اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

شاخص های معتبر سهام ایالات متحده

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • شاخص های معتبر سهام ایالات متحده

    شاخص های سهام بنظر می آیند کاهشی را آغاز نموده اند که حداقل، بخش قابل توجهی از فاز صعود اخیر از ماه نوامبر را ریتریس خواهد نمود. فلرات گرانبها به تندی سقوط نموده اند، بر خلاف انتظارات تورم گراها در پرتو اقدامات بی سابقه محرک فدرال رزرو و دولت. روند بلند مدت نزولی باقی می ماند. در کوتاه مدت اگر چه تمایل به سمت فلزات آنقدر بی نهایت و مفرط شده است، که نشان می دهد احتمالا یک "حرکت صعودی آرامبخش" در حال نزدیک شدن است.

  • #2
    20 فوریه 2013

    داو جونز - Dow Jones
    شاخص Dow می توانسته یک الگوی قطری را در هر کدام از 3 کف قیمتی در اکتبر 2011 ، نوامبر 2011 و ژوئن 2011 شروع کرده باشد، 2 ایده آخر در این نمودار نمایش داده شده و مورد بحث قرار گرفته است.(نمودار بالا را ببینید) در حرکات قطری، موج 3 همیشه کوتاه تر از موج 1، و موج 5 همیشه کوتاه از موج 3 می باشد. صعود قبلی 1628.78 واحد را پوشش داده، و صعود اخیر تا کنون 1586.78 واحد را طی نموده است. در نتیجه، خواه شاخص Dow در حال اتمام موج 3 یا 5 از یک حرکت قطری باشد یا خیر، حالا باید شروع به ریزش کند.
    اگر Dow یک حرکت قطری را در 4 ژوئن 2012 آغاز کرده باشد، در حال اتمام موج 3 می باشد(بازای هر خط Alt بر روی نمودار). حالا یک کاهش برای موج 4 و صعود نهایی برای موج 5 الگو را کامل خواهد نمود. در یک حرکت قطری، موج 4 همیشه کوتاه تر از موج 2 می باشد، و خطوط مشخص کننده آن باید همگرا شوند. موج 2 مفروض در این مورد 1190.38 واحد را پوشش داده است. بنابراین، در صورتی که Dow به زیر 12868 سقوط کند و احتمالا پیش از آن قیمت ها به اندازه ای سقوط کنند که اجازه همگرایی خطوط روند را ندهند، این امکان که یک حرکت قطری همچنان در حال اتفاق افتادن باشد از بین خواهد رفت. اگر نزول جاری شروع موج اصلی 3 باشد(جایی که دایره رسم شده)، این کاهش باید ماندگار و مقاوم باشد.



    اس اند پی 500 - S&P 500
    کوتاه مدت، نزول شدید روز 20 فوریه این شاخص را به زیر خط بالایی حرکت قطری برگرداند، اولین قدم در یک نزول قابل توجه، خواه شروع موج اصلی 3 باشد(دایره رسم شده) یا موج 4 فرعی باشد. همانطور که در شکل بالا نشان داده شده، S&P نیز زیر خط بالایی حرکت قطری خود بسته شده است. حمایت اولیه در این سطح 1495 می باشد، اما حتی تحت سناریو ذکر شده که بوجب آن نزول جاری موج 4 است، این شاخص باید حداقل تا 1448 سقوط کند، 63+ واحد پایین تر از قیمت بسته شده 20 فوریه. سطح معادل این در Dow رقم 13322 را در بر می گیرد.




    NASDAQ 100 و NASDAQ Composite
    NASDAQ Composite دیروز سقف صعودی کوچک دیگری را ساخت، در حالیکه NASDAQ 100 بطور بدی عقب افتاد. همانطور که نمودار بالایی نشان می دهد، برگشت امروز بزرگ بود. شاخص Composite با باز پس گرفتن تقریبا تمام حرکت صعودی این ماه، در پایین ترین سطح از 4 فوریه بسته شد. NASDAQ 100 نیز همین کار را انجام داد. ارزیابی ما این است که هر دو شاخص برگشته و در ابتدای یک کاهش می باشند، که شامل NASDAQ 100 که در حال ساختن سقف حرکت صعودی خلاف روند(countertrend) خود از یک هفته گذشته در 13 فوریه می باشد. ما درباره شرایط سودمند نزول شدید طولانی مدت بحث نموده ایم و احتمالات به اندازه ای زمانی که آغاز شده اند در حال افزایش سریع می باشند. NASDAQ 100 باید بسرعت به ناحیه 2700-2715 که نخستین سطح از حمایت در نمودار می باشد سقوط کند. نزول بالقوه بزرگتری باقی است.




    Large Non-Confirmation : به عدم تایید (پدیده غیرهمبستگی یا واگرایی) در حرکات انجام شده دو نمودار جداگانه را می گویند.


    ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 02-22-2013, 12:48 PM

    نظر


    • #3
      25 فوریه 2013 - شاخص های Dow Jones و NASDAQ 100

      باز شدن قدرتمند قیمت در روز دوشنبه رو به بالا و برگشت نزولی قدرتمندتر متعاقب آن منطبق با یک نزول در دوره ای بلندتر می باشد. بازار در هفته های پیش رو باید به شیوه پله ای در سطوح پایین تر کار کند.





      روز جمعه مشاهده شد که " یک صبح دوشنبه انفجاری دیگر پیش از آغاز موج iii (نشان داده شده با دایره) به پایین می تواند وجود داشته باشد." باز شدن قدرتمند دوشنبه همان "انفجار" بود که ما جمعه شب به آن اشاره کرده بودیم. این حرکت یک حالت عدم تایید (واگرایی) نزولی بین DJIA (شاخص میانگین صنعتی داو جونر)، که یک سقف جزئی جدید برای حرکت صعودی خود به آن افزود.، و بطور حدودی هر شاخص سهام دیگری، که موفق به تایید سقف جدید داو جونز نشد خلق کرده است. این نوع از رفتار ناهموار، که بموجب آن داو جونز شاخصی یکه جهت رسیدن به سقف های جدید می باشد، در پایان صعودها معمول می باشد، اما من همچنان ترجیح می دهم که این شاخص پایین سقف میان روزی اخیر خود در 14058.20 (20 فوریه) باقی بماند. فشار صعودی امروز تا 14081.50 (میان روزی) کمتر از یکساعت دوام آورد و دوباره پیش از یک برگشت سراسری در تمامی شاخص ها با رسیدن S&P به خط بالایی پایان قطری همزمان شد. با قیمت بسته شدن روز دوشنبه، داو تمامی صعود ماه فوریه را از بین برد.





      کاهش تا کف سه شنبه گذشته در 13834.40 (21 فوریه) یک 5 موجی واضح بود. ما این نزول را موج i یا یک کاهش نامگذاری کردیم. این برچسب موج ها همچنان در شاخص های S&P 500 ، S&P 100 ، NASDAQ ، شاخص های Small-Cap و Mid-Cap و شاخص خط ارزش (Value Line) اعمال می شود. به عبارت دیگر، بازارهای وسیعتر هر دو سقف بین روزی و بسته شدن در سقف هفته گذشته را ساختند که منجر به فشار فروش بیشتر و همچنان قیمتهای پایین تر شد. باز شدن انفجاری امروز موج ii یا b را بالاتر تکمیل کرده و سقف جدید Dow بدین معنی می باشد که 5 موجی نزولی اخیر موج c از (iv) می باشد، که یک flat توسعه یافته را ایجاد نمود. صعود روز دوشنبه، هنگامی که به صعود روز جمعه ضمیمه شد، موج (v) می باشد، همانطور که در نمودار نشان داده شده. توجه کنید که سرتاسر ماه فوریه چگونه Dow از خط بالایی حرکت قطری خود عبور کرد(خط سبز رنگ). این درگیری شدیدی بین خریداران و فروشندگان بوده است، اما ساختار موج نشان می دهد که فروشندگان در حال بدست آوردن کنترل بازار هستند. با حرکات امروز بازار، می توانیم بگوییم که بسته شدن Dow در سقف قیمتی 19 فوریه بود(14035.60) و سقف میان روزی اش امروز بود(14081.50).



      دلیلی دیگر برای شک کردن به اینکه حرکت صعودی بازار خسته شده است در این نمودار از اطلاعات سرمایه گذاران دیده می شود. میله های قرمز رنگ در هیستوگرام نشان دهنده Buying Climax و میله های آبی رنگ Selling Climax هفتگی می باشند. هفته گذشته 386 Buying climax وجود داشت، بالاترین میزان از ماه می 2011 ، هنگامی که بازار سهام یک سقف موقتی ساخت که منجر به نزول در Dow و 22% کاهش در S&P تا 4 اکتبر همان سال شد. بیاد آورید که Buying climax هنگامی اتفاق می افتد که یک سهم سقف جدید 52 هفته ای می سازد اما هفته را با یک نزول به اتمام می رساند.Buying climax ها بمنظور نشان دادن توزیع شوندگی از دستان قدرتمند به دستان ضعیف سرکت کنندگان در بازار می باشد و مجموع سقف های بطور تصادفی توزیع شده ظاهر نمی شوند، اما در مقابل تمایل به اجتماع در حدود سقف های بازار را دارند.

      از آنجایی که برنانکه ریاست Fed فردا در حضور مجلس سنا و روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان شهادت یاد می کند، این هفته هنوز می تواند سطح بالایی از حرکات دندان اره ای را بخود ببیند. و همانطور که در اواخر هفته گذشته ذکر کردیم، پنج شنبه انتشار ارقام GDP تجدیدنظر شده فصل چهارم ایالات متحده را بخود خواهد دید و روز جمعه 1 مارس، کاهش بودجه خودکار 1.2 تریلیون دلاری برای شروع برنامه ریزی شده است. این اتفاق آخر مطمئنا موضوع طرح های مختلفی خواهد بود، پس انتظار داریم کل هفته حاوی احساسات باشد. اما این رویدادها روند کلی بازار را که توسط قوانین و خطوط راهنما اصول امواج حکمرانی می شود تعیین نمی کنند. در نتیجه در حالیکه ممکن است نوسانات کوتاه مدت القا شده بواسطه احساس لحظه ای وجود داشته باشد، مهم است که گرفتار این هیجانات نشویم. که گفتار به نیم کردار نیست.



      شاخص فراریت CBOE امروز افزایش یافت، طی یکی از قویترین حرکاتش برای مدتی طولانی. در ماه ژانویه، هنگامی که VIX به یکی از پایین ترین سطوحش در معیار 5 و ¼ سال سقوط نمود، ما نمودار فوق را منتشر نمودیم و پرسیدیم: آیا این شبیه به یک کف(بازار سهام) می باشد؟ ما یک نظر دادیم سپس به محض اینکه بازار سهام شروع به نزول کرد تندی و سرعت همراه چرخش های VIX از خوشنودی به ترس بود (فلش های سبز رنگ را ببینید). این شبیه به یک کلید چراغ می باشد که روشن و خاموش شده است. شاخص VIX بنظر در خط مقدم یکی از آن چرخش های می باشد و بدور از سطحی باقی می ماند که اغلب حدود کف های بازار به آن می رسد. اگر چه در کوتاه مدت، VIX بسته شدن روز دوشنبه در 18.89 بیش از 3 انحراف از معیار استاندارد بالای مویینگ 20 روزه اش بود. آخرین بار که اتفاق افتاد 28 دسامبر بود، بسته شدن قیمت در کف به عنوان موج b از 5 . اما این موقعیت افراطی نیز می تواند در آغاز یک نزول تند سهم اتفاق بیافتد، همچنانکه شاخص VIX به سطوح بالاتر در ارتباط با یک یک نزول قدرتمند و ماندگار پرتاب می شود. احتمالات به سمت این پتانسیل دوم افزایش یافته است.

      هدف نزول کوتاه مدت بعدیدر Dow 13610 – 13635 باقی می ماند، خواه این کاهش نزول های پله ای از موج اولیه 3 یا نزول موج فرعی 4 بازای هر خط Alt روی نمودار باشد. هدف حرکت نزولی بعدی S&P به داخل محدوده وسیع 1458-1471 سقوط می کند.

      ما فکر نمی کنیم احتمالات به نفع این نتیجه باشد، بخصوص در پرتو برگشت قدرتمند روز دوشنبه، اما اگر Dow ، S&P و NASDAQ همگی به سقف های بازیابی جدیدی بازگردند - بالای 14081.50 در Dow ، 1539.94 در S&P و 3213 در NASDAQ – صعود کوتاه مدت ممکن است هنوز زنده باشد. بیشتر اینها بستگی به قدرت شرایط تکنیکال اساسی بازار دارند. بنظر می آید الان خیلی ضعیف باشد.





      NASDAQ 100 نیز روز برگشت نزولی قدرتمندی داشته است، مشابه دیگر شاخص های بحث شده در بالا. انفجار صبح روز دوشنبه شاخص را تا قیمت 2763.96 که کمی پایین تر از ریتریس 78.6% (مجذور 61.8%) موج i کاهشی حمل نمود. وضعیت ما اینطور باقی می ماند که موج iii نزولی شاخص را به سمت هدف اولیه 2600 خواهد کشاند. پی از آن پتانسیل حرکت به سطوح پایین تر باقی می ماند. سقف 2782.86 هفته گذشته برای مورد نزولی کوتاه مدت با اهمیت می باشد و نباید فراتر از آن برود.

      نظر

      پردازش ...
      X