اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

قرارداد آتی بیت کوین چيست؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • قرارداد آتی بیت کوین چيست؟

    قراردادهای آتی چيست؟

    قرارداد آتی یا معامله بیت کوین در آینده، توافق نامه‌اي براي خريد يا فروش دارايي در آينده‌ای معین با قيمت از پیش تعیین شده است.

    بعد از بستن قرارداد معامله‌هاي پيش رو، هر دو طرف در تاریخ اجرای قرارداد بدون احتساب قيمت واقعي بازار در تاريخ بايستي با قيمت توافق شده خريد و فروش كنند. هدف الزاما حداكثر سود نيست. اين يك ابزار مديريت ريسك است كه بيشتر وقت‌ها در بازارهاي مالي مورد استفاده قرار مي‌گيرد تا از ريسك تغيير قيمت دارايي‌هايي كه مرتب خريداري و فروش مي‌شوند، جلوگيري كند. معاملات آتی در اوراق بهادر نيز به كار مي‌رود تا نوسانات قيمت در سرمايه گذاري ها را به اعتدال بكشد مخصوصا جايي كه دارايي اصلي بي ثبات است. اين قراردادها در بورس معاملات آتی كه به عنوان واسطه عمل مي‌كنند پيش‌تنظيم مي‌شوند. قراردادهای آتی چگونه كار می‌كنند؟

    دو موقعيت در قراردادهای آتی وجود دارد كه مي‌توانيد در آن شركت كنيد: طولانی يا كوتاه

    اگر موقعيت طولاني را انتخاب كنيد، مي پذيريد كه درآينده يك دارايي با قيمتی خاص خريداري كرده تا قرارداد باطل شود. وقتي موضع كوتاه را برمي‌داريد، شما موافقت مي‌كنيد هنگامی قرارداد منقضی شود که يك دارايي را با قيمت تعيين شده بفروشيد. يك روش خوب براي توضيح اين موضوع استفاده از مثال شرکت هواپيمايي است كه مي‌خواهند با ورود به قرارداد آتی، از افزايش قيمت سوخت جلوگيري ‌كنند. فرض کنید سوخت جت با 2دلار در هرپيمانه معامله مي‌شود. يك شركت هواپيمايي كه انتظاردارد قيمت نفت افزايش پيدا كند، يك قرارداد آتی سه ماهه براي 1000 پيمانه با قيمت هاي حال حاضر خريداري مي‌كند، پس اين قرارداد 2000 دلار ارزش دارد. اگر درمدت زمان سه ماهه با انقضاي قرارداد، قيمت هر پيمانه سوخت جت 3 دلار باشد، اين شركت 1000 دلار ذخيره كرده است. كارپرداز با خوشحالي وارد قرارداد آتی می‌شود حتي زماني كه قيمت ها بالا باشد، همچنین همين قرارداد در صورت پايين آمدن قيمت سوخت از آنها محافظت مي‌كند. در اين صورت، هردو طرف از خود در مقابل نوسانات قيمت سوخت محافظت مي‌كنند. همچنين سرمايه گذاران ديگري وجود دارند كه از قراردادهای آتی به جاي استفاده به عنوان مكانيسم محافظت، آنها را انتخاب می‌کنند، حدس مي‌زنند وقتي قيمت يك كالا كم باشد، معمولا طولانی تر به فروش مي‌رسند و با افزايش قيمت ها، قرارداد با ارزش‌تر ميشود و سرمايه گذار نیز مي‌تواند قبل از انقضا، با قيمت بيشتر تصميم به بستن قرارداد با سرمايه گذار ديگري بگيرد.
    قراردادهای آتی بیت كوين چيست؟

    آينده فقط براي دارايي هاي فيزيكي نيست، آنها را مي‌توان به خوبي در دارايي هاي مالي معامله كرد.

    با معامله بیت کوین ، قرارداد برپايه ي قيمت بیت کوین انجام مي‌شود و سودجويان مي‌توانند روی قیمتی که باور دارند قيمت بیت كوين در آينده خواهد بود، شرط بندی کنند، علاوه براين، سرمايه گذاران را قادر می‌سازد که به پيش‌بيني قيمت بیت كوين بدون نياز به داشتن بیت کوین بپردازند. اين روش دو خصوصیت عمده دارد:

    يك، درحالي كه بیت كوين خودشان تنظيم نشده است، معامله بیت کوین را مي‌‌توان در صرافي هاي تنظيم شده معامله كرد، اين خبرخوب براي كساني است كه نگران ريسك ناشي ازعدم پایداری صنعت هستند.

    دوم، معامله بیت کوین در مناطقي كه تجارت بیت كوين ممنوع است، به سرمايه گذاران اين امكان را مي‌دهد كه قيمت بیت كوين را حدس بزنند. قراردادهای آتی بیت کوین چگونه كار می‌كنند ؟

    قرارداد آتی بیت كوين دقيقا با همان اصول قرارداد آتی دارايي هاي مالي سنتي كارخواهد كرد.

    همچنین با پيش‌بيني اينكه قيمت بیت كوين بالا و پايين مي‌شود، سودجويان براي قرارداد آتی بیت كوين آنرا طولانی وكوتاه مي‌كنند. براي مثال، اگر شخصي صاحب يك بیت كوين به قيمت 18000 دلار(فرضي) باشد و پيش‌بيني كند كه در آينده قيمت آن كاهش مي‌یابد، براي جلوگيري ازضرر مي‌تواند آنرا به قيمت فعلي بفروشد يعني18000دلار. نزديك به تاريخ تسويه حساب، قيمت بیت كوين به همراه قيمت قرارداد آتی كاهش يافته است، اكنون سرمايه گذار تصميم مي‌گيرد معامله بیت کوین را پس انداز كند. اگر قرارداد نزديك به تاريخ تسويه حساب و در آينده 16000 دلار معامله كند، سرمايه گذار 2000 دلار سود كرده پس با فروش زياد و خريد كم ازسرمايه خود محافظت مي‌كند. اين مثال اصلي از چگونگي عملكرد معاملات آتی بیت كوين و شرايط دقيق هر قرارداد آتی می‌باشد كه با توجه به مبادله ممكن است پيچيده‌تر گردد كه شامل حداقل و حداكثر قيمت خواهد بود. معاملات آتی براي قيمت بیت كوين به چه معناست؟

    در كوتاه مدت، قيمت را به سمت بالا سوق مي‌دهد چون علاقه كلي سمبل ارز رمزنگاري است.

    روز بعد معاملات آتی بیت كوين در بورس گزينه هاي هيئت مديره شيكاگو(CBOE ) راه‌اندازي شد، براي اولين بار در يك ارز تنظيم شده، قيمت تقریبا افزايش يافته و به 16.936 دلار رسيده است.



    به همین نحو، در آغاز معاملات آتی بیت كوين در يكي از بزرگترين صرافي‌هاي دنيا يعني CME قيمت بیت كوين سد 20000 دلاری را شكست.

    پيش‌بيني تاثیر طولانی مدت قيمت سخت است، اما از هر لحاظ به ترقي قيمت بیت كوين ادامه خواهد داد.

    آيا به اين معني است كه به احتمال زياد قيمت بالا مي‌رود؟

    دلایل مختلفي برای اين مورد وجود دارد:

    معامله هاي آتی بیت كوين را مي‌توان در داد و ستدهاي عمومي تنظيم نمود، این موضوع که به اشخاصي كه

    پيش از اين به دليل عدم تنظيم مقررات شك داشتند، اعتماد به نفس براي سرمايه گذاري مي‌دهد. سرمايه گذاران سازماني به احتمال فراوان آينده بیت كوين را به عنوان گزينه سرمايه گذاري مناسب براي مشتريان خود ارائه مي‌دهند.این موضوع که نقدينگي بيشتري را به بازار مي‌دهد و خريد، فروش و تجارت ارزرمز پايه را آسان‌تر مي‌كند پس بسيار پرسود است.اين موضوع بازار بیت كوين را به يك سرمايه گذاري گسترده تر تبدیل مي‌كند، از جمله كشورهايي كه در آنها تجارت بیت كوين ممنوع شده است. ازآنجا كه معاملات آتی براي تعادل نوسانات قيمت دارايي‌هاي زيرين طراحي و ساخته شده است، مي‌تواند قيمت بیت كوين را بي ثبات كند. منظور آنها درمورد صنعت بلاک چین چيست؟

    نتايج احتمالي متعددي وجود دارد:

    اول، بیت كوين به عنوان نوعي رمزارز پرچم دار براي رمزارزهای دیگر در نظر گرفته می‌شود بنابراين، اگر قيمت بیت كوين در يك دوره زماني كوتاه شاهد افزايش چشمگير باشد، صرف نظر از این که این امر به دلیل بیت کوین آتی باشد یا خیر، افراد زیادتری تمايل به توجه دارند هرچه مردم بيشتر درمورد صنعت رمزنگاري بدانند جذب كليدها و افزايش قيمت‌ها را به سمت بالا سوق مي‌دهد. هرچيزي ممكن است، شايد سرمايه گذاران بخواهند براي روند صعودي خود، آلكوين ها يا كليدهاي خود را براي بیت كوين بفروشند، خروج در مقياس بزرگ مي‌تواند باعث افت شديد قيمت ارزهاي رمزنگاري جايگزين شوند.

    سناريوي محتمل‌تر اين است كه پس از این که علاقه سرمایه گذاران به اندازه کافی قوی شود، برخي جفت ارزهاي قوي مانندEthereum و Ripple و Litecoinوغيره جا پاي بیت كوين قدم بردارند و به عنوان معاملات آتی نيز مورد استفاده قرار بگیرند قراردادهای آتی بیت كوين را کجا می‌توانید انجام دهید؟

    دوبازار مجزا براي تجارت معاملات بیت كوين وجود دارد.

    گزينه اول در معاملات ارزي منتخب ازجمله Bitmex و Okcoin است. صرافي هاي رمزنگاري مدتي است كه اين گزينه را ارائه مي‌دهند، تجارت معاملات آتی بیت كوين در آن تا حد زيادي كنترل نشده باقي مي‌ماند. دومين گزينه در بورس هاي تنظيم شده عمومي می‌باشد، اين يك پديده تازه و بخشي از دلايل افزايش قيمت بیت كوين در ماه دسامبر است. اين كار با معاملات آتی بیت كوين CBOE درتاريخ 10دسامبر آغاز شد. معاملات بورس شيكاگو CME با راه اندازي آن در ماه دسامبر دنبال مي‌شود. 17پروژه در 18 دسامبر شروع به تجارت كردند، شركت هاي كارگزاري مثل TD Ameritrade وJP Morgan نيز علاقه خود را براي اجازه دسترسي به اين بازارها نشان دادند.

  • #2
    تاثیر قراردادهای آتی بیت کوین بر روی قیمت
    به بیان ساده، از آنجایی که سود [کلی] سرمایه‌گذاران در حوزه ارزهای دیجیتال با استفاده از قراردادهای آتی بالاتر می‌رود، پس در کوتاه مدت باید انتظار افزایش قیمت برای بیت کوین را داشت؛ به عنوان مثال با عرضه قراردادهای آتی بیت کوین از جانب cboe، قیمت بیت کوین با افزایش 10 درصدی به قیمت 16,936 دلار رسید.

    در مثالی دیگر وقتی cme، به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای بورس دنیا، قراردادهای آتی بیت کوین را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد، بیت کوین به مرز ۲۰,۰۰۰ دلار رسید.

    به طور کلی می‌توان گفت که عرضه قراردادهای آتی برای بیت کوین، به عنوان عاملی تسهیل کننده در خصوص قیمت به شمار می‌رود.

    نظر

    پردازش ...
    X