اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

shadifx - basket

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • بینا- اکثر شرکت کنندگان در آمارگیری این هفته کیتکو، افزایش قیمت این فلز زرد را در هفته آینده را پیش بینی می*کنند.
    به گزارش بینا، 19 نفر در این آمارگیری شرکت کرده*اند. این افراد شامل معامله*گران شمش طلا، بانک*های سرمایه*گذاری، معامله*گران بازارهای آتی و تحلیل*گران فنی بازار هستند. از این میان 12 نفر انتظار افزایش قیمت طلا را دارند در حالیکه 4 نفر کاهش قیمت را پیش بینی می*کنند. 3 نفر نیز انتظار ثبات یا نوسانات اندک قیمت*ها را در هفته آینده دارند. با این حساب 63.1 درصد از این افراد افزایش قیمت و 21.1 درصد کاهش قیمت را پیش بینی می*کنند در حالیکه 15.8 درصد نیز طرفدار ثبات و نوسانات محدود قیمت طلا هستند.
    تعداد زیادی از شرکت*کنندگان در این آمارگیری معتقد هستند که بازار طلا پتانسیل افزایش ناگهانی و موقتی را بعد از افت شدید قیمت*ها دارد. در هفته گذشته قبل از قرار گرفتن روند معاملات تجاری تحت تاثیر شرایط تعطیلات قبل از سال نوی میلادی، بورس کالای نیویورک در بازار طلا با افت شدیدی روبرو شد که یک رکورد چهارماهه در قیمت*های طلا بود. بعضی از این افراد معتقد هستند که خریداران در حال حاضر در معاملات شرکت نمی*کنند و در فکر بازگشت نیرومندتر به بازارها در شروع سال جدید هستند.
    آدریان دی (Adrian Day)، رییس یک موسسه مدیریت دارایی، اعتقاد دارد که " با توجه به نگرانی*ها در مورد بحران مالی آمریکا و اثر آن بر بازار طلا، کاهش قیمت*های طلا در ماه گذشته بیش از اندازه بوده است. هفته آینده، سیاست*های پولی دوباره اجرا خواهند شد؛ اگرچه تنها در بازار طلا با اهمیت نیستند ولی تاثیر به شدت مثبتی بر روی بازارهای طلا خواهند داشت. با آغاز ماه ژانویه بانک فدرال رزرو، مبلغ ماهیانه خرید اوراق قرضه را دو برابر خواهد کرد؛ دولت جدید ژاپن نیز وعده اجرای سیاست*های محرک جدیدی را داده است؛ رییس جدید بانک مرکزی انگلستان نیز بر لزوم اجرای سیاست*های تسهیل بیشتر، تاکید کرده است؛ بانک مرکزی اروپا نیز خرید اوراق قرضه دولتی (و بانکی) را آغاز خواهد کرد؛ از سوی دیگر نقل قول معروف بن برنانکی در تابستان مبنی بر اینکه "ما هر کاری که لازم باشد را انجام خواهیم داد"، هنوز هم در یادها هست. علاوه بر آن، در کشور چین با سطح تورم پایین نیز فضا برای اجرای سیاست*های محرک بیشتر وجود دارد علی الخصوص اگر لزوم اجرای آن*ها ثابت شود."
    براساس گزارش اقتصادآنلاین، طرفداران کاهش قیمت طلا اشاره می*کنند که از آنجاییکه مذاکرات برای حل بحران مالی (پرتگاه مالی) آمریکا در واشنگتن هنوز در جریان است، بنابراین عوامل فنی و احتیاط سرمایه*گذاران برای سرمایه*گذاری در کلیه بازارهای کالاها منجر به کاهش قیمت*ها خواهد شد. یکی از طرفداران ثبات قیمت طلا نیز اشاره می*کند که به دلیل اینکه هنوز مساله حل بحران مالی در آمریکا در جریان است بنابراین معامله*گران برای اقدام به داد و ستد با حجم بالا دچار تردید هستند در نتیجه قیمت*ها تغییرات چندانی نخواهد داشت.
    یک نفر از شرکت*کنندگان نیز معتقد است که قیمت*های طلا در هر جهتی که حرکت کنند، پتانسیل وقوع نوسانات نامنظم و افت و خیزهای ناگهانی در این بازار بسیار زیاد است.
    کن موریسون (Ken Morrison)، نماینده یک موسسه متخصص در تحلیل فنی بازار کالاها، که کاهش قیمت طلا در هفته آینده را پیش بینی می*کند؛ معتقد است که "از نظر تاریخی، هفته ابتدایی هر سال جدید، هفته پرنوسان برای طلا است. در طی پنج سال گذشته در انتهای هفته اول سال، قیمت طلا نسبت به هفته انتهایی سال به میزان 3 درصد کاهش یا افزایش داشته است و در سال 2008 این رقم معادل 5 درصد بوده است. در نتیجه من کاهش قیمت طلا را در هفته آینده پیش بینی می*کنم."

    http://www.bina.ir/news/Special-News...%B1%DB%8C.html

    نظر


    • نحوه قیمت*گذاری طلا و سکه تغییر کرد/ سقوط شدید قیمتها در راه است

      براساس تصمیم ویژه دولت، قیمت*گذاری طلا و سکه که تاکنون برمبنای ارز آزاد بود، از این پس برمبنای ارز مبادلاتی شد.

      به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در نامه*ای به روسای اتحادیه طلا و جواهر در استانهای کشور خبر تصمیم ویژه دولت مبنی بر تغییر نحوه قیمت*گذاری طلا و سکه را اعلام کرده است.

      در نامه محمد کشتی آرای آمده است: باتوجه به حساسیت و جایگاه صنف طلا و جواهر در نظام اقتصادی کشور و باتوجه به اعلام نرخهای مختلف توسط رسانه ها و دستگاههای ارسال کننده قیمت حسب دستور مقامات اقتصادی کشور، کلیه اتحادیه های کشور ملزم به رعایت و دستورالعمل و پیروی از نرخهای رسمی کشور هستند.

      در این نامه می خوانیم: در حال حاضر شرکتهای ارسال کننده پیام نرخ و دستگاههای اعلام نرخ ملزم به رعایت موارد فوق هستند، بنابراین، باتوجه به دستورالعمل اعلام شده نرخ ارزهای خارجی مطابق با نرخ اتاق مبادلاتی ارزی است و اعلام نرخهای طلا و سکه براین اساس خواهد بود.

      در پایان این نامه رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح شده است: خواهشمند است ضمن اعلام به کلیه همکاران و شهرهای تابعه از دادن هرگونه نرخ خارج از ضوابط به تابلوها جدا خودداری کنید.

      فعالان بازار طلا و سکه پیش بینی می کنند در صورت رعایت مکانیزم*های اجرایی شدن این تصمیم، قیمت سکه و طلا در بازار که تاکنون برمبنای ارز آزاد تعیین می*شد، سقوط شدید خواهد کرد.

      گردآوری : تلکس فا / مرجع خبر : تابناک

      نظر


      • با سلام
        به نظر من قیمت هفته آینده افزایشی هستش و بر همین اساس position buy دارم دلیل تکنیکالی برخورد با خط ماشه از چنگال اندرو در تایم ۱ساعته که مقاومت خوبی از خود نشان داده.لطفا نظر خودتان را بفرمایید.ممنون

        "بعضی ها در اثر گلوله می میرند و جمعی دیگر در شعله های آتش می سوزند، اما اغلب آدمها اینچ، اینچ در کار های بی اهمیت محو می شوند"...!

        رابرت آبراهامز

        نظر


        • کد خبر: ۲۹۴۴۷۲
          تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹


          رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران درباره تصمیم جدید دولت مبنی بر محاسبه قیمت سکه و طلا با ارز مبادله ای به جای ارز آزاد، گفت: در صورت اجرای درست، این تصمیم باعث ایجاد رونق در بازار سکه و طلا خواهد شد.


          به گزارش مهر احمد وفادار اظهار داشت: بانک مرکزی باید مکانیزمی برای نحوه خرید و فروش سکه و طلا با ارز مبادله ای از سوی مردم و همچنین فروشندگان تعیین کند.


          وي با تاکید بر اینکه این روش قیمت*گذاری می تواند درباره سکه های پیش فروش و یا هر نوع دیگر عرضه توسط بانک مرکزی اعمال شود، ادامه داد: روشن شدن ابعاد این موضوع باعث جلوگیری از سردرگمی مردم و فروشندگان و همچنین ممانعت از سوء استفاده*های احتمالی در بازار خواهد شد.


          این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر استان تهران ادامه داد: فروشندگان طلا و سکه امیدوارند با این تصمیم جدید بانک مرکزی، رونق دوباره به بازار سکه و طلا بازگردد.


          وی در این زمینه که آیا قیمت سکه دوباره به زیر یک میلیون تومان بازگردد؟ خاطر نشان کرد: در صورت اعمال صحیح نرخهای مبادله ای، این احتمال وجود دارد و می توان امیدوار بود که سکه از قیمت*های فعلی به کمتر از 1 میلیون تومان برسد.


          در همین حال، فعالان بازار طلا و سکه پیش بینی می*کنند که با اجرای درست این تصمیم، قیمت هر گرم طلا از 128 هزار تومان فعلی به حول حوش 100 هزار تومان کاهش یابد.


          احتمال سقوط سکه به*زير 1ميليون - Tabnak.IR | تابناك
          ویرایش توسط shadifx : https://www.traderha.com/member/3089-shadifx در ساعت 12-29-2012, 08:16 PM

          نظر


          • نوشته اصلی توسط alman نمایش پست ها
            با سلام
            به نظر من قیمت هفته آینده افزایشی هستش و بر همین اساس position buy دارم دلیل تکنیکالی برخورد با خط ماشه از چنگال اندرو در تایم ۱ساعته که مقاومت خوبی از خود نشان داده.لطفا نظر خودتان را بفرمایید.ممنون
            تریگر خریدتان چی بوده ؟
            ویرایش توسط shadifx : https://www.traderha.com/member/3089-shadifx در ساعت 12-29-2012, 08:21 PM

            نظر


            • من با۰.۰۱ خرید میکنم

              "بعضی ها در اثر گلوله می میرند و جمعی دیگر در شعله های آتش می سوزند، اما اغلب آدمها اینچ، اینچ در کار های بی اهمیت محو می شوند"...!

              رابرت آبراهامز

              نظر


              • نوشته اصلی توسط alman نمایش پست ها
                من با۰.۰۱ خرید میکنم
                این می شود لوریج مارجین شما یا همان میزانی که قرار است سر این معامله ریسک کنید

                اما


                منظور از تریگر مبنایی است که شما بر اساس آن راضی می شوید اوردرگذاری کنید...پیشنهاد می کنم در قسمت کتابخانه مطالب مربوط به شمع های ژاپنی را برای شروع کار مطالعه کنید
                ویرایش توسط shadifx : https://www.traderha.com/member/3089-shadifx در ساعت 12-29-2012, 09:19 PM

                نظر


                • نوشته اصلی توسط shadifx نمایش پست ها
                  این می شود لوریج مارجین شما یا همان میزانی که قرار است سر این معامله ریسک کنید

                  اما


                  منظور از تریگر مبنایی است که شما بر اساس آن راضی می شود اوردرگذاری کنید...پیشنهاد می کنم در قسمت کتابخانه مطالب مربوط به شمعدانها را برای شروع کار مطالعه کنید
                  ممنون از راهنماییتون,حتما

                  "بعضی ها در اثر گلوله می میرند و جمعی دیگر در شعله های آتش می سوزند، اما اغلب آدمها اینچ، اینچ در کار های بی اهمیت محو می شوند"...!

                  رابرت آبراهامز

                  نظر


                  • خانم شادی لطفا نظرتون را در مورد قیمت سکه بفرمائید .......تشکر

                    نظر


                    • نوشته اصلی توسط aminaran نمایش پست ها
                      خانم شادی لطفا نظرتون را در مورد قیمت سکه بفرمائید .......تشکر
                      منتظر تحولات امروز و نرخ ارز مبادله ای باشید / دیروز 2458 بود / اگر اخبار دیروز صحت داشته و عملیاتی شود با قیمت دیروز دلار مبادله ای باید قیمت سکه تمام 975 هزار تومان شود / بازهم باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی خواهد افتاد / توصیه این است که فعلا نظاره گر باشید نه معامله گر
                      ویرایش توسط shadifx : https://www.traderha.com/member/3089-shadifx در ساعت 12-30-2012, 08:47 AM

                      نظر


                      • بینا- در هفته*اي كه گذشت روند قیمت طلا در بازارهای جهانی نزولي بود و از میانگين 1662 دلار و 50 سنت به ميانگين 1658 دلار و 12 سنت افت کرد.
                        به گزارش بینا به نقل از سی ولکس کالا ، تشديد بحران مالي و بدهي در منطقه يورو و گسترش اين بحران به اقتصاد ژاپن كه بيش از 40 درصد از صادرات آن به كشورهاي عضو اتحاديه يورو است، چشم*اندازي منفي در بين معامله*گران جهاني نسبت به شرايط اقتصادي حوزه يورو به وجود آورد. همين امر موجب افزايش نرخ برابري دلار در برابر يورو در هفته گذشته در بازارهاي جهاني شد و در نتيجه با رويكرد سرمايه*گذاران به دلار به عنوان ارزي مطمئن، تقاضا براي فلزات گرانبها مانند طلا در بازارهاي جهاني در هفته گذشته با اندكي كاهش همراه شد. در نهایت به دنبال آن بهاي طلا نيز با افت قيمت در روزهاي پاياني سال ميلادي 2012 مواجه شد. در هفته گذشته به گزارش سايت بلومبرگ (Bloomberg) همزماني با ايام تعطيلات در كشورهاي عضو اتحاديه يورو، آمريكا، ژاپن و چين نيز عامل ديگري بود كه موجب شد تا تقاضاي فيزيكي براي خريد طلا در بازارها با افت همراه شود و به موازات آن قيمت طلا نيز با كاهش محسوسي همراه شد. علاوه براين، به گزارش سايت کیتکو (KitcoNews)، بهاي طلاي فيوچرز تحويل ماه فوريه، با كاهشي 2/4 دلاري در روز جمعه هفته قبل به 1665/90 دلار در بازار بورس فلزات نيويورک معامله شد. در همین حال در انتهای هفته گذشته به گزارش گروه تحقیقات سايت کیتکو (Kitco) از بین نظر سنجی انجام شده از بین 19 نفر از كارشناسان اقتصادي 12 نفر پیش*بینی افزايش قیمت برای طلا، 4 نفر پیش*بینی كاهش قیمت و 3 نفر نظري خنثي را برای طلا در هفته آينده داشته*اند.
                        تحليل تکنيکال طلا
                        با توجه به شواهد موجود در تحليل تکنيکال برای هفته معاملاتی آتی، اين پيش*بيني براي طلا وجود دارد که با احتمال زیادی قیمت*ها روندي صعودي داشته باشد.
                        اگر طلا بخواهد روندي افزايشي داشته باشد، قيمت آن به احتمال زیاد با عبور از نزديک*ترين سطح مقاومتي مهم خود که 1700 دلار به ازای هر اونس است تا مقاومت قيمتي 1715 دلار نيز رشد پيدا خواهد کرد. در غير* اين صورت چنانچه طلا بخواهد روندی نزولي داشته باشد، این احتمال وجود دارد که در صورت عبور از ساپورت قيمتي مهم 1650 دلار تا حمايت قيمتي 1640 دلار نزول پيدا کند. در همین حال با توجه به اتفاقات اخير و چنانچه اتفاق غير*منتظره*اي رخ ندهد، پیش*بینی می*شود که طلا در این هفته روندي صعودي داشته باشد، اگرچه که ممکن است در این بين با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش*بینی حمایت می*کند.
                        http://www.bina.ir/news/Second-headl...%D9%87-90.html

                        نظر


                        • با سلام خدمت شادی خانم
                          با آرزوی موفقیت در ترید های پیش رو خدمت شما عرض کنم که من دیروز این سایت رو پیدا کردم و بدون اجازه شما اولین متن رو در تاپیک شما نوشتم که از شما پوزش میخوام.البته برا اولین بار هستش که تصمیم گرفتم تو سایتها بنویسم برا همین مشکلات زیادی خواهم داشت که با کمک شما و دوستان دیگه اینشاالا بر طرف میشن.من سابقه فارکس ندارم ولی از تکنیکال چیزای میدونم که بر همین اساس یه حساب ریل اسمال باز کردم و اقدام به خرید طلا کردم.خیلی دوست داشتم بتونم نقاشیم رو بفرستم و روش اساتیدی مثل شما و بقیه دوستان نظر بدن و ما هم کسب دانش کنیم.پس اگه تمایل دارین لطفا مراحل فرستادن عکس ها رو برام بنویسین ممنون از لطف و راهنمای شما

                          "بعضی ها در اثر گلوله می میرند و جمعی دیگر در شعله های آتش می سوزند، اما اغلب آدمها اینچ، اینچ در کار های بی اهمیت محو می شوند"...!

                          رابرت آبراهامز

                          نظر


                          • بینا- در حالی در نامه رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر به تغییر نحوه قیمت*گذاری طلا و سکه با ارز مبادلاتی اشاره شده است ولی یک مقام مسئول در بانک مرکزی می*گوید: از نظر این بانک، قیمت طلا در بازار تعیین می*شود.
                            به گزارش بینا، پیمان قربانی ، درباره تغییر نحوه قیمت*گذاری طلا و سکه براساس دلار مبادلاتی به جای دلار آزاد به مهر گفت: در این رابطه لازم است مرور مجددی به نحوه نگاه بانک مرکزی به عنوان نهاد نظارتی تنظیم کننده بازار طلا و ارز داشته باشیم، به این معنا که بانک مرکزی براساس مسئولیت قانونی خود براساس قانون پولی و بانکی کشور عمل می*کند.
                            مدیر اداره بررسی*ها و سیاست*های اقتصادی بانک مرکزی افزود: رویه بانک مرکزی در بازار طلا به این صورت بوده که اولا قیمت طلا و سکه حبابی نباشد و ثانیا تعیین مسیر حرکت قیمت در راستای عوامل بنیادین تعیین کننده آن باشد.
                            وی تصریح کرد: بر این اساس، در سال گذشته، بانک مرکزی در 5 مرحله که شامل دو مرحله 4 ماهه، یک مرحله 6 ماهه، یک مرحله 8 ماهه و یک مرحله 9 ماهه است، پیش*فروش سکه را آغاز کرد؛ چراکه در سال گذشته شرایط بازار سکه حبابی شده بود و در همین راستا نیز 6 میلیون قطعه سکه وارد بازار شد.
                            به گفته قربانی، امسال میزان عرضه سکه دو برابر سال قبل بوده و با توجه به تمهیدات بانک مرکزی پیش*بینی می*شود که در ماههای پایانی سال نیز کماکان تحویل سکه به افرادی که سکه پیش*خرید کرده* و هنوز تحویل نگرفته*اند، صورت گیرد.
                            وی اظهار داشت: عرضه متنابهی سکه در سال جاری کافی بوده است و در این زمینه، بنابراین روند قیمت سکه نیز در سال جاری حباب مثبت نداشته و جهت گیری و تغییرات قیمت نیز متناسب با عوامل بنیادین بوده است.
                            مدیر اداره بررسی*ها و سیاست*های اقتصادی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: چنانچه قیمت سکه بالا رود، به دلیل آن است که یا قیمت ارز بالا رفته است و یا قیمت جهانی طلا صعود داشته است، ضمن اینکه اگر قیمت سکه کاهش یابد نیز دلیل آن کاهش قیمت ارز یا طلا در بازارهای جهانی و یا هر دو این عوامل بوده است.
                            وی ادامه داد: بر همین اساس در سال جاری، اصولا همانطور که رئیس*‎کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده بود، حباب مثبت قیمت سکه وجود نداشته و عرضه کافی به بازار توسط طرح پیش*فروش انجام شده و بنابراین تاکنون احساس نیاز به عرضه جدید وجود نداشته است.
                            به گفته قربانی، اصولا قیمت*گذاری بر اساس نرخ مبادله*ای ارز برای کالاهایی موضوعیت دارد که ارز مبادلاتی دریافت می*کنند، در حالی که تاکنون ارز مبادلاتی برای واردات طلا اختصاص داده نشده است.
                            وی اظهار داشت: از نظر بانک مرکزی، قیمت طلا در بازار تعیین می*شود و ما نیز به عنوان یک نهاد نظارتی، مانیتور کامل بر روی قیمت براساس عوامل بنیادین صورت می*دهیم، بنابراین بانک مرکزی به عنوان متولی قانونی بازار طلا، هر زمانی که تصمیمی را اتخاذ کند، راسا اطلاع*رسانی کرده و از مردم نیز تقاضا دارد تا در این زمینه به اخبار مرجع رسمی توجه داشته باشند.

                            http://www.bina.ir/news/Special-News...%A9%D9%87.html

                            نظر


                            • نوشته اصلی توسط alman نمایش پست ها
                              با سلام خدمت شادی خانم
                              با آرزوی موفقیت در ترید های پیش رو خدمت شما عرض کنم که من دیروز این سایت رو پیدا کردم و بدون اجازه شما اولین متن رو در تاپیک شما نوشتم که از شما پوزش میخوام.البته برا اولین بار هستش که تصمیم گرفتم تو سایتها بنویسم برا همین مشکلات زیادی خواهم داشت که با کمک شما و دوستان دیگه اینشاالا بر طرف میشن.من سابقه فارکس ندارم ولی از تکنیکال چیزای میدونم که بر همین اساس یه حساب ریل اسمال باز کردم و اقدام به خرید طلا کردم.خیلی دوست داشتم بتونم نقاشیم رو بفرستم و روش اساتیدی مثل شما و بقیه دوستان نظر بدن و ما هم کسب دانش کنیم.پس اگه تمایل دارین لطفا مراحل فرستادن عکس ها رو برام بنویسین ممنون از لطف و راهنمای شما
                              در ایمیل براتون فرستادم

                              نظر


                              • نوشته اصلی توسط shadifx نمایش پست ها
                                در ایمیل براتون فرستادم
                                دریافت نشد

                                "بعضی ها در اثر گلوله می میرند و جمعی دیگر در شعله های آتش می سوزند، اما اغلب آدمها اینچ، اینچ در کار های بی اهمیت محو می شوند"...!

                                رابرت آبراهامز

                                نظر

                                پردازش ...
                                X