اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

قیمت ارز دیجیتال گولم (Golem)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • قیمت ارز دیجیتال گولم (Golem)

    ارز دیجیتال Golem که در بازار کریپتوکارنسی با نماد GNT شناخته می شود، در سال 2016 و در قالب یک عرضه اولیه سکه ICO ارایه گردید. در ICO گولم هر 1000 توکن GNT به ازای یک اتر خریداری می شد و حداقل و حداکثر بازه برای سرمایه گذاران بین 150 هزار تا 820 هزار اتر تعریف شده بود. توسعه دهندگان گولم، تعداد نهایی توکن GNT را معادل 1,000,000,000 عدد در نظر گرفته اند که در زمان نگارش این مقاله چیزی بالغ بر 95 درصد از توکن آن توزیع شده است.

    از آنجایی که ارز دیجیتال گولم قابلیت استخراج ندارد و تعداد توکن های آن محدود است، پیش بینی می شود که قیمت GNT در آینده ای نچندان دور افزایش چشم گیری داشته باشد. در حال حاضر هر توکن گولم با قیمتی معادل 0.05 دلار خرید و فروش می شود و GNT در جایگاه 75 ارزهای دیجیتال از لحاظ حجم مارکت قرار دارد.


  • #2
    برای استخراج هر واحد بیت کوین نیازمند مصرف برق و استفاده از دستگاه های مخصوصی هستیم. همچنین برای انجام هر تراکنش در شبکه بیت کوین، میزانی هزینه صرف خواهد شد تا اطلاعات جابجا شود و تراکنش ها انجام گیرد. میزان این هزینه های مصرفی در هر زمانی قابل محاسبه است و این قیمت در زمان نوشتن این مقاله چیزی در حدود 4260 دلار برای هر بیت کوین است!
    از نظر فاندامنتال(بنیادی)، قیمت تمام شده برای فرایند استخراج بیت کوین بسیار اهمیت دارد، چراکه بیت کوین صرفا یک ارز ساده مثل ارزهای فیات نیست. تولید ارزهای فیات ( یک اسکناس یک دلاری) هزینه سنگینی برای دولت ها در پی ندارد و همچنین، برای انجام تراکنش های دلار هیچ هزینه ی نگه داری مورد نیاز نیست، شما به راحتی می توانید آن را به فرد دیگری منتقل کنید. شاید به همین دلیل است که وارن بافت، بیت کوین را مثل سایر ارزهای فیات در نظر می گیرد.
    اما بیاد داشته باشید که تولید یک واحد بیت کوین نیاز به صرف هزینه دارد و در نتیجه این هزینه ی تمام شده تولید، برای محاسبه قیمت فعلی بیت کوین لحاظ می شود. بر همین اساس هر قیمتی بالاتر از مبلغ تمام شده بیت کوین حباب محسوب می شود؟
    برای پاسخ به این سوال باید گفت که دقیقا مثل بازار دلار به یورو(فارکس)، هرگز نمی توانیم بازار بیت کوین به دلار را حباب در نظر بگیریم چرا که بیت کوین هم مانند دلار، یورو و بسیاری ارزهای دیگر یک ارز به حساب می آید.

    نظر


    • #3
      بیت کوین یک نسخه ی کامال فرد به فرد از پول الکترونیکی، ارسال مستقیم پرداخت‌های آنلاین از یک شخص به شخص دیگر را بدون نیاز به گذر از موسسه مالی مقدور می‌سازد. امضاهای دیجیتالی بخشی از راه حل هستند، اما اگر همچنان به وجود یک واسطه معتمد برای جلوگیری از خرج دوباره پول نیاز باشد، مزایای اصلی آن از بین می‌رود. ما یک راه حل برای مشکل خرج دوباره پول با استفاده از شبکه‌ای فرد به فرد، ارائه می‌دهیم. این شبکه تراکنش‌ها را با استفاده از هش کردنشان در قالب یک زنجیره‌ی پیوسته براساس اثبات انجام کار بر پایه‌ی هش، برچسب زماندار می‌زند که بدون انجام دوباره‌‌ی کاری که انجام شده، قابل تغییر نخواهد بود.
      بلندترین زنجیره نه تنها به عنوان اثباتی از ترتیب وقایع محسوب می‌شود، بلکه اثبات خروج آن از استخر قدرت پردازشی cpu می‌باشد. تا زمانی که غالب قدرت cpu شبکه توسط نودهایی که در حمله به شبکه مشارکت نمی‌کنند، کنترل می‌شود، بلندترین زنجیره توسط آنها ایجاد شده و از مهاجمان پیشی می‌گیرند. خود شبکه به حداقل شکل ساختاری نیازمند است. همچنین پیام‌ها بر پایه‌ی توافقات در شبکه مخابره می‌شوند و نودها می توانند شبکه را ترک کنند یا دوباره به خواست خود به آن ملحق شوند و طولانی ترین زنجیره اثبات کار را به عنوان مدرک آنچه اتفاق افتاده بپذیرند.

      نظر


      • #4
        در شبکه بیت کوین، مفهوم هش ریت یا قدرت هش از اهمیت زیادی برخوردار است، به دلیل اینکه نشان می دهد برای انجام محاسبات پیچیده ریاضی چه مقدار انرژی باید مصرف شود تا بلاک‌ها بتوانند در مدت‌ زمانی ده دقیقه‌ای ایجاد شوند. در حقیقت برای استخراج موفقیت آمیز بیت کوین، ماینر ها باید معادلات ریاضی پیچیده ای را حل کنند، این مسائل پیچیده قابل حدس زدن نیستند و برای یافتن جواب آن ها به محاسباتی پیچیده ای نیاز است. با این حال استفاده از مجموعه ای از فرمول ها نمی تواند آن ها را به جواب برساند. از سوی دیگر ماینرها در ازای حل کردن این مسائل ریاضی پاداش دریافت می کنند.
        پس می توان گفت که سه مفهوم هش ریت، پاداش ماینرها و سختی شبکه با یکدیگر کاملا مرتبط هستند.
        هر چه سختی شبکه بیت کوین بیشتر شود، برای استخراج بلاک ها، هش ریت بیشتری مورد نیاز است. در نتیجه با بالا رفتن هش ریت، ماینر ها پاداش بیشتری دریافت می کنند (در حال حاضر 12.5 بیتکوین + کارمزد تراکنش). در این فرایند هرچه تعداد ماینرها افزایش یابد، سختی شبکه بالاتر رفته و قدرت هش مورد نیاز برای استخراج هر بلاک نیز بیشتر خواهد شد. بدین معنی که تعداد حدس های ماینرها برای دست یابی به پاسخ صحیح مسائل ریاضی بیشتر خواهد شد.

        نظر


        • #5
          گولم (Golem) یک شبکه محاسباتی غیر متمرکز و مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از شبکه خود، قدرت محاسباتی را در یک شبکه نظیر به نظیر مبادله کنند. توکن شبکه Golem که به اختصار GNT نامیده می شود، بر اساس قرارداد هوشمند اتریوم پیاده سازی شده و در واقع از خانواده ERC20 می باشد و به عنوان یک سیستم معاملاتی برای ریز پرداخت ها در شبکه و همینطور پرداخت هزینه قدرت محاسباتی اجاره شده، مورد استفاده قرار می گیرد.

          نظر


          • #6
            در سال 2013 میلادی پروژه ای به نام زیرو کوین (Zerocoin) ایجاد شد که هدفش برطرف کردن مشکلات رایج در حریم خصوصی شبکه بیت کوین بود. در راستای این پروژه بود که زی کش متولد شد. با این حال در سال 2016 بود که پروتکل زیکش از طریق تغییر در برنامه های Zerocoin به سیستم Zerocash بوجود آمد. این پروتکل در ابتدا جهت افزایش امنیت کاربران در شبکه بیت کوین خلق شد، اما به مرور زمان و با توجه به موفقیت های بدست آمده، در قالب یک ارز دیجیتال جدید به نام زی کش رونمایی شد.
            توکن زی کش با نماد ZEC شناخته می شود و بر اساس فناوری بلاک چین و یک شبکه غیر متمرکز پیاده سازی شده است، بطوری که انجام تراکنش ها با نهایت امنیت و بدون دخالت افراد دیگر انجام می گیرد.
            زی کش همچون بیت کوین، بیتکوین کش و بیتکوین SV دارای تعداد سکه های محدودی است و 21 میلیون سکه از آن در طول مدت 131 سال ارائه می شود. اما تفاوت زی کش با بیت کوین در این است که پاداش ایجاد بلوک ها در Zcash تقریبا 4 برابر بیشتر از بیت کوین است چراکه بلوک های آن در مدت زمان 2.5 دقیقه ایجاد می شود.

            نظر

            پردازش ...
            X