اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

اصطلاحات رایج کریپتوکارنسی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • اصطلاحات رایج کریپتوکارنسی

    اصطلاحات رایج کریپتوکارنسی

    دوستان در پست قبلی خواسته بودن بیشتر براشون توضیح بدم. من توی این پست سعی کردم بیشتر از 30 تا اصطلاح مربوط به کریپتوکارنسی رو بنویسم. امیدوارم که دوست داشته باشید.

    این اصطلاحات بسیار مورد استفاده هستند و برای شروع هر علمی بهتره که با اصطلاحات کاربردی و پایه ایش شروع کنید.

    اگر موضوع دیگه ای هم خواستید بگید تا در موردش مطلب بگذارم.

    کریپتوکارنسی Cryptocurrency

    پول های رایج در دنیا انواع مختلفی دارن، کریپتوکارنسی یک نوعی از پوله، فقط تنها تفاوتش اینکه شما به بانک و مراجع مالی بزرگ نیازی ندارید. رمز ارزها به جای استفاده از بانک برای تراکنش هاشون،از معاملات ریاضی سخت استفاده میکنن.

    ارز Currency

    ارز دیجیتال نوعی از پول، تنها تفاوتش اینکه ارزهای رایج دنیا توسط دولت های اون کشورها در دسترس مردم قرار میگیره و بانک مرکزی هر کشوری مسئول چاپ کردنه این پول هاست. اما برای ارز دیجیتال این واسطه ها از بین رفته و امکان مبادله در سراسر دنیا وجود داره. از طرفی بعضی از کشورها ارز دیجیتالی رو معرفی کردن که در دنیای کریپتوکارنسی جایگزین پول رایج کشورشون باشه، مثلا تتر ، معادل دلار کشور آمریکاست.

    صرافی Exchange

    حتما صرافی ها رو در دنیای واقعی دیدید. صرافی در کریپتوکارنسی هم دقیقا به همون شکل عمل میکنه، فقط باید بدونید که شما به شخص و یا یک جای خاصی مراجعه نمیکنید، همه کار شما توسط یک سایت انجام میشه، صرافی ها در دنیای کریپتوکارنسی پلتفرم هایی هستند که بستر رو برای تجارت و معامله گری و تبدیل دارایی انجام میدن.

    بیت کوین Bitcoin

    در سال 2009 شخص گمنامی که فقط ما نامش (ساتوشی ناکاموتو) را شنیده ایم بیت کوین را به جهان معرفی کرد. بیت کوین اولین، مهمترین و با ارزش ترین رمز ارزی است که تا به امروز در دنیا وجود داشته، بیت کوین به صورت غیرمتمرکز عمل میکنه که مهمترین ویژگی اون هستش.

    کوین Coin

    کوین ها به صورت مستقل عمل میکنن و بلاکچین جدایی برای خودشون دارن، مهمترین کوین ها بیت کوین و اتریوم هستن.

    آلت‌کوین Altcoin

    هر رمز ارزی به جز بیت کوین، آلت کوین است.

    توکن Token

    توکن ها وابسطه به کوین ها هستن، و با بلاکچین اون ها کار میکنن.

    مارکت‌کپ Marketcap

    روشی که برای رتبه بندی و ارزش گذاری رمز ارزها استفاده میشود.

    وایت پیپر White Paper

    توضیح مفصلی از اهداف پیدایش یک کوین و یا توکن، شرکت سازنده آن و ... در یک مقاله جمع آوری شده که به آن وایت پیپر میگن.

    دامپ و پامپ Dump & Pump

    دامپ در لغت به معنی قال گذاشتن هستش، در کریپتوکارنسی زمانی که سرمایه گذاران اقدام به فروش کنن و قیمت یک رمز ارز سقوط کند، دامپ اتفاق افتاده.

    پامپ در لغت به معنی فشار زیاد هستش، زمانی که با قدرت زیاد سرمایه گذارها به سوی یک رمز ارز هجوم بیارن و باعث افزایش قیمت اون بشن، این اتفاق را پامپ میگویم.

    واژه‌های پر کاربرد در بلاک‌چین

    بلاک‌ چین Blockchain

    بلاکچین مثل یک دفتری هستش که تمام تراکنش های یک رمز ارز در آن وجود دارد، و این اطلاعات توسط هزاران کامپیوتر در سراسر جهان تکثیر میشن، بلاکچین از سیستم غیرمتمرکز استفاده میکنه.

    پاداش بلاک Block Reward

    کسانی که عمل استخراج رمز ارزها رو انجام میدن، به نسبت فعالیتشون در شبکه بلاکچین، پاداش دریافت میکنن.

    دفتر توزیع Distributed Ledger

    هدف اصلی دفتر توزیع این هستش که، اطلاعات را به صورت یکسان به کامپیوترهایی که در سراسر دنیا وجود دارن، پخش کنه.

    فورک Fork

    فورک در لغت به معنی دندانه های یک چنگال هستن، اصطلاح فورک به این معنی است که یک رمز ارز به روز شده و از نسخه اصلی خودش مشتق شده و شاخه و دندانه ی جدیدی را به وجود آورده.

    نود Node

    در دنیای کامپیوترها به هر سیستمی که در شبکه فعال است و اطلاعات را ارسال و دریافت میکند، یک نود است.

    همتا به همتا Peer to Peer

    سیستم ها در این روش بدون وجود واسطه فعالیت میکنن.

    غیرمتمرکز Decentralized

    زمانی که بانک ها و دولت ها و نقش های دیگه از یک معامله حذف بشن، و امکان نقل و انتقال دارایی از هر نقطه ای از دنیا به نقطه ای دیگر ممکن باشد، به این شیوه غیرمتمرکز بودن میگیم.

    واژه‌های پرکاربرد برای استخراج رمزارزها

    استخراج Mining

    فرآیندی که با استفاده از محاسبات پیچیده ریاضی برای تایید تراکنش ها، و تولید رمز ارز انجام میشه.

    ماینر Miner

    کامپیوتری که قدرت سخت افزاری قوی ای داره و میتونه محاسبات سخت ریاضی رو انجام بده تا در نهایت یک رمز ارز به وجود بیاد.

    استخر استخراج Mining Pool

    اگر چندین کامپیوتر قوی با هم عمل ماینینگ رو انجام بدن، قدرت پردازششون بیشتر میشه، و ساخت بلاک با سرعت بیشتری انجام میشه. البته پاداش بلاک هم به همین نسبت بین تمام شرکت کننده در استخر استخراج تقسیم میشه.

    نرخ هش Hash Rate

    مهمترین عامل برای خرید یک دستگاه ماینر، نرخ هش آن است، نرخ هش یعنی سیستم شما با چه سرعتی عملیات استخراج رو انجام میده.

    نصف شدن پاداش استخراج Halving

    هر 4 سال یکبار، برای جلوگیری از تورم، پاداش استخراج ها نصف میشه.

    کارمزدهای تراکنش Transaction Fees

    در دنیای واقعی برای انجام هر تراکنشی توسط بانک شما باید پول پرداخت کنید، در دنیای رمز ارزها هم دقیقا به همین نسبت این موضوع وجود داره.

    واژه‌های رایج در کیف پول ارز دیجیتال

    کیف پول Wallet

    مثل کیف پول در دنیای واقعی، امکان ذخیره رمز ارزها رو داره، اما باید بدونید که هر کیف پول یک کلید خصوصی داره، که میتونید با اون به موجودی کیفتون دسترسی داشته باشید.

    آدرس کیف پول Address

    مجموعه ای حروف و اعداد که به صورت اختصاصی برای هر کیف پول وجود داره،در صورتی که میخواید تراکنشی رو انجام بدید، فقط باید این آدرس رو به بقیه بدید. درست مثل شماره حساب شما عمل میکنه.

    کلید خصوصی Private key

    کلید خصوصی همان رمز ورود شما به کیف پولتون هستش، و این رمز مجموعه ای از اعداد و حروف هستش، و باید در دسترس مالک حساب باشه.

    کیف پول گرم Hot Wallet

    کیف پولی که به اینترنت متصل باشه، که خطر هک هم داره، کیف پول گرم هستش. کیف پول میتونه به هر شکلی باشه، برنامه تحت وب و یا یک نرم افزار....

    کیف پول سرد Cold Wallet

    کیف پول سرد امنیت بیشتری داره چون به اینترنت وصل نیست، میتونید روی فلش نصبش کنید.

    کیف پول سخت افزاری Hardware Wallet

    کیف پول سخت افزاری هم ظاهری شبیه به فلش داره، شما اطلاعات و موجودی حسابتون رو در اون نگه داری میکنید، این روش حتی از کیف پول سرد هم امن تر هستش.

    اثبات کار Proof of Work

    گفتیم که ماینرها برای ایجاد یک بلاک جدید باید حتما، معادلات پیچیده ریاضی را حل کنن، به این فرایند اثبات کار گفته میشه.

    اثبات سهام Proof of Stake

    در روش اثبات سهام، ماینرها بر اساس دارایی که تحت تملکشون دارن انتخاب میشن، و مسلما هرچی دارایی شما بیشتر باشه، شانس بیشتری برای تایید شدن بلاک دارید.

    واژه‌هایی مخصوص معامله‌گران

    نگهداری Hold

    هولد کردن یعنی زمانی که شما دارایی خودتون رو برای مدت زیادی ذخیره میکنید.

    بیشترین نقطه صعود ATH

    هر رمز ارز در زمان حیاتش یک قیمتی رو داره که براش رکورد قیمتی محسوب میشه، زمانی که قیمت جدیدی ثبت میکنه که از بالاترین قیمت خودش بیشتر باشه به این اتفاق All time high میگیم.

    نهنگ Whale

    به سرمایه داران بزرگ که مقدار زیادی از یک ارز رو دارن و تا حدودی کنترل بازار در دست اونهاست، به این افراد یا شرکت ها نهنگ میگیم

    منبع سرمایه دیجیتال
پردازش ...
X