اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

من و eur-usd

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • من و eur-usd

    با سلام خدمت همه دوستان
    این تاپیک رو ایجاد کردم تا ببینم بعد از نزدیک به 8 سال صرف وقت در زمینه تحلیل تکنیکال جفت ارز یورو- دلار (فقط و فقط یورو- دلار)چیز بدرد بخوری می تونم عرضه کنم یا نه؟
    تحلیلها در تایمهای h1 و h4 انجام میشه و سعی می کنم با عکس ارائه بشه و کمتر از متن استفاده کنم.
    در این روش، من سعی دارم که انتهای بازوهای زیگزاگ رو شناسایی کنم (از اندیکاتور زیگزاگ با تنظیمات پیشفرض خود متاتریدر استفاده میشه)، حالا چه زیگ اصلاحی باشه و چه زیگ روندی، ولی برای پوزیشن گیری باید سعی بشه که در انتهای زیگهای اصلاحی انجام بشه.
    خطوطی که مشخص میشه در 4رنگ هست که رنگهای قرمز و آبی مربوط به تایم h1 هست و رنگهای سفید و زرد مربوط به تایم h4 که این خطوط اگر در سر راه نزول قیمت باشه به عنوان حمایت عمل می کنن و اگه در سر راه صعود قیمت باشند به عنوان مقاومت.
    فعلا چیز دیگه ای به ذهنم نمی رسه.
    در پست بعدی اولین عکس رو برای شما دوستان قرار می دم.
    با تشکر
    ارادتمند همه حسین

  • #2
    سلام دوستان
    بعد از ثبت اولین پست این تاپیک، بخاطر اینکه تأیید تاپیک توسط مدیران سایت یک مقدار طول کشید من نتونستم پست بعدی رو قرار بدم ولی بخاطر اینکه این تاپیک هم با تاپیک مشابه در سایت همسایه یکی باشه، پستی که اونجا زدم رو امروز توی این پست قرار می دم و بعد از این پستها رو همزمان آپ می کنم که انشاءاله اگه بدرد بخور بود دوستان استفاده کنند.

    با سلام مجدد

    در این هفته در تایم H4 یک زیگ نزولی داشتیم که در حمایت 1.1224 متوقف شد یا بهتره بگیم که اشباع شد و قیمت صعود کرد و بعد از ظاهر شدن زیگ صعودی 3عدد مقاومت بر سر راه زیگ صعودی داریم که در عکس مشخص هست. دو خط سفید و یک خط زرد.

    با توجه به اینکه این 3 مقاومت بر سر راه قیمت هستند پس تا رسیدن قیمت به این مقاومتها در تایم H1 در انتهای زیگهای نزولی اقدام به گرفتن پوزیشن بای می کنیم.



    و اما در تایم H1

    زیگ صعودی در تایم H1 به مقاومت 1.1331 برخورد کرده و از صبح در حال درجا زدن هست، احتمال اینکه قیمت از این مقاومت برگشته و زیگ نزولی تشکیل بشه زیاد هست. اگر زیگ نزولی تشکیل بشه ما سعی می کنیم حمایتهای سر راه زیگ نزولی رو مشخص کنیم (توجه داشته باشید که تا زیگ نزولی در تایم H1 ظاهر نشه، حرکت قیمت همچنان صعودیست) ولی استثنائا (چون تا چند ساعت دیگه پای چارت نخوام بود) در این عکس بنده حمایتهای سر راه زیگ نزولی احتمالی رو مشخص کردم. که قیمت در صورت نزول از یکی از این حمایتها برگشته و صعود در جهت تایم H4 رو از سر میگیره.




    موفق باشید

    نظر


    • #3
      سلام صبح همگی بخیر
      من عکسها رو به همراه تحلیل همون روز قرار می دم ولی با توجه به اینکه بنده تمپلیت ران شده روی سیستمم همه تغییرات و تحلیلهامو از گذشته تا حال داره شما در هر عکسی که میذارم می تونید نتیجه تحلیلهای قبلی رو هم ببینید، بنابراین دیگه در مورد نتیجه تحلیلهای قبلی و اینکه درست از آب درآمده و یا نه آبکی بوده، مطلبی نمی نویسم.
      یک نکته رو هم عرض کنم و اون اینکه چون تحلیلهای بنده بیشتر در تایم H1 هست، بنابراین ممکنه در طول یک روز کاری چند بار موقعیت پوزیشن گیری پیش بیاد، بنابراین هر وقت که به سیستم دسترسی داشته باشم، تحلیلها رو آپدیت می کنم.
      خوب و اما امروز:
      همونطور که در عکس مشاهده می فرمایید، قیمت از حمایت 1.1286 در تایم H4 برگشته احتمال اینکه روند صعودی شده باشه هست، ولی تا زمانی که زیگ صعودی در H4 ظاهر نشه روند ما نزولی محسوب میشه بنابراین با توجه به اینکه در سر راهش یک مقاومت در تایم H1 داره(1.13412) با احتیاط و حجم کمتر در محدوده 1.13412 منتظر تریگر ورود میشیم.
      یکی از دلایلی که بنده رو ترغیب به گرفتن پوزیشن سل در مقاومت 1.13412 میکنه وجود یک واگرایی زمانی قوی در تایم H1 و یکی دیگه هم نزدیکی به زمان باز شدن بازار لندن هست.

      نکته مهم: هنگامی که واگرایی زمانی داشته باشیم احتمال اینکه قیمت قبل از رسیدن به حمایت یا مقاومت اعلام شده برگرده زیاد هست.

      مثلا در این تحلیل چون در تایم H1 واگرایی زمانی خیلی شدید داریم (یعنی اصلاح زمانی 100درصد در مقابل اصلاح قیمتی 23 تا 38 درصد) احتمال اینکه قیمت به مقاومت 1.13412 نرسیده و از فاصله بیشتری قبل از این مقاومت ریزش کنه هست.



      موفق باشید

      نظر


      • #4
        باز هم سلام
        خوب دوستان همینطور که ملاحظه می فرمایید قیمت به خاطر فشار واگرایی زمانی قبل از رسیدن به مقاومت 1.13412 در تایم H1 نزول کرد و با توجه به اینکه زیگ نزولی ظاهر شده، بنده اقدام به محاسبه حمایتهای سر راه قیمت کردم که 1.1245 در تایم H1 رو داریم و حمایتهای 1.1203 و 1.1167 رو در تایم H4 داریم، خوب بعد از اینکه قیمت زودتر از اردر بنده برگشت کرد و با توجه به اینکه حمایت 1.1286 در تایم H4 هنوز بر سر راه قیمت بود، صبر کردم و بعد از عبور قیمت از حمایت H4 با مشاهده تریگر ورود پوزیشن گرفتم، و در ادامه حرکت نزولی قیمت چون حمایتهای تایم H4 خیلی پایین تر از حمایت تایم H1 هست، فعلا پوزیشن سل رو باز نگه داشتم، مگر اینکه در محدوده حمایت 1.1245 تایم H1 کندل برگشتی قوی مشاهده بشه. که در این صورت استاپ پوزیشن سل رو به نقطه مناسب تریل خواهم کرد. وگر نه تی پی اوپن همچنان باز خواهد بود.



        موفق باشید

        نظر


        • #5
          با سلام
          دوستان با عرض پوزش که این دو سه روزه نتونستم تحلیل بذارم و علت اون هم تردید در جهت روند داشتم که امروز در تایم دیلی بازوی زیگ نزولی ظاهر شد و یک جورایی خیال من راحت شد که در تایم دیلی روند هنوز نزولی خواهد بود.
          خوب دوستان اولین حمایت بر سر راه زیگ نزولی در تایم دیلی 1.10057 خواهد بود، بنابراین در ادامه راه حتی اگر بازوی زیگ صعودی در تایم H4 ظاهر بشه، می دونم که اصلاحی خواهد بود و قیمت نخواهد تونست سقف ماه گذشته یعنی 1.17133 رو رد کنه و به احتمال خیلی زیاد پوزیشن سل گرفتن در زیر مقاومت های تایم H4 که در آینده بازار بدست خواهد آمد با ریسک پایینی همراه خواهد بود.
          خوب این عکس مربوط به دایم دیلی است که اولین حمایت بر سر راه قیمت رو با خط سبز نشون دادم.


          و اما در تایم H4 در ادامه تحلیل دو روز گذشته و با توجه به اینکه قیمت دو حمایت 1.1203 و 1.1167 رو شکست و رد کرد، دو حمایت بعدی بر سر راه قیمت رو که به ترتیب 1.1104 و 1.1059 بود رو بدست آوردم که قیمت در حال حاضر از 1.1104 برگشت کرده (البته به علت تردید بنده در جهت یابی روند غالب، از گرفتن پوزیشن خودداری کردم. ولی احتمال صعودی شدن بازار در تایم H1 هست و در پی آن منتظر ظهور زیگ صعودی در تایم H4 خواهم بود.
          (ضمنا به خاطر اینکه این تحلیل تاریخ گذشته است به بنده خورده نگیرید چون فقط به خاطر متصل بودن تحلیلهای گذشته و آینده اینجا مطرحش کردم.)
          خوب داریم می ریم شهرستان مجلس عروسی، فعلا تا فردا خدا حافظ.
          موفق باشید

          نظر


          • #6
            و اما در تایم H4 در ادامه تحلیل دو روز گذشته و با توجه به اینکه قیمت دو حمایت 1.1203 و 1.1167 رو شکست و رد کرد، دو حمایت بعدی بر سر راه قیمت رو که به ترتیب 1.1104 و 1.1059 بود رو بدست آوردم که قیمت در حال حاضر از 1.1104 برگشت کرده (البته به علت تردید بنده در جهت یابی روند غالب، از گرفتن پوزیشن خودداری کردم. ولی احتمال صعودی شدن بازار در تایم H1 هست و در پی آن منتظر ظهور زیگ صعودی در تایم H4 خواهم بود.
            (ضمنا به خاطر اینکه این تحلیل تاریخ گذشته است به بنده خورده نگیرید چون فقط به خاطر متصل بودن تحلیلهای گذشته و آینده اینجا مطرحش کردم.)
            خوب داریم می ریم شهرستان مجلس عروسی، فعلا تا فردا خدا حافظ.
            موفق باشید[/QUOTE]

            ===
            با سلام
            دوستان با عرض معذرت از همگی در تحلیل پست قبل که نقل قول کردم، الان متوجه یک اشتباه در محاسبه خطوط حمایت تایم H4 شدم که دو خط 1.1104 و 1.1059 اشتباه محاسبه شده و در اینجا اصلاح می کنم که در تایم H4 حمایتی توسط سیستم من در این محدوده وجود نداشته اما در تایم H1 دو حمایت 1.11216 و 1.11007 وجود داره که در عکس جدید اصلاح کردم.

            باز هم عذرخواهی می کنم.
            موفق باشید

            نظر


            • #7
              با سلام مجدد
              خوب دوستان و اما تحلیل امروز:
              در تایم H4 با اینکه در هفته گذشته تا 84درصد فیبوناچی اصلاح انجام شد ولی زیگ نزولی زده نشد، بنابراین بنده بنای روند در تایم H4 رو صعودی در نظر می گیرم، بنابراین در تایم H1 به دنبال موقعیتهای خرید می گردم.
              همانطور که در عکس می بینید ساعت 9 به وقت ما زیگ نزولی H1 ظاهر شد، پس به دنبال حمایتهای سر راه قیمت می گردم که دو تا حمایت 1.1176 و 1.1131 رو داریم تا چند دقیقه دیگه اگر در تایم یکساعت کندل برگشتی صعودی بسته بشه وارد پوزیشن بای میشم، وگر نه تا رسیدن به حمایت دومی صبر می کنم برای خرید.
              موفق باشید

              نظر


              • #8
                بعد از مدتی دوری از این تاپیک سلام
                به نظر الیوت کارها، یورو- دلار الان باید در موج 5 نزولی باشه، و منتظر تکمیل موج 2 از 5 هستند. بنا بر این تحلیل:
                این هم نظر من:
                توضیح اینکه: نقاط پایانی موج ها با استفاده از داده های نرم افزار ابوناچی بدست آمده.


                نظر


                • #9
                  با سلام
                  پیرو پست قبلی که ارسال کرده بودم، فکر کنم انتهای موج 2 از 5 که در قیمت 1.09841 پیش بینی کرده بودیم، درست بوده و قیمت از 1.09839 برگشت نموده و در حال حاضر موج 3 از 5 شروع شده، در ادامه با صعود روز گذشته موج 2 از 3 از 5 تشکیل شد و امروز صبح در نزدیکی قیمت 1.09395 باید پایان پیدا کنه، به همین خاطر یک اردر سل دیگه هم در این محدوده ست کردم و از حالا به بعد باید موج 3 از 3 از 5 شروع بشه. تا ببینیم چی میشه! اگه این تحلیل درست باشه ما از ابتدای موج 3 از 5 بین 400 تا 600 پیپ ریزش خواهیم داشت که مطمئنا انتهای موج 5 اصلی در ماه ژانویه 2016 خواهد بود. (دلیلش هم تعطیلات پیش روست)
                  این هم عکسش
                  موفق باشید

                  نظر


                  • #10
                    با سلام به همه دوستان
                    سال نو بر همه شما مبارک باشه
                    مدت 6 ماهی میشه که این تاپیک رو راه اندازی کردم و قصد من از راه اندازی ارائه استراتژی خودم به هموطنانم بود که البته هنوز در حال بهینه سازی کردنش بودم. در این بین هر موضوع و مطلب جدیدی که برای بهینه سازی سیستمم به ذهنم میرسه رو مورد کنکاش و تست قرار می دم که این موضوع بعد از راه اندازی این تاپیک باعث شد که یک وقفه در راه ادامه دادن تاپیک ایجاد بشه مثلا به این نتیجه رسیدم که به جای زیگزاگ از امواج الیوت استفاده کنم که به مراتب دقتش بیشتر از زیگزاگ هست ولی به علت سختی تحلیل الیوت و عدم داشتن تجربه کافی به این روش تحلیل که باعث وابستگی بیش از حد به دیگران میشد و این مسأله چند ماهی وقت من رو گرفت و دوباره برگشتم سر خط و همون زیگزاگ خودمون در هر حال این تأخیر خوشبختانه نتایج خوبی هم به همراه داشت از جمله اینکه:
                    1- به جای فقط یورو- دلار الآن دیگه روی 21 جفت ارز می تونم این سیستم رو برای ترید بکار بگیرم.
                    2- فیلتری در سیستم اضافه شده که باعث میشه بهتر بتونم زیگزاگهای اصلاحی رو از غیر اصلاحی تشخیص بدم.
                    و این موارد باعث شد که خطاها در تشخیص نقاط ورود خیلی کاهش پیدا کنه.
                    به هر حال سعی می کنم که این تاپیک رو ادامه بدم و پیشنهاد می کنم که این تاپیک رو دنبال کنید وگرنه پشیمان میشید به هر حال خود دانید.
                    با آرزوی موفقیت برای همه فارکس کاران
                    ارادتمند شما حسین

                    نظر


                    • #11
                      با سلام مجدد
                      فعلا برای استارت کار، چند تا از تحلیلها رو می ذارم تا اول برادریمو ثابت کنم.
                      فقط چند تا توضیح بدم:
                      من برای تحلیل و معامله از 21 جفت ارز و در 2 تایم فریم H1 و H4 استفاده می کنم (که این نکته باعث میشه که قدرت مانور زیادی در بازار داشته باشم) و به ترتیب موجود در این عکس

                      روی چارت اضافه کردم و دو تا پروفایل به نامهای ZIGZAG H1 و ZIGZAG H4 هم درست کردم که تحلیلهای مربوط به هر تایم فریم رو در پروفایل خودش قرار می دم که خطوط ترسیمی روی چارت با هم تداخل نکنند و چارت شلوغ نشه.
                      برای راحتی کار، روی هر چارت سه تا زیگزاگ متفاوت رسم کردم که در تایم H1 زیگزاگ سه تایم فریم یکساعته(سفید)، 4ساعته(قرمز) و روزانه(آبی) رو دارم و در تایم H4 هم زیگزاگ دو تایم چهارساعته (سفید) و روزانه(قرمز) رو خواهم داشت.
                      خطوط اکسترمم (حمایتها و مقاومتها) رو به 2 روش بدست میارم که برای اینکه اشتباه نشه به 2 رنگ قرمز و آبی روی چارت رسم می کنم که از لحاظ آماری معمولا خطوط قرمز بیشتر کارایی داره ولی از لحاظ اهمیت تفاوتی با هم ندارن اما وقتی که اکسترمم بدست آمده یکتا هست دیگه نور علی نور هست.
                      خوب عکس اول چارت دلار- فرانک تایم یکساعته

                      توضیح: برای زیگزاگ صعودی جاری نسبت به زیگزاگ قبل از آن سه مقدار به عنوان مقاومت بدست آوردم که به ترتیب عبارتند از 0.9648 و 0.9687 و 0.9712 که با توجه به عکس اگر ملاحظه بفرمایید دو تا اندیکاتور استوک استیک و سی سی آی در محدوده اشباع خرید قرار دارند و اندیکاتور مکدی هم نتونسته به بالای خط صفر خودش صعود کنه و در روش کاری من این یعنی اینکه فشار فروش زیاده پس روی این سه قیمت بستگی به اینکه چند پیپ از هم فاصله داشته باشن 2 یا 3 تا اردر سل قرار می دم (در مورد مقاومت اولی به خاطر از دست نرفتن فرصت پوزیشن دستی گرفتم) منتظر میشم تا نتیجه رو ببینم. اگر مک دی به بالای خط صفر صعود کنه روی دره درست شده در حرکت نزولی قبلی یک فیبوناچی ریترسمنت(مطابق شکل) رسم می کنم و اگر مکدی از تراز 141درصد فراتر بره(این موضوع رو در آینده توضیح خواهم داد) به معنی تغییر روند به حساب میارم و اگر فرصت داشته باشم پوزیشنهای باز یا اردرهای ست شده رو کنسل می کنم.

                      موفق باشید

                      نظر


                      • #12
                        با سلام
                        پیرو پست قبلی پوزیشن سلی رو که روی دلار- فرانک گرفته بودم فعلا یک 50 پیپی وارد سود شده و من اولین حمایت بر سر راه قیمت رو در محدوده 0.9480 بدست آوردم به همین خاطر استاپ رو تا قله زیگزاگ قبلی پایین آوردم و تی پی رو هم روی 0.9480 تنظیم کردم.
                        دیگه به این پوزیشن کاری ندارم، یا تی پی میخوره یا استاپ مگر اینکه در تایم یکساعته که این پوزیشن رو گرفتم قبل این اتفاق (یعنی خوردن تی پی تا استاپ) یک زیگزاگ جدید ظاهر بشه که اونوقت براساس تحلیل جدید برای این پوزیشن تصمیم می گیرم.
                        موفق باشید

                        نظر

                        پردازش ...
                        X