اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

دیفای چیست؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • دیفای چیست؟

    defi.jpg

    دیفای چیست؟

    دیفای به انگلیسی Defi، امور مالی غیرمتمرکز است، هدف اصلی از ایجاد دیفای حذف واسطه ها در برنامه های مالی بود. دیفای تا حدودی از بلاکچین الگو میگیرد، سیستم دیفای به طور کل به چند نهاد اجازه میده تا نسخه ای از معاملات و تراکنش ها رو نگه دارن. سیستم در عین یک پارچه بودن، توسط هیچ نهاد مرکزی ای کنترل نمیشه.این یعنی در چنین سیستمی یک نهاد مرکزی کنترل کننده کل سیستم نخواهد بود.

    سیستم های انسانی در معاملات پیچیده ریاضی کند و یا مشکلدار میشوند، سیستم دیفای کاملا شفاف عمل میکنه و با استفاده از بلاکچین اطلاعات را انتقال میده.

    نقطه قوت:

    مهمترین نقطه قوت را میتوان حذف واسطه ها نامید، تصور کنید شما با استفاده از کارت بانکی انتقال وجهی را انجام دادید، قبل از اینکه اون وجه به حساب فرد مورد نظر شما واریز شود، از فیلتری به نام بانک این تراکنش عبور میکند، هرچه این بانک و یا موسسه بزرگتر باشد، روند کاری کندتر انجام میشود و واسطه گرها ناخواسته کار را به تعویق می اندازند. هدف اصلی دیفای حذف این واسطه هاست.

    در نظر داشته باشید این نهادها امکان متوقف کردن، تغییر دادن و... برای تراکنش ها رو دارن.پس واسطه ها به نوعی توانایی کنترل کردن عملیات شما رو دارن.

    قرارداد هوشمند:

    قرارداد هوشمند کپی دیجیتالی از قراردادها در دنیای واقعی است تنها تفاوت آن این است که این قراردادها کاملا اتوماتیک و دیجیتالی هستن، قرارداد هوشمند در بلاکچین ذخیره میشه، و برای انجام دادن وظایفش به انسان ها نیازی نیست،در نتیجه امکان تغییر دادن و حذف کردنش وجود نداره، این قرار داد به صورت خودکار اجرا میشه،به صورت خودکار اجرا میشه، وجود قراردادهای هوشمند انقلابی در امور مالی دنیا است.

    تاریخچه:

    بیت کوین معروفترین و مهمترین رمز ارز در دنیاست، که بر اساس فناوری بلاکچین عمل میکند، دیفای با بیت کوین در ابتدا شروع شد، اما در سال 2017 MakerDAO پروتکل مبتنی بر اتریوم معرفی شد که استفاده از دیفای را کاملا تغییر داد، این ویژگی به کاربران قدرت بیشتری داد که نه تنها پولشون رو از نقطه آ به ب منتقل کنن، بلکه با استفاده از دیفای میتونن پولشون رو به عنوان وثیقه استفاده کنن و یا وام بگیرن. در سال های اخیر این قابلیت ها روز به روز بیشتر هم شده.

    برنامه‌های اتریوم برای آینده:

    بیشتر برنامه هایی که امروزه نامشان را میشنویم بر بستر اتریوم فعالیت دارن، اتریوم دومین پلتفرم بزرگ دنیاست. امکانات اتریوم برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز بیشتر است.

    اتریوم از زبان برنامه نویسی Solidity استفاده میکند که به طور خاص برای ایجاد قرارداد هوشمند خودکار ساخته شده است، این مهمترین دلیلی است که بستر اتریوم را برای دیفای راحتتر میکند.

    محبوبترین برنامه های دیفای:

    مبادلات در صرافی های غیرمتمرکز (DEX)

    استیبل کوین‌ها (کوین های پایدار)

    پلتفرم های وام دهی

    بازارهای پیش‌بینی

    و..

    دیفای در بلاکچین چطور عمل میکند؟

    هدف اصلی دیفای به دست آوردن مشتریان خرد بازار بود، اما برای ادامه این مسیر و گسترش دیفای به سرمایه داران بزرگ و تعیین کننده بازار نیاز هستش، موسسات بزرگ نیازشان با معامله گران خرد متفاوت است، شرکت ها و موسسات نمی خواهند معاملتشان در یک بلاکچین عمومی مثل اتریوم قابل مشاهده باشد، در سطح معاملات شرکت، باید دسترسی های متفاوتی ایجاد شود که اعضای شرکت بتوانند به آن دسترسی داشته باشند، و به راحتی معاملات خودشان را انجام دهند.

    منبع سرمایه دیجیتال
    ویرایش توسط mastertrader01 : https://www.traderha.com/member/36563-mastertrader01 در ساعت 01-16-2021, 02:51 PM
پردازش ...
X