اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحليل و تريد سهام بورس ایران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • این فردی که در موردشون متن رو گذاشتید
    از دو ماه گذشته تبلیغات گسترده ای انجام داد که بورس صعود میکند و من موجشماری کردم چهار میلیارد پول وارد بورس کردم فوقش ۵۰۰ میلیونش میپره
    ولی سوال اصلی اینجاست که اگه تو چهار میلیارد پول داشتی میزاشتی بانک با خیال راحت ماهی ۸۰ میلیون میگرفتی مگه یک ادم چقدر خرج داره اخوی
    خلاصه هر تحلیلی میتونه اشتباه در بیاد ولی اصرار بر استباه و تسویق ملت برای افتادن در چاه چیز دیگری است
    ایشون که این پستها رو میزد منهم دو ماه قبل تو همین تاپیک پست زدم
    اخوی نخر
    وقتی خط روند که خطکشی جاده است رو نداری تو خاکی رانندگی نکن
    موجشماری و داستان سرایی و تخیل هم بلد نیستم
    فقط چیزی رو که میبینم باور میکنم
    نه خط روندی وجود دارد
    نه سقف اخری که شکسته باشد
    تاپیک اموزش ترید با زیگزاک را بخانید
    تا اشباع زیگ زاک بقول جناب یزدی و شکست داو بقول بنده اتفاق نیفتاده
    روند همین است
    وقتی تاپیکو که سهم ارزنده ای است در قیمت ۴۰۰ ملت دارن میفروشن
    نمیدونم چی فکر میکنید ولی ادم اماتور سهم رو تو این قیمت نمیفروشه اماتورها همیشه سهم رو نگه میدارند تا سرمایه شان اب شود نگرانی از اینه که اونیکه داره فملی ۲۶۰ میفروشه حرفه ای است و از پولش بدش نمیاد شاید اشتباه کنه ولی در من حداقل این شک رو ایجاد میکنه که فعلا دست نگهدار
    ویرایش توسط hdtrader : https://www.traderha.com/member/7025-hdtrader در ساعت 07-01-2014, 09:20 PM

    نظر


    • شکایت سرمایه.گذاران از وزارت اقتصاد و سازمان بورس به کمیسیون اصل ۹۰
      عضو کمیسیون اصل ٩٠ مجلس از شکایت سرمایه.گذاران از وزارت اقتصاد و سازمان بورس به کمیسیون متبوعش خبر داد.
      حجت.الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل ٩٠ خانه ملت در گفت.وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از شکایت جمع زیادی سرمایه.گذار از عملکرد وزارت اقتصاد و سازمان بورس طی چند ماه گذشته و رسیدگی به آن در کمیسیون اصل ٩٠ خبر داد.وی افزود: طی هماهنگی صورت گرفته با رئیس کمیسیون اصل ٩٠، سه.شنبه هفته آینده وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به منظور ارائه توضیحات درباره وضعیت زیان.بار بورس و وعده.های تحقق نیافته به کمیسیون اصل ٩٠ خواهند آمد.عضو کمیسیون اصل ٩٠ مجلس همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر فضای عمومی رسانه.های مختلف که حکایت از شکایت سرمایه.گذاران دارد، تاکنون به طرق مختلف تماس.های متعددی با اعضای کمیسیون اصل ٩٠ گرفته شده که تمام آنها از طرف کسانی است که با وعده.های دولت در چند ماه گذشته سرمایه.های ناچیز خود را در بازار بورس سرمایه.گذاری کرده.اند، ولی اکنون به دلیل عدم تحقق آن وعده.ها سرمایه این افراد بین ٣٠ تا ٥٠ درصد افت کرده است.رسایی اضافه کرد: روحانی چند روز قبل اعلام کرد که مهمترین شرط برای ورود بخش خصوصی به سرمایه.گذاری، امنیت است، اما تنها در شش ماه، سرمایه مردم در بورس به نصف رسیده، آیا معنی امنیت سرمایه.گذاری این است؟ روحانی گفت تا عده.ای سرمایه.دار را نجس و فقر را افتخار کشور می.دانند، به مقصد نمی.رسیم، اما سؤال این است که اگر با وعده سرمایه مردم را به بورس بیاوریم و بعد در شش ماه آن را نصف کنیم، سرمایه.دار را نجس دانسته.ایم یا پاک؟وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از این شاکی.ها معتقدند که دولت بدون پشتوانه وعده تزریق سرمایه 5 هزار میلیاردی به بازار بورس را داد و تاکنون فقط ٣٠٠ میلیارد تزریق کرده، برای همین شاخص.هایی که به صورت رسمی نمایش داده می.شود، واقعی نیست.رسایی با بیان اینکه کمیسیون اصل ٩٠ قانون اساسی، وظیفه دارد به شکایات مردم از طرز کار سه قوه رسیدگی کند، گفت: در خصوص شکایت یاد شده به طرز کار وزیر اقتصاد و سازمان بورس و پشت صحنه.های وضعیت بازار بورس در شش ماه گذشته رسیدگی می.شود.نماینده تهران در خصوص چگونگی جبران خسارات وارده به سرمایه.گذاران عنوان کرد: کمیسیون در این خصوص وظیفه.ای ندارد، اما رسیدگی به این روند می.تواند پیشرفت ضرر بیشتر را بگیرد و امیدواریم با تلاش وزارت اقتصاد، وضعیت اصلاح و ضرر وارده به مردم جبران شود.




      http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930411000131
      ویرایش توسط ali2000 : https://www.traderha.com/member/7797-ali2000 در ساعت 07-02-2014, 11:01 AM

      نظر


      • سقوط بورس و مهار تورم 40 درصدی توسط دولت


        http://alef.ir/vdcdjx0xsyt0sj6.2a2y.html?232883

        نظر


        • یک بام و دو هوای دولت در حمایت از بورس و سرمایه.هایی که بر باد رفت/ فرار سرمایه.ها از بورس و رونق بیشتر دلالی
          بسیاری از کارشناسان و نظریه پردازان اقتصادی بر این باورند که بورس به عنوان قلب تپنده اقتصاد هر کشوری، می تواند موجب پیشرفت اقتصاد و توسعه ملی شود. جایگاه خطیر بورس در اقتصاد کشورهای توسعه.یافته خود نشان از اهمیت بازار سرمایه در بازارهای مالی این کشورهاست.

          برای توسعه اقتصادی مناسب کشور، همواره کسب سود از بازار بورس باید بیشترین اولویت را داشته باشد چرا که رونق بورس، می.تواند موجب رونق تولید، کنترل تورم، کاهش دلالی و واسطه.گری و به تبع آن سالم شدن فضای بازارهای موازی همچون مسکن، ارز و طلا و... شود.

          در عموم کشورهای پیشرفته دنیا، سرمایه.گذاری در بورس به عنوان مطمئن.ترین و در عین حال منطقی.ترین روش کسب سود مطرح است. با این حال نوسانات بازار سرمایه که ناشی از عوامل بسیاری از سیاست.های دولتی در قبال بورس گرفته تا ایجاد موج.های اجتماعی است،. می.تواند سبب ضرر و زیان.های جدی در اقتصاد هر کشوری شود.

          در کشور ما نیز چند سالی است که بازار بورس در کانون توجهات قرار گرفته است؛ .از "رکوردشکنی.های متعدد افزایش شاخص بورس در سال.های اخیر" تا "کسب مقام بیشترین بازده یک بورس در جهان". البته این روزها بازار سرمایه ایران وارد یک رکوردشکنی جدید، تحت عنوان "افت مداوم شاخص." نیز شده است.


          وقتی دولت تدبیر و امید؛ بازار بورس را گرم کرد

          یکی از مهم.ترین وعده.هایی که همواره از سوی دولتمردان تدبیر و امید به کنش.گران اقتصادی کشور داده شده،. قول حمایت همه.جانه دولت از بازار بورس بوده است.

          دکتر حسن روحانی که همواره در سخنرانی.های انتخاباتی خود از حمایت همه جانبه از بورس سخن می.گفت؛ پس از پیروزی در انتخابات نیز با انتخاب وزیری تازه.کار و آکادمیک نشان داد به دنبال فعال.تر کردن بازار سرمایه است. موضع.گیری.های متعدد در حمایت از بورس، .چراغ سبزی بود تا هم موجب دلگرمی فعالان قدیمی بازار سرمایه شده و هم موجبات ورود سرمایه.گذاران خردپای جدید به بورس و کشیده شدن سرمایه.های سرگردان به سمت بازار سرمایه گردد.

          حضور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه مورخه ۵ آبان ۹۲ هیأت دولت و ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد بازار سرمایه به هیات وزیران؛. یکی از نقاط عطفی بود که سبب مورد توجه قرار گرفتن بازار بورس شد. در این دیدار رئیس.جمهور محترم با مثبت خواندن حضور مردم در بازار سرمایه بر حمایت از این بازار تاکید کرد تا دلگرمی فعالان جدید و قدیم بورس بیش از پیش شود. در این جلسه گزارشات متعددی ارائه شد که از جمله آنها می توان به "لزوم افزایش سودآوری بنگاه.های بورس"، "تضعیف سفته بازی در بازارهای رقیب" و " لزوم اتخاذ سیاست.های حمایتی دولت از بازار سرمایه" اشاره کرد.

          افتخار دولت به حضور ۵۰۰ هزار سرمایه.گذار جدید

          یکی از کلیدواژه.های مرتبط با اقتصاد که همواره مورد استفاده رئیس جمهور و وزاری اقتصادی دولت بوده، .لزوم حمایت از بورس است. به عنوان نمونه حجت الاسلام حسن روحانی در هنگام تقدیم بودجه سال ۹۳ کل کشور به مجلس، سیاست گسترش بازار سرمایه را به عنوان یکی از شاخص.ترین نکات بارز بودجه عنوان کرد و گفت: "دولت حمایت خود را برای ورود صندوق.ها به سهام.داری از بورس افزایش خواهد داد." این سیاست دولت توانست به سیاست کنترل تورم دولت کمک کرده و از التهاب در سایر بازارها بکاهد.

          در همین راستا دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد نیز در نشست مشترک با مدیران شرکت.های سرمایه.گذاری و فعالان بزرگ بازار سرمایه که اوایل بهمن ماه ۹۲ برگزار شد، گفت که "یکی از موفقیت.های مهم بازار سرمایه در دولت تدبیر و امید ورود ۵۰۰ هزار نفر سهامدار جدید در بازار بورس بوده است" وی یکی از سیاست.های دولت دربحث بورس را اطمینان.بخشی به مردم عنوان کرده و جذب سرمایه.های جدید به سمت بازار سرمایه را نیز مثبت ارزیابی کرد.

          حباب بازار سرمایه را چه کسی ترکاند؟

          اما طی روزهای گذشته، تداوم نزول شاخص کل در بورس و ورود تعداد زیادی از سرمایه گذاران جدید الورود بورس به ضررهای سنگین، با اعتراضات بسیاری مواجه شد به گونه ای که در یک مورد نامه ای خطاب به رئیس جمهور در واکنش به دخالت دولت در بازار توسط اشخاص حقیقی سرمایه گذار در بورس نگاشته شد و آنان خواهان دیدار با دکتر روحانی شدند.

          یکی از پرتکرارترین جملاتی که منتقدان رشد بازار بورس همواره در سال.های اخیر، دهان به دهان چرخانده.اند؛ ابراز نگرانی از رشد شاخص کل بورس و احتمال انفجار حباب بورس بود. حتی وزیر اقتصاد نیز به عنوان یکی از کسانی که همواره نسبت به حبابی شدن بورس تذکر داده بود؛ بارها در نقش هشداردهنده ظاهر شده بود.

          به طور مثال، دکتر طیب.نیا در یکی از جنجال برانگیزترین اظهارنظرهای چند سال اخیر مقامات اقتصادی کشور و پس از نزول مداوم شاخص های بورس، خبر از دخالت دولت در بورس داد و گفت: "افزایش قیمت ها حباب گونه بود و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت در جهت پیشگیری از تبعات احتمالی آن ورود پیدا کند."

          این اظهارنظر وزیر اقتصاد از آن جهت عجیب می.نمود که قانون بورس به طور صریح بر لزوم عدم دخالت دولت در بازار سرمایه تأکید کرده است.


          آیا وزیر اقتصاد تبعات تصمیم خود را به گردن می.گیرد؟

          بسیاری از فعالان بازار بورس که اکنون سرمایه خود را از دست رفته می.بینند، در درجه اول دولت و در درجه دوم شخص وزیر اقتصاد را متهم اصلی این اتفاقات می.دانند و معتقدند که دولت در بازار دخالت منفی کرده است. حتی برخی از زیان.دیدگان بر این عقیده.اند که مورد فریب دولت قرار گرفته.اند؛ چرا که از یک طرف آنها با تبلیغات گسترده به سرمایه.گذاری در بورس دعوت شده.اند و از سوی دیگر با دخالت دولت ضرر کرده.اند.

          البته بازار شایعات و تحلیل.ها در میان متضرران، همچنان داغ است. برخی از کسانی که به تازگی و با دعوت مسؤولان اقتصادی به بورس آمده بودند؛. معتقدند که دولت برای کم کردن نقدینگی و کنترل تورم،. سرمایه آنها را به بورس کشانده است. عده.ای دیگر نیز معتقدند که دولت با این کار، درصدد بوده است تا برای خزانه خالی خود پول جمع کند و این ادعای خود را به نوسانات بازار طلا و ارز در ماه.های آخر دوره احمدی.نژاد مستند می.کنند.

          ابهام دیگری که متضرران دارند این است که اکنون که بیش از ۷ ماه است قیمت سهام اکثر شرکت.های حاضر در بورس روند نزولی به خود گرفته و می.توان گفت حداقل میزان افت قیمت سهام ۵۰ درصد شده است، چرا شاخص بورس تنها ۲۰ درصد افت را نشان می.دهد؟

          فرار سرمایه.ها از بورس و رونق بیشتر دلالی

          خوشبختانه جهت.گیری کلی اقتصادی دولت که بر مبنای اندیشه "حمایت از بورس" صورت گرفت، یکی از مهمترین نکاتی بود که می.توانست مانع رونق دلالی و تشدید سفته.بازی در بازارهای موازی همچون مسکن، خودرو، طلا و ارز شود. بی.شک سرازیر شدن سرمایه به سمت بورس که به اعتراف وزیر اقتصاد فقط در سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر به بورس اضافه شدند، نشان از اعتماد کردن مردم به وعده.های حمایتی دولت از بورس داشت.

          از آنجایی که مدل رفتار اقتصادی مردم ایران، مدلی پیچیده و تقریبا ناشناخته است؛ شاهد بودیم که سال گذشته در حالی که رشد اقتصادی چندانی در کشور رخ نداد، در برخی مقاطع بازار بورس تا ۱۲۷ درصد بازدهی را به خود دید. اما اکنون که دلیلی منطقی و اقتصادی برای نزول شاخص وجود ندارد، شاخص روزبه.روز بیشتر افت می.کند. برخی از سهامداران اکنون با ضررهای تقریبی بین ۳۰ تا ۵۰ درصدی روبه.رو هستند. آنها در حالی که از آینده بازار اطلاعی ندارند، یا عطای بورس را به لقایش بخشیده.اند و با ضررهای سنگین، سهام.های خود را به پول نقد تبدیل کرده.اند یا منتظر هستند تا شاید روزی پاسخی شنیده و به آینده بورس امیدوار شوند.

          آیا دولت.مدران ما برای هجوم سرمایه.های از بورس رانده شده به سوی بازارهایی همچون بازار مسکن، بازار طلا و سکه و بازار ارز چاره اندیشیده.اند؟ چه کسی پاسخگوی سرمایه.ای که بر باد رفته است خواهد بود؟ و البته سوال اصلی این است که چه کسی پاسخگوی اعتماد از دست رفته کسانی است که با وعده.های دولت پا به بورس گذاشتند؟


          http://www.jahannews.com/vdcb5zbfzrhb09p.uiur.html
          ویرایش توسط ali2000 : https://www.traderha.com/member/7797-ali2000 در ساعت 07-02-2014, 01:49 PM

          نظر


          • از صدای گذر آب چنان می فهمم
            تندتر از آب روان عمر گران می گذرد
            زندگی را نفسی است ارزش غم خوردن نیست
            آنقدر سیر بخند که ندانی غم چیست . . .


            نظر


            • عراقچی: توافق نهایی دوره. زمانی دارد

              سید عباس عراقچی گفت:. حضور 20 روزه. وزیر امور خارجه در وین نشان.دهنده. جدیت دو طرف مذاکره برای این که مذاکرات را به نتیجه برسانند، است.
              ایسنا: این عضو ارشد تیم مذاکره کننده. هسته.ای ایران با 1+5 با اشاره به مذاکرات وین 6 اظهار کرد: در حالی که خانم اشتون و همه هیات.ها آمادگی خود را اعلام کرده.اند ما نیز آمادگی خود را اعلام کرده.ایم تا بتوانیم مذاکرات را به انتها برسانیم و به توافق نهایی برسیم و اگر به توافقی نرسیم نیز دنیا به آخر نمی.رسد و فاجعه.ای رخ نداده است.
              عراقچی گفت: در پایان 20 روز (20 جولای) با توجه به نحوه. پیشرفت مذاکرات تصمیم.گیری می.کنیم که آیا لازم است که این گفت و گوها چند روز و یا حتی چند هفته. دیگر تمدید شود یا این که باید فرصتی برای تنفس داده شود و یا این که اصولا امکان رسیدن به توافق و تفاهم وجود ندارد.

              وی در عین حال گفت: این ها موضوعاتی است که نمی.توان در شرایط کنونی درباره. آن قضاوت کرد و قضاوت کردن درباره. آن هنوز زود است، اما ما به عنوان دیپلمات امیدوار هستیم و از اراده و جدیت لازم و همچنین دستورالعمل.های لازم برخوردار هستیم تا بتوانیم این گفت.وگوها را به نتیجه برسانیم.

              معاون حقوقی و بین.المللی وزارت امورخارجه تاکید کرد: نتیجه از نظر ما زمانی حاصل می.شود که حقوق هسته.ای مردم ایران تثبیت شود و مورد احترام قرار گیرد. تلاشی که در 10 سال گذشته در این جهت صورت گرفته است و سختی.هایی که مردم ایران تحمل کردند به نتیجه برسد.

              عراقچی با بیان اینکه گفت.وگوها با مذاکرات دو جانبه.ی آقای ظریف و خانم اشتون آغاز می.شود، اضافه کرد: نحوه.ی ادامه گفت.وگوها در این 20 روز در طول مسیر مشخص می.شود، ممکن است تصمیم بگیریم مذاکرات دو جانبه باهمه. هیات.ها داشته باشیم یا گفت.وگوهای سه جانبه و یا دسته جمعی انجام شود. ممکن است بعد از چند روز آقای ظریف تشخیص دهند که باید به تهران بازگردند و معاونین گفت.وگوها را ادامه دهند. ممکن است لازم باشد برای مشورت به تهران برگردند و دوباره به وین بیایند. هر چیزی ممکن است. ممکن است وزیران خارجه 6 کشور در مقطعی برای بعضی از تصمیم.گیری.هایی که احتیاج به اراده سیاسی در سطح بالا دارند بیایند. می.خواهیم از این 20 روز استفاده لازم را برای رسیدن به نتیجه داشته باشیم ، شکل این گفت.وگوها در حین مسیر مشخص خواهد شد.

              وی درباره. متن توافق نهایی نیز گفت: توافق نهایی یک دوره. زمانی خواهد داشت و این چیزی است که در توافق ژنو به آن اشاره شده است. هر تصمیمی که گرفته شود برای یک دوره.ی زمانی مشخص خواهد بود و البته این دوره زمانی نیز یکی از موضوعات مورد مذاکره است که باید درباره. آن تصمیم.گیری شود اگر به خاطر اعتماد سازی محدودیت.هایی را قبول کنیم برای یک دوره. زمانی مشخص و موقتی خواهد بود.

              این عضو تیم مذاکره کننده هسته.ای کشورمان ادامه داد: توافق نهایی دوره. زمانی خواهد داشت این که این دوره چه مدت خواهد بود درباره. آن در حال مذاکره هستیم. تمام گمانه زنی.هایی که صورت می.گیرد و اعداد و ارقامی که از رسانه.ها شنیده می.شود هیچ کدام اصالت ندارد و درست نیست و حتی بعضا با سوء نیت بیان می.شود. به ویژه اعداد و ارقامی که از منابع خارجی درباره. دوره زمانی یا مثلا میزان غنی سازی می.شنویم گمانه زنی.هایی است که صحت ندارد و بعضا برای آلوده کردن فضای مذاکرات با سوءنیت مطرح می.شود.

              عراقچی ادامه داد: تعهداتی که به عنوان محدودیت.ها در چارچوب برخی از نظارت.ها و اقدامات اعتماد ساز قبول می.کنیم دوره.ی زمانی خواهد داشت. هیچ چیزی از تعهدات ما برای ابد نیست و دائمی نخواهد بود تاکید می.کنم و اصرار دارم که مردم ما به گمانه زنی.هایی که مشخص نیست با چه نیاتی بیان می.شود توجه نکنند و همه. آنها نیز از سوی منابع خارجی منتشر می.شود.

              وی در عین حال درباره.ی راکتور آب سنگین اراک نیز گفت: موضوعاتی که در ارتباط با راکتور اراک مطرح شده بحث پوشیده.ای نیست. احتمال سوء استفاده از یک راکتور آب سنگین برای رسیدن به بمب وجود دارد. بعضی از کشورها نیز این موضوع را لحاظ کرده.اند . پیشنهادی که ما مطرح کرده.ایم و هنوز هم این پیشنهاد برقرار است این بوده که ماهیت آب سنگین اراک حفظ خواهد شد. اما با ایجاد برخی از تغییرات فنی به کمک فناوری.های روز این نگرانی در رابطه با دسترسی به ساخت بمب از این راکتور را از بین می.بریم و یا به شدت پایین می.آوریم. به این ترتیب نگرانی.ها مرتفع می.شود. این موضوع در پیشنهاد سازمان انرژی اتمی ما بوده است و روی این موضوع کارکرده.اند.

              عراقچی اضافه کرد:. برد طرف مقابل ما این است که برایش ایجاد اطمینان می شود که سلاح هسته.ای در کار نیست . ما فقط اعتماد سازی می.کنیم تا طرف مقابل ما مطمئن شود که برنامه. صلح آمیز هسته.ای ما به سمت مقاصد نظامی نخواهد رفت و البته این امتیازی نیست که ما به آنها می.دهیم . زیرا ما اصلا چنین اراده.ای را نداریم و حتی سلاح.های هسته.ای را حرام می.دانیم و در دکترین امنیتی ما جایی ندارد. بنابراین امتیازی نیست که ما به آنها بدهیم. صرفا ایجاد اطمینان می.کنیم که چنین موضوعی وجود ندارد.

              وی افزود: ایجاد این اطمینان احتمالا از طریق قبول برخی از محدودیت.های موقتی است و انجام برخی اقداماتی که می.تواند اعتماد ساز باشد. طرف مقابل قطعا این موارد را به عنوان برد و دستاورد خود می.تواند معرفی کند و ادعا کند که مانع ساخت بمب اتمی از سوی ایران شده است. همان طور که قبلا نیز این ادعا را مطرح کرده.اند و از نظر ما این ادعاها ارزشی ندارد زیرا بمب اتمی جایگاهی در سیاست.های دفاعی ما و مبانی اعتقادی ما ندارد.

              معاون وزیر خارجه گفت: برد ما در این مذاکرات این است که دنیا به حقوق هسته.ای ما احترام بگذارد و ما به برنامه. غنی.سازی صلح آمیز خود ادامه دهیم و در عین حال از همکاری.های بین.المللی هم بهره مند شویم و تحریم.ها نیز برداشته شود.

              معاون وزیر خارجه در خصوص طرح برخی از موضوعات مبنی بر این که به دلیل اشاره. قطعنامه.های شورای امنیت به فعالیت موشکی ایران این موضوع نیز در مذاکرات با 1+5 مطرح می.شود، خاطر نشان کرد: در قطعنامه 1929 به این موضوع اشاره شده است، البته از نگاه ما این موضوع در قالب درخواست از ایران نیست بلکه به عنوان بخشی از تحریم.ها آورده شده است. در این باره البته بین طرفین اختلاف نظر وجود دارد از نظر ما سیستم دفاعی و تجهیزات دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و توافق ژنو نیز نمی.گوید که قطعنامه های شورای امنیت باید اجرا شود بلکه در این توافق آمده است که باید به آنها پرداخته شود. و پرداختن به معنای اجرای آن نیست. این موضوعی است که باید شکل آن در مذاکرات مشخص شود اما ما به وضوح و روشنی گفته.ایم و از خطوط قرمز تغییر ناپذیر ما است که توان موشکی ایران و توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و ما هیچ مذاکره.ای دراین باره انجام نخواهیم داد.

              وی با اشاره این که گفته می.شود حضور طولانی وزیر خارجه در وین غیر معمول است، گفت: تا حدی غیر معمول است که وزیر خارجه در کشور دیگری به مدت طولانی بماند اما این موضوع در چارچوب مذاکرات بین.المللی چندان عجیب نیست. کما این که قرار است خانم اشتون نیز در این 20 روز در وین بماند و همه هیاتهایی که در این مذاکرات حضور می.یابند که در سطوح بالا هستند این کار را خواهند کرد.

              عراقچی افزود: وقتی مذاکرات پیچیده. بین.المللی به آخر خود می.رسد این شکل را دارد و چندان از نظر ما این موضوع تعجب برانگیز نیست بلکه نشان.دهنده. این است که طرفین برای این که مذاکرات را به سرانجام برسانند جدی هستند و همه نیز درک می.کنند که موضوعات مورد مذاکره از سختی و پیچیدگی بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین لازم است وقت و انرژی مناسبی را صرف آن کنند.
              naseri

              هر انسانی آینده خویش را با دستان خود می سازد...

              نظر


              • ۱۱ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۴۷ق.ظ)
                نشست هيات دولت و استانداران سراسر کشور تشکيل شد
                در اين نشست مهمترين مسايل روز کشور مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
                به گزارش خبرگزاري موج، نشست مشترک هيات دولت و استانداران سراسر کشور دقايقي پيش به رياست دکتر حسن روحاني رييس جمهوري تشکيل شد.
                در اين نشست که پيش از ظهر امروز چهارشنبه در مجموعه سعدآباد تهران آغاز شده، قرار است مهمترين مسايل روز کشور از جمله موضوعات اقتصادي مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
                naseri

                هر انسانی آینده خویش را با دستان خود می سازد...

                نظر


                • کوبورس بررسی کرد:
                  10 شرکت پربازده بازار در دهه اول تیرماه

                  بازدهی بازار در دهه اول تیرماه سال 93 در مرز منفی 5 درصد قرار گرفته است.
                  به گزارش خبرنگار اکوبورس، بازدهی بازار در دهه اول تیرماه سال 93 در مرز منفی 5 درصد قرار گرفته است.

                  گفتنی است در بین شرکت های مختلف در حالی نماد های "ساذری"، "تکنار"، و "وما" بیشترین بازدهی را در دهه اول تیر ماه داشته اند که بازدهی بازار منفی 4.94 درصد بوده است. همان طور که در فهرست زیر مشاهده می کنید، بازدهی 10 شرکت اول بیش از 10 درصد بوده است.

                  همچنین در بین این 10 شرکت بهترین رتبه های نقد شوندگی متعلق به نماد های معاملاتی "شپلی" و "وتوسم" بوده است.

                  گفتنی است بهترین رتبه های نقدشوندگی در بازار طی 10 روز نخست تیرماه امسال مربوط به نماد های "شبندر"، "خودرو"، و "خساپا" بوده است. جالب توجه این که نقدشونده ترین سهام طی این مدت همگی بازدهی منفی داشته اند.

                  همچنین می توان مشاهده کرد که جزو برترین های نقدشوندگی در دهه اول تیرماه، سه نماد مربوط به گروه خودرو می باشد.

                  naseri

                  هر انسانی آینده خویش را با دستان خود می سازد...

                  نظر


                  • واقعیت های پنهان در 2 گروه بزرگ بورسی

                    یکی از کاربران شبکه خبری اکوبورس در مقاله ای که به تحریریه آن فرستاده ضمن بررسی صنعت پالایشگاه و پتروشیمی ،تاثیر تصمیم سازی ها در دولت و مجلس بر این صنایع بورسی را یادآور شده است.نام نویسنده این مقاله به درخواست وی محفوظ است.
                    اکوبورس:صنعت پالایشگاه و پتروشیمی و تاثیر تصمیمات مجلس و دولت در صنایع واگذار شده در مقاله زیر بررسی شده است.

                    یکی از گروههای اساسی تالار بورس تهران گروه پالایشگاهی و پتروشیمی می باشند.

                    گروه پالایشگاهی :

                    در خصوص گروه پالایشگاهی که طبق قوانین بورس ایران باید هر سه ماه یکبارگزارشی از فعالیت خود به سهامداران ارائه نمایند , تا کنون 9 ماه است که هیچ گزارشی به بازار ارسال ننموده اند و مهمترین دلایل آن عبارتند از: عدم همکاری مسئولین محترم شرکت پالایش و پخش در خصوص شفاف سازی نرخ فروش نفت خام و خرید فرآورده ها از شرکت های پالایشگاهی که طبق قوانین دولتی باید میزان 5% فوب خلیج فارس اعلام گردد ولیکن بدلیل نوسانات دلار و محاسبه دلار 1000 تومانی , این شرکت ها زیان ده بوده اند و هم اکنون با تغییر قیمت دلار به سود رسیده اند و اکنون به نظر می رسد وزارت محترم نفت در خصوص بالا رفتن درآمد آنها و از دست دادن شرکتهای خود احساس خوبی ندارد و سعی در کاهش هر چه بیشتر سود این شرکت ها دارد.( که امیدواریم چنین وضعیتی پایان یابد و شفاف سازی صورت گیرد )

                    در این خصوص لازم است متذکر گردیم که تنها 10 % این شرکت ها در بورس هستند و مابقی آن سهام عدالت (مردم ) و به تامین اجتماعی بابت رد دیون واگذار شده است و در صورتیکه نیاز است اصلاحی صورت گیرد , نباید از بخش سهام در اختیار مردم این اصلاح صورت گیرد و چه بسا بهتر است نسبت بهتغییر وضعیت مالکیت بخش عمده آنها که در اختیار همان دولتی های عزیز است و بصورت جلسات ارام و منطقی و داخل دولتی اقدام گردد و از بروز تنش به سطح سهامدار خرد جلوگیری گردد.

                    در این رابطه بسیاری از سهامداران طی 6 ماه اخیر با خرید سهم های مثلپالایشگاه بندر عباس در قیمت های بالاتر از 1700 تومان در حال حاضر با افت اخیر هر سهم خود را با قیمت زیر 1000 تومان از دست داده اند و حدود 70 % متضرر شده اند آیا این انصاف است ؟

                    در حالیکه اخبار پشت پرده هم در اختیار این عده نبوده و مدام با وعده هایاخیر بعنوان سهم ارزنده این شرکتها به َآنها معرفی شده است لذا خواهشمند است در مورد این شرکت ها موارد اخیر را مد نظر قرار دهید.

                    گروه پتروشیمی :
                    همانگونه که میدانید گروه پتروشیمی 35 % این بازار را تشکیل می دهد و بابررسی بودجه سال 93 خوراک گاز بسیاری از آنها از 70 تومان که این عدد هم بارها افزایش داده شده بود به 340 تومان افزایش داده شده است همانگونه که میدانید تولید بسیاری از این شرکتها کود اوره است که مصرف کشاورزی دارد لازم به ذکر است سیاست های اخیر بر اساس توسعه صنایع گازی بوده است و نه صنایع خوراک مایع .

                    در سنوات گذشته با افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها قیمت کود اوره از هرکیسه 5 هزار تومانی به 15 و سپس 25 و سپس به 37 و با تصویت نرخ خوراک 13 سنتی به 50 هزار تومان و سپس در بازار آزاد به 70 هزار تومان افزایش یافته است که یکی از عمده ترین دلایل افزایش هزینه های کشاورزی محسوب می گردد و با توجه به افزایش نرخ خوراک این مجتمع ها دور از ذهن هم نبوده است. حال خود قضاوت کنید که چه کسی تاوان این هدفمندی بدون برنامه را پرداخت کرده است ؟

                    آیا هر کدام از شما به روند افزایش قیمت محصولات کشاورزی دقت کرده اید ؟ مطمئنا با افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها قیمت کود اوره از این مبالغ هم بیشتر خواهد شد و در نهایت صنعت کشاورزی و کلیه مردم چه دارا و چه ندار
                    تاوان آنرا پرداخت می کنند. لذا با توجه به ذخایر عظیم این کشور در بخش گاز , چنین وضعیتی نمیتواند به عنوان حمایت از صنایع مادر مفید فایده باشد . لازم به ذکر است در شرایط کنونی یکی از دغدغه های مهم , جذب نقدینگی و کاهش تورم است که با تدابیر این چنینی و قصد دولت در خصوص جذب درآمد از صنایع مختلف دیر یا زود سرمایه از بازار سرمایه رخت خواهد بست و سرمایه گذاری در بخش های مهم صنعت نفت با توجه به دخالت دولت محترم بشدت امنیت خود را از دست خواهد داد و کاهش چشمگیری خواهد یافت در این راستا نوسانات بیرویه شاخص بورس تهران هم می تواند جو بی اعتمادی اخیر را دامن زده و مردم عادی را از این بازار دور نماید در حالی که ورود به این بازار خود دارای ریسکهای متعدد می باشد که در نهایت خروج با زیان سهامداران خرد , سرمایه را به سمت بازار های غیر تولیدی مثل ارز و طلا و سفته بازی در دیگر بازار ها سوق می دهد و بازار های مولد خود بخود ضعیف می گردند.
                    در خاتمه باید گفت , اخذ تصمیمات با افق طولانی مدت و کلان بر تصمیم بر جلوگیری از سود های مقطعی برخی سهامدار خرد ارجحیت دارد و لازم است مدیران محترم به نسبت محل تصمیم گیری خود , دارای دیدگاههای کلان و بنیادی باشند تا کنترل مقطعی شاخص بورس و نوسانات جزئی اقتصادی .

                    امید است با تدابیر منطقی در خصوص صنایع عظیم نفت و پتروشیمی این کشور نسبت به تداوم قدرت رقابت با صنایع منطقه اقدام گردد به اصطلاح خودمانی , کشوری که صنعت نفت و پتروشیمی آن به چنین دردهایی دچار است , انتظاری از دیگر صنایع آن نیست.
                    naseri

                    هر انسانی آینده خویش را با دستان خود می سازد...

                    نظر


                    • [IMG][/IMG]

                      نظر



                      • همچنان در انتظار حرکت اخابر

                        نظر


                        • اساتید موج شماری لطفا راهنمایی کنید خیلی مهمه آیا اصلاح موج C بزرگ به پایان رسیده یا موج شماره انجام شده صحیح است؟

                          نظر


                          • نوشته اصلی توسط mahyark نمایش پست ها
                            اساتید موج شماری لطفا راهنمایی کنید خیلی مهمه آیا اصلاح موج C بزرگ به پایان رسیده یا موج شماره انجام شده صحیح است؟


                            با سلام و تشکر از شما دوست عزیز

                            بنظر من موج شماری روی این سهم میتونه به این صورت باشه.به هر حال آنچه مشخص است نزول این سهم پس از یک اصلاح ادامه خواهد داشت تا موج 5 کامل شود.
                            موفق باشید


                            نظر


                            • غول بازار سود کرد یا تکنیکال کارا یا حقیقی ها آماتور
                              بنظر میرسد بازار 8% رشد کرده و افراد 8% سود کردند....
                              اما اصلا این چنین نیست !!! رشد بازار سودی ب کسی نرسانده فقط توانسته از زیان افراد بکاهد!
                              **********
                              روز سه شنبه که بازار توسط غول بازار جمع شد از 9.20 بازار در اکثر سهم ها صف خرید شد و به همین دلیل شاخص فقط با 81 واحد مثبت از همون ابتدا 90% سهم های بازار صف خرید شدن
                              تازه اینجا تکنیکال کارا سیگنال تایید خرید نمیدادن و منتظر روند در بازار چهارشنبه بودن
                              روز چهارشنبه هم که از ابتدا همه سهم ها صف خرید بودن و اجازه ورود ب سهامدار جدید ندادن و باز غول بازار %4سود کرد و حقیقی ها کوچولو تازه خوشحال بودن ک کمی از ضررهای سنگین کمتر شده
                              *****************
                              حالا جالبه از امروز غول بازار 25% سهم خالی کرد اما صف خرید ها نداد تا همچنان حقیقی ها و آماتورها را وسوسه کند تا شنبه در صف خرید بشین
                              اونجا بفرض خالی کردن 100% سهام جناب غول بازار 12% سود کردن و جناب آماتور تازه سهم خریده و بازار شروع ب اصلاح میکنه
                              ****************
                              شخصا این رشد بازار فقط دستوری میبینم تا افت شاخص در هفته قبل جبران شود و نه بیشتر
                              ولی از بیرون اکثرا فکر میکنند الان بقیه 8% سود هستن و خودش از بازار عقب مونده
                              خخخخخخ
                              از سايت همسايه ...

                              نظر


                              • با سلام خدمت دوستان. اخابر و تشکیل الگوی گارتلی و AB=CD به همراه RD+.....احتمال رشد تا 300 تومان در صورت ثبات شرایط بازار.
                                ویرایش توسط Arash72 : https://www.traderha.com/member/6048-arash72 در ساعت 07-03-2014, 01:00 PM
                                A Brilliant Mind Cannot Work Succesfully With a Weak Body.______William.D.GANN

                                نظر

                                پردازش ...
                                X