اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پلتفرم ایکس رپید (xRapid)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • پلتفرم ایکس رپید (xRapid)

    ایکس رپید (xRapid) برای حل مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی در انجام معاملات بین بانکی طراحی شده است که به صورت مستقیم از ارز دیجیتال XRP استفاده می‌کند. این پلتفرم پول های رایجی مثل دلار یورو و... را به XRP تبدیل کرده و پس از انتقال، آن را به پول مورد نیاز بانک مقصد تبدیل می‌کند. بنابر این، بانک مبدأ برای ارتباط با بانک مقصد دیگر نیازی به استفاده از یک بانک واسط یا تامین کننده نقدینگی نخواهد داشت.
    تاکنون بالغ بر ده بانک و موسسه مالی بزرگ در دنیا آزمایشات لازم برای استفاده از پلتفرم ایکس رپید را آغاز کرده‌اند. یکی از موانعی که بر سر راه گسترش پروژه ایکس رپید قرار دارد، بحث نقدینگی در ارز دیجیتال XRP است. برای این‌که این پلتفرم بتواند به اهداف خود برسد، باید در صرافی‌های بسیار زیادی در سراسر دنیا لیست شود و به حجم معاملات بالایی دست پیدا کند.

  • #2
    بسیاری از افراد گمان می کنند که ریپل فقط یک ارز دیجیتال است اما در حقیقت این چنین نیست، ریپل و سایر ارزهای دیجیتال اساسا یک تکنولوژی هستند که با هدف خاصی طراحی و برنامه نویسی شده اند.
    به عنوان مثال وقتی شما ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) را خریداری می کنید بدین معنی است که بر روی شبکه بیت کوین و خدماتی که بر بستر آن انجام می شود سرمایه گذاری می کنید. ریپل (Ripple) هم یک شرکت است و وقتی شما ارز دیجیتال ریپل (XRP) را می خرید، در واقع بر روی یکی از محصولات آن شرکت سرمایه گذاری کرده اید.
    شرکت ریپل (Ripple) در سال 2012 میلادی توسط Chris Larsen و Jed McCaleb در سانفرانسیسکو آمریکا تاسیس شد. البته شایعات زیادی مطرح شده که ریپل از بیت کوین قدیمی تر است. بر اساس مقاله منتشر شده در Bitcoin Magazine، ریپل از سال 2004 فعالیت خود را شروع کرده است و با ظهور تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال گوناگون به مرور بر سر زبان ها افتاده است. البته دلیل عمده شهرت ریپل به دلیل تکنولوژی و پروتکل پرداخت الکترونیک آن است تا به عنوان یک ارز دیجیتال!

    نظر


    • #3
      ایده اصلی ریپل ایجاد یک شبکه غیر متمرکز برای انجام تراکنش های مالی است که غالبا برای بانک ها و نقل و انتقال پول در سطح بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. ریپل یک شبکه غیر متمرکز توزیع شده‌ی همتا به همتا ارائه کرده که می تواند تراکنش های مالی را سریعتر و ارزانتر از سیستم های رایج امروزی انجام دهد. در حال حاضر بسیاری از بانک ها و موسسات مالی بین المللی برای تراکنش های مالی خود از بستر و محصولات ریپل استفاده می کنند، چراکه ریپل امکان انتقال تراکنش ها را بصورت ارزهای دیجیتال (بیت کوین، اتریوم..) و همینطور پول های رایج (دلار، یورو...) فراهم کرده است.
      بر همین اساس می توان گفت که هدف شکل گیری ریپل با هدف بیت کوین در تضاد است، البته نمی‌توان آنرا کاملا خارج از اکوسیستم ارزهای دیجیتال دانست. هدف بیت کوین این است که تراکنش ها، بصورت همتا به همتا و بدون استفاده از واسطه هایی نظیر بانک ها صورت گیرد، در حالی ریپل بصورت تخصصی برای رفع مشکلات نقل و انتقالات مالی بانک ها طراحی شده است. بر اساس گزارشات منتشر شده، سالانه بیش از 160 تریلیون دلار پول به صورت برون مرزی در سراسر جهان منتقل می‌شود که بدلیل مشکلات موجود در انتقال پول توسط بانک‌ها و موسسات مالی، هر انتقال بین‌المللی بین ۳ تا ۷ روز زمان می برد

      نظر


      • #4
        مزیت اصلی استفاده از ریپل در حوزه صنعت بانکداری، بالا بودن میزان نقدشوندگی آن است. در حال حاضر نقدینگی موردنیاز بانک‌ها توسط پول هایی که مردم برای بانک‌ها می‌آورند تامین می‌شود، اما ریپل از دارایی‌های دیجیتال برای افزایش نقدشوندگی بهره می گیرید. همچنین مزیت دیگر ریپل، بالا بودن سرعت انجام تراکنش هاست که هر تراکنش چیزی کمتر از 4 ثانیه طول می کشد تا منتقل شود. علاوه بر این در ازای انجام این تراکنش ها، کارمزدهای بسیار ناچیزی دریافت می شود. پس می توان گفت که ریپل آمده است تا با ارائه محصولات غیرمتمرکز مرتبط با صنعت بانکداری، مشکل تبادلات بین‌المللی پول در جهان را برای همیشه برطرف کند. مشکلاتی که در حال حاضر در سیستم سوئیف وجود دارد.

        نظر


        • #5
          منظور از بنیاد ریپل (RippleNet) در واقع محصولاتی هستند که شرکت ریپل برای بانک‌ها و موسسات مالی طراحی کرده است. در حال حاضر 3 نوع محصول ایکس کارنت (xCurrent)، ایکس رپید (xRapid) و ایکس ویا (xVia) توسط شرکت ریپل طراحی شده است.
          باید خاطر نشان کرد که ارز دیجیتال XRP فقط بر بستر شبکه ایکس رپید (xRapid) فعالیت می کند. از دیگر محصولات بنیاد ریپل بستر ایکس کارنت (xCurrent) می باشد که این روزها بیشتر موسسات مالی برای استفاده از این محصول اعلام آمادگی کرده اند. پس وقتی خبر همکاری ریپل با شرکت های بزرگ دنیا را می شنوید، لزوما به این معنا نیست که با تقاضا روبرو شده و قیمت آن افزایش می یابد.

          نظر


          • #6
            ایکس کارنت (xCurrent) پلتفرمی است که بانک‌ها و موسسات مالی برای انجام پرداخت‌های برون مرزی خود از آن استفاده می‌کنند. این محصول بر روی یک دفتر کل توزیع شده به اسم اینترلجر (Interledger) پیاده سازی می شود. نکته قابل توجه این است که این دفتر کل بوسیله توسعه دهندگان شرکت ریپل ساخته شده است اما توسط آن ها کنترل نمی‌شود. کنترل دفتر کل اینترلجر توسط کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C) انجام می گیرد. W3C یک سازمان خصوصی است که استانداردهای بین‌المللی شبکه جهانی وب را تعیین و کنترل می‌کند.
            هدف اصلی پلتفرم xCurrent بوجود آوردن قابلیتی جهت انجام تراکنش‌های آنی با همه ارزهاست، چه بصورت ارزهای فیات و چه به صورت ارزهای دیجیتال.
            ایکس کارنت با فراهم کردن نقدینگی کافی از ارزهای مختلف و تشکیل یک پیام‌رسان مالی غیرمتمرکز، برای بانک‌ها و وموسسات مالی این امکان را ایجاد می کند که بدون نگرانی با یکدیگر به تعاملات مالی بپردازند. به عنوان مثال یک بانک می‌تواند بر روی بستر ایکس کارنت دلار ارسال کند و بانک گیرنده، معادل همان مقدار دلار را به صورت یورو دریافت کند. اکثر شرکت‌هایی که امروزه با ریپل همکاری می کنند، از ایکس کارنت استفاده می کنند.

            نظر

            پردازش ...
            X