اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحليل و تريد سهام بورس ایران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4711404, member: 49249

    سلام و شب بخیر دوستان، خوشبختانه شاخص گروه قند و شکر دو مرز بسیار مهم 57300 و 65200/66100 (برای مقیاس لگاریتمی/حسابی) واحد که به ترتیب رتریس فیبوی %78.6 و %127.2 از اصلاح شارپ از پیک موج 3 بالقوه اخیر را پشت سر گذاشت (خطوط قرمز افقی در چارت پایین و مطالب پستهای بالا).

    ** این دو شکست یا عبور مهم به این معناست که شاخص قند و شکر با هر دید و تایم فریمی مجددا وارد "روند" شده است. یعنی صعود چند هفته اخیر شاخص، نه بخشی از موج اصلاحی 4 آن بلکه ابتدای موج صعودی 5 یا حداقل با یک درجه تنزیل 5 از 3 (بسته به مبدا زمانی) شاخص است. برای همین در تنها دو روز گذشته شاهد صفهای خرید سنگین و ناگهانی در تمام نمادهای قندی بودیم و از این پس نیز پولهای درشت بازار و عموما با پشنوانه تحلیل، از این پس از هر عرضه ای در گروه قند و شکر استقبال خواهند کرد.

    * این فرض که کندل 2019/10/21 چارت پایین ابتدای موج پنج باشد با اصل تناوب الیوتی همخوانی دارد یعنی یک موج اصلاحی سطحی اما از لحاظ زمانی طولانی و خسته کننده (2 یا 3.2) با یک موج عمیق و شارپ اما از لحاظ زمانی کوتاه تر (4 یا 3.4) پاسخ داده شده است. همچنین کانالهای موازی پیشنهادی الیوت و پروجکشن قیمتی %262 از اصلاح ماقبل (کانال آبی و مارکرهای سبز)، نیز انتهای موج 4 را از دید الگو و استاتیک قیمتی (پرایس اکشن) تایید میکند.

    خوب بد نیست در اوایل این رالی یکپارچه و دلچسب، بروز شده چارت پست دوم بالا را مرور کنیم:

    آپدیت شاخص قند و شکر روزانه 98/09/28:








    [ATTACH]74804[/ATTACH]



    نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4818855, member: 49249

    * خوب دوستان شاخص قند و شکر به سیگنال قبلی خود برای رسیدن و نفوذ به مقاومت نسبی 92500 واحد عمل کرد (چارت بالا) و تا 95500 نیز پیش رفت. این هفته بعد از مدتی استراحت و بر اساس همین مسیر (بعلاوه مجموع سیگنالهای تایمهای پایین تر روزانه و هفتگی)، نوید یک رالی بهاری زیبا را برای شاخص قند و شکر تا هدف احتمالی و "حداقلی" حدود 115.000 واحد را میدهد:

    آپدیت شاخص قند و شکر ماهانه و لگاریتمی 98/12/26 :

    شاخص کماکان در صعود قدرتمند بوده و در تایمهای روزانه و هفتگی مجددا سیگنال تجمیع حجمی و رالی بهاری تا هدف احتمالی حدود 115.000 را صادر کرده است. البته هدف بلندمدت و حداقلی برای سال 1399 همچنان نزدیک به 170.000 واحد به نظر میرسد.

    * شاخص حجمی بسیار مهم نیرو (Force index) در تایم ماهانه برای دو سال اخیر صعود پیکها و در نتیجه روند صعودی بسیار قدرتمند و سالم را نشان میدهد و البته در بازه چند ماه اخیر، نمایش واگرایی مثبت برای خیزش بعدی را نشان میدهد.


    ** حرکت معکوس حجم و قیمت (Volume Price Contradiction) نیزبه سادگی تجمیع قابل توجه سهام قندی یا به اصطلاح خشک شدن گروه را نشان میدهد:








    [ATTACH]86910[/ATTACH]

    خوب به نظر رالی بهاره مورد انتظار برای گروه قند و شکر از همین حوالی قیمت/زمان آغاز شده یا به زودی خواهد شد چراکه واگرایی مثبت حجمی (اصطلاحا خشک شدن)، عمق کافی پیدا کرده است. در طول مسیر این رالی، بازار نیز از خواب غفلت "رشد تورمی" بیدار شده و خواهیم دید که واقعبینانه با ذره بین به دنبال نمادهایی بگردد که در شرایط پیش روی اقتصاد کشور و اقتصاد جهانی، بتوانند سودسازی کنند. به همین دلایل بسیار مهم که امروز صبح نیز اشاره کردم، نمادهایی مانند قمرو و قلرست که به نظر مشکل حجم مبنا نامتناسب با درصد شناور را دارند، اگر عرضه قابل توجه نداشته باشند یا به سبک قزوین سال 94 با رفع گره های معاملاتی یا مانند قنقش و قجام 98، هیجان و تعداد کندل بیشتر را تجربه خواهند کرد.

    تایم ماهانه شاخص گروه را اخیر مرور کردیم، بد نیست موقعیت صعودی و تیپیکال شاخص قند و شکر در تایم پایین (روزانه) را نیز ببینیم:


    آپدیت شاخص قند و شکر روزانه 99/01/05:

    روند صعودی قدرتمند و سالم که با حجم معاملات پشتیبانی میشود کماکان ادامه دارد. شاخص بعد از پولبک به سقف کانال صعودی "الیوتی" خود به روشنی در روند به سر میبرد و چنانکه که در چارتهای لگاریتمی بررسی شد،
    به نظر میرسد هدف اولیه و حداقلی حدود 115000 واحد را (پست دوم بالا) برای چند هفته آینده در پیش دارد:


    ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 03-24-2020, 09:11 PM

    نظر


    • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4777192, member: 49249

      هر چهار تا عالی هستند، خصوصا قلرست و قشهد که بنیادین بوده و صاحبین قوی دارند... قنیشا هم با ارزش بازار پایین به زودی طعمه غول نقدینگی بازار خواهد شد. اما اگر نگران صف فروش قجام هستید، باید گفت هر چه دیرتر برگردد تارگت بعدی را بالاتر خواهد داد. فعلا احتمال بازگشت یا حداقل جمع شدن صف برای محدوده 945 تا 985 میرود:

      قجام روزانه و لگاریتمی 98/11/28:

      با توجه به تحولات گروه قند و شکر در چند ماه اخیر و ارزش بازار پایین سهم، قیمت حداکثر در محدوده 985 تا 945 (قبل از پیک قبلی) میتواند بازگشتی قدرتمند را تجربه کند:




      ** پی نوشت: واقعا با این شرایط نرخ ارز داخلی و نرخ جهانی شکر در کنار فروش تضمین شده کارخانجات قند و شکر نباید نگران هیچ نماد قندی بود... دوستان اگر بیش از %50 سبدتان قندی است بدون تعویض، با 3 تا 5 نماد قندی سهامداری کنید که نوبت رالی بعدی همه گروه نزدیک است.


      نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4779698, member: 49249

      آپدیت قجام روزانه و لگاریتمی 98/11/30:

      در صورت ادامه صعود در موج فعلی، حجم عرضه ها بعد از محدوده 1214 به شکل قابل ملاحظه ای کم میشود. ازطرفی اگر با یک نزول دیگر، اصلاحی سه موجی (ABC) در روزانه رقم بخورد، اهداف پیش روی نماد بالاتر از نقاط فعلی 1850 تا 1950 خواهد رفت:




      سلام و شب بخیر دوستان، اگر احیانا در فکر حجم مبنای نامتناسب بعضی قندیها (با درصد شناور) مثل قمرو قلرست هستید، قنقش و قجام را از یاد نبرید که چطور بر دستکاری ناگهانی قوانین بازار پایه پیروز شده و با محدودیت دامنه نوسان تا %2 !! در رالی چند ماهه خود را به بازار شناسانده و در خاطرات طلایی آن ثبت کردند. میبینیم که کماکان قجام یکی از صعودی ترین گاردهای گروه قند و شکر را دارد:

      آپدیت قجام روزانه و لگاریتمی 99/01/06:

      عبور قیمت از سقف اخیر و تاریخی 1250 سهم را در گارد صعودی قدرتمندی قرار داده است. به نظر میرسد خصوصا به دلیل تکمیل یک اصلاح تیپیکال سه موجی پیشرونده، اهداف پیش رو بسیار بالا باشد. حداقل هدف قیمتی
      کانال 1700 و در صورت عبور بسیار محتمل، تا حدود 2500 میباشد.

      * حرکت معکوس شاخص نیرو و خط تجمیع/توزیع نیز به روشنی تجمیع هوشمند و انرژی بالای جهشی سهم را نشان میدهد:



      ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 03-25-2020, 08:23 PM

      نظر


      • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4802218, member: 49249

        بله همه میدانند یک سلول بدن این دولت دلال پرور با بازار سرمایه نیست اما خوشبختانه آفتاب لب بام است و میتوان امید داشت اگر هم بخواهد نتواند هر کاری با نقدینگی سرگردان کند.

        احتمالا این تصمیمات برای اهدافی است که در پست بالا توسط دوستمون به خوبی توضیح داشته شد: رشد آهسته تر و طولانی تر بورس همزمان تامین منافع دولت برای همین پولهای درشتی که که حداقل از تثصمیمات یکی دو هفته بعد خبر دارند با این حجم!! و شتاب تاریخی وارد شده اند.

        از طرفی با کاهش جذابیت نوسان گیری تمام گروه قند و شکر مثل قنقش و قجام با ارزش ذاتی فاصله ای زیادی دارند جذاب تر کند. حجم مبنا با این سیل مضاعف نقدینگی بدون شک تامین میشود. از طرفی به علت کمتر شدن نوسان گیری دیدگاههای بلندمدت مانند استراتژی بیشتر ما در بورس رواج بیشتری پیدا میکند.
        احتمال بالایی وجود دارد شرایط بعد از دو سه روز گیجی اوضاع برای گروههای کوچک و بنیادین مثل قند و شکر بسیار بهتر شود.

        * دوستان فراموش نکنیم تا نیمه اول 97 ، روزی 500 میلیارد تومان ارزش معاملات برای فعالان بازار سرمایه خواب و خیال بود. در دو هفته گذشته 30.000 !! میلیارد تومان و تنها دیروز 10300 میلیارد تومان! با وجود اطلاع از همه این قوانین جدید وارد بازار شده است!

        نگاهی هم به شاخص کل بد نیشت که یک مقاومت زمان/قیمت مهم برای آغاز موج 4 را پشت سر گذاشته و پله بعدی یعنی 1.128.000 واحد را نشان میدهد:


        آپدیت شاخص کل هفتگی و لگاریتمی 98/12/15:

        شاخص تمایلی برای آغاز موج چهارم نشان نمیدهد! با شکست سقف فوق چنگال 50 درصد خود از سطح بسیار مهم 527000 واحد که نقطه قیمت/زمان بالقوه مهمی برای آغاز یک موج 4 حداقل فلت بود (خاکستری) بود نیز عبور کرده است. با این شرایط تارگت بعدی 1.128.000 واحد! را با شتاب بالاتر را نشان میدهد. شاخص حجمی نیرو نیز در سطح بیسابقه ای قرار گرفته است:







        [ATTACH]85364[/ATTACH]
        بله، احتمال ادامه روند صعودی برای کلیت و شاخصهای کل بازار بالاتر از ورود به اصلاح است و گویا این موج صعودی به قولی بسیار جان سخت است:

        آپدیت شاخص کل هفتگی و لگاریتمی 99/01/07:

        کماکان شاخص با ملاحظه فوق چنگال 50 درصد خود در مقیاس لگاریتمی پیش میرود و اخیرا در واکنش به خط میانی فتح شده آن مجددا صعودی شد (فلش قرمز). تا کنون پروجکشنهای قیمت/زمان که به شکل بالقوه میتوانستند انتهای موج 3 گسترش یافته شاخص کل باشند (دایره های سبز)، تنها با اصلاحی کوچکتر از موج 2 روبرو شده و قسمتی از اصلاحهای درونی موج 3 محسوب میشوند.

        در سومین نقطه مقاومتی که شاخص سه هفته قبل درگیر آن شد نیز به نظر میرسد هنوز ریزش مهمی رخ نداده و روند صعودی ادامه پیدا کند، مگر اینکه زمان ماندگاری شاخص زیر پیک 560/000 واحد طولانی شود که با تقاضای فعلی بعید است.


        * غیر از موارد فوق سیگنالهای تجمیعی و حجمی شاخص کل و به ویژه در نمادهای کوچک بازار(شاخص کل هموزن) نیز احتمال ادامه روند صعودی کلیت بازار را بیشتر از ورود به اصلاح نشان میدهد:



        ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 03-27-2020, 12:49 PM

        نظر


        • دوستان مدتی بود که اخبار و تحولات گروه بانکی دنبال نکرده بودم اما بانک ملت سیگنال تجمیعی و رالی "بسیار قوی" را از هفته گذشته صادر کرده که بعید است به نقطه فعلی محدود شود و شانش شکست مرز رو انی 1000 و صعود تا اهداف بالاتر برای این بهترین بانک وجود دارد:

          وبملت روزانه 99/01/11:

          قیمت برای دومین بار از یک الگوی تحکیمی یا پرچم مستطیل (خطوط سبز) فرار کرده است و با توجه سیگنالهای قوی تجمیعی/حجمی شانس عبور از مرز روانی 1000 و رسیدن به اهداف بالاتر را دارد:




          نظر


          • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4798948, member: 49249

            خوب دوستان تبریک به سهامداران قشیر و گروه قند و شکر بابت ورود این نماد ارزنده به کانال 3000.

            با دیتاهای تا امروز، موج 3 از 3 برای قشیر جدی تر از دو هفته قبل شده و مانند هفته گذشته کماکان فروشندگان یا اشتباه میکنند یا خیرات:

            آپدیت قشیر روزانه 98/12/12:

            قیمت از کف کانالهای منطبق صعودی و الیوتی بازگشته که به شکل جالبی شمارش الیوتی با یک الگوی بسیار موزون سر و شانه کف نیز منطبق شده است. مقاومتهای اولیه داینامیک و استاتیک(خطوط قرمز) با قدرت و حجم بالا شکسته شده و به نظر میرسد قیمت در موج قدرتمند 3 از 3 از مبدا حرکت قدرتمند قبلی باشد. شاخصهای حجمی نیرو و چاییکین نیز از پیکهای اخیر و تاریخی خود عبور نموده اند و موید 3.3 میباشد. هدف کلاسیک سقف فعلا نامرئی! کانال و از فردا حدود 16 روز کاری داغ در انتظار سهم است:



            قشیر پرچمدار رالی بهاره گروه قند و شکر شده و با قدرت حیرت انگیز و کم سابقه ای حرکت میکند. از دید شخصی بنده تناسبات تجمیعی حجم و قیمت میگوید که هنوز نبرد اصلی در این سهم (که نتیجه آن از هم اکنون مشخص است) آغاز نشده است!

            آپدیت قشیر روزانه 99/01/24:

            قیمت از کف کانالهای منطبق صعودی و الیوتی بازگشته که به شکل جالبی شمارش الیوتی با یک الگوی بسیار موزون سر وانه کف نیز منطبق شد. تمامی مقاومتهای پرایس اکشن متصور (خطوط قرمز) و پیک اخیر با قدرت بالا شکسته شده است.

            * الگوی قیمت و تناسبات حجم و قیمت نشان از اهداف پیش روی قابل توجه داشته و با احتمال بیشتری از قبل (پست پایین) به نظر میرسد قیمت در موج قدرتمند 3 از 3 از مبدا حرکت قدرتمند قبلی باشد:



            ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 04-13-2020, 01:40 AM

            نظر


            • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4818855, member: 49249






              * خوب دوستان شاخص قند و شکر به سیگنال قبلی خود برای رسیدن و نفوذ به مقاومت نسبی 92500 واحد عمل کرد (چارت بالا) و تا 95500 نیز پیش رفت. این هفته بعد از مدتی استراحت و بر اساس همین مسیر (بعلاوه مجموع سیگنالهای تایمهای پایین تر روزانه و هفتگی)، نوید یک رالی بهاری زیبا را برای شاخص قند و شکر تا هدف احتمالی و "حداقلی" حدود 115.000 واحد را میدهد:

              آپدیت شاخص قند و شکر ماهانه و لگاریتمی 98/12/26 :

              شاخص کماکان در صعود قدرتمند بوده و در تایمهای روزانه و هفتگی مجددا سیگنال تجمیع حجمی و رالی بهاری تا هدف حداقلی حدود 115.000 را صادر کرده است. البته هدف بلندمدت و حداقلی برای سال 1399 همچنان نزدیک به 170.000 واحد به نظر میرسد.

              * شاخص حجمی بسیار مهم نیرو (Force index) در تایم ماهانه برای دو سال اخیر صعود پیکها و در نتیجه روند صعودی بسیار قدرتمند و سالم را نشان میدهد و البته در بازه چند ماه اخیر، نمایش واگرایی مثبت برای خیزش بعدی را نشان میدهد.

              **
              حرکت معکوس حجم و قیمت (Volume Price Contradiction) نیزبه سادگی تجمیع قابل توجه سهام قندی یا به اصطلاح خشک شدن گروه را نشان میدهد:







              * خوب یک دنیا تبریک به سهامداران گروه قند و شکر بابت این شاهد از غیبی که امروزبرای رالی در جریان گروه قند و شکر (سیگنال صادره در بهمن و اسفند 98) از راه رسید:

              به نظر کارخانجات قند و شکر تمایلی به توزیع تناژ بالا ندارند که افزایش دوباره نرخ فروش شکر را برای آینده ای نزدیک نشان میدهد:


              کمبود شکر دوباره دامن کارخانجات را گرفت!

              کمبود شکر دوباره دامن کارخانجات را گرفت!

              دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات از کمبود شکر برای کارخانجات تولیدی خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت شکر دولتی همان ۴۲۵۰ تومان است، اما در بازار آزاد با ۷۰۰۰ تومان هم نمی‌توان شکر تهیه کرد، چرا که اصلا در بازار شکر نیست.


              دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات از کمبود شکر برای کارخانجات تولیدی خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت شکر دولتی همان ۴۲۵۰ تومان است، اما در بازار آزاد با ۷۰۰۰ تومان هم نمی‌توان شکر تهیه کرد، چرا که اصلا در بازار شکر نیست.

              به گزارش
              اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جمشید مغازه‌ای اظهار کرد: کارخانجات شیرینی و شکلات برای تامین شکر با مشکل مواجه هستند که در این زمینه از دولت هم تقاضا کردند، اما تاکنون جوابی نگرفتند.

              وی با اشاره به افزایش مصرف شیرینی و شکلات در ماه رمضان، تصریح کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا که اقبال مردم به قنادی‌ها کمتر شده مصرف شیرینی و شکلات بسته بندی در ماه رمضان بیشتر هم خواهد بود.


              به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات در حال حاضر قیمت شکر دولتی همان ۴۲۵۰ تومان است، اما در بازار آزاد با ۷۰۰۰ تومان هم نمی‌توان شکر تهیه کرد، چراکه اصلا در بازار شکر نیست.

              مغازه‌ای با بیان اینکه طبق گفته دولت شکر باید از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها توزیع شود، تصریح کرد: اما این سازمان‌ها یا قطره‌چکانی عرضه می‌کنند یا اصلا شکری عرضه نمی‌کنند.

              وی با بیان اینکه تحقق جهش تولید بستگی به تامین مواد اولیه دارد، گفت: آرد، روغن و شکر سه ماده اولیه اصلی کارخانجات شیرینی شکلات است و با کمبود یکی از آن‌ها هم تولید دچار مشکل می‌شود. البته در زمینه سایر مواد اولیه جانبی هم به دلیل تحریم‌ها همیشه مشکلاتی وجود داشته و دارد.

              اواخر سال ۱۳۹۷ به یکباره بازار با افزایش نرخ شکر روبه رو شد و قیمت این محصول در سطح سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌های سطح محلات به حدود کیلویی ۱۰ هزار تومان رسید که این مسئله برای تولیدکنندگانی که از شکر استفاده می‌کردند نیز مشکلاتی ایجاد کرد. پس از آن مسؤولان مربوطه از انجام اقداماتی برای تأمین نیاز بازار از طریق تولید داخل و واردات خبر دادند که از جمله آنها عرضه شکر با نرخ تنظیم بازاری ۳۵۰۰ تومانی بود که مجموعه این اقدامات باعث آرام شدن بازار شکر و تعدیل قیمت‌ها در خرداد ماه سال گذشته در سطح بازار شد.



              [URL unfurl="true"]https://www.isna.ir/news/99012614871/%DA%A9%D9%85%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%B4%DA%A9%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D 8%AA-%D8%B1%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA[/URL]
              ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 04-14-2020, 08:09 PM

              نظر


              • ** و کلام آخر!! برای جهش رخ داده در نرخ شکر، از بالاترین مرجع یک نرخ (شرکت بازرگانی دولتی ایران):

                تبریک صمیمانه به سهامداران صبور گروه قند و شکر، چرا که بسیار بعید است نرخ فروش درب کارخانه شکر که به احتمال زیاد بعد از ماه مبارک رمضان به طور رسمی اعلام خواهد شد، ریالی! از مبلغ محاسبه شده در توضیحات شرکت بازرگانی دولتی
                (هر کیلو: 66908) کمتر باشد و این یعنی %65 رشد!!! از نرخ فعلی 40500:



                تهران - ایرنا - شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به تامین بودن کالاهای اساسی کشور از جمله برنج، روغن و شکر در شرایط تحریم، جزئیات قیمت تمام شده‌ شکر را اعلام کرد.

                پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹،‏ ۱۸:۴۱


                شرکت بازرگانی دولتی ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به تامین بودن کالاهای اساسی کشور از جمله برنج، روغن و شکر در شرایط تحریم، جزئیات قیمت تمام شده‌ شکر را اعلام کرد.
                شرکت بازرگانی دولتی ایران در این اطلاعیه قیمت‌ شکر وارداتی با ارز نیمایی (خرید ۱۵ اسفندماه ۹۸) و جزئیات قیمتی خریدهای فعلی (دوم اردیبهشت ماه ۹۹) و محاسبات قیمت تمام شده‌ شکر را که توسط انجمن صنایع قند و شکر ایران محاسبه شده تشریح کرد.

                جزئیات محاسباتی قیمت شکر وارداتی با ارز نیمایی که در اسفندماه سال قبل وارد و اکنون در بازار شکر در حال مبادله است به این شرح است: ارزش شکر خام در بنادر کشور با قیمت ۴۹ هزار و ۹۹۳ ریال، هزینه گمرکی ، انبارداری و بارگیری چهار هزارو ۵۹۲ ریال، هزینه های‌عملیات بانکی و ثبت سفارش، مجوزهای بهداشتی، دستمزد تصفیه ۶ هزار و ۲۴۱ ریال، قیمت تمام شده‌ هرکیلوگرم ۶۰ هزار و ۸۲۶ ریال، قیمت فروش هرکیلوگرم شکر سفید درب کارخانه تصفیه‌کننده‌ شکر در مرکز کشور با ۱۰ درصد سود ۶۶ هزار و ۹۰۸ ریال است...



                این هم لینک اصلی این خبر طوفانی (افزایش %65 نرخ شکر برای کارخانجات "تولید و وارد" کننده شکر) در خروجی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا):


                https://www.irna.ir/news/83762340/%D...5-%D8%B4%D8%AF
                ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 04-24-2020, 10:10 AM

                نظر


                • دوستان عزیز ددام از نمادهای پیشرو دارویی، در طول یک سال گذشته رشد نسبی کمتری را تجربه کرده و به همین دلیل در کنار سیگنالهای تجمیع حجمی و ورود نقدینگی هوشمند، انرژی بالایی برای جهشی قریب الوقوع را در خود ذخیره کرده است. احتملا پس از عبور کامل از سقف کنج صعودی خود با یک رالی کم حجم و شارپ حرکت کند. این نماد ارزش بررسی و زیر نظر گرفتن را دارد:

                  ددام هفتگی و لگاریتمی 99/02/29:

                  تکرار الگوی کنج صعودی که با ادامه گارد به شدت صعودی الگوی قیمت در دو سال گذشته و افزایش حجم معاملات پشتیبانی میشود. تمام اسیلاتورهای مهم حجمی رفتار مشابه در طول کنج صعودی قبلی و جهش قیمتی پس از آن را پیدا کرده اند.

                  سقف صعودی کنج دوم آسیب دیده (دایره سبز) و انتظار میرود در صورت عبور بسیار محتمل، قیمت با یک رالی کم حجم و شارپ (تا 5 هفته)
                  تا هدف حداقلی 5500 با مقاومت نسبی 4300 صعود کند:


                  ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 05-18-2020, 10:21 PM

                  نظر


                  • نوشته اصلی توسط spinoza, post: 4894728, member: 49249

                    خوب دوستان انتظاری که همه داریم یعنی انتقال یا حداقل تعادل تقسیم نقدینگی به سمت نمادهای کوچک و سودساز به زودی رخ خواهد داد چراکه از دید تحلیل کلاسیک و محاسباتی تکنیکال، شاخص کل هموزن نسبت به شاخص کل که بیشتر نمادهای بزرگ را نمایندگی میکند، رشد خواهد بیشتری خواهد داشت.

                    نسبت شاخص کل "هموزن" به "شاخص کل" روزانه و خطی با قیمتهای پایانی، 99/02/22 (فضای اکسل):

                    قیمت پس از نزول از سقف %35/43 (به دلیل هیجان خرید اخیر در نمادهای بزرگ بازار) یک حمایت استاتیک (%30/3) نزدیک همراه با اخطار واگرایی مثبت با شاخص حجمی نیرو را نشان میدهد. از دید تجمیع حجمی نیز این نسبت (شاخص کل هموزن به شاخص کل) سیگنال یک رالی قریب الوقوع را صادر کرده است.


                    * انتظار انتقال نسبی نقدینگی از نمادهای بزرگ بازار به نمادهای کوچک و سودساز میرود:






                    * سیگنال رالی در "نسبت" شاخص کل هموزن به شاخص کل، به مانند نسبت شاخص گروههای بنیادین مواد دارویی و قند و شکر به شاخص کل بازار، هفته پیش صادر شد (پست بالا) و از چند روز قبل و به روشنی روند انتقال نسبی نقدینگی به نمادهای کوچک و سودساز بازار آغاز شده است. حتی امروز با وجود منفی بودن شاخص کل، شاخص کل هموزن 867 واحد مثبت بود.

                    آپدیت نسبت شاخص کل هموزن به شاخص کل روزانه و خطی (فضای اکسل) - 99/02/31:

                    پس از لمس حمایت استاتیک روی %30/44 همزمان با واگرایی مثبت عمیق و موفق با شاخص حجمی نیرو (+hd) ، این نسبت به شکل شارپ و در 5 روز کاری اخیر صعودی شده و تا کنون به %32/63 رسیده است.


                    ** ادامه انتقال نسبی نقدینگی و رالی نمادهای کوچک و سودساز بازار مانند گروههای غذایی، مواد دارویی و قند و شکر انتظار میرود:



                    ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 05-20-2020, 08:30 PM

                    نظر


                    • نوشته اصلی توسط spinoza, post: 4878442, member: 49249

                      * بالاخره در قند نیشابور (قنیشا) تیر از کمانی با فشردگی 10 ماه!! رها شده استو برای همین تمام حجم جابجایی در دو سه روز اخیر کاملا "تجمیعی" بوده و روند صعودی این سهم با قدرت ادامه خواهد داشت. از دید شخصی بنده مسیر زیر برای این نماد بسیار ارزنده و جامانده قندی، محتمل تر است:

                      قنیشا ماهانه و لگاریتمی 99/02/12:

                      قیمت از یک الگوی تحکیمی 10 ماهه!! (به شکل یک کانال صعودی با شیب کم - سبز) فرار کرده و به همین دلیل روند صعودی قدرتمندی شکل گرفته است. روند صعودی به خوبی با حجم معاملات پشتیبانی میشود و سیگنال تجمیع حجمی در ماههای اخیر نیز قدرت زیادی دارد. بنابراین شانس سهم برای عبور از هدف حداقلی 4600 (در کوتاه مدت) و رسیدن به منطقه دوم (خطوط افقی سبز - تا حدود 10300 ) در زمان متناسب 2 تا 4 ماه، بالا به نظر میرسد:




                      آپدیت قنیشا روزانه و لگاریتمی 99/03/02:

                      قیمت از حدود 2 ماه قبل در
                      رالی صعودی بسیار قدرتمند و کماکان تجمیعی! قرار داشته است. برای همین اهداف میانی خود را بالاتر از تصور معامله گران بسته و هدف اصلی را همچنان 5 رقمی وبالای 10300 در نشانه دارد (پست بالا).

                      اما از دید رالی در جریان، قیمت
                      به شکل بسیار تیپیکال و جالبی از خطوط پرایس اکشن کانال صعودی اصلی (سبز) و فیبو پروجکشنهای قیمتی گام صعودی AB، تبعیت میکند و مبنای بالا رفتن گامهای صعودی و کفهای قیمتی سهم شده است (دایره و خطوط قرمز).

                      بر همین اساس سومین کف روی 3650 (پروجکشن %61.8) در حال تکمیل است و در چند روز آینده پس از عبور از 4070 ، یک رالی شارپ دیگر به مانند سه حرکت قبلی تا سقف کانال صعودی دوم (قرمز) و پروجکشن قیمتی 100 از حرکت AB
                      تا کانال 6000انتظار میرود.

                      ** از دید کوتاه مدت! استراحت و کف سازی بعدی قیمتی در تایم روزانه میتواند روی حدود قیمتی5970 صورت گیرد:



                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4906164, member: 49249





                        * سیگنال رالی در نسبت شاخص کل هموزن به شاخص کل، به مانند نسبت شاخص گروههای بنیادین مواد دارویی و قند و شکر به شاخص کل بازار، هفته پیش صادر شد (چارت بالا) و از چند روز قبل و به روشنی روند انتقال نسبی نقدینگی به نمادهای کوچک و سودساز بازار آغاز شده است. حتی امروز با وجود منفی بودن شاخص کل، شاخص کل هموزن 867 واحد مثبت بود.

                        آپدیت "نسبت" شاخص کل هموزن به شاخص کل روزانه و خطی (فضای اکسل) - 99/02/31:

                        پس از لمس حمایت استاتیک روی %30/44 همزمان با واگرایی مثبت عمیق و موفق با شاخص حجمی نیرو (+HD) ، این نسبت به شکل شارپ و در 5 روز کاری اخیر صعودی شده و تا کنون به %32/63 رسیده است.


                        ** ادامه انتقال نسبی نقدینگی و رالی نمادهای کوچک و سودساز بازار مانند گروههای غذایی، مواد دارویی و قند و شکر انتظار میرود:





                        خوب گویا عزیزان سازمانی متوجه چرخش کلان و ناگزیر نقدینگی بازار (به طور نسبی) به سمت نمادهای سودساز کوچک شده اند... این پیشنهادات در صورت تصویب و اجرا در فرابورس و سپس تابلوهای اصلی، برای سهام سودساز و کوچک به ویژه نمادهای دارویی، غذایی و قند و شکر با درصد شناور پایین عالیست:

                        * اصلاحات "پیشنهادی" برای دستور العملهای بازارهای فرابورس ایران:

                        1399/03/02 :

                        http://uplod.ir/f6200no1253o/اصلاحات_پیشنهادی_برای_دستور_العملهای_بازارهای_فراب ورس_ایران.pdf.htm
                        ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 05-22-2020, 01:07 PM

                        نظر


                        • با سلام و ارادت، بنده از حدود 5 سال قبل به عنوان نوعی سرمایه گذاری تدافعی در دوره سرکوب سیستماتیک بورس (92 تا 97) و رکود سنگین تورمی که حالا 8-7 ساله! شده است، با عمده سرمایه (همیشه بیش از %80-70 سبد) در گروههای کوچک سودساز، بدون مشکل فروش و مصون از عرضه های آبشاری حقوقیهای دولتی مانند سهام غذایی، دارویی و خصوصا قند و شکر فعال بوده و هستم. اما برای اطلاع از کلیت بازار گاهی شاخص های صنایع دیگر را بررسی میکردم:


                          * در محاسبات تجمیع حجمی و نقدینگی هوشمند طی تابستان 98 ، ورود نقدینگی بسیار سنگینی را به
                          شاخص محصولات فلزی میدیم که به دلیل زیان انباشته گروه از ورود میان مدت یا حتی کوتاه مدتی پرهیز کردم. اما از اوایل فروردین امسال این جریان ورود نقدینگی هوشمند و تجمیع حجمی شدت گرفته که به احتمال بالا با تحولات بنیادین پشتیبانی میشود که به تدریج رونمایی خواهد شد.

                          از نیمه 98 و خصوصا اوایل امسال شاخص این گروه و دو لیدر آن یعنی فاراک و فاذر بسیار فعال و جنبشی شده اند و اگر باور کنید با وجود بیش از %150 !! رشد قیمتی اخیر، این نمادها کماکان در حال تجمیع! حجمی (جمع شدن!! از دست سهامداران خرد) هستند. یعنی روندی بسیار قدرتمند که به احتمال بالا در اواسط راه است.


                          فاراک روزانه و لگاریتمی 99/03/09:

                          از دید محاسبات تجمیع حجمی سهم به روشنی با ورود نقدینگی بسیار سنگین به ویژه از دو ماه قبل کاملا جنبشی شده است و از دید چارت کلاسیک نیز قیمت در روند صعودی بسیار قدرتمندی از مبدا کانال صعودی در جریان و یا الگوی تحکیمی به شکل مثلث صعودی (سبز) به سر میبرد.

                          * با تنظیمات سطوح فیبوناچی متناسب با الگوی الیوتی تیپیکال شکل گرفته هدف
                          حداقلی سهم در موج فعلی 1850 با مقاومت اصلی 1610 میباشد. در میان مدت و در صورت عبور از این منطقه که با سیگنالهای فعلی محتمل میرسد اهداف کلاسیک بعدی یعنی محدوده 2100 و 2540 در دسترس میباشد:








                          Spinoza@SeaSurge
                          ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 05-29-2020, 03:23 PM

                          نظر


                          • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4750431, member: 49249

                            خوب چنانکه پیشتر تاکید شد، استراحت قیمت/زمان و همچنین حجمی قشیر، غول صد هزار تنی گروه قند و شکر، به اتمام رسیده و با پشتوانه معاملات بینظیر دو ماه اخیر، تارگتهای بعدی را بسیار راحت تر از تصور به دست خواهد آورد. همچنین مانند رالی اخیر در مهر و آبان امسال در نقاط مقاومتی مسیر حجمهای سخاوتمندانه ای خواهد داشت که تا قبل از تارگتهای عرض شده، باز هم خلاف تصور ما تجمیعی! خواهد بود:

                            آپدیت قشیر هفتگی و لگاریتمی 98/11/03 :

                            1- قشیر بعد از جهش حیرت انگیز و 150 درصد اخیر که با پشتوانه بنیادین (افزایش ظرفیت تولید به بالای صد هزار! تن) صورت گرفت، یک فوق چنگال 50 درصد جدید در مقیاس لگاریتمی برای خود ساخته است که به نظر با تمام پیوتهای مهم اخیر و 3 سال گذشته همخوانی دارد.

                            2- سهم یک استراحت 6 هفته ای را پشت سر گذاشته است و در طول آن با سرعت عالی تجمیع مجدد حجمی برای رالی بعدی را به اتمام رسانده است.َ

                            3- چنانکه در تایم هفتگی و روزانه میبینیم (در این چارت نمایش داده نشده) به بالای رتریس فیبوهای 61.8 و 78.6 از اصلاح اخیر نفوذ خوبی داشته است. و از دید پرایس اکشن این اخطار آغاز روند صعودی جدید است.

                            4- نقطه تطابق در مقیاس و تایم فریمهای مختلف برای
                            هدف حداقلی در پیش، محدوده 3600 است که مقاومتهای نه چندان قوی مسیر آن 2950 و 3200 است. این هدف تا حدود 4 هفته آینده در دسترس است و در صورت تثبیت و عدم توزیع حجمی/قیمتی سنگین، تارگت حدود 5400 با مقاومت 4050 برای سهم دیده میشود:







                            خوب دوستان امروز برای همه گروه قند و شکر عالی بود و غیر از حادثه مهم یعنی تغییر رفتار قشیر، بار دیگر ثابت شد جنبش بیش از یکی دو نماد، باقی این گروه کم ریسک و بدون مشکل تولید و فروش را حرکت میدهد چرا که همه نمادهای قندی حداقل به طور "نسبی" جاماندگان چند ماه اخیر بازار بوده و این بنیاد برای منفی چشیدگان هفته های اخیر میدرخشد. برای همین رالی عرض شده در "نسبتهای" شاخص کل هموزن نسبت به شاخص کل و به همین ترتیب شاخص قند و شکر به شاخص کل کماکان در جریان بوده و با نیروی بیشتری ادامه مسیر میدهد که میتوان در فرصت مناسب وضعیت این نسبت را برای شاخص قند و شکر بررسی کرد.

                            آپدیت قشیر هفتگیو لگاریتمی 99/03/10:

                            غول صد هزار تنی گروه قند و شکر به خوبی مسیر بلند مدت را در فوق چنگال لگاریتمی خود طی میکند و اخیرا در تایم روزانه و هفتگی هر دو، قیمت به شکل صعودی و نسبتا دقیق کانالیزه (قرمز) شده است.

                            اصلاح حجم/زمان و تجمیع مجدد کوتاه مدتی قشیر به مانند واگراییهای مثبت، به شکل موفق تکمیل شده و قیمت آماده شکست سقف اخیر 4900 و سپس صعود شارپ تا اهداف بعدی موج صعودی در جریان (موج فرضی 3 از کف چند سال اخیر و موج 5 بعد از مبدا الگوی تحکیمی مثلثی - فلش و مثلث سبز)،
                            ابتدا تا محدوده 5500 و سپس کانال 7000 است:



                            ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 05-30-2020, 08:41 PM

                            نظر


                            • * تبریک به همه سهامداران گروه قند و شکر،..

                              این صنعت وارد عصر جدیدی از سودسازی و بهبود چرخه تولید شده است چرا که
                              برای اولین بار افزایش بیش از %20-10 در نرخ رسمی فروش شکر و برای تولید کشور و نه دلالان (%55/5 برای کارخانجات قند و شکر، سهامداران و جریان پایدار تولید شکر) امروز و به طور رسمی اعلام شد:







                              * پی نوشت مهم:با این جهش تاریخی و مطلقا بیسابقه در نرخ فروش رسمی شکر تمام قندیها باید برای شفاف سازی و گزارش الف بسته شوند. اما سهامداران باقیمانده در گروه، قدیمی و حرفه ای تر از این هستند که نیاز به یادآوری داشته باشند که در صورت بسته نشدن نمادها، باید "مراقب فروش به خود" در منفی و دستکاریهای ناپاک دیجیتال قیمت باشند. شرایط تغییر قیمت کالاها اعلام شد


                              www.irna.ir

                              https://www.irna.ir/news/83807582/%D...5-%D8%B4%D8%AF

                              99/03/12 - 15:20


                              قیمت شکر درب کارخانه ۶۳۰۰ تومان تعیین شد

                              تهران - ایرنا - رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد و هیچ کدام از تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را خارج از این قاعده ندارند.

                              تابش در خصوص قیمت شکر نیز گفت: در مورد شکر تصمیمات لازم و قیمت گذاری مدیریتی در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بر این اساس قیمت ۶۳۰۰ تومان برای تحویل شکر درب کارخانه تعیین شد که ظرف هفته آتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بسته بندی‌های این کالا را بر اساس قیمت مبنای ۶۳۰۰تومان تنظیم و ابلاغ خواهد کرد.

                              وی گفت: علت تاخیر در تعیین قیمت شکر نظارت بیشتر بر شبکه های توزیع بود تا شکر ۴۲۰۰ تومانی حتماً در شبکه توزیع تخلیه بشود و علیرغم این موضوع
                              جاهایی که شکر ۴۲۰۰ هست را رصد می کنیم که حتماً به همین قیمت عرضه شود.
                              ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 06-01-2020, 08:23 PM

                              نظر


                              • * دوستان رالیهای گروه قند و شکر حداقل برای بیشتر فعالان بازار، بدون حرکت قشیر قابل تصور نیست. خوشبختانه و بدون در نظر گرفتن اخبار امروز گروه قند و شکر (افزایش نرخ تاریخی %55)، این نماد در قالب سیکلهای دقیق زمانی خود در آستانه اتمام دومین موج چهارم خود بود ( از 1 تا 3 روز کاری دیگر که ممکن است همین امروز تمام شده باشد!) و به نظر در آغاز دومین موج گسترش یافته 5 با اهداف باز هم دور از انتظار بازار و این بار 5 رقمی! قرار گرفته است:

                                قشیر روزانه و لگاریتمی 99/03/12:

                                سیکلهای زمانی کف به کف برای پیوتهای مهم قیمتی در یک سال اخیر به شکل جالبی دقیق و مطابق اعداد سری فیبوناچی و لوکاس (47/29/21/18 و خطوط افقی قرمز و سبز) در آمده است. با این دید، یعنی نزدیک بودن زمانی یک کف و آغاز موج صعودی بعدی، در کنار سیگنالهای قدرتمند تجمیع حجمی، سهم آماده صعود در دومین موج 5 گسترش یافته تا اهداف پنج رقمی و دور از انتظار بازار قرار گرفته است (مشابه صعود گذشته - خطوط آبی).

                                با دیتاهای فعلی اهداف حداقلی سهم یا مقاومتهای میانه مسیر محدوده های
                                5500 و 7100 به نظر میرسد:


                                نظر

                                پردازش ...
                                X