اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چگونه ارز دیجیتال ترید کنیم؟(راهنمای افراد مبتدی)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • چگونه ارز دیجیتال ترید کنیم؟(راهنمای افراد مبتدی)

    تجارت کریپتو چیست؟

    عمل سفته‌بازی بر روی حرکات قیمت ارزهای دیجیتال از طریق یک قرارداد برای حساب معاملاتی تفاوت (CFD) یا خرید و فروش سکه‌های اساسی از طریق یک صرافی به عنوان تجارت کریپتو یا تجارت کریپتو شناخته می‌شود. معاملات CFD نوعی ابزار مالی مشتقه است که به شما امکان می دهد روی قیمت بیت کوین (BTC) بدون داشتن ارزهای اساسی شرط بندی کنید.
    به عنوان مثال، اگر فکر می‌کنید ارزش یک ارز دیجیتال افزایش می‌یابد، می‌توانید خرید کنید (خرید) یا اگر فکر می‌کنید ارزش آن کاهش می‌یابد، کوتاهی کنید (فروش). هر دو ابزار اهرمی هستند، به این معنی که برای دسترسی کامل به بازار پایه، فقط به یک سپرده کوچک، معروف به معامله حاشیه ارز دیجیتال، نیاز دارید. با این حال، از آنجایی که سود یا زیان شما هنوز بر اساس حجم کل سرمایه گذاری شما تعیین می شود، استفاده از ارزهای دیجیتال هم سود و هم ضرر را افزایش می دهد.
    علاوه بر این، گزینه های ارز دیجیتال توسط سرمایه گذاران برای کاهش ریسک یا افزایش قرار گرفتن در معرض بازار استفاده می شود. معاملات گزینه های کریپتو به یک ابزار مالی «مشتق» اشاره دارد که ارزش آن به قیمت دارایی دیگری بستگی دارد - در این مورد، ارز دیجیتال زیربنایی.

    حتی قبل از اینکه وارد تجارت کریپتو شوید، مهم است که درک کاملی از دارایی‌ها و فناوری‌های درگیر داشته باشید. بیت کوین خاکی است که هزاران ارز دیجیتال دیگر از آن رشد کرده اند.

    مانند سهام و سایر بازارهای مالی، معاملات ارزهای دیجیتال می‌تواند پیچیده باشد و شامل اجزای زیادی باشد و نیاز به دانش داشته باشد. بیت کوین در سال 2009 به عنوان اولین دارایی رمزنگاری راه اندازی شد و همچنان بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار و پذیرش است.

    با این حال، در طول سال‌ها، صنعت کاملی از دارایی‌های دیجیتال دیگر پدید آمده است که می‌توان آنها را برای سود معامله کرد. تمام ارزهای دیجیتال دیگر که بیت کوین نیستند به عنوان آلتکوین شناخته می شوند که بزرگترین آنها اتر (ETH) است.

    این راهنما استراتژی‌های معاملات کریپتو را توضیح می‌دهد و شما را با پلتفرم‌ها و برنامه‌های معاملاتی کریپتو، مؤلفه‌های معاملاتی، سبک‌های معاملاتی و نقش تحلیل تکنیکی و بنیادی در ایجاد یک استراتژی معاملاتی جامع آشنا می‌کند.
    ما در این راهنما خیلی کامل در مورد نحوه ترید ارزهای دیجیتال صحبت کرده ایم، اما آنچه مهم است ذکر این نکته است که برای آموزش ارز دیجیتال نیاز هست که در یک دوره کامل شرکت کنیم. آکادمی پارسیان بورس، چنین دوره ای را در مشهد برگزار می کند. دوره ای که صفر تا صد ارزهای دیجیتال را به شما آموزش خواهد داد. شما تنها کافی است در دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد این آموزشگاه شرکت کنید تا یک تریدر حرفه ای شوید.
    نحوه معامله ارز دیجیتال برای مبتدیان

    رویکردهای مختلفی برای تجارت ارزهای دیجیتال وجود دارد. برای شروع معامله با ارزهای دیجیتال، ابتدا به دانش کافی در مورد موضوع نیاز دارید. همچنین آگاهی از خطرات موجود ضروری است و قوانینی که ممکن است بسته به حوزه قضایی اعمال شود و تصمیمات متناسب با آن اتخاذ شود، ضروری است. در صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنید

    شما باید یک حساب در یک صرافی رمزنگاری باز کنید، مگر اینکه قبلاً یک ارز دیجیتال داشته باشید. بهترین کارگزاری های رمزنگاری موجود در بازار عبارتند از Coinbase، eToro و Gemini. هر سه این سرویس ها دارای یک رابط کاربری ساده و طیف وسیعی از آلتکوین ها برای انتخاب هستند.

    برای افتتاح حساب در یک کارگزاری رمزنگاری، باید اطلاعات شناسایی شخصی را مانند کارگزاری سهام ارائه دهید. هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد می کنید، از شما خواسته می شود آدرس، تاریخ تولد، شماره تامین اجتماعی (در ایالات متحده) و آدرس ایمیل، از جمله موارد دیگری که به عنوان الزامات مشتری خود را بشناسید (KYC) ارائه دهید.
    حساب خود را شارژ کنید

    پس از ثبت نام در کارگزاری کریپتو، باید حساب بانکی خود را متصل کنید. اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال سپرده‌های بانکی را از طریق کارت‌های نقدی و حواله‌های سیمی می‌پذیرند. نقل و انتقالات بانکی به طور کلی مقرون به صرفه ترین راه برای تامین مالی حساب شما است و در Coinbase و Gemini در دسترس است.
    یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری انتخاب کنید

    اکثر معامله گران ارزهای دیجیتال پول خود را در بیت کوین و اتر سرمایه گذاری می کنند. با این حال، تجارت با استفاده از شاخص‌های فنی امکان‌پذیر است، زیرا این ارزهای دیجیتال با قابلیت پیش‌بینی‌تری نسبت به آلت‌کوین‌های کوچکتر حرکت می‌کنند.

    بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بخشی از پول خود را در آلتکوین ها سرمایه گذاری می کنند. در حالی که ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بزرگ ریسک بیشتری دارند، ارزهای دیجیتال با ارزش متوسط ​​بازار کوچکتر پتانسیل صعودی بیشتری دارند.
    تجارت را شروع کنید

    اگر به دنبال استراتژی معاملات ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید تجارت رمزنگاری خودکار را با نرم‌افزاری مانند Coinrule امتحان کنید. ربات‌های معاملاتی کریپتو فرآیندی را اجرا می‌کنند که بسته به اهداف سرمایه‌گذاری شما، بالاترین بازده ممکن را به شما ارائه می‌دهد.

    شما می توانید به سرعت درآمد کسب کنید، سکه های خود را پس انداز کنید، یا سبد خود را با معاملات خودکار کریپتو متنوع کنید، که می تواند روشی محافظه کارانه، خنثی یا تهاجمی را در اختیار شما قرار دهد. شما حتی می توانید به طور فعال ارزهای دیجیتال را در برخی از سایت ها معامله کنید در حالی که معاملات را در برخی دیگر به صورت خودکار انجام دهید.
    ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید

    اگر به طور فعال BTC معامله می کنید، باید وجوه خود را حفظ کنید در صرافی برای دسترسی به آنها. برای مثال، اگر برای ذخیره‌سازی میان‌مدت و بلندمدت، ارز دیجیتال می‌خرید، باید یک کیف پول بیت‌کوین بخرید.

    کیف پول نرم افزاری و کیف پول سخت افزاری دو نوع کیف پول رمزنگاری هستند. هر دو گزینه ایمن هستند، اما کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشترین محافظت را ارائه می‌کنند زیرا ارز دیجیتال شما را در دستگاه فیزیکی که به اینترنت متصل نیست ذخیره می‌کنند.
    مبانی تجارت ارزهای دیجیتال

    ارزش بیت کوین ثانیه به ثانیه و روز به روز توسط بازاری تعیین می شود که هرگز نمی خوابد. بیت کوین به‌عنوان یک دارایی دیجیتال مستقل که ارزش آن توسط بازار آزاد تعیین می‌شود، مسائل بی‌ثباتی منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که اکثر ارزها با آن مواجه نیستند.

    به این ترتیب، برای مبتدیان مهم است که درک درستی از نحوه عملکرد بازارهای دارایی کریپتو داشته باشند تا بتوانند با خیال راحت در بازارها، حتی به صورت متناوب، حرکت کنند و بیشترین بهره را از مشارکت خود در اقتصاد تجارت کریپتو ببرند.

    تجارت بیت کوین از نظر دامنه و پیچیدگی می تواند از یک تراکنش ساده مانند نقدینگی در یک ارز فیات مانند دلار آمریکا تا استفاده از جفت های معاملاتی مختلف برای تجارت سودآور در بازار به منظور افزایش سبد سرمایه گذاری متغیر باشد. البته، با افزایش اندازه و پیچیدگی معاملات کریپتو، ریسک معامله‌گر نیز افزایش می‌یابد.

    ابتدا اجازه دهید به چند مفهوم اساسی نگاه کنیم.
    ساختار معاملات کریپتو

    معاملات ارزهای دیجیتال از خریدار و فروشنده تشکیل شده است. از آنجایی که یک تجارت دو طرف متضاد وجود دارد - خرید و فروش - یک نفر مطمئناً بیشتر از دیگری برنده خواهد شد. بنابراین، تجارت ذاتاً یک بازی حاصل جمع صفر است: یک برنده و یک بازنده وجود دارد. درک اولیه از نحوه عملکرد بازارهای ارزهای دیجیتال می تواند به به حداقل رساندن ضررهای احتمالی و بهینه سازی سود بالقوه کمک کند.

    هنگامی که قیمتی بین خریدار و فروشنده توافق می شود، معامله (از طریق مبادله) انجام می شود و ارزش بازار دارایی تعیین می شود. در بیشتر موارد، خریداران تمایل دارند با قیمت کمتری نسبت به فروشندگان سفارش دهند. این دو طرف از دفتر سفارش ایجاد می کند.

    وقتی تعداد سفارش‌های خرید بیشتر از سفارش‌های فروش باشد، قیمت معمولاً با افزایش تقاضا برای دارایی افزایش می‌یابد. برعکس، وقتی افراد بیشتری می فروشند تا خرید، قیمت کاهش می یابد. در بسیاری از رابط های مبادله ای، خرید و فروش با رنگ های مختلف نشان داده می شود. این کار به این منظور انجام می شود که به معامله گر یک ایده سریع از وضعیت بازار در حال حاضر بدهد.

    ممکن است این ضرب المثل رایج تجاری را شنیده باشید که «کم بخر، گران بفروش». پیمایش این ضرب المثل می تواند دشوار باشد زیرا قیمت های بالا و پایین می توانند نسبی باشند، اگرچه ضرب المثل ایده اولیه ای از انگیزه های خریداران و فروشندگان در بازار ارائه می دهد.

    به عبارت ساده، اگر می خواهید چیزی بخرید، می خواهید تا حد امکان کمتر هزینه کنید. اگر می‌خواهید چیزی را بفروشید، می‌خواهید تا جایی که ممکن است ارزش بیشتری از معامله بگیرید. در حالی که به طور کلی این حکمت خوبی برای دنبال کردن است، همچنین یک بعد اضافی برای پیگیری یک دارایی در مقابل بستن یک دارایی وجود دارد.

    باز کردن پوزیشن های خرید روی یک دارایی (آرزو) به معنای خرید یک دارایی و کسب سود بر اساس حرکت رو به بالا قیمت آن است. در مقابل، کوتاه کردن یک دارایی (کوتاه) اساساً به معنای فروش یک دارایی به قصد بازخرید آن است، زمانی که قیمت آن به زیر نقطه‌ای که در آن فروخته‌اید کاهش می‌یابد و از کاهش قیمت سود می‌برید. با این حال، موقعیت‌های کوتاه مدت کمی پیچیده‌تر از این توضیح مختصر هستند و شامل فروش دارایی‌های اهرمی هستند که بعداً بازپرداخت می‌شوند.
    خواندن بازارها

    برای افراد عادی، «بازار» ممکن است سیستم پیچیده ای به نظر برسد که فقط یک متخصص می تواند آن را درک کند، اما حقیقت این است که همه چیز به خرید و فروش مردم بستگی دارد. نحوه معامله ارزهای دیجیتال ممکن است در نگاه اول یک مفهوم باطنی به نظر برسد. با این حال، هنگامی که شروع به درک این موضوع کنید، این ایده بسیار ساده تر می شود.

    مجموعه سفارشات خرید و فروش فعال، تصویری از بازار در هر لحظه است. خواندن بازار یک فرآیند مداوم برای شناسایی الگوها یا روندها در طول زمان است که یک معامله گر می تواند بر اساس آن عمل کند. به طور کلی دو روند در بازار وجود دارد: صعودی و نزولی.

    بازار صعودی یا بازار صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که به نظر می‌رسد قیمت به طور پیوسته در حال افزایش است. این حرکات صعودی قیمت به عنوان "پمپ" نیز شناخته می شود زیرا هجوم خریداران باعث افزایش قیمت ها می شود. بازار "خرسی" یا بازار نزولی زمانی اتفاق می‌افتد که به نظر می‌رسد قیمت به طور پیوسته در حال کاهش است. این حرکات نزولی قیمت نیز به عنوان "تخلیه" شناخته می شود زیرا فروش گسترده منجر به کاهش قیمت می شود.
    بسته به افق زمانی که به آن نگاه می کنید، روندهای صعودی و نزولی نیز می توانند در سایر گرایش های متضاد بزرگتر وجود داشته باشند. به عنوان مثال، یک روند نزولی کوچک ممکن است رخ دهد
    حرکت در یک روند صعودی بلند مدت گسترده تر. به طور کلی، یک روند صعودی باعث می شود که عمل قیمت به اوج های بالاتر و پایین ترین سطح بالاتر منجر شود. یک روند نزولی منجر به اوج های پایین تر و پایین ترها می شود.

    یکی دیگر از شرایط بازار به نام "تجمیع" زمانی رخ می دهد که قیمت به صورت جانبی یا در محدوده معامله می شود. به عنوان یک قاعده، مراحل تجمیع در بازه‌های زمانی بالاتر (نمودار روزانه یا نمودارهای هفتگی) آسان‌تر است و زمانی اتفاق می‌افتند که دارایی پس از یک روند صعودی یا نزولی شدید سرد شود. ادغام قبل از تغییر روند یا در دوره هایی که تقاضا کم است و حجم معاملات کم است نیز اتفاق می افتد. قیمت ها اساسا در یک محدوده در این شرایط بازار معامله می شوند.
    تحلیل تکنیکال

    تجزیه و تحلیل فنی (TA) روشی برای تجزیه و تحلیل داده های گذشته بازار، در درجه اول قیمت و حجم، به منظور پیش بینی عملکرد قیمت است. در حالی که بسیاری از شاخص های TA با پیچیدگی های مختلف وجود دارد که یک معامله گر می تواند برای تجزیه و تحلیل بازار از آنها استفاده کند، در اینجا برخی از ابزارهای اساسی سطح کلان و خرد وجود دارد.
    ساختار و چرخه بازار

    همانطور که معامله‌گران می‌توانند الگوها را در طول ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها شناسایی کنند، آنها نیز می‌توانند الگوها را در طول سال‌ها نوسانات قیمت شناسایی کنند. یک ساختار اساسی در بازار وجود دارد که آن را مستعد رفتارهای خاص می کند.

    چرخه را می توان به چهار بخش اصلی تقسیم کرد: انباشت، نشانه گذاری، توزیع و کاهش. همانطور که بازار بین این فازها حرکت می کند، معامله گران دائماً موقعیت خود را تنظیم می کنند، تثبیت می کنند، عقب می نشینند یا در صورت نیاز تعدیل می کنند.

    گاو نر و خرس موجودات بسیار متفاوتی هستند و در شرایط کلی محیطی برخلاف یکدیگر رفتار می کنند. ضروری است که یک معامله گر نه تنها بداند که در چه نقشی قرار می گیرد، بلکه بداند که در حال حاضر کدام یک بر بازار تسلط دارد.

    تجزیه و تحلیل فنی نه تنها برای موقعیت خود در این بازار همیشه در حال تغییر ضروری است، بلکه برای حرکت فعالانه در نوسانات و جزر و مد به هنگام ظهور آنها ضروری است.
    در تعقیب یک نهنگ

    حرکت قیمت‌ها تا حد زیادی توسط «نهنگ‌ها» تعیین می‌شود - افراد یا گروه‌هایی که وجوه زیادی برای تجارت دارند. برخی از نهنگ‌ها به‌عنوان «سازندگان بازار» عمل می‌کنند، نرخ‌ها را تعیین می‌کنند و از هر دو طرف بازار می‌خواهند تا برای یک دارایی نقدینگی ایجاد کنند و در عین حال سود کنند. نهنگ ها تقریباً در هر بازاری حضور دارند - از سهام و کالاها گرفته تا ارزهای دیجیتال.

    استراتژی معاملات ارزهای دیجیتال باید از ابزارهای معاملاتی مورد علاقه نهنگ ها مانند شاخص های TA ترجیحی آنها آگاه باشد. به بیان ساده، نهنگ ها تمایل دارند بدانند چه کاری انجام می دهند. با پیش بینی اهداف نهنگ ها، یک معامله گر می تواند با این موتورهای با تجربه کار کند تا با استراتژی خود سود کند.
    چرخه های روانی

    در باغ وحشی پر از استعاره، به راحتی می توان فراموش کرد که افراد واقعی پشت این معاملات هستند - در بیشتر موارد - و به همین ترتیب، در معرض رفتارهای احساسی هستند که می تواند به طور قابل توجهی بر بازار تأثیر بگذارد.

    این جنبه از بازار در نمودار کلاسیک "روانشناسی چرخه بازار" نشان داده شده است:

    در حالی که ساختار گاو/خرس مفید است، چرخه روانشناختی تصویر بالا طیف دقیق تری از احساسات بازار را ارائه می دهد. در حالی که یکی از اولین قوانین تجارت، کنار گذاشتن احساسات است، قدرت ذهنیت گروهی تمایل دارد که بر آن حاکم شود. گذار از امید به سرخوشی ناشی از FOMO - ترس از دست دادن - از جانب کسانی است که هنوز خود را در بازار قرار نداده اند.

    گذار دره بین سرخوشی و رضایت برای زمان بندی خروج قبل از تسلط خرس ها و فروش وحشت مردم بسیار مهم است. در اینجا مهم است که اقدام قیمت با حجم بالا را در نظر بگیرید، که می تواند پویایی کلی بازار را نشان دهد. با توجه به اینکه بهترین زمان برای پس انداز در یک چرخه بازار، در دوره رکود به دنبال کاهش شدید قیمت ها، فلسفه «خرید کم» کاملاً واضح است. هر چه ریسک بیشتر باشد، پاداش نیز بیشتر است.

    چالشی که یک معامله گر جدی با آن مواجه است این است که اجازه ندهد احساسات در میان سیل نظرات و تحلیل های داغ رسانه ها، اتاق های گفتگو یا به اصطلاح رهبران فکری، استراتژی معاملاتی آنها را دیکته کنند. این بازارها تا حد زیادی در معرض دستکاری نهنگ ها و کسانی هستند که می توانند بر نبض بازار تأثیر بگذارند. تکالیف خود را انجام دهید و در فعالیت های معاملات ارز دیجیتال خود تعیین کننده باشید.
    ابزارهای اساسی

    توانایی شناسایی الگوها و چرخه ها در بازار برای ارائه شفافیت از دیدگاه اقتصاد کلان بسیار مهم است. دانستن اینکه در رابطه با کل کجا هستید از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می خواهید یک موج سوار باتجربه باشید که بداند چه زمانی موج عالی در شرف رسیدن است، به جای اینکه بی حوصله در آب بپاشید به امید اینکه اتفاقی عالی در شرف وقوع باشد.

    اما دیدگاه خرد نیز در تعیین استراتژی واقعی شما حیاتی است. اگرچه تعداد زیادی شاخص TA وجود دارد، ما فقط ابتدایی ترین آنها را پوشش می دهیم.
    حمایت و مقاومت

    شاید دو مورد از پرکاربردترین شاخص‌های TA از نظر «حمایت» و «مقاومت» به موانع قیمتی اشاره داشته باشند که تمایل به شکل‌گیری در بازار دارند و از حرکت بیش از حد قیمت در جهت خاصی جلوگیری می‌کنند.

    حمایت سطح قیمتی است که در آن یک روند نزولی به دلیل هجوم تقاضا متوقف می شود. هنگامی که قیمت ها کاهش می یابد، معامله گران تمایل به خرید پایین دارند و یک خط حمایت ایجاد می کنند. در مقابل، مقاومت سطح قیمتی است که یک روند صعودی در آن قرار دارد

    تمایل به توقف به دلیل فروش وجود دارد.

    بسیاری از معامله‌گران ارزهای دیجیتال از سطوح حمایت و مقاومت برای شرط‌بندی بر روی جهت قیمت استفاده می‌کنند و زمانی که سطح قیمت از مرز بالا یا پایین‌تر می‌شکند، خود را تطبیق می‌دهند. هنگامی که معامله‌گران سطوح پایین و بالا را تعیین می‌کنند، این حوزه فعالیتی را فراهم می‌کند که در آن معامله‌گران می‌توانند وارد یا خارج شوند. خرید در سطح کف و فروش در سطح سقف یک روش عملیاتی استاندارد رایج است.

    اگر قیمت این موانع را در هر جهت بشکند، نشانه ای از احساسات کلی بازار را نشان می دهد. این یک فرآیند مستمر است زیرا سطوح حمایت و مقاومت جدید با شروع یک روند شکل می‌گیرد.
    خطوط روند

    در حالی که موانع استاتیک حمایت و مقاومت نشان داده شده در بالا ابزارهای رایج مورد استفاده معامله گران هستند، با تغییر موانع در طول زمان، اقدام قیمت افزایش یا کاهش پیدا می کند. دنباله ای از سطوح حمایت و مقاومت می تواند نشان دهنده یک روند بزرگتر در بازار باشد که با یک خط روند نشان داده می شود.

    هنگامی که بازار به سمت بالا حرکت می کند، سطوح مقاومت شروع به شکل گیری می کند، حرکت قیمت کند می شود و قیمت به خط روند باز می گردد. معامله گران ارزهای رمزنگاری شده توجه زیادی به سطوح حمایت خط روند صعودی دارند زیرا منطقه ای را نشان می دهد که به جلوگیری از کاهش قابل توجه قیمت کمک می کند. به همین ترتیب، در یک بازار نزولی، معامله‌گران به دنبال دنباله‌ای از قله‌های پایین‌تر می‌گردند تا آنها را به یکدیگر و در یک خط روند متصل کنند.


    عنصر کلیدی تاریخچه بازار است. قدرت هر سطح حمایت یا مقاومت و خطوط روند ناشی از تکرار با گذشت زمان افزایش می یابد. از این رو، معامله گران برای اطلاع از استراتژی معاملاتی فعلی خود، این موانع را تصاحب خواهند کرد.
    اعداد گرد

    یکی از عوامل مؤثر بر سطوح حمایت/مقاومت، تثبیت سرمایه گذاران بی تجربه یا نهادی در سطوح قیمت گرد است. هنگامی که تعداد زیادی از معاملات حول یک عدد گرد خوب متمرکز می شوند - همانطور که معمولاً در مورد بیت کوین اتفاق می افتد هر بار که قیمت بیت کوین به رقمی نزدیک می شود که به طور مساوی بر 10000 دلار تقسیم می شود - شکستن آن نقطه برای قیمت ممکن است دشوار باشد و ایجاد کند. مقاومت.

    این اتفاق مکرر نشان می‌دهد که معامله‌گران انسانی به راحتی تحت تأثیر احساسات خود قرار می‌گیرند و تمایل دارند از میان‌برها استفاده کنند. البته در مورد بیت کوین، اگر به قیمت مشخصی برسد، معمولاً باعث جهش اشتیاق و انتظار در بازار می شود.
    میانگین های متحرک

    با توجه به سابقه بازار سطوح حمایت/مقاومت و خطوط روند نزولی/ صعودی ناشی از آن، معامله‌گران اغلب این داده‌ها را برای ایجاد یک نمایش خطی بصری به نام «میانگین متحرک» صاف می‌کنند.


    میانگین متحرک در ردیابی سطوح حمایت پایین تر یک روند صعودی همراه با قله های مقاومت در سراسر روند نزولی خوب است. هنگامی که از نظر حجم معاملات تحلیل می شود، میانگین متحرک یک شاخص مفید برای حرکت کوتاه مدت است.
    الگوهای گرافیکی

    راه های مختلفی برای ساختن نمودار بازار و جستجوی الگوها در آن وجود دارد. یکی از رایج‌ترین نمایش‌های بصری از عملکرد قیمت بازار، کندل استیک است. این الگوهای شمعدانی نوعی زبان بصری برای معامله گران برای پیش بینی روندهای احتمالی است.


    نمودار کندل استیک در ژاپن در دهه 1700 به عنوان روشی برای ارزیابی اینکه چگونه احساسات معامله گران تأثیر زیادی بر عملکرد قیمت دارند، ایجاد شد، که فراتر از اقتصاد عرضه و تقاضا است. این تجسم بازار یکی از محبوب ترین ها در میان معامله گران است زیرا می تواند اطلاعات بیشتری نسبت به نمودارهای خطی یا میله ای ساده داشته باشد. نمودار کندل استیک چهار نقطه قیمت را نشان می دهد: باز، بسته، بالا و پایین.

    این موضوع چگونه با تجارت ارزهای دیجیتال مرتبط است؟ به دلیل شکل مستطیل شکل و خطوطی که در بالا و/یا پایین دارند که شبیه فتیله هستند به آنها شمعدان می گویند. قسمت پهن شمعدان جایی است که بسته به رنگ آن قیمت باز یا بسته می شود. فتیله ها محدوده قیمتی را نشان می دهند که دارایی در آن دوره تعیین شده شمع در آن معامله می شود. شمع‌ها می‌توانند بازه‌های زمانی مختلف، از یک دقیقه تا یک روز و بیشتر را در بر گیرند و بسته به بازه زمانی انتخابی، الگوهای متفاوتی را نشان دهند.
    تحلیل بنیادی

    بنابراین، چگونه می توانیم پتانسیل یک دارایی رمزنگاری خاص را فراتر یا قبل از رفتار آن در بازار معاملات تعیین کنیم؟

    در حالی که تحلیل تکنیکال شامل مطالعه داده های بازار به منظور تعیین استراتژی معاملاتی است، تحلیل بنیادی مطالعه صنعت، فناوری یا دارایی های اساسی است که یک بازار خاص را تشکیل می دهند. در مورد ارزهای دیجیتال، سبد معاملاتی به احتمال زیاد شامل بیت کوین و آلت کوین خواهد بود.

    چگونه تعیین کنیم، آیا دارایی مبتنی بر اصول اساسی است و نه هیاهو، فناوری اغراق آمیز یا بدتر از آن، اصلاً هیچ؟ برای تجزیه و تحلیل بنیادی دارایی های جدید، چندین عامل باید در نظر گرفته شود:
    توسعه دهندگان

    قبل از سرمایه گذاری در یک دارایی ارز دیجیتال، ارزیابی یکپارچگی و قابلیت های توسعه دهندگان پشت آن ضروری است. سابقه آنها چیست؟ چه کسب و کارهای نرم افزاری را در گذشته وارد بازار کرده اند؟ آنها چقدر در توسعه پروتکل توکن زیربنایی مشارکت فعال دارند؟ از آنجایی که بسیاری از پروژه‌ها منبع باز هستند، می‌توانید این فعالیت را مستقیماً با استفاده از پلتفرم‌های مخزن کد مشترک مانند GitHub مشاهده کنید.
    انجمن

    جامعه برای پروژه های معاملاتی ارزهای دیجیتال حیاتی است. ترکیبی از کاربران، دارندگان توکن و علاقه مندان، نیروی محرکه این دارایی ها و فناوری های زیربنایی را ایجاد می کند. به هر حال، همیشه یک عنصر اجتماعی در هر فناوری جدید وجود دارد. با این حال، با پول زیادی که در خطر است - و با حضور مکرر سرمایه گذاران خرده فروشی غیرحرفه ای - این فضا اغلب مستعد مسمومیت و جناح های متخاصم است. بنابراین از بحث سالم و شفاف در جامعه استقبال می شود.
    مشخصات فنی

    نباید با تجزیه و تحلیل فنی بازار اشتباه شود، ویژگی‌های فنی اصلی یک دارایی رمزنگاری شامل انتخاب الگوریتم شبکه (نحوه حفظ امنیت، زمان آپدیت و اجماع) و ویژگی‌های صدور/صدور مانند زمان بلوک، حداکثر تعداد توکن‌ها و طرح توزیع با ارزیابی دقیق پشته پروتکل یک شبکه ارز دیجیتال همراه با سیاست پولی اعمال شده توسط پروتکل، یک معامله گر می تواند تعیین کند که آیا چنین ویژگی هایی از یک سرمایه گذاری بالقوه پشتیبانی می کنند یا خیر.
    نوآوری

    در حالی که مورد استفاده در نظر گرفته شده برای بیت کوین در زمان راه اندازی آن پول الکترونیکی بود، توسعه دهندگان و کارآفرینان نه تنها موارد استفاده جدیدی را برای بلاک چین بیت کوین کشف کردند، بلکه پروتکل های کاملاً جدیدی را برای طیف وسیع تری از برنامه ها توسعه دادند.
    نقدینگی (و نهنگ ها)

    نقدینگی برای یک بازار سالم بسیار مهم است. آیا صرافی های معتبری وجود دارند که از یک دارایی رمزنگاری خاص پشتیبانی می کنند؟ اگر چنین است، چه جفت معاملاتی وجود دارد؟ آیا حجم معاملات/معاملات سالمی وجود دارد؟ آیا سهامداران عمده در بازار وجود دارند و اگر چنین است، الگوهای معاملاتی آنها چه تاثیری دارد؟

    با این حال، ایجاد نقدینگی به زمان نیاز دارد زیرا یک پروتکل نوآورانه جدید ممکن است فعال باشد اما ممکن است دسترسی فوری به نقدینگی نداشته باشد. چنین سرمایه گذاری هایی پر ریسک هستند. اگر حجم کم باشد و به سختی جفت معاملاتی در دسترس باشد، اساساً شرط می‌بندید که در نهایت یک بازار سالم در اطراف پروژه شکل می‌گیرد.
    برندسازی و بازاریابی

    اکثر شبکه‌های ارزهای دیجیتال شخصیت یا شرکتی مرکزی ندارند که برندسازی و بازاریابی فناوری آنها را تسهیل کند، در نتیجه برندسازی ممکن است فاقد برنامه یا جهت منسجم باشد.

    این بدان معنا نیست که ما برندسازی و بازاریابی را که با پروتکل همراه است در طول زمان تخفیف می دهیم. در واقع، یک تجزیه و تحلیل مقایسه ای از تلاش های بازاریابی توسعه دهندگان، شرکت ها، بنیادها، و اعضای جامعه بزرگ می تواند یک نمای کلی از نحوه انتقال برخی از بازیکنان گزاره های ارزشی به توده ها ارائه دهد.
    زیر ساخت

    این کیفیت تجارت کریپتو را می توان به عنوان جلوه ای از ویژگی های فنی پروژه دید. با وجود آنچه در کاغذهای سفید نوشته شده یا در کنفرانس ها ارائه شده است، تجلی فیزیکی واقعی پروتکل مورد بحث چیست؟

    ذینفعان باید شناسایی شوند: توسعه دهندگان، بازبینی کنندگان بلوک، فروشندگان/شرکت ها و کاربران. علاوه بر این، درک اینکه چه کسی شبکه را مدیریت می‌کند، نقش آن‌ها در تامین امنیت شبکه (ماشین، تأیید) و نحوه توزیع اختیارات بین این سهامداران بسیار مهم است.
    تحلیل زنجیره ای

    با توجه به اینکه همه ارزهای دیجیتال در سطح پایه بر روی فناوری بلاک چین کار می کنند، نوع جدیدی از تجزیه و تحلیل پدید آمده است که بر داده های بلاک چین متکی است - تجزیه و تحلیل روی زنجیره.

    با تجزیه و تحلیل روند عرضه و تقاضا، فراوانی تراکنش ها، هزینه های تراکنش و سرعت نگهداری و فروش ارزهای دیجیتال توسط سرمایه گذاران، تحلیلگران می توانند مشاهدات کمی و کیفی دقیقی در مورد قدرت شبکه بلاک چین ارزهای دیجیتال و پویایی قیمت آن در بازارهای مختلف انجام دهند.

    داده‌های زنجیره‌ای نیز بینش‌های ارزشمندی را در مورد روان‌شناسی سرمایه‌گذار ارائه می‌کنند، زیرا تحلیل‌گران می‌توانند رویدادهای مختلف اقتصادی کلان و خرد را با اقدامات سرمایه‌گذار مرتبط کنند، که همیشه در بلاک چین ثبت می‌شوند.

    تحلیلگران به دنبال سیگنال‌های معاملاتی کریپتو، الگوها و ناهنجاری‌هایی در رفتار خرید، فروش و نگهداری به دلیل رشد بازار، فروش، رویدادهای نظارتی و سایر رویدادهای شبکه هستند. این کار برای پیش‌بینی تغییرات احتمالی قیمت‌ها در آینده و واکنش سرمایه‌گذاران به رویدادهای آتی مانند ارتقای شبکه، نصف شدن عرضه سکه و اقداماتی که در بازارهای مالی سنتی انجام می‌شود، انجام می‌شود.
    معاملات کریپتو در مقابل معاملات سهام

    سهام و ارزهای دیجیتال دو نوع کاملا متفاوت از وسایل سرمایه گذاری هستند. در حالی که هر دو دارایی های نقدی هستند که در پرتفوی سفته بازی شما نگهداری می شوند، این همان جایی است که شباهت ها به پایان می رسد. اینها دو نوع کاملاً متفاوت از اوراق بهادار هستند که باید در بخش های جداگانه سبد سهام شما نگهداری شوند.

    سهام بلوک هایی از سهام یک شرکت سهامی عام هستند. هر سهمی که خریداری می کنید درصدی از شرکت را به شما می دهد. این مالکیت متناسب با تعداد سهام منتشر شده است شرکت nyh

    یک سرمایه گذار می تواند با فروش سهام خود به سرمایه گذاران دیگر سود کسب کند. تفاوت بین آنچه برای یک دارایی خرج می کنید و چیزی که هنگام فروش آن به دست می آورید به عنوان سود سرمایه شناخته می شود. علاوه بر این، مزایای مالکیت سهام کاملاً به شرکت مورد نظر بستگی دارد. سهام همچنین می تواند با پرداخت سود سهام به سهامداران خود و استفاده از حق رای ارزش کسب کند.

    کریپتوکارنسی یک دارایی دیجیتالی است که منحصراً در اینترنت وجود دارد. این بدان معنی است که هیچ جزء فیزیکی ندارد و فقط به عنوان ورودی در یک رجیستری آنلاین که مالکیت را ردیابی می کند وجود دارد. این برخلاف دلار ایالات متحده است که هم یک بخش فیزیکی دارد (شما می توانید یک اسکناس دلار را برداشت کنید و نگه دارید) و هم یک جزء دیجیتالی (شما می توانید دلار را به عنوان چیزی بیش از یک رکورد در حساب بانکی خود که آن مالکیت را ثبت می کند) در اختیار داشته باشید. به یک واحد ارز رمزنگاری شده، توکن می گویند، درست مانند یک واحد از یک سهم، سهم نامیده می شود.
    معاملات ارزهای دیجیتال ریسکی است

    مدیریت ریسک نیز یکی از جنبه های مهم تجارت است. قبل از ورود به یک معامله، مهم است که بدانید در صورت مخالفت با شما، چقدر حاضرید در این تجارت کریپتو ضرر کنید. این می تواند بر اساس تعدادی از عوامل مانند سرمایه تجاری شما باشد. به عنوان مثال، ممکن است شخصی بخواهد تنها 1٪ از کل سرمایه تجاری خود را به طور کلی یا در یک معامله از دست بدهد.

    تجارت به خودی خود فقط یک فعالیت مخاطره آمیز است. عملاً نمی توان با قطعیت فعالیت های آینده بازار را پیش بینی کرد. در پایان، مهم است که با استفاده از اطلاعات موجود و قضاوت خود تصمیمات خود را بگیرید و مطمئن شوید که به درستی آموزش دیده اید.

    همچنین، استراتژی های معاملاتی بسته به ترجیحات، شخصیت ها، سرمایه تجاری، تحمل ریسک و غیره می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد. معامله با مسئولیت زیادی همراه است. هر کسی که می‌خواهد وارد معامله شود، باید قبل از تصمیم به معامله، وضعیت شخصی خود را ارزیابی کند.

    منبع: https://cointelegraph.com/
پردازش ...
X