اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پشتوانه بیت کوین چیست؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پشتوانه بیت کوین چیست؟

    یکی از رایج ترین سوالات اصلی مردم هنگام آشنایی بیت کوین و سایر رمز ارزها وجود داشتن پشتوانه آن است. بیت کوین در قیاس با سایر ارزهای مقبول مانند اسکناس و سکه طلا از فیزیک خاصی برخوردار نیست. به همین دلیل وجود پشتوانه برای چیزی که وجود خارجی ندارد اهمیت پیدا می کند.پشتوانه بیت کوین چه چیزی است؟

    پاسخ به این سوال که پشتوانه بیت کوین چه چیزی است؟ در یک کلمه خلاصه می شود ” هیچ چیز“!
    اما اگر بیت کوین توسط چیزی پشتیبانی نمی شود، پس عملکرد بیت و ارزش آن توسط چه چیزی کنترل می شود؟

    پرسیدن اینکه بیت کوین با چه چیزی پشتیبانی می شود، شبیه پرسیدن این است که کیلومتر سنج با چه چیزی پشتیبانی می شود؟

    همان طور که برای داشتن واحدهای استاندارد که ما فاصله را اندازه می گیریم، ابزاری وجود دارد واحدهایی که مقدار را اندازه می گیرند نیز همین است. دولت ها و پول

    در تمام دنیا دولت ها این اجازه را دارند كه را بر سر پول هر تصمیمی تحمیل كنند.

    هر دولتی با توجه به نیاز اقتصادی خود ارزش پول خود را بیشتر یا برای کسری بودجه خود کمتر کند اتفاقی به طور مشهود در نظام مالی کشورمان رخ داده است.

    تا قبل از جنگ جهانی دوم انواع و اقسام فلزات گران بها و اشیا با ارزش نقش پول را بازی می کردند.

    این تبادل ارزش مالی بین مردم و دولت ها مسائل و مشکلاتی را همراه داشت که سیاستمداران آن زمان پس از جنگ جهانی دوم سیستم برتون وودز را پیشنهاد دادند و این اولین گامی بود برای توسعه سیستم مالی جهان. توافق سیستم برتون وودز گامی در جهت پشتوانه سازی پول ها بر اساس طلا

    سیستم برتون وودز اولین سیستمی بود که برای کنترل ارزش پول بین کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفت.
    این بدان معنی است که هر کشور باید یک سیاست پولی داشته باشد که نرخ ارز واحد پول خود را در یک مقدار ثابت – به علاوه یا منهای یک درصد – از نظر طلا حفظ کند. bretton-woods
    هدف اصلی سیستم برتون وودز دستیابی به ثبات نرخ ارز و ارتقا تجارت و توسعه بین المللی بود که به وسیله آن کشور ها بدون درنظر گرفتن اشیا قیمتی و فلزات به مبادلات مالی و تجاری خود بپردازند. چرا سیستم برتون وودز فرو پاشید؟

    دلیل اصلی سقوط برتون وودز، سیاست پولی تورمی بود که برای کشور سیستم مالی کشور مبدا (آمریکا) نامناسب بود. اساسی ترین این مشکلات این بود که در آن زمان ارزش دلار آمریکا به قدری زیاد شد که تجارت های بین المللی به شدت کاهش یافت.
    هر کدام از کشورها به دنبال پدید آوردن ارز فیات خود شدند در نهایت با تصمیم ایالات متحده برای تعلیق قابلیت تبدیل طلا به یکی از جنبه های اصلی سیستم برتون وودز خاتمه داد.

    پس از فروپاشی این توافق نامه کشورهای اروپای غربی به طور سنتی بیشتر تجارت خود را با یکدیگر انجام می دادند.

    پس از دست دادن سیستم برتون وودز، برخی از این کشورها نرخ های ثابت ارزی را در میان کشور های خود تجربه کردند و در سال ۱۹۹۵ واحد پول جدید “یورو” نامگذاری شد انقلاب جدید با ارزهای فیات

    بعد از خارج شدن هر کشور از توافق برتون وودز به دنیال اون هر کشوری دنبال ارز خود را ایجاد کرد و بر اساس اون مبادلات مالی درون کشوری خودش رو شروع کرد. البته این ارز عملا پشتوانه خاصی نداشت که به ارز های فیات مشهور شدند.

    فیات پول یک ارز صادر شده توسط دولت ها است که کالایی مانند طلا پشتوانه آن نیست. پول فیات به بانک های مرکزی امکان کنترل بیشتری بر اقتصاد را می دهد زیرا آن ها می توانند میزان چاپ پول را کنترل کنند.

    اکثر ارزهای کاغذی مدرن مانند دلار آمریکا ارزهای فیات هستند و عملا هیچ پشتوانه ی فیزیکی ندارند. تمامی ارزش و پشتوانه ارز فیات هر کشوری بر اساس قدرت اقتصادی و سیاسی اون کشور محاسبه می شود.

    حدود ۱۸۰ ارز فیات در بازارهای جهانی وجود دارد، از جمله دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس و حتی ریال ایران!

    حالا شاید براتون این سوال ایجاد بشه بیت کوین هم که پشتوانه خاصی نداره می تونه ارز فیات حساب بشه یا نه ؟ آیا بیت کوین یک ارز فیات است؟

    پول فیات به این دلیل ارزش داشته است که دولتی آن را قانونی اعلام می کند یعنی ارزش ذاتی از خودش ندارد. بیت کوین ارزش ذاتی خود را فراتر از اعتماد جامعه دارد.


    بیت کوین به یک سیستم بدهی که توسط دولت ها به عنوان کسری بودجه است، تکیه نمی کند، ارزش آن به میزان کارایی و استفاده به عنوان یک ابزار مبادله ای خلاصه می شود.

    پس می توان گفت که بیت کوین به عنوان یک ارز فیات قلمداد می شود و با توجه به ویژگی هایی که دارد نسبت به ارزهای فیات محبوب تر و موثرتر است. ۵ مزیت بیت کوین نسبت به ارزهای فیات


    مزایای مختلفی بیت کوین نسبت به ارز فیات وجود دارد که اکثر مردم از آن ها آگاهی ندارند. بنابراین بیایید جزئیات را یکی پس از دیگری مرور کنیم تا بینش بهتری در این رابطه داشته باشیم. هزینه ذخیره سازی و انتقال کم

    در مقایسه با خدمات بانکی سنتی ، بیت کوین هزینه ذخیره سازی ندارد. در مورد انتقال پول، بیت کوین بهتر از پول فیات است. با افزایش قیمت بیت کوین، میزان انتقال نیز با آن افزایش می یابد. اما هنوز در مقایسه با ارز فیات ارزان تر خواهد بود. تقسیم آن معاملات کوچک را امکان پذیر می کند

    معاملات با بیت کوین در قسمت ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ قابل قبول است. در واقع به این معنی است که معاملات معادل 0.00000001 قسمت است و این تعداد معمولاً با نام Santoshi شناخته می شود (به منظور بزرگداشت سازنده آن). از این رو، به راحتی می توانید کوچکترین معاملات را انجام دهید. این امکان در مورد ارزهای فیات، امکان پذیر نیست. بنابراین، بیت کوین عادلانه ترین حالت معاملات است که می تواند انجام دهد. این فوق العادست. ماورای مرزها زمین

    معامله مرزی با ارزش یکسان در مورد پول فیات امکان پذیر نیست. اما در مورد بیت کوین این امکان وجود دارد. پول فیات محدود به مرزهای کشورهای مربوطه است. بیت کوین بدون محدودیت اجازه انتقال ارز را در سراسر جهان می دهد. اما در مورد ارز فیات، این مورد امکان پذیر نیست. عدم امکان جعل

    کلاهبرداران نمی توانند بیت کوین جعلی بسازند. دلیل آن این است که این یک ارز دیجیتال است، نه ارز کاغذی مانند پول فیات. بیت کوین از فناوری بلاک چین پشتیبانی می کند و جزئیات هر معامله در آن ثبت می شود. به هر حال نمی توانید آن را دور بزنید.
    هر چیزی که خریداری کنید بلافاصله در فناوری بلاک چین ثبت می شود. به همین دلیل است که بلاک چین به عنوان دفتر دیجیتال تمام معاملات انجام شده با استفاده از بیت کوین نیز شناخته می شود. سوابق هر معامله دقیق است و در صورت تمایل هرگز نمی توانید آن را دست کاری کنید. عدم دخالت دولت

    بیت کوین توسط هیچ مرجع مرکزی هیچ کشوری قابل کنترل نیست. دولت نمی تواند هیچ قانونی را در زمینه خرید و فروش بیت کوین تنظیم کند. هر کاربر از بیت کوین در صورت تمایل خود در خرید، فروش و ذخیره بیت کوین آزاد است. اما در مورد ارز فیات، بانک ذخیره آن کشور مربوطه اختیار تصمیم گیری در مورد فروش، خرید و ذخیره پول فیات را دارد. از این رو در صورت داشتن بیت کوین می توانید از انعطاف پذیری بیشتری در معاملات برخوردار شوید. هر زمان که بخواهید می توانید طبق نیاز خود از بیت کوین استفاده کنید. موانع در مورد بیت کوین در مقایسه با ارز فیات کمتر است.


    منبع: آکادمی ایران ریچ www.iranrich.com
پردازش ...
X