اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چرا اهرم مانند شمشیری دولبه است؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • چرا اهرم مانند شمشیری دولبه است؟

    هنگام انتخاب کارگزار فارکس برای انجام معامله، بسیاری از مردم سعی می کنند با بررسی آن چه سازمان ارائه می دهد، بهترین ها را شناسایی کنند. برخی جفت ارزهای موجود را در نظر می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است شرایط برداشت و ساعات معاملاتی را بررسی کنند، اما اکثر معامله‌گران، قبل از انتخاب نهایی خود، لورج یا اهرم (leverage) پیشنهادی توسط کارگزاران را با یکدیگر مقایسه می کنند.

    این مسئله نباید برای کسی تعجب آور باشد- اهرم ابزاری عالی در دست معامله گران است، ابزاری که به آنها اجازه می دهد تا در صورت انجام معامله مناسب، درآمد زیادی برای خود به دست آورند. اما، بسیاری فراموش می کنند که اهرم ابزار نسبتاً خطرناکی است، به ویژه در دست معامله گران تازه‌کاری که کاملاً از کاری که انجام می دهند، مطمئن نیستند.

    آیا به همین دلیل است که اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است که قوانینی برای اهرم، پیشنهادات برای ارائه بونوس بدون سپرده و سایر جزئیات صنعت فارکس را وضع کند؟ در بونوس بدون سپرده، می توان به روشنی فهمید که چرا مزایای اهرم ممکن است محدود شده باشد. اهرم می تواند سردرگمی بیش از حدی را برای معامله گران به همراه داشته باشد. دلیل دیگر ماهیت مخاطره آمیزی است که در مفاهیم آن نهفته است.

    مفهوم اهرم ساده است. زمانی که تجارت را شروع می کنید، ممکن است مقداری پول از کسی قرض بگیرید و از آن برای سرمایه گذاری استفاده کنید. پولی که شما قرض گرفته و از آن برای سرمایه‌گذاری استفاده می کنید، اهرم است. اکنون، زمانی که با این سرمایه‌گذاری سودی را به دست می‌آورید، می‌توانید بدهی خود را پرداخت کنید، در حالی که می‌توانید مقداری درآمد نیز برای خود داشته باشید. ساده است، نه؟

    کارگزاران فارکس اغلب پیشنهادات خود برای ارائه اهرم را به شکل نسبت هایی، مانند 1:100، نشان می‌دهند. این نسبت اهرم است که نشان می دهد شما در مقابل هر 1 دلاری که سرمایه‌گذاری می‌کنید، قادر به دریافت 100 دلار خواهید بود. این عدد در بروکرهای مختلف فرق دارد. هر چه نسبت اهرم بیشتر باشد، پول بیشتری می توانید در قبال آن به دست آورید.

    به این ترتیب، معامله‌گران حرفه‌ای که به گزینه‌های اهرمی بالا (1:100، 1:200، 1:400) دسترسی دارند، می‌توانند درآمد خود را به مقدار زیادی افزایش دهند. وقتی آنها معامله‌ای انجام می‌دهند که به آن بسیار مطمئن هستند، پیشنهادی برای استفاده از اهرم از طرف کارگزار دریافت کرده و 100 دلار خود و 10000 دلار کارگزار را سرمایه‌گذاری می‌کنند. پس از آن که معامله آنها انجام می شود، آنها 100 برابر پولی که در هنگام سرمایه گذاری 100 دلاری انتظار داشتند را به دست می‌آورند. پس از تسویه حساب با کارگزار، آنها درآمد بسیار بالاتری نسبت به آن چه بدون استفاده از اهرم به دست می آوردند را حاصل می کنند.

    هنگامی که با یک گزینه اهرمی خاص سفارشی را ثبت می کنید، یا ممکن است درآمد کسب کنید و یا با محاسبه اشتباه تغییرات بازار، در نهایت ضرر کنید. اینجا است که استفاده از اهرم می‌تواند خطرناک باشد. اگر 100 دلار با اهرم 1:100 سرمایه گذاری کرده باشید، به این معنی است که 10000 دلار از کارگزار وام گرفته‌اید. این پول باید به طریقی بازگردانده شود. کارگزاری که از طریق آن، معامله می کنید، تمام تلاش خود را برای بازپس‌گیری این وام انجام می‌دهد. این بدان معناست که فقط به دلیل انجام معامله‌ای بد، به جای اینکه معادل 100 دلار از دست بدهید، اکنون ده هزار دلار بدهی دارید.

    اینجا است که اهرم ماهیت دوگانه خود را نشان می دهد. یک معامله بد با اهرم بالا به این معنی است که شما در نهایت پول زیادی را از دست می دهید و به کارگزار بدهکار می‌شوید. ممکن است کارگزار برنامه ای برای بازپرداخت بدهی شما به صورت اقساطی به شما ارائه دهد، اما بدهی همچنان باقی است. به همین دلیل است که معامله‌گران حرفه‌ای هنگام معامله با اهرم بسیار مراقب هستند و تنها زمانی از آن استفاده می‌کنند که از اقدامات خود مطمئن باشند. همچنین، به همین دلیل است که به معامله گران مبتدی توصیه می شود از معاملات با اهرم بالا دوری کنند. معامله گران مبتدی و متوسط همگی به احتمال زیاد ممکن است معاملات بدی انجام داده و پول خود را از دست بدهند. وقتی وجوه ناشی از استفاده از اهرم را به آن اضافه کنید، مبتدیان ممکن است در نهایت پول بیشتری را نیز از دست بدهند.

    به همین دلیل است که اتحادیه اروپا مقرراتی را وضع کرده است که میزان اهرمی را که کارگزاران می توانند به معامله گرانی ارائه دهند که گواهی حرفه ای بودن آنها تأیید نشده است، را محدود می‌کند. حداکثر اهرمی که یک معامله گر با کارگزاران اروپایی به آن دسترسی دارد، 1:30 است. به این ترتیب، معامله‌گر از انجام معاملاتی که منجر به نابودی مالی آنها می شود، مصون می ماند. این مقررات همچنین شامل محدودیت هایی برای بونوس‌های بدون سپرده و مشخصات افرادی است که به عنوان معامله گر حرفه ای شناخته می شوند. این مقررات توسط اتحادیه اروپا برای محافظت از مبتدیان در برابر خطرات صنعت فارکس وضع شده است. اگر این مقررات برای شما اعمال نمی شود، دلیل آن این است که شما مقیم اتحادیه اروپا نیستید، پس باید یاد بگیرید که به تنهایی امنیت سرمایه خود را حفظ کنید. در مورد صنعت فارکس آموزش ببینید و بیاموزید که چرا قابلیت های جذابی مانند اهرم می توانند خطرناک باشند. همواره سعی کنید برای انجام معاملات خود هوشمندانه عمل کنید.



    منبع: سایت pcmfa.trade
پردازش ...
X