اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

مزایا و معایب فناوری بلاک‌چین

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • مزایا و معایب فناوری بلاک‌چین

    بلاک‌چین‌هایی که به درستی مهندسی شده‌اند، مشکلی را حل می‌کنند که سهامداران در تعدادی از صنایع، از امور مالی گرفته تا کشاورزی، را به زحمت می اندازد. یک شبکه توزیع شده مزایای زیادی نسبت به مدل سنتی سرویس گیرنده-سرویس دهنده (client-server model) دارد، اما با موازنه هایی نیز همراه است.

    مزایا
    یکی از مزایای فعلی ذکر شده در وایت پیپر (White paper) بیت کوین این است که پرداخت ها می تواند بدون دخالت واسطه منتقل شود. بلاک‌چین‌های بعدی این موضوع را حتی فراتر از این هم پیش بردند و به کاربران اجازه می‌دادند انواع اطلاعات را ارسال کنند. حذف طرف مقابل به این معنی است که خطر کمتری برای کاربران درگیر وجود دارد، و به دلیل وجود هیچ واسطه‌ای، هزینه‌های کمتری را به دنبال دارد.

    همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شبکه بلاک چین عمومی نیز نیازی به مجوز ندارد، یعنی چون کسی مسئول آن نیست، هیچ مانعی برای ورود وجود ندارد. اگر کاربری احتمالی بتواند به اینترنت متصل شود، می‌تواند با سایر همتایان در شبکه تعامل داشته باشد.

    بسیاری استدلال می کنند که مهم ترین ویژگی بلاک چین ها این است که دارای درجه بالایی از مقاومت در برابر سانسور هستند. برای از کار انداختن سرویسی متمرکز، تنها کاری که یک عامل مخرب باید انجام دهد این است که سِروِری را هدف قرار دهد. اما در یک شبکه همتا به همتا، هر گره به عنوان یک سرور برای خودش عمل می کند.

    سیستمی مانند بیت کوین دارای بیش از 10000 گره قابل مشاهده است که در سرتاسر جهان پراکنده شده اند، که عملاً حتی برای یک مهاجم با منابع خوب نیز دسترسی به شبکه را غیرممکن می سازد. لازم به ذکر است که گره های پنهان زیادی نیز وجود دارند که برای شبکه گسترده تر قابل مشاهده نیستند.

    معایب
    بلاک چین ها راه حل همه مشکلات نیستند. با وجود مزایای زیادی که به آن اشاره شد، بلاک چین ها در سایر حوزه ها دارای کمبودهایی هستند. بارزترین مانع برای پذیرش انبوه بلاکچین ها این است که آنها به خوبی ارزیابی نمی شوند.

    این مسئله در مورد هر شبکه توزیع شده صادق است. از آنجایی که همه شرکت‌کنندگان باید هماهنگ بمانند، اطلاعات جدید را نمی‌توان خیلی سریع اضافه کرد، چون گره‌ها قادر به ادامه دادن نیستند. بنابراین، توسعه‌دهندگان تمایل دارند تا سرعت بروزرسانی بلاک چین را عمداً محدود کنند تا مطمئن شوند که سیستم به صورت غیرمتمرکز باقی می‌ماند.

    برای کاربران یک شبکه، اگر افراد زیادی سعی در انجام تراکنش ها داشته باشند، این مسئله می تواند در دوره های انتظار طولانی ظاهر شود. بلوک‌ها فقط می‌توانند داده‌های زیادی را در خود نگه دارند و فوراً به زنجیره اضافه نمی‌شوند. اگر تراکنش‌های بیشتری نسبت به بلوک وجود داشته باشد، هر تراکنش اضافی باید منتظر بلاک بعدی باشد.

    یکی دیگر از معایب احتمالی سیستم های بلاک چین غیرمتمرکز این است که نمی توان آنها را به راحتی ارتقا داد. اگر نرم‌افزار خودتان را می‌سازید، می‌توانید ویژگی‌های جدیدی را به دلخواه خود اضافه کنید. برای انجام تغییرات، نیازی به همکاری با دیگران یا درخواست اجازه ندارید.

    در محیطی با میلیون‌ها کاربر، ایجاد تغییرات بسیار دشوارتر است. شما می توانید برخی از پارامترهای نرم افزار گره خود را تغییر دهید، اما در نهایت متوجه خواهید شد که از شبکه جدا شده اید. اگر نرم افزار اصلاح شده با گره های دیگر ناسازگار باشد، آنها این موضوع را تشخیص داده و از تعامل با گره شما خودداری می کنند.

    فرض کنید می‌خواهید قاعده‌ای در مورد بزرگی بلوک‌ها را تغییر دهید (از 1 مگابایت به 2 مگابایت). می‌توانید این بلوک را به گره‌هایی که به آن‌ها متصل هستید ارسال کنید، اما آنها قانونی دارند که می‌گوید «بلوک‌های بیش از ۱ مگابایت را قبول نکنید». اگر بلوکی بزرگتر دریافت کنند، آن را در نسخه بلاک چین خود قرار نمی دهند.

    تنها راه برای اِعمال تغییرات این است که اکثریت اکوسیستم آنها را بپذیرند. با بلاک چین‌های اصلی، پیش از هماهنگی برای اعمال تغییرات، ممکن است ماه‌ها، یا حتی سال‌ها، بحث فشرده در انجمن‌ها انجام شود.



    منبع
پردازش ...
X