اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

خرید بیت کوین چطور انجام میشه؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • خرید بیت کوین چطور انجام میشه؟

    چطوری در ایران بیت کوین خریداری کنیم؟



    همینطور که می‌دونید بیت کوین شکل فیزیکی نداره و به صورت دیجیتالی انتقال پیدا می‌کنه. این یعنی حتما نیاز نیست که برای خرید بیت کوین حضوری اقدام کنید. شما می‌تونید این کار رو به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام بدید.

    روش‌های متعددی برای خرید بیت کوین وجود داره. می‌تونید از سایت‌های فروشنده بیت کوین و یا به طور مستقیم از افراد حقیقی با استفاده از کارت بانکی خودتون بیت کوین بخرید. برخی نیز از خود ماینرها (کسانی که بیت کوین استخراج می‌کنند)، خرید می‌کنند چرا که شاید کم هزینه‌تر و بدون کارمزد، خریدشون رو انجام دهند. خرید بیت کوین از صرافی‌ها



    قبل از اینکه اقدام به خرید کنید باید یه سری ویژگی‌ها و احتیاط‌ها رو در نظر داشته باشید. کشور ایران با تحریم مواجه است و از این لحاظ کار با بسیاری از صرافی‌ها دچار مشکل خواهد بود. قبل از انتخاب صرافی خود حتما تحقیق کنید که آیا این صرافی معتبر است یا خیر؟ کارمزد‌های صرافی‌های مختلف رو چک کنید و ببینید کدوم صرافی برای شما بهتر و به صرفه‌تره. حالا که تحقیقات خودتون رو به خوبی انجام دادید و قصد خرید دارید یک سری نکات دیگه رو نیز باید رعایت کنید. برای خرید بیت کوین گام‌های زیر را طی کنید:

    1. یک کیف پول بیت کوین نصب کنید.
    2. پیدا کردن فروشنده معتبر بیت کوین (صرافی یا فرد حقیقی)
    3. انجام احراز هویت با مدارک شناسایی
    4. دریافت بیت کوین و ارسال آن به کیف پول شما توسط فروشنده
    نصب کیف پول بیت کوین



    برای اینکه بتونید بیت کوین‌های خود را در محلی نگهداری و محافظت کنید باید یک جایی رو داشته باشید. کیف پول بیت کوین نرم افزار یا سخت افزاری هست که برای دریافت و ذخیره بیت کوین‌تون از آن استفاده میشه. از طرفی این کیف پول‌ها رو باید مثل حساب‌های بانکی خودتون در نظر بگیرید. چون بیت کوین هم سرمایه شما خواهد بود. پلتفرم‌های کیف پول رمزارزها از ویژگی‌ها و امنیت متفاوتی برخوردار هستند پس حتما کیف پولی رو انتخاب کنید که کار کردن باهاش براتون راحت باشه و بتونید آن رو کنترل کنید. اگر خدایی نکرده کیف پول‌تون یا رمز آن دزدیده شود بازگشت بیت کوین‌های شما کار راحتی نخواهد بود. البته که خود بیت کوین به تنهایی امنه اما نگهداری آن بستگی به کیف پول انتخابی شما دارد.

    همانطور که گفتم کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند. کیف پول‌های نرم افزاری که خیلی راحت به صورت رایگان می‌تونید در گوشی خود (اندروید و IOS) یا کامپیوترهای شخصی (ویندوز، مک، لینوکس) نصب کنید. اما کیف پول‌های سخت افزاری که قطعا امنیت بیشتری دارند رو می‌تونید خریداری کنید.

    برای شروع من میخوام کیف پول کوینومی Coinomi رو بهتون معرفی کنم که جزء کیف پول‌های امن هست. برای دانلود این کیف پول کافیست به سایت رسمی کوینومی مراجعه کنید و آن را دانلود و در گوشی خود یا کامپیوتر نصب کنید. حتما یادتون باشه یک نسخه پشتیبان از کیف پول خود بگیرید یا اینکه حتما در جایی امن رمزها رو نوشته تا فراموش نکنید.



    پس از نصب کیف پول برای دریافت بیت کوین باید آدرس کیف پول بیت کوین رو به فروشنده بدید تا بتونن آن را منتقل کنند. اما این آدرس چیه و چه شکلیه؟ آدرس بیت کوین یک رشته متنی شبیه شماره حساب بانکیه که در داخل کیف پول به شما نمایش داده میشه.

    پیدا کردن فروشنده مطمئن بیت کوین



    همانطور که گفتم حتما برای پیدا کردن یک فروشنده معتبر تحقیق کنید. می‌تونید از سایت‌های مختلف صرافی آنلاین استفاده کنید یا به صورت حضوری اقدام به خرید کنید. بهتره که از سایت‌های معتبر داخلی خریداری انجام بشه چون کلاهبرداری و از این قبیل جرایم زیاد است. برای پیدا کردن صرافی‌ها نیز می‌تونید کلمه “خرید بیت کوین” را گوگل کنید و بهترین صرافی را انتخاب کنید. مشاوره در این زمینه خوبه اما یادتون نره این شمایید که مسئول نگهداری سرمایه‌تون هستید. احراز هویت با مدارک شناسایی



    ببینید وقتی شما می‌خواید بیت کوین خریداری کنید، در سایتها و صرافی‌های مختلف از شما احراز هویت حالا به انواع مختلف میخوان. مثلا یا باید شما از خودتون با متنی که در دست دارید عکس سلفی بندازید و یا فقط کارت ملی و شناسنامه‌تون رو اسکن کنید و براشون بفرستید. اما این توضیحات بسته به سایتی که شما در آن ثبت نام می‌کنید، متفاوت خواهد بود که خودشون در سایت بهتون توضیح میدن. انتقال پول و دریافت بیت کوین



    صرافی‌تون رو انتخاب کردید و احراز هویت‌تون هم تایید شده. حالا چیکار کنیم؟ دیگه وقتشه سفارش خرید بیت کوین بزارید. که این مسئله باز هم بستگی داره که تو چه قیمتی بخواهید خرید کنید. در برخی از این صرافی‌ها شما می‌تونید با خود صرافی معامله کنید. به این صورت که شما مبلغ ریالی خود را براشون می‌فرستید و آنها بیت کوین رو به آدرس کیف پول ‌شما واریز می‌کنند. اما برخی دیگر به عنوان واسطه عمل می‌کنند یعنی خریداران و فروشندگان رو دور هم جمع می‌کنند و در آنجا به راحتی می‌تونید سفارش خرید و فروش قرار دهید. حواستون هم به کارمزد این خرید و فروش‌ها باشه که در سایت‌های مختلف این کارمزدها هم متفاوت هستن. در این صورت معامله، شما پول خود را به ریال به صرافی انتقال می‌دهید و از فروشندگان موجود بیت کوین خریداری می‌کنید.

    یک‌بار که انشالله این کار رو انجام بدید براتون خیلی آسون میشه شاید اولش سخت بنظر بیاد.



    منبع :how-to-buy-bitcoin
    خرید بیت کوین در ایران با در نظر گرفتن قوانین این کشور کمی پیچیده خواهد بود اما نشدنی نیست. با ما همراه باشید تا بهتون بگیم چیکار کنید.

  • #2
    یک سوال ایا می توان برای اینکه با کشورهای خارجی کار کنیم می تونیم روی بیت کوین حساب کنیم

    نظر


    • #3
      سلام
      ممنون از اطلاعت خوبتون
      نگفتین برای خرید بیت کوین نیاز به paypal داریم یا ن؟

      نظر


      • #4
        نوشته اصلی توسط mohaadse
        این بیت کویین رو میشه یکم شرح بدین به من خیلی ازش میشنوم
        سلام
        یک نوع پول دیجیتال که مثل پول واقعی اعتبار پیدا میکنه.
        برای خریدش میتونید از هر صرافی ایرانی ای خارجی استفاده کنید و محدودیتی نداره.
        من قبلا در مقاله ای به نام معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی ، صرافی هارو معرفیو مقایسه کردم.

        نظر


        • #5
          منم هیچ اطلاعاتی ندارم میشع بیشتر توضیح بدین

          نظر


          • #6
            ممنون از اطلاعاتتون

            نظر


            • #7
              نوشته اصلی توسط SORYA456] نمایش پست ها
              منم هیچ اطلاعاتی ندارم میشع بیشتر توضیح بدین
              بله خواهش میکنم
              ارز دیجیتال پول جدیدیه که میشه تحریم هارو باهاش دور زد . میتونید مقاله ارزدیجیتال برای مبتدی ها رو ببینید.

              نظر


              • #8
                سلام وقت بخیر
                سایت خوب و قابل اعتماد هستش برای خرید

                نظر

                پردازش ...
                X