوگراتز است. فوربس دارایی‌های ارز دیجیتال او را ۴۷۸ میلیون دلار تخمین می‌زند. آخرین نفر از این لیست هم یکی از بنیانگذاران ایتریوم، ویتالیک بوترین است که دارایی‌هایش ۳۶۰ میلیون دلار قیمت دارد.

      صحبت از ایتریوم شد. به گفته‌ی بنیانگذار صندوق سرمایه‌گذاری DTAP Capital، آقای Dan Tapiero، این پول آماده است تا صعود کند. بخشی از مشتری‌های سازمانی هلدینگ مالی آمریکایی، Northern Trust با علاقه‌شان به این ارز بر حرف آقای Tapiero صحه گذاشته‌اند. این شرکت سرمایه‌گذاری خدمات رده‌بندی ارزهای دیجیتال را با همکاری بانک Standard Chartered انجام می‌دهد. آقای Tapiero می‌گوید «اگر Northern Trust بیت‌کوین و ایتریوم را نگه‌داری ‌می‌کند، بنابراین هردوی این ارزها خریدار خواهند داشت».




      گروه تحلیل NordFX




      https://nordfxiran.com/576-Forex-Forecast-and-Cryptocurrencies-Forecast-for-January-18-22-2021.html

      توجه: این محتوا نباید به عنوان توصیه‌ی سرمایه‌گذاری یا راهنمایی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفته شود. هدف، تنها دادن اطلاعات است. معامله در بازارهای مالی با ریسک همراه است و می‌تواند باعث شود کل سرمایه‌تان را از دست بدهید.




      #eurusd #gbpusd #usdjpy #فارکس #پیش_بینی_فارکس #سیگنال_فارکس #کریپتوکارنسی #بیتکوین #ارز_دیجیتال #ارز_رمزدار

      نظر


      • #4
        پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس، ۲۵ تا ۲۹ ژانویه‌ی سال ۲۰۲۱




        قبل از هرچیز، بیایید نگاهی به اتفاقات هفته‌ی قبل داشته باشیم:




        - EUR/USD. ما هفت روز قبل چارتی را منتشر کردیم که همبستگی بین شاخص S&P500 و EUR/USD را در اوایل ژانویه نشان می‌داد. اما الآن همه‌چیز به حالت عادی بازگشته است: شاخص S&P500 به رشدش ادامه می‌دهد، در روز ۲۱ ژانویه به رکورد تاریخی ۳۸۵۹٫۸۴ رسید، EUR/USD هم با آن بالا رفت و پیش‌بینی اکثریت متخصصین (۶۵ درصد) را تایید کرد. یورو که دوشنبه در کف ناحیه‌ای ۱٫۲۰۵۳ چشم‌بسته راه می‌رفت، پس از ان تا ۱٫۲۱۹۰ بالا رفت و آخرین نوسانش را هم کمی پایین‌تر، در ۱٫۲۱۷۰ زد.

        به لطف رییس بانک مرکزی اروپا، انتهای هفته تقریبا آرام بود. کریستین لگارد هرگز نتوانسته است یورو را ضعیف کند، بلکه به آن اجازه هم نداد که به طور جدی دلار را به زیر بکشد. این اتفاق هم می‌تواند به عنوان موفقیتی حتمی در نظر گرفته شود.

        خانم لگارد در سخنرانی‌اش بعد از جلسه‌ی بانک مرکزی اروپا که سه‌شنبه ۲۱ ژانویه برگزار شد، توضیح داد که چه چیزی خوب و چه چیزی بد است. بخش «خوب» شامل شروع واکسیناسیون، موفقیت در بازیابی اقتصاد اروپا و کاهش ابهامات سیاسی در ایالات متحده بود. بخش «بد» سخنرانی شامل بدتر شدن وضعیت شیوع کوید، شدید شدن قرنطینه، احتمال رکود مضاعف در ناحیه‌ی یورو و تورم پایین بود که به دلیل یوروی قوی تمایلی به بالا رفتن ندارد. ضمنا بانک مرکزی اروپا دوباره در جلسه‌اش جلوی این که سیاست پولی را تنظیم کند، گرفت و تنها عنوان کرد «بسته‌ی برنامه‌ی خرید اضطراری همه‌گیری نباید به طور کامل استفاده شود». این اخبار یورو را بالا کشید. اما این افزایش بهای یورو آن‌چنان زیاد نبود. این که برای مقیاس PEPP چه معیاری استفاده شود هم برای سرمایه‌گذاران یک راز باقی ماند.




        - GBP/USD. پوند نیمه‌ی اول هفته را به همراه یورو بالا رفت. حتی مرز بالایی کانال ۱٫۳۴۵۰-۱٫۳۷۰۰ هم شکسته شد و نمودار به ارتفاع ۱٫۳۷۴۵ رسید. اما انتهای دوره‌ی پنج روزه شفاف نبود. مسابقه‌ی پوند را نه خرده‌فروشان حمایت کردند (۰٫۳ درصد افزایش بها به جای ۱٫۲ درصد پیش‌بینی‌شده) و نه شاخص‌های فعالیت. در بخش خدمات، شاخص Markit از ۴۹٫۴ به ۳۸٫۸ فرو افتاد. نخست‌وزیر بریتانیا، بوریس جانسون هم بدبینی را به کار اضافه کرد و گفت که دور سوم قرنطینه می‌تواند تا تابستان ادامه پیدا کند. در نتیجه، پوند چرخش کرد و به کانال مشخص‌شده بازگشت تا در ۱٫۳۶۸۰ هفته را تمام کند.




        - USD/JPY. در نظر داشته باشید که پیش‌بینی اصلی را ۶۵ درصد از تحلیل‌گران تایید می‌کردند و می‌گفتند که این جفت‌ارز در کانال میان‌مدت و نزولی باقی خواهد ماند. این کانال در آخرین روزهای ماه مارس ۲۰۲۰ شروع شده بود. سطوح ۱۰۳٫۶۰ و ۱۰۳٫۰۰ به عنوان خط حمایت در نظر گرفته شدند.

        این سناریو دقیقا درست بود. این جفت‌ارز برای هفته‌ی دوم پیاپی تلاش کرد که مرز بالایی این کانال را بشکند که البته موفق نبود. اولین تلاش هفته‌ی قبل در روز سه‌شنبه ۱۹ ژانویه انجام شد؛ زمانی که نمودار از روی حمایت در خط ۱۰۳٫۶۰ پرش کرد و به ۱۰۴٫۰۷ رسید. بازگشت بعدی، در روز سه‌شنبه ۲۲ ژانویه بود و از سطح ۱۰۳٫۳۰ بود که در ۱۰۳٫۹۰ متوقف شد. سپس، این جفت‌ارز هفته‌ی کاری را در جایی تمام کرد که بارها آن را در ژانویه ملاقات کرده بود؛ ناحیه‌ی ۱۰۳٫۸۰.




        - ارزهای دیجیتال. آیا این اصلاح است، یا شروعی برای زمستان ارزهای دیجیتال جدید؟ هفته‌ی گذشته این سوال در صدر بود. بیت‌کوین در روز جمعه ۲۲ دسامبر از ۲۹ هزار دلار پایین آمد و بسیاری از سرمایه‌گذاران را ترساند. مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Guggenheim، «اسکات مینارد» (Scott Minerd) پیش‌بینی می‌کند که قیمت باز هم پایین خواهد آمد و به ۲۰ هزار دلار می‌رسد. این قیمت، جایی است که روند صعود انفجاری در نیمه‌ی دوم ماه دسامبر ۲۰۲۰ شروع شد و قیمت بیت‌کوین را ۱۰۰ درصد افزایش داد.

        خوش‌بین‌ها اطمینان می‌دهند: بیت‌کوین ظرف مدت یک سال ۵٫۷۵ برابر افزایش قیمت داشت و از ۷۳۰۰ دلار در اول ژانویه‌ی ۲۰۲۰، به ۴۱۹۰۰ دلار در ۸ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ رسید. بنابراین این اصلاح ۳۰ درصدی «جزیی» به حساب میاید و جای نگرانی ندارد. به علاوه، تعدادی از تحلیل‌گران می‌گویند این بار کاهش ارزش بیت‌کوین به دلیل تبدیلش به ارزهای دستوری نبود. سرمایه‌گذارانی که سودشان از ارز دیجیتال اصلی را تثبیت می‌کنند، بازار ارزهای دیجیتال را کنار نمی‌گذارند. بلکه پوزیشن‌هایشان را در ارزهای دیجیتال دیگری باز می‌کنند که از نظرشان ارزش بالقوه‌ی بیشتری دارند. برای مثال قیمت ایتریوم ظرف یک سال بیش از ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است. یا مثلا در بعد از ظهر روز ۲۲ ژانویه جفت‌ارز BTC/USD ۲۲ درصد نسبت به حداکثر را از دست داد. اما این مقدار کاهش ارزش برای بیت‌کوین تنها ۱۰ درصد بود.

        این نسخه را داده‌های سطح سرمایه‌ی بازار هم تایید می‌کنند. ظرف مدت ۷ روز سطح سرمایه کل بازار، شامل بیت‌کوین، ۹٫۵ درصد کاهش داشت و از ۱٫۰۲۸ تریلیون دلار به ۰٫۹۳۳ تریلیون رسید. ضمنا سطح سرمایه‌ی بازار ارزهای دیجیتال جایگزین به همان مقدار ۳۰۰ میلیارد باقی‌مانده است. بیشترین ضرر را بیت‌کوین داشت که شاخص تسلطش از ۶۷٫۴۸ درصد به ۶۴٫۳۱ درصد رسید. از سوی دیگر سهم ایتریوم از ۱۳٫۵۲ درصد به ۱۵٫۰۱ درصد افزایش پیدا کرد.

        شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال هم بالاخره به ناحیه‌ی فروش بیش از حد رفت و ظرف یک هفته از ۸۸ نقطه به ۴۰ نقطه رسید. این مقدار برابر با Although, according to analysts, it is during such price rollbacks that "whales" begin to actively replenish their bitcoin wallets, buying up coins of small alarmist investors.




        ***

        می‌توانیم برای پیش‌بینی هفته‌ی پیش‌رو، نظرات تحلیلگران مختلف را به همراه پیش‌بینی‌هایی از شیوه‌های تکنیکال و گرافیکی جمع کنیم و به این صورت خلاصه‌شان کنیم:




        - EUR/USD. تحلیل نتایج جلسه‌ی پیشین بانک مرکزی اروپا، به ما می‌گوید که با وجود نظرات نه‌چندان مشخص خانم لگارد، حس و حال این نهاد ناظر اروپایی هنوز تهاجمی است. شورای اداره‌کننده‌ی بانک اشاره کرد که سود بازارهای بدهی اروپا در حال افزایش است و نگرانی‌ها راجع به افزایش بهای شدید یورو ٰآرام گرفته‌اند. حالا باید منتظر بمانیم تا جلسه‌ی فدرال رزرو در روز ۲۸ ژانویه برگذار شود. به احتمال زیاد نرخ بهره‌ی دلار در همان سطح ۰٫۲۵ درصد باقی خواهد ماند. بنابراین بیشترین توجه روی نظرات مدیر این نهاد ناظر خواهد بود که بگوید سیاست پولی در آینده‌ی نزدیک به کدام سمت می‌رود. همچنین، دلیل دیگری هم وجود دارد که توجه بسیاری به سمت آن‌ها جذب شود. این اولین جلسه‌ای خواهد بود که فدرال رزرو از زمان تحلیف جو بایدن برگزار می‌کند.

        البته ما هفته‌ی بعد خواهیم دید که بخش قابل توجهی از داده‌های اقتصاد کلان منتشر می‌شوند. این داده‌ها شامل حجم سفارش‌های کالاهای سرمایه‌ای و کالاهای بادوام در ایالات متحده (که در روز چهارشنبه ۲۷ ژانویه بیرون میایند) و داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا و آلمان (که در روزهای پنجشنبه ۲۸ و جمعه ۲۹ ژانویه منتشر می‌شوند) خواهند بود.

        ضمنا نظرات متخصصین هم به صورت زیر توزیع شده است. چهل و هشت درصد از آن‌ها که تحلیل‌های گرافیکی نمودار روزانه هم تاییدشان می‌کنند، ۷۵ درصد از اسیلاتورها در نمودار چهار ساعته، ۹۰ درصد از شاخص‌های روند در نمودار چهار ساعته و ۷۵ درصد از آن‌ها در نمودار روزانه، طرف گاوها را گرفته‌اند. نزدیک‌ترین مقاومت‌ها در ۱٫۲۲۷۵، ۱٫۲۳۰۰ و ۱٫۲۳۵۰ هستند. هدف میان‌مدت هم این است که نمودار تا ارتفاع ۱٫۲۵۰۰-۱٫۲۵۵۰ بالا برود.

        پنجاه و پنج درصد از متخصصین نظر مخالفی دارند. بیست و پنج درصد از اسیلاتورهای نمودار چهار ساعته می‌گویند کها این جفت‌ارز بیش از اندازه به فروش می‌رسد. نزدیک‌ترین خط‌های حمایت ۱٫۲۱۳۰ و ۱٫۲۰۶۰ است. هدف اصلی در ناحیع‌ی ۱٫۱۸۰۰-۱٫۱۹۰۰ قرار دارد.




        - GBP/USD. در زمان نوشتن این متن، اسیلاتورها در نمودار چهار ساعته به نظر کاملا آشوبناک می‌رسند. مثل مابقی اندیکاتورها، بسیاری از آن‌ها هنوز هم سبز هستند. به عنوان مثال ۷۵ درصد از اسیلاتورها و تحلیل‌های گرافیکی نمودار روزانه، به همراه ۷۵ درصد از اندیکاتورهای روند در نمودار چهار ساعته و ۱۰۰ درصد آن‌ها در نمودار روزانه به سمت بالا نگاه می‌کنند.

        اما در مورد تحلیل، بیشتر (۶۵ درصد) آن‌ها مثل تحلیل تکنیکال روی گاوها خوشبینی ندارند. دلیلش هم همان‌طور که بالاتر عنوان شد، کارایی نامطلوب اقتصاد بریتانیا و بیانیه‌ی نخست‌وزیر آن کشور، بوریس جانسون بود که هشدار می‌داد دور سوم قرنطینه می‌تواند تا تابستان ادامه پیدا کند. این اتفاق باعث شده است تا نه‌تنها در پیش‌بینی‌هایشان درباره‌ی پوند تجدید نظر کنند، بلکه دوباره درباره‌ی سناریویی صحبت کنند که در آن بانک انگلستان نرخ بهره‌ی منفی درست می‌کند.

        سطح‌های حمایتی در ناحیه‌ی ۱٫۳۶۱۵-۱٫۳۶۳۵، بعد از آن در ۱٫۳۵۲۵ و در آخر در حد پایینی کانال سه هفته‌ای ۱٫۳۴۵۰ قرار دارند. سطح‌های مقاومت، سطح بالایی کانال ۱٫۳۷۰۰، ۱٫۳۷۴۵ و ۱٫۳۸۰۰ هستند




        - USD/JPY. بانک ژاپن در جلسه‌ی روز سه‌شنبه ۲۱ ژانویه به همراه بانک مرکزی اروپا، پارامترهای سیاست پولی‌اش را تغییر نداد. انتظار GDP در گذشته، سال ۲۰۲۰، کمی کاهش پیدا کرده است. اما این نهاد ناظر پیش‌بینی‌اش را برای سال ۲۰۲۱ بالا برد و در نظر داشت که با وجود همه‌چیز، اقتصاد کشور به رشدش ادامه دهد.

        بر این اساس، ۷۰ درصد از متخصصین می‌گفتند ین باز هم به آرامی بالا خواهد رفت و این جفت‌ارز، تا خط حمایت ۱۰۳٫۰۰ پایین میاید. در صورتی که نوسان بیشتر شود هم، ۵۰ نقطه از این پایین‌تر خواهد آمد. نزدیک‌ترین خط حمایت در ۱۰۳٫۳۰ است.

        سناریوی دیگری هم وجود دارد که ۳۰ درصد از متخصصین با آن موافقند. این سناریو می‌گوید مرز بالایی کانال نزولی شکسته می‌شود و این جفت‌ارز ابتدا تا مقاومت ۱۰۴٫۰۰ و بعد، تا ۱۰۴٫۴۰ خواهد رفت. هدف بعدی گاوها هم ناحیه‌ی ۱۰۴٫۷۰-۱۰۵٫۰۰ است.




        - ارزهای دیجیتال. این که بیت‌کوین چقدر خطرناک و پرنوسان است را همه می‌دانند. سرمایه‌گذاران سازمانی با ورودشان به بازار ارزهای دیجیتال باعث شدند که در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، رشدی انفجاری در این بازار به وجود بیاید. شیوع کووید۱۹ و به دنبال آن بسته‌های کمک اقتصادی فدرال رزرو به این روند صعودی دامن زد. چرا که نرخ‌های بهره را به شدت کم کرد و بازار را از دلار ارزان اشباع کرد.

        حالا تحلیل‌گران درباره‌ی این صحبت می‌کنند که ارزهای دیجیتال، تنها در کوتاه‌مدت می‌توانند برای حفظ سرمایه استفاده شوند. شرکت‌ها و سازمان‌ها هم در حال خارج شدن از خرید دارایی‌های دیجیتال هستند.

        به گفته‌ی استراتژیست‌های جی‌پی‌مورگان، دریچه‌ای که می‌توان از آن به دورنمای قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت نگاه کرد، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان به نام Grayscale Investment است که پورتفوی ارز دیجیتالش ۲۳ میلیارد دلار ارزش دارد. محاسبات بانک تحلیل‌گران نشان می‌دهد که اگر جفت‌ارز BTCUSD بخواهد مقاومت ۴۰ هزار دلار را بشکند، باید تراست بیت‌کوین Grayscale سرعت ورود سرمایه‌هایش را در روزها و هفته‌های پیش رو، ۱۰۰ میلیون دلار در روز نگاه دارد. در غیر این صورت ممکن است اصلاحی عمیق اتفاق بیافتد.

        در زمان نوشتن این پیش‌بینی، قیمت‌های این جفت‌ارز در ناحیه‌ی ۳۲۵۰۰ دلار هستند. این ناحیه در سه هفته‌ی اخیر، به عنوان ناحیه‌ی حمایت و مقاومت بسیار قدرتمند بوده است. اگر سطح سرمایه بالا نرود و قیمت دوباره نتواند از ۳۰ هزار دلار بالاتر برود، می‌توان انتظار داشت که فشار خرس‌ها افزایش پیدا کند و فروش‌ها زیاد بشوند. شصت و پنج درصد از متخصصین با این سناریو موافقند.

        اما شرکت‌کننده‌هایی حرفه‌ای هم در بازار حضور دارند که حس و حال گاوی آرامی را نگاه می‌دارند. حضور این‌ها در حق‌العمل‌های مثبت بازار مشتقه‌ی ماه مارس تایید می‌شود که +۳٫۵ تا ۵٫۰ درصد بود. رییس شرکت سرمایه‌گذاری Pantera Capital، آقای ‌Dan Morehead انتظار دارد که بیت‌کوین را در ماه فوریه، در ۴۵ هزار دلار یا حتی بیشتر از آن ببیند. اما او به معامله‌گران و مشارکت‌کننده‌های دیگر در بازار توصیه می‌کند که تا جای ممکن محتاطانه رفتار کنند.

        بیانیه‌های کابینه‌ی جدید ایالات متحده هم کمی خوشبینی به همراه آورده است. به عنوان مثال، نامزد وزارت خزانه‌داری و رییس پیشین فدرال رزرو، جنت یلن، در صحبتش درباره‌ی احتمال بهبود سیستم مالی سنتی گفت که تشویق می‌کند ارزهای دیجیتال استفاده شوند؛ البته اگر این استفاده در چارچوب قانون بیاید. اما زمان خواهد گفت که این قوانین چه چیزی خواهند بود. اگرچه، همین الآن هم کسانی هستند که مایلند از خدمات «طالع‌بینی» استفاده کنند و آینده را ببینند.

        به گزارش رویترز، «مرن آلتمن»، طالع‌بین نیویورکی پیش‌بینی‌اش از نرخ بیت‌کوین را بر اساس حرکت ستاره‌ها انجام می‌دهد. او شروع حرکت صعودی را به درستی در ماه ژانویه پیش‌بینی کرده بود. از آن زمان، خط سیر عطارد (قیمت بیت‌کوین) باید با زحل (شاخص محدودکننده) تقاطع پیدا کند. خانم آلتمن می‌گوید «سیگنال‌هایی خوش‌آیند از انتهای ماه و به ویژه در ماه فوریه و ابتدای مارس میاید. البته، اصلاحی عمیق در نیمه‌ی ماه مارس اتفاق خواهد افتاد». این طالع‌بین اضافه می‌کند: «میانه‌ی ماه آوریل هم غمگین به نظر می‌رسد. شاید خرسی باشد».

        ضمنا خانم آلتمن همین الآن بیش از یک میلیون فالور در شبکه‌های اجتماعی دارد که شاید در میان آن‌ها، سرمایه‌گذاران بزرگ سازمانی هم باشند. بنابراین ممکن است که اداره‌کننده‌ی بازار ارزهای دیجیتال او و ستاره‌ها باشند؛ نه شرکت Grayscale Investments.




        گروه تحلیل NordFX




        https://nordfxiran.com/579-Forex-Forecast-and-Cryptocurrencies-Forecast-for-January-25-29-2021.html

        توجه: این محتوا نباید به عنوان توصیه‌ی سرمایه‌گذاری یا راهنمایی برای فعالیت در بازارهای مالی در نظر گرفته شود. هدف، تنها دادن اطلاعات است. معامله در بازارهای مالی با ریسک همراه است و می‌تواند باعث شود کل سرمایه‌تان را از دست بدهید.




        #eurusd #gbpusd #usdjpy #فارکس #پیش_بینی_فارکس #سیگنال_فارکس #کریپتوکارنسی #بیتکوین #ارز_دیجیتال #ارز_رمزدار

        نظر


        • #5
          پیش‌بینی فارکس و ارز دیجیتال برای ۸ تا ۱۲ فوریه ۲۰۲۱




          ابتدا اتفاقات هفته گذشته را مرور می‌کنیم:
          • EUR/USD : دلار در طول هفته رشد کرد و نیروی لازم برای این رشد از خوش‌بینی درباره احیای فوری اقتصاد آمریکا تأمین شد. میزان شیوع ویروس کرونا به‌سرعت در حال نزول است: در فاصله فقط سه هفته بعد از اوج شیوع ویروس، میانگین متحرک ۷ روزه شیوع ویروس تقریباً ۵۰% افت کرده و واکسیناسیون موفق با بسته کمک اقتصادی جدیدی تکمیل شده است که معمولاً به شکوفایی اقتصادی در آمریکا ختم می‌شود.

          و این همان نکته‌ای است که باعث سردرگمی شده است و اقتصاددانان زیادی را گیج کرده است. با شیوع همه‌گیری جهانی در پایان ماه فوریه گذشته، همبستگی واضح معکوسی بین دلار و شاخص‌های سهام به وجود آمد. پس از ریزش سریع اولیه، به لطف مشوق‌های مالی (QE)، نرخ بهره پایین‌تر و پمپاژ پول ارزان به اقتصاد آمریکا، شاخص‌های سهام S&P500، داو جونز، نزدک بالا رفتند و شاخص دلار DXYنزول کرد.

          حالا به سال ۲۰۲۱ رسیده‌ایم ولی همه چیز برعکس شده است. برخلاف داده‌های اقتصادی خوب و انتظار تزریق " واکسن" مالی جدید به ارزش تقریباً ۲ تریلیون دلار، افزایش احساس خطر و شاخص‌های سهام همچنان ادامه پیدا کرده است. اما به‌موازات این موضوع، بازده اوراق خزانه بلندمدت آمریکا و دلار نیز رشد کرده‌اند.

          متخصصان زیادی معتقدند که " نباید چنین اتفاقی می‌افتاد". سیاست پولی نرم و پمپاژ نقدینگی به بازار باید به تضعیف پول رایج منجر می‌شد و نه برعکس. شاید هم اصلا این اتفاق مربوط به قدرت دلار نباشد بلکه ضعف رقبای آن و قبل از هر چیز، ضعف یورو مربوط باشد.

          جفت‌ارز EUR/USDکه دوشنبه کار خودش را در ۱٫۲۱۳۵ آغاز کرد، روز دوشنبه ۰۵ فوریه به نقطه پایین موضعی خود در ۱٫۱۹۵۰ رسید و برای اولین‌بار طی ۱۰ هفته گذشته حمایت ۱٫۲۰۰۰ را از دست داد. سپس همبستگی بین بازار سهام و دلار مجدداً از مثبت به منفی تغییر کرد، S&P500به رشدش ادامه داد درحالی‌که DXYافت خود را آغاز کرد؛ بنابراین جفت‌ارز EUR/USDدوباره بالا رفت و این دوره پنج‌روزه را در نرخ ۱٫۲۰۵۰ به پایان رساند.
          • GBP/USD: ما قبلاً پیش‌بینی کرده بودیم که بانک انگلستان در جلسه پنجشنبه ۴ فوریه خودش هم حجم خرید اوراق قرضه ۸۹۵ میلیارد پوند و هم نرخ بهره ۰٫۱% را تغییر ندهد. همین اتفاق هم افتاد و هیچ تغییری در سیاست پولی انگلستان ایجاد نشد. اما هم‌زمان پوند طی چند ساعت به شدت ۱۳۵ نقطه علیه دلار تقویت شد و از ۱٫۳۵۶۵ به ۱٫۳۷۰۰ جهش کرد.

          نکته اصلی، نتایج جلسه بانک نبود بلکه انتظارات بازار بود. کمیته بانک انگلستان با رأی‌گیری مخفی تصمیم گرفت تا پارامترهای کلیدی سیاست خودش را تغییر ندهد. برخی سرمایه‌گذاران انتظار داشتند تا شکافی در این کمیته ایجاد شود و تعدادی از اعضای آن از نرخ‌های منفی حمایت کنند ولی این شکاف ایجاد نشد و نتیجه آراء ۹ به صفر بود.

          نرخ بهره منفی قطعاً باعث ریزش پوند می‌شد اما به دلیل خوش‌بینی مسئولان درباره رشد اقتصاد بریتانیا، پوند نجات پیدا کرد. به عقیده این مسئولان به لطف واکسیناسیون، تولید ناخالص داخلی کشور در سال جاری به شاخص‌های پیش از کووید ۱۹ خواهد رسید و شاخص قیمت مصرف‌کننده نیز در شروع سال ۲۰۲۲ به ۲% افزایش پیدا خواهد کرد.

          تصمیم بانک انگلستان که با رأی‌گیری مخفی اتخاذ شد کنارگذاشتن نرخ‌های منفی در آینده نزدیک بود که باید جریان‌های به درون سرمایه به کشور را تشویق کند و این تصمیم به‌وضوح توسط جفت‌ارز GBP/USDکه همچنان در جمعه ۰۵ فوریه رشد کرد و جلسه هفتگی را در ۱٫۳۷۳۵ به پایان رساند، به نمایش درآمد.
          • USD/JPY : حرکت این جفت‌ارز در اکثر موارد به این‌که در ژاپن چه اتفاقی می‌افتد بستگی ندارد بلکه به اتفاقات آمریکا بستگی دارد و در آمریکا، شاخص دلار DXY، شاخص‌های سهام و همین‌طور بازده اوراق قرضه دولتی آمریکایی بالا رفتند. اتفاقی که هفته قبل هم افتاده بود.

          این جفت‌ارز در ۲۷ ژانویه، مرز بالایی کانال نزولی میان‌مدت که از پایان مارس گذشته در آن حرکت کرده بود را شکست و با شیب تندی بالا رفت. اگرچه اکثریت قاطع اسیلاتورها و اندیکاتورهای روند هم در Η4و هم در D1 ، روند روبه‌بالا را نشان می‌دادند اما فقط ۳۰% از متخصصان از بین کل تحلیل‌گران به رشد بیشتر رأی دادند. اما این پیش‌بینی آنها بود که کاملاً دقیق از آب درآمد و این جفت‌ارز جمعه ۵ فوریه در نقطه اوج خود به ارتفاع ۱۰۵٫۷۵ رسید و پس از آن یک اصلاح اتفاق افتاد و این رقم در نهایت به ۱۰۵٫۳۵ رسید.





          ارزهای دیجیتال: در بررسی قبلی‌مان به این نکته اشاره کردیم که روندهای گاوی دوباره در حال قدرت پیداکردن هستند و مُمنتوم روبه‌بالای دیگری در بیت‌کوین ایجاد کرده‌اند. ضمناً گفتیم که مسئله اصلی بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ رگولاتورها خواهند بود که هدفشان این است که این بخش را با تمام قدرت تحت کنترل خودشان درآورند.

          سرمایه‌گذاران نهادی که کار خود را از نیمه دوم ۲۰۲۰ آغاز کرده بودند به تعیین کنندگان اصلی رشد تبدیل شده‌اند. علاوه بر صندوق‌های تخصصی مثل صندوق‌های سرمایه‌گذاری «گری اسکیل» و شرکت‌های تکنولوژی مثل «میکرو استراتژی» ، دانشگاه‌های هاروارد، «ییل» و «میشیگان» هم تملک ارزهای دیجیتال را با استفاده از منابعی که با این هدف به آنها اهدا شده‌اند، آغاز کرده‌اند. حتی غول‌های محافظه‌کار صندوق بازنشستگی دولت آمریکا مثلCalPERSنیز دارائی‌های دیجیتال خریده‌اند. اگرچه این نهادها به دلیل موضوعات رگولاتوری خیلی محتاطانه عمل می‌کنند و در حال حاضر مقدارهای بسیار اندکی از پول‌هایشان را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

          به یاد دارید که به‌محض اینکه جفت‌ارز BTC/USDدر ۸ ژانویه به بالاترین سطح تاریخی خودش رسید و از $۴۲۰۰۰ بالاتر رفت و ارزش بازار ارز دیجیتال از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت، «کریستین لاگرید» ، رئیس رگولاتور اروپایی گفت که بیت‌کوین یک دارائی با سفته‌بازی زیاد است که برای انجام " تجارت غیرمعمول" و پول‌شویی استفاده می‌شود. «جانت یلن» دبیر خزانه‌داری جدید آمریکا نیز به همکارش در آن سوی اقیانوس پیوست و به گفته او " ارزهای دیجیتال نگرانی خاصی ایجاد می‌کنند و بسیاری از آنها برای تأمین مالی فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شوند". هم «لاگرید» و هم " یلن" گفتند که تنظیم جدی این بازار ضروری است. هرچند هر دوی آنها درباره دلیل اصلی این نگرانی سکوت کردند ولی کاملاً روشن است که بیشترین دغدغه دولت‌ها، ازدست‌رفتن کنترلشان بر منابع پولی است.

          بااین‌وجود بعد از اظهارات رئیس ECBو وزیر خزانه‌داری آمریکا، قیمت بیت‌کوین به زیر ۳۰۰۰۰$ افت کرد. هرچند بازار در پایان ژانویه سر عقل آمد و نرخ این کوین اصلی دوباره بالا رفت.

          جفت‌ارز BTC/USDغروب جمعه ۵ فوریه در ناحیه ۳۸۰۰۰$ معامله می‌شد و کل ارزش بازار این ارز دیجیتال به سطح بالایی رسید و تا سطح ۱٫۱۶ تریلیون دلار بالا رفت. شاخص «ترس و طمع ارز دیجیتال» هم به عدد ۸۱ رسید ولی در ناحیه بیش‌خرید قرار داشت و همچنان فاصله زیادی با مقدار حداکثر خودش دارد.

          متخصصین «گلسنود» عقیده دارند که تعداد آدرس‌های BTCفعال منحصربه‌فرد در ژانویه به ۲۲٫۳ میلیون رسیده است. یکی از تحلیل‌گران می‌گوید" این بالاترین نرخ در تاریخ بیت‌کوین تابه‌حال است". جهش ماه ژانویه این آدرس‌ها، رکورد قبلی ۲۱ میلیون آدرس فعال متعلق به دسامبر ۲۰۱۷ را شکست.

          ماینرهای BTCنیز شاخص‌هایی نزدیک به رکورد قبلی را ثبت کردند. علی‌رغم ۳۰% افت قیمت بیت‌کوین، ژانویه ماه بسیار خوبی برای این " کسب‌وکار عجیب" بود. ماین کردن ارز دیجیتال اصلی برای آنها ۱٫۱ میلیارد دلار درآمد داشت (در دسامبر ۲۰۱۷ مقدار حداکثر ۱٫۲ میلیارد دلار ثبت شده بود). تولید اتریوم نیز به رکورد ۰٫۸۳ میلیارد دلار رسید و ۱۲۰% از رقم دسامبر ۲۰۲۰ فراتر رفت.





          ***

          برای پیش‌بینی هفته آینده، خلاصه‌ای از دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تحلیل تکنیکال و گرافیکی انجام شده‌اند را ارائه می‌کنیم:
          • EUR/USD : ظاهراً در حال حاضر وضعیت همچنان به نفع دلار است. سرمایه‌گذاران با پیش‌بینی رشد انفجاری اقتصاد آمریکا آماده هستند تا از جنبه دیگر ماجرا یعنی افزایش بدهی ملی که پس از بسته بعدی محرک اقتصادی ایجاد می‌شود، چشم‌پوشی کنند. بازده‌های اوراق خزانه بلندمدت در حال افزایش است و اسپرد بین اوراق قرضه آمریکا و اروپا درحال‌رشد است و این روند، دلار را تقویت می‌کند و به ارز اروپایی فشار می‌آورد؛ بنابراین بازده اوراق دولتی ده‌ساله آمریکا به حدود ۱٫۱۵% رسیده است و پتانسیل رشد آن هنوز از بین نرفته است. در اینجا می‌توانیم جملات " کریستین لاگرید" را در نظر بگیریم که ECBکاملاً مخالف تضعیف یورو نیست.

          نکات بالا باعث می‌شوند تا ۷۰% از متخصصان، ۸۵% از اسیلاتورها، ۷۰% از اندیکاتورهای روند و تحلیل گرافیکی در D1 با هم توافق داشته باشند که دلار در روزهای آینده همچنان رشد خواهد کرد و جفت‌ارز EUR/USDافت خواهد کرد. سطح‌های حمایت عبارت‌اند از: ۱٫۱۹۵۰، ۱٫۱۸۸۵، ۱٫۱۸۰۰ و ۱٫۱۷۵۰. هرچند اگر به‌جای پیش‌بینی ماهانه از پیش‌بینی هفتگی استفاده کنیم، وضعیت تغییر می‌کند و در اینجا ۶۰% از متخصصان و تحلیل‌های گرافیکی منتظر هستند تا این جفت‌ارز به منطقه ۱٫۲۲۰۰-۱٫۲۳۰۰ برگردد. هدف هم مقدار بالای ژانویه یعنی ۱٫۲۳۵۰ است و نزدیک‌ترین مقاومت در ۱٫۲۱۷۵ قرار دارد. اتفاقات اقتصادی مهم هفته آینده، انتشار داده‌های بازار مصرف‌کننده در آلمان و آمریکا هستند که چهارشنبه ۱۰ فوریه منتشر خواهند شد.
          • GBP/USD : آیا بازار همچنان می‌تواند خوش‌بینی گاوی خودش به ارز بریتانیا را تا مدتی حفظ کند؟ ۶۵% از تحلیل‌گران عقیده دارند که این جفت‌ارز همچنان تا مدت کوتاهی موفق خواهد بود و مقاومت ۱٫۳۷۵۰ را می‌شکند و تا ارتفاع ۱٫۳۸۰۰ بالا خواهد رفت و احتمالاً ۵۰-۲۵ نقطه بالاتر می‌رود. تحلیل گرافیکی، ۸۵% از اسیلاتورها همین‌طور ۱۰۰% از اندیکاتورهای ترند در H4و D1با هم بر سر این نتیجه توافق دارند. هرچند ۱۵% از اسیلاتورها در حال حاضر سیگنال‌های روشنی درباره بیش‌خرید شدن این جفت‌ارز به ما می‌دهند. ۳۵% مابقی متخصصان هم ناحیه ۱٫۳۷۰۰-۱٫۳۷۵۰ را مانع مهم غیرقابل‌عبوری می‌دانند و طبق نظر آنها حمایت در ۱٫۳۷۰۰ شکسته شده است و این جفت‌ارز ابتدا ۱۰۰ نقطه پایین خواهد رفت و بعد به منطقه ۱٫۳۴۸۵-۱٫۳۵۰۰ می‌رسد.

          از اتفاقاتی که باید به آنها توجه کرد می‌توان به سخنرانی روز چهارشنبه ۱۰ فوریه رئیس بانک انگلستان، «انردو بیلی» و انتشار داده‌های GDP مربوط به فصل سوم ۲۰۲۰ در روز جمعه ۱۲ فوریه اشاره کرد.
          • USD/JPY : اکثر متخصصان (۷۰%) با حمایت تحلیل گرافیکی در D1، ۷۵% از اسیلاتورها و ۸۰% از اندیکاتورهای ترند انتظار دارند که این جفت‌ارز همچنان حداقل تا ناحیه ۱۰۶٫۰۰-۱۰۶٫۲۵ رشد کند. هدف بعدی ۱۰۷٫۰۰ است و نزدیک‌ترین مقاومت در ۱۰۵٫۷۵ قرار دارد.

          ارزهای دیجیتال: نکات مثبت و نکات منفی





          البته حمایت سرمایه‌گذاران نهادی از ارزهای دیجیتال، نکته مثبتی است. این حمایت می‌تواند باعث رشد بیشتر بیت‌کوین شود. هرچند این حقیقت که بازار ارز دیجیتال حالا به شدت به احساسات این گروه تقریباً کوچک بستگی دارد و این احساسات هم به نوبه خود به احساسات مسئولان دولتی بستگی دارد، خبر بدی است. یک مثال روشن هم افت سی‌درصدی جفت‌ارز BTC/USDدر ماه ژانویه است.

          هرچند اقدامات دولتی فقط به بازار ارز دیجیتال فشار نمی‌آورند بلکه آن را به بالا هم هل می‌دهند. رئیس‌جمهور جو بایدن آمادگی خودش برای بسته محرک جدیدی به ارزش تقریباً ۲ تریلیون دلار را اعلام کرده است. این خبر خوبی است چون قطعاً مقداری از این منابع به بازار دارائی دیجیتال سرازیر خواهند شد.

          اما مثلاً سال نوی چینی نکته مثبتی برای این بازار است یا منفی؟ سال نو قطعاً برای مردم خوب است و تعطیلات مفرحی با هدایا و آتش‌بازی را خلق می‌کند ... اما طبق نظر عده‌ای از متخصصان شاید ارزش بیت‌کوین مجدداً با آغاز سال نوی چینی افت کند. ضمناً در این مورد قیمت این کوین اصلی نه‌تنها از سوی بانک‌های مرکزی بلکه از سوی سرمایه‌گذاران کوچکی که دارائی‌های ارز دیجیتال خودشان را به فیات انتقال می‌دهند تا هدایای سال نو برای دیگران بخرند هم تهدید می‌شود.

          این رویداد در چین اتفاق می‌افتد جایی که تعداد زیادی از مالکان ولت‌های بیت‌کوین تا ۱۰۰۰۰ دلار در آنجا متمرکز هستند و طبق نظر متخصصان شرکت سرمایه‌گذاری «Stack Funds» چون رسم بر این است که سال نوی چین خیلی پرزرق‌وبرق برگزار شود حتماً سرمایه‌گذاران کوچک منابع مالی‌شان را قبل از تعطیلات برداشت می‌کنند. بعلاوه این متخصصان می‌گویند " نمودارهای سال‌های گذشته نشان می‌دهند که ارزش بازار بیت‌کوین در حوالی تعطیلات کاهش پیدا می‌کند.".برای تایید یا رد این پیش‌بینی لازم نیست خیلی منتظر بمانیم چون سال نوی چینی همین جمعه 12 فوریه است و تعطیلات سال نو از 11 تا 17 فوریه ادامه پیدا خواهد کرد.

          حالا درباره اتریوم صحبت کنیم. این آلت‌کوین پیش‌گام همچنان نتایج چشمگیری را کسب می‌کند. از آغاز سال تاکنون قیمت آن ۱۳۰% افزایش پیدا کرده و افزایش قیمت آن در سال ۲۰۲۰ به ۴۴۸% رسیده است. انتظار برای راه‌اندازی فیوچر این ارز دیجیتال در بورس کالای شیکاگو (CME) که برای دوشنبه ۸ فوریه برنامه ریزی شده است، عامل اصلی تأثیرگذار بر دینامیک‌های قیمت این ارز است.

          پیش‌بینی‌ها درباره تأثیر این رویداد، ضدونقیض هستند. خوش‌بین‌ها ( که اکثریت را تشکیل می‌دهند) این نکته را یادآوری می‌کنند که آغاز فیوچرهای بیت‌کوین در CMEبه این ارز دیجیتال اجازه داد تا در پایان سال 2017 از نرخ 20000$ عبور کند. بدبین‌ها می‌گویند این اتفاق مصادف با آغاز زمستان ارز دیجیتال در سال 2018 شد. پس این سوال که فیوچرها خوب هستند یا بد، هنوز پاسخ روشنی ندارد.

          ما در ماه دسامبر ۲۰۲۰ وقتی جفت‌ارز BTC/USDبه اوج قبلی ۲۰۰۰۰$ خودش رسید ETH/USDخیلی با نقطه اوج مشابه خودش فاصله داشت و به پتانسیل قابل‌توجه رشد اتریوم اشاره کردیم. حالا می‌توان وضعیت مشابهی را در توکن دیگری به نام لایت‌کوین دید که مدت‌ها بود به آن فکر نمی‌کردیم.

          این کوین در اکتبر ۲۰۱۱ معرفی شد و به فورک اولیه‌ای از بیت‌کوین تبدیل شد که از نظر فنی تقریباً شبیه بیت‌کوین بود. در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۷ بالاترین قیمت لایت کوین در حد ۳۷۰$ ثبت شد. پس از آن بود که زمستان ارزهای دیجیتال آغاز شد و یک سال بعد قیمت کوین به ۲۰$ افت کرد و تقریباً ۹۵% ارزش خودش را از دست داد. در حال حاضر مظنه‌های جفت‌ارز LTC/USDدر سطح ۱۵۵$ قرار دارد که بیش از دوبرابر کمتر از حداکثر تاریخی این ارز دیجیتال است و می‌تواند به رشد این ارز ختم شود. بعلاوه لایت کوین از نظر برخی پارامترهای مهم حتی از ارز دیجیتال اصلی خودش هم فراتر رفته است مثلاً سرعت تراکنش آن چهار برابر بیشتر از بیت‌کوین است.





          گروه تحلیل NordFx

          هشدار: این مطالب، توصیه‌ها یا خط‌مشی‌های سرمایه‌گذاری به افرادی نیستند که در بازارهای مالی کار می‌کنند و هدف از انتشار آنها فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.





          #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin




          نظر


          • #6
            پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای 01 تا 05 مارس 2021




            نخست نگاهی به اتفاقات هفته گذشته می‌اندازیم:
            • EUR/USD : همان‌طور که انتظار داشتیم، سخنرانی رئیس فدرال رزرو کاملاً جذاب بود. «جروم پاول» گزارش شش‌ماهه‌ای درباره سیاست پولی را به کنگره ارائه کرد که نشان می‌داد اوضاع احیای اقتصادی آمریکا آن‌قدر که انتظارش را داشتیم، خوب نیست. جهش فعالیت اقتصادی در تابستان ۲۰۲۰ با کند شدن نرخ رشد دنبال شده است. روند کاهش بیکاری کند شده است و هزینه‌های خانوار نیز افزایش پیدا نکرده‌اند.

            پس از ناآرامی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، توجه زیادی به تفاوت‌های اجتماعی-جمعیتی معطوف شد اما حتی تصویر کنونی هم خیلی ایدئال نیست. طبق نظر فدرال رزرو، نرخ بیکاری آمریکاییان «سفید» برابر با ۵٫۷% است درحالی‌که این نرخ در اسپانیایی‌تبارها، ۸٫۶% و در آفریقایی آمریکایی‌ها رقمی بالاتر و برابر با ۹٫۲% است. ضمناً تفاوت‌هایی جنسیتی نیز در این آمارها مشاهده می‌شوند: در ماه گذشته سال ۲۰۲۰ مردان ۱۶۰۰۰ شغل جدید را به دست آوردند درحالی‌که زنان برعکس، ۱۴۰۰۰۰ شغل را از دست دادند.

            مطالب بالا در مجموع، تردیدهایی را درباره احیای زودهنگام اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند و منجر به کاهش احساس ریسک شده و به بازار سهام و دلار آمریکا ضربه زده است. سرمایه‌گذاران توجهشان را به اوراق قرضه دولتی بلندمدت معطوف کرده‌اند. از آغاز سال ۲۰۲۱ ، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله از ۰٫۹۱% به ۱٫۵۶% جهش داشته است و اخیراً رشد این اوراق به شکل خاص قابل‌توجه بوده است. به همین دلیل، شاخص‌های سهام (به‌خصوص سهام شرکت‌های تکنولوژی) نیز با سرعت در حال نزول هستند. مثلاً S&P500ظرف فقط دو روز یعنی ۲۵ و ۲۶ فوریه تا ۳٫۸% نزول کرد درحالی‌که Nasdaq Compositeبیش از ۳% کاهش داشت. شاخص دلار DXYنیز به‌تدریج در حال نزدیک شدن به مقدار پایین سال ۲۰۱۸ خودش است و امسال حدود ۹% افت کرده است.

            در این شرایط، اکثر تحلیل‌گران (۶۵%) انتظار دارند که دلار تضعیف شود و به منطقه ۱٫۲۲۰۰ تا۱٫۲۳۰۰ برسد : در نقطه بالای همین هفته در روز ۲۵ فوریه، جفت‌ارز EUR/USDبه ۱٫۲۲۴۵ نزدیک شد. هرچند به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران پس از آن ذهنیتشان را تغییر دادند و متوجه شدند که رشد بازده اوراق خزانه بلندمدت مستقیماً بر رشد نرخ وام‌دهی مصرف‌کننده کنونی تأثیر می‌گذارد. و فوراً بحران وام ۲۰۰۸ را به‌خاطر آوردند که شروع سلسله‌ای از ورشکستگی‌های بزرگ بود. به همین دلیل، دلار کمی تقویت شد و جفت‌ارز EUR/USDبه منطقه ۱٫۲۰۷۰-۱٫۲۱۰۰ افت کرد جایی که قبلاً چند بار در دسامبر گذشته در آن قرار گرفته بود. فقط یک چیز درباره این شرایط می‌توان گفت: سردرگمی بازار و عدم شفافیت درباره چشم‌اندازهای اقتصادهای اروپایی و آمریکایی.
            • GBP/USD : همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سخنرانی نخست‌وزیر «بوریس جانسون» در دوشنبه ۲۵ فوریه و همین‌طور انتظار داده‌های مثبت از بازار کار آمریکا در سه‌شنبه ۲۳ فوریه همچنان جفت‌ارز GBP/USDرا به مقدار بالای ۲۰۱۸ هُل داد و آن را به ارتفاع ۱٫۴۲۴۰ رساند. البته دینامیک‌های این جفت‌ارز تحت تأثیر وقایعی قرار نگرفت که در آمریکا اتفاق می‌افتادند. بنابراین جفت‌ارز GBP/USDبا تکرار منحنی EUR/USDدر پنجشنبه 25 فوریه به سمت جنوب حرکت کرد به‌خصوص چون در منطقه بیش خرید قرار داشت و دلیلی برای سود بردن از پوند لازم بود.

            این جفت‌ارز در روز جمعه ۳۵۵ نقطه افت کرد و به نقطه پایین محلی ۱٫۳۸۸۵ رسید. پس از آن یک جهش روبه‌بالا اتفاق افتاد و معاملات در ۱٫۳۹۳۰ پایان یافت.
            • USD/JPY : هفته قبل گفتیم که این جفت‌ارز در حال حرکت در کانال ساید میان‌مدت ۱۰۲٫۶۰ تا۱۰۷٫۰۰ است. فقط ۳۵% از متخصصان عقیده داشتند که این جفت‌ارز هنوز حرکتش به مرز بالایی دامنه معاملاتی را تکمیل نکرده است. ۷۵% از اسیلاتورها و ۸۰% از اندیکاتورهای ترند در D1در حالت ساید بودند که وزن بیشتری به این پیش‌بینی می‌داد و سرانجام مشخص شد که این پیش‌بینی کاملاً صحیح بوده است. جفت‌ارز USD/JPYدر نیمه دوم جمعه ۲۶ فوریه به رکورد بالای ۲۶ هفته‌ای خودش در ۱۰۶٫۷۰ رسید. و در قوس نهایی به ارتفاع ۱۰۶٫۵۵ رسید.
            • ارزهای دیجیتال: مکرراً نوشته بودیم که وجود سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ در بازار ارز دیجیتال، یک شمشیر دو لبه است. از یک سو، این سرمایه‌گذاران می‌توانند با قدرت بازار را به بالا هل دهند واز سوی دیگر اگر سودها را تثبیت کنند، آنها می‌توانند قیمت‌ها را سرکوب کنند. بعلاوه اقدامات و احساسات این نهادها به شدت وابسته به اقدامات و احساسات رگولاتورها و سایر سازمان‌های دولتی هستند. ما همه این پیش‌بینی‌ها را در هفته گذشته کاملاً حس کردیم.

            پس از آنکه بیت‌کوین به مقدار بالای کل تاریخ ۵۸۲۷۵$در ۲۱ فوریه رسید سرمایه‌گذاران به دنبال دستیابی به مقدار بالای ۶۰۰۰۰$بودند. هرچند، بعدا معکوس شدن ناگهانی روند و افت سریع ۲۳ درصدی تا ۴۴۹۸۵$اتفاق افتاد. سپس ریباند به ۵۰۰۰۰ دلار را شاهد بودیم و بعد مجدداً افت قیمت به ۴۴۰۰۰ $مشاهده شد.

            طبق نظر بسیاری از متخصصان، اعلامیه رئیس سابق فدرال رزرو و وزیر خزانه‌داری کنونی یعنی «جانت یلن» درباره ماهیت سفته‌بازی ارز دیجیتال و امکان استفاده از پولشویی، ماشه و عامل اصلی ذخیره انبوه سود توسط «نهنگ‌ها» بود. تحلیلگر «اسون هنریش» عقیده دارد که وزیر خزانه‌داری واقعاً علیه بیت‌کوین اعلام جنگ کرده است.

            جانت یلن گفت «ارزهای دیجیتال می‌توانند پرداخت‌های سریع‌تر و ارزانی را فراهم کنند. اما موضوعات زیادی از جمله حفاظت از مصرف‌کننده و پول‌شویی را باید بررسی کرد». ضمناً او به احتمال افتتاح ارزی دیجیتال خود بانک مرکزی (CBDC)اشاره کرد.

            افت بیت‌کوین به دلیل افت شاخص‌های جهانی شرکت‌های تکنولوژی و آغاز واکسیناسیون بزرگ مقیاس علیه ویروس کرونا افزایش یافت اما عامل اصلی این افت، موضع‌گیری دولت آمریکا بود.

            طبق نظر بلومبرگ، به دلیل نزول نرخ بیت‌کوین، ایلان ماسک رئیس تسلا و اسپیس ایکس، جایگاه نخست ثروتمندترین مردان جهان را از دست داده است. قیمت سهام تسلا ۸٫۶% افت کرد و ماسک به همین دلیل ۱۵٫۲ میلیارد دلار از دارائی‌اش را از دست داد. هم‌زمان، طبق نظر بلومبرگ افت بیت‌کوین ممکن است تا حدی به دلیل اظهارنظر خود ماسک باشد که قیمت‌های ارزهای دیجیتال را بیش از حد بالا دانسته بود. بی‌جهت نیست که می‌گویند کلام، نقره است اما سکوت، طلا است. بهتر است ماسک دهانش را بسته نگه دارد.

            البته وقتی عده‌ای ضرر می‌کنند، عده‌ای دیگر سود می‌کنند. مثلاً «بیتپیناس» گزارش داد که برخی مشتریان بورس ارز دیجیتال فیلیپین به نام PDAXبه دلیل وقوع اشتباه‌های فنی توانستند بیت‌کوین را تقریباً ۱۰ برابر ارزان‌تر از قیمت بازار بخرند. یکی از کاربران تأیید کرد که بیت‌کوین‌هایی به ارزش ۳۰۰۰۰۰ پزو (۶۱۵۰ دلار) خریده است درحالی‌که قیمت بازار بیت‌کوین حدود ۵۰۰۰۰ دلار بوده است و پس از آن ارز دیجیتال را به والت خودش منتقل کرده است. روز بعد PDAXنامه‌ای را برای او فرستاده و درخواست کرده که بیت‌کوین‌ها را برگرداند اما وکیل خریدار ادعا می‌کند که «تراکنش قانونی و طبق قوانین جاری بوده است و PDAXنمی‌تواند یک‌جانبه تراکنش‌ها را فسخ کندمشتری دیگر این بورس ارز دیجیتال نیز به نحو غیرمنتظره‌ای ۴۰ میلیارد پزوی فیلیپین یا ۸۲۰ میلیون دلار را در حسابش دید. هنوز خبری منتشر نشده است که آیا او توانسته است این «هدیه بزرگ» PDAXرا از حسابش برداشت کند یا خیر.

            به‌طورکلی میزان قابل‌اطمینان بودن بورس‌های ارز دیجیتال همچنان موضوعی دردناک است. طبق نظر سازمان «BDCenter Digita» ، بورس‌های «کراکن»، «کوین بِیس» و «بایننس» امن‌ترین بورس‌ها هستند. دراین‌بین می‌توان به شرکت کارگزاری NordFX نیز اشاره کرد که مشتریان آن می‌توانند تراکنش‌هایشان را با ارز دیجیتال انجام دهند و سپرده‌هایی از این ارزها در این کارگزاری داشته باشند. طی ۱۳ سال فعالیت این کارگزار حتی یک هک نیز برای آن اتفاق نیفتاده است و یک پنی از وجوه مشتریان از دست نرفته است.

            غروب جمعه ۲۶ فوریه، جفت‌ارز BTC/USDدر منطقه ۴۶۰۰۰ دلار در حال معامله بود. ارزش کل بازار آن از ۱۶۲۵ میلیارد دلار به ۱۴۱۰ میلیارد دلار افت کرد. شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال نیز نهایتاً از ناحیه بیش‌خرید قوی به منطقه خنثی افت کرد و از ۹۳ به ۵۵ رسید. هنگامی‌که به آلت‌کوین‌ها می‌رسیم، هم اخبار خوبی داریم و هم اخبار بد. مثلاً شرکت تکنولوژیک آمریکایی «انویدیا»، بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده GPU ها، برنامه‌هایی را برای انتشار یک سری از کارت‌های گرافیکی اعلام کرده که به شکل خاص برای ماین‌کردن اتریوم طراحی شده‌اند. طبق نظر CNBCمی‌توان انتظار داشت که این کارت‌های گرافیکی در ماه مارس جاری برای فروش عرضه شوند.

            اما به نظر نمی‌رسد که دوران سخت و دشوار ریپل به پایان برسد. یکی از بزرگ‌ترین خدمات انتقال پول جهان به نام «مانی گرم» به دلیل ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه ریپل از استفاده از این محصول مبتنی بر توکن XRP خودداری کرد. علاوه بر مانی گرم، «کوین بیس» و «اوکی کوین»، «گلکسی دیجیتال» ، «Bitstamp» ، «B2C2» ، «‌ای تورو» و «کاراکن» نیز به دلیل ادعاهای SECاز پشتیبانی از XRP خودداری کردند. شرکت مدیریت دارائی «Grayscale Investments» انحلال تراست سرمایه‌گذاری مبتنی بر XRP را اعلام کرد و «21Shares» نیز توکن ریپل را از محصولات معامله شونده بورس خودش حذف کرده است. به‌این‌ترتیب ریپل تا ۴۵% از ارزش خودش را در هفته گذشته از دست داد و جفت‌ارز XRP/USDدر غروب ۲۶ فوریه در ارزش ۰٫۴۲ دلار معامله شد.

            ***

            در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که توسط روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی ارائه شده‌اند را بررسی کرده‌ایم و به‌عنوان یک خلاصه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
            • EUR/USD: اعدادی که در بخش اول بررسی ارائه کردیم نظر مدیریت فدرال رزرو آمریکا را تأیید می‌کنند که همچنان خیلی زود است که از قطع برنامه تسهیل مقداری (QE) و افزایش نرخ بهره صحبت کنیم؛ بنابراین فدرال رزرو همچنان به سیاست پول نرم خودش ادامه خواهد داد حتی در شرایطی که افزایش انتظارات تورمی زیادی ایجادشده باشند که دلیل آنها، دوبرابر شدن ترازنامه فدرال رزرو در سال گذشته است.

            هرچند فقط آمریکا نیست که با مشکل افزایش بدهی ملی روبرو است. اروپا هم مشکلات مشابهی را تجربه می‌کند و نرخ بهره در آنجا حتی کمتر از آن سوی اقیانوس اطلس است. سودآوری اوراق بهادار دولتی اروپایی نیز در حال افزایش است. به همین دلیل، نرخ اوراق ۱۰ ساله در آلمان اکنون به بالاترین مقدار یازده ماهه خود رسیده است.

            به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که توازن بین مشکلات و دستاوردهای اروپا و آمریکا همچنان در سطحی ثابت باقی می‌ماند و نوسانات موقت کوچکی را شاهد هستیم که در حرکت ساید سه‌ماهه جفت‌ارز EUR/USDقابل‌مشاهده است. اگر نگاهی به نمودار بیندازیم می‌توانیم ببینیم که این جفت‌ارز از دسامبر ۲۰۲۰ در اکثر مواقع در دامنه معاملاتی نسبتاً محدود EUR/USDبا کمی نفوذ به بالا تا ۱٫۱۹۵۰ و ۱٫۲۳۵۰ حرکت کرده است.

            در بازه کوتاه‌مدت، ۷۰% تحلیل‌گران عقیده دارند که این جفت‌ارز همچنان تا منطقه ۱٫۱۹۵۰ تا ۱٫۲۰۰۰ نزول می‌کند. ۷۵% از اسیلاتورها در H4نیز از این نظر حمایت می‌کنند و 25% اسیلاتورهای باقیمانده، سیگنال‌هایی را می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌فروش قرار دارد. درباره اسیلاتورها در D1 نیز شاهد سهم تقریباً برابر رنگ‌های قرمز، سبز و خاکستری خنثی هستیم و 95% از اندیکاتورهای ترند در H4و 65% از اندیکاتورها در D1به رنگ قرمز هستند.

            اما تحلیل گرافیکی در هر دو تایم فریم به ما ترجیح حرکت رو به بالای این جفت‌ارز را نشان می‌دهد. سطوح مقاومت عبارت‌اند از ۱٫۲۱۷۰، ۱٫۲۲۴۰ و ۱٫۲۲۷۰. هرچند پس از این هل داده شدن به سمت شمال، تحلیل گرافیکی در D1نزول این جفت‌ارز در ماه مارس تا حمایت ۱٫۱۹۵۰ را نشان می‌دهد.

            و در هفته آینده با اتفاقات اندکی مواجه هستیم. نخست اینکه منتظر سخنرانی‌های «کریستین لاگرید» رئیس ECBدر دوشنبه ۱ مارس و سخنرانی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو آمریکا در پنجشنبه ۴ مارس روبرو خواهیم بود. آمارهای بازارهای مصرف‌کننده آلمان و اتحادیه اروپا نیز در یکم، دوم و چهارم مارس منتشر خواهند شد. اندیکاتورهای فعالیت تجاری ISMدر بخش‌های تولید و بخش خصوصی در آمارهای کلان آمریکا نیز روزهای دوشنبه و چهارشنبه منتشر خواهند شد. و علاوه‌برآن، داده‌های بازار کار نیز چهارشنبه و جمعه منتشر خواهند شد. بعلاوه طبق پیش‌بینی‌ها، افزایش قابل‌توجه مشاغل جدید ایجاد شده در خارج از بخش کشاورزی آمریکا (NFP)از ۴۹۰۰۰ به ۱۴۸۰۰۰ شغل امکان‌پذیر است.
            • GBP/USD: ابتدا نگاهی به اندیکاتورهای تکنیکال می‌اندازیم: ۹۰% از اندیکاتورها در H4به سمت جنوب هستند، ۱۰% در ناحیه بیش‌فروش هستند و فقط ۱۵% در D1به سمت جنوب هستند، ۵۰% به سمت شمال و ۳۵% خنثی هستند. اندیکاتورهای ترند به این صورت هستند: ۸۰% در H4به جنوب میل دارند، ۲۰% به سمت شمال هستند و ۲۵% هم در D1به سمت جنوب و ۷۵% به سمت شمال هستند.

            تحلیل گرافیکی در D1گرایش ساید را در دامنه ۱٫۳۸۶۰ تا ۱٫۴۲۴۰ نشان می‌دهد. روشن است که به این دلیل که این جفت‌ارز هفته قبل را نزدیک به مرز پایینی این کانال به پایان رسانده بود، در آینده کمی به سمت بالا حرکت می‌کند. ۶۰% از متخصصان با این پیش‌بینی موافق هستند. سطوح مقاومت ۱٫۳۹۶۰، ۱٫۴۰۵۵، ۱٫۴۰۸۵ و ۱٫۴۱۷۵ هستند. ۳۰% دیگر از متخصصان عقیده دارند که این جفت‌ارز، مرز پایینی کانال ۱٫۳۸۶۰ را خواهد شکست و بعد حوالی ۱٫۳۸۰۰ حمایت می‌شود و به منطقه ۱٫۳۶۰۰تا ۱٫۳۷۶۰ خواهد رفت. باید توجه داشت که وقتی از پیش‌بینی هفتگی به ماهانه حرکت می‌کنیم، تعداد حامیان روند خرسی به ۶۵% افزایش پیدا می‌کند.
            • USD/JPY: گرایش نزولی چندماهه این جفت‌ارز در ششم ژانویه متوقف شد و حرکت به شمال و رفتن به کانال صعودی مشاهده شد. طبق تحلیل گرافیکی در D1، جفت‌ارز USD/JPYتقریباً حالا به مرز بالایی خودش رسیده است که در منطقه ۱۰۶٫۷۰تا ۱۰۷٫۰۰ قرار دارد و به‌زودی باید جهشی به عقب به سمت جنوب داشته باشد. ۲۵% از اسیلاتورها که سیگنال‌هایی درباره قرارگرفتن این جفت‌ارز در بیش‌خرید نشان می‌دهند از این سناریو حمایت می‌کنند. روشن است که ۷۵% مابقی اسیلاتورها و ۱۰۰% از اندیکاتورها در هر دو تایم فریم اکنون به رنگ سبز هستند.

            یک‌سوم از متخصصان طرف‌دار حرکت گاوی هستند، یک‌سوم به روند خرسی رأی می‌دهند و یک‌سوم موضعی خنثی دارند. هرچند در حرکت از پیش‌بینی هفتگی به ماهانه، ۷۵% از تحلیل‌گران رأی می‌دهند که این جفت‌ارز در دامنه معاملاتی میان‌مدت ۱۰۲٫۶۰ تا ۱۰۷٫۰۰ باقی می‌ماند (در بخش اول بررسی این ناحیه ذکر شد) و بنابراین منتظر بازگشت به منطقه مرکزی در ۱۰۵٫۰۰ باقی می‌مانند. سطوح حمایت عبارت‌اند از ۱۰۶٫۱۰ و ۱۰۵٫۷۰. ۲۵% مابقی متخصصان عقیده دارند که این جفت‌ارز می‌تواند به منطقه ۱۰۸٫۰۰-۱۰۸٫۵۰ برسد
            • ارزهای دیجیتال: محبوبیت و اهمیت ارزهای دیجیتال همچنان در حال افزایش است. طبق نظر «BDCenter Digital» ، دوازده پست از ۱۰۰ پست توییتر درباره ارز دیجیتال هستند. در عرض فقط یک هفته از ۷ تا ۱۴ فوریه، کاربران توییتر بیش از ۶۷۵۰۰۰ بار نام بیت‌کوین را بردند. آخرین رکورد مربوط به ۱۰ ژانویه بود هنگامی‌که تعداد پست‌های هفتگی که از بیت‌کوین نام می‌بردند به ۵۷۶۰۰۰ پست رسیده بود. در کل تعداد کاربران ارز دیجیتال به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در بیش از ۱۵۰ کشور رسیده است.

            علی‌رغم افت هفته گذشته، آغاز سال ۲۰۲۱ به‌طورکلی شروع سال خوبی برای بیت‌کوین بود. این جفت‌ارز در ۱ ژانویه در ۲۸۸۰۰ دلار آغاز شد و در زمان نوشتن این مطلب در ۴۶۰۰۰ دلار معامله می‌شود و رشد تقریباً ۶۰% را تجربه کرده است. و حالا شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال نهایتاً از حالت بیش‌خرید قوی افت کرده است و از ۹۳ به منطقه خنثی یعنی ۵۵ رسیده است.

            البته معنای این اطلاعات این نیست که قیمت‌های جفت‌ارز BTC/USDفوراً پرواز خواهد کرد. هرچند اتفاقاتی که در جریان است به سرمایه‌گذاران امید می‌دهد که پیش‌بینی‌های مثبت بسیاری از متخصصان و استادان ارز دیجیتال به واقعیت تبدیل شود. به‌خاطر دارید که «لیزا ادواردز» ، خواهر «کرگ رایت» که ادعا می‌کند خالق بیت‌کوین است، پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت‌کوین به ۱۴۲۰۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. او بر مبنای تئوری امواج الیوت، می‌گوید این طلای دیجیتال در می‌۲۰۲۱ به ۹۰۰۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد و در ژانویه ۲۰۲۲ به ۵۵۰۰۰ دلار افت پیدا خواهد کرد و در مارس ۲۰۲۳ با جهشی فوق‌العاده به ۱۴۲۰۰۰ دلار خواهد رسید.

            طبق نظر «آنتونی پومپلیانو» هم‌بنیان‌گذار «مورگان کرک دیجیتال» ممکن است بیت‌کوین در پایان این دهه به ۵۰۰ هزار دلار و در بلندمدت حتی به ۱ میلیون دلار برسد.

            هرچند شاید به دلیل احیای سریع اقتصاد جهانی پس از رکود ناشی از همه‌گیری کرونا، رشد قیمت‌های ارز دیجیتال متوقف شود. در این صورت بانک‌های مرکزی برنامه‌های تسهیل مقداری را به عقب برمی‌گردانند و نرخ‌های بهره را بالا می‌برند و خرید دارائی‌ها و چاپ پول ارزان را متوقف می‌کنند. به‌این‌ترتیب سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین پناهگاه‌های امن ممکن است به‌سرعت کاهش پیدا کند.

            خب هفته گذشته چه اتفاقی برای ارزهای دیجیتال افتاد؟ یک اصلاح موقتی بود یا شروع «زمستان جدید ارز دیجیتال»؟ هنوز پاسخ این سؤال را نمی‌دانیم. هرچند اکثریت قاطع متخصصان (۷۰%) عقیده دارند که جفت‌ارز BTC/USDدر بهار به منطقه ۶۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار خواهد رسید. ۳۰% مابقی تحلیل‌گران بدبینی‌شان را با اعدادی در محدوده ۵۰۰۰- ۳۰۰۰ دلار بیان می‌کنند.





            گروه تحلیلی NordFX

            https://nordfx.com/





            هشدار: این مطالب، توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیستند که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هدف از انتشار این مطالب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.

            #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin








            نظر


            • #7
              پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۰۸ تا ۱۲ مارس ۲۰۲۱




              ابتدا مروری بر اتفاقات هفته گذشته خواهیم داشت:
              • EUR/USD : یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید «جاروی نو چیزهای کهنه را خوب تمیز می‌کند». اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا هنوز هم رئیس‌جمهور مانده بود و جایش را به جو بایدن نمی‌داد، احتمالاً «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو را به دلیل سخنرانی‌اش در پنجشنبه چهارم فوریه که بازارهای سهام آمریکا را به معنای واقعی کلمه پایین کشید، یک «خائن» لقب می‌داد. پاول نسبت به جهش بازده اوراق خزانه آمریکا که در بالاترین مقدار سالانه بسته شد هیچ اشاره‌ای نکرد ولی هم‌زمان به احتمال سیاست پولی انقباضی زودرس اشاره کرد.

              و اگرچه رئیس فدرال رزرو تأکید کرد که اقتصاد آمریکا هنوز با حرارت بیش از حد خیلی فاصله دارد و هنوز نیازی به افزایش نرخ بهره نمی‌بیند اما بازار این موضع او را اشاره‌ای به تغییر احتمالی در سیاست پولی تلقی کرد. در واکنش به این موضع‌گیری، بازده خزانه ۱۰ ساله همراه با دلار به بالا جهش یافت و بازار سهام نزول کرد. S&P500بیش از ۱۲ نقطه افت کرد و میانگین صنعتی داوجونز با ۳۰۰ نقطه افت مواجه شد.

              نزول قیمت سهام، سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا به دنبال دلار به‌عنوان پناهگاه بروند. به‌این‌ترتیب شاخص دلار DXYپنجشنبه به بالاترین مقدار سه‌ماهه ۹۱٫۸۳ رسید و جمعه، پنجم مارس نیز رشد آن ادامه یافت و DXY در زمان نوشتن این مطلب از ۹۲٫۰۰ نیز فراتر رفته است.

              داده‌های بازار کار آمریکا نیز خوش‌بینی‌هایی را در سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌اند. تعداد شغل‌های جدید خارج از بخش کشاورزی (NFP)از ۱۶۶۰۰۰ به ۳۷۹۰۰۰ افزایش پیدا کرده است درحالی‌که قبلاً خلق ۱۸۲۰۰۰ شغل پیش‌بینی می‌شد. به همین دلیل پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران (۷۰%) در هفته گذشته کاملاً صحیح از آب درآمد: جفت‌ارز EUR/USDحرکت خودش را به سمت جنوب ادامه داد و به پایین موضعی خودش در ۱٫۱۸۹۵ رسید و هفته را کمی بالاتر در ۱٫۱۹۱۵ به پایان رساند.
              • GBP/USD : در هفته گذشته، تحلیل گرافیکی در D1یک حرکت ساید برای این جفت‌ارز در محدوده ۱٫۴۲۴۰- ۱٫۳۸۶۰ را نشان می‌داد. هرچند این کانال در عمل باریک‌تر شد: این جفت‌ارز تا پنجشنبه در دامنه ۱٫۴۰۰۰-۱٫۳۸۶۰ معامله شد و سپس به لطف اظهارات «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو، دلار دوباره رشد قوی‌تری را آغاز کرد و جفت‌ارز GBP/USDاز مرز پایینی کانال عبور کرد و تا افق ۱٫۳۷۷۵ نزول کرد. آخرین قوس از دوره پنج‌روزه هم در سطح ۱٫۳۸۴۰ قرار گرفت.
              • USD/JPY : روند نزولی چندماهه این جفت‌ارز در ۶ ژانویه متوقف و سپس معکوس شد و تقریباً در کل سال ۲۰۲۱ به سمت شمال در حرکت بود. هنگامی‌که پیش‌بینی هفته گذشته نوشته می‌شد، یک‌سوم از متخصصان طرف‌دار روند خرسی برای این جفت‌ارز بودند و یک‌سوم موضع خنثی داشتند و یک‌سوم به رشد این جفت‌ارز رأی دادند. و حتی تعداد متخصصان کمتری یعنی در حد ۲۵% از متخصصان عقیده داشتند که این جفت‌ارز به ۱۰۸٫۵۰ ۱۰۸٫۰۰ می‌رسد ولی حق با این دسته آخر بود زیرا مقدار بالای هفته به رکورد ۱۰۸٫۶۰ رسید و پس از آن جهش اندکی رو به پایین اتفاق افتاد و این جفت‌ارز در ۱۰۸٫۳۵ کار خود را به پایان رساند.
                دلیل افزایش این جفت‌ارز همچنان یکسان است: در پس‌زمینه رشد بازده اوراق قرضه آمریکا که فراتر از بازده اوراق بهادار ژاپنی است، سرمایه‌گذاران در حال خلاص شدن از ین هستند که یک دارائی حفاظتی با نرخ بهره منفی است. بعلاوه اظهارات «جروم پاول» نیز مثل بنزینی روی این آتش عملکرد و جفت‌ارز USD/JPYرا به مقدار بالای هشت‌ماهه خود رساند.
              • ارزهای دیجیتال:یک خبر خوب برای طرف‌داران بازار گاوی این است که بیت‌کوین هنوز زیر ۴۳۰۰۰ دلار نیفتاده است. اما خبر خوبی برای طرف‌داران بازار خرسی نیز داریم: بیت‌کوین فراتر از ۵۲۰۰۰ دلار نرفته است. نمودار BTC/USDحرکتی سینوسی داشته و عصر جمعه ۵ مارس به جایی بازگشت که هفت روز قبل حرکتش را آغاز کرده بود. سؤال این است که آیا این یک اصلاح است یا شروع «زمستان ارز دیجیتال»؟ هنوز پاسخ این سؤال را نمی‌دانیم.

              اخبار پس‌زمینه‌ای هم کاملاً ضدونقیض هستند. سیستم‌های پرداخت پیش‌گامی مثل مستر کارت، ویزا و پی پال در سمت طرف‌داران روند گاوی ایستاده‌اند و به دنبال جذب «نسل ارز دیجیتال» هستند. اسکریل و نتلر نیز همین کار را انجام می‌دهند. مرورگر اپرا به الگوریتم‌های جدیدی مجهز شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌هایی با تعداد زیادی از ارزهای محبوب دیجیتال انجام دهند. خصوصیت دیگر اپرا نیز ایجاد یک کیف پول دیجیتال بدون رفتن به سایت‌های ثالث است. غولی مثل گوگل نیز به ارزهای دیجیتال توجه کرده است: پلتفرم گوگل فایننس، برگه‌ای را برای نظارت بر قیمت‌های دارائی‌های دیجیتال به خود اضافه کرده است.

              فعالیت کاربران در حال افزایش است. حجم معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال در فوریه از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت. متخصصان عقیده دارند که برای اولین‌بار در تاریخ این رکورد به‌دست‌آمده است. حتی در جریان اولین رالی بیت‌کوین نیز حجم معاملات فقط به ۶۵۰ میلیارد دلار رسید. طبق نظر متخصصان پلتفرم تحلیلی «بلاک ریسرچ» ، سرمایه‌گذاران بزرگ ترجیح می‌دهند تا تراکنش‌هایشان را از طریق خدمات شخص ثالث از یک حساب به حساب دیگر انجام دهند تا گمنام بودن کامل خود را حفظ کنند؛ بنابراین تعداد واقعی تراکنش‌ها حتی می‌تواند دوبرابر مقدار رسمی باشد.

              هرچند همه چیز آن‌طور که در نگاه اول به نظر می‌رسد عالی و بی‌نقص نیست. قبلاً نوشتیم که رگولاتورها می‌توانند (و احتمالاً همین کار را خواهند کرد) که به مشکل اصلی دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ تبدیل شوند.

              «اسون هنریش» عقیده دارد که رئیس وزارت مالی آمریکا «جانت یلن» واقعاً به بیت‌کوین اعلام جنگ کرده است. اعلام جنگ او منجر به برداشت سود انبوه توسط نهنگ‌ها در ۲۳-۲۱ فوریه و نزول ۲۳% قیمت بیت‌کوین شد. و اکنون «اتحادیه مدیران اوراق بهادار آمریکای شمالی» (NASAA) فهرست سالانه خطرناک‌ترین محصولات مالی را منتشر کرده است و ارزهای دیجیتال را ریسک اول بازار امسال دانسته است.

              در چارچوب نبردهای دولت‌ها برای کنترل جریان‌های مالی نباید ظهور قریب‌الوقوع یوان دیجیتال را نیز فراموش کرد که می‌تواند ضربه‌ای جدی به بیت‌کوین وارد کند. آمریکا و تعدادی از کشورهای دیگر نیز امکان افتتاح ارزهای دیجیتال (CBDC) خودشان را انکار نکرده‌اند.

              در حینی که مطالب بالا را می‌نویسیم بازار در یک نقطه تقاطع قرار دارد. ارزش کل بازار در این هفته خیلی کند رشد کرد و از ۱۴۱۰ میلیارد به ۱۴۴۴ میلیارد دلار رسید. و شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال هم منطقه خنثی (۵۵) را ترک کرد و به سمت منطقه بیش‌خرید حرکت کرد و به ۷۷ نقطه از ۱۰۰ نقطه ممکن رسید.





              ***

              در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که توسط روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی ارائه شده‌اند را بررسی کرده‌ایم و به‌عنوان یک خلاصه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
              • EUR/USD : اقتصاد آمریکا بر مبنای آخرین شاخص‌ها عملکرد خیلی بهتری داشته است. نرخ واکسیناسیون با جهش کاملی مواجه شده است، بازار کار در حال احیا است و GDP در سه‌ماهه اول آماده رشد تقریباً ده‌درصدی است. طبق نظر «جروم پاول» قیمت‌های مصرف‌کننده حتی کمی از سطح هدف ۲ % در اوایل تابستان سال گذشته نیز فراتر رفته‌اند.

              هرچند همچنان باید راهی طولانی برای احیای کامل اقتصاد آمریکا طی شود. در این آخر هفته یعنی ۶ و ۷ مارس، سنا رأی‌گیری درباره اصلاح بودجه را آغاز کرد. و اگر نمایندگان مجلس نیز این قوانین را تأیید کنند شهروندان آمریکا کمک سخاوتمندانه جدید ۱۴۰۰ دلار برای هر نفر را دریافت می‌کنند و بسته محرک کلی (QE)به ۱٫۹ تریلیون دلار خواهد رسید.

              تزریق این ۲ تریلیون دلار جدید به بازار می‌تواند باعث تضعیف جدی دلار آمریکا و بازگشت اشتهای سرمایه‌گذاران برای ریسک شود. در این صورت فروش سهم‌ها متوقف خواهد شد و شاخص‌های سهام دوباره بالا خواهند رفت.

              اکثر متخصصان (۶۰%) در هنگام پیش‌بینی درباره آینده، احتمال تداوم روند نزولی و افت جفت‌ارز EUR/USDتا منطقه ۱٫۱۸۰۰ را رد نمی‌کنند. ۱۰۰% از شاخص‌های ترند و ۷۵% از اسیلاتورها در H4و D1رو به پایین هستند. اما ۲۵% باقیمانده سیگنال‌هایی می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌فروش قرار دارد.

              با حرکت از پیش‌بینی‌های ماهانه به فصلی، این تصویر کاملاً تغییر می‌کند. در اینجا ۷۰% از تحلیل‌گران انتظار دارند که بعد از سرازیر شدن ۱٫۹ تریلیون دلار کمک پرداختی به بازار آمریکا، کفه ترازو به سمت یورو سنگینی کند و این جفت‌ارز بالا برود. سطح‌های مقاومت عبارت‌اند از ۱٫۲۰۲۵، ۱٫۲۰۶۰، ۱٫۲۱۷۰، ۱٫۲۲۰۰ و ۱٫۲۲۷۰.

              از رویدادهای هفته آینده می‌توان به انتشار داده‌های GDP در منطقه یورو در سه‌شنبه ۹ مارس، آمارهای بازار مصرف‌کننده آمریکا در چهارشنبه ۱۰ مارس و آمارهای بازار مصرف‌کننده آلمان در جمعه ۱۲ مارس و همین‌طور تصمیم بانک مرکزی اروپا درباره نرخ بهره در پنجشنبه ۱۱ مارس اشاره کرد. طبق پیش‌بینی‌ها نرخ بهره احتمالاً تغییری نمی‌کند و در صفر باقی می‌ماند. بنابراین کنفرانس خبری رهبر ECBکه در همان روز برگزار خواهد شد، توجه بیشتری را به خود جلب خواهد کرد.
              • GBP/USD: برنامه سخنرانی «اندرو بیلی» رئیس باک انگلستان در دوشنبه ۸ مارس تهیه شده است و او قصد دارد پارامترهای اصلی سیاست پولی کشور را تشریح کند و درعین‌حال تلاش کند تا با خسارت مالی ایجاد شده توسط همه‌گیری کووید-۱۹ سازگار شود. تحلیل‌گران INGعقیده دارند که «به‌طورکلی، پشتیبانی مالی باید بر چشم‌اندازهای سازنده برای پوند استرلینگ در فصل دوم ۲۰۲۱ تأکید کند. کمک‌های مالی بیشتر در احیای اقتصادی سهم خواهند داشت و پوند استرلینگ را به پیش‌گام بازار ارز در بین کشورهای G10 تبدیل خواهد کرد».

              اما تا زمانی که این اتفاق بیفتد، ۵۰% از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که جفت‌ارز GBP/USDحمایت خودش را در منطقه ۱٫۳۸۰۰- ۱٫۳۷۷۵ می‌شکند و به منطقه ۱٫۳۷۶۰- ۱٫۳۶۰۰ وارد می‌شود. این پیش‌بینی توسط ۸۵% از اندیکاتورها و ۱۰۰% از اسیلاتورها در H4حمایت می‌شود اما فقط ۶۵% از متخصصان در D1از این پیش‌بینی حمایت می‌کنند. ۲۵% از متخصصان با پشتیبانی تحلیل گرافیکی در هر دو تایم فریم انتظار دارند که این جفت‌ارز رشد کند و ۲۵% دیگر موضعی خنثی دارند. هم‌زمان همان‌طور که در جفت‌ارز EUR/USDدیدیم و به همان دلایل، وقتی به پیش‌بینی ماهانه حرکت می‌کنیم تا تعداد حامیان روند گاوی ۶۰% افزایش پیدا می‌کند. سطوح مقاومت عبارت‌اند از ۱٫۳۹۰۰، ۱٫۳۹۵۰، ۱٫۴۰۰۰، ۱٫۴۰۸۵ و ۱٫۴۱۸۵. هدف نیز مقدار بالای ۲۴ فوریه در ۱٫۴۲۴۰ است.
              • USD/JPY: پس از اینکه این جفت‌ارز هفته قبل به معنای واقعی کلمه ۲۱۵ نقطه پرواز کرد و به مقداری بالای هشت‌ماهه خودش رسید، بدیهی است که ۱۰۰% از اندیکاتورهای ترند به رنگ سبز باشند. اما ۳۵% از اسیلاتورها در حال حاضر سیگنال بیش‌خرید را نشان می‌دهند. تحلیل گرافیکی نیز به حرکت به جنوب اشاره دارد. معامله‌گران زیادی هستند که از باز کردن پوزیشن‌های لانگ و شورت در چنین وضعیتی می‌ترسند.

              در متخصصان نیز کفه ترازو به سمت اصلاح رو به پایین سنگین‌تر است: اکنون ۵۰% از روند خرسی حمایت می‌کنند. ۲۵% انتظار دارند که جفت‌ارز USD/JPYبه صعود ادامه دهد و ۲۵% دیگر به وضعیت خنثی اعتقاد دارند. در گذار از پیش‌بینی هفتگی به ماهانه، ۸۰% از تحلیل‌گران انتظار دارند که جفت‌ارز نزول کند و به منطقه ۱۰۵٫۰۰ برگردد. سطوح حمایت عبارت‌اند از ۱۰۸٫۰۰، ۱۰۶٫۷۰، ۱۰۶٫۱۰ و ۱۰۵٫۷۰ و سطح مقاومت در ۱۰۹٫۸۰ قرار دارد.
              • ارزهای دیجیتال: یک تحقیق از طرف «گلسنود» به این نتیجه رسید که فقط چهار میلیون بیت‌کوین شناور آزاد در بازار وجود دارد. سومین نصف شدن پاداش ماین کردن در می‌۲۰۲۰ اتفاق افتاد و پاداش ماینرها برای بلوک ماین شده را از BTC ۱۲٫۵ به BTC ۶٫۲۵ رساند. این باعث می‌شود تا کمبود کوین‌ها در بازار افزایش پیدا کند. همان‌طور که می‌دانید این انتشار محدود بیت‌کوین است که یکی از مزیت‌های اصلی آن نسبت به طلا و ارزهای فیات است.

              «مایک نووگراتز» رئیس بانک ارز دیجیتال «گلکسی دیجیتال» می‌گوید «ناگهان به شرایطی رسیده‌ایم که خرید بیت‌کوین دیگر غیرمعنادار یا ریسکی نیست. برعکس، در حال حاضر، در دوره‌ای که بانک‌های مرکزی به چاپ پول ادامه می‌دهند، نداشتن بیت‌کوین در پورتفوی به ریسک تبدیل شده است. ما زمان کافی نداریم تا مدیران فروشی را استخدام کنیم تا به همه مشتریان نهادی که می‌خواهند بازار را درک کنند و در آن مشارکت کنند، خدمات بدهیم.».

              حتی یک حامی سرسخت طلا یعنی «پیتر شیف» رئیس «یورو پاسیفیک کپیتال» نیز از نووگراتز حمایت کرده است. همین اواخر بود که این فرد شکاک به بیت‌کوین، آن را بزرگ‌ترین حباب تاریخ نامیده بود و با لحن بدی درباره توانائی‌های ذهنی سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال صحبت کرده بود. ولی حالا او اشتباهش را پذیرفته است. او گفت «وقتی اولین‌بار درباره بیت‌کوین شنیدم فکر نمی‌کردم که سرمایه‌گذاران هوشمند آن‌قدر احمق باشند که بیت‌کوین بخرند. من در اشتباه بودم».

              به «مایک نووگراتز» رئیس «گلکسی دیجیتال» برمی‌گردیم، باید به این نکته اشاره کنیم که او به شدت پیش‌بینی‌اش برای نرخ بیت‌کوین را در انتهای ۲۰۲۱ روبه‌بالا تغییر داده است. او به نشریه «بنکر» می‌گوید «مثل این است که ما در قیمت بیت‌کوین بین ۴۲۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ دلار توقف خواهیم کرد و بعد پرش بزرگی به ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهیم داشت. اگر در انتهای سال به این مقدار برسیم اصلاً تعجب نخواهم کرد

              یک پیش‌بینی توطئه‌آمیز غیرمنتظره هم از سوی یک متخصص در حوزه هوش رقابتی بیان شده است. او عقیده دارد که پشتیبانی از مُد بیت‌کوین در طول این سال‌ها اتفاقی نبوده است. نخبگان مالی آمریکایی طوری اوضاع را مدیریت می‌کنند که اعتباردهندگان را متقاعد کنند که داشتن بیت‌کوین بهتر از دلار است و این کار به‌مرورزمان می‌تواند کل بدهی خارجی آمریکا را به این ارز دیجیتال انتقال دهد. این متخصص می‌گوید «به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد، ارز دیجیتال الزاماً فرو خواهد پاشید و بدهی غول‌آسای آمریکا واقعاً به صفر خواهد رسید».

              زمان به ما می‌گوید که آیا گفته‌های او درست است یا نه. در همین حین رویدادهای بازار سهام آمریکا هم یکی از نقش‌های پیش‌گام را در تأثیرگذاری بر بیت‌کوین بازی می‌کنند. به یاد دارید که حدود یک سال قبل افت بازار سهام به دلیل هراس حول همه‌گیری کووید-۱۹ باعث ریزش بازار ارز دیجیتال شد. اما به‌تازگی یک هک ارز دیجیتال جالب دیگر اتفاق افتاده است. ما قبلاً درباره یک پیشگوی آمریکایی صحبت کردیم که نرخ بیت‌کوین را با مشاهده حرکت سیاره‌ها پیش‌بینی می‌کند. داستانی درباره ساکن دیگری از آمریکا نیز نقل کردیم که یک فارم ماین بیت‌کوین را در صندوق عقب BMWایجاد کرده بود. این فارم انرژی را از باتری ماشین می‌گیرد که به یک اینورتر DC متصل است و به مالک ماشین اجازه می‌دهد تا در حین حرکت اتومبیل بتواند ارز دیجیتال را ماین کند.

              و اکنون یک گیمر و طرف‌دار ارز دیجیتال از چین به نام «ییفان گو» به شهرت رسیده است. او محدودیت‌های فنی ماین ارز دیجیتال را دور زده است و کنسول پلی‌استیشن ۵ سونی را به کار گرفته است تا اتریوم ماین کند و ۵۰ دلار در هفته سود دارد. قبلاً «ییفان گو» از «مک‌بوک ایر» دارای چیپ اپل M11 برای ماین این آلت کوین پیش‌گام استفاده می‌کرد. هرچند در نرخ کنونی ETHبا مک‌بوک ایر فقط می‌توانید $۰٫۱۴ در روز درآمد داشته باشید.





              گروه NordFX

              https://nordfx.com/





              هشدار: این مطالب، توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیستند که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هدف از انتشار این مطالب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.



              #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin




              نظر


              • #8
                پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۱۵ تا ۱۹ مارس ۲۰۲۱




                نخست نگاهی به رویدادهای هفته گذشته می‌اندازیم:
                • EUR/USDحتماً به یاد دارید که«جروم پاول» رئیس فدرال رزرو با سخنرانی‌اش در ۴ فوریه، بازارهای سهام آمریکا را به معنای واقعی کلمه پایین کشید. «پاول» هیچ واکنشی نسبت به جهش بازده اوراق خزانه آمریکا که در بالاترین مقدار سالانه‌شان بسته شدند، نشان نداد. هم‌زمان به احتمال سخت‌گیرانه‌تر کردن سیاست پولی اشاره کرد.

                و اگرچه رئیس فدرال رزرو تأکید داشت که اقتصاد آمریکا با حرارت بیش از حد خیلی فاصله دارد و هنوز نیازی به افزایش نرخ بهره نمی‌بیند اما بازارهای مختلف، سخنرانی او را اشاره‌ای به تغییر احتمالی در سیاست پولی تفسیر کردند. در واکنش به این شرایط، بازده اوراق خزانه در کنار ارزش دلار صعود کرد و بازار سهام افت کرد. S&P500بیش از ۱۲۰ نقطه افت کرد و میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۳۰۰ نزول کرد.

                ولی روز سه‌شنبه ۹ مارس همه چیز تغییر کرد. رشد قوی سهام شرکت‌های تکنولوژیک، آمارهای مثبت بازار نیروی کار و رشد دارائی‌های خانوار و لایحه‌ای که رئیس‌جمهور جو بایدن در بسته محرک جدید به ارزش 1.9 تریلیون دلار امضا کرد، سرانجام باعث صعود دوباره بازار سهام آمریکا شدند. نه تنها شاخص S&P500افتش را کاملا جبران کرد بلکه این شاخص به بالاترین مقدار تاریخی خودش رسید و به مقدار 3.960 دست پیدا کرد. برعکس، سودآوری اوراق خزانه بلندمدت ثابت باقی ماند. و علی‌رغم این حقیقت که حجم تقاضاهای ثبت شده، ۲٫۳۸ برابر بیشتر از حجم انتشار اوراق بود و سرمایه‌گذاران خارجی حدود ۲۰% از اوراق بهادار با حجم کل ۳۸ میلیارد دلار را خریدند اما بازده اوراق خزانه ثابت ماند.

                جفت‌ارز EUR/USDپنجشنبه ۱۱ مارس به دلیل همین عوامل به ارتفاع ۱٫۱۹۹۰ رسید. هرچند نتوانست به سطح ۱٫۲۰۰۰ برسد. اطلاعیه مدیریت ECBدرباره افزایش نرخ خرید اوراق قرضه در برنامه PEPP (برنامه خرید اضطراری همه‌گیری جهانی) باعث افت بیشتر این جفت‌ارز و تضعیف یورو شد. اما این اطلاعیه به‌اندازه کافی متقاعدکننده نبود و اطلاعاتی درباره افزایش مقیاس PEPPدر آن بیان نشده بود. به همین دلیل افت این جفت‌ارز قابل‌توجه نبود و هفته را در سطح ۱٫۱۹۵۰ به پایان رساند.
                • GBP/USD : متخصصان زیادی به اکنون این فکر می‌کنند که آیا ۲۴ فوریه، پوند از بالاترین مقدار خودش عبور می‌کند؟ آیا وقت آن رسیده که پوند با دلار تثبیت شود؟ این ارز بریتانیایی از دهه سوم مارس ۲۰۲۰ تابه‌حال، رشد چشمگیر ۲۸۳۰ نقطه‌ای را نسبت به دلار نشان داده است (از ۱٫۱۴۱۰ تا ۱٫۴۲۴۰). در این مدت، شاهد حرکت ساید جفت‌ارز GBP/USDدر راستای نقطه محوری ۱٫۳۹۰۰ در دوهفته گذشته بودیم. حد بالایی این دامنه معاملاتی به‌وضوح قابل ترسیم است: نقطه مقاومت این جفت‌ارز در نقطه ۱٫۴۰۰۰ قرار دارد. دو سطح حمایت نیز به‌عنوان سطح پایینی عمل می‌کنند: نزدیک‌ترین حمایت در ۱٫۳۸۵۰ و حمایت بعدی در ۱٫۳۷۷۵ قرار دارد.

                چارت GBP/USDهفته گذشته خیلی شبیه به چارت EUR/USDبود. این شباهت نشان می‌دهد که هم پوند و هم یورو، بازیگران خیلی مستقلی در بازار نیستند و گروگان سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا و نرخ اوراق قرضه دولت آمریکا هستند. این جفت‌ارز که هفته پنج‌روزه قبل را در ۱٫۳۸۴۰ آغاز کرد، کل هفته در دامنه بالایی حرکت می‌کرد و قوس آخر آن نیز در ۱٫۳۹۲۵ بود.
                • USD/JPY: ارز ژاپنی ین در هفته‌های اخیر از نقاط مهم مسیرش یکی پس از دیگری عبور کرده است و جفت‌ارز USD/JPYبه بالاترین مقدار هشت‌ماهه خودش رسیده است. معامله‌گران زیادی از این‌که پوزیشن‌های شورت یا لانگ را در چنین وضعیتی باز کنند، می‌ترسند. اکنون این جفت‌ارز ازیک‌طرف در منطقه بیش‌خرید قرار دارد و از طرف دیگر با شتابی که گرفته است همچنان می‌تواند به بالا پرواز کند. در حقیقت هفته گذشته همین اتفاق افتاد: این جفت‌ارز به سطح ۱۰۹٫۲۵ صعود کرد و بعد یک اصلاح تا ۱۰۸٫۳۵ انجام داد و صعود جدیدی تا افق ۱۰۹٫۰۰ اتفاق افتاد و این جفت‌ارز، هفته کاری قبل را در این قیمت پایان رساند.
                • ارزهای دیجیتال:بیت‌کوین ۲۱ فوریه بعد از یک پول‌بک به ۴۳۱۶۰$ و افت بیست و هشت درصدی به قله قیمت خودش در ۵۸۳۴۰ دلار رسید. اندیکاتور‌های مهم نشان می‌دهند که نهنگ‌ها و مؤسسات از این افت قیمت برای خرید دارایی از سرمایه‌گذاران کوچک استفاده کرده‌اند. مثلاً تعداد سفارش‌های خرید بیت‌کوین در محدوده ۰٫۱ میلیون تا ۱ میلیون دلار در صرافی ارز دیجیتال بایننس به رکورد تازه‌ای رسید. و حالا بیست روز بعد بیت‌کوین در ۱۲ مارس مجدداً از مانع ۵۸۰۰۰ دلاری عبور کرده است. هرچند در زمان نوشتن این بررسی هنوز بیت‌کوین نتوانسته از بالاترین مقدار تاریخی خودش عبور کند و در ۵۸۲۴۰ دلار متوقف شده است.

                جفت‌ارز بیت‌کوین همزمان با صعود بازار سهام آمریکا رشد کرد. اگرچه احتمالاً این موضوع فقط یک دلیل رسمی است و شاید دلیل واقعی فعال‌شدن روند گاوی در بازار، این نباشد. روشن بود که طرف‌داران روند گاوی حتما تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای ۶۰۰۰۰ دلار برسانند. تنها سؤال این بود که این اتفاق چه وقت خواهد افتاد؟

                طبق نظر «کریپتوکوانت» تقاضای بیت‌کوین همچنان رشد خواهد کرد ولی تعداد تقاضا در صرافی‌ها به پایین‌ترین مقدار دوساله خود افت کرده است. همان‌طور که متخصصان بلومبرگ در گزارش فوریه خود گفته‌اند، بیت‌کوین در بین طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران در حال تبدیل شدن به دارائی محبوبی است و به‌تدریج جایگزین طلا در پورتفوی آنها می‌شود. طبق نظر نویسندگان این مقاله، کاهش دامنه نوسانات قیمت نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال اصلی واقعاً به جایگزینی برای دارائی‌های سرمایه‌گذاری سنتی تبدیل شده است.

                ارزش بازار کلی ارز دیجیتال نیز دوشادوش بیت‌کوین به افق‌های بالای تازه‌ای رسیده است. در این هفته این ارزش از ۱۴۴۴ میلیارد دلار به ۱۷۵۶ میلیارد دلار رسید. حالا حجم ۲ تریلیون دلار به یک سطح روانی مهم برای ارزش بازار ارز دیجیتال تبدیل شده است.

                جالب است که علی‌رغم رشد بیست درصدی هفتگی جفت‌ارز BTC/USD، برعکس، شاخص ترس و طمع از ۷۷ به ۷۰ افت کرده است که نشان‌دهنده حالت گاوی عمومی بازار است.

                و نکته جالب دیگر این است که سلطه بیت‌کوین بر بازار ارز دیجیتال از اوایل ۲۰۲۱ تابه‌حال از ۷۰٫۴% به ۶۱٫۴% نزول کرده است. اندیکاتورهای ۱۰ آلت کوین برتر نیز پایین رفته‌اند یا ثابت باقی‌مانده‌اند. اما ارزش بازار کل توکن‌های کوچک‌تر از ۱۰٫۳% به ۱۴٫۴% افزایش پیدا کرده است. احتمال کمی دارد که این کوین‌ها بتوانند توجه سرمایه‌گذاران بزرگ را جلب کنند. بنابراین این آمارها فقط می‌توانند نشان دهند که بازیگران اصلی فعالانه از این توکن‌ها برای سفته‌بازی کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند.





                ***

                در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی به دست آمده‌اند را بررسی کرده‌ایم و می‌توانیم خلاصه بررسی‌هایمان را این‌طور بیان کنیم:
                • EUR / USD : جلسه فدرال رزرو در تاریخ ۱۷-۱۶ مارس برگزار خواهد شد. ما در هفته آینده منتظر «خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی» از سوی «کمیته بازار باز (FOMC)»، تصمیم درباره نرخ بهره، تشریح سیاست پولی و کنفرانس خبری مدیریت فدرال رزرو خواهیم بود. نرخ بهره به‌احتمال زیاد تغییری نمی‌کند و در ۰٫۲۵% باقی خواهد ماند. بنابراین پیش‌بینی‌های رگولاتورها خیلی موردتوجه قرار خواهند گرفت. انتظارات بالا، مجدداً شکاف بین شتاب احیای اقتصادی در آمریکا و منطقه یورو را نمایان خواهند کرد. سرمایه‌گذاران نیز نگران امکان سخت‌تر شدن سیاست پولی و موضع مدیریت فدرال رزرو درباره تغییرات بازده‌های اوراق قرضه دولتی هستند. تثبیت بازده‌های ۱۰ ساله در دامنه %۱٫۶-۱٫۵ به بازار سهام کمک خواهد کرد و جفت‌ارز EUR/USDرا به بالای ۱٫۲۰۰۰ خواهد رساند.

                کفه ترازوی دلار تابه‌حال سنگین‌تر بوده است. ۷۰% از متخصصان با پشتیبانی تحلیل گرافیکی، ۸۵% از اسیلاتورها و ۸۰% از اندیکاتورهای ترند در D1، انتظار دارند که این جفت‌ارز تا منطقه ۱٫۸۵۰-۱٫۸۰۰ افت کند. در این منطقه، سطح حمایت همچنان SMAدویست روزه در ۱٫۱۸۲۶ است. نزدیک‌ترین حمایت نیز در ۱٫۱۹۰۰ قرار دارد.

                ۲۰% از تحلیل‌گران نیز دیدگاه دیگری دارند و تحلیل گرافیکی در H4از دیدگاه آنها حمایت می‌کند. در مورد اندیکاتورهای تکنیکال در این تایم فریم نیز تفسیرهای تحلیل‌گران همچنان مبهم و آشفته هستند. توجه کنید که وقتی از پیش‌بینی هفتگی به ماهانه حرکت می‌کنیم، تعداد متخصصانی که از بازار گاوی حمایت می‌کنند تا ۶۰% افزایش پیدا می‌کند. سطوح مقاومت عبارت‌اند از ۱٫۲۰۲۵، ۱٫۲۰۶۰، ۱٫۲۱۷۰، ۱٫۲۲۰۰ و ۱٫۲۲۷۰.
                • GBP/USD : علاوه بر جلسه فدرال رزرو آمریکا، جلسه بانک انگلستان هم پنجشنبه ۱۸ مارس برگزار خواهد شد. احتمال دارد که نتیجه این جلسه به اندازه جلسه فدرال رزرو در آن سوی اقیانوس اطلس، اثری بر سرمایه‌گذاران نداشته باشد. هرچند اطلاعات مربوط به مسیر احیای اقتصادی بریتانیا و چشم‌اندازهای آن قطعاً در این جلسه ارائه خواهند شد. بازار درباره این‌که روابط با اتحادیه اروپا بعد از برگزیت چگونه خواهد بود نیز نگران است.

                در حال حاضر نظرات متخصصان به سه بخش مساوی تقسیم می‌شوند. یک‌سوم از آنها همراه با تحلیل گرافیکی در H۴ عقیده دارند که این جفت‌ارز همچنان در دامنه معاملاتی ۱٫۴۰۰۰ ۱٫۳۷۷۵ باقی خواهد ماند. یک‌سوم دیگر با پشتیبانی تحلیل گرافیکی در D1انتظار صعود تا ۲۴ فوریه به مقدار بالای ۱٫۴۲۴۰ را دارند. و در نهایت یک‌سوم باقیمانده منتظر هستند که این جفت‌ارز تا منطقه ۱٫۳۶۰۰ افت کند.
                • USD/JPY: هفته آینده تعیین می‌کند که آیا نزول ارز ژاپنی متوقف خواهد شد و صعود جفت‌ارز USD/JPYپایان می‌یابد یا خیر. سه عامل کلیدی وجود دارند: بازده اوراق قرضه آمریکا، جلسه فدرال رزرو آمریکا و جلسه بانک ژاپن در جمعه ۱۹ مارس که سیاست این بانک برای آینده نزدیک در آن اعلام می‌شود.

                باید به این نکته اشاره کنیم که افت اخیر یِن و رشد USD/JPYدر ۱۲ مارس با افزایش حجم همراه بود. این شرایط نشان می‌دهد که علاقه بازیگران بزرگ به تداوم روند صعودی این جفت‌ارز هنوز کم نشده است. این روند می‌تواند با تثبیت بازده اوراق بهادار آمریکا یا فروش دارائی‌های ریسکی، معکوس شود.

                اما در زمان نگارش این تحلیل، ۵۵% از متخصصان انتظار دارند که این جفت‌ارز همچنان بتواند تا منطقه ۱۱۱٫۰۰-۱۰۹٫۵۰ صعود کند. ۲۰% از متخصصان نیز طرف‌دار حرکت ساید هستند و ۲۵% طرف‌دار افت این جفت‌ارز هستند. تقریباً ۱۰۰% از اندیکاتورهای ترند هم در H4و هم D1به رنگ قرمز هستند. ۸۰% اسیلاتورها در H4نیز قرمز هستند اما ۳۵% از اسیلاتورها در D1 این سیگنال را می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌خرید قرار دارد که نشانه‌ای از اصلاح احتمالی نزولی قابل‌توجه است. با حرکت از پیش‌بینی هفتگی به ماهانه می‌بینیم که ۸۰% از تحلیل‌گران انتظار دارند که این جفت‌ارز نزول کند و به منطقه ۱۰۵٫۰۰ برگردد. سطوح حمایت عبارت‌اند از ۱۰۸٫۳۵، ۱۰۶٫۶۵، ۱۰۶٫۱۰ و ۱۰۵٫۷۰.
                • ارزهای دیجیتال: به‌خاطر دارید که «مایک نووگراتز» رئیس بانک ارز دیجیتال «گلکسی دیجیتال» در اوایل ماه مارس، پیش‌بینی‌اش از نرخ BTCدر انتهای سال ۲۰۲۱ را به‌سرعت تغییر داد. این بانکدار گفت «احساس می‌کنم بیت‌کوین بین ۴۲۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ دلار باقی خواهد ماند و سپس شاهد پرش بزرگی به ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهیم بود»

                تیم بلومبرگ نیز نظر مثبتی درباره نرخ این ارز دیجیتال اصلی دارد. آنها در گزارش فوریه‌شان می‌گویند«بعد از این‌که بیت‌کوین از ۵۰۰۰۰ دلار عبور کرد فرصتی برای تست قیمت‌های بالاتر ایجاد شد. تقاضا برای این دارائی در حال افزایش است و اندیکاتورهای اقتصاد کلان نیز در حال بهبود هستند». طبق نظر تحلیل‌گران بلومبرگ، بیت‌کوین امسال می‌تواند به ۱۰۰۰۰۰ دلار برسد و ارزش آن همچنان در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

                خب به گفته «مایک نووگراتز» بیت‌کوین چه مدت بین ۴۲۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ دلار باقی خواهد ماند؟ آیا در آستانه پرش بزرگی هستیم؟

                عده‌ای از متخصصان بدبین هستند. آنها به این نکته اشاره می‌کنند که ماینرها در حال خرید تعداد بیشتر و بیشتری از کارت‌های ویدئویی روی چیپ‌های جدید هستند که به قیمت‌های بالاتر و کمبود این کارت‌ها در بازار منجر می‌شود. این وضعیت تا حدی یادآور دسامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ یعنی زمانی است که دوران اوج ماینینگ با ریزش بازار به پایان رسید و بسیاری از ماینرها از بین رفتند و زمستان ارز دیجیتال آغاز شد. متخصصان می‌گویند این بار شاید زمستانی در راه نباشد اما احتمال وقوع یخ‌بندان‌های شدید زیاد است.

                هزینه برق ماینینگ در بلندمدت مانع از رشد دارائی‌های دیجیتال می‌شود. این هزینه‌ها دائماً در حال افزایش هستند و کل فرایند ماینینگ در جهان، به اندازه کشور هلند انرژی مصرف می‌کند. سرانجام به نقطه‌ای می‌رسیم که برای تولید فقط یک واحد بیت‌کوین به انرژی کل جهان نیاز خواهیم داشت و این حقیقت، طبق نظر آینده‌شناسان «دانشگاه سینگولاریتی» به مانع غیرقابل‌عبوری برای بازار ارز دیجیتال تبدیل می‌شود.

                هرچند اگر بدبین‌ها طرف‌دار روند خرسی هستند، قطعاً خوش‌بین‌هایی هم وجود دارند. طبق نظر «کیتی وود» سرمایه‌گذار ARK، قیمت بیت‌کوین در حال حاضر بیشترین همبستگی را با قیمت‌های املاک دارد. اما او عقیده دارد که در آینده بیت‌کوین شبیه به ابزارهای کم ریسکی مثل اوراق قرضه خواهد شد و به پورتفوی پیشنهادی سرمایه‌گذاران وارد می‌شود. «وود» به CNBCگفته است «فکر می‌کنم که بیت‌کوین شبیه به بازارهای درآمد ثابت رفتار خواهد کرد، ما با تداوم بازار گاوی اوراق قرضه ۴۰ ساله مواجه بوده‌ایم. و تعجبی ندارد اگر این رده دارائی به بخشی از پورتفوی سرمایه‌گذاری تبدیل شود. شاید پورتفوی سرمایه‌گذاری به ۶۰% سهام، ۲۰% اوراق و ۲۰% ارز دیجیتال تبدیل شود

                «جسی پاول» مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال «کراکن» پیش‌بینی می‌کند که نرخ بیت‌کوین طی ۱۰ سال آینده به ۱ میلیون یا بیشتر برسد. او می‌گوید«در حال حاضر فقط حدس می‌زنیم اما اگر بیت‌کوین را بر حسب دلار ارزش‌گذاری کنید آنگاه می‌فهمید که ارزش آن به سمت بی‌نهایت میل خواهد کرد» رئیس «کراکن» در گفتگویی با خبرنگاران بلومبرگ می‌گوید بیت‌کوین نهایتاً جایگزین همه ارزهای فیات اصلی خواهد شد که از پشتوانه طلا یا سایر فلزات گران‌بها برخوردار نیستند. هرچند او نیز موافق است که ریسک نوسانات شدید بازار وجود دارد و قیمت‌ها هر روز می‌تواند «۵۰% افت یا صعود کندبنابراین پاول عقیده دارد که در هنگام سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین باید بیت‌کوین را حداقل پنج سال در پورتفویتان نگهدارید.





                گروه تحلیلی NordFX

                https://nordfx.com/

                هشدار: این مطالب، توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیستند که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هدف از انتشار این مطالب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.





                #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin

                نظر


                • #9
                  پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۲۲ تا ۲۶ مارس ۲۰۲۱




                  ابتدا اتفاقات هفته گذشته را مرور می‌کنیم:
                  • EUR/USD : پس از جلسه «کمیته بازار باز» (FOMC)مشخص شد که فدرال رزرو آمریکا قصد ندارد که حداقل تا سال ۲۰۲۳ نرخ‌های بهره را افزایش دهد. تا زمانی که تورم در آمریکا درحال‌رشد است، بخش تولید در حال احیا است و بخش خدمات رشد می‌کند، فدرال رزرو نمی‌خواهد سایر پارامترهای برنامه تسهیل مقداری (QE) را نیز تغییر دهد. فدرال رزرو عقیده دارد که لایحه‌ای که رئیس‌جمهور جو بایدن درباره بسته ۱٫۹ تریلیون دلاری جدید امضا کرده است، اقدام کاملاً مناسبی برای تحریک اقتصاد در حال حاضر است.

                  موضع‌گیری این رگولاتور آمریکایی هم گاوها و هم خرس‌ها در جفت‌ارز EUR/USD را تا حدی راضی (آشفته) کرده و به همین دلیل این جفت‌ارز کل هفته در کانال باریک ساید با دامنه فقط ۱۱۰ نقطه بین ۱٫۱۹۸۵ - ۱٫۱۸۷۵ حرکت می‌کرد و جلسه معاملاتی را در سطح ۱٫۱۹۰۰ به پایان رساند.
                  • GBP/USD : همان‌طور که در بخش قبل گفتیم فدرال رزرو از تعدیل سیاست پولی خودش خودداری کرد. مدیریت بانک انگلستان نیز با رأی مخفی در جلسه‌اش در روز پنجشنبه ۱۸ مارس نرخ بهره را افزایش نداد. طبق اعلامیه بانک انگلستان این بانک «حداقل تا زمانی که مدرک روشنی از استفاده از پتانسیل بهره‌برداری نشده و دستیابی به هدف تورم ۲ درصدی به دست نیامده است، قصد سخت‌گیرانه‌تر کردن سیاست پولی انگلستان را ندارد». پس نباید انتظار افزایش نرخ بهره در ارز پوند را داشت.

                  جفت‌ارزGBP/USD به دلیل تصمیمات یکسان هر دو رگولاتور به‌صورت ساید به حرکت خود ادامه می‌دهد. به‌خاطر دارید که هفته گذشته یک‌سوم از متخصصان به رشد این جفت‌ارز و یک‌سوم به افت آن رأی می‌دادند و یک‌سوم باقیمانده هم عقیده داشتند که این جفت‌ارز به سمت شرق حرکت خواهد کرد و رشد آن در مقاومت ۱٫۴۰۰۰ محدود می‌شود و افت آن توسط حمایت ۱٫۳۷۷۵ محدود می‌شود. پیش‌بینی دسته آخر تقریباً بی‌نقص بود. نوسانات این جفت‌ارز به دامنه ۱٫۴۰۰۰- ۱٫۳۸۰۰ محدود شد. آخرین قوس هم به ۱٫۳۸۶۵ ختم می‌شد.
                  • USD/JPY : رگولاتور ژاپنی نیز هماهنگ با فدرال رزرو و بانک انگلستان عمل کرده است. بانک ژاپن روز جمعه ۱۹ مارس نرخ بهره را در همان سطح منفی ۰٫۱%- نگه داشت. هم‌زمان این بانک همچنان به بازخرید اوراق بلندمدت برای حفظ بازده اوراق بهادار ۱۰ ساله در نزدیک به صفر ادامه می‌دهد. اعلامیه‌های مدیریت بانک درباره چشم‌اندازهای سیاست ملی با اظهارات مبهم همکارانش در آمریکا و بریتانیا نیز هماهنگی دارد: «ما در صورت ضرورت آماده ایجاد تغییرات هستیم» ولی مشخص نیست که معیار تشخیص این «ضرورت» چیست.

                  نتیجه این هفته «کم حادثه»، تثبیت جفت‌ارز USD/JPYدر دامنه حتی محدودتری نسبت به EUR/USDو GBP/USDاست. پس از ماندن در کانال ۱۰۹٫۳۵-۱۰۸٫۶۰ در کل پنج روز هفته، این جفت‌ارز، کار خود را در ۱۰۸٫۸۷ به پایان رساند.
                  • ارزهای دیجیتال: بیت کوین مجدداً در هفته گذشته به بالاترین مقدار کل تاریخ خودش دست پیدا کرد و به قیمت $۶۱۶۷۰ رسید. پس از آن یک رول‌بک سریع اتفاق افتاد. اما بیت کوین همچنان در کانال صعودی باقی ماند و حمایتش در مرز پایینی کانال در منطقه ۵۳۹۰۰ -۵۳۳۰۰$ را حفظ کرد. این اصلاح، توجه خریدارانی که منتظر فرصت جدیدی برای خریدشان بودند را به خود جلب کرد و جفت‌ارز BTC/USD در غروب جمعه ۱۹ مارس در حال معامله شدن در حوالی ۵۸۵۰۰$ بود.

                  «نیکولائوس پانیگیرتزوگلو» استراتژیست «جی پی مورگان» می‌گوید یکی از دلایل این‌که بیت کوین هنوز نتوانسته جای پای محکمی بالای ۶۰۰۰۰$ کسب کند، کاهش سرمایه‌گذاری نهادی است. بنابراین در فصل اول ۲۰۲۱ حجم سرمایه‌گذاری خرده‌فروشی در بیت کوین از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران نهادی که حجم خریدهای ارز دیجیتالشان را کاهش داده‌اند، فراتر رفت. سرمایه‌گذاران خرده‌فروش بیش از ۱۸۷۰۰۰ توکن BTC خریدند در حالی که خریدهای نهادی تقریباً BTC ۱۷۲۶۸۴ بود.

                  طبق محاسبات شرکت سرمایه‌گذاری «کامپوند کپیتال ادوایزرز» بیت کوین به سودآورترین سرمایه‌گذاری در ۱۰ سال گذشته تبدیل شده است و حداقل ده برابر بیشتر از همه طبقات دارائی سود داده است و به سود سالانه میانگین ۲۳۰% رسیده است. نزدک ۱۰۰ با سود سالانه ۲۰% در رتبه دوم قرار گرفته است و پس از آن بازار سهام آمریکا با ارزش بازار بیش از ۱۰ میلیارد دلار با سود سالانه ۱۴% قرار می‌گیرد. ضمناً تحقیقات نشان داده‌اند که طلا نیز از سال ۲۰۱۱ سود ناچیز ۱٫۵% سالانه را تولید کرده است و ارزش آن در پنج سال از ۱۱ سال گذشته حتی کاهش یافته است.

                  سود ترکیبی BTC از سال ۲۰۱۱ به رقم عجیب و بزرگ ۲۰ میلیون درصد رسیده است و ۲۰۱۳ موفق‌ترین سال برای بیت کوین بوده است و بیت کوین در این سال ۵۵۰۷% رشد کرده است. بعلاوه اشاره به این نکته مهم است که BTCزیان سالانه را در فقط دو سال از تاریخش نشان می‌دهد: در سال ۲۰۱۴ به میزان ۵۸% افت کرده و در سال ۲۰۱۸ نیز ۷۸% افت کرده است.

                  همه این ارقام از نظر عده‌ای از افراد حیرت‌انگیز و چشمگیر هستند ولی برخی دیگر را می‌ترسانند. مثلاً رئیس «ویزا»، غول حوزه پرداخت اعتقاد دارد که ارزهای دیجیتال می‌توانند در ۵ سال آینده گسترش پیدا کنند. علاوه بر «جی پی مورگان»، بزرگ‌ترین بانک آمریکایی «استنلی مورگان» نیز وفاداری‌اش را به دارائی‌های دیجیتال نشان می‌دهد و وعده داده است تا برای مشتریان بزرگش فرصت مالکیت بیت کوین را فراهم کند.

                  اما بانک آمریکا در ۱۷ مارس گزارش «اسرار کثیف کوچک بیت کوین» را منتشر کرد و در آن اعلام کرد که این توکن یک ابزار کاملاً سفته‌بازانه است. این گزارش می‌گوید «بدون افزایش قیمت‌ها، هیچ دلیلی برای مالکیت این ارز دیجیتال وجود ندارد. این دارائی به‌عنوان ذخیره ارزش یا روش پرداخت، بی‌ارزش است و ۹۵% بیت کوین متعلق به ۲٫۴% مالکان بزرگ یا نهنگ‌ها است». بانکدارها تاثیر منفی BTCبر محیط به دلیل هزینه‌های انرژی بالایی برای ماینینگ و همین‌طور سرعت تراکنش پایین را خاطرنشان می‌کنند. اگرچه می‌توان حدس زد که این نکات باعث نگرانی اکثر آنها نمی‌شوند بلکه احتمال از دست‌دادن سهم قابل‌توجه درآمد به دلیل توسعه بازار ارز دیجیتال آنها را نگران می‌کند.

                  توجه کنید که ارزش کلی بازار ارز دیجیتال در هفته گذشته از ۱۷۵۶ میلیارد دلار به ۱۸۰۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. هرچند نتوانست از مرز روانی ۲ تریلیون دلار عبور کند: حداکثر ارزش بازار ۱۸۵۱ میلیارد دلار در ۱۴ مارس به دست آمد اما بعد از آن اندیکاتورها کمی افت کردند. شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال نیز عملاً در طول هفته تغییر نکرد و اکنون در سطح ۷۱ است در حالی که هفت روز قبل ۷۰ بود.

                  ***

                  در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی به دست آمده‌اند را بررسی کرده‌ایم و می‌توانیم خلاصه بررسی‌هایمان را این‌طور بیان کنیم:
                  • EUR/USD : به طور کلی هم متخصصان و هم اندیکاتورها به روند خرسی تمایل دارند. علی‌رغم خودداری فدرال رزرو آمریکا از افزایش نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاران همچنان تصمیم‌هایشان را بر مبنای سناریوی اقتصادی مطلوب می‌گیرند. واکسیناسیون انبوه و پرداخت‌های مستقیم به شهروندان آمریکا باید از دلار حمایت کند اگرچه بخشی از این ۳۸۰ میلیارد دلار در دارائی‌های ریسکی تر سرمایه‌گذاری خواهد شد.

                  اکثر تحلیل‌گران (۶۵%) انتظار دارند که دلار در هفته آینده تقویت شود. به عقیده آنها جفت‌ارز EUR/USD مجدداً حمایت ۱٫۱۸۳۵ را تست خواهد کرد. این پیش‌بینی خرسی در تایم فریم‌های H4و D1توسط ۶۵% اسیلاتورها و ۸۵% از اندیکاتورهای روند، حمایت می‌شود. به یاد دارید که از نظر تحلیل تکنیکال، سطح حمایت همچنان در SMAدویست روزه یعنی ۱٫۱۸۲۵ قرار دارد. در صورت شکست این حمایت، اهداف بعدی ۱٫۱۸۰۰ و ۱٫۱۷۴۵ خواهند بود. هدف نهایی نیز مقدار پایین سپتامبر-نوامبر ۲۰۲۰ یعنی حوالی ۱٫۱۶۰۰ است.

                  در حالت گاوی نیز سطوح مقاومت در اینجا ۱٫۱۹۸۰، ۱٫۲۰۲۵ و ۱٫۲۱۰۰ هستند. و اگرچه پیش‌بینی گاوی توسط فقط ۳۵% از متخصصان در حال حاضر حمایت می‌شود اما هنگامی‌که به پیش‌بینی برای آوریل حرکت می‌کنیم، تعادل نیروها برعکس می‌شود: در این حالت، ۶۵% از رشد این جفت‌ارز حمایت می‌کنند و فقط ۳۵% افت آن را پیش‌بینی می‌کنند.

                  تحلیل گرافیکی نیز نزول این جفت‌ارز را نشان می‌دهد. البته این نزول فوری نیست. طبق این تحلیل در ابتدا کشمکشی در منطقه ۱٫۱۹۰۰ -۱٫۱۸۸۰ را شاهد خواهیم بود و این جفت‌ارز تا سطح ۱٫۹۸۰ صعود می‌کند و پس از آن به جنوب می‌رود.

                  از رویدادهای هفته آینده می‌توان به سخنرانی‌های متعدد «جروم پاول» در تاریخ‌های ۲۲،۲۳ و ۲۴ مارس اشاره کرد. هرچند رئیس FRSاحتمالاً چیز جدیدی نخواهد گفت: همه نکات مهم هفته قبل بیان شده‌اند. بنابراین توصیه می‌کنیم که به داده‌های فعالیت تجاری مارکیت آلمان و منطقه یورو توجه کنید که چهارشنبه ۲۴ مارس اعلام خواهند شد. در آمارهای آمریکا نیز اطلاعات مربوط به سفارش‌های کالاهای بادوام در همان روز منتشر خواهد شد و داده‌های سالانه GDP آمریکا روز بعد منتشر خواهند شد.
                  • GBP/USD : «اندرو بیلی» رئیس بانک انگلستان قرار است ۲۳ و ۲۵ مارس سخنرانی کند. و همان‌طور که قبلاً درباره همکارش در آن سوی اقیانوس نیز گفتیم نباید در سخنرانی‌های او انتظار شگفتی یا نکته جالبی را داشت. موارد زیر می‌توانند جالب باشند: داده‌های بازار کار انگلستان در ۲۳ مارس و اطلاعات فعالیت تجاری و بازار مصرف‌کننده کشور در ۲۵ مارس.

                  واضح است که اندیکاتورهای تکنیکال GBP/USDدر H4 به سوی جنوب هستند. هرچند این اندیکاتورها فقط روند دو روز آخر هفته گذشته را منعکس می‌کنند. می‌توان درباره اندیکاتورهای D1گفت که نوعی ناسازگاری کامل وجود دارد: روند ساید دوهفته‌ای در حال مشهود شدن است. تحلیل گرافیکی در هر دو تایم فریم نیز روند ساید را در دامنه معاملاتی هفته قبلی یعنی ۱٫۴۰۰۰-۱٫۳۷۷۵ نشان می‌دهد. هیچ کفه سنگینی در پیش‌بینی‌های متخصصان وجود ندارد: ۴۵% ساید با روند گاوی و ۵۵% ساید با روند خرسی را پیش‌بینی می‌کنند. اهداف به ترتیب ۱٫۴۲۴۰ و ۱٫۳۶۰۰ هستند.
                  • USD/JPY : تقویت بیشتر دلار و رشد این جفت‌ارز توسط تحلیل گرافیکی در هر دو دوره زمانی H4و D1پیش‌بینی می‌شود. ۸۵% از اندیکاتورهای ترند و ۶۵% از اسیلاتورها در D1با این پیش‌بینی سازگار هستند. باقی اسیلاتورها نیز در منطقه بیش‌خرید هستند یا از قبل به رنگ قرمز درآمده‌اند.

                  ۵۵% از متخصصان انتظار اصلاح به جنوب را دارند اگرچه معتقدند که این اصلاح شاید کوتاه‌مدت باشد. هرچند با حرکت به پیش‌بینی‌های ماهانه و فصلی، تعداد حامیان افت این جفت‌ارز به ۷۵% افزایش پیدا می‌کند.

                  نزدیک‌ترین هدف طرف‌داران روند گاوی، ۱۱۰٫۰۰-۱۰۹٫۵۰ است. سطوح حمایت در صورت افت این جفت‌ارز ۱۰۸٫۳۵، ۱۰۶٫۶۵، ۱۰۶٫۱۰ و ۱۰۵٫۷۰ هستند.
                  • ارزهای دیجیتال: نبرد بین کسانی که به آینده درخشان ارز دیجیتال اعتقاد دارند و کسانی که سقوط آن را پیش‌بینی می‌کنند همچنان ادامه دارد. این اختلاف به شکل خاص در سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ به‌وضوح دیده می‌شوند و عقیده آنها هم تا حد زیادی بستگی به نظر رگولاتورها دارد.

                  موضع‌گیری رگولاتورها در کشورهای مختلف بسیار متفاوت است. مثلاً مقامات هندی تقریباً یک لایحه را تهیه کرده‌اند که عملیات با ارز دیجیتال را ممنوع می‌کند و آن را در برخی موارد به جرم و در برخی موارد به یک تعهد اداری برای ماینر‌ها و معامله‌گر‌ها تبدیل می‌کند. در حالی که «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو آمریکا برعکس، ترکیب امور مالی سنتی و ارزهای دیجیتال را انکار نمی‌کند. البته احتمال زیادی دارد که او امیدهایش را به ارز دیجیتال «بانک مرکزی آمریکا» (CDBC) بسته باشد.

                  توجه کنید که دولت‌های بسیاری از کشورها بزرگ در حال بررسی امکان انتشار همتایان دیجیتالی برای ارزهای فیات خودشان هستند. و به احتمال زیاد آنها اصلاً حضور رقیبی به شکل بیت کوین یا آلت‌کوین‌های برتر را لازم نمی‌بینند. پس شاید شاهد نبردهایی بین بخش‌های عمومی و خصوصی نه‌تنها در سطح ملی بلکه در پلتفرم‌های بین‌المللی باشیم.

                  در این میان بانک‌های مرکزی همچنان پول‌های بدون پشتوانه را برای حمایت از اقتصادهایشان برای مبارزه با همه‌گیری جهانی کووید -۱۹ چاپ می‌کنند. و طبق نظر «ماکس کایزر»، مجری تلویزیون و مؤسس شرکت سرمایه‌گذاری «هایزنبرگ کپیتال»، این وضعیت به «فروپاشی ابرتورمی» پول رایج ملی و رشد بیت کوین تا ۲۲۰۰۰۰ دلار در همین امسال منجر می‌شود. بعلاوه کایزر عقیده دارد که مزیت‌های بیت کوین در پرداخت‌های جهانی باعث خواهد شد تا بانک‌ها در آینده بی‌مصرف شوند. او می‌گوید «۵ تریلیون دلار در روز در بازار ارز خارجی را می‌توان کاملاً با بیت کوین جایگزین کرد

                  در حال حاضر طبق نظر تحلیل‌گران «جی پی مورگان»، تمرکز اصلی بر رشد سرمایه‌گذاری خرده‌فروشی مرتبط با نوب بعدی پرداخت‌ها به شهروندان آمریکا است که به‌عنوان بخشی از برنامه محرک اقتصادی پرداخت می‌شود. طبق تحقیقی که «میزوهو سکیوریتیز» انجام داده است از ۳۸۰ میلیارد دلاری که شهروندان آمریکایی به شکل کمک‌هزینه اقتصادی دریافت خواهند کرد حدود ۱۰% صرف خرید دو نوع دارائی یعنی بیت کوین و سهام می‌شود. این تحقیق می‌گوید انتظار می‌رود که از هر پنج آمریکایی که چک‌های کمک‌هزینه دولت را در روزهای آینده دریافت می‌کنند، دو نفر قصد دارند از مقداری از این پول برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند. طبق نظر «دن دولف»، مدیر «میزوهو سکیوریتیز» انتظار می‌رود که بیت کوین ۶۰% از سرمایه‌گذاری کلی را به خود اختصاص دهد که باعث افزایش ۳ درصدی ارزش کلی بازار ارز دیجیتال می‌شود. البته ۳% رقم کوچکی است. شاید به این دلیل است که فقط ۳۵% از متخصصان عقیده دارند که بیت کوین می‌تواند جای پای محکمی را بالای ۶۰۰۰۰ دلار در انتهای بهار به دست بیاورد و حتی تا ۷۵۰۰۰ دلار رشد کند. اکثر تحلیل‌گران (۶۵%) پیش‌بینی می‌کنند که حرکت ساید بیت کوین در کانال ۶۰۰۰-۵۰۰۰$ اتفاق بیفتد.





                  گروه تحلیلی NordFX

                  https://nordfx.com/

                  هشدار: این مطالب، توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیستند که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هدف از انتشار این مطالب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.





                  #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin




                  نظر


                  • #10
                    پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۲۹ مارس تا ۲ آوریل ۲۰۲۱

                    ابتدا اتفاقات هفته گذشته را مرور می‌کنیم:
                    • EUR/USD : وضعیت دلار از زمان آغاز همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ مرتباً به‌صورت دوره‌ای تغییر کرده است و گاهی به یک پناهگاه امن و گاهی به یک دارائی ریسکی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. مثلاً دلار در حین صعود بازارهای سهام در نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۰ نزول کرد. ولی دلار از ژانویه همراه با S&P500 رشد کرد. حالا شاخص S&P500 در منطقه بالاترین مقدار طول تاریخ یعنی ۳٫۷۹۵ قرار گرفته است. شاخص دلار DXY هم در منطقه سالانه بالای خودش یعنی ۹۲٫۷۲ قرار گرفته است.
                    همه‌گیری کرونا و واکنش دولت آمریکا به آن، دلیل اصلی این نوسان دلار است. البته فدرال رزرو هفته گذشته ابهام دیگری را ایجاد کرد. به یاد دارید که پس از جلسه کمیته بازار باز (FOMC) معلوم شد که فدرال رزرو آمریکا قصدی برای افزایش نرخ بهره حداقل تا سال ۲۰۲۳ ندارد. ضمناً فِد قصد نداشت پارامترهای دیگر برنامه تسهیل مقداری (QE) را نیز تغییر دهد. فدرال رزرو عقیده داشت که لایحه‌ای که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای بسته ۱٫۹ تریلیون دلاری امضا کرده است، اقدام مناسبی برای تحریک اقتصاد است.
                    اما درست چند روز بعد، «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که این رگولاتور از لحظه‌ای که اقتصاد آمریکا کاملاً احیا شود، به‌تدریج ۱۲۰ میلیارد دلار از خریدهای دارائی ماهانه را بیرون خواهد کشید. طبق پیش‌بینی‌های خود فدرال رزرو، این اتفاق در تابستان امسال خواهد افتاد.
                    پس روشن شد که دولت و سنا ممکن است در آینده نزدیک، بحث درباره کاهش QE را آغاز کنند. اما درباره اطلاعاتی که می‌گویند دولت بایدن در حال بررسی بسته محرک مالی جدیدی به ارزش ۳٫۰ تریلیون دلار دیگر است چه می‌توان گفت؟
                    بازار در حال حاضر پشتیبان «جروم پاول» است و دلار همچنان موقعیت خودش را تقویت می‌کند. پیش‌بینی اصلی که حمایت اکثر تحلیل‌گران (۶۵%) را به همراه داشت، در عمل اتفاق افتاد و جفت‌ارز USD/EUR پایین رفت و حمایت خودش در SMA دویست روزه را در ۱٫۱۸۲۵ شکست و تا افق ۱٫۱۷۶۰ افت کرد. بعد از آن جهش کوچکی به بالا اتفاق افتاد و این جفت‌ارز کار خودش را در ۱٫۱۷۹۰ به پایان رساند.
                    • USD/GBP: پس از اقامت دوهفته‌ای این جفت‌ارز در کانال ساید ۱٫۳۷۷۵- ۱٫۴۰۰۰، تقویت گسترده دلار باعث شد تا این جفت‌ارز پایین کشیده شود و ۵۵% از متخصصان حامی بازار خرسی بودند و حق با آنها بود. پنجشنبه ۲۵ مارس جفت‌ارز USD/GBP به پایین محلی خودش در ۱٫۳۶۷۰ رسید و پس از آن به مرز پایینی کانال ساید خودش برگشت. سطحی که از سطح حمایت به مقاومت تبدیل شد. قوس آخر هفته در نزدیکی این نقطه در سطح ۱٫۳۷۹۰ قرار گرفت.
                    • JPY/USD: اصلاح بزرگ جفت‌ارز به جنوب هرگز اتفاق نیفتاد. فقط افت ۵۰ نقطه‌ای در این جفت‌ارز مشاهده شد: این جفت‌ارز تا سطح ۱٫۳۷۹۰ افت کرد و بعد برگشت و دوباره پس از تقویت دلار به سمت شمال حرکت کرد. نزدیک‌ترین هدف حامیان بازار گاوی در ارتفاع ۱۱۰٫۰۰ قرار دارد و این جفت‌ارز تقریباً به این هدف رسیده است: بالاترین مقدار هفته در سطح ۱۰۹٫۸۵ تثبیت شد. پس از آن کمی نزول کرد و پنج روز کاری را در ۱۰۹٫۶۷ به اتمام رساند.
                    • ارزهای دیجیتال: پیش‌بینی هفته گذشته که اکثریت متخصصان حامی آن بودند، برای حامیان بازار گاوی، خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی نبود. این پیش‌بینی فرض می‌کرد که رشد متوقف می‌شود و مرز پایینی کانال صعودی بیت کوین می‌شکند و حرکت جانبی آن در دامنه ۶۰۰۰۰-۵۰۰۰۰ دلار اتفاق می‌افتد. متأسفانه از نظر سرمایه‌گذاران، این دقیقاً همان اتفاقی بود که در عمل افتاد. جفت‌ارز USD/BTC در ۲۰ مارس در ارتفاع ۶۰۰۰۰ دلاری بود اما روز پنجشنبه ۲۵ مارس در نقطه پایین محلی حوالی ۵۰۲۹۰ دلار قرار گرفت. و اگرچه بیت کوین ۱۶% افت کرد اما برخی آلت‌کوین‌ها با افت قیمت ۲۵% مواجه شدند.
                    یکی از معدود ارزهای دیجیتالی که برنده شد، ریپل بود. ریپل هفت روز قبل کارش را در ۰٫۴۶۵۲$ آغاز کرد و روز ۲۲ مارس به اوج ۰٫۵۹۵۵$ رسید و در غروب جمعه ۲۶ مارس در ۰٫۵۴۵۰ دلار معامله می‌شد.
                    به طور کلی همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم، بازار ارز دیجیتال بیش از حد داغ شده بود. این گفته «ایلان ماسک» که بیت‌کوین‌هایی که برای خرید خودروهای تسلا پذیرفته شده‌اند پس از پرداخت به دلار تبدیل نمی‌شوند هم اصلاً کمکی به بیت کوین نکرد. این قبیل اطلاعات تا مدتی قبل می‌توانست بازار را به بالا هُل دهد اما حالا فقط تکان کوتاه‌مدت کوچکی به بازار می‌دهد.
                    «آنتونی اسکاراموکی» مدیرعامل «Skybridge Capital» و مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید، عقیده دارد که تسلا در حال حاضر حدود ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین دارد. ایلان ماسک در کل از طریق تسلا، اسپیس ایکس و به طور شخصی مالک کمی بیشتر از ۵ میلیارد دلار بیت کوین است. شاید این مقدار دیگر کافی نباشد و بیت کوین به لوکوموتیوهای قوی‌تری از تسلا و «میکرواستراتژی» نیاز داشته باشد تا بازار را بالا ببرند. اما فقط بیان چند کلمه از رگولاتورهایی مثل فدرال رزرو آمریکا برای پایین کشیدن بیت کوین کافی است. «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو، کیفیت اولین ارز دیجیتال را به‌عنوان ابزاری برای پس‌انداز و پرداخت زیر سؤال برد. او در حین سخنرانی‌اش در اجلاس مجازی «بانک تسویه بین‌المللی » اشاره کرد که نوسان پذیری بالای دارائی‌های دیجیتال باعث می‌شود تا آنها به عقیده او به‌عنوان ابزارهای انباشت دارائی بی‌ارزش شوند. او گفت «آنها هیچ پشتوانه‌ای ندارند و بیشتر برای سفته‌بازی استفاده می‌شوند پس به شکل خاص به‌عنوان ابزار پرداخت محبوب نیستند، دارائی‌های ارز دیجیتال احتمالاً جایگزین طلا می‌شوند و نه دلار».
                    افت USD/BTC به‌وضوح تحت تأثیر افت S&P500 قرار گرفت و این دارائی ریسکی که «طلای دیجیتال» نیز نامیده می‌شوند همبستگی بیشتر و بیشتری با این شاخص پیدا می‌کند. معامله‌گران در چند روز گذشته ۲۴۰۰۰۰ پوزیشن را بستند و ارزش کل بازار ارز دیجیتال از ۱۸۰۵ میلیارد دلار به ۱۶۸۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد. شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال از ۷۱ به ناحیه مرکزی در طول هفته افت کرد و اکنون در ۵۴ قرار دارد که حالت تخت به خود گرفته است. هرچند ممکن است این شرایط فقط آرامش قبل از طوفان باشد.
                    در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی به دست آمده‌اند را بررسی کرده‌ایم و خلاصه بررسی‌هایمان را به شما ارائه کنیم:
                    • USD/EUR: سه عامل اصلی وجود دارند که از ارز دلار حمایت می‌کنند. اولین عامل، واکسیناسیون موفق جمعیت آمریکا است که نه‌تنها نتایجی که قبلاً به دست آمده‌اند بلکه وعده رئیس‌جمهور بایدن برای واکسیناسیون ۲۰۰ میلیون ساکن آمریکا در صد روز اول اقامتش در کاخ سفید نیز پشتوانه آن است. عامل دوم افزایش جذابیت اوراق دولتی برای سرمایه‌گذاران خارجی است و سومین عامل قدرت اقتصاد آمریکا است که قادر به بالاکشیدن اقتصادهای بسیاری از کشورها همراه خودش است.
                    اروپا هیچ‌یک از این عامل‌ها را در اختیار ندارد. «لوئیس دی گیندوس» نایب‌رئیس ECB می‌گوید اگر واکسیناسیون منطقه یورو به شدت تا تابستان افزایش پیدا کند آنگاه اروپا با صعود اقتصادی سریعی در Q3 و Q4 مواجه خواهد شود. اما اینها فقط حرف هستند.
                    در حال حاضر ۷۰% از متخصصان انتظار دارند که دلار همچنان تقویت شود و جفت‌ارز USD/EUR تا منطقه ۱٫۱۷۰۰-۱٫۱۶۴۰ افت کند. هدف نهایی نیز مقدار پایین سپتامبر-نوامبر ۲۰۲۰ حوالی ۱٫۱۶۰۰ است. این پیش‌بینی توسط ۸۵% از اندیکاتورهای ترند در H4 و ۱۰۰% اندیکاتورها در D1 همین‌طور ۷۵% از اسیلاتورها در D1 حمایت می‌شود. ۲۵% باقیمانده نیز سیگنال‌هایی می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌فروش قرار دارد.
                    توجه کنید که تحلیل گرافیکی نشان می‌دهد که یورو ممکن است در روزهای آینده در هر دو تایم فریم تا ۱٫۱۸۸۰ تقویت شود و این جفت‌ارز فقط بعد از آن به جنوب حرکت می‌کند.
                    • USD/GBP : چهارشنبه، آخرین روز مارس، اطلاعات تولید ناخالص داخلی انگلستان را در Q4 سال ۲۰۲۰ دریافت خواهیم کرد. طبق پیش‌بینی‌ها، این اندیکاتور در سطح قبلی ۱% باقی خواهد ماند. احتمال کمی دارد که خوش‌بینی سرمایه‌گذاران بیشتر شود اما این اطلاعات باعث بدبینی آنها نیز نخواهد شد؛ بنابراین ۵۰% از متخصصان به روند ساید رأی می‌دهند و ۴۰% به تقویت دلار و فقط ۱۰% به تقویت پوند بریتانیا رأی می‌دهند.
                    قرائت‌های تحلیل تکنیکال به این صورت هستند. ۵۰% از اسیلاتورها در H4 به سمت شمال هستند، ۵۰% به سمت جنوب هستند. اندیکاتورهای روند نیز الگوی مشابهی دارند. D1 تحت سلطه رنگ قرمز است. ۶۵% از اسیلاتورها و ۷۰% از اندیکاتورهای روند هم به رنگ قرمز هستند.
                    نزدیک‌ترین سطح‌های حمایت ۱٫۳۷۶۰، ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۶۷۰ هستند و سطوح مقاومت ۱٫۳۸۲۰، ۱٫۳۹۰۰ و ۱٫۳۹۶۰ هستند. اهداف هم به ترتیب ۱٫۴۰۰۰ و ۱٫۳۶۰۰ هستند.
                    • JPY/USD: این جفت‌ارز هفته گذشته به مقدار بالای نه‌ماهه ۱۰۹٫۸۵ رسید که افزایش چشمگیر تقریباً ۷۳۰ نقطه‌ای را در سه‌ماهه گذشته نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که اکنون پناهگاه امن سنتی‌ای مثل ین، خیلی کم توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کند.
                    احتمال کمی دارد که شاخص تنکان تأثیر زیادی بر احساس بازار بگذارد. این شاخص که بانک ژاپن منتشر می‌کند منعکس‌کننده شرایط تجاری عمومی شرکت‌های تولیدی بزرگ است. تنکان یک شاخص اقتصادی ژاپن است که به شدت به صنایع صادرات محور وابسته است. مقدار شاخص بالای ۰ برای یِن، مثبت است و مقدار زیر ۰ نیز یک عامل منفی برای یِن است. هرچند طبق پیش‌بینی‌ها مقدار شاخص که پنجشنبه اول آوریل منتشر می‌شود خیلی بالاتر یا پایین‌تر از صفر نخواهد بود و تقریباً برابر با ۰ است. ۰ یک مقدار خنثی است. اگرچه این مقدار شاید تا حدی از پول رایج ژاپن حمایت کند اما تنکان یک فصل قبل ۱۰- بود. اما احتمال دارد که فقط اصلاح کوچکی در JPY/USD به سمت جنوب اتفاق بیفتد.
                    به طور کلی اکثر تحلیل‌گران (۶۰%) حالت گاوی را پیش‌بینی می‌کنند و انتظار تثبیت بالای افق ۱۱۰٫۰۰ را دارند. اهداف عبارت‌اند از ۱۱۱٫۷۰ و ۱۱۲٫۲۰ . صددرصد از اندیکاتورهای روند و ۷۵% از اسیلاتورها نیز با این سناریو سازگار هستند. ۲۵% باقیمانده سیگنال‌هایی را می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌خرید قرار دارد.
                    ۴۰% مابقی متخصصان با حمایت تحلیل گرافیکی همچنان به اصلاحی به سمت جنوب امیدوار هستند که مدت‌هاست منتظرش بوده‌اند. هم‌زمان وقتی از پیش‌بینی‌های ماهانه به فصلی حرکت می‌کنیم، تعداد این متخصصان به ۷۵% افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که این جفت‌ارز افت کند سطوح حمایت عبارت‌اند از ۱۰۹٫۰۰، ۱۰۸٫۶۰، ۱۰۸٫۴۰ و ۱۰۶٫۶۵. منطقه هدف ۱۰۶٫۰۰ است.
                    • ارزهای دیجیتال: تا اینجا فهمیده‌ایم که فقط گیاهان در بهار رشد نمی‌کنند بلکه قیمت بیت کوین هم در بهار رشد می‌کند. جفت‌ارز USD/BTC در ماه آوریل در سه سال گذشته به طور میانگین ۴۰% رشد کرده است. یعنی بر این اساس قیمت بیت کوین باید در پایان آوریل در منطقه ۷۵۰۰۰-۷۰۰۰۰$ باشد. اختیارهای خرید (کال آپشن) با انقضای ۳۰ آوریل انتظارات مشابهی را نشان می‌دهند. آنها در قیمت ۸۰۰۰۰ دلار در بورس‌های مشتقه در کل با ارزش ۲۴۰۰۰۰۰۰ دلار باز هستند. برداشت فعال به والت‌های سرد همچنان با پیش‌بینی چرخه رشد جدید این ارز دیجیتال اصلی ادامه دارد.
                    قبلاً بیش از یک‌بار درباره بسته حمایتی اقتصاد آمریکا به ارزش ۱٫۹ تریلیون دلار صحبت کردیم که طبق تحقیق «میزوهو سکیوریتیز» ، شهروندان آمریکا ۲۵-۲۰ میلیارد دلار را صرف خرید ارز دیجیتال خواهند کرد. پس از بسته ضد کووید، بسته دیگری نیز ممکن است به ارزش ۳٫۰ تریلیون دلار در راه باشد. و اگر این بسته نیز تصویب شود به بازار ارز دیجیتال سود می‌رساند. اما همه این رویدادها در آینده اتفاق خواهند افتاد. در این شرایط ۶۰% از تحلیل‌گران عقیده دارند که طی یک یا دوهفته آینده جفت‌ارز USD/BTC در راستای نقطه محوری ۵۰۰۰۰ دلار حرکت خواهد کرد و در دامنه ۵۶۰۰۰-۴۶۵۰۰ نوسان خواهد کرد.
                    اما اگر درباره پیش‌بینی بلندمدت صحبت کنیم، طبق نظر «بابی لی»، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل سابق بورس ارز دیجیتال BTCC، قیمت بیت کوین تا ۳۰۰۰۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد و پس از آن این رشد با افت بلندمدت جایگزین خواهد شد. او می‌گوید«چرخه‌های بازار گاوی بیت کوین هر چهار سال اتفاق می‌افتند و چرخه کنونی چرخه بزرگی است. فکر می‌کنم که بیت کوین تابستان امسال تا ۱۰۰۰۰۰ دلار صعود کند. هرچند پس از رسیدن به مقدار بالای بی‌سابقه ۳۰۰۰۰۰ دلار حتی یک کاهش قیمت کوچک هم می‌تواند باعث ترکیدن حباب بیت کوین شود». لی می‌گوید زمستان جدید ارز دیجیتال بین دو تا سه سال طول خواهد کشید و «سرمایه‌گذاران باید آماده پذیرش این حقیقت باشند که ارزش بیت کوین از قله تاریخی خودش تا ۹۰-۸۰% افت کند.»
                    در پایان این بررسی، «دستگاه معجزه» بعدی را در تیتر فرعی «هک‌های زندگی ارز دیجیتال» به شما ارائه می‌کنیم. «وایزماینینگ» اخیراً بویلر ماینر Sato ASIC را معرفی کرده است که به شما اجازه می‌دهد تا آب را با ماین کردن بیت کوین، گرم کنید. خنک‌کننده میانی بویلر یک خنک‌کننده دی‌الکتریک خاص است. مایع به جوش می‌آید و در واحد خنک‌کننده ASIC تبخیر می‌شود و سپس بخار به مارپیچ مخزن بالا می‌رود و متراکم می‌شود و حرارتش را به آب منتقل می‌کند. جریان تغلیظ به واحد مارپیچ ماینر برگردانده می‌شود. توسعه دهنگان، امکان اتصال حرارت دهنده آب را با سیستم حرارت اصلی اتاق فراهم کرده‌اند. فروش‌های ساتو به‌زودی در اوایل آوریل آغاز خواهد شد.
                    و یک «هک زندگی» دیگر هم از جهان جرم و جنایت بشنوید. طبق مطالعه جدیدی که شرکت تحلیلی «الیپتیک» انجام داده است، «هیدرا» بزرگ‌ترین بازار دارک‌نت روش جدیدی برای تبادل ارز دیجیتال با پول فیات یافته است. گاوصندوق مهروموم شده با پول در عمق «۲۰-۵ سانتیمتری زیر زمین» دفن می‌شود و مختصات دقیق جی‌پی‌اس به خریدار داده می‌شود. این روش همان روشی است که برای فروش مواد غیرقانونی مثل مواد مخدر نیز استفاده می‌شود. هرچند این روش کاملاً خطرناک است و گاهی اوقات سارقان، مشتریان را ردیابی می‌کنند و «بسته‌های پول» را از آنها می‌دزدند. عواقب این نوع خریدوفروش اصلاً قابل پیش‌بینی نیست.

                    گروه تحلیلی NordFX
                    https://nordfx.com/

                    هشدار: این مطالب، توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیستند که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هدف از انتشار این مطالب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.

                    #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin

                    نظر


                    • #11
                      پیش‌بینی فارکس و ارزهای دیجیتال برای ۵ آوریل تا ۹ آوریل ۲۰۲۱




                      ابتدا نگاهی به رویدادهای هفته گذشته می‌اندازیم:
                      • USD/EUR:اقتصاد آمریکا همچنان با قدرت در حال بازسازی است. داده‌های چشمگیر بازار کار، شاهدی بر این ادعا هستند. به همین دلیل تعداد مشاغل جدید خلق شده در خارج از بخش کشاورزی (NFP) در مقایسه با دوره قبل تقریباً دوبرابر شده‌اند (رشد از ۴۶۸ هزار به ۹۱۶ هزار) و این افزایش از پیش‌بینی‌های قبلی (۶۴۷ هزار) نیز ۳۰% بالاتر است. شاخص «PMI تولیدی ISM» نیز از ۶۰٫۸ به ۶۴٫۷ افزایش یافته است. ضمناً طبق گزارش ADPنرخ اشتغال در بخش خصوصی نیز از ۱۷۶۰۰۰ به ۵۱۷۰۰۰ افزایش یافته است. همه این اطلاعات نشان می‌دهند که بسته محرک مالی اقتصاد و تزریق پول به اقتصاد آمریکا، مؤثر بوده‌اند. اما آیا این خبر خوبی برای دلار است؟

                      البته که هست، این طرح شامل بازده اوراق دولتی بلندمدت آمریکا و چشم‌اندازهای سیاست پولی برای چند سال بعد نیز می‌شود. سرمایه‌گذاران نسبت به اظهارات «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو درباره امکان خاتمه برنامه تسهیل مقداری (QE)و افزایش نرخ بهره حساس هستند.

                      از یک سو، طبق اظهارات مدیریت فدرال رزرو، این سیستم قصد ندارد نرخ بهره را تا سال ۲۰۲۳ افزایش دهد و پارامترهای دیگر برنامه تسهیل مقداری (QE)را نیز تغییر نمی‌دهد و عقیده دارد که تزریق ۱٫۹ تریلیون دلار به اقتصاد کاملاً مناسب و کافی است. اما از سوی دیگر، رئیس‌جمهور جو بایدن روز چهارشنبه ۳۱ مارس، برنامه هزینه زیرساختی ۲٫۲۵ تریلیون دلاری بزرگی را در کنار طرح تأمین مالی از طریق افزایش مالیات رونمایی خواهد کرد. در واقع اگر این مبالغ به بهای چاپ پول تأمین نشوند و از طریق افزایش بار مالیاتی تأمین شوند، این اتفاق عملاً به معنای کاهش QEاست و با جریان سرمایه از بازار سهام به سمت بازار اوراق دولتی همراه خواهد بود.

                      اما در حالی که همه این‌ها فقط برنامه‌ریزی و گمانه‌زنی هستند، بازار به‌خاطر پیش‌بینی‌های مربوط به این وضعیت فریز شده است و جفت‌ارز USD/EUR در روند ساید حرکت کرده است. همان‌طور که اکثر متخصصان (۷۰%) پیش‌بینی می‌کردند دلار در آغاز هفته گذشته تقویت شده و به ۱٫۱۷۰۰ نزدیک شد. اما تا حد زیادی به لطف برنامه «بایدن» ، مسیر آن بعداً تغییر کرد و به سمت بالا رفت. هرچند این جهش به بالا را نمی‌توان تغییر روند در نظر گرفت. این جفت‌ارز به جایی برگشت که در دوره ۲۵ تا ۳۰ مارس قرار داشت و هفته معاملاتی را در همان منطقه در سطح ۱٫۱۷۶۰ به پایان رساند.
                      • USD/GBP:به طور کلی، نمودار این جفت‌ارز شبیه به نمودار EUR/USDبود و فقط یک تفاوت بنیادی وجود داشت. اگرچه یورو همچنان نسبت به دلار عقب‌نشینی می‌کند، پوند بریتانیا به‌سختی در تلاش است تا موضع دفاعی خودش را حفظ کند. این بار رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در فصل چهارم ۲۰۲۰ برابر با ۱٫۳% بود و شاخص بازنگری شده رو به بالای فعالیت تجاری نیز به کمک پوند آمد.

                      به یاد دارید که وقتی پیش‌بینی هفته قبل را تهیه می‌کردیم، ۴۰% از متخصصان به تقویت دلار رأی دادند، ۱۰% به تقویت پوند رأی دادند و ۵۰% به روند ساید رأی دادند. و به طور کلی همه حق داشتند. این جفت‌ارز تا ۱٫۳۷۰۵افت کرد و بعد تا ۱٫۳۸۵۰ رشد کرد و نهایتاً کارش را فقط ۴۰ نقطه بالاتر از نقطه شروع به پایان رساند. این جفت‌ارز هفته پنج‌روزه را در ۱٫۳۷۹۰ شروع کرد و در ۱٫۳۸۳۰ به پایان رساند.
                      • JPY/USD: اکثر تحلیل‌گران (۶۰%) انتظار داشتند که این جفت‌ارز بالای افق ۱۱۰٫۰۰ تثبیت شود. ۱۰۰% از شاخص‌های ترند و ۷۵% از اسیلاتورها با این سناریو موافق بودند. و در نهایت این پیش‌بینی کاملاً درست از آب درآمد. این جفت‌ارز بی‌وقفه از ۶ ژانویه به شمال حرکت کرد و چهارشنبه ۳۱ مارس به بالاترین مقدار خود یعنی ۱۱۰٫۹۵ رسید. اصلاحی به سمت جنوب که مدت‌ها بود انتظارش می‌رفت این بار هم اتفاق نیفتاد و این جفت‌ارز جلسه معاملاتی را در ۱۱۰٫۶۵ به پایان رساند.
                      • ارزهای دیجیتال:بیت‌کوین دوباره با حرکتی طوفانی به سمت آستانه ۶۰۰۰۰ دلار در حرکت است. در زمان نوشتن این گزارش، حداکثر قیمت آن تا به حال ۶۰۱۷۰ دلار بوده است. هرچند به‌محض این‌که این ارز دیجیتال که محک سایر ارزها است به این نقطه شاخص نزدیک شد موج دیگری از فروش‌ها از راه رسید و باعث پولبک شد. اگرچه این عقب‌نشینی به اندازه کافی بزرگ نبود. و این نشان می‌دهد که افراد کمی وجود دارند که بخواهند در این سطح بیت‌کوین را از دست بدهند. سرمایه‌گذاران منتظر جهشی به بالا هستند. و این اصلاح‌های کوچک به آنها فرصت می‌دهد تا ذخیره توکن‌هایشان را مجدداً در هنگام پولبک پر کنند.

                      مقدار زیادی از بیت‌کوین‌ها به والت‌های سرد می‌روند که نشان می‌دهد که نهادهای بزرگ یا اصطلاحاً «نهنگ»ها منتظر رشد بیشتر BTC هستند و آن را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌بینند. اخبار پس‌زمینه‌ای نیز در این اتفاقات سهم داشتند. «کاترین وو» مدیرعامل «ARK Invest» می‌گوید«شاهد آن هستیم که اسکوئر، تسلا، میکرواستراتژی و دیگران در حال خریدن بیت‌کوین هستند». ارزهای دیجیتال حالا بخشی از کسب‌وکار این شرکت‌ها را تعیین می‌کنند. و اعلامیه فروش خودروی تسلا در ازای بیت‌کوین، اکنون به شما اجازه می‌دهد تا در هر منطقه‌ای بدون اتلاف وقت و پولتان برای مبادله ارزهای فیات بتوانید تجارتتان را انجام دهید. او می‌گوید«سیستم پرداخت اصلی پی‌پل هم به مسابقه ارز دیجیتال ملحق شده است. این شرکت قصد دارد تا فرصتی برای پرداخت با بیت‌کوین در کلیه فروشگاه‌هایی که شریکش به مشتریان بدهد و تقریباً ۲۹ میلیون فروشگاه شریک در کل جهان وجود دارد». طبق خبر رویترز، پی‌پل علاوه بر بیت‌کوین قصد دارد تا از پرداخت با بیت‌کوین کش، اتریوم و لایت کوین نیز پشتیبانی کند.

                      اکنون می‌توانیم درباره پذیرش تدریجی ارزهای دیجیتال در بخش‌های متنوع اقتصاد صحبت کنیم. هرچند سرمایه‌گذاران بزرگ هنوز درباره نگرش رگولاتورها به این نوع دارائی خیلی نگران هستند. و اولین و مهم‌ترین نگرانی آنها هم مقامات آمریکایی هستند. تعدادی از تحلیل‌گران عقیده دارند تا جایی که بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های اصلی به‌عنوان مخزنی از ارزش و سفته‌بازی عمل کنند، رگولاتور آمریکایی چشمش را به روی آنها می‌بندد. اما به‌زودی بیت‌کوین شروع به رقابت با دلار به‌عنوان ابزار پرداخت می‌کند و پرداخت‌های بین‌المللی حتی در حد اندک نیز می‌توانند به شدت نظر مقامات را تغییر دهند. و این شامل اقدامات پی‌پل و سایر سیستم‌های پرداخت نیز می‌شود و واکنش منفی از سوی آنها را در پی خواهد داشت. نمونه‌ای از این مشکل، ارز لیبرا از فیسبوک بود که در نطفه خفه شد.

                      در حال حاضر همان‌طور که گفتیم بیت‌کوین تلاش می‌کند تا جای پای محکمی بالای ۶۰۰۰۰ دلار پیدا کند و ارزش کل بازار آن در اولین روز آوریل به ۱٫۹۹۳ میلیارد دلار رسید اما جمعه به سطح ۱٫۹۳۶ میلیارد دلار برگشت. باید توجه داشت که دامیننس بیت‌کوین در بازار نیز در هفت روز گذشته کمی کاهش پیدا کرده و از ۵۹٫۵۶% به ۵۷٫۸۸% رسیده است. بعلاوه سهم آن در بازار ارز دیجیتال نیز در روز ۱ آوریل به ۵۵٫۵۰% افت کرده است. دلیل این موضوع بسته شدن پوزیشن‌های لانگ در شرایطی بود که جفت‌ارز USD/BTC به افق ۶۰۰۰۰ دلار رسید.

                      شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال نیز دوباره صعودی شده است. این شاخص در این هفته ۲۰ نقطه افزایش پیدا کرد و از ۵۴ به ۷۴ رسید و به منطقه بیش‌خرید قوی نزدیک شد.





                      ***

                      در بخش پیش‌بینی هفته آینده، دیدگاه‌های تعدادی از متخصصان و همین‌طور پیش‌بینی‌هایی که بر مبنای روش‌های متنوع تکنیکال و تحلیل گرافیکی به دست آمده‌اند را بررسی کرده‌ایم و خلاصه بررسی‌هایمان را به شما ارائه کنیم:
                      • USD/EUR :اروپا در حال آماده شدن برای موج جدید ویروس کرونا است. نرخ واکسیناسیون اگرچه صعودی است اما کند است. فقط ۱۶٫۵%از جمعیت اتحادیه اروپا حداقل یک تزریق را تا به حال دریافت کرده‌اند در حالی که این میزان در آمریکا ۴۵٫۶% است. یک ماه تعطیلی سراسری دیگر می‌تواند وضعیت را بدتر کند. در غیاب برنامه‌ای برای تحریک اقتصاد شبیه به برنامه آمریکا، این شرایط می‌تواند حمایت بیشتری را از دلار ایجاد کند و به یورو فشار بیاورد. تحلیل‌گرانی از بانک ژاپنی «دایوا سکیوریتیز» می‌گویند دلار اکنون نه فقط توسط سفته‌بازان بلکه توسط مدیران دارائی نیز خریداری می‌شود. و به عقیده آنها در حینی که اقتصاد آمریکا بهبود پیدا می‌کند و بازده اوراق خزانه صعودی است، شاخص DXYدلار بالا خواهد رفت. این سناریو توسط متخصصانی از «نوردیا مارکتز» نیز حمایت می‌شود و آنها انتظار دارند که جفت‌ارز USD/EUR تا سطح ۱٫۱۵۰۰ افت کند.

                      از سوی دیگر، اقدامات محرک افراطی آمریکا می‌تواند باعث داغی بیش از حد اقتصاد آمریکا شود. بعلاوه طبق تخمین‌های سازمان تجارت جهانی، مازاد دلارها در کشور منجر به افزایش تقاضا برای واردات به میزان ۱۱٫۴% خواهد شد. اکثر این تقاضا توسط صادرات از آسیا و اروپا تأمین خواهد شد. اگر کشورهای منطقه یورو نرخ واکسیناسیون را خیلی شدید افزایش دهند آنگاه این آمادگی به نفع ارز اروپایی خواهد بود. اکنون تحلیل گرافیکی، ۷۵% از اسیلاتورها و ۹۵% از اندیکاتورهای روند در D1 به رنگ قرمز هستند. هرچند ۲۵% مابقی اسیلاتورها هنوز نشان می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌فروش قرار دارد. این تصویر در H4 کاملاً متفاوت می‌شود: حدود نیمی از اندیکاتورها در این نقطه به رنگ سبز هستند.

                      ۵۵% از متخصصان انتظار دارند که این جفت‌ارز هفته آینده رشد کند اگرچه وقتی به سمت پیش‌بینی ماهانه می‌رویم، تعداد آنها به ۶۵% افزایش پیدا کند. اهداف خرس‌ها هم ۱٫۱۷۰۰ و مقدار پایین نوامبر ۲۰۲۰ یعنی ۱٫۱۶۰۰ هستند. اهداف گاوها ۱٫۱۸۸۵ و ۱٫۲۰۰۰ هستند. درباره رویدادهای هفته آینده باید به انتشار شاخص ISMفعالیت تجاری در بخش خدمات در دوشنبه ۵ آوریل، انتشار یادداشت‌های جلسه FOMS مربوط به فدرال رزرو آمریکا در چهارشنبه ۷ آوریل و سخنرانی رئیس این سازمان، «جروم پاول» در پنجشنبه ۸ آوریل اشاره کنیم.
                      • USD/GBP: پول بریتانیا شاید مثل دو ماه اول ۲۰۲۱ همچنان به رشدش ادامه بدهد. به‌خصوص اگر سرمایه‌های بزرگ کشور که به دلیل برگزیت فرار کرده بودند دوباره به کشور برگردند. پوند ضمناً به دلیل موفقیت‌های مراحل اولیه واکسیناسیون کووید-۱۹ پشتیبانی می‌شود. هرچند شاید این واکسیناسیون به دلیل مشکلات بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، کسری بودجه و کسری تجاری بزرگ کشور کافی نباشد.

                      در حال حاضر اکثریت متخصصان (۶۵%) کاملاً درباره آینده ارز بریتانیا خوش‌بین هستند. ۱۵% تضعیف آن را پیش‌بینی می‌کنند و ۲۰% باقیمانده بر روند ساید اصرار دارند. سطح ۱٫۳۸۵۰ را می‌توان به‌عنوان منطقه حمایت/مقاومت هشت هفته گذشته در نظر گرفت. تحلیل گرافیکی، حرکت ساید به‌موازات این سطح را نشان می‌دهد. مرزهای دامنه معاملاتی در H4در نقاط ۱٫۳۸۵۰-۱٫۳۷۵۵ قرار دارند. این مرزها در D1کمی عریض‌تر هستند و در ۱٫۴۰۰۰-۱٫۳۶۷۰ مشاهده می‌شوند.

                      ۸۵% اسیلاتورها و ۷۰% از اندیکاتورهای روند در D1به شمال اشاره دارند. ضمناً رنگ سبز در ۷۵% از اندیکاتورهای روند در H4 مشاهده می‌شود. اما در اینجا ۶۰% از اسیلاتورها به رنگ خاکستری خنثی هستند و ۲۰% قرمز یا سبز هستند.
                      • JPY/USD:بارها نوشته‌ایم که نرخ این جفت‌ارز شدیداً تحت تأثیر بازده اوراق آمریکا قرار می‌گیرد. هرچند بانک ژاپن نتوانسته است تصمیم بگیرد که به افزایش بازده در اوراق بهادار آمریکا چه واکنشی نشان دهد و با اوراق بهادار خودش نیز باید چه‌کار کند. اگر بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا و قیمت‌های کالا همچنان افزایش پیدا کنند و رگولاتور ژاپنی واکنشی به این موضوع نشان ندهد، ممکن است ین ضربه سختی بخورد. و ین تا به حال نیز زیان کاملاً ملموسی را تجربه کرده است و در سه ماه گذشته بیش از ۸۰۰ نقطه نسبت به دلار از دست داده است.

                      در حال حاضر ۸۵% از اندیکاتورهای روند در H4و ۱۰۰%از اندیکاتورهای روند در D1به سمت شمال هستند. ۶۰% از اسیلاتورها در H4و ۶۵% در D1نیز به همین جهت هستند و بقیه سیگنال‌ها نشان می‌دهند که این جفت‌ارز در منطقه بیش‌خرید قرار دارد.

                      و یک تصویر خیلی جذاب و غیرمنتظره در حین بررسی نظرات تحلیل‌گران دیده می‌شود. در پیش‌بینی هفتگی ۷۰% از تحلیل‌گران طرف‌دار اصلاح به جنوب هستند و ۳۰% طرف‌دار روند ساید هستند. اما صفر رأی به رشد این جفت‌ارز داده شده است. بعلاوه وقتی به سمت پیش‌بینی ماهانه حرکت می‌کنیم، تعداد حامیان روند خرسی تا ۹۰% افزایش پیدا می‌کند. پیش‌بینی گرافیکی در هر دو تایم‌فریم نیز از سناریوی خرسی حمایت می‌کند. سطوح حمایت عبارت‌اند از ۱۱۰٫۳۵، ۱۰۹٫۸۵، ۱۰۹٫۰۰ و ۱۰۸٫۵۰. نزدیک‌ترین سطح مقاومت ۱۱۱٫۰۰ است و اهداف گاوها ۱۱۱٫۷۰ و ۱۱۲٫۲۰ هستند.

                      ارزهای دیجیتال:همان‌طور که بارها گفتیم، «نهنگ‌ها» ذخایر عظیمی از بیت‌کوین را در والت‌های سرد ذخیره کرده‌اند. «گلسنُد» معتقد است که نه‌تنها حجم دارائی‌های ارز دیجیتال فریز شده در حال رشد است بلکه تعداد این سرمایه‌گذاران بلندمدت نیز در حال افزایش است. مثلاً «ایستن استری اسپتالن» میلیاردر نروژی نگرشش نسبت به بیت‌کوین را ظرف فقط یک روز تغییر داده است! او در ۱۸ مارس فعالانه تقاضا می‌کرد که مقامات اتحادیه اروپا این ارز دیجیتال را ممنوع کنند. و یک روز بعد ... او در کارگزاری ارز دیجیتال نروژی به نام «میرایکس» سرمایه‌گذاری کرد و گفت «وقتی حقایق تغییر می‌کنند من نیز تغییر می‌کنم.» . شاید میلیاردر نروژی دیگری به نام «کیل انگه روکه» که شرکت خاصی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین افتتاح کرده بود باعث این تغییر نظر او شده باشد. اسپتالن می‌گوید «نمی‌توانم اجازه بدهم که او پول درآورد اما من در نیاورم».

                      بنابراین آیا فرصتی برای پول درآوردن از بیت‌کوین به همین زودی‌ها وجود خواهد داشت؟ در طول چرخه جاری، قیمت این ارز دیجیتال تقریباً ۵۰۰% از اکتبر ۲۰۲۰ رشد کرده است و بالاترین قیمت خودش را به بالای ۶۰۰۰۰ دلار رسانده است. بیت‌کوین در دو ماه اول ۲۰۲۱ یک رالی را تجربه کرد اما در ماه مارس به مانع خورد. هرچند طبق نظر تعدادی از متخصصان، داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که بعد از رولبک در ماه مارس، ممکن است رشد بیت‌کوین در آوریل ادامه پیدا کند. «دنی اسکات» رئیس کارگزاری «CoinCorner » در مکالمه‌ای با فوربس می‌گوید «این فصل شاید عاملی تعیین‌کننده باشد، آوریل همیشه زمان مهمی بوده است زیرا نشان‌دهنده پایان دوره مالیاتی بریتانیا و آمریکا است. اگر از اطلاعات تاریخی شروع کنیم آوریل ممکن است در نهایت با نوسان روبه‌بالا همراه باشد

                      بنابراین داده‌ها نشان می‌دهند که بیت‌کوین در ۱۰ سال گذشته به طور متوسط ۵۱% در آوریل رشد کرده است. اگر این سناریو تکرار شود آنگاه قیمت آن ممکن است در انتهای ماه به ۸۰۰۰۰ دلار برسد. فقط دو ماه منفی آوریل وجود دارند: در سال ۲۰۱۴ (منفی ۶ درصد) و در سال ۲۰۱۵ (منفی ۴%). اما هر دوی این زمان‌ها در چرخه‌های خرسی اتفاق افتاده‌اند و بنابراین بررسی «احساس کنونی در صنعت» در هنگام بررسی اهمیت دارد. «اسکات» می‌گوید «در حال حاضر ما تا حد زیادی یک دوره گاوی را تجربه می‌کنند و مُمنتوم به‌صورت دائمی هر هفته شکل می‌گیرداگر سطوح فیبوناچی را در نمودارهای جفت‌ارز USD/BTC پیاده کنیم، اهداف بعدی ممکن است سطوح ۷۳۰۰۰ دلار و ۹۲۰۰۰ دلار باشند.

                      در اینجا جا دارد که نظر «ویلی وو» تحلیل‌گر محبوب ارز دیجیتال را نقل کنیم که می‌گوید مرحله نهایی رشد انفجاری نرخ اولین ارز دیجیتال را امسال شاهد خواهیم بود. اما ضمناً این آخرین مرحله از یک چرخه گاوی سه‌ساله نیز خواهد بود. اکنون نرخ بیت‌کوین در یک نقطه پایین محلی است و فروش ذخایر BTC اصلاً توجیهی ندارد. وو عقیده دارد «باید دیوانه باشیم که الان بیت‌کوین بفروشیم. حجم عظیمی از بیت‌کوین در این نقطه پایین محلی خریداری می‌شود». او با اشاره به آمار کارگزاری ارز دیجیتال Coinbaseبه‌عنوان یک نمونه، بر نظر خودش تأکید می‌کند. جالب است که علی‌رغم این خوش‌بینی در طرف‌داران فردی ارز دیجیتال، ۷۰% از تحلیل‌گران انتظار رشد بیت‌کوین را ندارند را بلکه برعکس انتظار افت جفت‌ارز USD/BTC را تا شاخص ۵۰۰۰۰ دلار در ماه آوریل دارند.

                      و در پایان این بررسی «دستگاه جادویی» بعدی را تحت تیتر فرعی سنتی «هک‌های زندگی ارز دیجیتال» به شما معرفی می‌کنیم. گروهی از مشتاقان ارز دیجیتال، کنسول بازی پرتابل «Game Boy» را برای ماینینگ ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند. ویدئویی در این باره در کانال یوتیوب منتشر شده است. فقط پردازشگر ۴ مگاهرتزی شارپ آن مستقیما برای ماینینگ استفاده شده است. هرچند این اختراع احتمالاً باعث نمی‌شود تا سازنده‌هایش میلیونر شوند: تست‌ها نشان‌دهنده که با نرخ بیت‌کوین ۵۵۰۰۰ دلار آنها ۵۰ هزار سال نیاز دارند تا ۱ دلار ماین کنند.





                      گروه تحلیلی NordFX

                      https://nordfx.com/




                      هشدار: این مطالب، توصیه یا راهنمای سرمایه‌گذاری برای افرادی نیستند که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و هدف از انتشار این مطالب فقط اطلاع‌رسانی است. معامله در بازارهای مالی پرریسک است و شاید به ازدست‌رفتن کامل پول‌های سرمایه‌گذاری شده ختم شود.:

                      #eurusd #gbpusd #usdjpy #Forex #forex_forecast #signals_forex #cryptocurrency #bitcoin #nordfx

                      نظر

                      پردازش ...
                      X