اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحليل و تريد سهام بورس ایران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید


  • شاخص قند و شکر
    لگاریتمی و روزانه 97/08/02:


    1- شاخص در مسیر اصلاح آخرین موج صعودی، با وجود عبور از فیبوی زمانی %62 به اندازه کمتر از یک سوم میزان رشد (%27) اصلاح کرده که
    به طور ساده و کلاسیک قدرت خریدار و ضعف فروشنده را نشان میدهد. با توجه به این نکته و اخطارهای واگرایی مثبت مخفی شکل گرفته، آغاز موج صعودی بعدی پس از گذشت حدود 5 روز کاری انتظار میرود.


    2-
    ادامه اصلاح صرفا "زمانی" خواهد بود چرا که شاخص جریان نقدینگی (MFI) تا سطح کم سابقه 9 کاهش یافته و به روشنی تکمیل اشباع فروش را اعلام میکند. بر همین اساس میبنیم شاخص قند و شکر در 6 روز کاری اخیر بالای سطح 14000 ایستایی خوبی داشته است:

    نظر




    • به نقل از Spinoza :
      ... داستان اصلی تازه پس از اصلاح بعد از این موج صعودی شروع میشه.
      خوب میتوان گفت به تارگت رسیدن سوپر کاپ شاخص قند و شکر چندان دور نیست، به نظر اولین سرباز سفید از الگوی شمعی و سه تایی (سه سرباز سفید) که در تایم ماهانه منتظرش بودیم پدیدار شده و همین کندل سپتامبر 2018 باشد،.. پست بالا و چارتهای زیر:






      کلیک کنید تا باز شود...
      به نقل از Spinoza :
      شاخص قند و شکر امروز در مرز بسیار حساسی قرار گرفت و 15900 واحد را رد کرد و همانطور که چند روز قبل عرض شد (پست بالا) شاخص در آستانه ورود به کانال صعودی بالاتر (قرمز) , ماجراجویی بزرگی با اهدافی غیر قابل باور است، توجه بفرمایید کندل ماهانه بعدی برای ورود به کانال بالاتر نیز دوشنبه این هفته آغاز میشود. نمای نردیک تر و بروز شده چارت بالا:

      شاخص قند و شکر ماهانه و لکاریتمی 97/07/07:




      شاخص قند و شکر
      هفتگی و لگاریتمی 97/07/07:

      شاخص قند و شکر در تایم هفتکی هم
      در لب مرز "منطقه سبقت آزاد" قرار دارد که با این تقاضا و شرایط بازار در کنار سیگنالهای قوی تکنیکال (حجمی و قیمتی از جمله مکدی)، عبور از آن بسیار محتمل است:




      کلیک کنید تا باز شود...
      به نقل از Spinoza :
      طبق روال رالیها، داستان اصلی تازه پس از اصلاح بعد از "اولین" موج صعودی شروع میشه یا همان به اصطلاح 3 از 3... فنجان و دسته بزرگ شاخص قند و شکر نیز اولین سرباز سفید خود را گسیل کرده است (کندل تا اینجا آسمان خراشی سپتامبر 2018)... پس واقعا برای بنده عجیب است که تازه گروه قند و شکر بعد از یک سال استراحت، فاز دوم دو ساله رشد "بنیادی" و "نه صرفا تورمی" خودش رو شروع کرده و این همه آه و ناله در تاپیک قند و شکر دیده میشود.
      این افسوسها دلیلی ندارد مگر اینکه عجول و احساسی باشیم یا بخواهیم از همه سودهای بازار همزمان بهره مند شویم. رالیهای "موازی" زیادی در بورس شروع شده که ظاهرا محدودیت سیاسی دولت در افزایش بیش از این نرخ ارز و هدایت اجباری نقدینگی به بورس دلیل اصلی آن است چون همه میدانیم یک سلول بدن این دولت راضی به سود کردن سهامدار نیست و به مجرد کمی فراغت سیاسی، مثل دیماه 92، شمشیرزنی در این بازار را آغاز خواهند کرد.

      مطمئن باشید در گروه قند و شکر علاوه بر رشد بنیادی جبران تورمی (احتمالا به شکل گپ) هم خواهیم داشت چون با این نرخ ارز ، مردم و کشور میمانند با همین تعداد محدود کارخانه قند و شکر و آنچه چغندر که در داخل حاصل شود یا نشود.

      معاملات این چند روزه در یک سال اخیر گروه نظیر نداشته و با بررسی مجدد حجمی و قیمتی که امروز کردم
      قشیر و قشکر، در آستانه رالی مجدد دیده میشوند.
      سهم های بنیادی و سنگین گروه هم که تکلیفشان معلوم است. نه مفت و نه به مقدار زیاد گیر کسی نخواهد آمد.

      پس دوستان یا صبور و سهامدار باشید یا سبد سهام تشکیل دهید: بر خلاف فاز استراحت که بارها عرض کردم، در رالیهای صعودی
      حجم بالا بسیار مفید و حتی لازم است پس جابجایی ما به رشد درصد باقیمانده سهاممان کمک خواهد کرد.


      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      خوب میبینیم که قزوین و شاخص قند و شکر هر دو طبق انتظار در مسیر به تارگت رساندن الگوی زیبای فنجان و دسته سوم خود در تایم ماهانه هستند (پست اول بالا). همچنین
      قزوین مانند شاخص گروه که در تلاش برای لغزیدن به کانال صعودی بالاتر است (چارت پست دوم)، در یک مرز مهم و آستانه فراری بزرگ قرار گرفته است.

      * پس با توجه به شرایط مساعد پیرامونی و تکنیکال، کمی استراحت در تایمهای پایین و ادامه سهامداری در این سهم و گروه بسیار بنیادین و کماکان زیر ارزش واقعی، کم ریسک و عاقلانه است:







      نظر



      • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4278825, member: 49249
        بله بنده هم با بیشتر دوستان موافقم که با سابقه اخیر ذهنی بازار بورس درباره ورشکستگی اقتصادی و بانکی کشور در سال گذشته و جاری، باور این رشد پر شتاب سهام بانکی برای فعالان آن ساده و قابل هضم نیست، دقیقا همانطور که دیدن جوانه سبز روی خاکستر عجیب است. اما اوضاع برای این گروه به ناگاه و به شدت متفاوت و البته مساعد شده است و به قیمت سنگین و دردناک سقوط تولید، رکود مضاعف در پیش و کاهش توان اقتصادی اکثریت مردم با کاهش ارزش پول ملی، بانکها جان دوباره ای گرفته اند.
        نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4278825, member: 49249


        * نگاهی به دوره قبلی کاهش ارزش ریال در اوایل دهه 1390 و چارت شاخص بانکها، نشان میدهد متاسفانه این گروه و در نتیجه سهام آن همیشه برنده خلق پول و کاهش ارزش ریال هستند.


        شاخص گروه بانک ماهانه و لگاریتمی 97/07/29:


        مکث شاخص گروه بانک در محدوده فعلی (کندل دوجی مانند آخر)، به دلیل رسیدن به منطقه مقاومتی کلاسیک %50 ویلیام گن (دقیقا میانه راه از یک فیبو اکسپنشن بلند مدت: تعمیم دوره 44 هفته ای رشد پس از کاهش ارزش ریال در 6-5 سال گذشته) است. اما به دلیل 1- پشتوانه واگراییهای مثبت بسیار بزرگ 2- ادامه تقاضای سنگین 3- نفوذ یا شکست اولیه 828 واحد (مقاومت %50)، انتظار میرود شاخص به زودی بالای این منطقه تثبیت و به رشد خود ادامه دهد.


        طبق چارت ، انتظار میرود مثل همیشه گذشته تکرار شود و شاخص بانکی تا اوایل 98 تا اکسپنشن فیبوی 100 که هدف کلاسیک این تعمیم "تکنیکال" این تغییر "بنیادی" (کاهش ارزش پول) است، صعود کند: 1440 واحد. اما با توجه به اینکه در 5 سال گذشته تنها تا رتریس فیبوی %50اصلاح کرده، به ترتیب اهداف 112% ، 127% و 150% از همین اکسپنشن (تا مرز 2520) نیز در دسترس میباشد:








        نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4261730, member: 49249
        این تردید شما و بسیاری دیگر از فعالان بازار با دیدن ادامه این رشد حیرت انگیز سهام بانکی، حداکثر تا چند هفته دیگر برطرف میشود... مطمئن باشید طبق قوانین نوشته و نانوشته اقتصاد نوین و البته بیرحم، بانک.ها همیشه برنده تمامی بحران.های اقتصادی و حتی تخریبی (با افزایش گردش پول) هستند به ویژه پس از خلق پول عظیم و هر رکود اقتصادی که طولانی شود. همان طور که عرض کردم خوب یا بد و البته از دید بنده متاسفانه بانک.ها در حال جوانه زدن روی خاکستر بسیاری از پتانسیل.های سوخته اقتصادی کشور و کاهش تولید و طبقه متوسط هستند.
        نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4261730, member: 49249

        پس ما میتوانیم به عنوان معامله گر صرفا روی طرف برنده شرط ببندیم چون با کاهش ارزش ریال، بانک.ها بدون هیچ زحمتی زیانشان چند برابر کم و سودشان چند برابر افزایش یافته است، ضمن اینکه مثل بیشتر صنایع تولیدی کاهش مشتری یا افزایش هزینه چندانی ندارند. به زودی بازار بعد از کاهش هیجان تورمی و ورود نقدینگی جدید، روی گروه بانکی و صنایع تامین کننده ضروریات مردم از لحاظ اقتصادی سقوط کرده (غذا و دارو) متمرکز خواهد شد.

        واگرایی های مثبت غول پیکر در چارتهای تمام نمادهای بانکی و شاخص گروهشان در تایم های هفتگی و ماهانه با این حجم عظیم از معاملات بی دلیل نیست.


        خوب در گروه بانکی و از دید تایم کوتاه مدت اصلاح زمانی و قیمتی پس از صعود خیره کننده اخیر تمام است و از فردا میتوان منتظر ادامه رشد قدرتمند نمادهای بانکی بود.
        وپارس با رانت و ذخیره ارزی مناسب و کمترین فاصله با کف سالهای اخیر یکی از بهترین گزینه های گروه برای ورود جدید و وبملت با وجود %200 رشد در 3 ماه اخیر، هنوز ارزشمند و خریدنی است.
        ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 10-31-2018, 12:39 AM

        نظر


        • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4289454, member: 49249


          ... داستان اصلی تازه پس از اصلاح بعد از این موج صعودی شروع میشه.
          خوب میتوان گفت به تارگت رسیدن سوپر کاپ شاخص قند و شکر چندان دور نیست، به نظر اولین سرباز سفید از الگوی شمعی و سه تایی (سه سرباز سفید) که در تایم ماهانه منتظرش بودیم پدیدار شده و همین کندل سپتامبر 2018 باشد،.. پست بالا و چارتهای زیر:












          شاخص قند و شکر امروز در مرز بسیار حساسی قرار گرفت و 15900 واحد را رد کرد و همانطور که چند روز قبل عرض شد (پست بالا) شاخص در آستانه ورود به کانال صعودی بالاتر (قرمز) , ماجراجویی بزرگی با اهدافی غیر قابل باور است، توجه بفرمایید کندل ماهانه بعدی برای ورود به کانال بالاتر نیز دوشنبه این هفته آغاز میشود. نمای نردیک تر و بروز شده چارت بالا:


          شاخص قند و شکر ماهانه و لکاریتمی 97/07/07:





          نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4289454, member: 49249


          سلام و شب بخیر،.. البته قبلا و در طول دو سه سال گذشته چند بار با دوستان الگوهای فنجان و دسته های تو در توی شاخص قند و شکر را مرور کردیم،
          اما آخرین کاپ شاخص قند و شکر و تا اینجا بزرگترین آنها، در تایم بلند مدت ماهانه است که از دید زمانی و فرمت تکنیکال کاملا کلاسیک در آمده است.
          البته در مقیاس لگاریتمی تارگت آن کامل نشده است و طبق عرایض پست قبلی احتمالا باعث لغزیدن شاخص به یک کانال صعودی جدید با تارگتهای عجیب خواهد شد:



          خوب همه بازار و مخصوصا سهامداران بلند مدت گروه قند و شکر مطمئن هستند این صنعت با وجود جهش ماه قبل، بخش مهمی از مسیر رشد خود را هنوز نرفته اما چرا و چطور؟! ... خدمتتون عرض کردم از آنجایی که با یک الگوی بزرگ در بازه بلند مدت روبرو هستیم که قبلا هم تکرار شده برای همین میتوان بار دیگر انتظار تحقق همان الگو و تارگت را داشت و از همه مهم تر این که محاسبه حدودی تارگت حتما باید در مقیاس لگاریتمی محاسبه شود.
          پس پیرو عرایض قبلی و تکمیل چارتهای بالا:

          شاخص قند و شکر ماهانه و لگاریتمی ، 97/08/13:

          نهایتا طبق انتظار قوس و دسته زیبای الگوی کاپ شاخص با رعایت تناسب جالب زمانی (زمان دسته برابر %30 قوس) تکمیل شد و رسیدن به تارگت از کندل سپتامبر 2018 آغاز شده است. تارگت نهایی برای این سوپر کاپ یا فنجان و دسته سوم عجیب به نظر میرسد اما با توجه به شرایط بنیادین و ثبات قیمتی در دسته ای یک ساله به شکل پرچم مستطیل (نفوذ همزمان و شدید قیمت/زمان)، میتواند حداقل حدود 25500 واحد برابر با فیبو اکسپنشن 100 از کف فنجان تا لبه و اعمال آن از انتهای دسته فنجان و در صورت مساعدت بنیادین تا 33300 واحد باشد.
          از دید زمانی با توجه به اینکه تحقق تارگت دو فنجان و دسته داخلی قبلی به ترتیب در طول 3 و 5 ماه انجام شده، زمان رسیدن به این تارگت میتواند تا اواخر سال جاری و تا 8 کندل ماهانه باشد که حداقل 3 ماه آن سپری شده است:


          ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 11-05-2018, 02:33 AM

          نظر


          • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4278834, member: 49249
            با سابقه اخیر ذهنی بازار بورس درباره ورشکستگی اقتصادی و بانکی کشور در سال گذشته و جاری، باور این رشد پر شتاب سهام بانکی برای فعالان آن ساده و قابل هضم نیست، دقیقا همانطور که دیدن جوانه سبز روی خاکستر عجیب است. اما اوضاع برای این گروه به ناگاه و به شدت متفاوت و البته مساعد شده است و به قیمت سنگین و دردناک سقوط تولید، رکود مضاعف در پیش و کاهش توان اقتصادی اکثریت مردم با کاهش ارزش پول ملی، بانکها جان دوباره ای گرفته اند.
            نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4278834, member: 49249


            * نگاهی به دوره قبلی کاهش ارزش ریال در اوایل دهه 1390 و چارت شاخص بانکها، نشان میدهد متاسفانه این گروه و در نتیجه سهام آن همیشه برنده خلق پول و کاهش ارزش ریال هستند.


            شاخص گروه بانک ماهانه و لگاریتمی 97/07/29:


            مکث شاخص گروه بانک در محدوده فعلی (کندل دوجی مانند آخر)، به دلیل رسیدن به منطقه مقاومتی کلاسیک %50 ویلیام گن (دقیقا میانه راه از یک فیبو اکسپنشن بلند مدت: تعمیم دوره 44 هفته ای رشد پس از کاهش ارزش ریال در 6-5 سال گذشته) است. اما به دلیل 1- پشتوانه واگراییهای مثبت بسیار بزرگ 2- ادامه تقاضای سنگین 3- نفوذ یا شکست اولیه 828 واحد (مقاومت %50)، انتظار میرود شاخص به زودی بالای این منطقه تثبیت و به رشد خود ادامه دهد.


            طبق چارت ، انتظار میرود مثل همیشه گذشته تکرار شود و شاخص بانکی تا اوایل 98 تا اکسپنشن فیبوی 100 که هدف کلاسیک این تعمیم "تکنیکال" این تغییر "بنیادی" (کاهش ارزش پول) است، صعود کند: 1440 واحد. اما با توجه به اینکه در 5 سال گذشته تنها تا رتریس فیبوی %50اصلاح کرده، به ترتیب اهداف 112% ، 127% و 150% از همین اکسپنشن (تا مرز 2520) نیز در دسترس میباشد:





            * با شباهت یا همبستگی بالا با شاخص گروه بانک، در چارت وبملت نیز شاهد واگراییهای بزرگ مثبت و رشد پر شتاب و بی بازگشتی هستیم:

            وبملت ماهانه و لگاریتمی 97/08/14:

            برتری شدید قدرت خریداران در الگوی شمعی سه سرباز سفید و شیب صعود حرکت فعلی کاملا مشخص است.
            با این روند قدرتمند و در کنار واگراییهای مثبت و پرچم تحکیمی در یک تایم پایین تر (هفتگی)، هدف حداقلی سهم اکسپنشن فیبوی 100% از زمان کاهش ارزش پول در اوایل دهه 1390 است که برابر با حدود 430 تومان و زمان آن تا حدود دو تا سه ماه آینده میباشد.

            * مقاومت اصلی مسیر فیبوی %75 همین بسط میباشد (291). ممکن است قیمت مدت نه چندان طولانی را پس از شکست، روی این سطح با تعویض سهامدار و رنج تایمهای پایین تر استراحت کند:

            ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 11-05-2018, 11:21 AM

            نظر


            • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4239495, member: 49249
              * به زودی نماد مورد توجه یا لیدر گروه قند و شکر میتواند با صعودی شارپ، دست نیافتنی شود یا حداقل با استراحت روی یک کف قیمتی جدید (310) به رشد خود ادامه دهد:


              قشیر هفتگی 97/06/27: از دید پرایس اکشن تحول بسیار مهم و مثبتی در چارت این سهم رخ داده است:

              قیمت با قدرت (حداقل تعداد کندل)، در آستانه عبور از منطقه پر تراکم و Z شکل ما بین سه چنگال آندروزصعودی و نزولی (قرمز، سبز و آبی) است. پس از عبور از این منطقه (310 تا 320) تقاضا سنگین تر و حرکت قیمت تسهیل میشود:



              آپدیت قشیر هفتگی
              97/08/19:


              حرکت جالب توجه سهم در بعد قیمت/زمان بر اساس 2 فوق چنگال اندروز و خطوط عکس العمل سگانه آنها ( خطوط 1 تا 3 سبز و آبی) .

              پس ازیک بار عبور از منطقه پرمقاومت زد شکل (قرمز) و لمس سقف چنگال سبز ، در محلی مورد انتظار یعنی چسبیده به خط سوم عکس العمل فوق چنگال آبی، قیمت یک کف ماژور شکل داده است که با توجه به مرز شکنیهای قبلی، واگرایی حجمی مجدد و استراحت روزهای اخیر بالای کف جدید، میتواند به زودی قیمت را از خط میانی سبز عبور و مجددا به سمت سقف آن سوق دهد:

              نظر


              • نوشته اصلی توسط Spinoza نمایش پست ها

                شاخص قند و شکر
                لگاریتمی و روزانه 97/08/02:


                1- شاخص در مسیر اصلاح آخرین موج صعودی، با وجود عبور از فیبوی زمانی %62 به اندازه کمتر از یک سوم میزان رشد (%27) اصلاح کرده که
                به طور ساده و کلاسیک قدرت خریدار و ضعف فروشنده را نشان میدهد. با توجه به این نکته و اخطارهای واگرایی مثبت مخفی شکل گرفته، آغاز موج صعودی بعدی پس از گذشت حدود 5 روز کاری انتظار میرود.


                2-
                ادامه اصلاح صرفا "زمانی" خواهد بود چرا که شاخص جریان نقدینگی (MFI) تا سطح کم سابقه 9 کاهش یافته و به روشنی تکمیل اشباع فروش را اعلام میکند. بر همین اساس میبنیم شاخص قند و شکر در 6 روز کاری اخیر بالای سطح 14000 ایستایی خوبی داشته است:


                آپدیت شاخص قند و شکر روزانه و لگاریتمی 97/08/20:

                1- با توجه به تکمیل روند اصلاحی، واگرایی مثبت با اندیکاتورهای حجمی و قیمتی و طبق انتظار قبلی، رشد آغاز شده شاخص از 4 روز کاری پیش را میتوان یک کف جدید و نقطه آغاز موج جدید صعودی تصور کرد.
                2- با توجه به واگرایی مثبت معمولی بازگشتی (+RD) و ادامه دهنده مخفی (+HD) ، تکمیل شده و عمل کرده، رشد شاخص تا اولین مقاومت مهم 18300 تا 18500 یعنی فیبوی انبساطی %50 بسیار محتمل است.
                3- همچنین واگرایی هوشمند زمانی ( اصلاح کمتر قیمت نسبت به زمان) مشخص است: اصلاح قیمتی تنها تا رتریس فیبوی 38، با وجود پر شدن فیبوی 100 در بعد زمان:


                ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 11-12-2018, 02:29 AM

                نظر


                • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4297857, member: 49249
                  نتیجه همیشگی بحران.های خودساخته یا تحمیلی، هر دو بلعیده شدن کوچکترها توسط بزرگترها به ارزشی بسیار کمتر از واقعی، بی ارزش شدن نیروی کار و تخصصی و نهایتا تجمع ثروت است.
                  نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4297857, member: 49249

                  برای سهامداران بانک ملت، خبر بلعیدن بانک سرمایه خبر خوبی است، این هم یعنی وبملت در طرف برنده بحران اخیر قرار دارد.
                  سلام و صبح بخیر دوستان... همیشه زمان زود میگذرد و چرخه های بازارهای مالی و روشهای آن ساده و یکسان است.نتیجه واحد تمام تحولات بزرگ و بحرانهای واقعی یا خودساخته بلعیده شدن کوچکترها توسط بزرگترهای پیروز و به قیمتی بسیار زیر ارزش واقع است...
                  * بانک ملت خود از ادغام 9 بانک!! در 1359 تشکیل شده است و طبق تاریخ، منتظر محو خرده بانکهایی مثل سرمایه، آینده و بیشتر صندوقهای اعتباری باشید. چون کارکرد خود را برای موسسان داشته و معمولا بعد از جنایت آثار جرم از بین میرود!! :

                  تاریخچه بانک ملت (به نقل از وبسایت رسمی بانک):
                  بانک ملت به موجب مصوبه.ی مورخ ۲۹ آذر ۱۳۵۸ مجمع عمومی بانک.ها از ادغام بانک..های1- تهران، 2- داریوش، 3- بین.المللی ایران، 4- عمران، 5- بیمه.ی ایران، 6- ایران و عرب، 7-پارس، 8-اعتبارات تعاونی و توزیع، 9-تجارت خارجی و فرهنگیان در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۵۹ تشکیل و با شماره ۳۸۰۷۷ در اداره.ی ثبت شرکت.ها به ثبت رسید و عملیات اجرایی بانک از همان تاریخ آغازشد.
                  با ادغام بانک ها، سرمایه.ی اولیه.ی بانک ملت به سی وسه میلیارد و پانصدمیلیون ریال رسید.
                  به استناد مجمع عمومی فوق.العاده بانک.ها (مورخ ۱۷ فروردین۸۷) و تصویب نامه هیأت محترم وزیران (شماره ۶۸۹۸۵/ت ۳۷۹۲۵ مورخ ۲ مرداد ۸۶) شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.
                  بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۵۰۰۰۰ میلیارد ریال یکی از بزرگ ترین بانک.های کشور است که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می.کند....

                  https://www.bankmellat.ir/history.aspx

                  نظر


                  • با سلام و عرض وقت بخیر .جویای نظر دوستان عزیز هستم .سپاس


                    https://rahavard365.com/analysis/1161616
                    ویرایش توسط M.N.Derikvandi : https://www.traderha.com/member/29098-m-n-derikvandi در ساعت 11-14-2018, 11:08 PM

                    نظر


                    • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4293953, member: 49249


                      * با شباهت یا همبستگی بالا با شاخص گروه بانک، در چارت وبملت نیز شاهد واگراییهای بزرگ مثبت و رشد پر شتاب و بی بازگشتی هستیم:


                      وبملت ماهانه و لگاریتمی 97/08/14:

                      برتری شدید قدرت خریداران در الگوی شمعی سه سرباز سفید و شیب صعود حرکت فعلی کاملا مشخص است.

                      با این روند قدرتمند و در کنار واگراییهای مثبت و پرچم تحکیمی در یک تایم پایین تر (هفتگی)، هدف حداقلی سهم اکسپنشن فیبوی 100% از زمان کاهش ارزش پول در اوایل دهه 1390 است که برابر با حدود 430 تومان و زمان آن تا حدود دو تا سه ماه آینده میباشد.

                      * مقاومت اصلی مسیر فیبوی %75 همین بسط میباشد (291). ممکن است قیمت مدت نه چندان طولانی را پس از شکست، روی این سطح با تعویض سهامدار و رنج تایمهای پایین تر استراحت کند:




                      نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4295657, member: 49249
                      آخرین مقدار شاخص گروه بانک امروز : 872.9
                      نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4295657, member: 49249
                      دو روز متوالی است که بالای مقاومت مهم 825 ایستاده و فقط باید سقف اخیر را بشکند: (890) ، که با این تقاضا، به راحتی اوایل وقت شنبه عبور میکند.
                      بعد از آن میتوان منتظر دور بعدی رشد گروهی و اخنمالا شارپ بانکیها باشیم.


                      بانک ملت کمی زودتر از انتظار به مقاومت و مرز بسیار مهم 291 نفوذ کرد و امروز تا 295 معامله شد.
                      نکته مثبت دیگر اینکه قیمت "پایانی" وبملت یعنی قیمت میانگین وزنی معاملات روز ، دقیقا روی 2910 بست.


                      * برای نزدیک بودن حرکت بعدی گروه بانک و شاخص آن، این شکست یا حداقل نفوذ وبملت شاهدی خوبیست.


                      آپدیت وبملت روزانه 97/08/23:
                      آماده شدن تدریجی قیمت برای عبور از مقاومت بسیار مهم 291 در سومین تلاش با استراحت زمانی، واگرایی مثبت حجمی و قیمتی در بازه میان مدت:





                      ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 11-14-2018, 11:16 PM

                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4302912, member: 49249
                        آپدیت وبملت روزانه 97/08/23:
                        نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4302912, member: 49249

                        آماده شدن تدریجی قیمت برای عبور از مقاومت بسیار مهم 291 در سومین تلاش با استراحت زمانی، واگرایی مثبت حجمی و قیمتی در بازه میان مدت:



                        *** آخرین وضعیت مساعد تکنیکال برای لیدر یا آغاز کننده رشد طوفانی گروه بانکی:
                        وبملت
                        هفتگی و لگاریتمی، 97/08/25:


                        - با وجود 8 هفته مداوم رشد مداوم و بدون استراحت، قیمت اصلاح چندانی نکرده و با هیچ اندیکاتور یا اسیلاتوری واگرایی منفی نداده است (به دلیل اصلاح شدید زمانی و قیمتی قبل از آن).

                        - در طول 6 هفته اخیر (پس از 8 هفته رشد شارپ) شاهد تشکیل یک الگوی بسیار نادر: پرچم مستطیل صعودی هستیم. همزمان با این پرچم که بنا به شواهد متعدد ادامه دهنده به نظر میرسد: 1- رشد عالی مکدی متعارف 12/26/9 ، 2- حفظ حجم معاملات، 3- حفظ تقاضا با افقی شدن شاخص جریان نقدینگی یا MFI در سطوح بالا و از همه مهم تر: 4- اخطار واگرایی مثبت مخفی قیمت با اسیلاتور مکدی (+HD) هستیم که همگی نشان از قدرت حیرت انگیز روند صعودی و ادامه آن دارد:

                        ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 11-16-2018, 09:03 AM

                        نظر


                        • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4294058, member: 49249
                          وپارس هفتگی و لگاریتمی، 97/07/13:

                          * وپارس که در میان نمادهای بانکی کمترین زیان و بیشترین فاصله تا پیک قیمتی سه سال اخیر در میان نمادهای بانکی دارد از دید پرایس اکشن سهم بسیار موفق بوده و پس از تکمیل پولبک به منطقه پرفشار 160 تا 165 (در تایم روزانه) با پشتوانه واگراییهای بزرگ به مانند شاخص بانکی، حرکت شارپ خود را ادامه خواهد داد:
                          جهش پر قدرت قیمت بعد از واگرایی های مثبت و متعدد بازگشتی (+RD) و شکستن پر قدرت و سریع منطقه پر فشارخط میانی چنگال آندروز منطبق با منطقه حساس %50 فیبو انبساطی، سهم را در موقعیت فرصت خرید تا اهدف کلاسیک (حداقلی) 231 (سقف کانال صعودی اندروز و سپس 315 (فیبو انبساطی 100) نشان میدهد:

                          وپارس هفتگی، 97/08/25:
                          وپارس با توجه به 1- شرایط مساعد بنیادین (خروج از زیان فوری و قبل از اعمال تسعیر ارز با نرخ جدید که پی بر ای: 4 را برای سهم رقم زده است)، 2- فاصله اندک تا کف اخیر (حدود %50+) و 3- شرایط فعلی تکنیکال، یکی از بهترین گزینه های ورود جدید و سهامداری در گروه بانک میباشد.
                          * قیمت با تشکیل یک مثلث فشرده متقارن، همزمان واگرایی مثبت با اسیلاتور مکدی و اسیلاتور حجمی و بسیار مهم چائیکین داده است. در بازه بلندمدت و همین تایم هفتگی، نوسان فعلی، طبیعی و حول خط میانی چنگال صعودی آندروز (اشاره شده در چارت پست قبلی - بالا) میباشد.

                          اصلاح در بعد قیمت کامل شده است و در بعد زمان نیز حدود یک تا دو کندل هفتگی لازم است تا سهم آماده جهش تا پیک قبلی 172 و سپس سایر اهداف بسط فیبوی ماژورهای اخیر شود:

                          ویرایش توسط Spinoza : https://www.traderha.com/member/25017-spinoza در ساعت 11-16-2018, 09:58 AM

                          نظر


                          • نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4248102, member: 49249
                            سلام و رادت خدمت شماو سایر دوستان، بهترین انتخابهای گروه قند و شکر در شرایط فعلی نمادهای کمتر رشد کرده مثل قشیر یا قشکر است در کنار یک نماد بنیادی و سنگین مثل قپیرا، قلرست، قشهد یا قزوین...
                            نوشته اصلی توسط Spinoza, post: 4248102, member: 49249


                            نکته لازم به عرض دیگر این است که درست به مانند اصلاح زمانی کافی قبل از رالی، هیچ وقت نگران "حجم بالای عرضه" در رالیها نباشید که هر چه اصلاح زمانی پیش از رالی و حجم عرضه در طول آن بیشتر باشد احتمال واگرایی منفی در بعد حجم و همچنین قیمت کمتر میشود و در نتیجه اهداف سهم بالاتر میرود.


                            درباره سوال سخت سوال گروه قند و شکر یعنی اهداف قیمتی قشیر، نماد مورد توجه گروه، میتوان گفت این سهم فعلا با روند جاری از میانگین گروه قند و شکر عقب تر است و حداقل تا حدود 540 و با دبد کوتاه مدت تا بلند مدت فرصت خرید است.
                            * اگر در روزهای در پیش احیانا دیدید شاخص قند و شکر سقف کانال صعودی خود را شکافت (شاخص گروه از لحاظ زمانی و میزان رشد جلوتر از این سهم فرابورسی است) و بالای محدوده یاد شده در پست قبل 15700 تا 16000 واحد باقی ماند، بدانید قشیر هم اهدافی بالای سقف کانال صعودی (550) خود را دنبال خواهد کرد:


                            قشیر ماهانه و لگاریتمی 97/07/03:
                            فرار قیمتی سهم و بازگشت قدرتمند از محل تلاقی کف کانال صعودی (آبی) و خط روند داخلی (قرمز) با رعایت جالب توجه الگوی سقف-کف-سقف در فیبوی زمانی (به ترتیب 100 و 162 و 200) - به نظر پس از مقاومت نسبی 360 یا سقف تاریخی ، سقف کانال در محدوده 550 حداکثر تا آخر سال میلادی جاری (حدود دو ماه آینده) در دسترس باشد:




                            ** خوب دوستان در بازه بلندمدت و البته لگاریتمی، مسیر کلی برای قشیر و یک واگرایی مثبت و عظیم را در اواخر تابستان امسال با هم مرور کردیم و طبق انتظار جهش آن آغاز شد و پس از واکنش به مقاومت اشاره شده 360 (چارت پست بالا)، قیمت استراحت کافی در تایمهای پایین تر (روزانه و هفتگی) را کامل کرده است...
                            و حالا ادامه محتمل ماجرا شامل تارگت مورد انتظار 550 در سقف کانال صعودی و برای کندل ماهانه دسامبر 2018 و تارگت پس از آن را با هم بررسی میکنیم:
                            آپدیت قشیر ماهانه و لگاریتمی، 97/08/25:
                            1- با توجه به واگرایی مثبت، غول پیکر و کاملا موفق قیمت با تمام اسیلاتورهای مهم قیمت و خصوصا حجم (خط توزیع ای.دی و اسیلاتور مربوط به آن: چائیکین)، شاهد جهش قیمتی قابل توجهی در قشیر از دو ماه گذشته بودیم.
                            2- به پشتوانه این واگرایی بزرگ و موفق، سقف کانال صعودی آبی در حدود 550 تا 600 کاملا در دسترس بوده و جالب اینجاست قیمت پایه معامله بلوک مدیریتی %71 به درستی درهمین محدوده انتخاب شده است.
                            3- با توجه به اصلاح قیمتی تا رتریس فیبوی 50 تا %61.8 هدف کلاسیک سهم محدوده 800 تا 850 با صرف زمان کافی یعنی تا اواخر سال جاری (97) میباشد:

                            نظر



                            • ** یک سال مهم و پرتکرار برای این روزهای گروه بانکی بورس تهران:

                              سوالی که من دارم اینه که خیلی از کارگزاریها و صندوق ها وگروهها و خیلی از گرگهای بازار که حتی رانت هم دادند و میدانندکه بانک ملت ۶۰۰ تومان سود میسازد ، چرا نمیان در قیمتهای کنونی سهم را تا مثلا ۵۰۰ تومان جارو کنند و جمع کنند ؟ ایا سهمی که قراره ۵۰۰-۶۰۰ تومان سود بسازه به ۵۰۰ تومانخریدش نمیارزه ؟ ولی اصلا این کارو نمیکنند ؟ چرا ؟


                              ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                              به نقل از Spinoza :

                              سوال بسیار خوبیست... با اینکه سهامداران درصدی و تازه وارد در طول یکی دو ماه اخیر به گروه بانک کم نداریم، اما در این گروه بسیاری از اندیکاتورهای حجمی/قیمتی برای پول هوشمند از اوایل امسال تا تیرماه (قبل از آغاز جهش) ، به شدت فعال شده بود.


                              یکی از تعاریف مهم پول هوشمند یا مطلع در تکنیکال محاسباتی این است که در کف های قیمتی، بسیار تدریجی و در روزهایی که حجم معاملات کاهش میابد خرید می.کند.

                              بهر شکل حجم بالا و کم سابقه در معاملات بانکیها که خیلی طولانی تر از یک نوسان ساده شده، واگرایی های مثبت و الگوهای تحکیمی تایم هفتگی، در کنار معادله ساده : "حجم خرید=حجم فروش=حجم کل معاملات" ، به ما میگوید گروه در حال پوست اندازی مهمی است.

                              حال اگر سرمایه.گذار عمده ای شریک این روند یا طوفان صعودی نشده خیلی ساده یعنی یا با ضعف تحلیل (حداقل تکنیکا ل) ریسک را بالا می.بیند، یا با پیش فرضهای سال.های اخیر تنها زیان.های قدیم را در ذهن دارد. به عبارتی مانند از بسیاری از فعالان بازار، هنوز روند را باور نکرده و هر روز را روز پایان آن می.بیند.

                              هر سبک تحلیل ساده یا پیچیده تکنیکال و بنیادی به ما می.گوید برنده فوری و بدون زحمت کاهش شدید ارزش ریال، کدام گروه است.

                              -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                              سلام و روزبخیر دوستان، همانطور که قبلا خدمتتون تاکید کردم،
                              باور تغییر یک روند نزولی بلند مدت (به ویژه در سهام ظاهرا زیانده بانکی که تا چند ماه پیش همه و بدون شک برای خرید، آنها را بدترین گزینه میدانستند) و پس از آن شروع یک روند صعودی با این قدرت، برای بیشتر بازار نیاز به زمان کافی دارد. چون به طور ساده در ابتدای راه هنوز اخبار بنیادین پشت واگراییها و روند پس از ان، کماکان پنهان است و طبیعتا از دید اکثریت سفته بازی به نظر میرسد. اما پس از مدتی که که قیمتها عقب نشینی مهمی نکرد و اخبار مربوطه به تدریخ عیان شد بازار بهتر با آن کنار میآید.

                              ** تحول بنیاد ین گروه بانک (کاهش شدید ارزش ریال) تکراری و بسیار بزرگ است اما این بار بانکها به طور مضاعف و علاوه بر کاهش ارزش پول (دقیقا به مانند صرافها و واردکنندگان رانت دار)، حجم بزرگی ارز از خزانه کشور به جیب زده اند.
                              از دید شخصی بنده، با اینکه ببیشتر نمادهای این گروه از کف چند سال اخیر، 2 تا 3 برابر شده اند، هنوز بازار به باور نرسیده و سمت این گروه نیامده!! اما زمان آن نزدیک است و جهش اصلی را آن زمان خواهیم دید.

                              پول هوشمند (smart money) مشخصا بارگیری خود در گروه بانکی را آغاز کرده و به زودی درصد آن بیشتر هم میشود. پول گروهی یا گله ای (herd/crowd money) نیز تا قبل از پایان سال جاری در حجم بسیار بالا و غیر قابل باور اضافه میشود.

                              نظر



                              • * خوب دوستان میشه یه تبریک به سهامداران گروه بانک گفت. دیگه صبحتهای رییس بانک مرکزی در گفتگوی ویژه خبری دیشب شبکه 2 (97/08/30)، قضایای "نرخ" تسعیر را روشن کرد...
                                ایشون در کل مصاحبه و درباره همه چیز بسیار جدی صحبت میکردند و در این باره تاکید کردند، برای بانکها سود حاصل از تسعیر ارز (که به نظر نرخ بالای 4200 با این اشاره قطعی است) تقسیم نمیشود و باید صرف افزایش سرمایه شود.

                                * محل صرف سود مضاعف تسعیر ارز، برای تقسیم، پوشش زیان یا افزایش سرمایه، برای سهامداران گروه بانک تفاوتی ندارد و حتی در صورت صرف آن در افزایش سرمایه بهتر و شفاف تر خواهد بود.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X