اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

5 اشتباه رایج در معاملات روزانه فارکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • 5 اشتباه رایج در معاملات روزانه فارکس

    با ظهور عصر اینترنت، محبوبیت معاملات فارکس، و به ویژه معاملات روزانه، به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته است. افرادی که قبلاً به دلیل محدودیت های مختلف به بازارها دسترسی نداشتند، اکنون می توانند با اتصال به اینترنت و کمی سرمایه برای شروع در این بازار شرکت کنند. در هر معامله جدیدی، به خصوص در معاملاتی که پول در آن مبادله می‌شود، احتیاط همیشه حرف اول را می‌زند. در معاملات ارزی، خطرات زیادی وجود دارد که باید از آنها عبور کرد و افراد با تجربه باید از اشتباهات اجتناب کنند تا بتوانند موفق شوند.

    نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که در بازارهای ارز، گاهی اوقات کاری که انجام می‌دهید، می‌تواند به اندازه همان کاری که در انجام آن کوتاهی می‌کنید، مهم باشد و بهترین راه برای تلاش برای یافتن تعادل مناسب این است که تا آنجا که ممکن است اطلاعات با کیفیت به دست آورید و انتظارات، ریسک پذیری و احساسات خود را در سطوح سالم نگه دارید. این کار می تواند برای هر کسی یک چالش باشد. برای کمک به فعالان بازار فارکس، چه مبتدیان و چه افراد قدیمی، در اینجا نگاهی گذرا به برخی از رایج ترین اشتباهات قابل اجتناب و عادات منفی معاملاتی انداخته‌ایم.

    معامله قبل از انتشار اخبار
    این کار ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما اتخاذ موضع در مورد یک دارایی خاص قبل از انتشار اخبار مورد انتظار، به ندرت، می تواند ایده خوبی باشد. معامله بر اساس اخبار، که به موجب آن رویدادهای جاری روز رفتار معاملاتی فعالان بازار را تعیین می کند، ممکن است روش معاملاتی طبیعی به نظر برسد، اما مشکلات خود را دارد. هنگامی که اخبار منتشر می شود، انتظار می رود که بازار که واکنشی کلی داشته باشد یا دارایی خاص مرتبطی تحت تأثیر قرار گیرد.

    واقعیت این است که هیچ کس نمی تواند مطمئن باشد که بازار به رویدادها یا اخبار خاص چه واکنشی نشان خواهد داد. اخبار خوب ممکن است ارزش یک هلدینگ را به سطوحی بی‌معنی برساند تا زمانی که بازار خودش را اصلاح کند، سقوط کند. تغییرات قیمت می‌تواند شکاف‌های زیادی را در چند لحظه ایجاد کند و این اسپردها می‌توانند معامله‌گر ناآگاه را نابود نمایند. نوسانی که در اینجا وجود دارد، به سادگی یک قمار نیست که ارزش آن ریسک را داشته باشد و عادت تجاری خطرناکی محسوب می شود.

    کاهش میانگین
    بخشی از یک معامله گر بزرگ بودن این است که بدانید چه زمانی باید زیان خود را کاهش دهید و از پوزیشن معاملاتی خود خارج شوید. اینکه بتوانید واقعیتی که با آن مواجه می شوید را بپذیرید- اینکه در مورد یک هلدینگ خاص اشتباه کرده اید- چیزی است که به شما امکان می دهد پس از رسیدن به معیارهای استاپ لاس خود از آن خارج شوید. وسوسه پایین آوردن سطوح استاپ لاس خود به این امید که هلدینگ بازیابی شود، صرفاً باعث هر رفتن پول شده، و جایی در استراتژی موفقیت آمیز ندارد.

    اتخاذ موقعیت های اهرمی بالا
    اهرم به نسبت بدهی به ارزش سهام در هر خرید یا پوزیشنی که اتخاذ می‌کنید، اشاره دارد. معامله گران فارکس هدفی اصلی برای شرکت های کارگزاری هستند که اهرم را به معامله گرانی ارائه می دهند که قادر به مقاومت در برابر شانس معامله در سطوح چند برابر اندازه حساب خود نیستند. وسوسه سود نجومی نسبت به ورودی آنها می تواند بسیار زیاد باشد.

    نکته‌ای که در اینجا باید به خاطر داشت این واقعیت است که کنترل‌ سیستماتیک و برنامه‌ریزی مناسب از ویژگی‌های بارز یک رژیم معاملاتی موفق هستند، و این همان چیزی است که باعث می‌شود اکثر معامله‌گران با تجربه و موفق از موقعیت‌های دارای اهرم بالا، به جز در شرایط بسیار نادر، دوری کنند. این واقعیت که شما با معامله بدون اهرم پولی به دست نمی آورید، باید به شما نشان دهد که وقتی تصمیم به استفاده از آن داشته باشید، پولی از معامله به دست نخواهید آورد. همه چیز را ساده و ایمن نگه دارید - ما به شما توصیه می کنیم که قبل از استفاده از اهرم، منتظر بمانید تا اثربخشی استراتژی های معاملاتی شما ثابت شود.

    معامله بیش از 1%
    این احتمالاً متداول‌ترین توصیه معاملاتی است که می‌توانید در آنجا دریافت کنید، اما واقعیت این است که آنقدر نادیده گرفته می‌شود که تکرار آن در اینجا فقط می‌تواند مفید باشد– هرگز بیش از 1٪ از هیچ حسابی را در هیچ معامله ای به خطر نیندازید. بسیاری از مردم این قانون را نادیده می گیرند، چون از یک طرف، با معاملات هیجان انگیزی که در ذهنشان تصور می کردند، مطابقت ندارد و از طرف دیگر، پایبندی به این قانون مشکل است، چون شما باید 10000 دلار یا بیشتر در حساب خود داشته باشید تا بتوانید معامله 100 دلاری انجام دهید. معامله گران روزانه در اینجا مزیت بزرگی دارند، چون می توانند با معاملات نسبتاً کوچک و بدون محدودیت شروع کنند. به این قانون پایبند باشید و تا بتوانید از دردسرهای زیادی در این مسیر جلوگیری کنید.

    معامله برای کسب درآمد فوری
    بسیاری از مردم به امید این که بتوانند درآمد قابل ملاحظه‌ای به دست آورند، به معامله روی می آورند. این اشتیاق می تواند بسیار زیاد باشد و باعث شده است که بسیاری از اقدامات برنامه‌ریزی‌شده صحیح چشم پوشی کنند. نشانه قطعی چنین مواردی این است که یک معامله گر برای تسویه صورت حساب خود فوراً به سود نیاز دارد. هدف از معامله این نیست- بلکه هدف از معامله سرمایه گذاری خطرپذیر در طول زمان است، اما اگر هر چند وقت یکبار برای تسویه هزینه های زندگی، از سرمایه خود استفاده کنید، این کار غیرممکن است. همچنین می‌تواند روشی فوق‌العاده استرس‌زا باشد، چون تضمینی در میزان سود معاملات وجود ندارد و بسته به شرایط بازار، متفاوت خواهد بود.


    منبع
پردازش ...
X