اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحليل و تريد سهام بورس ایران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • با سلام اول این را باید ذکر کنم هر نکته ای را بنده می گم اول خوب به انها مسلط شوید بعد شروع به خرید کنید

    شما برای لازم کار باید حتما یک انلاین از شرکتهای کارگزاری داشته باشید و بهتر است با یک کارگزار رابط خوب خوب داشته باشید برای اینکه بعضی مواقع انلاین قطع می شود شما بتوانید سریع دستور ورود و خروج دهید.

    وقتی سایت تی سی ام باز می کنید همیشه بیشترین و کمترین تاثیر بر روی شاخص هر نیم ساعت یک چک بکنید من همین امروز می خواستم سهام شرکتی فولادی را بخرم دیدم چندتا تاثیر منفی را روی شاخص گذاشتند رفتن سایت های خبری را

    یک چک کردم دیدم قیمت حباب فولاد می خواهند شکست همین باعث جو منفی شده پس از این به بعد این را یک چک 5 صدم ثانیه انجام دهید

    روزانه بین100تا200سهم در بازار سرمایه خرید فروش می شود باید حتما هر15تا30دقیقه کل سهم ها را چک کنید و هیچ سهمی نباید از زیر نظر شما بیرون بره پس ازین به بعد کل سهم مورد معامله شده اند شیفت صبح گفتم چطوری چک کنید ولی نکته ان هم اینکه شبها هم کل سهم ها را یک چک کنید.

    ما همیشه سهم اخایر شاخص حساب می کردیم و می گفتیم که اگر بخواهند از شاخص حمایت کنند از اخایر حمایت می کنند. ولی ما یک سهم دیگر بنام وسپه نام می بریم که باید این را با اخایر جمع کنیم یعنی اگر بخواهند از شاخص حمایت اولویت با این دو سهم است

    این مطلب را که الان می خواهم بگم می دانم همه شما می دانید ولی فقط برای یاداوری می گویند شما بعضی مواقع می ببینید که سهم مثلا3500ریال می گذارید هم می گذارید فروش می رود در صورتی اصلا کسی توی این قیمت برای خرید نگذاشته اونها قیمت ها را به صورت مخفی گذاشته اند که شما نمی بینید این گفتم که بعدا به شما یادم بدهم چگونه16درصد یا 8درصد در یک روز سود کنید فقط هم با این ترفند.

    من ساعتها بورس را به سه بخش تقسیم م کنم از 8/30 تا 9 بخش دوم از 9 تا 10/30 بخش سوم از 10/30 تا 12 می باشد

    بخش اول که مقابل معامله نیست فقط می توانی قیمت ها را وارد کنید شما باید سهم هایی که دیروز معامله شده 3مرتبه مرور کنید یعنی هر 10 دقیقه و فقط ارش خرید و فروش ها را که وارد می شود نگاه کنید ..
    درجه اهمیت c

    بخش دوم اگر شما برای فروش سهم هایی دارید این موقع مناسب تر است ولی اینکه می گوییم برای فروش باید توجه به جو معاملات
    اهمیت برای فروش a برای خرید b

    بخش سوم که معمولا بزرگان و قدیمی های بورس در این ساعت خرید می کنند
    درجه اهمیت فرش b برای خرید a

    این a و b با توجه به بزرگان بورس و قدیمی های بورس انجام می دهند گذاشتم حتما شاید درست نباشد فقط استراتژی انها را برای خرید و فروش گفتم.

    نظر


    • بنده خیلی امیدوار بودم بورس سکه تهران سر عقل بیاد و معاملات را انلاین کنه و وجه تضمین را به لورج10 برسونه ولی گویا اینها دنبال بلوکه کردن سرمایه مردم در حساب سامان هستند
      چند بار هم با مسئول اتی مستقیم صحبت کردم اینها عمیقا فکر می کنند ما مجبوریم که معامله کنیم(البته حق دارند چون هر بلایی سرمان می اورند به جای تحریم معاملات حجم معاملات را بالا می بریم وکاملا مطیع شدیم) در حالی که به ایشان گفتم سخت در اشتباه هستند و پولها در اتی نخواهد ماند

      بنابر این تصمیم گرفته شد مدل اتی تهران دربورس دبی راه اندازی بشه با این فرق که اینجا سکه است انجا شمش با قابلیت تحویل و لورج 10 که هم از لحاظ شرعی مشکل نداره و هم ریسک معاملات پایین است
      انشاالله درچند روز اتی این قضیه راه اندازی بشه و دوستان با 160 دلار بتوانند یک قرارداد شمش دربورس دبی خریداری کنند با قابلیت تحویل

      تا به حال دوستانی که در اتی تهران بودند استقبال خوبی کردند وعلاقه مند هستند مدل اتی تهران روی شمش پیاده بشه
      مثلا الان اونس1600 است هرقرارداد یا لات 160 دلار باشه به عبارتی لورج10
      کسی خلاف جهت پوزیشن بگیره تا40درصد سرمایه جا داشته باشه بعد اگر پول نداشت یا شارژ نکرد کال مارجین میشه
      علاوه بر ان اگر احیانا کسی خواست قراردادش را نگه داره بتواند تا سر رسید نگه داره و بتواند تحویل بگیره
      البته دوستان نظرات دیگری هم دارندکه عمده ان همین هاست

      نظر


      • با سلام
        خوب ما یک اصل توی فارکس داریم و اینکه اول ضرر نکنید بعد سود کنید این هم توی بورس ایران صادق است

        ایا به حال از خودتون سوال کردین چر بترانس اینجوری ریزش می کنند یا اینکه فاسمین یا همین پتروشیمی کرمانشاه تا4800صف خرید بود که تا امروز4024هنوز صف فروش است یا گروه بانکی مثل وپارس صف های 100میلیونی الان زیر2000ریال امده یا این دو تا سه سهم بالای 2000ریال کم کم دارن میاد زیر 2000.. علتش از خودتان پرسیدین.یا اینکه ومعادن اگر نمودار10سالش نگاه بکنید مثل طلا همیشه بوده اما الان صفش فروش یا همین کروی یک یا چند روز اینده مثل این سهم دچار می شود .و فقط یک چیزی می توانند جلوی صف فروش انها را بگیرد و این حقوقی بسیار قدرتمند ظاهر شود.

        ...............
        ...............
        ...............
        ...............
        ...............
        ...............
        ..............
        ..............
        ..............

        علتش من به شما می گم .
        علتش این مثل همین بترانس می زینم پارسال افزایش سرمایه 400درصد داشته که تقربیا یک نیم ماه پیش سهم قابل معامله شده اند به ازای یک سهم 4 سهم اضافه شده حال بگو چرا تحلیلم فعل می شود. یا همین پتروشیمی کرمانشا هفته پیش 4800ریال می خریدند ولی اونها که خیلی زرنگ بودن سهم های ازاده شدن سریع فروختن.

        نظر


        • با سلا خدمت دوستان و جناب mohsn

          اگر ممکنه مقداری توضیحات بیشتری راجع به دلیل ریزش سهم ها بدید مثلا اینکه چرا بترانس یا شخارک یا ... ریزش میکنن.

          ما باید به همه ی خرید و فروش های حقوقی ها توجه کنیم یا در هر سهمی همیشه یک حقوقی خاص وجود داره که اگر اون وارد بشه سهم بالا میره؟

          مثلا باید به خریدهای متوالی معادن روی در شرکت های کالسیمین و ملی سری و روی و فرآوری در چند روز گذشته توجه کرد یا باید به حجم خرید توجه کرد یا ...؟

          با تشکر از شما
          ویرایش توسط Arash72 : https://www.traderha.com/member/6048-arash72 در ساعت 08-07-2012, 04:15 PM
          A Brilliant Mind Cannot Work Succesfully With a Weak Body.______William.D.GANN

          نظر


          • با سلام جناب ارش
            در مورد شخارک باید عرض کنم موقعیتی که الان دارد بعد از مجمع است اصولا امسال این طوری شده هر سهمی بعد از مجمع وارد سامانه بورس می شود دچار ریزش می شود حالا در مورد شخارک باید بگویم یا باید حقوقی حمایت کنند یا اینکه به گره در غیر این صورت صفش جمع نمی شود.

            حالا سهم هایی که در پست 468 مثال زدم یا همین بترانس این افزایش سرمایه هایشان به تازگی ثبت محضری شده اند همین بترانس من خودم در افزایش سرمایه اش شرکت کردم از هر یک سهم 4 سهم به همه داده اند حالا دوماه پیش ثبت محضری شده اون 4سهم می توانید مورد معامله قرار دهید من همان جا فروختم بیشتر سهمامداران خرد نگهداری کردن حالا دارن می فروشن و وقتی همچنین ریزشی توی بازار اتفاق می افتد اینها سریعتر نسبت به سهم های دیگر ریزش می کنند.

            خوب الان نوبت کروی است ایا ریزش سنگین دارد یا نه

            نظر


            • با سلام خدمت دوستان

              جناب mohsn بالخره یکی از سهم های مورد نظر شما برای حمایت از شاخص صف خرید شد و اون هم وسپه بود.
              احتمالا بازار در هفته ی بعد هم شاهد رشد جدی سهام شرکت های بزرگ نخواهد بود ولی کم کم از سهم های کوچیک تر داره حمایت میشه تا ان شا الله شهریور خوبی رو از نظر سوددهی داشته باشیم.

              سهم های بسیار زیادی هست که اوضاع تکنیکال خوبی دارن و در چند روز آینده شروع به صعود میکنن ولی نمیدونم کدومشون از همه بیشتر میتونه بالا بره.

              نکته ی جالبی در صف های خرید و فروش امروز مشاهده شد.بعد از ساعت 12 و پایان معاملات،بدون اینکه معامله ای بخواد انجام بشه صف خرید های حفاری و امید و بعضی سهم های دیگه حذف شدن و یا حداقل به حجم بسیار کمتری رسیدن.

              صف فروش بالای 1 میلیون سهمی مخابرات در روزی هست که پس از پایان بازار ناپدید میشه و اواسط بازار روز بعد دوباره شکل میگیره.
              صف فروش شخارک هم از 2700000 به 1700000 رسید و صف فروش 5.5میلیون سهمی ثشاهد هم به 2 میلیون رسید.

              اینها همه نکات قابل تأملی هستن که نشان از این داره که بازار به ثبات لازم نرسیده و اعتماد سرمایه گذاران هنوز جلب نشده.به همین خاطر هست که حتی سهامداران دستورهای فروش خودشون رو هم حذف میکنن چه برسه به دستورهای خرید.
              A Brilliant Mind Cannot Work Succesfully With a Weak Body.______William.D.GANN

              نظر


              • با سلام
                اقا ارش شما درست فرمودیدن دو تا سهم هستند که اگر بخواهند توی شاخص دستکاری کنند یا واقعا از ان حمایت کنند یکی اخایر و یکی وسپه هستند
                یکی نکته همین من بگم تمامی سهم هایی که نام می برند فقط فقط مثل هستند

                خوب در مورد دستور فروش ها خیلی لازم نیست به انها توجه کنید چونکه معمولا بیشتر معامله گران دستور خرید یا فروش وقتی بخواهند وارد سامانه بورس بکنند روزانه می زنند برای همین صف ها بعد از ساعت 12 جمع می شود روزانه را به این خاطر وارد می کنند چون توی روز تعدادی معامله می شود و سقف وکف برای روز بعد تغیر می کنند

                این سهم ثشاهد نام بردید نکته جالبی بهتون بگم این 12امسال نسبت به پارسال 66درصد بیشتر پر نکرده خوب این علت صف فروش .

                شما همان جور که گفتم یعنی 15 یا 30 دقیقه این سهم توی یک یا دو هفته اینده هر روز چک کنید می توانید 4 الی 8 درصد یک یا دروز ازش سود کنید.

                برای خرید شما امروز داشتین چکار می کردین......
                اول توی چند روز گذشته بورس ریزش کسی از مسئولین بورس صبحت کرد

                .از دیروز وزیر صنعت و معدن اختصاص 1000 میلیارد برای خودرو سازان
                بیمه سهام خریداری شده
                بالا رفتن قیمت نفت
                بالا رفتن بعضی از فلزات
                جمع شدن بعضی از صف های قروش اخر دیروز

                من ساعات بورس برای شما تقسیم بندی کردم بخش اول پاتک به دشمن بود شما اگر اون موقع سهم های رند بازار مثل . کرمانشا . پارسان . ومعادن . بترانس . یا همین ذوب چند بار گفتم کفش1300ریال است می توانستید با توجه به چیدمانشان و صف هایشان که معلوم بود جمع می شود می خریدید و ساعات 10 تا 11 می فروختید فقط با یک رصد کرد راحت سود کنید

                نظر


                • با سلام
                  بعضی وقت شیفت صبح که بازار باز است از خودتون سوال می کنید که ایا این سهم را حقوقی می خرد یا نه . یا اینکه صف فروش شده کی دارد صف جمع می کنند

                  متاسفانه در بازار بورس ایران می توانید برای خرید ارقام به طور مخفی وارد سامانه بورس کنند.

                  ما گفتیم باید همیشه از رانت ها که در بورس ایران فعالیت می کنندکه کم هم نیستند یک قدم جلوتر باشیم پس چه طوری بفهمیم که امروز حقوقی ها خرید یا فروش می کنند.

                  چواب : در تایپ های قبلی ذکر کردم باید همه سهم چک شود پس سهم مورد نظر امروز مثلا می خواهیم ببینیم کی دارد می خرد روز قبل باید چک شود ایا حقوقی خرید کرده یا نه..

                  دوما : بازهم در تایپ های قبلا ذکر کردم باید حتما انلاین گرفته باشید این به این خاطر است که حجم سفارش هر سهم توی انلاین قابل دیدن است مثالی می زنم ومعادن توی انلاین یک نگاه بیندارید حجم قابل سفارش 100000تا است اگر شما یک میلیون بخواهید خرید کنید باید 10 تا 100000 تا سفارش دهید کارگزاری ها هم به این صورت است ( فقط فقط ما باید بدانم استانه سفارش یک سهم چندتا است )

                  در اخر : شما باید حجم معاملات را تقسیم تعداد تعداد دفعات معاملات کنید یک رقمی بدست می اید این رقم اگر به استانه سفارش نزدیک یا با ان یکی بود اصلا شک نکنید که حقوقی دارد می خرد.. چند نکته پایین ذکر می کنم با دقت بخوانید

                  نکته اول : امروز اگر حجم معاملات خساپا را تقسیم بر تعداد دفعات معامله کنیم نشان می دهند از استانه حجم بیشتر است و این سوال را بوجود می اورد که چرا از استانه حجم بیشتر است خوب جوابش این است که چونکه جابه جایی بلوکی دارد انحام می شود قبلا با ناظر بورس هماهنگ شده است.

                  نکته دوم : خوب اگر ومعادن استانه سفارش 100000 تا است طبق ان فرمول 18000سهمی وارد سامانه شده این یکمی اختلافش زیاد است ایا حقوقی می خرد یا نه: باید روز قبلش هم چک کرد اگر حقوقی خریده با عدد امروز یکی یا بیشتر احتمالا دورباره دارد می خرد.
                  اگر روز قبل خرید نداشته است اگر رقم امروز کمتر باشد پس باز باید این احتمال داد دارد می خرد
                  ......................................اگر این رقم بیشتر بود پس سهم ولش می کنیم می رویم تخت می خوابیم..

                  نکته سوم : شما اگر یک یا دو سال کمی به خودتون سختی بدین دیگر نیاز به این چنین حساب کتاب ندارد چونکه کمی سهم تکان بخورد می فهمید کار سهام دار خرد است یا حقوقی...برای همین که در پست قبلب اسم سهام ها بردن گفتن همان جا هم خارج شدم.

                  نکته اخر : این روش کجا جواب می دهد اول بگم شما هفته سه الی چهار سهم می بینید که اول وقت صف فروش شده اخر وقت صف خرید در بازار بورس می شود 8رصد در فرابورس می شود 10در صد که مثل یک اب خوردن است (من مخالف کسانی بودن که می گفتند بورس تهران 4درصد در روز نوسان ندارد ).
                  سهم هایی که 8 الی 16 درصد یا به گره می روند و ریزش می کنند باید دنبال این سهم گشت یا به کف خیلی معتبر ی می خورند مثل ذوب 1300 ریال و وبوعلی 690ریال که هر دوتا شون الان دارم.

                  انشالله در ایند می گم چه طوری در یک روز16درصد یا 4روز نزدیک 40درصد سود کنید
                  ارادتمند..محسن.
                  ویرایش توسط mohsn : https://www.traderha.com/member/4316-mohsn در ساعت 08-08-2012, 11:12 PM

                  نظر


                  • با سلام و تشکر از آقا محسن

                    مثلا امروز یکی از سهامداران ثشاهد خرید 500هزار سهمی انجام داد و یکی دیگه خرید 100هزار سهمی در حالی که امروز فقط 111هزار سهم معامله شد.این یعنی چی؟یعنی اینکه این سهامدار میخواد در روز شنبه اون 500هزار سهم رو بخره؟

                    برای فهمیدن این قضیه باید تو قسمت سهامداران فعال تاریخ روز معاملاتی بعد رو وارد کنیم تا ببینیم مثلا شنبه قراره چه سهمی خرید بشه؟ درسته؟

                    در ضمن من ورود بسیار بدی به ثشاهد داشتم و الان امیدوارم بالای 200 برگرده تا خارج بشم.
                    نکته ای هم میخوام بگم و اون اینه که از هفته ی بعد و به خصوص از بعد از ماه رمضان شاخص صعود واقعا خوبی داشت و هرساله هم همینطور بوده است.
                    پس باید دید که در این چند روز کدوم صنعت به عنوان صنعت پیشرو بازار خواهد بود و صعود بیشتری خواهد داشت؟

                    من به همین دلیل دارم خرید حقوقی ها رو دنبال میکنم که ببینم میتونم صنعت پیشرو رو تشخیص بدم و بعد از اون سهم پرپتانسیل اون صنعت رو هم پبدا کنم تا از صعود پیش رو بتونم حداکثر استفاده رو ببرم.به نظر شما کدوم صنعت بیشتر رشد میکنه؟

                    در مورد معاملات هم گفتید که اگر حجم را به تعداد معاملات تقسیم کنیم و عددی نزدیک به 100هزار و کمتر از آن به دست بیاد یعنی حقوقی داره خرید میکنه و اگر بیشتر از 100هزار بود یعنی معاملات بلوکی هست.درسته؟
                    در قسمت تغییر سهم سهامداران در روز معاملاتی بعضی اعداد با حجم معامله سهم مطابقت نداره؟دلیل این چیه؟یعنی این دستورها قراره روز معاملاتی بعد انجام بشه یا اینکه قبلا انجام شده؟

                    در مورد آنلاین هم خیلی از مواقع روند معاملات رو از آنلاین دنبال میکنم.
                    A Brilliant Mind Cannot Work Succesfully With a Weak Body.______William.D.GANN

                    نظر


                    • با سلام.
                      در مورد سوال اول تون :دو حالت دارد اول اینکه ثشاهد انهایی که برای فروش گذاشتن سهم هایشان را بر می دارند که در اصل معامله ای نشده
                      حالت دوم اینکه خرید توی سامانه وارد می شود و شما هم می بینید بعد حذف می شود این کار را کارگزاران انجام می دهند فقط ان را قطعی نمی کنند پس این دلیل بر خرید یا فروش نمی باشد همان حجم انجام شده صحیح و قابل اعتماد است

                      نتیجه : این کارشان مثل بقیه کارهایشان باز گذاشتن مثلا صف های خرید چند میلیونی که قابل معامله نیست دو سه روز انجام می دهند یک کمی بالا رفت خودشان از ان طرف می فروشند فقط رانت.

                      اول می خواستم بدونم توی چند روز گذشته که ثشاهد ریزش کرده می دونید علت ریزش چیست..می خواستم بدانم این ثشاهد چند قیمت خرید کردین(اینو بابت فضولی نذارین فقط کنجکاوی) بعد در پست اولیه که زدم کفتم که بهترین تقاضا و بهترین عرضه را توی سایت تی سی ام را هر روز چک می کنید ..و تحقیق می کنید برای چی این صف ها شکل گرفته است...و در اخر گفتم در سایت تی سی ام مثلا یک شرکت باز می کنید از بالا سمت راست تا پایین سمت چپ همه را چک می کنید..

                      اگر می شود سوال من جواب بدید بعد به شما بگم با ثشاهد چکار بکنید.و چونکه سریع خارج شوید یا با سود ویا با حداقل ضرر.

                      نظر


                      • با سلام
                        با تشكر از جناب محسن تحليل هاى جناب محسن كاملا كالبد شكافانه است كه وارد عمق بازار ميشه و من هرچند بيانات ايشون رو كاملا نميتونم هضم كنم بخاطر تجربه ودانش اندكم ولي اين رو به دقت پى ميگيرم و از جناب آرش هم متشكرم كه اين بحث رو جلو ميبرن اميدوارم در آينده سؤالاتي يا مفاهيمي كه متوجه نميشم رو بفهمم.

                        نظر


                        • نوشته اصلی توسط مصطفی نمایش پست ها
                          قند نیشابور


                          با توجه به ساختار نمودار شاهد الگوی reciprocal ab=cd و همزمان تبدیل سطح مقاومت به حمایت هستیم .با توجه به حرکت کند اصلاحی و ضعف فروشنده ها و تکمیل شدن ظرف زمان، انتظار داریم با شکسته شدن خط روند نزولی در محدوده 1230 تومان شاهد رشد قیمت تا محدوده 1350 سپس 1500 باشیم .حمایت جدی سهم سطح 1030 تومان می باشد که در صورت شکسته شدن این سطح پیشنهاد خروج از معامله را داریم .


                          نتیجه :

                          با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                          https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                          پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                          https://t.me/Mostafatrader


                          نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                          https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                          کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                          https://t.me/signalhha

                          نظر


                          • درود بر شما مصطفای گرامی،

                            همین که تحلیل تکنیکال روی بورس ایران جواب می دهد نشان دهنده این است که الگوهای روانشناسی اجتماعی برای همه ملل ثابت است. یادم است در کلاس mcst دانشگاه علوم اقتصادی نمودار هفتگی دلار بازار آزاد تهران را برای اولین بار بررسی کردیم و معلوم شد واقعاً بازیگران بازار بر اساس الگوهای ثابتی رفتار می کنند و این نیست که بگوییم که چون همه این بازیگران بر اساس تحلیل تکنیکال رفتار می کنند پس چنان می شود، چون تا آن زمان اصولاً نموداری از قیمت دلار آزاد در ایران وجود نداشت.

                            با احترام

                            نظر


                            • با سلام خدمت آقا محسن

                              من با روشهای معاملاتی و کلا تحلیل تکنیکال زیاد آشنا نبودم و بعد از اینکه وارد این فروم شدم از مطالب آموزشی و تجربه ی دوستان استفاده کردم و تازه فهمیدم که قبلا اشتباه معامله میکردم.

                              معامله ی ثشاهد هم قبل از ورود من به این انجمن بود.
                              من ثشاهد رو 213 خرید کردم.البته شاید خنده دار به نظر بیاد ولی این از روی بی تجربگی و عدم داشتن اطلاعات کافی بوده.
                              A Brilliant Mind Cannot Work Succesfully With a Weak Body.______William.D.GANN

                              نظر


                              • میشه از وساپاح روزانه نوسانگیری کرد !
                                پیامبر اسلام فرمودند: آنکه بدون علم به عمل برخیزد، پیش از آنکه اصلاح کند باعث تباهی می شود.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X